View Full Version : Miten pitelet hiirtäsi?
Tämä on vastoin periaatteitani, kun aloitan topicin RBL:ään.
Kysymys on tosi selkeä, ja vastausvaihtoehdot tuossa ylhäällä.
Miten pidän hiirtäni: Peukalo hiiren vasemmalla laidalla, etusormi ja keskisormi taiteilemassa napsuttimilla. Nimetön ja pikkurilli hiiren oikealla laidalla. Ei niinkään kova ote hiirestä, mutta joskus kiihkeissä (:D) guagesessioissa saattaa ote koventua. Putsaan hiireni joka päivä, joten en tarvitse puolta pöytää, jotta voisin pelkästään liikuttaa hiirtä. Noin 20x25cm hiirimatto on aivan riittävä.
Pidän samanlailla kuin sinäkin. Se on hyvä, mutta pidän aika hentosesti kiinni kuitenkin ja yleensä jos ei tarvitse painaa niitä nappeja pidän vain kolmella sormella takaata kiinni. Joten en erittäin hennosti yleensä pidän en ikinä oikein purista tms. No hiirimattona käy yleensä sellaienen mikä on hyvää materiaalia, eli hiiri liikkuu hyvin ja koko on ihan sopiva.
Samalla tavoin pitelen hiirtä kuin Celebratikin... hiirimattona on joltain messuilta pöllitty Ilmavoimien matto joka pätee ihan hyvin. Hiiri on optinen joten alusta voi tietysti olla mikä on. Koska näppäintasolle kävi eräänä päivänä hassusti, näppis lepää sylissä ja hiiri on pienellä yöpöydän tapaisella tuolin vieressä. Tämä on ihan kätevää, varsinkin kun käyttää kuitenkin enemmän sitä näppistä.
Eetupatukka
8.9.2002, 7:54:21
Melko kevyesti. Hermostuessa tulee lähinnää vain huudettua.
Hyvät vaihtoehdot celepreissöni. :rispekti:
Aika lailla kevyesti. Vasemmalla laidalla peukaloa ja oikealla pikkurilliä. Välillä tarvitsee vähän tiukempaa otetta, joten kumihärpättimet laidoilla tulevat tarpeeseen. Hiirimaton virkaa toimittaa faijan duunista ilmaiseksi saatu mainosmatto.
Hiiret on semmoisia omituisia pieniä otuksia että ne suunnilleen katoavat kouraan. Kourasta tunnistettavissa oleva peukalo on hiiren vasemmalla puolella, aina valmiina painamaan nappeja siellä puolen rottaa, ja etusormi on rullalla. Keskisormella sitten voi painella kakkosnappia, etusormi siis hoitaa rullan ja ykkösnapin. Ylimääräinen sormipari on hiiren sivulla, muttei kuitenkaan yleensä ota kiinni Allsopin Raindrop hiirimattoon. Tämä lienee paras käsiini sattunut matto toistaiseksi.
Rannetukia ei ole käytössä, oma mielipiteeni on että ne ovat hirveitä, ja vääntävät ranteet mutkalle. Tuolin käsinojan avulla kuitenkin saa käden varsin mukavaan asentoon.
Sen sijaan läppärin touchpadin kanssa on totuttelemistä, hiireksi tuonkin voi kuitenkin luokitella, vaikkei ulkoisesti perinteistä muistuta ollenkaan. Lähinnä tuota tulee oikeian käden etusormella sohittua, ja jos erikseen tarvii naviskoja, niin moisia tulee käytettyä milloin milläkin vapaalla sormella. Kyllä sillä kohta jo räiskintää pelaa, kun vielä tottuisi nappeja käyttämään...
Ja on muuten hauska selata foorumeita sängyllä löhöten, läppäri ja WLAN antavat mahdollisuuksia vaikka ja mihin ^^
Pitelen hiirtä yleensä siten, että Peukalo on vasemmalla laidalla, ja etusormi, keskisormi sekä nimetön hoitelevat hiiren kahta nappulaa ja rullaa. Käteni ovat vain niin kovat hikoamaan, että niihin joskus jää hiukan hikiläiskiä, mutta tähänmennessä minulta on mennyt vain yksi hiiri :p. 20 cm x 10 cm hiirimattoni rannetuella riittää oikein loistavasti koko ruudun tarpeisiin.
Sillä tavalla min pitelee hiirtä että peukalo hiiren vasemmmalla laidalla, etusormi ja keskisormi niillä.. mitälie napsuttimilla ja pikkurilli ja nimetön oikealla laidalla. Ja minulla mitään mattoa ole. :p Sitä ei tavitse.:)
Peukalo ja pikkurilli ei ole hiirellä ollenkaan... vain etu-, keski-, ja nimetön sormi.
Koska hiiressäni on kolme tuollaista nappulaa ja scrollia ei löydy... Sellainen hiiri on kyllä hankinnassa... :3
Ja tosi hennosti pidän kättäni hiirellä, ettei se vaan menisi rikki...
Vince II
8.9.2002, 11:33:49
Pidän ihan tavallisesti kinni etusormi on rullalla tai näppäimellä1.
Keskisormi on näppäimellä2 ja peukalolla pidän kiinni vasemmalta puolelta. Nimettömällä pdän kiinni oikeelta puolelta.
yksisiipi
8.9.2002, 12:21:19
Enpä juuri kiinnitä huomiota tuohon, mutta katsonpa...
Peukalo vasemmalla laidalla, etusormi vasemmalla näppäimellä ja keskari oikealla (tarpeen vaatiessa käyttää myös rullaa) ja loput sormet roikkuvat ylimääräisenä jyrsijän oikealla laidalla. Pitelen hiirtäni rennossa käsiotteessa, en purista liikaa, ja joskus vien lemmikkini jopa pesulle, eli puhdistan sen jotenkuten.
Oikeuksia hiirille! :D
Oikealla kädellä siitä kiinni pidän.
Peukalo on lötköttämässä sivussa ja samalla hiirtä "tukien". Etusormi on vasemman puolesella namiskalla, keskari on scrollaajalla ja nimetön oikealla puolella. Pikkurilli vastaa peukaloa, paitsi että lötköttää vasemmalla puolella. :F
Minulla on sen verran isot kourat, että hiiri jää piiloon käteni alle. En purista sitä kovaa, vaan pidän siitä kevyesti kiinni. Namiskat ovat siten kuten oikeakätisillä yleensä.
Hiirimattona on tietokoneen mukana tullut matto.
Peukalo on hiiren vasemmalla puolella kaksoisclickillä, etusormi vasemmanpuoleisella namiskalla, keskisormi on rullan päällä, nimetön oikeanpuoleisella namiskalla ja pikkurilli roikkuu muuten vaan hiiren oikealla puolella :D Hiirimaton virkaa hoitaa osuuspankista saatu ilmaiskappale.
Kaksi eri otetta. Se mikä otetaan tosi paikan tullen ja se jota käytetään rennosti esim. iltaisin nettiä selatessa.
1. Ote ei ole tiukka, mutta silti jämäkkä. Pikku sormi raahaa hiirimattoa vasten vapaasti ja usein myös nimetönkin. Näitä sormia voi kovassa menossa pitääkkin vaikka jarruina. :D Peukalo on jämäkästi hiiren kyljessä eikä osu hiirimattoon usein.
2. Ranne on hiirimaton ulkopuolella. Hiirestä pitää kiinni vain peukalo vasemmalla puolella ja nimetön oikealla. Keskisormi ja etusormi on hiiren yläpuolella silloin kun liikutetaan ja laskeutuvat hiiren päälle vasta kun pitää painaa jotain. Tai sitten ne ovat niin rennosti hiiren päällä etteivät haittaa hiiren liikkeitä lähes ollenkaan.
Jaa-a... min hiiressä on viisi näppäintä, joten sen kanssa onkin omat konstinsa.
º1. Peukalo on hiiren vasemmalla reunalla, johon on sille muotoiltu "ura" ja jolla sijaitsevat Back- ja Forward-painikkeet.
º2. Etusormi lepää vasemmanpuoleisen painikkeen päällä ja käyttää sitä, sekätarvittaessa rullaa.
º3. Keskisormella käytetään oikeanpuoleisen painikkeen painamiseen.
º4. Nimetön ja pikkusormi lepäävät hiiren oikealla reunalla, joka laskee viistosti kohti työtasoa.
LoL. Nojoo... Ai, käytän muuten oikeaa kättä.
Enpä kyllä ole pahemmin pohtinut miten hiirtäni käsittelen. Pidän sitä jokatapauksessa samalla lailla kuin Celebbikin, ja etusormi liikkuu vasemmanpuoleisen namikan ja keskellä olevan rullan päällä vuorotellen. Enpä sitä kyllä pahemmin putsaile, koska en hikoile/sotke niin paljoa että se olisi mitenkään varteen otettavaa.
Mä pidän hiirtä samalla tavalla kun Celebrati ja Pinchi, oon aina pitänytkin. Mun kaveri sanoi mulle kerran että on helpompaa pitää molemmat sormet hiiri näppäimen päällä. Se on epämukavaa.
Hiiri on intellimouse explorer se vanha versio ja kätenä toimii...
Oikea käsi:
-peukalo vasemmalla sivulla ja käyttää edellinen/seuraava nappeja
-etusormi vasemmanpuoleisella "päänäppäimellä"
-keskisormi rullalla
-nimetön oikealla näppäimellä
-pikkurilli on mukavasti toimettomana nimettömän vieressä eli hiiren oikeassa sivussa
Kuka kirottu meni poistamaan yhden vastausvaihtehdon?
Siirtäkää sitten se sinne Sähöilyyn takaisin, mutta In Mjölnir we believe. Tässä olisi GM oikeudet poikaa, ettei tarvitsisi teille tästä valittaa ja spammata tätä postia :(.
KalTorak
18.9.2002, 15:15:52
Mulla on erikoisen hikoava käsi ja sen takia saan huutia:D, koska omaa tietsikkaa ei löy'y(harmi kyllä) ja se ärsyttää PALJON.Peukalo vasemmalla puolella etu ja keskari näppäimilllä ja loput oikealla puolrlla.
Scrollaus-pyörä on aivan loistava juttu. Kun on kova stressi niin rullaa pyörittelemään sen minkä kerkeää. Hiireni ei siis vain ole kommunikointiväline vaan myös stressilelu.
Muuten pidän sitä aivan normaalisti oikealla kädellä tuossa hiirimaton ja kämmeneni välissä (niin päin että nappulat ovat ylöspäin ja pallo siellä sisällä [:hiiren pallo] on pöytää vasten)ja samalla saatan hieman puristaa sitä että sitä olisi helpompi ohjata haluttuun suuntaan. Nappuloita painelen ehdottomasti saman käden sormilla millä pidän siitä kiinni. Toisella kädellä säätelen näytön kirkkautta aina netissä surffatessani, jotta voin nopeasti tummentaa kuvaa jos sivut ovat liian vaaleat ja toisin päin. Tai vaihtoehtoisesti työnnän toisella kädelläni hiirikättä kyynärpäästä hiiren liikuttamista varten. Näin ollen hiirikädestä ei kulu voimat hiiren liikuttamiseen.
Ainiin, hiirimatto on pöydän ja hiiren välissä eikä kämmenen ja hiiren välissä.
Chastity Rowan
19.9.2002, 13:53:56
peukalo on vasemmalla puolella hiirtä, etusormi on ekalla napilla, keskisormi on rullan päällä, nimetön on tokalla napilla ja pikkurilli on oikeella puolella.
Tai sitten ote on samanlainen kuin king II ekassa otteessa.
Tommistus
19.9.2002, 18:17:25
*Katselee kättään ja tarkastelee*
Pidän hiirtä oikealla kädellä näin. Peukku hiiren vasemmalla reunalla, etusormi ja keskisormi nappuloilla ja loput käden ulokkeet ovat hiiren oikealla reunalla. Pitelen hiirtä ihan kevyesti nyt, mutta pelatessä räiskintä pelejä ote tiukkenee nopeasti pelin tempon mukaan. Puhdistelen hiirtä silloin kun tuntuu siltä että se kaipaa pesua. Käyttäessäni hiiressä olevaa rullaa siirrän vain keskisormen siihen ja annan rullata.
juhis900
7.4.2004, 21:34:29
Pidän hiirtä niin että peukalo on vasemmassa reunassa ja ns.nimetön ja pikkulilli on oikeassa reunassa ja etusormi rullan päällä keskisormi kakkosnapilla
Burnhill
7.4.2004, 22:13:17
Miten pidän hiirtäni: Peukalo hiiren vasemmalla laidalla, etusormi ja keskisormi taiteilemassa napsuttimilla. Nimetön ja pikkurilli hiiren oikealla laidalla. Ei niinkään kova ote hiirestä. Putsaan hiireni joka päivä...
Täsmälleen samallalailla ja saan putsata omaa hiirtäni n. 2 tunnin välein kun pelatessa kädet hikoaa. Joskus hiiri/näppäimistö (useimmiten hiiri) lentää kun menee hermot pelissä.
Berrycake
8.4.2004, 11:47:28
Aika hassu ketju. Hymähdin kyllä muutamaan otteeseen, kun lueskelin vaihtoehtoja ja vastauksia :3 Kannan silti korteni tähän mielenkiintoiseen kekoon, ja vastaan että "normaalisti". Ei mene hiiret minulla hajalle ainakaan... eikä kastu hiestä. En ole asiaa aijemmin juurikaan ajatellut, mutta nyt tässäkin huomasin, kuinka pitelen sitä erittäin kevyesti, kämmen ei edes koske juurikaan koko hiirtä. Sormenpäät vain... ja hiiri kun on itsellä ainakin optinen, niin se saattaa ihan vähän nousta ilmaankin pöydästä välillä, kun sitä kannattelen akkamaisesti ja slaidailen edestakaisin. Huih kauhia, mikä neiti! :p
Medic44
8.4.2004, 12:38:14
Otteeni vähän riippuu mistä roikkuu, mutta kerronpa nyt vaikkapa miten tällä hetkellä oma käteni sijaitsee hiireni päälle..
Kevyesti niin, että peukola on hiiren vasemmalla puolella, etusormi vasemmalla napsuttimella, keskisormi rullalla, nimetön oikealla napsuttimella, pikkurilli hiiren oikealla puolella. Olen todennut tämän rennon käden asennon erittäin käytännölliseksi, koska nyt minun ei tarvitse liikuttaa internetissä surfauksessa keskisormea rullan ja nappulan välillä. Pelaamisessa tosin olen tottunut tähän vankempaan tyyliin jossa keskisormi on oikealla napsuttimella ja nimetön ja pikkurilli oikealla puolella.
Niin eli en edes purista koko hiirtä - se vain pysyy kädessäni. Ja otetaanko hiiren hikeytymisessä huomioon se, että joinain päivinä käteni tahtovat muuten vain hiota vaikken tekisi mitään?
CyberMan
8.4.2004, 13:28:18
Minulla on usein sama asento, ja tämä asento on ihan mukava: Peukalo oikealla puolella, etusormi vasemmalla napsuttimella, etusormi rullaa myös, keskari oikealla napsuttimella ja nimetön ja pikkurilli ovat hiiren vasemmalla puolella. Ja en purista hiirtäni.
Eliza Liv
8.4.2004, 13:31:31
Minä luin ensin että miten pahoinpitelet hiirtäsi? ^^ Lukulasit silmille - nyt!
Mut juu, ihan "normaalistihan" minä.
by juhis900
Pidän hiirtä niin että peukalo on vasemmassa reunassa ja ns.nimetön ja pikkulilli on oikeassa reunassa ja etusormi rullan päällä keskisormi kakkosnapilla
Siis aivan näin. Hiiren pitämiselle näkyy olevan monta vaihtoehtoista asentoa. Kohta tulee polli "kuinka monta asentoa tiedät pitää hiirestä kiinni?".
Eipä ole paljoakaan tullut tätä ajateltua... Samalla tavalla siitä aina pidän.
Eli peukalo on vasemalla sivulla, etusormi on rullalla ja siitä se sitten näpsyttelee oikean puolista *klik*nappulaa (haahaa), kekisormi on vasemmalla
*klik*nappulalla, ja nimetön ja pikkurilli tuolla oikella sivulla roikkumassa...
Oikea käsi on käytössä mutta kyllä tuo hiiren käyttö vasemmallakin onnistuu...
Sen harjoittelin kun oli oikea käsi paketissa...
hmm...se on niin että peukku vasemmalla reunalla,etusormi vasemman näppäimen kohdalla ja keskari on siinä keskellä(?!)nimetön vasemmalla napilla ja pikkurilli oikealla reunalla =/
Medic44
8.4.2004, 14:31:10
Eli peukalo on vasemalla sivulla, etusormi on rullalla ja siitä se sitten näpsyttelee oikean puolista *klik*nappulaa (haahaa), kekisormi on vasemmalla
*klik*nappulalla, ja nimetön ja pikkurilli tuolla oikella sivulla roikkumassa...
Anteeksi vain mutta epäilen runsaasti ja kovin väitettäsi. Etusormesi ja keskisormesi menisivät nimittäin pahasti ristiin - ellei sinulla ole erittäin outoa hiirtä.
Niera Kuuranpoika
8.4.2004, 20:06:42
Peukalo vasemmalla sivulla, etusormi vasemmalla näppäimellä, keskisormi oikealla ja etusormella yleensä myös pyörittelen rullanäppäintä, tai toisinaan keskisormellakin. Minullakin käsi hikoilee suht. paljon joten aina silloin tällöin joutuu hiirtä putsaamaan.
Kirishin
10.4.2004, 12:31:25
Jaa a... Tuossa oikeassa kädessähän se lepää, vaikkakin on useamman kerran tehnyt benjihypyt lattiaa kohden, vahingossa...
Peukku ja pikkurilli pitävät hiiren kädessä ja etusormi naputtelee vasemman puoleista näppäintä ja rullaa tuota keskellä olevaa rullaa. Keskisormi hallitsee sitten sen viimeisimmän näppäimen ja nimetön auttaa pikkurilliä. Lempeästi ja rakastavasti minä kohtelen hiirtäni, en anna sille tapahtua mitään pahaa! :lovetus: Pikku 1hQ hiiruseni!!1
Miten pidän hiirtäni: Peukalo hiiren vasemmalla laidalla, etusormi ja keskisormi taiteilemassa napsuttimilla. Nimetön ja pikkurilli hiiren oikealla laidalla.
Samoin. En oikeastaan osaa kuvitellakkaan toisenlaista otetta hiirestä.. :huh:
Natsenatu
10.4.2004, 14:41:29
Pitelen sitä "normaalisti":peukku vasemmalla puolella,etusormi vasemmalla näppäimellä,keskari oikealla näppäimellä ja nimetön ja pikkurilli oikealla puolella.
Kädetkään eivät hikoile niin paljoa,että hiiren jäisi läiskiä. Tosin ihan sama vaikka jäisi,ei se hiiri siitä mene rikki.
Pitelin joskus ihan toisenlaisesti hiirtä mutten enää muista miten. Sitten opin sen "normaalin" hiirenpitelytavan jostain...koulusta,kenties? :huh: Miten edes pystyin pitelemään mitenkään muuten hiirtä?En tosiaan muista. *kokeilee eri tapoja*. Ihan mahdotonta!
Gauntness
10.4.2004, 21:54:17
Minä pidän peukaloa vasemmalla puolella, etusormea vasemmalla näppäimellä, keskisormea rullalla, nimetöntä oikealla näppäimellä ja pikkurilliä oikealla puolella.
Nimetöntä en käytä oikean näppäimen painamiseen, vaan käytän keskisormea siihen.
En ole tällaista asiaa ennen ajatellutkaan, mutta nyt olen.
Diamond
11.4.2004, 11:17:27
Mullakin on perinteinen ote hiirestä eli peukalo on vasemmalla puolella ja etusormi on vasemmalla napilla ja keskisormi on oikealla. ja rullaa käytän ihan eusormea pyörittäessä.
valany
11.4.2004, 19:04:59
Samanlailla kuin muutkin eli:
Peukalo on vasemmalla puolella, etusormi vasemmalla napilla ja keskisormi oikealla napilla ja nimetön ja pikkurilli oikealla matolla lepäämässä.
Ja kun esim. selailen foorumeita niin etusormi on rullalla ja keskisormi on hiukan oikean napin päällä, peukalo on hiiren vasemmassa kyljessä kiinni ja nimetön ja pikkurilli ovat matolla.
Tonishi
11.4.2004, 19:26:43
Pitelen siis "normaalisti" hiirtä: Peukalo vasemmalla laidalla, etusormi vasemmalla nappulalla, keskisormi rullalla ja keskisormella painan oikeaa nappulaa, kun on tarve x). Nimetön ja pikkurilli siis lepäilevät (hm, laiskotteliat) hiiren oikealla laidalla =/. Eihän siinä mitään.. Eihän sitä "yhtä ja ainoaa oikeaa" tapaa taida olla pitää hiirtä x).
Tuulikello
11.4.2004, 23:18:32
Minä tulen sitten tuomaan omat, hiukan erilaisemmat tavat käsitellä sitä hiirtä.
Oikealla kädellä käsittelen hiirulaistani ja minulla on siihen kaksi eri tapaa. Ensimmäinen on suht normaali: peukalo pitelee hiirtä kevyesti vasemmalta puolelta, etusormi lepää vasemmalla namiskuukkelilla(jossa on se oikein mukava kuoppa juuri sitä varten) keskisormi ja nimetön kumpainenkin lepäävät oikean napsuttimen päällä ja pikkulilli sitten pitelee sitä hiirtä kevyesti vasemmalta. Ranteen tuen yleensä pöytään ja hiiri liikkuu sitten sellaisella kevyellä ranneliikkeellä.
Toinen tapa onkin sitten vähän erilainen. Pidän hiirtä niin että se on kallistunut aika reilusti vasemmalle. Näin ollen peukalo lepää hiiren sivulla lähellä vasenta yläkulmaa ja etusormi on kevyesti koukussa vasemman nappulan päällä. Pikkulilli on sitten hiiren päällä hyvin lähellä sen oikeaa alakulmaa ja keskisormi ja nimetön sijoittuvat sitten siihen etusormen ja pikkulillin välimaastoon. Tällainen ote tulee varsinkin silloin kun scrollaan alaspäin esim. foorumia lukiessani.
En olisi varmaan ikinä tiedostanut noita ilman tätä topicia :D Taas opittu jotain uutta itsestä.
Altercamo
19.4.2004, 17:11:24
Oma hiirileikkini menee näin:
Oikealla kädellä pitelen hiirtä, näppäimistön oikealla puolella, peukalo hiiren vasemmalla laidalla, etusormi vasemmalla painikkeella, keskisormi oikealla, joskus harvoin keskari on rullan päällä ja nimetön painikkeella, mutta en tykkää siitä. Normaalisti siis nimetön on puoliksi oikealla näppäimellä, puoliksi oikealla laidalla. Pikkurilli taas lepää oikealla laidalla, sormenpää pöytää koskien.
Rannetta pidän pöydän pinnalla, pari senttiä reunasta. Hiirtä liikuttelen yleensä ranteella, joskus koko käsivarrella. Kyynärpää(Vai onko ää:n, tilalla e) käsinojalla.
// Ja hiirimattoa en käytä. En tiedä miksi, minulla kumminkin on optinen hiiri(Eli sellainen jossa on pallon tilalla laaseri, mutta ei johdotonta.
LizzieFox
19.4.2004, 19:31:43
No johan on topicci :D Minä ainakin luullakseni pitelen hiirtä aika normaalisti. Yleensä kämmen osa ei välttämättä edes koske hiireen. Paitsi silloin kun olen laiskalla päällä onnan käden vaan lötsähtää hiiren päälle peittämään sen pienen kokonaan alleen. Oikean käteni etuormi lepää ensimmäisen klikkaus napin päällä ja keskisormi sen toisne napin. Keskisormella pyörittelen myöskin rullaa siinä nappien keskellä. Ranteeni rasittuu helposti kun se hinkkaa samalla pöytää joten joskus olen ajatellut ostaa jonkunlaisen pehmusteen tähän mutta empäs ole vielä saanut aikaiseksi.
Nitromethane
19.4.2004, 19:48:33
Hyvin kevyesti pidän kiinni. Peukalo vasemmassa sivussa kiinni, etusormi sahaa rullan ja oikeanpuoleisen napukan välissä, keskisormella painelen kakkosnamikkaa ja nimettömällä ja pikkurillillä tuon oikeasta sivusta. Harvoin pääsee edes hikeä muodostumaan hiiren pintaan. :D
JonVonRox
20.4.2004, 17:31:26
Kyllä pitelen hiirtäni aika hellästi. Välillä roikutan hännästä. Ei sitä voi seinäänkään heittää kun se kuolisi ja jos sille huutaa se vikisee kauhuissaan. Vitsi vitsinä, toivottavasti olette huumorintajuisia. Todellisuudessa tämä on optinen ja langaton logitech missä on kummallakin puolella lisänumikoita joten pidän tosin kevyesti peukaloa matolla kun nuo sivupainikkeet on tosi kevyitä painaa vahingossa. Etusormi on rullan päällä ja keskari kakkospainikkeella. Etusormi tekee ykkösnäppäimen ja rullan työn. Kämmen ei ota hiireen kiinni vaan on just jonkun puoli senttiä yläpuolella. Ja yleensä en hermostu koneelle ja vaikka näin kävisikin en heittäisi rottaa seinälle vaikka langaton onkin ja riski suuri.
Braska
20.4.2004, 19:22:18
Juu, elikkä minäkin pidän normaalisti. Ja hiiri on aika perus, siinä on se rullaus-juttu. (Siis se millä selataan sivua ylös- ja alaspäin.)
Mainittakoon ensin, että olen oikea kätinen. No minä pidän peukaloa siellä vasemmalla sivulla. Etusormi taas on sen vasemman näppäimen päällä, ja keskisormi käyttää sitä keskellä olevaa "rullaus"-juttua. Nimetön taas on oikean puoleisen painikkeen päällä. (En muista oliko se nimetön, mutta kuitenkin se oikeassa kädessä oleva sormi, joka on keskisormen oikealla puolella.) Pikkurilli (Ärsyttävä sormen nimi) on sitten siellä hiiren oikealla puolella. Itse ei tule puristettua niin lujaa, että ihan hiki tulisi. Pidän yleensä sitä hellästi.
Myös jos olen täällä foorumilla, ja luen jotain pitkää postia tai sivua, niin silloin saatan käyttää nuolinäppäimiä sivun rullaamiseen. Niin ja tämä hiirihän on sellainen, mikä tule HP Pavilion XP:n kanssa.
Minä pitelen hiirtä ihan helvetin hankalasti ja käsi on jatkuvasti tunnoton, kun sormetkin on ihan solmussa. Mutta näin minä olen tottunut pitämään, enkä muuten enää osaisi. Oikeanpuoleisen painikkeen päällä pidän pikkurilliä. [Jossa muuten on liian iso sormus, sormi lipeää aina siitä painikkeelta.] Nimetön on keskimmäisellä nappulalla ja keskisormi siinä vasemmanpuoleisella. Etusormi ja peukalo ovat jotenkin kummallisesti siinä hiiren ei-nappulallisen-osan päällä.
Aika hellästi pitelen. Jos menisi rikki, niin ei minulla ihan heti olisi varaa uuteen. Tämä hiiri on ollut meillä joku 7 vuotta. Ja ei, tässä ei todellakaan ole mitään rullaussysteemejä ja johdollinenkin on. Jotain hienon hienoja slasheja lukiessa tulee puristettua hiirtä vähän kovempaa, mutta ei sen kummempaa.
Hiirimatossa lukee "S-ryhmä 100 vuotta - yhdessä eteenpäin!" Ja sitten tässä on iso S-etukortin kuva. Hirveän hieno on, kiitoksia kamalasti sille, joka tämän antoi. .__.
Tähän pitää vielä mainita, että minun hiiressäni on pinku kukkatarra ja että en tiedä ollenkaan, mistä se on siihen tullut.
vegeta
24.5.2004, 23:11:22
Ihan siinä perus asennossa eli peukalo vasemmalla puolella etusormi on vasemmalla napilla, keskisormi oikealla napilla, nimetön ja pikkurilli ovat luonnollisesti oikealla. Hiirtä en mitenkään purista ihan rennossa, hellässä otteessa pidän rakasta hiirtäni :eh:. Putsaamaan en joudu hiirtäni juuri koskaan. Nappit eivät likaannu, eikä ole palloa, on vaan punainen valo, miskä sitä hiirtä nyt edes kutsuttiin jossa ei ole palloa...Hiirestä vielä sen verran, että se on ihan perus hiiri(luukun ottamatta hienoa ei-pallo järjestelmää :D)kaksi nappia ja rulla.
Peukalo vasemmalla sivulla kyljessä kiinni, pikkusormi ja nimetön oikealla sivulla kiinni ja etu- ja keskisormet näppäimillä. Joskus sivuja rullatessa pelkkä keskisormi koskee hiireen ja sekin on rullalla. Toisinaan taas liikuttelen pelkällä etusormella. Aika vaihteleva tuo ote, mutta tuo perusote on se yleisin. Se on myös kohtalaisen hyvä ote hiiren hakkaamistelle pöytää vasten.
Sookie
25.5.2004, 18:40:16
Oikealla kädellä, etusormi vasemman puolen klikissä, keskisormi rullalla, nimetön oikealla klikillä, varsinainen liikutus tapahtuu kun puristan peukaloa (vasemmalla laidalla) ja pikkurilliä (oikealla laidalla) yhteen. Ranne lepää pöydällä ja käden liikuttaminen tapahtuu ranteella...
Taidan olla ensimmäinen joka käyttää hiirtä vasemmalla kädellä. Meinasin sanoa olevani ensimmäinen vasenkätinen mutta tajusin tuntavani muutaman henkilön jotka ovat vasenkätisiä mutta käyttävät hiirtä oikealla.
Asettelu menee niin että peukalo hiiren oikealla puolella, etusormi käyttää 2 näppäintä ja scrollia, keskisormella 1 näppäin ja nimetön ja pikkusormi ovat vasemmalla. Kyllä hiiren normaalikäyttö onnistuu ilman ongelmia oikeallakin mutta pelejä pelatessa oikeaa kättä ei ole toivoakaan käyttää.
Pollin otsikkona muuten pitäisi olla Onko hiiresi sinun paras kaveri eli kohteletko sitä kuin Pepsi pulloa?
M1green1
3.6.2004, 12:36:45
Aivan normaalisti sitä pidän. Pidän aika hellästi hiirestä kiinni, mutta joskus pelatessa jotain esimerkiksi Warcraft III:sta, puristan hiukan enemmän hiirestä ja käteni voi hikoilla silloin. Kerrotaan vielä, että minulla on tämmönen tavallinen Microsofti Pomi hiiri, joka toimii pallolla ja siinä on keskellä rulla, mut se on jotenkin likainen sisältä niin se ei suostu pyörimään.
Minulla hiiri on sen verran huono että se ei edes liiku jos se on hiirimatolla... No minä pidän hiirtäni niin että peukalo on hiiren vasemmalla puolella, etu- ja keskisormi ovat siinä näppäimillä ja pikkurilli ja nimetön ovat siellä oikealla puolella hiirtä.
Varmaankin noin on suurimmalla osalla täällä.
Ildjarn
5.6.2004, 10:19:39
Hieman omituinen tyylini:
peukalo hiiren vasemmalla puolella. Etusormi vasemmanpuoleisella näppäimellä. Keskari siinä rullan päällä (jolla kelataan sivuja alaspäin). Nimetön oikeanpuoleisella näppäimellä. Pikkurilli oikeassa reunassa.
Pidän hiirtäni lähinnä aika hellästi, vaikka toisinaan joissain peleissä puristankin sitä tiukan paikan tullen.
ijikemushi
5.6.2004, 13:00:40
Peukalo on hiiren vasemmalla puolella tollasen sivu napi lähellä. Etu sormi vasemmalla painikkeella ja keskisormi oikealla painikkeella. Nimetön vähän missä sattuu ja pikkurilli on hiiren oikealla reunalla.
Tulipa taas kirjotettua todella tärkeää tietoa itsestäni. :P
Hieman omituinen tyylini:
peukalo hiiren vasemmalla puolella. Etusormi vasemmanpuoleisella näppäimellä. Keskari siinä rullan päällä (jolla kelataan sivuja alaspäin). Nimetön oikeanpuoleisella näppäimellä. Pikkurilli oikeassa reunassa.
Minulla on täysin sama tyyli :)
///Ei tämä varmaan mitää erityistä kommenttia tarvitse///
Miten pidän hiirtäni: Peukalo hiiren vasemmalla laidalla, etusormi ja keskisormi taiteilemassa napsuttimilla. Nimetön ja pikkurilli hiiren oikealla laidalla. Noin 20x25cm hiirimatto on aivan riittävä.
toi on ihan kun mun ajatukseni... perhanan hyvä kun ei tarvii nyt alkaa vääntään mitää hemmetin pitkää selon tekoa asiasta, kun selonteko on jo tehty! =)
Narvinye
8.6.2004, 22:41:20
No enpä ole koskaan ennen kiinnittänyt tähänkään huomiota ._o
se vähän riippuu ~ normaalisti peukalo vas.puoleisen "back" nappulan päällä sivussa, etusormi vas.painikkeella ja keskisormi scrollin päällä tai oikean painikkeen. Sitten nimetön satunnaisesti "forward"nappulan päällä toisella puolella aina silloinkunmuistansitäkäyttää ja pikkurilli siinä somasti vieressä (:
Tyhmä tapa liikuttaa hiirtä enemmän ranteen kanssa kuin sormilla, siinä väsyy käsi helposti ja otan hiiren kunnolla kouran syleilyyn :) siis ettei käsi edes hivele hiirimattoa aiheuttaen mattoihottumaa (mulla mitään rannetukea ole) Sikäli se näyttää todella suuri eleiseltä ja mahtipontiselta :E
Pitelen hiirtä silleen että peukalo on hiiren vasemmassa reunassa ja nimetön ja pikkurilli oikeassa reunassa. Etusormi on vasemmassa nappulassa ja keskisormi oikeassa. Näin täällä päin. "Tää mahtaa olla se yleisin tyyli pitää hiirtä"
sketsie
9.6.2004, 19:24:30
Mulla on aika outo tyyli pitää tota hiirtä kun siin on nääs rullaki...
Eli siis pidän peukaloa hiiren vasemmalla puolella. Etusormea vasemmallapuolella hiiren korvaa. Keskari siinä rullan päällä. Nimetön oikeanpuoleisella korvalla. Pikkurilli oikeassa reunassa.
Roskapussi
6.7.2004, 20:35:55
Kummallinen, mutta hauska kysymys mielestäni. :)
Itse pidän oikeaa peukaloa hiiren vasemmalla puolella ikään kuin tukemassa otetta. Kun taas etu- ja keskisormella painelen nappeja. Etusormella tietenkin oikeaa ja keskisormella vasenta. Rullaa käytän erusormella. Nimetön ja pikkurilli onkin sitten hiiren oikealla puolella tukemassa. Eli sillä perinteisellä tyylillä... ;)
Hannu747
28.7.2004, 0:49:56
Minäpäs en joudu puristelemaan hiirtä ollenkaan, koska omistan kannettavan tietokoneen. Mielestäni tämä on näin nettissä oleskeluun/selailuun parempi, koska tuo on tuossa kätevän lähellä ja toiseksi siinä ei hikoa käsi, mutta joissakin peläissä tällainen hiiri on ihan avuton, joilloin joutuu kaivamaan Oikean Hiiren esiin kaapin pohjalta. Niin ja tämä hiireni oli kosketushiiri.
Eli ote on suurinpiirtein sellainen, että oikean käden etusormella liikuttelen hiirtä ja peukalolla painelen hiiren näppäimiä. Hyvin ilmava ote, mutta pitemmissä sessioissa sormet voivat väsyä, eli enpä lopulta tiedä onko tämä parempi, mutta henkilökohtaisesti pidän tätä kätevämpänä, koska se on kätevä ja vie vähemmän tilaa, kuin ulkoinen hiiri.
Itse pidän oikeaa peukaloa hiiren vasemmalla puolella ikään kuin tukemassa otetta. Kun taas etu- ja keskisormella painelen nappeja. Etusormella tietenkin oikeaa ja keskisormella vasenta. Rullaa käytän erusormella. Nimetön ja pikkurilli onkin sitten hiiren oikealla puolella tukemassa. Eli sillä perinteisellä tyylillä... ;)
Itselläni aivan sama tyyli tavallisesti. Toisaalta joskus pitelen pelkästään keskisormea ja etusormea hiiren napeilla. Rullaa käytän keskisormella.
Erittäin "jännä" kysymys muuten.
Pitelen hiirtä aivan tavallisesti.
Miten pidän hiirtäni: Peukalo hiiren vasemmalla laidalla, etusormi ja keskisormi taiteilemassa napsuttimilla. Nimetön ja pikkurilli hiiren oikealla laidalla. Samalla tavalla..onpas outo kysymys. :huh: Minulla ei ole hiiri mattoa tällä koneella, enpä ole kaivannut. Pöytä on niin täynnä kamaa, että.. :D Välillä työnnän hiirtä yhdellä sormella, en tiedä miksi. Se vaan on helppoa ja välillä taas vasen käsi siirtää hiirtä, miten nyt sattuu. =D Otteeni hiirestä on hyvin "löysä" välillä en pidä siitä ollenkaan kiinni.
Nyarlathotep
9.6.2005, 21:48:52
Minä pitelen hiirtäni kädessä aivan oudosti. Kuten kaikilla muillakin, peukalo on hiiren vasemmalla laidalla. Hiiren päällä on ainoastaan etusormi, joka on hiiren vasemman namiskan päällä. Loput kolme sormea lepäävät hiiren oikealla laidalla. Kun tarvitsee painaa hiiren oikeata nappulaa, niin otan vain keskisormen pois laidalta, painan nappia ja laitan sen takaisn laidalle. Hiiren rullaa kelaan etusormella silloin kun tarvitsee. En purista hiirtä lähes yhtään, vaan annan käden levätä hellästi ja rauhallisesti sen päällä. Joissain peleissä taas hiirtä tulee puristeltua niin paljon, että siitä kuuluu sellaisia rusahtavia ääniä.
Hiirimattoni on Fosamax nimisen lääkefirman hiirimatto. Äitille tulee niitä aina ilmaiseksi postissa. Hiirimatto on kangasta ja siinä on luisen käden kuva. Ranteen kohdalla on sellainen kohoama, jotta rannetta olisi miellytävä pitää siinä. Se on minulla juuri nyt käytössä, mutta muuten minulla on 10 muuta hiirimattoa. Yhdessä on sisällä nestettä ja yksi haisee ja tarrautuu kiinni pöytään kunnolla.
KIINNOSTAVAA! TOTTA TOSIAAN!
Itse pitelen hiirtä kädessäni näin. Peukalo on hiiren vasemmassa laidassa, etusormi on valmiina painamaan vasenta näppäintä, keskisormi on rullanpyörittäjä, nimetön on valmis painamaan oikeaa näppäintä ja pikkurilli on hiiren oikeassa laidassa. Just näin, eikö ollut kiinnostavaa?
Gift of Death
9.6.2005, 22:17:43
Pitelen hiirtä kädessäni aivan tavallisesti. Peukalo oikealla laidalla, etusormi vasen näppäin, keskari skrolli, nimetön oikealla näppäimellä ja pikkurilli oikeassa laidassa. Toisinaan käytän kosketus hiirtä kannettavalla.
Ja hiirimatto löytyy. Kannettavalla on hiirimattona Fonecta Finderin kalenteri hiirimatto, ja toisella koneella taisi olla Soneran pyöreä hiirimatto. Muuten hiirimattoja löytyykin toistakymmentä.
KIINNOSTAVAA! TOTTA TOSIAAN!
Kyllä kyllä.
Pidän sitä hiirtä niin kuin pitääkin. Eli normaalisti. Mutta riippuu siitä tietysti mikä on "normaali" tapa pitää hiirestä kiinni.
En purista sitä, ihan kevyesti pitelen sitä ettei hiiri tule sentään hikiseksi ja limaiseksi ^^'.
huru-ukko
10.6.2005, 9:55:43
Pidän hiirtä ympäriltä kolmella sormella ja etu- ja keskisormella sitten painelen ja rullailen tolla "rollaattorila".
Ihan kevyesti, en koskaan hakkaa hiirtä vaan pöytää enemmänkin.
Thalassa
10.6.2005, 10:56:11
Minä pitelen hiirtäni aika tavallisesti. Itse asiassa todella tavallisesti. Peukalo on hiiren vasemalla sivulla, etu- ja keskisormi keskellä hiiren vasemmalla ja oikealla painikkeella sekä nimetön ja pikkurilli hiiren oikealla sivulla.
Se "perinteinen" ote siis. En puristele tai pitele hiirtäni mitenkään kovemmin tai ns. "kiihkeämmin", harvoin minulle sentään sellaista jännitystä koneen äärellä syntyy..
Sarutobi
10.6.2005, 10:58:56
+1
Pitelen hiirtä normaalisti, eli oikeassa kädessä ja oikea peukalo tukee hiiren vasenta puolta. Etusormi taas hiirenvasenta näppäintä ja rullaa. Keskisormi taas hiiren oikeaa näppäintä. Hiireni on kans aika pieni
Wompatti
10.6.2005, 11:37:29
Onko ihan pakko nostaa tällaisia vanhoja roskaketjuja? Ja vielä vastata niihin!
Lukkoa!