View Full Version : Online pelaaminen konsoleilla
Nythän on Nintendo vähän aikaa sitten sanonut ettei panosta onlinepeleihin vielä vähään aikaan, vaan jättää nettiadapteria lukuunottamatta niiden hoitamisen muille pelinkehittäjille. (jos ei oteta huomioon osaksi online pelattavaa Animal Crossingia)
Minusta tämä on hyvä juttu, sillä en ole oikein innostunut noista konsoleiden nettipeleistä. Myöskään modeemin, kiintolevyn ja näppäimistön osto, sekä kukausimaksujen maksaminen vain päästäkseen pelaamaan FF11 ei kuulosta kovin houkuttelevalta. Nettipelit olisi pitänyt vain suosiolla jättää PC:lle. Tekevät kaiken liian monimutkaiseksi konsoleilla... :(
Miten on yhteisön mielipide? Eikö teistäkin TV:n alla olevasta pelipurkista kuuluisi lähte vain kuva- ja virtajohto?
Edited by Potri on 03.6.2002 12:33
Originally posted by Potri @ 15.5.2002 16:16
Nythän on Nintendo vähän aikaa sitten sanonut ettei panosta onlinepeleihin vielä vähään aikaan, vaan jättää nettiadapteria lukuunottamatta niiden hoitamisen muille pelinkehittäjille.
Minusta tämä on hyvä juttu, sillä en ole oikein innostunut noista konsoleiden nettipeleistä. Myöskään modeemin, kiintolevyn ja näppäimistön osto, sekä kukausimaksujen maksaminen vain päästäkseen pelaamaan FF11 ei kuulosta kovin houkuttelevalta. Nettipelit olisi pitänyt vain suosiolla jättää PC:lle. Tekevät kaiken liian monimutkaiseksi konsoleilla... :(
Miten on yhteisön mielipide? Eikö teistäkin TV:n alla olevasta pelipurkista kuuluisi lähte vain kuva- ja virtajohto?
Siis minustakin tuo on aika huono asia. Pitää ostaa modeemit yms. siihen konsoliin ja tietysti se näppäimistökin taitaa olla juttelemisen kannalta tärkeätä. Ja sitten vielä puhelin lasku, kun ei taida ihan nopeasti noille konsoleille tulla mitään Kaapeli yhteyttä
Whiteknight0
15.5.2002, 18:35:19
no entäs jos puhelinlaskua ei ole? Siitä tulee ilmaista? Kyllä mä ainaki ostaisin näppiksen pelkästään FFXI takia...
Ja muuteski kyllä se tulee olemaan helvetin (sori) hienoa kun saa mättää jotain siistiä peliä kaverin kanssa modeemilla. =/
Originally posted by Whiteknight0 @ 15.5.2002 19:35
no entäs jos puhelinlaskua ei ole? Siitä tulee ilmaista? Kyllä mä ainaki ostaisin näppiksen pelkästään FFXI takia...
Tarkoitinkin FFXI kuukausimaksua. Älytöntä ruveta maksaamaan jotain 10e vain pelatakseen yhtä peliä...
online- pelaaminen konsolipeleihin on perinteen rikkomista ja PC:n matkimista. linkki-kaapeli on keksitty konsoleilla verkossa pelaamiseen. sekin on minun rajalla verkko pelaamisesta.
modeemi yhteys joka on todella hidas ja saattaa olla jopa kallis. ainakin se modeemi itsessääbn maksaa paljon. sittenvielä yhden pelin pelaaminen maksaa about 10e per kuukausi. ja playonline avaus maksu.
EI kiitos.
Online-pelaamisessa ei ole mitään vikaa, kunhan saa käyttää jotain ADSL-juttua, ja ettei se maksa mitään ylimääräistä.
On se tyhmää, että ensin pitää ostaa peli, ja sitten vielä maksaa kuukausimaksuja sen pelaamisesta (kuten FFXI)
Olisi hyvä että peli maksaisi tavallisen pelin verran, jonka jälkeen sitä saisi pelata niin kauan kuin huvittaa. Kuukausimaksut ovat huonoja, sillä jos peli imaisee mukaansa, niin sitä voi olla hyvin vaikea lopettaa varsinkin jos on jossain klaanissa tai oma ukko on tosi kehittynyt. Sitten pitäisi olla vielä niin, että kaikki nettipelaamiseen tarvittavat laitteet tulisivat koneen mukana, jolloin kynnys nettipelaamiseen olisi alhaisempi. Sama juttu kuin peliohjainporttien kanssa: Pleikkariin pitää ostaa multitap jos haluaa pelata nelinpelejä ja sitä kovin monella tuskin on. N64:llä taas on täydet 4 peliohjainporttia jolloin nelinpelejä tulee pelattua enemmän.
Edited by Echo on 15.5.2002 23:07
Maduin+
16.5.2002, 8:26:28
Tarkoitinkin FFXI kuukausimaksua. Älytöntä ruveta maksaamaan jotain 10e vain pelatakseen yhtä peliä...
Sama systeemi se on Ultima Onlinessa...vai oliko se Ultimate. Miksi sen kuukausimaksuista ei ole pahemmin valitettu? Kenties siksi että juuri FF-pelille tuli kuukausimaksu?
Sinänsä vastustan, sinänsä en. Tämä näppäimmistö ja muut ongelmat helpottuu huomattavasti, jos vain hankitte jostain USB-hiiren ja näppäimmistön. Tehkää sama kuin eräs mun luokkalainen, ottakaa koulusta vaan :D Ja voihan noilla myös pelata FPS-pelejä, ja näillä näkymin muitakin.
Omia juttuja on vähän vaikeampi saada sitten. Otetaan esimerkiksi UT. Et voi pahemmin ladata uusia kenttiä, hahmoja, mutatoreja jne. Kyllä sellainenkin sivu tulee tuonne PS2:sen ihmeelliseen online-maailmaan josta voi ladata jotain omaa mutta todella vähän vain.
Tuo hinta...Kyllä rahaa riittää, en polta, juo enkä mitään mihin täytyy haaskata rahaa säännöllisesti (tai tarve siihen) 10€ ei todellakaan ole paljon, olkaa tyytyväisiä ettei se ollut suurempi (kuten monet odotti) Nettiyhteys onkin sitten ainoa ongelma, itseni kohdalla. Koska sellainen edes tulee? Se on varma että hankin, kyse onkin koska hankin.
Edited by Maduin+ on 16.5.2002 09:31
Minä pidän kyllä onlinepelaamista taloudellisesti aika riskialttiina asiana konsolifirmoille. Niitäkään pelejä nyt ei varmaan _niin__hirveästi_ ole tulossa, joten kyllä saavatkin aika pommin pätskäyttää, jos muutaman pelin takia aikovat saada ihmiset ostamaan hiiret, näppikset ym.
Minä olen ainakin harvinaisen skeptinen. Kuitenkin kun onlinepelaamiseen liittyy olennaisesti mm. irc, muut senssisysteemit, messageboardit ja vastaavat, niin
a) pärjäävätkö konsolipelaajat ilman niitä?
b) entä edellämainittujen käyttäjät, onko heistä noinkin aktiivisiksi konsolipelaajiksi?
Se on kuitenkin varmaa, että minä en 10e kuussa maksa mistään.
isoSILLI
17.5.2002, 8:06:27
Hähää!!!
Konsolin nettipelaus on aivan naurettavaa puuhaa.
Ensin ostetaan:
Kone 200-500€
Peli 80€~
Modeemi 200€~
kuukausimaksu 10€~
Nettilasku 0-1000€~
tästä tulee liian kallis yhtälö opiskelijanuorisolle, jolla ei ole varaa ostaa juuri-ja-juuri edes ruokaa itselleen...
eli vastaukseni on EI!...p33l0t ei osaa muokata ei:stä huonoa asiaa, joten piti kirjoittaa tämä...
Edited by IsoSILLI on 17.5.2002 09:07
Konsoleilla nettailu on naurettava puuhaa ainakin tällä hetkellä,minulla on samat perustelut kuin SILLIllä, mutta joskus hamassa tulevaisuudessa, jolloin konsoleissa on modeemit vakiovarusteena, voi asia ehkä hieman valottua, mutta on se silti aika turhaa maksaa ylettömiä puhelinlaskuja, ja muita kuluja, vain sen takia että pääsisi pelaamaan FF XI:tä Namibialaisen p33l0n kanssa joka soittaa bongorumpuja karjanavetalla päivätyökseen.
Siis onhan se peli maksu ihan perseestä kanssa mutta siis, ei taida ihan nopeasti tulla mitään ilmaista nettiyhteyttä niihin, ja vaikka tulisi joku ADSL/Kaapeli se olisi perkeleen kallis verrattuna tietokone malliin uskonpa vaan.
Sen tietokoneen kaapelin/adsl:n voi kyllä liittää niihin konsoleihin....
Sitten tuosta online pelaamisesta konsoleilla. Itse aijon hankkia FF XI:n tietokoneelle, tuntuu paljon luontevammalta kun olen tähänkin asti kaikkia online ropeja koneella hakannut.
Tosin olen tässä hiljattain kuullut, ettei tuossa olisi minkäänlaista pvp (player vs player) taistelumahdollisuutta, joten saattaa ostaminen jäädäkkin sivuun.
Mun mielestä se on ihan hyvä asia että nettipelejä tulee myös konsoleille,mä oon joskus hankkinut jonkun pelin tietokoneelle jossa oli nettipeli mahdollisuus ja se ei ollenkaan toiminut.
Jabberwokki
4.6.2002, 11:45:56
Nettipelaamisessa ei ole mitään vikaa, mutta jos pitää ostaa jotain adaptereita ja maksaa vielä 10 euron kuukausimaksu niin se on jo arsesta. Pitäisi vain voida ostaa peli ja ehkä yksi ADSL:ään kiinnitettävä piuha, jonka jälkeen pelaaminen olisi ilmaista. Hyi hyi kaikille kuukausimaksuille. FFXI:n takia voisin vielä ostaa näppiksen.
Originally posted by IsoSILLI @ 17.5.2002 09:06
Ensiksikin. Pitäisikö tämä siirtää PS2 osioon, sillä ellette ole aivan sokeita, Kaikki rahasummat, pelit, ja _kaikki_ mitä puhutte, on PS2 kohtaisia
Joten tiedätte kyllä minkä laitteen minä otan esille, vertauskuvana tämä posti:
Konsolin nettipelaus on aivan naurettavaa puuhaa.
Ensin ostetaan:
Kone 200-500€
Peli 80€~
Modeemi 200€~
kuukausimaksu 10€~
Nettilasku 0-1000€~
XBOX:
Kone: 299
Peli: 65-75
Hups, mihis se lista näin äkkiä loppui? Niinpä, se loppui siihen. Jokaisella teistä on jonkinmoinen laite millä te olette intternettisessänne, eikös olekkin. Sattumoisin XB menee nettiin sen kautta. Ei kk maksuja (nyt kyseessä Halo), joillakin tietenkin puhelinlaskut, mutta ei kovinkaan monella enää modeemeja ole (Tiedän että joillakin on, mutta ei niin monella, ja onnea vain jos on.)
Whupii?
No sanotaan sen verran, että tuosta listasta puuttui vielä kovalevy jonka tarvii ainakin FFXI:ssä. :) Tuossa pelissä on 20 euroa liikaa ja eikös kuukausimaksut ole täysin pelikohtaisia riippumatta konsolista?
edit: hiphei, kohta tuhat postia!
Edited by Echo on 06.6.2002 14:20