PDA

View Full Version : Apulanta=)

Melinda
6.9.2002, 13:51:15
heh tätä aihetta en itsekkään uskonnut tekeväni mutta kumminkin kun olen joskus ollut ja ostanut kaikki levyt/tehnyt koulussa esitelmiä/ostanut kaikki sinkutkin,DVD ja kaikeet apulantaan liittyvää joten kai sit täst on tehtävä aihe..tykkään mä oikeestaan vieläkin apulannasta mutten ole vaan sattunut kuuntelemaan enää pitkääm aikaan..en nyt jaksa cd:t luetella koska te kaikki varmaan osaatte ne jo ulkoa ja omistan ne kaikki..parhaita biisejä voisin pistää:ehdottomasti ykkonen on Käännä se pois,Odotus,Ilona,saasta,001,miksei uni tuu,kristalliprinsessa,maailmanpyörä,viivakoodit ,timantit,ruhtinaat.reunalla,kirveltäjät,ei yhtään todeistajaa..nojaa tota listaa vois jatkaa loputtomiin mutta kai se syitä ja seurauksia kokoelma cd:ssä on eniten näitä parhaimpia koottu..niin joo sitä syitä ja seurauksia enkkunkielisenä ei oo vielä..(en kai hankkikaan)ja sitä uutta cd:tä "hiekkaa"nimistä saa miettiä..oikeestaan luulen että apulanta suomen kielisenä on paljon parempi kuin enkkunkielisenä.. :)

angela
6.9.2002, 14:17:58
juju, al rulestaa :D
en itse niitä kaikkia levyjä omista, mutta kaikki parhaimmat :)
muistijäljet on kyllä aivan todella hyvä.
ilona ja teit meistä kauniin on parhaita noista vähän vanhemmista piisuista.

yksisiipi
6.9.2002, 15:13:14
Silloin Apulannan alkuaikoina pidin siitä ja paljon. Jostain syystä inhosin sitä siinä välillä, ja nyt taas voin sanoa pitäväni Apiksen uudemmasta tuotannosta. Esimerkiksi "Käännä se pois" on hyvä biisi. Ei tuo kuitenkaan sen erityisemmin iske, mutta eipä ollenkaan huono.

Usagi
6.9.2002, 15:32:50
Joskus vuosia sitten olin aika kovakin Apulanta-fani. Jossain vaiheessa se sitten unohtui, kun aloin kuuntelemaan pelkästään englanninkielista musiikkia, etenkin Offspringiä, mutta olen nyt miettinyt, että pitäisiköhän ostaa se Apiksen kokoelma. Niitä biisejä kuunnellessa kun tulee mieleen kaikkia kivoja muistoja. Ja muutenkin, onhan se oikeastaan hyvä bändi..

Parhaat biisit ovat: Mitä kuuluu?, Teit meistä kauniin, Mitä vaan, Lupasit mulle, Ilona, ja tietenkin se legendaarinen Mato... Se biisi sai minut aikoinaan tätä bändiä kuuntelemaankin.

Pedro
6.9.2002, 16:06:11
Originally posted by Gina
niin joo sitä syitä ja seurauksia enkkunkielisenä ei oo vielä..

Minun tietojeni mukaan Apulannan englanninkielinen levy koostuu Heinola 10:n biisestä, vaikka kansi on sama kuin kokoelmassa. Muutamia biisejä olenkin siltä kuullut.

Luin juuri tuossa eilen Apulannan Maalin Alta -kirjan, mikä oli erittäin mielenkiintoista luettavaa. Tutustuin bändiin joskus Ehjän aikoihin pienenä poikana ja tykkäsin siitä silloin jo jonkun verran. Viime vuosina olen sitten alkanut diggailla enemmän, ja nyt Apulanta on eräs parhaista suomalaisista bändeistä. Parhaita biisejä on ihan tolkuttomasti, mutta jotainhan pitää sanoa: Paha, Paha Asia, Amerika, Tulva, Kusen Tulta, 006, Jyvät (erityisesti live), Kadut, Ruhtinaat yms. Siinä tulikin aika reilusti sitä rytinäosastoa. :) Uuden levyn ostan melko varmasti, sillä Saasta ja Hidas ovat olleet melko lupaavia biisejä.

Rowena
6.9.2002, 18:30:30
Olin aikoja sitten Apulanta-fani. Omistan melkein kaikki cd:t ja sinkkujakin on vino pino. Nykyään al ei enää vaan iske muhun. Siitä on pitkä aika kun olen apista kuunnellu, ja ensimmäinen biisi jonka muinoin kuulin apulannalta oli mitä kuuluu. Muistan vielä sen päivän kun kuulin sen, monta vuotta on kulunu siitä. Nykyisin kuuntelen mieluummin heviä ja raskasta rockia. Mutta on se ihan hyvä bändi kaikin puolin :)

Theemu
6.9.2002, 23:14:12
No mikä nottei Apulannassa.

Aivan kuin kaikki muutkin -levyä kuuntelin pahimpana angstausaikana '99 lähes jatkuvalla syötöllä, ja pidän sitä edelleenkin tämän yhtyeen parhaana tuotoksena. Wirtanen kun on toisen jalkansa vähän upottanut sellaiseen tekotaiteellisuuden suohon eikä ainainen angstista kynäily enää niin hirmuasti nappaa.

Musiikkina silti toimii, vaikka riffiaihioita kierrätetään ja Saasta kuulostaakin viiden pennin Sepulturalta.

DestruX
7.9.2002, 2:25:11
Kuullut olen, mutten pitänyt aivan yksinkertaisesta syystä.. miettikääpä sitä. ;)

Heldy
7.9.2002, 9:26:11
olen kuunnellut apulantaa aina vain kun mahdollista,
mutta harmiksi en omista yhtään cd:tä
:cry:

kuitenkin, hyviä lauluja heillä on ja reilusti.

Mutta ei minua nyt suoraan voi nimittää apulanta-faniksi.

Chang
7.9.2002, 10:34:22
No kyllähän oon jonkin verran kuunnellut apulantaa.Varsinkin riparilla soi aika ahkerasti toi kappale nimeltä Mato.Tykkään paljon tuosta kappaleesta,se niin kieliposkella tehty kappale.Ja ohan sillä muitakin tod hyviä kappaleita.
Mutta en ole mikään himo fani.enenenenenen.

Locke Cole
8.9.2002, 10:03:44
En ole koskaan ollut Apulannan suuri ystävä, suuri kiitos siitä kuuluu Tonin lauluäänelle joka on aivan hirveä IMHO. Enkä muutenkaan pidä Apulannan edustamasta musiikista.

Pyramid Head
8.9.2002, 13:04:46
Kyllä minä pidän Apulannasta, aika paljonkin. Aloitin Apiksen kuuntelun joskus Ehjän aikoihin ja olenkin ostanut kaikki apiksen levyt siitä lähtien. Toni kirjoittaa loistavia sanoituksia ja kyllähän pojat osaavat soittaakkin ihan hyvin. Uutta levyä odotan jokseenkin vaisusti, sillä uusin sinkkubiisi 'Saasta' ei ollut minusta kovinkaan hyvä biisi. Tosin olen kuullut sen vain kerran, joten mielipiteeni saattaa kyllä vaihtua vielä..

Mauler
8.9.2002, 13:47:59
Tyypillinen osoitus suomen musiikkiskenestä.

ottakaa tuo miten haluatte.

Theemu
8.9.2002, 16:42:40
Originally posted by Fantomas
Tyypillinen osoitus suomen musiikkiskenestä.

Ei Suomen musiikkiskene nyt niin hyvä todellakaan ole.

ottakaa tuo miten haluatte.

Takaapäin, kiitos.

nox
8.9.2002, 17:33:12
Apulanta on ollut ärsytyslistassani jo sellaiset 6-7 vuotta. Musiikki ei ole makuuni ja sen lisäksi niiden on ehdottomasti oltava aivan jokaisella festarilla ja ilmaiskonserteissa. Toni vaikuttaa aivan ajattelevalta tyypiltä ja on muutenkin aika persoona. Tuukka on arvostuksessani musiikkivideobisneksen ansiosta. Rummuista ei ole mitään sanottavaa. Trio yhdessä on kuitenkin jotain mitä ei vain jaksa kuunnella.

Mauler
8.9.2002, 20:50:10
Negatiivisessa mielessä.
Suomen musiikkiskene on säälittävä.

FilthSkin
9.9.2002, 10:21:29
eieieieieieieieieieieieieieieiei nappaa ollenkaan.
Sällit on olevinaan niin tosi muusikoita että ne jo itekkin uskoo siihen kusetukseen. Säälittävää skeidaa. muka "syvällisiä" sanoituksia...

mindless
2.10.2002, 21:19:59
Apulanta on todellakin hyvä bändi.
Kun ajattelee sitä, että Toni Wirtanen, bändin lauulaja tekee itse kaikki lyriikat.
Ja apulannaltahan löytyy kauniita sanoituksia, kuin taas vähän omaperäisempiäkin, mikä on hyvä juttu.
Itseni mielestä Lupasit mulle-biisissä on erittäin kauniit sanat.

Itse omistan Apulannan Heinola10-levyn, kokoelmalveyn Syitä ja seurauksia - 30 parasta, ja kasetilla mulla on se uusin, Hiekka-levy.
Ja poltan kohta kaveriltani sen englanninkielisen.
Myös apulannan vanha tuotanto on hyvää, en voisi oikeastaan sanoa onko uudempi vai vanhempi paremaa...
Ja Toni kyllä laulaa hyvin, kieltämättä, ja Tuukka ja Sipe soittavat hyvin.
varsinkin kitara soi hyvin apulannassa.
Tarvii taitoa että osaa soittaa sitä niin hyvin...
Apulannalla on todellakin paljon hyvä biisejä, mutta ainakin nyt yksiä parhaimpia ovat mun mielestä
Odotus
Ilona?
Lupasit mulle
Jumala
Faarao
Ei yhtään todistajaa
(Heinolan) kaksoishuiput
ja onhan niitä sitten paljon muitakin...
Lupasit mulle on ihana. ^^

Apulanta soittaa myös keikoilla hyvin, kokemusta on :P
Ja niillä on myös hauskoja "maskeja" vai kuinka sen sanoisi...

Davidson
18.1.2005, 11:37:29
Aluksi pitää ilmoittaa tähän, että kerkesin tehdä jo tälle bändille oman ketjunavaustekstin jo valmiiksi, koska Apulantaa ei löytynyt siitä bändilistasta. Sitten rupesinkin kattomaan haulla varmistaakseni sen, että entistä ketjua ei löydy, mutta mitäpä minä sitten löysinkään: Wanhan Apulanta-ketjun, että kiitosta vaan siitä listan ylläpitäjälle, että turhaan stressasin tuon pitkän avaustekstin kanssa. =/ No, eiköhän tämä bändi ainakin tämän noston jälkeen lisätä sinne listalle. Copy pastee omasta jutusta:

Aluksi vihasin bändin punkrockräimettä ja teiniasennetta, mutta kummasti se kaverin tehosoitto kuitenkin tehosi minuun aikanaan ja aloin itsekin pikku hiljaa pitää Apulannasta. Sanotaanko, että ilman Ehjä-levyltä löytyvää Mitä kuuluu –biisiä minun faniksi kääntyminen ei olisi silloin tapahtunut, koska se lopullisesti mursi jään bändin ja minun välillä: Jopa niin hyvin, että ensimmäiseksi ostamakseni CD-levyksi päätyi sitten Apulannan seuraava levy vuonna 1997, kun Kolme ilmestyi. Tämä albumi jallitti sitten täysin minut bändin pauloihin, jopa niin hyvin, että yhdessä vaiheessa osasin jopa melkein kaikkien Kolme-levyn kappaleiden sanat ulkoa (ilmiö, jota ei ole sen jälkeen tapahtunut minkään muun albumin kohdalla). Ja löytyyhän tuo levy vielä nykyäänkin levyhyllystäni pölyttymästä, vaikka en ole sitä nyt hirveästi kuunnellutkaan 1990-luvun jälkeen. Bändi on julkaissut monta levyä vuoden 1997 jälkeenkin, välillä huonompia ja välillä vähän parempia, mutta mikään niistä ei kuitenkaan vedä vertoja Kolmelle, paitsi Plastik, joka pääsee aika lähelle, mutta se ei herätä kuitenkaan samalla tavalla haikeita muistoja kuin Kolme.

Apulanta on vuosien saatossa aikuistunut selvästi, mutta samalla siitä on tullut omissa silmissäni ainakin entistä tylsempi, liian perusrockia soittava poppoo. Tämä asia ei kuitenkaan vähennä sen merkitystä, että se kuitenkin sai minut lopullisesti kiinnostumaan musiikista ja täyttämään levyhyllyni vuosien aikana eri klassikkoalbumeilla. Voisin sanoa jopa, että elämäni olisi luultavasti ainakin jollain tavalla erilaista, jos en olisi sitä Kolme-levyä silloin ostanut.

Biiseistä parhaiten iskee suurin osa nopeista kappaleista ja muutama keskitempoinen biisi kuten Mitä kuuluu, Paha,paha asia, Anna mulle piiskaa, Tyhjää ikkunassa, Mex Tex Cowboy sekä Ei yhtään todistajaa. Laskisin jopa pari rauhallisempaa kappalettakin parempiin kuuluviksi: Ainakin Odotus ja 0010 ovat kaikkien näiden vuosienkin jälkeen ihan kelpo kamaa.

Robbie
1.10.2005, 10:19:19
Luojan kiitos Tällainen apulanta ketju on...HUH

no minä kyllä pidän apulannan yhdestä biisistä ja
se on armo.Minä haluisin tietää mitä se TIIMAAN tarkottaa`???
että voiskos joku miulle kertoa siitä jos tietää..????
Siis sitä tiimaan joka tulee siinä kertosäkeessä..
Se *Viimeiseen TIIMAAN *..???
tarvitsisin vastausta.... :D

YUP
1.10.2005, 12:00:46
Kun olin pienempi rakastin apulantaa. Se oli yksi lemppari bändeistäni. Nyt niiden uudet biisit eivät iske minuun, mutta ne vanhan biisit aah, AIVAN loistavia. Minulla on vieläkin ne monet vanhat levyt, mutta ei yhtäkään uusinta singleä tai mitään. En välittäny armo kappaleesta enkä vasten mun kasvojani biisistä vaikka ne toisaalta ihan hyviä olivatkin, mutta vanhemmat on parempia.

Lapamato
27.3.2006, 16:44:41
Apis on legenda, vaan en minä siltikään siitä niin mielettömästi pidä. Etenkin uusi tuotanto sukkaa ihan niin tosissaan että ei mitään rajaa. En ymmärrä, miten jotkut voi sanoa Apulannan uuden tyylin olevan jotenkin parempi kuin entinen. Minusta se "punkahtava" tyyli ja oudot lyriikat olivat aivan hulvattomia, tuolla uudella (ei se enää kyllä ole uusi) levyllä ilmennyt rokimpi meininki ei sitten iske niin ollenkaan. Ihan täyttä paskaa.

Mato! *hyppiipomppiiloikkii* :up:

Hukka
28.3.2006, 11:27:53
Minä en kamalasti perusta Apulannasta, vaikka suosionsa bändi on ansainnutkin. Jostakin syystä bändin kipaleet ei oikeen nappaa eikä varsinkaan Wirtasen lauluääni, jota opin nopeasti vihaamaan. Aivan kamala, suoraan sanottuna, mutta en nyt kehtaa Apulanta-fanien läsnäollessa ruveta herjaamaan. :P

Myös eräs omakohtainen seikka sai minut pitämään Apulannan musiikista entistä vähemmän: Joukko puolitoistametrisiä pissiksiä märisemässä yhdessä suuressa kasassa pimeässä huoneessa Apulannan Ilonan soidessa taustalla. Tällaisen näyn jälkeen ei voi muuta kuin yhdistää sen bändin itseäni ärsyttävään "teiniasenteeseen".

Eli en tykkää.

Snage
6.9.2009, 19:08:34
Vaikkei tämä ole (näköjään) kovin kovassa suosiossa niin itse tykkään. Apulannalta löytyy monia hyviä biisejä. Itse omistankin yhden albumin: Aivan kuten kaikki muutkin ja yllätyin, tämähän oli ihan loistava levy.