PDA

View Full Version : Suomalaista kirjailijaa?

Mirandos
9.9.2002, 13:30:32
Niin että.. aattelin, jos te voisitte suositella minulle erääseen äidinkielen työhön sopivaa hyvää suomalaista aikuisten kirjailijaa.

sen on pakko olla suomalainen, ja se ei saa olla nuorten tai lasten kirjailija.
en ole itse lukenut paljon muutakun fantasiaa ja ikivanhoja klassikoita, niin olen uusi tällä kirjallisuuden saralla.

jelppiä? :)

Rachel
9.9.2002, 13:49:18
Tee Mika Waltarista.
Minulta löytyy kirjahyllystä Waltarin tarinoista koottu Kiinalainen kissa ja se on erittäin hyvä kirja. :)

Onhan Mika Waltari kirjoittanut Sinuhe egyptiläisen ja paljon muutakin. Ainakin hän on kuuluisa.

tuure
9.9.2002, 14:08:11
Joo, Mika Waltari on kyllä ihan hyvä, sehän kirjoitti myös Komisario Palmu-sarjan.

Toisaalta myös ihan kiinnostava lienee vaikkapa dekkarikirjailija Ilkka Remes, jonka käsialaa on mm. Ruttokellot. Moderni kirjailija, jonka seurassa ei kuulemma pitkästy. Itse en osaa sanoa, kun en ole tutustunut, mutta kuulemma todella loistava kirjailija.

Mirandos
9.9.2002, 14:34:00
Originally posted by penetrator
Joo, Mika Waltari on kyllä ihan hyvä, sehän kirjoitti myös Komisario Palmu-sarjan.

Toisaalta myös ihan kiinnostava lienee vaikkapa dekkarikirjailija Ilkka Remes, jonka käsialaa on mm. Ruttokellot. Moderni kirjailija, jonka seurassa ei kuulemma pitkästy. Itse en osaa sanoa, kun en ole tutustunut, mutta kuulemma todella loistava kirjailija.

meitä kiellettin tekemästä ilkka remesistä. siitä ei kuulemma saa tarpeeksi tietoa.

mutta kiitos pene ja rach ehdotuksista. pitää miettiä :)

Pinchi
9.9.2002, 14:38:49
Minäkin olisin ehdottanut Waltaria, koska tein hänestä itsekin hiljattain esitelmän. Luin pari vuotta sitten Sinuhe, egyptiläisen ja nyt "Viisi ässää" -novellikokoelman, eli jos teet Waltarista niin kannattaa tutustua ainakin Sinuheen tai Suureen Illusioniin, koska ne ovat hänen tärkeimpiä teoksiaan ^^

Potri
9.9.2002, 15:19:14
Tee Arto Paasilinnasta. Hyvä kirjailia ja netistä pitäisi löytyä ihan hyvin tietoa.

Candice
9.9.2002, 17:18:59
Kuten Potri jo sanoi tee Paasilinnasta. Mies on selkeästi suomalaisen kirjallisuuskulttuurin helmiä. Ja Kirjat ovat hauskoja ja helppolukuisia (ne lukee parissa tunnissa jos on nopea). Lisäksi Paasilinnasta pitäisi löytyä netistä tietoa.

yksisiipi
10.9.2002, 7:59:57
Jari Tervo. Olen yhden tekeleen lukenut ja oli ihan hauska. Huumoriakaan ei juuri puutu.

Ren
10.9.2002, 12:36:02
Jotta ei lipsahtaisi mielestä ja jos tästä olisi vaikka apua muillekin, niin toistan nimen Veikko Huovinen. Kirjoitti kaunokirjallisuuden alueella pääosin täysin absurdilta tuntuvia novelleja, joissa on kuitenkin piilossa ties mitä.