PDA

View Full Version : FFfin RPG

Crow
5.9.2002, 17:44:07
Tälläisiä aiheita on vaikea sijoittaa oikeisiin foorumeihin, siirtäkää jos osaatte/haluatte.

Tulipa tässä mieleeni että eikös olisi hauskaa, että tekisimme FFfin-aiheisen roolipelin?
Siis FF-tyylinen peli, jossa seikkailisivat 3-4 valittua FFfin-henkilöä, ja olisi täynnä inside-vitsejä ja muuta hauskaa.

Ja se tehtäisiin vähän niinkun yhteistyönä, eli joku/jotkut tekisi juonen, joku grafiikat, ja joku musiikit. Sen verran itsekäs pitää olla että varaan itselleni oikeuden ohjelmoida sen ;) Se ei siis olisi mikään 3d-superhyperpeli, jossa 180h pelattavaa ja 60h videopätkiä, vaan 2d-peli kuin SNES-FF-pelit. Ja kohtuullisen lyhyt, että se saataisiin joskus valmiiksikin...

Mitäs mieltä olette? Jos tarpeeksi kiinnostusta ei löydy, niin turha tuota on sitten edes harkita...

Ja tarkoitus olisi siis että pelistä tulisi mahdollisimman hauska. Ayeh.

Lumi
5.9.2002, 17:49:56
Idea oli kyllä minun mielestäni varsin hyvä, tuollaisia peliprojekteja itsekin pyörittelen päässäni, mutta toteutuksesta en ole niinkään varma. Täytyy vaan seurata, miten porukka lämpenee tälle idealle :) mutta varsin mielenkiintoinen projekti :D

Crow
5.9.2002, 17:55:18
No tottakai joku parempi ohjelmoija saa hoitaa ohjelmointipuolen, jos muutkin haluavat pelistä mahd. realistisen extreme yo yo -pelin. Sama se minulle loppujen lopuksi, mutta olen siis valmis tekemään sen itsekin. Katsotaan nyt mitä muut sanovat... :confused:

Potri
5.9.2002, 17:57:34
Ihan hauska idea. Itsekkin olen tuota joskus ajatellut. Ehkä päähenkilöt kuitenkin olisivat vain kuvitteellisia (aika vaikea samaistua Reniin) ja seikkailu tapahtusi FFfiniläisten kansoittamassa FFfinin maailmassa. (Vähän niin kuin Kingdom Heards disneyn suhteen.) :)

Seyana
5.9.2002, 17:57:44
Minusta tuo on oikeastaan aika hauska idea. Itse en kyllä voi asian hyväksi tehdä yhtään mitään
Pelin sankareiksi olisi kyllä monta hyvää ehdokasta, joten valinta tulisi olemaan vaikeaa..

AlkoTanko
5.9.2002, 18:05:35
Sankariongelma voidaan kiertää jotenkuten ottamalla inspiraatiota (eli pöllimällä) Suikodenien 108:n pelattavan hahmon systeemi.

Mutta itse idea kuulostaa hyvältä. Se voidaankin (joskus) valmiiksi saatuna laittaa ladattavaksi vain FFfinin jäsenille.

Crow
5.9.2002, 18:16:06
Originally posted by Muukalainen
Sankariongelma voidaan kiertää jotenkuten ottamalla inspiraatiota (eli pöllimällä) Suikodenien 108:n pelattavan hahmon systeemi.

Mutta itse idea kuulostaa hyvältä. Se voidaankin (joskus) valmiiksi saatuna laittaa ladattavaksi vain FFfinin jäsenille.

Joo tuo Suikoden-systeemi voisi olla ihan hyvä, mutta siinä olisi vaan niin hlvtisti työtä tehdä spritet jo esim. 50:lle tyypille.

Myös Potrin idea voisi toimia. Renhän voisi olla pelin pahis... ;D

Lisää ideoita peliin vaan. jou.

Gabriel
5.9.2002, 18:19:43
Hömm. Tulee Muistoja™ mieleen, vai mitä, Mickey? ;D

Asiasta moottorisahaan. :)

Idea voisi olla ihan toimiva, kunhan ruohonjuuritasolla pelaisi toteutus, eli juuri ohjelmointi. Jos sinusta on siihen, niin sehän on vallan mainiota sitten. Täytyy vain toivoa ettei projekti kuole pois, mikäli aloittaakin päätämme.

-Pelattavia hahmoja voisikin sitten olla 14-15, eli enemmän tai vähemmän kaikki pahimmat elitistit pääsisivät mukaan. ;D

-Sitten voi olla myös TODELLA ISO MÄÄRÄ muita FFfiniläisiä NPC-nä, ei tarvitsisi ainakaan huolehtia niiden nimien keksimisestä. :)

Ilezki
5.9.2002, 18:23:33
Loistava idea. Paras mitä olen kuullut vähään aikaan :).

Mutta pessimistisellä katsomisella, pysyykö tekijöiden mielenkiinto tarpeeksi kauan yllä saadakseen peli valmiiksi? Minä henk. Koht en oikein voi muuta tehdä pelin hyväksi, kuin istua ja keksiä kenties jotain juonenpätkiä (jos pyydetään). Itse kannatan tuota Potrin ideaa, että tehdään FFfin-maailma FFfin ukoilla, mutta ei tuo Muukalaisenkaan huono ole :). Eikun toteuttamaan :).

Mickey
5.9.2002, 18:25:04
Originally posted by Gabriel
Hömm. Tulee Muistoja™ mieleen, vai mitä, Mickey? ;D

Asiasta moottorisahaan. :)

Idea voisi olla ihan toimiva, kunhan ruohonjuuritasolla pelaisi toteutus, eli juuri ohjelmointi. Jos sinusta on siihen, niin sehän on vallan mainiota sitten. Täytyy vain toivoa ettei projekti kuole pois, mikäli aloittaakin päätämme.

-Pelattavia hahmoja voisikin sitten olla 14-15, eli enemmän tai vähemmän kaikki pahimmat elitistit pääsisivät mukaan. ;D

-Sitten voi olla myös TODELLA ISO MÄÄRÄ muita FFfiniläisiä NPC-nä, ei tarvitsisi ainakaan huolehtia niiden nimien keksimisestä. :)
Älä muistuta :eh:
Se pitää saatta kovalla tahdilla alkuun, ettei se tyrehdy pois, kuten Wanhalla Ajalla™ kävi...

Crow
5.9.2002, 18:25:06
Riippuu millaista toteustusta kaivataan. Mutta kyllä minä ainakin melkein tuollaisen SNES-FF:n osaisin rykäistä.

Ja lisäksi tienkin vihollisina voisi olla FFfiniläisiä.

Naksu
5.9.2002, 18:25:38
käsittääkseni FF-tyylisille peleille on oma kehitysympäristönsä, tjsp. en jaksa ettiä mitään urleja.

/me ennustaa:

"Millä levelillä sun Ren on?" "vasta 15, alotin sen äskö, sain just Noirren ja sille turboraippa 2000:n ja 'taikasauvan'"

mikki:

/me ennustaa myös
"Voititko jo Gabriel-pääpahiksen?
"En, kun mun Wompatti on vielä niin heikko ettei se osa tarpeeks erilaisa temppuja..."

taitaitaitai "miks helvetissä mun wompatin 'eläimellinen sessio' tekee vaan 300 vahinkoa viviin?"

Mickey
5.9.2002, 18:30:46
Originally posted by Naksu
/me ennustaa:

"Millä levelillä sun Ren on?" "vasta 15, alotin sen äskö, sain just Noirren ja sille turboraippa 2000:n ja 'taikasauvan'"
Kiva ennustus :eh:
Sitten vaan tekemään jos taitoa on ja halua. Ja suuri osa FFfiniläisistä mahtunee mukaan...

/me ennustaa myös
"En, kun mun Wompatti on vielä niin heikko ettei se osa tarpeeks erilaisa temppuja..."

Malc
5.9.2002, 19:02:45
Ihan hyvä idea, mutta milläs ohjelmointikielellä ajattelitte tehdä ton?Ja minkä näkösiä ne hahmot sitten ois?

Gabriel
5.9.2002, 19:08:31

:D

"Saadaksesi Narbille hänen celestial aseensa Ultimate Whipin, sinun täytyy kerätä 30 kappaletta Kaali tentacleita."
"Angi taas kykenee käyttämään Masamune-tyylistä Kirveistä tai vaihtoehtoisesti Lulu-tyylin nukkua, Auron-nukkea."

//Tähän yhteyteen on pakko lisätä tuo Renin Schlong! Shot...
- Mickey

Ja Leviathania korvaa isoSILLI?

Ja lisäksi tienkin vihollisina voisi olla FFfiniläisiä.

Juu, eli 'fiend' vain korvattaisiin sanalla 'newbie'?
"Newbieita löytyy kaikkialta FFfinin maailmasta, mutta eritoten RBL:stä. Jotkut ovat täysin vaarattomia, mutta jotkut hirmuisia peeloja."

Adeíron
5.9.2002, 19:31:21
Aivan loistava idea. :D Siitä vain suunnittelemaan ja mitä pikimmiten toteuttamaan vain, varmasti juonen ideoijia ja muita apulaisia löytyy enemmän kuin tarpeeksi.

Omasta mielestäni, mitä enemmän mahtuu FFfinin porukkaa mukaan, sen parempi. :) Äläkääkä tätä juttua nyt sitten jättäkö vain suunnitteluksi.

Kurko
5.9.2002, 20:01:48
Jea, tämähän on mukava idea. Joku voisi kirjoittaa kunnon käsikirjoituksen jonka pohjalta peliä käytäisiin rakentamaan. Gabrielilla ainakin on mielikuvitus ja kirjoitustaito kohdallaan, eikö?

isoSILLI
5.9.2002, 20:13:07
Ja Leviathania korvaa isoSILLI?

Ei todellakaan =P

Mii tahtoo olla asekauppias,
esimerkki lauseita köhröm:
"Welcome to my store, clean your #¤&% boots"
"Are you gonna buy some of my #¤%& weapons or are you just gonna stand there"
"Don´t touch my precious weapons with those "#%¤"# dirty hands!"
"No way your gonna get that #¤%&# butt off my store. Buy more of my ¤%&# weapons"

Kiltit. *puppydogeyes* ja tiskinaltahan saa erikoisen halpaa mjölnir kopiota...köhköh...njuu. Ja näille lauseille on sitten teeäm = (tm) patentti ja kaikki mahdollinen lisähörhö.

ja lisäksi minun kaupassani voisi olla vanha pappa(King II) kiikkustuolissa =D

Welc
5.9.2002, 20:15:57
Originally posted by Malc
Ihan hyvä idea, mutta milläs ohjelmointikielellä ajattelitte tehdä ton?Ja minkä näkösiä ne hahmot sitten ois?

HTML-ohjelmointikielellä. Hahmot ovat vihaisia HTML-tageja.

Isosilli näkyy olevan Barret wannabe.

Itse peli vaikuttaisi sangen mainiolta, ainakin näin tekstinä ruudulla, mutta toteutustavasta olisi kiva saada lisää infoa joo.

- Welc

muumuu
5.9.2002, 20:36:36
Jåå. Ja chocobot korvataan Muumuilla :D
Minä haluan sitten peliin mukaan. vaikkapa sitten itse Fat Muumuuna joka johtaa Muumuu Paradisea :DD
Ja muumuut on lehmiä, muuten valkoisia, muutamia mustia läikkiä.

Kreifi
5.9.2002, 22:49:37
Idea vaikuttaa hyvältä, mutta on suuri riski, että se jää vain ideaksi tai kuolee viimeistään toteutusvaiheessa. Porukoiden pitäisi tosiaankin sitoutua tuohon projektiin oikein kunnolla. Voisi valita vaikka yhden diktaattorin jolla olisi ultimaalinen määräysvalta joka sitten pitäisi homman kasassa loppuun asti. Mutta jos homma lähtee käyntiin niin kyllä minä voisin hypätä auttamaan parhaani mukaan. Lähinnä tulee mieleen dialogi ja juoni. Olisihan se hienoa kun saisi yhden mielenkiintoisen hahmon kaikki jutut tehdä. *hymy*

Crow
6.9.2002, 6:43:02
Noniin, idea on saanut näköjään aika hyvin kannatusta. :)
Seuraavaksi tarvittaisiin pari henkilöä, jotka voivat tehdä juonen peliin (siis ihan vaan perusjuonen, ei vielä mitään yksityiskohtia).
Tai miksipäs ei yksityiskohtiakin, samapa se oikeastaan. Sanonpa jo sen, että kiinnittäkää huomiota sen toteutettavuuteen, ja pituuteen. Pitää olla toteutettavissa, eikä kovin pitkä.

Kaikkein eniten kuitenkin tarvitaan ihmisiä tekemään grafiikkaa peliin. Siinä on nimittäin niin helvetinmoinen työ tehdä tuollainen määrä graffaa, varsinkin yksin. Enkä minä sitä muutenkaan halua tehdä, paitsi ehkä pari spriteä, ja jotain väliaikaisia grafiikoita.

Sitten voisi jossain vaiheessa tehdä topicin, että ketkä kaikki haluavat 'esiintyä' pelissä, ja joku ehdotus, että mitä he haluavat olla. Luultavasti tehdään lista esim. että 20 päähenkilöä, 50 NPC:tä, 25 vihollista et cetera, että ei kaikki voi sanoa haluavansa pelin ultimate bossiksi. Jotain kontrollia tarvitaan.
Ja mielestäni olisi parempi, että esim. kahden viestin lähettäneet henkilöt eivät pääsisi pelissä tärkeisiin osiin, vaan pitäisi olla täällä jo aika vakiojäsen, koska kukaan ei halua pelata (paitsi hän itse) peliä "The Legend of Newbie".

Mickey
6.9.2002, 11:02:55
Originally posted by Crow
Noniin, idea on saanut näköjään aika hyvin kannatusta. :)
Seuraavaksi tarvittaisiin pari henkilöä, jotka voivat tehdä juonen peliin (siis ihan vaan perusjuonen, ei vielä mitään yksityiskohtia).
Tai miksipäs ei yksityiskohtiakin, samapa se oikeastaan. Sanonpa jo sen, että kiinnittäkää huomiota sen toteutettavuuteen, ja pituuteen. Pitää olla toteutettavissa, eikä kovin pitkä.

Kaikkein eniten kuitenkin tarvitaan ihmisiä tekemään grafiikkaa peliin. Siinä on nimittäin niin helvetinmoinen työ tehdä tuollainen määrä graffaa, varsinkin yksin. Enkä minä sitä muutenkaan halua tehdä, paitsi ehkä pari spriteä, ja jotain väliaikaisia grafiikoita.

Sitten voisi jossain vaiheessa tehdä topicin, että ketkä kaikki haluavat 'esiintyä' pelissä, ja joku ehdotus, että mitä he haluavat olla. Luultavasti tehdään lista esim. että 20 päähenkilöä, 50 NPC:tä, 25 vihollista et cetera, että ei kaikki voi sanoa haluavansa pelin ultimate bossiksi. Jotain kontrollia tarvitaan.
Ja mielestäni olisi parempi, että esim. kahden viestin lähettäneet henkilöt eivät pääsisi pelissä tärkeisiin osiin, vaan pitäisi olla täällä jo aika vakiojäsen, koska kukaan ei halua pelata (paitsi hän itse) peliä "The Legend of Newbie".
Kyllä minä juonta siihen kirjoittele, grafiikoissa en ole niin hyvä...
Ja kyllä, esiinnyn mielelläni siinä pelissä :)

The death Magic
6.9.2002, 11:30:27
Death haluaa kans henkilöksi. Onko tämä nyt sellainen samantyylinen Java-peli mistä esim jo Yabbin aikaan puhuttiin mutta silloin porukalla ei ollut vielä tarpeeksi taitoa...?

Ja Deathiltä juonen teko onnistuu. Ja hahmon.

Ja jos on tarvis niin ehkäpä jonkunlainen ohjelmantekokin. Mutta Grafiikka jää muille. Niissä olen perseestä.

Malokan
6.9.2002, 11:33:42
Kaiken muun suunnittelu on turhaa niin kauan kun kukaan ei ole ilmoittanut millä ohjelmoidaan ja kuka sen tekee.
Voitte vapaasti tehdä vaikka hienompaa grafiikkaa kuin Square itse, mutta siitä ei ole mitään hyötyä
jos kukaan ei saa itse pelin runkoa kuntoon. Ja tämä on karu totuus.

Crow
6.9.2002, 12:56:09
Originally posted by Malokan
Kaiken muun suunnittelu on turhaa niin kauan kun kukaan ei ole ilmoittanut millä ohjelmoidaan ja kuka sen tekee.
Voitte vapaasti tehdä vaikka hienompaa grafiikkaa kuin Square itse, mutta siitä ei ole mitään hyötyä
jos kukaan ei saa itse pelin runkoa kuntoon. Ja tämä on karu totuus.

Eihän sillä ole mitään väliä millä se ohjelmoidaan, kunhan siitä tulee hyvä. Jos kukaan muu ei halua, minä voin ohjelmoida sen, vaikka täältä varmasti minua parempia ohjelmoijia löytyy, mutta kyllä minä tuon rungon saan tehtyä peliin hyvin, + kaiken muun. :)
Ja turhaa on suunnitella mitään, ennen kuin juoni on jotakuinkin valmis, ja saatu pari jäbää tekemään grafiikoita.

Jos siis tunnette jotain pikseli-guruja, niin laittakaa sana kiertämään.
Tarvitaan ainakin hahmo-spritet (+NPC:t tietenkin), kaikista paikoista tile-setit (voi tulla aika helvetisti), viholliset tms., taistelutaustat... Voin itse tehdä ainakin joitain tile-settejä, mutta en paljoa. Ilman grafiikkaa ei tule peliäkään.

Älkääkä kaikki nyt postatko tähän, että haluatte esiintyä pelissä, nyt kaivataan vain "työntekijöitä".

Lumi
6.9.2002, 13:29:06
hmm....tämä idea on jo kovaa vauhtia lähdössä käyntiin...Ilmottaisin oman halukkuuteni osallistua projektiin :) Dialogi kävis ja jotain juonentynkää/sidequestia/jotain voin myös kehitellä...pienet kököt spritetkin luonnistuu,kai...Haluaisin kyllä kovasti olla mukana projektissa, mutta koodaaminen/muu hardcorekikkailu ei minulta luonnistu...
Mä H4lUuN 0Ll4 53 H3r0 ziIn B3l155...köhköh,hehheh, ei vaiskaan, mutta joku pieni sivuhahmo tai vihollinen olisi kiva....tai jos kykenee ideaan sisällyttää,jokin tärkeä henkilö jossain turhassa sivuseikkailussa :D (no ei nyt oikeesti,lakkaa Lumi uneksimasta) juuh, mutta antaa idean kehittyä :)

Welc
6.9.2002, 16:01:02
Originally posted by Crow
Eihän sillä ole mitään väliä millä se ohjelmoidaan, kunhan siitä tulee hyvä. Jos kukaan muu ei halua, minä voin ohjelmoida sen, vaikka täältä varmasti minua parempia ohjelmoijia löytyy, mutta kyllä minä tuon rungon saan tehtyä peliin hyvin, + kaiken muun. :)
Ja turhaa on suunnitella mitään, ennen kuin juoni on jotakuinkin valmis, ja saatu pari jäbää tekemään grafiikoita.

Malokan on täysin oikeassa. Ajatteleppa asiaa, mikä on vaikeinta / minkä osa-alueen osaajia löytyy vähiten? Aivan, soodaushan se. Otappa näppis kauniisiin (?) käsiisi ja väännä jonkinmoinen esitys pelin rungosta. Jos moisen saat aikaiseksi, voidaan alkaa miettimään juonta jne jne. Jos et, tämä topik voidaan poistaa.

Crowin työnäytettä odotellessa tämän ketjun voisi lukita, neronleimauksia juonen yms. suhteen voi varmastikin postata uuteen ketjuun recyclen alle.

- Welc

Crow
6.9.2002, 16:25:18
Originally posted by Welc

Otappa näppis kauniisiin (?) käsiisi ja väännä jonkinmoinen esitys pelin rungosta.

Se ei ole mahdollista ilman minkäänlaista grafiikkaa. Ja en ole tällä hetkellä kykeneväinen tekemään grafiikkaa, enkä myöskään halua. Koodauspuolellakin on innostukseni tällä hetkellä vähän laimea, joten tämä koko idea kannattaisi jättää nyt vain "hautumaan", ellei joku muu suostu ohjelmoimaan sitä.
Ja muutenkin, peliä on erittäin vaikea tehdä 50:n hengen porukassa ilman että se on erittäin hyvin organisoitu, mikä on täällä lähes mahdotonta. Olen yrittänyt tehdä peliä kahden muun henkilön kautta (netin kautta siis), mutta ei siitäkään tullut mitään. És.

Welc
6.9.2002, 17:16:23
Wou, sulla on kyllä tykit vehkeet kun et kolmea eri väristä laatikkoa pysty piirtämään!

Jotenkin arvasin jo että vedät takaisin. Lukkoa tälle ketjulle, Crow osaa varmasti aloittaa uuden sitten kun soodauskin maistuu.

- Welc

Crow
6.9.2002, 17:21:33
Mikä on ongelmasi? Oletko vain negatiivinen ihminen, vai onko sinulla jotain minua vastaan?

En tiennytkään että pelin runko voi näyttää kolmelta eri väriseltä laatikolta. En oikein usko että kukaan olisi pelistä kiinnostunut, jos olisin tehnyt demon, jossa kolme eri väristä laatikkoa seikkailevat.

-Crow

nursetwiggy
6.9.2002, 17:28:28
Originally posted by Gabriel
"Angi taas kykenee käyttämään Masamune-tyylistä Kirveistä tai vaihtoehtoisesti Lulu-tyylin nukkua, Auron-nukkea."
kaapp1, tuon jo aika satiiria :D

hihjoo. jos tahdotte apua, you can always count on angi :) mikn ohjelmointivelho en tod. ole, mutta krahviikat ja juonet onnistuu kyllä.

ja welcciepupulle vielä, jos ei kiinnosta, mene pois. masennat meidät kaikki tyhmällä aurallasi, me tehdään susta joku limanen sammakko joka tallataan heti ekassa episodissa :D

Welc
6.9.2002, 17:32:43
Noin, hienoa, osaat! Nyt voitkin piirtää ison vihreän laatikon ja kaksi pienempää, vaikkapa punaisen ja sinisen. Siinä sinulle on maasto ja kaksi spriteä, nyt voitkin soodata punaisesta npc:n joka sanoo Terve! puhuteltaessa. Sininen on luonnollisestikin se pc.

Ainoa ongelma tässä on sinulla. "Hei tehdäänkö tällainen FFfin-RPG, mä voin kyllä koodata! Mutta tota, mä en kyllä jaksakkaan koodata. Tehkää te grafiikoita ja juonia niin joku muu voi koodata sen!"

- Welc

Edit:
Angi, tämä on väärässä osastossa ollakseen häröilyä, joten asiaan voidaan suhtautua heti alusta alkaen vaatimalla tavalla. Lupauksista tyyliin "mä voin tehdä grafiikoita" ei peliä synny.

Crow
6.9.2002, 17:40:38
Anteeksi että esitin ihan hyvän idean. Toteutus ei ole helppoa, sen nyt tietävät kaikki, turhaan sinä sitä siinä jauhat uudestaan ja uudestaan.

En edes jaksa vastata tuollaiseen pilkunviilaukseen. Jos vielä on jotain asiaa (mieluiten edes hieman jotain sisältöä omaavaa), lähetä PM.

Kurko
6.9.2002, 18:02:24
Jos grafiikka on ongelmista suurin niin ainahan voi tehdä ASCII grafiikalla. :D Mä voin olla iso K -kirjain.

Welc
6.9.2002, 18:12:28
"Sen verran itsekäs pitää olla että varaan itselleni oikeuden ohjelmoida sen"
"mutta olen siis valmis tekemään sen itsekin"
"Jos kukaan muu ei halua, minä voin ohjelmoida sen"

Aika selvää tekstiä. Vaan kuinkas sitten kävikään?

"Koodauspuolellakin on innostukseni tällä hetkellä vähän laimea, joten tämä koko idea kannattaisi jättää nyt vain "hautumaan", ellei joku muu suostu ohjelmoimaan sitä."

Totta puhuen hälytyskellojen olisi pitänyt soida jo aiemmin;

"Eihän sillä ole mitään väliä millä se ohjelmoidaan, kunhan siitä tulee hyvä."

Eihän sillä ole mitään väliä etten osaa ohjelmoida, kunhan siitä tulee hyvä!

Uskoa horjuttaa myöskin seuraava;

"En oikein usko että kukaan olisi pelistä kiinnostunut, jos olisin tehnyt demon, jossa kolme eri väristä laatikkoa seikkailevat."

Ole ystävällinen ja osoita kohta, jossa puhun jotakin demosta. Mikäli yhdistit esimerkkini demoon, olet pahasti väärässä ketjussa, ja luultavasti aiot käydä urakan kimppuun html-ohjelmointikielellä.

Mikäli ymmärsit idean oikein ja nimesit sen väärin, muttet ole kykeneväinen soodaamaan esittämääni varsin rajusti yksinkertaistettua versiota pelin yhdestä osa-alueesta, voisi olla parempi unohtaa koko asia.

- Welc

Edit:
Meni editiksi sitten, kaikille teille lukuisille kiinnostuneille; yksi ylimääräinen sana oli joukkoon pujahtanut.

Rocket Knight
7.9.2002, 17:19:31
heh heh...kuulostaa kivalta.

Toisin löysin vahinkossa tämmöinen sivun (http://www.returnergames.com/), jossa siellä löytyy säännöt, joka voi pelata roolipeliä final fantasyn maailmassa. ei kyllä tosin kuulu tähän juttuihin mutta tsekkaa vaan, jos huvitat...

May
7.9.2002, 18:23:06
Toi on kyllä paras idea pitkään aikaan! Heti mulle kaikki nyt!
Eli siis kannatan ja tarjoudun osallistumaan jos tehtäviä liikenee myös tälläiselle joka ei paljon konetta osaa käyttää. Eri asia on sitten onko sellaisia juttuja... :D
Elkää nyt vaan missään nimessä jättäkö tätä projektia tälle asteelle.

Eetupatukka
7.9.2002, 18:28:08
Antakaa olla jo, ei siitä kumminkaan mitään tule.

:)

Welc
7.9.2002, 22:00:08
Sanottakoon nyt muillekin, että peliä ei ainakaan näillä näkymin ole tulossa, syynä koodaaja(i)n puute.

- Welc