View Full Version : vain senioreille arvosteluja(?)
Olen tässä viimeaikoina huomannut,kuinka vain vähän aikaa sitten tulleiden(minä mukaan luettuna)piirrustuksia,runoja ja muuta sellaista ei näytetä kommentoivan ollenkaan.Esim. joidenkin uusien piirrustuksia arvostelee vain yksi,kun ns."senioreitten"kuvia arvostelee melkein kaikki.Mistä tämä ilmiö johtuu?onko kyseessä jonkin sortin uusi rasismi vai mitä te luulette?Tämän topicin saa lukita,ajattelin vain kommentoida(toisin sanoen valittaa)tätäkin asiaa....
Tiedän,olen valittaja(ja huomioholisti) :eh:
Eeeenpä nyt usko. Katso vaikka graffa-alueen ensimmäistä sivua, sieltä eniten replyjä saaneiden joukosta mm. eräs viime kuussa rekisteröitynyt, eikä noissa muutenkaan mitään ratkaisevan suuria eroja ole. Minä kyllä uskon, että tuossa on jokin toinen syy, neiti hyvä. Kakka mäihä, jos olet jostain syystä sattunut jäämään ulkopuolelle. Uudestaan vaan?
Se tosin on kyllä varmasti monen kohdalla totta, että tiettyjen ihmisten työt tulee tarkastettua, mutta eikös meistä jokainen osta kaupassa juuri niitä muroja, joista on tottunut pitämään?
yksisiipi
7.9.2002, 14:57:08
Minä en asiasta jaksaisi valittaa, mutta totta puhut. Minä tosin arvostelen tasapuolisesti kaikkia töitä, tai oikeastaan nuo seniorit jäävät useammin huomiottani. Mutta onhan se totta, että Spice Girls myy enemmän kuin Niskalaukaus. Onko tuo sitten sattumaa vai tarkoituksellista noiden arvosteluiden kanssa, mutta eihän se arvosteluiden määrä loppujen lopuksi ratkaise, jos ei kuitenkaan ihan palautteetta jää.
Luulen että kaksi suurinta syytä ovat ihmisten laiskuus kirjoittaa aivan kaikkiin ja toinen syy se että uusia runoja ja piirrustuksia tulee aika paljon. Yleensä minä katson lähes kaikki työt ja vastaan niihin jotka minua eniten kiinnostivat. Usein jotkut valitsevat niiden henkilöiden työt jotka tuntevat tai tietävät hyviksi. Nykyään tulee muutenkin aika paljon uusia keskusteluja jotka harmillisesti toistavat vanhoja. Muidenkin pitäisi keskittyä enemmän vastaamaan vanhoihin keskusteluihin kuin aloittamaan uusia. Minäkään en muista milloin viimeksi olisin aloittanut uuden keskustelun. Pitäisi keksiä jotakin joka ei olisi aina samaa häröilyä tai jonkin vanhan jutun toistamista, ja jos tekee useamman runon tai piirroksen niin ne voi laittaa samaan ketjuun eikä aina ihan uutta. Sekin voisi auttaa. :p
Gabriel
7.9.2002, 15:56:55
Hmm. Elitismin kanssa tosiaan on enemmän tai vähemmän ongelmia, mutten oikeastaan usko että näin matalalla ruohonjuuritasolla. Kuten Dagger jo mainitsikin, syynä on mitä ilmeisimmin ihmisten laiskuus. Minä en aina jaksa edes katsoa kaikkia Grafiikan ja Fiktion töitä, sen verran paljon niitä on. Usein myös IRC vie paljon huomiota ja sitten myös Yleisen Keskustelun ketjut.
En silti jätä kaikkia Fiktion ketjuja lukematta ja Grafiikan katsomatta. Mutta, vastaaminen niihin kaikkiin on perin juurin väsyttävää, eikä sitä oikein jaksa. Ellei työ ole sitten poikkeuksellisen kaunis/hyvä/nerokas/osuva/humoristinen/muu, niin sitä ei oikein jaksa vastata.
Riippuu myös tietenkin mielialasta ja omasta voinnista. Jos on valvonut 30 tuntia ja istuu 39 asteen kuumeessa, niin ei oikein vastata osa vaikka joku olisikin repäissyt maailman realistisimman freskon.
Tällaisiin asioihin ei vaikuttaa voi, ketään ei voi pakottaa postittamaan. Asia ei kuitenkaan ole niinkään elitismissä, kuin ihmisten jaksamisessa.
Rocket Knight
7.9.2002, 16:32:34
yleensä tyypillinen tapaus muissa foorumissa on, että henkilö, joka viihtynyt pitkää siellä,"osaa" luoda työtä ja muut tuntevat häntä saavat eniten määrän kommenttia.
myönnän että olen laiska kirjoittamaan kaikenlaista töistä tai toinen syy miksi en yleensä kommentoin, on että en keksi järkevään lauseeta, joka kelpaisi panna edes tähän
Originally posted by Gabriel
Hmm. Elitismin kanssa tosiaan on enemmän tai vähemmän ongelmia, mutten oikeastaan usko että näin matalalla ruohonjuuritasolla. Kuten Dagger jo mainitsikin, syynä on mitä ilmeisimmin ihmisten laiskuus. Minä en aina jaksa edes katsoa kaikkia Grafiikan ja Fiktion töitä, sen verran paljon niitä on. Usein myös IRC vie paljon huomiota ja sitten myös Yleisen Keskustelun ketjut.
En silti jätä kaikkia Fiktion ketjuja lukematta ja Grafiikan katsomatta. Mutta, vastaaminen niihin kaikkiin on perin juurin väsyttävää, eikä sitä oikein jaksa. Ellei työ ole sitten poikkeuksellisen kaunis/hyvä/nerokas/osuva/humoristinen/muu, niin sitä ei oikein jaksa vastata.
Elitismi on käsittääkseni kaikilla foorumeilla enemmän tai vähemmän vaikuttava asia, joten siihen lienee aivan turha puuttua juuri nyt.
Omasta mielestäni siitä tulee tylsää itsensä toistoa kun vastaa jokaiseen viiteentoista piirrokseen, kahdeksaan runoon ja muutamaan tarinaan jotka joka päivä ilmestyvät. Siitä tulee tylsää itsensä toistoa, toistoa, toistoa, toistoa...
Originally posted by Mickey
Omasta mielestäni siitä tulee tylsää itsensä toistoa kun vastaa jokaiseen viiteentoista piirrokseen, kahdeksaan runoon ja muutamaan tarinaan jotka joka päivä ilmestyvät. Siitä tulee tylsää itsensä toistoa, toistoa, toistoa, toistoa...
Tuota minä en käsitä. Kyllä ne kommentit vaihtuvat aina sen mukaan millaista työ on. Ellei sitten ole jotain neropatteja, jotka jatkuvasti hokevat jotain "väritä, väritä", "tee rakkausrunoja, tee rakkausrunoja", "lisää, lisää" virttä.
Itse kyllä katson kaikki grafiikkaan tulleet kuvat ja väliajoin niihin tulleet kommentitkin, mutta oma kommentointi on vähän laiskanlaista. Yleensäkkin vaikka olisikin jotain sanomista jätän silti kommentoimatta jonkun tuntemattoman voiman ansiosta (luultavasti laiskuus). Tietenkin on jotain todella innostavan näköisiä töitä, joihin tulee väkisinkin mieli kommentoida, mutta siltikin saatan jättää väliin. Kommenttini eivät siis ole mitään suosionosoituksia, eikä myöskään tarkoita että en pitäisi kuvista joihin en kommentoi. Fictiossa nyt on vähän eri asia, kun en oikein ole noita lukumiehiä. Vilkaisen siltikin suurinta osaa topiceista, ihan mielenkiinnosta.
Originally posted by Potri
Tuota minä en käsitä. Kyllä ne kommentit vaihtuvat aina sen mukaan millaista työ on. Ellei sitten ole jotain neropatteja, jotka jatkuvasti hokevat jotain "väritä, väritä", "tee rakkausrunoja, tee rakkausrunoja", "lisää, lisää" virttä.
Selitin huonosti.
Siitä tulee tylsää kun katsoo monta piirrosta putkeen ja arvostelee ne kaikki. Siinä tuntee että alkaa toistaa. Kommenteista tulee tylsiä ja lyhyitä. Ja sitten lopulta kaikki kommentit tulevat samanlaisiksi (ainakin omalla kohdallani näin käy)
Originally posted by Gabriel
. Ellei työ ole sitten poikkeuksellisen kaunis/hyvä/nerokas/osuva/humoristinen/muu, niin sitä ei oikein jaksa vastata.
Gabilla on tuommoiset viisi ja puoli tuhatta postia eikä niin ollen ole mikään aivan tuntematon tyyppi foorumeilla. Gabin pari viimeisintä teosta grafiikassa kuitenkin jäi hyvin pienelle huomiolle. Joten: syy tuskin oli vähästä postitusmäärästä yms...
Mutta sitten. Itse en ole lue fiktiossa ihmisten runoja tai yhtään mitään vaikka tiedänkin että siellä on muutama todella hyvä kirjoittaja. Esim Gabin kirjoitelmia en ole kertaakaan kommentoinut vaikka olikin ollut aihetta vähän enemmänkin. Siinä suhteessa olen laiska. Voi hyvin siis kuvitella että on monia jotka eivät myöskään vain jaksa kommentoida mitään ilman sen kummenpaa syytä.
Sori nyt Gabi että nousit taas esimerkiksi. ;D
//:Samaten Yksisiipi loistaa fiktiossa huomattavasti enemmän kuin grafiikassa vaikka olenkin vain kommentoinut hänen graafisia töitään jotka ei ole läheskään samaa tasoa runollisen taitamuksen kanssa, joita en ole kommentoinut.
[En sitten onnistunut kehittämään yhtään pidempää lausetta :P]
Pahoittelen myös Yksikön nostamista esimerkiksi *hymiö naaman voi kuvitella tähän kohtaan*
Joissakin tapauksissa ja jossakin määrin tuo voi olla tottakin, mutta en katsoisi sen olevan itse syy. Laiskuus(kuten jo mainittu) on varmasti se suurin syy. Jos päivässä tulee vaikka 5 piirrustusta niin ei niitä kaikkia jaksa katsoa läpi, saati kommentoida. Ne hyväksi havaitut tulee nyt ainakin katsottua, mutta yleensä minä pyrin kaikki ainakin katsomaan. Jos foorumeille tulisi runo viikossa voit uskoa, että se saisi katsojia ja kommentteja. Kyllähän se omaakin kommentointi intoa hiukan lannistaa kun huomaa, että joku heittää 10 kuvaa viikossa. Jotenkin siihen vaan turtuu eikä sitten enää jaksa heittää sitä kommenttia. Kuten sanottu...toistoa toistoa ja vielä kerran toistoa.
Mutta yritetään pysyä aktiivisina.
David A. Mage
8.9.2002, 11:12:11
Nääh.. Vilkaiskaapas tuossa minun fl0... Eikunsiis Piirrostulva whatsoever -topiccia niin se todistaakin väitteen vähän muuksi. Ottaen huomioon kuvien määrän (laadusta ei sitten puhuta) topiikissani on kommentteja "aika" vähän... Tai jos on enemmän niin se on lähinnä viimeisen työn, jossa jopa oli värityskin, syytä. Silti se on vajonnut pohjalle.
Minä itse arvostelen silloin kun arvostelen ja kun minä arvostelen niin minä myös kirjaimellisesti arvostelen. Minä en itse tahdo tyytyä mihinkään kahden rivin ylistykseen, vaan useimmiten yritän tosiaankin arvostella sitä, ja pistää arvosteluun sekä kritiikkiä että huomioita kerrassaan mahtavista detaljeista. Olen ilmeisesti perfektionisti enkä tahtoisi jättää mitään keskeneräiseksi, tai ainakaan arvosteluja. Onneksi nykyään ihmiset kunnioittavat "edesmenneitä"
Grafiikka-alueen suosituksia (http://youzen.fffin.com/cgi/ikonboard/ikonboard.cgi?s=3cc1717654b2ffff;act=SR;f=9), vaikkei niitä enää hehkutetakaan. Jokainen kunnollinen kuva-arvostelu saa minun vilpittömän kunnioituksen. (Ja respektihymiötä en käytä.)