View Full Version : Mitään uusia soitin hankintoja?
Metalwolf
9.9.2002, 8:24:22
Tämä on vain soitto taitoisille! (Eli esim.nokkahuilua EI lasketa soittimeksi) Otsikko kertoo kaiken... Mulla on "melko" uusi Ibanezin GSR 200 basso...
Viime helmikuussa ostin uuden nelikielen itselleni. Cort merkkiä olevan basson. Tyyppiä Action. Sitä ennen oli aivan hirvittävän surkea Falcon basso josta kuului vain älytön räminä. Tämä Cort on aivan helkutan hyvä omaan makuuni. Väri on viinin punainen josta kuultaa puun syyt läpi. Viisikielinen olisi ollut vielä mukavampi mutta tämä sattui löytymään halvalla kun oli joku mini-erä.
Tässä kuva: http://www.cort.com/basses/action/index.html //Muuten samanlainen kuin kuvassa paitsi väri on se punainen ja talla samanlainen kuin sivun viisikielisessä.
yksisiipi
9.9.2002, 9:34:23
Originally posted by Metalwolf
Tämä on vain soitto taitoisille! (Eli esim.nokkahuilua EI lasketa soittimeksi) Otsikko kertoo kaiken... Mulla on "melko" uusi Ibanezin GSR 200 basso...
Jaa miksei nokkahuilua lasketa? Hyvä soitinhan tuokin.
No joka tapauksessa en ole vähään aikaan soittimia ostanut. Viimeksi taisin ostaa "Black Noise" särkijän kitaraani ajatellen ja sitä ennemmin kohtuullisen syntikan. Pitäsi taas kohta ostaa uusi skitta sekä vahvari ja ehkäpä hyvät koskettimet.
FilthSkin
9.9.2002, 10:16:38
Mä ostin CP:n Bongot.
Oli ihan pakko. Naapurit ei oikeen tykkää kun fiilistelen kaiket yöt niillä himassa.
Vodoun
10.9.2002, 13:24:59
nooh, en oo vähään aikaan ostellut mitään.. (jos viime kesän levareita ei lasketa..) mutta pitäs varmaan ostaa puolikontrabasso tässä kohtsilleen.. eihän se paljon maksa..
10 000 halvimmillaan.. (mk) ... :confused:
Metalwolf
10.9.2002, 15:44:29
Eli minulla on tämmöinen (http://www.ibanez.co.jp/world/bass/gsr/pages/images/gsr200.gif) basso... Melkoisen samallainen kuin Brain Powerilla... Brain power: Onkos hyväkin basso?
Edit:
Vaihdappa väriäsi. Kiitos.
- Welc
Originally posted by Metalwolf
Eli minulla on tämmöinen (http://www.ibanez.co.jp/world/bass/gsr/pages/images/gsr200.gif) basso... Melkoisen samallainen kuin Brain Powerilla... Brain power: Onkos hyväkin basso?
Yes indeedy it is. Onhan se hyvä basso. Paremmat mikit voisi olla mutta ääni on todella hyvä...voi soitella ihan hyvin ilman vahvistinta kotona. Aktiivimikit siinä pitäisi olla niin vahvarilla soittaessa olisi hieman kivempi ääni. Pysyy vireessä, ei rämise. Passiivimikit näyttäisi olevan omassa vehkeessäsikin. Eiköhän ne aika samanlaiset ole juu.
Ibanezin 12-kielinen akustinen skeba tuli hommattua tuossa tovi sitten
erinomaiset soundit jep :)
Numbie
12.9.2002, 16:00:36
Tokain Goldstar Sound Telecaster-kitaran hommasin lomalla, ja oon ollu aika helvetin tyytyväinen, ainakin edelliseen kitaraan verrattuna ero on kuin yöllä ja päivällä.
Seuraavaksi pitänee hankkia tuon purkin tilalle live/nauhoituskelpoinen vahvistin ja jonkinlainen efektilaite, osaisiko kukaan suositella?
Originally posted by Numbie
Seuraavaksi pitänee hankkia tuon purkin tilalle live/nauhoituskelpoinen vahvistin ja jonkinlainen efektilaite, osaisiko kukaan suositella?
Varmaankin musiikkiliike. =)
Ise olin hommaamassa sellaista multiefektiä bassolle. Musamaailmasta olisi saanut jollain reilulla sadalla eurolla. Sitten DLX tarjosi omaansa jollain viisinkertaisella hinnalla. Jätin sitten kummankin ostamatta. Tuli mieleen että se halpa olisi kuitenkin ollut aivan surkea ja se toinen aivan liian kallis.
:(
Helluva
29.9.2002, 12:05:46
Minun perheeni kasvoi tuossa juuri uudella kosketinsoittimella Yamaha PSR GX-76. Kerrassaan mainio soitin.
hmm... Taitaa olla tuo rämä sähköurku hommeli, jota en ole soittanutkaan aikoihin. :D
Tosin meinasin ostaa nyt kaverilta Basson kun se sen kerran meinas aika halvalla mulle myydä.
Kitara olisi hakusessa. Basso rupeaa aavistuksen menettämään otettaan ja tarkoitus olisi vaihtaa siis basso kitaraan. (Jos joku sähkökitaran omistaja mahdollisesti on haluamassa bassoa niin PM tai e-mail tänne kiitos) Bassoa on niin hiton raskas soittaa jos sen haluaa saada soimaan korkealta. Siksipä ajattelinkin siirtyä kitaraan koska bassoahan nyt ei ole edes tarkoitettu tähän tarkoitukseen.
Koitin kaverini Jacksonia ja sitä oli niin ihanan kevyt soittaa ja kaulakin tuntuu niin lyhyeltä eikä tarvitse kuin vähän hipaista nauhan kohdalta niin soi jo.
yksisiipi
10.10.2002, 13:21:42
Hyvä nox! Tee toki Abbathit (Immortal). Hyvästä basistista vielä paremmaksi kitaristiksi. Minä haluaisin vielä sellon ja panhuilun sekä paremman syntikan (eipä mun skitassakaan ole kehumista), jotta pääsisin soittelemaan paremmin tuota fantasiafolkkia metallihansikkain.
Olisiko tietoa paljonko maksaa panhuilu?
Pan huilut ei paljoa maksa. Mutta ei kannata ostaa musiikkiliikkeestä vaan jostain intiaani-, etno- tms. kaupasta...jos nyt sellaisen jostain löytää. Meillä on tälläinen huilu ja veikkaan että siitä tuli maksettua jotain kymmenen euroa ja se on ihan hyvä. Joskin se on vaan koristeena eikä me koskaan soiteta sitä, hih.
Numbie
10.10.2002, 17:56:37
Tuli vastikään ostettua Bossin SD-1 Super Overdrive-säröpedaali kitaralle, ja seuraavaksi varmaan Behringerin AC-112 Vintager-styrkkari.
Prometheus
17.10.2002, 9:15:45
Hankin tässä jokin aika sitten uuden kosketinsoittimen, noi sähköurut nimeltään Yamaha PSR-260. Hieno peli se on. Siinä on sellainen kätevä opetustoiminto, jolla olen oppinut jo muutamia kappaleita. Mutta muuten ihan perussoitin.
Olen vasta äskettäin alkanut aktiivisemmaksi soiton harrastajaksi ja päätin ostaa tuon soittimen kun sitä pätäkkää oli kertynyt jo liiaksi. :)
Soitellut olen aikaisemmin jo vähän ja oman soittimen ostin vasta pitkän harkinnan jälkeen. En tee koskaan mitään hätäisiä hankintoja.
Soittotaitoni on vielä melko vähäinen, mutta koska jotakin taitoa on niin katsoin sopivaksi vastata tähän ryhmään.
miikka
24.10.2002, 13:01:55
Näistä on hankinnoista on jo aikaa mutta kai ne lasketaan, eli:
Harley Benton 5-kielinen passiivimikeillä varustettu basso
Hughes & Kettner 150W vahvistin, naapurit tykkää ;D
Korg Toneworks AX1B efektilaite
Bändin pojat ei oikein tykkää kun tunnun joka kerta "jyräävän" ne alleni, mutta enhän minä sitä tahallani tee :angel:
Hintaa tuli semmoset 5 000 - 6 500 wanhaa markkaa ja kaikki soittimet olivat uusia.
Harley Bentonista en ollut koskaan kuulutkaan, mutta se on mielestäni ihan hyvä perusbasso ellei parempikin. Soittaessa se on ainakin käy käteen kuin hansikas.
Että tämmöset "vitkuttimet" minä omistan.
EDIT: Täytyy sanoa, että Thomalta saa ja kohtuu hintaan.
Ostin tänään sellaisen pienen harppusoitimen joka laitetaan huulille. Koskettaa aivan vähäsen hampaita. toisella kädellä, etusormella sitten näppäillään sitä ja siitä lähtee aivan mielettömän upea ääni. Sellainen poingggg doinggg. En muista mikä sen harpun nimi on. Sain idiksen kun Moonsorrowia kuunnellessani. Viisi euroa maksoi moinen. :)
Nyt on tulevaisuus taattu katusoittajana!
yksisiipi
31.10.2002, 16:55:33
Originally posted by nox
Ostin tänään sellaisen pienen harppusoitimen joka laitetaan huulille. Koskettaa aivan vähäsen hampaita. toisella kädellä, etusormella sitten näppäillään sitä ja siitä lähtee aivan mielettömän upea ääni. Sellainen poingggg doinggg. En muista mikä sen harpun nimi on. Sain idiksen kun Moonsorrowia kuunnellessani. Viisi euroa maksoi moinen. :)
Nyt on tulevaisuus taattu katusoittajana!
Eiköhän tuo ole suuharppu. Ainakin Moonsorrowin kansissa lukee "mouthharp". Hieno soitinhan tuo, tai ainakin mukava ääni siitä lähtee. Mistä sinä sellaisen hankit? Minäkin halluun kaikki mahdolliset folkkisoittimet ja vielä taitoa niiden soittamiseen.
Originally posted by yksisiipi
Eiköhän tuo ole suuharppu. Ainakin Moonsorrowin kansissa lukee "mouthharp". Hieno soitinhan tuo, tai ainakin mukava ääni siitä lähtee. Mistä sinä sellaisen hankit? Minäkin halluun kaikki mahdolliset folkkisoittimet ja vielä taitoa niiden soittamiseen.
Se sen täytyy olla. Fazer musiikista sen löysin.
Myyjä puhui lunni- tai hunniharpusta tms. mutta en kehdannyt pyytää sitä toistamaan.
24/7 rock´n roll!
ESP Sähkökitara eilen. Väri musta. Bassosta tuli luovuttua siinä samalla. Ei voi mitään. Luulen että olen paljon parempi kitaristi kuin basisti.
Tsk tsk, moderaattori tuplapostailee?
- Welc
Tsk tsk itsellesi. Ei näy tuplapostauksia?! Enkä ole moderaattori.
-nox
Daim the Damned
10.11.2002, 19:39:53
Fffinissähän on yllättävän paljon basisteja! Itse ostin Warwick-bassoon elixir-kielet. Ihan soppeli soundi... Pitäis enää hommata uus kajari kun vanha rupee jo kohta kasvamaan sammalta...
yksisiipi
19.11.2002, 7:51:23
No nyt minäkin hankin itselleni mahtavan poing-poing munniharpun. Helkkari kun se on hieno soitin. ;D Eikä maksanut kuin 4 euroa.
Pitää vielä hioa tuota tekniikkaa niin mestari minusta tulloo.
Ja kyssäri Noxille, pääsenkö mukaan katusoitinbändiisi? :)
Poing poing.
Seuraavaksi se on sitten panhuilun vuoro. Ja sitten kehärumpu.
Originally posted by yksisiipi
Ja kyssäri Noxille, pääsenkö mukaan katusoitinbändiisi? :)
No tottakai!
Kesällä vaan kierään kaikki isot kaupungit niin ratkeaa rahahuolet.
Vielä voisi etsiä kolmannen harpunsoittajan niin saataisiin yksi säälipiste lisää-> enemmän rahaa! :) Minulla onkin sellainen sopivan kokoinen hattu joka voidaan laittaa maahan rahan keruuta varten.
Sateentappaja
29.11.2002, 8:27:07
basisteja tosiaan näkyy olevan paljon....
Omalle kämpälle on kertynyt kolme kitaraa (Landola akustinen, Takaminen puoliakustinen ja Jussi Alakuhan tekemä Strato-mallinen sähkis). Niitten kylkeen kuuluu tietty pari vahvaria (Johnson, Marshal) ja läjä efektipedaaleita (Zoom, Dunlop...).
Ja onpa sitten tullut hankittua vielä sähkö-piano ja Rolandin syntikka... ku niitä tartee täs tietokone-musan tekemises....
Seuraavana olis varmaan mikseri, uus ESP:n sähkis ja vahvistin-mikrofoni...
paras tapa hakkia soittima on kuitenkin aina ollut Thomann!!!
Thomann Cyberstore (http://www.thomann.de)
LizzieFox
2.12.2002, 7:47:29
Kyllä kait 3 vuoden takaiset rummut lasketaan uudeksi (?)
koska eihän niitäkään voi ostaa kovin usein, sen verran on niillä hintaluokka korkealla.
Eli siis porukat kustansivat minulle osan ikiihanista ensimmäisitä rummuistani. Merkki niillä on Trax. Eivät mitään huippu luokkaa mutta kohta saan ostettuia niihin lisä peltejä ja tupla basarin..:)