PDA

View Full Version : Ehdota ominaisuutta foorumiin

Gabriel
9.1.2007, 13:33:18
Nyt kun vBulletin on päivitetty versioon 3,6 ja joitakin muutoksia on yhä luvassa, voisi olla hyvä hetki piristää foorumia uusilla ominaisuuksilla. Maksullisena softana vBulletinilla on laaja valikoima pluginejä ja add-oneja, joista kovinkaan moni ei ole tällä hetkellä käytössä. Täältä (http://www.vbulletin.org/forum/forumdisplay.php?f=198) löytyy aikamoinen lista jutuista, joilla vBulletinia voi tuunata. Luonnollisesti saa ehdottaa sellaisiakin asioita, joita tuolta ei löydy. Jos mielen perukoilla on pitkään muhinut idea, mitä foorumiin voisi lisätä, sen voi hyvin sanoa tässä.

Vastaavasti jotkut ideat ovat epärealistisempia kuin toiset. Tuoltakin sivulta löytyy ties mitä Youtube-videoiden linkittämistä profiiliinsa, mitä tänne tuskin tulee. Tarkoitus olisi muuttaa paikkaa monipuolisemmaksi muttei sekavaksi ja raskaaksi selata.

Itse ehdottaisin kahta aika simppeliä asiaa. Ensinnäkin profiilikenttien määrä ei ole mitenkään rajattu; niitä voisi olla lisää vaikka kuinka paljon. Itse tykkäisin siitä, jos profiili olisi huomattavasti monipuolisemmin kustomoitavissa (suhtaudun siihen hieman kuin roolipelin hahmolomakkeeseen, heh), mutta ainakaan minulle ei tule mieleen yhtään erityisen loistokasta ideaa. Jos jollain on ehdottaa hauskaa tai mielenkiintoista kenttää profiiliin, hän ehdottakoon. Toiseksi nuo Public Usergroupit voisi puolestani ottaa käyttöön, vaikka rajatusti. Ellei muuten, voisi olla kymmenisen ylläpidon perustamaa yksinkertaista ryhmää tyyliin "pahikset" tai "örkit" joihin kuka tahansa voisi liittyä ja joilla ei olisi sen enempää funktiota. Se toisi oman mielenkiintoisen lisänsä foorumille.

Sana on vapaa, ehdottakaa tekin jotain. :)

Atmis
9.1.2007, 14:38:45
Minä haluaisin semmoisen "1939 - 1944 NEVER FORGET" usergroupin.
Sitten tämä olisi niinkuin irkki konsanaan. Ei muuta, kiitos.

Jubei
9.1.2007, 15:16:28
Ellei muuten, voisi olla kymmenisen ylläpidon perustamaa yksinkertaista ryhmää tyyliin "pahikset" tai "örkit" joihin kuka tahansa voisi liittyä ja joilla ei olisi sen enempää funktiota. Se toisi oman mielenkiintoisen lisänsä foorumille.

Minä taas suhtaudun aika nihkeästi noihin user grouppeihin. Vapaasti perustettaviksi niitä ei missään nimessä kannata antaa ettei meininki mene irc-gallerian yhteisösysteemiin jossa yhteisöjä on tuhansia joista kymmenesosa järkeviä. Toisaalta taas ryhmistä pitäisi tehdä äänestys, koska jos ylläpito vain päättää vaikkapa kymmenen random ryhmää, niin ketä oikeasti kiinnostaa liittyä? Minusta ainoa järkevä tapa käyttää ryhmiä olisi tehdä niitä jo olevien ryhmien mukaan kuten "oulun/hesan miittaajat", "shakkikerholaiset" yms. Varsinkin nuo Kaapin ehdotamat "pahikset" tai "Örkit" ovat mielestäni typeriä, koska ne eivät oikeasti kerro ryhmästä yhtään mitään ja mikä idea on ryhmässä jossa on jotain random sakkia jota ei edes yhdistä mikään? Minusta nimien pitäisi olla vähintäänkin kuvaavia kuten "fantasiakirjallisuuden ystävät" yms. Toisinsanoen mieluiten käytettäisiin vanhoja ryhmiä, jos se ei käy niin ainakin jotain järkeviä ryhmiä joiden nimi jo kertoo että ryhmän jäsenillä on joku yhdistävä tekijä.

Mitään muita muutoksia ei nyt tule mieleen, katselin noin VB:n lisäominaisuuksia, mutta ei siellä mitään järisyttävän hyvää sattunut silmään.

David A. Mage
9.1.2007, 15:40:11
Luin "ehdota omaisuutta foorumiin", joten ehdottaisin foorumin raharikkaimpien ihmisten jakavan omaisuutensa tasan köyhempien kanssa. PayPal Easy Donate - vB 3.6. :P

Ei tänne käytännössä tarvita mitään uutta, vaikka olisikin kivaa saada profiiliin "Bofferi" ja Banaanimafia". En vaan näe mitään hyötyä tai muutakaan järkiperoista tällaisessa.

Kalypso
9.1.2007, 16:17:28
Ei tänne käytännössä tarvita mitään uutta, vaikka olisikin kivaa saada profiiliin "Bofferi" ja Banaanimafia". En vaan näe mitään hyötyä tai muutakaan järkiperoista tällaisessa.Minusta ei tarvitse olla järkeä, jos se jokin olisi silti kivaa. Negatiivisia olette. :P Hyvä vain jos ihmiset voivat täällä ehdottaa jotain, mikäli ovat jotain uutta ominaisuutta miettineet.

Itse tykkäisin paljon tuosta Kaapin mainitsemasta profiilikenttien lisäämisestä. Saisi kertoilla vähän enemmänkin itsestään tuonne profiiliin ja myös tuohon avatarin alle viestien viereen olisi kivaa saada muutakin kuin sukupuoli ja paikka. En tosin keksi ainakaan näin äkkiseltään mitään hyvää lisäystä, mutta katsoo jos jotain pulpahtaa mieleen.

User Groupeja en pidä tarpeellisena, mutta ei siinä mitään pahaakaan olisi. Saa liittyä tai olla liittymättä, miten kukin haluaa. Minulle riittää tuo nickin alla oleva määritys, jonka voin moderaattorina päättää onneksi itse, ja onhan ne nimitykset muutenkin hauskoja. Kaalin ilmoittamat uudet päivitykset ovat mielestäni hyödyllisiä, mutta mikseikäs tänne lisää persoonallisuuttakin saisi, kun eihän niitä ole pakko käyttää jos ei tahdo.

Bossi
9.1.2007, 17:54:11
Profiilikentät kelpaa, public User groupeissakaan en näe mitään isompaa ongelmaa.

Mutta haluan ehdottomasti tämän (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=132476) (se jo kuulostaakin niin coolilta, en sitten tiedä onko niin käyttännön hyötyä) tänne.

Mutta sellainen mikä jopa voisi olla kätevä joskus, on tässä (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=121883). Viimeisen 24h aikana käyneet jäsenet. Kaltaistani vakoilijanalkua ainakin kiinnostaisi.

Myös tämä (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=117944) kelpaisi minulle, pieni erotus stickyjen ja normaalien ketjujen välille. Turhaa? Mahdollisesti. Moni asia on. :P

Tämä (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=115677) on vain moderaattoreille mahdollisesti käytännöllinen, automaattinen PM kun poistaa ketjun, postin tai muuta. Turhaa pm-laatikoiden täyttöä? Mahdollisesti. Toisaalta taas aina joku ruinaa et miksei tullut mitään ilmoitusta kun jotain poistettiin.

Toisaalta, foorumi toimii nytkin jo hyvin, mitään sekavaa ja raskasta en tänne halua.

The Lord ZXV
9.1.2007, 18:11:11
Enemmän arvonimiä ja parempia ne Warrior, Dragoon, Dragon ja Sorcerer on hyviä mut EX-SOLDIER niin korkeella pallilla saa sapen kiehumaan.
Hieman selkeyttä. Koskaan ei tiedä onko aihealue poistettu vai siirreety,. 24 on ihan hukassa:prkl:

Jonkka
9.1.2007, 18:13:48
Tämä (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=115677) on vain moderaattoreille mahdollisesti käytännöllinen, automaattinen PM kun poistaa ketjun, postin tai muuta. Turhaa pm-laatikoiden täyttöä? Mahdollisesti. Toisaalta taas aina joku ruinaa et miksei tullut mitään ilmoitusta kun jotain poistettiin. Tuo näytti hyvältä. Hyvänä puolena pidin myös, että siinä voi, mitä nyt ymmärsin, listata jäsenet, joihin ei voi koskea tällä automatiikalla mahdollistaen ettei foorumien vakionaamojen PM-laatikot täyty, heidän kun luulisi tietävän foorumin säännöt.

Itse olen kaivannut jonkinlaista "pistä tämä ketju muistiin myöhempää postaamista varten" -välinettä. Joskus en vain jaksa postata tai en saa haluamaani sanotuksi, mutta haluaisin silti myöhemmin palata asian ääreen. Ongelmana on vain, etten seuraavana päivänä muista mihin piti postata. Tai toisin sanoen tällainen yksityinen Hall of Fame ketjulista, jonka avulla voi helposti palata lukemaan hyviä muistoja vuosien takaa (esim. hyvä miittiketju). No, aina saa toivoa. :)

shinji93
9.1.2007, 18:39:49
Olisi kiva jos pystyisi poistamaan oman viestinsä.

David A. Mage
9.1.2007, 18:44:26
Olisi kiva jos pystyisi poistamaan oman viestinsä. Toki, mutta juuri siitä syystä sitä ominaisuutta ei ole. Itseäni haittaa jo se, ettei tietyn aikarajan ulkopuolella tehtyjä viestejä voi muokata, koska ominaisuus otettiin pois käytöstä muutaman sankarin editoitua viesteikseen "." tai muuta vammaista. Kätevä toiminto, jota on helppo käyttää väärällä tavalla.

Ja ne "nootit" voisi olla yhtä hyvin "rikepisteitä", sanotaan se nyt täällä koska te ylempiarvoiset eväätte keskusteluun osallistumisen ilmoituksien puolella. Nyt infraction-systeemin kautta minut voidaankin ampua alas foorumitaivaalta helposti, hei hei ja näkemiin jo valmiiksi. :P

//Jaahas, niitä viestejä voi sittenkin muokata. Milloin sitä päätettiin taas mahdollistaa se?

Kosmetiikkamies
9.1.2007, 19:16:11
Usergrouppeihin ehdottomasti Banaanimafia! Ja kyllä nuo profiilin lisätiedot olisi ihan jees.

Ja ne "nootit" voisi olla yhtä hyvin "rikepisteitä", sanotaan se nyt täällä koska te ylempiarvoiset eväätte keskusteluun osallistumisen ilmoituksien puolella. Nyt infraction-systeemin kautta minut voidaankin ampua alas foorumitaivaalta helposti, hei hei ja näkemiin jo valmiiksi. :P

Tässä Kaappi selvästi havittelee omaa noottikriisiään. FFfinin draaman taso on niin hurja, että kyllä noistakin saadaan tappelu aikaan. Tällöin saataisiin tännekin kekkosmainen noottikriisi. Huumoria, sherlockit, huumoria.

Ja itse tosiaan kannatan ehdottomasti tuota rikepistejärjestelmää. Eikös tämän idea ole nimenomaan se että esmes. kymmenestä pisteestä napsahtaa neljän päivän banni. Asiattomastta viestistä tulee 3 pistettä, "vääränlaisesta" signusta jota ei suostu korjaamaan/selvästi provoava signu = 2 pojoa jne. Nimi olisi selkeämpi.

Offtopiccia:

Hieman selkeyttä. Koskaan ei tiedä onko aihealue poistettu vai siirreety,. 24 on ihan hukassa:prkl:

Sen syyn taisin tehdä harvinaisen selväksi siinä ketjussa. 24:stä oli jo ketju olemassa, siihen oli linkkikin. Jos tehdään uusi ketju vanhasta aiheesta, mode/GM poistaa uudemman ketjun tai siirtää viestisi vanhaan ketjuun. Kannattaa aina tarkistaa se Elokuvat & TV-alueen ketjulista.

Näemmä kaksikin ehdit jo tehdä. Kannattaa vilkaista ne linkit, ekassakin, jo poistetussa, ketjussa oli linkit sinne wanhaan 24-ketjuun.

David A. Mage
9.1.2007, 19:19:20
Kekkosia minä Kaapilta otaksuinkin, mutta jo valmiiksi jotkut ovat kyselleet sanasta ja sille tahdotaan hyvä sanakin, niin päätin ehdottaa tuollaista. Eiköhän se noottikriisi synny viimeistään silloin kun Kaappi itse saa noottibännit. :P

Omenarosvo
9.1.2007, 19:19:30
Minusta noita ryhmiä on turha ja lame perustaa elleivät ne ole oikeasti olemassa. Ehkä Kaappi tarkoitti niitä örkkejä ja mitälie ritareita esimerkkeinä, mutta jos ne ryhmät olisivat oikeasti jotain sitä luokkaa niin ei kiitos minulle :)

Mie haluisin jonkun "now gaming" tyyppisen valinnaisen jutun tuohon profiiliin. Miusta ois ainakin kiinnostavaa tietää mitä tyypit pelailee milloinkin. En tiedä olenko sitten ainoa... =/

Ja minulla ei ole aavistustakaan millä tavoin signuja on rajoitettu, mutta jos niistä ei saa tehdä enää isoja ja punaisia niin sanon että

TYLSÄÄ ja täysin turhaa pikkuvanhaa holhoamista. Jos mie haluan olla erilainen nuori ja käyttää niittirannekkeita, kettinkikalsareita joissa on napitettu luukku pyllyssä ja laittaa signuuni vähän isomman fontin ja fläshymmät värit niin ei luulisi kenenkään herkkiä silmiä häikäisevän.

Tai no, enhän tosiaankaan tiedä miten käytäntö on muuttunut joten unohtakaa jos olen hakoteillä.

David A. Mage
9.1.2007, 19:22:02
Ja minulla ei ole aavistustakaan millä tavoin signuja on rajoitettu, mutta jos niistä ei saa tehdä enää isoja ja punaisia niin sanon että

TYLSÄÄ ja täysin turhaa pikkuvanhaa holhoamista. Jos mie haluan olla erilainen nuori ja käyttää niittirannekkeita, kettinkikalsareita joissa on napitettu luukku pyllyssä ja laittaa signuuni vähän isomman fontin ja fläshymmät värit niin ei luulisi kenenkään silmiä häikäisevän.Eiköhän se koske ihan yli-isoja kuvia ja animaatioita, joista toisen olen jo kokeillut läpi. Ehkä voisin pistää seuraavaksi tämän (http://smg.photobucket.com/albums/v351/fizbandantilus/lollerskates/TAPPIVANUKASTA.gif) allekirjoituksekseni ja rikkoa molempia?

Gabriel
9.1.2007, 19:52:26
Tarkoitin noottia ihan vaan tuollaisen huomautuksen nimeksi. Vai tulisiko puhua infraktiosta? Nootista (jos se nyt siksi nimetään) tulevat pisteet ovat eri juttu ja rikepiste olisi mielestäni hyvä nimi niille. :)

Pahikset ja örkit olivat esimerkkiryhmiä, joita en ajatellut sen tarkemmin. Olemassaoleviin juttuihin pohjautuvat ryhmät voisivat olla siisti juttu, mutta ne vaatisivat tarkempaa suunnittelua. Mitä jos syntyy uusi ryhmä tai jonkun ryhmän kaikki jäsenet idlaantuvat? Alliance ja Imperiumi sanovat harvoille nykyisin mitään (Iron Mercenaries lienee unohtunut aivan kaikilta), mutta aikoinaan ne olivat samanlainen juttu kuin Taisteluraksut on nyt. Mutta idlaantuneesta ryhmästä ei välttämättä tarvitse välittää ja saahan sen manuaalisesti poistettua. Ja jos ylläpito valvoo ryhmien perustamista, niitä voi aina ehdottaa sille. Ei tuossa loppujen lopuksi mitään kauhean vaikeaa olisi.

Mikään signukäytäntö ei ole muuttunut ainakaan vielä.

Kekkosia minä Kaapilta otaksuinkin, mutta jo valmiiksi jotkut ovat kyselleet sanasta ja sille tahdotaan hyvä sanakin, niin päätin ehdottaa tuollaista. Eiköhän se noottikriisi synny viimeistään silloin kun Kaappi itse saa noottibännit. :P

Infractions are implemented as a user group permission (not a moderator permission) so you can also allow any of your users to give infractions if you desire. A hierarchical system is used such that:

1. Administrators can not be given infractions
2. Super Moderators can only be given infractions by Administrators
3. Moderators can only be given infractions by Administrators and Super Moderators
;)

David A. Mage
9.1.2007, 20:01:27
Tarkoitin noottia ihan vaan tuollaisen huomautuksen nimeksi. Vai tulisiko puhua infraktiosta? Nootista (jos se nyt siksi nimetään) tulevat pisteet ovat eri juttu ja rikepiste olisi mielestäni hyvä nimi niille. :)Huomautus toimii ihan hyvin sellaisenaan. Nykyäänkin niitä jaellaan ennen bännejä. Tai ainakin pitäisi jaella. :P

Tasa-arvoa, ihan tyhmää kun moderaattoreille suodaan tuollaisia erivapauksia! Vaadin kostoa!

Lord JF
9.1.2007, 20:38:09
Ja jos ylläpito valvoo ryhmien perustamista, niitä voi aina ehdottaa sille. Ei tuossa loppujen lopuksi mitään kauhean vaikeaa olisi.
Mielestäni juurikin tuollainen käytäntö missä ihmiset jotka haluaisivat perustaa jonkin ryhmän joutuisivat tekemään asiasta ylläpidolle vetoomuksen olisi hyvä järjestelmä. Silloin saataisiin ryhmiä joita jäsenet haluaisivat ja touhu pysyisi hallinnassa. Lisäksi uuden ryhmän perustamiseen voitaisiin vaatia jokin minimäärä halukkaita jäseniä ennen kuin sellainen tehtäisiin.

Celeb
9.1.2007, 20:41:36
Omenarosvon mainitsema now gaming-kohta profiiliin (siis tohon avatarin alle, ei mihinkään linkin taakse!) on mainio idea. Lisäisin sellaisen heti jos tietäisin miten.

Gabriel
9.1.2007, 21:11:17
Minä tiedän, mutta ehdotuksella ei ole toistaiseksi "APPROVED BY ADMINS" -leimaa päällään, joten en kehtaa. Sanottakoon silti, että se on minustakin hyvä idea ja kannatan sitä. :)

Kalypso
9.1.2007, 21:15:33
Voisikohan noita avatarin alle tulevia kohtia saada jotenkin niin, että käyttäjät saisivat itse päättää ottavatko sukupuolen ja paikan lisäksi jonkin muun lisäyksen? Ettei niitä (mahdollisia lisäyksiä kuten now gaming) siis laitettaisi tuohon oletukseksi. Jos muutama lisäys tulisi keksittyä, niin niistä voisi vaikka valita ne jotka haluaa ilmoittaa, ja oletuksena olisi vain tuo sukupuoli ja paikka. Niihin nyt kaikki keksivät jotain, mutta muihin kohtiin ei kaikilla välttämättä ole sanottavaa. Ja niillä lisäyksilläkin voisi olla vaikka joku raja, esim. enintään kaksi lisäystä avatarin alle, ettei mene sotkuiseksi.

En tiedä miten tuollaisen järjestäminen käytännössä toimii tai että onko se liian vaikeaa, mutta minusta idea on erittäin hyvä. :P Pitäisi vielä keksiä joku lisäys, mistä olisi itsellenikin hupia ja ilmoittaa se sitten tänne...

Gabriel
9.1.2007, 21:35:49
Minun sijainti- ja sukupuolikenttäni ovat nyt piilossa, koska en laittanut niihin mitään (en laittanut, koska en keksinyt mitään). Ne eivät tule näkyviin ellei niissä ole tekstiä. Uskoisin lisäkenttien toimivan samalla tavalla. Jos ei halua niitä avatarinsa alle, jättää ne vain tyhjiksi. :)

Wompatti
9.1.2007, 21:37:15
Minusta tuo Now Gaming olisi oikein hyvä lisäys. Tietysti sen nimi voisi olla suomeksi, onhan sivuston kuitenkin tarkoitus olla suomenkielinen. Oma ehdotukseni taas koskee sukupuolilaatikkoa. Olisi hyvä jos sukupuolen pystyisi valitsemaan vain kahdesta vaihtoehdosta sen sijaan että jokainen kirjoittaa siihen mitä haluaa.

Tuon ongelman, että tulee liikaa profiilikenttiä, pystyy varmaankin hoitamaan niin, että vain täytetyt kentät näkyvät avatarin alla. Lisäksi olisi hyvä, jos olisi jokin maksimimäärä sille, montako kenttää voi näkyä yhteensä.

David A. Mage
9.1.2007, 21:44:43
Eri foorumeilla on tuohon sukupuolijupakkaan nähty kaksi vaihtoehtoa, jotka osoittavat itsensä vain ♂ ja ♀-kuvina. Söpön vaaleansinisinä ja -punaisina giffeinä siis. Sellainen on yksinkertaisuudessaan varsin nätti, eikä siitä tulisi sanomista tahtooko joku ilmoittaa olevansa "mies" vai "poika" vai kenties "uros", "naisesta" ja "tytöstä" puhumattakaan. Ellei sitten ihan välttämättä halua olla ernuna ♂ tai ♀.

Ja tietysti sukupuolineutraaleille ja hermafrodiiteille pitäisi sisällyttää joku EOS-vaihtoehto.

Kalypso
9.1.2007, 21:46:54
Oho, olinpas huomaamaton. Eihän siinä sitten mitään ongelmaa pitäisi olla kun systeemi on jo valmiiksi niin, että vain täytetyt kentät näkyvät. Vielä se maksimiraja siihen (ja lisäyskohtien keksiminen tietenkin) niin hyvä tulisi!

Oma ehdotukseni taas koskee sukupuolilaatikkoa. Olisi hyvä jos sukupuolen pystyisi valitsemaan vain kahdesta vaihtoehdosta sen sijaan että jokainen kirjoittaa siihen mitä haluaa.Entä jos on hermafrodiitti tai transsu? Ehehe. Minusta tuntuu etten ole ainut joka vastustaa tätä. Meiltähän lähtisi hieno mahdollisuus kuvastaa itseämme mielikuvituksellisen sukupuolen avulla, mikä onkin mielestäni monilla hauskin kohta tämänhetkisissä profiileissa. Persoonallisuuttahan noilla vapaasti muokattavilla kohdilla haetaan.

Berrycake
9.1.2007, 21:51:54
Mjoo. Tuommoiset "now gaming" jutut voisivat olla hauskoja. :3 Lisäksi mm. blogi yms. nettiyhteisöistä tutut "mood", "listening to", "reading", "watching", "eating" ja vaikkapa "drinking" -tyyppiset voisivat olla hupaisia myös kaikessa teiniydessään. Pakkohan niihin siis ei olisi laittaa mitään. Ja jos laittaisikin, niissä olisi maksimimäärä mitä korkeintaan saa lopulta näkyville profiiliinsa [oletusten lisäksi, joita siis ikä, paikka jne].

Jokaisessa meissä asuu pieni blogaajateini joka tykkää ilmoittaa mikä biisi tai juustolaatu on just nyt eniten pop. Tai jos ei asu, niin aina voi leikkiä ERilaista NUorta ja jättää kentät tyhjiksi. :D

Lord JF
9.1.2007, 21:58:42
Kannatan myös itsekin tuota now gaming hommelia. Olisi ihan mukavaa päästä hehkuttamaan hyviä pelejä ihan profiliissaankin. Mutta sukupuoleeni en halua kajottavan!

Bossi
9.1.2007, 21:59:59
Minusta tuo Now Gaming olisi oikein hyvä lisäys. Tietysti sen nimi voisi olla suomeksi, onhan sivuston kuitenkin tarkoitus olla suomenkielinen.Kaksikielisyys kunniaan, nykyisetkin kentät ovat erilaiset riippuen siitä onko oletuskielenäsi englanti vai suomi!

Oma ehdotukseni taas koskee sukupuolilaatikkoa. Olisi hyvä jos sukupuolen pystyisi valitsemaan vain kahdesta vaihtoehdosta sen sijaan että jokainen kirjoittaa siihen mitä haluaa.Ja tämänkin voi tehdä hienosti, uuden päivityksen mukana tuli jopa mahdollisuus laittaa tietyt profiilin tiedot pakollisiksi. Tämä sukupuoli voisi mielestäni hyvin olla sellainen.

Tuon ongelman, että tulee liikaa profiilikenttiä, pystyy varmaankin hoitamaan niin, että vain täytetyt kentät näkyvät avatarin alla. Lisäksi olisi hyvä, jos olisi jokin maksimimäärä sille, montako kenttää voi näkyä yhteensä.Juuri näin.

Kuitenkin, pidemmän miettimisen jälkeen olen jopa tullut siihen tulokseen että edellisessä postissani esilletuomani add-onit voisivat jopa kaikki olla hyviä, joskin jotkin ehkä pieniä, uudistuksia.

Jackal von ÖRF
9.1.2007, 22:01:46
...
FA Self Destruct Thread (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=132476) ja Moderation Auto-PM (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=115677) auttaisivat molemmat samaan ongelmaan, eli että käyttäjät eivät tiedä minne/miksi heidän viestinsä katoavat. Noista kahdesta jälkimmäinen vaikuttaa hyödyllisemmältä (ja helpommalta asentaa, koska se ei vaadi koodi- eikä templatemuutoksia), mutta sitä ei ole kehitetty pitkään aikaan - pieni riski tulevien foorumipäivityksen kannalta, mutta ei ylipääsemätön este (pahimmassa tapauksessa modin käyttö pitää vain lopettaa).

Members who have visited Today (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=121883) -modia vastaava modi oli käytössä vuonna 2002 (vB2:lle), jolloin foorumeilla käyneet käyttäjät näkyivät www-sivuston sivupalkissa. En näe tuolle mitenkään merkittävää käyttöarvoa ("nice to have" -toiminto).

Separate Sticky and Normal Threads (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=117944) - parantaa hieman luettavuutta. En osaa arvioida hyötyä. Tämän viestin liitteenä on, että miltä se todennäköisesti näyttäisi.

Omenarosvon mainitsema now gaming-kohta profiiliin (siis tohon avatarin alle, ei mihinkään linkin taakse!) on mainio idea. Lisäisin sellaisen heti jos tietäisin miten.
Uusi kenttä lisätään User Profile Field Managerista ja sen saa avatarin alle editoimalla postbit-templatea. Ainoa vaan, että sinulla ei taida olla oikeuksia templaattien editointiin, joten et pysty lisäämään sitä vaikka tietäisitkin miten. ;)

Voisikohan noita avatarin alle tulevia kohtia saada jotenkin niin, että käyttäjät saisivat itse päättää ottavatko sukupuolen ja paikan lisäksi jonkin muun lisäyksen?
Teoriassa olisi mahdollista, että käyttäjät voisivat itse keksiä omat kenttänsä tai valita listasta, että mitkä he haluavat näkyvän avatarin alla. Toteutuksessa olisi kuitenkin jonkin verran töitä ja foorumin versiopäivityksien yhteydessä olisi taas yksi templatemuutos lisää murehdittavana. Jos tuollaiselle kustumoinnille ei ole tarvetta, niin mieluiten pitäisin systeemin mahdollisimman yksinkertaisena.

Profiilikentät voivat olla tekstikenttiä, valintalistoja, radiobuttoneja tai checkboxeja, ja niiden sisältöä voi rajata melko monipuolisesti: http://www.vbulletin.com/docs/html/profile_introduction

Dorianthem
9.1.2007, 22:34:38
eoriassa olisi mahdollista, että käyttäjät voisivat itse keksiä omat kenttänsä tai valita listasta, että mitkä he haluavat näkyvän avatarin alla. Toteutuksessa olisi kuitenkin jonkin verran töitä ja foorumin versiopäivityksien yhteydessä olisi taas yksi templatemuutos lisää murehdittavana. Jos tuollaiselle kustumoinnille ei ole tarvetta, niin mieluiten pitäisin systeemin mahdollisimman yksinkertaisena.Itse en kannata sitä, että käyttäjät saisivat itse valita kymmenestä eri vaihtoehdosta haluamansa, jotka haluavat tuonne avatarin alle heittää. Jos jotain ylimääräistä haluavat, voivat ihan vapaasti 1000 viestiä lähetettyään muuttaa avatarin yläpuolella olevaa tekstiä.

Tietenkin olisi todella kiva uutuus, jos sinne pistettäisiin se Now Gaming -kohta, sillä nämähän ovat pelifoorumit, niin tuo olisi suhteellisen hyvä ajatus. Kaikki muut ehdotukset siitä, kuinka voi heittää vaikka minkälaista reading, watching, eating -kohtaa tai jotain muuta ei oikein jaksa innostaa ja silloin jokaisen profiilit olisivat aivan hirvittävän sekaisin.

David A. Mage
9.1.2007, 22:45:59
Tietenkin olisi todella kiva uutuus, jos sinne pistettäisiin se Now Gaming -kohta, sillä nämähän ovat pelifoorumit, niin tuo olisi suhteellisen hyvä ajatus. Kaikki muut ehdotukset siitä, kuinka voi heittää vaikka minkälaista reading, watching, eating -kohtaa tai jotain muuta ei oikein jaksa innostaa ja silloin jokaisen profiilit olisivat aivan hirvittävän sekaisin.Suoraan vaan pelkkä "Nyt", jota voi vapaasti jatkaa vaikka sanoilla "pelaamassa Final Fantasy MCXVIII:tä" tai "syömässä paskaa". Minulle on ihan sama koko now gaming. Vastaisin siihen kuitenkin jotain välimaastossa "Paskahousu", "Carcassonne" tai korkeintaan "Street Fighter 2". Moodkin olisi aina "paska". :P

Ja syy siihenkin, miksi puollan vaihtoehtoja sukupuolikenttään on ihan informatiivisuus. "Kyllä kiitos" ei ollut hauska ensimmäiselläkään kerralla, eikä se ole hauska vieläkään. Sen sijaan täältä löytyy kiljoona miehistä neitiä ja naisellista äijää, jotka epäonnistuvat hekin informatiivisuudessa ja hauskuudessa, jopa persoonallisuudessa. Ja minä olen seksistisika jota huvittaisi tietää mitä sukupuolta kukin edustaa jota haukun täysin paskaksi jätkäksi joka ei ansainnut elää edes äitinsä kohdussa.

Nokkelat tytöt ja pojat voivat tietysti ilmoittaa olevansa juuri sitä väärää sukupuolta tai olla epävarmoja.

Berrycake
9.1.2007, 23:33:17
Sex-kohdasta.

Alle 1000 postanneita ja ei-ylläpitoa riittää kuitenkin sen verran paljon, että olisi tympeää viedä ainoa mahdollisuus pikkuisen persoonallisemman profiilin luomiselle. Ihan sama jos joku ilmoittaa sijaitsevansa pimeässä reijässä ja kertoo siihen perään sukupuolensa olevan mysteerien ninja. Huumoriarvoa tai ei~ ja siinäkin tapauksessa jokainen menköön itseensä oman huumorinsa laadun suhteen mikäli vastaus on "ei". Hyvin on pärjätty tähänkin saakka näillä eväin ilman [x] nainen, [ ] mies - valintaa ja miksi se yhtäkkiä nytkään muuttaisi mitään kovin olennaisesti. Kyllä se käyttäjän oikea sukupuoli jotain kautta kuitenkin selviää jos vähänkin aktiivisemmin postaa. :] Eli toisin sanoen, jos siihen tietoon nyt oikeasti alkaa olla edes mielenkiintoa. :)

Kyllä tuon 'sex' kohdan kuohiminen aiheuttaisi enemmän harmistuneita peruskäyttäjiä, kuin mitä se toisi oikeaa käytännön hyötyä tälle foorumille. Antaakaa nyt sen kentän vaan olla sellaisenaan. :>

Kippe
9.1.2007, 23:45:18
Entä jos on hermafrodiitti tai transsu? Ehehe. Minusta tuntuu etten ole ainut joka vastustaa tätä. Meiltähän lähtisi hieno mahdollisuus kuvastaa itseämme mielikuvituksellisen sukupuolen avulla, mikä onkin mielestäni monilla hauskin kohta tämänhetkisissä profiileissa. Persoonallisuuttahan noilla vapaasti muokattavilla kohdilla haetaan.

En tiedä, olenko ilonpilaajajäykkis, mutta meikäläisen mielestä informaatiokenttien tarkoituksena on tarjota informaatiota, ei satuja. Lörpöttelyt voi sitten laittaa allekirjoitukseen, custom-titleen jos pääsee siihen käsiksi, tai yhtenä vaihtoehtona siihen tarkoitettuun erilliseen kenttään. Kannatan siis Wompon ajatusta monivalintasukupuolesta, tosin sillä lisäyksellä että sen voi halutessaan jättää näyttämättä. Tietenkin nyypän, jota kukaan ei tunne, on helppo kusettaa asian suhteen, mutta ei siihen luulisi olevan liiemmin intressejä.

Itsehän kannatan myös postcounttien piilottamista. Loppuisi se iänikuinen +1 -urputus.

Bossi
10.1.2007, 0:18:59
Sex-kohdasta.

Alle 1000 postanneita ja ei-ylläpitoa riittää kuitenkin sen verran paljon, että olisi tympeää viedä ainoa mahdollisuus pikkuisen persoonallisemman profiilin luomiselle. Ihan sama jos joku ilmoittaa sijaitsevansa pimeässä reijässä ja kertoo siihen perään sukupuolensa olevan mysteerien ninja. Huumoriarvoa tai ei~ ja siinäkin tapauksessa jokainen menköön itseensä oman huumorinsa laadun suhteen mikäli vastaus on "ei". Hyvin on pärjätty tähänkin saakka näillä eväin ilman [x] nainen, [ ] mies - valintaa ja miksi se yhtäkkiä nytkään muuttaisi mitään kovin olennaisesti.

Kyllä tuon 'sex' kohdan kuohiminen aiheuttaisi enemmän harmistuneita peruskäyttäjiä, kuin mitä se toisi oikeaa käytännön hyötyä tälle foorumille. Antaakaa nyt sen kentän vaan olla sellaisenaan. :>
Itse ainakin käytän Sex ja Location -kenttiän täydentämään signun ja avan aloittamaa kokonaisuutta. Nyt kun olen vielä saanut custom titlen, en paljoa enempää voisi toivoa ja olen pitkään tyytyväinen. Miksi korjata jotain toimivaa, kun se ei ole rikki?

En tiedä, olenko ilonpilaajajäykkis, mutta meikäläisen mielestä informaatiokenttien tarkoituksena on tarjota informaatiota, ei satuja. Lörpöttelyt voi sitten laittaa allekirjoitukseen, custom-titleen jos pääsee siihen käsiksi, tai yhtenä vaihtoehtona siihen tarkoitettuun erilliseen kenttään. Kannatan siis Wompon ajatusta monivalintasukupuolesta, tosin sillä lisäyksellä että sen voi halutessaan jättää näyttämättä. Tietenkin nyypän, jota kukaan ei tunne, on helppo kusettaa asian suhteen, mutta ei siihen luulisi olevan liiemmin intressejä.

Itsehän kannatan myös postcounttien piilottamista. Loppuisi se iänikuinen +1 -urputus.
Ilonpilaajajäykkis. :P

Tosin poscount on aivan merkityksetön, ehdotan yhä että se piilotettaisiin pelkästään profiiliin. Vaikka samapa tuo, en ole kovin usein siitä viime aikoina nähnyt maristavan.

Tessy
10.1.2007, 7:59:58
En tiedä, olenko ilonpilaajajäykkis, mutta meikäläisen mielestä informaatiokenttien tarkoituksena on tarjota informaatiota, ei satuja. Lörpöttelyt voi sitten laittaa allekirjoitukseen, custom-titleen jos pääsee siihen käsiksi, tai yhtenä vaihtoehtona siihen tarkoitettuun erilliseen kenttään.
Olen kyllä täysin samaa mieltä Kipen kanssa. Tylsää tai ei, tuo olisi asiallisempikin ja minä ainakin pidän asiallisuudesta. \o Ei enää niitä kahden lauseen "hauskoja" sukupuolimäärittelyjä.

Jos postcountit piilotettaisiin, niin miten Kaapin miehuuden kävisi? :shok:

Wompatti
10.1.2007, 8:17:11
Jos postcountit piilotettaisiin, niin miten Kaapin miehuuden kävisi? :shok:

Sitten Kaapin pitäisi valita olevansa nainen :D

Kannatan myös Separate Sticky and Normal Threads (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=117944) -modin käyttämistä, jos se vaikka saisi kaikki nyypät lukemaan kiinteiksi laitetut ohjeketjut. Aina voi toivoa.

Gabriel
10.1.2007, 8:29:09
Jos sillä postcountilla ei oikeasti ole mitään väliä, miksi siitä täytyy puhua koko ajan? =)

Kannatan edelleen Sex-kentän pitämistä sellaisenaan. Kahden vaihtoehdon valinta, vieläpä pakonomainen sellainen, oli käytössä vuonna 2002 eikä tarjonnut silloinkaan mahdollisuutta yhtä persoonalliseen profiiliin. Jos se on oikeasti pakko muuttaa, toivoisin tilalle vähintään yhtä hyvää kenttää, jossa voi kertoa jotain itsestään. Now jotain -kenttä ei olisi riittävä korvike.

Enkä edelleenkään ymmärrä ihmisiä, joille tieto toisen sukupuolesta on välttämätön edellytys mielekkäälle kanssakäymiselle. Viimeistään suoraan kysymällä asia selviää ja ellei se kerro silloin, niin ei se laita profiiliinkaan, saattoi sinne laittaa sitten mitä tahansa tai vain valita vaihtoehdoista.

Sukupuolenkin voi ilmaista niin monella eri tavalla. "Sisältää Y-kromosomin", "jätkä" ja "The MAN" tarkoittavat kaikki samaa asiaa, mutta niillä on silti valtavasti merkityseroa. Laitetaanko seuraavaksi lista kaikista Suomen seuduista syrjäisimpiä pikkupaikkakuntia myöten vapaavalintaisen Location-kentän tilalle? Siinä porukka yleensä vasta epäinformatiivinen onkin, terveisin kaikille henkisesti Japanissa oleville.

Sitä paitsi keskustelukumppanin sijainnista luulisi olevan kiinnostuneempi kuin sukupuolesta.

David A. Mage
10.1.2007, 9:01:45
Jos sillä postcountilla ei oikeasti ole mitään väliä, miksi siitä täytyy puhua koko ajan? =)Koska se on hauska valituksen aihe jokaiselle sellaiselle, jonka virtuaalimolo ei ole yli 2000 postia pitkä. Itse vilkaisin äskettäin omaani ja kummastelin, mistä ne viimeiset 300 postia ovat tulleet. Olen kohtuu varma siitä, että joku vitsiniekka adminismies on säätänyt minut keräämään postcountia kymmenellä kirjoittamalla yhden viestin.

Mikä profiilien persoonallisuuteen tulee, ainoa oikeasti hauska oli Uuberin taannoinen Kekkos-setti, joka johtui aika pitkälti siitä että jokaiseen mahdolliseen kenttään sukupuolen lisäksikin oli kirjattu "Kekkonen". Suurin osa muista näkemistäni tuntuu custom titlen ulkopuolella horjuvan ihan kympillä, mutta tämä nyt taitaakin olla täysin subjektiivinen juttu.

Laitetaanko seuraavaksi lista kaikista Suomen seuduista syrjäisimpiä pikkupaikkakuntia myöten vapaavalintaisen Location-kentän tilalle? Siinä porukka yleensä vasta epäinformatiivinen onkin, terveisin kaikille henkisesti Japanissa oleville.Sepäs vasta Yosea ja kumppaneita vituttaisi. :P

Tässä on se ero, että ihminen voi käytännössä edustaa tasan kolmea sukupuolta, kun taas hän voi sijoittua ties mihin hevonkuuseen mitä maailmankartalta sattuu löytymään.

Sitä paitsi keskustelukumppanin sijainnista luulisi olevan kiinnostuneempi kuin sukupuolesta.Jaa-a, minä en jaksa yleisesti ottaen noteerata kuin asuinpaikkakuntalaiseni, kun taas muut voivat asustaa vapaasti vaikka Utsjoella. Mitä nyt heidän pitämiin miitteihin minulla tuskin on kiinnostusta tällä budjetilla.

Jos persoonallisuutta näin kovasti tahdotaan, pistetään suoraan mahdollisuus valita sukupuolekseen joko teksti joka edustaa kunkin mielen synkkiä syövereitä tai yksinkertainen, yhtä informatiivinen :eliittihymy:.

MonGooli
10.1.2007, 12:07:25
Itse olen kaivannut jonkinlaista "pistä tämä ketju muistiin myöhempää postaamista varten" -välinettä. Joskus en vain jaksa postata tai en saa haluamaani sanotuksi, mutta haluaisin silti myöhemmin palata asian ääreen. Ongelmana on vain, etten seuraavana päivänä muista mihin piti postata.
Itselleni tuli tuosta mieleen juuri joku sellainen kirjanmerkki-tyylinen tuunaus. Olisi mukava säilytellä joitakin ketjuja kirjanmerkkeinä, jos sattuu vaikka kyseisiä ketjuja seuraamaan useampaan kertaan. Varsinkin, jos näitä ketjuja alkaa olemaan useampi, niin ei tahdo enää muistaa, mitä ketjuja pitikään lueskella. Myöskin joitakin mielenkiintoisia ketjuja, joihin aikoo postailla myöhemmin, olisi kiva pistää kirjanmerkiksi. Tälläistä ominaisuutta ainakin kannattaisin.

//

Ceassa, ai katos, niinpäs näyttääkin. :) En minä tollasta oo huomannu. Tai no ehkä olen, mutta en ole ymmärtänyt tuon "tilaa tämä ketju" ideaa. No, nytpä sekin selvisi. Kiitokset. :>

Ceassa
10.1.2007, 12:20:03
jonkkis ja Mongooli, mutmut... eikös tuontapainen systeemi ole jo olemassa? o.o Tuo ketjujen tilaus -härveli nimittäin, löytyypi heti ohjauspaneelin alta. Itse olen käyttänyt tuota pitkään, siitä saa pistettyä itselleen topikin jos toisenkin "talteen" myöhempää tarkastelua varten, ja järjestelmä myös ilmoittaa heti tuossa ohjauspaneelin etusivulla jos tilaamaasi ketjuun on tullut uusia vastauksia viime käyntisi jälkeen. Ketjuja pystyt laittamaan tilaukseen jokaisen topikin Ketjutyökalut -> Tilaa tämä ketju napikan alta.

Käteväksi olen tuon kokenut, vaikka välistä vähän piiloon jääkin. Ja juurikin tuon takia olen ketjuja tuonne nakellut, että jos en tasan sillä sekunnilla ehdi viestejä läpi pläräämään niin sitten myöhemmin listasta on helppo tarkistaa että mitäs aiheita minun nyt pitikään lueskella. :)

Kalypso
10.1.2007, 12:51:20
Hei kamoon. Miksi pitäisi ärsyttää käyttäjiä riistämällä heiltä ilo pistää sukupuoli-kohtaan mitä haluaa? Ihan hyvin se toimii näin, ja ne harvat joita ärsyttää tällainen kauhistuttava mahdollisuus persoonallisuuteen ja avatarinsa täydentämiseen, voivat pistää siihen omaan profiilinsa sitten sitä asiallisuutta. Vaikkei omaisikaan huumorintajua, ei siitä tarvitse muita rangaista. Käyttäjien sukupuolet selviää kyllä heidän viesteistään ja kuvistaan, jos se oikeasti kiinnostaa. Turha tuostakin on saivarrella, vaikka rekkalesbojen ja neitihomojen aikakautta eletäänkin.

Pöh sanon minä. Jos vaihdatte systeemin typerämmäksi, asetan sukupuolekseni miehen ihan vaan ollakseni nokkela.

Kippe
10.1.2007, 13:16:07
Jos se on oikeasti pakko muuttaa, toivoisin tilalle vähintään yhtä hyvää kenttää, jossa voi kertoa jotain itsestään. Now jotain -kenttä ei olisi riittävä korvike.

Kannatetaan. Kenttien nimeäminen vaikkapa randompaskakentäksi numerokoodilla yhdestä n:ään tarjoaisi luoville sieluille tilaisuuden toteuttaa itseään. Kenttiä on ihan turha nimetä mitenkään spesifisesti, jos niihin on odotettavissa aivan satunnaista sisältöä. Sikäli kun kentän on tarkoitus tarjota infirmaatiota, tulisi moisesta pitää kiinni.

Joo tiedetään, nää on näitä elämää suurempia pulmia, joihin verrattuna ihmiskunnan selviäminen ja ilmastonmuutos ovat kärpäsenpaskoja, mutta pistävät nuo kuitenkin silmään. Toki kaikilla on mahdollisuus repiä huumoria laittaessaan paikakseen vaikka sanan "ajjnwiritvwt" ja sukupuolekseen sanan "ösitrtrjgve", mutta se ei aja kenttien tarkoitusta, joka on asuin/olinpaikkaan sekä jalkoväliin liittyvän tiedon välittäminen. Satunnaishuumorin ei puolestaan luulisi olevan sidottu kentän nimeen, joten yllä mainitun muutoksen ei pitäisi olla ongelma.

Uber Weapon
10.1.2007, 13:22:50
Pöh sanon minä. Jos vaihdatte systeemin typerämmäksi, asetan sukupuolekseni miehen ihan vaan ollakseni nokkela.

Heh, ja minä ryhdyn naiseksi. Ihan vaan tasatakseni puntteja ja ollakseni copycat.

Jos profiilista haluaa jotain hauskaa repiä, niin sen vaikka että Sunny luuli minun olevan oikeasti 48 vuotias siinä vaiheessa kun minulla luki niin profiilissa ja Sunny oli juuri foorumeille tullut.

Jumalan tuli hänet polttakoon joka keksii laittaa sukupuolen kohdalle venus tai mars merkin ja vielä pinkkinä/sinisenä.

Laittakaa kaikille postcountiksi 20000 niin loppuu se +1 pelleily.

i<3yaoi
10.1.2007, 13:36:58
Ainahan voi tehdä valtavan määrän erilaisia "Mitä pelaat/kuuntelet/luet/katsot/syöt/juot/poltat" tai "mitä sulla on päällä?" "mieliala" "mottosi" "milloin viimeksi sait?" "suosikkikirjailija" peace love and all that shit kenttiä. Se vasta olisi hauskaa -.-

// Se vasta hauskaa olisikin jos saisi kertoa suosikkivaatemerkkinsä :3

Gabriel
10.1.2007, 13:51:42

Heh, ja minä ryhdyn naiseksi. Ihan vaan tasatakseni puntteja ja ollakseni copycat.
Voin tulla tasapainottavaksi vaa'ankieleksi ja asettaa sukupuolekseni EOS. Jotta mahdollinen sekaannus olisi maksimaalinen, voin myös vaihtaa nimimerkkini johonkin täysin sukupuolineutraaliin. Sekös vasta riemastuttavaa olisi. ;)

Olen muuten sitä mieltä, että kenttien tulisi olla juurikin spesifisiä, koska se on persoonallisuuden ja nokkelana olemisen vaatimus. Jos kentäksi voisi laittaa mitä vain, lähtisi itse kenttään tulevasta tekstistä tuo ilo. Tuskinpa Kippekään uskoo, että ösitrtrjgve olisi minusta hyvä teksti sukupuolikenttään. Veikkaisin että suurin osa ja ainakin minä käyttää niitä kenttiä tarkoituksen mukaisesti sovittaen ne samalla profiiliinsa. Jos haluaa pitää avatarissaan esimerkiksi geneeristä sotilasta niin 'sotamies' olisi sukupuolikentässä sekä informatiivinen että profiiliin sopiva.

En edelleenkään kannata, kuten ei kannata enemmistökään. Tiedän ettei foorumin ole tarkoituskaan olla varsinaisesti demokraattinen, mutta mitä iloa on uudistuksesta, joka haittaa suurinta osaa jäsenistä?

David A. Mage
10.1.2007, 14:09:32
En edelleenkään kannata, kuten ei kannata enemmistökään. Tiedän ettei foorumin ole tarkoituskaan olla varsinaisesti demokraattinen, mutta mitä iloa on uudistuksesta, joka haittaa suurinta osaa jäsenistä?Joo. Lakatkaa itkemästä siitä +1:stä koska muilla on enemmän posteja kuin teillä, tai riisumme teidät post countistanne Kaapin ohella.

Unski
10.1.2007, 14:41:10
Hetken mietittyäni olen tullut siihen päätökseen että kaikki on jo kondiksessa. Pienet kosmeettiset lisäykset suuntaan tai toiseen ovat minun silmissäni yhtä tärkeitä kuin ruplan nykyinen kurssi. En taida aivan vielä saada meedion titteliä väittämällä että heti kun asia on saatu kinattua suuntaan/toiseen (sekä mökötettyä läpi hävinneen osapuolen suunnalta) se unohtuu, koska se ei sittenkään ollut vaivan arvoista. Sukupuolen voi jättää nytkin merkitsemättä tai pistää poskelleen. Kuten Taavi selkeäksi teki, Now Gaming kohtaan joku äidin ylpeys takuulla pistäisi heti taskubiliksen. Jos siis ainakin sukupuoli-systeemin muutoksella koetamme estää idiotismin niin upeaksi tasapainottajaksi annamme toisen avoimen kohdan johon pistää "nerokkuuksia". Ja milloin ovat tarkat kaavakkeet & vastaavat estäneet idiotismia kukkimasta?
User Groupsit taas ovat silleen +1/-1=0. Irkin avulla on jengien jäsenyydet nopsaan selvitettävissä, mutta ei kai siinä mitään jos ne foorumeidenkin puolelle pistetään esille. Irkkiä käyttämättömille jutut eivät kyllä siltikään aukenisi yhtään paremmin.

Mutta eiköhän nyt vain anneta foorumin säätäjien levätä rauhassa laakereillaan. Sen sijaa, parahin fooruminedustajat, ehdotan kolehtia jolla saadaan ainakin Kaalille pulla ja kilon paketti kahvia hyväntahdon eleenä. Hinta arvio n. 2¤ paikkeilla. Who's with me, my brothers?

Enkuli
10.1.2007, 14:41:14
Ei mitteen valintabokseja kenttiin. Mikäli sukupuoli tulee valintalaatikoksi, tiedätte kyllä mitä laitan siihen. Tämän linjan jatkuessa tarpeeksi huomaamme, että uudesta systeemistä tulee vähemmän informatiivinen jokaisen valitessa sukupuolensa vaikka kolikolla heittämällä. Because they can. Nykyiset sukupuoli-kentän sisällöt kertovat ihan tarpeeksi ja saapahan nauttia hieman yksinkertaisesta salapoliisityöstä mikäli tahtoo jonkun mystiseksi jääneen sukupuolen selvittää. Fun for all and all for fun.

Asiallisuutta ja informatiivisuutta on ihan tarpeeksi ilman pakottamistakin.

Mihin muuten katosi hymiöiden poisruksimismahdollisuus editorista? Nykyään ei kuvahymiöitä tunnu saavan pois kirveelläkään.(*) Ja miten olisi sellainen kiva ominaisuus, että kukin saisi säätää halutessaan filterin joka näyttää kaikki postaukset jollain standardivärillä ja -fontilla, arvostaisin meinaan aika suuresti. User CP:stä säädettäväksi kiitos.

Toinen kiva lisä tuohon "posts per page" säädettävyyden rinnalle olisi sellainen kuin "threads per page" jolla saisi näkymään enemmän ketjuja kerralla, ketjusivujen selaus nimittäin on harvinaisen syvältä, varsinkin kun softa ei koskaan muista millä sivulla olit menossa.

*: ilmeisesti kyse on puutteesta simple editor modessa. Saisikohan sen sinnekin kiitos, paskiainen kun parsii tietyt merkkiyhdistelmät edelleen hymiöiksi, mutta ei anna mahdollisuutta kytkeä niitä pois päältä. Ilmeisesti standard modesta löytyy kyseinen ruksittava kohta edelleen, saisiko sen simpleenkin kiitoss.

David A. Mage
10.1.2007, 15:00:28
Kuten Taavi selkeäksi teki, Now Gaming kohtaan joku äidin ylpeys takuulla pistäisi heti taskubiliksen. Jos siis ainakin sukupuoli-systeemin muutoksella koetamme estää idiotismin niin upeaksi tasapainottajaksi annamme toisen avoimen kohdan johon pistää "nerokkuuksia".Ja itse asiassa puhuin täyttä totta siinä mitä sanoin koko yleisistä pelitottumuksistani viime aikoina. Se vaan vähän riippuu päivästä, läiskinkö korttia, pelaanko lautapelejä vai turvaudunko peräti monen vuoden takaiseen Super Nintendo-tappelupeliin.

Mutta ihan sama. Pitäkää sukupuolikenttänne, jos ihmiset ovat noin innoissaan persoonallisista profiileista ja asettaisivat protestina koko sukupuolensa perseelleen. Ei sillä että jotkut eivät tekisi sitä nytkään.

Celeb
10.1.2007, 15:23:51
Joo, pidetään sukupuolikenttämme.

Ja kun pelifoorumi olemme, niin se Now Gaming -palikka on oikein hyvä. Se voitaisiin lisätä mielestäni jo huomenissa, ellei tänään. Minun foorumini olivat vaihtuneet jossain vaiheessa itsestään englanninkieliseksi, joten en tarvitse suomenkielistä versiota tuosta.

Ne jotka eivät kestä sitä, että profiilissa saattaa lukea now gaming voi lähteä puolestani lätkimään. Ei siihen kuitenkaan kiinnitä huomiota muut kuin ne, joita pelaaminen kiinnostaa.

Jonkka
10.1.2007, 19:13:03
Kannatan myös itsekin tuota now gaming hommelia. Olisi ihan mukavaa päästä hehkuttamaan hyviä pelejä ihan profiliissaankin. Mutta sukupuoleeni en halua kajottavan! Juuri äskettäin Ylläpito viimeinkin palautti meille sukupuolemme takaisin ja haluaisinkin sen nyt pysyvän koskemattomana. :D (http://foorumit.fffin.com/showpost.php?p=324969&postcount=492) <- linkki

jonkkis ja Mongooli, mutmut... eikös tuontapainen systeemi ole jo olemassa? o.o Tuo ketjujen tilaus -härveli nimittäin, löytyypi heti ohjauspaneelin alta. Itse olen käyttänyt tuota pitkään, siitä saa pistettyä itselleen topikin jos toisenkin "talteen" myöhempää tarkastelua varten, ja järjestelmä myös ilmoittaa heti tuossa ohjauspaneelin etusivulla jos tilaamaasi ketjuun on tullut uusia vastauksia viime käyntisi jälkeen. Ketjuja pystyt laittamaan tilaukseen jokaisen topikin Ketjutyökalut -> Tilaa tämä ketju napikan alta.

Käteväksi olen tuon kokenut, vaikka välistä vähän piiloon jääkin. Ja juurikin tuon takia olen ketjuja tuonne nakellut, että jos en tasan sillä sekunnilla ehdi viestejä läpi pläräämään niin sitten myöhemmin listasta on helppo tarkistaa että mitäs aiheita minun nyt pitikään lueskella. :)Tuota viime viestiäni postatessa tiesin kyllä tuosta ketjujen tilaamisesta, koska olin kerran jo kokeilutkin sitä. Mitä minä en tiennyt, oli että tuolta voi estää tuon sähköpostin lähettämisen. Minä kumminkin luen aina uusien postien ilmestyttyä ne mielenkiintoiset ketjut ja tuo sähköposti olisi vain ärsyttävää aina poistaa. No tällä jatkan eteenpäin. :)

Atmis
10.1.2007, 19:22:31
Joo, syökää paskaa niiden huomatuspisteittenne kanssa. Meikäläinen sais bannit alta aikayksikön, jos kirosanoista ja paskoista posteista alettaisiin keräämään jotain pisteitä. Syökää paskaa myös niiden monivalintasukupuolienne kanssa. Ettekö te ymmärrä taidetta? Ettekö te ymmärrä, että persoonallinen profiili on parhaimmillaan taidetta? Haluatteko te riistä meiltä rivikäyttäjiltä viimeisimmätkin toiveet kauniiseen profiiliin?

Bossi
10.1.2007, 19:25:38
Mihin muuten katosi hymiöiden poisruksimismahdollisuus editorista? Nykyään ei kuvahymiöitä tunnu saavan pois kirveelläkään.(*)

*: ilmeisesti kyse on puutteesta simple editor modessa. Saisikohan sen sinnekin kiitos, paskiainen kun parsii tietyt merkkiyhdistelmät edelleen hymiöiksi, mutta ei anna mahdollisuutta kytkeä niitä pois päältä. Ilmeisesti standard modesta löytyy kyseinen ruksittava kohta edelleen, saisiko sen simpleenkin kiitoss.En ymmärrä miksi pitää käyttää simple modea, mikäli on paikallistanut "vian" ja sama se on sinänsä mitä moodia käyttää.

Niin ja siksi se on simple, kun siinä ei ole mitään erikoisia säätöjä. Käyttää sitten niitä kahta muita jos haluaa tuommoista säätää.

Enkuli
10.1.2007, 19:35:53
Koska simple mode on kevyempi käyttää. Koneeni ei ole mitään luksustasoa ja otan irti kaiken keveyden mitä irti saa, koska simple moden editorikin lagaa jonkin verran. Ja, koska simple modessakin on kuitenkin ne kaksi muuta rasti ruutuun kohtaa, niin miksei siellä voisi olla se viimeinenkin, eh? Kyllä, se on vika.

Laitetaanko kaikki käyttämään wysiwyg-editoria, että saadaan varmasti kaikki huonolla koneella surffaavat eliminoitua? Laitetaan samalla signaturet pakolliseksi, että niitä ei saa piiloon, joo. Ja sallitaan flashit signuissa ja ja...

Get my point?

Kreifi
10.1.2007, 21:41:12
Joo, syökää paskaa niiden huomatuspisteittenne kanssa. Meikäläinen sais bannit alta aikayksikön, jos kirosanoista ja paskoista posteista alettaisiin keräämään jotain pisteitä.Eiköhän niitä tulisi spammista ja häiriköinnistä. Tosin siltikin varmaan joutuisit aina sillon tällön muutaman päivän jäähylle. Bannithan siis eivät sitten olisi lopullisia? Ja muutenkin moderaattorien pitäisi yhdessä sopia tuon järjestelmän käytössä. Se olisi mielestäni hyvä järjestelmä näpäyttämään, eli antamaan sellaisia pikkujäähyjä. Pysyvät ja pidemmät bannit annettaisiin sitten edelleen manuaalisti. Mutta tämä systeemi on kyllä semmonen, että sen käytöstä pitää ylläpidon keskustella ja moderaattoreita ohjeistaa. Tosin pakko myöntää, että ei tuokaan kyllä mikään ihan pakollinen ole, lisää säätöä vaan.

Ja mitä sukupuoleen tulee niin ei saatana aleta syrjimään hermafrodiitteja. Me ei olle mitään EOS:eja vaan ylpeitä hermiksiä, jotka asustavat hermissaarella ja syövät hermiskookoksia ja nauttivat elämästä sellaisenaan kuin sen vastaansa saavat. Pah.

Mä haluisin sit semmosen ominaisuuden, että voin bannata käyttäjiä, joista en pidä. Eiku odotas.. semmonen on jo. :]

cRaZy Al BhEd
11.1.2007, 10:43:42
Sukupuolikenttä ehdottomasti sellaisena kuin se on, ei mitään monivalintoja tyyliin ala-asteen bilsankokeet. Jos jonkun sukupuoli oikeasti kiinnostaa, niin PM:llä kysyä voi aina, muuten sillä ei tulisi olla edes mitään vaikutusta.

Rikepisteistä (tai 'nootista', miksi nimitetäänkin) täytyisi sopia selvästi ja tarkkaan, mistä rikkeestä annetaan minkäkin verran pisteitä, milloin on varoitusbannien aika jne. Tämä siksi, ettei kukaan ylläpidosta/modeista voisi käyttää valtaansa väärin ja rangaista turhaan sellaisia, joiden posteista/mielipiteistä/tm. ei pidä. Kaikkien postit eivät kertakaikkiaan voi miellyttää kaikkia, se on selvä. Olisi pidettävä myös huoli siitä, ettei jokaisen postin poistamisen yhteydessä automaattisesti jaettaisi rikepisteitä, vaan ainoastaan sellaisten postien kohdalla, jotka oikeasti ovat foorumien linjaa vastaan. Aloittelijat voivat olla varsin hankalia ja hitaasti oppivia tapauksia, kuten olemme vime aikoina saaneet huomata.

Ja olen muuten Enkulin tavoin etsiskellyt hymiöidentapponappulaa quick-editorista ja harmitellut sen poissaoloa. Tuokaas joku se sinnekin, jooko?

//Theboss, sanoin _voisi_, en väittänyt, että niin kävisi. Siksikin, ettei tulisi erimielisyyksiä siitä, onko jotakuta rangaistu syyttä (tai vaihtoehtoisesti liian kevyesti). Täytyisi siis sopia jostain kaikille tiedossa olevasta linjasta, jotta foorumilaiset itsekin tietäisivät, mikä on sallittua ja mikä ei, mistä tulee varoitusta tai bannia. Ettei voi bannien napsahtaessa valittaa "emmä tienny ;_;". Sitä tarkoitin.

Bossi
11.1.2007, 21:54:03
Tämä siksi, ettei kukaan ylläpidosta/modeista voisi käyttää valtaansa väärin ja rangaista turhaan sellaisia, joiden posteista/mielipiteistä/tm. ei pidä.
Ja kuka nykyisistä ylläpidosta/modeista esimerkiksi tekisi tuollaista? Näetkö tämän muka ihan tosissasi todellisena uhkana? Pelisäännöt kuntoon joo, mut hei, ei me nykyäänkään poisteta viestejä pärstäkertoimella (not including welc ;)). Tai ainakaan ei pitäisi, enkä ainakaan mielestäni sellaiseen ole törmännyt.

Physe
12.1.2007, 13:50:52
Tuo automaattinen "viestisi on poistettu" -PM kuulostaa hyvältä, etenkin kun vaivaa ei siitä taida modeille juurikaan kertyä.

Ei kyllä ole hajuakaan onko tälläinen edes mahdollista, mutta joskus olen miettinyt että olisi hienoa jos foorumi jotenkin näyttäisi uudet ketjut joissa on mainittu sana, jonka voit itse määrittää/oma nick. Vähän kuin irkin highlight toiminto. Itseäni ainakin kiinnostaa jos joku minusta jotain sanoo ja olisi helppoa jos foorumi osaisi vaihtaa vaikkapa ketjun otsikon värin tms. jos nimeni olisi siellä mainittu.
Kuitenkin muutoksessa olisi liikaa vaivaa koska mitään vastaavaa plug-iniä ei olisi/se vaatisi templatemuutoksia, niin tuskin mitään tapahtuu. Mutta sellainen olisi mielestäni hyödyllinen ominaisuus.

Dorianthem
14.2.2007, 18:19:16
Tulipas taas mieleen tämä ketju ja kyselisin nyt, että jäikö nämä ominaisuudet pelkkien ehdotuksien tasolle, vai aiotaanko joitain näistä toteuttaakin (vai onko joitain jo toteutettu)?

Wompatti
14.2.2007, 19:04:10
Olemme jo joitain ominaisuuksia miettineet ja lisäämme ne sitten kun ehdimme.

Hawie
15.2.2007, 17:06:14
Saako vielä ehdotella?

Shoutbox olisi vallan loistava juttu. Sais VAIN käyttäjät pistää sinne jotain höpinää, esim kaikenlaiset onnentoivotukset sun muut hyvät joulut...
Loppuisi se +1 juttu, ja toivotus ketjujenkin teko. Ei siinä, että ne turhia olisi, mutta Shoutbox vaan olisi oivallinen väline tähän.

Huutoboksi näkyisi siis sekä käyttäjille että vieraille, mutta vieraat ei voi kirjoitella siihen mitään. Ihan tiedoksi vaan, oletan että aivan kaikki eivät tiedä shoutboxista hölkäsen pöläystäkään. :P

David A. Mage
15.2.2007, 17:10:58
Shoutbox olisi vallan loistava juttu. Sais VAIN käyttäjät pistää sinne jotain höpinää, esim kaikenlaiset onnentoivotukset sun muut hyvät joulut...
Loppuisi se +1 juttu, ja toivotus ketjujenkin teko. Ei siinä, että ne turhia olisi, mutta Shoutbox vaan olisi oivallinen väline tähän.Joten nyt meillä olisi niin foorumi, huutolaatikko kuin irkkikanavakin. Eiköhän se viimeinen kuitenkin aja huutolootan asian, kun siihen pääsee ilman erillistä softaakin.

Riku
15.2.2007, 17:12:32
Homma tietenkin maksuttomaksi, ei samaa käytäntöä kuin jossain ii2:sessa, irc-galleriassa ja Kuvakkeessa, jookosta? Mutta tietenkin aikaraja joka rajoittaa hommaa jollain tapaa.

EDIT: Okei olen hiljaa ettei Taavetti tule ja ulosta päälleni. :(

Hawie
15.2.2007, 17:22:50
Joten nyt meillä olisi niin foorumi, huutolaatikko kuin irkkikanavakin. Eiköhän se viimeinen kuitenkin aja huutolootan asian, kun siihen pääsee ilman erillistä softaakin.

ööö.... kai? täh? mäh en tajunnu, mut ei kai se haittaa..

Homma tietenkin maksuttomaksi, ei samaa käytäntöä kuin jossain ii2:sessa, irc-galleriassa ja Kuvakkeessa, jookosta? Mutta tietenkin aikaraja joka rajoittaa hommaa jollain tapaa.

EDIT: Okei olen hiljaa ettei Taavetti tule ja ulosta päälleni. :(

Taavetti (kukalieläinen) on sitten paikallaan eikä tuu ulostelemaan toisten pjäälle.
Ei minulla edes ollut ajatustakaan muuttaa FFFiniä joksikin tyhmäksi galtsumaiseksi paikaksi. Ajattelin että huutolaatikko vähentäisi niiden onnentoivotus sun muita tämäntapaisia ketjuja.

muuten vaan näin ohvina sanon, mutta miksi minusta alkoi tuntua siltä että nimimerkkini on jotenkin poistyöntävä. Aattelin vaihtaa sen, mut en tiedä minkälaiseksi ja en tiedä kenelle.

Muuten, koskas FFFin oikein ilmestyikään? :huh:

Gabriel
15.2.2007, 17:28:03
muuten vaan näin ohvina sanon, mutta miksi minusta alkoi tuntua siltä että nimimerkkini on jotenkin poistyöntävä. Aattelin vaihtaa sen, mut en tiedä minkälaiseksi ja en tiedä kenelle.
Ensimmäiseen en osaa neuvoa mitään, mutta älä tee mitään jälkimmäiseen viittaavaa. En usko, että oikein kukaan riemastuisi, jos hänen nimimerkkinsä muuttuisi ihan yllättäen Mogiksi. Ei millään pahalla. Se on vain hieman sama juttu kuin jos pukisit ventovieraalle alushoususi.

Muuten, koskas FFFin oikein ilmestyikään? :huh:
Virallisena syntymäpäivänä pidetään 3.5.2001.

Dorianthem
15.2.2007, 17:28:23
Taavetti (kukalieläinen) on sitten paikallaan eikä tuu ulostelemaan toisten pjäälle.
Ei minulla edes ollut ajatustakaan muuttaa FFFiniä joksikin tyhmäksi galtsumaiseksi paikaksi. Ajattelin että huutolaatikko vähentäisi niiden onnentoivotus sun muita tämäntapaisia ketjuja. Ja millaiseksi koko homma menisikään, kun monta sataa ihmistä kirjoittelee siihen laatikkoon. Ei oikein homma toimisi. Ja synttäritoivotukset sinne olisi aika... turhaa pistää, koska kyseinen henkilö ei mitä luultavimmin ole paikalla ja ei huomaa sitä sieltä.

Plop
15.2.2007, 17:29:15
Minusta nuo onnitteluketjut on piristäviä ja saa hyvälle mielelle, ainakin omalle kohdalleen sattuessa. Tervetuloketjuissakin saa uusista jäsenistä varmasti paremman kuvan kuin vaikka postatessa "kaikki itsestänne" -ketjuun. Tuskin joku huutolaatikko ajaa samaa asiaa läheskään yhtä mielekkäästi.

David A. Mage
15.2.2007, 17:42:07
Yhyyhyhyhy kun on niin suuri ongelma nuo onnitteluketjut ja sensellaiset. Luulisi että viihtyvyys on vähän tärkeämpi asia kuin postitusluku, muutenkin täällä on toisinaan niin viimeisen päälle asiallinen meininki, että se alkaa tuntua rasitteelta. Eikä se vaihtoehto ole joku Suomi24, vaan vähän letkeämpi, vähemmän post countia tuijottava meininki jossa kukaan ei hirmustu siitä että joku täyttää vuosia ja toiset tahtovat kunnioittaa häntä tämän johdosta.

Ihmisten päälle paskantaminen kuulostaa epähygieeniseltä. Ja Mogihan ottaa nimimerkikseen Mog1.

+1, fukkers.

Hawie
15.2.2007, 17:46:10
Yhyyhyhyhy kun on niin suuri ongelma nuo onnitteluketjut ja sensellaiset. Luulisi että viihtyvyys on vähän tärkeämpi asia kuin postitusluku, muutenkin täällä on toisinaan niin viimeisen päälle asiallinen meininki, että se alkaa tuntua rasitteelta. Eikä se vaihtoehto ole joku Suomi24, vaan vähän letkeämpi, vähemmän post countia tuijottava meininki jossa kukaan ei hirmustu siitä että joku täyttää vuosia ja toiset tahtovat kunnioittaa häntä tämän johdosta.

Ihmisten päälle paskantaminen kuulostaa epähygieeniseltä. Ja Mogihan ottaa nimimerkikseen Mog1.

+1, fukkers.

Anteeksi että olen olemassa herra David.A.Mage. Minä vain ehdotin ja näköjään herralle ei asia tunnu miellyttävän. Laitetaan saman tien sitten foorumin sääntöihin, että oma mielipide kielletty rangaistuksen uhalla blaa blaa blaa.

Joo ja varmasti vaihdan Mog1ksi, ehkä se saisi teidät paremmalle tuulelle!!

// Joo ja sori myös että olen teini ja että suuntun pienistä asioista.

/// Juu Gabriel, kiitos... =)

Atmis
15.2.2007, 18:08:57
Minä haluaisin edelleen sen 1939-1944 NEVA FORGET!!!!1 - usergroupin.

Bossi
15.2.2007, 18:42:31
Virallisena syntymäpäivänä pidetään 3.5.2001.

Helkutin hyvä syntymäpäivä muuten!

Hawie
15.2.2007, 19:22:21
Hmph... *painaa ohvi nappulaa*

Anteeksi.

Tää on aina näin. Jos minä sanon jotain ilkeästi jollekin toiselle, minulle iskee ihan kamala morkkis. Ja vaikka ei aina tarvitsisi tuntea syyllisyyttä, vaikka siltä tuntuu. Ja nyt oikeasti minusta tuntuu siltä että olisin sanonut jotain pahasti jollekin toiselle.
Ja varmaan ei mun tartte pyytää anteeksi, mutta tällainen olen ma. Minä haluan pyytää anteeksi, itse kyllä posahdin näin kevyesti sanottuna, mutta kun mutta kun en voi sille mitään että minun on pakko pyytää anteeksi, hm, Taavetti. =)
On se viihtyvyys mullekin tärkeämpää, minä nyt ajattelin näin ja ajattelin jakaa ajatukseni muillekin. Sitäpaitsi, mua ei voisi vähempää kiinnostaa joku postcounti. On mullakin emälä. :)

Kiitos.

*painaa ohvi nappulan poijs päältä*

Jean Tula
15.2.2007, 19:26:14
Gabbleri (olikohan oikea nimi) tuohon etusivulle olisi kiva. Jos joku ei tiedä, mikä se on, niin se on sellainen chattipalvelu, joka aktivoituu menemällä toisen sivun kautta tänne. Oli ainakin vanhassa www.pelit.fi-sivussa.

Lord JF
15.2.2007, 20:55:48
Kun foorumilla kerran on jo oma irkkikanava (johon pääsee java-appletilla suoraan sivustolta), niin kaikenlaiset chattipalvelut lienevät melko turhia.

Yagi
16.2.2007, 10:35:24
Sellainen käyttäjien oma minigalleria olisi kiva. ^__^

Kosmetiikkamies
16.2.2007, 10:47:30
Sellainen käyttäjien oma minigalleria olisi kiva. ^__^

Minigalleria? Käykö sivuilta jo löytyvä galleria? (http://orfjackal.fffin.com/gallery/)

David A. Mage
16.2.2007, 22:11:08
Ellei sitten tässä tarkoiteta vastaavaa kuin muinainen pärstät-osio, joka asetti minut taannoin vaikeuksiin kun yläasteella huomasivat naamani linkittyvän googlen kuvahaussa sanoihin Aku Ankka. Pitkän aikaa tuntunut siltä, että voisin ottaa pärstäni sieltä pois, mutta pitkään taitaa olla koko osio ollut poissa.

Toisaalta piirros- ja miittigalleria löytyvät jo, täällä phoorumeilla on postatkaa pärstänne-ketju ja kaiken lisäksi oman naaman saa laittaa profiiliinkin.

SDNKorento
17.2.2007, 11:27:25
Viestien poiston ja edittauksen yhteyteen Auto-PM, joka ilmoittaa asianomaiselle, miksi viesti on poistettu ja milloin. Ominaisuutta on odotettu jo pitkään ja hartaasti (tosin ihan kun min olisin poistamassa mitään)

//Ja militari-intoilijoille uudistettu käyttäjäranking. Impien ja Bite Bugien sijaan kansa vaatii jääkäreitä ja alikersantteja (alá aamukampa)!

JSH
18.4.2007, 6:03:38
Quote pyramidit saa poistettuu laittamallaa niin että se quotee vain viimesintä viestii. Tää toimii ainakin www.cwtv.com sivun keskustelu loungessa.

Pahoittelen kirjoitus virheitä. Jiri

Ruhl
24.5.2007, 19:35:06
http://www.v3arcade.com/forums/products.php

Yön pikkutunneilla foorumia selaaville tekemistä.:P

Lord JF
24.5.2007, 19:44:22
Ollaanko noita ehdotettuja ominaisuuksia vielä muuten lisäilemässä vai onko koko homma unohtunut? Tämäkin ketju kun alkaa olemaan kohta puoli vuotta vanha.

Tangentti
17.6.2007, 15:06:33
En nyt joka viestiä lukenut joten joku on voinut ehdottaa tätä mutta tuskin.
Eräällä toisella vBulletin foorumilla on ominaisuus jossa käyttäjä voi valita mielialansa joka näkyy muille tekstin ja hymiön kera.
Turha ominaisuus mutta ihan hauska ja kaipa pitää pistää esimerkki (http://www.finalfantasyforums.net/) jotta asia selkiytyy paremmin.

Dorianthem
9.9.2007, 1:19:25
Jäikö tämä pelkkien ehdotusten tasolle, vai toteutetaanko näistä mitään?

Riku
9.9.2007, 12:33:58
Ja entäs FFfin-paitojen laita? Vaadin asiaan selvyyttä, prkl! :prkl:

Kreifi
9.9.2007, 12:37:10
Ja entäs FFfin-paitojen laita? Vaadin asiaan selvyyttä, prkl! :prkl:Minä en niitä ainakaan toimita, kun en saa normihintaa halvemmalla (mikä oli pointti, kun aloin ajamaan asiaa).

Atmis
9.9.2007, 14:50:32
Joo jäbät!
Nyt kun alettiin tonkimaan.
Eikö nuo infractionsit/nootit/mitkälie voisi laittaa julkisiksi? Minua vituttaa kun olen yhden tuommoisen saanut, mutta kukaan ei näe sitä :(. Sopisi minun imagoon paremmin, jos se olisi julkinen.

Kreifi
9.9.2007, 14:51:29
No mitä niitä turhaan pistämään julkisiksi, kun eivät ole edes käytössä tällä foorumilla.

btw. mäkin oon saanu yhden nootin.

Atmis
9.9.2007, 15:50:00
No mitä niitä turhaan pistämään julkisiksi, kun eivät ole edes käytössä tällä foorumilla.

No se sopisi minun imagoon. Siinähän sitä on jo syytä kerrakseen.

Jackal von ÖRF
28.10.2007, 21:32:10
Now Gaming -profiilikenttä on lisätty.

Tekisi myös mieli asentaa Moderation Auto-PM (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=115677), mutta koska sitä ei ainakaan tällä hetkellä ylläpidetä, niin sen käyttäminen ei ole mahdollista. Jos joku löytää vastaavan pluginin, niin kertokaa toki - itse en löytänyt.

Celeb
28.10.2007, 21:49:18
Now Gaming -profiilikenttä on lisätty.

Mainiota!

Koska pelataan peli Gota? :)

Lord JF
28.10.2007, 22:06:10
Tulihan se Now gaming -kohta profiiliin. Muista uusista ominaisuuksista nyt en niin välitä, mutta tätä olen odotellut.

Tämä on näitä pieniä suuria asioita. :)

PS: Nuo profiilitiedot näyttävät kyllä nyt vähän hassuilta tuossa sivussa. Onko noiden järjestystä mahdollista muokata, että ikä ja ja postitusluku tiputettaisiin alimmiksi? Saisi profiilitiedoista vähän esteettisemmän näköisiä.

Jackal von ÖRF
28.10.2007, 23:20:53
Onko noiden järjestystä mahdollista muokata, että ikä ja ja postitusluku tiputettaisiin alimmiksi? Saisi profiilitiedoista vähän esteettisemmän näköisiä.
Käyttämäni plugin mahdollistaa kenttien lisäämisen ainostaan välittömästi postitusluvun ja custom titlen alapuolelle. Mieluiten en ryhtyisi muokkaamaan sivujen templateja käsipelillä, koska silloin foorumin päivittämisessä uudempaan versioon on aina yksi välivaihe enemmän. Onko tuo järjestys nyt niin kamalan tärkeä?

Koska pelataan peli Gota? :)
Kunhan saan jonkin verran parannettuja taitoja, kun vasta aloitin (~22 kyu).

David A. Mage
28.10.2007, 23:45:21
Profiilikentät näyttävät nyt aika hassuilta, kun siellä lukee Sex sekä Now Gaming ja loput on suomeksi. Saisiko ne käännettyä tähän kotimaiseen kieliasetukseen siten, ettei tarvitsisi ulkomaankieliä opetella?

Gabriel
29.10.2007, 7:28:00
Profiilikentät näyttävät nyt aika hassuilta, kun siellä lukee Sex sekä Now Gaming ja loput on suomeksi. Saisiko ne käännettyä tähän kotimaiseen kieliasetukseen siten, ettei tarvitsisi ulkomaankieliä opetella?
Ai, minulla taas lukee Sukupuoli ja Nyt pelaan, loput ovat enkuksi. Ja minä haluan myös nuo kaksi enkuksi. :)

Kieltämättä tuo järjestys näyttää nyt vähän pöljältä... Ensin on numeroita, sitten tekstiä, sitten kaksi riviä numeroita ja kaksi riviä tekstiä.

Hmm, yhdenmukaisen profiilin vuoksi minun täytyisi pitää tuossa uudessa kentässä Portalia, mutta se ei pitäisi nyt paikkaansa. Profiilinsuunnittelu muuttui juuri astetta hankalammaksi. On se elämä vaikeaa.

Jackal von ÖRF
29.10.2007, 13:18:02
Nyt käännökset toimivat ja kenttien sijainti on hieman eri. Onko parempi?

Kreifi
29.10.2007, 13:46:57
Hyvältä näyttää. Kivaa, että Kaali jaksat tehdä pikkuviilaustakin asioiden suhteen "joilla ei niin väliä ole". Sainpahan taas uuden kentän, jota ei tarvitse vaihtaa. :P

Tuo auto-pm olisi kyllä erittäin hyvä ominaisuus. Toimiiko se siten, että se lähettää aina jonkin tietyn saman viestin (moderoinnista toki riippuen) vai saako siihen kätsysti itse kirjoittaa jonkun viestin? Molemmissa on kyllä puolensa, joten en osaa sanoa kumpi olisi parempi. Ehkä jälkimmäinen kuitenkin, koska silloin saisi lähetettyä yksilöllisen viestin, mutta toisaalta, jaksaako modet ain akirjottaa jotain?

Jackal von ÖRF
29.10.2007, 14:19:51
Toimiiko se siten, että se lähettää aina jonkin tietyn saman viestin (moderoinnista toki riippuen) vai saako siihen kätsysti itse kirjoittaa jonkun viestin?
Vaikea sanoa, kun ei ole pluginia, jonka tänne voisi asentaa. Luultavasti viesteissä on aina sama peruspohja ja jos moderaattori kirjoitti syyn viestin poistamiselle, niin se näytetään myös.

Lord JF
29.10.2007, 15:45:44
Nyt nuo profiilikentät näyttävät tosiaan paljon kivemmilta kuin vielä eilen. Rispektiä tämänkin asian hoidosta.

Ceassa
14.4.2008, 19:15:16
Tuli tossa mieleen kun pitkästä aikaa spoil-tagia käytin: olisiko miten hankala muuttaa tuon laatikon väri samanväriseksi foorumin taustan kanssa? Tai varsinainen laatikko ihan vaan veke ja semmonen tsydeemi että spoil-tagi vaan muuttaa tekstin värin suoraan taustan väriseksi, ja siinä edessä olisi vaikka joku automaaginen Spoil! -teksti mistä huomaa että spoileri alkaa? Tähän tyyliin:

Saako olla tosi hyyyyyvä Spoiler! SMASH

Öh ei näköjään ole voorumin omaa väriä tuossa värivalikossa, tai ainakaan meikäläisen silmiin ei osunut. Mutsiis ymmärrätte varmasti idean.

Tuo valkea laatikko on hirrrveän ruma ja jotenki se aina onnistuu särähtämään älyttömän vahvasti silmään tekstin joukosta. Onhan tuo paljon kätevämpi sanan tai parin spoilereille kuin se iso musta laatikko, mutmut... ois vielä parempi jos ois vähän huomaamattomampi! Joillakin muilla foorumeilla olen nähnyt käytössä tuommosen yllänäytetyn spoiler-tagin ja se näyttää hyvältä. :doggy:

Jackal von ÖRF
14.4.2008, 22:19:39
Saako olla tosi hyyyyyvä Spoiler! SMASH
Tuossa on ongelmana, ettei piilotetun tekstin olemisesta ole mitään visuaalista vihjettä, joka houkuttaisi käyttäjää maalaamaan kyseisen kohdan. Lisäksi tuolla tavalla tehty spoileri näkyy selvästi, kun taustaväri vaihtuu esim. tekstiä lainatessa (ks. yllä).

Kosmetiikkamies
14.4.2008, 22:22:50
Tuossa on ongelmana, ettei piilotetun tekstin olemisesta ole mitään visuaalista vihjettä, joka houkuttaisi käyttäjää maalaamaan kyseisen kohdan. Lisäksi tuolla tavalla tehty spoileri näkyy selvästi, kun taustaväri vaihtuu esim. tekstiä lainatessa (ks. yllä).

Laatikon väri valkoisesta samaksi kuin postauksen taustaväri? Quotettaessa se toki "hyppää silmille" mutta pienempi paha minun mielestäni. Ja omasta mielestäni tuo "Spoil!" on ihan hyvä vihje tulevasta spoilerista :)

// Tosin rikkooko tuo "Spoil!"-varoitus ulkonäköä sitten enemmän kuin valkoinen laatikko. Vaikeita nää tämmöset asiat :/

Jackal von ÖRF
14.4.2008, 22:38:31
Onko tämä nyt vielä liian silmiinpistävä? Muutin väriä #FFF0F0 -> #999999.

Ceassa
15.4.2008, 6:17:08
Tuo on paljon parempi ja sopii foorumin ulkoasuun just passelisti. Ei hyppää silmille läheskään yhtä voimakkaasti! Kiits :shy:

Sase
19.4.2008, 6:25:03
En nyt tiedä onko tämä tänne mutta kun on spoilistakin pistetty...

Syntymäpäivä
Syntymäaikasi ja ikäsi näkyy eri puolilla keskustelupalstaa. Jos haluat estää syntymäpäiväsi näkymisen alapuolisella valinnalla, vain ylläpito näkee sen.
Kuukausi Päivä Vuosi

Yksityisyys
*Piilota ikä ja syntymäaika
*Näytä ikä
*Display only day and month of birth
*Näytä ikä ja syntymäaika

Wompatti
19.4.2008, 13:07:01
Korjattu.

Telac
20.4.2008, 11:23:33
[code] [/code.] tageihin kun laittaa [img] tagit, niin kuva tulee näkyville, monilla muilla foorumeilla siinä näkyy [img] tagit.

Tälläisen ominaisuuden voisi saada, eihän siitä nyt paljoa hyötyä olisi, mutta esimerkiksi signujen käyttöönottoa auttaisi, kun voisi vain copypasteta linkin img tageineen signuun.

Sase
20.4.2008, 11:48:58
Vielä onko mahdollista boldittaa tuossa profiilissa nuo "otsikko"-tekstit sillä ne näyttävät aika yhteen ahdetuilta.
Otetaan nyt esimerkkinä JF:n sivuprofi:

Liittymispäivä: 21.4.2005
Sijainti: Imperium Romanum
Sukupuoli: Teehirmu
Nyt pelaan: Strategiapelit,
Prince of Persia: The Sands of
Time, Sonicit
Ikä: 19

Paremmalta näyttäisi:
Liittymispäivä: 21.4.2005
Sijainti: Imperium Romanum
Sukupuoli: Teehirmu
Nyt pelaan: Strategiapelit,
Prince of Persia: The Sands of
Time, Sonicit
Ikä: 19

The_Sipi
22.3.2009, 20:42:57
Olen siirtynyt käyttämään foorumin selailussa Uudet viestit -namiskuukkelia, mutta aina kun olen pistellyt näitä vakiosivujani auki koneelle tullessa, niin siinä hötäkässä aina en ole muistanut klikata Uudet viestit -sivulle. Tämä sitten tarkoitti sitä, että sitten kun viimein pääsin foorumiselailussa tälle foorumille, niin sitten Uusissa viesteissä on vain tuloni jälkeiset viestit ja siten esim. yön aikana tulleet viestit eivät enää näy. No, yritin ohittaa tämän pistämällä FF:n pikalinkkeihin Uudet viestit -sivun, mutta eipä siitä paljon apua ollut, kun oikean linkin osoite muuttuu sitä mukaan, kun viestejä tulee lisää.

Eli toisin sanoen saisiko tuon Uudet viestit -sivun linkin vakioksi, niin pääsisi aina pikalinkistä näkemään ketjut, joihin on edellisen käynnin jälkeen tullut uusia viestejä? Pieni juttuhan tämä silleen on, mutta olisi se vaan niin maar kivempi, jos se toimisi näin. :)

Ja nyt mä en sitten kaipaa mitään syyllistämisiä siitä, että miten niin maailmankaikkeuden lähes keskipiste FFfin Foorumit ei ole se foorumi, jonka käyn läpi ihan ensimmäiseksi, kun nettini avaan :( . Ni!

Celeb
22.3.2009, 21:41:19
Toimisikohan tämä: http://foorumit.fffin.com/search.php?do=getnew

The_Sipi
23.3.2009, 8:52:16
Joo, tuo toimii. Kiitos. :)