View Full Version : Eläkeläiset...
Eli mitä mieltä ootte eläkeläiset yhtyeen musiikista?
Ekan kerran kun kuulin et olisi tämmöinen orkesteri,niin ajattelin et voi ny ei vois olla huonompi idea.Mutta nytten vähä aikaa sitten kun kuulin ensimmäisen kerran niin sehän kuulosti hyvältä,mutta miten humppa voi kuulostaa hyvältä?Kappaleethan on kaikki cover biisejä ja sen kyllä huomaa.Mutta kun esimerkiksi gansta's Paradisesta väännetään humppa versio Paratiisihumppa niin se kuulostaa hyvältä ja hauskalta.
Kuunnelkaapa vaikka nämä kappaleet.mistä sitten haette/saatte.Jos ette ole kuulleet enne Eläkeläisten musiikkia.
Paratiisihumppa
Paranoid
Savua Laatokalla
Humppanirvana
No mitä mieltä olette orkesterista?
yksisiipi
3.9.2002, 12:48:38
Ei tuo nyt kovin minuun iske, mutta humppaahan aina kuuntelee, vaikka se olisi huonoa. En muista juuri mitä biisejä olen kuunnellut, ja osaan kuvata niitä vain sanala "coverihumppa". Ehdottomasti suomen toisiksi paras humppaelementtiä käyttävä bändi. Se paras on Finntroll.
Ei sovi unohtaa Eläkeläisten mahtavia livespektaakkeleita, joissa tanssitaan letkajenkkaa itse ukkojen sammuillessa ja soittaessa väärin.
Jos ette ole olleet katsastamassa Eläkeläisiä livenä, tehkää se. Tunnelma on mahtava. Elämys.
Locke Cole
3.9.2002, 15:29:26
Eläkeläiset on mahtava bändi. Levyjä en omista, mutta netistä on haettu muutama ja kaverilla on monta levyä. Suomen paras humppabändi ehdottomasti.
AlkoTanko
3.9.2002, 15:58:54
Aivan loistava. Lähes jokainen kappale saa suun messingille ja usein huomaan hyräileväni mukana. Pitäisi kyllä ehdottomasti nähdä livenä.
Ketkä toivat humpan Suomeen? Eläkeläiset!!! ;D
Oktobotti
3.9.2002, 16:11:40
Parasta humppamusiikkia suomesta. Humppaa tai kuole, kappaletta kuunnellessa maailma tuntuu taas paremmalta paikalta.
Humppaa taikka kuole on kyllä ykkönen :D
Eläkeläiset soittavat perin hauskaa musiikkia, vaikka yleensä en todellakaan humpasta pidä.
Ekan kerran Eläkeläisiä kuulin todella kauan sitten, iskäni kun kuuntelee mitä ihmeellisintä musiikkia (kun sängyn alta löysin sen niin sängynalta löysin sen ja tv:tä me katseltiin...)
Eläkeläisten humppaaminen saa hyvälle tuulelle, paitsi tänään ei..
Eläkeläiset pitää kokea livenä, silloin saa täydellisen kuvan oikeasta hupasta! Itse olen nähnyt Eläkeläiset 4 kertaa livenä ja joka kerta on ollut keikka lähes spektaakkeli! Suosittelen kyllä Werbung Baby levyä kaikille! "Vähän hävettää, vaan en välitä, kun humppaan itsekseni.."
ijikemushi
8.6.2004, 10:49:56
"Päätä kutittaa. Sen sisäpuoleltaa. Tulkaa rouva mukaan mennään meille raapimaan."
Eläkeläiset on varmaan ainut humppa bändi mistä pidän. Pojat soittaa sen niin asenne läppänä että parempaa saa hakea. Ja kaikkihan varmaan tietää että jos he eivät ole humalassa niin soitosta ei tule mitään.
Ja livenä heillä on myös ihan sairaan hauskoja juttuja.
"Tää menee muuten deestä."
"No mie soitan mistä mie haluan!"
;D
Eläkeläiset on ihan sairaan hauska. :up:
Davidson
10.6.2004, 19:06:18
Eläkeläiset ovat ihan kelpo humppaveikkoja. Kyllä niiden lyriikoille joskus tosissaan saa nauraa vedet silmissä, kun niitä covereitaan ovat rustailleet, en tiedä uudemmasta matskusta sitten, kuinka hauskaa se on, kun se on kerta kuulemani mukaan täysin omaa tuotantoa sävellyksistä lähtien. En omista levyjä, mutta ämppäreinä silloin tällöin satun kuuntelemaan porukan musiikkia. Paras biisi on varmaankin bändin nimikkobiisi eli Eläkeläiset.
Moonstone
10.6.2004, 19:27:26
Yksi levy löytyy kotoa. Tai se on itseasiassa vain kakkos cd tuplalevystä (en tiedä missä cd 1 on :huh: ). Eläkeläiset on kuitenkin ihan mukiinmenevää "vitsi"musiikkia kunnes siihen kyllästyy. Erityisen hyvinä kappaleina mieleen on jäänyt Savua Laatokalla ja Aamupalahumppa. Varsinkin jälkimmäinen saa hymyn suupieleen.
En kuitenkaan ole kuunnellut pitkiin aikoihin.
...keitän silti aamukahvin. Kuulen radiosta tahdin, tutun humpan sykkeen tasaisen kuin suoni otsallain. Ja mä luen aamunlehden. Ristinmerkkejäni tehden. Kuolinilmoitukset selaan. Liimaan tutut leikekirjaan... ;D
Meniköhän oikein.
Naukseri
11.5.2005, 20:51:09
Voi pojat! Eläkeläisethän ovat tällä hetkellä playlistini ykkösenä, koska minulla ei playlistillä muita kappaleita olekaan. :)
Musiikki todellakin saa hymyn huulille tuulella kuin tuulella, johtunee varmaan sanoituksista. Tahti on erittäin reipasta ja pirteää, jopa ylihilpeää. En ole ennen humpasta perustanut, nyt musiikkimakuuni tuli rysäys Eläkeläisistä johtuen. Kappaleet ovat covereita, mutta minusta on hauska kuunnella esimerkiksi Final Countdownin humppaversiota, kuulostaa kivalta.
Harmi vain ettei Eläkeläisillä ole kauheasti kappaleita, koska minulla on jo melkein kaikki tämänhetkiset.
JonVonRox
11.5.2005, 22:06:38
Varsinainen DejaVu-Bändi. Kuullostaa tutulta muttei saa päähän mikä biisi on kyseessä. Jos bändi soittaisi hiemankin paremmin, hommasta menisi maku mutta näin on oikein hyvä. Omistan 5 levyä sekä satunnaista tavaraa koneella enkä suosittele putkeen kuuntelua yleisen mielenterveyden nimissä.
Huvittavinta onkin juuri miettiä mistä kappaleesta tälläkertaa on kysymys. Riivinrautahumppa oli yksi pahimmista arvuuttajista. Ensimmäisellä kerralla ei ihan tajua sen olevan Alice Cooperin Bed of Nails.
Nyarlathotep
12.5.2005, 12:21:56
Eläkeläiset on yksi suosikkibändeistäni, jota aloin kuuntelemaan kunnolla vasta eilen. Aiemmin olin kuullut kappaleen nimeltä Anarkisti humppa ja sen innoittamana päätin etsiä lisää eläkeläisten kappaleita. Aluksi vieroksuin bändiä, koska luulin, että kyseessä on keski-iältään 70-vuotias mummokerho, joka laulaa karaokea, mutta olinkin väärässä. Musiikki on humoristista, joka johtuu siitä, että eläkeläiset hieman "kopioivat" muita kappaleita ja vääntävät omia sanoituksia. Ehdoton suosikki tällä hetkellä on kuitenkin Kung Fu Fighting, joka on Foo Fightersien alkuperää. Kuten archdemonilla, minullakin on tällä hetkellä eläkeläiset playlistin ykkösenä. Humppa on aina hyvää, olkoot se sitten mitä tahansa. Eläkeläiset ovat vääntäneet hervottomia muunnoksia kappaleilleen. Esimerkkeinä Jääkärihumppa, humppaan munat tulessa, humppaa saatana, humpaten ympäri maailmaa etc. Eläkeläiset vääntävät sellaisia lyriikoita, että kukaan ei voi olla nauramatta. Tällä hetkellä eläkeläiset ovat humpanneet minun mieleeni ja iskeneet kunnolla.
singerfinger
19.5.2005, 9:00:58
eläkeläiset rules! Se on todella toimivaa juopottelumusaa, ihmisen pitää olla melko tosikko, jos ei ala hymy karehtimaan suupielissä! Mutta siinä on se juttu, että jos kuuntelee koko illan, niin varmasti jossain vaiheessa iskee kyllästyminen. Eli mielestäni sitä kannattaa kuunnella pieninä annoksina, niin ei iske pitkästyminen. Humppanirvana Ja savua laatokassa ja pöpi ovat henk.koht suosikkibiisejä.
Two winged angel
15.9.2006, 11:46:59
Merkillisintä on se, että vaikka yhtye Suomessa onkin tunnettu nimi, käyvät saksalaiset tähän suorastaan kuumana.
Henkilökohatisesti pidän Eläkeläisten musiikista, sehän on suorastaan loisteliasta, itku ei ainakaan silmäkulmaan pirahda tätä kuunnellessa. En ole vielä täysin varma onko tämä vakavasti otettavaa musiikkia, mutta se mielipide ehtii kenties muuntua vielä päässäni.
Jos kappaleista puhutaan on ehdoton suosikkini "Heil humppa", taltioitu joltakin saksassa heitetyltä keikalta. Parasta on tietenkin saksalaiset jotka hailaavat uskollisesti kappaleen mukana.
Eläkeläiset on tietysti myös hienoa festarioloissa, kukapa ei rakastaisi humppamatoa?
Eternium
15.9.2006, 21:01:48
Olen kuullut yhden biisin kyseiseltä orkesterilta, Maiden-cover Run to the Hills, näin suomalaisittain Ranttalihumppa. Hurjaa humppamättöä, ja tuo Finntrollin esikoislevy Midnattens Widunderin mieleen. Lyriikat myötäilevät suurilta osin alkuperäisen biisin sanoituksia, ja kyllähän kertösäkeessä pääsee jo melkoiseen fiilikseen. Paras Maiden-cover, voin sanoa. Olen saattanut kuulla Children of Bodomin Hate me!-biisistä coverin, en muista mikä sen nimi oli, eikä oikeastaan kiinnostakaan.
Federian
16.9.2006, 0:40:58
Varmaan yksi parhaista livebändeistä joita olen kuullut. Vetävät niin kovalla imulla mukaansa ja tekevät mainion shown. Kyllä näitä kuuntelee muutenkin, mutta live on se ainoa oikea.
Parasta humppaa suomen maalta. Biisien lyriikat ovat nerokkaita ja suomen kielestä on tehty hyvin musiikkiin sopivaa. Humppa on muutenkin viihdyttävää musiikkia, mutta eläkeläiset vievät homman korkeammalle tasolle.
Ulkomaiset humppabändit ovat kanssa kovia sanoja. Flogging Molly tekee humpahtavaa irlantilaista musaa ja on kuulemma livenä uskomaton. Tätä kuuntelee helposti muutoinkin ja suosittelen kiinnostuneille.