PDA

View Full Version : Final Fantasy III remake (Nintendo DS)

Xtazey
15.8.2006, 18:39:04
DS:lle kohta julkaistava FFIII Remake vaikuttaa oikein lupaavalta, ja sen aionkin ostaa. En ole pelannut alkuperäistä peliä, mutta kuvat pelistä ovat saaneet minut innostumaan oikein kunnolla, eikä Wi-Fi moninpeli ole koskaan pahitteeksi. Onko kukaan muu kiinnostunut pelistä?
EDIT: ÄRR.. Perkeleen V :D

mufasa
15.8.2006, 19:57:17
Otsikko puhuu FFIII:stä ja postauksessa on mielestäni kyse VIII:stä, niin onko kyseessä vain typo? Jos on, oletan kyseessä olevan FFIII. Sitä odotan yhä innolla. Tulisi pian niin saisin lisää pelattavaa.

//edit:kasista puhuin, kun niin aluksi aloituspostissa luki.

PhazonBlaxor
15.8.2006, 21:48:00
Aloitusposti ei ole mitenkään hääppöinen. Vaikka mode en olekkaan, niin sanon kuitenkin, että olisit voinut kertoa pelistä vähän enemmän kuin vain "odotan sitä", joka ei kerro mitään.

Kyllä kyllä, itse odottelen peliä myös kuin kuuta nousevaa, ja onneksi odotus pian palkitaan. Viimein ropea DS:lle, olen odottanut jo vaikka kuinka kauan. DS:lle on tiedossa vaikka kuinka monta hyvää roolipeliä, kuten tuo FFIII, FFCC, Baten Kaitos, Tales of plaa plaa(joo, en muista sen nimeä. ^^) ja mitähän niitä nyt muita olikaan?

FFIII on kyllä loistavan näköinen, ja uskon että siitä tuleekin loistava. Pelin grafiikasta tulee mieleeni FFIX, tai siitä tyylistä mikä esim. Taisteluissa on. Peli kyllä houkattaa suuresti, olikos EU:n julkaisusta mitään virallista tietoa vielä?

//Ja mitä ihmettä se Mufasa höpisee FF kasista? o_O Eihän siitä mitään ihmeen remakea ole edes tulossa.

Critis
19.8.2006, 14:38:03
FFIII DS:lle on jo ilmestynyt Japanilaiset kotisivut, tuossa noin. (http://www.square-enix.co.jp/ff3/) En sitten tiedä koska Englanninkieliset sivut mahtavat ilmestyä, itse en löytänyt kuin tämän japanilaisen sivun.

Itse odottelen peliä kovasti ja toivoisinkin sen kohta jo ilmestyvän. En ole alkuperäistäkään FFIII:sta pelannut kuin hiukan matkaa, joten odotukset siinäkin mielessä ovat huikeat että kuinka hyvä FF peli sieltä tuleekaan. Minua kiinnostaa myös nämä Nintendo DS:sän ominaisuudet mitä tämä peli tulee hyödyntämään ja tietenkin parannetut grafiikat ja musiikit. Sen verran mitä tuolta sivulta katsoin niin hahmoa voi ohjata stylus-kynän kanssa ''touch screenillä''. Hahmoillakin on nimet, joten luulisi heilläkin jokin persoonallisuus olevan.

Kysyisinkin tässä samalla että onko Euroopan julkaisupäivä jo lyöty lukkoon?

Sami E
21.8.2006, 19:09:56
Final Fantasy III:n Amerikan-julkaisu on lykkääntynyt 14. päivään marraskuuta. Se jättää vähän enemmän tilaa syyskuun muille roolipelijulkaisuille, mm. Contact ja Dragon Quest Heroes: Rocket Slime.

Final Fantasy III:a ei myöskään tällä hetkellä löydy Nintendo Suomen sivuilta. Näyttää siltä, että englanninkielinen versio ei välttämättä ole tulossa Eurooppaan tämän vuoden puolella. DS on kuitenkin aluekooditon, joten myös amerikkalainen FF3 toimii eurooppalaisissa laitteissa. Nämä tiedot saattavat myös vielä päivittyä syksymmällä, onhan jouluun vielä neljä kuukautta.

Japanissa ehditään sitä ennen julkaista jo pelin soundtrackikin. Final Fantasy III Original Soundtrack (http://www.play-asia.com/SOap-23-83-gv6-71-na-77-2-49-en-15-final+fantasy+iii-84-j-70-1j11-43-9v.html) tulee myyntiin 20. syyskuuta. Mukana tulee DVD, jolla on ainakin pelin introvideo DVD-versiona. Lisäksi soundtrackilla on kaksi bonusraitaa, joista toinen on The Black Magesien esittämä versio lopputaistelukappaleesta.

Juripa
27.8.2006, 18:36:45
Final Fantasy 3 DS on saanut myös oman teemakappaleen jonka nimi on "Once You Meet Her". Enkkuversion voi ainakin kuunnella täällä (http://www.youtube.com/watch?v=ji48zPA3ZvY&mode=related&search=). Se on videopätkä joka näyttää myös kohtauksia NES-versiosta ja pätkässä vilahtelee myös muutama dialogi Englanniksi. Biisistä en sano mitään. Tylsä kuin mikä, tosin niin on alkukuvien tunnarikin.

Ja pätkä ei spoilaa muuta kuin hahmojen nimet :D

Celeb
27.8.2006, 20:27:46
Biisistä en sano mitään. Tylsä kuin mikä, tosin niin on alkukuvien tunnarikin.
Tuo biisihän on aika vanhaa tuotantoa, mikäli ei muisti petä. Minun mielestäni taas tuo biisi on helvetin hyvä.

Näin samalla vähän uutta materiaalia kaupungeista, joten ei tuo ihan turha video ollut. En tiennytkään, että hahmoa voi liikuttaa touch screenillä. :)

Renuski
28.8.2006, 18:11:36
Tuo biisihän on aika vanhaa tuotantoa, mikäli ei muisti petä. Minun mielestäni taas tuo biisi on helvetin hyvä.

Juuri näin ja samaa mieltä :). Risa Ohkihan(tjsp) taisi laulaa aika monen vanhan FF:n sävelistä tehtyjä kappaleita ellei oma muistini petä. Tuo on yksi niistä.

Minä haluan pelin käsiini ;_;! olen aivan ihastunut hahmoihin ja Ignus/Ingus(se blondi herra) Redmagena näyttää niin hottikselta :3. Veli ihmetteli miksi siellä on yksi tyttökin mukana, mutta täytyyhän tyttöjenkin saada joku hahmo johon samaistua :3.
Nyt vain pitäisi saada Nintendo DS...
FF3 onkin ainoa perus FF jota en ole pelannut ja nyt se olisi saatavilla kivoilla grafiikoilla varustettuna~ nam.

Melodika
28.8.2006, 19:02:34
Tätä odotellaan kuin kuuta nousevaa. Vähän matkaa olen alkuperäistä FF III:ta pelannut, mutta en paljoa. Kiltti isukki lupasi Nintendo DS:n joululahjaksi joten sitten vain tämän ostoon kun se tulee. Hahmoihin minäkin ensiksi ihastuin, ne näytti niin hyviltä ja grafiikat yleensäkkin.
Tuota Nintendo DS:ä olin ostelemassa joka tapauksessa, mutta jos siihen tulee näin hyvä pelikin niin mikäs sen parempaa. Nintendogsiin kun kyllästyy niin helposti. ;]
Mutjoo tuosta piisistä sen verran, että tuli mieleen ihan ne vanhat disney laulut. Ei suinkaan huono, mutta ei mikään elämää suurempi. Niinku AC:n OWA versio. Tosin nyt puhutaan ihan erilaisista piiseistä.

Tulisi jo.:boing:

Rune
28.8.2006, 22:33:13
Pray on muutenkin hiton hyvä levy, eikä Love will grow jää yhtään varjoon. Ei nyt montaa biisiä muistu mieleen, joka noilta levyiltä Ei olisi kuulostanut hyvältä. God's Cradle särki vähän korvia, mutta ihan nätti biisi sekin oli. All hail Risa Ohki.

Itse pelistä, tuntuu kummalta kun on ollut niin pitkään poissa pelimaailmoista ja jättänyt peli- ja konsoliteknologian kehittymisen aivan omaan arvoonsa. Pitkästä aikaa kun vilkasee, niin minun silmiini tuollainen grafiikka kelpaisi hyvin tuolle vanhalle kunnon PS 2:lleni nurkassa, joka on viimeisen vuoden aikana nähnyt minun käytössäni lähemmäs 20 tuntia Disgaeaa, ja siinäpä se sitten olikin. DS:n kompaktin koon kun huomioi, niin minun käsityskykyni loppui jo pitkä aika sitten.

Eli, ei helvetti. Tuota testaisin kyllä ilolla. Kolmonen ei koskaan auennut minulle oikein muutenkaan, kun en sitä kovin pitkälle jaksanut pelata, joten kokemuspiirin kartuttaminen pitemmälle tälläkin saralla ei haittaisi lainkaan. Se DS:n valitettava puuttuminen vaikeuttaa tilannetta vähän, toisaalta...

Mutta, jumalattoman kivalta näyttää, ei siinä mitään. Kiinostaisi kerrankin pitkästä aikaa nähdä mitä ne keksivät tuohon, kun nelosen, ykkösen ja kakkosen remaket eivät olleet kovin kummoisia. Olisin mielelläni nähnyt esim. kutosesta ja nelosesta ainakin vastaavantasoiset remaket, ja vitonen olisi samanlaisen ansainnut saman tien. Harmi vain, että remaket ovat tähän mennessä - mitä lähes jokaista olen ainakin vartin ajan testannut tavalla tai toisella - tuoneet vain todella pieniä graafisia muutoksia (GBA olisi riittänyt kovempaankin rukkaukseen, sekä musiikin, että grafiikan saralla. Ks. Golden Sun) ja korjanneet typån jos toisenkin siellä täällä, mutta kokonaan uuden pelin tuoma uuden kokemisen ilo on jäänyt jokaisesta täysin pois. Moneen näistä olisi voinut keksiä paljon paljon kaikkea pikkukivaa lisää. En sano, että olisin kovin suuri japanilaisen tarinankerronnan fani, mutta kyllä ne jotain ovat osanneet tehdä oikein, välillä.

Kiva kuitenkin, että musiikkia ovat käyttäneet fiksusti. Pray ja Love will grow ovat sattuneista syistä jääneet ihan liian paljon varjoon, ikiwanhaa tuotantoa kun ovat ja sisältävät musiikkia muulle maailmalle tunnetummista Finaleista 1-5. Kutosesta on muutama kappale, mutta se ei riittänyt viemään käsittääkseni levyjä ulkomaille. Sääli sinänsä, mutta toivottavasti uudelleenjulkaisut molemmista levyistä näkisivät päivänvalon jossain välissä. Mielelläni hankkisin nuo koristamaan levyhyllyäni ihan virallisinakin.

Razakin
29.8.2006, 8:54:48
Hitusen offaria alkuun ~~

Pray on muutenkin hiton hyvä levy, eikä Love will grow jää yhtään varjoon. Ei nyt montaa biisiä muistu mieleen, joka noilta levyiltä Ei olisi kuulostanut hyvältä. God's Cradle särki vähän korvia, mutta ihan nätti biisi sekin oli. All hail Risa Ohki.
Itselleni iski Love Will Grow'ssa laulava Ikuko Noguchi Ohkia enemmän, mutta hyviä hoilaajia kummatkin.

Kiva kuitenkin, että musiikkia ovat käyttäneet fiksusti. Pray ja Love will grow ovat sattuneista syistä jääneet ihan liian paljon varjoon, ikiwanhaa tuotantoa kun ovat ja sisältävät musiikkia muulle maailmalle tunnetummista Finaleista 1-5. Kutosesta on muutama kappale, mutta se ei riittänyt viemään käsittääkseni levyjä ulkomaille.
Harvoin FF-sovituslevyjä on viety ulkomaille, etenkin vanhoja. Yksi levy sentään osittain Suomessa tehtiin.

Sääli sinänsä, mutta toivottavasti uudelleenjulkaisut molemmista levyistä näkisivät päivänvalon jossain välissä. Mielelläni hankkisin nuo koristamaan levyhyllyäni ihan virallisinakin.
Cdjapanista vaan tilaamaan, Square/NTT Publishing uudelleenjulkaisi 2004 kohtalaisen ison määrän vanhoja Square-alppoja, joissa oli mukana kummatkin vokaalikokoelmat. Love Will Grow (http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=NTCP-5041) ja Pray (http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=NTCP-5006).

Ja onneksi pelin amerikan julkaisuun on vain muutama kuukausi jäljellä, jaksa odotella että pääsee kolmosenkin pelaamaan taas läpi, emulaattorilla se tuli joskus pelattua ja hyvä kokemus olikin. Onneksi sentään Square on tajunnut palkata Yoshidan suunnittelemaan hahmot, pitkästä aikaa mukavan näköisiä FF-hahmoja tulossa siis.

Onneksi sentään soundtrack julkaistaan tässä kuussa, pääsee tutustumaan miten Tsuyoshi Sekito ja Keiji Kawamori ovat tuttuja sävelmiä sovittaneet.

Rune
29.8.2006, 12:38:11
Hitusen offaria alkuun ~~ Toivottavasti loppuun pikemmin kuin alkuun... ;)

Itselleni iski Love Will Grow'ssa laulava Ikuko Noguchi Ohkia enemmän, mutta hyviä hoilaajia kummatkin. Ai, niissä on eri laulajat? No, sen siitä saa kun menee puhumaan taustatutkimus täysin auki. No, hyviä levyjä jokatapauksessa.

Harvoin FF-sovituslevyjä on viety ulkomaille, etenkin vanhoja. Yksi levy sentään osittain Suomessa tehtiin. Josta en itse edes pahemmin pitänyt. Pari biisä on jäänyt kuulematta, mutta yleinen taso Dear Friendsilla oli mielestäni aika heikko. Home sweet home, Waltz Suomi ja The Land Unknown olivat tajuttoman hyviä, mutta suurin osa suorastaa särki korvia. Grande Finalen ja Celtic moonin jälkeen petyin aika pahasti.

Yks kaks kol, kaks kaks kol...

Cdjapanista vaan tilaamaan, Square/NTT Publishing uudelleenjulkaisi 2004 kohtalaisen ison määrän vanhoja Square-alppoja, joissa oli mukana kummatkin vokaalikokoelmat. Love Will Grow (http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=NTCP-5041) ja Pray (http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=NTCP-5006). Meh, pitänee katsoa... Ulkomailta levyjen tilailuun en ole pahemmin perehtynyt ja mietin kahdesti ennenkuin siihen rupeankaan, mutta harkitsemisen arvoista ainakin. Kiitos linkeistä.

Onneksi sentään soundtrack julkaistaan tässä kuussa, pääsee tutustumaan miten Tsuyoshi Sekito ja Keiji Kawamori ovat tuttuja sävelmiä sovittaneet. Tuttuja ja tuttuja... =) Kuten sanottua, kolmonen on jäänyt todella etäiseksi kokemukseksi kaikin puolin, valitettavasti, mutta jos kerta graafisesti päästään tuohon DS:llä, miksei musiikinkin laatu olisi kahta parempaa. Pitänee tutustua Soundtrackiin jahka sitä löytyy jostain.

Razakin
29.8.2006, 15:49:58
Ai, niissä on eri laulajat? No, sen siitä saa kun menee puhumaan taustatutkimus täysin auki. No, hyviä levyjä jokatapauksessa.
Äh, kirjoitinpa taas epäselvästi, tarkoituksena oli sanoa että Love Will Grow'ssa Risa Ohkin kanssa laulanut Ikuko Noguchi.

Meh, pitänee katsoa... Ulkomailta levyjen tilailuun en ole pahemmin perehtynyt ja mietin kahdesti ennenkuin siihen rupeankaan, mutta harkitsemisen arvoista ainakin. Kiitos linkeistä.
CDjapanista on lopulta helppo tilata, etenkin jos sattuu Sammon Visa Electronin omistamaan. Mutta onhan aina niitä välikäsiä kenen kautta tilalta.

LizzieFox
29.8.2006, 22:26:33
Final Fantasy III:n Amerikan-julkaisu on lykkääntynyt 14. päivään marraskuuta. Se jättää vähän enemmän tilaa syyskuun muille roolipelijulkaisuille, mm. Contact ja Dragon Quest Heroes: Rocket Slime.
Se jättää vielä vähän tilaa sille että ehdin saada sen syntymäpäivälahjaksi. *^_________________^*

Heh, no ei nyt sentään (välttämättä). Mietinkin tässä muutamaviikko (korkeintaan) taaksepäin että eikös se niin ollut että ne ovat tekemässä FF kolmosesta DS:lleversion. Säikähdin jo että olen kuvitellut koko asian mutta näyttäähän se ihan totta olevan kun täällä on ketjukin tälle tulevalle pelille. Vaikka peli käännetäänkin DS:lle niin toivon silti hartaasti että siinä ei olisi pakko käyttää kosketusnäyttöä koska ainakin Ultimate Spider-mania pelatessa se tuotti vaan hankaluuksia ja vaikeutti pelin kulkua niin paljon etten ole muutamaan viikkoon koskenut koko peliin (tai sitten sejohtuu vaan siitä ärsyttävästä vastuksesta..). Noh mutta silti on vaan ärsyttävää jos niitä vastuksai pitäisi alkaa sohimaan tikulla eikä sitä/niitä voisi hoidella tavalliseen tapaan painamalla muutamia nappuloita. Kävin tuolla www-sivuilla joissa ei harmikseni ollut edes englannin kielisiä tekstejä mutta sentäs isot otsikot ymmärsin (ne olivat englanniksi!) ja kävin tsekkailemassa päähenkilöiden kuvia. Nättejä ovat. Peliä odotellen, säästän rahaa.

PhazonBlaxor
2.9.2006, 15:30:14
FFIII on kyllä varmaan DS:n odotetuimpia pelejä. Japanin pelimyynnin viikolistassa se meni ensimmäiseksi, peli myytiin loppuun. Kuten näkyy:

01 NDS Final Fantasy III - 503.051
02 NDS New Super Mario Bros - 65.556
03 NDS Rune Factory - 42.210
04 NDS Brain Age 2 - 41.784
05 NDS Cooking Navi - 37.326
06 NDS Tamagotchi 2 - 30.504
07 NDS Mario Basketball 3on3 - 30.355
08 NDS Animal Crossing WW - 30.023
09 NDS Brain Age - 22.866
10 NDS English Training - 17.465

FFIII myi melkein kaksi kertaa enemmän kuin muut TOP-10 listan pelit yhteensä, joten on sitä odotettu Japanissa. Ja tähän väliin myös mielenkiintoinen huomio, kaikki TOP-10 listalla olevat pelit ovat DS:lle.

En malta odottaa tuota FFIII:tä, kun PS2:lle ei tunnu ikinä mitään Finaleja tulvan perille, niin onneksi edes DS:lle. Ellei sitten euroopan julkaisu myöhästy TAAS kuten aina Finalejen kohdalla tuuppaa käymään. :/

Tangentti
2.9.2006, 22:14:30
Voi kun saisi jostakin ilmasen DS:n sillä yhden pelin takia en viitsi konsolia hankkia. FFIII:sen olen NES-emulla pelannut läpitte ja hyvä se oli ja nyt oikein kunnon juonen kera niin kyllä houkuttelee. Mitä tulee eurooppafinalien hitaaseen tulemiseen johtunee siitä että käännöstyö etenee niin hitaasti. Tyypit kuitenkin kääntää niitä tällaisella mentaliteetilla: "huhhuh, yks lause käännetty, oho sehän onkin väärin no korjaan sen huomenna otan loppupäivän vapaata".

Razakin
3.9.2006, 10:30:30
Voi kun saisi jostakin ilmasen DS:n sillä yhden pelin takia en viitsi konsolia hankkia. FFIII:sen olen NES-emulla pelannut läpitte ja hyvä se oli ja nyt oikein kunnon juonen kera niin kyllä houkuttelee. Mitä tulee eurooppafinalien hitaaseen tulemiseen johtunee siitä että käännöstyö etenee niin hitaasti. Tyypit kuitenkin kääntää niitä tällaisella mentaliteetilla: "huhhuh, yks lause käännetty, oho sehän onkin väärin no korjaan sen huomenna otan loppupäivän vapaata".
Juu, paitsi että peli pitää kääntää viidelle eri kielelle yhden sijaan, ja onhan siinä myös varmana muitakin asioita takana. Mutta miksi odottaa euroopan julkaisua kun voi tilata suoraan jenkkiversion helposti, etenkin kun DS on aluekoodivapaa laite. :/

PhazonBlaxor
3.9.2006, 12:21:57
Mutta miksi odottaa euroopan julkaisua kun voi tilata suoraan jenkkiversion helposti, etenkin kun DS on aluekoodivapaa laite. :/

Totta, jotkut suomalaiset kaupat jopa tilaavat jenkeistä pelit omaan kauppaansa, koska eurooppaan ne tulevat niin hitaasti. Esim. Konsolinet otti DS:n Age of Empiresin jenkeistä, joten sieltä pystyi peliä tilaamaan jo pari kuukautta aikaisemmin, ennen kun eurooppaan koko peliä oli edes tullut. Minulla on kaksi jenkkipeliä DS:lle, ja hyvin ovat toimineet.

Faust
3.9.2006, 12:57:23
Voi kun saisi jostakin ilmasen DS:n sillä yhden pelin takia en viitsi konsolia hankkia.Pystyyhän DS:llä pelaamaan myös tulevia FF V:a ja VI:a, joten ei se ihan turha ostos ole.

FF III on yksi parhaista FF-peleistä, ja tätä remakea on odotettu jo hyvän aikaa, vaikka olen edelleen 3D-grafiikaa vastaan, varsinkin, kun se ei ole mitenkään kauniin näköistä (DS:n standardeilla se voi olla hyvää grafiikkaa, mutta hienoa se ei missään nimessä ole). Pikselit kunniaan.

Toivon vain, ettei tarinaa ole ryssitty väkisin väännetyllä monimutkaisuudella.

Tangentti
3.9.2006, 17:46:39
Minkä hintaisia nämä Nintendo DS:t ovat. Sillä tuo FFVI advance versio alkoi houkuttelemaan samoin FFIII vaikka innostukseni sarjaan on hieman hiipunut mutta VI kyllä vielä on todella viihdyttävä ja III:sessa on yks sarjan hupaisimpia hahmoja:Desh, jos hän nyt remakessa.

Nyarlathotep
3.9.2006, 18:32:38
Minkä hintaisia nämä Nintendo DS:t ovat. Sillä tuo FFVI advance versio alkoi houkuttelemaan samoin FFIII vaikka innostukseni sarjaan on hieman hiipunut mutta VI kyllä vielä on todella viihdyttävä ja III:sessa on yks sarjan hupaisimpia hahmoja:Desh, jos hän nyt remakessa.Tuollainen paketti, jossa on Nintendo DS + 1 peli + jotain muuta pientä sälää maksaa uutena kaupassa 149 euroa. Pelkkä DS Lite ilman peliä maksaa suurinpiirtein saman verran. Käytettynä DS:ää saa vaikkapa huuto.netistä alle satasella, joten eipä nuo hinnat mitään hirveitä ole.

FF-Fan
18.9.2006, 21:16:31
Juu, paitsi että peli pitää kääntää viidelle eri kielelle yhden sijaan, ja onhan siinä myös varmana muitakin asioita takana. Mutta miksi odottaa euroopan julkaisua kun voi tilata suoraan jenkkiversion helposti, etenkin kun DS on aluekoodivapaa laite. :/ Ehkäpä siksi, että amerikkalaisessa versiossa saattaa olla hieman poikkeava kansi ja pieniä "bugeja", kuten Final Fantasy IV:n Amerikan-versiossa oli. Ja vaikka myös siksi, että yhdysvaltalaisten kääntämänä pelin kieli on sataprosenttisen varmasti typerää amerikanenglantia.

Niin, odotan itsekin tuota peliä suurella innolla. Olen Faustin kanssa samaa mieltä: Final Fantasy III on yksi parhaista FF-peleistä, kenties jopa paras! Hassua kyllä, koska NES-versio ei graafisesti ole kovinkaan upeaa. III:ssa kuitenkin on vain alusta loppuun niin mahtava, sellainen sanoinkuvaamaton tunnelma. Olisin itsekin halunnut pelin DS-julkaisun mieluummin 2D-grafiikalla mutta tärkeintä minusta kuitenkin on, että kolme asiaa alkuperäiseen nähden säilyy - juoni, maailmankartta ja musiikit. Ja minun tietääkseni tarinaan ei ole puututtu muutoin kuin että pelin neljälle orvolle sankarille on kullekin annettu omat taustansa.

Vaikka olenkin kärsivällinen, tahtoisin minäkin tietää, missä kuussa ja minä vuonna tuo peli julkaistaan Euroopassa. Onkohan niin, ettei sitä vielä joulukuun aikana tehdä, kuten jossain vaiheessa oli tarkoitus?

Razakin
19.9.2006, 7:46:06
Ehkäpä siksi, että amerikkalaisessa versiossa saattaa olla hieman poikkeava kansi ja pieniä "bugeja", kuten Final Fantasy IV:n Amerikan-versiossa oli. Ja vaikka myös siksi, että yhdysvaltalaisten kääntämänä pelin kieli on sataprosenttisen varmasti typerää amerikanenglantia.
Kannen poikkeavuus ei paljoa haittaa, ja kyllähän taitaa nuo PAL-kannet myös välillä poikkeavia olla.

Ja mikä estää bugien jäämisen PAL-versioon, ja FF IV Advancen bugit taisivat osittain johtua siitä että se portattiin Wonderswan versiosta. Ja itselleni taas amerikanenglanti toimii paremmin kuin brittiversionsa, ja ei Square hirveästi taida pelejänsä lokalisoida brittienglantiin, mitä nyt ehkä pari pientä lausetta saa pienet muutokset. Tietty, saa todistaa että väärässä olen.

Crux
5.12.2006, 9:46:58
Elikkä ketä tämä julkaisu kiinnostaa? Kuka aikoo ostaa (muu kuin minä)?

Siis tämä peli on uudelleen julkaisu 8-bittisen Final Fantasy III pelistä.

http://www.fffin.com/final-fantasy-iii/

Pelissä on suunnilleen samaa grafiikka luokkaa kuin Playstationin FF VII - FFIX peleissä. Ainakin alku videossa on täydelliset grafiikat.

http://www.youtube.com/watch?v=Ich21i4Y14o

Peli on julkaistu Japanissa ja Amerikassa.... Aina me Eurooppalaiset kärsimme, mutta peli ilmestyy joskus seuraavan vuoden aikana.

Masteil
5.12.2006, 16:18:07
Itseäni rupesi kyllä videon jälkeen kiinnostamaan erittäin paljon. :D myös in-game grafiikkoja on parannettu huomattavasti, toisin kuin ajattelin tuota introduction videota katsellessani.
Harmi vain että en ajatellut ostavani DS:ää, tosin nyt kyllä rupeaa mietityttämään, varsinkin jos lisää vanhoja ff:iä tehdään sille.

Jos pelimyy hyvin Square-enix toivottavasti huomaa miten paljon rahaa he saavat jos käynnistävät ff-remake kampanjan. :) Ei kun ostamaan siis.

Toivottavasti vanhoja ff:iä remasteroitaisiin lisää tulevaisuudessa.

Omenarosvo
5.12.2006, 16:29:28
Minä takuuvarmasti hankin pelin, kunhan se ilmestyy. Mitään kiirettä sillä ei tosin ole, sillä minulla on vajaa parikymmentä peliä ostoslistalla ennen sitä. Ihan hyvä vain ettei ole ihan seuraavan kuukauden juttu.

Olen itse asiassa kokeillutkin peliä muutaman minuutin verran. Lumisade kävi kylässä, ja hänellä oli se jollain DS:n flashkortilla piraattiversiona. Alkuanimaation framerate oli siltä kortilta luettuna töksähtelevä, mutta lopullisessa versiossa se on ilmeisesti loistotavaraa.

Crux
5.12.2006, 18:10:55
Harmi vain että en ajatellut ostavani DS:ää, tosin nyt kyllä rupeaa mietityttämään, varsinkin jos lisää vanhoja ff:iä tehdään sille.

Vanhoista ei ole tietoa mutta ainakin FF XII - RW (Reveant Wings) julkaistaan joskus. Mutta Square on näköjään kiinnostunut Ds:stä ja sen pelaajien rahoista: Dragon Quest Heroes Rocket Slime, Children of Mana jne.

Osta ihmeessä!

SDNKorento
19.12.2006, 21:59:20
Jos pelimyy hyvin Square-enix toivottavasti huomaa miten paljon rahaa he saavat jos käynnistävät ff-remake kampanjan. :) Ei kun ostamaan siis.

Toivottavasti vanhoja ff:iä remasteroitaisiin lisää tulevaisuudessa.

Kyllähän FF5 ja FF6 on tulossa GBA:lle remakeinä. Mielestäni pelit toimii paremmin käsikonsoleilla, kuin vanhalla PS:llä, jolla pelit lataavat hieman pidempään.

FF3:ssa huolestuttaa frameratet ja mahdolliset uudistukset. Toivottavasti peli tehdään sujuvaksi, eikä komeaksi diashowksi. Trailereitä en ole uskaltanut katsoa, sillä haluan pelin yleisilmeen pysyvän yllätyksenä. Kertokee toki mielipiteitä

Sininenkissa
27.12.2006, 1:02:58
Vau, tästähän tulee upeaa. Katsoin vähän tuota nettisivua tuolla alussa päin ja olin vähän suu pyöreällä. Jotain noin kaunista DSllä. :O Tästä tulee jonkin näköinen pakko-ostos muitten DSlle tulevien Final Fantsyjen kanssa. Onneksi ostin sen konsolin, jolle näitä alkaa ilmestyä enemmänkin vaikka jossain välissä hieman kaduinkin ostostani kun tuntui, ettei pelejä sille tahdo löytyä mistään.

Minusta olisi mukavaa, jos näitten rinnalla tulisi vielä kutonen DS-versiona, koska en ole pelannut FFiä seiskasta alaspäin. Tämä kolmonen vaikuttaa todella kiinnostavalta niin tarinoinensa kuin kuulemieni tarinoitten perusteella. Voisikohan seiskasta tehdä DS-versiota? *nauraa ajatukselle* Odotellaan nyt vain julkaisupäivää tälle ja yritetään pitää housut jalassa ennen kuin ainakaan itse alan kattoon pomppimaan.

Celeb
12.1.2007, 19:40:17
Muistaakseni GBA:lle on tulossa FFVI:sta uudelleenjulkaisu.

Olen nyt pelannut FFIII DS:ää sellaiset 17 tuntia ja olen reilusti yli puolivälissä. Kuitenkin tehtävää riittää aivan pirusti vielä sidequestien kannalta ja vähän vähemmän itse tarinan. Pelin ulkoasu on aivan älyttömän söpö ja kylissä olevat puut tuovat paljon eloa. Maailmankartta on suhteellisen ruma verrattuna battleihin ja luolastoihin/kyliin, mutta sen kyllä kestää.

Kylissä oleskelevat sivuhahmot ovat hauskoja ja heidän tarinoitaan on mukava kuunnella. Taistelusysteemiin saa syvyyttä jobien ansiosta ja jobeja kyllä riittää, kun tahtoisi käyttää enemmän jobeja kuin hahmoja on. Normiviholliset on joskus yllättävän vaikeita ja koko peli on tajuttoman vaikea verrattuna FFX:n turhankin helppoon tasoon.

Sitten vielä pieni spoileri koskien Phoenix Downeja, mutta ei liity juoneen millään tavalla (joten ei ole oikeastaan vaaraa katsoa :).)
Joo, Phoenix Downeja on turha etsiä mistään kaupasta.

Nelva
2.2.2007, 14:57:31
Minäkin olen nyt kovasti odotellut tuota kolmatta osaa tulevaksi DSlle, mutta se näyttää ilmestyvät joskus huhtikuun aikana vasta, eikä oikein innostaisi odottaa vielä niin pitkään. Jotenka, kyselisin josko tietäisitte, mistä saisin tämän jenkki-version tilattua Eurooppalaisesta nettikaupasta? Ja hinta ei saisi olla järjetön 60e, jollaista olen nähnyt pyydettävän Suomessa julkaisun myöhäisestä ajankohdasta johtuen.

Kiitos! :)

Juripa
17.2.2007, 20:18:27
Tänään kuuntelin Final Fantasy 3 DS-version soundtrackin ja välillä nousi ihokarvatkin pystyyn. Teemakappaleesta en ole koskaan pitänyt, minusta se on niin vanhanaikainen. Ei hyvä. Taistelumusiikki olisi myös voinut olla vähän menevämpi, mutta bossimusiikki oli aivan eri luokkaa. Dark Crystal on ehdottomasti meikäläisen lempparimusiikki tästä soundtrackistä.

Ai Celebillä on jo tämä? Osaisitko kertoa vaikka spoilerissa että toimiiko tämä jobbisysteemi samalla tavalla kuin NES-versiossa? Onko tässä mahdollista oppia uusia abilityjä FFV:n tapaan?

Vibra
20.2.2007, 23:42:13
Itseäni ei hirveästi kiihota uusintalämmittely ja klassikon (?) raiskaus. Eiköhän näillä vanhoilla finaleilla ole jo tehty tarpeeksi rahaa. Käytetään mielummin enemmän resursseja uusiin ja tehdään niistä vieläkin parempia (FFXII on kyllä suht´ hiottu teos kuulemani mukaan). Noh ei nyt kuitenkaan tuomita peliä tuosta vain suorilta käsiltä. Joltakin DS:n omistavalta tutulta täytyy pummia kokemuksia tästäkin pelistä.

Alkuperäiseen kolmoseen olen kyllä tutustunut. Final Fantasyjen tasolla ei kovinkaan hyvä peli mielestäni, etenkin verrattuna seuraavaan neljään loistavaan osaan.

FF-Fan
7.3.2007, 4:44:38
Minäkin olen nyt kovasti odotellut tuota kolmatta osaa tulevaksi DSlle, mutta se näyttää ilmestyvät joskus huhtikuun aikana vasta, eikä oikein innostaisi odottaa vielä niin pitkään.
EDIT: Peli julkaistaankin onneksi jo 4.5. Kärsivällisyyttämme siis koetellaan enää hieman alle kolme viikkoa. Voi sitä iloa, kun se lopultakin julkaistaan.

Juripa
10.4.2007, 17:20:50
Olen tässä nyt muutaman tunnin pelaillut jenkkiversiota. Ihan hyvä tämä on vaikka mitään mullistavaa tästä ei löydy alkuperäiseen verrattuna. Vain grafiikka ja muutama pikku jippo jotka eivät juonellisesti mihinkään, kuten ensimmäiset ammatit sai vasta Jinin jälkeen. Taistelut osaavat kyllä olla vaikeita kuten Celebi sanoi, mutta olivathan ne vaikeita NES-versiossa. DS-versiossa onneksi onnettomat quest-hahmot onneksi osallistuvat myös taisteluihin mutta he hyökkäävät silloin kuin he parhaaksi näkevät. Mutta peli toimii yllättävän hyvin DS:llä, ja grafiikkakin on hienoa vaikka aluksi tuntuikin oudolta kun DS:n ruudut olivat niin pienet. Videoissa peli näytti erillaiselta.

Kuten tuossa aikaisemmin sanoin, peli on päivitetty enimmäkseen grafiikoilla ja persoonallisilla hahmoilla. Eniten jäi kyllä ketuttamaan Equip-systeemi jossa optimize oikeasti loistaa poissaolollaan. Minusta on todella turhauttavaa vaihtaa hahmojen varusteet manuaalisesti. Mutta onneksi DS-versiossa ei tarvitse ottaa varusteita pois ammattia vaihtaessa kuten NES-versiossa. Niin ja kapasiteettipisteet on myös unohdettu. Ammattia voi vaihtaa siis niin paljon kuin sielu sietää ilman ettei tarvitsisi pähkäillä mihin niitä typeriä pisteitä käyttäisi. Valitettavasti FFV:n abilitysysteemiä ei 3 DS:ssä ole, se olisi toiminut tässä erinomaisesti. Toki jokaisella hahmolla on omat job-levelit mutta ne ei pahemmin vaikuta hahmojen taitoihin. -> Takaisin pelaamaan :)

Nelva
10.4.2007, 18:26:42
Minä en ole erityisen innostunut ollut tästä pelistä, vaikka tämä on kai suunnilleen jo reilun kuukauden ollut, tai kaksi, kuitenkin vähän ennen kuin FF12 julkaistiin. Pelasin muutaman tunnin tätä ja mietin, että onpas söpöä, oiiih. Tappeluitakaan ei tullut liikaa ja niissä oli tarpeeksi haastetta. Mutta äh, ne jobit, en minä jaksa sellaista, rahaa ei ole tarpeeksi, kun tulee taas esille se, miten mielelläni minä mieluummin juoksen tappelusta karkuun. Levelit jäävät aika alhaisiksi ja tässä pelissä se haittaa, 7-9 ei niin kovinkaan.

Sitten tuli 12 ja läpipeluun jälkeen en ole kuitenkaan jaksanut enää 3sta pelata. Se tappeleminen siinä alkaa vain ärsyttää kun tottui siihen vapaampaan tapaan. Ja edelleen, ne valitsemiset valkoisen tai punaisen maagin tai ties minkä välillä ei jaksaisi. Jotenka lainasin sen veljelleni, joka innostui siitä, enkä ole kaivannut takaisin. Paitsi, että se maksoi 35e, että siten tietysti, mutta ei pelattavuuden takia. Muutaman tunnin ehdin johonkin viikinkien kylän jälkeen mentävään torniin ja ei ole kiinnostanut. Alan olla liian paatunut pelaaja, mikään ei tunnu enää oikein kunnolla iskevän. Ihan tylsää. Voi niitä entisiä aikoja, kun kaikki oli paljon jännittävämpää... Mutta periaatteesta tämä täytyy silti jossain vaiheessa pelata läpi, heh.

Deino
26.9.2007, 16:44:48
Itse tykkäsin ja tykkään edelleen, vika bossi odottaa enään vain löytytystä :>
Voisivat kyllä tehdä DS:lle muitakin remakeja?

Mitä yhdistelmiä käytätte? Isku yhdistelmiä sekä Job yhdistelmiä meinaan.
Dragoonille haste ja Jumppia, kaikkee kivaa löytyy :>

Yukimaru
27.9.2007, 14:43:22
Täytyypä myöntää tähän aluksi, että ensiksi olin vastaan FF-pelien pelaamista taskukoneella. Pokemonit kyllä menee, mutta yleensä FF-pelit pitää pelaa isolla ruudulla. Kuitenkin kun tämän pelin lopulta sitten ostin se aate lensi pelitunnin päästä kaivoon.

Final Fantasy III DS oli yksi parhaimmista yllättäjistä, joka sai minutkin pelaamaan ropeja taskukoneilla. Grafiikka ei ole mitään FFIX luokkaa, mutta jotenkin siinä on samaa fiilistä hiukan. Designit ovat kivoja ja hahmot näyttävät söpöiltä. Se olikin kiva yllätys, että square ei ollut paljoa tätä muutellut vaan lisännyt pikkasen juonta, hahmoille persoonallisuuden ja parantanut musiikkia/Grafiikkaa. Oli myös mukava nähdä, että maailman kartta toimi aika samalla tavalla kun alkuperäisessä, mutta paremmilla graffoilla.

Kylmät väreet nousivat jo ekassa taistelussa, kun uudelleen soitettu versio tappelumusasta lähti soimaan. Sikäli koska FFIII taistelu musa on minun mielestä paras FF taistelu musa.

Pidän hahmoista ja ehkä paras heistä on Ingus "koska voitto fanfaarissa kaikki muut mollottavat sinua iloisena, mutta hän mököttää sivussa ja näyttää kovaltaXD". Tuota lukuunottamatta hänellä on hyvä persoonallisuus ja well kaikki nuo päähahmot ovat "kilttejä" toisilleen.

Jos nyt pitäisi sanoa, jokin asia mikä hämäsi niin se varmaankin, että nuolet ovat rajalliset. Okei olen pelannut tätä ennen näitä uudenajan ropeja, kuten .hack//GU, Tales of the abyss, Persona 3, Soul Cradle etc. Joten ei se huono juttu siis ole, mutta tuntui vähän oudolta kun joudut aina vahtaamaan nuolien määrää ja sitten kun sinulla loppuu ne kesken bossen niin "hups milläs nyt ammun?".

Positiivinen kokemus ja varmasti DS:sän parhaimmistoa^^

tumii
26.10.2007, 19:38:00
Joo, nyt olen pelannut sen FFIII DS-version läpi. Oli aivan mahtava peli, ja suosittelen pelaamaan sitä. Se on paljon parempi kuin alkuperäinen NES-versio, ja siinä on jotain uutta... Jota en kerro, se selviää pelaamalla, se IronGiant on liian vaikeaa...

Grafiikat yllättivät pahanpäiväisesti. En olisi uskonut että DS:n graffat olisivat verrattavissa PS1:n peleihin. Erityisesti Crystal Tower yllätti sekä kaikki muut paikat. Hyvä oli se, että pelissä oli mukana myös perinteinen Freelancer, joka voi pukea päälleen lähestulkoon mitä vaan.

Musiikki toi todellakin kylmät väreet heti ensimmäisessä taistelussa, olisi luullut kyllä PALJON huonommaksi, mutta minkäs sille voi? FF3:n taistelumusa rokkasi jo NES-versiossaan, mutta vain 3(?)-kanavaisella äänellään.

FF-Fan
31.10.2007, 17:17:21
Samoin, sain vajaat kaksi kuukautta sitten tämän kauan odotetun pelin viimein hankituksi ja pari viikkoa sitten pääsin läpi.

Heti alkuun täytyy sanoa, että peli oli pieni pettymys siinä suhteessa, että mitään ekstroja ei saa pelattua, ellei hanki Wi-Fi USB connectoria ja lähetä viestejä "ystävälle", vaikkakin tämä uusi viestittelyominaisuus sinänsä on ihan kiva. Täytyy kai hankkia se laite jossain vaiheessa, niin että pääsen pelaamaan FFIII:n ihan kokonaan.

Olen pelannut alkuperäisen FFIII:n aiemmin fanikäännöksenä, ja arvostan kyseistä versiota erittäin paljon, joten odotukset tälle DS-versiolle olivat kovat. Hieman uudistettu alkutarina oli minusta mukava muutos alkuperäiseen nähden. Samoin pidin lisätyistä välianimaatioista ja muista muutoksista, jotka hieman selvensivät tapahtumia. Sen sijaan taistelujen toteuttaminen ei minua juurikaan miellyttänyt siitäkään huolimatta, että joillekin hahmoluokille oli lisätty uusia komentoja. Ensinnäkin DS:n versiossa vihollisia tulee maksimissaan aina vain kolme (poislukien yksi ei-satunnainen taistelu), kun alkuperäisessä teoreettinen maksimimäärä vihollisille on kahdeksan! Tästä johtuen monien vihollisten HP-määrää on nostettu, mikä puolestaan tekee kaikkien vihollisten tuhoamisen kerralla vahvoillakin loitsuilla hankalammaksi. En pidä siitä. Todellinen ongelma on kuitenkin silloin, kun vastaan tulee vihollinen, joita ei voi olla enempää kuin yksi kerrallaan. En voinut uskoa silmiäni, kun Djinn teki vuorollaan kaksi iskua. Alkuperäisessä yksikään vihollinen ei iske vuorollaan kahdesti. Useimmat taistelut eivät ole mitenkään liian vaikeita, mutta vihollisten nostettu ylivoimaisuus ärsyttää silti.

Grafiikka on kolmiulotteisena enimmäkseen ihan mukavan näköistä, ja jotkut ulkoasultaan ja reititykseltään uudistetut luolastot olivat mukava yllätys. Pelattavien hahmojen Onion Knightia muistuttavasta ulkonäöstä en tosin liiemmin pitänyt. Hahmojen erilaiset luonteet sen sijaan olivat plussaa. Samoin melkein kaikki viholliset näyttävät paremmilta 2D-versioina - joskin Cloud of Darkness oli kyllä upeasti suunniteltu. Ammattisysteemin muutos ei minua oikein ilahduttanut; ninja ei voi käyttää mitä tahansa miekkaa kuten Famicom-vesiossa ja sagen MP-määrä on korkeallakin job levelillä todella onneton. DS-versio suosii selvästikin tietyn ammatin kehtittämistä ja pitämistä mahdollisimman pitkään.

Pelin musiikkianti oli enimmäkseen juuri niin laadukasta kuin odotinkin. Pettymys oli silti suuri, kun pelin läpi menon jälkeen jouduin toteamaan, ettei mukana ole minkäänlaista musicplayeriä, kuten Game Boy Advancelle julkaistuissa klassikoissa. Minusta se on lopulta koko pelin suurin miinus. Ei tämä FFIII:n DS-versio silti ole minusta mitenkään huono peli. Se on erittäin hyvä Final Fantasy, kuten alkuperäinenkin. Valitettavasti en tähän tutustuttuani ole osannut päättää, kumpi versio on lopulta parempi. Ehkäpä tiedän sitten, kun olen kokenut DS-version kaiken sisällön.

Kurrry
14.12.2007, 15:00:32
Mainio peli sinänsä, mutta kaltaiselleni keräilijälle pelissä on TODELLA tyly temppu; pelin parhaita aseita ja bonustehtäviä kun ei saa ilman Wi-Fi-yhteyttä (tai laajakaistaa, eipä ole sitäkään). Oikein mukava yllätys 50 pelitunnin jälkeen.

Tangentti
31.12.2007, 11:02:03
Eilen läpäisin tämän mainion pelin ja täytyy sanoa etten ollut pettynyt peliin ollenkaan. Alkuperäisen olen joskus hätäisesti läpäissyt ja ihme kyllä muistin aika paljon tapahtumia alkuperäisestä.

Ensimmäinen parannus alkuperäiseen oli ettei tiimi ollut vain 4 orpopoikaa Ur-kylästä vaan kaikki olivat erilaisia eivätkä olleet samasta kylästä. Hieman harmi kuitenkin etteivät hahmot puhuneet toistensa kanssa kovin usein ja ettei hahmojen henkistä kehitystä ollut muuta kuin Arcilla. Ingus oli ehdottomasti suosikkihahmoni, Desch oli paras guest-hahmoista. Osalla guest-hahmoilla olikin sitten sitä henkistä kehitystä.

Tarina nyt ei ollut kovin hääppöinen mutta pidin hitaasta tarinan käynnistymisestä ja pidin ettei aina ollut pimeys joka oli uhka vaan myös valo osasi olla uhka.

Job-systeemia oli parannettu, ei enää niitä pisteitä joita tarvittiin Jobin vaihtamiseen ( tosin niistä pisteistä oli harvoin pulaa) ja jossain määrin tasapainotettu ammatteja vaikka osa oli edelleen aika turhia. Hieman petyin kun Ninja ja Sage eivät enää olleet ultimate-ammatteja vaan vain tavallisia ammatteja muiden seassa. Magus ja Devout olisi pitänyt saada jo kolmannesta kristallista, Magus oli täysin turha Sagen rinnalla.

Grafiikka oli erittäin hyvää vaikka välissä kyllästyi hahmojen söpöilyyn mutta luolastot ja sokkelot olivat upeita varsinkin Crystal Tower ja Eureka. Musiikit eivät kovin paljoa iskeneet alkupäässä mutta keskivaiheilla alkoi soimaan mukavia kipaleita ja vietin erittäin paljon aikaa Eurekassa musiikin takia.

Pelissä oli kivasti vaikeutta ja usein talletuspaikkojen puuttumisen takia menin luolastoihin useampi käynti kerta, ensin aarteet, sitten tallettamassa ja sitten bossi. Hieman harmittaa, että kaikki bossit tulivat vain vähän ennen taistelua, joista puhuttiin hieman ennen mutta eipä se paljoa haittaa.

Pelin suurin miinus ettei parhaimpia varusteita, Onion Knightia hankkimista ja Iron Giantin päihimittämistä voi saada ilman WiFi-yhteyttä. Enpä taida ikinä saada beastiarya täyteen, noh ei voi mitään. Viihdyttävä FF-kokemus kaiken kaikkiaan.

Fighter
15.7.2008, 13:01:55
Itse en vielä ole tätä peliä pelannut aivan läpi,muttacrystal towerilla ollaan.Eureka on jo läpi käyty ja parhaat loitsut ostettu.Menin jo Crystal Towerin huipun lähelle,mutta kuolin Green dragoniin,joka tuli random encounterina:eh:.Kaiken kaikkiaan peli on ollut hauskaa pelattavaa.Bossit ovat menneet 2.-3. yrityksellä läpi,Goldoria jouduin yrittämään vähän enemmän.Juoni on ollut mielenkiintoinen seurata,ja sankarit eivät enää ole mitään pahvisia edestakaisin juoksentelijoita,kuten alkuperäisessä osassa.

//Warelinksut poispois -Mem