PDA

View Full Version : Meneekö hermot koneen kanssa?

Eetupatukka
6.9.2002, 20:51:43
Ihme kun tätä ei ole vielä kysytty.

Itse en pysty elämään edes paria päivää ilman konetta. Ongelma on siinä, että joudun kumminkin olemaan koneen hajotessa mitä oudoimmista syistä. Tietokone on kuin nainen, paitsi se on seksikkäämpi. :)

Crow
6.9.2002, 21:25:29
Mjölniiiir!!!11

Näh, menee lähes päivittäin. Näyttö on jo ihan säröillä, kun aina puran vihaani siihen. Koneeni on huono, koska virtakytkimellä ei sitä saa suljettua, vain auki. Tässä ei myöskään ole minkäänlaista reset-nappia. Jos kone jumittuu, niin ainut keino on siis ottaa töpseli seinästä. Aika mielettömän vittumaista. No minkäs teet, pitäisi varmaan ostaa vanhempi kone.

angela
6.9.2002, 21:28:37
itse koneessa ei onneksi ole ollut oikeestaan minkäänlaisia vikoja, mitä nyt voisi olla hiukkasen nopeampi.
mutta netin kanssa sitäkin enemmän, oli soneran kanssa onkelmia ja tauolla 3vko.
toisaalta ärsytti aivan äärettömästi, toisaalta teki aivan äärettömän hyvää.
ja näitä ongelmiahan on n. kerran kuussa :p

psaijai
6.9.2002, 22:28:05
Tämä toimii nykysin kuin unelma. Ennen kun oli vain 64Mt muista ja win98 niin kyllähän sitä välillä tuli tippa linssiin mutta nykyisin ei ole mitään valittamista. Tietysti jos kone hajoaa niin varmasti pääsee itku, tai no riippuen tilanteesta. Siloin kun virus iski ja laittoi kovalevyn matalaksi niin se lähinnä vain harmitti koska se selvisi kovalevyn putsauksella ja wintoosan uudelleen asennuksella.

Eli vastaus kysymykseen...ei mene. Turha syyttää konetta, vika on vain käyttäjässä.

DestruX
7.9.2002, 2:35:48
Välillä pinna palaa ja tulee vähän potkittua konetta.. muutama tuuletin vaihettu, reset-nappi menny paskaks, eikä sellasia löydykään mistään.. Ja itseasiassa mulla oli 2 konetta, tosin 1. koneesta meni näyttö ja 2. koneesta koko keskusyksikkö, joten piti yhdistää toisen toimiva monitori ja toisen toimiva keskusyksikkö, eli enää 1 kone.. :(

Kusessa ollaan jos tääkin menee paskaks :eh:

Cloud
7.9.2002, 8:07:30
Eihän tässä koneen kanssa juuri hermot mene. Ja se johtuu varmaan suurimmalti osin siitä että kone ei ongelmia aiheuta, lähinnä koneen hajoamiset johtuvat näppäimistön ja penkin välistä.

Naksu
7.9.2002, 8:34:12
koneeni ei hajoa, se kykenee itsenäiseen ajatteluun ja pystyy korjaamaan itsensä maailmanvalloituksen suunnittelun ohessa.

Locke Cole
7.9.2002, 12:59:07
Monta kertaa on hermot menneet koneen kanssa. Joskus netti alkaa temppuilemaan jne...kun minulla vielä oli Windows ME niin laiton toiminto-ilmoituksia jatkuvasti ja netti ptäki. Nyt on XP ja toimii kuin unelma.

nox
7.9.2002, 18:53:03
Nykyinen koneeni ei ole vielä kosahtanut onneksi mutta on kokemusta asiasta kyllä. Se ärsyttää hirvittävästi enkä tosiaankaan kykene pysymään rauhallisena kun on maksanut omaisuuden vehkeestä jonka pitää hajota joka toinen päivä. Nykyinen koneeni on aika härkä eikä ole temppuillut. Mitä nyt sen ostaessani emon ja näyttiksen välillä on yhteensopivuusongelmia jonka takia joutui ravata kone-liikkeessä muutaman kerran liikaa. Samaten ihanan sonera ADSL:n asennus ei sujunut kovin hyvin. Toimitus myöhästeli, linjat oli paskana jne...

Kreifi
8.9.2002, 0:56:01
Hymmh, kyllähän konetta tulee ikävä jos se ei todellakaan toimi. Hermothan siinä menee aika totaalisesti, kun se ritkos menee. Minulla menee hermot tämän luuskan kanssa pari kertaa päivässä - niin huonossa kunnossa on, että itkettää. Tökkii ja tekee laittomia toimintoja ennemmän kuin mummo juo vettä kesäpäivänä. Kertaakaan tämä ruhju ei ole vielä mennyt totaalisesti rikki, mutta sellaisia pienempiä ongelmia on ollut ja....ja ehkä vähän turhankin helposti meisselit sun muut lentelivät. Onneksi oli tuo kiva tyttö rauhoittelemassa ja tukemassa. *hymy*

yksisiipi
8.9.2002, 15:30:39
Kyllähän tuosta koneesta on sen verran riippuvainen, että kun systeemi kaatuu päälle, niin tottakai siinä otsa hikoaa ja kädet tärisevät ja kiroiluttaa. Mutta yleensä onkelma selviää tapreeksi nopeasti, ettei siinä ehdi hirveästi viarautumaan koneen houkutuksesta.

Kurko
8.9.2002, 23:35:06
Naah, ei ne hermot minnekkään mene. Koneet oikuttelee ja ne pitää sitten nujertaa, eli näyttää kuka käskee. :) Menee rauhallisen luonteen piikkiin. Veljeni raivoaa aina koneen ääreen päästessään pienimmistäkin asioista eikä osaa toimia harkiten, joten vastakkainen esimerkkikin löytyy. No tietysti saattaa hermot mennä tietyissä tilanteissa (ei kait haittaa etten ole tallettanut tätä pariin tuntiin... no voi itku, nyt se kaatus), mutta kyllä ne yleensä pysyy hallinnassa.

Rowena
9.9.2002, 15:17:31
Monesti on hermot menny mutta onneksi olen osannut pysyä rauhallisena. Kesällä joka yö kun olin konella niin se ei ikinä ruvennut kunnolla sammumaan, aina joutuin vetämään töpselin seinästä. Ja siitäkös se kone tykkää, mutta minkäs teet kun ei sammu edes resetistä... Ärsyttää kun joskus tietokone vetää kunnolla tileksiin kesken jonkun tärkeän jutun :eh:

Malokan
9.9.2002, 18:08:17
Harvemmin koneeseen, enemmänkin peleihin. Joskus tietysti kun joutuu päivittelemään jotain turhaa.
Sitä vain tottuu että Windows kaatuu vähintään kerran päivässä.

Dagger
9.9.2002, 18:10:45
Eivät oikeastaan nykyään mene. Vanhan koneeni kiukutteli aina ja se välillä sai suuttumaan, mutta uusi ei ole kiukutellut kertaakaan. Pari kertaa on tullut hieman sähellettyä jotakin ja asentaminen ei ole ihan aina toiminut, mutta nyt tämä toimii kerrassaan hyvin joten ei tarvitse suuttua sille.. ^-^ Pari kertaa jokin java-apletti on hetkeksi jumittanut, mutta kun on mIRC niin ei tarvitse sen kanssa leikkiä. Hyvin sujuu eikä mene hermot :p

Celeb
9.9.2002, 18:17:49
Äsken asensin tulostimen taas (!) uudestaan. Noin 4. kerta tällä viikolla jo. Toivottavasti nyt suostuisi toimimaan kuten haluan, ettei se ala heittämään sitä ainaista vitsiä kun avaan koneen; "New Hardware Found". Tietysti tuosas meni hermot.
Kaiken kukkuraksi se tulostin toimi, vaikka valitti siitä että tulostin ei ole asennettu!

urho
15.9.2002, 20:01:32
Kyllähän se aina vatuttaa pikkasen. Kone aina jostain syystä tilttaa, kun joinaan yhdelle kanavalle ircissä. En tiedä miksi. Ja ärsykettä nosti vielä se, kun en saanut ISDN:ää toimimaan tässä. Se ei suostunut toimimaan 56k nopeutta nopeempaa, vaikka asensin siihen 128k nopeuden :|

Chastity Rowan
17.9.2002, 11:04:07
Originally posted by yksisiipi
Kyllähän tuosta koneesta on sen verran riippuvainen, että kun systeemi kaatuu päälle, niin tottakai siinä otsa hikoaa ja kädet tärisevät ja kiroiluttaa. Mutta yleensä onkelma selviää tapreeksi nopeasti, ettei siinä ehdi hirveästi viarautumaan koneen houkutuksesta.
Puhut asiaa yksisiipi samat on tunteet mulla jos homma kaatuu.

Torspa
18.9.2002, 13:59:42
Kyllähän siinä hermot menee,mutta ei sen takia,että rikki menisi vaan sen takia,että toimii niin hirveän hitaasti.

blind
28.9.2002, 10:38:49
Yleensä kone menee täysin sekaisin siinä vaiheessa kun alkaa säätämään jotain ihmeellistä windowssin kanssa... Mutta sitten vaan korjaamaan ongelmia. Yleensä homma ei ihan heti selviä ja sitten ollaan jo heittämässä konetta akkunasta pihalle :)
Ja kun ostaa jotain uutta ja se ei sitten tuntemattoman yhteensopivuus ongelman takia suostu toimimaan, alkaa hermot käydä kyllä lievästi ylikierroksilla.

Usagi
5.10.2002, 17:47:32
Tämä nyt on aika huono kone, joten menee aika useinkin hermot, kun se tilttaa ja netti hidastelee.

Pari kertaa kone on mennyt niin sekaisin, että on pitänyt soittaa korjaajalle. Onneksi sitä ei ole tapahtunut nyt pitkään aikaan, koska se on kauheaa kun kaikki tärkeät tiedostot poistuvat koneelta. Pitäisi ehkä pistää kaikki tärkeä talteen. Ongelma on vain siinä ettei levykkeille mahdu mitään ja tässä koneessa kun ei ole polttavaa CD-asemaa...

Crimson
6.10.2002, 8:56:29
Menee, aika useasti, mutta harvoin hajoamisen kanssa, vaan tilan puutteen takia... Silloin kone voi yht`äkkiä päättää, että olen niin tyhmä, että se voi tiltata ihan rauhassa...

Safir
6.10.2002, 9:09:26
Kyllä menee. Isoin sekoaminen oli sellainen, että kaikki tiedostot hävisivät ja kaikki piti asentaa uudelleen. Ja silloin ärsytti.

Koneesta kun on niin riippuvainen, että oikein tekisi mieli potkaista jotakuta, kun se rikk menee. Minun koneeni esm. jumittuu joka päivä vähintään kolmesti, joskus jopa silloin kun sne käynnistää, joskus se tittaa sillä tavalla, että hiirtä voi liikuttaa ja mutta muuten on ihan jumittunut -> kone uudestaan päälle. Hidaskin tämä on, vaikka nopeus on 128 jotain. Eii, silti menee aikaa, kun se sivua lataa.

Neo
6.10.2002, 10:09:10
Juu, viimeksi eilen kun yksi linux ohjelma ajoi linuxin niin jumiin että piti käynistää uudestaa, sitä ennen kone oli ollut päällä yli 12 päivää ilman mitään ongelmia. Aina kun joitain tuolaista tapahtuu kun on tekemässä jotain tärkeää niin menee tietenkin hermot.

Adl2000
9.10.2002, 7:33:34
Eihän se kone "yleensä" hajoa, mutta poikkeuksia on... Sitäpaitsi Windows hajottaa koneeni useammin kun minä itse...

Toia
9.10.2002, 7:51:27
Aika harvoin, koska minulla ei ole konetta käytän veljeni, kirjaston tai koulun konetta. :D

Neo
9.10.2002, 11:42:48
juu, tässä kesällä asensin SuSE Linux 8.0:n se toimii hyvin, ainakin kohtuulisen hyvin, maanantaina kävin sitten sain kaverilta SuSE Linux 8.1:n ja ajatelin päivittää omanikin, kävin alussa toisen kaverin luona poltamassa kyseiset CD-levyt itselleni ja sitten vaan päivitämään, luulin että kaikki menee nopeasti ja kestää enimillään noin polituntia, mutta eihän se niin mennyt, ongelmia esintyi vaikka millä mitalla, sentään linuxin Kernel kääntyi hyvin ja toimii mutta graafinen osuus ei ensimmäisellä yrittämällä toiminut, sitten kun kahden tunnin kuluttua sain sen toimimaan pari muuta ohjelmaa ei toiminut kuitenkaan johtuen siitä paketit mitä ne ennen käytti oli korvattu uusilla, jotkut uudet oli jopa viallisia.

No tiistai aamuna sitten yön yli kun oli mietitty muutin yhden NTFS (windows) aseman linux asemaksi ja siirsin kaikki tärkeät tiedot sinne, jotta tidot ei häiviäisi. Sitten asensin poistin koko paskan ja asensin CD:ltä ilman päivitystä 8.1:n en sentään ole niin hullu että palaisin vanhaan kun kerran on sotkettua tultu. no tämä asennus kerta onnistui hyvin, kaikki käynistyi, mutta sitten tuli huomattua että läheskään kaikkia kirjastoja ei tullut asennettua, ensiksikin piti asentaa make ohjelma, jolla käänetään ohjelmia lähdekoodista suoritettavaan muotoon, sitten yritin kääntää irssiä (se on irkkaus ohjelma, niille tyhmille jotka ei sitä tiedä) sen kääntäminen onnistui, loppujen lopuksi iltapäivällä koulun jälkeen sain tietää että alkuperäis julkaisun (SuSE julkaisun) mukana tullut perl 5.8.0 tuki oli perseestä ja siitä se johtui että se ei toiminut, joten käänstin ihka oman perlini, samaa versiota. Noin kello kaksi keskiviikon polella sitten vasta sain kunnon nettiselaimen ja muutkin toimimaan, tänään aamulla sitten on vuorossa käyttäjätietojen ja sähköposti etc asetusten palauttaminen (sisko suuttuisi jos sen mailit häviäisi).

Jos joku sanoo että menee hermot koneen kanssa mietikää tätä, pieni hidastus jossain kohtaa ei haittaa... tämäkään ei johtunut muuten koneesta vaan SuSE:n julkaisemasta päivityksestä joka ei sitten ollutkaan yhteensopiva vahemman version kanssa.

kolmas posti :eh:

no olisi kai voinut editoita edelistä mutta enpä jaksanut :)

Meikä avittaa jos on oikeasti niin vaivalloista. Jälkimmäinen posti yöllä 11.-12. päivä -Ren

suoraan sanottuna nytten meni hermot, eilen illalla siis 11.10 päivä senjälkeen kun olin saanut linuxini kuntoon päätti kovalevy hajota. kysessä on windows kovalevy, jossa oli windowsin asiat ja windows ajan tiedostot, harmi vana kuten mös osoitekirjani.

no tuo oli suuri menetys ja vituttaa helvetisti, hermot meni, se ei kuitenkaan lopunut siihen, vaikka linux olikin toisella kovalevyllä eikä vahingoitunut piti minun asentaa se kokonaan uudestaan kosa minulla ei ollut mitään käynistys levykettä jolla olisin voinut suoraan saada sen kovalevyn käynistettyä, SuSEn omasta CD:stä ei ollut mitään hyötyä jostain syystä ja niinpä asensin taas kaiken uudestaan :(

toivotaan nytten kestää vähän kaumemmin ennen kun kone hajoaa...

Yuana
16.10.2002, 19:26:40
Joskus. Eli siis jokapäivä suutun vähintään yhden kerran koneelle kun se typerys jumittaa ja ei suostu toimimaan. Aina kun on menossa jotain tärkeätä huomaan ihanan rakkaan koneeni vetävän tiltit. Sen jälkeen se ei sitten suostu avautumaan kunnolla vaan se pitää käynnistää uudestaan noin 100 kertaa ennen kun se toimii kunnolla.

Että tälläistä minulla on koneeni kanssa.

Neo-Bahamut
16.10.2002, 19:54:46
No minulla ei oikeastaan ole suurempia ongelmia koneeni kanssa,koska olen pelleillyt tiekkareiden maailmassa ihan ammattini puolesta ja vähän muutenkin (itseopiskelua) ,joten osaan pitää koneeni kurissa ja toimivana,mutta kuitenkin...se on vain windows :eh: *hih* (En minäkään ihmeitä tee!)

Vodoun
17.10.2002, 15:14:11
ai että ärsyttääkö??!!!! tämän kanssa saa taistella tuon tuosta!
(what have i done to deserve this, all i ever wanted was a working computer!!! ;) )

god damn it! :D

dusty
18.10.2002, 11:30:43
No ei ihan joka päivä mut jos kone on jo kolmekin tuntia toiminu niin sitten se väkisinkin kosahtaa ennen pitkää. Siinä on joku ylikuumenemisjuttu. Muutenkin hidastelee ja parhaimpina päivinä en saanu ees auki sitä kun vasta neljännellä kerralla, kerkes jumahtaa ennen kun kerkesin mitään tehdä. Sillon otti päähän ja paljon. Uus kone on vähän jo hakusessa..

Adl2000
18.10.2002, 17:02:04
Pitikin ostaa tällainen säälittävä kone, joka jumittuu jokaseen kohtaan...

Seyana
24.10.2002, 19:16:16
Voi kyllä menee. Kaikki Erkit ja Pertit hoetaan ja koneelle raivotaan. Päivittäin.
Tästä on tila täysin loppunut, ja nyt on joku ihme tiedosto päättänyt hävitä, niin ettei PhotoShop enää toimi.
Kokoajan netti kaatuu ja kone menee tilttiin. Välillä tämä ei käynnistykään loppuun asti, vaan päättää jättää näytön pimeyäksi, jolloin pitää vain käynnistää uudelleen. Välillä tulee laiton toiminto juuri kun olen tallettamassa jotain ja sitten kaikki pimenee ja se on hei-hei.
En todellakaan voi vain kylmän rauhallisesti painaa tuota resettiä, vaan aluksi pitää haukkua koko kone jonnekin kauas.

Se on koneen vika, itse olen mitä parhain käyttäjä:P

NOesc
24.10.2002, 20:32:36
hmm
aika lailla on ollut onkelmia koneen kanssa
(osat on vähä sitä sun tätä), onneksi veli
on noitten kanssa touhunnut niin siltä kysyy apuu.

ei siinä vielä kaikki, kun on toi jippiin liittymä näis opiskelijakämpis
joka toimii silloin kun sitä huvittaa ja silloinkin hitaasti
(jippii=kirosana täällä päin...)
niin kyllä ärräpäitä on lennellyt...

Juliet
24.10.2002, 21:06:12
Arvaa vaan kahesti meneekö hermot? :D
Jokaisesta pienimmästäkin asiasta... yleensä silloin kun kone kaatuu uudestaan ja uudestaan eikä edisty yhtään missään... Tai sitten kun on vaikka tänne foorumiin kirjottanu himo stoorin eikä ole ehtinyt lhettää sitä, ja sitten se ei jostain syystä menekkään sinne, ja edellistä painaa niin "sivu on vanhentunut"...

Eli hermot menee kaikesta mahdollisesta.

Ruhve
3.11.2002, 12:00:57
Kyllä hermot menee vähän välii kun tää kone on täysi SUSI! Tällä ei voi pelata mitään pelejä kun on niin huono. Netti on niin hidas kun voi vaan olla (56). Sitten tää saa välillä jotain ihmeen jumitus kohtauksii et mikää ei toimi. Ja sittten kaiken lisäksi tällä hetkellä on hiiri rikki :eh:. Kaikkein eniten hermot menee siinä kun ei ole varaa ostaa uutta konetta vasta kun ensi kesällä. No toivottavasti sitä ennen ei tule hulluksi.