PDA

View Full Version : Tatuoinnit

Frelial
6.2.2007, 11:11:25
Löysin kyllä pari ketjua jotka koski tatuointeja, mutta nyt haluaisin pitää pienen kyselyn. Teen koulussa tutkielmaa tatuoinneista ja ajattelin liittää siihen tämän kyselyn tuloksia. Eli tämä on kysely johon pitää liittää myös yleistä keskustelua tatuointien esteettisyydestä ym. Toki tähän voi myös kertoa millaisen tatuoinnin haluaisi ja olisi valmis ottamaan kunhan viestissä on muutakin sisältöä.
Minusta lävistykset ja muut kehon kummalliset koristukset liittyvät läheisesti tatuointeihin joten keskustelua voi suunnata myös sille osa alueelle.

Eli muutamia kysymyksiä;

Onko tatuoinnit mielestäsi kauniita?
Missä menee liiallisuuden raja?
Sopivatko tatuoinnit kasvoihin?
Voiko palveluammatissa olevalla henkilöllä olla näkyviä tatuointeja?

Kaikkiin ei ole tietenkään pakko vastata mutta jos on jotain ajatuksia niin antakaa minun tietää :)

Sitten hieman yleisesti tatuoinneista ja lävistyksistä...
Luin mielenkiintoisen lehtiartikkelin jossa haastateltiin Oululaista tatuoijaa. Hän kertoin varsin kummallisista asiakkaista ja sain ensimmäistä kertaa kuulla että suomessa tehdää myös kielen ja peniksen halkaisuja... Mitä ihmettä se peniksen halkaisu edes on? Joillekkin lävistykset ovat fetissejä ja nauttivat kivusta joka lävistystä ottaessa syntyy. On varmaan vaikea tehdä työtään jos huomaa että asiakas on kiihottunut... Genitaalilävistyksetkin on yleistyneet kuulemma huomattavasti.

Eilen sain myös ensimmäistä kertaa tietää UV-tatuoinneista. Ne ovat päivänvalossa himmeitä tai jopa melkein näkymättömiä, mutta sitten "mustassa valossa" esim. baareissa ne loistavat valoa. Itse kiinnostuin tällaisista tatuoinneista, mutta niissä käytettävät värit voivat aiheuttaa pahoja allergisia reaktioita.

Kummallisia tatuointeja varmasti riittää. Lehtiartikkelissa mainittiin kaulasta poskeen asti yltävä lentävä kyrpä... Olen nähnyt myös tatuoinnin jossa naisen haaroihin oli tatuoitu perhonen.
Mikä saa ihmisen ottamaan näitä kummallisia koristuksia?

Huonolla hygienialla ja ammattitaidottomuudella kotioloissa tehdyt tatuoinnit joudutaan monesti poistamaan huonon jäljen tai tulehdusten vuoksi. Tatuoinnin poistaminen on kallista ja halvintapa päästä eroon rumasta tatuoinnista on tatuoida sen päälle uusi. Jos tatuointi on noin tulitikkuaskin kokoinen se voidaan poistaa leikkaamalla iho pois ja se ommellaan kiinni. Tällaisista toimenpiteistä jää arpi. Tatuointeja voidaan poistaa myös laserilla, mutta se on todella kallista ja halvemmat laser hoidot joudutaan tekemään useaan kertaan varsinkin jos tatuoinnissa on useita värejä.

Kosmetiikkamies
6.2.2007, 11:27:35

Riippuen missä se tatuointi on. Ja millainen se on. Omasta mielestäni yksinkertainen on kaunista, omaperäisyys on plussaa. Eli ei mitään tusinatribalia, sellainen toki saa olla jos vain on omaperäinen. Pari kertaa nähnyt hienon, yksinkertaisen ja varsin siron tatuoinnin. Sellaista ohutta viivaa ja muutenkin kovin hento se tatuointi. Oli aika nätti.

Omasta mielestäni ei, ainakaan siinä määrin että itse hieman vierastan ajatusta.

Totta kai, riippuen toki millainen tatuointi ja missä. Mutta esimerkiksi niskassa näkee nykyään melko usein tatuointeja, näkyvillähän se on. Muttei pomppaa esiin. Sen lisäksi esimerkiksi kädessä tai muualla joka ei kauhean voimakkaasti hyppää esiin. Toki, pitää myös sitä itse tatuointia miettiä. Ei kovin hyvästä ole jokin natsihakaristi ja parit asiaankuuluvat iskulauseet tai muu yhtä korrekti tatuointi.

Itsekin voisin ottaa tatuoinnin, en vielä tosin tiedä millaisen. Ja mihin. Mutta varsin tavallinen tribali on aika poissuljettu vaihtoehto, tai suomileijona. Omaperäinen sen pitää olla.

Gabriel
6.2.2007, 11:32:55
Riippuu tatuoinnista, mutta en ole niitä ihmisiä, joiden mielestä kaikki tatuoinnit ovat rumia eikä niitä saisi olla. Olen kuitenkin sitä mieltä, että esimerkiksi kaulasta poskeen lentävä kyrpä on ruma enkä sellaista kauhean mielelläni katselisi.

Kaulasta poskeen lentävän kyrvän kohdalla. :) Määrällisesti se menee tässä (http://www.studentbmj.com/issues/02/06/life/images/tattoo_leopard2.jpg).

Tietyissä tapauksissa joo. Eli en ole niitäkään ihmisiä, joiden mielestä kasvoissa ei vain saisi olla tatuointeja. Muutama vuosi sitten ajattelin, että sellainen kelttiläisen näköinen punos voisi näyttää siistiltä otsan ympärille tatuoituna. Siis vähän niin kuin tämä (http://tattoo.about.com/library/graphics/kevinceltdrag2.jpg), mutta ilman tuota lohikäärmettä. Tosin olin jo silloin varma, että jonkin sellaisen tatuoiminen naamaansa olisi aika tyhmää.

Voi.

Lävistystä en ottaisi mihinkään muualle kuin korvaan ja sinnekin vain suurehkon, yksinkertaisen renkaan (lukekaa Conan Barbaari -sarjakuvia, sillä näkyy siinä välillä sellainen jota tarkoitan). Muuten lävistykset eivät vain ole juttuni, genitaaleissa tai missään muuallakaan.

Ottaisin tatuoinnin heti, jos vain keksisin tarpeeksi hyvän. Mutta koska kyse on oletusarvoisesti loppuelämän vartalossa mukana kulkevasta kuvasta, en viitsisi ottaa mitään hetkellistä villitystä. Tähän mennessä ainoat vaihtoehdot, joita voisin harkita, ovat pieni ruumisarkku kämmenselässä ja rintakehään tatuoitu hyvän ja pahan tiedon puu. Mutta nämäkin ovat viihteestä otettuja vaikutteita.

Äiti muuten kertoi minulle ollessani pieni, että vain rikollisilla on tatuointeja. :D

Hukka
6.2.2007, 11:45:54
Olen jo pitkään ollut aikeissa ottaa tatuoinnin, mutta en vielä ole aivan varma millaisen haluan ja minne päin kehoani. Suunnitelmissa on ollut ottaa ookami-kanji (kiinalainen/japanilainen "sutta" tarkoittava merkki), mutta myös joku toisenlainen susi-aiheinen tatska olisi kiva.

Tatuoinnit ovat pääosin kauniita, mutta jotkut saattavat olla aivan kamalan rumia ja mauttomia. Kauneus on katsojan silmässä. Itse en hekilökohtaisesti pidä minkäänlaisista "liekehtivä pääkallo"-tyyppisistä kuvista.

Liika on aina liikaa. Ihmiset, joiden iho on ihan kauttaaltaan tatuointien peitossa eivät aiheuta minussa ainakaan ihastusta. Muutama tatska siellä täällä on jees, mutta kun iho alkaa muistuttamaan enemmän kirjavaa pyjamaa alkaa homma ampumaan yli.

Silmäkulmiin ja poskiin kyllä, mutta kokonaamatatskoja en voi sietää. Ihan pikkuriikkiset kuvat esim. juuri silmäkulmassa voivat olla ihan nättejäkin.

Mielestäni voi, jos kyseinen henkilö ei ole ampunut tatskojen kanssa yli. Nykyään esim. myyntitöihin valitaan ihmisiä myös pärstäkertoimen ja ulkoisen olemuksen perusteella, joten on aika ymmärrettävää, ettei kaupan kassalla yleensä palvele ihminen, jonka ihoa koristaa lapsia ahmiva lohikäärme. (Semmoisenkin olen nähnyt. Olihan komia.)

Uber Weapon
6.2.2007, 12:56:19
[Onko tatuoinnit mielestäsi kauniita?

Voivat olla. Voivat myös olla rumia.

Tapauskohtaista.

Sopivat. Ovat kyllä aika ekstriim.

Voi.

Noin niinkuin ajatuksena tatskat on aika hölmöjä. Mutta ehkä juuri siksi niin kiehtovia. Itse olen leikitellyt ajatuksella että tatuoisin itseeni Totoron ja ristin. Mahdollisesti vielä Bad Moon-symbolin. Mutta ans kattoo.

Echo
6.2.2007, 13:18:59
Saattavat olla, mutta eivät tietenkään kaikki ole. Riippuu myös aika paljon paikasta ja henkilöstä, sillä jokin hieno tatuointi ei välttämättä sovi kantajansa päälle, vaikka sinänsä hienon näköinen olisikin. Mutta olen kauniitakin tatuointeja nähnyt.

Sellaisten kohdalla, jotka kiinnittävät liikaa huomiota (esim. peittävät koko naaman niin ettei oikeista kasvonpiirteistä saa edes selvää) tai ovat mauttomia tai vastenmielisiä muuten vain. Tatuointeja sopii olla pari kolme ja nekin mielellään keskenään yhteensopivia. Kokovartalotatuoinnit eivät minua juuri säväytä, ne kun näyttävät liian epäihmismäisiltä.

En ole kasvotatuointeja juuri nähnyt ja ne mitä olen eivät järin hienoja ole olleet. Mutta kai nekin voivat sopia joissain harvoissa tapauksissa, sellaisia vain ei ole tullut nähtyä, varsinkaan tuolla kadulla. Ehkä jollekin intiianiheimolle saattavat sopia hyvinkin. Se riippuu vaatetuksestakin, sillä tuskin puku päällä mikään tatuointi naamassa kovin järkevältä näyttää, mutta nahkaisessa lannevaatteessa hyvinkin.

Voi, joskin se riippuu aiheesta, sillä liian raju nyt vaan käytännössä pelottaisi asiakkaita pois. Itseäni se tuskin pahemmin häiritsisi, jos tyyppi muuten olisi asiallisen ja mukavan oloinen.

Tatuointia en ottaisi. Paitsi ehkä ankkurin olkapäähän. :D Se olisi helppo peittääkin vaatteella jos siihen kyllästyisi.

Lävistykset taas ovat aina olleet mielestäni erittäin vastenmielinen ajatus, varsinkin jotkut genitaaliset sellaiset, yh. En ymmärrä lävistyksiä muutenkaan, sillä eivät ne mielestäni ihmistä ainakaan kaunista. Paitsi korvakorut ovat toisinaan nättejä, mutta en sellaista itse kuitenkaan haluaisi.

LuZu
6.2.2007, 13:23:47
Mieleni tekisi kovastikkin mutta tuo neulapelko ja pihiys estää hankkimasta. (Tai sitten ne ovat vain huonoja tekosyitä:eh: )

Paljon riippuu minkälaisia ja kellä. Maku asia omasta mielestäni.

Onko Muuta rajaa kuin oma ruumis olemassa?

Alkuasukas kuvia joskus katselleena ne näyttävät hienoilta. Mutta en tiedä kuka haluaisi esimerkiksi apinan naamaansa?:huh:
No voihan niitäkin olla.
Mielestäni tatuointi voi sopia paikkaan kuin paikkaan.

Miksei? Riippuen ammatista taas. Opettajilla se voisi olla aika hauskaa ja ihmeellistä aluksi lapsille ja vanhemmille kauhistus. Sairaanhoitajasta en tiedä, ei se minua haittaisi mutta luulen että moni muu voisi olla hyvinkin eri mieltä.

pensu
6.2.2007, 14:41:33
Onko OVATKO tatuoinnit mielestäsi kauniita?
Juu, ehdottomasti oikeanlaiset tatuoinnit oikeassa paikassa voivat kovinkin kauniita ja hienoja olla, mutta yleensä näen kyllä enemmän rumia tatuointeja tyhmissä paikoissa. Sellaiset vanhat vihertävät tatuoinnit jossain käsivarressa ovat kaikkein kamalinta. Mutta joku pieni tatuointi jossain kivassa kohdassa on mukava yksityiskohta.

Minusta sekin on jo ihan liikaa, kun innostutaan oikein tuommoisesta koristelusta, ja tatuoidaan ties mitä iguaaneja ja tissejä ja merenneitoja käsivarsiin, selkään, reisiin ja rintakehään. Pointtini siis oli, että jo vähänkin useampi tatuointi alkaa olla liikaa. Pari on okei, mutta joku olkapäästä ranteeseen ulottuva kiekurakoukerokäärmelonkero, yäh.

Jossain vaikkapa ohimoilla tai poskipäillä voisi yksinkertainen kuvio kivasti korostaa kasvonpiirteitä, mutta esimerkiksi taas pieni iguaani silmän alla.. Öö..

Enpä kyllä ihan heti keksi semmoista ammattia, missä ei voisi. Semmoinen kauttaaltaan tatuoitu motoristisetä- tai täti saattaisi tosin kovinkin pelottaa väkeä vanhainkodissa, kun ei tälläistä mummojen ja pappojen nuoruudessa ollut, ties miksi saatananpalvojaksi luulisivat. Muutama tatuointi ei kuitenkaan varmaan haittaa, kunhan eivät ole kovin näkyviä. Antavat sellaisen junttikuvan yleensä : D, ei voi olla varma, että joka työnantaja palkkaisi hyvin näkyvästi tatuoidun.

Itse olen ajatellut ottaa yhden tatuoinnin. En kerro kellekkään, että minulla on tatuointi, enkä myöskään kerro missä se on, enkä millainen se on, jos joku kysyy. :3 Että valitan, enpä kerro teillekään. ;P Joskus menen salavihkaisesti tämän unelmani toteuttamaan, niin ettei kukaan huomaa.

Atmis
6.2.2007, 15:32:54
Pääosin kyllä. Homman A ja O on minusta se, että tatuoinnilla täytyy olla henkilökohtainen merkitys kantajalleen. Jos tatuoinnilla on syvempi merkitys kuin vain mustetahra ihossa se on taidetta. Taidehan on aina jees, eix? Jos tatuointi on otettu periaatteella "Kas hieno kuva", niin se on yleensä ihan perseestä.

Ei välttämättä missään. En pystyisi sanomaan milloin jollain on liikaa tatuointeja, koska se tosiaankin riippuu siitä millaisia ne ovat ja mitä ne merkitsevät kantajalleen. Jo yksi suomileijonatatuointi on liikaa, mutta jos kyseessä on koko käden täyttävä kuvatus, jonka on suunnitellut sinun paras ystäväsi, se on tyylikästä.

Ei sovi. Mielestäni kasvot ovat itsessään niin kauniit, että niihin ei juuri sovi mitkään lohikärmekset. Toisaalta Zellin naamakuva oli sangen cool =D.

Kyllä pitäisi voida, mutta vaikka kuinka suvaitsevaisuudesta puhutaan, niin en usko, että lääkäri, jolla on leijona poskessa saisi mummeleilta luottamusta. Oikeastihan tämmöisellä ei pitäisi olla merkitystä työelämässä, mutta toistaiseksi maailman meno sotii tätä näkemystä vastaan.

Ja juu, päätin joskus n. 10-vuotiaana, että haluan isona tatuoinnin. Nyt olen tarpeeksi iso hankkimaan sellaisen. Kuva vaan olisi osittain hakusessa. Todennäköisesti istahdan joskus perseelleni tatuointeja suunnittelevan kaverini kanssa ja katsotaan mitä saadaan aikaan.

Jubei
6.2.2007, 16:25:48
Yleisesti ottaen ei, kyllä kauniita tatuointejakin varmasti löytyy varsinkin jos ne liittyvät jotenkin fantasia aiheisiin joista itse pidän, mutta sanotaa että en ole kellään ihmisellä nähnyt irl yhtäkään oikeasti hienoa tatuointia.

Omalta kantiltani ajateltuna se menee aika vähissä. Yksi, korkeintaan kaksi saisi olla. Yksikin voi toisaalta olla liikaa jos se on joku puolen selän täyttävä tatuointi. Muutenkin itse pidän mieluummin pienistä kuin isoista tatuoinneista.

Mielestäni eivät, aika hyvin keksitty kuvio saa olla että se sopisi kasvoihin. Muutenkin kasvot ovat se mihin uudet ihmiset ensimmäisenä kiinnittävät huomiota ja voi olla vaikea saada uusia kavereita jos on tatuoitu norsunperse otsaan.

Ei ainakaan kovin isoja. Jos jollain on pieni sydän vaikkapa jossain rinnan yläpuolella niin se tuskin on paha, mutta jos asiakaspalvelijana vaikkapa on hihaton kaveri jolla on isot lohikäärmetatuoinnit vedettyvä kumpaankin käteen, niin kyllä se voi pelottaa varsinkin vanhempia asiakkaita pois.

Itse en ole koskaan ajatellut tosissani hankkivani tatuointeja, sinällään ne olisivat hienoja, mutta en ihan oikeasti keksi mitään sellaista kuvaa jota voisin varmasti sanoa jaksavani katsella vaikka 15 vuoden päästä. Kyllähän niitä nykyään saa jollain happoliuoksella ymmärtääkseni pois, mutta täysin kivutonta sekään ei ole eivätkä tatuoinnit vain ole minun juttuni.

Nyarlathotep
6.2.2007, 16:40:17

Yleisesti ottaen ei minusta. Ainakaan mikään yliampuva tatuointi ei koskaan ole kaunis. En itsekään ottaisi mitään tatuointia kovinkaan mieluusti. Korkeintaan jonkun pienen. Nilkassa olisi ihan hyvä paikka tatskalle. Tai sitten niskassa, joku pieni kuvio tai sitten haban ympäri kulkeva viivakooditatuointi, joka olisi kyllä ajatuksena hiton siisti. Kuitenkin vain ajatuksessa, tuskin minä sellaista tulen koskaan ottamaan. Eli voivat ne olla kauniita mutta yleensä eivät ole.

Liiallisuuden raja alkaa menemään jo siinä, jos joku on tatuoinit puolet selästä tai kummatkin käsivartensa lähes kokonaan. En voi myöskään ymmärtää sellaisia ihmisiä, jotka tatuoivat itsensä ihan kokonaan. Uusimmassa Guinnessin kirjassa ainakin oli joku jäbä, joka oli tatuoinut itsensä ihan kokonaan ja oli kyllä aika ruma ilmestys.

Eivät sovi mielestäni sitten yhtään. Niskaan tai takaraivoon korkeintaan, mutta en saa kyllä mieleeni yhtään hyvältä näyttävää kasvotatuointia.

Tietenkin voi. :)

LizzieFox
6.2.2007, 18:39:53
"On jo mutta haluisin lisää" Tai sitten vaan suurentaa tuota selän puolella olevaa.

Yleensä ottaen kyllä vain. Tietysti niissä on sekin asia että miten valittu kuva sopii ihmiseen keneen se on hakattu.

Juuri tuommoinen lähes koko kehon peittävä tatuointi. Se on minun mieleeni todella outoa. ei sillä, jokuhan pitää varmasti minuakin outona.

Jopa jotkun kuningattaret ovat antaneet tatuoida silmänsä jotta meikkaamisen ei menisi niin pitkiä aikoja aamuisin. Eli siis kesto kajalit. Ja erilaisissa kauneushoitoloissa varmasti vedetään punat huulten ympärillekkin jota ei tarvitsisi rajata huulia. Jotain vastaavaa olen lukenut joskus mutta voihan se olla omaa maailmaanikin. En jaksa nyt tarkistaa. Eli se riippuu hyvin että minkälainen tatuointi olisi kyseessä. Itse en tatuointi kasvoihin laittaisi. Kylläkin ajatus erittäin suuresta kuvasta joka jatkusi kädestä kaulaan (huom tsekatkaa hämärästä aamunkoittoon george clooneyn tatska huom!) voisi olla siisit. Mutt amitänä nini suurta en aijo itseeni hakatuttaa, edes noilla parin vuoden kestävillä ihan pintaan hakattavilla. Vaikea sanoa. Jos se on joku kuva jokanäkyy selvästi en usko pitäväni, tosin itse tykkään noista "Lasten tatuoinneista" jotka laitetaan vedellä kiinni vaikkapa poskeen. Semmoine ei häiritse. Monimutkaista

Onhan se vähän kummallista. Jotenkin olen tottunut siihen että ei olisi mutta mitäpä se haittaisi jos tatuoinnissa ei olisi mitään epäsoveliasta (kuten juuri Frelialin mainitsema kalu!).

Physe
6.2.2007, 19:36:55
Kuten moni muukin on jo sanonut, niin voivat olla. Riippuu paikasta, mutta eniten kuitenkin itse tatuoinnista. Kaikenmaailman tribalhärpäkkeet ovat kovin kuluneita ja tatuoinnin pitäisikin olla mielummin yksinkertainen kuin liian monimutkainen.
Joskus saunassa on nähnyt miehillä tatuointeja ja monet ovat olleet hienoja, mutta harvat ovat synnyttäneet varsinaisen Wau -elämyksen.

Nämä jotkin leopardimiehet ovat mielestäni jo ihan älyttömiä. Jo se että on molemmat kädet täynnä mustia kuvioita on mielestäni jo hieman ylimenevää, mutta tämäkin on ihmiskohtaista. Joku Ville Valo on ehkä mennyt hieman yli, mutta ei vielä mitenkään ihan liikaa.
Jos ottaa sellaisen koko käden peittävän tatuoinnin, niin tykkään enemmän epäsymmetrisyydestä, jolloin se on vain toisessa kädessä.

Jos itse joskus ottaisin tatuoinnin, niin ottaisin sen johonkin paikkaan, minkä voi peittää helposti jos huvittaa. Esimerkiksi selkään tai jonnekin hauiksen tienoille.

Eivät. Tai ehkä, jos tatuointi on älyttömän pieni, mutta silloin se taas ei oikein tuo kunniaan itse tatuointia. Yleensä kasvot jo itsessään ovat niin kauniit, ettei niihin kannata piirrellä mitään.

Voiko palveluammatissa olevalla henkilöllä olla näkyviä tatuointeja?Riippuu tietysti vähän tatuoinnista ja ammatista. Keho täynnä tissitatuointeja ja kirosanoja ei välttämättä ole paras mahdollinen valinta uimavalvojalla, eikä pentagrammit naamassa ja käsissä taas houkuttelevin vaihtoehto papilla. Mutta yleensä ne tuskin haittaavat, paitsi ehkä jollain valokuvamallilla.
Itseäni ei ainakaan haittaisi, mutta nykyajan vanhuksia ehkä. Mutta ehkä silloin kolmenkymmenen vuoden kuluttua se ei haittaisi vanhuksiakaan, kun ovat jo tottuneet sellaisiin.

Olen miettinyt että ehkä vielä joskus päädyn hetkellisen hulluuden vallassa ottamaan tatuoinnin. Se on tosiaan hieno ne ekat 30 vuotta, mutta sitten kun iho alkaa venymään ja kurtistumaan niin se ei välttämättä olekaan niin hieno kuin alunperin ajattelin. Mutta toisaalta, elä kovaa ja kuole nuorena. Elämästä on tarkoitus nauttia ja jos nyt tykkään tatuoinnistani ne ekat kolmekymmentä vuotta, niin onko se sen arvoista? Sanoisin että voi hyvin ollakin, koska wanhetessa se ulkonäkö kärsii muutenkin, eikä se välttämättä ole ollenkaan se suurin pelko. Mielummin ulkonäkö rappeutuu kuin aivot. Alzheimer ei ole kiva juttu.
Ehkä vielä joskus selässäni on sellainen 30cm*30 cm oktogrammi. =)

cRaZy Al BhEd
6.2.2007, 20:04:58
Riippuu hyvin paljon tatuoinnista, sen paikasta ja henkilöstä itsestään, onko tatuointi kaunis vai ei. Sanoisin, että pidän pieniä tai suhteellisen yksinkertaisia mutta persoonallisia tatuointeja kauniina. Tatuointi ei ole kaunis, jos se on ristiriidassa pitäjänsä ulkonäön kanssa tai näyttää siltä, että se on läntätty väärään paikkaan. Tyylikkäistä ovat minusta nilkoissa, rinnassa, olkapäässä tai toispuoleisesti alaselässä sijaitsevat kohtuu huomiota herättämättömät tatuoinnit.

Minusta mennään liiallisuuksiin, jos tatuoidaan kokonainen raaja tai selkä, puhumattakaan, jos komeus on tehty hyvin kirjavaksi ja sekavaksi. Näin kerran junassa miehen, jolla oli koko kaula tatuoitu värikkään pääkallon ja tribaalien peittoon. Se oli minusta jo ruman näköistä. Myös sormissa olevat tatuoinnit ovat mielestäni aika rumia.

Kasvoihin en laittaisi tatuointeja, minusta ne eivät sovi niihin. Lävistyksetkin voivat pilata kasvot, jos ne on sijoitettu huonosti tai niitä on hyvin paljon, mutta tatuointia en ikimaailmassa sinne pistäisi. Kasvot ovat kuitenkin hyvin näkyvät ja ne ovat eniten katseen kohteena. On toki sellaisiakin, jotka kestopigmentoivat esim. huuliaan, kuten Lissu jo mainitsi, mutta minusta sekin on vähän hölmöä.

Palveluammatissa pitäisi minusta sallia huomaamattomat ja mahdollisesti vaatteilla peittävät tatuoinnit. Myös yleisilme vaikuttaa paljon ensivaikutelmaan. On eri asia näyttää vankilasta karanneelta tai merirosvolta, mutta voihan toki suuren selkätatuoinninkin piilottaa puseron alle. Tärkeintä on, ettei pääasiassa näytä asiakkaiden mielestä pelottavalta tai epäluotettavalta, ja siihen vaikuttavat monet muutkin seikat kuin ihon alle piikitetyt musteet.

Plop
6.2.2007, 21:03:05
Pidän myös monen muun tapaan sellaisista tarpeeksi pienistä tatuoinneista, jotka ovat lähinnä yksi yksityiskohta muussa kokonaisuudessa, eivät niinkään ensimmäinen silmään pistävä asia tai muuten vain järkyttämässä.

En pidä niin karmeana jotain suuren osan selästä täyttävää tai käsivarren mittaista tatuointia, jos ne vaan ovat hienoja eivätkä sellaisia kulahtaneen värisiä mikäli värillisiä ovat, mutta tietysti liika on aina liikaa. Jos pistää kaikki raajat täyteen kuvia tai se olkapäästä ranteeseen yltävä tatuointi on tuhrittu liian täyteen kaikkea, niin ei se enää kovin kaunista ole. Juurikin tuo Kaapin likittämän kuvan henkilön ajatusmaailma menee itseltäni yli...

...eikä se lentävä kyrpäkään (http://i9.photobucket.com/albums/a53/Kokkelipuuro/normal_19062006002.jpg) kaulassa sytytä. Kasvoihin tatuoinnit eivät mielestäni sovi, ellei juurikin ole jossain niskassa joku todella pieni. Suuremmat tai keskellä kasvoja olevat tatuoinnit eivät ole yhtään hienoja, sillä kasvojen pitäisi minusta olla sellainen paikka, josta sen mahdollisen ylimääräisen värin ja kuvat saa pois. Asiansa tatuoinnit ajavat paremmin jossain muussa paikassa, ellei tarkoituksena ole järkyttää itsensä nolaamisen ohella, mitä taas en oikein ymmärrä.

En näe syytä miksei voisi. Ei niistä mitään haittaa luulisi olevan, korkeintaan juurikin jossa vanhainkohdissa työskentelevänä ahdasmielisiä mummoja ja pappoja hoitamassa. Hygieniansa puolestahan tatuoinneista ei pitäisi mitään ongelmaa olevan, toisin kuin esim. lävistyksistä saattaa tietyillä aloilla olla. Jotkut henkilöt saattavat olla kieltämässä lähinnä koska ei silmää miellytä tai ole "normaalia" (lähinnä jos on isompi tai useampia ja kunnolla näkyviä tatuointeja), mutta en näe syytä miksei tatuoitu ihminen saisi palvella palveluammatissa.

Mitä tulee mahdollisen oman tatuoinnin hankkimiseen, niin olen kyllä kerran pari ajatellut hankkivani jonkin tyylikkään värittömän tatskan johonkin olkapäähän tai vastaavaan paikkaan. Isälläni on melko hieno skorpioni vasemmassa olkapäässään, ja se on kyllä erittäin tarkasti tehty kuten olettaa saattaa. Juuri jotain tuon tyylistä tyylikästä yksityiskohtaa olisin hankkimassa sitten joskus jos jonkin hankin; en mitään monimutkaista tai suurta. Aihetta nyt en vielä tiedä, mutta jos joskus tulee sellainen tunne että pitää saada jostain tietystä aiheesta tatuointi, niin sitä katsotaan sitten.

Arwie
6.2.2007, 22:32:06
Yleensä kyllä. Pidän eniten yksinkertaisista kuvioista, joissa on vähän väriä. Harvoin isoista (varsinkaan niistä, jotka peittävät kokonaisen selän).

Katso Kaapin postin esimerkki.

Itselleni olisi liian radikaali veto, mutta hyvällä maulla joo.

Joo.

Tämä tahtoo tatuoinnin, ja saattaa ottaakin syksyllä tai joskus ensi vuoden puolella. Ideoitakin on jo. :) Olen nähnyt useitakin kelttisymboleita jotka voisin kelpuuttaa, mutta kiintynein olen ajatukseen yksinkertaistetusta feeniks-linnusta tai sudenkorennosta. Lanne olisi kiva paikka, mutta en tiedä haluanko omilla vatsamakkaroillani korostaa sitä seutua vielä lisää. :D Haluan ehdottomasti tatuoinnin joka merkitsee jotain (esim. feeniks merkitsee usein naisellisuutta), ja ehdottomasti suunnitella sellaisen itse, mä mitään katalogituotetta kropassani elinikää jaksa katsella.

Tessy
6.2.2007, 22:58:38
Riippuu aina tatuoinnista. Isot tatuoinnit eivät ainakaan ole kauniita vaikka kuva olisikin kaunis. Pieni ja yksinkertainen on kaunista.

Hyvä esimerkki on Wallu Valpio, jonka rinnassa lukee isolla fontilla "ÄITI". Se menee jo niin mauttomaksi...

Miksei. Joku pieni ja nätti voisi olla nättiä kasvoissakin. :)

Se riippuu aina niin tatuoinnista haittaako se vai ei. Jos pankissa näkisin konttoritädillä jonkun lentävän kyrvän kaulassa, niin luultavasti vaihtaisin pankkia. Nykyäänhän ollaan aika tarkkoja lävistyksistä ja tatuoinneista työpaikoilla. Se on kuitenkin ulkonäköseikka ja palveluammatissa on juurikin se tärkeää millaisen kuvan antaa itsestään ja saatavasta palvelusta. Eli tuskin se ketään haittaa jos se ei ole mitään hävytöntä. Minua kuitenkin alkaisi heti etoa jos näkisin jotain niinkin rumaa kuin kyrvän kaulassa... Hyh.

Joskus halusin tatuoinnin. Oikeastaan haluaisin vieläkin. Sellaisen mustan pienen kissan jonnekin nilkkaan. :) Ehkä sitten joskus~

Pinchi
7.2.2007, 11:31:48
Tosiaan, riippuu aiheesta, koosta ja paikasta. Esim. yhdellä luokkatoverillani on lapaluussaan vihreä ääriviivaton koivunlehti, son hieno.

Mielestäni on mautonta tatuoida monta pientä aiheeltaan eriävää tatutointia pitkin kehoa. Tyyliin rinnassa ruusu, niskassa viivakoodi, olkavarressa piikkilankaa ja nilkassa itämainen merkki. Myös tatuoinnissa pitäisi olla jotain sommitelmallisuutta. Sinänsä ei itseäni ärsytä siis isot tatuoinnit, kunhan se on aiheeltaan ja sommittelultaan harkittu.

Joo-o, kunhan tosiaan aiheet liikkuvat hyvän maun rajoissa. Olen kuullut tyypistä (kaverin kaveri), jolla on hiusrajaan tatuoitu pieni hämähäkki; näyttää kuulemma oikealta. Itse olen jo monta vuotta miettinyt tatuointia päähäni, tarkemmin sanottuna korvalehteen. Tahi sitten pottuvarpaaseen tai peukalon & etusormen väliin, en ole päättänyt! Mutta enihau, harkinnassa on ja aihekin valmiina (ellei muutu): semmoinen erittäin teeny weeny kissa, jolla on isot pyöreät silmät ja iso pää, korkeus olis semmonen ~1 cm.

Kyllä.

Gabriel
7.2.2007, 11:49:42
Tuli muuten mieleen, että kohta päättyvän eduskunnan kansanedustaja Halmeellahan on alaselässä tatuoituna perseeseen osoittava nuoli, jonka yläpuolella lukee "EXIT ONLY". Tuo jos mikä on tyylikästä. :D

Hyvä esimerkki on Wallu Valpio, jonka rinnassa lukee isolla fontilla "ÄITI". Se menee jo niin mauttomaksi...
Minusta tuo on aika suloista. Joskin rinta on siihen vähän hassu paikka, hauis olisi huomattavasti sopivampi varsinkin silloin, jos sattuu olemaan painoja nosteleva kaveri.

Naamatatuoinnessa saisi aikaan kaikkea hauskaa kekseliäisyydellä. Jos esimerkiksi tatuoisi kasvoihinsa omat kasvonpiirteet. Tai naamafraktaalin. Kyllä riittäisi ihmettelemistä. =)

//Ninjor, eikö äiti opettanut että ajatus on tärkein? :D

Ninjor
7.2.2007, 12:59:31
Minusta tuo on aika suloista. Joskin rinta on siihen vähän hassu paikka, hauis olisi huomattavasti sopivampi varsinkin silloin, jos sattuu olemaan painoja nosteleva kaveri.

http://img183.imageshack.us/img183/9992/wallu5078ug6.jpg

Suloista? :P

Tatuoinnit ovat kyllä tapauskohtaisia. Suurin osa tatskoista näyttää silmissäni rumilta tai turhilta, mutta on niitä hienojakin nähty.

Riku
7.2.2007, 13:43:35

- Riippuu täysin tatuoinnista sekä sen väreistä. Laaduttomilla aineilla kun tatuoinnista saadaan todella ruman värinen. Omalaatuisuus on jo osa tatuointien kauneutta.

- Riippuu tatuoinnista sekä kasvoista. Hyvänä esimerkkinä Mike Tysonin ruma naama ja ruma tatuointi. Nuorena toki moinen voi vielä näyttää hyvältä, mutta vanhana ei todellakaan näytä enää, oli kenen tahansa kasvot kyseessä.

- Mielestäni voi, ja on väärin, ettei joissain ammateissa voi olla. Oma tyttöystäväni on manannut sitä ettei voi koulutuksensa vuoksi ottaa näkyviä tatuointeja.

Olkapäässäni siis lukee jo japanilaisittain Hopeanuoli, mutta lisää on tulossa. Seuraavaksi nakutan vasempaan käteeni komean sleeven, mikä alkaa olkapäästä, ja päättyy kämmenselälle. Kaveri itse suunnittelee minulle uniikin sleeven.

Critis
7.2.2007, 16:02:02
Onko tatuoinnit mielestäsi kauniita? Riippuu ihan tatuoinnista. Mutta kyllähän tuommoinen ''tribaalikuvio'' on yleensä hieno, jos se on tehty kohtuuden rajoissa, eli se ei ole mikään liian iso. Aiheestahan se hyvin pitkälti on kiinni, että onko tatuointi kaunis vai ei.

Missä menee liiallisuuden raja? Siinä kun tatuoi itsensä kokonaan, niin kuin tuossa Kaapin postissa olevassa kuvassa. Tuommoinen ei ole enää mielestäni terveen ihmisen puuhaa.

Sopivatko tatuoinnit kasvoihin? Itse en kyllä laittaisi, mutta hyvän maun rajoissa miksipä ei.

Voiko palveluammatissa olevalla henkilöllä olla näkyviä tatuointeja? Kyllä mielestäni, mutta tämäkin on taas työpaikasta kiinni että saako siinä ammatissa olla tatuointeja vai ei.

Itse en ole ajatellut pilata ihoani tatuoinnilla, eikä se oikein muutenkaan sopisi minulle. Joillekin se sopii, joillekkin ei. Silti täytyy myöntää että Twilight Princess logosta (http://www.rpgfan.com/pics/zelda-gcn2/logo.jpg)saisi hienon tribaalin kun poistaisi nuo tekstit ja värin muuttaisi mustaksi.

The_Sipi
7.2.2007, 23:15:24
Minusta ei ole kyse siitä, onko tatuoinnin edes olla niin kaunis, kunhan tatuointi sopii käyttäjälleen, enkä nyt tarkoita tällä sitä, että rumilla pitäisi olla rumat tatuoinnit. Jos jollakin on vaikka pitkä lohikäärmeenhäntä käsivarressaan, niin miksei se sopisikin jollekin japanifriikille taikka moottoripyöräilijälle, mutta ei sen riutuvan nörtin käsivarteen sovi. Toki emme kaikkien taustoista voi tietää tavattaessamme heitä, mutta entä sitten? En minä muiden vaatteitakaan arvostele, olivatpa nämä minulle tuttuja taikka tuntemattomia.

Samoin minulle on ihan sama, vaikka henkilö olisi kuinka runsaasti tatuoitu, kunhan kokonaisuus sopii hänelle itselleen. Jos on sitä mieltä, että koko naama pitää tatuoida, niin minun puolestani. Minä en päätä hänen elämästään, joten antaa mennä, jos hän aidosti on sitä tyyppiä. Lentävä kyrpä tuntuu allekirjoittaneelle tosi oudolle huumorille, mutta mistä minä voisin tietää, mitkä ovat olleet kyseisen henkilön vaikuttimet? En mistään, joten en minä lähde häntä ilman tarkempia tietoja missään nimessä tuomitsemaankaan.

Itse olen sitä tyyppiä, että aivan sama minkänäköinen tyyppi minua palvelee missä tahansa, eikä minua myöskään haittaa, vaikka henkilöllä olisi pääkallotatuointi toisessa poskessa ja perinteinen pommi toisessa ja otsassa vielä teksti "Hetero - ja ylpeä siitä", kunhan nyt palvelisi minua hyvin. Toki tällaiset värikkääämmät tyypit karsitaan pois työnhakijajoukoista pois melkein paikassa kuin paikassa, mutta itseäni ei moiset tyypit haittaisi pätkääkään.

Ja entäs minä sitten? Kunhan rikkaaksi loton avulla tulen, niin selän yläosaan KISSin logo ja alapuolelle isot naamakuvat KISSin jäsenistä... ja kun KISS sen comebackinsa tekee ja keikan tänne päin, niin sitten vielä nimmarit paperille yrittäisin saada tavalla ja toisella ja sitten vain matka tatuoijalle, jotta tatuoija
tatuoisi nimmaritkin selkään. Täysin valmiiksi mietitty juttu :). Muista tatuoinneista en tiedä, tulisiko niitä. Ehkä, jos löytyisi minulle sopiva. :)

Davidson
7.2.2007, 23:57:25

Ehkä olen kovin vanhoillinen, mutta en kykene näkemään tatuoinneissa mitään erityisen kaunista. Jotkut ideat saattavat olla ihan nokkelia, mutta sehän kai ei ole sama asia. Parhaimmassa tapauksessa en kiinnitä niihin erityisemmin huomiota, pahimmassa taas ne pistävät pahasti silmään. Tatuoinnit ja myös lävistykset antavat aina sellaisen ensivaikutelman ihmisestä, että hän on tavallista turhamaisempaa sorttia, mitä en pidä tietenkään mairittelevana piirteenä ihmisessä. Tietenkään tuo arvio ei aina, jos kovinkaan usein, osu aivan nappiin, mutta minkäs sitä sisäänrakennetulle ensireaktiojärjestelmälleen voi.

Ehkä joku Bam Bam Bigelow (http://www.sptimes.com/2005/11/17/images/large/FLO_1_td17bam1_227751_1117.jpg) käy malliesimerkkinä tällaisesta liiallisuuden raja-aitoja kolkuttelevasta esimerkistä. Tuo päätatuointi - vaikka aika omaperäinen onkin - on hieman häiritsevän näköinen. Wrestling-jätkillä tatuointeja tuppaa nyt muutenkin olemaan tavallista enemmän verrattuna perusjamppoihin, mutta näen heidän kohdallaan tatuointien ajavan tavallista paremmin asiansa lajiin kuuluvan, ”kova jätkä” -imagon varaan rakentuvan uran takia. Siksi he muodostavatkin vahvan poikkeuksen tässä asiassa, mitä tulee omaan tatuointieni sietämiseen muilla ihmisillä. Sama pätee myös itse asiassa mm. rokkareihin ja hevareihin, sillä ovat tavallaan myös samaa viihdeammattilaisjatkumoa kuin wrestling-väki. Mutta kun katukuvatasolle mennään takaisin, näkökanta muuttuu olennaisesti.

En ole vielä nähnyt tapausta, jossa olisi sopinut.

Jos rehellisesti sanotaan, kallistun varmaan hieman enemmän kielteiselle kannalle, ihan vain omien mieltymysteni vuoksi. Katselen mieluummin tatuoimatonta myyjää kuin tatuoitua, vaikka totta kai se hyvä asiakaspalvelu on loppupeleissä se kaikkein tärkein tekijä ja "arveluttava" ulkonäkö sivuseikka. Mutta minkäs sille voi, jos vähemmän näkyvästi tatuoitu tai kokonaan tatuoimaton myyjä vetää ensisilmäyksellä enemmän puoleensa kuin se sotamaalatumpi vaihtoehto.

Delirium
8.2.2007, 9:39:30

Tämä riippuu tatuoinnista ja niiden määrästä. Esimerkiksi jonkinsortin haiku selässä alkuperäiskielellä on minusta aika hemmetin kaunis. Mutta tällaiset "tösi-kova-dyyd" käsivarsitatuoinnit (="hihatatuoinnit") eivät ole oikeastaan kovinkaan nättejä. Eivätkä myöskään useimmat värilliset tatuoinnit, poikkeuksena mainittakoon perinteiset Japanilaiset "vesitatuoinnit" vai millä nimellä ne nyt kulkevatkaan.

Kuten jo mainitsin, useimmissa hihatatuoinneissa. Samoin kuin täysin tatuoiduissa ihmisissä, joista ei näy tuumaakaan oikeaa ihoa. Ja tähän vielä lisäyksenä sukupuolielinten tatuoiminen (ja lävistäminen, jos niikseen tulee).

Riippuu jälleen tatuoinnista. Jotkut kuviot voivat olla harvinaisen kauniita, jopa kasvoissa.

Tarkemmin mietittynä, ei. Ei ainakaan oikeassa elämässä.

Minusta palveluammatissa toimivalla henkilöllä saa olla aivan niin monta tatuointia ja lävistystä kuin haluaa. Eivät ne minua häiritse jos palvelu on muuten jees.

Mutta kerrompa hieman omista suunnitelmistani. Kun maaginen 18 pamahtaa rutuun, aion ottaa tatuoinnin. Äitini on jopa tämän tarjoutunut rahoittamaan, hän kun on vakuuttunut siitä että muussa tapauksessa päädyn hankkimaan sen epämääräisessä paikassa jossa hygieniaa ei tunneta.

Itse tatuoinniksi ajattelin kohtalaisen suurta, itsesuunniteltua, kelttityylistä korppia. Tämä otus on ollut suunniteltuna jo useamman vuoden. Ajattelin laitattaa sen joko alaselkään tai hartioihin, siivet kun ovat nääs levällään. Mutta katsoo nyt, tuleeko tästä oikeasti yhtään mitään.

Tzei-em
22.3.2007, 12:30:12
Itse otin tatuoinnin oikeaan olkapäähän vajaa kaksi vuotta sitten, viikko ennen yo-kirjoituksia. Äitiolennolle en asiasta kertonut kuin vasta pukiessani kenkiä jalkaan ollessani jo menossa tatuoitavaksi. Kovasti yritti mieltäni muuttaa, mutta tottui ajatukseen sitten ajan kanssa.

Löysin oman tatuointini ihan hauskalla tavalla. Pistin Googleen kuvahakuun "tattoo" ja heti ensimmäisellä sivulla silmiini pisti suht hieno aurinkotribaali, jonka tulostinkin heti itselleni. Tatuointiliikkeeseen päästyäni näytin tatuoijalle kuvaa ja sanoin, että vähän pienemmän saisi tehdä kuvassa. Hän kuitenkin kysyi, että milläs helvetillä luulet mun yhtäkkiä tätä kuvaa pienentävän. Tämän jälkeen hän piirsi sen jollekin kelmulle samankokoisena mutta hieman symmetrisempänä ja länttäsi olkapäähän. Ja ihan sopivan kokoinen se olikin.

Tuon tatuoinnin jälkeen minulla on ollut jo pitkään suunnitteilla ottaa toinenkin kuva ihoani koristamaan, mutta vaikka minulla on jo kuva valmiina, en ole saanut aikaiseksi vielä käydä hakattamassa sitä itseeni. Rahaakaan kun ei ole kyllä yhtään ylimääräistä tällä hetkellä.

Kännissä ei mielestäni kannata kyllä tatuointia ottaa, eikä myöskään selvin päin, jos kyse on päähänpistosta. Itse harkitsin asiaa enkä ole jälkeenpäin katunut yhtään, että tatuoinnin hommasin. Vieläkin tulee silloin tällöin ihailtua sitä :)

Suurin osa on. Värillisistä tatuoinneista en ole kuitenkaan koskaan tykännyt. Ne ovat usein liian räikeitä, näyttävät joltain hubba bubba -tatskoilta ja ovat törkeän rumia muutaman vuoden kuluttua, kun väärit haalistuvat. Huumoritatskat ovat ihan hauskoja, mutta en missään nimessä itse tatuoisi mitään kyrpää itseeni, saattaa vielä jossain elämän vaiheessa alkaa kaduttamaan ja pahasti. Kaikista hienoimpia ovat mustavalkoiset ja taiteelliset kuvat. Perus tribaalit ovat kuitenkin hieman tylsiäkin. Naisille sopii tatuoinnit muutamiin paikkoihin, pääasiassa ala- tai yläselkään. Ville Valo -tyyppiset koko käden mittaiset tatuoinnit näyttävät hirveiltä naisten iholla, mutta pikku tatska alaselässä on mielestäni vain seksikäs.

Se on vähän henkilökohtainen juttu, mutta kun yli puolet kehosta on tatuointien peitossa, niin se alkaa näyttää jo karsealta. Muutamat hyvällä maulla tehdyt tatuoinnit ovat mielestäni vielä oikein hienon näköisiä.

Ei. Eikä myöskään mihinkään muuallekaan päähän. En oikein osaa perustella miksi, mutta ne vaan ovat mielestäni kammottavia.

Itseäni ei henkilökohtaisesti haittaa yhtään, mutta ymmärrän hyvin jotain eläkeläismummoja, jotka pelkäävät tatuoituja ihmisiä. Toisin kuin nykypäivänä, heidän nuoruudessaan tatuointeja ottivat pääsääntöisesti rikolliset ja linnakundit, eivät tavalliset trendihakuiset ihmiset.

Raine
22.3.2007, 13:14:22
-Kyllä ovat,ainakin sopivissa rajoissa.Sellainen näkyvä,muttei mikään valtava,yksinkertainen kuva on mielestäni kaunis,varsinkin niskan ja yläselän alueella.Värillisistä kuvista en pidä,ne on jotenkin..liian koreilevia o.O

ehkä siinä,että ihoa näkyy vähemmän kuin tatuoinnin väriä xD Tai kun koko selän kokoinen tatuointi on levinnyt jo rinnan puolelle.

Mielestäni sopivat,varsinkin sellaiset,jotka jatkuvat selältä tai kaulalta kasvojen alueelle...tosin ihan kasvoilla näkyvä tatuointi saattaisi olla ika silmiinpistävä,sopiva tai ei.

Mielestäni voi,persoonaahan nekin ovat kuvastamassa.Tosin kuten on aikaisemminkin sanottu,kovin rasistiset tai muuten epäkorrektit kuvat voisivat olla sopimattomia tiettyihin ammatteihin.

Ja onko minulla tatuointeja?On yksi,jouluna 2006 tuli hakattua kiinalainen tiikerin merkki yläselkään lapaluiden väliin,9 senttiä korkea,joten ei mikään pieni(tyttöystävän mielestä eroottisen näköinen xD)Tiikerit ovat aina olleet lähellä sydäntä,mutta en löytänyt mistään kaunista ja yksinkertaistettua kuvaa tiikeristä(ei siis mustavalkoista,vaan musta-valkoinen,ei harmaasävyä),joten tuo merkki sytitti heti.Suunnitelmissa hankkia merkin yläpuolelle niskan alle tiikerin tassunjäljet,kunhan ensin äiti sa selville tämän ensimäisen kuvankin olemassaolon...en ole kertonut en xD

Eev!
22.3.2007, 18:18:47
Ovathan ne, mutteivät sellaiset isot jotka peittävät esim.selän, tai muuten koko vartalon. Joku pienehkö sievä tatuointi on minusta kaunis. Riippuu paljon miltä itse tatska näyttää. Värilliset tatuoinnit ovat minusta hiukan rumia, mutta sekin riippuu paljon itse tadasta (-_-') .

Niin, ettei omaa ihoa näy juuri ollenkaan. Kaapilla oli tässä hyvä esimerkki.

Minusta eivät, mutta en menisi sanomaan täyttä eitä. Tai ehkä sittenkin.

Miksei? Toki sekin riippuu jälleen kuvasta, koosta ja tämän paikasta. En usko että perhonen lapaluussa ketään häirtsee, mutta jos joku on tatuoinut otsaansa "saatana" saattaisivat mummot valittaa (elleivät he palvoisi saatanaa) . Ei minua tosin häiritsisi, kunhan palvelu pelaa.

Itselläni ei tottakai ole, tuskin saisinkaan, enkä haluaisikaan. Ehkä vanhempana, mutta saisi miettiä kauan, ennenkö saisin päätettyä mitä ja mihin, ja toki vanhemmatkin ottaisin huomioon. Sain taistella toisista korvarei'istäkin (oikeinkirjoitus hakusessa, sori) , joten jääpä nähtäväksi. Itse olen harvinaisen vähän nähnyt tatuointeja, en muista milloin viimeksi.

Federian
22.3.2007, 22:29:10

Olen harkinnut tatuoinnin ottamista ja ajatukset ovat heikunkeikun. Pahin este on vanhemmat, toisena tulee oma mieli. Se kaunistaisi kehoa, mutta ajan kanssa rumentaa. Olisiko se vain hetkellinen juttu, mitä parinkymmenen vuoden päästä mietin tatuoinnista? Hankalaa hankalaa.

Mie miellän tatuoinnin äärimmäisen henkilökohtaiseksi jutuksi. En pysty ymmärtää näitä jotka nappaa perhosen/delffiinin/pääkallon/sekasotkun johonkin jalanpohjaan niin pienellä että tuskin näkyy. Ehdottomasti oma desing kuviolle/kuvalle ja jotain ajatusta siihen mukaan. Toisekseen sen kuuluisi olla kunnon kokoinen ja tasapainoinen. Eniten diggaisin kiinalaisesta tatuointimenetelmästä, mutta mahtaa olla enemmän tai vähemmän laiton. Samoin koko yläkroppa tatuoinnin peittoon niin oisi hotsia.

Tatuoinnissa kuuluisi olla oma tarinansa, oma tarkoituksensa ja oma henkensä. Kantajalleen ne kuvastavat ja muistuttavatkin ehkä arvoista joita hän palvaa, tai pelkästään jostakin hyvin tärkeästä. Kauneinta olisi ottaa yhteinen tatuointi ihmisen kanssa jonka kanssa meinaa sitoutua. Tässä vaiheessa elämää ei vielä ole kertynyt niin paljon kokemusta että osaisi sanoa mikä on elämälleen se kaikista tärkein juttu ja sen vuoksi ei viitsisi hätiköiden ottaa mitään.

Raja kulkee miulle ehkä genitaalien ja naaman kohdalla. Joku varmaan tykkää, mutta ite en yhtään siedä tuollaisia. Se vaikuttaa niin paljon ihmisen antamaan omaan kuvaansa jos naamansa taiteilee uuteen uskoon. Genitaaleista löytyvät kuviot aiheuttavat vähintään kuvotusta.

Jos musta tulisi edes jonkinlainen rokkihevitähti niin varmaan ottaisin tatuoinnin. Musiikki on miulle nytkin jo niin syvällinen juttu ja se elämäntyönään vain syventäisi sitä entisestään. Se oisi vaan se juttu siinä, ei voi mitään.

Punertava palapelin tapainen kuvio oisi siisti <3

Nautilus
29.3.2007, 17:17:53
Jos kuva pn pieni ja siinä on kaunis kuva, se on kaunis. Itseäni kiehtoo kaikki lohikäärme ja ruusu- tribalit. Isoista (esim. selän kokoisista) tatskoista en pidä.

Joskus oli lehdessä juttu jostain miehestä joka oli tatuoinut koko kehonsa jollain gepardikuviolla. Se meni yli... ei siisn mitään koko kehoa peittävää, ja niinkun aijemmin sanoin, ei myöskään mitään selän mittaista.

Ite en ottais naamaani vaikka maksettais. Heti tuli ff8 zell mieleen.
Ei ne minusta naamaan sovi. Se on paikka josta se näkyy lähes aina. Vähiten ymmärrän tatuointeja jotka on tehty hiuksien sekaan tahi niskaan.

Minusta ne ei haittaa. Kyllähän tietty vanhat ihmiset kauhistelee jos kassalla on joku tyyppi t-paidassa ja sen käsivarret on maalattu kokonaan (omalla luokallanikin on yksi sellainen). Ei ne minua itseäni haittaa. Lähinnä rupean tutkimaan sitä sivusilmällä että mitä kuvia siinä on. Tatuoinnit kertoo tosi paljon ihmisen persoonallisuudesta.

Atmis
25.5.2007, 15:43:07
LALILULELOL!
Nyt on tämäkin jäbä liittynyt tatuoitujen runkkujen eliittiin. Sen voin kyllä kertoa, ettei ole mitään täysjärkisten touhua tämä. Siksi varmaan hommaan ryhdyinkin. Oli hauska kun viime viikonloppuna tuli asia puheeksi äitin kanssa. Tämähän nyt tietty alko vineemään kybällä ja valittamaan kuinka tatuoinnit on rumia jnejne. Sitten kun kyseltiin minkälaista kuvaa olen ottamassa, olin niin vittuuntuneella tuulella, että päätin vähän juksata mammaa :D. Sanoin, että tulee mahaan alaston nainen, joka levittää haarojaan ja haaroväli on tismalleen navan kohdalla. Tästähän mamma riemastui ^^. Mutta eipä tuo sattunut niin paljoa kuin olin kuvitellut. Kolme tuntia se siinä suristi ja lopulta paikallaan istuminen oli paljon tuskallisempaa kuin itse tatuointi. Minulle tuli tämmöinen nätti lootuksen kukka tuohon kyynärvarteen. Tästä mammakaan ei voi sanoa että on ruma. Jos sanoo niin se on tekopyhä, koska tiedän että se tykkää kukista. =^____^=

Kesäkuussa toinen lootus toiseen käteen. :love:

Jesh
25.5.2007, 16:33:36

Toki, mutta kaikki eivät ole. Riippuu yllätys todella paljon ihan siitä "piirroksesta". Eihän se nyt nättiä ole antaa jonkun säheltäjänkään polttokaivertaa tikku-ukkoja selkänahkaan.

Vaikea kysymys, sillä jotkut todella tatuoidut nahkatakkiprätkäjengiläisetkin ovat ihan cooleja, vaikka ovatkin ihonväriltään jo melkein kuin jostain sateenkaarimaasta. Mutta yleisesti ottaen siinä vaiheessa kun on jokaisessa kehon osassa jo jotain härpäkettä, mennään yli. Tapauskohtaista toki tämäkin ja riippuu taasen tatuointien tasosta.

Ei ole tullut vastaan oikein tatuointeja jotka minun mielestäni kasvoihin sopisivat ja pahimmillaan huonon tatuoinnin ja naaman yhdistelmä voi olla jotain sellaista jonka nähdessään tekisi mieli kaivaa silmät pois päästä.

No ehdottomasti, en näe mitään syytä miksi minua haittaisi.

Itselläni olisi suunnitelmissa hommata ensimmäinen tatuointini tässä kesällä, luultavasti heinäkuun aikaan. Tatuoinnin olisi tarkoitus olla yksinkertainen "103%", mutta se mihin tatuointi tulisi ja millainen siitä tulisi, on vielä kiistelyn alla. Otan nimittäin hyvinkin heteroeroottisesti tatuoinnin samaan aikaan erään Bonklerin kanssa ja emme ole päässeet perinteiseen pikkuoravatyyliin yksimielisyyteen edellämainitsemistani muotoseikoista. Itse kannatan peukalon ja etusormen väliä, toinen taas olkapäätä. Minä mustaa tekstiä, hän toiselle sinistä, toiselle vihreää.

Muita tatuointeja tulevaisuudessa ei luultavasti tule koska tyttöystävä sanoo prööh ja sulkee haaransa muuten. :(

Atmis
25.5.2007, 16:44:59
peukalon ja etusormen väliä
Jäbät hei. Ehdottomasti tuohon. Hitusen cool kun kättelette. Itsellä on yhden kaverin kanssa ollut puhe neliapilasta samassa paikassa. Voi olla kyllä että se jää toteuttamatta.

Darcia
17.6.2007, 1:52:51
- Kyllä ne musta on, jotkut yksinkertaiset ovat yleensä niitä kauniimpia itseni mielestä :) Ja ovathan ne jotkut isotkin tatuoinnit tosi hienoja, tosin en ehkä mitään tikkuukkoja vartalooni ottaisi eivät ole ihan minun makuuni :eh:

- Noh en nyt itse ainakaan henk. haluaisi, että olen täysin tatuointien peitossa, itse en siitä kauheasti pidä. mutta makunsa kullakin. :p

- Hmm...riippuu varmasti aika paljon tatuoinista, että kuinka suuri se esimerkiksi on. En kyllä ole muistaakseni kenelläkään vielä nähnyt, että olisi kasvoissa tatuointi.

- Miksei muka voisi, tosin riippuu vähän siitäkin kuinka iso se tatuointi on ja missä päin kehoa se sijaitsee. Tosin itse en juuri siitä ole moksiskaan, jos näen vaikka jollain tarjoilijalla ison tatuoinnin kädessä, mutta kyllä se joitakin saattaa hieman "kauhistuttaa" ainakin vanhempia ihmisiä, ne kun on yleensä aina ensimmäisinä tuijottamassa, jotain vähänkin poikkeavaa. ^^'

Ja olen kuullut ja nähnyt yhden ihmisen jolla on halkaistu kieli, mutta tuosta peniksen halkaisemisesta en ole edes kuullut o_O' Tosin en itse näe siinä mitään järkeä halkaista omaa kieltään tai sukupuolielintään. ^^'

// Itse haluaisin sellaiseen yhen hienon tatuoinnin mikä on ihan yksikertainen, mutta se on kooltaan jotain about 20-30cm korkea ja leveys ehkä about 5-10 cm. Löysin sen kerran, kun isosisko tuli kylään, (kun se halus et piirrän sille tatuoinnin, jonka se sitten myöhemmin kävi laittamassa alaselkään) kun se toi mukanaa kasan jotain tatuointi lehtiä, joita se oli joskus jostain kaupasta ostanut.

Kuu
17.6.2007, 10:43:59
Ei ole tatuointia, sellainen voisi olla kiva, mutta sellainen josta haaveilen ei oikein ole mahdollista. Ihan siksi, ettei mies siitä tykkäisi ja toisekseen, ei ehkä kuitenkaan ole hyvä juttu, jos kaksiteräisen miekan kärki tulee työpuvun hihan alta näkyviin :shy: Olen jo vuosia halunnut vasempaan olkavarteen kaksiteräisen miekan, jonka ympärillä olisi ruusu....Toinen kiva tatska olisi lohikäärme, sellainen lohikäärme-puf :)

kuvotus
17.6.2007, 20:53:29
Vastatakseni ensin kymysyksiin:
Ovatko tatuoinnit mielestäni kauniita:
Kauneus on nyt makuasia, mutta suurin osa näkemistäni tatuoinneista ovat olleet kauniita. Itsekin tatuoinnin haluaisin, sen verran kauniina niitä pidän.
Missä menee liiallisuuden raja:
Minusta jo koko käden kokoisessa tatuoinnissa. Se tosin heiman riittää kuinka raskas ja monivärinen ko. tatuointi on, ja millainen henkilö sitä kantaa.
Myös liian monet (yli 5) tatuoinnit eripuolilla kehoa alkavat olla liian levottoman näköisiä.
Sopivatko tatuoinnit kasvoihin:
Olin jo kirjoittamaisillani että eivät, mutta sitten tajusin, että saattavathan nuo sopiakin. Niitä vain ei ole tottunut näkemään kasvojen alueilla, joten ajatus siitä vieroksuttaa.
Voiko palveluammatissa olevalla henkilöllä olla tatuointia:
Kuten jo monet kerrat sanottu, voi, kohtuullisuuden nimissä.
Tatuointihan ei ihmistä minnekään muuta, mutta yleistäen pahemman kerran, vanhukset saattavat taas saada hyvän käsityksen meistä "nykyajan nuorista" kun kassalla odottaa kaljupäinen lihaksikas mies ylävartalo tatuoituna.

Ja sitten omat tatuointi haaveeni. Ajattelin ensin ottavani tatuoinnin sormeeni, se olisi ainakin erilainen paikka, mutta lopulta ajatus alkoi askarruttaa. Päätinkin ottaa tatuoinnin olkapäähän.
Mustan kepoisen siron lohikäärmeen. Ajattelin, että jos löytäisin jostain sellaisen, joka "roikkuisi ihossa". Sellainen olisi kiva.

Mr.Fahrenheit
17.6.2007, 21:18:44
Minä suhtaudun tatuointeihin ihan avoimesti. Itselläni ei tosin ole yhtään, johtuu varmaan siitä, että äitini ei hyväksy tatuointeja. Vaikka olenkin jo aikuinen eikä äidin mielipiteellä pitäisi enää olla väliä, mutta on sillä kuitenkin aina vähän. Vakavasti ottaen ni kyllä mää aattelin jos tuohon oikean hauiksen ympärille teettäis semmosen piikkilankatatskan.

Liiallisuuksiin tatskojen kanssa mennään silloin kun niitä alkaa olemaan enemmän kuin paljasta ihoa. Ja kyllä palveluammatissa olevilla ihmisillä voi olla tatuointeja mikäli ne ovat hillittyjä, eivätkä ne ole kasvoissa.

vanhukset saattavat taas saada hyvän käsityksen meistä "nykyajan nuorista" kun kassalla odottaa kaljupäinen lihaksikas mies ylävartalo tatuoituna.

Minulle jo pelkkä kalju lihaksikas mies ilman paitaa kaupan kassalla antaa "hieman" oudon vaikutelman, ei siihen enää tatuointeja juuri tarvitse. :D

Lord JF
17.6.2007, 22:12:35
Minä en itse perusta kauheasti sen enempää lävistyksistä kuin tautoinneista ja pidän kumpiakin lähes poikkeuksetta epäesteettisinä. Itse nääs pidän kovasti symmetrisyydestä ja tatuoidut kohdat ihosta ovat melko pakostakin epäsymmetrisiä tatuoimattomien kohtien kanssa. Eri asia on tietenkin jos koko iho on tautoitu täyteen symmetrisiä kuvioita, mutta se olisi minusta jo häiritsevää. Sanomattakin lienee siis selvää, että itse en ainakaan tule koskaan tatuointia hankkimaan.

Pienet tatuoinnit nyt vielä omassa mielessäni menevät siinä mielessä, että koska nämä ovat pieniä, niin ei näitä huomaa. Eli mitä pienempi ja näkymättömämmissä tautointi on, niin sen parempi. Suurista en sitten itse tykkää laisinkaan. Saattavat ne tietenkin kuvioina olla ihan hienoja, mutta eivät mielestäni oikein sovi ihmisihoon.

Mitä tulee siihen voiko palveluammatissa olevilla henkilöillä olla tatuointeja, niin totta kai. Eiväthän ne sen ammatin hoitamista hankaloita, jonka pitäisi olla ainoa kriteeri kun ihmisiä johonkin valitaan.

David A. Mage
18.6.2007, 0:03:11
Minulle jo pelkkä kalju lihaksikas mies ilman paitaa kaupan kassalla antaa "hieman" oudon vaikutelman, ei siihen enää tatuointeja juuri tarvitse. :DVarmasti tuollaisia onkin, mutta se on sitten eri asia millaisia ne kaupat on. Sattuisiko kukaan tietämään? ;)

Tatuoinnit ovat useimmiten yksistään ihan helvetin rumia, mutta kokonaisuuksina toimivat tasan niin pitkään kuin sieltä ei ala poimia yksityiskohtia. Ja ei kun kädet täyteen piruja ja pääkalloja!

Snage
18.6.2007, 0:21:34
No se riippuu totta kai mikä kuvana on. Kyllä jotkut tatuoinnit sopivat toisille mutta ei kaikille.
Koko keho tatuoinnissa.
Ei todellakaan. Naama puhtaana. En ole ikinä nähnyt kenelläkään kasvoissa tatuointeja. No joo makuasia.
Näkyviä mutta ei liian näkyviä. Jos nyt jollakin kokilla on kädet täynnä tatuointeja, niin se luultavasti herättäisi huomiota. Mutta useimmissa ammateissa ei kyllä suhtauduta positiivisesti tatuointeihin.

Sininenkissa
18.6.2007, 0:35:17
Tatuoinnit ovat hyvällä maulla toteutettuna kauniita tai mahdollisesti tyylikkäitä. Itse en varmaan tule koskaan ottamaan omaa tatuointia, ellen sitten keksi jotain todella nättiä ja pientä johonkin olkapäälle tai nilkkaan mahdollisesti. En kovinkaan suurta ottaisi itselleni, niin kuin isän toinen käsi ja selkä on tatuoitu oikein kunnollisin taideteoksin niin onhan ihan perheessäkin tästä niin sanottuja kokemuksia.

Itse kuitenkin rakastan, jos jollain anime- tai vastaavalla piirretyllä hahmolla on jokin mahtava tribaalikuvio tatuointi rinnassa tai selässä tjs. Jotenkin se näyttää vain mahdottoman tyylikkäältä - kerran olen vain nähnyt oikeassa elämässä ulkona miehen jolla on ollut tribaalikuvio kädessä. Aika harvinaista siis taitaa olla, harmi. >: D

Tekstit taas sitten tatuointeina. *hetken hiljaisuus* Älkää koskaan laittako ainakaan "Äiti"- tai tyttöystävänne nimeä minnekkään kiitos. Ne eivät ole minusta tyylikkäitä ollenkaan. Muuten oikeastaan minun mielestä ei tatuoinnilla ole varsinaisia rajoja, kunhan iho riittää. Onhan tämä "kissamies" olemassa muistaakseni, joka on tatuoinut koko kehonsa ja hankkinut viiksetkin jotenkin poskiinsa jne. Aika huvittavan näköinen äijä.

//

Puhumattakaan sitten siitä, että jos tyttöystävän kanssa tulee ero, niin se tatuointi saattaa olla seuraavassa suhteessa aika kiusallinen.

Juuri tämän takia en kannata asiaa ollenkaan. Ja itsestäni ainakin olisi jotenkin...ahdistavaa jos saisin tietää, että poikaystävällä olisi työntänyt nimeni jonnekkin hauikseensa. En kokisi sitä imartelevana, olen kai outo nainen.

Lord JF
18.6.2007, 0:39:14
Älkää koskaan laittako ainakaan "Äiti"- tai tyttöystävänne nimeä minnekkään kiitos. Ne eivät ole minusta tyylikkäitä ollenkaan.
Puhumattakaan sitten siitä, että jos tyttöystävän kanssa tulee ero, niin se tatuointi saattaa olla seuraavassa suhteessa aika kiusallinen.
"Ai, sä tatuoit edellisen tyttiksesi nimen itseesi, mutta et sitten mun nimeäni?"
"Joo, no tuota..."

David A. Mage
18.6.2007, 1:13:36
Juuri tämän takia en kannata asiaa ollenkaan. Ja itsestäni ainakin olisi jotenkin...ahdistavaa jos saisin tietää, että poikaystävällä olisi työntänyt nimeni jonnekkin hauikseensa. En kokisi sitä imartelevana, olen kai outo nainen.Noh noh, vasta sitten kannattaa ahdistua kun rakkauden ensi huuman laskeuduttua hän tatuoi nimesi ympärille nyrkin ja hellan.

Onneksi ei tarvitse pyörtää sanojani, kun sanoin että tatuoinnit yksistään ovat useimmiten helvetin rumia. (http://img.photobucket.com/albums/v351/fizbandantilus/konsept/pikkuaurinko.gif)

Gabriel
18.6.2007, 10:29:48
Älkää koskaan laittako ainakaan "Äiti"- tai tyttöystävänne nimeä minnekkään kiitos. Ne eivät ole minusta tyylikkäitä ollenkaan.
Jos olisin parimetrinen salilla puolet elämästään viettänyt karpaasi, jonka käsivarsi on tavallisen miehen reittä paksumpi, voisin tatuoida hauikseeni sanan 'Äiti'. Ehkä vielä sydämen sinne ympärille.

Suhtaudun tatskoihin neutraalisti. Periaatteessa haluaisin ottaa sellaisen, mutta en ole vielä keksinyt mitään hyvää. Ja tatuoinnin ottaminen on tarkkaa hommaa, muuten voi käydä näin (http://i.somethingawful.com/fashion/tattooswat/4.jpg).

(On kyllä käynyt mielessä leikkiä tatuointirulettia, eli mennä istumaan kadulle tatskaliikkeen oven viereen kossupullo kädessä ja vain antaa asioiden kulkea luonnollista tahtiaan. Mutta toistaiseksi se on pelkkä ajatusleikki.)

Ben
18.6.2007, 14:15:38
Jos jonkun tatuoinnin ottaisin niin voisin tehdä samoin kuin broidini; hän on tatuoinut oikeaan käteen sointumerkin. Hänen lapsen nimi on Sointu. Samaan tyyliin voisin tehdä, jossei kuvio ole mahdollinen niin sitten vaikka se pelkkä nimi. Se on ainakin jotain mitä ei tule häpeämään. Kumppanin nimen laittaminen on aina riski =)

Itse suhtaudun niihin neutraalisti, ei ole minun päänsärky jos niitä sitten kaduttaa vanhempana. Sen takia en ainakaan itse ota, muutakuin ehkä edeltävässä tapauksessa. Yks kaveri otti jo oikeaan käteen japanilaista tekstiä kuvaavan merkin käteen ja sillä on morkkis siitä jo viikon jälkeen.

LizzieFox
18.6.2007, 14:55:42
Itse kuitenkin rakastan, jos jollain anime- tai vastaavalla piirretyllä hahmolla on jokin mahtava tribaalikuvio tatuointi rinnassa tai selässä tjs. Jotenkin se näyttää vain mahdottoman tyylikkäältä - kerran olen vain nähnyt oikeassa elämässä ulkona miehen jolla on ollut tribaalikuvio kädessä. Aika harvinaista siis taitaa olla, harmi. >: DEmpä usko että kovinkaan harvinaista olisi tribaalikuvio tatuointina. Kolmella ystävälläni on tribaalikuvioita käsissään tatuoituina, yhdellä ainakin on tribaalimalliset liekit, tribaalimallia sekä kukkia ja kolmannella jotain ihme tribalikuvioita. Selkä on myös aika tuttu paikka, issosiskolla on alaselässä tribaali, eräällä kaverilla myös ja yhdellä toisellä yläselässä. Ainakin minun kaveripiirissäni tribaali tatuoinnit ovat esillä enemmän kuin muut kuvat.

Ja edelleen on kaksi tatuointia. Toiseen voisin käydä lisäyttämässä väriä kun tuntuu vähän haalistuneen. Tai sitten voisi suunnitella sen päälle kokonaan erikuvan. Saa nähdä mitä sitä keksii omalle kropalleen tehdä. :]

Kalypso
18.6.2007, 17:45:12
Olen edelleen hankkimassa tatuointia, homma on lykkääntynyt näin tuhottoman pitkälle ja tänä kesänä minun on pakko toteuttaa tämä. Olkapäähän meinaan ensimmäiseni ottaa, jokin risti olisi kiva. Ehkä jotain köynnöksiä ympärillä ja tekstiäkin, mikäli löydän jotain hyviä malleja. Ehdottomasti muutakin väriä kuin mustaa. Itse en uskalla lähteä suunnittelemaan, en kuitenkaan saa aikaan tarpeeksi hienoa. Hienojen ristien etsintä on siis käynnissä!

Rintaan olen aina halunnut tatuoinnin, mutta se alkaa näyttää turhan hankalalta ihossani olevien lukuisten luomien takia. Toive kuitenkin pysyy ja ehkä joskus vielä saan jonkin kauniin kukkaisen tatuoinnin vetämään huomiota kaula-aukkooni, eh eh.

Eräs kaverini otti talvella todella hienon tatuoinnin pohkeeseensa. Skannasi Sormusten Herra-dvd:n kansilehdestä piirroksen haltioista ja laitatti heidät vihreällä jalkaansa. Ehkä juuri aiheensa takia pidän tuota kauniina ja erikoisena tatskana.

Tuli varmaankin jo selväksi, että pidän tatuoinneista kyllä. En oikeastaan osaa edes sanoa mikä menisi liiallisuuksiin, ihmiset kun näyttävät niin erilaisilta ja joillekin sopii jokin mikä toisille ei. :)

Isälläni ja äidilläni on molemmilla tatuoinnit olkapäissään, aikomuksenani on liittyä joukkoon ja jotenkin tuntuu että sisarukset tulee seuraamaan perässä. Kun nyt vain saisin vaikka heinäkuun aikana tämän toteutettua, jotta tatuointi ehtisi parantua kunnolla koulun alkamiseen mennessä.

Vodoun
18.6.2007, 22:39:19
Kyllähän tatuoinnit kivoja ovat jos kertovat jotain kantajastaan. Minusta tatuointia ei oteta vaan sen takia että olisi semmoinen, vaan sen takia että sillä kuvalla on joku merkitys itselle.. Kun olin itse tuolissa istumassa, liikkeeseen tuli sinä aikana monta nuorta poikaa ja tyttöä jotka halusivat tatuointia. Kun toinen tekijä kysyi millainen olisi mielessä tuli vastaukseksi: "Emmä tiijä, onks teillä niitä jotain kirjoja?".. Eiii näin. :I
Itselläni on isohko tatuointi selässä.. Seuraavaksi ajattelin ottaa nilkkaan kuvan. Ensimmäistä kuvaa suunnittelin varmaan viitisen vuotta, joten mistään päähänpistosta ei ollut kyse. En kyllä osaisi olla ilman sitä, siitä on tullut tärkeä osa minua. :) Ymmärrän kyllä ihmisiä, jotka menevät ns. liiallisuuksiin lävistyksien ja tatuointien kanssa vaikken itselleni kauhean montaa haluakaan. Niihin vaan muodostuu niin henk. koht. suhde että jokainen kuva on tärkeä.. Ellei nyt sitten käy juuri pistämässä kiinalaisen ravintolan listaa käsivarteen. :P

Ja mikä jottei palveluammatissa toimivalla ihmisillä voisi olla tatuointeja.. Ei se minusta kuulu kellekään mitä ihmiset päättävät ruumiilleen tehdä.
Mutta kyllä ne kertovat kantajastaan jotain.. Jossei muuta niin sen, että on idiootti. :D

Ceassa
19.6.2007, 13:49:32
"Minulla on jo mutta haluaisin lisää" olen polliin joskus vastannut, ja lissää kävinkin juuri toissaviikolla ottamassa. Ihan perus mustan Ankh-ristin (http://en.wikipedia.org/wiki/Ankh) käsivarren sisäpuolelle tohontohon... nosiis tohon noin, kuvitelkaa ranteeseen ja liu'uttakaa siitä parikymmentä senttiä ylemmäs. Alunperin suunnittelin kuvaa ranteeseeni, mutta olisi ehkä ollunna liian näkyvällä paikalla, koska tatuointi pitää mielestäni tarvittaessa saada helposti piiloon ja tuosta vähän ylempää tuo häviääkin näpsäkästi hihan alle. :} Ankhista olin haaveillut jo vuosikaudet ja mallannut sitä mustekynällä käteeni ties kuinka monet kerrat, ja nyt töitten päättymisen kunniaksi kävin viimeisillä palkkarahoilla nasauttamassa kuvion paikoilleen. Voi että se on niin ihana :lovetus:

Ennestään miulla onkin ööö jotain 3-4 vuotta sitten otetut 3 kanjia tuoreita nuudeleita halvalla 'dragon', 'dream' ja 'death' oikeassa käsivarressani. Ja tuo uutukainen Ankh vasemmassa kädessä puolestaan. Tulen varmasti ottamaan jotain pientä vielä joskus tulevaisuudessa, mutta semmoinen kriteeri miukulla on että liputan ainoastaan täysmustien ja mahdollisimman pelkistettyjen kuvien puolesta. Yksinkertaisuus kunniaan - ikinä en itselleni mitään älyttömän isoa taikka värillistä leimaa laittaisi. Monia hienoja tämmöisiäkin on toki sattunut vastaan, mutta suurimmalta osin näyttävät jotenkin hirmu levottomilta ja monimutkaisilta jajaja... en vaan itselleni niin huomiotaherättävää ja prameaa kuvaa haluaisi, pienet ja sirot mustat systeemit ovat meikäläisen juttu. Ja jokaisella täytyy olla henk. koht. merkityksensä minulle, en tosiaan mistään tatuoijan vihkosta randomilla kuvaa valitsisi. o.o

Kassaneideillä ynnä muilla palveluammateissa olevilla näkee nykyään tatuointeja harva se päivä eikä se hetkauta ollenkaan, mutta karu totuus on että monet työnantajat varsinkin tuolla jossain korkeammilla tasoilla kyllä kiinnittävät paljon huomiota hakijan ulkonäköön vaikka eivät sitä ääneen myöntäisikään. Kahdesta pätevyydeltään täysin tasavertaisesta hakijasta paikan saa todennäköisemmin se pukeutumisellaan ja yleisellä ulkoasullaan siistimmän vaikutelman jättänyt henkilö. Ja tatuoinnit yleensä särähtävät pomo-olennon silmään kaikessa muussa kuin siistissä mielessä, oli leiman sijainti taikka merkitys sitten mikä tahansa. Tästä(kin) syystä omat tatskani sijaitsevat ja tulevat sijaitsemaan sellaisissa paikoissa jossa ne saa vaivatta piiloon - jos joskus sattuu kosahtamaan eteen vaikka hieno työtarjous, niin en todellakaan halua ottaa sitä riskiä että homma kusee johonkin mustaan kuikulaan kaula-aukossa. Ja muutenni, joskus voi tulla eteen ihan arkisiakin tilanteita tahi paikkoja joissa on fiksumpaa näyttäytyä ilman huomiotaherättäviä härpäkkeitä kehossaan (mummola!) jajaja. Alun perinkin otin tatskani lähinnä itseä miellyttääkseni, en siksi että pääsisin niitä intohimoisesti esittelemään. Pidän sen oikeuden itselläni että tatuointini pääsevät tarvittaessa näkemään vain ne kenen ne haluan näkevän. :)

Mauler
19.6.2007, 15:19:47
Tatuoinnit ovat kyllä hyvin henkilökohtainen asia joten kirjoitan niistä myös siten. Tatuoinnin täytyy ehdottomasti symboloida jotain itselle tärkeää. Meikälle joku hulabaloo kukkanen selässä tai tribaali pohkeessa kertoo jo ehkä hieman ihmisestä. Ja tuo ei ollut provo! Koska keho on ulkoinen avumme, se symboloi jo omalla luontaisella muodollaan sitä, mihin eliölajiin kuulumme. Tatuointien kautta vois myös sanattomasti tuoda esiin omaa sisäistä maailmaansa. Tatuointien tarkoitus kuitenkin on tärkein siinä, mitä se merkitsee itselleen. Ei siis pelkästää tyhjää huutavana symbolina jota TÄYTYY esitellä. Enemmänkin muistuttamassa itselleen itsestään. Öyyh, niin. Nyky-yhteiskunnassa kannattaa miettiä onko järkevää naputtaa ihan sinne näkyvimmälle paikalle, kuitenkin se voi olla tietynlainen negatiivisen reaktion aiheuttava asia hyvinkin monelle ihmisille. Mutta jos on pokkaa, tahtoa ja halua ottaa jotain naamaan, niin eikun vaan. Jos oikeasti seisoo sen takana.

Tiivistettynä: Tatuoinnit eivät saa olla vain estetiikkaa, niiden täytyy olla myös tietynlaista ideologiaa.

IMO IMO, siis.

PS. En omista yhtään.

MonGooli
20.6.2007, 6:49:57
Itselläni on kyllä haaveena hankkia tatuointi kumpaankin käteen. Ja se kohta mihin sen aion hankkia on... no, heitän kuvan, niin selkiää paremmin (ei oo mun käsi kyseessä, kunhan googlasin jonkun :<)

http://koti.mbnet.fi/mongooli/data/handu.JPG

Eli jotakuinkin tuohon kohtaan olisi tarkoitus hankkia joskus tatuointi. Ja jokin tekstinpätkä siihen tulee. Vielä en mene varmaksi sanomaan mitä, mutta eiköhän se selkiä sitten lähempänä kun sitä tatuointia oikeasti on hankkimassa. Ei tuolla kuitenkaan niin kiire ole. Vuosi jos toinenkin voipi vierähtää, ennen kuin tuota alan hankkimaan.

Olen nähnyt muutaman tyylikkäänkin tatuoinnin, pääasiassa intarwebsissä ja kaverillani hauiksen ympärillä menevä jänskä sulkasysteemi on tyylikäs. Kohtuuden rajoissa niitä tatuointeja voi mielestäni ottaa, mutta jos alkaa olemaan kädet ja jalat täynnä tatuointeja, niin se menee jo mielestäni yli. Se ei ole enää tyylikästä eikä millään tavalla kaunista.

Eli ihan yleisesti ottaen se on ihan ok, jos kohtuudella niitä tatuointeja ottaa. Pari tatuointia on minulle se kohtuus. Riippuu tietysti tatuoinnin koosta, mutta jotain kahdesta viiteen on se kohtuus minulle.

Sase
20.6.2007, 12:58:27
Ovat, jos ne ovat sellaista pientä. Esimerkiksi tuo plopin linkittämä nakki (http://i9.photobucket.com/albums/a53/Kokkelipuuro/normal_19062006002.jpg) on jotenkin niin lapsellisen oloinen (sanoo 13 vuotias :o). Ne voivat olla sellaisia ehkä pienen kukan tai sydämen (yhellä M:llä) kuvia jossain kaulassa tai muualla. Kasvoihin ei imo kannata pistää mitään tatuointeja, koska sitten ehkä alkaakin huomenna kaduttaa se "Synnyin ruikuttamaan"-teksti otsassa.

Kasvoissa. Kyllähän sellaisia koko selän peittäviä tatuointeja tai koko käden mittaisia, mutta tällainen (http://www.mbroder.com/blogs/tattoo_scofield.jpg) menee jo liiallisuuksiin (hyvän esimerkin otin). Itse pitäisin sellaisesta pienestä käärmeestä sormen ympärillä 8D

Aiemmasta osasta postia voi päätellä että eivät sovin minun mielestäni. Tuntuu mauttomalta, jos kasvot eivät ole kasvot, vaan nahka jonka alla on kasa mustetta.

No, kaipa niitä voi. En kuitenkaan itse pitäisi mukavana, jos esimerkiksi kaulassa pääkallo ja kädessä lohikäärme voi pelottaa nuoria tai vanhoja. Juuri aiemmin mainitsema pieni sydän kaulassa voi jäädä hyvin huomiotta, tai se ei vakuta.

paavolammas
20.6.2007, 13:49:30
Olen haaveillut tatuoinnista pari vuotta, ja syksyllä (jos en jänistä) olisi tarkoitus moinen hankkia.
Mielessäni on ollut sellainen aurinko jolla on kasvot, ja se tulisi olkapäähän. Ei mitään kovin suurta, korkeintaan tennispallon kokoinen.
Ranteeseen olisi myös hieno saada jokin kuvio. Valtimon kohdalle siis, vaikka pieniä tähtiä. Jostain syystä olen kovin mieltynyt taivaankappaleisiin. Ehkä kuukin olisi jossain vaiheessa ajankohtainen.

Olen nähnyt kerran yhdellä naisella kauniin tatuoinnin kasvoissa. Se oli ohimon kohdalla, suunnilleen etusormen kynnen kokoinen perhonen, ja näytti yllättävän hienolta. Joten riippunee ihan tatuoinnin koosta ja kasvojen paikasta, sopiiko tatuointi kasvoihin. Tosin nyt kun ajattelen, ohimo lienee ainoa kohta kasvoissa missä tatuointi näyttää järkevältä.

Eräällä perhetuttupariskunnalla on todella kauniita tatuointeja. Miehellä on todella taidokkaita Taru sormusten herrasta-aiheisia tatuointeja ja pari tribaalia. Hänen vaimollaan on kaikki tatuoinnit keiju- ja menninäkäisaiheisia, ja hänen pohkeessaan oleva keijutatuointi on kadehdittavan ihana.
He ovat myös hakkauttaneet käsiinsä toistensa etunimien ensimmäiset kirjaimet.
En usko että itse lähtisin tatuoimaan kenenkään nimiä tai nimikirjaimia kehooni.

Jónsì
20.6.2007, 19:43:02
Tatuoinnit on kivoja. Saan ensimmäiseni heinäkuun lopussa 18-vuotislahjaksi äidiltä. Pikku prinssi oikeaan nilkkaan. Periaatteessa minulla olisi viisi tatuointimallia jo valmiina itselleni, joskin yhtä olen tässä epäillyt viime aikoina, kun siitä tuskin tulisi ikinä sellaista kuin haluan ja äiti on kertoillut kauhutarinoita siitä, kuinka paljon häntä sattui kun hänen tatuointi hakattiin siihen paikkaan. Minulle olisi tuon pikku prinssin lisäksi tulossa ranskan olla-verbin preensens+passé composé -taivutus vasempaan nilkkaan, yksi pikku prinssin lausahdus alaselkään, Mew-enkeli rintaan ja Kylie Minoguen K vasempaan ranteeseen. Noiden lisäksi minua kiinnostaisi vasempaan nilkkaan (toiselle puolelle) myös puolan olla-verbin preensens+preterititaivutus. Äidilläni on iso lintutribaali alaselässä ja isälläni olkapäässä kuun reunalla keikistelevä Betty Boop. Ehkä se kulkee jotenkin suvussa.

Ovatko tatuoinnit mielestäsi kauniita?
Voivat olla. Voivat olla olematta. Riippuu siitä, miten se sopii käyttäjälleen ja tietenkin itse kuvasta (ja sen laadusta).
Ketjun ensimmäisellä sivulla oli loistava esimerkki. Se, mitä voi tulla katumaan vielä pahasti, on huono.
Periaatteessa, mutta hyvin harva oikeasti. Värit olisin heti valmis bännäämään naamasta, mutta kaipa nekin voivat toimia. Riippuu aika pitkälti itse tatuoinnista.
Toki voi. Onhan puhelinmyyntikin palveluammatti.

blind
23.6.2007, 20:41:46
Koulututkielma asian tiimoilta on varmasti ollut jo kauan historiaa, mutta laitanpa omat fiilikseni nyt kuitenkin.

Tatuointi, kuten mikä tahansa taideteos, voi toki olla kaunis. Aina tatuointi ei ole esteettisyyden nimissä otettu, vaan sillä halutaan viestittää jotain muille. Tällöin en lähtisi arvioimaan tatuoinnin kauneusarvoa. Sensijaan tulkitsisin sisältöä ja tärkeyttä sen kantajalle. Tatuoinnin on kai tarkoitus on herättää ihastusta, vihastusta tai mielihyvää tatuoinnin ottajalle tai muille ihmisille.

tatuointeja on liikaa mikäli ne haittaavat tatuoidun elämää.

Miksi eivät sopisi? Sopivathan ne käsiin, jalkoihin, rintaan, selkään, sormiin ja niin edelleen. Uskon kuitenkin kohtuuteen tässäkin asiassa... ja ehkä kannattaa katsella peilistä, että onkos ne kasvonpiirteet optimoitu tatuoitaviksi.

Tietenkin tatuoitu henkilö luo hieman erilaisen fiiliksen kuin "normaali" palveluammatissa työskentelevä. Ellei tatuoinnissa lue "tapan sinut" tai "vihaan työtäni" olen ainakin henkilökohtaisesti suhtautumisessani melko neutraali.

Leikittelen ajoittain ajatuksella tatskan ottamisesta. Vielä en ole keksinyt mitä haluaisin tatuoinniltani, puhumattakaan siitä mikä se sitten olisi. Siksipä en ole aivan heti ryntäämässä penkille töhrittäväksi.

Ennen tatuoinnin ottamista kannattaa hieman tehdä taustatutkimusta, värien laadusta sekä tatuoijan ammattitaidosta. Sen verran olen itse asiasta perillä, että tiedän helposti poistettavista väreistä (ks. Freedom-2), joten elinikäinen katumus ei välttämättä olekaan niin todennäköistä :)

Sagu
12.8.2007, 19:29:03
Minusta tatuoinnit ovat hyvällä maulla toteutettuna oikein hienoja. Liian isot, kirjavat ja sotkuiset tatuoinnit ovat lähinnä pelottavia, eikä silmääni myöskään miellytä se, jos sitä kuvioitua nahkaa löytyy liian paljon. Kaunein näkemäni tatuointi oli varmaankin eräällä nuorella naisella, jonka poskipäähän oli tatuoitu pienenpieni sininen kukka, jonka varsi sitten kiemurteli ohimon kautta jonnekin näkymättömiin. Mielestäni tatuoinnit voivat siis hyvinkin sopia kasvoihin, tuo kyseinen tapaus ainakin oli huomiotaherättävä ja tyylikäs, vaikka itse tuskin tuollaiseen paikkaan uskaltaisin tatuointia ottaa. Itse asiassa olen sitä mieltä, että tatuoinnit sopivat tapauskohtaisesti oikeastaan minne hyvänsä, tosin intiimialueiden tatuoiminen on minusta hiukan... no, ei niin kaunista.

Itselläni on siis aikeissa - tai ainakin haaveissa - ottaa tatuointi tai pari joskus tulevaisuudessa. Olen ajatellut jommankumman olkavarren takaosaan jotakin lausetta tai lyriikan- tai muuta kivaa tekstinpätkää. Toinen olisi sitten pieni kukka-aihe, joko niskaan tai vasempaan ranteeseen. Olen myös miettinyt, että tuossa kaulakuopan alapuolella (en nyt meinaa mitään tissivakoa, mutta juunou) olisi mukava paikka pienelle tatuoinnille. Kattoo sitten muutaman vuoden päästä, kun on toivon mukaan rahaa ja jonkun sortin tarkemmat suunnitelmat noista mahdollisista kuvista.

mielikki
19.8.2007, 23:13:36
Kasvoissa tatuoinnin pitää kyllä noudattaa jotain erityistä hienotunteisuutta ja tyylikkyyttä, ennenkuin voin sanoa että ne sinne sopii.
Mielestäni tatuoinnit on kivoja ja itseltä löytyy muutama.

En tiedä olenko joskus kirjottanu tämän jo, mutta meinasin kyllä repiä pelihousuni kun olin juuri käynyt teetättämässä oman piirrokseni selkääni, niin kuukautta myöhemmin se minun henk.koht kuva koristaa paikan seinää. No ei se vielä mitään, mutta sitten ilmeni että se tatuoija oli tehnyt sen saman kuvan jo ainakin kahdelle muulle tyypille samassa kaupungissa :prkl:
Ja se oli minun kuvani. Yritin siinä sitten kauniisti pyytää että ottaa sen pois seinältä eikä enää tekisi sitä muille.
Toisaalta kuvani aihe ei ole mitenkään hirmu harvinainen, se on lintu. Mutta jotenkin minusta tuntui että minun yksityisyyttäni tai jotain, olisi loukattu:huh:

Mitä mieltä te kaikki olette tämmöisestä ns. kuvien kopioinnista?

Frelial
20.8.2007, 8:03:34
Yritin siinä sitten kauniisti pyytää että ottaa sen pois seinältä eikä enää tekisi sitä muille.
Toisaalta kuvani aihe ei ole mitenkään hirmu harvinainen, se on lintu. Mutta jotenkin minusta tuntui että minun yksityisyyttäni tai jotain, olisi loukattu:huh:

Jos tyyppi ei ole maksanut sinulle kuvasta ja oikeudesta käyttää sitä niin silloin hänellä ei ole mitään oikeutta käyttää sitä. Sinulla on kuvaan tekijän oikeudet. Varmasti vituttaa kun teit kuvan itsellesi ettei tulisi lisää sellaisia vastaan ja sitten käy noin... Menet liikkeeseen ja sanot että 500¤ kouraan siitä kuvasta tai nostat syytteen tekijänoikeus rikkomuksesta, ellei hän ota sitä suosiolla pois.

Luokkakaverini keräsi toissa kesänä ihan kivasti lisätiennestejä suunnittelemalla tatuointeja ja myymällä niitä... Hän sai kahdesta tatuoinnista ainakin muutaman sataeuroa....

0ne winged angel
22.11.2007, 19:36:13
En tiedä olenko joskus kirjottanu tämän jo, mutta meinasin kyllä repiä pelihousuni kun olin juuri käynyt teetättämässä oman piirrokseni selkääni, niin kuukautta myöhemmin se minun henk.koht kuva koristaa paikan seinää. No ei se vielä mitään, mutta sitten ilmeni että se tatuoija oli tehnyt sen saman kuvan jo ainakin kahdelle muulle tyypille samassa kaupungissa :prkl:

Minulle kävi hieman sama juttu,mutta vielä en ole samanlaista tatuointia kenelläkään nähnyt,mutta sitten kun näen niin varmasti keittää yli.Eli 16-vuotiaana otin ensimmäisen tatuointini niskaan ja kuva oli oma suunnittelemani (tribaali), mutta enpä sitten älynnyt pyytää kuvaa takaisin tai ehkä olisinkin jos myyjä olisi kysynyt, mutta myyjä ei sitä tietenkään siinä vaiheessa kysynyt vaan oli luultavasti jemmanut kuvan jonnekkin ö-mappiin ja toivon mukaan sitä ei ole vielä kenellekkään muulle hakattu.

Eli siis mitä mieltä ole kuvien kopioinnista jos asiakas tuo omapiirtämänsä kuvan liikkeeseen ja myyjä hakatuttaa sen joka viidennelle joka kysyy hienoa ideaa niin se on vitun helvetin saatanan perseestä, koska se mitä luultavimmin loukkaa henkilöä joka piirsi kuvan ja hakatutti kuvan itselleen siitä syystä että sillä on jotain henk.kohtaisia merkityksiä ja tärkein syy, (ainakin itselleni) kellään muulla ei ole samanlaista.On se sitten kivaa kun uimarannalla bongaa viisi samanlaista tatuointia,varsinkin jos se on tatuoitu jonkun rumiluksen äijän/ämmän läskille appelsiini-ihon peittämälle persposkelle,joka löllyy oksettavan näköisesti puolelta toiselle ja tahdissa hakkaa toista yhtä rumaa persposkea vastaan.=)

Lisää olisi tarkoitus ottaa mutta se että pääsenkö ikinä liikkeeseen asti niin sitä en tiedä.Pari ideaa on mutta toinen on vasta suunnittelu vaiheessa.Pohkeeseen yksi (luultavasti oma piirtämäni tribaali) ja käsivarteen (siis sille puolelle mistä verta otetaan piikillä) olen ajatellut ottaa jonkun tekstin pätkän tai sitten syntymävuoteni.

EDIT:/ Liike missä kävin ottamassa tatuointini on siis jo muuttanut hornanperseeseen joten tekijänoikeuksilla kiristäminen ei tule kuuloonkaan.Harmi sinänsä.

Webziz
23.11.2007, 11:11:55
Tänä yönä aattelin tuonne keskustaan mennä katselemaan vähäsen tatuointiliikkeitä, kunhan olen Muay Thai -reeneistä kerennyt. Ja jos eräs setä on puljullaan, ja sillä on aikaa, niin mitä luultavammin huomenna aamuyöstä käsivarttani korostaa uuden uutukainen tatuointi.

Huisaa.

Pinchi
23.11.2007, 13:21:35
Tänä yönä aattelin tuonne keskustaan mennä katselemaan vähäsen tatuointiliikkeitä, kunhan olen Muay Thai -reeneistä kerennyt. Ja jos eräs setä on puljullaan, ja sillä on aikaa, niin mitä luultavammin huomenna aamuyöstä käsivarttani korostaa uuden uutukainen tatuointi.

Huisaa.

Miksi se nyt noin salamyhkäisesti pitää toteuttaa, ihan kuin kyseessä olisi jotkut suuremman luokan pimeäpuuhat että ne pitää yöllä hoitaa :huh:

Silloin tuossa vielä joskus ajattelin että korvaan olisi kiva ottaa tatuointi, mutta se hinku meni ohi. Varmaankaan siis en ole ottamassa nahkaani kestopigmenttiä, ellei sitten elämässäni satu tapahtumaan jotain nahkaanikuistamisen arvoista. Sen sijaan voisin ehkä suunnitella joutessani tatuointeja, jos siitä kerran maksetaankin! Tai no, on miulle moni immeinen tauoinnin suunnittelupyyntöjä tehnytkin, mutten ole koskaan saanut aikaiseksi mitään valmista ja kunnollista. En min osaa ottaa muiden toiveita huomioon! Tuommonen että piirrät läjän malleja ja kiikutat ne liikeeseen on sitten eri juttu.

//Webz, jaajoo, niin tosiaan olet ulkomailla! Oisit heti sanonut :].

Riku
23.11.2007, 13:24:24
Todi! Nyt on se vakituinen työpaikka, niin käyn ensi viikolla varaamassa aikaa vasemman käden sleeveen. En ala todellakaan ottamaan kopiota mistään, mutta yhdestä tatskasta ne lähtevät suunnittelemaan minulle omaa, uniikkia mallia.

Tässä se mistä otetaan inspitaatiota:
http://img.photobucket.com/albums/v320/Riffe/21813450.jpg

Ja hintaa on alustavasti noin 1000€, osamaksulla maksaen, tietty.

Webziz
26.11.2007, 6:47:19
Miksi se nyt noin salamyhkäisesti pitää toteuttaa, ihan kuin kyseessä olisi jotkut suuremman luokan pimeäpuuhat että ne pitää yöllä hoitaa :huh:

Täälläpäin osa tatuointiliikkeistä on auki vasta hämärän aikoihin, koska päivisin on niin pirun kuuma.

Ja en mennyt ottamaan uutta, jää tälle tai ensi viikolle. Olin niin tuhoutunut reenien jälkeen, että tuskin pääsin ylös sängystä. Till next time.

_brigandpunk_
1.12.2007, 20:18:18
Mulla on viisi tatuointia. Ensimmäinen hakattiin alaselkään käsipelillä indian inkillä ja nuppineuloilla monta vuotta sitten. Aikamonta parin tunnin sessioo ja sattu aika pirusti mutta oli se sen arvosta. Siitä toki näkee että se on ihan kotikutoinen mikä oli toisaalta tarkoituskin. Hieman sitä vois ehkä jatkaa mut saas nähdä. Ensimmäinen ja tavallaan rakkain.

Toinen pistettiin yhdessä studiossa ja se muija siellä ei ollut kyl kovinkaan häävi. Toisaalta verta tuli niin paljon että sitä ei voinut jatkaa sen enempää. Myöhemmin ois pitänyt mennä jatkaan kun oli puolen vuoden takuu mut mä ikäänkuin unohdin sen. Kai sen vois käydä korjauttamassa mut toisaalta ei kaiken tarvii olla niin täydellistä. Mun mielestä missään turhan sliipatussa ei ole ns. elämän makua.

Kolmas tuli sit tehtyä toisella ammattilaisella joka tosin pyöritti silloin lafkaansa kotoaan käsin ja on varmaan taidokkain kaveri joka on muhun koskaan mustetta pistänyt. Jotain yksityiskohtia siitä hieman luonnosmaisesta kuvasta jonka mä sille annoin se tajus hiukka väärin mut mitäs pienistä.

Neljäs puoliammattilaiskaverin tatuoima rintaan. Vuodenvaihteen jälkeen ajattelin mennä jatkamaan sitä kun saan sen kokonaan maksetuksi. Kyseisen kaverin tapa tehdä on ehkä hieman... vapaamielinen mutta sitä saa mistä maksaa.

Niin ja viides on mun alahuulen kääntöpuolella oleva teksti. Se hakattiin ekan kerran joskus tokan ja kolmannen tatskan välissä silloisen tyttöystävän frendin treenikämpän takahuoneessa... (voiko kuulostaa epämääräsemmältä) Kaikki aina kysyy että eikö se satu paljon kun sinne pistää mutta mulla se ei kumma kyllä sattunut ollenkaan. Ainoa miinus on että muste ei oikein meinaa siellä pysyä kovin hyvin ja aina oon sitä korjaillu samalla kun olen ottanut lisää kuvaa.

Mut näin.

Hilla
11.12.2007, 18:24:59
Osa kyllä on hienoja, mutta eivät kaikki. Riippuu ihan kuvasta. Yleisesti ottaen itselläni ei ole mitään tatuointeja vastaan. Tiedän kyllä sellaisia henkilöitä, joiden mielestä kaikki tatuoinnit ovat rumia.

Sitten kun koko keho alkaa olla tatuointien peitossa. Mielestäni pari sellasta keskikokoista tatuointia on ihan riittävä määrä. Itse en mistään kovin isoita kuvista pidä.

Riippuu tatuoitavasta ja tatuoinnista. En ole tainnu koskaan nähdä kenelläkään tatuointia kasvoissa, mutta kyllä sellaiset ihan pienet kuvat voisivatkin hienoilta näyttää. Itse en kyllä ikinä ottaisi tatuointia kasvoihin, koska se olisi sitten aina näkyvissä.

Minun mielestäni voi, eivätkä ne ainakaan itseäni haittaa. Tosin monilla ihmisillä kyllä tuntuu olevan kaikenlaisia ennakkoluuloja tatuoituja ihmisiä kohtaan.

Itse en ole koskaan tosissani harkinnut tatuoinnin ottamista. Olen kyllä kavereiden kanssa keskustellut, että sellainen voisi olla ihan kiva.
Jos siis ottaisin tatuoinnin, niin se tulisi nilkkaan. Se olisi mielestäni kiva paikka, eikä aina näkyvillä. Haluaisin sellaisen pienen kuvan, joka kertoisi jotain itsestäni. Haluaisin ehdottomasti jonkun kauniin kuvan. Se olisi varmaankin joku fantasiamainen naisolento.
No, lähiaikoina en kuitenkaan ole ottamassa tatuointia. Vähän pelottaa kaikki sellainen pysyvä, mitä ei saa pois. Vaikka tatuoinnin tietysti saa pois, mutta sehän taitaa olla aika kallista ja vaivalloista. Joten itselläni se sitten luultavasti olisi pysyvä.