View Full Version : Pahin mokanne FF:issä?
AlkoTanko
9.9.2002, 20:41:43
Varmaan jokainen meistä on joskus sählännyt FF:ssä varsin perusteellisesti. Nyt kysytään miten olette mokanneet?
Omia mokia ei nyt muistu mieleen, mutta sisko heitti harvinaisen legendaarisen virheen Sephirothia vastaan. Ensin hänen tiiminsä sai Super Novan niskaansa ja näppärästi hän vastasi siihen Megalixirillä. Ikävä vain että hän heitti sen Sephylle. Arvatkaa kaksi kertaa olenko antanut hänen unohtaa sitä. Kumma kyllä hän onnistui vielä voittamaan sen taistelun...
Ei tule mitään yksittäistä mieleen. Kyllä ne on yleensä niitä, että heittää reflectiä ja sitten tajuaa, että ei minulla ole parannusitemejä. Yleensäkkin niitä juttuja, kun ajattelee isoissa taisteluissa olevansa todella ovela ja sitten se homma meneekin ihan toisinpäin.
Ehkä saan nauttia näistä mokista paljon, kun tyttöystäväni(joka ei ole pelannut konsoliropeja lainkaan ja muitakin pelejä todella vähän) pääsee vauhtiin ja alkaa oppimaan kantapään kautta. *virnuaa ilkeästi*
Edit// Tulipa mieleen yksi moka. Ihana - aina niin ihana - tyttöystäväni pelaili seiskaa minun nukkuessani rauhallista unta. Unimaailmani kuitenkin luhistui kun kuulin sanan "oho".
"Mitä nyt?" Kysyin toivoen, että ei mitään vakavaa ja saisin jatkaa uniani mahdollisimman pian.
"Mä talletin sun seivin päälle." Hän sanoi hiljaisella ja nololla äänellä.
Ainoa oikea rangaistus oli kuolema!
Minusta tuo oli jo aikas kova moka.
ps. Tyttöystävä haussa...Ilmoitukset PM:llä.
Tordragon
10.9.2002, 3:13:25
En tiedä voiko Final Fantasyissa, ainakaan niissä, joita itse olen pelannut, tapahtua mitään dramaattista mokaa, tai yleensä minkä voi luokitella pahaksi, ainahan voi ladata pelin uudestaan tai jotain. Savettaminen kun on muutenkin hyvin oleellinen osa ropeja, ainakin hermoja säästääkseen edes. Siis kaikkea pientä kämmiä ja sen sellaista on tehty, kuten vahingossa taisteltu tiettyä Vesi Elementtiä vastaan vesi elementin ollessa kytkettynä aseeseen, ei siis FFX:n juttuja. Tai sitä, että vetää taisteluvalikossa parannuksen vihollisen suuntaan ja niin edelleen. Kreifin mokat myös tuttuja allekirjoittaneelle.
Kuten tässä ollaan jo todettu aikaisemmin, niin ei tule mitään ihmeellistä mieleen. Ei edes savettamista jonkun point of no returnin jälkeen, huomaten, että jotain hyvin oleellista jäi hakematta/saavuttamatta. Olen kyllä kuullut joidenkin ylitsepääsemättömistä ongelmista nousta leveleitä ennen tiettyä päävastustajaa FFVIII:ssa, joista ihme kyllä en itse ole edes tietoinen. Liekö kukaan muukaan täällä, mitä lie puheita. Ovat vaan olleet keskustelufoorumeissa aika useasti esillä, ei välttämättä täällä, mutta kuitenkin.
En tiedä sainko vastattua kysymykseen, ainakaan niin miten odotit.
yksisiipi
10.9.2002, 7:10:18
Vanhoissa Finaleissa (4-6) olen sählännyt reflectin kanssa. Ensin heitän tuon taian niskaan ja epähuomiossa cure3 päälle. :prkl:
Ja tuota, ff7:ssa tulee välillä mätkittyä chocoja. :D
Tämä tyttö mokailee Final Fantasyissa vähän väliä. :) Yleensä taisteluissa päädyn parantamaan bosseja Regenillä tai muuta vastaavaa, mutta niistäkin tilanteista selviää yleensä säikähdyksellä. Pari kertaa olen myös tallentanut alkuvaiheissa olevan pelin vanhojen savetusten päälle, ja silloin tekisi mieli heivata koko peli metsään. :P
Mutta eräs tuttuni teki kerran jotain, josta hän on saanut kuulla jälkeenpäin aika reippaasti. Hän ei ollut tajunnut, että FFVII:ssä hahmon saa juoksemaan X:ää painamalla, joten hän eteni peliä hyvän aikaa hitaasti mutta varmasti kävelemällä. Tämä kyseinen henkilö oli mm. noussut Shinran rakennuksen astetta pidemmät portaat kärsivällisesti ylös... ;D
aeris2
10.9.2002, 11:17:59
Ainoa minkä muistan nyt ja valitettavasti myös pikkuveljenikin :prkl: on se kun seiskassa olin vetänyt laivassa Jenovan ja sain siitä sitten Ifritin, no sitten Costa Del Solissa ostelin sitten kaikkea ja ajattelin katsoa paljonko summoneitsa saa myynnissä... Sitten tuli joku yhtäkkinen muistikatkos kun piti poistua, painoin vahingossa väärää nappia ja menin myymään sitten Ifritin... :eh: Ja eikun resetiä....
Tordragon
10.9.2002, 12:30:59
Alkujaan kirjoittanut Ceassa
Mutta eräs tuttuni teki kerran jotain, josta hän on saanut kuulla jälkeenpäin aika reippaasti. Hän ei ollut tajunnut, että FFVII:ssä hahmon saa juoksemaan X:ää painamalla, joten hän eteni peliä hyvän aikaa hitaasti mutta varmasti kävelemällä. Tämä kyseinen henkilö oli mm. noussut Shinran rakennuksen astetta pidemmät portaat kärsivällisesti ylös... ;D Ei helvetti. Nauroin, tai nauroin ja nauroin, huvituin suuresti tuon kuullessani. Tokko tuo nyt moka on, eihän se peliä liiemmin haittaa, ellei pakoon ketään pidä juosta *grins* Mutta tuo on kyllä jo paras tähän mennessä.. Sinällään ihme, ettei ole edes vahingossa sitä juoksunappia keksinyt, kun defaultina X:ssäkin se jo on. Hauskaa.. Kaikki kunnia hänen kärsivällisyydelleen, kun sitä itse toivoo, että hahmot juoksisivat nopeammin niin tuo on.. on.
Rafalski
10.9.2002, 13:42:09
Mä pelasin varmaan Kalmiin asti ennen kuin tajusin mitä Phoenix Downeilla tehdään. Ihme kyllä, kertaakaan kukaan mun hahmoista ei kerennyt kuolla.
Toinen ei ole kyllä mikään moka, mutta silloin v*tutti. Olisin voittanut Sephirothin yhdellä Knight of Round-iskulla, mutta tietysti MP:ta oli 249 jäljellä. Kaikkihan tietävät että KOR vaatii 250. Sephiroth tietysti tuon sitten voitti.
Ja kerran heitin kaikilla rahoillani yhtä vihollista. Edellinen tallennus oli noin kahden tunnin päässä. :prkl:
Tiituli
10.9.2002, 14:54:32
Varmaan se kun hihhuloin yli 24h FF7 kun olin niin pässi ja en osannut sinne cidin takapihalle....noh kuitenkin sentäs tyypit kehitty ja oli 50 leveliset sitten seuraavassa paikassa... Ja FF9 olin hihhuloinut todella paljon ilman Daggerin gf:ä kun ei tiennyt että ne piti laittaa sille jostain esineestä....kyllä vitutti hiukan jälkeempäin kun piti opettaa sille jotain kakkaa 40 levelisenä ihan kun ei olisi voinut tehdä jotain muuta.....
Originally posted by Ceassa
Mutta eräs tuttuni teki kerran jotain, josta hän on saanut kuulla jälkeenpäin aika reippaasti. Hän ei ollut tajunnut, että FFVII:ssä hahmon saa juoksemaan X:ää painamalla, joten hän eteni peliä hyvän aikaa hitaasti mutta varmasti kävelemällä. Tämä kyseinen henkilö oli mm. noussut Shinran rakennuksen astetta pidemmät portaat kärsivällisesti ylös... ;D
Tuon minäkin tein. En tajunnut että X:ällä juostaan, ja ensimmäisen kerran huomasin sen vasta Temple of the Ancientsissa, kun siitä kivenvierityskohdassa taitaa olla mahdoton päästä ylös ilman juoksua. Ilman sitä kohtaa kävelisin varmaan vieläkin... ^^;;
no kun mä pelasin FF seiskaa eka kerran, niin en muistanu
kattoo mitä save crystal tekee, joten sattui niin että kun odottelin
save pointtia niin tuli sitten vastaan sellanen Iron Man ja
mähän kuolin.(kokemusta vähän, äijät 40 levelisiä) :prkl:
Ja sitten ysissä menin Oielverttiin Eikolla, Garnetilla ja Vivillä :( ,
myös toinen virhe, kun lähin ettiin Fossil Roota. Siis etsin
joka paikoista, pyörin Burmeciassa ja Gizamalukes Grotossa.
Ilmanen vinkki lukekaa tekstit!!!
edit:// Mä en tajuu, ku monet tuolla eessä(ja takana-)päin
valittelee sitä, että Ark(FF IX) on muka vaikee...
Eka kerran ku pelasin IX:än läpi mul oli Oeilvertissa Zidane, Vivi, Eiko ja Garnet ja hakkasin Arkin ihan keposeen... Zidane oli 45-levulla(ihmettelin miksen levelit nousee nopeemmin kuin muitten, mutta sitte selvis että sillä oli level-up!) ja maagit 32 kieppeillä...
Oli muuten helppo Arkki. En tiedä miks, mut se kuoli helposti!
itselläni on ollut tällaisia tallentamattajuttuja(esim. ukkonen iski,kun pelasin seiskaa about 10 tuntia ilman tallentamatta...että mä kirosin) tai kerran,kun yritin pikkusiskoa opettaa pelaan ff:ää, niin eikös se myynyt puolet mun varusteistani kaupassa....meni monta hyvää asetta ja materiaa......jä tähän väliin off-topic: haluaisiko joku uuden pikkosiskon?kiitos...ei varmaan sitten sen kummempia.....ah! tuli muuten myös taottua seiskaa aika pitkään ja hitaasti,kun en silloin tajunnut uusia aseita vaihtaa
Kreifi
10.9.2002, 20:45:31
*nauraa* Tuo oli hauskaa. Joskin taitaa mennä hiukan tyhmyyden piikkiin. Alussahan kerrotaan miten pelissä juostaan.
FF7 spoileri tämä mun virhe
Kehitin Aeriksesta deluxe tappokoneen
Otin Oeilevertiin omaa tyhmyyttäni mukaan sellaiset hahmot jotka käyttää taikoja eikä minulla ollut muita tallennuksia. Levelitkään eivät olleet mitkään maailman parhaimmat. Taistelin noin sata kertaa arkkia vastaan. Aikaa siihen kului sitten monta tuntia.
Seyana
13.9.2002, 20:51:13
Minä mokailen liikaa, ihan liikaa..
FF kympissä 2 ukoistani oli confusessa. Ajattelin sitten paukauttaa niistä toista että heräisivät. Enköhän mätännyt Auronilla ja sinne kuoli Wakkani sitten...
Samaisessa pelissä jälleen,
Ensimmäisessä tappelussa Seymouriaa vastaan, tajusin että tässähän kannattaa käyttää kimahrilla self destructia. Mutta olisi parempi jos sen käyttäisi vasta Animan jälkeen.. niimpä jouduin hakkaamaan Animaa kahdella ukolla...
Kympissä olen myös vähän mixaillut ´Rikkulla eräässä bossissa, saaden aikaan hurjan grenaden :eh:
Ysissä otin Oeleverttiin mukaan Vivin ja Daggerin... Käytin Zidanella vahingossa väärää Trancea siinä ekassa trance- kohdassa, ja sinne meni Daggerkin..
Veljeni osti 11 Mythril swordia kun onnistui vähän painamaan kursoria väärään suuntaan.. Hävisi siinä melkoisesti rahaa..
Olin juuri pelannut itseni Pandemoniumiin, ja tallensin. Otin sitten esille toisen talletuksen, jossa lähinnä kouluttelen chocoboa ja muuta vastaavaa. tottakai tallensin sen edellisen päälle...
Ajattelin antaa Zidanelle omakeksimäni nimen kun pelasin peliä läpi n. neljännen kerran. Tuli sitten painettua väärää nappia ja Zidanen nimi oli Z. eikun uudelleenkäynnistä vaan..
Seiskassa pyydystin chocobon kohdassa, jossa piti väistellä sitä isoa käärmettä. noh, minähä ´n tietenkin kuvittelin että nyt se käärme ei voi hyökätä kun ratsastan chocobolla. Olin väärässä :eh:
Olin juuri saapunut Costa Del soliin ja saanut Ifrit-materian. en ollut tallettanu hetkeen, ja menin kauppaan. Ajattelin katsoa paljonki ifritistäni saisi, ja tietenkään siinä ei tullut sitä varmistuskysymystä että haluatko varmasti myydä. Sinne meni Ifrit ja oli pakko käynnistää uudelleen..
FF kasissa tein melko ison mokan. Opetin Quetzacotlille sen abilityn, jolla voi tehdä vihollisesta korin. sitten opetin sen jälkeen toisen abilityn, jolloin quezacotl ei enää voinut oppia abilityä jolla voi tehdä korteista esineitä...
Menin opettamaan HP-juctionin väärällä GF:lle...Vedin Diabloksen,tuli missed ja vedin sen vahingossa toisenkin kerran..
Vuokrasin auton kun piti mennä junalla. En päässyt autolla minnekään ja minulla ei ollut enää varaa junalippuun..
Sitten olen tehnyt paljon tahallisia mokia. Olen esimerkiksi tappenut Freyan Freyalla itsellään, koska halusin nähdä miltä se näyttää..
Minulla on myös hirveitä vaikeuksia portaiden ja uloskäyntien kanssa. yritän juosta seinään kun en tajua että ne portaat onkin siinä vieressä...
Kun pelasin ensi kertaa seiskaa niin olin vähän ihmeissäni Coso Canyonissa.
Siellä kun taistellaan sitä Gi-soturia vastaan niin ihmettelin että miksi se ei kuole vaikka tein sille fireä koko ajan. Ei sitten juolahtanut mieleen että se damage-luku muuttui ihan syystä vihreäksi.
Ja kyllä muuten ärsyttää jos onnistuu unohtaa savettaa kohdassa jonka jälkeen seuraa puolen tunnin hölinäkohta.
Kreifin sanomaa:
"Mä talletin sun seivin päälle." Hän sanoi hiljaisella ja nololla äänellä.
Ainoa oikea rangaistus oli kuolema!
Minusta tuo oli jo aikas kova moka.
ps. Tyttöystävä haussa...Ilmoitukset PM:llä.
Sain aika hysteerisen naurukohtauksen luettuani tuon! :)
Ehkäpä se kun taistelin Omegaa vastaan kympissä. hahmoilla alle tonni hp:ta jäljellä eikä omegallakaan kovin paljoa yli 50k. eli, päätän nakata megaelixiirin, ja vahingossa se lentääkin omegalle :eh: . eipä siinä sitten, eikun vaan uudestaan :eh:
Kun taistelin yunalescaa vastaan Zanarkandissa ja olin voittamassa sitä, niin menin antamaan Yunalla x-potionin ja sillä oli Zombie päällä. Tein tuon jopa kahdesti.
Catch a fish
20.9.2002, 14:44:21
Asetan aina, kun on mahdollista uudet kontrollit FF:iin. Yleensä vaihdan X:n cancel-napiksi ja ympyrän hyväksymisnapiksi, koska se on mielestäni paljon luontevampaa. FF6:ssa sitä ei voi tehdä, enkä tajunnut, että ympyrästä voi juosta... :eh: Ostin monet Sprint shoesit turhaan. Sinne meni monta rahaa.
Seiskassa olin Sepirothin kartanossa. Siis siellä, mistä saa Vincentin. Hän sanoi nimensä, mutta ei heti tullutkaan mukaani. Hän vain vetäytyi arkkuunsa. Luulin, että missasin hänet lopullisesti, ja napautin resettiä.. Jälkeenpäin huomasin, että niin siinä kuuluukin käydä. Hän tuleekin perästä. :prkl: Pelasin siis tunnin pari turhaan uudestaan.
Kasissa en juuri mokeltanut.
Ysissä Chocoboillessani kävelin etsimäni paikan ohi useita kertoja, ja näin olin missata chocographin. Samaisessa pelissä pelailin korttia kymmenisen matsia putkeen Trenossa(tietysti jätin save:aamatta). Hävisin yllättäen, ja menetin Dark materia-kortin.. *reset*
Kympissä tapoin omia hahmojani vähän väliä, johtuen omituisesta krusorin liikesuunnittelusta taisteluissa. :eh:
Pelasin ff9 noin kaksi cd:tä, muistamatta että kun painaa r1 niin esim. cure taika menee kaikille...
Isthan
21.9.2002, 16:45:16
*repeää*
Noh...*yrittää lopettaa nauramisen* samahan kyllä sattui mullekkin, itse asiassa. Ja ne samat Shinran portaat minäkin kävelin...Oli kyllä hilpeät tunnelmat huomata sitten se juoksunappi jälkeen päin...
Onhan sitä muutakin sattunut...Tyypillisiä reflect - mokia, bossien parantelua varsin kriittisissä tilanteissa, savejen hävittämistä...Hermoja raastavin moka oli kuitenkin, kun olin pelannut about 70 tuntia FFX:ää ja huomasin, etten saa enää Animaa, enkä liioin Magus Sisterssejä Macalania Templen Destruction spherejen puuttumisten vuoksi...Oli todella upeaa aloitta koko peli jälleen alusta. Nyt mittarissa raksuttaa kuitenkin reippaat 110 tuntia...Katsotaas, milloin minä sen hävitän ja koen taas ne hilpeät Yojimbon tappamiskerrat...
Locke Cole
22.9.2002, 12:04:34
Pahin mokani oli kyllä Final Fantasy seiskassa aikoinaan: seiska oli minulle ensimmäinen roolipeli, joten minähän en paljon mistään mitään tiennyt. Pakenin melkein jokaisesta taistelusta paitsi bosseista. Hyvinhän se meni kunnes tysähdin siellä vuorella olevaan "Materia Guardiin". En voittanut sitä hirviötä millään. Muistelisin että jäin siihen moneksi viikoksi jumiin. Ei auttanut kuin hirveä expaus vuorella, ja kyllähän se sitten kellistyi.
Nyt olen oppinut ettei kannata paeta jokaisesta taistelusta, sillä silloin saattaa tulla hankaluuksia. :)
Seyana
23.9.2002, 15:48:34
Macalania Templen Destruction spherejen
Kyllä sen Macalania templen voi jälkeenpäinkin suorittaa. Bevelleä ei.
ff8:a kun ekaa kertaa pelasin, niin melkeen joka taistelussa käytin escape-komentoa ja siinä oliki sit kusiset paikat myöhemmässä vaiheessa peliä. mut en ollutkaan koskaan aikasemmin pelannu mitään vastaavia pelejä :)
ekaa kertaa kun menin FF7 viimestä vastusta vastaan ja unohdin reflect ringin päälle cloudille. ja sitten menin tekemään vielä regenin....
Neo-Bahamut
25.9.2002, 8:35:06
Pahin mokani oli ehdottomasti ff6:sessa kun tein vahingossa Terraan confusen ja Terralla oli tietysti offering ja atma weapon päällä, Terra sit mätti reippaasti kaikki muut hahmot hengiltä ja meni vielä itse kuolemaan siihen monsteriin,kiva ku en ollu tallentanu iha vähään aikaan :eh: yleisesti mokailen aivan liikaa.
No minä olen vahingossa myynyt Cidin parhaimman aseen
no en oiken juuri nyt muista mitä kommelluksia olen kaan tehnyt
Sormeni eivät yleensäkkään tee yhteistyötä aivojen kanssa. On nimittäin muutaman kerran tullut esim. FFX:ssä heiteltyä kaikenlaisia parannusloitsuja kun hahmoilla on zombie-status. Ei tehnyt hyvää.
No mitään sen suurempia mokia ei yksin kertaisesti ole mahdollista tehdä näissä peleissä, koska ainakin juonen kannalta ne on niin tiiviitä että et yksinkertaisesti voi tehdä mitään väärin. Se on mahdotonta, ja välillä aika harmittavaakin. Olis hauskempaa jos peleillä olis useampia erilaisia loppuja, kuten esim Abes Oddyseessä.
Pahin moka tais sattua FF8 kun kehitin koko ajan pelkkiä GF:iä. Se tuntu niin kätevältä aluks kun ne yhdellä buustauksella pesi vihollisen kun vihollisen. Lopputaistelussa sitten homma kusikin ihan täydellisesti. Ja eikun alusta.... Se otti hieman päähän...
Sitten reflectillä on tullu mokattua parikertaa oikein pahasti, lähinnä parannusloitsujen kanssa. Mutta kaikesta tästä huolimatta aika hyvin on peleissä pärjätty...
Ah, tulipas mieleen oikea megamoka; FF9:ssä en aluksi tajunnut, miten Summoneita voi käyttää, joten pelailin peliä iloisena monta kymmentä tuntia ilman niitä, sen jälkeen kun ensimmäisen sain.
ShadowZero
3.10.2002, 10:14:13
olin jonku puoli tuntia hakannu safer sephyä ja sitten nakkasin megalixirin sille...olin nakata ohjaimen seinään mutta pääsin silti läpi.
merisielu
16.10.2002, 18:21:54
Ei ehkä paha mutta ärsyttävä moka = huomaa jossain kohtaa peliä et joku tietty materia jäi hankkimatta...se on ärsyä.. :prkl:
Kassi
16.10.2002, 18:55:56
Originally posted by Riku
Ah, tulipas mieleen oikea megamoka; FF9:ssä en aluksi tajunnut, miten Summoneita voi käyttää, joten pelailin peliä iloisena monta kymmentä tuntia ilman niitä, sen jälkeen kun ensimmäisen sain.
FF8:ssa honasin vasta kolmoslevyllä että jos junctionaa useamman kuin yhden taian saa isomman boostin junctionoituun ominaisuuteen. En yritä rehvastella ollenkaan mutta peli oli siihen asti ollut siltikin aika helppo. :D Eipähän ollut pakkomiellettä drawata kaikkia uusia taikoja aina kyllästymiseen asti.
Safir
16.10.2002, 19:12:41
Jaa että mokia? Noh. Mitähän niitä.. Kyllähän niitä tulee pakollakin melkeinpä.
Yleensä sellaisia, että heittelee pomojen päälle kaiken maailman parannus esineitä. Muistan, kun olin seiskassa eräässä pomosessa, kun vahingossa heitin siihen megalixirin. En minä huutanut.. ^^
Kympissä mokasin sillä tavallla että. Olin pelannut sitä monta tuntia, kunnes huomasin, etten voi saada Animaa enkä Magus sisterssejä. Aloitin alustaa, mutta jätin sen tallennuksen silti, koska se on niin hyvä tallennus, ukkelit kaikki huippuja. Ketuttaa.
Tein myös seiskassa tavallaan erän mokan siinä kun kasvatin Aeriksesta oikein vahvan. Vähän vihastutti kun hän sitten kuoli.:/
Mysticus
16.10.2002, 20:00:41
*vetäisee iltakahvinsa väärään kurkkuun* Haluan asianajajan! Kai tämä nyt on jo jonkinasteinen rikos, levitellä nyt toisten tekemisiä kaiken kansan tietoisuuteen. Köh köh kröhöm. ^^
Isthan
16.10.2002, 20:05:11
Originally posted by Jade
Kympissä mokasin sillä tavallla että. Olin pelannut sitä monta tuntia, kunnes huomasin, etten voi saada Animaa enkä Magus sisterssejä.
Sama kävi minulle. Reippaat 70 tuntia pelattu aivan viime metreille asti, kunnes eräänä kauniina iltana luin netistä, ettei Animaa ja muita mukavia lisäapuja voi enää saada...Todella hilpeät tunnelmat sen jälkeen. Pelasin kuitenkin viikossa pelin takasin samaan kohtaan. (eli ennen kuin mennään Seymouria vastaan)
Nyt olen pelannut 110 tuntia ja jos taas huomaisin jonkin samantapaisen virheen, lentäisi kone ikkunasta ulos, se on varmaa...
Purity
16.10.2002, 20:25:21
No FFVII:tä ensimmäistä kertaa pelatessani en meinannut löytää Gold Sauceria silloin kun siellä piti uudemman kerran käydä. Tai itseasiassa tiesin vallan hyvin, missä päin se siellä kartalla on, mutta en miten pääsisin sinne, en löytänyt oikeaa tietä.
Päädyin siinä vaiheessa mielestäni hyvin viisaaseen ratkaisuun, jossa matkustin takaisin Midgarin mantereelle, pyydystin chocobon, menin sen käärme-kohdan yli, Junonista laivalla ja sieltä Mt. Corelille ja Gold Sauceriin. No eikun Tiny Broncoa hakemaan. Taas Mt. Corel, Junoniin laivalla, ja sitten.. oltiinkin sen käärmepaikan kohdalla. No enhän minä chocoboa tältä puolelta saanut. Eikun uudestaan koko peli alusta. Ja pelitunteja oli tässä vaiheessa mennyt melkein 30, minä kun ensimmäisellä kerrallani etenin melko hitaasti (FFVII oli minun ensimmäinen tämän tyyppinen peli). Nyt tiedän kyllä senkin, että ei siihen edes tarvitse chocoboa, että pääsee sen yli. Sen käärmeen voi tappaa, tai sitten vaan juosta yli (mikä saattaa kyllä viedä pari yritystä).
Sitten pelasin tässä ennen kesäloman alkua FFVII:tä sillä tavalla että en vaihtanut aseita enkä armoreita, en käyttänyt yhtään materiaa ja käytin vain ja ainoastaan ykkös levelin limittejä (siis tarkoituksella, se on kiva pelata joskus niin että tulee vähän haastetta mukaan). No ihan hyvinhän tämä.. pääsin ihan vikaan vastukseen ja tapellut olin siinä n. tunnin (pystyin tekemään vahinkoa korkeintaan n. vähän alle 2000 S-mineilla vai mitä ne nyt on mitä pystyi Fort Condorista voittamaan, joten taistelu oli hidas. Ja koko ajan piti olla parantelemassa kun ne aloitus armorit eivät tosiaan ole sieltä vahvimmasta päästä. Ja siis tätä taistelua tunnin, edellista myös n. tunnin ja sitä edellistä siinä vähän alle puoli tuntia) taistellut. HP:t oli hahmoilla melkoisen alhaalla, joten heitin Megalixirin. Tämän jo laitettuani päätti peli että tähän väliin on hyvä työntää SuperNova, ja sen jälkeen Yuffie, jonka olin jo määrännyt laittamaan sen megalixirin, meni confuseen (enhän voinut käyttää ribboneitakaan, kun piti alkuperäisellä varustuksella pelata) ja heitti Megalixirin erittäin väärälle hahmolle. Olisin tuonkin voittanut varmasti ihan parin minuutin päästä, mutta jostain kumman syystä en sitten tämän jälkeen voittanutkaan. Arvatkaa ketuttiko.
Kyllähän se sitten meni seuraavalla yrityksellä läpi, mutta ei se silti ole kiva taistella noin kauan turhaan.
Edit: Niin ja FFVII:stä mainittakoon se, että opin kuinka tehdä taikoja vasta niissä hissitaisteluissa kun ollaan lähdössä Shinra Buildingissä. Ja sitten tajusin, että materian määrällä on vaikutusta HP:seen ja MP:seen vasta Materia Keeperin jälkeen.
Ja IX:ssä kun yritän sitä tällä hetkellä mennä lv 1:llä läpi tein myöskin ihan mukavan virheen. Gizamaluke's Grotton Black Mage taisteluistahan ainut tapa päästä läpi level uppaamatta on muuttaa ne kiveksi Quinan Needle Forkin add-onilla. Ainut tapa saada tässä vaiheessa peliä on pölliä se Zaghnolilta siellä metsästys kisassa. No minähän unohdin tämän ja menin chocobo metsään kaivelemaan aarteita (niitä ilman ei pärjää, jos ei saisi Viville sitä jotain-sauvaa-minkä-nimeä-en-muista-mutta-mistä-voi-oppia-Stopin ei Burmeciaa pääsisi kyllä läpi), vietin siellä sellaiset reilut kuusi tuntia. Sitten Gizamaluke's Grotton edessä tajusin virheeni ja jouduin lataamaan seivini Dalissa että pääsisin takaisin varastamaan sitä haarukkaa. Hyvä vaan, että oli Dalissa seivi, nimittäin alusta alkaminen olisi ollut tuskaa, Black Waltz #1 kun vei minulta 15 yritystä. >.<
Sitten myöskin 2cd:llä niissä Alexandrian taisteluissa, missä Beatrix vaihtaa hyvien puolelle tein pahan virheen. Se oli vaikea se eka Bandersnatch (tai mikä onkaan) kun mennään Beatrixillä ja Freyalla. Freyahan piti tappaa, jotta se ei saisi leveleitä, ja aika moneen otteeseen tapoin Freyan itse, jonka jälkeen se iso punainen koira-otus tappoi Beatrixin ja Game Over. Opin sitten että tässä vaiheessa pitää olla kärsivällinen ja odottaa että se tappaa Freyan, ja sitten lyödä Beatrixilla. On muuten erittäin vaikea kohta, kun on 7 taistelua joista suurimmasta osasta pääsee läpi vain jos onnistuu pysäyttämään viholliset Vivin stopilla
Mizakki
17.10.2002, 23:12:03
Onhan niitä muutamia... =)
FF10 ssä kun kuulin että en voi saada animaa enää,
aloitin pelin alusta ja pelailin onnellisena
calm landsille asti.
Pointti tässä on se että huomasin että
--> OLISIN <-- voinutkin saada animan entisessä savessa. :eh:
FF8 Kuulin että Kirosin kortin voi saada tummapukuiselta tyypiltä (en muista kaupungin nimeä :eh: ) no, ulkona sattui olemaan ukkonen ja pelasin jotain 2½h silmät ihan pyörryksissä, eikä korttia näkynyt. Sitten yhtäkkiä... *NAPS!*
Sähköt katkes. Jonka seurauksena, nousin seisomaan sohvalta ja latelin seuraavat sanat: Voi ***tanan ***eleen ***tu!!!!! :fuckya:
(Liian raskasta tekstiä foorumeille, huomaa hymiö lisää raivon tunnetta.) Enpä ole saanut sitä korttia vieläkään... =)
Muut mokat ovat tavallisia reflect ja save mokia. ;)
Leviathan
18.10.2002, 13:12:55
Ei minulla nyt mitään maailman suurimpia mokia ole ollut, mutta FFX:ssä olen heitellyt potioneja, elixerejä ja cureja kun hahmo on ollut zombina. Ja FFVII sepiä vatsaan olin ja se oli ihan juuri kuolemaisillaan ja se siitä sitten heittää novan ja olin jo valmiiksi heittämässä megaelixiriä hahmoilleni, niin eiköhän se sitten mennytkin sepille :eh: .
Yunski
19.10.2002, 14:02:32
Ei mulle mitään pahia mokia ole käynyt. Semmoisia kyllä et myy just sillä hetkellä parhaimman aseen tai taistelussa pistää jonkun äijän hyökkämään johonkin muhun jengiläiseen. Ja Reflectin kanssa on ollut myös ongelmia, niin kun nähtävästi muillakin, et unohtaa et se on päällä ja halua heittä just sille henkilölle Curen ja se meneekin vastustajalle.
Ja savettamisessa on välillä ongelmia. Nääs unohdan savettaa aina välillä ja kun tulle Game Over, niin huomaakin et en ole savettanut vähän aikaan :D
Redmage
19.10.2002, 15:36:13
Noh, ei niitä nyt niin hirveästi ole tapahtunut, mutta yksi esimerkki on että Final Fantasy VIII:ssa lähdin pelaamaan Adelia vastaan vaikka ukkoni olivat surkeilla leveleillä ja niillä kaikilla oli kehnot aseet ja taiat... Olin jo seivannut pelini enkä sitten tietenkään voinut enään lähteä sieltä pois koska eihän Rinoaa voinut pulaan jättää..... Noh, sitten ei voinut muuta kuin: peli alusta....
Ultimate3
19.10.2002, 18:47:36
Alkujaan kirjoittanut Hessu
Pelasin ff9 noin kaksi cd:tä, muistamatta että kun painaa r1 niin esim. cure taika menee kaikille...
MURH!:fuckya: OLIS MULLEKKIN VOINU KERTOO!! :fuckya:
FFkasissa olin adelissa niin ajattelin et kun squallilla on reflekti niin pistämpäs huvivuoks siihe triple thundagan ja ohhoh
:huh: mihinkäs se reflekti katos :huh:
Crimson
19.10.2002, 20:35:17
Originally posted by UltimateGF
quote:
Alkujaan kirjoittanut Hessu
MURH!:fuckya: OLIS MULLEKKIN VOINU KERTOO!! :fuckya:
Ja minullekkin olisi voinut kertoa jumuliste!!!
Pahimmat mokani:
Menin ja taistelin ekaa kertaa Malboroa vastaan FFX:ssä... Auronilla ja tiduksella oli kummallakin counter, kuten myös magic-counter.
Kummatkin alkoivat mätötä toisiaan ja suunnilleen vartin verran ne jatkoivat sitä (kummallekkaan ei ollut Bad Breathin kanssa tullut poisonia, mutta darkness kyllä...
Tidus oli pari kertaa osunut Auroniin, ja toisin päin, no tietenkin minä nero, jolla kolmantena jäsenenä oli Lulu, menin ja heitin vahingossa Ultiman koko porukkaan, kun en huomannut että käytössäni on Lulu, ei Yuna... -_-
Kaikki olivat puolkuolleita jo ennestään... Tuon jälkeen olivat hyvin kuolleita... -_-
Eikä siinä mitään, muttakun koikkeleittin Calm Landseilla, enkä ollut tallentanut about 5 tuntiin....
Sitten, pelasin FFVI:tä ja hankkisin leveleitä itselleni... Pitkän aikaa siinä sitten keräsin, ja pääsin 50-56teen niistä 20-23 jotka oli hahmoilla olleet...
Sitten jätin pelin siihen ja annoin sen vain olla siinä... Mutsi käski imuroida, ja imuroin... Kun katsoin televisioruutua, se oli ihan musta... Katsoin jatkojohtoani, jonka olin vahingossa repäissyt irti... Suurenmoinen huuto..^^
Ja ne ovat ärsyttäviä kun jokin tavara jää puolitiehen, eikä sitä voi enää hakea...
Mizakki
20.10.2002, 13:39:57
Eilen kun satuin pelaamaan FFX:än läpi... vikaloppari spoiler!
Olin unohtanut Yunalle reflect ringin päälle ja heti taistelun alussa heitin Tiduksella hastegan. No hämmästyksekseni taika lähtikin Yunalta Braskas final aeonille. Että oli mukavaa. No loppujen lopuksi se örkkimörkki kuolikin 2 iskusta :( mikä pettymys. Eikä se ees kerinny hyökätä... *murjottaa*.
Moppi
20.10.2002, 20:17:26
Mmm... ysissä lankesin
Gimmecatin pyyntöön...
Mutta ei nyt mitään pahempia mokia muistu mieleen.
Seyana
21.10.2002, 19:47:05
No FFVII:tä ensimmäistä kertaa pelatessani en meinannut löytää Gold Sauceria silloin kun siellä piti uudemman kerran käydä. Tai itseasiassa tiesin vallan hyvin, missä päin se siellä kartalla on, mutta en miten pääsisin sinne, en löytänyt oikeaa tietä.
Minulle kävi samoin, ja onnistuin sitten hieman mokailemaan sen takia.
Autoni oli jossain miljoonan kilometrin päässä, ja sinne Gold saucer alueelle ei pääse ilman sitä. Siis luulin, että Gold Sauceriin pitää mennä siitä keltaisesta rakennuksesta.
Niinpä hain sitten autoni. Ajelin Gold Saucerille ja lähdin autiomaahan vaeltamaan. Ihmettelin, miksei se autiomaa koskaan lopu. Vaelsin siellä varmaan tunnin kärsivällisesti. Sitten rupesin ajattelemaan, josko se chocobo-rankkuri veisi minut Gold sauceriin, ja hyppärin kyytiin. no eihän se vienyt, ja olin taas kartalla. Harmitti hirveästi, koska luulin olleeni jo lähellä Gold sauceria. Ajattelin, josko minun pitäisi pyydystää chocobo ja mennä sillä sinne. Lähdin pyydystämään chocoboa. Kuolin matkalla.
Luulin edelleen tehneeni oikein ja toisin saman. Sitten meni hermo ja lähdin autolla ajelemaan. Törmäsin Norh Coreliin-_-.
Uusimmassa savessani samassa pelissä olen päättänyt hankkia kaikki limitit ja saada kaikki materiat masterille. Seuraava onkin sitten tarkoitus mennä hieman toisella tavalla, eli niin alkeellisilla ukoilla kuin mahdollista. Minulla on nyt kaikki FF:ät VII-X kesken ja kaikissa aijoin mennä hyvillä ukoilla kerrankin läpi.
Noh, olin sitten siellä Shinran uponneessa sukellusveneessä kouluttamassa. Iloisena koulutin muutamalla tyypillä uuden limitn, pari materiaa amsterille ja ukoille leveleitä.
Sitten Nanaki sai limitin sellaisessa tappelussa, jossa vastus vetää confusea. Noh, ei huolen häivää, sillä Nanakillahan on Peace ring. Laitetaan vain Howling moon päälle. Kappas, Nanaki meni confuseen ja tappoi kaikki ukkoni Howling moonilla.
Sillä olikin ollut White cape. Ja noin on tapahtunut todella usein. Cidillä olisi jo uusi limit, mutta se on kuollut niin pirun monta kertaa confusen takia..
Kun pelasin ekaa kertaa FF7:a en tajunnut / ymmärtänyt miten saa vaihdettua aseita niin se oli sit sitä.. Tosin pelin lopussa sain jo n. 500 damaa tehtyä.. onneks sit kaveri neuvoi nauraen miten saan vaihdettua..
Sit toinen moka on kun olin kouluttanut hahmojani n. 4hrs ja sit meen perskeles pistämään itselleni ultiman.. noh.. kuolemahan siitä tuli ja kiroilutti ja paljon. :confused:
Kyllähän näitä mokailuja riittää mutta ei jaksa / kehtaa kirjoittaa niitä tänne ;)
eZRoller
29.10.2002, 3:50:07
pahin mokaus ikinä oli pelata FF7 niin nopeasti läpi..(siis tosi nopeasti). en perehtynyt yhtään sidequesteihin, en kehittänyt yhtään hahmoja, en saanut yuffieta :confused: jne.
Se oli eka kosketus final fantasyihin enkä oikeen ollut messissä jutussa. on aina pitänyt pelata uudestaan läpi, mut aina on ollut jotain muuta..
FFX:ssä olin jo alottamassa alusta (about 100 tuntia pelattuna silloin) animan takia mutta juttu lopulta onnistuikin..ainahan mokia tulee jossain taisteluissa pääpahalaisia vastaan, ja esim just kasvattanu leveleitä x tuntia eikä oo tallentanut..game over jne.
Outraider
18.11.2002, 22:36:38
näyttää tää treadi jo vähän kuoleen mut laitan silti
FFVII:ssä en tiennyt miten all-materiaa käytetään. pelasin varmaan costa del soliin asti ja all materia oli kokoajan paikassa joka ei ollut linkitetty toiseen paikkaan. Sama oli elemental materian kanssa :eh:
toinen moka liittyi chokoboihin. olin karäillyt niitä siitä tallin ympäriltä ja syöttänyt kaikille ties kuinka paljon greenssejä. Kaveri valisti minua taas tässä asiassa kertomalla, mistä ne chokobot pitää ottaa kiinni jos haluu kultasen chokobon
Setzer
19.11.2002, 9:57:11
FFIX:ssä kun tappelin kerran viimeistä Kujaa vastaan ja se käytti reflectin, heitti Vivi siihen Waterin. Se kimposi takaisin Viviin, jolla sattui TIETYSTI olemaan Return Magic päällä... Niinpä sai Amarantkin osansa Waterista. Ja arvatkaa kenellä muulla oli Return Magic...?
Toinen tapa säheltää on tämä jonka kaverini kerran sai onnistumaan. Ottaa siis Oeilvertiin Zidanen lisäksi Vivi, Garnet ja Eiko. :confused: Älkää minulta kysykö...
Dragoon Kain
19.11.2002, 15:14:43
Minulla ei nyt mitään pahempia kämmäyksiä ole tullut. Suurin voisi olla se, että otin Oeilvertiin mukaan pari maagia, mutta kunnialla sieltä silti selvittiin. Sitten on tietenkin näitä Reflect juttuja, joissa on antanut omillensa parannusmagiaa Reflectin olessa päällä...
Että sillälailla... =)
Strider
19.11.2002, 17:08:26
Eipä ole juuri mokia, mitä nyt ne klassiset reflect-ja-parannustaika -yhdistelmät...
welho
19.11.2002, 18:29:41
Pahin mokani.......tai itse asiassa pikkuveljeni sen aiheutti (ai kun tykkään pikkuveljistäni), kun olin juuri päässyt FFVI:ssä viimeiselle tallennus pisteelle ja olin tallentamassa,niin pikkuveljeni painoi reset nappulaa ja tietenkään muita talletuksia ei ollut joten ei kun aloittamaan peli alusta. :prkl:
Mystic One
19.11.2002, 19:09:40
Ai pahin moka? Niitä on kyllä aika paljon...
No esim. FFVII:ssä, pelasin Midgarin pilarilta aina melkein ekan discin loppuun asti. Enkä tietenkään muistanut tallentaa, kun sitten tuli joku ihme kieliörvelö kumppaneineen. Olin unohtanut parantaa porukkaani ja häpeällisesti hävisin niille... :eh:
Oktobotti
20.11.2002, 14:29:20
Tämä oli ruhtinaallinen moka FFX:ssä.
Pelatessani peliä ensimmäistä kertaa satuin missaamaan Bevellen temppelin Destruction Spehre- arvoituksen. Ajattelin jo, että en enää koskaan saa minkäänsortin Animaa itselleni.
No, Zanarkandissahan voi tämän klassisen virheen korjata ratkaisemalla sieltä löytyvä DS- arvoitus. Kuultuani serkultani tämän suunnistin suorinta tietä takaisin Zanarkandiin. Valitettavasti olin ensimmäistä kertaa siellä ollessani onnistunut hankkiutumaan eroon Destruction Spehrestä, joten tajusin menettäneeni mahdollisuudet Animan hankkimiseen ikuisiksi ajoiksi.
Necroth
25.11.2002, 17:57:29
Onhan mulle niitä pikku mokia sattunut muttä tämä moka joka koski minua mutta jonka aiheuttajana oli kaverini vie kyllä voiton!
No...mulla ja mun kaverilla oli Blizball into ja me pelattiin ihan hulluna sitä.
No mun muistikortti oli ykkös paikassa ja sen kakkos paikassa.
No oli sen vuoro petala omii tallennuksiisa ja sit se alko tallentaa.
Se teki niinku kotonaankii ja näpytti vaan rastii ja HUPPISTA se menikii YKKÖS PAIKALLE JA SAMALLA MUN PARHAAN TALLENNUKSEN PÄÄLLE! Mä en ollu liikkunu siiä kohalta mihinkään siinä pelissä mutta olin kumminkin tahkonnut 10 tuntia pelkkää Blizballia joten sinne meni 10h savuna ilmaan! Mä olin niin järkyttyny et mä en kyenny sanoo muutaku ''VOI V***U'' ja VOI V***N V***U!!!<- sensurointi on tässä tapauksessa aiheellista!
Sit se siinä voivotteli ja sit se tajus lopulta lähtee pois. Mut se oli aika Shokki jos niin voi sanoa!
Kurt Zisa
26.11.2002, 11:54:33
No minulla ff7:ssa pistin Cloudin nimeks Cloud .Sitte toinen on minä iloisesti kasvatin ff7:ssa siellä jossa tulee magic potteja mun tiimi oli RedXII,Cid ja Cloud sitte vastaa tulee magic pot(en tienny mitä niille piti tehdä)minä vaan iloisesti teen attakeita ja se pölii multa limited moonin ja mun tyypit oli 89LV edellisissä saveissa 62LV nii siinähän päätät menetät n.30LV tai limited moonin.
Goljatt
26.11.2002, 22:31:11
Joo onhan mullakin kokemusta miten munata oikein kunnol Final Fantasyis. Esim monia kertoja on käyny sillee, että en oo savennu enne ku oon menny jotai pomoo vastaa (josta en alun perin tienny) ja sit oon kuollu siihe varmaa, koska levelit on ollu pienet tms. ja sitte oon miettiny, että missäköhä oli viime save... Ja tietty se oli 2 tunnin "päästä" :D On kerra käyny sillee, että kuolin siihen FF VII:n käärmeesee, (joka on siin enne sitä luolaa Chocobo farmin lähellä olevalla pellolla) ja mun viime save oli ollu Midgarissa siinä kohas ku on se Don Corneo juttu :P
zerox
11.12.2002, 18:03:50
En muista tarkkaan mutta joskus älyttömän kauan sitten kun ensimmäistä kertaa pelasin FF7:a tulin tehneeksi jotain tyhmää (en muista mitä) ja tallentaneeni sitten siihen etten päässyt enää eteenpäin mokani takia. En kyllä todellakaan muista mitä tein enkä nyt juuri saa päähäni paikkaa missä sellainen olisi edes ollut mahdollista.
Ja tietysti näitä tyhmiä mokia kuten esimerkiksi potionien antaminen vihulaisille. Mutta kyllä niistä on yleensä silti selvitty. Se kyllä otti vähän päähän kun tyhmänä menin antamaan Ultimecialle megaelixiirin :eh:. I rule!
Kekezzinen
15.12.2002, 14:08:00
No tyypillisiä reflect mokia on sattunut runsaasti...
Muitakin perus virhetä tapahtunee ylen aikaa.
Mutta kaikista inhottavin moka on sattunut FFVIII:ssä.
Sen jälkeen kun voitin diablon, ja sain diablo kortin päätin, että nytpäs alankin haalimaan kortteja. No siinä sitten pelailin ja voitinkin. Mutta sitten kun minulla oli Ifrit, Diablo, MiniMOG ja Quistis niin päätin hankkia Zellin. Pelasin usein Zellin äitiä vastaan, ja vihdoinkin hän päätti käyttää Zelliä! Sitten hävisinkin sen matsin ja menetin Quistiksen... Sitten pelasin uudestaan ja hävisin Diablon... Sitten hävisin Ifritin... Ja lopuksi minimogin. Ja en ollut kertaakaan korttipelien aikana tallentanut peliä. Sinne meni 4 tunnin urakka. Aloitin tallenuksestani jossa minulla oli vain Ifrit ja Diablo... Se kyllä ärsytti :prkl:
Ja sitten FF9:ssä minulla oli arkkia vastaan taistellessa Zidane, Vivi, Eiko ja Garnet... Ja tallennus oli ainoastaan paikan sisällä. Yritin varmaan 50+ kertaa arkkia enkä päässyt läpi. Kone kiinni ja peli alusta. FF7:ssa olen mennyt myymaan shiva ja ramuh materiat.
Muitakin mokia on tapahtunut, mutta ne eivät olleet niin vaarallisia...
miikka
17.12.2002, 8:18:04
FF VIII:
Pelattuani n. 28h, aloin miettimään, että mistä saisin Siren GH:n... veljeni oli pelannut vähän pidemmälle ja kysyin sitten, että miltäs pomolta sen saa imastua itselleen?
Tähän veljeni vain tokaisi, että ihan ensimmäiseltä bossilta siellä Communications Towerissa!
Tämän jälkeen koko kerrostalon väki varmaan kuuli, miten kiittelin FF VIII:n GF:n hankintatapaa lievästi kirosanoja käyttäen :D
Olen saanut kuulla siitä muutamaan otteeseen veljeltäni, mutta olen naljaillut hänelle takaisin muutamista hänen tekemistään mokista, joten olemme varmaan tasoissa ;)
Sami Tonberry
17.12.2002, 9:04:56
No tässä on muutama moka:
Minun oma mokani final fantasy VII:ssä on ainakin ollut, että olen sattuneesta syystä antanut jollekin vihulaiselle loitsuttanut vahingossa curella.
Mutta myöskin menin final fantasy VII:ssä huvitteeksi testaamaan minkälainen vastus on se Midgarin suolla asustelevan käärmettä. Ja niinpä sitten siinä kävinkin että sain siinä pahasti turpaani kun minun hahmoillani oli sen verran surkeat levelit, että huh huh.
Mutta minun pahimmista pahin moka oli Final Fantasy 8:ssa kun menin mättämään Omega Weaponia. Niin Omega Weaponhan aina alussa läsäytä Lv. 5 Death magicilla. Luulin, että mä olin jo virittänyt hahmojen junctioniin Death, mutta olinkin pahasti väärässä.
Joten eiköhän siinä Squall ja Rinoa ainakin kupsahtanut ja jälkelle jäänyt vain Zell joka liittyi Squallin ja Rinoan seuraan aika nopeasti.... :murjotus:
No mulla kävi semmonen kämmi, että FF8 pelatessa menin savettaa hyvän (uudemman) seivin päälle. :mad: Mulla oli kaks seivii (uusi oli ylempänä kun vanha) ja aattelin näyttää serkulle Ultimecian ja Omega Weaponin. Otin vanhan seivin ja menin Ultimecian linnaan savetin. Ja yhtäkkiä huomasin että olin painanut koneen tallentamaan suoraan paremman seivin päälle. Voi sitä kirosanojen tulvaa :fuckya: joka tuli ulos. 3 hemmoo oli 100 lv. kaikki GF:t melkein kaikki pelikortit ja parhaat aseet jokaisella ja kolmas levy! :prkl: Eli peli parhaimmassa kohdassaan. Ja sit vielä yks kiva seikka. Se peli oli hieman naarmuuntunut sieltä täältä joten animaatiot ei pyöriny. Joten kun vedin peliä läpi jouduin aina menemään jollekkin jolla oli pleikka2, että saimme kohdan läpi. Ja kun se peli sattui olemaan kaverin! Kokeilimme kaverini Kossun ja Silent_deadlyn levyillä ja että saimme animaatiot pelaamaan jouduimme vaihtamaan levyä kesken pelin. Joten sen pelin pelaaminen ei ollut helppoa. Ja se vanhempi seivi oli jo 4. levyllä, mutta kuppasilla tuloksilla. Ei kaupunkeja ei koulua ei Ragnarokkia ei mitään hubaa!!! :cry:
FF 7: Siinä Gold Saucerin Battle Squaren taisteluissa kolmos CD:llä, kun joutuu tappelemaan viimeisenä sitä julmetun isoa roboa (en muista nimeä) vastaan. Taistelin sitä vastaan yksin Cloudilla ja mätkin jonkun aikaa. Sitten se teki Materia Jammerin. Kun sitten ajattelin parantaa itseäni Cure 3:sella, niin eiköhän se mennyt Materia Jammerin takia suoraan siihen roboon. Ajattelin että jos käytän itseeni Ultimaa, niin eiköhän sekin mene myös siihen roboon. Ei mennyt :prkl:.
Tuon suurempaa mokaa ei ole seiskassa sattunut, eikä tuo nyt edes kovinkaan paljoa haitannut. Mitään muita mokia muista FF:istä ei tule nyt mieleen. Editoin jos tulee...
Jiriki
10.1.2003, 13:01:40
Mielenkiintoinen thread, varsinkin kun olen perfektionisti. ;D
Ja siitä syystä pienikin moka alkaa ärsyttämään :P
Ehkä suurin mokani oli kun pelasin ensimmäistä kertaa ff8:ia ja olin unohtanut jossain 2-3:cd:llä kaksi(toista) gf:ää -- Eiku peli alusta :)
Ehkä kun pelasin FFIX:ä enkä muistanunt tallentaa pitkään aikaan ja kuolin jossakin vastuksessa ja kaikki meni sinne.Piti aloittaa uudelleen jostakin hevon kuusesta.
PhoenixFlame
1.2.2003, 21:12:01
Noh. Mul meni ff7 tallennus mis oli 6 kultasta chokoboo. täysil leveleil kaikki äiät ja suurimmal osa parhaat limitit, melkein kaikki materiat jne. ko epä huomioissani nykäsin muisti kortin pois tallennus vaihees... :nuija:
Selvästi pahin mokani on tapahtunu FF7 kanssa. Kun aloitin alusta niin savesin vahingossa ykkös saveni päälle jossa oli 99lvl hahmot, kaikki materiat masterilla ja niin edelleen. Sen jälkeen on vituttanut useempaankin otteeseen. Kauhu naamalla katsoin kun ruudussa näkyy kuinka kone tallentaa väärän saven päälle :)
fatfree
16.2.2003, 10:56:27
FF kympissä olin just voittanut Yunlescan ja sitten lähdin hyväuskoisen ja onnellisena pois sitten aloin metsästää sun sigiliä ja sainkin sen noin 2tunnin yrityksen jälkeen ja sitten eikun Cadalnbolgia upgredaamaan.
MUTTA TAISI UNOHTUA SE SUN WHEEL SINNE YUNALESCALLE JA KUN MENIN HAKEMAAN JA EIKÖ SE DARKBAHAMUT OLLUT VAHTAAMASSA.
no ei tule ny muuta mieleen kun taas yksi minun suurista älynväläyksistäni X:ssä olin taistellut jo hyvän aikaa sen Neslugin kanssa Battle areenalla ja jostain sain päähäni että koitetaas ny reflecti juttua jos vaikka Damage vähän paranis ja minä menen heittämään kaikkiin äijiini reflectit ja sitten vasta älynväläys tulikin "heitetääs tähän väliin Ultima kun kerta kaikilla on reflect !" en suosittele kokeilemaan :P
toinen en tiiä ny oliko varsinainen moka mutta olin pelannu hyvät 8h varmaan putkeen kasvattunu leveleitä ja materioita mun äijille seiskassa niin eikös jo pikkuveli astu huoneeseen Superpallon kanssa ja onnistu kimmottamaan sen siitä katosta suoraan siihen power nappiin :P
rei-kan-tan-tei
16.2.2003, 13:34:28
Luultavasti se, että FFVI:sta ekaa kertaa pelatessani en huomannut ollenkaan hakea Mooglea, Umaroa ja Gogoa ^_^
Onneksi olen korjannut virheeni jo monta kertaa.
Dragonleo
18.2.2003, 11:02:58
niin, nämä talletusten eliminoinnithan ovat jo aika klassisia, ja olen minäkin saanut aloittaa mm. ffvii:n alusta lukemattomia kertoja iki-ihanien pikkuveljieni vuoksi. Puhumattakaan sitten muista ff:stä...
eiväthän nuo välttämättä minun mokiani ole, paitsi siltä osaa, että älysin jättää muistikortin kiinni koneeseen :D
Originally posted by Fiend
toinen en tiiä ny oliko varsinainen moka mutta olin pelannu hyvät 8h varmaan putkeen kasvattunu leveleitä ja materioita mun äijille seiskassa niin eikös jo pikkuveli astu huoneeseen Superpallon kanssa ja onnistu kimmottamaan sen siitä katosta suoraan siihen power nappiin
whee, tuo oli hyvä. mahtava onni sinulla.
Kai nää mokiks lasketaan?
No mä oon joutunu pelaamaan joka ikisen FF:n uudestaan paitsi kymmpiä ja vitosta ja seiskaa pelaan jo kolmatta tai neljättä kertaa. Syynä joko oma tai veljen moka, mystillinen homma joka sanoo file ruined tai veljen raivokohtaus.
Pahimmat virheeni olen tiettävästi tehnyt Final Fantasy 8:ssa kun ensimmäistä kertaa pelatessani sitä läpi unohdin matkan varrelle parit GF:ät ja kun kerran olen lähes kaiken suhteen perfektionisti, etenkin Final Fantasyiden ei siinä sitten muukaan auttanut kun alkaa pelaamaan uudestaan läpi. Toisella kerralla sitten muistin kerätä kaikki GF:ät mutta kuinka ollakkaan huomasin ihan liian myöhään unohtaneeni Squallin parhaimman aseen poimimisen mukaani ja eikun uudestaan alusta..
Pahimmat moka on kasissa, kun mä en osannut pelata sitä korttipeliä ja hävisin hyviä korttejani. Sitten mä unohdin suurimman osan GF:istä matkan varrelle siinä sitä sitten piti aloittaa peli alusta...
Kympissä muistan tehneeni yhen mokan, ja se oli se kun mä alotin pelin alusta, ja tallensin vanhan seivin päälle...
En tiedä, onko tää paha, mutta ensimmäisen kerran kun pelasi FF7 ja pääsin viimeiseen CDseen niin millään niistä henkilöistä ei ollut mitään hyvää ollenkaan. Pikkusisko meni kuiteski ja tallensi sen pelin päälle, josta olin hetken erittäin vihainen, mutta nyt kiitollinen, sillä en olisi voittanut Sephyä siellä ollessani.
Lord Braska
7.4.2003, 14:23:16
Ärsyttävimmän tempun teki Mun iskä kun olin FF kympissä mene mässä eka kertaa siellä ilma laivassa olevaa lento örkkiä ennen Bevelleä. kun sain tapetuksi sen ja pääsin temppeliin niin iskä tuli ja sammutti!! ja arvatkaa kuinka :prkl: olin!!!!
Hmm.. Aika yleinen moka on se että unohtaa että on taikonut joukolleen Reflectin päälle, ja sitten parantaa Curella hahmoa ja tietenkin se kimpoaa siitä vastustajaan :(
Toinen "moka" mikä on sattunut on että kesken pelin on sähköt katkennut. Enkä tietenkään ollut tallentanut pitkään aikaa, ai että vituttu :prkl:
Passions
12.4.2003, 21:04:29
Mun on pakko kertoo...
Jäin 3 kk:ksi jumiin Excavator´s site:lle FF VII:ssä, kun en löytänyt Lunar Harpia.
Ohjeita lukiessani ihmettelin miksi ihmeessä en pääse niitä tikkaita ylös.
Sitten selvisi etten pystynyt kiipeämään niitä tikkaita sinne toiselle tasolle, koska olin vaihtanut nappien paikkoja.
Mut se oli lystiä...
Ja se on myös aika perusmokia FFX:ssä, että rakentaa jotain aseita ja suojia ja sitten talletta ja Sitten huomaa tehneensä jotain väärin.
Gilgamesh
28.4.2003, 17:05:02
Eräs legendaarinen. Pääsin vihdoin 3diskille ja hahmojen lvl oli jotain 40-50 luokkaa. Kaveri oli silloin kattelemassa kun pelasin ja päätin näyttää, että olen aika meedio ff7. Menin sitten heti sepin kimppuun ja huonosti kävi :). Olin tallentanut siellä ja en päässyt enää takaisin. New game.
No FFXässä varmaan yleisimpiä että pelaa ihan hlvtasti ja ei saveta.Sitten muistaakseen jtn että lyö omia :D ja rämpyttää X että tekee tavan lyönnin vaikka pitäs tehä jonkun muun.
SnowCrow
28.4.2003, 19:00:51
Ahaa... Mokia... Mä mietin.
FF VII:
3 diskillä, menin koko craterin loppuun... Sitte siellä kohassa, missä on viimeinen talletus mahollisuus, siis ennen niitä kiviä joita pitkin pitää hyppiä, niin menin vaan ja en käyttänyt Save Crystallia, kun luulin että sen jälkeen voi vielä tallettaa... Siis menin koko Craterin tallettamatta, ja luulin että sen jälkeen pääsee vielä World Mapille... sitte tuli Safer Sephi, ja enhän miä pärjänny kun jotkut 40-50 lvl heput ja Knights of the round hankkimatta... Pitipä taas mennä koko crateri alusta...
Ja sitte...
FF VIII:
En omista...
FF IX: Pelasin monta tuntia sähläten Chocobolla ja aarteita ettien... Olin varmaan saanut jo 10 aarretta kun menin huvikseni Esto Gazaan ilma-aluksella, ja Choco oli jossain helvetissä... Ja Gyshal Greensit oli loppunu niin pi9ti kävellä sinne Esto Kazaan... Noh... En ollut tallettanut koko aikana, mitä pelasin. No sitte hyökkäs 3 Mistodonia! Ja ne käytti koko ajan mistiä ja mulla ei ollu kellään Insomniacia... Ja sitte ne rökitti mut ja sinne meni Chocobo aarteet... Ja eiku keräämään ne uuestaan...
Illuusia
28.4.2003, 19:24:52
Jaa-a... Eipä tämä nyt kummoinen ollut, mutta taistellessani lopulta Sephirothia vastaan ( ja sitä taistelua oli jo kestänyt TODELLA kauan ) heitin megalixirin edellämainitulle kun tarkoitus oli käyttää sitä aivan johonkin muuhun... Mutta pääsinhän minä sen kuitenkin, vaikka ehdin jo kirota itseni maanrakoon.
Avokaado
28.4.2003, 21:10:27
Mun pahin moka on varmaan just kans tämmönen save-sähläys. Ja toinen moka oli FF kasissa:
Menin Adelia vastaan ja mun paras tyyppi (Squall) oli 32 lvl.
Pakko oli alottaa alusta, kun oli pakko mennä siihen taisteluun.
Gilgamesh
30.4.2003, 19:00:23
Just äsken kun olin pelaamassa FF7 uudelleen läpi tapahtui aika "hauska" juttu.
Olin siellä lentokoneessa mikä on veden alla keräämässä ap:tä materioille. Sitten tuli se pahis vastaan joka tekee confusen.
Se teki sen Tifalle ja Cloudille. Couldilla oli 2x-cut ja iski itteensä kaks kertaa, jäi jotain 5000hp (onneks oli vielä huonot levelit). Tifalla oli slash-all ja iski kaikkia jannuja. Cloud kuoli ja Barret ja Tifa selvis just ja just hengissä. Sitten se heti tappo Barretin. Menin hirveeseen paniikkiin ja Tifa sai limitin (jes), yritin mahd. nopeasti täyttää slotit, mutta pahis kerkes ekaks ;D
Pahin taitaa olla FFx:ssä se kun taistelin Yunalescaa vastaan ja siin sitte se heitti zombiet kaikille, niin sit menin tietenkin heittämään kaikkien päälle "heal":it, niin jokainenhan nyt tietää mitä siinä käy.. --> kuolema! No eihän siinä sitten muu auttanu ku "load game" ja uusiks taisteleen..
|| Piilotamme spoilerit. - Kreifi
Gil-Galad Ronso
2.5.2003, 11:05:37
Kerran mä myin mun chocobo lure materian enkä tienny mistä löytää uuden. poistin vielä vahingossa sen saven. Hahmot Cluod 93 lv. Red XII 94 lv. Barret 94 lv. Kerran yhessä vastuksessa oli Reflect ring jollain ja sitten loitsitaan regen kaikille. toisen kerran heitin vahingoss W-itemillä 2 mega elixiriä. :)
Joskus oli kehittänyt hahmoja ainakin tunnin ilman tallennusta ja löin vahingossa omia hahmoja 4x cutilla ja kaikilta henki pois.
X:ssä tuli Yunalesca vastuksessa vaihettua ainoa zombie hahmo pois ja löin toka muoto kuoli ja game over. Mikä pahinta toistin tämän saman tempun seuraavalla yrityksellä.
Toinen harmittava juttu oli kun tallensin dark Valeforin jälkeen vaikka sain jonkun surkeen aseen. Olis pitäny hankkia panssari jossaq on Ribbon kyky.
FF IX:ssä keräsin ainakin kymmenen chocobo aarretta ja unohdin tallentaa. Testasin myös Vivin doomsday loitsua viimeisessä vastuksessa ja taas kerran game over.
Seiskassa jäin ns. jumiin junoniin kun en osannu pois siltä saarelta olin siellä joku kolme kuukautta mutta oli hahmot sitte taivaissa. 3 tason loitsut ekalla cd:llä ja Cloudilla meteorain limitti. X:ssä olin kerännyt monster areenalle ihan törkeesti hirviöitä ja voittaniu niitä ja sitten päätin lopettaa enkä muistanu tallentaa.
Gil-Galad Ronso
2.5.2003, 11:08:28
Jatkoa
Tapoin ysissä Zidanen viimesessä vastuksessa kun komensin sen heittämään mega elixirin ja sitten se vastus teki sen iskun joka tekee statuksia. Kaikille zombie ja henki pois.
SnowCrow
2.5.2003, 12:21:45
FF Ysissä ei ole Mega Elixiirejä... Että tiedoks vaan, valehtelija!
Gil-Galad Ronso
3.5.2003, 21:04:38
Sori muistin väärin. ja toinen korjaus en mä jäänyt jumiin junoniin vaan wutaihin. siellä tuli harhailtua aika kauan.
Roleplayer
5.5.2003, 18:06:11
No itse asiassa ei mulle pahempia mokia ole käynyt mutta tällaiset muistuivat mieleen: Olen poistanut varmaan 5 kertaa FF pelini...(Siis minkä vain 7-9 oikeastaan silti)
En ole pelannut FF 8:ssa kaikkia kortteja koska en osannut pelata niillä koska ilmeisesti en ollut lukenut ohjeita tarpeeksi hyvin ja sen takia jouduin alottamaan alusta...Myös melkein kaikki GF:ät jotka saatiin Drawwaamalla jäi luultavasti sinne..
Myös FF VII:ssä olen tehnyt pari mokaa kuten olin levuttanut ukkoja jonkun 40 levua suunnilleen kolmos cd:eellä. ja painoin vahingossa resettiä tai muuten vain peli sekosi.
Sitten myös sama tapahtui kun olin Battle Squarella taistelemassa itselleni Omnislashia ja W-Summonia olin juuri saanut ne pisteet jotka siihen tarvittiin niin cd jäi jumiin tai pleikka sekosi niin jouduin aloittamaan koko ärsyttävän tehtävän alusta. Se otti kyllä silloin hermoon :P
freyelise
7.5.2003, 16:55:09
Mokaksi kai voidaan laskea se kun halusin kokeilla paljonko ultima weaponilla saa damagea aikaan heittämällä seiskassa. Taisi tulla aika paljon, mutta eihän sitä asetta enää inventaariossa ollut, yllätys yllätys. Ei kun lataamaan.
Kyllähän reflektin ja zombien kanssa on täälläkin päin tullut eri peleissä sekoiltua, kun aina ei ole varma mitä loitsuja ei voi reflektata ja sitten ne pitää kokeilla. Niin joo, ja seiskassa kun ekaa kertaa pelasin niin en huomannut Ramuh materiaa ollenkaan sieltä mistä sen saa. Eli se peli jäi sitten ramuh summoni näkemäti.
Bartz-87
9.5.2003, 17:39:26
Vanhoissa FF:ssä teen eniten mokia.
FF6
Jätin Atma Weaponin hakematta,eikä sitä saanu enää. JA toinen paha moka oli se,että en odottanu Shadowia siellä lentävässä paikassa ja se sitten kuoli sinne
Sitten on nämä suositut Reflecti mokiaki tullu. FF4:kin tuli moka sillä:
En ollu ostanu hyvii suojia,ja olin laiska kehittää ukkoja vielä tässä vaiheessa peliä Kyseessä on se iso robotti joka tulee aika lopussa (myös rubicantti hyökkää vikan kerran). Cabinitki jäi ostamatta :confused:
Eliza Liv
15.5.2003, 9:46:25
Pahin ja naurattavin mokani tapahtui FF8.
Olin kolmannessa levyssä, kun piti etsiä se ihmeen valkoinen SeeD laiva. No, meikähän lähtee sitä sitten etsimään ja seikkailee kolme tuntia putkeen, mutta mitään laivaa ei löydy. Sitten kilautan ATK-tukihenkilölleni Lizialle:
minä: mä en löydä sitä valkoista laivaa ja mä vaan seikkailen täällä keskellä avomerta jo kolmatta tuntia! Mä en näe edes mannerta!
Lizia: Kato kartasta.
minä: Kartasta? Onko täällä muka kartta...
Yep! :D Olin siis seikkaillut koko ajan suurella valtamerellä (kartan vasemmassa alanurkassa) ilman tietoa kartasta, joka olisi pelastanut minut ahdingolta. Nythän jälkeenpäin se sitten naurattaa... ;D
Liquid
15.5.2003, 19:25:48
Alkujaan kirjoittanut Eliza Liv
Pahin ja naurattavin mokani tapahtui FF8.
Olin kolmannessa levyssä, kun piti etsiä se ihmeen valkoinen SeeD laiva. No, meikähän lähtee sitä sitten etsimään ja seikkailee kolme tuntia putkeen, mutta mitään laivaa ei löydy. Sitten kilautan ATK-tukihenkilölleni Lizialle:
minä: mä en löydä sitä valkoista laivaa ja mä vaan seikkailen täällä keskellä avomerta jo kolmatta tuntia! Mä en näe edes mannerta!
Lizia: Kato kartasta.
minä: Kartasta? Onko täällä muka kartta...
Yep! :D Olin siis seikkaillut koko ajan suurella valtamerellä (kartan vasemmassa alanurkassa) ilman tietoa kartasta, joka olisi pelastanut minut ahdingolta. Nythän jälkeenpäin se sitten naurattaa... ;D
Minä jäin jumiin aivan samaan kohtaan, seikkailin siellä kartalla varmaan 6 tuntia ennenkun löysin sen laivan. Mutta sentään tiesin että siinä oli kartta. Mitään muita suurempia mokia ei ole sattunut, paitsi että FFX:ssä heitin reflectin Seymoreen ja sen jälkeen taioin siihen muistaakseni Ultiman ja kaikki hahmot kuolivat. :)
Teksti täynnä spoilereita.
Sen suurempia mokia olen vältellyt kyllä hyvin, paitsi joskus tulee unohdettua drawata Alexander FF8:ssa. Sen seurauksena sitten missaa toisenkin GF:än, eli Doomtrainin. Joskus hätispäissäni kun joukkoni on kuoleman partaalla ja yritän parantaa heitä niin mega-potionit menee sillai vihollisen päälle. Ja sitten se white seed ship oli ensimmäisen kerran hieman vaikea mutta puolessa tunnissa siitäkin selvittiin.
//typo
Kreifi
16.5.2003, 16:31:43
Ei sisällä spoilereita, mutta samanhenkiset ihmiset (minun kanssani) voivat saada joitakin oireita.
Pahin mokani on tapahtunut FF IX:n tiimoilta. Kun se kaverini pikkuveli oli kuitenkin aika hellyyttävä (vaikka räkikin minua), niin lainasinpa peliä sille. Nyt se ei toimi kunnolla ja voitta arvata mitä väriä vitutusmittari näyttää edelleenkin, vaikka tapahtumasta taitaa olla aikaa lähes vuoden.
Oikeasti, vihaan erityisesti kaikkia, jotka eivät ymmärrä levyjen (DVD, CD, tai mikä tahansa) säilyttämisen ja kohtelun saloja. Kyllä Jeesuksella olisi töitä.
Ferithem
16.5.2003, 17:41:30
Kympissä asevarastoni oli jossakin vaiheessa täynnä, mutta tyhmä kun olen, heittelin vastaan tulleet hyvät aseet suoraan pois. Tästä seurasi lukuisia ongelmia... Onnistun myös aika usein saamaan Yunan sekotilaan. Kun hän mäjäyttää (yleensä) Auronia tai Kimahria, he iskevät heti takaisin ja tyttö makaa maassa kuolleena kuin kivi. Sählään myös Marlborojen kanssa, ja yleensä peli päättyy myrkkykuolemiin.
Kerran lähetin Squallin kamuineen taistelemaan Adelia vastaan... mutta miekkosen taso oli 32, ja muiden alle 30... Heh heh. Siinä kävi huonosti.
VI:ssä tuli harhailtua kartalla ainakin neljä tuntia, ja lopulta jouduin turvautumaan nettiapuun. Noloa.
Kreifi
16.5.2003, 19:02:43
Originally posted by Seraphina
Kympissä asevarastoni oli jossakin vaiheessa täynnä, mutta tyhmä kun olen, heittelin vastaan tulleet hyvät aseet suoraan pois. Tästä seurasi lukuisia ongelmia...En nyt lähde pilkkaamaan tai sano pahalla, mutta nämä on kyllä todellisia tyhmyysmokia, joita ei syntyisi jos vain vaivautuisi ajattelemaan hetken.
Itsellänikin kävi niin, että aselista tuli täyteen. Heti mieleeni tuli, että uusia saatavia aseita ja panssareita ei voi vain heittää menemään, koska voi menettää jotakin tärkeää. Joten lähinpään kauppaan (ja tiukan paikan tullen luontoon) myymään huonot kamat rankalla kädellä pois.
Jeah, pääsinpä taas osoittamaan paremmuuteni.
Mokia sattuu aina silloin tällöin.
Eniten vihasin sitä kun heräsin aikasin aamulla, kuudenmaissa, niin alotin pelata FFX:ää, noh teki mieli treenata ja treenasin siinä 5 tuntia. Äiti huus syömään ja laiton Ps2 kiinni. Noh ruoka pöydässä tuli se sitten mieleen ja meinas lentää perunat seinille :(
Bartz-87
21.5.2003, 17:00:24
Originally posted by Liquid
Minä jäin jumiin aivan samaan kohtaan, seikkailin siellä kartalla varmaan 6 tuntia ennenkun löysin sen laivan. Mutta sentään tiesin että siinä oli kartta. Mitään muita suurempia mokia ei ole sattunut, paitsi että FFX:ssä heitin reflectin Seymoreen ja sen jälkeen taioin siihen muistaakseni Ultiman ja kaikki hahmot kuolivat. :)
Ihan vaa sitä että Ultima läpäsee Reflectin eli tuo juttu ei pidä paikkaansa ;)
Drifter
21.5.2003, 19:50:14
FF 9:ssa kun en tiennyt diinä Gizamaluke's Grotton lähistöllä olleesta Chocobo Forestista että mitä siellä tehään. ja jälkeenpäin kun täältä jostain luin että niitä Gysahl Greensejä pitää käyttää mutta ei sitten mitään. Kai silti toinen metsikkö tulee vielä mutta 1 chocograph on jäänyt saamata. :(
Roleplayer
21.5.2003, 20:08:06
Alkujaan kirjoittanut Drifter
FF 9:ssa kun en tiennyt diinä Gizamaluke's Grotton lähistöllä olleesta Chocobo Forestista että mitä siellä tehään. ja jälkeenpäin kun täältä jostain luin että niitä Gysahl Greensejä pitää käyttää mutta ei sitten mitään. Kai silti toinen metsikkö tulee vielä mutta i chocograph on jäänyt saamata. :(
No eipä tuo kovin paha moka ollut koska pääset sinne kumminkin takaisin ja sillä ei ole mitään väliä missä välissä sinä etsit nuo chocographit...Ne voi etsiä vaikka pelin lopussa kuten minä tein..Mutta aarteet kaikki ei kyllä oel silloin niin hyödyllisiä...Juu ja niitä chocobo paikkoja on vielä chocobo lagoon ja chocobo air garden..Kummatkin helppo löytää
Johnny X
22.5.2003, 10:12:57
Pahin moka? No tässä tulee. FFVIII:ssa Ultimecian linnassa voitin viisi tai kuusi välipomoa joilta saa ne eri kyvyt(item, draw,GF jne..) ilman tallentamista. Ja sitten otan matsia Omega Weaponin kanssa...
BlackWalzi
23.5.2003, 16:17:09
No mulla oli aika loistava ku menin ekaa kertaa Ultimecian linnaan kasissa. En nähnyt yhtään niitä mököjä jotka vartioivat skillejä ja lopulta päädyin ultimecian ovelle :) vaikka eka ois ollu jo niissä portaissa mut lähin sinne vasemmalle ovelle ilman et näin koko portaita...
Shasta-
24.5.2003, 12:13:08
No mokianhan sattuu jokaiselle ;D
Itselläni ei muistu nyt mieleen muuta kun kympissä olin taistelemassa Monster Arenalla ja huomasin että nyt pitäisi saada hiukan Fish Scalejä. Eikun aluksella lentämään Macalanian metsiin, ja etsimään vihollisia. Yht'äkkiä kuitenkin muistin, että olin kerännyt kaikkia hirviöitä 10 kpl, joten eikö olisi ollut helpompaa valita Monster Arenalta vihollinen jota vastaan haluat taistella, kuin lentää paikanpäälle!
Pässi-minä... No joo. Näitä sattuu.
Ihan ekoilla kerroilla ku kokeilin pelata FFX:n demoa, (en siis sitä ennen ollut pelannu mitään FF-peliä) niin mä taistelun aikana hakkasin vahingos omia ukkojani välill!!! Heh! :D Mut muuta ei täll hetkell tuu mieleen... :)
The Mynthon Fighter
30.5.2003, 23:41:40
Omani oli se kun sain juuri Edenin ja lähdin heti oikopäätä kipuamaan keskusta ylös kunnes vastaan tuli Ruby Dragon ja se tappo mut enkä ollut parantanut. Ja yllätys yllätys heti Ultima Weapon taistelun jälkeen Ruby Dragoniin kuolin ja jouduin aloittaa alusta eli hakata uudelleen Ultima weapon:in
Apua. Nyt potuttaa.
Olin mennyt FFX:ssä poistamaan aiemman tallennukseni, jossa olin myynyt kaikki aseeni ja esineeni, jotta sain tarpeeksi rahaa ostaakseni kaikki Movie ja Music Spheret Lucasta ja pystyäkseni tutkiskelemaan niitä aina kun mieli tekisi. Noh, pitihän siinä sitten erään pikaisen ja huolimattoman läpipeluusaven avulla alkaa jälleen niitä tavaroita myymään ja tekemään uutta tallennusta poistetun tilalle. Möin kaiken, ihan kaiken, mitä vaan myydä saattaa, ja jippii, nyt minulla sitten onkin ihkauusi Sphere-save - tosin sellaisen tallennuksen tilalla, jonka eteen olin eniten nähnyt vaivaa ja jonka avulla pyrin läpäisemään pelin sataprosenttisesti.
Argh. Tyhmätyhmätyhmä. Jos joku haluaa tarjota minulle ripauksen huolellisuutta edulliseen hintaan, olen heti valmis ostamaan. :prkl:
Mainittakoon tässä yhteydessä sitten vielä tällainen FF8-aiheinen moka, joka sattui minulle ensimmäisellä läpipeluukerrallani. Ultimecian linnassahan täytyy tapella niiden monstereiden kanssa jotta saisi kykynsä takaisin. No enhän minä sitä tiennyt enkä uskaltanut mennä lähellekään niitä olioita jonkinnäköisten FFX:n Penancen tasoisten tappeluiden pelossa. Siinä sitten muutamaan otteeseen kokeiltiin loppuvihulaisen voittamista ilman mitään taitoja ja kirottiin, kun asian oikea laita tajuttiin. ^^
Tämä ei ole tapahtunut itselleni, luojan kiitos, vaan tyttöystävälleni. Hän oli pelannut FF VII:n melkein läpi ja oli itse asiassa kuollut johonkin niihin viimeisiin Sephirotheihin. Olisiko ollut se ensimmäinen Sephy siellä kraaterissa. No, tyttöystävä sitten ajatteli, ettei enää jaksa pelata ja että hakkaa sen Sephyn sitten seuraavana päivänä. Eikös sitten tyttöystävän pikkuveli mene ja tyhjennä muistikortin. Taisi tyttöystävää harmittaa :)
Eipä mokia oo oikeastaan tullu mutta yksi aika koominen tilanne. Kun piti mennä sinne Oielverttiin enkä olut parhassa terässä kun tämä kohta tuli suomenettavaksi (siis tuoluoin toimin kääntäjänä pikkuveljelleni). Sanoin että siellä taijat olis tärkeitä (en tajua kuika suomensin noin päin mäntyä) jotenka pikkuveljeni valitsi: Eikon, Vivin ja minun mieleksi Freyn. Siten lähdimme matkaan kun koitti PIMEYS elikkä tuli sähkökatkos. Sahkökatkoksen jälkeen suomensin tuon kohdan oikein ja pikkuveli nurisi jotain siitä miten hyvin käännän mutta tukki suunsa kun uhkasin olla suomentamatta ollenkaan.
Seyana
16.6.2003, 11:15:53
Jiihaa. Aloitin FFX:n alusta tässä jokunen aika sitten. Kuolin miljoona kertaa Evraeen koska en kehitä hahmojani juuri ollenkaan. Sitten vihdoinkin sain sen nirhattua ja saavuin Bevellen temppeliin. En jaksanut parantaa hahmojani. Tuli tappelu, jossa sellaiset robotit potki Lulun ja Kimahrin pellolle sillä jollain potkulla. Noh, jäljelle jäi puolikuollut Auron, mutten ollut moksiskaan. Luulin, ettei sen kuollessa tulisi game overia, kun kerran Lulu ja Kimmo oli heitetty mäkeen. Olin väärässä.
Storm Summoner
16.6.2003, 16:26:10
FF 7:
Midgariin kun pääsin kakkoslevyn lopulla, mä en käynyt Shinra Buildingissä hakemassa tavaroita enkä saanu muutenkaan kaikkia tavaroita sieltä kuten Mystileä. Sitten tapoin Proud Clodin ja menin Hojoa vastaan juosten muina miehinä Missing Scoren ohi ku en huomannu sitä. Sitten kuulin että siinä ois ollu se. Byääh! :cry:
FF 9:
Okei, mä kävin ennen Oeilvertiä Esto Gazassa, enkä löytäny mitään, mitä ois voinu siellä ostaa tai saada. Sitten mä menin sinne Oeilvertin ja Desert Palacen jälkeen ja menin Gulugiin. Sieltä jatkoin matkaa neloslevylle saakka. Sitten sinne ei enää päässy ja aattelin että eihän tuolla mitään ois ollukkaan. Sitten kävin FFfin-sivuilla. Sieltä ois saanu Asura´s Rodin ja vaikka mitä. Enkä Oeilvertistäkään muistanu hakea Tridentiä. Byääh! Eihän se muuten haittaa, mutta ku en oppinu kaikkia kykyjä.
pelasin ff8. olin 2 seedeellä menin yhteen kauppunkiin ja siellä hyökkäs rajin ja fujin.mulla oli liian surkeet ukot enkä päässy enää kehittämään ulos kaupungista:D
FFX: Olin tappelemassa Yunalescaa vastaan ja laitoin Lululle Reflectin ettei Yunalescan vastataiat toimisi siihen. Unohdin tämän Reflectin kokonaan ja saman taistelun aikana päätin parantaa Lulua. Älyämättä tein sen Yunan Curalla. :eh:
Ja eikös vain se lentänyt ja parantanut Yunalescaa.. :eh:
Moonstone
31.8.2003, 15:36:44
No ei minulle mitään erityisen erikoisia mokia ole sattunut. Pahin on ehdottomasti kaverin tallennuksen päälle tallentaminen. (Sehän on todella mukavaa mennä kertomaan mitä on tapahtunut.)
Toinen pienempi moka tapahtui FF8:ssa kun menin tappamaan Red Giantia. Edellinen tallennus parin tunnin takana (tietenkin). No minä unohdan tehdä Meltdownin siihen Giantiin ja tein Mad Rush liikkeen. Harmitti hieman kun ei viitsinyt resetoidakaan. Katsoin sitten n. 20 minuuttia kun hahmoni yrittivät voittaa Giantin ja tietenkin minun hahmoni vielä hävisivät. Harmitti silloin. Onneksi aika parantaa haavat...
Burnhill
1.9.2003, 11:03:03
Pieniä virheitä voi sattua koska tahansa, mutta erityisesti päähän ottaa kun on pelannut yli 40h ja sitten muistikortti ei suostu aukasemaan savea... siinä on hermot hieman kireellä... tosin moka ei ollut minun...
FF IX:ssä on ehkä tullut se isoin moka kun taistellaanZidanella amaranttia vastaan sielä lifa treen lähellä...
Meikäläinen ei ollu savennu pariin tuntiin ja vahingossa painoin ohi siitä skillistä mistä piti... ja tottakai sacrifisella (tjsp) zidane kaatuu maahan ja FF IX:n ihme kuva game overin kera ilmestyy ruudulle ;D
Minä en tee kovin kummosia virheitä,mutta yleensä saatan vahingossa hyökätä omien kimppuun,kuten silloin kun Alexsandriaan hyökättiin ja Steiner,sekä Beatrix puolustivat sitä niin tein vahingossa Holyn Steineriin.(auts....)
Kaikenlaisia pikkumokia tulee tehtyä silloin tällöin, mutta viimeisin moka kävi tänään kun pelasin FFVI:tä. Olin siis suojelemassa ensimmäistä Esperiä ja minulla oli käytössä KAKSI uukeli... taisi olla Sabin ja Cyan... Cyan oli kuollut, Sabinilla vähän energiaa, vain yksi PhoenixDown jäljellä ja ... tadaa ... meikäläinen käytti sen Sabiniin. Teki mieli hutkia jotain tai jotakuta tuon takia.
Uber Weapon
2.9.2003, 14:31:50
En tiedä onko tämä "pahin" mokani mutta oikeasti yksi parhaista. Olin toista kertaa pelaamassa seiskaa (siis jo kerran olin vetänyt läpi) ja olin Rufusta vastaan. Vahinkossa taistelun kiihkossa tähtäsin salaman itseeni Ruffen sijaan. Hauskinta on se että sen jälkeen Rufus alkoi nauraa! Sen sijaan että se olisi ampunut minua haulikollaan hän vaan nauroi... Tavallaan noloa mutta tehokasta.
Medic44
2.9.2003, 15:33:29
Alkujaan kirjoittanut Uber Weapon
En tiedä onko tämä "pahin" mokani mutta oikeasti yksi parhaista. Olin toista kertaa pelaamassa seiskaa (siis jo kerran olin vetänyt läpi) ja olin Rufusta vastaan. Vahinkossa taistelun kiihkossa tähtäsin salaman itseeni Ruffen sijaan. Hauskinta on se että sen jälkeen Rufus alkoi nauraa! Sen sijaan että se olisi ampunut minua haulikollaan hän vaan nauroi... Tavallaan noloa mutta tehokasta.
Minulle kävi muistaakseni vähän samalla tavalla.. nauroi vain nauramistaan. En tosin muistaakseni ollut itseäni iskenyt vaan ehkäpä laittanut Rufukselle vähän curea tai vastaavaa. En voi olla varma
mulla aina tulee sählättyä reflectillä, nakkaamalla elixirin viholliselle (tai muuten parantamalla se, tekemällä väärän taian, joka antaa sitten vastustajalle hp:ta lisää), tappamalla oman joukkoon kuuluvan (esin, squalillä löin irvinen kuoliaaksi :eh: )
tai laittamalla taian omaan niskaan...
Kerran tein jonkun pahan taian FFx:ssä ja kaikki hahmot melkein kuolivat, vihollinen viimeisteli sen sitten.... GAME OVER... kakka...
:eh:
Ze Shoopuf
19.9.2003, 13:23:22
Kerran aikoin Wakkalla iskeä Omega Ruinssissa olikohan Spiritiin ja nuoli osoitti Halmaa (monstereita). Painoin vasemmalle ja nuoli siirtyi itsensä Wakkan kohdalle ja minä tyhmä painoin X:ää... Wakka menetti paljon HP:tä, tai peräti kuoli. En nyt muista. Sitten Wakkan seuraavalla vuorolla painoin vaan nopeasti X:ää monta kertaa. Mulla oli asetuksissa cursor muistin kohdalla, että se on aina siinä kohtaa, missä edellisellä kertaa on ollut. Ja Wakka iski taas itseensä ja kuoli... Tymhä minä.
Sitten joskus myös summonaan aeonin, vaikka ei pitäisi tai kerran, kun olin juuri herättänyt jonkun Phoenix Downilla ja oli tas herättäjän vuoro, painoin vaan X:ää ja se heitti uuden Phoenix Downin. Tietenkään hahmo ei silloin ollut enää K.O. :D
Marrrko
19.9.2003, 14:04:08
itse pelatessani on noita normaaleja virheitä parannus taikojen kanssa tullut, ei mitään pahempaa... mutta kerran yritin kopioida oman FF IX:n saven kaverini muistikortille, mutta kopiointi ei jostain syystä millään onnistunut... no siinä sitten sähläsin ja lopulta onnistuin poistamaan kaverini saven joka oli muistaakseni Terran alussa. Kaveri oli just keränny kaikki chocographit ja kouluttanu hahmot... :nuija:
Hetken säädettyäni onnistuin onneksi kopioimaan oman saveni (ennen Trance Kujaa) kaverin kortille... :eh:
Juuh....tämä tosin sattui muistikortin kans sählätessä. Olin siis saanut tehtyä pitkän uurastuksen jälkeen yhden sinisen tyttöchocobon ja yhden vihreän poikachocobon. Tallennin pelin hyvissämielin kun tiesin saavani niillä aikaan mustan chocobon. Noh. Sitten pikkuveli siirtui pelivuoroon ja sitten sillä tuli vähän ongelmia pelissä ja minähän kilttinä isoveljenä menin auttamaan lasta hädässä. Minähän sain autettua poikaa ja sitten rupesin tallentamaan. Talennus toimi täysin refleksin varaisesti ja sitten oli liian myöhäistä ottaa muistikortti pois: Olinpahan tallentamassa omaan tallennukseen jossa ne chocobot oli ja siinä meni 6 tuntia hikistä hommaa hukkaan. Onneksi oli kuitenkin varatallennus, mutta siinä oli vain yksi vihreä poikachocobo, eikä sitä kultasta sitten ikinä tullu, ei edes sinistä tyttöä. :eh:
Eliroaero
24.9.2003, 22:56:36
Otin asiaksi pelata FF seiskaa oikein kunnolla (eli läpi). Olin hyvän matkaa kakkos CD:llä. Junonin vedenalainen reaktori kutsuu ja sitten huomasin, että mihin se Ramuh oikein jäi?... No se yksinkertaisesti jäi noukkimatta silloin, kun se ainokainen mahdollisuus olisi ollut ja eikun alusta. :eh:
Noh eipä tuo haittaa kauheasti, mutta moka mikä moka yhtä kaikki. ;D
Edit: korjailua
1. Treenaan hahmojani tunniksi, jotta he pärjäisivät seuraavalle bossille. Kun sain heidän levelit nostettua, niin menin innoillaan kohtaamaan bossia. Johtuukai siitä että olen liian innoisaan, niin unohdin tallentaa pelin. Se oli tosi hauska katsoa, ku se bossi tappaa minun hahmoja ja minun pitää taas treeneta niitä uudestaan. Tämä oli kai minun yleisin tapaus.
2. (Tämä tapahtui ffx:ssä). Monster arenassa minun piti tappaa Jumbo Flaniä 23 kertaa, jotta saisin Magic Spherejä. Eka kerta, kun taistelin sen kanssa, niin se kesti yli tunnin. Siinä taistelun alussa käytin koko ajan Holyä. Tunnin jälkeen kun minulla alkaa tulla hermot, niin aloin katsoa tarkemmin sitä holyn aiheuttamaa damagea Jumbo Flanille ja huomasin että ne damagen luvut oli näytetty koko ajan vihreällä värillä. Eli se tarkoittaa sitä, että olen antanut sille koko ajan hp:ta Holylla ja minä tiesin vasta tunnin jälkeen.
Braska
22.11.2003, 21:16:44
Olen pistänyt tämän myös toiseen ketjuun, mutta löysin tämän vasta myöhemmin.Joten jos joku moderaattori aikoo poistaa tämän niin voisitko jättää sen tänne, koska tänne se oikeasti kuuluu? :huh: No, siskoni oli pelaamassa ja kun hän lopetti, ajattelin että painanpa omaa tallennustani, mutta minä olin save kohdassa, enkä load!!! :cry: Olin jo ilmalaivassa, mutta siskoni vasta zanarkand ruinsseilla!Olin hankkinut joitakin celestial weaponeita ja pyydystänyt vähän vihollisia.Blitzballiakin oli tullut vähän pelattua.Arvaa olinko vihainen itselleni :tultamunille: :mad:
Edit//Hehe! :D Myöhemmin huomattu.Tosta olikin mulle paljon apua. ;) Modeille, saatte deletoida.
Pay Gried
23.11.2003, 9:56:48
Ei ole paljoa mokia sattunut Final Fantasyissa mutta kukaan ei voi olla täydellinen. Laitetaanpas tähän nyt vaikka FFVIII:tä vaihteeksi. Ja varmuuden vuoksi vielä Spoiler-tagit. (just in case)
Adel tappelussa, kun Rinoa oli napattu... Minulla oli Squall, Zell sekä Selphie mukana. No, Squall sitten kuoli, mutta ei se mitään. Zell oli parempi... Heitin Zellin limittejä, mutta yhdessä vaiheessa heitin limitin vahingossa Rinoaan ja Selphie kuoli Adelin ultimaan. Ja Zellillä oli HP:t alhaalla, ja Adel sitten repäisi ne loput HP:t Rinoalta... Että sillä tavalla. Palasin takaisin kolmos cd:lle ja treenasin Zelliä ja hän hakkasi lopulta Adelin aivan yksin eikä Rinoa menettänyt yhtään HP:ta. Olisi pitänyt tajuta se aikaisemmin.
Muissa Final Fantasyissa ei ole tainnut mokia sattua.... Vain tuo yksi paha virhe....
Berrycake
24.11.2003, 10:22:24
Kauheasti ei ihme kyllä ole tullut mokailtua. Mutta jotakin aina tarttuu matkan varrelle...
FFIX:ssä otin Oeilevertiin mukaan joukon maageja. Niin, eihän siellä tosiaan niistä ole juuri hyötyä. Oli siinä tahkoamista, kun edellinen talletus oli jossakin 2 levyn alussa :eh:
tämä ei välttämättä tänne kuulu, mutta sivuaa aihetta ja on aika mainio juttu sinänsä ...
Aika paha kämmäys sattui yhdellä kaverillani: Minulla oli hänen ps2 muistikorttinsa lainassa, ja olin pelannut FFX:ää siihen 120 tuntia.
ja sitten päätimme kopioida tämän talletuksen uudelle kortilleni:
seuraava tapahtui noin nanosekunnissa: hän painoi copyn sijasta deleteä ja vielä "yes"iä päälle. sinne katosi 120 tuntia peliä. Olin järkytyksestä sanaton varmaan puoli tuntia, ja kaverini käpertyi sohvalleen jollekin epämääräiselle mutkalle, ja mumisi anteeksipyyntöä koko ajan :confused:
Samainen kaveri onnistui myös formatoimaan vahingossa myös ps1 korttini, jossa oli koottuna kaikki FF ultimate talletukset. Itkin.
Darruel
29.11.2003, 16:59:39
No en ole paljoa oikein omasta mielestäni mokaillut, mutta tässä nyt sitten yksi niistä harvoista tapauksista.
Pelasin joku muutama vuosi sitten FF8:a kaverin kanssa meillä. Pääsin Ultimeciaan saakka. Viime tallennus oli jossakin 3-CD:llä. Kävin tallentamassa ennen taistelua, mutten ollut varma tallensinko sittenkään. "Seivasinks mä?" kysyin kaverilta. "Joo", kaveri vastasi. Kuolin taistelussa ja kun tarkistin tallennukset luki siinä: Squall LV ? 3CD
Suutuin kaverille kuten siinä tilanteessa pitääkin.
Nitromethane
30.11.2003, 17:01:07
No ne pahimmat mokat on juuri noita, että on heittäny vaikka megalixirin tai elixirin tai jonkun parannustaian vastustajaan ja sillon on aina meinannut aina käpy palaa pahemman kerran mutta... eikös se niin ole että virheistä oppii. Hyvin harvoin noita pahempia mokia enää sattuu.
Gebric
30.11.2003, 19:53:49
mun isoin moka on kai ollu se kun halusin käyttää omia näppäimiä seiskassa joten vaihdoin x ja o paikkaa, siis x=confirm/talk ja o=cancel/run. no, halusin sitten saada kultaisen chocobon ja ihmettelin miks en pystynyt laittaan chocoboo talliin. ainoo näppäin millä pysty hyväksyyn chocon talliin oli o oletusarvossaan. pikku bugi squarelta...
irezawa
1.12.2003, 12:33:20
Tjaa, onhan noita perusmokia. Perinteisimpiä ovat tietysti nuo reflect-mokat, kuten Cure3:n loitsittuaan huomaa että koko jengillä olikin vielä yksi reflect jäljellä, tai sitten toisinpäin eli loitsitaan jokin galakseja pirstaloiva überloitsu ja huomataankin että vihollisella oli vielä yksi reflect jäljellä.
Sattuipa niinkin että eräs toinen kaverini ei tiennyt että chocobo-farmilta sai chocoboja ratsastettavaksi, joten hän joutui treenaamaan hahmoille leveleitä voidakseen hakata Midgar Zolomin silkalla raa'alla voimalla.
Mieleenpainuvin on ehkä ajalta ennen ensimmäistä muistikorttia. Kaverini oli juuri ostanut, pelannut läpi ja ylistänyt taivaisiin jo legendaksi muodostuneen seiskan. Kun en mielelläni osta pelejä kokeilematta niitä ensin, pyysin saada tuota raamatullista ylistystä osakseen saanutta peliä lainaan ja sainkin. Sain pelin välitunnilla, tulin koulun jälkeen kotiin ja jätin repun tuolille samalla kun itse lähdin baanalle. Tulin illalla yhdeksän aikoihin syömään ja huomasin etten ollut muistanut testata peliä. Eipä siinä muuta kuin että peli sisään ja ahteri säkkituoliin. Ensimmäinen reaktio oli järkytys: Kolmiulotteinen! Miten FF voi olla kolmiulotteinen? Seuraava reaktio olikin sitten: Aika mielenkiintoinen tarina. Vilkaisenpa mitä seuraavaksi tapahtuu ennenkuin jatkan illanviettoa. Oho! Enpä olisi tuota arvannut. Katsotaanpa mitä tuolla tapahtuu ja sitten lopetan. Ja sitä rataa. Aamukahdeksalta soi herätyskello. Havahdun horroksenomaisesta tilastani ja tajuan pelanneeni yön yli yhtäjaksoisesti 11 tuntia. Sydäntä raastoi painaa koneesta virta pois ja laahustaa kouluun. Koulupäivä piti jättää vielä kesken kun valvottu vuorokausi vaati veronsa ja lukiorakennus sekoittui Shin-Ra buildingiin rehtorin ollessa Rufus. Että näin.
Cith_aeria
1.12.2003, 14:13:12
Minäkin olen noissa perusmokissa onnistunut. Lähes kaikissa.
Sitten joitain vähemmän hauskoja joista veljeni vittuilee mielellään:
ff7: Olin juuri päässyt kalmista ja etenin siis hyvää vauhtia chokobofarmia. Jotenkin en tajunnut, että lammen ylittämiseen tarvitaan chokobo... Kuolen muutaman kerran törmätessäni, yllätys yllätys, johonkin samperin jättikäärmeeseen. Sitten etsin lyhyimmän kohdan lammen ylitse jottei käärme ehdi saada minua kiinni ja odotan sen olevan mahdollisimman kaukana... Minä pinkaisen juoksuun ja käärme kantapäitä hipoen... selviän vastarannalle!
...Siitä oli hauska kertoa veljelle... hävettää vieläkin kun en tajunnut hankkia sitä chokobota.
Mutta onnistuinpa ilmankin! :D
ff8: sitten pieni moka mutta pakko kertoa.. :)
Fire caven jälkeen napsuttelin Quistisin puheet sen verran nopsaan läpi etten koskaan tajunnut mitä minun täytyi seuraavaksi tehdä. Haravoin varmasti kolme tuntia gardenissa ja aloitin lopulta uuden pelin, vain kuullakseni gardenin sisäänkäynnillä sanat: 'vaihda vaatteesi'. Aloitin siis uuden pelin koska en tajunnut vaihtaa vaatteita edellisessä. ...yllättävää.
'tyhjästä päästä kärsii koko ruumis...'
nämä nyt ei ollut kovin isoja mokia mutta toivottavasti nautitte. :D
Gebric
5.12.2003, 19:43:27
muistinpas vieläki isomman moka itteltäni. tajusin vasta ragnarokissa mitä curella/curalla/curagalla tehdään....... peli oli siis ff8
Tonishi
5.12.2003, 19:56:16
No en oo mitenkää pahasti mokannu, mut silti oon mokannu ff8:sa sillein sitä sitä... Mikä se oli siellä dolletissa se iso otus wedgen ja biggsin jälekeen? Kumminkin... Tein sille vahigossa cure/cura loistsun ja siinä se. Kaiken kukkuraksi olin unohtanut drawata bosseilta gf:iä. Että se otti päähän.(soso:soso:)
Hmm...? Ai pahin moka? Näin äkkiseltään tulee mieleen vain se että jätin kasin kesken Cerberukseen jumiin jäätyäni. Editoin jos tulee jotain pahempaa mieleeni(en jaksa muistella oikein, miksikö? Katsokaa nytten tuota postaus aikaakin! Yhdeltä yöllä...)
Zephiroth
20.12.2003, 19:40:19
ff9:ssä kun olin kouluttanut kaikki heput kovalla vaivalla 90leveliksi alkoi olla tylsää kun kaikki kamat jo löytyi ja kaikki oli voitettu joten aloitin alusta ja minkäs seivin päälle tallensin...... aivan oikein
niin ja onhan sitä tullu sepille pari kertaa elixiriä heitettyä kerran tahallaankin kun oli nii helppo :yay:
SnowDog
23.12.2003, 18:07:00
FF8 oli eka FF:ni mitä pelasin ja broidini myös.
Kun veli meni (2 tai 3 CD:llä) jollekin rannalle tappamaan niitä kalaotuksia (Fastitocalon tjsp), niin ne saikin aika reippaasti voimaa kun Squall hyökkäsi niihin ja eikun pakoon vaan koska luultiin että Squallin ase on nyt vesielementtinen, (niitä Element- ja Status-junctioneita ei vielä silloin tajuttu kunnolla). Ja kun minä menin omalla savellani pieksemään niitä niin ne menettivätkin voimaa ja oli sitten hirvee lällätys broidille kun ne ei mulla saanutkaan voimaa. Jossain vaiheessa kuitenkin tajuttiin miten ne Element-junctionit toimii.
Ja kumpikaan ei tiennyt että viimeisellä CD:llä pääsee maailmankartalle. Kun pelasin peliä toista kertaa läpi niin sillä ketjuosuudella vaan rämpyttelin X:ää (jos olisi vaikka löytynyt jokin esine) ja ihmettelin mihis se Squall nyt hyppäs?? Menin sitten siitä portista läpi ja eikös siinä sitten oltukin maailmankartalla :ohhoh:
7:ssa kun piti pelata Cidillä ja etsiä ne Huge Materiat niin menin Fort Condorin ensimmäiseksi läpi, kun sitten menin Barretilta kysymään minne pitäisi mennä seuraavaksi niin se oli Corel :huh: Ihmettelin että mikä ****n Corel, ei semmoista ole edes koko pelissä, kiersin siinä sitten kaikki paikat ja viimeisenä menin tietysti Gold Saucer alueelle mistä mennään sille vuoripolulle. Kun sitten siinä savetin niin savepaikan nimi oli Corel Area -_-
FF9:ssä kun taistellaan yksin Amaranttia vastaan niin katsoin olisiko mitään hyviä Skillejä, näin Sacrificen ja totesin että sen on pakko olla hyvä koska se vie paljon MP:tä (en muistanut katsoa helpillä mitä se kyky tekee), sitten olin siinä vähän o_0 kun Zidane tappaa itsensä.
Baneslave
23.12.2003, 18:36:09
En tallentanut kuuteen tuntiin ja olin voittanut 6 pomoa.
Sitten tuli sähkökatkos.:fuckya:
Eipä ole mulla pahempia mokia sattunut.. Mitä nyt sellaset vahingot, kun oon elixirin heittäny pomolle, tietenkin vahingossa.. Tuo on mullakin ikävä KYLLÄ käynyt sepiä vastaan, mutta mielestäni, tai siis musta tuntu että sen Hp:t ei täyttyny kun sitä ei sen jälkeen kauan tarvinnu hakata kun kaatu.. En tiedä sitten mikä oli..:)
Savetus mokia nyt sattuu melkein JokaToinenVuosi, hih, ei nyt noin harvoin.. Mutta aika usein niitä kumminkin sattuu.. Jeh.. Mutta eipä tässä sen kummepia ole sattunut.. Tai kaveri joutui aloittamaan pelin muistaakseni alusta, kun jäi jumiin sitä örkkiä vastaan Lunatic Pandorassa.. Sorry, nimi ei vaan muistu mieleen..
-gunmachine-
Cloudberry
1.1.2004, 21:37:29
Olin FF8:ssa siinä kohdassa missä pitää lähteä seikkailemaan sinne Estharin puolelle ja jostain syystä meikäläiseltä oli mennyt ohi että sinnehän pääsee Fisherman's Horizonin kautta. Nooh, nokkelana tyttönä huomasin sitten että se iso autiomaa (Kashkabald?) on osana Estharia. Tämä sitten johti yli kymmenen pelitunnin mittaiseen harhailuun Chocobolla kyseisessä paikassa.. :eh:
Kaksi seuraavaa mokaa tapahtui kympissä. Olin koulutellut tyyppejä Calm Landissä ja pyydystellyt monstereitakin ja ajattelin sitten käydä katsomassa mitä Macalanian temppeliin kuuluu. Seivaamatta. Kukapas muu sielä portilla oli vastassa kun Dark Shiva! Tää toinen kämmi on osotus ÄLYTTÖMÄN huonosta tuurista; olin koulutellut äijiä Omega Ruinseilla jo jonkun aikaa, tuli sähkökatkos. Ihme kyllä, se oli niin pikanen ettei pleikkari ehtinyt sammua! Ajattelin mennä äkkiä seivaamaan uuden katkoksen pelossa ja onnistuin sitten matkalla törmäämään Great Malboroon ja sen pituinen se. Game over. Tällästä..
ronin21
5.1.2004, 16:12:29
Onpas kiva huomata, että jollekin muullekin on sattunut vähän sähläystä noiden GF:en kanssa FF8:ssa...Itsekään en muistanut/tiennyt darwata niitä ekalla pelikerralla, kun kasi sattui olemaan eka FF, mitä pelasin =)
Pahempi moka sattui sitten myöhemmin, kun en ollut tajunnut vaihtaa kertaakaan aseita ennen Adelia, enkä ollut kasvattanut yhtään ylimäärästä leveliä hahmoja. Menin sitte tosiaan vaan koko ajan juonessa eteenpäin, ja kun sitte jäin Adeliin, (jota en päässyt läpi, yllätys, yllätys!!) ja kyyin neuvoa, niin kuulin puhuttavan Lion Heartista =)
Sitte alottelinkin ihan suosiolla kaisn alusta, kun en päässyt lähteen enää Lunatic Pandorasta :nuija:
leoric555
7.1.2004, 10:23:12
Koskas tällänen sivusto on perustettu... hmm.
Pahin moka... aiheeseen liittyen meinasin kuolla nauruun kun kuulin erään japanilaismiehen ostaneen ffseiskan, ja hetken katseltuaan pelikoteloa myi kakkos ja kolmos -cd:t takaisin kauppaan kun luuli saaneen virheellisen paketin, jossa oli vahingossa kolme kertaa sama peli... ja kaupassa pahoittelivat virhettä.
Itse pelasin ffkasin seitsemän kertaa n. Fisherman's Horizonttiin asti kun muistikortti tyhjeni joka kerta. Ei ollut varaa ostaa uutta joten toivoin että ehkä se tällä kerralla kestää... seitsemännen kerran jälkeen lensi muistikortti parvekkeelta alas.
No oma pahin mokani oli kun FF VIII pääsee ensimmäisen kerran lentämään sillä ihme aluksella ni sillon piti mennä sinne alku ekaan kaupunkiin. No siellä oli se mies ja nainen (en muista nimiä) joita vastaan piti tapella ja mie en tietenkään pärjänny niille joten päätin lähteä kehittämään. No, kun olin menossa kaupungista poijes niin huomasin ettei sieltä pääse mitenkään ulos ennen kuin on tappanut ne. No mie turhaannuin ja jouduin painamaan resettiä ja 4 tunnin peli hävis tuhkana tuleen :(
The_Sipi
19.1.2004, 8:20:42
Hieman offtopiccina: Broidi teki ton saman jutun kaverinsa kanssa, eli ei osannu juosta, mutta se, mitä tekee tästä off-topicin, on se, että se teki sen Resident Evil 2:ssa. Olivat menneet about kolmanneksen pelistä läpi, kun tuli kysymään multa (olin menny sen jo aiemmin läpi), et "tiesitkö, että tossa voi juostakin?" Kyllä silloin nauru maitto.
Kaiken maailman regenit sun muut pikkumokat niin yleisiä, ettei niissä niin paljon ihmeellistä ole. Mullekaan ei juuri tosi isoja mokia ole sattunut, mutta viimeisin mokaksi luokiteltava juttu tapahtu FFV:ssä, jossa olin "pelastanu" Midin Library of Ancientista ja sitten piti lähtee sen perään / löytää Cid ja minähän etsin koko sen hetkisen alueen kokonaan läpi, jos löytyis jotain vinkkiä, missä ne vois olla tai mitä tekis seuraavaks. Kävin jopa kaikki piraattiluolat läpi ja sitten ne olikin siellä Cidin kotikylässä siinä Fire Shipin vieressä. Ja mä ku luulin, että olin jo tutkinu paikan kokonaan kertaalleen :D.
Kerran meni parin tunnin verran hukkaan FFIV:ssä, kun talletin pelin (edellinen talletus pari tuntia aiemmin). Odotin ja odotin, mut se ei suorittanu sitä talletusta loppuun suorittamaan, vaan se meni jumiin. Siinä sitten muutamia minuutteja panikoin, et "mitä mä teen, mitä mä teen. Jos kesken talletuksen resetoin, niin menee tyhjiks koko save." Ei siinä muukaan auttanu kuin kokeilla, mut onneks en joutunu pelaamaan sitä samaa 30 tuntia taas alusta asti.
No, kyllä FFVI:ssä (eka Finaali mulle) meni aikaa, ennen kuin tajusin, että Menu screenissä voi käyttää Curea kaikille (taistelussa opin sen heti alussa). En nyt muista, kuinka kauan meni, mutta aika kauan )
vkarper
20.1.2004, 11:04:36
Yleisimmin FFX:ssä kun Yunan od on täynnä päätän säästää sitä johonkin pomoon että saan kaks kertaa Bahamutin overdriven vedettyä kun tekee mukavat 16,000-19,000 damaa. Noh, luonnollisesti kaikkien muittenkin aeoneitten overdrivet on täynnä ja sitten pistän epähuomiossa grand summonina Valeforin =) Meinaa ohjain lentää mäkeen siinä vaiheessa.
Hartaan muisteluhetken jälkeen tuli mieleen kaksi mokaa:
FFVII: viimoisella cd'llä tallensin vahingossa sinne kraateriin ja oli hieman alitehoiset äijät. Myös inventaariossa oli pulaa ja puuttui vaikka mitä, lukuunottaen Vincent, hahmojen parhaimmat aseet ja viimeiset limitit. Uudelleenpelaaminen kun on kaikkien herkkua.
FFVI: Minäkin jätin sen ninjan sinne leijvalle lautalle ekalla keralla, ja kun tokalla kerralla sain sen mukaani, en ollut varma jatkosta. Joten tapoin hänet siellä areenalla (muistaakseni siellä häneen olisi jotain esinettä pitänyt käyttää että olisi hänet mukaansa saanut?).
SnowCrow
21.1.2004, 18:44:00
Hartaan muisteluhetken jälkeen tuli mieleen kaksi mokaa:
FFVII: viimoisella cd'llä tallensin vahingossa sinne kraateriin ja oli hieman alitehoiset äijät. Myös inventaariossa oli pulaa ja puuttui vaikka mitä, lukuunottaen Vincent, hahmojen parhaimmat aseet ja viimeiset limitit. Uudelleenpelaaminen kun on kaikkien herkkua.
FFVI: Minäkin jätin sen ninjan sinne leijvalle lautalle ekalla keralla, ja kun tokalla kerralla sain sen mukaani, en ollut varma jatkosta. Joten tapoin hänet siellä areenalla (muistaakseni siellä häneen olisi jotain esinettä pitänyt käyttää että olisi hänet mukaansa saanut?).
No mikäs moka nyt toi muka oli? Kyllä sieltä kraatterista pääse pois, vaikka olisikin tallettanut sinne. Aloitit pelin alusta ihan turhaan. Se oli kyllä paha moka kun alotit alusta... Olen pahoillani... :)
odin89
30.1.2004, 14:45:37
noo, ff 7 ku pelasinkerran kauniina päivänä ja olin siel uponneen lentokoneen sisäl. kun lähen poiiies, ni emerald weapon on nenäni edessä :eh: sitten kummastelin ku se ei liiku ja vahingossa meen sit päin ja taitelu syntyy, mut eka säikähin. tyypi on aika hyvä levelisii, mut seivattuu on jääny :ohhoh:! taistelinminkä kerkeen, mut tappo tuli! kirosin sen jälkeen....
Minun yksi suurimpia virheitä kasissa oli (pelasin ekaa kertaa). Sitten siellä Ifrit paikassa, selitään Junction systeemi, niin minä vain luulin, että siinä kerrotaan GF:ien laitoista jne. Sittenpä pääsin Edean talolle, niin siellä tuli vastaan joku örkki ja tappoi minut. Sitten seuraavan kerran tein jollain Scanin (Draw) Niin hänellä oli joku 10 000 elämää ja Squallini teki 100 dmg. GF:llä yleensä voitin pomotappelut... :eh:
The_Sipi
3.2.2004, 15:52:19
No niin, nyt sitten meni suunnitelmat uusiksi. Olin X-Deathin toisen maailman linnassa FFV:ssä neljännessä kerroksessa treenaamassa (kuten olin ollu jo kaksi viikkoa about), kun sain kaikille äijille levun 61. Siinä sitten aattelin, että joka arkipäivä vähintään yks levu ja viikonloppuna yhteensä 5 (10 levuu per viikko), kunnes olisin level 99, joten aattelinpas, että kolmessa viikossa olisi juttu ohi. 99 siksi, että koska kyseinen linna oli jo toisessa maailmassa, niin totta kai kyseessä on jo loppari (kirosanan lyhyt peli).
Sitten yhtäkkiä vain kyllästyin ja kävin kokeilemassa X-Deathin voimia. Tappaa en aikonut, mutta kun kyseinen herra osoittautui aika helposti, niin aattelin, että mennään nyt sitten. Ja mitä tapahtukaan? Pongahdin maailmaan, jossa maailmat oli yhtä ja peli ei ollutkaan ohi. Kivasti treenasin pari viikkoa about 20 levuu linnassa ja sitten peli jatkukin.
No eipä tuo mitään. Nyt on sitten melkein kaikki ammatit kaikilla ja vastaantulevat vihulaiset vähän heikompia (ei kuitenkaan liian helppoja vieläkään). Paha moka, mut just tällasii pitääkin aina välillä sattua. Ainakin mä osaan suhtautua näihin huumorilla. Mut toisaalta vähän ikävää, että suunnitelmat muuttu, vai mitä ;)
Siis jotkin mokat on sellasia että vieläkin jaksaa hävettää.
FFVIIIssä, joka oli aivan eka FF, huomasin 2cd:n aikana sieltä vankilasta paettuani maailmankartalla avattuani menun pienen Save nappulan pohjalla. Sitä ennen olin aina kuuliaisesti käynyt eri kaupungeissa olleissa save pointeissa tallentamassa. DOH!
Sitten myös jäi tajuamatta että uudet GF:t drawataan lopareilta, joten olin lopuilla vähän ihmeissäni kun GF listassa oli vaan Quetz, Shiva, Ifrit ja Diablos... :prkl:
FFVIIssä taasen en mokaillut liikoja, paitsi että lopputappelussa vetäisin yksisiipiselle Reflectin. NOU! Ja kun Tifan olin vieressä pistänyt taikomaan tupla Ultima yhdistelmän. Auts.
Myös perus save mokat löytyy. Esim. pari vuotta sitten talvella hakkasin VIII:tä ja koira tuli varpaiden päälle nukkumaan. Kivahan se kun koira lämmittelee tönkköjä varpaita mutta kun unissaan repäisi sähköpiuhan takatassulla irti.
;D
Nergalos
10.2.2004, 17:25:40
Ainakin muutama...
Pahin mokani on se että FFVII:ssä on tullut tapettua Ruby Weapon kolmeen kertaan... Kun tämä Megalixir on mukava vehje..
Varsinkin kun sen tulee heitettyä siihen Weaponiin mitä on mäntänny perinteisesti muutama aika...
Muita mokia kai on nämä klassiset kiireellä-eteenpäin-unohdamme-varusteet-ja-itemit, ja kaikkien moka, unohdimme tallentaa se kaksinumeroisen tuntimäärän pelailun jälkeen...
Muuten on kohtuu hyvin mennyt, ensin katsellut vierestä kun kaveri on pelannut ja varmistanut sitten ettei itse tee samoja virheitä.
Kirishin
16.2.2004, 13:26:49
En ole vieläkään edennyt yhtäkään FF-peliä ekaa/tokaa levyä pidemmälle (Yllätys, yllätys...) Mutta olen siltikin ehtinyt mokata yhden pelin aikasta hyvin, niin etten pitkään aikaan pääse etenemään. FF9:ssä, kun Garnet lähtee joukosta pois Steinerin kanssa ja joutuvat johonkin kaupunkiin, jossa on huutokauppa. En tiennyt, mitä merkitystä huutokaupalla oli ja jostakin kumman syystä osallistuin jonkin tavaran huutokauppaan ja yllätys, yllätys; olin onnistunut laittamaan kaikki (melkein) rahani johonkin sillä hetkellä hyödyttömään esineeseen. (Toivottavasti sille tulee olemaan vielä käyttöä muuten katkeaa verisuoni tai ainakin lyön pääni kerran seinään...) Nyt vaan täytyy joko aloittaa edellisestä tallennuksesta, joka on ennen kolmannen Waltzin listimistä, tai sitten yritän kerätä rahaa, vaikkapa myymällä vähemmän turhat kamat pois ja listimällä örvelöitä.
Ei tuota edes voi sanoa muuta kuin tyhmyydeksi!! Kyllä ihminen osaa olla tyhmä yksinkertaisimmissakin asioissa.
Apocalypse87
17.2.2004, 19:30:08
en haluaisi edes muistella tilannetta mutta kerron silti
eräänä kauniina päivänä minä sain päähäni että pelaan final fantasy VII:ta niin pitkälle kuin kunto kestää (tais olla lauantai) jah minä rupesin pelaamaan sitä tietämättä mitä teen mitä teen loppu puolella.... tappelin weaponeja vastaan ja voitin ne.. olin ihan taivaissa.. huusin onnesta "ZÄDÄÄM" (silmäni pyöri ympyrää) sain äijäni levelille 90.. jah... parhaat limitit.. kunnes... kunnes se tapahtui.. se ilmestyi kuin salama kirkkaalta taivaalta... ALT+F4 en tiedä mitä ajattelin mutta en mitään järkevää.. ei siinä mitään mutta en sitten muistanut tallentaa koko aikana kun pelasin.. vitutus oli suuri.. muthei.. elämä jatkuu
Pelailin tässä ffx:sää muutama päivä sitten ja tein kyllä totaalisen mokan...olin laittamassa abilityjä suojiin ja huomasin, että saan Auronille break hp limitin, laitoin sen sitten sille ja ihmettelin, että miksei auronin hp ylitä 9999 rajaa vaikka hp:tä oli enemmän ja huomasin, että olinkin nakannut suojaan vahingossa break mp limitin...että se siitä hp:stä sitten... :(
Soul Reaver
24.2.2004, 11:04:35
Jaah, on noiden aseiden customoinnin kanssa tullut tunaroitua, on innostunut laittamaan kaikenlaisia vänkiä kykyjä, ja sitten se tärkein kyky on unohtunut. Peli on FF X, jos joku ei vielä tajunnut.
Myöskin FF VII:ssä, yritin W-item-kikkaa, en tietenkään osannut sitä oikein, niinpä se johtikin siihen, että minulta rupesi monia tärkeitä itemejä puuttumaan, ja meni vähän aikaa ennen kuin tajusin, mikä hommassa mättää. =)
Prinsessa Garnet
26.2.2004, 12:27:43
No empä muista mikä pahin mokani oli mutta välillä olen tehnyt näitä tavallisia virheitä esim. heittänyt elixirin vastustajaan.
Yksi aika paha virhe oli kuitenkin ff7:assa kun taistelin Materia Keepperiä vastaan ja menin muuttamaan Vincentin Galian Beastiksi. Taistelusta tuli heti kaksi kertaa vaikeampi, kun oli vain kaksi tyyppiä joita hallita ja Galian Beast paransi Materia Keepperiä jollain sen iskulla...
Olen tehnyt maailman hirveimpiämkia esim olen kerännyt hahmoilleni paljon levelaitä ja sitten olen mennyt kuolemaan :prkl: mikä voi ärsyttäää enempää ja joskus ihan vaan kone on tehnyt temput ja kilahtanut ja viimeisestä save:stä on paljon aikaa ja joudun pitämään parin päivän paussin etten väännä konetta koahti. ja kerran kun sain kuulla ff9:sin Stainerin excalibur 2 miekasta niin kaverini sanoi etten saa tallentaa sitä koska muuten se ei toimi(ne jotka eivät tiedä Ex2:kkosen saa 12h aikana memoriassa siinä on kiire) ja tottahan toki kuolen juuri ennen kun pääsen sinne. Kaverini sai kärsiä :D
Ryu-chan
6.3.2004, 12:41:35
Enpä nyt oikeen omaa pahinta mokaani tiedä, mutta isosiskoni... KYLLÄH!
Olin pelannut FF ykköstä ja olin aika lailla lopussa päin, (tämä tapahtui siis kun pelasin sitä ekaa kertaa) ja sitten tallensin ihan perinteiseen tapaan... lähdin koneelta, kaikki oli aivan normaalia, sitten seuraavana päivänä kun ajattelin mennä tietokoneelle jatkamaan peliäni, huomaan että isosiko pelaa omaa tallennustansa siinä vain ja kun olen tarpeeksi valittanut ja yrittänyt häädellä sitä pois... sitten se sen tekee... (pieni selvennys: kun pelaa emulaattorilla FFI:ä niin täytyy tallentaa numeroihin... 1 ... 2... 3... siis ihan näppiksessä) isosikoni piti tallentaa numeroon 1... mutta tallensikin vahingossa kakkoseen, sisko oli vasta päässyt cornelia castlesta (ensimmäinen paikka pelissä) kun oli edellisenä päivänä aloittanut... sitten mun isosiskoni kuoli hyvin mysteerisesti... joku oli iskenyt Masamunen sen selkään tuolin läpi... (eeh... mistäs toi keksittiin :D) no kärsipä kumminkin.
Se on isosiskoni pahin moka, minun pahin moka on:
En tallentanut peliäni vähnitäänkin viiteen paikkaan...
Veljeni (kuten minäkin :D ) pelaa FF IX:ää. Sillä oli sellainen hyvä tallennus jossa se oli 4 cd:llä ja sil oli yli 90 tasoiset hahmot sit oli pelattu melkein 200 tuntia ja se ajatteli mennä voittaan Ozman.
Se tallennus alkoi pikkuhiljaa pänniä if you know what I mean... Jos kouluttaa koko ajan täytyy välillä tehdä jotain hauskaa... Kuten mennä peliä eteenpäin! Mutta miten mennä peliä eteenpäin jos lopparit on seuraavana?
Niinpä se päätti alottaa uuden pelin. (siis säästi sen vanhan, ajatteli pelata vähän aikaa uutta ja jatkaa sit vanhaa hetikohta) No se oli pelannu pari tuntii sit uutta seivii ja ajatteli et nyt se vois taas pelata sit parempaa. Se tallensi sen pelin vahingossa sen paremman päälle. Eipä se mitää! Olihan sillä melkein samanlainen tallennus jossa oli 60-70 tasoiset hahmot siinäkin se oli 4 cd:llä. ;D No seuraavana päivänä se ei pystynytkään pelaamään sitä koska se 4 cd meni rikki... Varmaan sen takia koska Veli suuttu niin paljon ja se cd lensi frisbeenä sängyn alle.(ei se oo haljennu tai mitää ei siin oo edes pahoja sellaisia viiltoja
Mulla kävi kerran paha moka kun pelasin ff6:sta mun kamun kanssa... No Pay auttoi mua menemään yhdestä hankalasta kohdasta läpi ja me päästiinkin tosi pitkälle. Mutta sitten kun Pay kysyi multa että mennäänkö ulos, niin mitään ajattelematta sanoin "okei" ja painoin sammutus -nappulaa pohjaan. Siinä nappulaa pitessäni pohjassa Pay kysyi että seivasinko. Siinä me sitten yritetttiin pelastaa sitä peliä, mutta koko homma meni sekaisin ja eikun hankalan kohdan pelaaminen alusta! On minulle muitakin mokia sattunut mutta tämä kyllä oli kaikkein pahin... Ja todella toivon ettei se tapahtuisi uudestaan...
Ogloppi
14.3.2004, 15:58:05
pelasin ff7 alusta tässä puolisen vuotta sitten,pääsin muistaakseni ne pari reaktoria .. eikun sen Don Corlone (haahaa eipä tiiä mistä toikin on otettu) jos se ees oli sen nimi.. kuolin sitten.. johonkin perus viholliseen, kun unohin parantaa tyyppejä välillä.. sinne kaatopaikalle ;D enkä muistanu säilyttää välillä (ajattelin vaan, että aikaa menee hukkaan ja säilytän vasta kun lopetan) joten meni ihan alusta koko juttu.. en oo kyllä sen jälkeen enää ff seiskaa pelannukkaan :D
No suurimmat töppäykset tuli FF kasissa katsos sen kautta tähän FF maailmaan tipahdin, niin alussa ei oikein peli onnistunut kun en vielä tuntenut taikoja niin minä se menin kaiket Doublet, Protectit ja Shellit langettamaan Elvoret bossin niskaan :P .siitä ei hyvää seurannu.
Käytän FFX vähänväliä Reflectiä ja vahingossa joskus parantelen hahmoja sen jälkeen ja arvaa oliko hauskaa kun tein Reflectin ja vahingossa parantelin hahmoja Yunalescaa vastaa.... :eh:
Soul Reaver
21.3.2004, 14:06:17
FF 10:ssä kustomoin kaikkea turhaa Celestial Weaponeihin, tapoin D. Aeonit Zanmatolla (enkä saanut mitään kunnollisia aseita tai itemeitä niitten tappeluiden jälkeen), sekä menetin ainoan mahdollisuuteni Jecht Shot 2:sen saamiseen Blitzissä. Ja FF X-2:n kaoottisen pelinkulun takia tein asioita väärin tai en tehnyt ollenkaan, joten sitä sun tätä jäi saamatta eikä prossuja tullut kovin kiitettävästi.
Olen tietysti muissakin FF:ssä jotain mokaillut, mutta ne eivät ole kovinkaan merkittäviä noihin ylempänä oleviin, pääsyynä on se, että aiemmissa FF:ssä ei haittaa niin paljoa, että tekee jotain väärin tai jättää tekemättä.
Pelagia
21.3.2004, 16:23:11
en tiedä onko tää virhe nyt kovin suuri, mut kun pelasin ekaa kertaa ff IX,ää läpi niin olin jo ekan levyn lopussa kun ystäväni huomasi, että minulla oli suunnilleen ensimmäiset aseet, jotka oli kohtalaisen huonot. siitä sitten vaan, piti hankkii uudet aseet ja ei ihme ku en meinannu päästä eteenpäin pelissä... :D
Aaaarg.... ja nyt mä menetin mahiksen saada Carbuncle ff8,ssa, vaikka ennen mä oon muistanut drawata sen... voi nyyhky... :(
FF4 mokasin niin´...
Hakkasin valvalisksen, kiertelin aivan prkl paljon maailmassa, ostin, myin, leveelasin, menin underworldiin, yritin nukkea ja golbezia hakata, ja kuolin
ENKÄ TALLENTANUT
Minä käytin kerran Cure3:sta/Curagaa johonkin pomoon (vahingossa/kiireellä) mutta en nyt muista mihin. Ja tein kerran Diamond Weapon -taistelussa FFVII:ssa myös vahingossa ja kiireellä Ultiman ryhmään. Argh! Kerran seivasin siskon tallennuksen päälle (FFVII). Mutta noista on jo aikaa :D
Melodika
4.5.2004, 18:57:32
noh mulla 70 r-a-a-s-t-a-v-a-a mut ihanaa...tuntia pelattu ffx:sää ja olin braskan final aeonissa...ja mun isoveikan tyttöystävä halus pelata.noh en sit millää halunnu mut annoin sen sit alottaa uuen pelin...puhuin kaverini kanssa puhelimessa kunnes ylhäältä kuului ääni"saans mä seivata" samalla vastasin kaverini kysymyksee ja sanoin joo..."okei" juoksin äkkiä ylös ja huusin "et saa seivata" mut tietenkin se oli ehtiny painamaa ja suoraan mun tallennuksen päälle... :mad: voi juma että mä huusin...noh eipä ole tyttöä enää meillä näkyny...
Days when i cared
days when i loved
days when i woke and felt those thousand nails in my heart...
Paajehu
5.5.2004, 13:04:37
Mul on mokia oikeen urakalla: Sillon ku alotin pelaa seiskaa, joka oli mun eka peli(jos super marioo ja bombermania ei lasketa) joten en osannu mitää. Alussa olin varmaa viikon jumissa siin ekas pomos kun en tajunnu et se tekee tail laseria counter attackina kun se on sillee hänätä pystyssä. Iskin siis eka cloudilla->Tail Laser ja sit Barretilla-> Toinen tail laser-> Kuolema. Toistin tota varmaa viikon. Sit en päässy Wall Marcetissa eteenpäin kun olin sillon viel nii "pieni" et en osannu kunnol englantii ja en tienny mitä pitää tehä. Sit se käärmepaikka kun en tajunnu pyydystää chocoboa ja keräsin ukkeleit ihan kauheest ja tais olla jo joku master taika ennen kun pärjäsin sille... Sit juutuin Sinne Desert prisonii kun en tienny mistä pääsee dynen luokse keräsin ukkeleita ja ne oli kauheen leveliset ja kaikil oli kaikki limitit ;D Sit oli monta muuta kohtaa mis en tajunnu miten mennää eteenpäin. Muut finalit sit oonki menny läpi säätämättä jos ei lasketa sitä että olen usein käyttänyt vain attackia ja element taikoja, enkä mitään muuta. Nii ja sit semmosii perinteisii seivaan paremman seivin päälle, Pelaan monta tuntii ja sit sähkökatkos juttui.
Kerran kun pelasin kaikkii finaleit(7,8,9) samaan aikaan ja olin kaikis jo melkee lopus ja hyvät ukot nii sit muistari hajos :(
Tämä jää ikuisesti mieleen:
Olin vääntänyt kädet hiessä Safer Sephirothia yli puolisen tuntia ja luulen, että enää ei olisi tarvittu kuin muutama isku, jotta Seppo olisi delannut. Taistelussa minulla oli mukana Cloud, Cid ja Caith Sith. Cloud oli tyrmätty, mutta olin silti niskan päällä taistelussa ja valmiina antamaan Cidillä Elixiriä Caith Sithille, jonka HP:t olivat melko alhaalla, mutta yhtäkkiä Sephiroth laittaakin yllättävästi liikkeelle Super Novan. Kaikeksi onneksi hyökkäys tekee vain muutaman tonnin vahinkoa, mutta Caith Sith ja Cid menettävät yli puolet hipareistaan ja tarvisisivat pikaista parannusta. Onneksi Caith Sith saa pian terveysmittarinsa täyteen ja ehtii luultavasti iskeä Sephirothin kuoliaaksi tarpeeksi ajoissa. Mutta arvatkaapas mitä! Cid, joka oli antamassa Elixiriä Caith Sithille joutuukin Super Novan vaikutuksesta Confuusiin ja pyörii paikoillaan kuin arpoen kenelle lääkkeen viskaisi. Rukouksistani huolimatta Cid päättää luovuttaa sen Sephirothille :( . Muutaman iskun jälkeen saan katsella kuollutta Cloudia, Caith Sithiä ja Cid-sammakkoa.
Arvatkaapa raivostuttiko.
Minulla on tälläinen:
Pelasin Vegnagunia vastaan ensimmäistä kertaa ja taktiikkani oli
2x Dark Knight ja Alcemist. Painella ja Yunalla siinä käyttelin Darknessia ja Rikkulla Mega Potioneita, mutta sitten, Vegnagunin viimeisessä muodossa pistinkin Painella Darknessin omaan ryhmääni ja Rikku kuoli. Vegnagun sitten tappoi Painen ja seuraavaksi Yunan. Että semmoista tuuria, joo...
Velvety
10.6.2004, 17:53:11
Omalla kohdallani pahin moka on sattunut FFVIII:ssa. Mie luulin, että neljännellä levyllä pääsee vielä tekemään niitä uusia aseita, mutta kun menin ulos Ultimecian Linnasta, aikomuksenani oli mennä Deling Cityyn remontoimaan niitä aseita, mutta sen ympärillä oli sellainen inhottavaakin inhottava suojakenttä systeemi, kirosin itseäni vaikka kuinka paljon sen takia. :(
muita mokia minulla ei tulekaan mieleen nyt yhtäkkiä, mutta niitä on vaikka kuinka monta. :D
Omalla kohdallani pahin moka on sattunut FFVIII:ssa. Mie luulin, että neljännellä levyllä pääsee vielä tekemään niitä uusia aseita, mutta kun menin ulos Ultimecian Linnasta, aikomuksenani oli mennä Deling Cityyn remontoimaan niitä aseita, mutta sen ympärillä oli sellainen inhottavaakin inhottava suojakenttä systeemi, kirosin itseäni vaikka kuinka paljon sen takia. :(
<off-topic>
Tuossa vaiheessa saa vielä modattua aseita. Jos sinulla on Tonberry -GF (vai olikohan se Doomtrainilla, hitto ku ei muista), opeta sille Junk-ability, niin voit modata aseita menemällä ability-listaan, ja valitsemalla Junk Shop.
</off-topic>
Omia mokia oon jo kertonutkin tässä topicissa "hieman" aikasemmin, niin onhan niitä tullut lisää. Muuta ei nyt tule mieleen, kuin se, että kun pelasin eka kerran FF IX:ää, niin mennessäni Burmeciaan, en älynnyt hakea Quinaa sieltä suolta. Oli Gizamaluke hieman vaikeampi kolmella hahmolla. :)
Berrycake
12.6.2004, 15:38:44
Kävipäs kymppiä pelatessa kiva kämmi: Pelin loppuvaiheilla aloin keräilemään monster arenalle niitä hirviöitä sen wanhan ukkelin mieliksi. Oletteko huomanneet, kuinka cavern of the stolen faythissä, alias sunken cavessa ei tule ikinä tonberryjä vastaan, kun niitä juuri pitäisi saada capturoitua ne viimeiset kaksi yksilöä...
Itsellä oli juuri ne viimeiset tonberryt hakusessa ja monta tuntia siellä tahkosin ympäriinsä turhaan etsien,- eikä tullut ainuttakaan vastaan. Siinä minulla oli eturivissä Rikku sitten auto-hastella ja 99999 damagea paiskovalla Godhandilla varustettuna, niin turhat randomtaistelut tuli hoidettua alta nopsaan... ja kun homma siinä alkoi sitten leipäännyttää hiljalleen, niin vahingossa rämpytin lihasmuistilla X:ää sen tonberrynkin kohdalla, joka viimein tuli vastaan. Eikä vaan yhden kerran, vaan kaksi kertaa peräkkäin. Arvatkaapa ottiko päähän. Seuraavia sai taas hakea ainakin tunnin...
Pahin mokani tapahtui FFVII:ssä. Minulla on periaate aina aloittaessani pelaamaan FF:ää, että nyt, kerätään kaikki, tai sitten ei mitään. Noh, pääsin iha kivan matkaa ja näi, ja homma pissii siihen että en saa isoa sinistä materiaa sieltä raketista..! Ottiko päähän ottiko. Gwaah.
Surfer
20.6.2004, 12:36:13
Hirveästi nyt muistu mokia mieleen muitakun yksi. Kerran kun pelasin kympissä blitzballia, olin pelannut ehkä 3-5 ottelua putkeen enkä ollut savettanut kertaakaan. Sitten kesken pelin painan jonkun ihmeen reaktion takia L2+L1+R2+R1+select+start.Vieläkin ihmettelen minkä ihmeen takia tein noin :D
mogvisti
20.6.2004, 16:52:36
Tämä tapahtui tänään kun pelailin FF 8
No kun sieltä avaruudesta tullaan pois ja se avaruusalus laskeutuu sinne Estharin aavikolle. No sitten se Rinoa ja tyypit lähti sinne sorcesser memorialiin. No meikä ei tajunnut et sinne ilmalaivaan ois pitänyt mennä vaan lähin hortoilemaan ympäri sitä mannerta ja vasta tunnin päästä tajusin et siihen alukseen piti mennä :eh:
En nyt tiedä lasketaanko tätä varsinaisesti mokaksi, mutta tämän takia en meinannut päästä FF7 alkua pidemmälle.
Olin alussa siinä kohdassa, kun Cloud ja kumppanit olivat menossa räjäyttämään sitä Shinran reaktoria. Kun yhdessä vaiheessa mennään siihen hissiin ja Cloudin pitäisi painaa hissinappulaa seinässä, niin minäpä en sitä saanut millään painettua. Hyörin ja pyörin siinä kohdassa noin 15 minuuttia ja kävin jo hissin ulkopuolellakin pällistelemässä, että eikö tänne pitänyt tullakaan.
Peli jäi sitten minun osaltani siihen ja kun olin sitä ulos ottamassa, tajusin, että olin nykäissyt pleikkarin peliohjaimen puoliksi irti koneesta, joten eihän ohjaus toiminut kunnolla :eh:
FF 10:ssä kustomoin kaikkea turhaa Celestial Weaponeihin.
Muistaakseni Celestiaaleihin ei pystynyt Customoida omia liikkeitä.
Omat pahimmat mokani on käynyt FF8:ssa kun unohdin pari (itseasiassa kaikki) Drawattavat GF:t. Ja Tactics Advancessa tein koko FF-historian pahimman mokan. Kun ostin yhden missionin johon piti lähettää muistaakseni neljä henkilöä, niin minulle jäi vielä kaksi. Ostin jälleen toisen Missionin joka osoittautuikin hankalaksi. Ja mikäs siinä, hoidappa sinä se kahdella henkilöllä :D
Ja FFX-2:ssa vedin kaikki Hotspotit ensiksi läpi kun en tiennyt että tehtäviä on muuallakin. Tästä syystä jäi pari Dressphereä hankkimatta.
:angi:
Tuleepa tässä mieleen, kun pelasin FF V. Olin hyvällä mielin aloittanut uuden pelin ja olin ehtinyt jo X-Death:in maailmaan. Mutta yhtäkiä huomasin Summon-listassa tyhjän aukon.
............HHHMMMM.....................Ei kai vaan??!!!.......
Ryntäsin äkkiä nettiin katsomaan ,että mikä se puuttuva Summoni oli [Kun ei tullut mieleen ilman pientä tarkistusta...] Huomasin, että se oli Shoat [Ei ole edes kovinkaan hyvä Summoni, mutta vi*utti silti]. Reaktioni oli jotakuinkin tälläinen: "VOI HELEVETIN HELVETTI :angi: :mad: !
Tämä otti niin paljon päähän sen takia, koska olen niin hemmetin pikkutarkka, siis jos minulta jää joku Summoni hakematta, niin se on aivan kamala katastrofi... Poistin kyseisen tallennuksen muisti kortilta välittömästi, ja lähdin vi*uuntuneena tekemään jotain muuta.
Meni muuten TODELLA hyvä tellennus "kankkulan kaivoon" PRKL :mad:
M1green1
26.6.2004, 19:09:49
Ihan ensimmäisellä kerralla kun pelasin Final Fantasy VIII, niin peli meni päin helvettiä. En tajunnut drawata taikoja tarpeeksi, ehkä jotain fireä 13. Se ei ollut oikeastaan hirmu paha moka, vaan kun en tajunnut/tiennyt, että uusia Guardian Forceja saa lopareilta. Noh, pelasin pelin Ultimecian linnaan suulle asti viidellä GF:llä ja ne olivat Quecacotl, Shiva, Ifrit, Leviathan(tämän olin vahingossa drawannut) ja Cerberus. Peli meni ihan persiilleen ja aloitin pelin alusta, kun sain tietää silloin, että miten uusia GF:iä saa. Noh, se olikin aivan ensimmäinen kerta, kun pelasin mitään Finalia.
Roskapussi
12.7.2004, 20:22:59
FFVIII:ssä tuli mokattua koko ajan. Jäivät GF:t ja kaikki muutkin hankkimatta, kun en tajunnut juurikaan pelistä. Eli melkeinpä samalla tavalla, kuin Warheartilla.
Hahmot oli tosi huonoja sitten koko pelin ajan. Lopussa tein sitten vielä tyhmän savetusmokan:
Menin Lunatic Pandoraan, siellä tallensin sitten ennen Adelia ainoalle savetukselleni, joten takaisin maailmankartalle ei ollut mitään asiaa. Peli meni kuitenkin loppujen lopuksi läpi, joten kaikki hyvin. ^^
Pari kertaa on tullut sitten tullut poistettua väärä tallennus, mutta onneksi on ollut varalla toinen. Tosin pari tuntia jäljessä. Pieni vika, mutta ärsyttää kuitenkin.
Pari kertaa olen sitten vastustajaa parannellut vahingossa. ^.^
Jonitzu
21.7.2004, 21:12:41
Kerran on tullu häslättyä oikein kunnolla tein Lulululla siis FF-X:sässä Ultima Furyn oman tiimin niskaan ja sain pyöriteltyä tätä R3:mosta aika mukavasti niin siinä tais tulla Ultimasta reilut 7 kertaa MUISTAAKSENI :eh: taisin yrittää tehdä kaikki liian nopeasti :eh:
Candice
2.9.2004, 11:31:36
Minäpä tein eilen legendaariset pelaillessani kymppiä poikaystäväni pleikkarilla (oma muistikortti mukana, totta kai). Oma savetuksenihan on sellainen pieni 230 tunnin väkerrys, joka koostuu lähinnä blitzin peluusta ja toivottomista yrityksistä saada break hp-limit-panssareita (ei ainuttakaan vielä inventaariossa vaikka valeforin ja omegankin olen pieksenyt. Ne oli ihan homoja). Onnistuin huippufiksuna sitten tallentamaan sen poikaystäväni parhaan savetuksen päälle. Sinne meni pojun break hp:t, calm landsin mörrikät, parhaat aseet ja kohtuullisen hyvin kehittyneet hahmot. Seuraava tallennus on pojulla 80 tunnin kohdalla. Eli moimoi 50 pelituntia.
Minulla on kamalat omantunnontuskat...
Chigusa^Miang
2.9.2004, 11:46:35
Ömm..joskus taisin FFVIII:ssä laittaa vahingossa pomolle reflectin ja sen jälkeen latasin ultimalla useita kertoja ennenkuin hokasin että sehän kimpoaa kokoajan minuun.
EDIT: typot veks
Minun pahimmat mokaamiset olivat ihan ekalla kerralla FFVIII:ssa kun en tiennyt mistä kaikista pomoista saisi drawattua GF summonit ja eipä sitä tullut muistettua pahemmin taikojakaan hankkia. Muita mokia ovat että olen viimeksi savettanut johonkin kauas ja sitten kuoleekin johonkin tavalliseen viholliseen vahingossa ja joutuu alottamaan viimeisimmästä savesta joka onkin yllätys yllätys vaikka kuinka kaukana siitä kohdasta johon oli viimeksi pääsemäisillään. Muita suurempia mokia eipä ole sattunut mutta viimeisin on varmaankin aika yleinen joka on varmaan sattunut muillekkin pelaajille.
FF VI:ssä koulutin vain yhtä 4 hengen tyhmääni, ja laitoin heille parhaimmat varusteet. En osannut odottaa, että viimeisessä taistelussa vaaditiin kaikkia hahmoja, joten parhaimmalla tyhmällä pähitettyäni yhden kolmesta pahiksesta eteneminen tyssäsi koska muut hahmot olivat alhaisilla leveleillä ja heidän varusteet olivat todella surkeat.
FF VII:ssä olin pelannut sellaiset 200h, ja peli oli sellaiset 90¤ pelattu läpi. Vanha pleikkarini oli vähän huono, ja sitä piti pitää kallellaan että se jotenkuten toimisi. Minäpä menin potkaisemaan sen kumoon samalla kun tallensin pelitilannetta, ja kas. Muistikortti "korruptoitui", ja siellä oli kaikki hyvät tallennukset eri peleihin. Minua suoraan sanoen v*tutti paljon.
Velvety
5.9.2004, 10:09:39
Kirjoittelenpa lisää ja paljon mokia, joita minulle on sattunut näiden muutaman vuoden FF:ien pelaamisen aikana.
Final Fantasy VI
Juups, elikkä. Pelasin FF6:sta kun sitten pelin lopussa olin etsimässä Lockea ja muita tyyppejä, no löysinkin muutaman, mutta siten sattui niin ihanasti, että menin Kefkan torniin ja lähdin kiipeämään ylös. Huomasin sitten vihollisten olevan liian voimakkaita minulle, joten minähän sitten otin ja kuolin kun sattui niinkin ihan juttu, että heitin vahingossa Fire3:sen kaverien niskaan ja sekös vei heiltä kaikki hp:t, pelasin peliä ensimmäistä kertaa ja levelit olivat siinä 40-45 paikkeilla. Kyllä se vaan otti niin päähän, kun tajusin joutuvani kehittämään tyypit sinne leveleille 70-80, ennenkuin voin taas sinne torniin mennä.
Final Fantasy VII, moka #1
Ja sitten pääsemmekin legendaariseen Final Fantasy seiskaan, jossa kävi niinkin ihanasti, että menin Temple Of The Ancients-paikkaan ja seikkalin siellä vähän aikaa, ennenkuin huomasin Red Dragonin olevan liian kova pala minulle, mutta menin sen kuitenkin läpi ja sitten vastassa oli Demon's Gate, joka oli niin julma ja raaka ja kaikkea inhottavaa ja minähän sitten otin ja kuolin tappeluun. Olin pelaamassa ensimmäistä kertaa tätä peliä ja levelit olivat jossakin 30-36 pinnassa ja mitään Fire3, Ice3, Bolt3-taikoja ei ollut mailla halmeilla. Onneksi minulla oli aikaisempi tallennus ja aloin siitä pelaamaan peliä sitten uudelleen siitä tallennuksesta. ^^
Moka #2
Menin pieksemään Jenova-lifen, mutta kuinkas ollakkaan tämä teki Reflectin itselleen ja en ensin lainkaan tajunnut, että Reflect heijastaa taiat takaisin minuun, olin siis laittanut kaksi Quake 3:sta ja yhden Comet- taian tulemaan ja se on inhottava yhdistelmä (Quake3+ All+ Comet= Katastrofi). No, minä ajattelin, että hahmot ei kuole siihen, mutta sitten yhtäkkiä päin pläsiä pasahtaa KAKSI QUAKE3-TAIKAA JA YKSI COMET-TAIKA... :mad: :angi: Eihän siinä mitään muuta kuin kaikki uusiksi ja olin tallentanut pelin johonkin Gongaga Arealle temppelisysteemin jälkeen ja jouduin Lunar Harpit sun muut hommaamaan uudestaan. =/
Final Fantasy VIII
Joo, olin tappamassa Adelia, enkä oikein tajunnut systeemiä kunnolla, jotenka kävi niin ihanasti, että laitoin Quezacotlin ja Shivan tulemaan, ne osuivat siis myös Rinoaan ja mikä pahempaa; laitoin Double Ultiman myös tulemaan... No, mitäpä siitä sen enempää kuin että meikä kuoli ja jouduin ottamaan aiemman ´tallennuksen, enkä päässyt edes ulos Lunatic Pandorasta. Kun sitten kuitenkin lopulta Adelin sain tapettua tuli toinen ihan noita vastaan ja se oli se perkeleen- idiootti- ääliö- pövästi Ultimecia, jota en oikeasti jaksa alkaa tappamaan kun se ei onnistu. =/ En ollut vapauttanut edes kaikkia Abilityjä ja hp:t olivat hyvin alhaiset, enkä ollut hommannut kaikkia GF:iä vielä. Että semmosta...
Final Fantasy IX, moka #1
peli oli kyllä helppo, mutta jokin siinä kuitenkin meni pieleen ja minä mokasin. :P No, menin memoriaan ja yritin mennä pieksemään Kujan, mutta kuinkas ollakkaan siellä tuli vastaan niitä ihme örmelöitä ja muistaakseni Tiamat oli se, josta en läpi millään päässyt. Tämä teki jonkun ihme hyökkäyksen ja kaikille tuli Heat, joten minä sitten siinä odtin hieman, ettäse menisi poies, taisi olla Zidanen vuoro siinä. No, Vivi ja Quina kuolivat ja Dagger ja Zidane jäivät henkiin. Mutta sitten tämä tulee ja silpaisee kynsillään kaikki loputkin hp:t pois ja näin.
Moka #2
No, pelasin pelin neljännelle levylle ja keräsin tuskalla ja vaivalla kaikki Chocograph ja dead pepper-aarteet ja aloitin uuden pelin. Kun sitten ensimmäisen kerran tallensin pelin, mutta kuinka ollakkaan PsOnen ohjaimeni ei toimi kunnolla ja kun olin niin varma, että se ihme sormi tai joku siirtyy siihen paikalle nro. 2, mutta se ei tehnyt niin ja painoin sitten X:ää.... TALLENSIN UUDEN PELIN SEN VAHAN PÄÄLLE, JOSSA OLIN TUSKALLA JA VAIVALLA HOMMANNUT CHOCOGRAPHIT JA DEAD PEPPER AARTEET!!!!11 Kyllä sitä sitten otti päähän ja aika paljon.
Hassua kun enempää ei muistu mieleen. :P
Minäkin päivitän hieman...
FFVI
Tätä mokaa minä kiroan... Tämä ei tapahtunut itse pelissä vaan mokasin niin, että kun minulla oli FFVI emuna koneella niin eräänä päivänä kun tyhjentelin konettani satuin huomaamaan, että minulla on kaksi eri FFVI emua koneella. Toinen niistä näytti melko oudolta (siis nimensä perusteella) joten päätin, että sen voi poistaa. Seuraavan kerran kun sitten aloin pelaamaan FFVI:tä, WTF?!? missä minun paras save on?!? Sitä ei sitten enää löytynyt.
FFVII
En muista monesko muoto se oli Sephirothista, mutta kerran kun pelasin sitä vastaan, hän ensin pätki Barretin pois pelistä, sitten vielä pisti pikkuhiljaa Tifan ja Cloudinkin HP:t keltaiselle. Olin tosin siinä vaiheessa jo pätkinyt Sephirothia aika kauan ja oletin että kyllä se kohta kuolee. Päätin sitten, että parannan Tifalla ja lyön Cloudilla. Jostain kumman syystä, pistinkin Cloudin vahingossa lyömään Tifaa, joka kuoli samantien, ja sitten Sephiroth tappoi Cloudin.
FFVIII
No tämähän tapahtui niiden Pulse Ammojen kanssa kun oletin saavani Energy Crystalleja Elnoylelta joka oli n. 40 tasolla. Kaikkihan(?) tietävät, että Elnoylen pitää olla 50 tasolla jotta niitä saa. Kokeilin sitä n. 50 kertaa ennen kuin kuulin siitä taso- hommasta. Toinen moka FFVIII:ssä oli varmaankin se, että menin nakkelemaan pois kaikenlaisia huippukortteja esim. Lagunan jne. En tosin tiedä miksi.
FFIX
Mokasin silloin kun pelasin ensimmäistä kertaa FFIX:siä sillä kun olin aivan lopussa juuri voittanut Deathguisen ja hahmot olivat huonossa kunnossa, en ymmärtänyt, että voi lähteä taaksepäin tallentamaan ja parantamaan itsensä. Ei, ei, ei, minä juoksin suoraan päin Kujaa ja sain taistelussa pahasti selkääni. Että semmoisia älynväläyksiä minulla.
FFX
Tässä minä en ole tehnyt mitään kauheita mokia, mutta tyksi on se, että kun voitin ensimmäistä kertaa Omega Weaponin, minä luulin, että siitä ei voi saada muullekuin Lululle Break HP limit- panssarin ja minä tyydyin siihen. Mokana tuossa on se, että Lulu sitä panssaria olisi viimeisenä tarvinut, koska häntä en käytä juuri koskaan.
FFX-2
Tässä on edelleen se sama moka, että pelasin Vegnagunia vastaan 2 x Dark Knigthilla ja yhdellä Alchemistilla. Sitten käytin ihan vahingossa Painella (joka oli Dark Knight) omaan ryhmääni Darknessia Vegnagunin sijasta. Rikku kuoli Darknessiin, ja sitten Vegnagun tappoi myös Yunan ja Painen.
scirata
5.9.2004, 11:32:26
FF VII
Pahin moka mitä mulle on sattunut, on varmaankin se, että pelasin sitä jossain luolastossa olevaa vastusta (toisella levyllä, sen lumiseikkailun jälkeen) ja menin tyhmyyksissäni muuttamaan Vincentin sellaiseksi pedoksi, joka käyttää sitä vastusta parantavaa taikaa, no siinähän sitten toivoin ja toivoin, että se Vincent ei käytä sitä iskua, sillä se paransi oikeasti sitä vihollista niin helekutisti.
Lopuksi kyllä pääsin sen juuri ja juuri läpi, ja kun se heitti jonkun HP:tä vievän taiankin siinä lopussa, niin Vincelle jäi vain jotain 2 HP:tä. Hyvin menee.
ascalon
7.9.2004, 17:03:01
FF VII
Pahin moka mitä mulle on sattunut, on varmaankin se, että pelasin sitä jossain luolastossa olevaa vastusta (toisella levyllä, sen lumiseikkailun jälkeen) ja menin tyhmyyksissäni muuttamaan Vincentin sellaiseksi pedoksi, joka käyttää sitä vastusta parantavaa taikaa, no siinähän sitten toivoin ja toivoin, että se Vincent ei käytä sitä iskua, sillä se paransi oikeasti sitä vihollista niin helekutisti.
Minulla kävi samalla tavalla Materia Keeperin kanssa kun en tiennyt sen imevän tulta. Sitten FFIX.ssä kävi kerran ikävällä tavalla kun otin Oeilvertiin porukkaan mukaan Vivin ja Eikon. Ja sittne hieman ikävämpä ei-pelillinen moka, kun FFIX:ssä: Olin päässyt kolmoslevyllä siihen vaiheeseen kun saa Blue Narcissin ja olin tekemässä vakiotreenaustani, eli kaikille Auto-Life, Auto-Haste ja Auto-Reflect, sekä Chocograph -metsästys ja siitä saatavat kyvyt. No, kuudella tyypillä oli jo ne kolme tärkeää kykyä kun sitten päätin aikaisemmin läpimenemälläni tallennuksella pelata hieman Tetra Masteria. Epähuomiossa tallensin sitten sen uuden tallennuksen oäälle ja hatutti sittne pikkaisn kun 60 pelituntia meni kankkulan kaivoon, enkä ollut hyödyllisiä korttejakaan saanut :prkl:
Pahin moka ikina oli etta otin Cait Stihin mukaan kolmannella levylla kraateriin kun halusin nostaa kaikkien jasenten tasoja. Olin pelannut jo kohtuullisen pitkan aikaa, ja mukavasti nostatellut tasoja ja sitten Cait Sith sai Limit Breakin ja mina onneton paatin kayttaa sita! Satuin sitten saamaan sen yhdistelman jossa kaikki ryhman jasenet kuolivat ja siina menikin sitten pitka uurastus ja monta tasoa hukkaan... :cry: Arvaatkaa kahdesti otinko seuraavalla kerralla Caitia mukaan?? :)
Thunderheart
15.9.2004, 17:12:50
Juups....itse olen FF:ien tehokuluttaja, ja ainahan tulee just noita tallennan päälle ja pomolle Elixiriä ja "ohhoh! Cloudille tuli Confuse! Ohhoh! Sillä on Ultima Weapon ja 4x-Cut! Ohhoh! Sen iskusta menettää ihan aina 9999! Ohhoh! Se tappoi Cidin yhdellä Cutilla! Ohhoh! Siinä meni Barret! Ohhoh! Siinä meni Cloud itse....ohhoh....Game Over...ohhoh..." ja näitä tämmösiä. Ja kutosessa en ollut älynnyt kokeilla, että voisiko siinä mahdollisesti juosta, ennen kuin olin pelannut abouttiarallaa 25 tuntia....että näin....semmoisia mokia on myös, kuin että FF VIII:ssä minä AINA, siis AINA unohdan ottaa siltä Cidiltä sen Battle Meterin, kun se antaa ne todistukset......jesh.....
Sitten vielä yksi juttu, jonka johdosta hakkaan itseäni päähän puunuijalla vielä tänäkin päivänä: olin vasta tutustunut sen nimiseen hassuun peliin, kuin FF VIII. Noh. Junction -systeemi oli ihan uusinta uutta, joten ajattelin tietokoneen hoitaa sen puolen. Ja eikun vain Auto-Junction --->Atk, Def, vaiko HP? No totta kai HP, jotta pysyn hengissä. Sitten pelailen iloisesti eteenpäin. Vastaani tulee Cerberus. Olen aina tähän mennessä luottanut vain GF:iin. Cerberus käyttää itselleen Triplen ja sen jälkeen kaikille hahmoilleni Silencen. Jeah. En tunne Abilityä nimeltä Treatment, sillä Siren jäi matkan varrelle. On siis pakko yrittää muuten. Älyän: "Hei! Entäs Limit Breakit...?" noh, yritetään. Mutta ohhoh! Missäs mun kaikki Strenght on...? Ai niin.....mähän junctioitin kaikki parhaat jutut HP:seen......Vastedes on tullut hoidettua Junctioinnit itse..... :eh:
Nykyään nauran itselleni ja omalle tyhmyydelleni, ja olen oppinut kantapään kautta: Ennen kuin kehität hahmojasi yhtään sen isommaksi, opeta Ifritille Str-Bonus -ability. Kun laitat sen Squallille, ja pidät hänen Strenghtinsä mahdollisimman korkealla ja hänen Max HP-arvonsa mahdollisimman korkeana ja muuten HP:t alhaisena, elämäsi helpottuu huomattavsti, kun käytät kaikkiin vastuksiin hiukan Renzokukenia.....että silleen...tämmöistä on tää minun elämä.... :D
Davidson
16.9.2004, 12:21:26
Itselle ei onneksi ole hirveästi ja niin pahoja mokia sattunut, että peli-into olisi mennyt, mutta kyllä minäkin olen mokaillut, toden totta. Pahimpana varmaan pidän FFVII:n toisella läpipeluukerralla tapahtunutta unohdusta, jolloin yksinkertaisesti unohdin käydä hakemassa sen Huge Materian meren pohjasta CD2:lla. Kyllä ketutti sitten viimeisellä levyllä, kun aikomukseni oli ollut vetäistä peli (lähes) täydellisesti läpi, mutta se ei ollutkaan mahdollista, koska en pystynyt saamaan kaikkia Master materioita tämän kämmin takia!
Final Fantasy IX:ssa Cleyrassa möhlin myös aika pahasti. Tämä oli tilanne: Piti rottaperheitä ohjailla kylästä turvaan, mutta valitsin lähes aina väärän reitin, ja populaa kaatu. =) OK, no ei ehkä mikään iso möhli, mutta kyllä se pänni, kun ei osannut yhtään veikata oikein, mihin pitäisi mennä.
Final Fantasy X-2 aiheutti harvinaisen paljon harmaita hiuksia. Via Infinitossa kuolin muutaman kerran siihen väisteltävään, väijyvään örvelöön, jonka nimeä en nyt muista. Kerran olin yhden tason päässä seuraavasta kerroksesta, jossa tulisi loppuvihollinen vastaan, mutta tämä helkkarin hirviö pääsikin sitten yllättämään, koska näkökentässä sitä ei näkynyt, mutta joka odottikin pudotuksen jälkeen alhaalla, ja lopputuloksena päädyin suoraan surman suuhun! :prkl:
X-2:sta on jäänyt myös mieleen toinen tapaus, joka liittyy Thunder Plainsien arvoitusluolaan, jonka nimeä en myöskään nyt muista. Siellähän kertyy henkiökohtaisia tilastoja ja muuta sälää eri seinille, kun luolastossa kohtaa vihulaisia esimerkiksi. Noh, meikäläinenpä ei asiaa huomannut pitkiin aikoihin, ja jouduin tästä syystä pitämään hirmuisia tilastoja aina ja kirjaamaan joka helvetin asian!!! Ja näissä minun pitämissä tilastoissa tai laskutoimituksissa sattui monta kertaa joku huolimattomuusvirhe, ja sen takia jäin sitten liian usein jumiin johonkin oveen jumiin. Pääsin luolan läpi vasta huomattuani ne seinillä lojuvat vinkit, joiden avulla pystyin saamaan viimeisetkin vaikeammat koodit vihdoin ja viimein oikein. Ja eikä tässä vielä kaikki. Monen epäonnistumisen jälkeen aloin luulla, että luolastossa on pakko ottaa tappeluita vastaan, sillä oli omasta mielestäni laskenut jokaisen koodin tuloksen aina täysin oikein, ja arvelin, että tappelulukumäärän tulee päivittyä jokaisen oven aukaisun jälkeen, jotta homma ei tyssäisi. Tämän takia otin sitten tappeluita aina yhden kappaleen jokaisen oven aukaisun jälkeen vaihdellen No encounters -kyvyllisen tavaran ja normaaliin taisteluvarustuksen välillä. Eipä naurattanut totuuden selvittyä! Epätoivoisena sitä kokeilee kaikkea...
WonderAndy
17.9.2004, 6:53:32
Kaikissa kolmessa pleikka ykkäsen FF:ssä tein saman mokan: en kehittänyt tarpeeksi ja jäin johonkin paikkaan jumiin. Seiskassa jäin Temple of the Ancientsiin, jossa en päässyt Red Dragonia läpi (olen huono, enkö vain?) Kasista en muista, mutta johonkin jäin. Ja ysissä jäin sinne Terraan, missä piti ensin tapella Silver Dragonia, sitten Garlandia ja viimeiseksi Kujaa vastaan. Oli jo Garlandissa vaikeuksia ja muutaman kerran pääsin Kujaan asti. Mokani on siis laiskuus.
Squally-girl
24.9.2004, 14:49:19
No Final Fantasy 8:ssa mä menin Adeliin kun mulla oli jotain 24-27 levelliset ukkelit. Saatto yxki olla jotain 17-20. Ihme edes, että pääsin sinne asti. Pitänee kai alottaa alusta. :shy: Hupsista tosiaan.
Nyarlathotep
24.9.2004, 19:42:50
Mieleeni ei muistu nyt niin paljon mokia, mutta yksi oli semmoinen että olin aloittanut uuden saven FF9:istä ja minulla oli myös vanha seivi. Siinä ukot oli 99 lvl. Ozma tapettu kaikki mahdollinen oli tehty yms. Mutta sitten kun tallensin ekaa kertaa uutta savea niin seivasinkin sen vahingossa parhaan saven päälle. Kirosin itselleni mutta oli vain pakko elää tämän ikuisen virheen kanssa...
Mullekin on näitä mokia käyny vaikka kui hirveästi:
FFVII:
Viimeisin moka, mutta onhan niitä paljon muitakin, mutta ei vaan muistu mieleen: Olin juuri ennen Temple of the Ancietsia kehittämässä Aerista, jota en vielä siihen mennessä ollut kehittänyt lähes yhtään. Siinä sitten 3 tuntia olin tallentamatta peliäni, kehittänyt Aerista kahden muun lojuessa "kuolleina" maassa, kun sitten käy Junonin alueella niin, että kimppuun käy viisi cappawireä, Aeriksella hp:t keltasella- örvelöt tekee kaikki peräkkäin grand sparkia ja Aeris makaa kahden muun kanssa kuolleena maassa. Ja näin meni 3 tuntia hukkaan! :prkl:
FFVIII:
Olin jättänyt hommaamatta kaikki GF:t paitsi Carbunclen toisen cd:n alkuun mennessä ja pikkuveljeni oli myynyt itemeistäni kaikki tavarat lukuunottaen magical lamp:in, enkä siis olisi voinut enää saada GF:iä itselleni ja aloitin pelin alusta, jolloin menetin n. 30 tunnin pelin :( .
FFIX:
Alussa, kun en vielä osannut pelata, en tiennyt taikojen (Vivin ja Garnetin), aseiden ja armorien käytöstä yhtään mitään eina vaan automaattisella pistin aseet kaikille ja siinä jäi monta abilityä oppimatta :eh: . Siinä sitten yrittää peliä mennä läpi ensimmäisten aseiden ja taikojen kanssa ^^. Onneksi kuitenkin Cleyrassa huomasin, että Vivin eka staffi on jotenkin vaihtanut väriä siniseen ja on jopa parempi kuin ennen. Vasta sitten, kun olin jo päässyt pelin jo kertaalleen läpi, huomasin, että taikojakin voi tehdä useampaankin kuin vain yhteen hahmoon =) . Ja tietenkin olen myynyt kaikkia hyödyllisiä esineitä "rahanpuutteen" takia :eh:
FFX:
Tässä ei pahemmin ole tullut mokailtua muuten kuin eräs kaverini, joka vahingossa talletti parhaan seivini päälle oman parhaan seivinsä. Otti vähän päästä, koska tämä ei ollut a) hommannut itselleen lähes lainkaan vihulaisia sinne areenalle (itseltäni puuttui vain Cavern of the Stolen Faythistä muutama tonberry) b) hän ei ollut pelannut Blitzballia (oma joukkueeni oli ollut suhtkoht hyvä... no okei se oli ollut paras siihenastisista joukkueista) ja c) hän oli hakannut lähes kaikki Dark Aeonit Yojimbon zanmatolla :mad:!
Siinäpä ne mitä tällä hetkellä tullut mieleen. Muokkaan jos tulee lisää.
unknown
26.9.2004, 17:00:22
jaa-a, oliskos se, että seiskaa pelatessani olin pieni taapero(englannista en ymmärtänyt sanaakaan) enkä tajunnut sitä Cloudin naiseksi pukeutumis kohtaa. olin jumissa noin vuoden. Päästyäni pois Midgarista hahmot oli Lv. 25 ja Cloudilla oli Meteorain :D
Dorianthem
27.9.2004, 20:55:22
len minäkin munaillut aika paljon. Mukavin munaus oli, kun olin hommannut itselleni FF7 amerikkalaisen version. Olin kohdassa, jossa pääsee avaruuteen ja hupsis! tilttasi koko peli. No eipä tuo mitään! Kilttinä poikana ostin itselleni uuden FF7:nnen. Eurooppalaisen version! Kotona huomasin karmivan totuuden... :( Amerikikalaisen version tallennukset eivät toimi eurooppalaisessa versiossa! Minä en myöskään ollut tajunnut ALL- materioiden tärkeyttä! Minä poika vain menin ja myinne KAIKKI! Jäin myös Materia keeperiin KAHDEKSI VUODEKSI jumiin, koska en tajunnut kasvattaa hahmojeni tasoja! On ollut paljon muitakin munauksia, mutta kirjoitan niistä myöhemmin!
Setzer-44
28.9.2004, 5:42:29
Onhan niitä mokia tullut tehtyä.Eilen pelatessani FF4 taistelin Ashuraa vastaan ja oli vaikea tappelu ja sitten voitin ja menin ostoksille ja sitten majataloon mutta olikin rahat lopussa otin talletuksesta ja se oli ennen taistelua Ashuraa vastaan.Kyllä ottaa päähän.Muita mokia muista ja ne voi olla hyvin pieniä.
on se kun unohdin otaa FF7 avaruudesta ZeroBahamutin joka suututaa minua hyvin paljon. Sen jälkeen ei ole olut mieli pelata ff7 ihan heti. Mutta olen jo jatkanut sen pelaamista olen nyt loparissa. PS: ÄLKÄÄ TEHKÖ SAMAA VIRHETÄ :prkl:
Arthor
28.9.2004, 18:24:20
olin vikalla vastksella ex-deathilla(sillä puulla) nii annoin vahinkossa elixirin sille ku yritin paranaa omaa äijää ja se otti vähän päähän
Anime ja FF-fani
1.10.2004, 16:26:23
En oo aivan varma, mutta se tais olla kun olin FFVII Gelnikassa niin unohdin ottaa mukaan Conformerin, ja se palautui mieleeni vasta vikan pomon jälkeen.
Andros
1.10.2004, 23:02:15
Oma pahin tekemäni moka tapahtui FF 9:ssä, ja oli seuraavanlainen. Aloitin pelin alusta ihan kuin huvikseni vaan. Pelin loppuvaiheilla tallensin pelin epähuomiossa parhaimman tallennukseni päälle (kaikki eidolonit, parhaat aseet, armorit jne) Harmitti aika lailla, mutta siitä on jo toivuttu.
Sixpounder
4.10.2004, 14:16:34
Se on kyl aika nolo juttu... pelasin FFX:ää ja mä en vaan tajunnut eet miks tää ei kehity??????? no, sitte kaveri osti sen pelin ja alkoi pelaamaan... mä en päässyt yhtään eteenpäin siinä pelissä koska ei kehittynyt tyypit! pääsin seymoria vastaan mut sitte oli mahdotonta!sitten kysyin kaverilta että miten niitä kehitetään niin se sano että sphere grindillä... se oli aika nolo juttu kun en tajunnut semmosta juttua! mäkin olin ihmetellyt että mikä se spehere grind on? Vieläki nolottaa...
Kerroinko jo?
Pahin mokani oli seiskassa se kun en tiennyt mitä niillä All-materioilla oikeen tehdään? No onneks mulla oli auttava kaveri. Hän kerto että niitä voi yhdistää Restore-materioihin tai muihin vihreill värjättyihin materioihin. Arvakkaa potuttiko sillon, mut siitä on jo kauan...
Dorianthem
5.10.2004, 18:13:30
Mokiani oli se, että pelasin FFIX:n Ozmaa vastaan viisi tuntia ja se ei vain kuollut. Sitten se käytti pari kovaa taikaa ja... -niistää nenää ja itkee muistellessaan tapahtunutta- KAIKKI hahmoni kuolivat... :eh: :(
Nukkuva lohikäärme
6.10.2004, 17:42:02
Hmm.. En nyt muista mitään ultra pahoja.. mutta.
Pelasin taannoisena sunnuntaina FFX-2:ta
sitä kohtaa missä mennään Shinraa vastaan jotta saa Lady Luck:in
ja tuli viimeinen kierros, quota oli 48 ja se numero siinä keskellä oli kaksi... Tässä kohtaa ajattelin; HAA! Nyt sain sen! ...snif.. Mutta kun olin valitsemassa sitä ensimmäistä sphereä.. lipsahti kursori vahingossa kolmosen päältä kakkosen päälle ja jäin yhden pisteen päähän.. Se kismitti.. ja olin pelannut niin kauan sitä etten enää jaksanut vaivautua.. ja nyt pelaan sitä uudestaan... ;_;
Gift of Death
7.10.2004, 19:36:36
Eipä ole tullut pahemmin mokattua kuin että on jäänyt jotain tärkeää hakematta,kuten Tiduksen sigil. :eh: Mieti mieti.Hmm,nyt muistan,FF8:ssa jotenkin mulla jäi jotenkin yhessä laivassa 3 levyllä multa jäi tekemättä jotain ja se laiva hävisi ennen aikojaan.En edes tiedä onko se mahdollista. :huh:
Necrofobia
7.10.2004, 21:57:22
Ei minulla mitään pahoja mokia ole, en minä nyt sentään niin uuno ole. No myönnetään, mokia tulee useastikin varsinkin kun on väsynyt eikä pelaaminen kiinnosta niin silloin tulee tehtyä kaikkea sekopäistä.
Pahinta mokaa en voi sanoa koska ei tule mieleen mikä olisi niin äärimmäisen paha. Mutta on yksi toistuva moka valitettavasti. Eli siis curettaminen vihollisiin. Mistä lie johtuu, joskus vain taisteluiden kuvakulmat (viitaten 3d-finaleihin) ovat niin huonoja että curen nuolet näyttävät selvästi omia hahmoja mutta onkin vihollisen yläpuolella. Sitten ottaa päähän.
Myös toinen ärsyttävä moka edelliseen liittyen on se että ei muista esim. jonkun bossin absorb kykyä ja sitten nakkelee sitä elementtiä niskaan. Ja mikä pahinta, kerran kävi niin että en edes huomannut että paransin taioilla vihollista ja ihmettelin että miksei se jo kuole.
Battle meter... Whats that?
Minäkin löysin/huomasin tuon Battle Meterin vasta viime pelikerralla, tuo on kovin helppo missata. :) Kun valmistut SeeDiksi ja Cid pitää sen puheen ja jakelee todistuksia, sinun pitää välittömästi puhua Cidille heti kun pääset taas ohjaamaan Squallia ja Cid antaa sinulle tuon Battle Meterin. Mittari näyttää sinulle tietoa taisteluista, muistaakseni kaikenlaista pikkuturhaa kuten monta kertaa olet kuollut, monta hirviötä tappanut ja niin edes päin (peliä ei ole nyt käsillä niin en voi tarkistaa, mutta jotain tuonkaltaista siellä oli). Noita tietoja pääsi tarkastelemaan jostain sieltä Tutoriaali-valikosta.
Lisäksi tuota Battle Meteria pystyi jotenkin kehittämään Desert Prisonissa, kun käyt puhumassa jollekin miehelle joka istuu yhdessä selleistä. Muistaakseni miehelle piti antaa jotain (rahaa? ei voi muistaa), ja hän lisää mittariin jotain ominaisuuksia ja pääset katselemaan lisää jotain pikkuturhaa.
Juu, sortse vaan offtopikki. Ei ole nyt viime aikoina mitään mainitsemisen arvoisia mokia sattunut. :)
Frelial
15.10.2004, 13:26:09
Pahin moka oli se kun vahingossa myin ff8:ssa sen lampun josta sai Diablosin tai jonku vastaavan... Tai se kun asetin ff7:ssa sen savepointin kraaterin suulle ku en ensin älynnyt mitä sillä tehdään ;D
Shiloh
1.11.2004, 21:13:30
Minullakin näitä mokia riittää.
Final Fantasy seiskassa tein mokan mikä on aika yleinen sitä aloittaville. En tajunnut All -materian käyttöä ollenkaan. Myös Enenmy Skilleistä en ymmärtänyt mitään.
Kasissa mokasin siten, että etenin liian kovalla tahdilla enkä kehittänyt heppuja tarpeekis. Adelista vielä selvisin, mutta sen jälkeen homma meni aivan liian vaikeaksi. Onhan niitä muitakin. Myin taikalampun, en tajunnut korttipeliä ja menetin kaikki varteenotettavat kortit, en tajunnut drawaamista enkä junctioneita. Nyt olen (onneksi) päässyt noista mokista yli ja pelannut pelin onnistuneesti kaksi kertaa läpi.
Ysissä en tajunut abilityjen käyttöä. Luulin, että ne ovat aktiivisia vain silloin kun niihin on klikattu se pallukka vaikka sitähän opitaan silloin kun on se pallukka. En siis oppinut yhtään uusi abilityjä enkä tämän takia päässyt Gizamalukea pidemmälle. En myöskään kehittänyt heppuja tarpeeksi ja kohtasin vaikeuksia lähes koko ajan.
Kympissä taitaa olla ne perinteiset. Väärä suunta Sphere Gridissä, liian nopea eteneminen ja kaikki "bonukset" saamatta, jämähtää tiettyyn taisteluporukkaan ja sen sellaista. Niistäkin pääsi nopeasti yli.
X-2:sta en ole ihmeemmin pelannut, mutta tuli siinäkin jokunen möhläys tehtyä. Jämähdin parin ammatin kehittämiseen kullakin tyypillä ja tuloksena oli täysi katastrofi. En ole jaksanut aloittaa vielä uudestaan, mutta eiköhän sekin tule tehtyä tässä kohta.
Että sellaista. Piste tähän.
Janess
14.11.2004, 4:07:03
Mistähän sitä aloittaisi..?
FF VIII:ssa on tietenkin tapahtunut sitä, että on jäänyt drawaamatta tietyiltä bosseilta GF:iä. Mutta tuotakin tapahtui vain silloin, kun pelasin peliä aivan FF VIII:n ilmestymisen jälkeen, jolloin olin vielä pieni ja en tutkinut tarkasti alueita sun muita drawausmahdollisuuksia. Ja niinä aikoina jäi minultakin battle meter uupumaan. Mutta sen saa vielä haettua Cidiltä vähän ajan kuluttua Seediksi ylentämisen jälkeen.
Turhinta mitä mulle VIII:ssa on tapahtunut, on se että kun olin tallentanut pelin pelin viimeiseen mahdolliseen tallennuspaikkaan. Niin eiköhän meidän iki-ihana muistikortti, joka oli aikaisemminkin jo vähän reistaillut, pistänyt ruutuun viestin: "Error while loading data...". Tyyliin tuollaista. Mutta pahinta siinä oli se, että ensimmäistä savea ladatessani tuli error, toista error ja kolmatta error. Eih!! Minulla oli kolme savea kaiken varalta. Siis juuri tämän varalta.... :eh: Mutta onneksi isoveljeni oli samassa kohdassa ja sain pelattua pelin läpi hänen seivillään.
IX:ssä minulla kävi sillä lailla hassusti, että luulin, käyttääkseni tiettyä kykyä, minulla pitäisi olla sellainen tavara päällä, missä se kyky on. Enkä tajunnut edes sitä, että ne kyvyt, joita haluaa käyttää, pitää equipata. x) No eihän siinä paljoa niitä kykyjä tullut opittua.
Minulla kävi sama, että en tajunnut kuin vasta ensimmäisen cd:n lopussa että taian saa kaikille R1-painikkeesta, mutta ei se paljoa vauhtia hidastanut.
Ja sitten lopuksi vielä. Kyllä minullakin niitä kaiken maailman reflect-soppia on syntynyt. Ja absorb-juttuja myös. Ja muita pikkujuttuja joita en nyt tähän hätään muista.
Ja aivan lopuksi pahoittelen mahdollia kieliopillisia virheitä viestissä. Muutenkin viestin kieliasu saattaa olla hieman niin ja näin. Syyn saa varmastikin katsottua viestin kirjoitusajasta. Muuten kiitän ja kumarran. Päivän viimeinen viesti. Tai sanoisinko aamun ensimmäinen. :P
Choco&Mog
14.11.2004, 13:39:36
No sellanen moka esim., että yhesti FF kympissä heitin kaikki mun gilit vihkulle,
koska yks on sellanen isku. Eikä vihku siitä kummosemmin menettäny :eh: Sitte FF kasissa, mokasin sillee, että menin yhteen junaan, johon piti mennä. Pelasin sit vielä aika paljo eteenpäin, ja pöhkönä en tallettanu. :murjotus: Ja vielä seiskan moka. Olin saanu hyviä tavaroita. Sitte luulin Ruby Weaponia. "pikkumadoksi", ja törmäsin siihen ja kuolin tappelussa. :prkl:
Ruma Paskiainen
14.11.2004, 16:50:12
Mä pelasin FF7 piraa(eh... tota siitä on jo aikaa nykyään mul on jo ihan laillinen versio) ja jouduin täten käyttämään Gamesharkkia tietenkin onnistuin säheltämään jotain koodejen kanssa ja loudatessa tuli viesti että "File is ruined" oli justiinsa menossa tappamaan Sepirothia ja potutti niin ****** :mad: paljon... kaipa sitten ansaitsin sen kun pelasin piraattia olkoon tämä opetukseksi kaikille
:soso: ÄLKÄÄ PELATKO PIRAATTEJA!!! :soso:
FF8 Unohdan AINA siis AINA batle meterin...
R1n0a
14.11.2004, 17:02:22
pahin moka taitaa olla se kun ff9 olin just saanu ultima weaponin zidanelle. Sitten mä lähin hakkaamaan vihuja memoriassa ett sais expii. No mä unohin laittaa ultima weaponin käyttöön ja sitten tuli tappelu. ajattelin amarantilla heittää ultima swordin (tai jonku semmosen) chimeran niskaan. mä en heittänytkään ultima swordia waan -weaponin! enkä ollu savettanu n.999 tuntiin. kylläpä otti päähän! :prkl: Ja se vielä että mä en ollu kuullutkaan mistään "battle meteristä" ennen kuin tuossa ihan äsken se ottaa vielä enemmän päähän!
terve teillekkin
Vähentäkää turhia hymiötä! -SDNK
Eilen sattui kyllä tuossa Final Fantasy V:ssä niin paha moka, että on pakko vastata tähän aiheseen uudestaan.
Olin siis viimeisessä loppuvastuksessa Neo Exdeathissa ja johdin taistelua aivan ylivoimaisesti: kolme vastuksen neljästä liikkuvasta osasta oli tapettu ja olen lähes täysin varma, ettei viimeiseenkään osaan olisi tarvittu kuin pari iskua, jotta olisin voittanut pelin. Ensimmäinen moka tapahtui Caralla: miimikoin turhaan Lennan tekemän X-Magicin (Cure3-All+Flare), sillä hahmojeni HP:t olivat lähes täysissä, ja jos olisin heittänyt kaksi Flarea Exdeath olisi saattanut kuolla toiseen niistä.
No eipä tässä mitään, odottelin vain seuraavan hahmon vuoroa, Exdeath kun oli jo käytännössä vainaa. Tai niin ainakin luulin, koska sitten pamahti: ensinnä Grand Cross, joka onneksi vain aiheutti Butzille paralyze-tilan (saattoi tehdä muille hahmoille jotain muutakin, en nyt vain muista mitä), mutta heti perään tulikin sitten Maelstrom, ja Cara ja Faris, joiden HP:t vähenivät jatkuvasti minkälie hyökkäyksen seurauksena, kuolivat silmänräpäyksessä.
Vielä oli toivoa jäljellä, pystyisin nimittäin heittämään Lennan X-Magicilla kaksi Life2:sta. Mutta hupsistakeikkaa Lennan jäljellä olevat taikapisteet riittivätkin vain hädintuskin Cure3:een. Nyt iskikin paniikki. En voinut heittää Butzilla asiaa auttavia tavaroita, sillä hän oli paralyzessa ja Lennalla ei ollut Item-komentoa käytössä, koska hän oli Mimic! Siinä hötäkässä sitten unohdin Psych-kyvyn, jolla olisin voinut imuttaa Exdeathilta itselleni MP:tä ja hätäisesti heitin itseeni ensin Cure 3:n ja seuraavalla vuorolla puolivahingossa laitoin Lennan vain puolustamaan! Sitten Exdeath päättikin lopettaa leikkimisen ja pamautti minua Meteolla ja Cometilla. Arvatkaapa vituttiko. Onneksi pääsin sen sentään tänään läpi kehitettyäni hahmoja hieman.
mekäläisen mokat:pelasin FFIXä, tuli haaste ja meikä nukahti.
no sitten: oon pelannut FFVIII puoleen väliin junctioimatta mitään ja oon pelannut sen viis kertaa läpi enkä oo saanut ikinä battle meteriä.
ja jatkuu:mun paras FFVIIIn savetus:kaikilla ukoilla parhaat aseet,kolmella ukolla attack 255, samoilla ukoilla 9999 hptä, ja vielä kaikki kolme oli immuuneita kaikille elementeille. no huono puoli tossa savetuksessa oli että mulla ei ollut mitään hyviä kortteja, joten mää aloitin uuden pelin saadakseni parempia kortteja. kun olin lopettelemassa uutta peliä niin savetin sen kuten normaalisti:nopeasti ekaan muistikortin paikkaan.sitten mää aloin miettiä että mihinkäs kohtaan mää oikein talletin sen uuden pelin.
no, siinä sai vähän aikaa haukkoo henkkee kun katteli että mihinkäs se paras savetus on kadonnu.
että ei mulla maitään muuta oo tapahtunu.
Raiala
19.11.2004, 15:30:38
ffx:Oli blizballissa level 45 joukkue ja painoin vahingossa reset team data :D .
ffx2: Pikku siskoni pelasi ja pyysi minua tallentamaan. Seuraavana päivänä ihmettelin miten oman tallennukseni(Paine.lvl67,Yuna:lvl58,Rikku:lvl60)t al-
lennus oli kadonnut ja tilalla tullut tallenuus tyyliä chapter1 10%.
Muissa en ole pahemmin möhlinyt.
Tsaukki
19.11.2004, 16:12:57
Pahimmat mokat oli kun seiskassa piti vaihtaa Tifan ja Cloudin materiat muille ja painoin suoraan rastia,ja parhaat materiat jäi Cloudille ja joutui mulla otteleen pomoo vastaan ilman esimerkiksi parannus materiaa ja kun kympissä resetoin blitzballissa joukkueen ja samalla lähti wakan overdrivet.
Setzer-44
8.12.2004, 20:20:55
En nyt tiedä voisiko tätä pahimmaksi mokaksi sanoa mutta kerran otin Cyanin uneen mukaani Umaron,Sabinin ja Shadown.Kaikkia isoja tykkejä joten siksi otin mutta sitten kohtasin Dream Stoogesit (ne ovat parodia jostain koomikoista) ja ne kivetti delta attackilla Sabinin.Sitten en kerinnyt Shadowlla softittaa joten Shadowkin kivetettiin ja Umarolla no ei nyt tehdä mitään.Kattoin hetken hänen sooloiluaan kunnes karvapallo hakattiin.
Juu VIII:ssä aloitin uuden pelin ja ihan normaalisti tallensin(ja se onnistui lostavasti, ei mennyt minkään päälle), mutta sitten kun halusin katsoa vanhaa 150 tuntia pelattua tallennusta nii ajattelin vain että mitä se oikein kysyy ja painoin yes... sitten mietin miks ei tallennus avautunut ja huomasin että en ollu lopettanut edellistä peilä ja se save meni siinä.
Samassa tallennuksessa halusin saada parhaan kortin mistä plisi saanut wartrialeita 10kpl ja ajatuksissani menin vahingossa 4 CD:lle, ja otti kyllä päähän siinä vaiheessa.
Dorianthem
3.1.2005, 17:04:35
Heh...
FFVII:
Menin ja pääsin amerikkalaisessa versiossa avaruuteen ja cd hajosi :D. No eihän tuo mitään. Menin näppärästi ostamaan uuden pelin ja ihmettelin, että miksi se ei löydä tallennuksiani. No olin ostanut uurooppalaisen version ja amerikkalaisen version tallennus ei toimi eurooppalaisessa. Arvatkaa oliko hauskaa aloittaa peli alusta?
FFVIII:
No... Pääsin Ultimeciaa vastaan taistelemaan. Hahmot luokkaa 25 levelii... Arvatkaapa vain lopputulos...
FFIX:
Muut hahmot olivat kunnon Deluxe tappokoneita. PAITSI Quina. Oli hauskaa kokeilla voittaa se kivikautinentöpsöluuranko pelkällä Quinalla ja Zidanella. Olin muuten saada sydärin, kun luulin, että piti taistella niitä muitakin vastaan...
FFX:
No Tidus ei ollut oppinut vielä Hastegaa taistelussa Evraeta vastaan. Voitte varmaan kuvitella kuinka hyviä muut hahmoni olivat, kun Tidus oli vielä paras niistä... Mutta minä poika olin hyvin fiksu ja filmaattinen ja menin ja pölläsin enoni tallennuksen. Enoni tallennus:
-Pelattu 130 tuntia.
-KAIKKI ukot olivat Deluxe tappokoneita.
-VAIN dark aeonit tuottavat edelleen tuskaa.
-Kaikki aeonit
-Celestial weaponit
-Täydellinen blitzball joukkue(paitsi Keepa, kannattaa olla JUMAL)
Ja olihan se toinenkin juttu... Olin menossa keräämään Bikanel Islandille kaikki ne mömpit sieltä ja huomasin sen akan ennen Al Bhedien Homea. No, fiksuna poikana menin ja puhuin tälle rumilukselle ja hän pyysi minua etsimään kakrunsa. TIesin jo tässä vaiheessa, että täällä piti tulla Ifrit vastaan. No luulin jo piekäneeni Ifritin Zanmatolla(tiedän, häpeän jo tapaani käyttää Zanmatoa), mutta en tallentanut silloin ja TURPAAN TULI!
FFX-2:
No vedin pelin läpi. Hahmot luokkaa 25- levelii... :D
Amazing Red
3.1.2005, 20:21:34
Nuo hurjahaamun tarinat ei kuulosta oikeen uskottavilta ;D Ukot 25 levelisiä ja
Ultimeciaa vastaan mitenhän onnistuit muut vastukset voittamaan, ja kysynpähän vaan että eikö tunnu tylsältä pelata ffx.ää kun ei ole ite tarvinut uurrastaa vaan on saanut kätevästi kopsia toisen saven. Minusta se olisi varsin turhauttavaa kun ei ole tehnyt mitään työtä. Noniin nyt sitte itse asiaan. Minun pahin moka on kun ff8 menin tekemään Sacredista ellen väärin muista (kun en ole kasia pelannut moneen vuoteen) nii muutin niistä 100 megalixiriä. Niin en voinut todistaa serkulleni että minulla on kaikki kortit. :prkl:
Ukot 25 levelisiä ja
Ultimeciaa vastaan mitenhän onnistuit muut vastukset voittamaan
Jos et ole tajunnut, niin FF VIII:ssä vastustajien taso nousee omien leveleiden mukana, jotenka level-uppaamisessa ei juurikaan mitään järkeä ole, koska ei se statsejakaa kovin paljoa nosta. VIII:n pääsee helposti heikoilla leveleillä läpi, jos vain osaa pelata, on hyvät junctionit etc.. Itse olen tainnut pelata sellaisella sakilla, että Selphie oli 21 lv. ja Squall 33 lv. Eli siis paras ja huonoin leveli. Muut siitä välistä.
Setzer-44
3.1.2005, 20:46:49
Pelasin Final Fantasy I lähes puoleen väliin kun sitten en meinannut millään voittaa Karya.Ihmettelin miksi ukot ei iske kuten ne ei ollut iskenyt koko pelin aikana.Luulin että tyypillä voi olla 4 asetta yhtäaikaa mutta sitten koska luulin jos edessä on E- niin se ei ole varustettu.Sitten epätoivoissani laitoin aseet E- ja kas kummaa kaatui Kary helposti.Olin turhaan kärsinyt useat tappiot sen takia että en ollut tajunnut varustus systeemiä.
Amazing Red
3.1.2005, 21:20:06
Jos et ole tajunnut, niin FF VIII:ssä vastustajien taso nousee omien leveleiden mukana, jotenka level-uppaamisessa ei juurikaan mitään järkeä ole, koska ei se statsejakaa kovin paljoa nosta. VIII:n pääsee helposti heikoilla leveleillä läpi, jos vain osaa pelata, on hyvät junctionit etc.. Itse olen tainnut pelata sellaisella sakilla, että Selphie oli 21 lv. ja Squall 33 lv. Eli siis paras ja huonoin leveli. Muut siitä välistä.
Kiitos memo tuo on ollut minulle uusi tieto. :) No kyllä nyt harmittaa ku piti sillon kavattaa kaikki äijät 100 levelisiks. :prkl: No oli aika paha off topic viesti mutta tekevälle sattuu. Koitetaan nyt pelastaa vielä kertomalla toinen moka. Se kuuluu näin ffx.ssä tahkosin dark yojimbon todella kovalla tuskahiellä, mutta en tiennyt että se pitää tappaa monesti. Niin lähdin voitonriemuisena ulos ja sitten tulin takas niin säikähdin kuollakseni kun se mörkö tuli taas. :eek:
Dorianthem
3.1.2005, 22:17:50
ja kysynpähän vaan että eikö tunnu tylsältä pelata ffx.ää kun ei ole ite tarvinut uurrastaa vaan on saanut kätevästi kopsia toisen saven
Joo... On mua itteänikin hävettänyt tuo, mutta olen taas aloittanut uudestaan pelaamisen ja hahmoni ovat kymmenen kertaa paremmat kuin enollani:D. Ja oli se FFVIII niin pirun vaikea, vaikken niitä ukkoja kouluttanutkaan. En ole siis koskaan päässyt Ultimeciaa läpi:(.
Ja niita munauksia taas...
No FFVII:sä en tajunnut kuinka hyviä ALL-materiat olivat ja tyhmyyksissäni menin poistamaan ne kaikki. Eihän niitä mistään enään sitten saanut.
Nemesis90
3.1.2005, 23:18:59
Noh... Olen kouluttanut Aeriksen 100 leveliseksi, ennen kuin se kuoli ja sehän oli mun mahtava tappokone... Arvatkaa vituttiko sen jälkeen kun näin sen kuolevan...
Yleensä semmosia mokia tulee tehtyä kuten: Ensin reflect squallille jA sitten curaga squallille, koska hän on polvillaan TAI zellillä on zombie-status, parannetaampa hänet recoverilla. Siis, tapan omia hahmoja ihan vahingossa! On sitä joskus tullut laukaistua Ultima päin omaa näköä.... Hehheh!
YunaTheMage
4.1.2005, 16:22:43
No näitähän sattuu, että en muista IKINÄ Drawata muita GF:iä, paitsi Sirenin ja Alexanderin (FF VIII)... Sitten en ikinä onnistu tappamaan Cerberusta (FF VIII myös)... FF X:ssä taas huomaan, että Yunalla on zombie, kaksi muuta kuollut Yunalesca tappelussa Ja eikun vaan Lifeä kehiin, ja HUPS! Sehän lensi Yunalle... Sitten laitetaan hahmolle Regen, ei huomaa mitään. Päälle vielä Curaga, ja katsellaan, kun hahmo kuolee, olihan tälläkin zombie... Sitten olen heitellyt elixiirejä monille vihulaisille, esim. Evrae...
Ja sitten, tein aikalailla tyhmästi Final Fantasy X:än eräässä pahiksessa, jonka mainitsin jo, en vain jaksa laittaa toisia Spoilereita... (Laiska mikä laiska, :eh: ) Menin tekemään niin, että Lulu on ainoa hengissä, hänelläkin zombie, heitän Mega-Phoenixin. Lulu tietenkin kuolee... Sitten huomaan, että Yunalla ja Auronilla ei tietenkään ole Hastea, hehän heräsivät juuri henkiin. Ja eikös vastus tee juuri sen hemmetin Multi-Deathin... Vieläkin sitä muistellessani näytän tältä: :prkl: ...
Tuossa oli jo aikas monta mokaa, mutta ne onkin kaikki sanottu jo, kun tarkemmin ajattelen... Joten voitte poistaa viestin, tämä taisikin olla pelkkää spämmiä... :cry:
Taitaapa olla pahin mokani Final Fantasy 1:sä:
Juu, aloitin pelin ja menin linnaan kyselemään mitä pitäisi tehdä. Kun keskustelin kaikkien kanssa lähdin Garlandia metsästämään. Satunnais taisteluista juoksin pois koska "säästän energiani Garlandiin". Ja sitten menin Garlandia vastaan tappelemaan. Hävisin kuus-nolla.
Syy:
Levelit:1.
Ei aseita.
Ei panssareita.
Eikä yhtään taikaa, kummallakaan Magella.
Olen kasvanut kiinni siihen että varusteet saadaan automaattisesti pelin alussa... ;D
mul ny ei oo mitää niin NOLOA tapahtunu, mut kerran ku mä pelasin vitosta, nii mä vaa vedin sitä eteenpäin siit iha alust, ja sit ku se vaa oli nii helppoo ja helppoo, nii mä en jaksanu ollenkaa kouluttaa tyyppei... tyhmyyksissäni vaa vedin eteenpäin ja arvatkaas... no mä jäin jumiin!!! mun piti yrittää kouluttaa tyyppei, mut mä olin sellases paikas mis tuli vaa niit vastuksii mille mä en pärjänny ollenkaa... yrittäkääpä kouluttaa paikas mis vastukset hakkaa sun tyypit yhel iskul... :eh: ei oo ku pikkusen vaikeeta... no mä olin ladannu vaa sen vitosen koneelle nii mä menin suutuksissani POISTAMAAN SEN KOKONAA TIETSIKALT!!! Arvaatkaa ku vähä mua sapetti ku mul yhtenä päivänä alko himo pelaa vitost, eikä koko pelii löydy koko koneelt... =)
no sit mä kerran pelasin seiskaa seki oli niit alku-tunnelmii... mä olin siel isos pleissis mikä on joku 70 kerroksine... no ku tuli se hissivastus ja mul oli vaa Barret, Aeris ja Red... mä en ollu laittanu tyypeille materioit... KAIKKI PARHAAT OLI CLOUDILLA... no tietenkin itse olin niin tyhmä, kun siinähän kysytään haluatko poistaa materiat Cloudilta ja Tifalta... no en huomannut koko juttuu, nii mä vaa hyökkäsin sen tyypin kimppuun... (Olin tietenki poistanu VAHINGOSSA kaikki materiat tyypeilt...) no Aeris parans ku ei voinu ees heittää kenelläkää mitää Firee ym. taikaa... Barret iski ja Red vaa oli...oli seki sit aika hauskaa parantaa vaa ku Aeriski vaa pysty parantaa sil Limitillään... Mut IHME KYLLÄ: MÄ VOITIN SEN TAISTELUN!!!! ;D
ascalon
4.1.2005, 17:32:36
No FFVII:sä en tajunnut kuinka hyviä ALL-materiat olivat ja tyhmyyksissäni menin poistamaan ne kaikki. Eihän niitä mistään enään sitten saanut.
Jos mahdottoman tarkkoja ollaan, niin All-materioita voi ostaa Fort Condorista siinä vaiheessa kun keräilet Huge Materioita. Hinta taisi olla siinä 20000:n kieppeillä.
Niin, itselleni kävi sillai hassust', että kun FFX:ssä opetin Djose Highroadilla orukalle Stealia, niin tuhlasin siin aivan liikaa niitä Sphere Leveleitä, että Thunder Plainsilla eteneminen tyssäsi siihen kun hahmot kehittyivät liian hitaasti. Ei kiva. Pitänee aloittaa uusi tallennus.
Kun kerran pelasin ff8:a olin menossa taistelemaan edeaa vastaan ekalla cd:llä, olin niin perusteellisesti ajatuksissani että unohdin laittaa kaikki gf:ät ja muut sellaset ja kaiken lisäksi oli aika noloo kun olin just opettamassa kavereille sitä kohtaa... Nolottaa vieläkin pelata sitä kohtaa kun on muita läsnä... :D
Tonishi
4.1.2005, 18:51:57
Noh.. Kasissa en edes tiennyt mitään battle meteristä :D. No, tiedänpähän, että miten sen nyt saa :]. Täytyy hankkia joskus.. Sehän on varmaan hyödyllinen, jos se näyttää, mitä eri vihollisia on tappanut minkäkin määrän.. (Tonberry GF:än hankinnassa).
Toinen mokani oli, kun menin tekemään ensiksi FF VIII:ssä auraa squallille, mutta heitinkin sen lopparille ja sitten ultima viellä omien tyyppien niskaan :D. En muista mikä loppari oli kyseessä.
Noh.. Kasissa en edes tiennyt mitään battle meteristä :D. No, tiedänpähän, että miten sen nyt saa :]. Täytyy hankkia joskus.. Sehän on varmaan hyödyllinen, jos se näyttää, mitä eri vihollisia on tappanut minkäkin määrän.. (Tonberry GF:än hankinnassa).
Ei näytä montako mitäkin olet tappanut. Kynä ja paperia vain esille. Vain kuka on tappanut kuinka, monta ja montako kertaa on itse kuollut. Ja sama gf:lle
Dorianthem
5.1.2005, 3:54:42
No... Mun munaukset täyttäisivät montakin kirjaa, mutta tässä taas yksi
FFX: Taistelin Monster Areenalla jotain vaikeeta bossia vastaan. Mulla oli Yunalla Reflect. Näppärästi heitin Yunan päälle Ultiman, koska luulin että se kimpoutuu vastuksen päälle. No sehän sitten vaan tappo kaikki hahmoni ja olin pelannut sitä vastusta vastaan sellaset puolitoistatuntii...(surkeat hahmot oli silloin)
en muista vanhoja mokiani mutta tässä yksi uusin parin päivän sisällä tehty:
pelasin ff8:a ja olen siinä kolmos cd.llä ennen lunatic pandooraan menemistä. no missiona on kerätä kaikki mahdolliset. olin sitten menossa pieksemään jumbo cactuaria että saan GF:n. no onnistun pieksemään ja drawasin siltä vielä meltdownit kaikille. sen jälkeen jään vielä pieksemään cactuareja. Sitten lennän shumi villageen ja teen siellä erinäiset tehtävät. tyhmyyksissäni sitten ajattelin että pelaampas yhden korttipelin kylän johtajaa vastaa. hävisin. SQUALL-kortin. ajattelin pelata sen takaisin. lopputulos oli että en ollu seivannut liian pitkään aikaan ja olin hävinnyt 6 harvinaista korttia. vitutti. resetoin.
Archetype
5.1.2005, 22:02:50
Todellakin ärsyttävin "moka" tapahtui juuri lähiaikoina FF VII:ssa. Aloitin pelin itseasiassa sen takia, että saisin hankittua kaiken sen, mitä ennen en ollut saanut. Tähän lukeutui mukaan Vincentin viimeinen Limit Break. (Tässä kohtaa moni saattaa jo arvata miten tyrin koko homman, se on niin helppoa nääs.) Eli näinhän se meni: Vincentin kanssa täytyy vierailla siellä luolastossa sekä 2cd:llä että 3cd:llä. No, minäpä jostain satuin lukemaan, että tuon Limit Breaken saa vasta kolmannella levyllä ja näin ollen huomiotta jäi, että mukana mainittiin myös se että paikassa täytyy vierailla myös toisella levyllä saadakseen sitten myöhemmin tuon palkkion. Siinä se sitten oli. Ei tippunut Limit Breakea kun ainoa vierailu tuli tehtyä 3. cd:llä. Eihän tämä v*tuttanut, ei. Muuten vain sain hankkia uuden peliohjaimen.
- Kommander -
LW']Todellakin ärsyttävin "moka" tapahtui juuri lähiaikoina FF VII:ssa. Aloitin pelin itseasiassa sen takia, että saisin hankittua kaiken sen, mitä ennen en ollut saanut. Tähän lukeutui mukaan Vincentin viimeinen Limit Break. (Tässä kohtaa moni saattaa jo arvata miten tyrin koko homman, se on niin helppoa nääs.) Eli näinhän se meni: Vincentin kanssa täytyy vierailla siellä luolastossa sekä 2cd:llä että 3cd:llä. No, minäpä jostain satuin lukemaan, että tuon Limit Breaken saa vasta kolmannella levyllä ja näin ollen huomiotta jäi, että mukana mainittiin myös se että paikassa täytyy vierailla myös toisella levyllä saadakseen sitten myöhemmin tuon palkkion. Siinä se sitten oli. Ei tippunut Limit Breakea kun ainoa vierailu tuli tehtyä 3. cd:llä. Eihän tämä v*tuttanut, ei. Muuten vain sain hankkia uuden peliohjaimen.
- Kommander -
Mikäli oikein muistan, eikös se riitä, että käy siellä ensin, ja tulee about tunnin päästä takaisin. Onko sillä edes merkitystä, että millä CD:lä sinne menee? En tietenkään ole 100% varma.
Omenaweapon
6.1.2005, 9:13:15
no pahin oma mokani on ollut final fantasy x.ssä kun seivasin sen paremman seivini päälle tosin vahingossa mutta sitä parempaa seiviä oli pelattu yli 70 tuntia ja sitä huonoo n.35 tuntia ja pahemmaks menee annoin pikkusiskon 7.v pelata x.ää ja kun uudestaan yritin huomasin että tämä ihana siskoni oli tallentanu oma saveni päälle ja aikaa oli siinä sen pelaaamisessa menny noin 150 tuntii että siinä sitä sitten alotin uuden saven ja oon nyt gagazetilla ja peliaikaa tullu täyteen noin.21 tuntia
Archetype
6.1.2005, 12:12:45
Mikäli oikein muistan, eikös se riitä, että käy siellä ensin, ja tulee about tunnin päästä takaisin. Onko sillä edes merkitystä, että millä CD:lä sinne menee? En tietenkään ole 100% varma.Ikävä kyllä sinun tulee vierailla molemmilla levyillä kyseisessä paikassa.
- Kommander -