View Full Version : Paras elokuva-soundtrack
Hmm.. En tiedä kuuluuko tämä tänne vai Musiikki-osastoon. Vähän vaikeita keksiä kumpaan, kun aihe menee vähän ristiin.
No kuitenkin, missä elokuvassa on paras soundtrack?
Minun mielestäni Matrixin soundtrack on aivan loistava. Sitä jaksaa kuunnella aina. Aina. Myös musiikki sopii elokuvaan loistavasti. Mutta itsekseenkin se on uskomattoman upeaa.
Miusta ainakin Mission Imbossible 2:n soundtrackissa on hyviä biisejä.....Take a look around on ihas hyvä....:]
tää vois sopii ehkä musapuolelle paremmin....kai..
Edited by Tiffany on 13.5.2002 17:35
Ragnarok
13.5.2002, 16:52:38
Matrix on paras soundtrack, mutta paras elokuvien musiikki-artisti on Moby. Jonka CD:t voittavat aina nuo köyhän puoleiset ja leipäpalkalla väsätyt Soundtrackit.
... ja jos joku ei tunne Mobya, niin hän on aika sivistymätön peelo moukka... tai hyvin sosiaalirajoitteinen erakko.
eZRoller
13.5.2002, 17:00:09
taru sormusten herrasta OST on ihan jees..iltamusaa..enyan ääni on kyllä ihan omaa luokkaansa.
parhaita biisejä on the beachin soundtrackillä. jotkut niistä on niin pimeitä biisejä, rupee flippaamaan ku kuunteleekin niitä, tosin rauhallisempaakin löytyy..kokonaisuus ei taas ole niin hyvä..liian paljon huonoja biisejä mun mielestä. biisit kyllä toimii itse leffassa mutta muuten kuunneltuna ei kolahda..
enpä oikeen osaa sanoa parasta..noita kahta soundtrackkiä on kyllä tullu kuunneltua eniten, joten kai ne niitä parhaita on.
Uusimmista elokuvista yllätyksenä (ainakin minulle) Aikakoneen (http://us.imdb.com/Title?0268695) soundtracki on laatutavaraa ja sopii hyvin elokuvan tunnelmaan. Conan the Barbarianissa (http://us.imdb.com/Title?0082198) on liian hyvät musiikit verrattuna itse elokuvaan. Gladiaattorin (http://us.imdb.com/Title?0172495) musat taas ovat mukavan mahtipontiset. Ota siitä sitten selvää :eh:
Useimmiten teinileffojen soundtrackit ovat kauheeta huttua, sillä yleensä niihin otetaan vain tunnettujen ja sillä hetkellä suosituimpien bändien kappaleita sen enempää ajattelematta sopivatko ne elokuvaan (The Rock esimerkkinä).
Ja olkoon tämä aihe nyt täällä, vaikka ehkä enemmän musiikkia käsitteleekin.
Edited by Echo on 13.5.2002 18:52
jb_slasher
14.5.2002, 19:30:28
No, LotRin musat on kyllä aivan täydelliset. =) Ja hmm.. Terminator 2-tunnari rules. No, se ei liity aiheeseen. *g* No, Valentinen Soundtrackia minä ainakin kuuntelin aikani, ihan hyvä. Samoin Black Hawk Downin, kun sai vähän sulateltua niitä biisejä. Ja Matrixin musat on kyllä ihan omaa säläänsä. x)
[Edittiä: Fight Club Soundtrack ja konemusiikki. Alku on aivan mahtava ja kyllä niitä muitakin kuuntelee sitten ihan mielellään.]
Edited by jb_slasher on 23.5.2002 12:03
SärkiOnKala
14.5.2002, 21:34:12
Paha sanoa oikeastaan. Niitä on niin helvetisti hyviä ja erilaisia. Esim. aiemmin mainittu Matrixin soundtrack on hyvä ja tasapainoinen ja sopii leffan meininkiin kuin nakutettu. Toisaalta esim. LotRissa oli helkutan hieno soundtrack, mutta kyllä on ilmeisesti kuitenkin todettava, että minulle se rakkain on ehdottomasti Vangeliksen Blade Runner-soundtrack. Pelissäkin oli Blade Runner Blues. Niin hienoa, melankolista ja.. sinistä. Aivan. :)
Jaah
no parhaat ny on
Matrix soundirakki
LOTR soundirakki
Snatch soundirakki
Star Wars soundirakki kaikki
jotain oli viel...........en muista........
Jackal von ÖRF
14.5.2002, 22:03:31
Viimevuosina näkemistäni leffoista Crouching Tiger, Hidden Dragonissa on ollut paras musiikki. Toisesta ääripäästä löytyy Tomb Raider, joka saa kunniamaininnan hirveimmästä äänisaasteesta. :D
Porco Rosson soundtrack on varmaan eniten kulunut käytössä, hyvänä kakkosena seuraa matrix.
Mun mielestä parhaita soundtrackkeja ovat:
Original kings of comedy
Blue streak
The undisputed
Rush hourit
Gone in 60 seconds
no minä ostin LOTR soundtrackin ja kyllä se on ihan kuunneltavaa..!!
Niitä on aika paljon joissa on hyviä musiikkeja, Braveheart, Taru sormustenherrasta, Gladiator... Siinä muutama hyvä. :)
yksisiipi
17.5.2002, 13:56:31
Kyllä mielestäni Sormusten Herran sountracki on paras, se on myös ainut jonka olen ostanut. The Rockissa ja Gladiaattorissa on myös hyvää musaa. Ja ainakin tunnelmaltaan Natural Born Killersin st on hieno. Biisit on sitten yksitellen kuuneltuna hiukan tylsempää, lukuunottamatta Leonard Cohenin mahtavaa "Waiting for the Miracle" -biisiä.
marvin
17.5.2002, 18:24:00
Originally posted by SärkiOnKala @ 14.5.2002 22:34
--mutta kyllä on ilmeisesti kuitenkin todettava, että minulle se rakkain on ehdottomasti Vangeliksen Blade Runner-soundtrack. Pelissäkin oli Blade Runner Blues. Niin hienoa, melankolista ja.. sinistä. Aivan. :)
Totta, Blade Runnerissa on äärettömän tyylikäs ääniraita läpi elokuvan: vesisade, neonloisteen valaisemat kadut ja Vangeliksen sävellykset, sitä sykähdyttävämpää ja ahdistavampaa tunnelmaa saa hakea...
Hyviä elokuvien soundtrackkeja on niin suuri määrä, että parasta on mahdotonta sanoa, yhtenä parhaimmista on kuitenkin Tähtiensota- saagan soundtrack. :D
Star Wars:in, Antarctica:n ja Crow:n soundtrackit ovat miusta tosi hyviä! Ilman niitä en voisi elää!!! :D
Niitä on monta.
Crouching Tiger, Hidden Dragon, Princess Mononoke, melkein kaikki muu Joe Hisaishin musiikki Miyazakin ja Kitanon elokuvissa.
Nyt pitäisi varmaan vielä keksiä joku John Williamsin hyvä soundtrack... Sanotaan vaikkapa Schindler's list.
Vodoun
17.5.2002, 21:52:02
no matrixin koska:
siinä on Deftonesin My Own Summer.. ;)
ei siinä hirveesti muita loistobiisejä ollu.. olihan ne hyviä mut.. se rob zombiekin oli väännetty ihan pilalle.. höh.. :P
Theemu
17.5.2002, 23:31:16
Gummo. Vaikken ole elokuvaa nähnyt enkä soundtrackia varsinaisessa muodossaan kuullut, sen on oltava loistava.
Airin säveltämä The Virgin Suicides -soundtrack on erinomaisen rentouttavaa musiikkia.
Muita sellaisenaan toimivia ei nyt tule oikein mieleen.
Vangelis on aika lähellä jumalaa näistä asioista puhuttaessa. Toistaa vaan itseään hieman, voisi yleisiä tapojani vastaan harkita jonkun hittikokoelman ostamista.
Locke Cole
18.5.2002, 12:37:32
Ehdottomasti Gladiatorissa ja Armageddonissa. Trevor Rabin on mahtava säveltäjä. Kuuntelenkin juuri Armageddonin "Goodbye Independence"- kipaletta, jota suosittelen kaikille.
snaketus
18.5.2002, 16:41:35
Matrix on loistava, myös Vanilla Skyn soundtrack on jees.
absinthe
18.5.2002, 18:34:09
EHDOTTOMASTI Moulin Rouge, siitä eijole epäilystäkään. Jo pelkästään El Tango De Roxanne takaa sen :p
Der LOTR=Taru sormusten herrasta tietty!! ;D Se on dermahdi (uusin keksimäni sana), eli lähes täydellinen. Sitten nobuon klassikoiden piano collectionit ja sinfonia orkesteri versiot, vaikkeicat ne elokuvista olekkaan. =)
Croppola
18.5.2002, 21:20:02
Äkkiseltään ei tuu mieleen muuta kuin tuo Gladiaattorin theme. Se on huippu.
Moulin Rouge. Siitä ei kiistellä. Ne kappaleet on niin tunteellisia ja iiihania :lovetus:
LOTR on tosi hyvä. Kuuntelen myös Moulin Rougea ja siinä on kappaleita, joita on mukava hoilata. (kyllä. olette oikeassa. se palosiireeni ei ole mikään torvi, vaan minä suihkussa)
Noirre
24.5.2002, 10:38:14
Moulin Rouge, ehdottomasti. Rakastan "My gift is my song" kappaletta yli kaiken :)
/erh, kulttuuri virhe, kauhia typo
Edited by Noirre on 24.5.2002 11:39
Reaver
24.5.2002, 11:06:53
Jurassic Park. Loistavia sävellyksiä.
David A. Mage
24.5.2002, 13:56:46
Yleistetäänpä hiukan ja sanotaan vain säveltäjä, jolta mestariteoksia löytyy: Hans Zimmer
Ja hänen sävellyksiäänhän löytää esim. elokuvista The Rock ja Gladiator.. Lisää täältä (http://us.imdb.com/Name?Zimmer,+Hans).
Croppola
24.5.2002, 15:24:41
Parasta on vaikea sanoa mutta parhaita on:
Terminator 2
Gladiaattori
The Rock
Rocky
Kummituskopla (Don't fear the reaper)
James Bond 007 theme on ihan eliitti!
Pistän lisää kun tulee mieleen.
Star Wars:n sountrack on paras!
Toiseksi pääsee LoTR:in soundtrack.
bigspin
29.5.2002, 19:11:09
Kummeli-stories soundtrack on ehkä paras :D
myös starwarsin levyt on hyviä :)
Originally posted by Crow @ 14.5.2002 02:40
jatkuvasti tulee lisää hyviä leffoja, niinpä myös hyviä soundtrackejä. Melkein kaikilla soundtrackeilla on ainakin muutama hyvä biisi...
Mä tykkäsin myös matrixin soundtrackistä... ;)
Mä en oo ihan varma jos tätä voi lasketa ihan elokuvaksi,mutta mun mielestä Grease elokuvan (musikaalin) laulut ovat tosi hyviä.En ole ikinä kyllästynyt niihin vaikka olen kuullut ne jo monta kertaa.Taru sormusten herrasta sound track laulut ovat myös tosi hyviä.
Edited by Roakel on 02.6.2002 20:37
Ehdottomasti LotRin Soundtrack! Se on loistava, musiikki sopii täydellisesti elokuvaan ja tarinaan ylipäätänsä. Isot aplodit Howard Shorelle! *taputtaa* :)
billy corganin stigmata-soundtrack on aivan mahtava
samaten clint mansellin vastaavat elokuvista requiem for a dream ja pi
myös fight club on sinänsä mainio
ja lopuksi ne legendaariset star wars -teemat... :)
FantasyManIX
5.6.2002, 21:52:53
Paras Soundtrackki on Matrixin.Tuossa THS soundtrackissä on kans muutamamii hyvii piisejä.
Onhan sitä tullut monenlaista elokuvaa katseltua, ja jokaisessa on ollut omanlaisensa musiikki ^_^ Periaatteessa lähes kaikki soundtrackit on hyviä, koska ne sopivat siihen elokuvaan niin hyvin. se tekee niistä hyviä soundtrackeja. Mutta onhan niitä huonojakin, jotka eivät sitten OLLENKAAN sovi kys. leffaan, ja sitten menee läskiksi :P
Soundtrack tekee elokuvan :)
Miun mielestä parhain lienee LotR-FotR-sountrack, loistavaa, bravo Howard Shore *taputi tap* saihan se sentään Oscarinkin loistavasta työstään, eikä mennyt lainkaan väärälle henkilölle ;)
Sen jälkeen tietty Star Warsit on loistavia :) Darth Vaderin teemaa ei ikinä unohda... dum-dum-dum-duum-du-duum-dum-du-duuuuummm.. ^^ *hih*
Kaikkein paras Leffa OST on kyllä ehdottomasti Matrixin. *köhköhnetistäladattunaparempiköh*, se on kulunut käytössä paljon. Myöskin Star Wars Ost:t ovat hyviä. Ne kaksi eniten käytössä kuluneita.
Matrixissä ja Mission Impossiblessa on parhaat
soundit minun mielestäni..:D
muissa on välillä ihan :laatta: soundit...
Nightblade
28.6.2002, 18:03:17
Siis elokuvassa Pitkä Kuuma Kesä oli kyllä kaikkien aikojen paras soundtrack. Siinä on kunnon suomalaista musaa. Ja kirosanojakin niin perkeleesti
Psykokwak
28.6.2002, 18:43:12
Hmm.. Toisaalta arvostan eniten Bladerunnerin soundtrackiani, mutta ei tuo Lost Highwaynkaan esiintyjäkaarti huono ole.. Noh, vihelletään niille kahdelle tasapeli nyt, niin ei tarvitse päätään enempää vaivata..
Ja loistavaa että joku muisti mainita Moulin Rougen! :)
snaketus
16.7.2002, 18:35:12
MATRIX
tarviiko niitä muita sanoa
angela
16.7.2002, 18:51:18
save the last dance.
kaikki biisit ovat todella hyviä, niitä ei kuule ihan jokapaikassa. erittäin hyvä soundtrack.
nursetwiggy
16.7.2002, 19:14:16
kukaan ei sanonut magnoliaa? köh, aimee manin biisit on kaikki loistavia ja tyttö osaa vielä laulaakin. sittenkun ne sopivat vielä leffan tunnelmaankin täydellisesti, niin bingo.
AlkoTanko
29.7.2002, 11:14:28
Oma suosikkini on Hellsingin soundtrack, joka sopii loistavan sarjan tyyliin kuin nenä naamaan.
Muita hyviä ovat Pitkä Kuuma Kesä, Trainspotting ja Resident Evil.
Armageddon! :D
Hyvä esimerkki miten EI kannata vastata. Perusteluja, kiitos -volt
Noh, pakko myöntää etten tähän mennessä ole kuullut vasta kuin yhtä soundtrackia (tai olnhan minä kuunnellut, mutten sillä korvalla), ja sol Moulin Rouge. Mainio cd.
Gladiator on ihan omaa luokkaansa.
Plunkett & MacLeane-leffan musat on kanssa ihan loistavat. Leffaa en ole nhnyt, mutta kaveri raahasi levyn mulle :)
The Gladiator, The Rock, Peacemaker, Rocky III, The Matrix, Resident Evil, Blade 2, Minority Report, Knight's Tale...
Siinä nyt "muutama"...
ööh... matrixin rob d - clubbed 2 death on hyvä biisi, sit
LotR:issa on muutami hyviä kappaleita kuten Concerning Hobbits ja
Amon Hen. Sitten Pulp Fictionin theme on kyl aika hyvä.. :confused:
Taru sormusten herrasta on kyllä ehdoton ykkönen. Unelmien sielunmessukin olisi varmaan aika kova, mutta en ole saanut sitä hommattua vielä toistaiseksi. Leffan aikana on ainakin ihan paniikissa niistä upeista musiikeista.
Mirandos
25.8.2002, 11:47:56
Armageddon, Matrix, LOTR, Starwars...
niitä on monta.
sitten on nightmare before chrismas ja SPIDERMAN
Paras on kuitenkin ehkä High Fidelityn soundtrack, samoin I'm Samin. (taattuahan se on, joka raita beatlesia.)
jokatapauksessa. matrix ost:in neljäs raita roks.
lotr, armageddon & star wars. varsinkin lotr juuri nyt.
Hmm.... en kyllä osaa sanoa parasta mutta parhaita tekijöitä ovat Hans Zimmer ja Trevor Rabin. The Onessa oli aika timmit musiikit kyllä. Niin kyllä monessa muussa action elokuvassa, mutta siis ei aina tartte olla minkään megamenestys bändin kappaleita että on hyvä soundtrack. Nykyisin ihmiset sitten ihmettelee jotain soundtrackejä missä ei ole ollenkaan tälläisiä umm.... yhden miehen tekemiä/keksittyjä biisejä, kuten Terminatorit ja vaikkapa The Rock sekä Con Air.
Mutta siis eikös tähän voisi myös laittaa TV-Sarjoista paras, niin ei tartte sille mitään omaa topiikkia tehdä tai jotain.
EDIT: Laitoin muuten topiikin kiinteäksi.
John Williamsin koko Star Wars-tuotanto.
LotR-soundtrack on myös kaunis, mutta jotenkin vähän liikaa niitä synkkiä kuorokohtauksia.
blindside
27.8.2002, 16:27:33
Ostin tässä pari viikkoa sitten Unelmien Sielunmessun soundtrackin. Clint Mansellin säveltämät kappaleet muistuttavat minua ambientmaisuudessaan Akira Yamaokan Silent Hill 2-musiikeista. Ei siis sillä että ne kuulostaisivat samalta, vaan joissakin niissä on samanlainen ahdistava tunnelma. Soundtracki ei koostu pelkästään näistä ambientmaisita biiseistä, vaan mukaan mahtuu teknoa, hip-hopia ja pari ihan happobiisiä. Tämän lisäksi monessa kappaleessa kuuluu Kronos-kvartetin (tulikohan tuo nyt oikein kirjoitettua) musiikkia, joka sopii mukaan Clint Mansellin sävellyksiin, ja varsinkin Unelmien Sielunmessin "teemabiisiin" joka tulee levyllä pariin kertaan vähän erilaisissa muodoissa.
Itse elokuvassa musiikki oli todella hyvin esillä. Se ei kuitenkaan dominoinut mitenkään vaan vahvisti esimerkiksi ahdistuneisuuden tunnetta, aivan kuten Yamaokan musiikit Silent Hillissä. Unelmien Sielunmessu on itseasiassa yksi harvoista elokuvista missä olen todella kiinnittänyt huomiota musiikkiin itse leffaa katsoessa, yleensä kun se tuntuu jäävän valkokankaan tapahtumien jalkoihin.
Originally posted by Zarin
LotR-soundtrack on myös kaunis, mutta jotenkin vähän liikaa niitä synkkiä kuorokohtauksia.
Mutta ne kuoro-osuudethan on vallan mahtavia! Niistä mie pidän oikein toden teolla ^^
Yhden kaverin äiti oli sille sanonut, kun se oli kuunnellut lotria, että "mitä hemmetin palvontamusaa oikein kuuntelet?" XD
hassuja, nuo vanhemmat :p
Muttaniin, minäkään en yleensä pahemmin elokuvine soundtrackeja ostele, ainoat jotka mullakin on, ovat FotRin ja Titanicin OSTit. Titanic ei oikein jaksa kovin montaa kuuntelukertaa, vaikka onhan ne musiikit aika koskettavia... Nojaa, en silti pidä Titanicin soundtrackia maailman parhaimpana.
Star warsin musat on legendaariset ^^ Darth Vaderin tunnari on loistavah~
Jotenkin vaan pidän synkistä teemoista ;9 no onhan ne pirteätkin ihan mukavia. Se baarimusiikki siellä Tatooinen -jossain-baarissa- (XD) on hulvaton :D ..joo.
Mutta ihan yli kaiken menee kyllä mun osaltani LotRin soundtrack. Eritoten ne synkät kuoro-osuudet adúnaicin kielellä :p *tahtoo oppia* pitäisi jostain hankkia se chantti siitä Sormusaaveiden "tunnarista" XD
Sen lisäksi ne Morian osuudet on ihaniah~ Journey in the Dark on synkkä ja silti ihana... en osaa kuvailla paremmin :p Ja The Bridge of Khazad-Dûm:n laulut on upeat. Jep.
Twin Peaksin TV sarjassa on todella hyvä soundtrack. En oikeastaan paljon kuuntele niitä tai omistakkaan muita kun tämän kyseisen.
Ehdottomasti Taru Sormusten Herrasta. Se on täynnä yllätyksiä, ja May It Be jää kivasti soimaan päähän. :)
Varsinkin kipaleen 'The Bridge of Khazad Dum' loppu (alkaen kohdasta 4:44 :)) on aivan ihana. Se on se Galdalfin kuolinmusiikki. :) Ja ai että itkettää...
Jees, Itse pidän seuraavien elokuvien Soundtrackeista:
Resident Evil (armotonta luukutusta)
Terminator 2 (alkutunnari jyrää :) )
Mortal Kombat (saa nauraa :D )
Matrix (Niin moneen kertaan sanottu,niin moneen kertaan kuunneltu :) )
Taru Sormusten Herrasta (Tätä ei varmaan tarvi selitellä)
Star Wars (YAY!)
Pyramid Head
9.9.2002, 16:09:32
- Lost Highway soundtrack
Täynnä loistavia biisejä, mm. Nine Inch Nailsia, David Bowieta, Rammsteinia, Marilyn Mansonia sekä Angelo Badalamentin elokuvaan säveltämää kaunista musiikkia.
- Magnolia original score
Jon Brionin säveltämät kauniit ja tunnelmalliset musiikit elämää suurempaan elokuvaan.
- Magnolia soundtrack
Tämä suondtrack sisältää puolestaan Aimee Mannin (ja parin muun artistin/bändin) lauluja, jotka soivat elokuvassa. Pidän Mannin lauluista erittäin paljon ja varsinkin hänen lauluäänestään.
- The Thin Red Line soundtrack
Mestarisäveltäjä Hans Zimmerin säveltämät musiikit loistavaan sotaelokuvaan. Erittäin kaunista ja koskettavaa musiikkia.
- Gladiator soundtrack
Elokuvaa en koskaan ole pitänyt minään klassikkona, mutta Zimmerin säveltämät musiikit ovat kyllä erittäin kauniita tässäkin elokuvassa. Niinkuin kaikissa :)
Melkor
14.9.2002, 11:56:27
Itse pidän Sormusten herran sountrackista ja myös
Pulp Fictionissa on hyvät musiikit...
Tätä olisi voinut perustella vähän enemmän -volt
From Finland
28.9.2002, 13:27:06
the rock elokuvassa on parhaat musat.myös rautanaamiossa ja braveheartissa on mahtavat..
top 3=)
Tätäkin olisi voinut perustella enemmän. No olet niin uusi täällä, että en poista viestiäsi tällä kertaa ~Pande~
Mirandos
9.10.2002, 17:07:34
Originally posted by snaketus
MATRIX
tarviiko niitä muita sanoa
ei. muuta ei tarvitse sanoa. se nimittäin on paras. Rock-klassikoita valittu siihen niin taidokkaasti, ettäh! (älkää musiikki-ihmiset sanoko, ettei se ole rokkia XD )
sketsie
11.10.2002, 14:12:12
Se on ehdottomasti The Fast and The Furious soundtrack. Siinä on niin hyvät musat ku olla ja voi. Kannattaa ostaa. :ooh:
Mielestäni ehdottomasti parhaat soundtrackit ovat John Williamsin Star Warsit. Aivan uskomatonta elokuvamusiikkia tekee myös Hans Zimmer, unohtamatta Moulin Rouge!:n soundtrackia.
Sejkay
17.10.2002, 9:18:07
Ehdottomasti Matrix. Elokuvamusiikki on yleensä aivan sairaan tylsää, mutta Matrixissa onneksi on oikeita artisteja, mikä tekee taustamusiikista laatuyksilön.
Matrix mun mielest ainaki
Adl2000
21.10.2002, 21:30:37
Gone in 60 seconds on aika hyvä... Joku Mobyn biisi, en tiedä nimeä...
snaketus
21.10.2002, 21:45:04
Kyllä se on Matrix. Myös Star Warseissa on huippu soundtrackit. Ehkä myös Gladiator. Ja mainittakoon viä Lord of the Rings.
Noi nyt ekana tuli mieleen.
Senshi
27.10.2002, 17:18:24
Minusta roomeo must diessa oli hyvä musiikki. ( harmi vaan se Aalyah kuoli, se oli ihan hyvä laulaja ja näytteliä, eikä ollu rumakaan. surullinen tapaus)
cappel
31.10.2002, 6:21:56
the rockissa on aika perkeleen kova soundtrack!
RBelmont
31.10.2002, 14:17:30
Paha valita mikä olisi paras kuulemani soundtrack. Niitä on todella monta, mutta tässä parjaimmat.
Gladiator
The Battle -kappale yksi parhaimmista ikinä kuuntelemistani musiikkikappaleista. Kappale aaltoilee kokoajan ja käsittelee monta asiaa. Koko levy on erittäin hieno, mutta vaatii keskittymistä.
Lotr
En ole paljoa kerinnyt kuuntelemaan (ellein niitä katsottuja elokuvia lasketa), mutta erinomaisia kappaleita löytyy.Perustelen tämän soundtrackin paremmin joskus myöhemmin...
Pimeä Uhkalla on myös mukavaa musiikkia, jota jaksaa kuunnella enemmän kuin kerran.
Vihdoin jaksoin päivittää asiat niin kuin ne nykyään ovat.
Migelus
31.10.2002, 15:10:12
Fight Clubilla on kyllä kerrassaan mainio ja Matrixinkin OST:ltä löytyy muutama maukas herkkupala
Mysticus
2.11.2002, 13:38:28
Sanon, että FotRin soundtrack, siitä yksinkertaisesta syystä etten ole muita edes kuunnellut. Tai noh, tiedän kuitenkin millaista musiikkia kussakin elokuvassa soi, mutta koska en ole itse soundtrackeja kahlannut läpi niin niistä on hankala lähteä mitään kommentoimaan. FotRin musiikki on uskomattoman kaunista, Howard Shore on saanut loistavasti vangittua tarinan tunnelman kappaleisiin, eikä levyltä löydy mielestäni yhtään huonoa laulua. Noh, May It Be :hin alan pikkuhiljaa kyllästyä, mutta sitäkin kuuntelee vielä ihan mielellään.
Eli, FotRin sountrack on paras. Piste. :)
Oktobotti
16.11.2002, 21:18:48
No niin, tämän viestin alkuperäinen sisältö näyttää sijoittuvan sille ajalle, jolloinka oli pakollinen tarve saada yhä enemmän ja enemmän posteja, keinoja kaihtamatta. Todellisuudessahan en ole koskaan eläessäni kuunnellut minkään elokuvan soundtrackia Cd-levyltä. Matrixinkin näin tämän viestin jälkeen reilusti myöhemmin.
Jos nyt on pakko jotain ruveta mainitsemaan, niin sanotaan, että toi Dancer in the Dark. Siinä on kuulemma Björkiä.
AlkoTanko
16.11.2002, 21:40:53
The Thing. Ennio Morriconen hyytävän upeat sävellykset vain korostavat elokuvan vainoharhaisen kauhistuttavan tunnelmaan huippuunsa. On niitä muitakin, mutta minusta tämä levy on paras. Muutkin Morriconen sävellykset ovat huippuluokkaa, kuten Huuliharppukostajassa ja monessa muussa westernklassikossa.
Nyt molemmat Conanit nähtyäni täytyy sanoa, että ihmeen hyvä soundtracki niissä molemmissa. Juuri sellaisia mahtipontisia melodioita mitkä sopivat siihen leffaan kuin nakutettu. :up:
_Magus sister_
19.11.2002, 15:47:22
Olenko outolintu ??? Yksi parhaimmista hankkimistani soundtrackeista on Kuuman tanssin. soundtrack. Olen nähnyt elokuvan monen monta kertaa ja tämä levy saa minut aina takuuvarmasti hyvälle mielelle... Toinen hyvä olis Romeo ja Julia- soundtrack. Monia hyviä biisejä, kuten 1.st crush/garbage)
Ehdoton ykkönen: *rummun pärinää* ... ... Crimson Tide! (En tiedä mikä on suomeksi... :eh: )
nappa
23.12.2002, 23:38:13
Noh, nämä Howard Shoren Lord of the Rings "räpellykset". Moulin Rougesta pidän erityisen paljon myös (vaikka suurin osa (ellei kaikki?) biisit ovat covereita). Unelmien sielunmessun pääteema oli niin mahtava, että vaikka en muuta ole kuullutkaan (tai noh, olen mutta en muuta muista) niin uskoisin että muutkin ovat hyviä. Ja osasyy varmaan siinä, että elokuva itsessään teki minuun niin lähtemättömän traagisen vaikutuksen, että tämähän on täysin addiktoiva kappale. Save the Last Dance sndtrck oli myös mainio, koska tunnelma on katossa kun tätä kuuntelee. Tämmöstä.
Pakko vielä mainita. Angelin tunnari on mainio. (väärä topic, niin niin).
Minun mielestä paras elokuva soundtrack menee 2:lle. Ensimmäinen menee Eminemin 8 Mile O.S.T:lle ja toinen Lord Of The Ringsille! ;)
tuure
27.12.2002, 16:14:02
Ehdottomasti Moulin Rouge! Vaikkakin suurin osa (siis melkein kaikki) biisit ovat covereita, ovat ne silti huippulaatua. Nicole Kidmanin esittämä Sparkling Diamonds on paras kuulemani versio Monroenkin esittämästä Diamonds are Girl's best friendistä! :love:
silent_deadly
4.1.2003, 21:05:53
8-mile soundtrack ja mission impossible 2 soundtrack on molemmat aika hyviä. 8-milessä tykkään Eminemin: Lose yourself ja mission impossible 2 soundtrackilla lähes kaikki biisit on hyvii, varsinki se Metallica: Disappear(tai joku sellanen).
Necroth
15.1.2003, 16:20:41
LOTR fotr:in Soundtrack on kyllä aivan ehdoton ykkönen, mutta ei kauas jää tuo Gladiator soundtrack ki kän. Mitäs muita hyvii ois...no enpäs nyt tähän hätään muita keksi.
Isthan
22.1.2003, 18:29:14
Ehdottomasti LotR:n soundtrackit, kumpanenkin. Musiikki kuvaa loistavasti elokuvassa vastaavaa tunnelmaa, jokaisella elementillään. (laulu, melodia, efektit...) Rakastan kaikkia haltia- tai muuten vain vieraskielisiä lauluja, jotka antavat uuttaa ulottovuutta elokuvaan ja syventävät tunnelmaa entisestään. Erittäin hyvää ja moniulotteista kuunneltavaa, etenkin illalla leffafiiliksissä.
Kiitos ja kunnia Howard Shorelle. :)
Olen tänne aikaisemmin kirjoittanut, mutta kun kävin tuon 8 Mile'n katsomassa ,niin täytyy sanoa että uusi suosikkini on ehdottomasti 8 Mile'sin soundtrack. Muutenkin olen Eminem ja D12-fani, elikä siis peelokummajainen
Crouching Tiger Hidden Dragonin musiikit ovat tähän mennessä parhaimmat mitä olen elokuvien-soundtrackeista kuullut. Vielä pitäisi ladata nämä jostain/joltain, ei jaksaisi maksaa levystä vaikka hyvä onkin :/.
Sitten elokuvia joissa loistavat soundtrackit myös: Star Wars, Lord of the Rings, The Rock, Fight Club, Rocky, Kummisedät, Matrix, Excalibur (tiedä sitten onko tästä mitään cd:tä mutta musiikit roks). Näitä voisi listata niin paljon kuin vain tulisi mieleen mutta jääkööt tähän.
Itse omistan näistä Star Wars episode I:n soundtrackin kaupasta ostettuna. Muita olen lataamassa tällä hetkellä.
Necroth
25.1.2003, 14:54:16
Metallista pitäville, ehdotankin nyt resident-evilin sound trackiä. Se on osoittautunut kuuntelun arvoiseksi levyksi. Huomioni siinä levyssä herätti Slipknot. Ja sen kerran kuunneltuani, olin sitä mieltä että se on hjyvä! Try!
Kosmetiikkamies
28.1.2003, 10:09:11
Gladiaattorin musat on aivan uskomattomia...
Matrixissakin hyvät...
Léonis on aika mahtavat äänet noin niinku yleisesti...
freyelise
30.1.2003, 15:14:34
Minä vannon Draculan nimeen. Tarkoitan Coppolan Draculaa, jossa on Keanu Reeves ja sama jäärä roistona kun 5th elementissä... Gary Oldman!
Wojchiech Kilar (or whatever) on kyllä onnistunut parahultaisen hyvin luomaan musiikkimaailman tälle synkälle ja karulle leffalle, jonka kanssa Coppola sai aikaan hyvää jälkeä. Kuuntelen soundträkkiä harvemmin muuten vaan, mutta käytän sitä todella usein roolipelisession taustamusiikkina, johon se on omiaan!
Samaan tarkoitukseen käy myös sleepy hollown kaltainen unenomainen soitanta, mutta Dracula vie aggressiivisuudellaan pisteet kotiin.
anttoonius
4.2.2003, 18:15:16
Amores Perrosin soundtrack on aivan loistava!! Monipuolisia biisejä joka lähtöön
yksisiipi
4.2.2003, 18:43:39
No niin, Sormarin kakkososan sonalle kaikki pisteet. Tällä kertaa Shore on pistänyt hieman enemmän peliin ja musiikki on entistä kauniimpaa ja parempaa. Ja laulajat on (ihme kyllä) vielä paremmat kuin aiemmin. Kunniamaininta Emilia Torrinille, joka laulaa loppulaulun Enyaa paljon paremmin.
Kellopeliappelsiinin klassiset musiikit on kyllä sellainen huippusuoritus, että en saata kuin kehua. Musiikki ja elokuva toimivat ehkä parhaiten juuri tässä leffassa. Myös Kubrickin Hohdossa on kalmaisen kauhistuttava taustamusiikki. Kun vain jaksaisi joskus ostaakin näitä.
Feamor
10.2.2003, 19:14:56
Paras elokuva musiikki on kyllä mitä luultavimmin tossa Taru Sormusten Herrasta leffasta, on omatekemissä leffoissakin tullu niitä biisei käytettyä. :D
Goljatt
25.2.2003, 20:48:30
Sanoisin ettö The MAtrixin soundtrack on paras koska siinä on pelkkiä hyviä bändejä/biisejä kuten: Marilyn Manson, Rage Against The Machine, Rammstein ym... Ja se biisi missä on melkein pelkästään sitä bassoa o hyvä myös...
PhoenixFlame
2.3.2003, 15:33:01
Resident evil:in sound träkki on mahtava! Siin on sitä jotain. Myös näiltä sound träkeiltä löytyy hyviä biisejä:
-Matrix
-Lord of the rings
-Mission Imbosible
-Pyhimys
-8 mile
anttoonius
6.3.2003, 16:01:51
Kyllä ton Matrixin soudtrackkikin on ihan jees kanssa.
Wake Up ja Rock Is Dead ovat parhaat biisit.
Eliza Liv
11.3.2003, 11:58:26
The Mummy return sountrack ja kappale Forever may not be long enough for our love. Biisi sitten on aivan makee! Ja Gladiaattorissa on myös huippumusiikkia! Jostain kumman syystä pidän myös 5th elementin musiikista.
Ja Star Warsin musiikki... John Williams on ykkönen!
The Last of the Mohicans soundtrack on aivan loistava. Sen jaksaa kuunnella pariinkin kertaan peräjälkeen. Myös Natural Born Killers, The Thin Red Line ja Requiem for a Dream soundtrackit sisältävät hyvää musiikkia. Elokuvamusiikin säveltäjistä on mainittava John Williams ja Hans Zimmer - ovat molemmat tehneet hienoa musiikkia lukuisiin elokuviin.
Minulle tulee äkkiä mieleen Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme- leffan soundtrack. Siinä oli mielestäni taas sitä Jotakin.
kaunista.
Ah ja tosiaan Moulin Rouge:n soundtrack on kanssa tosi greeeitti.
Vinyacarkaiel
1.4.2003, 16:25:41
Crouching Tiger, Hidden Dragon! Yo-Yo Ma:n sellosoolot ovat herkkua korville. ^_^
//edit
Ah! Miten voin unohtaa Moulin Rougen! Tai, no, soundtrack sinällään ei ehkä ihan ylitä edellä mainittua, mutta biisi + kuva toimii paremmin kuin Crouching Tiger, Hidden Dragonissa.
timmy87
2.4.2003, 17:17:36
Pakko sanoo et Austin Powers and goldmember:in
soundtrackki kun en oo muita soundtrackeja kuullut.
Ja kyllä Silt levylt löytyy jotain hyviäkin "piisei".
For ex. Raidat 9 ja 10.
Paras soundtrack on munkin mielestä Taru sormusten herra.Mutta pidän myös 8 mile:n soundtrackistä esim.Lose Yourself ja Adrenaline rush ovat musta hyviä.
Taru sormusten herrasta - soundtrack on kieltämättä ihan loistava, mutta ei se paras, vaan paras on Star Wars - Soundtrack, joka ainoana on niin hyvä, että minullakin on se. Muitten elokuvien Soundtrackit ei ole ollut niin mieleenpainuvia, että niitä muistaisin.
Paras ehdottomasti LOTR-soundit.
Sit sen jälkeen tulee seuraavat:
-Tomb Raider
-Moulin rouge
-Veren vangit
-Disney-leffat
/EDIT : Koko listaus..
anttoonius
19.5.2003, 10:54:19
TSH:n musiikki sopii leffaan, mutta eihän sitä jaksa muuten kuunnella. Liian mahtipontista(ainakin minun mielestäni).
Hyviä lisää: Magnolia, Requiem for a dream sekä Pulp Fiction.
Lord of The Rings ja Matrixin soundtrackit on parhaimmasta päästä. Myös vanhois Star Wars leffoissa oli loistavat musiikit.
Matrix Reloadedin soundtrack on aivan loistava. Musiikki on synkkää, raskasta ja nopeaa. Tykkään kovasti. Erityis maininnan ansaitsevia kappaleita ovat Juno Reactor vs. Don Davis - Burly Brawl ja Juno Reactor - Mona Lisa Overdrive. Myös Matrix ykkösen ja Lord of the Ringsin soundtrackit ovat hyviä.
Shuichi
5.7.2003, 10:33:36
Enpä erityisemmin ole elokuva-soundtrackeja kuunnellut, mutta pidän todella paljon Harry Potter ja Viisasten Kivi -elokuvan soundtrackista. John Williams osaa säveltää kauniita kappaleita :3
Dezibeli
19.7.2003, 17:58:59
Matrix:issa on hyvä soundtrack. Matrix ja Matrix Reloaded:issa oli hyvä musa kaikissa flaidaus kohdissa ja muutenkin. Pitäisköhän ostaa ne soundtrackit? Hmm...
EDIT// Olin ihan unohtaa! Hölmö minä! *lyö päätänsä seinään* LOTR on myös hjyvä soundtrack, vaikka en ole niin paljoa kuunnellut. Mutta ihan ok. Ei voita Matrixin soundtrackia.
Kuulonen
23.7.2003, 21:50:21
Paras st on kyllä Unelmien Sielunmessussa. Ihan hävettää kun en ole ostanut dvd:nä tuota leffaa. Ostin juuri dvd-playerin ja hitchcockin koko tuotannon. Nyt pitäisi suunnata tuota elokuvaa kohti.
Pakkohan se on vastata, että Sormusten herrassa. Ne täydensivät loistavasti elokuvan juonta ja tapahtumia. Myös hyviä soundtrackejä omaavia leffoja on Pulp Fiction, Bad taste ja... onhan niitä.
Unelmien Sielunmessussa (Requiem for a Dream) on kyllä paras mahdollinen soundtracki mikä tähän hätään tulee mieleen.
Sideburn
11.8.2003, 14:17:12
Täytyy sanoa, että paras tähän mennessä kuulemistani leffasoundtrackeistä on ehdottomasti Daredevilin soundtrack.
Bändit ovat hyvin valittuja, heidän tekemänsä biisit tarttuvia & ne ovat tietty mukaansa tempaavia.
Vaikka soundtrack sisältääkin nyt niin kovassa huudossa U.S.A.:ssa olevaa nu-metal - kamaa, ei se pilaa tunnelmaa. Loppujen lopuksi nu-metallikin riittävän takomisen kautta tuo hyvän fiiliksen.
Assassin
11.8.2003, 17:26:42
No ainakin seuraavat ovat mahtavia
Das Boot
Pulp Fiction
Ja ovatko kaikki unohtaneet Ennio Morriconen Dollari-Trilogian sävellykset.Niin mahtavaa kuunneltavaa.Ja lisäksi vielä Friday at the 13,th(vaikkei mikään mahtava elokuva olekaan)jonka tunnari jäi kivasti päähän. tsihihi..hahhhhh..tsihhihh hahhhhhh....
cRaZy Al BhEd
11.8.2003, 17:59:55
ykköspaikasta kisaavat TSH- ja Charlie's angels 2- soundtrackit. kylläkin ihan eri lajeissa. TSH:ssa on siihen leffaan sopivia musiikkeja, hyvin sävellettyjä juttuja. CA:n levyllä taas menevämpää action-musaa, kuten Pink, Nickelback, Bon Jovi, Edwyn Collins ja muuta. daredevilissäkin on hyvät musat, mutta mieleen jäi vain kaksi evanescencen biisiä.
7th heaven
17.8.2003, 10:54:32
Resident evil OST on paras! Marilyn Mansonista Slipknottiin( ainiinMakiaa :P ) Paras biisi on vissii ressassa se Opening theme. Aivan järkyttävän hyvä!!! Toi OSTi on ollu mul yli vuode ja silti kuulostaa nannalta :) Daredevilin OST on myös iha jees. Tosin Bring me to life on pyöriny mun minidisics helmikuust asti =) Molempien Matrixien OSTit on myös eritäin hyvii (Vaikken olekkaan mikään tekno musan ihailija) Mut kyl ne biisit vaa toimii...
Kiss Of The Dragon OSTissa on myös laatu biisei kuten: n.e.r.dii, mystikalii ja Nydee..
valdemar
23.8.2003, 15:05:56
monissa elokuvissa on kerrassaan mainiota musiikkia, mutta parhaat musiikit löytyvät elokuvista the virgin suicides, requiem for a dream ja mullholland drive. ehdottomasti!
Soundtrackejä on muutama hyvä
Bram Stoker's Dracula: Upeaa, synkkää ja komeasti sävellettyä orkesterimusiikkia.Musiikki luo ilman kuvaakin painostavan ilmapiirin.
Suspiria: Goblin koko loistossaan.Pidättyväistä, kosketin vetoista musiikkia, joka tuo mieleen mustan värin, jonka päällä kulkee eri värisiä valonsäteitä.
Raiders of the lost ark: Legendaarisen säveltäjän John Williamsin paras työ.Musiikki toimii hyvin yksinkin, mutta äärimmäiseen nautintoon vaaditaan myös itse elokuva.
no mä tykään 2 fast 2 furious:n soundtrackistä
Pakkoa yhtyä tuohon Requiem For a Dream -leffan soundtrackin ylistämiseen ja myös Pi -leffasta löytyy mainoa ost.
ManijaiNinja
2.9.2003, 13:29:01
The Two Towers on paras. Yeah. Siinä on menoa..
Assassin
6.9.2003, 12:05:51
Näissä leffoissa on ylivoimaisesti parhaat musiikit.
The good, the bad and the ugly: Ennio Morricone on nero säveltäjän alalla.
Gladiator: Hans Zimmer taitaa mahtipontisuuden
Conan Barbaari:mahtava teemamusa
Ja vielä uutena mainintana Pirates Of The Caribbean jossa oli hyvät musiikit.
Son Of Jogurt
22.9.2003, 17:12:38
Minä tykkään eniten kyllä Lord Of The Ringsin soundtracistä. Leffassa on erinomaiset ja tunnelmalliset musiikit. Musiikki on upeasti tehty ja sitä jaksaa kuunnella vähän pidempäänkin. Itselläni on vain The Fellowship Of The Ringsin soundtrack, mutta enköhän kohta sen The Two Towerssinkin osta. :huh:
Lenmpibiisejä en osaa sanoa, mutta tykkään lähes kaikista. Muitakaan soundtrakcejä en nyt ala luetteleen.
Ze Shoopuf
23.9.2003, 18:08:50
Pirates of The Caribbean. Aivan mahtava, siis varsinkin se taistelumusa, joka on melkein joka kappaleessa. Se on aivan mahtava! Ne musiikit on niin hyviä ja sopii elokuvan joka kohtaan täydellisesti. Ite oon ostanut tuon kyseisen soundtrackin ja en turhaan.
The Mynthon Fighter
8.10.2003, 10:36:56
Paras elokuva soundtrack on mielestäni Resident Evil. Siinä ne Marilyn Manson:in säveltävät biisit on aika hyviä. Matrix on myös hyvä.
Soul Reaver
13.10.2003, 12:18:51
Matrix Reloaded. Kuten jo varmaan on mainittu, se sopii niin, hyvin, niin prkleen hyvin, kuin nenä päähän samaiseen leffaan. Ja kiitokset kuuluu tietenkin ünlocolle, mahtavastaan kappaleestaan Bruises, joka soi vieläkin päässä, siis hyvällä tavalla. Ainoa miinus on tietenkin että ünlocon biisejä on vain yksi koko soundträkillä :prkl:
forever_child
13.10.2003, 14:16:20
Moulin Rouge
Moulin rougessa on aivan mahtavat musiikit ja laulut. Ewan McGregor ja Nicole Kidman todella osaavat laulaa hyvin.
Laulut tuossa elokuvassa ovat hyvin kauniita ja koskettavia. Osaan jopa kaikkien laulujan sanatkin.
Torspa
19.10.2003, 13:29:13
Ainut leffan soundtrack jota jaksan kuunnelle on ----- Leijonakuninkaan. On siinä vaan hyvää musiikkia...mahtipontista ja sitten myös sitä kevyempää puolta. Tulee kylmiä väreitä jellonakuninkaan musiikeista. Eli laatua on...
NP: Lion King OST - I Just Can't Wait To Be King
korppis
24.10.2003, 18:42:52
Resident Evilin yks soundtrack on hyvä: SlipKnoT - My Plaque.
Hei ! Yksi erittäin parhaista "musa" elokuvista on varmaan 8 Mile
Siinä on rappia ja melkein kaikki biisi ovat herkkua minulle! Minä tykkään. Tosin en ikinä osta CD:tä, koska kaverini ostavat ne ensin, niin laitan aina heiltä ne mp3:seksi.
Bodom
27.10.2003, 21:51:21
No täällähän on jo mainittukin.. mutta omat suosikkini:
LOTR soundtrackit.. The Rock, Braveheart, Gladiator & The Last of the Mohicans. Myös "the best James Bond theme songs" levy on aika hyvä. Monta klassikkoa siinä.
Kirishin
1.11.2003, 11:25:18
The Fellowship Of The Ring -soundtrack on aivan ihana! Siinä on välillä rauhallista musiikkia ja sitten on aggressiivisia kohtia, vai miksi niitä voisi paremmin kutsua?
Kun kuuntelen sitä, niin minun ei tarvitse katsoa elokuvaa sillä musaa kuunnellessani se muistuu mieleeni.
The Two Towers -soundtrack ei ole edeltäjänsä vertainen. Se kuulostaa samalta mutta vain eri soittimilla soitettuna. Mutta kaikki voi olla täydellisiä.
Saa nyt nähdä miltä Kuninkaan paluun soundtrack kuulostaa.
Minun mielestä paras suomalainen soundtrack kokonaisuutena on vanha kunnon pitkä kuuma kesä ja yksittäinen soundtrack biisi taitaa olla pahat pojat leffan alussa oleva apocalyptican somewhere around nothing. Ja ulkomaisena kokonaisuutena on mielestäni Mission Imposibble 2:n soundtrack. Yksittäistä biisiä en osaa nimetä
Leviathan
7.3.2004, 0:45:36
En juurikaan ST:stä perusta, kertaakaan niitä en ole ostanut, vaikka mieli tehnyt onkin. Mutta mainitsen nyt niitä mitä joka
a) On tehnyt mieli ostaa
b) Olen kuullut jossain ja pidin hyvänä
No ensimmäisenä mieleeni tulee "Blair Witch 2-Book of Shadows"
Kappaleet ovat oikein hyviä ja niitä voi kuunnella useasti. Ja pidin jopa elokuvastakin joten siis hyvin ansaitsee ykkös sijan suosikki ST:ni.
Seuraavana tulee mieleen "Party Monster" jossa on leffan henkeen todella hyvin sopivat musiikit valittu. Yksittäisiä kappaleita en osaa sanoa. Mutta hyvä kokonaisuus, todella. Ja taidan jopa kyseisen CD:n ostaa jos jossain näen.
Ja sitten pakko mainita ehdottomasti "Nightmare Before Christmas", siis siinä leffassa on aivan siis loistavat musiikit (alkuperäiset, ei ne suomeksi käännetyt). Varsinkin "This is Halloween", "What's this" ja "Sally's song" ovat aivan uskomattoman hyvin sävelletty. Ja rakastan sitä leffaa muutenkin, olen katsonut sen todella monesti ja se on aina niin hyvä, tavallaan todella ihana. Ja ostan todellakin kyseisen CD:n jos jossain näen, mutta suomesta sitä on varmaankin aika mahdotonta löytää.
Disasterpiece
7.3.2004, 11:56:52
1.Back to the future 1 ja 2(suuret ja tunteikkaat musiikit)
2.Pirates of the caribbean(tunnelmaa luovat musat)
3.Star Wars(Williamsin tunteikkaat ja taidolla tehdyt sävellykset)
4.Terminator 2 (Täyttä rautaa alusta loppuun)
Tossa on toi ehdoton neljän kärki.
Anteeksi ketjujen kaivelu.
Paras soundtrack mitä olen kuullut on Gladiatorilla. Hyvin paljon upeita kappaleita kuten mahtavia taistelumusiikkeja (Barbarian Horde), koskettavia sävellyksiä (Earth, Honor Him), voimakkaita mutta kauniita kipaleita (Strenght and Honor) sekä yksi kauneimmista loppulauluista (Now We Are Free). Soundtrackit - joita meillä on kaksi - ovat hyviä ja kuuntelen useasti alusta loppuun.
Myös LOTR:ien musiikit ovat upeita mutta kunnon tappelutunnareita on vähissä. Ensimmäisen osan levy oli parhain kauniine tunnareineen ja sävellyksineen ja kolmannen huonoin. Muttä näitäkin kuuntelee oikein mielellään. Omistan kakki kolme levyä.
//Oijoi, unohdin mainita parhaimman loppulaulun mitä olen kuullut se nostaa LOTR ykkösen levyä huimasti nimittäin May It Be~ Kaunein mitä olen koskaan kuullut. Niis.
Ensimmäinen LoTR:in soundtrack on mielestäni kyllä paras soundtrack, jota olen koskaan kuunnellut. Rakastuin korviani myöten Enyan May it Be-kappaleeseen. Sen biisin myötä tutuistuin sitten Enyan muihinkin kappaleisiin, mutta ei nyt mennä offtopikkiin.
Kappaleet soundtrackillä on suurimmaksi osaksi rauhallisia ja kirjoittamisinspistä kasvattavia. Jotkut taas ovat sitten vähän synkempiä kappaleita ja ne tuovat hyvin vastapainoa niille hempeimille kipaleille.
Toinen soundtrack, josta pidän, on Kill Bill vol.1:sen soundtrack. Siinäkin tosi hienoja kappaleita. Pidin etenkin leffan tunnarista, Tomoyasu Hotein "Battle without honor or humanity":stä.
Edit: Kuuntelin eilen Resident Evil-elokuvien soundtrackejä ja olipas yllättävän hyviä. Leffat eivät oleet mielestäni mistään kotoisin, mutta metallipainotteinen soundtrack oli kyllä positiivinen yllätys.
yksisiipi
18.7.2005, 14:16:17
Amelien soundtrackilla on paljon miellyttäviä pianokappaleita ja muuta vastaavaa ranskalaismelodioita. Yann Tiersenin sävellykset ovat kertakaikkisen upeita. Varsinkin itse elokuvan taustalla.
Danny Elfmanin säveltämä ja sanoittama ja osittain myös laulama Nightmare Before Christmas edustaa elokuvamusiikkien kärkeä. Musikaalimainen goottisävytteinen nukkeanimaatio pitää sisällään todella upeita lauluja ja sävellyksiä. Kokonaisuus on puhdas kymppi.
Pulp Fictionin rautalankamusiikit sopivat hyvin elokuvaan ja pelkilteen kuunneltuinakin suurin osa kappaleista on rautaa. Varsinkin Girl, You'll Be A Woman Soon.
Parhaimpana soundtrackina ikinä pidän Ulverin säveltämää Svidd Negeriä. Elokuva on katsottujen pätkien perusteella melko kökkö norjalainen musta komedia, mutta itse musiikki mitä mahtavinta. Sehän on selvä, kun Ulver on asialla. Heidän aikaansaannoksiaan on myös Lyckantropen, joka on synkkää dark ambienttia. Elokuvaa en ole nähnyt, mutta kuuleman mukaan olisi ihan tasokas ruotsalainen minikauhuleffa.
Critis
20.7.2005, 13:31:34
Star Wars: (Episodi 4-6) John Williamsin säveltämää musiikkia kaikki jotka ovat nähneet SW elokuvat ovat kuulleet tätä musiikkia. Erittäin mahtipontista musiikkia lempikappaleet ovat Star Wars Main Theme, Cantina Theme, Imperial March, Ending Theme. (kaikissa kolmessa vanhassa Trilogiassa) Mielestäni näissä uusimmissa SW elokuvissa ei ole niin hyvää musiikkia mitä vanhoissa on vaikka säveltäjä onkin sama. Pari hyvää kappaletta uusimmasta Trilogiasta löytyy nimittäin Duel of Fates ja Tradefederation March.
LOTR: (Episodi 1-3) LOTR:in musiikkien säveltäjää en tiedä mutta hyvää työtä on heppu/naikkonen tehnyt tämän Trilogian musiikkien osalta. Tästä en osaa sanoa mitään yksittäistä hyvää kappaletta koska en kappaleiden nimiä muista ulkoa. Mutta sanotaan vaikka tämä alku teema Main Theme joka tulee jokaisen Trilogian alussa niin se on yksi parhaimmista kappaleista ja jää aina soimaan päähän kun sen kuulee.
Sekalaiset elokuva soundtrackit: Nämä ovat enemmänkin eri elokuvien teema musiikkeja mutta laitetaan nyt tänne kun kerran elokuva musiikkia tämä aihe käsittelee. Ghostbusters Theme, Police Academy Theme, Gremlins Theme, Terminator 2 Theme, James Bond Theme. Perustelu kaikille teema musiikeille että jokainen noista musiikeista jää päähän soimaan ja suurimman osan noista osaan hyräillä ulkoa. Niin monta kertaa on tullut kyseiset elokuvat katsottua.
No paras on tämä Resident Evilin kauhea, selkäpiitäkarmiva helinämusiikki. Kyllä Manson osaa =)
Toinen samantapainen on Halloweenin tunnari, kaveri tilasi sen soittoääneksi, se oli kamala. Ajatelkaa, jos kännykkä pirahtaa soittamaan illalla tai yöllä yksin kotona "tididi tididi tididi" pontista Halloweenmusiikkia. uuh.
Gunnareitten tekemä Terminatorin soundtrack on myös tosi hyvä, itse asiassa oikein hienoa työtä. Oikein hyvä musiikki.
piupalipaupali^
22.7.2005, 12:57:12
Parhaaksi elokuva-soundtrackiksi sanoisin "The Gladiator". Mahtipontinen musiikki joka sopii elokuvaan kuin hampaat suuhun. Toinen todella hyvä on "The Lion King" [melko puolueellinen lausahdus, nimim. Disney-fani]. Musiikki sopii edelleen elokuvaan, ja musiikin tahdissa voi fiilistellä Leijonakuningasta kun itse elokuvaa ei pysty katsomaan. Ja Halloween-tunnari on ihan paras ^^
Thalassa
22.7.2005, 19:43:29
En osaa nimetä parasta elokuva-soundtrackia, voi, olen katsonut aivan liian paljon elokuvia, jotta voisin sen nimetä. Joka tapauksessa voin kai minä mainita muutaman omista suosikeistani.
Minä kun olen niin noiden musikaalien ystävä, en voi olla mainitsematta yhden, ehkä omaperäisimmän sellaisen soundtrackia. The Nightmate before christmas -elokuvan musiikit ovat vertaansa vailla, Danny Elfmanin sanoitukset tukevat saumattomasti Tim Burtonin luomiin halloween -hahmoihin perustuvaa synkkää joulutarinaa. Lukuisat laulut ovat hämmästyttävä yhdistelmä joulun taikaa ja halloweenin selkäpitää karmivia aavemaisia melodioita. Nämä ja hauskat, osuvat sanat yhdessä ovat ollennainen osa erästä ihanan synkää nukkeanimaatiota ja luovat koko elokuvan keskeisen tunnelman. Lapsekasta tai ei, mutta elokuvan musiikit lumoavat minut täysin.. Toimii.
Veren vangit (Interview with the vampire) -elokuvan soundtrack on toinen, jota erikoisesti rakastan. Musiikit ovat kauniin aavemaisia, ja luovat paljolti elokuvan vampyyrimaista tunnelmaa. Nopeat, kirkuvat melodiat ja klassisen musiikin vaikutteiset kappaleet kuljettavat elokuvaa tyylillä kohti loppua. Varsinkin alun Libera me -kappale on kaunis, aavemaisen luomava, jossa on ehkä ripaus jotain dramaattista. Elokuvan lopun nuorekas, yhdeksänkymmentä luvun kappale kruunaa kokonaisuuden, vaikkei kovin erikoinen tai tarttuva olekaan.
JonVonRox
24.7.2005, 1:13:05
Twin Peaks - Fire Walk With Me menee ensimmäiseksi.
Elokuvassa kuultava musiikki näyttelee suurempaa roolia kuin yleinen elokuvamusiikki ja vielä onnistuu oikealla tavalla lumoamaan, varsinkin kun mukana on paljon kokonaisia laulettuja kappaleita. TV-Sarjasta on myös tehty soundtrack joka on pitkälti samanlainen. Loistavia molemmat.
Kill Bill.
Tässä on menoa ja melodioita. Varsinkin Nancy Sinatran "My Baby Shot Me Down" sopii elokuvaan mainiosti. Samoin Elle Driverin viheltämä "Twisted Nerve". Al Hirtin "Green Hornet" sopii sekin kuin nakutettu oikeaan taistelufiilikseen. Samoin Vol.2:ssa esiintyvä "The Lonely Shepherd" luo sopivaa aavikkotunnelmaa.
Shagrat
24.7.2005, 12:56:51
The Lord Of The Rings: The Return Of The King leffan soundtrack on aivan mahtava. Varsinkin kun siitä on tehty se limited edition painos, missä on möys DVD mukana ja yksi bonus biisi. Howard Shore osaa säveltää erittäin hyvää musiikkia, joka sopii hyvin siihen leffaan. Se Into The West biisi on kyllä hyvä, jos tietää sen, mistä ne lyriikat tulee.
Harmonica
1.10.2005, 12:30:08
LotR-sarjan soundtrackit ovat mainioita, mutta laittaisin niiden edelle Ennio Morriconen säveltämän Once Upon a Time in the West-elokuvan musiikin. Varsinkin Jillin ja Harmonican teemat nostavat niskakarvat pystyyn, ja viimeinen taistelu on muistettava erityisesti musiikin vuoksi.
Henkka12
5.10.2005, 11:49:09
Ette te ymmärrä! Kotimaiset soundarit on aina parhaita (piatsi Titanic) eli paras ja ainoa Pahat Pojat soundtrack! Haaveet kaatuu...! Tilulii tilulilulii...(apoclptca)
Parempaa ei löydy (tai no kannen perusteella löytyy)
Ja moni yllämainittukkin on tosi hyviä, kuten nimenomaan se The Nightmare Before Christmas, Jack on niin empaattinen (just joo!)
Kaikki elokuvat, joissa on Danny Elfmanin musiikkia. Ne musiikit jotenkin onnistuvat aina kertomaan niin paljon elokuvasta. Kukapa ei olisi koskaan fanittanut esim. Charlie and the Chocolate Factoryn, Red Dragonin, Sleepy Hollown, The Nightmare Berofe Christmasin, Edward Scissorhandsin, Beetlejuicen, Donnie Darkon ja monien muiden elokuvien musiikkeja? En tunne yhtään ohjaajaa, joka onnistuisi kuvailemaan musiikeillaan elokuvaa niin hyvin.
Danny Elfmanin musiikit ovat yleensä myös parhaita ja on hyvin vaikeaa sanoa, missä on paras soundtrack.
Lord of the Ringeissä ja Star Warseissa on tietysti hyvät musiikit, mutta niissä melkein kaikki muukin on hyvää, joten niitä ei lasketa.
Sixpounder
14.10.2005, 13:15:55
Pahat Pojat (Apocalyptica <3)
Star Wars
LoTR.
Apocalyptican musiikki on todella hienoa! Star Warsin ja LoTR:in musiikit ovat sellaista hienoa... Melodista miten sen nyt sanoisi =). Star Warsista on myös se mikä onkaan "Darth Vaderin musa" hyvää. LoTR on paras trilogia mailmassa, ja siinä on myös helvetin hyvät musiikit.
Pahat Pojat on kotimainen draama ja sinä on hyvää kotimaista musiikkia... Ainakin Aaaaaaapocalyptica ^^.
Vittuun oikeinkirjoitus...
Vaylan
14.10.2005, 13:58:37
Minä olen ihastunut Tarantino-leffojen musiikkiin. Hän on vain osannut niin nerokkaasti valita elokuviaan tukevia raitoja..
1. Kill Bill vol.1 : aivan mahtavaa musiikkia. Pidän elokuvastakin oikeastaan sen musiikin vuoksi. Se vain on niin osuvaa ja mukaansa tempaavaa. Tämä toimii muulloinkin kun leffan jälkifiilistelyissä. Erityisesti mieleeni on jääneet mm. Santa Esmeraldan Don't Let Me Be Misunderstood, Meiko Kaji The Flower of Garnage ja Zamfir The Lonely Sheperd. Ah, todella mahtavaa fiilistelyä!
2. Kill Bill vol.2 : Tämäkin on hyvä vaikka ei mielestäni läheskään niin vaikuttava kokemus kuin vol.1:nen. Tästä OST:sta ehdottomasti paras kappale on Chingon Malaguena Salerosa. Se laulaja vetää sen vain niin tunteella, ettei voi muuta kuin pyyhkiä tippoja silmäkulmista ja jatkaa jammailua musiikin tahtiin...tämä tapahtuu todellakin lähes joka kerta.
3. Pulp Fiction & Reservoir Dogs: Tarantinon voittokulku jatkuu minun levylaukussani. Näiltä levyiltä voisin poimia mm. George Bakerin Little Green Bag ja Urge Overkillerin Girl You'll Be a Woman Soon. Tuo jälkimmäinen osuu niin napakasti kohtaukseen Pulp Fictionissa, missä Uma Thurman ja John Travolta palaavat illanvietosta ja Uma pistää musiikin soimaan alkaen samalla vetämään kokaiinia nenuun ->seuraa yliannostus...Girl you'll be a woman soon...niinpä niin.
Mitäs vielä...niin tosiaan: Matrixin soundtrack on myös mukavaa kuunneltavaa. Leffan synkän tekninen ja surrealistinen tunnelma on onnistuttu nappaamaan myös levylle. Hienoa!
Marilyn Mansonin avausraita Rock is dead on ihanan kirskuva sekä kaunistelematon.
Leffan mieleenpainuvin kappale on tietenkin elokuvan lopussa, tarkoitan Rage Against the Machinen Wake up. Muutkin kappaleet ovat iskostuneet mieleeni oikein rapsakkaasti sanoisinpa paremmin että mukavasti..hih. :wink:
anteeksi huono ulosanti... :eh:
Ferithem
18.10.2005, 20:56:55
Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme -soundtrack on tämänhetkinen suosikkini niistä harvoista soundtrackeista, joita olen läpi kuunnellut. Musiikki on kahta viimeistä kappaletta lukuunottamatta instrumentaalia, hyvin kaunista ja perinteisen kiinalaismusiikin kuuloista. Sitä kuunnellessa ajautuu heti kauas vihreisiin ja värikylläisiin, rauhaisiin maisemiin ja kauas nykyhetkestä. Kappaleet ovat sopivan lyhyitä, ja vaikkakin erilaisia, niissä kantaa sama teema lähes kaikissa. Erityinen suosikkini on viimeinen kappale, A Love Before Time, joka on laulettu sekä englanniksi että mandariiniksi. Laulajan ääni on uskomattoman kuulas, naisellinen mutta silti vahva, ja sanoitukset ovat onnistuneet. Tämä CD jos jokin auttaa irtautumaan arjesta.
Lisäksi erityismaininta Taru sormusten herrasta -elokuvien soundtrackeille. Satumaista ja unenomaista, upean voimakasta musiikkia, joka kestää varmasti.