PDA

View Full Version : Pokémon

Sivua : 1 2 [3]

Clacier
26.5.2009, 17:11:29
Jos otan kasvin, niin seuraako sitten perässä täysikasvuinen viimeinen muoto, vai onko se pienennetty? Ei se ainakaan mahdu ovista, jos se on suurempi kuin yhden ruudun. Ja entä jos laitan sen boksiin, ja käytän pelkkää Magikarppia? Pomppiiko perässäni sitten Magikarp? :huh:

Ei tietoa, en ole pelannut. Öhöhö~ : D

Yellowissa ainaskin pikachu häviää jos sen kehittää, joten ehkä noissakin näkyy vain tuo eka muoto seurailemassa. Tai jos seuraavatkin muodot näkyvät, niin aika taidokkaat chibit saa olla kyseessä ettei tule nimenomaan noita ovista mahtumattomia jättiläisiä niistä. En usko että muut poket kuin startterit näkyvät perässä. Hienoahan se olisi jos näkyisivät though. Ite pitäisin jatkuvasti Suicunea tai Espeonia perässä juoksentelemassa. Teh cuteness. :love:

Mitä noihin 1. ja 2. sukupolvea uudempiin pokeihin tulee, niin onhan ne aika kökköjä jos suoraan vertaa vanhimpiin. Itsekin tykkään Kantosta ja Johtosta eniten, mutta kyllä noihin uudempiinkin on jo tottunut suht hyvin. Niiden joukossa on vain mukana enemmän roskaa ja rumia pokeja, kuten nuo kaiken maailman parrakkaat kivenmurikat ja läskit virtahevot joilta valuu hiekkaa nenänreijistä. Hyi. -_-

memo
26.5.2009, 17:44:21
Baa, vaan kun Pikachua ei voi kehittää. Tietty sen voi vaihtaa johonkin muuhun peliin ja kehittää siellä (tai vaihtaa vielä takaisinkin, silloinkin pystyy kehittämään, mutta eipä tainnut enää silloin seurata perässä edes Pikachuna). :P

Täältä (http://serebii.net/heartgoldsoulsilver/) löytyy aika hyvin tietoa noista uusista remakeista, tietoa päivittyy sitä mukaa kun sitä tulee.

LizzieFox
29.5.2009, 20:00:04
Hehkutus maksimus!

Meitsillä on Shaymin Diamondissa ja Platiniumissa. Olin niin onnessani kun tajusin että voinhan aina siirtää toiselta Poke-kortilta Shaymin Platiniumiin. Jees. Nyt kun olisi hyvää ainaa pelata Platiniumia oikeasti eteenpäin niin minä haluankin vain käperyä sohvalle elokuvan ääreen ja ottaa kissan ja koiran kainaloon.

Grove
3.6.2009, 15:42:32
Minusta tuntuu että nuo startterit tulee GSC-remakeissa seuraamaan pelaajaa evoluutioista huolimatta. Tuli vaan mieleen kun pelailin Platinumia ja hoksin, että Hearthome Cityn Amity Square paikassa voi mm. saada kaikkien aloituspokejen kaikki evoluutio-muodot seuraamaan pelaajaa ympäriinsä. Ei näyttänyt mitenkään eriskummalliselta, mikseipä toimisi myös tulevissa remakeissa?

Toissapäivänä pieksin eliittinelikon Platinumissa ensimmäistä kertaa, oli yllättäen ehkä hieman vaikeutunut verrattuna Diamondiin ja Pearliin. Tiimi koostui siinä 54-58 tasoisista Crobatista, Scytherista, Empoleonista, Leafeonista, Magnezonesta ja Houndoomista. Magnezone tuli messiin vasta jälkijunassa kun se korvasi melkein koko pelin mukana pyörineen Dusclopsin. Vasta viimeisellä salilla kun tajusin, että Dusclops on ihan perseestä.

HeavyLord
3.6.2009, 16:42:15
Toissapäivänä pieksin eliittinelikon Platinumissa ensimmäistä kertaa, oli yllättäen ehkä hieman vaikeutunut verrattuna Diamondiin ja Pearliin. Tiimi koostui siinä 54-58 tasoisista Crobatista, Scytherista, Empoleonista, Leafeonista, Magnezonesta ja Houndoomista. Magnezone tuli messiin vasta jälkijunassa kun se korvasi melkein koko pelin mukana pyörineen Dusclopsin. Vasta viimeisellä salilla kun tajusin, että Dusclops on ihan perseestä.

Älähän nyt, miun Dusclops aka Miss Creep on huippu! ^^ Ainakin tietyissä tilanteissa... No okei, ei se oo kovin kummoinen mutta jostain syystä vain pidän siitä.

Itelläni meni liiga viime viikon lopulla muistaakseni, silloin poket olivat siinä 55 pintaan. Aluksi koetin 45-50 ryhmällä mutta Cynthia pyyhki minulla lattiaa. Onneksi VS seeker on olemassa, hiukan nopeampi kouluttaa trainereita vastaan kuin villejä pokeja vastaan. Ja tienaa vielä rahaa samalla!

Nyt olen aika randomisti tehnyt mitä sattuu, ribboneita käynyt hommailemassa, legend pokeja muutaman napannut (Mesprit oli mulkku. Cresselia ja linnut saavat odottaa, prkl) ja Battle Frontierissa leikkinyt. Tällä hetkeillä tiimi on siinä 60-70 välillä ja ryhmääni kuuluu Empoleon (Lolo), Luxray (Bolt-chan), Staraptor (Chirpy), edellä mainittu Dusclops (Miss Creep), Toxicroak (Tomiko) ja Bronzong (BronzeFace). Ja pakko sanoa, minusta Platinum on aika helvetin hyvä peli. Huomatkaa että en ole Diamond/Pearl pelannut, koska DS:n hommatessa Platinum oli vain parin kuukauden päässä ilmestymisestä. Onhan tuossa joitakin rumia pokeja, mutta niitä nyt on joka sukupolvessa ollut, aloittajiin olen itseasiassa aika tyytyväinen. Cyndaquilin ja Mudkipin kehityskaarista en ole koskaan pitänyt kun taas tämän sukupolven kaikki aloittajat+muodot oli ihan hienoja. Piplupin otin koska aloitan aina ekan pelini vesipokella ^^ Ja btw, mielestäni Charizard on aika hiton lame :D

On muuten aika ovelaa että aloittajien viimeisen muodon dual tyypit aiheuttaa sen että kaikki voivat tehdä toisiinsa super effective iskuja :D Empoleon oppii Drill peckin (-> Torterra ottaa osumaa) ja vesi iskut tappaa luonnollisesti Infernapen, Torterran ground iskut tappaa sekä Emploleonin että Infernapen ja Infernapen tuli iskut tappaa Torterran+fighting liikkeet Empoleonin koska se on Steel tyypin poke. Mielestäni aika hiton ovelaa.

Clacier
4.6.2009, 9:43:32
Te haukutte täällä Dusclopsia? Harhaoppiset, vääräuskoiset, pakanat! Dusclopshan on jumala. Hemmetin seinä jota ei oikeilla liikkeillä varustettuna saa hengiltä melkein millään ja joka aiheuttaa hiustenrepimistä ja koneen viskomista ikkunasta. Se vain möllöttää ivallisesti kun hakkaan sitä kuin viimeistä päivää dark-liikkeillä, eikä siihen tule naarmuakaan. Puhumattakaan sen seuraavasta muodosta. Varmaan caccaisin housuuni jos jollakin vastustajalla olisi sellainen. :(

Eikä minulla vieläkään ole Platinumia. Sitä ei vain tule tänne kauppoihin, enkä mistään muualtakaan sitä tilannut, koska oletin että se tulisi. Yyh.

Käyttäjänimi
4.6.2009, 22:24:41
Itse kaivoin toissapäivänä nämä legendaariset elämänryöstäjät ja käsittämätöntä riippuvuutta aiheuttavat pelit kaapista, ja aloitin taas uran pokémonkouluttajana.

Tähän asti olen ehtinyt hakata Smaragdin Elite Fouriin asti, ja aloitellut Leaf Greeniä (huonolla menestyksellä, tottakai).

Ensimmäiseksimainitussa itselläni on kasassa poke-otuksia hieman heikonlaisesti tällä hetkellä uskomattoman kärsivällisyyden puutteeni ansiosta, Leaf Greenissä tähtään 150+ kerättyyn pokemonsuun (en kyllä ikinä tule saamaan kaikkia kerättyä, jo pelkästään linkkikaapelin puutteen takia).

Tällainen eka viesti. :D
Heipä hei kaikille!

Yoona
5.6.2009, 22:47:54
Mä olen yrittänyt tässä metsästää joko FireRediä tai LeafGreenia, mutta ei taida mistään saada enää. Kävin VPD:stä katsomassa ja ei ollut, netistä ei tunnu löytyvän myöskään. Yhden suomalaisen pelikaupan löysin, mutta kun pistin tilaukseen niin sit ilmestyi parin päivän päästä tuotteen kohdalle ''tilapäisesti loppu'' merkintä. Just näin. Ehkä jotain kautta sais käytettynä? Emulaattorille tietysti saisi, mutta kun on kerta DS niin kyl sillä nyt pitäis päästä näitä pelaamaan:) Jollain tietoa mistä noita voisi saada?

/kiitoksia amraK vinkistä, pitää tsekkailla tuota sivustoa!

amraK
5.6.2009, 23:31:28
Jos ulkomainen kauppa käy, niin Play.comissa (www.play.com) joku myy uutta Fire Rediä niinkin halpaan hintaan kuin 23€. Se menee varmaan aika nopeasti, sen lisäksi löytyy kalliimmalla toinen kappale Fire Redia ja myös Leaf Greeniä.

Snage
6.6.2009, 20:37:12
Kantsii tosin varoa feikkejä aasialaisia kopioita. Niitä on liikkeellä järjettömät määrät. Varsinkin Ebayssa ja Amazonissa kun ostaa käytettynä niin voi ostaa feikin tietämättömänä, muutenkin käytetyissä kannattaa olla varuillaan. Kannattaa ostaa siis uutena, jos pystyy. Tosin Ebayssa useat feikit juuri myydään "uutena". Pikaisella haulla löysin Ebay.uk:sta paljon feikkejä. Näissä on sitten se huonoa että niillä ei pysty siirtämään poksuja D/P/Pt:iin ja niiden sisäinen patteri kuolee melkein heti. Paras tapa välttää näitä on ostamalla se joko uutena tai pal versiona, nämä feikkien valmistajat valmistavat vain isolle yleisölle eli tekee vain jenkkiversioita, joissa on sitten se E for everyone.

Jees, nyt on 100 tuntia takana Platinumissa. Kaikkea pientä tässä on tehty ja paljon löytyy vielä. Tällä hetkellä aion kerrankin täyttää pokedexin, nytkin on jo 324 kasassa ja siinä on myös ne aikaisemmat event-poksut. Sen jälkeen voisi kouluttaa kunnolla nettipeliin tai jotain muuta mukavaaa. Hyvä kun pelissä on runsaasti sisältöä.

HeavyLord
6.6.2009, 22:30:50
Global Trade System on jees ^^ Tänään laitoin ylimääräisen Lileepin (Löysin tuossa yksi päivä melkein peräkkäin kaksi root fossilia Undergoundista) vaihtoon Shieldonia vastaan eikä mennyt kuin pari tuntia että joku suoritti vaihdon. Sitten kun tänään Dawnin sisko kertoi Farfetch'dien oleskelevan Pal Parkin lähellä, niin kävin sieltä huvikseni nappaamassa ensin yhden ja iskin vaihtoon Dratinia vastaan. Jälleen ehkä tunti meni, kun Dratini oli minulle napsahtanut. Nappasin sitten muutaman Farfetch'din, tällä kertaa Bagonia vastaan. Ja holy hell, äsken kun tarkistin niin shiny Bagon oli tullut! :o SHINY!

Kävin vielä äsken pari Farfetch'dia nappaamassa, yhden ihan itselleni ja kaksi vielä vaihdettavaksi. Toivottavasti saan aamuun mennessä Stunkyn, pitää sitten katsoa mihin tuon yhden vielä vaihtaisin ^^ Ja pitää sitten jossain vaiheessa ihan kunnolla keskittyä pokedexin täyttöön, ihan heti ei kyllä Platinum käy tylsäksi :)

Edit://

Höh höö, en haluaisi pilata iloasi, mutta uskoisin sen olevan joko hackattu tai vähintään kloonattu. :3 Niitä on GTS täynnä.

Like I care, I have shiny Bagon :D Pitää sitten tarkemmin ruveta katselemaan kun rupean tappotiimiä kasaamaan, tuo on lähinnä pokedexin täyttöön ^^ Ja en halua lopulliseen ryhmääni Bagonia, ennemmin Dratini tai Larvitar.

Bunion
7.6.2009, 11:20:40
On muuten aika ovelaa että aloittajien viimeisen muodon dual tyypit aiheuttaa sen että kaikki voivat tehdä toisiinsa super effective iskuja :D Empoleon oppii Drill peckin (-> Torterra ottaa osumaa) ja vesi iskut tappaa luonnollisesti Infernapen, Torterran ground iskut tappaa sekä Emploleonin että Infernapen ja Infernapen tuli iskut tappaa Torterran+fighting liikkeet Empoleonin koska se on Steel tyypin poke. Mielestäni aika hiton ovelaa.
Nyt kyllä Empoleon häviää. :( Nimittäin Drill peck tekee säälittävää damagea Torterraan. Ice beamin kanssa onkin jo toinen juttu, tosin se pitää ostaa Game cornerista. Mikä idea muuten siinäkin on, ettei niitä masiinoita voi enää pelata? : O

Nappasin sitten muutaman Farfetch'din, tällä kertaa Bagonia vastaan. Ja holy hell, äsken kun tarkistin niin shiny Bagon oli tullut! :o SHINY!
Höh höö, en haluaisi pilata iloasi, mutta uskoisin sen olevan joko hackattu tai vähintään kloonattu. :3 Niitä on GTS täynnä.

Nyt olen Elite fourissa, Alakazamiin olen tähän mennessä pysähtynyt. Olen kouluttanut vain Empoleonia ja Porygonia, jolla on abilityna Trace ja Modest nature. Eli tappomasiina. Kivaa käyttää Yanmegaa vastaan Porygonia, sillä silloin se saa myös kaikki Speed boostit ja sweeppaa helposti. Kehittää sitä Porygon2:n en ole jaksanut. Empoleonin Aqua jettikin on yllättävän tehokas, jos antaa sen melkein kuolla, jolloin Torrent activoituu. Ei tosin silti tapa Alakazamia yhdellä iskulla, ja se on nopeampi. :S

Clacier
7.6.2009, 21:53:19
Mikä idea muuten siinäkin on, ettei niitä masiinoita voi enää pelata? : O

Asia on kuules sillä lailla, että ne ovat uhkapelejä. Euroopan lapset ovat niin herkkiä, että mikäli pokémon-pelissä olisi ollut pelikoneita, he olisivat altistuneet pelaamiselle myöskin oikeassa elämässä ja tuhlanneet kaikki rahansa uhkapeleihin ja pilanneet elämänsä. Ja jotta pelin ikäraja saatiin pidettyä alempana kuin minne joku kukkahattutätijärjestö sen olisi pelikoneiden takia halunnut nostaa, ne päätettiin poistaa kokonaan käytöstä, jotta saadaan pidettyä asiakasmäärä korkealla.

Eläkä kysy miksi ainoastaan Platinumiin. En tajua koko logiikkaa muutenkaan.

Yoona
8.6.2009, 13:08:19
Jes mä tuun vähän jäljessä, mutta nyt on platinumin elite four piesty. Tiimissä on Scyther, Torterra, Rhydon, Rapidash, Gyarados ja HMwhore majava<3

Ajattelin aloittaa ensimmäistä kertaa tuon EV kouluttamisen ja kunnollisen tiimin kasaamisen WiFi matseja varten, mutta olisi pari kysymystä siihen liittyen. Luin guiden tuosta kouluttamisesta, ja jos ymmärsin oikein niin luonnosta napattujen poksujen kouluttaminen matseja varten ei kannata, siksi että niillä saattaa olla huonosti jakautuneet arvot? Nappasin tuossa hetki sitten lvl40 dusclops:in, ja sillä on vielä adamant nature. Pitääkö minun siis onnistua nappaamaan vastakkaista sukupuolta oleva dusclops, jolla sama nature ja viedä ne daycare pariskunnalle ja toivoa, että munasta kuoriutuu adamant naturella oleva Duskull? Onko ero oikeasti niin suuri että kannattaa nähdä tuon eteen vaivaa?:)

Bunion
8.6.2009, 14:42:38
Olkaa kaikki ihan vitun kiitollisia, sillä keskuudessanne on POKEMON MESTARI!

No ei vaan, pääsin liigan siis. Keksin, että ehkei Empoleonia kannatakkaan heikentää tietentahtoisesti Torrentin (abilityn) aktivoimiseen. :p

Ajattelin aloittaa ensimmäistä kertaa tuon EV kouluttamisen ja kunnollisen tiimin kasaamisen WiFi matseja varten, mutta olisi pari kysymystä siihen liittyen. Luin guiden tuosta kouluttamisesta, ja jos ymmärsin oikein niin luonnosta napattujen poksujen kouluttaminen matseja varten ei kannata, siksi että niillä saattaa olla huonosti jakautuneet arvot? Nappasin tuossa hetki sitten lvl40 dusclops:in, ja sillä on vielä adamant nature. Pitääkö minun siis onnistua nappaamaan vastakkaista sukupuolta oleva dusclops, jolla sama nature ja viedä ne daycare pariskunnalle ja toivoa, että munasta kuoriutuu adamant naturella oleva Duskull? Onko ero oikeasti niin suuri että kannattaa nähdä tuon eteen vaivaa?:)
Kyllä sillä on väliä, naturen boosti/lasku yhteen stattiin on noin 10%. Eli, aika iso ero. Tosin, Adamant ei ole ehkäpä paras nature kummituksellesi, sillä sen defenset ovat paljon korkeammat. Eli jos hankkisit (sp.)defenseä boostaavan naturen, se voisi nostattaa defenseä vaikka 20:llä pisteellä, kun taas attackia boostaava nature nostaa attackia vain 10:llä pisteellä. Eli toisin sanoen, saat ylimääräistä hyötyä nostamalla pokemonin korkeinta stattia, koska 10% vaikkapa 200:sta on enemmän kuin sadasta. :) Ok, olen sekava, kysy vain ihmeessä jos et ymmärrä. :p

Mutta, jos oikein muistan, vain toisen vanhemman pitää olla oikeaa naturea kun ne pistetään päiväkotiin. Tälle vanhemmalle pitää antaa Everstone. Jotain häikkää tuossa taisi tosin olla, muistaakseni se ei toiminut minulla. :O

Mutta siis, jos olet ajatellut käyttää Dusknoiria hyökkäykseen (Dusknoiria ajattelit varmaan, et Dusclopsia?), niin Adamant nature ja maksimoitu attack on ihan hyvä. Kannattaa maksimoida myös HP, se antaa parhaan kestävyyskyvyn, varsikin kun Dusknoirin HP on luonnostaan niin matala defenssien ollessa korkeat.

Ja toinen asia on IV-arvot. Eli, pelkät EV:t ja naturet eivät ole tarpeeksi, niin karulta kuin se kuulostaakin. :p Tai siis, jos haluat saada kaiken hyödyn irti. Nimittäin IV-arvoja on väliltä 0-31, ja yksi numero tarkoittaa periaatteessa yhtä pistettä, pienellä heitolla tosin. Eli, jos Duskoirisi attack on maksimi (IV 31, 252 EV:tä siinä, boostaava nature), niin se on 328. Jos IV on nolla, niin se on 294. Aika iso ero. Vertailuna vielä, että jos et panosta siihen ollenkaan (negatiivinen nature, ei EV:tä, IV 0), niin se on 184. Eli, ero voi olla lähes 150 pistettä. Eli siis, kyllä ainakin kunnon natureen ja EV-koulutukseen kannattaa panostaa. IV-arvoihin viimeisenä, joskin tärkeitä nekin ovat.

...Juuri tämän takia en kouluta enää itse. Pelailen mielummin Shoddya.

Asia on kuules sillä lailla, että ne ovat uhkapelejä. Euroopan lapset ovat niin herkkiä, että mikäli pokémon-pelissä olisi ollut pelikoneita, he olisivat altistuneet pelaamiselle myöskin oikeassa elämässä ja tuhlanneet kaikki rahansa uhkapeleihin ja pilanneet elämänsä. Ja jotta pelin ikäraja saatiin pidettyä alempana kuin minne joku kukkahattutätijärjestö sen olisi pelikoneiden takia halunnut nostaa, ne päätettiin poistaa kokonaan käytöstä, jotta saadaan pidettyä asiakasmäärä korkealla.
Jep, jotain tuollaista arvelinkin. :p Pöh höh, ne oli kivoja vempeleitä. Nyt niistä vain löytää jotain irtokolikoita. Tosin, siitä tienaa enemmän, sillä en ikinä voittanut niistä koneista mitään.

Yoona
9.6.2009, 13:29:11
Kiitos selvityksestä Baynsion! mutta Höh, miksi tästäkin touhusta on pitänyt tehdä näin elitististä. Kaipa minä kokeilen tuota, mutta veikkaan että naama alkaa valumaan pois paikoiltaan siinä vaiheessa, kun pitää tuon daycare touhun kanssa alkaa pelleillä, ja peli lentää seinään:D

Clacier
9.6.2009, 13:40:05
Breedatessa urokselta tulee liikkeet, naaraalle jos laittaa everstonen niin muistaakseni mahdollisuus saada jälkeläiselle sama luonne oli 50%. Emeraldissa ainakin toimi tämä mulla moitteettomasti, Diamondissa ei ole vielä tullut tarvetta joten en ole kokeillut.

Itse olen jaksanut aika hyvin EV-koulutusta, kun ottaa vaan kiltisti yhden poken kerrallaan työn alle. Tuntuu että homma eteneekin, eikä käy siten että valitsee ensin hirmuisen kasan koulutettavia ja lopulta tuupertuu siihen voimattomuuden tunteeseen, ettei näitä kaikkia millään jaksa. :D Ja after all, jonnekin 40-50 tasoille se on kitkuttamista. Sitten kun arvot on kunnossa niin saa räiskiä missä ja miten haluaa.

Juripa
18.9.2009, 13:19:01
Mitäs mieltä olette Soul Silveristä ja Heart Goldista? Pelit on jo julkaistu tuolla Japanin puolella ja ylläri ylläri, tekevät taas myyntiennätyksiä siellä. Juutuubista katselin pätkiä pelistä ja aika hienolta näyttää, ja kuulostaa. Alkuperäisissä versioissa musiikit ovat ihan parhaita ja DS-versioissa vielä paremmat. Varsinkin Kannon Gym Leader-musiikki. Innolla odotan mitä uusia jippoja peliin on lisätty. Ärsyttää vähän tuo pelaajaa seuraava Pokémon. Yellowissa vihasin Pikachua kun se kyttäsi koko ajan selän takana. Toivottavasti sen saa pois.

Mahtaakohan Soul Silveristä ja Heart Goldista tulla taas joku Shiny Crystal versio? Vielä olisi Platinum hankittavana mutta se taitaa jäädä väliin.

Clacier
18.9.2009, 15:21:35
Hii, mie olen ainakin ihan täpinöissäni noista uusista poképeleistä. ^.^ Gold, Silver ja Crystal kun olivat lemppareitani ja menivät jopa noiden uudempienkin edelle minusta paremmuudessa, mutta niissä kun oli se pahuksen paristo niin eipä niitä voi enää pelata. HeartGold tai SoulSilver tulee siis ainakin minulle olemaan pakko-ostos.

Trailerit ja openingit olen nähnyt molemmista ja niitä muutamia ensimmäisenä julkaistuja screenshotteja sekä kuunnellut pelien musiikkeja. Tosi hienolta näyttää ja kuulostaa; ei voi muuta kuin kuolata ja vapista täällä vieroitusoireissaan että julkaistaisiin Euroopassakin. Nyt Japanin julkaisun jälkeen olen kuitenkin alkanut vältellä melkein kaikkia Pokémon-sivustoja, koska en halua nähdä pelistä kaikkea ennen kuin olen edes itse pelannut sitä. Harmittaa vieläkin kun olin vähän varomaton ja selailin HG/SS-uutisia niin yhtäkkiä pläjähti isot ruudut uudesta elitestä siihen. En minä niitä olisi vielä halunnut nähdä, prkl! Vähän spoilattu olo vaikka onkin remakeista kyse. D:

Näin ite pelit vielä kokemattomana niissä ärsyttää tällä hetkellä ainoastaan se, että niissä on se uusi tyttöhahmo. Voi luoja, minä en sitten tykkää siitä yhtään! Missä on Crystal? Enkä ole muuten ainoa ketä tää asia ottaa pannuun. Aiheutti nimittäin fanien keskuudessa aikamoisen älämölön tuo Super Mariota cossaava pallopäätyllerö. Hyi. MIKSI? Todennäköisesti pelaan sitten tällä kertaa poikkeuksellisesti poikahahmolla eli Goldilla. Mitään tommosta nobodya halua pelata... :<

Jenameka
27.9.2009, 16:12:05
Kyllähän ne ihan semmosia rutistettavia örvelöitä ovat, joita on kiva kouluttaa ja muutenkin tehdä kaikkea. Itse omistan Pearlin, mutta olen pelannut Bluen,Pearlin ja Goldin muistaakseni läpi... taisi olla stadiumkin.

fazerin sininen
29.9.2009, 20:42:00
Pokemon SS olen pelaillut vähän aikaa jo, ja peli ei ole pettänyt minkään muun suhteen, kuin vaikeusasteen. minkäänlaista haastetta ei ole tullut, turhaa grindausta en ole harrastanut, eikä tekoäly vieläkään pane hanttiin.

Mutta peli on muuten mahtava uudelleenjulkaisu, joka on samalla paras Pokemon-peli sitten Crystalin. Se on yksinkertaisesti mahtavaa, kun FAZER tömistelee juostessaan tai lattia narisee, kun kävelee Bellsprout towerissa.

Mikä parempaa, ei kanjeja, joten erinomainen peli japaninkielen alkeita opiskelevalle.

Kimwi
11.10.2009, 13:30:08
Nyt on btw. itsellänikin Nintendo DS lite (pinkki :lovetus:) ja sille Pokémon platinum

Jumitan tällä hetkellä Victory roadilla enkä usko että eliittinelikkoa ihan hetkeen voitan : P

Tykännyt olen kyllä pelata, edelleen taitaa tuo pkmn. G/S/C sijoittua lempipeleissäni ykköseksi, sitten tulee FR/LG ja sitten D/P/Pl.

Tykkään periaatteessa kaikista ominaisuuksista tässä. (Varsinkin tuo GTS <3)
WiFi-ominaisuudet tekevät pelistä kyllä mukavan kun voi periaatteessa hakea minkä tahansa tarvittavan pokémonin verkon yli.

Muttajoo, sekava viesti ilman sisältöä.

Friend Code: 1419 6300 3322

Anzza
21.10.2009, 14:33:48
Olisi pari kysymystä

Olen vähän harkinnut ostavani pokemon rubyn tai sapphiren. Onko niissä eroja, siis muitakin kuin että pokemoint hieman vaihtelevat?

Onko muuten jotain mielipiteitä peliä mahdollisesti ostavalle? Olen aiemmin pelannut crystalia, sen ensimmäisen maailman läpi päästyäni peli jäi vähän unohduksiin ja kun tänään kokeilin sitä jälleen, ei se saanut kipinää syttymään. En yhtään muista minne pitäisi mennä ja ei muutenkaan oikein iskenyt, en pidä siinä pelissä siitä, että vain harvat pokemonit saa kehittymään ja niistä harvoistakin vain osan saa oikeasti leveliä nostamalla kehittymään. Jotenkin tekisi mieli pelata jotain, missä olisi uusia ja kehitettäviä pokemoneja, mutta uusimmat ovat liian uusia. Minun täytyisi myös hankkia game boy advance, mutta kyllä se mahdollista olisi.

Inotti
21.10.2009, 20:32:40
Rubyn tai Sapphiren sijaan suosittelisin Emeraldia, jossa saisi sitten kummankin pelin legendaariset pokemonitkin mutta olisi muuten kutakuinkin sama peli (enemmän vain sisältöä). ;) Rubyn ja Sapphiren välillä taas ei ole oikein mitään muuta eroa kuin pientä vaihtelua pokemoneissa.

Juripa
22.10.2009, 7:40:10
Emerald on muutenkin loistopeli. Minusta Hoenn voittaa mennen tullen Sinnohin, vaikkei se ole yhtä laaja. Vaikka aloitin Emeraldin joskus vuosi sitten, löydän vieläkin paikkoja joiden olemassa oloa en edes tiennyt. Esimerkiksi se haaksirikkoutunut laiva. Vähänkö se oli makee. Muutenkin kolmannen polven Poksut ovat kivoja. Spheal ja Rayquaza on aina tiimissä mukana. Sitten on vielä Battle Frontier. Välillä tuntuu ettei niitä matseja voi voittaa kuin tuurilla. Ja mikä parasta, se Brain-musiikki saa polvet tutisemaan. Ne vasta vaikeita ovatkin. Khyllä! Hanki enemmin Emerald kuin Ruby tai Sapphire.

Kimwi, ei sieltä GTS:stä voi hankkia kuin ne Poksut, jotka olet nähnyt.

MKUP
31.10.2009, 20:00:25
Aaargh! Hitto kun Cynthian voittaminen on niin pirun vaikeaa mun tiimilläni nyt. Olen ensinnäkin positiivisesti yllättynyt, että pääsin siihen asti jopa näillä leveleillä. :D Mutta tähän taisi stopata. Käytetty on toki tähän mennessä hävytön määrä Reviveitä ja Full restoreita. Oma tiimi tällainen:

Dialga 47
Drifblim 45
Rapidash 49
Staraptor 48
Empoleon 51
Luxray 51

Rapidash on aikalailla täyttä kultaa, kun sille kävi hakemassa Flamethrowerin. Oletin, että voin voittaa tuon helvetin Cynthian (ja se on btw erittäin hot <3), mutta en ottanut huomioon sitä, että sen poksut yhdellä iskulla saavat pieksettyä mun pokemonit. =____= Koita siinä sit hyödyntää niiden heikkouksia kun oma pokemon on maassa ennenkuin se ehtii tehdä yhtikäs mitään. AAAARGH!

Ehkäpä mun pitää vaan kiltisti mennä hankkimaan lisää niitä leveleitä, jotta voin voittaa tuon hotin ämmän. Perkele. Jos vaikka koittaisi kouluttaa niitä levelille 60 asti, ehkä kävisi myös 55. Yhtä helvettiä vaan tuo kouluttaminen tuohon asti. Damn.

Ja mistä hitosta hommaan mun Luxraylleni Thunderboltin? :<

Clacier
1.11.2009, 7:33:07
Ja mistä hitosta hommaan mun Luxraylleni Thunderboltin? :<

Game Corner? :)

Anzza
5.11.2009, 16:54:15
Mistä tietää, että kumpaa iskua, attackia vai sp. attackia pokemonin hyökkäys on? Jos sillä on mitään merkitystä niin versio on ruby

Entä jos pokemonin ei anna kehittyä, vaan painaa b:tä vai mikä se nyt oli sen kehittyessä, niin milloin pokemon sitten seuraavan kerran yrittää kehittyä?

Mistä/kuinka rubyssa saa hankittua evolution stoneja?

Clacier
5.11.2009, 17:11:44
Entä jos pokemonin ei anna kehittyä, vaan painaa b:tä vai mikä se nyt oli sen kehittyessä, niin milloin pokemon sitten seuraavan kerran yrittää kehittyä?

Joka levelillä. Tosin jos 100-tasolle kehittyessään estää muutoksen, poke jää sellaiseksi.

Mistä/kuinka rubyssa saa hankittua evolution stoneja?

Niitä on vähän hankala saada näissä versioissa. Niitä löytyy vähän sieltä sun täältä lojumasta, ja sitten joiltakin pokémoneilta niitä voi varastaa covetilla ja thiefillä. Sun stoneja saa Solrockeilta ja Moonstoneja Lunatoneilta, muita en edes muista. Myös erivärisiä shardeja voi vaihtaa kiviin. Shard hunter löytyy Mossdeep Cityn vierestä, routelta 124.

FireRedissä ja Leafgreenissä kiviä saa ostaa Celadon Cityn isosta marketista, son helpompaa.

Clacier
22.11.2009, 17:38:19
FireRed on tällä hetkellä työn alla, speenrun menossa. Viime pelikerrasta on sen verran aikaa etten tosiaankaan muista pelin uusista juonikuvioista melkein yhtikäs mitään. Blainen salilla olin siis menossa ja tuli persiissä Earth Badge ja Indigo Plateau kiikarissa, kun jouduin Billin pakottamana noille hemmetin saarille. Kävin jo pelastamassa Lostellen ja Bill käski mennä jonnekin ulos pyörimään vielä hetkeksi. Jaa-a... ja tekemään mitä tarkalleen? (Haluun pois prkl!!!)

Jotta sattuisiko kukaan muistamaan, miten Pokémon FireRed/LeafGreenissä pääsee pois Sevii-islandeilta? Yritin katella netistä walkthrough-oppaista, mutten löytänyt vastausta mitä pitää tehdä jotta pääsee takaisin Kantoon. *dumb*

SquallSoft
23.11.2009, 8:31:06
Pienenä tuli pelattua paljon GB Colorilla Pokemon Goldia. Erilaisia Pokemoneja oli lähemmäs 200 ja 100 levelisiä oli ainakin 10. Peliaikaa oli kertynyt semmoiset 40 tuntia, jos oikein muistan. No, mihin se innostus sitten lopahti? Taisi olla, että siihen kun "kaveri" kateuksissaan poisti tallennukseni.:cry:Sen jälkeen on tullut pelattua vain tietokoneella vanhoja sekä uusia Pokemon pelejä. Hieno pelisarja, lapsuus ilman Pokemoneja olisi ollut aivan karseeta ja tylsää.:cool: Tuli ihan pienenä jopa leikittyä Pokemonkouluttajaa kavereiden kanssa.:yay: Näitä ihan uusimpia pelejä en ole edes katsastanut, kun alkaa vaikuttaa jo vähän pakkopullalta ja itseään toistavilta.

Nameless
24.11.2009, 20:05:12
Jotta sattuisiko kukaan muistamaan, miten Pokémon FireRed/LeafGreenissä pääsee pois Sevii-islandeilta?

Jos teit jo kaikki mahdollisesti tehtävät ja löytänyt rubyn ja sapphiren niin menet vain sinne satamahalliin ja menet laivalla kantoon?

Clacier
24.11.2009, 21:20:07
Jos teit jo kaikki mahdollisesti tehtävät ja löytänyt rubyn ja sapphiren niin menet vain sinne satamahalliin ja menet laivalla kantoon?

Olen tehnyt kaiken mitä tähän mennessä on voinut tehdä, eli käynyt Game Cornerissa puhumassa miehelle, jonka jälkeen tämän tytär piti käydä pelastamassa. Kun yritin puhua taas Billille, hän käski menemään jonnekin ulos pyörimään. Ei oikeastikaan sen tarkemmin. En pääse muualle kuin kolmelle ensimmäiselle saarelle eikä vaihtoehtona ole Vermilionia (minne kaiketi pitäisi päästä?) Ruby ja Sapphire ei vissiin näillä ekoilla saarilla ole..?

// Ahhahhaa. Joo, ei mitään hätiä enää. Sille miehelle piti puhua vielä uudestaan... D':

Kimwi
25.11.2009, 18:04:20
Game Corner? :)
On muuten perssiistä kun Pokémon platinumin eurooppaversiosta otettiin game cornerin pelikoneet pois, nyt coineja saa ainoostaan ostamalta siitä tiskiltä.
Diamondista ja Pearlista en tiedä onko niissä samaa ongelmaa.

Voisi itseasiassa päivitellä vähäsen infoa, nyt on periaatteessa kaikki mahollinen tehty Platinumissa ja pokédexin täyttäminen työn alla.
E4 voitettu kahteen kertaan, MELKEIN kaikki legendaariset pokémonit jotka on ilman eventtejä mahdollista saada (miinus Shaymin, jonka sain Oak's Letterillä, jonka sain Mystery Giftilla) ainoa Legendaarinen jota en omista on Moltres, jonka vahingossa otin hengiltä. (ja vaihdettavia ei lasketa, Mew & co.)

Myöskään PalParkiin en ole päässyt kun ei ole GBA-versioita omistuksessa yhtäkään, kovasti olen yrittänyt löytää ainakin Fire Redia ja Emeraldia jotta sinne pääsisi ja että muutaman dongletettavan poken voisi järjestää itselleen.

Battle Frontier piesty moneen kertaan (Frontier Headsit mukaanlukien), joten eipä sieläkään enää kovin paljoa tekemistä ole..

Yhtään Pokémoniani en ole vielä levelille 100 onnistunut järjestämään, korkeatasoisin on lvl 82 Azelf, loput ovat välillä 40-65 (myös bokseissa)

Muttajoo, tiimini jota käytin ensimmäisellä liiganläpäisyllä:

Torterra lvl 63 ♂ (vaihdettu) Earthquake, Leaf Storm, Toxic, Razor Leaf
Azelf lvl 51 U-turn, Thunderbolt, Psychic, Nasty Plot
Weavile lvl 55 ♀ Ice Shard, Surf, X-Scissor, False Swipe
Magmar lvl 59 ♂ (vaihdettu) Sunny Day, Fire Punch, Lava Plume, Flamethrower
Giratina lvl 56 Thunderbolt, Fly, Dragon Claw, Shadow Force
Rhyperior lvl 60 ♀ Rock Polish, Stone Edge, Earthquake, MegahornNykyään noiden levelit ovat korkeammat (Rhyperior lvl 62, Azelf lvl 82, Weavile lvl 63) Magmar kehittyi (Magmortar lvl 70) ja hyökkäykset on muuttuneet, (esim. Weavilen Surf vaihtui Giga Impactiin)

Pokédex:
Sinnoh
Seen: 210
Obtained: 123

National
Seen: 332
Obtained: 161

---

Nykyään sitten breedailen pokémoneja, enimmäkseen startereita (kaikki löytyy) ja eeveita, koska ne tuntuvat melko hyvin GTS:n puolella menevän kaupaksi.

Anzza
29.11.2009, 11:42:01
Mikä avuksi?

Pelaan pokemon rubya ja olen huomannut että minulla ei ole hyvää vesipokemonia. Kun kävi niin huonosti että otin torchicin ja jälkeenpäin sain tietää että groudonilla on sunny day + tuli iskuja. Näin jälkeenpäin harmittaa että ei valinnut mudkipia kun nyt on tuo blaziken on vähän turha. Mutta siis. Mikä olisi hyvä vesi (tai mahd. jää) tyypin pokemon joka kannattaisi pyydystää?

HeavyLord
29.11.2009, 13:23:36
Mikä avuksi?

Pelaan pokemon rubya ja olen huomannut että minulla ei ole hyvää vesipokemonia. Kun kävi niin huonosti että otin torchicin ja jälkeenpäin sain tietää että groudonilla on sunny day + tuli iskuja. Näin jälkeenpäin harmittaa että ei valinnut mudkipia kun nyt on tuo blaziken on vähän turha. Mutta siis. Mikä olisi hyvä vesi (tai mahd. jää) tyypin pokemon joka kannattaisi pyydystää?

Itse kyllä tykkään Blazikenista enemmän kuin rumasta Groundonista, mutta kuitenkin... :D Mutta voisin suositella Shoal Cavesta Sphealia (Ice/Water) tai Snorunttia (Ice). Wailmer on myös ihan varteenotettava vesi poke ja tarvitset joka tapauksessa Wailordin eräiden Legendary pokejen takia ;)

Roxsheena
29.11.2009, 16:02:58
Saisi jo Silverit ja Goldit tulla, sillä olen kyllästynyt näihin (Pearlin ja muiden) uusiin pokemoneihin. Ikinä ei ole ollut näin tasapainotonta ryhmää kuin nyt. Ainoa uusi pokemon josta tykkään paljon on Mismagius.

Ryhmään kuuluu myös tuliapina, Gyarados, Luxio (vai mikä sen paras muoto on?) ja Palkia. Ja sitten se kuudes oli aluksi random Kadabra pokemonliigan luolasta (täytteenä, mutta sai turpiin liigassa niin pahasti että pistin sen pois). Ja nykyään paikka on taas tyhjä. Välillä siinä käy 12 Chatot lennättämässä minua eri paikkoihin, ja välillä 12 tasoinen Onix tekemässä rock climbiä. Eli ei ole edes vakituista lentävää pokemonia ryhmässä (kuten yleensä!)! Hyi ja mitään Staraviaa en ota x_x. Tekisi edes fiksun näköisiä lintuja kuten Pidgey (vaikkei sekään hyvä ole).

Olen edellisellä pelikerralla päässyt Liigan helpostikin läpi, mutta nyt ei vaan onnistu kun ryhmässä on isoja aukkoja. Okei, olisihan niitä kaikki hyviä pokemoneja saatavilla, mutta en halua mitään vaan sen takia että se on hyvä :prkl:. En halua rumia. Haluan että ryhmässäni on edes jollain tavalla kivoja pokemoneja.

memo
29.11.2009, 16:24:20
Saisi jo Silverit ja Goldit tulla, sillä olen kyllästynyt näihin (Pearlin ja muiden) uusiin pokemoneihin. Ikinä ei ole ollut näin tasapainotonta ryhmää kuin nyt. Ainoa uusi pokemon josta tykkään paljon on Mismagius.

Ryhmään kuuluu myös tuliapina, Gyarados, Luxio (vai mikä sen paras muoto on?) ja Palkia. Ja sitten se kuudes oli aluksi random Kadabra pokemonliigan luolasta (täytteenä, mutta sai turpiin liigassa niin pahasti että pistin sen pois). Ja nykyään paikka on taas tyhjä. Välillä siinä käy 12 Chatot lennättämässä minua eri paikkoihin, ja välillä 12 tasoinen Onix tekemässä rock climbiä. Eli ei ole edes vakituista lentävää pokemonia ryhmässä (kuten yleensä!)! Hyi ja mitään Staraviaa en ota x_x. Tekisi edes fiksun näköisiä lintuja kuten Pidgey (vaikkei sekään hyvä ole).

Olen edellisellä pelikerralla päässyt Liigan helpostikin läpi, mutta nyt ei vaan onnistu kun ryhmässä on isoja aukkoja. Okei, olisihan niitä kaikki hyviä pokemoneja saatavilla, mutta en halua mitään vaan sen takia että se on hyvä :prkl:. En halua rumia. Haluan että ryhmässäni on edes jollain tavalla kivoja pokemoneja.Pyh, hankit vaan sen Staravian! Heti ku kehittyy Staraptoriksi niin alat olla kiitollinen. 8) Close Combat tekee hyvää.

Clacier
30.11.2009, 7:07:18
Hehah, Roxsheena, mullakin on D/P/Pt:ssa vaan niitä vanhempia pokémoneja mukana (Kanto & Johto), sitten on vaan pari poikkeusta Hoenn/Sinnoh, sellaisia ei-rumia, jotka ovat kyllä aika harvinaisia kun rupeaa oikein töikseen karsimaan. Aloittelen juuri battle toweria mutta sydäntä riipaisee kun pitäisi ottaa joku Ludicolo tai Slaking sinne tankiksi. Hyi, joku tanssiva meksikaaniananas tai läski apina. Kaikki parhaat pokét on jotain vammaisen näköisiä, miksi? >.<

Kadabran jos pääsisit jonkun kanssa vaihtamaan ja kehittämään niin sitten siitä tulisi sellainen mukava one hit k.o. lakaisija. Ja jos hyvännäköisiä orjia haluat onixin ja chatotin tilalle, niin suosittelen dragonite (surf, defog, fly, waterfall) ja garchomp (rock smash, strength, rock climb, cut). Löytyy varmasti muitakin mutta nuo ovat kyllä omat lempparini. Lohikäärmeitä orjina, hihiii. :---D

Mutta jos pidgeyn haluat niin niitä pitäisi saada swarmina route 229:lta. Käy Sandgem Townissa puhumassa Lucasin pikkusiskolle ja hän kertoo aina missä uusimmat swarmit ovat.

Kimwi
30.11.2009, 9:57:06
Mutta jos pidgeyn haluat niin niitä pitäisi saada swarmina route 229:lta. Käy Sandgem Townissa puhumassa Lucasin pikkusiskolle ja hän kertoo aina missä uusimmat swarmit ovat.
Pidgeyta löytyy (...lvl 48-50 :P) myös kun olet National Dexin hankkinut, Resort Arean pohjoispuolen pelloilta löytyy moisia tirppoja.

//Niin ja sitä asiaakin. Mitä noihin pokémonien ulkonäköseikkoihin tulee niin itse en niihin hirveesti kiinnitä huomiota, kunhan vain statsit on hyvät ja suhteellisen laaja movepool löytyy.
Preferoin kuitenkin RBY ja GSC-versioita ja pidän niitä edelleen parhaina pelkästään nostalgia-arvon vuoksi. Ah niitä aikoja kun sain Game Boy Colorin ja Pokémon redin ja myöhemmin silverin. Niitä tuli tahkottua enemmän kuin mitään muuta peliä ja ne ovat edelleen pokemonpeleistä suosikeitani.

Roxsheena
30.11.2009, 22:50:05
Hehah, Roxsheena, mullakin on D/P/Pt:ssa vaan niitä vanhempia pokémoneja mukana (Kanto & Johto), sitten on vaan pari poikkeusta Hoenn/Sinnoh, sellaisia ei-rumia, jotka ovat kyllä aika harvinaisia kun rupeaa oikein töikseen karsimaan. Aloittelen juuri battle toweria mutta sydäntä riipaisee kun pitäisi ottaa joku Ludicolo tai Slaking sinne tankiksi. Hyi, joku tanssiva meksikaaniananas tai läski apina. Kaikki parhaat pokét on jotain vammaisen näköisiä, miksi? >.<

Kadabran jos pääsisit jonkun kanssa vaihtamaan ja kehittämään niin sitten siitä tulisi sellainen mukava one hit k.o. lakaisija. Ja jos hyvännäköisiä orjia haluat onixin ja chatotin tilalle, niin suosittelen dragonite (surf, defog, fly, waterfall) ja garchomp (rock smash, strength, rock climb, cut). Löytyy varmasti muitakin mutta nuo ovat kyllä omat lempparini. Lohikäärmeitä orjina, hihiii. :---D

DRAGONITE :lovetus:! Minulla on ollut se aina tiimissä kun vaan mahdollista. Yksi suosikeista ikinä. Mutta ei kai sitä nyt Pearlista saa?? Minulla kun ei ole mitään wifi johtojakaan tai kavereita jonka kanssa vaihdella. En edes tajua noista mitään. Dragoniten kun saisi niin kouluttaisin se vaikka yksitasoisesta asti :(.

Mikä on swarmi? :'''D

Clacier
1.12.2009, 5:39:04
DRAGONITE :lovetus:! Minulla on ollut se aina tiimissä kun vaan mahdollista. Yksi suosikeista ikinä. Mutta ei kai sitä nyt Pearlista saa?? Minulla kun ei ole mitään wifi johtojakaan tai kavereita jonka kanssa vaihdella. En edes tajua noista mitään. Dragoniten kun saisi niin kouluttaisin se vaikka yksitasoisesta asti :(.

Mikä on swarmi? :'''D

Dratineja saa kalastettua super rodilla Mt. Coronetin vesiputouksen takaa (uncommon) joten sinne vaan. :)

Swarmit on parvia. Jotain harvemmin nähtävää pokea tulee läjittäin pyörimään jonnekin routelle. Ja Lucasin pikkusisko tietää aina missä ne ovat menossa. :P

Anzza
9.12.2009, 20:03:45
Pokemon Ruby:

Olen ymmärtänyt, että aggron ei ota damagea kun käyttää take downin kaltaisia hyökkäyksiä. Olevinani kun luin jostain päin game faqsia, että double edgestä aggronin ei pitäisi menettää elämää. Kuitenkin niin käy take downin kohdalla. Missä vika?

HeavyLord
9.12.2009, 20:10:59
Pokemon Ruby:

Olen ymmärtänyt, että aggron ei ota damagea kun käyttää take downin kaltaisia hyökkäyksiä. Olevinani kun luin jostain päin game faqsia, että double edgestä aggronin ei pitäisi menettää elämää. Kuitenkin niin käy take downin kohdalla. Missä vika?

Tarkista onko Aggronillasi abilitynä Sturdy vai Rock Head. Rock Head nimittäin mitätöi tuon recoil damagen eli todennäköisesti Aggronillasi on Sturdy joka taas blockaa Horn Drill ja muut One-hit Knockout liikkeet.

Killer3201
13.12.2009, 15:04:41
Missä saisin kehitettyä porukkaa oikeen kunnolla? Kun pokeliigassa ei oikeen pärjää 48-53 levusilla

Juripa
13.12.2009, 15:16:36
Missä saisin kehitettyä porukkaa oikeen kunnolla? Kun pokeliigassa ei oikeen pärjää 48-53 levusilla

Riippuu vähän pelistä. Yleensä Victory Roadilla tulee hyvin expaa, ja taistelemalla muita kouluttajia vastaan. Tai sitten jankkaat liigaa niin kauan että pääset sen läpi.

Killer3201
13.12.2009, 15:38:09
Platinumissa ei tule victory roadilla expaa kokeiltu on... Pitää kokeilla trainereita

Gift of Death
17.12.2009, 15:06:02
Joku varmaan jo muistaa the Speed Gamersit (http://www.thespeedgamers.com). Heillä on taas uusi maratoni työn alla alkaen perjantain ja lauantain välisenä yönä yhden aikoihin (18th at 6:00PM jotain Ameriikin ihmemaan aikaa). Kyseessä on tällä kertaa Pokémon maratoni joka kestää 72 tuntia ja tarkoituksena on napata kaikki tähän asti tulleet pokemonit jotka napattavissa on. Toisin sanoen kaikki pokemonin pelaajat tulkaa seuraamaan tätä viikonloppuna. =)
Ja kuten aiemmillakin maratoneilla, kyseessä on taas hyväntekeväisyys tapahtuma. Rahat menevät tällä kertaa Ally's Houselle (http://www.allyshouse.net/) joka kerää rahaa syöpää sairastavien lasten ja heidän perheidensä tueksi.
Tietoja aikaisemmista maratoneista ja foorumi löytyvät heidän sivuiltaan.

Anzza
15.1.2010, 17:26:48
Ruby & Crystal: Onko peleissä vielä pelattavaa sen nelikon voitettuaan? Kun esim rubyssa peli ilmoittaa että game over mutta se ei sitten lopukkaan vaan peliä voi vielä jatkaa ja muistaakseni joku vene-yhteys jonnekin aukesi...

Killer3201
16.1.2010, 20:32:12
crystallissa pääset Kantoon. ja rubyssä on viissiin battle tower (?) crysallissa täytyy kantossa kaikki kantonkin salit vetää läpi ja kaikkee muut ja sit on peli ohi

LegendKiller
12.2.2010, 10:16:44
Huomio Pokémonien ystävät ja pokémonpelien suurkuluttajat!

Jo pitkään puhuttaneet Heart Gold ja Soul Silver versioiden euroopan ilmestys tulee omasta mielestäni pahasti viivästymään, kuten Pokemonin peleillä on aina tapana ollut.. viimeisien tietojen mukaan ilmestyspäivä euroopassa on vasta 26. Maaliskuuta 2010 - Lähde (http://www.nintendo.fi/?file=1412)

Omalla kohdallani tämä ainakin menee odottamiseksi, koska kaikki omistamani versiot on jo koluttu läpi kerran jos toisenkin ja mitään varsinaista viihdettä ne ei enään kykene tarjoamaan minulle. Noh, hyvää kannattaa odottaa - niinhän sitä sanotaan, varsinkin kun nämä pelit kuuluivat omaan lapsuuden ehdottomiin suosikkeihin pelin pituuden ja tarinan perusteella.

Mikä on Heart Gold ja Soul Silver?
Ne, jotka ovat toistaiseksi vielä pudonneet kärryiltä on nämä pelit Fire Redin ja Leaf Greenin tapaan uudelleen rakennettuja pokemon versiota vanhojen Gold ja Silver pelien perusteella.

Lähtökohtaisesti ainakin grafiikat ovat järjettömän hienoja jopa DS:n pienelle moottorille. Kuvia voi katsella näppärästi serebiin sivuilta Tästä (http://www.serebii.net/heartgoldsoulsilver/pics.shtml)

Enjoy!

EDIT: Opi englantia LK:n kanssa -> Maaliskuuta :)

Celeb
12.2.2010, 10:22:14
Huomio Pokémonien ystävät ja pokémonpelien suurkuluttajat!

Jo pitkään puhuttaneet Heart Gold ja Soul Silver versioiden euroopan ilmestys tulee omasta mielestäni pahasti viivästymään, kuten Pokemonin peleillä on aina tapana ollut.. viimeisien tietojen mukaan ilmestyspäivä euroopassa on vasta 26. Marraskuuta 2010 - Lähde (http://www.nintendo.fi/?file=1412)

HeartGold ja SoulSilver julkaistaan kyllä maaliskuussa linkittämäsi uutisen mukaan, ei marraskuussa. =)

Todennäköisesti ostan tämän, mutta mikä helvetti on Pokewalker ja siitä saatu hyöty?

LegendKiller
12.2.2010, 10:24:37
HeartGold ja SoulSilver julkaistaan kyllä maaliskuussa linkittämäsi uutisen mukaan, ei marraskuussa. =)

Todennäköisesti ostan tämän, mutta mikä helvetti on Pokewalker ja siitä saatu hyöty?

Huomasin juuri muutama sekuntti ennen postaustasi saman virheen ja korjasin sen. Ajatukset... missä? :huh:

Pokewalker on askelmittari ja hyöty on täysi nolla ainakin minulle, ellei sitten sinulla sitten ole tapana ravata pitkin taloasi samalla kun neuroottisesti pelaat peliä ;D. Toisaalta Tämän (http://gizmodo.com/5284474/pokemon-motivates-lazy-kids-with-poke-walker) linkin mukaan kyseinen vempele voi holhdaa yhtä pokemoniasi laitteen sisällä ja se ilmeisesti saa siitä "expaa" eli kokemuspisteitä, kun ravaat? Noh.. mene ja tiedä. Ehkä Nintendo haluaa ihmiset liikkumaan!

Celeb
12.2.2010, 10:29:14
Huomasin juuri muutama sekuntti ennen postaustasi saman virheen ja korjasin sen. Ajatukset... missä? :huh:

Pokewalker on askelmittari ja hyöty on täysi nolla ainakin minulle, ellei sitten sinulla sitten ole tapana ravata pitkin taloasi samalla kun neuroottisesti pelaat peliä ;D.

Juuri eilen luin jotain että Pokewalker nostaisi Pokemonisi onnellisuutta mitä enemmän kävelet. Ehkä siinä on joku mahdollisuus syncata DS:n kanssa siten, että vaikka koulureissun aikana kertyneet askeleet vaikuttaisi peliin kun sen käynnistää, ettei koko ajan tarvitse olla pelaamassa peliä jotta Pokewalkerista olisi mitään hyötyä. Jos asia olisi näin niin näkisin siinä jonkun järjen saada lapset liikkumaan kävellen enemmän, koska se kannustaisi hyötyliikuntaan samalla kun "pelaat". Mutta mulle tosta ei ole kyllä yhtään mitään hyötyä.

Roxsheena
20.2.2010, 22:39:04
Juuri eilen luin jotain että Pokewalker nostaisi Pokemonisi onnellisuutta mitä enemmän kävelet. Ehkä siinä on joku mahdollisuus syncata DS:n kanssa siten, että vaikka koulureissun aikana kertyneet askeleet vaikuttaisi peliin kun sen käynnistää, ettei koko ajan tarvitse olla pelaamassa peliä jotta Pokewalkerista olisi mitään hyötyä. Jos asia olisi näin niin näkisin siinä jonkun järjen saada lapset liikkumaan kävellen enemmän, koska se kannustaisi hyötyliikuntaan samalla kun "pelaat". Mutta mulle tosta ei ole kyllä yhtään mitään hyötyä.
Olisi hienoa jos pokewalker toimisi aina kun liikkuu :evilgrin:! Jos onnellisuus kasvaa askeleiden mukana, mun poket olisi ainakin maailman onnellisimpia~~<3 Tosin, en tiedä mitä pokewalker sanoisi lenkeistä 17 asteen pakkasessa :huh:.

edit. Jos askeleista saisi expaakin vielä niin johan olisi kivaa lenkeillä :D:D.

Kimwi
23.2.2010, 13:54:33
Pokéwalker on siis periaatteessa HeartGoldin ja SoulSilverin itemfinder ja PokéRadar, eli sillä voi löytää ainoastaan tiettyjä pokémoneja joita ei itse pelistä löydy + piilotettuja esineitä.

Kyllähän tuo pokéwalker menee esim. taskussa koulupäivän aikana ja pelkästään siinä kertyy hyvin askeleita.

Itselläni on ollut SoulSilver ennakkotilauksessa joulukuun lopusta asti ja nyt odottelen kovasti ensi kuuta että pääsee tuota pelaamaan.

PhazonBlaxor
23.2.2010, 22:22:39
Tuo Pokewalker kuulostaa samanaikaisesti tyhmältä mutta silti tosi hauskalta. Tai siis, eihän tuosta haittaakaan ole. Käsitin että tuo toimii samalla askelmittarina, niin ihan kätevä ottaa mukaan kävelylle. Saa tietää montako askelta tuli ja saa pokemonikin expaa samalla. : D

Tuli tässä vain mieleeni, että mitä jos tuohon pistää jonkun hyvän pokemonin, laite saa iskun/jotain muuta joka tyhjentää/rikkoo kapistuksen, niin pokemonille kyllä saa sanoa hyvästit. Tuskin peli ottaa mitään varmuuskopiotakaan talteen, muutenhan tuolla pystyisi kloonaamaan pokemoneja. Olisi aika perseestä menettää joku työllä ja vaivalla kouluttu pokemon sen takia.. Mietin myös, että tuotahan voi käyttää pokemonejen siirtämiseen Heart Goldin ja Soul Silverin välillä.

Kimwi
24.2.2010, 15:02:04
Tuo Pokewalker kuulostaa samanaikaisesti tyhmältä mutta silti tosi hauskalta. Tai siis, eihän tuosta haittaakaan ole. Käsitin että tuo toimii samalla askelmittarina, niin ihan kätevä ottaa mukaan kävelylle. Saa tietää montako askelta tuli ja saa pokemonikin expaa samalla. : D

Joo, se toimii samalla askelmittarina, eikä tuota nyt kovin vaikea ole esim. taskuun laittaa koulupäivän tai kauppareissun ajaksi, jolloin askeleita kertyy muutenkin suhteellisen paljon.

Tuli tässä vain mieleeni, että mitä jos tuohon pistää jonkun hyvän pokemonin, laite saa iskun/jotain muuta joka tyhjentää/rikkoo kapistuksen, niin pokemonille kyllä saa sanoa hyvästit. Tuskin peli ottaa mitään varmuuskopiotakaan talteen, muutenhan tuolla pystyisi kloonaamaan pokemoneja. Olisi aika perseestä menettää joku työllä ja vaivalla kouluttu pokemon sen takia.. Mietin myös, että tuotahan voi käyttää pokemonejen siirtämiseen Heart Goldin ja Soul Silverin välillä. Uskon että tämä on tilanne, tästä syystä ei hirveästi kannata pokéwalkeria heitellä seinille. Mutta uskon ettei se kovin helposta (esim. putoamisesta maahan) hajoa, sillä se on kuitenkin kovaa muovia ja suhteellisen hyvin suojattu.

Siirrot SoulSilverin & HeartGoldin välillä ei välttämättä toimi, nimittäin jos systeemi on samanlainen kuin esim. donglen kanssa niin Pokéwalker toimii vain sen tietyn tallennuksen kanssa, johon sitä ensimmäisen kerran käytettiin. Teen vielä vähän tutkimustyötä, mutta suosittelen tutustumaan bulbapedian Pokéwalker-artikkeliin Siellä on suhteellisen mukavasti infoa ko. aiheesta.
(http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Pok%C3%A9walker)

LizzieFox
25.2.2010, 17:59:39
Onko kellään tietoa tuleeko Pokewalker mukana ostipa uuden Pokemonin mistä tahansa? Meinaan netistä jos tilaa niin se ainakin näyttäisi olevan kaikkien niiden kauppojen listalla mistä olen kurkannut. Mutta en tiedä näistä suomen pelikaupoista. En edes omastani.. Eh. Mutta varauksessa on HeartGold mutta taidan vaihtaa sen sittenkin SoulSilveriin. Siinä on nätimpi Poke kannessa.

Hei kaikkille Pokjene ystäville tiedoksi että ainakin GameStopeista mainos pdf (http://gamestop.fi/pdf/pokemon.pdf) saa ladattua itselleen Arceuksen Pearliin/Diamondiin/Platiniumiin. :lovetus:

Kimwi
25.2.2010, 18:15:17
Onko kellään tietoa tuleeko Pokewalker mukana ostipa uuden Pokemonin mistä tahansa? Meinaan netistä jos tilaa niin se ainakin näyttäisi olevan kaikkien niiden kauppojen listalla mistä olen kurkannut. Mutta en tiedä näistä suomen pelikaupoista. En edes omastani.. Eh. Mutta varauksessa on HeartGold mutta taidan vaihtaa sen sittenkin SoulSilveriin. Siinä on nätimpi Poke kannessa.

Hei kaikkille Pokjene ystäville tiedoksi että ainakin GameStopeista mainos pdf (http://gamestop.fi/pdf/pokemon.pdf) saa ladattua itselleen Arceuksen Pearliin/Diamondiin/Platiniumiin. :lovetus:

No crap, mie oon ehtinyt jo tilaamaan SoulSilverini muualta ni en Arceusta saa ;_;

Mutta siis, pokéwalker tulee aina SoulSilverin ja HeartGoldin mukana osti sen mistä tahansa.

LizzieFox
25.2.2010, 19:16:17
Voipi sen käydä hakemassa kun se tulee langattomasti. Ei tarvi kellekkään edes puhua mitään jos ei halua. Paitsi tietty siellä omassa Pokemon pelissä sille yhdelle tyypille.

Ihana että pokewalker tulee kaikkialta ostettaessa mukaan. Jippii!

^_______^

Inotti
26.2.2010, 9:56:16
Eipä tarvitse mitään ennakkovarata, kun arceuksia jaetaan ihan muutenkin:
http://www.nintendo.fi/?file=1448
Tosin Turun ja espoon lataukset meni jo. (ja itse tietysti kävin Turun tapahtumassa hakemassa omani) ^^

Anzza
27.2.2010, 21:37:35
Crystal:

Voinko vielä jotain kautta opettaa pokemonilleni iskun, jota en ainakaan sille opettanut levelin kehittymisen yhteydessä?

Kimwi
28.2.2010, 15:36:53
Crystal:

Voinko vielä jotain kautta opettaa pokemonilleni iskun, jota en ainakaan sille opettanut levelin kehittymisen yhteydessä?
Mitä siis meinaat? Jos meinaat että palauttaisit iskun jonka olet sille joskus opettanut ja sitten olet opettanut hyökkäyksen vanhan hyökkäyksen päälle, tämä ei ole mahdollista ennen kuin R/S/E-versioissa.

Jos taas meinaat sitä, että pokémon osaa munasta kuoriutuessaan jonkin hyökkäyksen jota se ei normaalisti oppisi.

Näitä kutsutaan Egg-moveiksi ja näitä voi opettaa breedaamalla pokemoneja (viemällä kaksi poksua päiväkotiin -> syntyy muna)

Periaatehan on siinä että laitat päiväkotiin kaksi pokémonia samasta Egg groupista (http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Egg_groups) ja jos urospokémon osaa jonkin syntyvän lapsen egg moveista tai TM'sta jonka se voi oppia, tulee munasta syntyvä pokémon osaamaan ko. hyökkäyksen.

esim haluan Cradilyn (Gen III) joka osaa Rock Sliden.
Relicanth (joka osaa rock sliden) ♂ + Corsola ♀

Nyt syntynyt Corsola (toivon mukaan uros) osaa rock sliden

->
Corsola ♂ + Cradily / Lileep ♀

-> Syntynyt Cradily osaa Rock Sliden

Näin Egg movejen opettaminen toimii joka pelissä jossa breedaus on mahdollista.

Tässäpä ainoat vastaukset jotka keksin tähän hätään kun en ihan kysymystäsi tajunnut : (

//
Ohhoh, minulle on näemmä sattunut kirjoitusvirhe, siinä piti olla että jota en aikanaan sille opettanut, toisin sanoen Noctowl oppii jossain lvl 20 tienoilla iskun reflect. En sitä opettanut mutta näin jälkeenpäin luin netistä että sehän on erittäin hyödyllinen isku, joten onko enää mahdollista saada sitä iskua pokemonilleni vai pyydystänkö uuden?
Joudut pyydystämään uuden koska Reflect-hyökkäystä ei löydy TM:nä, eikä pokémon crystallissa ole vielä Heart Scale-systeemiä.
Tietenkinhän löytyy näitä poikkeuksia pokémoneista jotka oppivat hyökkäyksiä jotka voi opettaa TM:lla. (Esim. psychic)

Ja nyt kun kysyn niin kuinka hyviä Kurtin tekemät pallot ovat verrattuna tavallisiin? Minkä tasoisia ne suunneilleen ovat?
Suosittelen tutkimaan tätä (http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Fast_Ball#Level_Ball)

Eli periaatteessa Kurtin tekemät pallot ovat tietyissä tilanteissa parempia kuin ultra ballit ja tietyissä tilanteissa huonompia : )

Anzza
28.2.2010, 15:54:47
Ohhoh, minulle on näemmä sattunut kirjoitusvirhe, siinä piti olla että jota en aikanaan sille opettanut, toisin sanoen Noctowl oppii jossain lvl 20 tienoilla iskun reflect. En sitä opettanut mutta näin jälkeenpäin luin netistä että sehän on erittäin hyödyllinen isku, joten onko enää mahdollista saada sitä iskua pokemonilleni vai pyydystänkö uuden?

Ja nyt kun kysyn niin kuinka hyviä Kurtin tekemät pallot ovat verrattuna tavallisiin? Minkä tasoisia ne suunneilleen ovat?

/////

Kiitos

Olisi vielä kysymys. Voiko espeonille opettaa mitään nukutusiskua?

Kimwi
10.3.2010, 7:24:59
Olisi vielä kysymys. Voiko espeonille opettaa mitään nukutusiskua?

Ei pysty, Espeon voi oppia restin, mutta ei hyökkäyksiä jolla voisi nukuttaa vastustajan pokémonin.

Suosittelen tutustumaan Bulbapediaan (http://bulbapedia.bulbagarden.net) (Tuen enemmän kuin serebii.netia, tarkemmat tiedot nääs ;))

SeymourSlayer
10.3.2010, 11:23:23
Saako itse valita kumman figun ottaa? .__. Ho-oh on jotenkin... plääh.

Hiii. Itse suunnittelin jo ottavani pelissä kaikki ihunat dark-tyypin pokemonit <3 Sitten kylkiäiseksi otan Mismagiuksen, etten kuole heti kun yksi fight-tyypin pokemon hyökkää teamini kimppuun. Ja uskoakseni Quilavastakaan ei ole sellaisessa tilanteessa mitään iloa :'3

Kimwi
10.3.2010, 12:40:27
Hiii. Itse suunnittelin jo ottavani pelissä kaikki ihunat dark-tyypin pokemonit <3 Sitten kylkiäiseksi otan Mismagiuksen, etten kuole heti kun yksi fight-tyypin pokemon hyökkää teamini kimppuun. Ja uskoakseni Quilavastakaan ei ole sellaisessa tilanteessa mitään iloa :'3
Täytyy kyllä sanoa että hieman kummastuttaa idea tiimistä täynnä darktypelaisia :D Mitäs sitten jos Mismagius jostain syystä päättääkin lakaista lattiaa (Esim. ottaa osumaa yllättävästä Psychicista tai vastaan tuleekin dark-tyypin poksu?)

---

Mut oli minulla ihan asiaakin: Pikachu coloured pichu on nyt Wi-Fi:sta ladattavissa! Pikkukaveri on mahdollista saada Wi-Fi:n mystery giftin kautta tämän kuun 26. päivään asti.

Pichu on lvl 30 ja holdaa everstonea
Hyökkäyksinä toimivat Volt Tackle, Charge, Endeavor ja Endure

Tämä pokémon on myös pakkohankinta mikäli aikoo saada Spiky Eared Pichu-eventin aktivoitua @ HeartGold ja SoulSilver, sillä kun menet Pikachu colored pichun kanssa Ilex Forestin shrinelle saat mahdollisuuden napata tämän harvinaisuuden.

lähde @ Bulbanews *klick* (http://bulbanews.bulbagarden.net/wiki/Pikachu-colored_Pichu_to_be_distributed_via_Wi-Fi)

Itselläni on jo Pikachu Colored Pichu odottamassa SoulSilverini saapumista maanantaina :)

//Ja jos joku ei tiedä miten mystery gift on mahdollista saada @ Diamond/Pearl/Platinum se tapahtuu näin:

1. Puhu Jublife Cityn TV-rakennuksen kolmannessa kerroksessa olevalle miehelle

2. Anna hänelle seuraavat vastaukset:
Opinnion on TV: Everyone Happy
Feedback on TV: Wi-Fi Connection

TALLENNA

3. Mystery Gift-vaihtoehdon pitäisi nyt olla päävalikossa (kun käynnistät pelin)

4. Valitse Mystery Gift -> Receive Gift -> Get via nintendo WFC

5. Jatka tallennettua peliäsi ja mene pokémon martiin, sielä on vihreäpukuinen lähetti. Puhu hänelle ja Pichu on sinun!
(Katso että partyssasi on tilaa)

SeymourSlayer
10.3.2010, 17:33:14
Täytyy kyllä sanoa että hieman kummastuttaa idea tiimistä täynnä darktypelaisia :D Mitäs sitten jos Mismagius jostain syystä päättääkin lakaista lattiaa (Esim. ottaa osumaa yllättävästä Psychicista tai vastaan tuleekin dark-tyypin poksu?)
Mä tykkään juuri nimenomaan dark- ja ghosttyypin poksuista! Ja jos joku "tappaa" Mismagiukseni kesken taistelun ja sitä olisi tarkoitus käyttää vielä taistelussa niin onhan revivet keksitty? Eli tankki kentälle ja hiilataan sillä välin se poksu, jolla on superefektive hyökkäys ja se on siinä. Joku voi tietenkin tarttua tähän "strategiaan" kritisoimalla sitä tyhmäksi. Onhan se tietysti järkevää rakentaa mahdollisimman monipuolinen ja toimiva team, mutta olen sen verran monta vuotta pelannut Pokemon- pelisarjaa, ettei tässä vaiheessa sellainen enää kiinnosta. Mä joka tapauksessa "juoksen" ne pelit läpi, oli mun team sitten mistä tahansa tyypeistä koottu. Ja huomauttaisin vielä, etten mä ole niitä tyyppejä, jotka jaksaa levelittää urakalla ;) Mä vaan yksinkertaisesti isken aina arkaan paikkaan.

Sami E
21.3.2010, 10:03:13
Voisiko joku selittää, mikä näissä Pokemon-peleissä on niin hyvää? Olen pariin otteeseen yrittänyt tutustua sarjaan, mutta hirviöiden kerääminen on ollut tylsää, taistelut ovat hitaita ja liian lukuisia, pelimaailmassa ei ole mitään mielenkiintoista tutkittavaa ja hahmot sekä tarina ovat olemattomia. Minkä olennaisen komponentin olen missannut, mikä nyt etenkin näistä uusista DS-peleistä tekee hyviä pelattavia?

Celeb
21.3.2010, 10:49:27
Voisiko joku selittää, mikä näissä Pokemon-peleissä on niin hyvää? Olen pariin otteeseen yrittänyt tutustua sarjaan, mutta hirviöiden kerääminen on ollut tylsää, taistelut ovat hitaita ja liian lukuisia, pelimaailmassa ei ole mitään mielenkiintoista tutkittavaa ja hahmot sekä tarina ovat olemattomia. Minkä olennaisen komponentin olen missannut, mikä nyt etenkin näistä uusista DS-peleistä tekee hyviä pelattavia?

Pokemonit ei selvästi ole sun juttu. Ei kai siinä mitään muuta sen perusteella mitä juuri sanoit.

Itse asiaan, Wiille on tulossa pari peliä jotka saattaa mennä Pokemonin ohitse. Ei sit ehkä ostetakaan heti... :prkl:

Jenameka
22.3.2010, 13:58:20
En mäkään enää tiedän... Pokemon pelit ei vaan innosta enää.

PhazonBlaxor
22.3.2010, 20:50:16

Suosittelen tutustumaan vähän pidemmälle ja kokeilla muita ihmisiä vastaan pelata. Tämä antaa pelille helvetisti lisäarvoa(ainakin itselläni antoi), sillä tulet huomaamaan miten paljon strategiaa ja taktikointitaitoa menestyminen vaatii ja miten paljon monipuolisemmaksi se pelin tekee. Yhtäkkiä hirviöiden keräämiselle tulee tarkoitus kuten monille muillekin jutuille. Oman tiimin kasaaminen voittokuntoon on tosi haastava ja pitkä prosessi.

Tosin tämä ei välttämättä ole kaikkien mielestä hauskaa hommaa. Mutta kannattaa kokeilla, netissä tappeleminen ei tunnu kuitenkaan tylsältä ja hitaalta kun pitäisi ehtiä miettimään mitä tekee ja miten tekee ja muistamaan kaikkien otuksien heikkoudet ja vahvuudet.

En tiedä onko joku joskus linkannut, mutta tämä (http://www.smogon.com/dp/pokemon/) on tosi hyvä sivusto niille, jotka ovat hardcore-pelaajia pokemonien saralla ja haluavat kasata kunnon tappotiimin.

Kimwi
25.3.2010, 22:10:05
Suosittelen tutustumaan vähän pidemmälle ja kokeilla muita ihmisiä vastaan pelata. Tämä antaa pelille helvetisti lisäarvoa(ainakin itselläni antoi), sillä tulet huomaamaan miten paljon strategiaa ja taktikointitaitoa menestyminen vaatii ja miten paljon monipuolisemmaksi se pelin tekee. Yhtäkkiä hirviöiden keräämiselle tulee tarkoitus kuten monille muillekin jutuille. Oman tiimin kasaaminen voittokuntoon on tosi haastava ja pitkä prosessi.

Ja jos ei matsaaminen kiinnosta niin ainahan noista uudemmista löytyy esim. ns "Täydellisen pokémonin" kasvattaminen (Täydelliset individual valuet*, luonne** ja hyvin jakautuneet EV:t*) ja eteenpäin vaihtaminen. Itse en koskaan ole osannut kasata hyviä tiimejä (ja näinollen itse matsaaminen ei ole kiinnostunut), joten tämänkaltaiseen breedaukseen olen aina keskittynyt ja näinollen kerännyt suhteellisen kattavan poksukokoelman vaihdoista :).

Tämäkään ei ole mikään sormien napsautuksessa tapahtuva prosessi, joudut tuottamaan välillä satakin munaa että saat juuri sen oikean luonteen pokémonillesi ja siihen päälle vielä hyvät IV:t. Sitten alkaa EffortValue-treenaaminen johon aikaa kuluu helposti useampi tunti.

En nyt ala näitä selittämään tässä sen kummemmin ellei joku nyt satu kysymään, mutta google, bulbapedia ja serebii.net on kavereita tässä tapauksessa.

* IV & EV (Individual Value ja Effort Value) Pokémonin statseihin piilotettuja arvoja joihin voi vaikuttaa tietyillä muuttujilla. (Ruby/Sapphire/Emerald versioista eteenpäin, aikaisemmissa versioissa oli Stat exp, joka toimi omalla tavallaan)

** Pokémon's Nature (vaikuttaa omalla tavallaan statseihin)

---

Tietenkin on vielä shiny* pokémonien chainaus tai breedaus, johon kuluu vieläkin enemmän aikaa kuin tuohon yllä mainitsemaani Perfect Breedaukseen ja koulutukseen. Tsäänssit löytää Shiny pokémon on jotain lottovoiton luokkaa ja näissä uudemmissa peleissä sitä on helpotettu, mutta ei liikaa. Omilla tavoillaan.

* Shiny pokémon = eri värinen ja vaihtokaupoissa hyvin arvokkaana pidetty mörkö

---

Ja ainahan voi tosiaan ottaa noita Wi-Fi matseja kuten Phazoni kertoikin.

Että kyllä noista peleistä löytyy kaikenlaista kun vain jaksaa tutkia :)

PhazonBlaxor
25.3.2010, 23:05:40
Tämäkään ei ole mikään sormien napsautuksessa tapahtuva prosessi, joudut tuottamaan välillä satakin munaa että saat juuri sen oikean luonteen pokémonillesi ja siihen päälle vielä hyvät IV:t. Sitten alkaa EffortValue-treenaaminen johon aikaa kuluu helposti useampi tunti.

Joo, tuo on kyllä raastava prosessi. Itse tein niin, että pokeradarilla chainasin Dittoja, nappasin jokaisen ja lopulta minulla oli kaikilla luonteilla varustetut Dittot(paitsi ne, jotka eivät vaikuta statseihin. Ovat turhia.). Nyt sitten pistän vain everstonen sille Dittolle, jonka luonnetta tarvitsen ja breedaan haluamani otuksen kanssa. Everstonella saa kuitenkin oikean luonteen 50% mahdollisuudella, joka on kova verrattuna normaaliin neljään prosenttiin. IV:t ovatkin sitten toinen stoori. Niiden täyteen hankkiminen on suorastaan typerä yritys - jo pelkästään hyvien saaminen on työlästä.

Mutta juuri tämän takia niiden breedaus on minusta palkitsevaa. Se tunne kun saat valmiiksi otuksen jonka halusit on vain niin mahtava. : D

Tietenkin on vielä shiny* pokémonien chainaus tai breedaus, johon kuluu vieläkin enemmän aikaa kuin tuohon yllä mainitsemaani Perfect Breedaukseen ja koulutukseen. Tsäänssit löytää Shiny pokémon on jotain lottovoiton luokkaa ja näissä uudemmissa peleissä sitä on helpotettu, mutta ei liikaa. Omilla tavoillaan.

Oddseja: normaalisti shinyn mahdollisuus on 1/8192, chainaamalla 40 mahdollisuus on 1/200. Aika suuri helpotus itse asiassa. Toisaltaan 40 chainin saaminen on sitten haaste jo itsessään. Itse olen saanut tähän mennessä vain 33. :/

Kimwi
25.3.2010, 23:33:19
Joo, tuo on kyllä raastava prosessi. Itse tein niin, että pokeradarilla chainasin Dittoja, nappasin jokaisen ja lopulta minulla oli kaikilla luonteilla varustetut Dittot(paitsi ne, jotka eivät vaikuta statseihin. Ovat turhia.). Nyt sitten pistän vain everstonen sille Dittolle, jonka luonnetta tarvitsen ja breedaan haluamani otuksen kanssa. Everstonella saa kuitenkin oikean luonteen 50% mahdollisuudella, joka on kova verrattuna normaaliin neljään prosenttiin. IV:t ovatkin sitten toinen stoori. Niiden täyteen hankkiminen on suorastaan typerä yritys - jo pelkästään hyvien saaminen on työlästä.

Minul on itselläni melko korkeet kriteerit noissa IV:issa jos meinaan vaihtoon breedailla poksun ja saatan oikeastikin breedailla munia toistasataa ihan vain hyvän IV:n vuoksi, tyytyväinen vaihtokaveri takaa vaihtojen jatkuvuuden tulevaisuudessakin.

Joo, toi dittosysteemi on kyllä aivan loistava, ensin väsäilen vain poksun jollaisen tahon (meinaten lähinnä Egg moveja ja periytyviä hyökkäyksiä jotka tahon lapsellekin) ja sitten vaan everstone dittolle jolla on oikee nature ja muutama breedaukseen ja vaihtoon.

Mutta juuri tämän takia niiden breedaus on minusta palkitsevaa. Se tunne kun saat valmiiksi otuksen jonka halusit on vain niin mahtava. : D

Totta! Tästä syystä en juurikaan muuta tee, en osaa ite competitive battling tiimejä luoda joten en tappele kuin lähinnä DS:n omistavien kavereiden kanssa joilla ei ole aavistustakaan EV:n olemassaolosta omalla tiimilläni jossa on pokémoneja suunnilleen jokasesta CB-kategoriasta :D

Näinollen breedaaminen ja ihmisten jeesaaminen omien tiimiensä täydentämisellä hyvin kasvatettujen poksujen avulla on minusta pelin parhainta antia.

Oddseja: normaalisti shinyn mahdollisuus on 1/8192, chainaamalla 40 mahdollisuus on 1/200. Aika suuri helpotus itse asiassa. Toisaltaan 40 chainin saaminen on sitten haaste jo itsessään. Itse olen saanut tähän mennessä vain 33. :/

Nojoo, itse en ole oikeastaan koskaan shinyja chainannut (failaan vähän näössä niin en oikein erota niitä heiluvia ruohoja toisistaan) joten lähinnä breedaan shinyja (chanssit pienenee Masuda Method (http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Masuda_method)illa 1/8192:sta 1/2048:n), huomattavasti harvinaisempaahan toi on kuin shinyjen chainaaminen, mutta oon mie onnistunut jo 12 shinypoksua tuolla tyylillä hankkimaan :)

PS: Suurin chain itellä on 12 :I

Willowtree
27.3.2010, 15:17:48
Hei ihmiset,

Pokémon SoulSilver ja HeartGold ovat tulleet kauppoihin, joten jokos on hankittu?

Itse ostin eilen HeartGoldin ja olen tyytyväinen ostokseeni.
Lyhyesti: Mahtavaa.

Pitempi selostus: Ei ole tullut vastaan mitään pettymyksiä, vaikka samaa kaavaa pelataan se tsiljoonas kerta. Vanhan kunnon Tiimi Raketti, samat vanhat naamat uusissa vaatteissa. Hirveästi en tästä viitsi sepostaa, kun en ole kovin pitkälle pelannut, mutta Pokémon-faneille suosittelen.

Linkin pätkää: http://www.nintendo.fi/?game=2689

memo
27.3.2010, 15:31:04
Molemmat versiot on tilattu, itelle toinen ja avokille toinen. Piti tulla perjantaina postissa, mut maahantuoja oli mokannu ja pelikauppa oli itse saanut tavaran vasta perjantaina niin saadaan sitten pelit vasta maanantaiksi. :|

HeavyLord
27.3.2010, 18:33:23
Soul Silverin eilen ostin, nyt pelattu 15h ja nautittu joka sekunnista. Ja ihan vakavissani voin jo nyt sanoa: paras Pokemon peli IKINÄ vaikka peli ei ole lähellekkään ohi.

Gold/Silver/Crystal on minun ja monen muun mielestä paras generation ja sen tuominen DS:lle uudistuksilla on ollut tähän mennessä silkkaa voittoa. Pelasin Goldenrodissa varmaan TUNNIN sitä Voltorb flip peliä, se on simppeli mutta jokin siinä on minusta vaan mukavaa! Pokethlonia kokeilin pikaisesti ja sekin vaikuttaa todella mielenkiintoiselta kaikin puolin, Stamina coursella dominoin Croconawilla, Flaaffylla ja Pinecolla. Jump course meni muuten hyvin mutta viimeisessä radassa perseilin oikein kunnolla, jäin sitten kolmanneksi :( Flaaffy polo juoksi aitoja päin uudelleen ja uudelleen... Kunhan kaikki pokeni on viimeisessä muodossaan, niin palaan kyllä paikalle voittamaan kaikki courset :D

Mitä muuta tästä voin nyt sanoa? Kaikki se, mitä rakastin alkuperäisissä, on vieläkin siellä ja jokainen uudistus on tuntunut toimivalta. Mm. salien uudet layoutit (mm. Bugsyn salin puzzle) ovat olleet mukavia, pidin vastaavista jo Platinumissa. Ja se että lead poke kulkee hahmon perässä on ihan super söpöä! ^^ PokeWalkeria vasta hiukan testasin kävelemällä ympyrää keittiössä, iloisesti Mareep sai levelin ja löysin potionin. Ja harkitsen jopa oikeasti kävelyjä kunhan lumet sulaa!

Ja vaikka ketään ei kiinnosta, tiimini on nyt: Croconaw, Crobat (Oli kokonaiset 3 leveliä Golbat, Soothe Bell on kätevä kapistus), Flaaffy, Skiploom ja Pineco. Viimeinen poke on vielä mysteeri, nappaan jonkun mukavan mikä sattuu tulemaan vastaan :) Ja matka jatkuu heti kun DS:n akku on täynnä.

LizzieFox
27.3.2010, 23:07:52
Tänään sain oman HeartGoldini, Hitsit kun muistelin että olisin maksanut sen kokonaan mutta ei.. Piti maksaa vielä 19,90e. Jotenkin SoulSilver himotti enemmän mutta minusta tuntuu että porukalla on enemmän sitä kuin Goldia jnak vuoksi päädyin tähän versioon. Ainakin meidän pelikaupalla varauksia tuli enenmmän SoulSilveristä kui Goldista. En ole avannut paketista vielä mutta empä ole avannut tuota FF XIII:ta myöskään.. Poke poke. Tässä kunnossa minusta ei ole pelaamaan yhtään mittään. Haluan ruokaaaaaaaaaa.

Kimwi
28.3.2010, 12:34:57
Mie olen pelaillut SoulSilveriäni jo viidennestä toista päivästä asti :)
On kyllä loistava peli ollut ja kovasti olen tykännyt.

Tällä hetkellä tiimissä ainoastaan Fearow ja Heracross + krabby surffarina ja strenghtinkäyttäjänä. Hieman jumittaa tossa viimesellä salilla :I Siinä nyt muutaman päivän yrittänyt voittaa -> kyllästyin -> lähin leikkimään pokéthlonjutuilla, joka muuten on näistä pokémonminipeleistä (nämä näyttelysysteemit) paras tähän mennessä, tykkään kovasti.

Goldenrodissa se Voltorbpeli on kyllä koukuttava :D sitä tulee aina joku puol tuntia pelattua kun kaupungissa olen.

Salien uudet layoutit on mahtavia, tykkään kyllä kovasti.

PokéWalker on jännä kapistus, sitä on vaan vähän turhan helppo huijata (Ei huolta, en aio hankkia watteja huijaamalla vaan rehellisesti kävelemällä :shy:) tarvii vaan teipata värkki tuulettimeen kiinni ja antaa sen pyöriä siinä jonkin aikaa.
Mutjoo, Pokéwalker on minusta hyvä idea, tällä hetkellä askelia ~2000 (Yritän Kangaskhania saada Refreshing Fieldilta ^-^)

Onko kukaan muuten hankkinut sitä Pikachu Coloured pichua Wi-Fista josta mainitsin joku aika sitten? Sain sen vihdoinkin vaihdettua platinumista SoulSilveriin -> Aktivoin Ilex Forestin eventin ja nappasin itselleni Spiky Eared Pichun, se on söpö!

Muttajoo, minä palaan Pokéthlonin pariin ja jos vaikka nyt pieksisi tuon Clairin.

Pyro
28.3.2010, 20:20:24
SoulSilveriä on tullut pelailtua. Ehkä nautinnollisin Pokémon peli ikinä. Alkuperäinenkin Silver oli loistava, mutta tässä on PokeAthlonin lisäksi niin paljon muuta oheiskivaa että oksat pois.
Jos kyllästyy pokémonien keräilyyn, niin menee hakkaamaan vaikka minipelejä.

Mulla oli sellanen tunne, että olen jotenkin keskenkasvuinen kun halusin tämän SoulSilverin niin hanakasti itselleni pelattavaksi.
Hyvä nähdä, etten ole ainoa aikuinen jolla se on ja uskallan nyt itsekin myöntää käyttäväni pokéwalkeria. :eh:

Juripa
28.3.2010, 21:38:40
Aktivoin Ilex Forestin eventin ja nappasin itselleni Spiky Eared Pichun, se on söpö!

Woow, onnko tuossa tomossiakin? Tuleeko siitä samanlainen Pikachu kuin siinä ekassa leffassa oli? Se on makee :D

Mites HG/SS:ssä löytyy näitä wifijuttuja kun Platinumissa oli se wifi plaza? Löytyykö näistä jotain samantyyppisiä? Voisi harkita jomman kumman ostoa kun Platinum jäi ikävästi väliin :(

Pyro
29.3.2010, 12:45:21
Woow, onnko tuossa tomossiakin? Tuleeko siitä samanlainen Pikachu kuin siinä ekassa leffassa oli? Se on makee :D

Mites HG/SS:ssä löytyy näitä wifijuttuja kun Platinumissa oli se wifi plaza? Löytyykö näistä jotain samantyyppisiä? Voisi harkita jomman kumman ostoa kun Platinum jäi ikävästi väliin :(

Wifit ja hifit on. Peliin voi myös kaapelilla vaihtaa pokemoneja aiemmista GBA peleistä.

memo
29.3.2010, 13:38:18
Wifit ja hifit on. Peliin voi myös kaapelilla vaihtaa pokemoneja aiemmista GBA peleistä.Ehä siihe mitään kaapelia tartte jos on alkuperänen DS tai lite. GBA-slottiin vaan peli kiinni, niin pal parkin kautta voi sitten nappailla niitä GBA-peleissä napattuja. :)

Kimwi
29.3.2010, 15:14:40
Ehä siihe mitään kaapelia tartte jos on alkuperänen DS tai lite. GBA-slottiin vaan peli kiinni, niin pal parkin kautta voi sitten nappailla niitä GBA-peleissä napattuja. :)
DS:ssä ei edes ole kaapelislottia :)

Donglella (eli tuolla että heittää jonkin GBA-pokémonpelin tohon GBA-slottiin) saa btw. myös platinumiin ilmestymään pokémoneja joita sielä ei normaalisti ilmestyisi villinä. (Esim. kun Sapphire on GBA-slotissa samalla kun platinumia pelaat Lunatoneja alkaa ilmestymään @ Lake Verity, Lake Acuity, Lake Valor, Mt. Coronet, Sendoff Spring, Turnback Cave)

---

Tänään leikin vähän Pokéwalkerilla enemmän, tarkotuksena kehittää Eeveestä Umbreon ja koska en ole Soothe Bellia löytänyt vielä mistään (haluaisiko joku kertoa missä SoulSilveristä sellaisen löytäisi) niin heitin Divinen (Eeveeni) PokéWalkeriin ja lähdin kaupassa käymään. Askeleita tuli ~3000 ja Divine löysi ainakin 20 W ja 3 kpl potioneita. Aattelin huomenna tai ylihuomenna ottaa sen pois tuolta ja katsoa kuinka paljon tyytyväisemmäksi se on tullut ja montako leveliä se on saanut.

Ihan hauska värkki tuo Pokéwalker. : )

//Niinja siitä Pichusta vielä :)
Spiky-Eared Pichu @ Bulbapedia (http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Spiky-Eared_Pichu)

En kyl uskalla kehittää tuota ihan vaan siltä varalta että siitä tulee tavallinen pikatsu :I

Roxsheena
29.3.2010, 20:05:46
Ihan hauska värkki tuo Pokéwalker. : )

Niin onkin n___n. Minä sain pelin viikonloppuna ja korkkasin sen eilen illalla. Tänään sitten pokewalker pääsi ekaan kokeiluun. Siirsin siihen Gojin (Bellsproutini) ja sitten lähettiin yhdessä intervallilenkille. Oli huvittavaa miten keittiössä pyöriessä sai kasaan hädin tuskin 150 askelta ja lenkin jälkeen näytössä luki yli 10 000 o_o. Huomenna matkaan lähtee Mareep~

Silver, Crystal ja Gold oli aina suosikkejani pokemon peleistä. Tää uus versio kyllä sulatti sydämeni, heti jo näillä päähahmoa seuraavilla pokemoneilla... :'] Oi. Cyndaquilin näkeminen oli jo aika 'awww' mutta sitten kun pistin pikku Bellsproutin siihen kipittämään tiitiäisen tikkujaloillaan niin olin ihan *SQweeealll* :lovetus::lovetus:* Voiko mitään hellyyttävämpää olla??

Ja me vietettiin sen kanssa koko päivä yhdessä n__n. Nuuuu~ Jeps. Täytin just 21. Ja mulla on pokewalker mukana *näyttää pikkupojille* Hahahaha ;D.

HeavyLord
29.3.2010, 21:18:30
...en ole Soothe Bellia löytänyt vielä mistään (haluaisiko joku kertoa missä SoulSilveristä sellaisen löytäisi)

Tarkkaa paikkaa en muista, mutta National Parkista se löytyy. Olisikohan ollut siellä aidan takana jossain?

Lisää kehuja: Safari Zone Cianwoodissa. Ja sieltä pystyi nappaa Larvitaren! :O

Kimwi
29.3.2010, 21:58:39
Tarkkaa paikkaa en muista, mutta National Parkista se löytyy. Olisikohan ollut siellä aidan takana jossain?

Lisää kehuja: Safari Zone Cianwoodissa. Ja sieltä pystyi nappaa Larvitaren! :O
Mielenkiintosta.. minusta tsekkasin jo tuolta aidan takaa, noh uusiksi vaan.

---

Joo, toi Safari Zone ansaitsee kyllä hatunnoston. Sieltä löytyy suhteellisen harvinaisia poksuja ja käsittääkseni sitten kun on National Dex täynnä niin sinne ilmestyy vielä lisää.

Saattoi tosin olla niinkin että kun on E4:n ja Redin piessyt niin jo silloin SZ täyttyi uusiksi, en nyt muista.

---

Sain tänään lopultakin Clairin piestyä, kävin nappaamassa itelleni Magnemiten ja poistin Krabbylta HM:t -> kehitin molemmat leveleissä noiden kahen muun poksuni kanssa samoille tasoille (35) ja Clair kaatu suhteellisen helposti.

Mul on suhteellisen surkee tiimi siis tällä hetkellä :D Ei oikein E4:sta ajatellen kasattu, mutta kyllä mie sen läpi pääsen vielä \o Oon vaan nappaillut poksuja joista ite tykkään :)

Heracross ♂ lvl 38
Magneton lvl 36
Fearow ♂ lvl 35
Kingler ♂ lvl 35

Umbreon tuolta on vielä tulossa, Kinglerin vaihan johonkin tehokkaampaan vesipoksuun (Quaqsire todennäköisesti (Gyaradosia en tue, liian yliarvostettu >:()) ja nappaan mahollisesti Sneaselin tai jotain.

Pitää vielä suunnitella :)

Willowtree
31.3.2010, 10:44:15
Pitää nyt täällä kertoa uudesta kokemuksesta Pokewalkerin kanssa.

Tänään koitin ehtiä aamulla junaan, josta sitten myöhästyin ja mieleni pahastuin. Menin istumaan penkkiin ja kelasin että ah! voisin laittaa walkeriini pokemonin että kertyis sitä expaa ja seikkailua. Mutta pokewalkerissa näkyi iso huutomerkki ja tarkemmalla tarkastuksella tuli ilmoitus että Sunkern liittyi minuun seuraani. :cool:

Lyhyesti: Jos sulla ei ole pokemonia walkerissa ja silti liikut kentällä, niin hyvällä flaksilla pokemon liittyy sinun seuraasi. Että tälläistä :)

HeavyLord
31.3.2010, 19:37:51
Elite Four ja Lance taipuivat mahtavan joukkoni edessä tänään, vinkiksi kaikille että lvl 45 poket pärjäävät ihan hyvin kunhan on muutama revive, max potion ja kohtalaisen kattavat poket/liikkeet :)

Elite Four oli aika pitkälti millainen odotin, Lance olisi tod.näk. aiheuttanut huomattavasti enemmän ongelmia jos Mamoswineni ei olisi Ice Shardin ja parin reviven voimalla tuhonnut Dragonitteja :D Yleisesti katsottuna eniten vaikeuksia koko Johto regionissa aiheutti Bugsyn U-turnilla raiskaava Scyther ja Whitneyn helvetin "rollout/stomp/MILK DRINK!!!!" Miltank. Miltankkia vastaan oli mieletön viivytys taistelu joka päättyi siihen että henkiin jäi juuri ja juuri Pineco.

Eli nyt on Johto takana ja Kanto edessä. Lt. Surge ja Erika jo kaatuivat, mutta vastaan pistivät molemmat ihan sujuvasti, tosin Surgen Double Teamia spammaava tiimi sai minut repimään hiuksia päästäni. Erikaa vastaan taisin mennä hiukan liian pian, oli suht kovan tason sakkia. Ekalla yrittämällä Tangela oli seinä joka ei vaan kaatunut. Kun tiimistä on 5/6 fyysisiä hyökkääjiä ja ainoa speciaali hyökkääjä (Ampharos) kaatui YHTEEN giga drainiin, niin ei siinä oikein mahda mitään :/ Toisella yrittämällä Ampharoksen Signal Beam teki critical hitin ja siihen kaatui mokoma lonkerokasa :)

Mutta joo, innolla odotan muita gym leadereita jos kaikki ovat yhtä haastavia tapauksia, sitten on vielä Battle Frontier, Pokethlonissa on tavaraa tekemättä jne jne... Edelleen, paras Pokemon peli ikinä <3

Ja jengini on tällä hetkellä:

Feraligatr lvl 50
Crobat lvl 50
Ampharos lvl 47
Forretress lvl 46
Pupitar lvl 46
Mamoswine lvl 47

Raton
3.4.2010, 15:54:44
Heartgold ja Soulsilver ovat kyllä täyttä laatua :up:

Itse valitsin alkupokemoniksi Totodilen, koska alkuperäisessä Silverissä minulla oli Chikorita, mikä näytti nyt vanhemman miehen silmään vähän liian söpöltä :D. Kolmannella salilla mennään ja muutamia poksuja on tullut napattua, mutta en juuri muista tykkää kuin alkupokemonista ja sit nappaamastani Mareepista, joka kehittyi Flaaffyksi. Siinä on kyllä oikeasti hyvä ja siisti pokemon :cool:. Viholliset hipaseekin, niin ne menee Paralyzeen ja sen lisäksi se tekee ihan tajutonta lämää ja onkin jo nyt parempi kuin Croconaw, vaikka se on yli 5lvl sitä huonompi!

Palataan asiaan sitten kun on peli läpi ja pokemonien levelit ovat vähän korkeammalla tasolla. Sitten mun Pokemonit antaa teidän onnettomille pokemoneille turpaan =)

GolliM
4.4.2010, 11:06:07
Missä tässä pelissä on se tyyppi joka opettaa pokemoneille iskuja, jotka jätti oepttamatta?? Peli ei viittinyt mainita, että Poke Walkerilla pokemonit saavt leveleitä eivätkä opi iskuja, joten nyt minulla on täysin hyödytön Zubat jolla ei ole Wing Attackia -.-

HeavyLord
4.4.2010, 12:26:55
Missä tässä pelissä on se tyyppi joka opettaa pokemoneille iskuja, jotka jätti oepttamatta?? Peli ei viittinyt mainita, että Poke Walkerilla pokemonit saavt leveleitä eivätkä opi iskuja, joten nyt minulla on täysin hyödytön Zubat jolla ei ole Wing Attackia -.-

Blackthorn city, sama talo jossa on move deleter. Mutta jokaista uudelleen opettettavaa liikettä varten siun pitää antaa heart scale, joita löytyy joskus kun rock smashilla hajotat kiviä

Kimwi
4.4.2010, 18:43:43
Blackthorn city, sama talo jossa on move deleter. Mutta jokaista uudelleen opettettavaa liikettä varten siun pitää antaa heart scale, joita löytyy joskus kun rock smashilla hajotat kiviä
Heart Scaleja löytyy pokéwalkerillakin (Beautiful Peachilta)
Itse tosin hankin Heart Scaleja farmaamalla Sapphiressa yhtä tiettyä kiveä lähellä Mauville Citya Tallennan pelin ennen kuin otan sen -> Otan Heart Scalen ja vien poken PC:lle -> Siirrän poksun Pal Parkiin -> nappaan poksun ja otan Scalen talteen, ~25 Heart Scaleen meni n. 6 h, mutta meh.

---

Sitten hieman ilmoitusluontoista asiaa, minulta saisi Manaphyn munia jos tahtoo. Foorumilla ei o virallista poksujenvaihtoketjusysteemiä, joten tämä ketju kai ajaa saman asian kun en uskalla tehdä mainitsemaani ketjua.

Lisäksi minult löytyy ihan vaan vaihtokauppaa varten mm. Eeveita, Horseita, Dratineita, Poksujen vauvamuotoja (mm. Volt Tackle Pichuja) Scythereita ja muutama ylimääräinen Articuno, Zapdos ja Moltres.

Jossain vaiheessa tulee listaa pokémonboksieni sisällöstä ja vähän paremmin infoa mm. EV-treenatuista poksuista ja tiettyjen poksujen IV:ista.

---

Alotin SoulSilverin alusta, tuli vaan fiilis että kun etenen pelissä niin mun tiimini ei tule pärjäämään enkä millään jaksanut alkaa kehittämään uusia poksuja Kanton puolella.
Starteriksi valitsin Totodilen ja menen nyt sitten taas Whitneyn kohdalla, todennäkösesti tämän päivän ja huomisen aamuyön aikana pääsen Pryceen tai Clairiin asti kunnes kyllästyn ja lopetan ja jatkan sitten myöhemmin.

Tiimi tällä hetkellä:

Croconaw (Jaws) lvl 20
Zubat lvl 15
Togepi lvl 16

Todennäkösesti seuraava poksu jonka nappaan on Larvitar Safari Zonelta, luulisi Pseudo-Legendaryn kuten Tyranitar helpottavan sopivasti loppupelejä :)

Mutta nyt kun oon Kantoon asti pelannut voin sitten heittää vähän mielipidettä pelistä josta pidän erittäin paljon, jopa enemmän kuin alkuperäisistä G/S/C-peleistä, ehkä eniten pidän vastustajien tasonnostosta, ei enään alilevelisiä trainereita ja salipääliköitä, kuten G/S/C-aikoihin.

Pokéthlon on kanssa hauska, mukavin tähänastisista "Sivutapahtumista" (Contestit, yäk >.< ja Battle Frontier, joka on vähän "Meh") ja sitä pelaa peräti ihan mielellään.

Salien muutokset ovat kanssa kivoja, ei samaa vanhaa tylsää ja lineaarista (...okei, muutama sali oli kyllä sitäkin) mutta tykkäsin kyllä kovasti (esim. Blackthorn Gymin puzzlesta tykkäsin, se oli sopivan simppeli kun sen tajusi, vaikkakin käytin vartin sen toisen alustan kääntelyyn ennen kuin tajusin miten se meni.)

Liiga oli yllättävän helppo, mutta saa nähdä miten käy tällä seuraavalla läpijuoksullani :)

//

Meh.. Mene mieluummin sapphiressa pyydystelemään Luvdiscejä, niillä on aina mukana heart scale. Menee ehkä puolisen tuntia 15 scalen keräykseen >_>
ei ole aina :)
Se on 50% mahollisuus, mikä saattaa välillä antaa HeartScaleja montakin putkeen ja välillä ei ollenkaan, lisäksi PalParkiin siirtämiseen ja luvdiskien nappaamiseen menee pidempään kuin esim. Zigazagooniin joka heldaa HeartScalea (niitä pystyy nappaamaan ihan PalParkin "etuovelta")

Jermaque
5.4.2010, 17:28:04
Heart Scaleja löytyy pokéwalkerillakin (Beautiful Peachilta)
Itse tosin hankin Heart Scaleja farmaamalla Sapphiressa yhtä tiettyä kiveä lähellä Mauville Citya Tallennan pelin ennen kuin otan sen -> Otan Heart Scalen ja vien poken PC:lle -> Siirrän poksun Pal Parkiin -> nappaan poksun ja otan Scalen talteen, ~25 Heart Scaleen meni n. 6 h, mutta meh.

Meh.. Mene mieluummin sapphiressa pyydystelemään Luvdiscejä, niillä on aina mukana heart scale. Menee ehkä puolisen tuntia 15 scalen keräykseen >_>

Kimwi
9.4.2010, 6:56:42
Viidennen sukupolven pokémonpelien nimet julkistettu: Pokémon Black & White
Pokémon.co.jp (http://www.pokemon.co.jp/bw/index.html)

---
Helmikuussa julkistettiin (http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Zorua_%28Pok%C3%A9mon%29) kaksi viidennen sukupolven pokémonia (Zorua ja Zoroark) ja nyt on lopultakin tullut viidennen sukupolven peleistä informaatiota.
Mitä odotatte peleiltä vai odotatteko mitään?

Itse aion ostaa, mutten odota kovinkaan paljon. Pelien tyyli tuskin muuttuu paljon ja vaikka uutta pikkuhärpäkettä on odotettavissa, en usko että peli tulee SoulSilveriä / HeartGoldia hakkaamaan, jotka ovat lempipeleikseni nousseet sarjassa.

Lähinnä sitä pelkään että uudet poksut tuhotaan ulkonäöllisesti, jokaisessa sukupolvessa on lempipokémonejani jotka ovat hienon näköisiä ja tykkään käyttää niitä taistelussa, mutta kolmannen ja neljännen sukupolven poksut suurimmalta osin eivät miellyttäneet silmää :I

Saas nähdä miten tämän viidennen sukupolven kanssa käy.

// Ja mitä vetoa että nyt kun peli ilmestyy 2010 niin syksyllä 2011 ilmestyy Pokémon Grey tms. : D

/// Tuossa joku aika sitten sanoin listaavani pokémonit joita minulta löytyy bokseista, IV:ita yms en ole vielä jaksanut laskea, mutta joitain random noteja olen muutaman viereen laittanut.
klick (http://pastebin.com/iV8yTbxw)

/////

Serebii.netissa (http://www.serebii.net/index2.shtml) Kuvia uusista pokémonpeleistä. Taistelusysteemin grafiikat on <3

mazzeneko
24.5.2010, 12:02:54
Todella tyytyväinen olen ollut kyl Soul Silveriin itsekin, pidin Silveristä ja Goldista aikoinaan eniten.
Nyt Soul Silverissä treenauksessa:

Gallade, 38 attack EV treenauksessa ensinmäiseksi, sitten speed
Psycho Cut
Close Combat (tulossa)

Lanturn, 54 special attack + HP sweeper/SP def tankki
Signal Beam
Surf
Thunderbolt
Confuse Ray

Crobat, 47 nopein hypnosis koko pelissä, muuten EVt speed + attack
Hypnosis
Fly (eww.)
Poison Fang
U-turn

Tyranitar, 56 EVt speediin + attack, fyysinen sweeper
Stone Edge
EQ
Crunch

Jynx, 46, EVt speedissä, specs sweeper
Ice Beam
Shadow Ball
Psychic

Typhosion, 50. pitää breedata uusi. tämä on vielä ekalta pelikerralta jäljellä tiimissä. EVt siis päin mäntyä, tulossa specs sweeper
Flamethrower

Ehdin jo hieman EV treenata tiimiä ennen ensinmäistä Elite Fouria niin se meni alas aika helposti.

myös treenauksessa joskus,
extremespeed Dratini
Tangrowth, fyysinen tankki
Espeon
epic Jumpluff legend killer..
setup Bronzong. Stealth Rock, Hypnosis..

ehkä joskus myös kunnollinen trick room tiimi. Bronzong, Slowking, Steelix, Hariyama, Camerupt sekä Wishcash

Pearlin puolelta tulossa Heracross, Calm Mind Infernape ja jotain randomia

HM orjat.
Mewtwo: Flash, Rock Smash, Strength, Rock Climb
Tentacruel: Cut, Waterfall, Surf, Whirlpool
Fly on tällä hetkellä Crobatilla joka hengailee mukana.

The Guardian
24.5.2010, 20:27:04
Okei, I haz a problem! Pelinä siis Pkmn Heartgold ja ongelma selostettu mahdollisimman tarkasti tänne: http://techforums.nintendo.com/thread/2137
Kysymykseni onkin, että onko tuo GameHaterDad-tyyppi oikeassa, että DS:n pelikorteissa itsessään olisi jotain nettiominaisuuksia ja juuri minun oma pelini on rikki, vai puhuuko ihan palturia? Ja muutenkin kaikkia ehdotuksia/apua otetaan mielellään vastaan (:

Ps. tuo on siis Verkkokaupasta ostettu 19,90e Netwjork, mutta valmistajan specsit englanniksi vain tuolla linkitetty~

Yoona
24.5.2010, 21:06:15
Oon kans innostunut pelaamaan heart goldia. Oma tiimi on nyt seuraavanlainen:

Vaporeon lvl 50. Ensimmäinen tässä pelissä, jonka olen iv kehittänyt.
Bold naturen bulky water Wish Support.
Move set on:
Wish
Protect
Surf
Ice Beam

Loppu tiimi on pelin mukana tulleita, joiden iv:tä en ole katsonut sen kummemmun. Joukossa kuitenkin seuraavanlaista öttiäistä:

Feraligator lvl 62

Tyranitar lvl 60

Ho-Oh lvl 60

Mismagius lvl 62

Magneton lvl 50

Magneton on ollut tosi hyödyllinen legendojen nappaamisessa. Shockwave nostaa catch ratea aika hyvin. Olen tähän mennessä saanut Suicunen, Moltresin, Articunon, MewTwon ja Ho-Oh:in. Seuraavaksi yritän nuita kahta vaeltavaa. Raikoun HP:n oon saanut false swipen avulla yhteen ja paralyysissakin on. Snorlaxin blockia oon koittanut käyttää, että se ei pääsisi karkuun, mut ei paljoa auta kun Raikou osaa defaulttina Roar:in. Eli heittää mut pois taistelusta. Onko kellää mitään kikkaa tähän? Arena trap ja mean look hoitaa saman mun käsittääkseni kuin block, mut ei kai nekään auta jos Raikou karjuu mut pois? En haluaisi Master Ballia käyttää :D

Red on vielä voittamatta. Ajattelin tässä seuraavan viikon aikana kehittää tiimiä ja mennä sitten yrittämään. 88 lvl pikachu pyyhkii vielä mulla lattiaa heh. Tuon jälkeen sit alan taas iv kehittämään uutta OU tiimiä. Swampertin haluan siihen ainakin mukaan, ja ajattelin Dragonitea kokeilla, kun sain dratinin, jolta löytyy valmiiks extreme speed, ja se on aika hyvillä arvoillakin. Tai sitten koittaa siirtää extreme speedin jollekin muulle egg movina.

mazzeneko
25.5.2010, 13:00:47
Ne vaeltavat legendat saa hyvin kiinni esim. Hypnosiksella. Ja mieluiten illalla/yöllä Dusk Ballien kanssa. Crobatin Hypnosis, vaihto False Swiperiin, sillä HP1 ja Dusk Ball. molemmilla kerroilla jäivät kiinni yhdellä Dusk Ballilla.

Yoona
25.5.2010, 21:24:58
Eiks ne aikasemmissa versioissa juossu silti karkuun, vaikka ne saikin hypnoosiin? Vielä ainakin confusionin vaikutuksen alaisena pääsevät. Pitää kokeilla.

SeymourSlayer
26.5.2010, 8:55:27
No itseasiassa hypnosista varmempi keino on käyttää Wobbuffettia taistelussa, jonka erikoistaito Shadow tag estää vihollista poistumasta taistelusta. Hypnosis saattaa epäonnistua tai mennä ohi, mutta Shadow tag toimii aina :P

Yoona
26.5.2010, 9:54:04
No itseasiassa hypnosista varmempi keino on käyttää Wobbuffettia taistelussa, jonka erikoistaito Shadow tag estää vihollista poistumasta taistelusta. Hypnosis saattaa epäonnistua tai mennä ohi, mutta Shadow tag toimii aina :P
Ei shadowtag auta, kun raikou ainakin osaa roar hyökkäyksen.

memo
26.5.2010, 10:47:37
Ei shadowtag auta, kun raikou ainakin osaa roar hyökkäyksen.Niin ja vaikka auttaisikin, niin ei Wobbuffet oikein mitään pysty tekemään sille poksulle. :D Ehkä tiputtaa helat arvalla punaselle, mut sit pitäs vaihtaa statuksen heittäjään ja Shadow Tag lähtis pois. Notta terve.

Inotti
27.5.2010, 9:11:45
Mulla ainakin Raikou lähti iloisesti karkuun hypnoosissakin kun ei millään pokemonilla ollut mean lookkia. :/ Eli eilen meni varmaan kolme tuntia kun juoksin mokoman piskin perässä ja se oli koko ajan sleepissä ja hp:t ihan niin alhaalla kuin mahdollista. Siltikään se paskiainen ei vaan jäänyt kiinni (kokeilin quick,dusk ja ultra balleilla) ja pallot eivät alkaneet edes heilumaan vaan se pääsi suoraan niistä pois. Lopulta kyllästyin ja siirsin mun diamondista ylijääneen master ballin ja nappasin sen sillä. Enteille riitti et se oli paralyysissä, hp:t punaisen puolelle ja yksi quick ball.

Juripa
29.5.2010, 21:28:22
En ole ihan vakuuttunut Pokémon Blackin ja Whiten legendaarisista (http://www.youtube.com/watch?v=_27Sa3cFZrg) poksuista. Tuo yksi näyttää ihan Darkrain ja Palkian sekoitukselta. Kun taas tuo toinen näyttää Palkian ja Ninetalesin sekoitukselta. Odotan silti näitä uusia pelejä kovasti. Pelissä on Serebiin mukaan täysin uusittu taistelutyyli. Täältä (http://www.youtube.com/watch?v=5_dIGpZOsks) näkee, mitä kaikkea Nintendo on päivittänyt peliin tämän kuun aikana. Pelit julkaistaan ensi vuoden keväällä Jenkkilässä, ja tänne ne rantautuu hyvällä tuurilla parin viikon jenkkilän jälkeen. Nuo uudet startterit ovat aika kivoja :D

SeymourSlayer
9.6.2010, 13:59:48
Niin ja vaikka auttaisikin, niin ei Wobbuffet oikein mitään pysty tekemään sille poksulle. :D Ehkä tiputtaa helat arvalla punaselle, mut sit pitäs vaihtaa statuksen heittäjään ja Shadow Tag lähtis pois. Notta terve.
No en koe onko sillä hp:n pudotuksella niin suurta merkitystä kun catch ratio on mitä on. Olen heitellyt Mewtwota ultrilla päin pläsiä vaikka sillä on ollut täydet hp:t ja tokalla pallolla on jäänyt kiinni. Sitten tällä Mewtwota varten annetulla masterpallolla olen napannut Diamondissa Mespiritin, kun en ole jaksanut paneutua siihen sen enempää. Että jokainen omalla tyylillään. Mulla on nuo kaksi tapaa lähetystä vittumaisia pokemoneja: heittää suoraan masterilla tai käyttää shadowtagia pitämään se poksu paikoillaan ja heittää samalla ultria. Vaikka olenkin käyttänyt tällaisia lähestymistapoja niin tähän mennessä olen pitänyt punaisen hiusvärini harmaantumatta =)

En ole ihan vakuuttunut Pokémon Blackin ja Whiten legendaarisista (http://www.youtube.com/watch?v=_27Sa3cFZrg) poksuista.

No en minäkään :/ Ehkä eniten näissä uusissa julkistetuissa otuksissa häiritsee (jopa homeista muumia eli ruohostartteria enemmän) uusi, valkoinen legu. Sillähän on kyrpä?!

Inotti
25.6.2010, 11:55:42
Jirachin wi-fi lataustapahtuma on 26.6-16.7 ja kyseisen poksun voi siis ladata mihin tahansa DS:lle ilmestyneeseen pokemonpeliin.
Tämä Jirachi myös avaa Heargoldiin tai Soulsilveriin siirrettynä uuden reitin pokewalkerissa Night Sky's Edge, joten tätä ei todellakaan kannata missata! ;)

Lähteenä Brittien virallinen Heartgold/Soulsilver sivusto: http://www.pokemongoldsilver.com/uk/#/news/jirachi/

Näin voit ladata Jirachin omaan Pokémon-peliisi:

Voidaksesi ladata Jirachin Nintendo Wi-Fi Connection -palvelun kautta sinun täytyy tehdä muutama asia valmistellaksesi pelin.

Huomio: Voit ladata ainoastaan yhden Jirachin jokaiseen Pokémon Diamond, Pearl, Platinum, Heartgold ja Soulsilver peliin.
Ainakin Heartgold ja Soulsilver pelaajat voivat skipata ensimmäiset kaksi kohtaa ja hypätä suoraan kohtaan 3.

1. Juttele TV-tuottajan kanssa Jubilife TV -rakennuksen kolmannessa kerroksessa Jubilife Cityssä.

2. Vastaa TV-tuottajan esittämiin kysymyksiin näillä sanoilla:

Opinion on TV: Everyone Happy
Feedback on TV: Wi-Fi Connection

Tallenna sitten pelin tiedot ja käynnistä Nintendo DS -käsikonsolisi uudelleen.

3. Jos "MYSTERY GIFT" -vaihtoehto on ilmestynyt pelin päävalikkoon, olet onnistunut! Valitse "MYSTERY GIFT" aloittaaksesi.

4. Valitse "RECEIVE GIFT" (Vastaanota lahja).

5. Kun olet valinnut "RECEIVE GIFT", valitse "GET VIA NINTENDO WFC" ja valitse sitten "YES".

6. Katso kun Jirachi siirtyy Pokémon-peliisi!

7. Mene mihin tahansa Poké Martiin ja juttele vihreäpukuisen lähetin kanssa tiskin edessä. Lähetti antaa sinulle Jirachin. Varmista, että sinulla on vähintään yksi tyhjä paikka Pokémon-joukkueessasi Jirachia varten.

mazzeneko
3.7.2010, 23:17:28
Tiimi updatea:

Gallade on nyt EV-treenattu Atk/Spd. LIFE ORB
Night Slash
Psycho Cut
Close Combat
Swords Dance

Perus sweeper Gallade, vaikkei ihan nopein poksu ole, kestää ottaa Sp.Atk osuman vastaan ja swords dancettaa, toivottavasti.

Setup Bronzong HP/Def Occa Berry
Hypnosis
Stealth Rock
Reflect
Explosion

Kiva startteri, pitäisi kestää ekan osuman ihan kelvosti, ainoa heikkous Fire, siihen Occa Berry. Hypnosis -> Rocksit/Reflect. Jos jotain ikävää tulee vastaan ni eiku vaa poks.

Togekiss Spd/Sp.Atk Leftovers/Life Orb
Flamethrower
Aura Sphere
Air Slash
Nasty Plot (Grass Knot/Shadow Ball: silloin Choice Specs/Scarf)

Nasty Plotti sweepperi. Flamethrower roostin tilalla jos vastustaja käyttää jäätyyppejä. ei se 20% Burn haittaa myöskään jos jonkun fyysisen sweepperin saa siihen.

sitten Trickroom tiimiin:

Magcargo Sp.Atk/HP Life Orb
Flamethrower
Acid Armor
Toxic
Body Slam

Hitain tulipokemon koko pelissä, joten Trick Room on todella kätevä. Acid Armor antaa kivat defencet ja sitten Toxic. Flamethrower STAB ja Body Slam, jolla voi paralysettää kaikentyyppisiä poksuja. Paitsi tietenkin Ghost.

tulossa:

Kingler Atk/Spd Leftovers/Salac?
Crabhammer
Body Slam/Brick Break/X-scissor/Rock Slide?
Substitute
Swords Dance

Tykkään Kingleristä, uskomaton Attack ja Subsin kanssa Salac berry kenties ni sillä voisi jo sweepata.

Huomasin, että tiimistäni puuttuu täysin joku lohhareita vastaan, pitää tehdä asialle jotain..

mazzeneko
9.7.2010, 11:39:24
Tiimi updatea:

Heracross Attack/HP Leftovers
EQ
Stone Edge
Megahorn
Brick Break

Hyvä fyysinen sweepperi mikä kestää osumaakin ottaa tarvittaessa.

Jynx SP.Attack/Speed Focus Sash
Ice Beam
Psychic
Fake Tears
Lovely Kiss

Fake Tears on parempi mitä porukka yleensä odottaa. Lovely Kiss on ok myös.
Sash, koska kaikki fyysiset iskut oneshottaa yleensä Jynxin. Lohhareita vastaan tein tämän.

LegendKiller
11.7.2010, 23:29:56
Pitkän pitkän tauon jälkeen päätän kommentoida myös tännekkin pientä jutskanpuuskaa pokemonmaailmani ihmeistä. Eli erittäin pitkän tauon jälkeen olen päässyt nyt pelaamaan uutuutta nimeltä Soul Silver. Koska aikoinaan sellaisena satasenttisenä tallaajana on sitä Pokémon goldia tultu pelattua enemmän kuin olisi ollut ehkä tarpeellista, niin oli tämä tarina suhteellisen tuttu. Yllätyksenä kuitenkin oli, että se polki aika paljon Crystalin tarinaa, mutta ei se mitään: Nautin mielummin yllätyksistä kuin samaa kaavaa toistavasta tarinasta paremmilla krafiikoilla.

Täytyy myös todeta, että peli on ollut yllättävänkin vaikea, eikä lainkaan niin perushuttua kuten olen aikaisemmista versioista tottunut. Peliä on pelattu jo yli 26h eikä pokemonliigaakaan ole vielä keritty vetää läpi, johtuen alhaisen tason pokemoneista vielä toistaiseksi. Noh, jätin pelin nyt tyttöystäväni haltuun, että toivottavasti hän tekee tuon ihmeen puolestani sillä aikaa kun minä tuonne intin syövereihin menen.

Jos jotain pelillistä kommenttia pitäisi vielä heittää niin ehdottomat plussat peli saa:
+ Tarina
+ Pokemonit
+ Liikkeet
+ Uudet asiat, kuten luonteet jne.
+ Minipelit!!!
+ Pituus
+ Ei ole pelkkä remake vaan sisältää erittäin paljon uutuuksia ja muutoksia.

Miinusta peli saa ehkä
- Paikoitellen ehkä vähän puuduttavaa toistoa, kuten pokemonpelit nyt yleensä. "Same story, different game"
- Bug contesteja järjestetään liian vähän ;<
- Luolat... Ärsyttäviä labyrenttejä ja aivan liian tiuhaan tahtiin iskee se sama pokemon jonka just hetki sitten tapoit tai juoksit karkuun.

Mutta palaillaan!

mazzeneko
27.7.2010, 0:34:13
Tiimi updatea, taas:

Ursaring Attack/Speed Leftovers Adamant IT'S SHINY!

Return
Hammer Arm
EQ
Swagger

nappasin shiny Adamant Teddiursan joten olihan se pakko treenata..
Mut aikamoinen murhaaja. Ok defencet ja HP ni kestää useimmat normidamagea tekevät osumat ja sitte paukauttaa tuhotonta damagea peliin. Swagger on mukana kun sillä voi sekoittaa pakan aika monelta special attackerilta johon ne ehkä haluavat vaihtaa. Hammer Arm on loistoliike, en ole vielä niin moneen Reflectiä käyttävään tiimiin törmännyt et jotain Brick Breakea tarvitsisi.

nyt treenissä:

Weezing HP/Sp.Def/Sp.Atk Black Sludge

Explosion
Will'o'Wisp
Sludge Bomb
Thunderbolt/Fire Blast/Pain Split?

0 B.P jäljellä kun menin tuhlaamaan treeniesineisiin.. eiku Battle Toweria vaa kumoon että DS savuaa..

Bunion
30.7.2010, 19:21:32
Tiimi updatea, taas:

Ursaring Attack/Speed Leftovers Adamant IT'S SHINY!

Return
Hammer Arm
EQ
Swagger

nappasin shiny Adamant Teddiursan joten olihan se pakko treenata..
Mut aikamoinen murhaaja. Ok defencet ja HP ni kestää useimmat normidamagea tekevät osumat ja sitte paukauttaa tuhotonta damagea peliin. Swagger on mukana kun sillä voi sekoittaa pakan aika monelta special attackerilta johon ne ehkä haluavat vaihtaa. Hammer Arm on loistoliike, en ole vielä niin moneen Reflectiä käyttävään tiimiin törmännyt et jotain Brick Breakea tarvitsisi.
Vastaan olettaen että haluat hakata oikeita ihmisiä etkä vain Pokémon-liigan örmyjä ym.

Eli, Hammer arm on kyllä hitusen ristiriitainen liike sinulla siksi, että se alentaa speediä yhdellä tasolla, kun toisaalta taas olet treenannut speedin täysille. Mitään sweeppiä Ursaring ei saa aikaan, koska on tajuttoman hidas, oli speedin panostanut tai ei. Tai voi saada, mutta tarvitset Toxic orbin ja Quick feet-abilityn ja +speed naturen.

Leftovers taas viittaisi johonkin kestävämpään settiin, mutta ilman mitään EV-panostusta se ei yksin riitä; vaikka muutenkaan Ursaringin ei pitäisi ottaa iskuja. Swaggerkin on hiukan kyseenalainen, sillä voit vahingossa joko tehdä sen fyysiselle hyökkääjälle, fyysiselle tankille (esimerkiksi Hippowdon kahdella hyökkäyksellä ja +2 attackilla saa aikaan ikävää tuhoa kovaa iskevissä mutta kestämättömissä tiimeissä ja voi parantaa iskusi helposti pois), tai sitten confuse saattaa vain epäonnistua ja sinä kuolet.

Fire punch on aina mukava vaihtoehto, ja tappaa Bronzongit ja Skarmoryt paljon nätimmin. Ja Leftovers ei vain oikein passaa. Myös Low kick voi toimia (Heart gold/Soul silverin move tutor liike), sillä suurin osa potentiaalisista vihollisistasi (steel-tyypit, kivet, ne harvat normaalit joita näkee) ovat sangen painavia. Superpower, joka on siis move tutor -liike sekä Platinumissa, HG:ssä ja SS:ssä, on tehokas vaihtoehto hit n' run setteihin. Ja by the way, EV-koulutuksesi näyttää palvelevan sitä tarkoitusta paremmin. : ) Eli Choice bandkin voisi toimia, tosin itse en oikein pidä ko. itemistä. Vaihtoehtoisesti voisit koittaa settiä Swords dance/Fire punch/Return/Earthquake, jolla saisi ainakin paljon tuhoa aikaan. Tosin, olet silti tajuttoman hidas ja aika helppo tappaa, mutta kaipa sama ongelma on sitten kaikilla Ursaringin käyttäjillä.

nyt treenissä:

Weezing HP/Sp.Def/Sp.Atk Black Sludge

Explosion
Will'o'Wisp
Sludge Bomb
Thunderbolt/Fire Blast/Pain Split?

0 B.P jäljellä kun menin tuhlaamaan treeniesineisiin.. eiku Battle Toweria vaa kumoon että DS savuaa..

Viimonen liike riippuu ihan siitä mitä tahdot tappaa. En kyllä tiedä mihin tarkoitukseen Sludge bombia edes tarvitsee, vaikka iskeehän se neutraalina kovempaa kuin Thunderbolt tai Fire blast. Huonosti se iskee super effectiveä silti; vain kasveihin, ja Fire blast tekee jo sen. Myös mahdollinen myrkytys ei ole välttämättä mukava juttu kun kannat jo Will o' wispiä. Pain split parantaisi toki kestävyyttä ja tarkottaisi että Weezing voi tehdä muutakin kuin räjähtää ja ehkä pelottaa jonkun vastustajansa pois, mutta sitten sinun täytyisi kyllä ottaa jokin liike pois, sillä pelkällä Sludge bombilla en usko sinun pärjäävän.

Mutta että special defenseen ajattelit panostaa? ;o Suosittelisin kyllä tavallista defenseä, ja jättäisin sp. attackinkin vähemmälle. Weezing ei nimittäin tule ikinä pysäyttämään ketään vakavasti otettavaa special attackeria, mutta on sangen hyvä ottamaan turpaansa nyrkeistä. Kato ny sen ilmettäkin. Vitun bäd äss, alahampaatkin kuin bulldogilla. Treenaa siis tätä taitoa. Special attack saattaa tulla tarpeeseen joskus, mutta en tiedä onko se silti panostamisen arvoista. Ja älä silloin uhraa siihen yhtäkään EV-pistettä jos käytät pelkkää Sludge bombbia. Menee hukkaan.

Kyllä special defenseäkin toki voi treenata.. Mutta sitten kyllä otat sen Pain splitin, että pysyt edes vähän kauemmin hengissä. Ja et mene haastamaan liian kovaa iskeviä tyyppejä, et fyysisiä etkä speciellejä. Poltat vaan kaikki Will o' wispillä ja stallaat Pain splitillä, iskien silloin jos tulee sopiva hetki. Etkä räjähdä. Voisit siis käyttää vaikkapa settiä Pain split/Will o' wisp/Thunderbolt/Fire blast ja panostaa healt pointteihin ja special defenseen tai defenseen (kummatkin tekevät oman osansa). Mukavasti iskee kaikennäköisiä vihollisia, ainakin iskutyyppiensä puolesta. Ei se siis kovaa iske. Jos tulee vaikka Togekiss vastaan niin menet pois, ei tee Thunderbolttikaan siinä tilanteessa tarpeeksi. Se vaan tekee Nasty plottia, Roostaa damagen pois ja sitten tappaa sut. Ja saattaa jopa kantaa Lum berryä, joten saatat hassata yhden vuoron turhaan polttomerkintään. Vaihda pois sitten vaan, vaikka kuinka ottaisit nätisti special-hyökkäyksiä.

Bold on silti hyvä nature, jos siis et ole breedinyt jotain muuta. Antaa eniten bonuspointteja, sillä defense on Weezingin suurin stat, jolloin naturen tuoma bonus on isoin siinä. You know, naturen tuoma bonus on 10%, joten 10% 300:sta on enemmän kuin 200:sta.

..Ja siis puhun tosiaan niin kuin pelaisit competitivea oikeita ihmisiä vastaan, pelkkiä tietokoneita vastaan special defense on oikein mukava panostuksen kohde, sillä harva boostaa attackiaan. Mutta tuo setti mitä ehdotin on silti varmaan aikas toimiva.

Ja Bad sludge ajaa saman tarkoituksen kuin Leftovers, totta, mutta vihollinen voi ottaa Bad sludgesi Trickilla. Siitäs sai? Noh, se voi vaihtaa uuden mörmörin tilalle ja myöhemmin piinata sinua pelottelemalla uudella vaihdolla uudelle kohteelle. Tai no joo. Voit sitten tietysti olla ovela ja vaihtaa Ursaringiisi ja saada sitten speed tai attack boostin (riippuen abilitystasi). : P

En ole vähään aikaan pelaillut mitään, yritin jo lyödä kavereideni kanssa vetoa että hakkaisin ne. ;( Olisi errittäin coolia ansaita rahansa tai kaljansa pelaamalla Pokémonia. Mut ei ne sit suosunu. Ku ei nii ei. Tyhmät kaverit. En tee niitten kanssa enää mitään. Puhelua ja kutsua ulos tulee nytkin, mutta en vastaa. Katukaa. Kyllä kohta hymy hyytyy teilläkin.

Hä.

mazzeneko
7.8.2010, 23:38:23
Tosiaan vaihdoin Toxic Orbin Ursaringille, se on Quick Feet. Se saa yleensä parikin Hammer Armia irti ennenkun se alkaa olla liian hidas.
Swaggerin tilalle tulossa Fire Punch varmaankin jossain vaiheessa.

Weezing on tällä hetkellä Black Sludgella:
Sludge Bomb (ok SP.Atk + STAB. I like)
Pain Split
Will'O'Wisp
Explosion

Tämä toimii ihan hyvin.

Tiimi updatea:

Breloom Atk/Spd Toxic Orb Adamant
Seed Bomb
Spore
Dynamic Punch
Leech Seed

ennenkun liikaa kritiikkiä tulee niin selitänpä.
Leech Seed on tankkeja vastaan loistava tai sen jälkeen kun on saanut jonkun unille niin vaihdossa Seedit. Dynamic Punchin saa yleensä johonkin osumaan jos ne on hitaanpia/nukkumassa/vaihto/tms. Dynamic Punchin tilalle voi tulla Mach Punch mutta en ole vielä päättänyt. Adamant on sentään hitaanpi ku Jolly.
En käytä Substitute/Focus Punchia, koska minusta se on vähän liian mautonta.

Electivire Atk/Spd Expert Belt Adamant
Giga Impact
Thunderpunch
Brick Break
Light Screen

perus-Electivire
EQ löytyy jo niin monelta, että pistin ihan suojaksi tiimille Light Screenin. kuitenkin aika nopeasti sen saa päälle jos Motor Drive napsahtaa käyntiin matsin aikana.

Jenameka
24.8.2010, 15:00:18
Nuo setit ovat epäselviä, jos EV-koulutat pokesi niin pistä miten paljon EV koulutit mitäkin statsia, ettei tarvitse ruveta arvailemaan ja Sp. Atk & Speed ei kerro juurikaan miten paljon niitä on EV koulutettu ja koulutettaessa suosittelen katsomaan IV:t ennen kun rupeaa EV-kouluttamaan, koska turhan huonot IV:t tekevät pokemonista karkeasti pashkaa.

Gabriel
19.9.2010, 10:56:45
Yritin tutkia tätä asiaa pelikauppojen sivuilta, mutten saanut selvyyttä: mitä eroa SoulSilverilla ja HeartGoldilla on? Vai onko mitään?

Lord JF
19.9.2010, 11:57:07
Osa pokemoneista on erilaisia. Kannessa näkyvät legendaryt nyt tärkeimpänä esimerkkinä.

Anzza
6.10.2010, 19:31:10
Laitetaas tänne, siirtäkää jonnekin muualle jos paremmaksi näette.

Eli olisin aikeissa ostaa huuto.netistä käsikonsolia, jolla voisin pelata pokemon rubya (huom. yhteys aiheeseen!). Omistan kyllä GBA:n, mutta päätäni alkaa koskea, sillä valaistus on usein riittämätön sen pelaamiseen. Äsken tuossa katselin joitain uudemman mallisia käsikonsoleita, mutta ongelma on, että en tiedä niistä paljoakaan. Mikä olisi sopiva konsoli ostettavaksi, kun haluan sen olevan:
-itse itsensä valaiseva (eli ei GBA:n tapainen täysin valoton konsoli)
-mielellään sellainen, jolla voisi myös pelata joitain uudempia sukupolvia
-ei kallis

Olisiko esim GBA SP hyvä vaihtoehto? Toimivatko siinä mitkään rubya uudemmat sukupolvet?

Lord JF
6.10.2010, 19:42:07
Nintendo DS-lite. Kirkas näyttö ja toimivat niin GBA- kuin DS-polvenkin pelit. Normi DS on liteä heikompi vähän joka osa-alueella, eikä DSi:ssä ole enää GBA-sopivuutta, joten niitä en suosittele.

Anzza
6.10.2010, 20:10:24
Nintendo DS-lite. Kirkas näyttö ja toimivat niin GBA- kuin DS-polvenkin pelit. Normi DS on liteä heikompi vähän joka osa-alueella, eikä DSi:ssä ole enää GBA-sopivuutta, joten niitä en suosittele.

Sopivatko DS-polven pelit täysin konsolille, vai ovatko ne vähän sinne päin? Esim puhelimessani on erikoisen kokoinen näyttö, jonka takia monet pelit näkyvät normaalia paljon pienempinä.

Entä miten tuo muistikortti liittyy liteen? Kuinka pelit tallentuvat litessä, onko siinä erityisiä muistikorttipaikkoja vai tallentuvatko pelit pelikortteihin?

MKUP
6.10.2010, 21:04:39
Entä miten tuo muistikortti liittyy liteen? Kuinka pelit tallentuvat litessä, onko siinä erityisiä muistikorttipaikkoja vai tallentuvatko pelit pelikortteihin?Tallennukset menevät pelikorteille ihan samalla tavalla kuin aikaisemminkin pokemon-peleissä. Seuraavakin sukupolvi (White & Black) ymmärtääkseni toimivat DS Litessä, joten pitäisi jonkin aikaa kestää kuitenkin ennenkuin pitää taas päivittää konsolia.

Lord JF
6.10.2010, 21:09:23
Sopivatko DS-polven pelit täysin konsolille, vai ovatko ne vähän sinne päin? Esim puhelimessani on erikoisen kokoinen näyttö, jonka takia monet pelit näkyvät normaalia paljon pienempinä.
Tarkoittanet GBA-polvea. Liten näyttö on jonkin verran GBA:ta suurempi, joten GBA-pelit näkyvät saman kokoisina ja näytölle jää vähän vielä ylimääräistä tilaa.

Entä miten tuo muistikortti liittyy liteen? Kuinka pelit tallentuvat litessä, onko siinä erityisiä muistikorttipaikkoja vai tallentuvatko pelit pelikortteihin?
Ei ole muistikorttia. Tallennukset ovat pelikasetilla samaan tapaan kuin aiemmissa käsikoneissa.

Anzza
7.10.2010, 15:03:55

Varmistetaan vielä, että ei tule jälkeenpäin kaduttua. Eli DS Lite:llä toimivat kaikki Nintendo DS:lle ja DSi:lle julkaistut pelit? Entä se DSi XL? Vai toimiiko tämä sopivuusjärjestelmä niin, että pelejä ei erityisesti julkaista tietylle koneelle vaan ne julkaistaan yleisnimellä DS:lle ja ne toimivat moitteetta kaikissa em.? Missä menee se raja, jolloin uudet julkaistavat pelit eivät enää Lite:llä toimi, vai onko vielä niin, että uudet nykyiset julkaistavat pelit toimivat yhä Lite:llä? Kun yleensä en osta uusimpia konsoleita.. Kuinkas tämä DS 3D:n kanssa, toimivatko sille julkaistavat pelit Lite:llä?

Ja sitä sillä sopivuudella tarkoitin, että alkuun oletin että Lite:ssä olisi pienempi näyttö joten pelit saattaisivat näyttää erilaiselle, mutta taidan olla väärässä (?).

En ole perehtynyt DS-asiaan ollenkaan, joten kysymykset voivat olla tyhmiä, mutta kysyvä ei tieltä eksy ja jossain vaiheessa näistä olisi otettava selvää kuitenkin, jos meinasin Lite:n ostaa.

Lord JF
7.10.2010, 20:58:54
Vai toimiiko tämä sopivuusjärjestelmä niin, että pelejä ei erityisesti julkaista tietylle koneelle vaan ne julkaistaan yleisnimellä DS:lle ja ne toimivat moitteetta kaikissa em.?
Asia on juuri näin. Kaikki DS-pelit toimivat kaikissa DS-versioissa. 3DS tulee olemaan kokonaan oma laitteensa, joten sen pelit eivät tule DS:illä toimimaan (siitäkin yksinkertaisesta syystä ettei DS tue 3D:tä), vaikka DS-pelit siinä taitavatkin toimia. GBA-sopivuutta siihen ei kuitenkaan tietääkseni ole tulossa.

Anzza
17.10.2010, 14:38:23
Onko sillä pelin kannalta mitään merkitystä jos pakenee otteluista? Esim olen etsinyt slakothia, joka ei tahtonut ilmestyä ollenkaan. Vaihdoin taktiikkaa ja laitoin aloituspokemonikseni itselleni turhan pokemonin, jolla aina väärän vihollisen ilmaantuessa pakenin. Onko tällä vaikutusta pokemonin ja kouluttajan suhteeseen, vai onko tällä jotain vakavampia seurauksia?

Jos sillä on merkitystä, niin pelaan rubya

liondragon
16.1.2011, 16:22:24
Onko kellään täältä Pokémon Whitea tai Blackia? Se on ilmestynyt Japanissa ja eurooppaan tulee maaliskuun alkupuolella. Minulla se nyt on ja on todella hyvä alun perusteella. Japanini ei ole niin vahvaa mutta ymmärrän jotain ja luen juonta sitä mukaan netistä ku edistyn siinä. Uudet pokemonit on ollu ihan nättejä.

Hyvä peli ja ostan ehkä Black version kun se tulee suomeen. Omistan nyt siis japanin version Whitesta. ^^

Kimwi
22.2.2011, 22:09:20
Onko sillä pelin kannalta mitään merkitystä jos pakenee otteluista? Esim olen etsinyt slakothia, joka ei tahtonut ilmestyä ollenkaan. Vaihdoin taktiikkaa ja laitoin aloituspokemonikseni itselleni turhan pokemonin, jolla aina väärän vihollisen ilmaantuessa pakenin. Onko tällä vaikutusta pokemonin ja kouluttajan suhteeseen, vai onko tällä jotain vakavampia seurauksia?

Jos sillä on merkitystä, niin pelaan rubya
Sillä missä järjestyksessä popet ovat joukkueessasi ei ole merkitystä poken tyytyväisyyden kasvuun. Popen tyytyväisyydellä tosin on todella vähän käyttöä muutenkin (Eevee kehittyy Espeoniksi/Umbreoniksi kun tyytyväisyys on 220 ja se saa levelin päivällä/yöllä ja returnin / frustrationin teho laskee tai nousee)

Jos sitten tarkoitat että jos sinulla on tiimisi kärjessä joku toinen pope kuin aloituspopesi niin houkutteleeko se muita popeja paikalle.

Tietyissä tapauksissa kyllä, muistaakseni jos popella on "Compoundeyes"-niminen ability, villien pokemonien määrä kaksinkertaistuu (tai sitten se oli niin että villin popen held itemin mahollisuus kasvaa.. pitää tarkistaa). Jos löytyy "Stentch"-ability, se puolittuu.
Lisäksi "Static"-abilitylla varustetut popet houkuttelevat routeilta löytyviä sähköpopeja luoksesi. Tällaisia pieniä poikkeuksia on tosin vain muutama, että niistä ei hirveästi kannata huolehtia.

---

Edelliseen viestiin vielä: Täältä löytyy Japanilainen White.

LizzieFox
2.3.2011, 8:21:13
HOX HOX!

Vielä vähän aikaa käydä nappaamassa GameStopista omalle Pokemon kasetilleen Celebi! Muistaakseni lataus aika loppuu 4.3! Kävin eilen nappaamassa omat Diamondiin, Platiniumiin sekä HeartGoldiin.

MKUP
6.3.2011, 20:16:04
Sain oman Black-versioni eilen ja monta monta tuntia myöhemmin olen tällä hetkellä kahdeksannella salilla ja ilman mitään ihmeellisempiä tiimisuunnitteluita tiimini on seuraavanlainen:

Gothitelle 41
Unfezant 35
Serperior 43
Boldore 37
Zebstrika 38
Simipour 29

Jotenkin ollut melkoista hakuammuntaa koko pelaaminen, tuntuu kuin olisin ollut pimeässä etsien valonkatkaisijaa ja en sitä olisi löytänyt. Siltikään ei ole ollut mitenkään kovinkaan haastavaa tuo. Tiimissäni on kivoja puutteita, mutta ei ole hidastanut kuin kerran pelin aikana ja silloin päädyin hankkimaan Boldoren.

Ei sillä, kiva uutuudenviehätys kun ei tiedä poksuista etukäteen oikeastaan mitään. En sit tiedä onko taso ollut tähän mennessä harvinaisen alhaista vai olenko vaan paras kun haastetta sinällään ei ole ollut kovinkaan paljoa ja poksut ovat kuitenkin samalla tasolla kuin kaikki muutkin, yleensä vielä muutaman levelin alle. Tarpeen vaatiessa aina koulutan juonen mukana yhtä hieman korkeammalle jolla teurastan seuraavan salipäällikön.

Emt, kiva peli mutta jotenkin vähän... bleh, en tiedä.

// Ja nyt irtosi se viimeinenkin salimerkki eikä pitänyt nähdä juuri ollenkaan vaivaa. _b

LegendKiller
12.3.2011, 21:48:20
Sitä joskus luulee olevansa liian vanha kaikkeen... Mutta sitten tulee se mukava shoppailupäivä, minkä mukana myös kirous, kun kerran astuu Gamestoppiin, katsoo DS hyllyä ja katsoo uutuuspelejä... ja... noh. Niin. Ei tippa tapa vai miten se meni?

Eli nyt on vahingossa ( <- :eh: .. Liar) tullut ostettua Pokemon White näin hyvinkin pitkän tauon jälkeen pokemoneista ja vieläkin pidemmän tauon jälkeen finin foorumeista? Koskahan edes aloitin tämän topicin täällä? Oh well.

Viimeisimmän pokemon-pelini (eli pearl-version) jälkeen olen oikeasti positiivisesti yllättynyt tämän pelin juoneen. Vaikka matkani on vasta puolivälissä, badgeja on vasta viisi ja pokemonit hyrrää päälle 30 levelin, niin ne kaikki ovat olleet vain sivuseikkaa: Tämä tarina ja sen hahmot ovat niin hämmästyttävän hyviä, että peliä pelaa nautinnolla ja juonenkäänteitä odottaa kokoajan.

Hienoa on myös se, että tulee ihan Pokemon Yellow mieleen joskus vuosia sitten: Pokemonit ovat nyt täysin uusia/tuntemattoa ja vanhojakaan ns. "tuttuja" ei saa ennen loppuhuipennusta, mikä tuo mukavan lisämausteen tähän alkuun: On mukavaa rakentaa tiimiä tuntemattomista: Pyydystää jokainen kohtaama pokemon ja miettiä, millainen tämä örkki on. En ole vuosiin jaksanu täyttää pokedeksiä, mutta nyt sekin on oikeasti kokemuksen arvoinen ja aina uuden pokemonin kohdatessa sitä koittaa vain pyydystää. Tälläkin hetkellä löytyy 70 uniikkia pokemonia ja luku vain kasvaa.

Plussaa annan myös seuraavista muutoksista mitä olen huomannut:
+ Uudet Pokemonit (Osa on rumia, mutta suurinosa sitäkin mielenkiintoisempia.)
+ Psn eli Poison ei enään vaikuta pokemonissa normaalissa kävelyssä. (Ei tarvitse ravata centterissä kokoajan)
+ Juoksukengät ja pyörän sai ajoissa!
+ HM Liikkeet eivät ole läheskään niin pakollisia enään. (No more HM-Slave)
+ Wi-Fi ja sen käyttö.
+ 3D !!!
++ TM:t voi opettaa HM:n tapaan nyt niin monta kertaa pokemoneille, kun haluaa. (Ei enää turhaa pänttäämistä, kenelle tämän yhden TM:n opettaisi vai säästäisikö sen vielä)

Jos jotain miinusta pitäisi antaa niin tuo Mappi... Jos sitä nyt enään yhtään sekavammaksi ja tylsäksi saa. Samalla ehkä se reppu ja sen järjestely. Välillä kestää kyllä vuosia etsiä se yksi tietty itemi, kun ei oikein osaa sanoa: minkä vähäisen kategorian alla se nykyään on. Ennen kaikki oli paremmassa järjestyksessä. ("Ennen, oli kunnollista, nytten, ei oo kunnillista - Ei saa edes kunnollista kaaaahvia.... Lääkkeet?)

Seuraavaksi odotan jännityksellä Wi-Fi ominaisuuksien laajentumista myös euroopan versiossa. Tällähän hetkellä melkein kaikki Wi-Fi:n lisäominaisuudet on poissa käytössä palvelimen mukaan ja niiden on lupailtu avautuvan tämän kuun lopussa. Ainakin toivottavasti.

Ps. Lizzie <3

Juripa
6.4.2011, 19:11:48
Vannoin etten ostaisi Blackia tai Whitea mutta kun ei vaan pystynyt vastustamaan. Äsken lähti Black tilaukseen. Hintaa tuli 40 eukkoa ja nyt kuumeisesti odotellaan että se tulee. Olisin enemmän halunut Whiten, koska Zekrom on paljon siistimpi kuin Reshiram. Toivottavasti joku hyyppä voi vaihtaa sen minulle. Startteriksi aion ottaa sen ruohopoksun koska se on niin cool. En edes pidä ruohopokemoneista! En tiedä minkälainen tiimini tulee olemaan, koska minulla ei ole mitään hajua näistä uusista Pokémoneista. Legendaarisista tiedän vaan nämä Reshiramin ja Zekromin, ja sitten sen lahnalohikäärmeen jonka nimeä en nyt tähän hätään muista.

Odotukset ovat kyllä korkealla. Näissä uusissa kuulemma riittää pelattavaa vaikka kuinka moneksi tunniksi. Ja ekaa kertaa vuoden ajat ovat mukana. Kunpa näille ei kävisi samanlailla kuin Soul Silverille. Elite Fourin jaksoin vetää läpi, ja peli jäikin siihen. En koskaan tykännyt Goldista ja Silveristä niin paljon. Pearlia tuli pelattua yli 100 tuntia. Ehkä Blackia jaksaa saman verran.

Huhhuh. Ei jaksa odottaa. Olo on kuin pikkukakaralla! :D

Gauntness
10.4.2011, 13:30:55
...

Juripa
13.4.2011, 15:34:34
Eilen sain Blackin ja tulihan sitä pelattua jonkun aikaa. 2 salimerkkiä taskussa ja fiilikset ovat yllättävän positiiviset. Paitsi että vaikeustasoa on nostettu huimasti! Leveleillä on näköjään suurempi merkitys kuin koskaan aikaisemmin. Ennen jos oma Poksu oli 5 tasoa korkeampi kuin toisen kouluttajan, oli matsi ohi ennen kuin se ehti edes alkaa. Nyt ei yhden iskun kaadot toimi, kunnes leveleitä on yli 10 enemmän kuin toisella Poksulla. Soul Silver oli aika helppo kun tiesi melkein jokaisen Pokémonien heikkoukset. Tämä tuo vielä lisää haastavuutta, koska vanhoja Pokémoneja ei ole eteen tullut vielä yhtäkään.

Pidän tästä paljon enemmän kuin Soul Silveristä. Pearl oli tosi hyvä, mutta uskon että Black on vielä parempi. Ainakin se on onnistunut koukuttamaan oikein kunnolla. En meinannut lopettaa pelaamista ollenkaan, vaikka samaa huttuahan tämä on kuin aikaisemmat pelit. Harmittaa ihan pirusti ettei Blackissa saa Zekromia. Haluan sen!

Kertokaa immeiset mikä se uusi krokotiilipokemon on? Mistä sen saa? :D

Gauntness
14.4.2011, 16:50:22
Kertokaa immeiset mikä se uusi krokotiilipokemon on? Mistä sen saa? :DTarkoittanet Sandile (>Krokorok, >Krookodile) nimistä pokea, se on ground ja dark tyypin pokémon. Sen löytää route 4:stä, Desert Resortista ja Relic Castlesta. Alkutaipaleelta.

MKUP
16.4.2011, 13:04:39
Mun tiimini vaan paranee. ^_^ Tarkoitus olisi vielä muuttaa Feebas Miloticiksi niin olis aika bueno.

Metagross, 56
Haxorus, 52
Serperior, 54
Reshiram, 54
Hydreigon, 67
Kyurem, 75

Seuraavaksi voisi treenata jotta voitan Cynthian. Ja ei tuota peliä pysty pelaamaan jos ei ole käytössä Lucky Egg -esinettä, kouluttaminen on niin syvältä ilman tuota ja tuo kuitenkin auttaa aivan pirusti. Voi sitä expan määrää minkä tuon avulla saa. <3

Juripa
17.4.2011, 17:59:29
Hey Mystery Giftistä saa Victinin! Senhän kaikki varmaan tiesi, koska pelin mukana tulee mainoslappunan. Minä en edes sitä lukenut kun otin vaan pelin esiin ja rupesin pelaamaan :D Tähän tarvitaan wifi-yhteys. Kokeilin tänään Blackin wifijuttuja. Aika samanlaisia ne ovat kuin P/HG/SS-versioissa. Voit katsella ja ladata omia matseja, vaihtaa Poksuja jne.

Dream World oli aika jännä juttu. Piti rekisteröidä sinne Global juttuun. Kun pistät sinne jonkun Poksun, pääset pelaamaan selaimella minipelejä joista voi voittaa tavaroita ja uusia Pokémoneja omaan peliisi. Minä sain Taillowin. Voit myös vierailla muiden pelaajien unimaailmassa ja jättää heille tavaroita. En tiedä kauanko riittää mielenkiintoa tuohon, kun tuskin sieltä mitään harvinaisuuksia saa.

Nyt mennään siellä vuoristoratasalilla. En muista niiden kaupunkien nimiä millään. Poksuja löytyy:

Servine, 30lv
Panpour, 24lv
Tranquill, 30lv
+ jotain 10 tasosia turhuuksia.

Anzza
26.4.2011, 12:18:05
Olen tässä alkanut harkitsemaan pokemon heart goldin/soul silverin hankkimista. Crystal on kuitenkin melko hyvässä muistissa, joten suositteletteko uuden version hankkimista? Toisaalta trailerit ovat näyttäneet grafiikan puolesta varsin hienoilta ja peli taitaa sisältää jotain uuttakin. Vai pitäisikö sittenkin hankkia uuden sukupolven pokemon? diamond/pearl on jäänyt vielä pelaamatta, mutta black/white on saanut ihan kohtalaisen hyvää palautetta. Sana on nyt vapaa :)

Juripa
8.5.2011, 14:38:55
Spoilerivaara!

Jes, Blackin elittinelikko on hakattu. Se oli oikeastaan joko helpoin, tai sitten vaikean. Hakkasin sen yksin 70 tasosella Druddigonilla. Kiitos todellakin Lucky Eggin. Loppu oli aika erillainen kuin muissa peleissä. Tässä nyt ei näköjään ainakaan vielä päässyt matsaamaan Alderia vastaan. Ja Reshiram pakotettiin pyydystämään ennen viimeistä matsia. Black oli loppujen lopuksi aika itseään toistava, vaikka eihän nämä pelit ikinä tarinallaan loista. Salivalmentajat joutui haastamaan kerta toisensa jälkeen, mutta Diamondissa ja Pearlissa pidin siitä, että ne eivät tulleet yhtä nopeasti vastaan kuin Blackissa ja Whitessa. Uusista Pokemoneista ei jäänyt oikeastaan mikään sen erityisemmin mieleen. Mutta nythän tämä peli vasta alkaa kunnolla.

LegendKiller
20.5.2011, 19:26:39
Jooh tuli itsekkin hakattua Whitessä tuo Elite 4 ja itse mestarikin... Jännää pelissä oli se, että heti kun löysi oikean tyylin lyödä kaksi Elite 4:n henkilöä, loput vain räjähti käsiin eikä itse mestarikaan loppujen lopuksi ollut kummoisempi. Nyt peli on käynnyt jo vähän tylsäksi vaikka hieman olen tuota WiFi puoltakin kerinnyt kokeilla... Silti ei vaan enää jaksa nappaa. Pitäisiköhän seuraavaksi lähteä kokeilemaan noita Gold/Silverin remakeja, kun nekin saivat aikaisemmin aika paljon kehuja. :p

Juripa
24.5.2011, 16:54:00
Blackista ja Whitesta on löytynyt kiva glitchi jonka avulla GTS:stä voi saada ihan minkä tahansa Pokémonin. Vain jos onnistuu löytämään listan niiden DNS-koodin joka syötetään DS:n wifiasetuksiin. Tämän (http://www.youtube.com/watch?v=sQZkBZEbDvM&feature=related) videon avulla sain Shiny Porygon-Z:n :D

LizzieFox
26.7.2011, 21:22:39
Täällä sitä vaan vielä tahkotaan Heart Goldia vaikka tuntuu että kaikki muut mustassa taikka valkoisessa kiinni. Jäin jumiin tosiaan jo aikaa sitten paikkaan josta en saanut Snorlaxia hereille. Aamulla nöyrryin ja tsekkasin GameFAQ-sivustolta apuja eikä silti auttanut. Mitetin vaan että mikä mättää vaikka kaiken olin tehnyt niinkuin piti jo aijemmin. Syyksi löytyi outo asia mitä en olisi IKINÄ keksinyt itse. Nimittäin radio. Silleen what!! Ei kunnon merkkejä kyllä ollut minusta missään. Lisäksi en saanut sitä juttua pelittämään missään muualla kuin siellä missä sen kanavan sain. Nyt toivon että Diglettejen luolasta pääsen selvittelemään koko lopun pelin ja tietty uusia Poksuja koukkuuni.

:lovetus::lovetus::lovetus:

MKUP
20.8.2011, 13:05:41
Mulla tuli vähän Black-versiossa tylsää kun vahingossa voitin Cynthian (ja joo vahingossa, oli tarkoitus vaan kouluttaa poksuja ja sit se päätyikin kanveesiin...) niin aloitin sit mielenkiinnosta pienen kouluttamisen.

Hydreigon lvl 90
5 x Sweilous lvl 50-56

Kertonee vissiin kaiken oleellisen. =) Päätin että voisin kasvattaa Hydreigon-armeijan ja kuningatarta taisteluissa esittäisi Draco Meteor -isku. Pyöritän jokaista Hydreigonia vuorollaan taistelussa tekemässä yhden Draco Meteorin ja sitten siirryn seuraavaan. Kunhan kouluttaa tarpeeksi niin viholliset lynkataan aina yhdellä Draco Meteorilla. :love: Musta tää on ihan siisti ajatus. ^_^

Juripa
26.2.2012, 16:16:54
Blackin ja Whiten seuraaja(t) on nyt vahvistettu. Yllättävästi molemmat versiot saavat oman jatko-osansa, ja nimeksi tulee Black 2 ja White 2. Japanissa pelit ilmestyy kesäkuussa, ja sivut (http://www.pokemon.co.jp/ex/b2w2/) on myös avattu. Aika ylläri että pelit tulevat DS:lle, eikä 3DS:lle.

LizzieFox
7.3.2013, 7:20:27
How iz it Pokemonin pelaaja kamut? Joko on Black 2 ja White 2 tahkottu läpi? Entä mitä mieltä olette DreamWorldista? JA MIKS TAJUSIN VASTA GLOBAL LINKIN NYT?! Tosiaan minäkin olen pelannut suhteellisen ahkerasti (satoja ja taas satoja tunteja..) mutta en ole ennen tajunnut wi-fin tarjoamia mahdollisuuksia.

Odotan taas DW:n pääsyä. Sinne olisi kiva saada myös kamuja. Anyone? Vaihdellaanko koodeja tai mitä siihen ikinä tarvitseekaan? :D Minuu saa opastaa ja mun kanssa saa myös taistella (luultavasti Sinä voitat ja minä saan vaan kokemuksen jännitystä) niin ja voidaan vaihdella Pokejakin. Koetan alka siirtää tässä lähitulevaisuudessa kaikilta mahdollisilta korteilta Poksut turvaan uusimpaan.

memo
11.3.2013, 21:24:10
En ole pelannut BW2:sta, ja taitaa jäädäkin väliin. X&Y sen sijaan kiinnostaa ja suuresti, harmi vaan että tarkoittaa myös 3DS:n hankkimista. :cool:

Lord JF
13.3.2013, 19:48:19
Wtf, miks tää on menny multa ohi?

http://www.youtube.com/watch?v=SaG5c-hZNBU

Juripa
23.3.2013, 21:21:28
Minä en ole pelanut Pokémonia sitten ööh... no pitkään aikaan. Blackinkin vaihdoin toiseen peliin. Senki jengipetturi! Tämäkin skippasi Black ja White kakkoset ja aikoo siirtyä äxän ja yyn pariin sitten kun ne joskus tännekin saapuvat. Vielä pitäisi se 3DS ostaa, mutta sillä nyt ei ole mikään kiire.

LizzieFox
26.3.2013, 15:10:02
Wtf, miks tää on menny multa ohi?
No aijaa! Samoin minulta. Näyttää kivalle.

Itse ostin uuden 3DS:n kun oli niin törkeen hienot Pikachu-kannet. :D

Nyt ottaa päähän ku wifi ei syystä taikka toisesta toimi. :prkl:

Juripa
14.5.2013, 19:41:50
Pokémon X and Pokémon Y Gameplay Trailer (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xMnwB6neGlY)

Kyllä se perhanan 3DS pitää näköjään ostaa. Tässä voi nyt sitten ratsastella omilla Pokémoneilla ja istua vaikka puiston penkillä. Pelaajasta luin, että tässä pääsee vaikuttaa hahmonsa ulkonäköön eri hiustyyleillä, ja uusia asusteitakin pystyy ostaa. Tässä (http://www.youtube.com/watch?v=XF0V22a_eU8) pätkällä voi sitten katsella miltä uusi fontti näyttää, ja näkyy tuossa myös Pariis... anteeksi Lumiose City. Äxässä ja yyssä seikkaillaan täysin uudessa, Kalosin alueella. Kartta näkyy myös tuossa videossa.

LizzieFox
17.6.2013, 18:55:50
Meikä odottelee myös innolla X:ää ja Y:tä. Ei pelkästään siksi että paljon uudistuksia luvassa vaan siksi että Omppu lupasi korkata Pokemon neitsyytensä vihdoin. :lovetus: Saapa vihdoin ymmärtää miten tässä jaksaa vuodesta toiseen tahkoa samanlaisia tarinoita tuttujen (ja uusien) Pokejen kera. Jeaaah.

Wifi yhteys toimii jälleen! Kärsin joistain random kämäsistä asetus ongelmisya tietokoneen päässä.

Jos jatkan tätä tahtia kyseisen sarjan fanitusta vielä ainakin seuraavat kuusi vuotta niin saan hyvän pelikaverin kasvatettua pikku Ketusta. ;D
Ei pitäisi olla vaikeaa omata takaa kunhan Nintendon tyypit jatkavat hyvää työtä.

LegendKiller
29.8.2013, 22:06:18
En tiedä mitä X:stä tai Y:stä pitäisi odottaa, monen vuoden "Generations by Generations" pelaamisen jälkeen olen oppinut arvostamaan entistä enemmän itse tarinallista sisältöä pelissä toisin kuin joskus nuorempana kaikkien ötököiden metsästämistä ja kouluttamista. Vaikka tarinasta X:stä tai Y:stä en toistaiseksi ole ottanut selvää, tuossa aikaisemmin esitetyssä videossa tuon 3D grafiikan esittely sai minut yhdistämään vanhat tutut konsolipelit kuten Colosseum..sikäli vaikka ajassa on menty paljon eteenpäin noista, pelin taistelutyylit muistuttaa hyvin paljon niitä. Onko tämä sitten plussaa vai miinusta, selviää tietenkin myöhemmin pelaamalla, mutta osa fanaattisesta puolestani jää kaipaamaan vanhaa kunnon 2D tai sitä puolittaista "3D" grafiikkaa edellisissä geneissä... mielestäni se oli vain paljon hienompaa ja tarkempaa kuin 3D joka kokoajan tuo mieleeni lähinnä kuutiomallin.

Noh, mielipiteitä on moneksi.. toivottavasti kuitenkin tarina saa samoja väreilyjä kuin aikanaan Pokemon Goldissa jota pidän edelleen ehkä kaikkien aikojen viihdyttävimpänä pokemon pelinä.

The one and only,
LK

memo
4.9.2013, 8:35:27
Jos täällä joitakin Pokemon-faneja pistää viduttamaan se fakta, että X ja Y julkaistaan 3DS:lle (koska 3D on persiistä, silmät ei kestä, <insert tekosyy>), niin fear not, Nintendo julkaisee 2DS:n juuri sopivasti X&Y-julkaisuun mennessä. :)

The Guardian
7.9.2013, 0:53:24
Jos täällä joitakin Pokemon-faneja pistää viduttamaan se fakta, että X ja Y julkaistaan 3DS:lle (koska 3D on persiistä, silmät ei kestä, <insert tekosyy>), niin fear not, Nintendo julkaisee 2DS:n juuri sopivasti X&Y-julkaisuun mennessä. :)

Tavallisessa 3DS:ssä ja XL:ssä on 3D-slider, joka säätelee 3D-efektin voimakkuutta ja sen voi halutessaan ottaa kokonaan pois päältä. Itse olen pelaillut pelejä ilman 3D:tä onnelllisesti laitteen ostohetkestä saakka :) Ja ainakin itse pidän 3DS:n simpukkamaisesta, kokoontaitettavasta designista huomattavasti enemmän kuin tuosta 2DS:n laatta-designista :l

X tai Y tulee hankittua. B&w ja b2&w2 veivät sarjaa eteenpäin ja toivat hyviä uudistuksia (parempi tarina, vaikeustasot). Odotukset X&Y:tä kohtaan ovat hieman ristiriitaiset. Osa tulevista uudistuksista vaikuttaa kyllä ihan mielenkiintoisilta (uusi pokemon-tyyppi, uusi graafinen ilme), mutta tietyt taisteluihin tulevat uudistukset kuten horde-taistelut ja taistelunsisäiset evoluutiot eivät ainakaan näin ennakkoon vakuuta.

LizzieFox
16.9.2013, 8:00:57
Jos täällä joitakin Pokemon-faneja pistää viduttamaan se fakta, että X ja Y julkaistaan 3DS:lle (koska 3D on persiistä, silmät ei kestä, <insert tekosyy>), niin fear not, Nintendo julkaisee 2DS:n juuri sopivasti X&Y-julkaisuun mennessä. :)Siis what!! Toivon todellakin että peliä ei ole PAKKO pelata 3D efektillä varustettuna. Ja tuosta uudesta 2D koneesta en ollutkaan aijemmin vielä edes kuullut. Kuulostaa silti vähän.. Noh, rahalta. Itse olen pärjännyt 3DS koneellani juurikin niin että 3D efekti on slaidattu nollaan. Kiitos siitä vivusta Nintendo! Kiitos oikein paljon.

Meikellä on nyt White 2 tunteja 150 plakkarissa. Sain juuri tartutettua Pokemoneihini Pukerusin. Haluaisiko joku vaihtarilla sitä? Säikähdin pahemman kerran edellisen pelikasetin aikana kyseistä virusta. Siis olin oikeasti ihan pissit housuissa että tässäkö tämä pelini sitten olikin.. Muttta kappas vaan, se ei ollutkaan pahasta osasi internet kertoa.

Inotti
10.10.2013, 13:48:17
Siis what!! Toivon todellakin että peliä ei ole PAKKO pelata 3D efektillä varustettuna. Ja tuosta uudesta 2D koneesta en ollutkaan aijemmin vielä edes kuullut. Kuulostaa silti vähän.. Noh, rahalta. Itse olen pärjännyt 3DS koneellani juurikin niin että 3D efekti on slaidattu nollaan. Kiitos siitä vivusta Nintendo! Kiitos oikein paljon.

Siis tuo kyseinen 2DS on halpismalli normaalista 3DS ja 3DS XL konsoleista. Eli siis jos massia ei ole tarpeeksi 3DS:n ostamiseen niin voi ostaa 2DS:n menettäen 3D ominaisuuden, mutta muuten pystyy pelaamaan DS ja 3DS pelejä ihan kuten ennenkin. Ja siinä se ero on. En ymmärrä, miten puhelimien budjettimallit on helppo ymmärtää, mutta tämä menee ihmisiltä yli. o.O Kukaan ei siis pakota ostamaan mitään karvalakkimallia, jos jo omistaa paremman version laitteesta. Ette kai te puhelimistakaan osta halpismallia, jos jo omistatte saman firman lippulaivamallin? Ettehän?

Juripa
14.1.2014, 20:32:00
Noniin, minä sorruin ja ostin viimein Nintendo 3DS XL:n sekä Pokémon äXän. Tosi kivalta tuo vaikuttaa. Tykkään kun pelaaja saa kerrankin tehdä kouluttajasta sellaisen kuin haluaa. Grafiikat ovat upeita, mutta 3D:tä ei hirveästi tässä pelissä hyödynnetä. En sitten tiedä onko tuo huono asia. Grafiikoista vielä sen verran, että kerrankin ne "motivoivat" tutkimaan kaikki alueet läpikotoisin. Yleensä kun vain juoksen kaikki metsäst mahdollisimman nopeasti. Poksuja on nähty vasta jotain 50 kappaletta, ja aika tasasesti on tullut esiin uusia ja vanhoja poksuja. Taattua laatua tämä on, mutta jos jostain pitäisi nipottaa niin ehkä musiikit ovat ottaneet vähän takapakkia. Pokémoneissa trainer battlet ovat kuulostaneet hyviltä, mutta ei enää. Ainoastaan salivalmentajamusiikki jäi mieleen.