PDA

View Full Version : Battletoads

LizzieFox
13.7.2006, 15:48:22
Minä löysin eilen oman Nes kappaleeni pienen varaston uumenista ja arvatkaapa ilostuinko edes heti. Poikaytsävä on miettinyt jo pidemmnä aikaa että pitäisi saada kyseinen peli ja minäkin aina olen vaan hehkuttanut että "Minullapa on se mutten tiedä missä." ja sitten se löytyi! Pikkasenko parhautta.

Parhaintahan koko peli on kaksinpelillä kun on vielä samantasoinen kaveri pelaamassa. Semmoinen joka ei tumpeloi ja tapata kaveria pelissä siis. Viimeksi kun pelasin kyseistä peliä en ollut mikään erituinen englanninkielen osaaja ja tarina on mielnulle edelleenkin vähän pimennossa. Siksi taidan tänään koettaa viritellä serkkuni kasibittisen kiinni tv:seen kun löysin omasta takaa hiukan johtoja oman rikkinäisne koneeni luota ja testatailla saisinko koneen käynnistettyä ja selvennettyä juonta itselleni. Ainakin sen hoksasin että Pimple ja prinsessa oltiin napattu ja kahden muun battletoadsin pitäisi pelastaa heidät, Rashin ja Zitzin (jota sanoin aina kaverini kanssa tissiksi ja se oli meistä hurjan hauskaa). Ensimmäinen kenttä on iahn suht helppo ja toisena taisi tulla semmoinen kuilu jossa sammakko voi muuttua kellon tapaiseksi jutuksi. tai ainakin minä sanoin sitä aina kelloksi vaikka oikeasti se oli varmasti jotain ihan muuta. Seuraava kentta oli avolillu maa jossa näytti tosiaan siltä että Sampit kävelivät jossain aivo maastossa. Sen jälkeen tuli aivoskootterikenttä joka oli kyllä yksi aluksi ylitsepääsemättömistä kentistä. Tästä saattoi päästä salareitistä muistaakseni tulimaahan tai sitten jos meni kentän loppuun asti pääsi vesikenttään? En ole ihan varma tästäkään koska siitä on jo nini pitkä aika. Ainakin kohta tuli kääremkenttä jossa piti kiipeillä ja hyppiä käärmeiden mukana. Läpi en ole päässyt koskaan enkä tiedä kuinka monta kenttää tässä pelissä on. Silti se on yksi loistavimmista Nes peleistä jota olen pelannut. Sopivan vaikeakin ja mielenkiintoinen.

Yhdellä kaverilla oli Snessille Battletoads ja siinä taidettiin jopa kulkea kaikkien kolmen veljeksen voimalla arvaruudessa. En ole yhtään varma mutta minusta se näytti tosi hienolle.

Tonishi
13.7.2006, 17:00:00
Häpeäkseni täytyy myöntää, että olen pelannut Battletoadseja vain emulaattorilla :(.

Mutta, Nesin battletoadsista en paljoa muista, mutta pelasimme ainakin joskus kaverin kanssa emulaattorilla sitä. Jäätiin juuri tuohon "aivoskootteri"mikälie-rataan jumiin.

Snesin battletoadsit ovat myös hauskoja, en ole vain päässyt kumpaakaan (minulla siis on kaksi.. ja nekin emulaattorilla :( ) läpi. Vaikeita pelejä yksin ainakin.

// Jep, Memo. Kaksi tiedän (en ole varma, onko niitä sitten enempää: ): Battletoads in Battlemaniacs ja Battletoads & Douple Dragon - The Ultimate team.

memo
13.7.2006, 17:06:08
Uuh, Battletoads. Aivan loistava peli, pakko sanoa. Juurikaan en ole kaksinpeliä pelannut - peliseuran puutteessa - mutta yksinkin aivan mainio.

Muistan joitain kenttiä pelistä, tietenkin kaksi ensimmäistä hyvin muistissa, kun ne nyt on suht. helppoja vielä. Tämä "aivoskootterikenttä" eli Chasm oli jo melkoisen vaikea. Pitääkin nostaa hattua lähes kaikille NES-peleille joita olen pelannut yhdestä asiasta: vaikeustason kanssa ei ainakaan ole säästelty. Oikeasti, uudet pelit ovat reilusti helpompia kuin nuo Nintendon aikaiset. Pääsin joskus niinkin pitkälle, kuin semmoiseen kenttään jossa mentiin kait jotain kuiluja pitkin ja perässä pyöri semmonen ilkeä juttu, johon sit kuoli jos se koski. Se oli jo ihan hullun vaikea, enkä koskaan ole siitä eteenpäin päässyt.

Voisikin kaivella tämän jostain emulaattorille (itseasiassa vanhalta koneelta löytyneekin) ja pelailla, jos vaikka pääsisikin pidemmälle!

Ja tuosta Battletoadsista SNESille jonnin verran. Sen olen pelannut jopa läpi ja oli se kyllä jo rutkasti helpompi kuin tämä originaali. Pelin nimihän on Battletoads vs. Double Dragon (tj), ja kuten nimestä voi päätellä, on mukana myös Double Dragon -sarjan kaksi päähahmoa. Pelattavia hahmoja on siis viisi: Rash, Zitz, Pimple (ne on kaikki iho-ongelmien mukaan nimetty :p) ja nämä DD-äijät, joiden nimiä en nyt satu muistamaan. Idea pelissä oli muistaakseni aikalailla sama, eikä siinä varsinaisesti mitään kovin hienoja uusia ominaisuuksia tarjottu. Mutta kyllähän sen läpi pelasi.

//Jaa näitä SNESin Battletoadseja on sitten enemmänkin. Woot! :o

Raxum
14.7.2006, 21:59:10
Megadrivella aikoinaan oli Battletoads, jota koko meitin suku hakkasi ihan simona. Niin mahtava peli se oli aikoinaan ja on vieläkin. Koskaan en päässyt Chasm-kenttää pidemmälle, kun sillä skootterikelkkamikäliellä ajelu oli hermoja raastavan vaikeaa. Nykyään se kenttä menee suhtkuht helposti läpi :cool:.

Hemmetin hyviä mättöpelejä Battletoadsit ovat, mutta jatkuvasti tulee vastaan bugeja, jotka ovat melkein ylitsepääsemättömiä (Vika on varmaan emussa, kun alkuperäisessä BT:ssä ei muistaakseni ollut bugeja). Pienenä viehätti sammakoiden vängät jättinyrkit ja kepillä huitominen. Siitä välittyy niin paljon hyviä muistoja mieleen. Kaksinpeliä en pelannut, koska pikkusisko on lame eikä suostunut pelaamaan sitä kanssani :(.

LizzieFox
18.7.2006, 13:32:16
Millään emulaattorilla kun aidolla tavaralla pitää pelata näitä loistavia pelejä. Ainakin tuo Nessin versio on ihan loisto. Löysin tosiaan pelini tässä kun tuli jälleen muutto ja arvatkaapa lähtikö se heti mukananni pelikoneeseen? Kyllä vain. Äsken itseasiassa pelasin sitä siihen asti että tuli Game over. Titzilläpelasin tietysti ja Omenarosvo pelasi Rashilla. Kaikki meni aina siihen asti ihan putkeen ja oli näköjään hyvässäkin muistissa kunhan pääsimme sinne aivo skootteri kenttään ja skootteri kohtaan. Mie en muistanut enää niitä hyppykohtia. Oli turhauttavaa aloittaa aina edelliseltä puomilta kun olin ajanut johonkin pahki. Omppu taas pelasi skootteri kenttää hyvin. Viimeisellä ukkelillani pääsin kuin pääsinkin salamaailmaan joka hyppäsi muistaakseni kahden maan yli. Eli pääsin vesi maahan. Siinäkin kenttä alkaa jonkunlaisen laudan päällä pomppimisella vedessä ja miinojen ja keppien väistelyillä. Kuolin sitten viimeinen jättiläisrottaan joka hyppi päälleni. En jaskanut aloittaa alista vaikkakin ekat kentät olisivat menneet nopeasti läpi.

Niin siis onko joku oikeasti päässyt Nessin Battletoadsin läpi? Pakko koettaa selvittää tehtävä (lähes?) mahdoton.

LegendKiller
30.7.2006, 12:51:53
Arvatkaas, mitä... Tässä teille ihana totuus...!
En ole koskaan kuullut koko pelistä, En sitten sanaakaan... o.O?
selittäisikö joku tarkemmin mikä ihme peli tämäkin on :D

LizzieFox
30.7.2006, 17:52:28
Arvatkaas, mitä... Tässä teille ihana totuus...!
En ole koskaan kuullut koko pelistä, En sitten sanaakaan... o.O?
selittäisikö joku tarkemmin mikä ihme peli tämäkin on :DNoh noh. Tämä pelihän on jotain parhautta ja Nessille ja muille konsoleille ilmestynyt vuonna 1991 eli mikään uutuus tässä ei nyt ole kyseessä. Olisi kyllä hiusaa nähdä joku uutuus versio tästäkin pelistä. Battletoadsit ovat sammakoita, itseasiassa niitä on kolme veljestä; Pimple, Rash ja Zitz. Pimplen ja Prinsessa Angelinan on napannut paha Dark Queen, Planeetta Ragnarokin hallitsija joten Rashin ja Zitzin pitää pelastaa heidät. Pelissä hakataan eteen tulevat vastustajat ja peli etenee sitä mukaan kun vastustajat on hoidettu pois tieltä. Välissä voi tulla kunnon vastuksiakin ja peli on vaikea.

http://www.nes-site.com/gallery/pics/battletoads_04.gif

Sen vähän mitä pelistä muistan on kuvan kenttä, josta en ikinä päässyt eteenpäin, joskus oli paljonkin elämiä tuossa kohtaa, mutta kaikki kuluivat juuri tuossa kohtaa peliä, kaveri kyllä vetäisi tuon kohdan kerran minulle, mutta eipä se paljoa auttanut. Hohoo, miepäs pääsen tuon vielä ihan keposesti nyt läpi kun harjoittelin sitä ennen ihan ältsin paljon. No jos totta puhutaan en päässyt sitä kyllä ekoilla mmh. mitähän sanoisin etten narraisi.. Ekoilla 10 ukkolla läpi mutta sitten pääsin tuttuun vesimaahan. :) Ei se ole vaikea kun eihän siinä tarvi painaakkaan kun ylös ja alaspäin nappeja. Tai noh, aika lopussa pitää hyppiä vähän itsekkin.

pehmo
30.7.2006, 19:01:39
Muistan kuinka joskus pienenä(-mpänä) tuli NESsillä battletoadsia hakattua. Peli taisi olla kaverilta lainassa. En kyllä kuollakseni muista pelistä mitään muuta kuin sen että se hiukan muistutti Turtles pelejä, pelin nimikin selvisi vasta tästä ketjusta kun se kuullosti hieman tutulta ja googlen avulla osoittautui juuri tuoksi peliksi.

Välissä voi tulla kunnon vastuksiakin ja peli on vaikea.
http://www.nes-site.com/gallery/pics/battletoads_04.gif

Sen vähän mitä pelistä muistan on kuvan kenttä, josta en ikinä päässyt eteenpäin, joskus oli paljonkin elämiä tuossa kohtaa, mutta kaikki kuluivat juuri tuossa kohtaa peliä, kaveri kyllä vetäisi tuon kohdan kerran minulle, mutta eipä se paljoa auttanut. Pieni pelko on uudelleen kokeilussa kun ei ole nelikulmio ohjaimeen vuosiin koskenut, emulla taidot eivät riittäneet edes Megamanin(4?)kaikkien alkubossien läpäisyyn, kun joskus pienenä vain rengasmies aiheutti ongelmia.

LegendKiller
5.8.2006, 17:53:06
haha,
Jos peli ilmestyi vuonna 1991 niin ei ihme että en ole kuullu siitä.
Synnyin silloin :D

YoYo~Yoda
9.8.2006, 6:08:53
Minusta vaan tuntuu oudolta kun vanha-kunnon-matolaatikko on nykyään retroa.
Itse sain Battletoadsin Synttärilahjaksi ja voi että kun sitä tuli hakattua. tosin en ikinä ole päässyt kolmanneksi viimeistä kenttää läpi jossa uidaan futristisessa viemäristössä.Katsoin tässä taannoin speedrunin kyseisestä pelistä ja täytyy kyllä sanoa että pelistä löytyy kyllä isoja bugeja. Tosin itse en halua niitä käyttää mutta, niin se vesikentänkin pääsee helposti kunhan vähän oikoo.
Kaikista huvittavinta on kun olen katsonut näitä juttuja eri foorumeilta ja kaverit ovat puhuneet tuosta ajo kentästä. että se on vaikea... noh oottakaas vaan kun pääsette lentämään lentsikalla :D :D
Harvoja pelejä joita en ole päässyt läpi toinen on Kid icarus mutta sitä en ole pelannutkaan kuin about 1h... sniff kerää vaan pölyä

Raton
12.8.2006, 14:24:09
itse olen saattanut pelata Battletoadsia SNES:lla. Se oli ainakin Turtles tyylinen beat 'em up ja siinä oli samanlaisia sammakoita. Joskus pelasin semmoista ja kenttä oli joku tuli/laava paikka. kertokaappa jos se oli battletoadsi.

Mikaku
5.9.2006, 13:43:58
Aah, vanha kunnon Battletoads... (nostalgian kyynel herahtaa). Kyllä Rare osasi! Siis ennen kun Gatesin Billy nappasi pelitalon ahnaisiin, monikansallisiin, rakkoja ja arpia sekä köyhien ja työttömien verta tursuaviin kouriin. Suosikkeja Perfect Dark, Battletoads sekä tietysti Donkey Kongit.

Öh, eksyin aiheesta, taas!

Battletoadsia tuli hakattua juniorina melko tarkkaan. En muista, omistinko pelin vai kävinkö sen Ärrältä lainaan silloin tällöin. Pääsin kuitenkin ainakin tästä porukasta pisimmälle, taisi olla toiseksi tai kolmanneksi viimeinen taso. Ja se oli Nessillä.

Emulaattorilla (huijauksineen eli pikatallennuksineen ja nopeuden säätöineen) pääsin pelin läpi tämän vuosituhannen puolella. Velipojan kanssa yritettiin hakata se emulaattorilla läpi käyttäen yhtä näppistä, mutta mainitussa käärmekentässä jouduttiin jumiin. Näppis ei oikein tottele jos neljää tai useampaa nappia painetaan yhtä aikaa, ainakaan velipojan näppis.

Nessin parhaita pelejä, pakko myöntää!

Nessin (mutta ei Mättösammakoiden) omistajille huom! huutonetissä on kaupattavana montaa kappaletta kyseisestä huippupelistä. Pakko-ostos, jos on valmis maksamaan 15v vanhasta pelistä hinnan jonka maksaa parin vuoden vanhasta pelistä...

1, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 10-2, Tactics läpi, muita pelattu 10-2:een asti

Real Emotion
25.11.2006, 0:32:24
Enpä muuten olekaan ihan varma olenko koskaan edes kokeillut noita NESille tehtyjä Battletoads-pelejä. Ei muista, enkä kyllä tarkalleen tiedä sitäkään, että mitä kaikkia Battletoadseja niitä nyt onkaan ilmestynyt. Mutta SNESillä ainakin olen pelannut näitä kahta: Battletoads in Battlemaniacs ja Battletoads & Double Dragon.

Minusta jo SNESin Battletoadsit ovat aika vaikeita, joten tahtoisinpa tietää kuinka kamalan haastavia nuo vieläkin vanhemmat ovat. Itse ainakin olin repiä hiuksia päästäni Double Dragonissa, kun olin mennyt monta kenttää läpi pelitoverin kanssa, mutta sen jälkeen kaikki piti aloittaa alusta, kun hahmomme kuolivat lopullisesti. Miksei siinä pelissä ole mitään salasanoja tai jotain? Tällaisella nykyajan nuorella ei riitä enää kärsivällisyyttä aloittaa alusta, kun on tottunut helpompiin peleihin. :shy: Ihmishahmot ovat muuten minusta parempia tuossa Double Dragonissa kuin sammakkopojut. Billy & Jimmy rökittävät mukavasti vihollisia, vaikka muuten ehkä pidänkin enemmän Rashista, Pimplestä ja Zitzistä.

Ikinä en ole päässyt yhtäkään Battletoadsia läpi kokonaan, mutta kyseinen pelisarja on kuitenkin ehdotonta huippua Nintendolla. Hyvin hauskaa ajanvietettä kaksinpelin takia, yksin en ehkä viitsisi pelata. Sitä paitsi kaksinpelissä voi välillä turhautuneena hakata pelintoverinkin hahmon, jos vaikeustaso alkaa ottaa päähän. ^______^

Omenarosvo
25.11.2006, 10:21:24
Minusta jo SNESin Battletoadsit ovat aika vaikeita, joten tahtoisinpa tietää kuinka kamalan haastavia nuo vieläkin vanhemmat ovat.Battletoads on varmaan NESin vaikeimpia pelejä. Vaikea mutta silti hauska pelata. Minäkään en ole päässyt kuin johonkin vitoskenttään tms, siihen jossa ratsastetaan käärmeillä. Tosin en ole pelannut sitä nyt aikuisiällä kuin kerran, ja pääsin melko kevyesti sinne käärmekenttään. Kuolin viimemetreillä enkä jaksanut silloin enää aloittaa alusta. Pitäisi kokeilla taas joku päivä.

Noita Battletoads & Double Dragon -pelejä en ole koskaan pelannut. Sikäli hassua kuulla että ihmisveljet ovat helpommin kontroloitavissa kuin sammakkoveljet, koska omissa NES-peleissään d00dsit ovat jähmeämpiä ohjata kuin toadsit :huh:

Battletoadsissa on parasta tappelu ja äänitehosteet (yllättäen!). Vihollista lyödessä kuuluu ensin kapkapkapkapkapkap-- ja sitten tulee jättinyrkki -- MUKS!! :love: Pienenä se oli todella hauskaa :D Muistan että setäkin rakastui siihen peliin, vaikkei me sen kanssa koskaan päästy ekaa kenttää pidemmälle. Sen kanssa oli silti hauska pelata, kun sillä itsellään oli niin kivaa ja se huusi ihan fiiliksissä.

Paras kenttä on mielestäni NESin Battletoadsin kakkoskenttä, jossa laskeudutaan vaijereilla sinne rotkoon. Loistava.

Real Emotion
26.11.2006, 0:11:27
Sikäli hassua kuulla että ihmisveljet ovat helpommin kontroloitavissa kuin sammakkoveljet, koska omissa NES-peleissään d00dsit ovat jähmeämpiä ohjata kuin toadsit :huh:Hmm, no ehkä sitten oli viimeistään aika korjata se jähmeisyys, kun siirryttiin SNESille. Minulla ja kamullani meni nimittäin ihan selkeästi huonommin niillä sammakoilla Double Dragonissa. Kun sitten vaihdettiin niihin jäpiköihin, peli alkoi sujua paremmin. Ne dudet potkivat tosi kovaa. :shok:

Vihollista lyödessä kuuluu ensin kapkapkapkapkapkap-- ja sitten tulee jättinyrkki -- MUKS!! :love: Juuh, tuo on niin ihanaa. En ole ihan varma onko SNESin Battlemaniacisissa jättinyrkkiä, mutta ainakin siinä on jättijalka. Sammakon potkaistessa jotain lurjusta, se jalka täyttää nätisti suuuuren osan ruutua. :love:

Paras kenttä on mielestäni NESin Battletoadsin kakkoskenttä, jossa laskeudutaan vaijereilla sinne rotkoon. Loistava.Juuri se onkin yksi Battletoadsien hyviä puolia, että niissä kentissä on tosiaan vaihtelua. Tuommoiset vaijerilla lasketumiset ja muut hassutukset ovat kivoja, pelistä tulee heti paljon monipuolisempi. Ei jää pelkästään siihen mätkimiseen, vaikka se ehkä onkin sen pelin tärkein juttu.

Sgt.Gustaffsson
7.4.2007, 13:40:35
Battletoads on kyllä yksi tuntemani historian parhaimpia pelejä.
Kaksinpelinä on aivan hulvaton, yleensä tulee potkittua enemmän pelitoveria kuin vihollista. Ja olen samaa mieltä, kentät ovat mukavan vaihtlevia. NESin battletoads on vaan paras, minusta uudemmat eivät ole yhtä loistavia.

LizzieFox
10.4.2007, 21:46:56
Mäh mäh mäh (ärsyttävää, kuulen pääsäni vaan koirani ällöttäviä ääniä). Pelasin eilen lapsuudenystäväni kanssa pitkästä aikaa Battletoadsia ja oli huippua. Hän oli Razy ja minä Zitz. Ensimmäinen kenttä meni kaveriltani vähän muistellessa mutta äkkiä h'änkin alkoi muistamaan kuinka peliä pelattiin ja etenimme vuorotellen hakaten vastustajia. Kolmannen kentän skootteri kohdassa kaverini ei vaan enää pysynyt mukana joten kulutimme hänen ukkelinsa kaikki continuet siihen. Silti halusimme päästä eteenpäin joten Zitz jatkoi yksin matkaansa surffaamaan veden aalloilla. Se kenttä meni aika helposti vielä pipi mitä nyt ärsytti se kauhea punainen rotta joka tuntui hyppivän minut muusiksi. Käärme kentistä taisin päästä sitten kolme ja neljännessä kosahdi omatkin continueni. En ole edes varma olenko ikinä päässyt käärmekenttiä läpi. :O En muista. Tulimaan muistan vielä mutta sinne pääsi skootteriaivo kentän jälkeen jos ei oikonut. Mmh.. Pitää ottaa kasibittisen kaunis ohjain käteen ja teloa peukaloni muusiksi. Ei tänään, huomenna.