PDA

View Full Version : Dead or Alive vai Tekken?

Echo
27.11.2001, 21:27:29
Eli kumman sarjan peleistä pidät enemmän? Oma vastaukseni on ehdottomasti DOA, sillä siinä pelattavuus on huippuluokkaa ja taistelusysteemi parempi kuin Tekkenissä.

Silver
27.11.2001, 21:32:54
Originally posted by Echo @ 27.11.2001 22:27
Eli kumman sarjan peleistä pidät enemmän? Oma vastaukseni on ehdottomasti DOA, sillä siinä pelattavuus on huippuluokkaa ja taistelusysteemi parempi kuin Tekkenissä.
Veit sanani...

DOA, ihanan nopea, sairaan hyvä pelattavuus, mukavat hahmot  :D , nätit grafiikat, ihana pelattavuus, lyönneistä kinniotot, heitot, pelattavuus, nopeus, liikkeet.... kaikki.. mestariteos

Beam
27.11.2001, 21:54:17
Annoin ääneni Tekkenille mutten siltikään osaa sanoa...

Kummassakin sarjassa on omat hyvät puolense.
Dead Or Aliven nopetempoisuus, oikein hienot grafiikat

Tekkenissä on vaan sitä omaa viehätystä  ;)

Banjo_Bill
28.11.2001, 8:09:49
DOA ja Tekken ovat tarpeeksi erilaisia, joten ne lähinnä tukevat toisiaan. Itselläni on DOA2, Tekken 3 (NTSC versio) ja Soulblade, eikä mikään niistä sulje toisiaan pois. Odotan innolla Tekken 4, Virtua Fighter 4 ja Soul Calibur 2 -pelejä. DOA3 on menossa toistaiseksi vain X-laatikolle, mutta toivossa on hyvä elää, että sekin saataisiin joskus Sonyn mustalle tornille.
Ainiin, Exploding Fist on kuitenkin paras.

Edited by Banjo_Bill on 28.11.2001 12:11

Kultru
28.11.2001, 9:33:18
Pidän kyllä tekkenistä, ei sillä, mutta doa:n olen tykästynyt, ostin ensin DOA2:n PS2:lle ja harkitsin TTT:n ostamista, mutta eipä tarvinnut ostaa kun hankki sen bueno pelin.

Dark
28.11.2001, 10:25:30
DOA2 on täl hetkellä paras Beat' em up peli, Mutta kyl Tekken 4 kun tulee niin laittaa kaikki uuten uskoon!!!

Michael
28.11.2001, 11:08:48
Originally posted by Silver @ 27.11.2001 22:32
DOA, ihanan nopea, sairaan hyvä pelattavuus, mukavat hahmot  :D , nätit grafiikat, ihana pelattavuus, lyönneistä kinniotot, heitot, pelattavuus, nopeus, liikkeet.... kaikki.. mestariteos
Pystyy sitä tekkenissäkin ottamaan iskuja ja potkija kiinni...

...Tekkeni on ylivoimaisesti parempi kuin DOA...
..DOA:ssa on yksi hyvä puoli... niillä muijilla heiluu rinnat aika paljon... niitä on kiva katella...

Celeb
28.11.2001, 11:20:46
tekken tietysti

Silver
28.11.2001, 11:51:57
Originally posted by Michael @ 28.11.2001 12:08
Pystyy sitä tekkenissäkin ottamaan iskuja ja potkija kiinni...

...Tekkeni on ylivoimaisesti parempi kuin DOA...
..DOA:ssa on yksi hyvä puoli... niillä muijilla heiluu rinnat aika paljon... niitä on kiva katella...
Kyllä, tiedän, mutta DOAssa ottaa mielestäni näyttävämmin, ja sujuvammin

No, onhan tuo totta  :D

-Rixu-
28.11.2001, 14:14:36
Tekken Ruless!!!!

Se nyt vaan on niin helv*** hyvä. Moni puolinen kontrolli systeemi.... TTT:ssä on hyvä grafiikka ja se on täydellinen  :D

Rachel
28.11.2001, 15:02:05
Tekken on parempi.   ;)

En kyllä ole pelannut DOAa, mutta Tekkenit vaikuttvat kiinnostavammilta.

Gandalf
28.11.2001, 16:33:51
En oo paljoo DOA:ta pelaillu joten äänestin Tekkeniä se on kyllä yksi parhaista mätkintä peleistä.

Silver
28.11.2001, 16:49:28
Siis Tekkenhän on Legenda, mutta pelatkaapas huviksenne muutama matsi DOA:a, ja sanokaa mielipiteenne

David A. Mage
28.11.2001, 20:46:22
DOA on parempi.. Mielestäni siinä sentään on hyvä ohjattavuus, toisin kuin Tekkenissä. (jotenkin vain superliikkeet tyyliin paina alas, kolmio ja risti eivät oikein tunnu mielenkiintoiselta...) Ja musiikitkin ovat mielestäni paremmat..

(siis vertailen lähinnä Tekken 3:sta ja DOA 1:stä.. Tekken-sarjan muita pelejä on niumittäin hiukan hankala verrata DOA ykköseen, ja DOA 2:sta ei ole pelannu..)

�RuHo�
29.11.2001, 6:36:45
DOA2:ta en ole niin paljon mätkinyt,mutta itseasiassa Tekkenistä...

Pelasin juuri tänään 160 (!) Tekken3 1v1-peliä kaverini
kanssa.(Voitin noin 90-70 btw) :)

Tekken3 pitemmän päälle,on helvetin tylsää,ja "automaattista".
Aloitteen tekijä häviää joka kerta,guard damage tai ilman.Ellet sitten ole ottanut hahmoksesi jotain hidasta ja tyhmää mölliä.
Vastustaja hyökkää/sivuaskeltaa,väistät tai torjut,ja teet mahdollisimman
tehokkaan iskun counteriksi,tai rikot combon yksinkertaisella mutta nopealla lyönnillä.Hyökkäyksestä riippuen suojaus on auki tietyn hetken,jolloin voi iskeä nopean ja tehokkaan liikkeen joka on tuhoisa.
Suomeksi sanottuna,helvetin hidas peli,joka perustuu reaktioaikaan=tylsää pitemmän päälle.

Sejkay
29.11.2001, 15:55:57
<font color="#fd6029"> Tekken on parhaimmillaan peliautomaateissa. :) ikävä kylla en ole DOA2:sta edes kokeillut... </font>

Kay and Dash
29.11.2001, 16:15:58
Doassa on liian vähän hahmoja (joku 12, verrattuna esm. Kof2koohon jossa on yli 30 hahmoja, toisaalta joka vuos tulee uus peli, joten suurin osa hahmoista on vanhoja tuttuja, vaikkakin monia on poistettu). Muuten en peliä lähe arvostelemaan (oon jonkun puolentoista tunnin session sitä pelannu), mutta ainakaan minuun ei se iskeny. Ihan hyvä peli.. ei siinä mitään.

Tekkenit on liian hidastempoisia. Ja se tekee niistä paskoja.
King of Fighters 2000 all the way. :D

Gabriel
29.11.2001, 16:30:27
Tekkenin puolella olen. Olen pelannut vain DOA1:tä ja se oli, öh..."outo".

Olen niitä konservatiivejä.

Silver
29.11.2001, 17:17:28
Originally posted by Kay and Dash @ 29.11.2001 17:15
Doassa on liian vähän hahmoja (joku 12, verrattuna esm. Kof2koohon jossa on yli 30 hahmoja, toisaalta joka vuos tulee uus peli, joten suurin osa hahmoista on vanhoja tuttuja, vaikkakin monia on poistettu). Muuten en peliä lähe arvostelemaan (oon jonkun puolentoista tunnin session sitä pelannu), mutta ainakaan minuun ei se iskeny. Ihan hyvä peli.. ei siinä mitään.

Tekkenit on liian hidastempoisia. Ja se tekee niistä paskoja.
King of Fighters 2000 all the way. :D
...Taas Koffia :P

_jos_ ostan XBn, tuut sitten mättämään sitä oikein kunnolla :), en tiennytkään ettet ehtinyt pelata doaa paljoa...

DOA on nyt _aina_ sentään Koffia parempi

a.k.u
29.11.2001, 18:10:21
Originally posted by -Rixu- @ 28.11.2001 15:14
Tekken Ruless&#33;&#33;&#33;&#33;
DOA on paras&#33; Taidan tietää miksi naiset ei oikeen tykkää DOAsta... :D Mutta onhan DOAssa paljon muutakin kuin isorintaiset naiset.

MtG MASTER
29.11.2001, 19:20:07
Annan ääneni DOA:lle&#33; Doan silikonit voittavat Tekkenin lihakset... &nbsp;;)

Valquis
29.11.2001, 19:41:47
Originally posted by Echo @ 27.11.2001 22:27
Minulla on Tekken 3, Tag Tournament ja DOA2. DOA2 on osoittautunut näistä huonoimmaksi, ehkä eniten sen liian helpon vastaliikkeen takia. Kavereita vastaan pelattaessa kyse ei ole niinkään taidosta, vaan tuurista, eli kumpi onnistuu rämpyttämään taakse ja neliötä enemmän oikeissa kohdissa. Toki siinä on arcade-mode, jossa vastaliikkeen tekeminen on vaikeampaa. En ole kokeillut tuota ollenkaan. Kavereita vastaan se voisi olla hyvä, mutta tietokonevastustajat saisivat lyömättömän edun. Näin siis arvioin.

Lisäksi DOA2:ssa on, ainakin minulle, hieman hämärä systeemi. Se on joko liian häilyvä tai liian tarkka. Esimerkiksi kun kerran harjoittelin yhtä liikettä, tein sen kolme kertaa peräkkäin ja joka kerta tulos oli erilainen. Tässä olisin kaivannut TTT:n harjoitustilan ominaisuutta, jolla näkee, millainen liike on. Muistaakseni sain käsityksen, että jos hahmo on esim. liikkeessä eteenpäin, se voidaan tulkita "eteen"-painallukseksi ja näin siis eteen-eteen-nappi liikkeeseen tarvitsisi painaa vain eteen-nappi. Hämärää, mutta DOA2:sta minulla ei olekaan niin paljoa kokemusta.

Tekken sen sijaan on kerrassaan mainio. Sen taistelusysteemin kanssa olen ollut yhtä siitä asti kuin aloitin Tekken 3:lla. Siinä jotenkin on se tuntuma kohdallaan. Esimerkiksi väistöliikkeiden hallitseminen (joita DOA2:ssa ei käytännössä ole ollenkaan) tuo suurta tyydytystä pelatessani huonompia vastustajia (joita kaikki kaverini ovat) vastaan. Lisäksi lukemattomien pelituntien aikana olen onnistunut hankkimaan kerrassaan mainion kosketuksen systeemiin. Eron huomasimme parista pienestä asiasta Tekken 3:sta kerran pelatessamme kaverini kanssa. Tagissa oli systeemiä "paranneltu" ja nämä samat pienet asiat eivät aina onnistuneetkaan, mutta silti tuntuma on säilynyt siinäkin. Tagissa on myös sellainen uudistus, että liike saattaa pysähtyä blokkaukseen. Se tuntuu hyvältä, mutta itse tietenkin hyökkäävänä pelaajana suosin kolmosen sallimaa vyörytystä...

Kokonaisuutena ja omalla tasollaan Tekken 3 on parempi kuin Tag Tournament. Aikanaan siihen on selvästi panostettu enemmän. TT:hän on "vain" julkaisuun kiirehditty peli, minkä huomaa esimerkiksi sen mitäänsanomattomista loppukuvista. Toki gfx, useammat hahmot ja liikkeet tekevät terää. Tag-ominaisuus on kiva, mutta ilmankin on aivan yhtä kivaa. T3:n panostus ja TT:n tekniikka, niin Tekken 4:sta tulee varmasti jotain kaiken jyräävää.

Silver
29.11.2001, 21:37:49
No, tekkenhän on legenda, ja aivan eri tyylinen kuin DOA:t, DOAthan ovat kuitenkin aika tulokkaita tässä sarjassa =). Et muuten sattunut olemaan GWillä... Tekken 4 kun oli siellä.
No, lopultakin, en suosi "opettele liikeet Tekkeniä", koska mielestäni tylsää että peli perustuu siihen että kumpi on opetellut paremmin hahmojen liikkeet. DOA:t, ovat mielestäni parempia, koska niihin pääsee nopeasti mukaan, mutta silti niitä jauhanut osaa pelata paremmin kuin juuri aloittanut.

Valquis
30.11.2001, 3:32:53
Originally posted by Silver @ 29.11.2001 22:37
No, lopultakin, en suosi "opettele liikeet Tekkeniä", koska mielestäni tylsää että peli perustuu siihen että kumpi on opetellut paremmin hahmojen liikkeet.
Toki, mutta itse pelaan sen verran tosissani, että haluan pelissä olevan kyse taidosta, eikä pelkästä kaverien kanssa muuten vaan nappien hakkailusta ja ruudun tapahtumien ihailusta. Se on hienoa, kun huomaa oikeasti osaavansa jotakin, ja vielä parempaa jos kaveristakin on haastetta. Näin siis minulla. En väitä, että kaikkien tulisi pyrkiä siihen.

Mutta jos tulette haastamaan minua Tekkenissä, niin opetelkaa mielellään myös pelaamaan sitä.

�RuHo�
30.11.2001, 8:32:34
Tekken3 sitäpaitsi on huonosti tasapainotettu.

Esim. Paul Phoenix on yksi hahmo jolla on todella vaikeaa hävitä,jos osaa sitä hieman pelata.

Rachel
30.11.2001, 10:38:11
Nyt kun tässä on puhuttu kavereitten kanssa pelaamisesta, niin minun on pakko hieman purkaa iseäni.

Ensinnäkin, joskus aikaisemmin luulin että kaikki pojat pitävät tappelupeleistä. Sitten kun aloin seurustelemaan, sain huomata että ikinä ei pidä yleistää. Poikaystäväni ja kukaan hänen kavereistaan ei ollut suuremmin kiinnostunut beat &#039;em upeista. Heistä ei siis ollut peliseuraksi.

Naispuolisten kavereitteni kanssa olen välillä pelannut mätkintöjä ja tietysti on ollut hurjan hauskaa. Paha vain että he kyllästyvät liian nopeasti. Yleensä pelaaminen kestää noin tunnin.

Täällä Kuopiossa ollessani minulla ei ole ollut ketään pelikaveria. Yksinäänkin pelaaminen on kivaa, mutta silti mikään ei voita kunnon matsia elävää ihmistä vastaan. Ei tätä kestä enää&#33; Pakko päästä pelaamaan tappelupeliä jonkun kanssa&#33;

Silver
30.11.2001, 13:17:16
No, tuleppas tänään Tampereelle Player Oneen.. Siellä olen 3h pelaamassa DOA3sta &nbsp;:D &nbsp;:P &nbsp;:P &nbsp;:D

Zacy
30.11.2001, 13:46:49
Joo kyl se Tekken 4 pistää kaikki hiljaseks&#33; Oon samaa mieltä Dark:n kaa&#33;&#33; ;)

-Rixu-
30.11.2001, 13:52:37
Minä pidän Tekkenistä sen takia että kun liikkeet opettelee huolella ja hallitsee suurimman osan jonkun hahmon liikkeistä niin peli on yhtä nautintoa. Paremmin en osaa asiaa selittää..

Ilmestyis nyt vaan se Tekken 4. joskus huhtikuussa se tietojen mukaan ilmestyy tai sit se oli maaliskuu(varmaan kyl venyy huhtikuuhun)

Silver
30.11.2001, 13:55:31
Rixu, ilmestynyt jo, se oli GW2k1:silläkin..ihan nätin näköinen

Vai tarkoititko sitä konsoliversiota.. Arcade versiot r0x0r &nbsp;:D

David A. Mage
30.11.2001, 14:20:48
Originally posted by †RuHo† @ 30.11.2001 09:32

Esim. Paul Phoenix on yksi hahmo jolla on todella vaikeaa hävitä,jos osaa sitä hieman pelata.
Paul on oikeastaan aika huono esimerkki jos vertaa sitä Hwoarangiin (vai mites se nimi kirjoitettiinkaan..?), kun Hwoarangilla naputussarja "X, X, X, O, O" tekee sellaisen huippusarjan, joka vie noin puolet vastustajan energioista... Vielä parempi esimerkki on Yoshimitsu, kun sillä on liikesarja "eteen, eteen, X+O, kolmio+neliö, X+O" tekee sellaisen sarjan, joka tappaa vastustajan heti.. Ja esim. nuo "X+O"-näppäinyhdistelmätkin voi säätää R- ja L-napeille, ja sehän tekee tuon sarjan niin pirun helpoksi, että jokin aloittelija voisi voittaa vanhan konkarin vain sähläämällä...

Kay and Dash
30.11.2001, 20:11:29
DOA on nyt _aina_ sentään Koffia parempi

bullshit. :P

Valquis
1.12.2001, 3:18:18
Originally posted by †RuHo† @ 30.11.2001 09:32
Totta kyllä. Itsekin ruletan kovasti Heihachilla, ja olisin tullut voittamaan tilt gameworldin, mutta liikaa vaivaa ja se on kumminkin tilt.

Onhan siinä kumminkin monta pelattavaa hahmoa.

Valquis
1.12.2001, 3:22:00
Originally posted by David.A.Mage @ 30.11.2001 15:20
Paul on oikeastaan aika huono esimerkki jos vertaa sitä Hwoarangiin (vai mites se nimi kirjoitettiinkaan..?), kun Hwoarangilla naputussarja "X, X, X, O, O" tekee sellaisen huippusarjan, joka vie noin puolet vastustajan energioista... Vielä parempi esimerkki on Yoshimitsu, kun sillä on liikesarja "eteen, eteen, X+O, kolmio+neliö, X+O" tekee
Osataanko siellä teilläpäin blokata ollenkaan? Ja tuon Hwoarangin sarjan voi jopa keskeyttää lyönnillä. Lisäksi molemmat on helppo väistää.

1.12.2001, 8:57:53
Ehdottomasti DOA.

Silver
2.12.2001, 0:24:31
Originally posted by Valquis @ 01.12.2001 04:22
Osataanko siellä teilläpäin blokata ollenkaan? Ja tuon Hwoarangin sarjan voi jopa keskeyttää lyönnillä. Lisäksi molemmat on helppo väistää.
Huorangin &nbsp;;), iskut on &nbsp;vielä helppo estää, kun ne voi blokatakkin, mutta esim: Jinin 10hit kombo, (ylös ja alas), aivan mahdotonta blokkia kun yksi isku pääsee läpi. Tai sitten Yoshin 10hit, mihin sisältyy ylä, ala, ja blokkaamattomia iskuja.. Niitä ei ole kovinkaan helppo väistää

Valquis
2.12.2001, 11:28:43
Originally posted by Silver @ 02.12.2001 01:24
mutta esim: Jinin 10hit kombo, (ylös ja alas), aivan mahdotonta blokkia kun yksi isku pääsee läpi. Tai sitten Yoshin 10hit, mihin sisältyy ylä, ala, ja blokkaamattomia iskuja.. Niitä ei ole kovinkaan helppo väistää
Sitten pitää vain tietää, minne iskut tulevat...

Yoshimitsun 10-kombot on kyllä helppo lopettaa, ainakin ne kaksi, mitkä olen oppinut Tekken 3:sta (Tagissa kerrotaan vissiin useampikin?). Niiden heikot kohdat on hitaat kierrepotkut.

�RuHo�
3.12.2001, 0:59:03
Kombon pysäyttäminen.
1)Pysäytä iskulla (nopea isku,esim pelkkä LP tai RP,tai joku hahmon oma isku joka on nopea,esim. Hammerfist)
2)Sivuaskella ja lyö/heitä
3)Tee counter &lt;--RP RK tai &lt;-- LP LK (jos ette tienneet tätä hienoa ominaisuutta,NeeBot :) )

10hitCombot on aivan perssiisstä.Kyseinen kombo tarvitsee nähdä noin 2 kertaa koko Tekken-uran aikana,niin se on helppo aavistaa,torjua,ja paikan tullen rankaista siitä.Ainoa hyöty niiden tekemisessä on kombon lopettaminen keskellä komboa,eli hämääminen.

Esim tuo Yoshimitsun kombo.On aivan samantekevää päästätkö kombon 3 ekaa lyöntiä läpi.Sitä seuraa 2 todella hidasta potkua,joiden väliin voi melkein tehdä ihan mitä vaan,oikealla ajoituksella.
Todennäköisesti,jos Yoshimitsulla yrittää tehdä tuota komboa,siinä kolmannessa lyönnissä otan counterin :)
Sama pätee muihin komboihin.Niissä on aina joku heikkous

Heihachi sitäpaitsi haisee.
Sellaista hahmoa jolla ei ole counteria ei kannata pelata.
Ainoat hyvät ominaisuudet,jotka ovat Heihachilla,ovat myös Paulilla (hammer fist,ja se lyönti mikä sitä seuraa,en muista nimeä(deathfist?).Tekevät vain vähemmän damaa.
Ainoa hyvä ei-counter-hahmo Tekken3:ssa on Lei,ja sekin on aika hankalaa sen pelaaminen.
Bryan on melkein pelattava :)
Paul Phoenix on sen takia pelin paras hahmo (todistettavasti),koska sillä on kovat iskut,jotka eivät kuitenkaan ole liian hitaita.Monipuoliset heitot,counter,3-4hitin komboja jotka ovat todella vaikeita torjua,ennakoida tai väistää.

Kuka tahansa neebo voi pärjätä Hwoarangilla tai sillä hiton sambapellellä---jos vastustaja on sucker :)

-Rixu-
3.12.2001, 10:05:00
Originally posted by Silver @ 30.11.2001 14:55
Vai tarkoititko sitä konsoliversiota.. Arcade versiot r0x0r  :D
Kyllä mä tarkoitin konsoli versiota&#33;&#33;&#33; En nyt sentään ihan ulkona ole &nbsp;:prkl: Ajattelin että aiheeseen perehtyneet tajuavat sen mainitsemattakin. =)

Rachel
3.12.2001, 18:14:15
No, tuleppas tänään Tampereelle Player Oneen.. Siellä olen 3h pelaamassa DOA3sta  :D  :P  :P  :D
Taitaa olla vähän pitkä matka...   :D

FilthSkin
4.12.2001, 19:34:25
mä olen ihan Tekkenin kannalla.

Niimiisais
26.12.2001, 23:31:41
Kyllä se on doa. Se ei kaatunu siihen mihin tekken, eli tekoälyyn. Siinä koneen voitti yhdellä liikkeellä oli taso vaikein tai helpoin  :P Doa oli muutenkin kiinnostavampi sekä siinä hahmot liikkuivat paljon sulavammin.

Karppi
27.12.2001, 18:55:58
Tekkenistä löytyy sitä jotakin hienoa. Jonkinnäköistä nostalgiaa kun on sen kanssa ollut aika pitkään tekemisissä. DOA:sta ei minun mielestäni ole niin kiinnostava.

lutti
9.1.2002, 9:50:15
olen pelannut noista vaan tekkeniä ...tarkemmin ottaen vain tekken3:sta mutta sitä on tullu mätkittyä ihan kohtuuttoman paljon siihen nähden että se on kuitenkin sitä yhtä ja samaa koko ajan ...toisaalta sehän sopii just tosi hyvin semmoseen että mätkii hetken kaverin kanssa ja sen voi lopettaa heti kun siltä tuntuu ...oikein onnistunut peli

Bakuryu
14.1.2002, 9:50:10
Tästä ei voi enää edes kiistellä...totta kai se on DOA yhdet Tekkenit mäiskii. TTT jo ampu yli niitten hahmojen, ensinnäkin niitä oli liikaa ja suurin osa vielä käyttökelvottomia. Mutta ehkä T4 on hyvä...mutta ei se ikinä päihitä DOA3 saati sitten DOA2.

rubert
14.1.2002, 14:24:56
En ole Dead or alivea kauheesti pelannut, joten täytyy sanoa, että Tekken. Tekkeneissä on kauniisti toteutetut taustat. :D

Oizo
14.1.2002, 15:49:41
tekken rulez... onhan siinä DOA hyvä ku niillä akoilla on nii isot daisarit ja vieläku ne holzkyy nii mukavasti...(ilo silmille...)

Edited by Flame on 14.1.2002 16:52

Narbeleth
18.1.2002, 12:54:39
Tekken 3 omistan, Dead or Alivea en ole koskaan pelannut ainakaan en muista.. Jotain Blody Roaria olen kokeillut ja Tekken kakkosta. Eli taidan olla hieman puolueellinen, kun sanon että Tekken 3 on paras mätkintäpeli &nbsp;:)

Eltsi
27.1.2002, 11:55:43
.

Relez
3.2.2002, 9:48:06
Ite pidän enemmän Tekkenistä koska se herättää vanhoja muistoja mieleen,omistan tekken 1,2,3 ja nelosen sitten kun se tulee.Kaikki tekkenit jotka mulla on niin ne on ihan aitoja eli ei platinum pelejä

Edited by Echo on 18.4.2002 14:51

Crow
20.3.2002, 16:05:11
En oo kyllä pelannu DOA:a yhtään, eli pakko äänestää Tekkeniä.
Tekken on kyllä aivan mahtava&#33;
Mutta voisihan sitä DOA:akin joskus testata.

isoSILLI
20.3.2002, 16:07:40
Hähää&#33;&#33;&#33;
DoA on ihan ööh... jostain. Tekken on Paras&#33;

Pexi
21.3.2002, 15:49:07
Täs tulee poikkeus ;) &nbsp;VF-sarja on paras tappelusarja :D
VF4 on niin sairaan hyvä...et meitsi on iha kingi siinä pelis et voisin matkustaa Japaniin pelaamaan Uber-HC-VF-pelaajia vastaan :P

DoA ja Tekken SUKKAA ;D

Jim Profit
17.4.2002, 10:54:34
Nyt kun T4 on jo Japanissa julkaistu ps2:lle on hyvä aika kaataa suolaa DOA-fanien haavoihin.  :)  Eli, Tekkenin nappi-per-raaja systeemin on yksinkertaisesti helkutan hyvä verrattuna doa-pelien 1-nappi lyönnille, 1-nappi potkulle systeemiin. Ja lisäksi Tagissa on omasta mielestäni vieläkin liian vähän hahmoja, vois olla muutama enemmän, ne kaikki on jo tuttuja mutta tokihan sen tollasilta 2-napin painallus pelien pelaajilta ymmärtää että valitus on kauhea kun hahmoja on noinkin paljon kuin 34 :D (ja oikeastaan enemmänkin mutta alex/roger, devil/angel, eddy/tiger etc on periaattessa samoja)...

Eltsi
17.4.2002, 11:08:06
.

Croppola
17.4.2002, 19:42:24
DOA ehdottomasti. Varsinkin 2 oli huipputason tappelu peli. Hyvä siitä kun ei ole sekoitettu mitää tulipalloja sun muita siihen. Tosin niskat voidaan silti katkasta kaverin kuolematta.

Chang
17.4.2002, 19:51:49
Molemmat on aivan loistavia tappelu pelejä mut toi Tekken on omasta mielestä parempi sais se Tekken4 tulla jo&#33;&#33;&#33;&#33;

Eltsi
17.4.2002, 20:00:47
.

Croppola
17.4.2002, 20:11:01
Originally posted by Eltsi @ 17.4.2002 21:00

Originally posted by Croppola @ 17.4.2002 20:42
Tosin niskat voidaan silti katkasta kaverin kuolematta.
IRL yksi isku voi jo tappaa joten tuollainen peli voisi olla aika tylsä jos parista laakista porukkaa lähtisi. Ei DOA2:ssa mielestäni mitenkään sen realistisempi ole. Saa siinäkin rankaista vaikka kuinka ennen kuin toinen tippuu. (puhumattakaan potkaisusta ikkunasta läpi, jonka jälkeen mätkintä jatkuu 100m alempana) Hei se on peliä vaan... vai onko? *lähtee mätkimään pappoja ja inkkareita kaduille*
Näinhän se on... Aika tylsää vois olla kun tappelun alussa menee kampaa toisen ja tältä halkee kallo kun tippuu maahan. Victory??? Se on kans hyvä kun käden katkasee niin voi silti vielä hakata sillä ja seistä jopa käsillään. No kuten sanottu. Aika perseestä ois realistisina. Kunhan ei kuitenkaan mennä niin pitkälle että pään voi irrottaa ja silti jatkaa matsaamista...

Jim Profit
18.4.2002, 9:34:19
Originally posted by Croppola @ 17.4.2002 21:11
Näinhän se on... Aika tylsää vois olla kun tappelun alussa menee kampaa toisen ja tältä halkee kallo kun tippuu maahan. Victory???
Flawless Victory + Brutality&#33; :D

Tiituli
16.5.2002, 8:47:33
Kyllä se parempi on tekken.....ei voi mitään vaikka on paremmat grafut DOA:ssa...niin ei ole samanlaista tunnetta kuin tekkenissä....

KomaJ
16.5.2002, 10:07:13
Onhan DOA:ssa kivemmat hahmot :shy: , mutta Tekken on muuten ehkä parempi. Pelailen siis mieluummin Tekkeneitä.

Zack
16.5.2002, 10:21:11
Minä pidän enemmän DOA:sta, mut kyllä mä Tekkenistäkin pidän ;D

Yuria
16.5.2002, 10:41:18
Originally posted by Zack @ 16.5.2002 11:21
Minä pidän enemmän DOA:sta, mut kyllä mä Tekkenistäkin pidän ;D
Joo, ja koita sanoa Whoarang tai Xiouy&#33;&#33;&#33; ;D Min kyllä tiedän mitä seuraa&#33;&#33;&#33;

muumuu
16.5.2002, 14:17:24
DOA ehdottomasti&#33;
kaikki hyvät puolet onkii jo sanottu,osa tekkeneistä on hitaita,joten peli intoni tekken kolmoseen meni kun pelasin sitä vähän aikaa sitten kaverin kanssa,arvatkaapa miksi? HITAUDEN vuoksi :P

Joo, ja koita sanoa Whoarang tai Xiouy&#33;&#33;&#33; &nbsp;Min kyllä tiedän mitä seuraa&#33;&#33;&#33;

mitäs noissa nyt niin hauskaa on?
ihan helppoja ne on lausua,eikä niissä mitn hauskaa ole &nbsp;:P &nbsp;:P

Edited by vivi89 on 16.5.2002 15:18

Sfigi
21.5.2002, 20:42:55
kyllä mä tykkään enemmän DOA:sta ku tekkenistä &nbsp;:)

Crow87
31.5.2002, 19:01:07
Tekkeniä on tullut pelattua enemmän mutta Dead or Alive on myös hyvä.

FantasyManIX
31.5.2002, 20:12:38
Minä tykkään enemmän tuosta Doa pelisarjasta.Hyvät puolet on sanottu jo aika moneen kertaan että jätän ne nyt tästä.

Tekken on musta hiton hidas sen takia en tykkää siitä.

Karppi
1.6.2002, 4:59:37
Originally posted by FantasyManIX @ 31.5.2002 21:12
Tekken on musta hiton hidas sen takia en tykkää siitä.
En ymmärrä miten TTT:tä voi sanoa hitaaksi...
myönnän että esim. T3 tuntuu välillä hiukan hitaalta, mutta TTT:ssä on minusta yhtä nopea ellei nopeampi tahti kuin Doa3ssa. (doa3 tähän nyt esimerkiksi koska sitä pelasin viimeksi, ja muiden dead or alivien kanssa on tullut sählättyä suhteellisen kauan sitten eikä muisti välttämättä ole niin kirkas enää :) )

sketsie
3.2.2003, 17:03:33
Kyllä toi doa on paljon parempi pelisarja kuin tekken. Siinä on paremmat hahmot niin ja tissit :) Taas tekken on huono kun se on niin helvetinmoisen hidas eikä siinä ole vasta liikkeitämutta doassa on hähäh.

Tordragon
3.2.2003, 22:04:19
Voi olla vain pieni ihme miksen ole tähän ääntäni sanonut..

Voi kuulkaa, Tekken ylivoimaisesti. Ei minulla sinänsä mitään DoA-sarjaa vastaan ole, mutta minulle se sarja ei osaa mitään tarjota. Ymmärrän toki, että se on paljon helpommin lähestyttävä peli ja periaatteessa kuka tahansa pystyy pelissä pärjäämään ilman sen suurempia kynnyksiä. Minä nyt olen orientoitunut enemmän teknisempiin mättöpeleihin kuin hyvältä näyttävä ja helposti lähestyttävä DoA.

DoA saattaa päihittää Tekkenin kun pelataan joukolla ja kaikki eivät välttämättä ole perehtyneet itse peliin aivan liikaa. Hauskuusarvo nyt saattaa olla siis korkeampi. Mutta kyllä DoA:sta loppuvat resurssit kesken, jos hieman vaativampi pelaaja sitä yrittää pelata. Voi unohtaa kaiken combo-kikkailun ja teknisen suorittamisen, ei niitä DoA:sta löydä.

Enempää minen ala dissailemaan mitään Dead or Alivea, kyllä minulta lähtee järki kun rakentava flametus alkaa jyrätä, vieläpä tästä suunnasta.

Originally posted by silence
Taas tekken on huono kun se on niin helvetinmoisen hidas eikä siinä ole vasta liikkeitämutta doassa on hähäh.
Joo, minusta esimerkiksi Tekken 4 ei 60 herzillä kovin hidas ole, ei se oikeastaan koskaan ole edes ollutkaan. Sanotaan, että DoA on _sulavampi_, muttei nopeampi. Ja vastaliikkeet? Mihin ihmeeseen sinä sellaisia edes tarvitset? Vähän epäilen, ettei nuo vastaliikkeet ole edes reversoitavissa (Suomeksi: vastaliike vastaliikkeelle), mikä kyllä ei anna pisteitä moiselle ominaisuudelle. Tekkenistä löytyy vastaliikkeitä, mutta ovatpa sentään vastattavissa takaisin.

Ja tämä ketju on ns. beyond salvation, mitä ainakin tuollaisiin flametusposteihin tulee. Yrittäkää toki olla vakuuttavia tuollaisella fanboy-asenteella.

Lumi
3.2.2003, 23:03:06
Tekken tietenkin! tappelusysteemi on rautaa, monipuoliset hahmot(niitä on myös paljon!),mielenkiintoiset kombot ja erikoisiskut. Xiaouy ja Hwoarang, Lei ja King hakkaavat nämä kivat isotissiset typykät, sori vaan

Archux
5.2.2003, 18:40:40
Totuushan on että Tekken on pelattavuudeltaan teknisempi kuin DOA, mutta sitä ei huomaa muuta kuin totaaliset gurut jotka voivat lopettaa vastustajan ilman että hän koskee kertaakaan lattiian ensimmäisen iskun jälkeen.

DOA3 on teknisesti aivan ylivoimainen kun sitä verrataan Tekken neloseen, ja se on myös nopeatempoisempi. Itse omistan sekä Tekken nelosen että DOA kolmosen ja pelaan kyllä DOA:a paljon enemmän. Sulavammat liikkeet, hienommat grafiikat (ja hahamot :D) ja nopeampi mättötahti ovat minun makuuni vaikkei DOA mahdollistakaan mitään superduper flipperi-/jugglekomboja (en minä niissä kuitenkaan onnistuisi vaikka saisin tarkat ohjeet nenäni eteen).

Necroth
8.2.2003, 22:18:00
Jaa, no Tekkeniä on tullut ehkä enemmän pelattua kuin DOA:a joten olen siinä parempi :) .
Mutta toisaalta Tekkenissä ei ole niin...uhkeita naisia :D.
Aika paljon pisteet menee tasan mutta kyllä se tekken voiton vie melkeinpä vain sen vuoksi että olen sitä pelannut enemmän ja mielestäni, tekkenit nyt vain sattuvat olemaan tappelupelien eliitti kaartia. Ellei peräti kruunaamaton kunigas jos näin voisi sanoa.

Feamor
11.2.2003, 15:17:25
Tekken on huomattavasti parempi verrattuna DOA:n, sillä ainakin sitä mitä mä oon DOA3 pelannu niin siin aina itte onnistuu jotain käyttää muutamaa iskuu ku vastustaja tulee kahen tyypin voimalla hakkaa oman tyypin hengiltä, Tekkenissä taas on helpmpaa tehä iskuja ja niit voi ite keksii nopeesti (tai yksinkertasesti kattoo combo-listasta). :D Eikä DOA kai oo ees PS2 jos en pahemmin erehdy, joten en vois ees pelaa sitä kotona.

mindless
24.5.2003, 20:15:38
minä olen elämäni aikana pelannut vain 3. osaa dead or alivesta, siis dead or alive 3, ja senkin pelaamisen aloitin tänään, ja pitää sanoa, että "ihastuin" siihen peliin heti!
kyllä sanon, että on parempi kun tekken.
parempi grafiikka ja liikkeetkin, mutta tekkenissä on mielestäni paremmat loppuvideot, ja paremmannäköset tyypit. ^__^
esimerkkinä nyt jin ja hwoarang.

mutta kyllä molemmat ovat henkilökohtaisia pelisuosikkejani.
lähdenpäs tästä pelaamaan sitä kyseista dead or alivea ^__^
(offtopic)

Yose
24.5.2003, 21:02:44
Mikäs tämä tämmöinen kysely oikein on olevinaan? Häh? Tekken tietysti, miten te ihmiset voitte edes kuvitella, että joku ihmeen DOA voittaisi legendaarisen Tekkenin? DOA:ssa on ehkä ihan mukavan näköisiä naisia, ja se siitä Tekkenistä puuttuu, mutta kaikki muu on Tekkenissä parempaa, hahmot ovat tyylikkäämpiä, liikkeet hienompia, ja muutenkin Tekken on paljon kivempaa pelattavaa, ei voi mitään. Tekken - DOA, 6 - 0.

Vodoun
25.5.2003, 20:21:06
täällähän väännetään oikein kättä asiasta..
Kallistun ehdottomasti Tekkenin puolelle. Tekken 3:sen omistan, kakkosta olen suht paljon pelaillut ja DOA:takin hiukkasen pelannut. Kyllä DOA:ssa on tietynlaista sulavuutta verattuna Tekkeniin ja, tiedä häntä, varmaan moninpelinä vakuuttavampi.

Mutta Tekkenissä on jotain maagista mikä sai tahkoamaan sitä peliä tuntikausia. Puoluellisuuttani tosin lisää se, että Tekken oli ensimmäisiä pelejä mitä Ps:llä omistin ja silloinhan mikä tahansa peli oli hieno. :P Joten siihen liittyy myös lämpimiä muistoja, niin sanoakseni. Mutta silti.
Ja kyllä, Tekkenissä pystyy ylivoimaisesti tietyllä ukolla voittamaan, mutta onhan siinä valittavissa niitä ns. "huonompiakin" ukkeleita. Ne ovat ihan vapaasti valittavissa. *vink, vink*
Esim. kolmosessa ei ole nakki eikä mikään voittaa mennen tullen Eddiellä, mutta kokeilkaapa samaa Xiouy:lla yhtä menestyksekkäästi. Ainakin itselläni siinä riitti haastetta.
Voi kyllä muistan miten ylpeänä röyhistelin rintaani kun päihitin silloisen miespuolisen ystäväni Tekkenissä 10-0. (ja ystäväiseni heitti ohjaimen lattiaan ja meni ulos huutamaan, sen lisäksi että loukkaantui verisesti.) Aah, se vasta oli jotain. heh..

Janzku86
26.5.2003, 18:51:07
Olen pelannut
DOA 1,2 läpi
Tekken 1,2,3,Tag Tournament,4 läpi
Joten yrittäkkää arvata kumpi on parempi......Tekken tietysti. Mutta silti minä tykkään pelata DOA2 taikka Tekken4 aina silloin tälloin (vaihtelun vuoksi), koska niitä enemmän pelaan Guilty Gear X:ää.

Jeth
26.5.2003, 19:53:51
DOA:ta en ole pahemmin pelannut niin on vaikea sanoa kumpi on parempi, mutta kumminkin Tekken on ainakin hyvä. Minulla on Tekken 3 ja on se ainakin hyvä :). Grafiikat ovat kuvista päätellen DOA:ssa paremmat mutt pelattavuus on minulle täysi arvoitus.

Aiona
28.5.2003, 11:37:03
Tekken!! Vaikka kyseistä peliä ei ole kuin ystävälläni niin ole hulluna siihen. Toivottavasti pian voisin käydä ostamassa itselleni Tekken kolmosen. Saisin ruveta hakkaamaan Heinähattua.

Roleplayer
30.5.2003, 18:16:12
Tämä on helppo kysymys..Peli on jo selvä Tekken voittaa DOA:n mennen tullen...DOA on aivan liian huono Tekkenin vastukseksi..Koska DOA:ssa on todella vähän liikkeita ja se on pelkkää rämpytyspeliä..Se kumpi osaa rämpyttää enemmän voittaa...Tekkenissä taasen on runsaasti liikkeita välillä tuntuu jopa että liikaa, mutta aina se DOA:n voittaa
Tekken on mys paljon laajempi pelinä ja siinä on jonkunlaista tarinaakin..(Paitsi Tekken Tag)

Melinda
3.6.2003, 1:05:13
Kyllä se on niin, ettei Tekken4:sta mikään Dead of Alive voita!
Olen pelannut tosin DOA:takin, eikä ollut melkeen kummonenkaan,saattaa kyllä olla kun oli hakannut tuota Tekken3:sta aika tavalla ennestään, niin ei siihen DOA:iin oikeen edes tottunut.Ja onhan siinä seltään yksi hyvä, se Ein.

Pelattavuus saattaa olla ehkä vähän huonompi Tekken4:ssa, mutta kyllä se silti on parempi, ei sille mitään mahda.Paremmat hahmotkin tekkenissä, kuten:Hwoarang,Lei ja Xiaoyu:D

Gabriel
15.11.2003, 16:15:59
Kirjoitetaanpa tähän nyt jotain kunnollistakin kun se aiempi postaus oli mikä oli.

Siis, Tekken ehdottomasti. Kokemukseni Dead or Alive-sarjasta eivät ole kovin kummoiset, mutta riittävät todetakseni, ettei se nappaa. Tordragon sanoikin helppoudesta aloittelijalle, ja se ominaisuus kielii siitä ettei pelissä ole paljoakaan opeteltavaa. Good bye siis kaikille hienoille komboille, vaikeille erikoisliikkeille sekä vasta-vastaliikkeille. Tekkenissä moiset sentään on, ja hahmotkin tuntuvat paljon persoonallisimmilta (mikä tosin on ymmärrettävää, sillä olen kuitenkin hakannut Tekkeniä ylivoimaisesti enemmän kuin yhtäkään DoA:a). Ylipäätänsä melko rahalliselta haiskahtava "houkutellaan mahdollisimman moni pelaamaan helppoudella aloittelijalle"-meininki ei oikein nappaa. Graafisesti jotkut Dead or Alivet saattavat olla useampia Tekkeneitä paremmatkin (en kylläkään ole varma, sillä T4 on oikein hieno), mutta laitteistona onkin enemmän tehoja omaava X-Box. Sen osalta taas miinuksia ohjaimesta, jolla tuntuu olevan hankalaa käsitellä mitä tahansa peliä, helppokäyttöistä ohjainta vaativasta mätkintäpelistä sitten puhumattakaan.

Silmissäni Tekken on edelleen tappelupelien todellinen kuningas, ja sitä asemaa ei hevillä horjuteta. Rautanyrkki on asemansa ansainnut.

Roakel
15.11.2003, 21:58:56
Tekken pelit sisältävät niin paljon muistoja lapsuudestani jolloin aloitin varsinaisen pelaamisen konsoleilla eikä mikään muu tappelupeli voi viedä sitä paikkaa, sen verran hieno pelikokemus Tekken on ollut. Juonteltaan Tekken on aivan loistava joka on muutenkin aika harvinaista tappelupelien maailmassa sillä niissä ei yleensä mitään kunnollista ja selvää juonta ole, mutta Tekkenissä on ja se vetikin minut syvälle peliin. Hahmot ovat paljon persoonallisempia DoA:n verrattuna jossa hahmot ovat lähinnä tylsiä ja ilmettömiä, naisillakaan ei ole muuta kuin suuret rinnat joiden tarkoitus olisi vetää miespuolisia pelaajia puoleensa.

Ja mitä DoA:an tulee, niin siinä ei ole oikeastaan minkäänlaista juonta joten minun osalta peli jää ostamatta. Pelaaminen on selvästi Tekkeniä nopeampaa joka ei välttämättä ole niin hyvä asia sillä itse pidä realistisuudesta ja se pätee myös peleissäkin, Tekkenissä iskut ovat suht. aitoja ja tarpeeksi hitaita nähdäkseen kauniit iskut ja heitot.

Eläköön Tekken.

Uber Weapon
16.11.2003, 7:35:41
JOS DoAssa olisi naispuoliset hahmot viehättävän näköisiä voisin osata suhtautua näitten pelejen taisteluun objektiivisesti mutta DoAn ämmät ovat iljettävän näköisiä (puhumattakaan niistä äijistä). Eli DoAn muijat on rumia, DoAn äijät on rumia. Se että graffa on parantunut on tuonut tätä vaan koko ajan pahemmin esiin.

Olen muuten jopa omistanut pläykälle sen Do(rk)A 2:sen, ja yritin ihan oikeasti pitää siitä. Mutten onnistunut. Huono peli. Tai ainakaan minä en pidä. Joskin kuka tykkää mistäkin.

Natsenatu
16.11.2003, 12:08:20
Tekken,minusta ainakin. Sitä paitsi mulla on ne kaikki;1,2,3 ja Tag Tournament. Ja pelaan joka päivä vähintään kahta niistä.

Uber sanoi ettei tykkää DoA:sta. Niin, ne ihmiset on siinä ihan hirveitä. Eka yritys sai minut sylkemään pleikan päälle. Ja sitten viskasin koko CD:een hiivattiin.
Tekken ainakin minusta. Tai no, se on makuasia. En kiellä tai kyseenalaista toisten pelimakua.
Tekken silti sen hahmojen suhteen ja graffa on todellista nannaa.
(päihittää muut),ja makeat systeemit ja muut niin että eka kerta kun pelasin niin sanoin vaan lurpsis :lurps:

Tekken on rautaa.

Toxic
16.11.2003, 16:22:58
Tekken on parempi. DoA:ssa kun ei ole muuta hyvää kuin vain kauniit naiset :D

Von Wiensburgh
17.11.2003, 7:48:56
Hrph, en pelaa kumpaakaan, vaan minä todellakin suosin Mortal Kombat sarjaa. DOA minulla on X-Box:lle tällä hetkellä lainassa, mutta en pahemmin siitä pidä. Tekkenistä en ole koskaan pitänyt, mutta Mortal Kombatit ovat aina suurta huvia.

Meya
18.11.2003, 9:42:55
Kyllä Tekken vie ehdottomasti voiton! (^-^) Siinä vasta mainio läiskintä. Naispuolisena pelaajana en anna kauheasti arvoa DOA:n hyllyville utareille ja vähille vaatteille. Miespuolisille pelaajille varmasti hekuma. *hee*

ceeb
9.12.2003, 0:57:57
Tekken!

En ole edes oikein nähnyt tätä DOA:a ollenkaan. Sen täytyy olla hyvä kun peliguru Echo sitäkin on kehunut. Toivottavasti pääsen piakkoin testailemaan *winketi wonketi*.

Yooha
9.12.2003, 11:00:14
Enpä nyt sanoisi kumpi on yleisesti parempi. Itse pidän enemmän Tekkenistä kuin DOA:sta, mutta se johtuu kai siitä, että Tekkenin kontrollit ovat kasvaneet selkäytimeen Tekken 2:sta lähtien ja on aika hankalaa hallita kahta eri mätkintäpeliä täydellisesti.

Ninjor
14.12.2003, 22:42:15
Tekken ehdottomasti.

Minulla on DOA2, T4 ja T3.
Ja voin sanoa että Tekken voittaa melkeinpä joka osa-alueella..

Tekkenissä on:
- Tasapainoisemmat hahmot
- Ei turhia filleri-hahmoja (jos salahahmoja ei lasketa)
- Enemmän liikkeitä joka hahmolla (Onko DOAssa edes minkäänlaisia juggleja?)
- Persoonallisemmat hahmot
- Parempi grafiikka (siis näissä PS2-peleissä)
- Enemmän pelimoodeja
- Järkevä tarina

DOA2:ssa on vielä se typerä vastahyökkäys-juttu (mikälie), eli voi ottaa iskuista kiinni ja heittä tms. Koko homma on toteutettu niin huonosti että kavereideni kanssa pelatessa tappelut menee toisen iskujen odottamiseksi ja counteroimiseksi, siinä sitten vaan kumpikin seisoo areenalla. Tosin, DOA3:ssahan on tuota vähän muutettu heikommaksi ja niin päin pois.

Missään tappelupeli-turnauksissa, pienissä tai suurissa (siis turnauksissa joissa on hyviä pelaajia, jotka tietävät jotain tappelupeleistä), ei yleensä ole DOA:aa yhtenä pelinä.

Tordragon
15.12.2003, 8:58:23
Originally posted by Ninjor
Missään tappelupeli-turnauksissa, pienissä tai suurissa (siis turnauksissa joissa on hyviä pelaajia, jotka tietävät jotain tappelupeleistä), ei yleensä ole DOA:aa yhtenä pelinä.
Joo näin on kyllä, mutta eipä tuo väittämä (tai tarkemmin sanottuna fakta) nyt kyllä ihan yleispätevästi Tekkenin puolesta puhu. Tarkoitan vain, että kovin suurelle osalle ei kyllä merkkaa sitten ei millään tavalla, että heidän lempimättöpelistään löytyy tarpeeksi potentiaalia syvän pelimekaniikan ansiosta ihan turnaustasolle asti. Ja joo, turnaustasolla tarkoitetaan nytkin jotain muuta kuin sellaista kaveriporukan saunailtamättöjä.

Otetaan nyt vaikka esimerkkinä One Must Fall 2097 ja Virtua Fighter. Tykkään paljon enemmän OMF2097:sta kuin VF:stä, vaikka vertailtavat ovat kyllä nyt ihan eri kaliiberin pelejä mitä tulee pelin syvyyteen ja siihen miten moisissa voi kehittyä pelaajana. Silti tässä tapauksessa minua ei ainakaan yhtään kiinnosta kuinka vähän OMF2097:sta löytyy rahkeita turnaustasolle tai kuinka vähän peli tosiaan antaa, jos/kun siihen yrittää syventyä, toisin kuin VF:n kohdalla on. Silti OMF2097 rokkaa mielestäni enemmän kuin VF :P

Väänsin nyt vähän nuppineulasta 12-tuuman naulaa, mutta kuitenkin. Itse puolustelin Tekkeniä tuossa joskus vähän samoin keinoin, koska kapistui tuo objektiivinen katselu vähän turhankin subjektiiviseksi.

Sanottakoon kuitenkin vielä tuohon, että DOA toimii omalla tavallaan ihan täytenä viihdykkeenä satunnaismättäjien parissa, mutta heti jos lähtee sille tielle, että haluaa tosissaan kehittyä pelissä niin kannattaa tosiaan vaihtaa joko Tekkeniin tai Virtua Fighteriin. Ennen kuin joku sanoo tähän mitään vastaan (mikä olisi kyllä aika mielenkiintoista) niin sanon vain, että kannattaa ensin hutkia ja sitten tutkia. Jos edelleen on eri mieltä asiasta niin voidaan puhua jo jostakin todellisesta vastarannanmarsu-simplekskompleksista. Thank you Sweden.

Ettei posti mene ihan aiheen pääpointin ohi eikä olo olisi liian neutraali (ja ymmärtäväinen <3) niin täytynee sanoa vielä, että DOA on kyllä ihan perseestä.

Enkuli
15.12.2003, 15:20:19
Kun nyt tämäkin on pitänyt nostaa esiin niin sanotaas jotain. Ensinnäkin ihan syrjivä ketju, kun Virtua Fighteria ei ole otettu mukaan (johtuu varmaan topikin iästäkin).
Torriska sanoikin kaiken oleellisen postissaan tosin, joten laitan vain mielipiteeni itserakkaana henkilönä. Molemmat vaihtoehdot jäävät VF:lle ihan selkeästi, vielä enemmän Evolutionin ilmestyttyä. Pikaiset (muka-)perustelut (lähinnä verrattuna Tekkeniin):
VF:ssä on edustettuna paljon vängempiä taistelulajeja mistä tulee sitten samantien mielenkiintoisemat hahmot (eipä sitä oikein mättöpeleissä muutakaan perustetta hahmon mielenkiintoisuuteen voi käyttää).
Graafisesti ainakin ps2:lla VF on nätimmän näköinen kuin Tekken (se nelonen) (jää sen sijaan DOA3:lle, kas kummaa). Tosin graafiselle ulosannille en hirveästi arvoa anna, kunhan nyt piti mainita.
Finaalina ja oleellisempana tulee tietysti kontrollit. Minun silmissäni Tekkenin pelaajat pitävät padia ihan vammaisesti ja itselläni menisi puoli ikuisuutta totutella moiseen. Eri asia varmaa jos sattuu omistamaan arcade-tikun jolla molempien pelien pelaaminen on jo paljon enemmän samanlaista. Tosin minua häiritsisi Tekkenissä edelleen erillisen torjuntanapin puute, taaksepäin painaminen ei ole oikea vaihtoehto. Mur.

Taustatarinat ovat mättöpeleissä ihan selvästi vitsi.

sketsie
23.12.2003, 21:59:23
itse omistan doa 2:sen jonka olen pelannut jo 100 % läpi ja olen sitä mieltä että se on parempi kuin tekkenit...siis yleensäkin doat eli kaikki :D

doassa on paljon parempi taistelu systeemi. hipoo lähes täydellisyyttä.

+ taistelut ovat tosi nopeita, toisin kuin tekkenissä ne tuntuvat jotenkin liian tönköiltä.
+ pelin naiset ovat tosi upeita, kuten myös miehet
+ galleria xD
+ kentät

hyvää on paljon joten en laitta kaikkea tähän

jedat
23.12.2003, 23:52:37
Listaanpa hyviä huonoja puolia kummastakin sarjasta. Ensin DOA.

+ Helpot liikkeet
+ Vastaisku systeemi takaa jännittävät taistelut
+ Paljon erilaisia asuja ^^

- Tarinan tynkä huonosti tehty
- Vähän liikkeitä

Ja sitten Tekken

+ Paljon liikkeitä
+ Yoshimitsun "Soul Stealer"
+ Rämppäys ei kannata

- Eddy
- Christie
- Tarvitsee paljon harjoitusta pärjätäkseen

Tuossa tulivat ainakin pääpiirteet, lisään jos tulee jotain vielä mieleen.
Ainiin ja mielipidekkin! Mielestäni DOA on parempi kuin Tekken tai Kaapin mainitsema Virtua Fighter. Pehmo-porno taistelijat kunniaan :D

Archux
24.12.2003, 13:53:46
Nyt kun olen ilinen Soul Calibur kakkosen omistaja voin sanoa erttä se pieksee sekä Tekkenit että DOA:t.

Tekken nelonen on mielestäni kovin pitkälti sitä samaa kuin aijemmatkin osat, eli otetaan tylsähköt (minun mielestäni) hahmot ja koitetaan saada jugglea aikaiseksi.

DOA3 on nopea ja näyttävä, mutta siitä puuttuu syvyyttä. Sivuaskelmat yms. väistely ei juuri kannata. Parempi vain torjua tai jos oikein haluaa riskeerata voi kokeilla holdia.

SC2 taas on aivan mahtavaa nannaa. Taistelusysteemi on toteutettu erittäin hyvin. Väistelemällä sivuille ja kyykkimällä saa todellakin jotain aikaiseksi tässä pelissä. Lyönnit on jaettu horisontaalisiin ja vertikaalisiin iskuihin. Horisontaaliset osuvat sivulle väistelevin vastustajiin, mutta vertikaaliset lyönnit rikkovat horisontaaliset iskut. Tämä on mahdollista koska pelissä hutkitaan aseilla tuon perinteisen aseettoman ottelun sijaan. Tämä mahdollistaa myös enstistä mielikuvituksellisemmat hyökkäykset ja lyöntikantaman vaihtelevuuden hahmojen välillä.

Pelistä löytyy myös ns. Guard Impact, joka on eräänlainen torjuntatekniikka, jonka avulla hitaat hahmot pystyvät rankaisemaan liian ennalta-arvattavasti hyökkääviä nopeampia hahmoja.

Grafiikka on hienoa, animaatio sulavaa eikä bugeja esiinny. Koko homma on hoidettu rautaisella ammattitaidolla. Jopa ääninäyttely on oikein onnistunutta (siis se Japanin kielinen).

Auroni-setä
17.1.2004, 23:46:35
tekken

tekken on selvästi parempi,suositumpi ja joissakin tekkeneissä esim.3 on hassuja juttuja esim.gonin pieru ;D

Cele
18.1.2004, 9:19:26
En ole kumpaakaansarjaa kovin paljoa pelaillut, mutta kumpaakin olen kumminkin testannut. Alkuvaikutelmalta Doa on parempi. Mutta Tekkenistä löytyy kaikkea erikoista, kuten Auroni jo mainitsi. Doassa paremmat grafiikat ja parempi pelattavuus. Mutta Tekken on legenda.XD

-gunmachine-

Bianca
18.1.2004, 14:38:48
Tekken!! mä oon tykänny tekkeneistä jo siitä asti ku pelasin sitä ekan kerran laivalla semmosella koneella mihin piti laittaa rahaa (en nyt jostain syystä saa sitä nimeä mieleen :eh: )
Omistan itse kaikki Tekkenit ja kaikki muut on hakattu läpi paisti 4 koska se on ollut omistuksessani vasta alle viikon niin en ole vielä ehtinyt.
DOA:ta en ole edes paljoa pelannut, mutta silti Tekkeniä ei voita mikään. Siinä on niin huiput hahmotkin (Michelle on mun lemppari)

Sephy91
18.1.2004, 20:22:11
Ehdottomasti ei tulisi kysymykseenkään että Tekken olisi parempi... DOA:ssa on parempi grafiikka pelityyli ja varmaan kaikki on omasta mielestäni siinä parempaa :D
DOA:ssa on erittäin hyvät ukotkin esim. Hayabusa, Ein, Hayate, Kasumi ja Ayane ...Että sori Vaan "Tekken Kannattajat":P

vkarper
19.1.2004, 16:58:55
Tulipa mieleen kun joskus vuonna kivikausi pelattiin serkun kanssa jotain tekkeniä pleikka ykkösellä, oli peukalot haavoja täynnä kun rämpytettiin varmaan kuus tuntia putkeen.

Funxion
22.1.2004, 12:43:29
Tekken on ehdottomasti parempi.

Tekkenissä on Ling Xiaoyu. Se riittää.

vegeta
21.2.2004, 23:36:19
DOAD vai TEKKEN noh sanotaan nyt vaikka tekkeni itelleni toi doad ei "auennut". Eli pidän enempi tekkenistä mutta eipä toi paljoo paina koska kaikkihan tietää että Soul Calibur II pieksee noi kummatkin :nuija:

Melkor
22.2.2004, 21:44:49
En kyllä pahemmin välitä tuollaisista mätkintäpeleistä (onhan ne välillä kaveriporukalla ihan viihdyttävää), mutta annan ääneni Tekkenille. Yksinkertaisesta syystä: olen pelannut sitä paljon enemmön kuin DoA:aa. Itse asiassa en oikein muista DoA:sta juuri mitään... :confused:

mogvisti
23.2.2004, 12:36:02
Kyllä se Tekken voiton ottaa, ei siitä pääse yli eikä ali. Tekken 3:n on vieläkin monen taistelupelin ystävän paras peli ( ainakin näin on minulla)

On se DOA ihan kohtalainen peli, mutta ei se vedä vertoja Tekkenien grafiikoille, hahmoille ja peliareenoille.

Eli mun puolesta voitte työntää DOA syvälle p*rseeseen (Sensuuri kunniaan :) )

No ei nyt oikeesti hyviä pelejä ne ovat molemmat. Mutta Tekken nyt sattuu olemaan parempi

Tordragon
10.3.2004, 14:48:08
Originally posted by Sephy91
...Että sori Vaan "Tekken Kannattajat":P
Mitä? Sori mistä? :P Siitä, että joku kantaa omana ristinään Soul Caliburia eikä Tekkeniä? Onneksi olkoon vain.

Originally posted by vegeta
Tää nyt ei liity kumpaankaan noista surkeista peleistä. Kaikkihan nyt tietää että Soul Calibur II pieksee noi mennen tullen..
Ja joo, menkää muualle ruikuttamaan jos ei aiota edes perustella miksi se teidän joku King of Fighters -97 on niin teh roxxorz. Ihan siitähän se pitäminen on kiinni, että mitä peliltä noin alkuunsa edes hakee, mutta voisi edes ymmärtää sitten valaista, jos vertailemaan lähdetään.

Originally posted by Funxion
Tekkenissä on Ling Xiaoyu. Se riittää.
...ja Kazuya, King, wave dash, snake dash, mist step, ewgf, otgf ja loputon listaus tähän perään.

Ja back to the shadows, piti tulla vain tunnettuna spämmerikoneena sanomaan tuo.

Cena
10.3.2004, 17:18:44
Word Life! Kallistun ehdottomasti Dead of Aliven puolelle. Kokemusta löytyy ihan tarpeeksi kummastakin, ja vaikka Tekkenin moninpeli on aivan loistavaa hupia, se ei silti vedä vertoja DOA:n vastaavalle. Ja tietysti minulla täytyy vähän olla "pelisilmää", hehheh. Nimittäin, DOA:n naiset ovat aivan
uskomattoman kauniita. Tekken alkaa olla jo hieman vanhahtaneen oloinen... Ei kolahda.
Kohta (kesällä) muuten tulee Dead or Alive: Ultimate.

Antza
12.3.2004, 19:25:01
Miekii tykkään enemmä doa:sta ku tekkeneist, tai oikeestaa se on pelikohtasta. Mie oon pelannu kaikkii tekkenei ja doa:ita, ja minusta tekkenin uusin osa on vaa jotenki kökkö. Siin on jotenki hitaampi tempo ku aikasemmissa tekkeneissä jotka oli siihen aikaan mun lempimättö peleihin.
Mul on ollu tekken 3(meni rikki kun lainasin kaverille), tekken tag tournament jonka myin ja ostin tekken nelosen(joka olikii pettymys). Ainoa DOA joka minulla itselläni on, on kakkonen.

Siis aivan mahtava peli ;) , ja sen tag mode on paljo parempi ku tekken tagin vastaava. Tekkenin takis pystyy vaihtaa heppua joko sillo ku ei tee mitää tai joissaa tietyis tag liikkeissä, kun taas DOA:ssa pystyy vaihtaa melke missä mättökohassa ittesä sisään ja jatkaa komboa.

Eli mielipiteeni on että DOA:t voittaa Tekken:it.

Ja onhan DOA:ssa sitä Cenan mainitsemaa nais kauneutta, jota löytyy kyllä tekken:istkii mutta ei samaa tavaraa ollenkaa.

DEAD OR ALIVE RULES! :rispekti:

Eliza Liv
13.3.2004, 10:13:39
*Olen Tekkenholisti*

Tekken! Ehdottomasti Tekken! Ja kaikki arvaa varmaan miksi? En ole koskaan pelannut DoA:ta.... :)
Mutta eniveis, Tekken on taistelupelien kunkku väitti muut sitten mitä tahansa ;P

Minä löysin Tekkenit joskus vuonna lammas ja paimen, tosin se oli silloin meillä vain demopätkänä. Innostuin siitä aivan täysin ja kun pikkuveljeni poltti kolmosen itselleen, taisin olla ainut joka koko peliä pelasin. Lopulta ostin sen omaksi.

Grafiikka on parempaa kuin useammassa muussa kohtaamassani taistelupelissä, joten se vie pisteet kotiin. Musa on niin hyvää, että sitä löytyy jopa omalta koneeltanikin. Itunes paahtaa soundeja.

Pelissä myös Battle mode, teater mode ja Survival ovat ehdottomia suosikkeja. Beach ballia pelaisin kyllä, jos joku minut siihen suostuu haastamaan.

Paras hahmo on ehdottomasti Hwoarang, jolla vuoden sisällä on pelattu yli 850 kertaa. Seuraavaksi tulee Julia, jolla serkkuni pelasi, pisteillä 200 tai jotain. Osaan Hwoarangilla jokaisen liikkeen ja combot. Myös Ling Xiaoyu on yksi feiföriteistä ja Heihachi Mishima pitää mukavasti kolmosena perää.

Suurimpana toiveena olisi että saisin pleikka kakkosen ja Tagin. Sitten olisi riemu rannassa^^

Archux
14.3.2004, 21:59:50
Originally posted by Eliza Liv
*Olen Tekkenholisti*
Grafiikka on parempaa kuin useammassa muussa kohtaamassani taistelupelissä, joten se vie pisteet kotiin. Musa on niin hyvää, että sitä löytyy jopa omalta koneeltanikin. Itunes paahtaa soundeja.

Originally posted by mogvisti
On se DOA ihan kohtalainen peli, mutta ei se vedä vertoja Tekkenien grafiikoille, hahmoille ja peliareenoille.

Hahmot yms. ovat kyllä makuasioita, mutta kuinka voitte kehua Tekkenin grafiikoita erityisen hyviksi? Tekken nelosessa lienee parasta grafiikkaa mitä Tekken-sarjan pelit tarjoavat, eikä se kyllä mitään herkkua ole. PS2 on tekniikaltaan niin vanhentunut, että muiden konsolien mätöt näyttävät lähes poikkeuksetta paljon Tekkeneitä hienommilta. Varsinkin tuo herra mogvistin kommentti arveluttaa....DOA:n grafiikat eivät vedä vertoja Tekkenin grafiikoille?...ööh joo ja nyt ne huumeet pois.

Vagrant
15.3.2004, 12:03:12
Grafiikka ei ehkä ole Tekkenissä parempaa kuin DoA:ssa, mutta sen pelattavuus on sitten aivan eri aurinkokunnasta. Ja tästä aiheesta ei kannata sitten alkaa väittelemmään, sillä kaikkihan me tiedämme ettei DoA pärjää millään muulla osa-alueella kuin grafiikassa Tekkenille.

Necrofobia
15.3.2004, 16:39:49
Tekken vai DOA... hmmm

Molemmat ovat aika lailla saman tyyppisiä pelejä mutta kyllä minä kallistun Tekkenin puolelle. Aikoinaan tuli hakattua paljonkin tekken3:sta kavereiden kanssa ja se oli hauskaa.

Misha-san
17.3.2004, 10:23:48
Haluaisin kovasti pelata Doa:aa mutta kun en omista sitä eikä rahaa ole tarpeeksi... No pelailen sitten vain Tekken 3:sta.. En osaa sanoa kumpi siis on parempi, mutta Tekken on ainakin tod. kiwaa ajanvietettä.