PDA

View Full Version : Koetko olevasi hyvä pelaaja?

Kreifi
10.9.2002, 3:52:16
Yksinkertainen kysymys, ei varmaankaan tarvitse asiaa selventää.

Itse koen ehkä olevani hiukan keskitasoa alapuolella tai sitten keskitasoa. Genrestä riippuen on kuitenkin vaihtelua. RPG peleissä katson olevani hyvä, ehkäpä jopa erittäin hyvä - jopa loistava. Tasohyppelyissä taasen olen todella surkea, Mariot sun muut menee kyllä, mutta vähänkin vaikeammat alkavat tökkimään todella paljon. Strategia peleistä tykkään kovin, mutta myönnän etten ole niissäkään kovin hyvä. Pärjään ihan ok, mutta moni varmasti kenkii minua munille niissä peleissä. Autopelejä onkin monenlaisia, eli niidenkin välillä voi olla eroja. Niissä olen yleisesti ottaen kohtalainen. NHL peleissä olin joskus voittamaton. Enää en tajua miten jaksoin pelata niitä. Kaksintaistelupeleissä olen kanssa aika huono. *huokaa* Aina kaverit mättävät turpaan minua mennen tullen. "Go Eddie!" Minun ainoa toivoni.

Minulla on yksi kaveri joka valehtelematta pesee 90% teistä pelissä kuin pelissä. ((Veikkani on kanssa hyvä pelaamaan, etenkin tasoloikkia.)) Kerran tuo kaverini meni pelikauppaan. Myyjä oli jossakin ajopelissä tehnyt uuden loistavan ennätyksen ja lupasi lippiksen sille joka onnistuu rikkomaan sen. Kaverini ei ollut ikinä pelannut kyseistä peliä, hän ei edes ole autopelien ystävä, mutta silti hän alitti tuon ajan. Itsekkin olen huomannut, että hän menee kohtia joissa minulla on ongelmia leikitellen läpi.
Toiset osaa...ja toiset ei.

Toki pelaamista - kuten monia muitakin asioita - voi harjoitella ja tulla paremmaksi. Minäkin olin varmasti hirveän surkea joskus 6 vuotta sitten. Mutta kertokaapa te nyt; olettko hyviä pelaajia tai koetteko olevanne sellaisia? *virn*

//Tosi paha typo ja näin paljon aikaa kulunut. Euro sille kuka huomaa missä kusi.

yksisiipi
10.9.2002, 7:15:17
Kai minä sellainen keskitason pelaaja olen. Ropeja/seikkailuja en pelaa kovin nopeasti, mutta läpi pääsen aina ihan miellyttävin lopputuloksin. Tosin Grandian hutkin tosi vauhdilla läpi, tasan 2 viikkoa. Kaksinpeleissä minulla on taas tapana hävitä usein, vaikka välistä voitankin. Esim. CTR, GT ja Worms. Sitten verkkopeleissä, ainakin räiskintäsellaisissa menee aika hyvin. En yleensä johda, mutta tappolistan kärjestä löytyy nimimerkkini, aina.

The death Magic
10.9.2002, 9:11:15
Kevyt ja Raskasstrategiassa olen hyvä vaikka sen itse sanonkin.

RPG:ssä olen hyvä voin sen sanoa näin.

Tappelupeleissä olen kohtalainen. Joskus jopa kun hyvin menee niin hyväkin. Mutta komboja en paljoa käytä.

Ja lopussa genreissä olen kohtalainen tai hyvä. Itseasiassa en koskaan ole ollut peleissä huono. En edes aloitusvuosinani. Red Alerttia pätkin menemään skirmishissä läpi tuosta noin vaan vaikka en sitä ollut pelannut. Jos strategiassa häviän(niinkuin Starcraftissa ja Warcraft1:ssä välillä) niin mietin aina uusia strategioita hyökätä ja voittaa. Ja lopulta onnistun jos innostusta piisaa. Joten voi sanoa että ihmispelaajankin voisin voittaa helposti ja jos en voittaisi heti niin ainakin joskus.

Mutta lopullinen arvosana on että olen kohtalaista parempi. Lupaan sen.

Potri
10.9.2002, 9:23:59
Doh, verrattuna siihen mitä ihmiset luulisivat, olen todella surkea pelaaja.

Konsoli ropeissa pärjään ihan hyvin, mutta kaikkein haastavimpia juttuja en jaksa ruveta yrittämään.
Ajopeleissä pärjään kohtalaisesti/huonosti, riippuen siitä milläinen peli on kyseessä. Realistisissa ajopeleissä olen täysin paska.
Stratekia pelit menevät kohtalaisesti, mutta muita ihmisiä vastaan minusta ei paljoa pelaamaan.
FPS:ät menisivät ehkä kohtalaisesti, mutta vähäisestä mielenkiinnostani johtuen ne menevät paskasti.
Tasohyppelyt menevät aika hyvin.
Kauhupelejä en korkeasta eläytymistasostani johtuen pysty edes pelaamaan.
Toimintapelien oppiminen vaatii jonkinverran harjoittelua.
Pahimmat puzzelepelit menettävät auttamattomasti miellenkiinnon jos ne eivät tarjoa muuta kuin ainaisia palikansiirtelyitä ja läbyrittejä.
Tetrikset sun muut menee aika hyvin/kohtalaisesti.

Ehkä pahin kompastuskiveni on motivaation puuttuminen. Jos en jossain kovinkaan hyvä, en jaksa kamalasti ruveta yrittämäänkään.

psaijai
10.9.2002, 11:07:07
Taitaapa tuo mennä siihen keskitasoon. Parjaan mielestäni aika hyvin useimmissa peleissä mut sit aina joskus tulee selaisia ongelmia joista ei selviä millään joten ei se ainakaan keskitasoa ylemmäks mene. Esimerkiksi Final Fantasyissa ei ole tullut ylitse pääsemättömiä esteitä niinkuin ei varmaan kenellekkään täällä. Itseasiassa en muoista peliä jota en olisi pelannut läpi paitsi selaisa joita en ole jaksanut pelata.

Riippuu tietysti vähän pelistä. Seikkailut, tasoloikat jä räiskinnät menee ihan OK mut esimerkiksi tappelu ja autopelit tipahtaa sit sinne ala sakkiin koska en oikein pidä niistä. Ei vain ole mun juttu ja se siitä.

Kokonaisuutena kuitenkin varmaankin siinä keskitasolla tai sitten ihan vähän sen alapuolella, mutta ei paljoa.

Banjo_Bill
10.9.2002, 11:13:24
En tiedä olenko hyvä vaiko paska. Kavereista ei ole vertailupohjaksi, sillä olen ainoa pelaaja. No, mitään koodeja tai läpipeluuohjeita en todellakaan ole koskaan tarvinnut (paitsi jos eteneminen tyssähtää johonkin ikävään bugiin), mutta se ei vielä tee minusta hyvää tai edes keskinkertaista pelaajaa.
Eriasia sitten on minkälainen on hyvä pelaaja. Esim. jossain beat'em upissa kumpi on parempi pelaaja sellainen joka runttaa vastustajansa ketoon, käyttäen 2-3 erikosliikettä/sarjaa, vaiko sellainen pelaaja joka uhraa suuren osan tehokkuudestaan siihen, että pystyy esittelemään käyttämänsä hahmon koko liikerepertuaarin. Samaa vertausta voi käyttää muihinkin peleihin: joku koittaa vetää raivoamalla Resident Evil 2:n läpi päälle 2 tuntiin ja joku toinen etenee rauhallisemmin, etsii kaikki jutskat ja läpäisee sen siiihen 3 tunnin pintaan. Itse suosin rauhallista pelitapaa, jossa koitetaan ottaa pelistä kaikki konstit irti (esim MGS2 on tällaiseen pelaamiseen erittäin hyvä).

(Kunnon) strategiapelit ja simulaattorit ovat minulle melkoisen vieraita pelityyppejä. Muuten minulle sopii mikätahansa genre. (Urheilu- ja Kilpa-ajo -peleihin olen kuitenkin korviani myöten tympiintynyt.) Tasoloikat menee helposti, jos sellainen eteen sattuu (helppous johtuu lähinnä siitä, että nämä pelit ovat suunnattu hieman pienemmille). Beat'em upit, toiminta-seikkailut, RPG:t ja puzzlet sopivat meikäläiselle hyvin. Tuskastuminen johtuu ennemminkin pelimekaniikan puutteista (pelattavuuden surkeus, bugisuus), kuin pelin vaikeudesta.
Nykyään pelit tehdään sentään läpi pelattaviksi. Toisin oli ennen C-64:n aikoihin, jolloin useat pelit olivat infernaalisen vaikeita. Olen ehkä hieman kehittynyt pelaajana, sillä nyt osa ennen-niin-vaikeista-peleistä on nykyään huomattavasti helpompia.

AlkoTanko
10.9.2002, 16:37:06
Siinä keskitasoa. Roolipeleissä tunnen olevani varsin taitava, kuten FF:issä, mutta sellaiset pelit, joissa vaaditaan sorminäppäryyttä, kuten Devil May Cry, ovat yllättävän vaikeita, koska käteni ovat vähän mitä ovat... Toimintaseikkailut, tyyliin Resident Evil, Silent Hill ja MGS menevät ankaran opettelun jälkeen oikein selkäytimeen ja vanhoina päivinä RE 2 meni läpi tunnissa kahdessa, vaikeammalla tasolla.

Tordragon
10.9.2002, 18:10:55
Tässä asiassa en edes epäröi sanoa, että olen helvetin hyvä pelaamaan. No, se voimasana voisi jäädä pois, mutta näin muuten: olen, siis. Eihän sitä tietenkään kaikkea voi heti ensimmäisellä pelitunnilla osata ko. pelistä, mitä nyt sattuukin pelaamaan.

Ja onhan tämä syystä: 7-vuotiaana sain Amigan ja siitä asti tähän päivään olen pelannut, eli sen 14 vuotta. Ei se koko elämä ole enää, joskus murros/teini-iässä se oli, mikä olikin sitten hyvin valitettavaa, mutta siitä viis. Suosikkigenreä ei ole, kunhan se vain on tarpeeksi monimutkainen, uudelleenpelattava ja hyvin in-depth ja sitä rataa. En minä kevyitä pelejä osaa pelata, sellaista missä tarvitaan yhden napin painallusta ja niin edelleen, mutta en minä niistäkään kieltäydy, jos se siitä on kiinni. Voin olla yhtä hyvä Rainbow Islandissa kuin Metal Gear Solidissa, tai jotain vastaavaa.

Tietenkin ropet ovat olleet kova sana kautta linjan, myös mättöpelit aina Mortal Kombatista Street Fighterin kautta Tekkeniin. Ajopelit, ja yleensäkin urheilusellaiset eivät kiinnosta, voisin sanoa, ettei ollenkaan. Kuitenkin aina sen verran, että hyväksi sellaisessa pääsee ja nopeasti.

Jaarin jaarin..

RBelmont
10.9.2002, 18:44:47
Vastaan rehellisesti: OLIN hyvä pelaamaan, KUNNES minä tulin idiootiksi (miten? en tiedä).

Oli vuosi 1993 jolloin sain ensikosketuksen pelien maailmaan. Pelin nimi oli Bubble Bobble jota tuli silmät soikeana pelattua monta tuntia. Luonnollisesti en päässyt muutamaa kymmentä jaksoa pidemmälle.

Eli, harjoitus tekee maailmanmestarin. Varhaisteininä tuli pelattua todella paljon (n. 3 h päivässä). Ja pääsin pelejä jopa läpi. Suurimpia saavutuksiani on varmaankin NHL 99 mestaruuden voittaminen. Se oli haaste! huhhuh! puuh! puuh!

En nykyään pelaa paljoa ja se näkyy läpäistyjen pelien määrässä. Olen pelannut noin 50% kaikista omistamistani peleistä. En tiedä miksi en pelaa....ai niin se johtuikin minun tyhmyydestä. Voi hitsin hitsi minun kanssa jos toisenkin. Löytyyhän hyllystä aivojen kehitys pelejä, kuten esimerkiksi carmageddon. Vandal Hearts 2:ssa ei tehdä muuta kuin hakata aivottomana vihollisia (todella typerää). Että minua ärsyttää nuo väkivaltaiset pelit! Pitäisi lailla kieltää!

Niin joo... minä olen hyvä autopeleissä ja puzzlepeleissä. Rpg pelit eivät ole oikein minun alaani.

Typeryydestä sakotetaan...ei voi mitään.

Kreifi
10.9.2002, 20:55:14
Originally posted by Potri
Ehkä pahin kompastuskiveni on motivaation puuttuminen. Jos en jossain kovinkaan hyvä, en jaksa kamalasti ruveta yrittämäänkään.

Minulla on sama juttu. Kiinnostus tasoloikkia kohtaan on niin vähäinen, että en jaksaisi pelata, vaikka läpäisystä maksettaisiin. Viisi kertaa samassa loikassa epäonnistuminen tietää heti koneen sammuttamista ja kiroilua. Opi siin' nyt hyväksi pelaajaksi. Noh, onneksi se on mennyttä sillä enää en moiseen "sontaan" koske. *mutin*

Kassi
11.9.2002, 13:02:19
Riippuu ihan genrestä. Tappelupeleissä malliin Tekken ja kolmdeeräiskinnöissä kuten Kveik pikkusiskonikin varmaan veisi minua kuusi nolla. Sama urheilupeleissä, kuten vaikka NHL XXXX:ssä.
Strategiapelitkin ovat vähän niin ja näin; wanhoissa X-Comissa olen harjaantunut aika hyvin, ja vuoropohjaiset naksuttelut kuten Sid Meier's Alpha Centauri ja Civilization II ovat toinen luontoni. Reaaliaikastrategiat ovat liian hektisiä minulle.
Roolipeleissä olen ehkä keskitason pelaaja; Final Fantasyita on tullut hakattua jonkin verran (yllätys) joten ne hallitsen, Fallout ja Baldur's Gate 'menevät'.

Shai
11.9.2002, 18:23:59
Keskitaso/Hyvä. Riippuu tietysti peli genrestä ja peleist'. Puzzleissa en ole mikään hyvä sen voin suoraan sanoa.

nox
11.9.2002, 18:53:22
Olen mielestäni melko hyvä useimmissa peleissä mitä ylipäänsä pelaan. Un-real tournamentissa olen aika äpärä. Samaten Half-life oli aika helppo. Kamalasti en ole muuten pelannut yleensä ottaen. Resident evil kolmosen pelasin mutta siinäkään ei ollut kamalasti vastusta vaikka pelotti aika perusteellisesti. Yksi lempparipeleistäni on Grim Fandango joka oli todellinen aivoriihi ensimmäisellä kerralla. FFVII oli ensimmäinen RPG ja oli myös ensimmäisellä kerralla todella hankala. Strategiapeleissä olen aivan surkea ja samaten taistelu- ja autopeleissä. Tasoloikkaa en ole harrastanut sitten Crash Bandicootin jäkeen jossa mulla kesti ikuisuus vetää se läpi.

Ronin
12.9.2002, 7:32:48
No jaa...
Minä en ainakaan ole hyvä älyllisissä peleissä,tietenkenkin nekin kiinostaa.

Kaikki missä vain Tapetaan olen hyvä mutta en huono häviäjä.
No auto peleissä esim formula niin antaa sen olla mutta tietenkin missä saa purkaa aivan saamaristi Agressiota niin hyvä homma.

Nyrkeily pelitkin ihan hauskoja...mutta emmä koe olevani mikään hyvä vain sellain joka vain tykkää pelata omanmielen mukaan.

Stragedia pelit on kyllä yksi suokikeistani joissa on rpg tyyliä esim:
Warcraft 3.
Parasta antoa on minulle ollut Diablot koko sarja,IceWind Dale,FF7,nyt iloittelen NWN.
Ei kuitenkaa koko elämä pelkkää peliä ole.

Raziel86
12.9.2002, 9:00:04
Minun alaani peleissä ovat kaikki taistelu pelit. Sreet fighter ja D.O.A 2 on alkanut olla jo liian helppoja mutta Tekkenissä häviän aika usein. Roolipelit mennään läpi ihan sukkelaan, strategiat ei ole minun alaani läheskään.

Scalio
12.9.2002, 10:30:26
Minäkö hyvä pelaaja? *kuolee nauruun* Minä olen aivan pska pelaaja. Missään pelityypissä en loista, mutta kädetön olen useammassakin.
Jos nyt mennään aivan basic-pelaamiseen, niin voisi sanoa, että pelit kuten Diablo (tai muu yhtä paljon "taitoa" vaativa) menee ilman vaikeuksia, mutta jos tasoa lisätään...
1st person shoottereissa en enää hengissä pysy ja C&C ja kumppanit voin suosiolla unohtaa.
RPG pelit menee ihan keskiverrosti, luulisin, kunhan en ala yrittämään mitään liian hehkeää.
Toivoisin olevani parempi pelaaja kun on niin kovin ikävää saada aina selkäänsä lähes kaikessa mitä kaveriporukassa pelataan :(

Rachel
12.9.2002, 12:13:19
Riippuu tietenkin pelityypistä. Strategiapeleissä olen ihan huono, kun taas sellaiset genret joita olen pelannut enemmän sujuvat paremmin. Toisaalta on paha mennä arvioimaan pätevyyttäni pelaajana kun ei ole kunnon vertailukohtaa. Jotkut kavereistani pelaavat, mutta eivät niin addiktiivisesti kuin minä. Mistä siis teidän millainen on keskivertoa parempi pelaaja?

Pelaajien ihanne on varmaankin olla Power Player, henkilö joka pelaa läpi pelin kuin pelin ilman huijauksia ja vinkkejä, oli se miten haastava tahansa. Itse ainakin haluaisin olla sellainen. Kun on tällainen tavoite, ei voi pitää itseään todella hyvänä pelaajana. Olen siis varmaan sitä keskitasoa, roolipelissä ehkä hieman yli keskitason.

Celeb
12.9.2002, 12:41:34
RPG - On vaikeaa sanoa etten osaisi pelata näitä. Pelaan ja teen kaiken yksin. Minulla ei ole veljeä jolla voisi peluuttaa muutamat tuhannet levelit, blitzpallot ja sen sellaiset. Kaiken parhaiten oppii itse pelaamalla eikä kysyä toisten taktiikoita. Toi viittasi sellaisiin perusjuttuihin.

Mätkintä - Joo. Joskus olin tosi hyvä näissä. Yoshimitsulla ja Jinillä osasin melkeinpä kaikki liikkeet Tekken 3:ssa. En jaksanut vain pelata sitä kun joskus kavereiden kanssa pelasin niin he käyttivät samaa raukkamaista taktiikkaa; yhtä ja samaa potkua ja suojasivat koko ajan kunnes saivat tilaisuuden.

Autopelit - Täytyy ensin oppia jokaisen tietyn auton fysiikka, kuinka se kääntyy, nopeus ja muut jutut. Gran Turismo 3:ssa on vaikeaa koska vauhdintunne on epärealistinen. Mutta monipuolisissa peleissä kuten GTA3, niissä olen aika haka. Ajamaan autoakin vaikka :).

Puzzlet on niitä pelejä joita en nyt hyvin osaa.

Hessu
12.9.2002, 21:24:24
Kaipa sitä roikutaan siinä keskivertaisten pelaajien joukossa. En koe olevani mikään huippupelaaja, mutta en myöskään mikään aivan surkea...
1rst personeissa en loista sen kummemmin, varsinkaan netti sellaisissa :( (paitsi joskus onni potkaisee). RPG:t menevät ihan hyvin, siis en ainakaan kesken joudu jättämään. Strategiassa taas en ole mikään kummempi, keskivertoa alempana.
No mitäs sitä sanoisi kuin että olen ainakin kunniakkaasti vetänyt ff7:män 3 kertaa läpi :D

Caesar
13.9.2002, 16:35:32
Kaippa voisin itseäni kutsua hyväksi pelaajaksi. On meinaan sen verran kauan tullut jo pelattua pleikkaa.
Ehkä ainoa kömmähdys kivi on nuo ajo-pelit, tuppaa näet meneen hermo niitten kanssa.
Niin no, kokemuksella pääsee pitkälle.

Rowena
14.9.2002, 9:56:29
Joissain peleissä oon ihan hyvä, esim. Tekkeneissä. Tai no, välillä mun on siinä vaikeaa voittaa mun 6-vuotiasta serkkua, mutta se käyttääkin koko ajan samoja liikkeitä. Mä pyrin tekemään erilaisia liikkeitä. CTR:ssä oon hyvä, kun osaan kaikki kentät ulkoa ja yleensä aina voitan siinä. Tasohyppelyissä oon myös hyvä. FF:issä oon myös kohtalaisen hyvä. Perinteisiä ajopelejä en osaa ollenkaan ja rallipeleistä en jaksa kiinnostua. Elikkä oon varmaan keskivertainen pelaaja =/

Ruhve
15.9.2002, 10:22:10
on kyllä pakko kehuu että tunnen olevani hyvä pelaaja. ei kyllä tule yhtään semmosta peliä mieleen missä olisin ollut huono. kaikki pelit ovat kylläkin alussa jopa todella vaikeita mutta kun on vähän aikaa pelannu niin ne sujuvat minulta loistavasti. ajopelit ovat ehkä mun heikoin alue kun niitä tulee pelattua vähiten, mutta niissäkin tunnen olevani sellainen keskitason pelaaja. pakko on kylläkin tunnustaa että pikku veli on minua parempi pelaaja, mutta yritän kovasti tulla paremmaksi. :D

Rafalski
26.9.2002, 12:21:47
Riippuu pelistä. Pidän itseäni melko hyvänä pelaajana, mutta strategiapeleissä en ole hyvä sillä ne eivät ole minun makuuni sitten yhtään.

marvin
27.9.2002, 12:27:14
Kokenut pelaaja minä olen, mutta hyvästä en tiedä. Jos verrataan pelien yleiseen "tekoälyyn" olen voittamaton, mutta ihmisvastustajia vastaan tuleekin sitten seinä vastaan, usein.

Roolipelejä en hirveämmin harrasta, mitä nyt Final Fantasyja tulee mätkittyä harva se kerta ja niissä olen mielestäin hyvä, ei kai täällä nyt kehtaa paljastaa huonokaan olevan :eh: . Tosin kuten Potri, en itsekkään jaksa välttämättä tehdä peleissä kaikkia extra-juttuja. Minulle riittää kunhan pääsen tekeleen edes läpi...

Tasohyppelyt menevät aika iisisti, sillä niitä on tullut pienempänä hakattua, tosin enää pitkään aikaan en ole tasohyppelyihin koskenut, ICO poikkeuksena.

Urheilupelitkin ovat aika tuttua tavaraa, varsinkin jalkapallo- ja ajopelit. Varsinkin "simut" ovat lähellä sydäntä.

Muissa genreissä olen sitten enemmän tai vähemmän vietävänä osapuolena, varsinkin mätkinnöissä ja räiskinnöissä olen melkein aina tuuliajolla.

Summary: Kai minäkin lukeudun siihen harmaaseen massaan...

Pinchi
27.9.2002, 20:24:49
Miten sen nyt ottaa, kärsivällinen ainakin -toisinaan. Luulen että olen juuri sitä suurta keskitasoa, tasohyppelyt ovat helppoja, mutta esim. Final Fantasyissä saattaa olla joitain kohtia joita täytyy enemmän miettiä.

mutta mikään ei voita sitä tunnetta, kun on tahkonnut esim. FF7:aa kärsivällisesti monta tuntia, ja sitten voittaa Weaponit leikiten. Silloin sitä tuntee olevansa hyvä pelaaja, ne ovat niitä elämän pieniä ilonhetkiä.

Archux
27.9.2002, 23:36:09
Olen varsin hyvä pelaaja. Kaikki pelit tulee vedettyä suhteellisen helposti läpi ja netissäkin potkin päät rullalle aika usein. Ennen olin lähes guru FPS peleissä, nykyään olen varmaankin parempi strategioissa. MMORPG:eissä taas tunnun oppivan pelin salat todella nopeasti. Esim. viimeksi kun pelasin Earth&Beyondia, eräs henkilö sanoi että kylläpäs sinä tiedät paljon tästä pelistä. Varsin hauskaa kun ottaa huomioon että minulla ollut peli vasta 3 päivää tuossa vaiheessa.

Ra
28.9.2002, 9:15:30
No kaikkihan nyt tappelu peleissä osaa hyvin. No FF:ät on menny aika helposti ja sitten jotain muitam RPG:itä menee silleen kohtuullisesti. Joitain urheilu pelejä osaan aika hyvin. Oppinut paljon kun pikku-broidilla on niitä hirveästi ja sitten aina sitä vastaan pelaan. Auto peleistä en ole ihan varma kyllä niitäkin suht koht hyvin.
Kyllä yleensä pääsen aika helppoon pelit läpi joten olen siinä keski-tason kohdalla, ehkä vähän yllä.

blind
28.9.2002, 10:13:39
RPG:ssä oon mielestäni kohtalaisen hyvä, vaan niissä paremmuuden mittaaminen on aika vaikeeta.
Quake, CS tyylisissä räiskinnöissä olen mielestäni aika haka, on niitä tullut sen verran pelattua.
Strategia ei oikeen suju...

Roakel
28.9.2002, 10:17:12
Sanotaan vaikki niin että olen tasohyppely peleissä ja tappelu peleissä hyvä, pelaan ne aika nopeasti läpi ja ne ovat aika helppoja. RPG peleissä olen aika huono, minulla kestää kauan päästä sellainen peli läpi.
Olen myös huono löytämään RPG peleissä salaesineitä jne.

Safir
28.9.2002, 20:22:21
Voisinpa sanoa, että keskitasoa.

Useinpia RPG:tä olen hyvä pelaamaan. Ne eivät tuota miulla sen kummemmin vaikeuksia. Varsinkin Final Fantasyissa voisin sanoa olevani aika hyvä, ovat ne ihan kohtalaisen vaikeita pelejä, muttei minulla seiskassa kun sitä pelasin, ollut ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Ehei. Minä vain olen ihka hyvä niiitä pelaamaan. :)

Tasohyppelypelit ovat melkein eri asia. Niissä voin sanoa olevani kohtalaisen hoono. Olen minä eplannut esimerkiksi muutamiä läpikin, mutta joitain niistä en yksinkertaisesti vain ymmärrä, joten en läpi pääsekkään. En ole oikeastaan ikinä ymmärtänyt, mikä niisssä nyt niin paljon kiehtoo. Useimmissä niistä on kyllä haastetta minulla, mutta mielummin tuhlaan aikaan ropejen parissa.

Tappelupelit on kivoja. ^_^ Niitä tykkään pelata, varsinkin Tekkenit ovat sydäntä lähellä. En ole niissä nyt aevan huono, kyllä minä pärjään, useimmiten sillä tavalla, että ihan vahingossa käyttelen tuhoisia iskuja vastustajiin. Hyvin olen pärjännyt sillä tavalla. Koskaan en ole mitn. t.pelia läpi päässyt, mutta toisaalta ei ole ollut mahsollisuuttakaan, kun en omista yhtäkään.

Muunlaisista, kuten urheilupeleistä en oikein välitä, joten empä ala nistä mitään höpöttämään tähän.

Silver Wolf
30.9.2002, 9:08:24
"Tapa toinen ennekuin se tappaa sinut," niissä peleissä en ole hyvä, ellen sitä multiplayerissa. :) Tuntee vastustajansa.

Stragedia pelit ovat oikeastaan aika helppoja minulle. Taas itsekehuja.

Voisin sanoa, että keskivertainen.

ShadowZero
3.10.2002, 7:41:04
RPG:ssä olen hyvä ja sillä sipuli
pelaan yleensä rpg:t läpi hitaasti ja varmasi mutta joskus ne menee yllättätvän nopeasti läpi kuten granstream saga (kolme päivää)
srategia peleissä tunnen olevani hyvä :D

Cloud
3.10.2002, 8:54:27
Thmm... hyvän pelaajan määritelmä uupuu, mutta kaippa sitä jotain osaa sanoa.
Yleisesti ottaen pärjään kaveripiirissä lähes pelissä kuin pelissä, mutta melkeinpä kaikissa löytyy joku joka on hieman parempi. Internetissä tulee yleensä roikuttua FPS:iä jauhaessa siinä kärkipäässä, harvoin kärjessä.

RPG:t ovat varmaan se kovin osa-alueeni, ja niitä tulee jauhettuakin eniten. Reaaliaikastrategiassakin olen kohtuullisen hyvä, tosin tässäkin riippuu kehen verrataan. Myös FPS-pelit menettelevät kohtuullisen hyvin, varsinkin kun sai hiiren lagittamisen taas katoamaan.

Sen sijaan tappelupelit ja NHL kavereineen toimivat periaatteella painellaan nappeja ja katsotaan miten käy. Ja niinhän siinä käy että pikkuveli pieksee, tosin niinhän pikkuveljet pieksevät kaikessa mikä konsoleilla pyörii, jos sitä on PS:n ohjaimeen tottunut niin sillä vie näppis+rotta+joikkari-ihmistä.

Echo
3.10.2002, 16:33:03
PC:n 3d-räiskinnöissä en ole mikään huippu, sillä ne ovat usein liian nopeatempoisia. Ghost Reconin tyyppiset hidastempoisemmat pelit sen sijaan sujuvat melko hyvin. Konsolipuolella fps:stä ei ole kokemusta lähinnä kuin Goldeneysta ja Perfect Darkista, joissa olen aika hyvä ja joskus voitan jopa Kaalinkin ;)

RPG:t ovat helppoja, sillä ainoat jumituskohdat ovat yleensä jotain typeriä puzzleja, joita en vain ole hoksannut (tarkoitan nyt lähinnä FF:iä).

Autopeleissä pärjään hyvin, mitä tukee QoTD -miitin yhteydessä pelatun Sega Rally 2 -kisan voitto :D GT:t ovat menneet helposti läpi, joskaan vaikeimmista lisensseistä en koskaan ole kaikkia kultamitaleja saanut.

Tappelupeleissä en ikinä ole ollut kovin hyvä, sillä niissä pärjätäkseen pitää opetella paljon liikkeitä ulkoa, enkä jaksa sitä.

Tasohyppelyt sujuvat ihan hyvin, ellei kyseessä ole ärsyttävää millintarkkaa puuhaa.

Megamaneissa olen ihan paska.

Strategiapeleissä pärjään kohtalaisesti, tai sen alle. Niitä pitää harjoitella paljon ennen kuin pärjää kunnolla, ellei kyseessä ole Red Alertin tyylinen rushaustaktiikalla läpäistävä peli.

Riku-
4.10.2002, 8:26:53
Riippuu täysin genrestä ja pelistä. Tasoloikat ovat yleensä sen verran helppoja, että ne menevät ilman vaikeuksia läpi. RPG:t ovatkin sitten hieman haastavempia, ja siten myös parempia. Joissain vanhemmissa peleissä (esim. Rogue Squadron) tunnen olevani keskitasoa parempi, kun peli on menty täydellisesti läpi ja kaverit hakataan 3 VS. 1 -multiplayerissa.

gosu
4.10.2002, 10:31:07
enpä oikeestaan tiedä olen varmaan keskiluokkaa
en ole kovin hyvä pelaamaan jotain counter strikee mutta taas ssx voittamaton (meilkein) ja olen ihan hyvä roolipelessä sun muissa hässäköissä .Olen myös aika hyvä Ratkomaan ongelmia

Magic Munakoiso
5.10.2002, 11:36:01
Konsoli-RPG:t menevät lävitse yleensä ilman tuskia; olen pelannut niitä jo monen monituista vuotta. PC-RPG:t ovat sitten aivan toinen juttu, yleensä kyllästyn niihin ennen kuin pelaan ne läpi, koska minulla on taipumus tutkia pelin jokainen kolkka. (Näen edelleenkin painajaisia Daggerfall:ista :P )

Tasoloikissa olin joskus guru, mutta lopetin niiden pelaamisen sen jälkeen, kun ne alkoivat mennä liian helposti läpi --> vain vähän vastinetta rahoille. Nykyisin en niitä pahemmin pelaile, ja 3-d tasoloikissa olen vain keskinkertainen. Sen sijaan esim. Super Mario World menee edelleenkin läpi 'vaikka silmät selän taakse sidottuna'.

Stragiapelejä tykkään pelata, mutta en ole oppinut vielä vyörytystaktiikka kehittyneempää toimintatapaa, joten nettipeleissa ottaisin turpaani varmaankin 10-0.

Toimintapelit, kuten Mega Man, Contra, Turrican tms. menivät ja menevät läpi yleensä päivän tahkoamisen läpi.

Tappelupeleissä luulin olevani hyvä, kunnes vierailin japanilaisessa pelihallissa. ;) Joka tapauksessa jälleen kerran pesen muut ihmiset vanhoissa 2d-mätkinnöissä, mutta Tekken tms. tuntuvat menevän rämpyttämällä. Pitäisi varmaankin ostaa joku Tekkeni, että saisi vähän touchia siihen.

Rallipeleistä olen hyvä Mario Kart:issa tms. 'epärealistisissa' ajopeleissä, sen sijaan nulikat varmaankin nauraisivat, jos näkisivät minut pelaamassa jotakin Gran Turismoa.

Yhteenvetona voisin todeta olleeni joskus Power Player, eli pelit menivät läpi ilman vaikeutta, mutta nykyään en enää pelaa niin paljoa, että pelit olisivat helppoja.

__

urho
5.10.2002, 11:53:37
Tasohyppelyissä ja strategia peleissä olen mielestäni sellaista kasin tasoa. RPG:ssä taasen ysin. Autopeleissä olin joskus melkeen voittamaton, mutta innostus niihin meni aika nopeasti ohi. NHL ja Fifa peleissä olen kuolematon vieläkin. Aina on kavereiden maalitötteröt auki.

Sitten Tony Hawk peleissä olen kans ihan hyvä. Niissäkin kaverit jää melkein aina hopealle.

Eli koen olevani sellainen peruspelaaja :)

Crow
5.10.2002, 19:44:54
Riippuu toki genrestä aika paljon, mutta yleisesti sanoen en koe olevani keskitasoa parempi pelaaja. Kärsivällisyyttä ei minulla peleissä ole juuri ollenkaan, eli en esim jaksa pelata pelin tylsää alkua läpi päästäkseni kiinni itse asiaan. Se on ikävää, koska sen takia yli puolet peleistä jää kesken. Roolipeleissä olen varmaankin kohtuullisen hyvä, mutta sitten taas auto- ja action-pelit ovat heikko kohtani.

Lord Angsaar
5.10.2002, 20:03:25
Kai minä sitä keskiluokkaa olen. Pelaan roolipelejä ja joka ikisen roolipelin jonka olen aloittanut, olen pelannut läpi hyvin mielin. Pidän myös strategia peleistä mutta niissä en ole mikään mestari... Sitten on esim. Diablo, jossa olen mielestäni todella hyvä...

-Rixu-
8.10.2002, 10:21:45
Olisihan se kiva ajatella, että on hyvä pelaamaan, mutta hieman huono mennä vertailemaan, kun kunnon vertailu kohdetta ei ole.
Riippuu tietys jonkin verran genrestä miten pelissä etenee. RPG olen mielestäni ihan hyvä ja peli etenee yleensä ilman suuria ongelmia. Toiminta pelitkin sujuvat ihan mukavasti, mutta ongelman ratkaisu -pelit ovatkin hieman hankalampia jos ongelmat ovat vähänkään laajempia.
Taistelu peleissä olen suht hyvä, mutta ikävä kyllä jään usein veljelle kakkoseksi, mutta kovan vastuksen ainakin annan.
Toivon että olen pelaaja keskitasoa.

Adl2000
8.10.2002, 11:43:35
Joo, mä oon huono pelaamaan, mutta niissä "Klikkaa, kehitä, tapa", niin ne alkaa jo hieman sujua. Multiplayereissä oon ihan. SURKKU.

(Perhanan Priston tale tuli maksulliseksi...)

Njahas..Voisi hiukan lisää sisältöä tähän viestiin laittaa. Tack. -Ilezki

Tommistus
8.10.2002, 15:26:02
Koen olevani hiukan keskitasoa korkeammalla... mutta missä se keskitaso menee? Niin, kumminkin riipuu myös vähän pelilajista. Roolipelit kuten (Final Fantasy ja Never Winter Night) ovat erityisesti vahvaa alaani ja muutenkin kaikki äly- ja ongelmanratkontapelit ovat minusta kiinostavia. Räiskintä ja ammunta peleistä (Half-Life, yms) en nyt tiedä... kyllähän jokaisen aloittamansa pelin läpäisee mutta netissä pelatessä, esimerkiksi Conter-Strikeä, en ole niin haka. Sitä keskitasoa yleensä. Tasohyppely (Klassikko Mario!) pelit eivät ole niin lähellä sydäntäni mutta silti niitä tulee pelattua jonkun verran. Strategia pelit (Red Alert) ovat myös aika vahvaa alaani mutta silti en pääsisi valio liigaan missään kilpailussa. Mitäs muita pelityyppejä onkaan...? No tämä saa kelvata.

samiloop
9.10.2002, 9:18:35
Tässä taas tällainen ego-boost reply. Mutta luultavasti kirjoitan tämän lähinnä selventääkseni itselleni näitä ajatuksia. En minä tätä topiccia aloittanut. ;)

Olen aina ollut "lahjakas" pelissä kuin pelissä. Jo parin kokeilun jälkeen hommat sujuvat kuin joltakin muulta, joka on jo vähän pidemmän aikaa totutellut uuteen ympäristöön. Toinen on motivaatio. Peleissä sitä on helppo kehittää, koska minulle jokainen vaikea peli on vain haaste päin naamaa.

Olen vieläkin hyvin, hyvin katkera siitä, että en Doom 1:n aikoina päässyt Episode ykköstä läpi Nightmarella. Muistan niin monta kuolemaa pitkin eri tasoja... Niin monta puhtaan raivon ja syvän kiukun purkausta. Olenko epäkelpo yksilö? Miten voin hävitä tällaiselle pelille?

Tosin vasta vuosia jälkeenpäin kuulin, miten hiiren saa liikkumaan edes siedettävällä nopeudella setup-tiedostoja editoimalla.

Puzzlepeleissä tämä korostuu myöskin. NES-ajoilta Lolot menivät kaikki lonkalta läpi - en vain voinut lopettaa ennenkuin kaikki oli ratkaistu. Puzznic taisi viedä muutaman päivän, siinä kun niitä tasoja on kummassakin pelissä aika kohtuullinen määrä.

Taitopeleistä tetris ei koskaan napannut. Sen sijaan blocks (3 tai enemmän samanvärisiä palikoita suorassa) iski kuin miljoona volttia, ja vielä enemmän kuin tajusin mikä on Yahoo! Towers. Se vei yli 3000 peliä päästä sinne punaiseen ratingiin. Ammattislangilla voin vielä selventää: Powerplayerit hoitavat homman varsin nopeasti pair-peleissä, mutta minulla oli tapana aloittaa pelejä ilman paireja ja huomata tekeväni lähes poikkeuksetta heti alusta kahta verttiä rain x:n kaveriksi. Usein vielä horisontaalinen pohjalle. Kesken pelin hoot ovat jatkuvasti rakentumassa jokaiseen edes kaukaisesti sopivaan paikkaan. Jos sattui olemaan hyvä päivä, nimi oli punaisena enemmän kuin valkoisena läpi minuuttien (minuutin :D) kestävän pelin. Täten vaikeustaso kohosi ymmärrettävästi pilviin. Mutta tein sen. Ja tämän saavutuksen jälkeen lopetin Yahoo Towersin pelaamisen. Jos täältä löytyy toinen henkilö, joka on saanut aikaan 15-20+ droppia (suurin osa tietysti raineilla), niin en usko sitä. Jos taas joskus satuit näkemään yksinäisen provisionalin, joka 40 sekunnissa täyttää oman yksinpelipaikkansa kolmea pairia vastaan, ja tämän jälkeen hoottaa koko laudan puhtaaksi, se saattoi olla minä. ;) Onhan siitä jo vuosia aikaakin tosin... Ja aina löytyi niitä, jotka ovat parempia. Aina.

Shakkia ei tarvinnut pelata kauaa ennenkuin pystyin arvostelemaan eri avauksien vaikutuksia laudalla tai vertailemaan kahden vierekkäisen kehitysruudun etuja ja haittoja. Tuskastuin vain siihen ulkoaoppimisen määrään, mitä korkeammalla tasolla vaaditaan.

Viimeisin harraste on Go, jossa KGS-serverillä rank-graph nousi aika jyrkästi hyvän matkaa. Nyt kun huomaan aivojen kasvaneen vähän aikaisempaa järkevämmiksi, oli aika laittaa jarrua Go-opiskeluun. Mitä nopeammin nousee, sen enemmän tippuminen sattuu. Aikaa kyllä riittää vielä hyvin tulla vahvemmaksi.

Toisaalta sitten täytyy myös huomioida ettei tuollainen yleinen pelilahjakkuus rajoitu tietokonepeleihin, vaan se toimi ihan yhtä hyvin urheilulajeissakin. Paikat vaan alkoivat hajoilemaan heti nuorena (etenkin polvet), joten piti siirtyä rauhallisempiin toimintoihin.

Luultavasti kyseessä ei ole edes mikään "lahjakkuus", vaan tuo motivaatiopuoli. Jokainen urheilulaji, jokainen peli, tyhjä postimerkkikansio, kaikki ovat pistoja sydämeen. Kaikki on voitettava.

Disclaimer: Tässä viestissä on 'jonkun verran' 'oiottu mutkia' ylimääräisen selittämisen välttämiseksi.

sketsie
9.10.2002, 22:20:37
No joo sitä keskitason pelaajia minä olen mutta räiskintä/vakooja peleissä olen mielestäni expertti heh ;D Koska olen melkein jokaisen räiskintä pelin mennyt vaikeimalla tai vähemmän vaikealla asteella.

Seyana
11.10.2002, 20:47:12
Erilaiset RPG-pelit eivät tuota hankaluuksia. tai no kyllä ne tuottavat, mutta selviän aina. Hetken ajattelun tai levelien noston jälkeen on aina valmis jatkamaan.

Olen maailman surkein autopelien pelaaja. Olen totaalinen surkimus niissä, tätä menoa autokorttinikin jää saamatta. Kerran olen ajanut kokonaisen kierroksen, mutta ajoin sen väärään suuntaan-_-. En kuitenkaan ollut viimeinen, sillä törmäsin yhteen autoon niin että se hajosi. *jeejee*
En tiedä miksi silti pelaan autopelejä, kai voidakseni nauraa omalle naurettavuudelleni ja toilailluilleni. Yleensä minut löytää ajamasta ojasta tai pellolta, mistä milloinkin. tie ei tule kysymykseenkään, koska en pysy siinä. Auto lähtee käsistä..

Sitten on kaikki tasohyppelyt. eivät nekään onnistu, paitsi nyt joku Mario. En osaa hypätä jostakin kielekkeeltä toiselle juuri oikeaan aikaan tai väistää jotakin esinettä. Mieluummin pelaan jotakin ajattelua vaativaa. Nopeus ei kuulu tapoihini.

Tappelua ja räiskintää en edes siedä. Tulos on sen mukainen. Kuolen aina heti, koska en tiedä mistä löydään ja mistä potkaistaan. Mätkin itseäni ja seiniä ja kaikkea muuta paitsi vastustajaa.

Strategia luonnistuu ihan kiitettävästi. en voi sanoa olevani mikään nero niissä, mutta biljoona kertaa parempi kuin autoilussa.

Kyllä minun on myönnettävä, että olen RPG:tä lukuunottamatta oikea katastrofi täällä superpelaajien keskuudessa. siitäkin huolimatta pelaan, omien mokiensa katselu on lähinnä huvittavaa. sitten kun saman asian mokaa tuhannennen kerran, ei enää olekaan. siksipä hajotinkin Pleikkarin kapulan tässä hiljattain. Paiskasin sen lattialle, hermot mei. Onneksi sen sai korjattua..

Redmage
13.10.2002, 14:59:30
Itse olen mielestäni ihan hyvä pelaaja... Se tietenkin riippuu myös minkälaisista peleistä on kysymys... Parjaiten ehkä osaan pelata just jotain Half Lifen ja Diablon tyylisiä pelejä, ja nehän ovat aivan erillaisia, joten mielestäni olen melko hyvä pelaamaan peliä kuin peliä. Itse olen ainakin taitoihini tyytyväinen, ja mitä enemmän pelaat, sitä enemmän kehityt kokoajan.

Da-
14.10.2002, 16:11:31
No jaah, jokaisella omat vahvat puolensa. Minä uskon että minun vahva puoli on FPS peleissä.. esim. quakessa voittaa kaverit aika helposti. Sit taas äly-peleissä kuten Zeldan majoras maskissa jne. tulee helposti ärrä-päitä kun ei kertakaikkiaan osaa ratkoa niitä arvoituksia. Autopelitkään ei ole pahemmin minun parhaita puoliani.. esim. jossain formulassa olen ruoholla ennenku ehtii sanomaan "mustan kissan paksut posket" :D

Eli toisinsanoen olen quake(peelo) joka ei ole kovin hyvä äly-peleissä. :D

Senshi
23.10.2002, 21:50:10
Tomb Raiderissa tunnen olevani hyvä, koska olen pelannut ne kaikki moneen kertaan läpi :D:D mutta FInal Fantasyssä en ole erityisen hyvä, mutta en ihan spurkukaan :D Tykkään silti paljon FF.
rakennus pelit mm. Age of Empires ja Empire Earth on mennyt läpi aika heleposti joten en oo siinäkään mikään iha spurku.

Sitte kun sen pelin silleen hokasee niin asia luistaa paljon paremmin :D

Arwie
23.10.2002, 22:15:56
Ennen pidin itseäni hyvinkin mestarillisena pelaajana Final Fantasyissa, mutta kun rekisteröidyin niin totesin että siihen on vielä hyvin, hyvin pitkä matka. Olen laiska levelien keräämisessä ja samoin yleensä minipeleissä parin kokeilukerran jälkeen (poikkeuksiksi ovat osoittautuneet FF7:an chocobojen kasvatus ja 10:n blitzball.) Bossit sen sijaan harvoin tuottavat vaikeuksia.

3D-toimintapeleissä olen surkea, koska esim. Resident Evilissä yksinkertaisesti pelkään niitä örkkejä jotka saattavat putkahtaa esiin minkä tahansa kulman takaa, ja liikun sentti kerrallaan eteenpäin. Kun niitä örkkejä sitten tulee sohin ympäriinsä sattumanvaraisesti kaikkia nappuloita vailla tietoakaan, mitä pitäisi tehdä. Näin käy usein myös Tomb Raidereissa viimeistään kolmannella tasolla. Tämän koettuna olen todennut että minulle istuvat parhaiten vain RPG:t, alkeiset tasohyppelyt tyyliin Crash Bandicootit ja Spyrot, sekä PC:peleistä koko The Sims-sarja Sim City 2000:sta The Sims-housepartyyn.

Juliet
23.10.2002, 22:56:05
Riippuu tietenkin pelityypistä. Roolipeleissä olen sitä keskitasoa, että tarpeeksi kauan kun yrittää, niin kyllä ne ongelmat siitä yleensä ratkeavat. Tai sitten ei... Strategiapeleissä olen toivoton, peli loppuu ennen kuin ehdin edes kunnolla aloittaa. Tasohyppely peleissä taas, sanoisin olevani oikea virtuoosi. :D Tombraider tyyppiset pelit ehkä hieman keskitasoa paremmin. Eli ehkä olen suht koht hyvä pelaaja.

K-chan
26.10.2002, 13:20:08
Pelien pelaamisessa olen mielestäni melkoisen hyvä, genrestä ja pelityypistä tietenkin riippuen. Esimerkiksi Quaken kaltaiset räiskinnät eivät minulta luonnistu tai Zombie-pelit kuten Resident evil..niissä ei kertakaikkiaan ole niitä elementtejä, jotka saisivat minut "loistamaan" pelikentällä. Ainahan voi tietysti yrittää mukautua, mutta parhaimmillani olen ehkä juuri FF:ien kaltaisissa RPG-peleissä, tai Spyro- tasohyppelyissä..*hymähtää*

Autopelit ja strategia-pelit ovat taasen oma genrensä. Kyseisiä en ole kokeillut paljoakaan, joten en voi täydellä varmuudella sanoa, että olisin kovinkaan hyvä näissä peleissä. Niinhän se on..siinä on paras mitä on kauan tehnyt. Kukapa kuitenkaan viitsii pelata sellaisia pelejä, joista ei tajua P****n vertaa.

Hikari
4.11.2002, 14:59:46
Ainoat pelit, joissa voisin olla paras ovat kaikki pleikkarilla olevia Spyroja. Roolipeleissä pärjään ihan hyvin. Muissa olen taas aika huono. Ajopeleissä pärjään niin ja näin. Joten joku keskitason pelaaja, luulisin...

eZRoller
4.11.2002, 15:40:03
urheilupelit (FIFA, NHL, NFL jne) voi sanoa että on todella hallussa. kohta 10 vuotta pelannut niitä. Ei että kerskailisin mutta kai ns. pallosilmällä tilanteet näkee ja tajuaa hyvinhyvin nopeasti..ja sitähän urheilu on, nopeita tilanteita blaablaa.
Sitten vähän tavallisimmissa peleissä (ei-urheilupeleistä ;) ) en oikeen loista. Asiat sujuu nopeasti ja näppärästi ja usein myös oikein, muttei kauheesti ajatusta oo mukana.
Final Fantasyissä (muita roolipelejä en oo pelannut) oon ehkä alempaa keskitasoa tai jotain keskitasoa. Sama juttu kuin Kittenillä, ennen kuin rekisteröidyin luulin että olin hyvä..mutta mutta.

The_Sipi
5.11.2002, 11:03:30
Mä oon aika keskinkertainen pelaaja. Joissakin huonompi kuin toisissa.
Puzzlet on kivoja (aah, niin ihanat lemmingsit :) ), saa kivasti aivojumppaa. Aika hyvä niissä
Autopeleissä kanssa aika hyvä, tosin pikkuveli peittoaa mut joissakin peleissä (ja siitäkös en tykkää)
Tasoloikat on helppoja yleensä. Ei kovin suurta haastetta.
Joukkuelajit on sellasii, joista en pidä yhtään, enkä ole juuri pelannutkaan ja siksi oonkin tosi huono niissä.
Extreme-pelit (THPS, Matt Hoffman) oon aika keskinkertainen. Harvoin saan mitään 5 miljoonaa pistettä yhestä tempusta (kerran saanu yli miljoonan, hip hei hurraa).
RPG on helppoja, mut ei liian helppoja.
Seikkailupelit (mukaan luen niin Tomb Raiderit kuin Resident Evilit) on sitä mua itseään. Mä tykkään kyllä paljon, tosin tr5 oli aika helpohko peli (viimeinen TR minkä läpi oon vetänyt). Toivottavasti Tomb Raider: Angel of Darkness ois haastavampi. Oottanu sitäkin peliä kuin kuuta nousevaa

Kookasi
7.11.2002, 3:24:50
Mun vahvuutena on varmaankin kaikki pelit, missä vaaditaan sorminäppäryyttä (esim. Devil May Cry). Myös ajopelit on ihan mun alaa, puhumattakaan 3d-räiskinnöistä tai tasoloikista. Urheilupelit noin yleisesti on myös hyvin hallussa ja samoin Bubble bobble/Commandos -tyyppiset pientä älynystyröiden hierontaa vaativat pelit.

Tekken-tyyliset taistelupelit ei mua kiinnosta laisinkaan, tosin niissäkin pienen harjoittelun jälkeen sujuu jo melkoisen kiitettävästi. Ainut todellinen heikko lenkki koko peliskaalassa on lentosimulaatiopelit, joiden kanssa turhaudun saman tien eikä harjoittelu tunnu edes mitenkään mielekkäältä vaihtoehdolta.

Ja, Kreifi, olipa hurja suoritus frendiltäs. LOL. Vartin pelaamisen jälkeen tein frendille pariinkin kenttään Gran Turismo 3:ssa kultaisen mitalin arvoisen ajan vaikken koko peliä tai sen aikaisempia versioita ollut ennen pelannut. Tulis liian pitkä lista kaikista niistä peleistä, jotka oon "joutunu" frendeille pelaa läpi (osan, kuten golden eye tai perfect dark täydellisestikin)... ei sillä ettäkö nyt mitenkää mollaisin ketään tai "leijuisin" pelitaidoillani, mut muutama kamu jopa kutsuu mua Magic Fingaziksi :D

-edit: Vai että magic fingaz? Justiinsa juu. ^_^

LizzieFox
7.11.2002, 10:15:21
hmm..tämäpä oli vaikea kysymys jota tarvitsee miettiä pitkään.
Nintendolla oeln aiak hyvä pelissä kuin pelissä jos sitä on pelattu enemmän kuin pari viikkoa.
Mutta pelit joissa tarvitsee muistaa hirveästi kaikkia reittejä niin eivät oikeen onnistu minulta.Minun on aina josksu piirrettävä kartta..:)) Muuten en muista välttämättä minne pitää mennä.
Mutta muistan edelleenkin pelin jota en päässyt läpi yksin juuri reitin muistamisen takia..
Tämä on aika nolo..super mario ykkönen..
Se viimeinen linna oli aian minulle ylivoinen kun en koskaan muistanut sitä reittiä. Pitäisikin tässä joskus koitaa jos saan kasi bittisen nintendoni kuntoon.
Semmoisissa lento pelissä joissa pitää ampua ttoisia olen ihan keskitasoa ja öö..

pitää miettia ja muokata sitten tätä viestiä lisää.

Daim the Damned
18.11.2002, 13:40:53
En. En ole missään muita parempi, nettipeleissäkin tulee turpiin 100-0. Oon korkeintaan keskiluokkaa, pelistä riippuen.

Crimson
20.11.2002, 9:18:42
Ihan hyvä pelaaja minä... Etenkin tuollaisissa kuin Zeldat ja mäiskinnät ovat mieleeni... FF:iä pelatessani olen myös parempi kuin muuten.
Mutta jalkapallopeleissä olen huonoakin huonompi...^^

Dragoon Kain
20.11.2002, 16:19:36
Itse pidän itseäni ihan hyvänä pelaajana oli kyseessä urheilu tai roolipeli. Autopelit ovat sellaisia, joita en niin mieluusti pelaa, koska niissä tarkoituksena on yleensä vain saada uusi ennätysaika. Roolipelit ovat ne, jotka saavat sydämmeni sykkimään ja niitä pelaankin päivittäin :D

Kurt Zisa
26.11.2002, 11:34:48
Olen kyllä omasta mielestä aika hyvä pelaaja tai no se riippuu mitä pelataan jos pelataan jotain jota minä olen aikasemminkin pelannut niin olen hyvä,mutta jos anettaan ohjain käteen ja sanotaan no nii alappa pelaamaan ja pelinä olis vaikka joku kalastus peli nii emmä sitte osais pelata niin hyvin.

Selvyys ja enempi välimerkkien käyttö ei olisi pahitteesta. -Ilezki

Kookasi
4.3.2004, 18:25:38
Näppärä ketju aikojen takaa, nostetaan esiin.

Kaikki sanottavani olen threadiin jo sanonut enkä halunnut mahtavaa viestiäni muokata periaatesyistä. Joku ehkä ymmärtää. ^____^

Lloope
4.3.2004, 19:46:25
Alkujaan kirjoittanut Potri
Doh, verrattuna siihen mitä ihmiset luulisivat, olen todella surkea pelaaja.

Konsoli ropeissa pärjään ihan hyvin, mutta kaikkein haastavimpia juttuja en jaksa ruveta yrittämään.
Ajopeleissä pärjään kohtalaisesti/huonosti, riippuen siitä milläinen peli on kyseessä. Realistisissa ajopeleissä olen täysin paska.
Stratekia pelit menevät kohtalaisesti, mutta muita ihmisiä vastaan minusta ei paljoa pelaamaan.
FPS:ät menisivät ehkä kohtalaisesti, mutta vähäisestä mielenkiinnostani johtuen ne menevät paskasti.
Tasohyppelyt menevät aika hyvin.
Kauhupelejä en korkeasta eläytymistasostani johtuen pysty edes pelaamaan.
Toimintapelien oppiminen vaatii jonkinverran harjoittelua.
Pahimmat puzzelepelit menettävät auttamattomasti miellenkiinnon jos ne eivät tarjoa muuta kuin ainaisia palikansiirtelyitä ja läbyrittejä.
Tetrikset sun muut menee aika hyvin/kohtalaisesti.

90% samaa mieltä. Muuttaisin vain tuon, että itse pelaan FPS:iä mielestäni ihan keskinkertaisesti (ainakin PC:llä) ja tetriksissä, yms. olen paska.

Tasohyppelyissäkin olen ihan hyvä. Johtunee varmaan siitä, että ne ovat suosikkigenreni.

Locke88
4.3.2004, 19:51:58
No omasta mielestä olen keskitasoa.RPG peleissä olen taitava ja no tasohyppelyissä oon aika hyvä paitsi Spyrot ja joskus kentästä riippuen Grash Bandicoot on vaikeita.Strategia peleissä tarvitsisin rutkasti harjoitusta.Autopeleissä olen aina melkein viimeinen johtuu myös siitä että pelleilen aina niissä.Tappelupeleissä aika hyvä.

Nitromethane
4.3.2004, 20:05:30
No se riippuu vähän minkälaista peli tyyppiä pelaa. FF pelit pyrin aina pelaamaan läpi niin hyvin kuin vaan osaan, että niissä kokisin olevani keskitasoa selvästi korkeammalla. Taso hyppelytkin luonnistuvat ihan mukavasti, mutta urheilu pelejä en ikinä ole oppinut hirveän hyvin pelaamaan, vaikka niitä on tullutkin hakattua aiva skidistä asti. Mutta ehkäpä nekin alkavat luonnistumaan paremmin jossain vaiheessa.

WeeDarsH
5.3.2004, 7:46:08
Riippuuhan se tietysti vähän genrestä, mutta yleisesti olen kait keskitasoa hieman parempi.
FPS:t opin yleensä nopeasti ja pärjäänkin hyvin. Tällä hetkellä menossa CoD ja melkein aina tappolistan kärkipäässä.
Sitä voin jo pitää hyvänä suorituksena kun viime vuonna pelasimme pienen "kaveri" porukan kanssa Delta Forcea. Pelasin ensimmäisiä kertoja ja sain puukotettua ja pari kertaa voitettua erään joka on pelannut peliä TODELLA paljon(mm. kuului maailman ehkä parhaimpaan klaaniin.) Ne jotka ovat kyseistä peliä pelanneet netissä, (luutavasti) tietävät miten hienoa on saada joku hengiltä puukolla ja sitten vielä Pro-pelaaja kumoon... :P

Strategia peleistä tosiaikaisissa en varmaan pärjää kauhean kehuttavasti kun .. noh, en pidä genrestä enää juuri lainkaan.
Vuoropohjaisissa sen sijaan kiero mielikuvitukseni keksii jos jonkinlaista jippoa ja keljua temppua kaverille, kun ei ole mitään kiirettä.

Muissa genreissä osaan ehkä hieman keskitasoa paremmin, mutta RPG:t.. Vaikka pidän RPG:eistä paljon, en silti ole hyvä, hyvä jos keskitasoa. Kyllä silti RPG:eissäkin on eroja. Ääh, en tiedä.

Eiköhän siinä ollut tarpeeksi..

Zatyyr
5.3.2004, 9:26:41
Voisin törkeästi kehua itseni olevan ehdoton PRO kaikessa mitä pelaan. Rehellisesti. Ehkä autopeleissä on vielä hiomista, esim. Colin McRae rallyt vaikeimmalla vaikeusasteella, mutta en niitä olen kaikkein vähiten pelannutkin. Vaikka itse pelirealismi on kondiksessa, niin pc-ratit hienouksistaan huolimatta ei vastaa oikean auton ohjaimia. Strategiapeleissä riippuu täysin pelistä. Niissä kuitenkin tarvitaan jokaisessa pelissä oma tyyli.

RPG:t ja fps-räiminnät ovat suurimmat kulutuksen kohteeni olleet viime aikoina, niin yksin kuin moninpelinä. Oli melkein mikä fps-tahansa niin yleensä olen listoilla netissä top 5 luokka. Ja pyrin pelaamaan vähintään 30 pelaajan matseissa. Opin vaan pelit nopeasti, ja pienellä hiomisella alkaa homma sujua vielä hohdokkaammin. Olen kuitenkin ollut pelien suurkuluttaja yli 10 vuotta, niin kaipa siinä jotain oppii. FPS:ien kohdalla ainakin, kaikki kun ovat kuitenkin samanlaisia, kun osaa pelata yhtä, osaa pelata myös toista. Alussa ehkä kestää pienen aikaa tottua aseiden rekyylieroihin ja pelimoottorin eroihin, mutta ei se paria tuntia kauempaa yleensä vie.

Prinsessa Garnet
5.3.2004, 14:02:06
Hehe...kyllä se joskus on kiva olla isosisko ;D . Pikkusiskojen mielestä olen älyttömän hyvä pelaamaan seikkailu- ja roolipelejä. Ne pyytää minua hoitamaan kaikki vaikeammat vastukset joille ne on hävinnyt about 100 kertaa ja minä hoitelen pääkin yhdellä yrityksellä. Eli ainakin siskojeni mielestä olen hyvä pelaamaan...jotain.

Omasta mielestäni...sanon nyt rehellisesti... olen täysi nolla. Eli mielestäni en ole todellakaan mikään hyvä pelaaja. Olen liian laiska enkä jaksa kouluttaa pelihahmoja tai koluta pelimaailman joka nurkkaa. Seurauksena siitä on sitten se että jätän tärkeitä tavaroita yms. väliin. Ja kaikenlaiset urheilupelit. Niissä en totisesti pärjää (paitsi jotkut skeittipelit).

Cele
5.3.2004, 14:12:09
Riippuu vähän genrestä.. RPG:eissä koen olevani aika hyvä. Mutta stragedia, kaksintaistelu(Tekken jne.) tunnen ainakin noissa olevani aika toivoton.
NhL:ät menevät ihan hyvin, samoin ralli-pelit.

Elikkäs keskivertopelaajaksi itseni tunnen.

mogvisti
12.3.2004, 7:02:40
Mielestäni olen aika hyvä pelaaja. Syyt tähän löytyvät että pelaan jokaisen pelin läpi ennen kuin aloitan uuden (paitsi jos tulee jokin ylitsepääsemätön este, mutta kun ei tule :P )

Tästä on hyvä esimerkki FFX, jota pelaan läpi paraaikaa. Sain juuri äskettäin lainaan FF VIII:n enkä aio aloittaa sen pelaamista ennen kuin kymppi on pelattu läpi.

No tässä tuli taas tarinaa elävästä elämästä. Saatte miettiä puhunko totta vaiko p*skaa!
Mutta itse voin sanoa että tämä on totuus (taas eksyttiin aiheesta)

Moonstone
13.3.2004, 0:51:11
Pidän itseäni hyvänä pelaajana koska ainakin yleensä saan pelin ideasta kiinni varsin nopeasti eli olen nopea oppimaan. Vanhemmiltani en ainakaan taitoja ole perinyt, sillä kun aikoinaan kun NES tuli talouteen meni isältäni sellaiset 4-5 kuukautta setäni kanssa pelata se läpi ensimmäisen kerran. Kun sitten itse tartuin ohjaimeen meni se läpi kuukaudessa (vai olikohan se 2 viikkoa). Olin silloin 4 tai 5 vuotias.

Tasoloikkia olen kuitenkin vältellyt viime aikoina. Yritän olla hyvä mätkinnöissä ja ropeissa vaikka ainakaan jälkimmäisissä ei ole mielestäni paljoa opeteltavaa. Urheilupeleissä en ole hyvä ja ihmettelenkin miten niitä maaleja saa tehtyä vaikkapa NHL 2k3:ssa. Ajopelejä ei myöskään ole tullut harjoiteltua enemmälti.

Paha tässä on arvioida olenko hyvä vai huono pelaaja noin yleisesti ottaen. Mutta kuten jo sanoin: opin nopeasti.

Toxic
13.3.2004, 15:30:59
Juu meikä on paras :):):)
..noh jos rehellisesti puhutaan luulisin olevani siine middleway(täh :P ). Olen ainakin nopea oppimaan, en käytä koodeja kuten jotkut SURKIMUKSET!..sori. Käytän minäkin kai koodeja joissain ubervaikeissa peleissä kuten SIINÄ KIROTUSSA O.D.T:SSÄ! En kuitenkaan koe olevani kauhean suuri ziittari. Pelien läpimeno nopeus vähän riippuu:

Final fantasyt ja samanlaiset pelit:puuh.. kuukausi/kaks.
Normaalitasoiset pelit:päivä - viikko.
Jotkut ihme lasten tasohyppelyt:tunti(ennätykseni)- päivä.

Urheilu peleistä sitten en niin tiedä, niitä kun en pelaa paljoa.

Riyuu
14.3.2004, 9:12:33
En minä mitenkään kovin mahtava pelaaja ole. Itseasiassa aika huono. Suurin osa genreistä tuottaa valtavia ongelmia.

Tasohyppelyt. Eieiei. Meillä on sellainen Lomax-niminen peli, jonka päähenkilönä on peikko. Se yrittää pelastaa Peikkomaan ilkeän tädin kynsistä. 6-vuotias pikkusiskoni veti sen läpi päivässä, minä olen takunnut sen kanssa jo useita kuukausia ja taidan olla tasolla 3. Koko pelissä tasoja on yhteensä 40 + muutamat ekstrat päälle. Säikähdän kuollakseni jokaisesta puusta hyppäävästä vihollisesta ja unohdan aina, mistä napista tapahtui mitäkin. Tasohyppelyt siis eivät oikein suju.

Jossain jalkapallo ja jääkiekko peleissä minä olen ihan toivoton. Useimmiten olen niin hukassa, etten edes tiedä mikä on minun joukkueeni ja mihin maaliin minun pitää yrittää laukoa. Toisaalta eivätpä minua urheilupelit niin hirveästi kiinnostakaan. Välillä tulee vaan naapurin kanssa pelattua.

No entäs räiskintäpelit? Jos mahdollista, olen näissä vielä huonompi, kuin urheilupeleissä. Jotenkin onnistun aina valitsemaan huonoimmat aseet ja kävelemään suoraan vihollisleirin keskelle. Useammin tulee ammuttua liittolaisia, kuin vihollisia. Ja tietenkin juuri kesken tulituksen minä huomaan, että eihän minulla ole edes asetta kädessä. Mihinkäs se nyt onkaan taas tippunut? .__.

Ainoa genre, jossa voisin sanoa pärjääväni edes jotenkin, ovat Final Fantasyiden tapaiset pelit, joissa noudatetaan tiettyä juonikaavaa ja tehtävien suorittamiseen vaaditaan älykkyyttä. Oikein tehdyt ratkaisut ovat tärkeämpiä, kuin se kuinka monta natsia saa lahdattua sekunnissa. Lisäksi suurin osa tällaisista roolipeleistä etenee sen verran hidas tempoisesti, että minäkin pysyn mukana.

vegeta
14.3.2004, 9:38:40
Riippu pelistä mutta koen olevani ihan keskin kertainen pellaaja... :eh:

mogvisti
29.3.2004, 13:38:00
Alkujaan kirjoittanut vegeta
Riippu pelistä mutta koen olevani ihan keskin kertainen pellaaja... :eh:

Miksi koet olevasi hyvä pelaaja? Pistä niitä perusteluja tai älä kirjoita ollenkaan!
Tälläiset viestit saavat jopa minunlaiseni kiltin ja rehellisen ihmisen tuohduksiin.

Necrofobia
29.3.2004, 14:32:23
Ei, en koe olevani hyvä pelaaja.

FFjä ja muita japsiropeja olen mielestäni hyvä pelaan ja ehkä muunkin laisia roolipelejä.

Räiskintäpeleissä olen ehkä kohtalainen tai hieman surkeampi, vaikka ei niissä loppujen lopuksi tarvi paljon osatakaan.

Autopelit ja urheilupelit eivät ole alaani. Niissä olen aivan surkea mutta onneksi en kumpiakaan pelaa. Ei vaan riitä hermot ajaa autolla rataa ja tehdä sitä samaa aina uudestaan tai juosta pallon/kiekon perässä.

Blizzardin tekemissä strategia peleissä olen ihan kohtuullisen hyvä, vai pitäisikö sanoa että toiminta-strategioissa. Muunlaisissa kuten Civilicationin tapaisissa strategioissa olen aivan perseestä taidan olla niin tyhmä, mutta onneksi en tämmöisiäkään pelaa.

Korttipelit sujuu ihan näppärästi kuten pasianssi, joka on hemmetin hyvä.

Olen siis hyvä pelaamaan japsiropeja mielestäni, muissa aika surkea.

LizzieFox
29.3.2004, 15:55:20
Olen hyvä joissakin peleissä. Toisissa taas en. Esim. FF:ssa minä olen huono jos vertaa parhaaseen ystäväni Juhaan mutta taas jos vertaa pikkusiskooni olen paras ja voittamaton suuri sankari. Pläh. 8-bittis Nintendo peleissä olin kaikissa hyvä. No en kaikissa mutta niissä joita minulla itselläni on. Se on vaikeaa sano koska riippuu ihan pelikoneesta ja keneen vertaa. Mutta yleensä ottaen olen hyvä. En paras, huippu tai huono vaan hyvä. Mutta sekin on vähän plei kohtaista ..:F Ironista.

CyberMan
29.3.2004, 16:23:51
Omasta mielestäni olen hyvä FF:issä ja muissa roolipeleissä, Ampumis peleissä olen siinä keskellä, Ja autopeleissä olen surkea en edes pidä niistä, Strategia peleissä koen itseni MESTARIKSI, Urheilu pelejä en ole edes pelannut. Hyppely peleissä esim. Mario olen surkea, Kauhupeleissä olen siinä keskellä. TuuriPeleissä esim. nopanheitossa minulla on aikamoinen tuuri.

Natsenatu
29.3.2004, 16:35:07
Hmm,riippuu pelistä.

Roolipelit sun muut ovat hanskassa ja sujuvat hyvin,johtuen siitä että pelaan niitä paljon,ja kärsivällisyys on aina valttia,varsinkin hahmoja kehittäessä,joka on osa roolipelejä ja auttaa pääsemään pelissä helpommin eteenpäin.

Kaahailu- ja autopelit eivät suju kovinkaan hyvin,koska en ole niistä kovin kiinnostunut.

Tetriksissä sun muissa olen ihan tampio,eikä ole tullut pelailtua.

Mätkintäpeleissä en muista kaikki lyönti ja potkuyhdistelmiä ja siinä yhteydessä menee sormi suuhun,ja konsolivihulainen potkii assille.

Ainoa pelityyppi jossa olen melko hyvä on strategia (MGS yms.) mutta tosin vain MGS:ssa.

Olen normaali pelaaja,vaikken ole vetäissyt juuri yhtään omistamaani peliä läpi,ja ne harvatkin koodeilla,joka on raukkamaista muttei aina kuitenkaan pilaa peli-iloa...

David A. Mage
29.3.2004, 17:13:31
Pakko nyt sitä on tähänkin vastata...

Mutta siis, aloitetaan tästä suunnilleen kaikkia foorumilaisia yhdistävästä tekijästä, RPG:stä. Voisin sanoa olevani konsoli-rpg:itä tarkastellessa olevani lajityypin harrastajiin verrattuma keskivertoa. En ole huono, mutten pääse leveilemään saavutuksillani peniksenmittausketjuihikaan (Kyllä, se käytti tuota termiä. Se taitaa olla sairas), koska lähes minkäänlaista kovin erikoista saavutusta ei ole tullut tehtyä. Eli jään siihen välimaastoon keikkumaan.

SRPG:t ovat sydäntäni lähellä, mutten voi mennä sanomaan kuinka taitava niissä olen koska kovin monet eivät ole lajityyppiin tutustuneet. Noh, FFT:n ikävin pahis tippui kolmannelta yrittämältä...

Toimintapelejä on niin monta erilaista, etten mene niistä sanomaan mitn.

Tappelupeleissä, tarkalleen ottaen 2d-mätöissä voin sanoa olevani haka. Peukaloita on tullut revittyä rakoille jo pienestä pitäen ja perusliikesarjat lähtivät selkäytimestä Guilty Gear X:ssäkin, vaikken kyseistä peliä ollut koskaan ennen pelannutkaan. Ja päihitin Uuberin Street Fighterissä, eikös se kerro jo tarpeeksi? :D

Jos jonkinlaiset perinteiset aivot-narikkaan-ja-tulta -tyylin räiskintäpelit menivät joskus oikein hyvin. Nykyään kun konsoliropet ja sensemmoist ovat pilanneet refleksini, ei tahdo moiset enää toimia...

Urheilupelit, FPS:t, autopelit ja reaaliaikastrategiat saisi heittää suohon. Niissä en menesty enkä välitäkään. Joskin FPS-puolen taktisemmat rymistelytkin alkavat hiljalleen vedota...

Keskimääräisesti verratessa "kunnollisiin" pelaajiin olen suunnilleen keskitason edustaja. Tai ainakin uskoisin niin...

Candice
29.3.2004, 20:02:54
Pieksän kaikki tuttuni erilaisissa peleissä mennen tullen, mutta he ovat surkea vertailukohde, sillä tuskin erottavat tattia ja R1-napiketta. Tässäkin löytyy poikkeus, Veljeni, joka on ihan sekopäinen autopelihirmu. Päihittää minut aina idioottipeleissään 6-0 ja saa minut kiroilemaan.

Kuitenkin olen onnellinen, että muuten olen tuhat kertaa parempi pelaaja. Joskus jossain kaupassa veljeni haastoi minut tekkeniin, jota herra oli tahkonnut juuri viisi päivää putkeen ystävällään. Minä en ollut kyseiseen peliin koskaan koskenutkaan ja voitin.

Itseäni pidän keskivertopelaajana. Tasohyppelyissä olin ennen guru, nykyään mariokin on saanut miun vihat päällensä. Ei suju, ei sitten millään. Crash Bandicoot kuunteli pari vuotta sitten minun kiroiluani ja Spyron päälle melkein sylkäsin (ok, se oli tylsä peli).

Duke Nukemin ja Doomin kaltaisia pelejä kammoan, ne vievät viimeisetkin yöunet ja psyyke repeilee. Tetriksessä kehityin laskimen kanssa ihan hyväksi lukion pitkän matikan tunneilla. Mutta itseäni väldig brana pidän ff:ien kaltaisissa hupsutuksissa, jossa ei tarvitse panikoida niiden taisteluiden kanssa. Olen hyvä niissä, joita uskallan ja jaksan pelata. Tekemällä oppii :)

Burnhill
1.4.2004, 11:29:03
Olen aivan nolife -pelaaja. Vietän päivässä konsolin/tietokoneen ääressä keskimäärin 6-14 tuntia päivässä. Tietenkin siinä oppii ja paranee...

First person räiskintä: esim. counter-strike... aivan ultimate über -pelaaja

Final Fantasyt sun muut roolipelit menevän kuin vettä vaan.

Palikkapelit kuten tetris ja miinaharava menevät nekin miten päin vaan... Tetriksessä pisteet menevät miinuksen puolelle eikä huipputulokset pääse enää listoille :)

Autopelejä tulee pelailtua, strategia pelejä... kaikkea muuta paitsi kauhua... vihaan sitä, liian pelottavaa ;D

Olen niitä pelaajia, jonka on pakko olla paras kaikessa... Joskus siitä keho kärsii, kun menee hermot ja lyö esim. kaappia hanaa...

make
1.4.2004, 12:30:42
Tähänkin luonnollisesti vaikuttaa laji. Autopeleissä olen kohtalainen selviytyjä (itkien ja hammasta purren...), tasoloikka ja seikkailu menee ihan hyvin, strategia peleissä olen erittäin hyvä, mutta en kovinkaan nopea pääsemään vauhtiin. Räiskintä peleissä se riippuu pelistä, Counter Strike:ssa en tunnu pärjäävän kovinkaan hyvin mutta Unreal Tournamentissa selviän aika hyvin. Taistelu ja tämmöset Street Fightit sukkaa pahasti, harvemmin pärjään. Ku muutenkaan muista niitä erikoisiskuja joten se menee nappien mättämiseks.... RPGssä pärjää kanssa hyvin, joudun aina joskus mättämään jonkun vihun kaverille FF IX:ssä ja X:ssä.

Storm Summoner
4.4.2004, 20:31:17
Mielestäni olen keskitason pelaaja. Riippuu tietenkin aivan pelattavan pelin genrestä. Tasohyppelypeleissä nousen aika paljon keskitasoa ylemmälle tasolle, koska niitä osaan pelata ja minulla on nopeat refleksit niissä. Sotastrategia on myös yksiä osaamiani peligenrejä. Ajopelejä en osaa pelata enkä haluaisikaan osata. Räiskintäkin menettelee.

matrixtyttö
10.4.2004, 22:00:55
Koen olevani semmoista keskitasoa...Ongelman ratkaisussa olen aika hyvä mutta jos pitää saada paljon tuhoa aikaan lyhyessä ajassa niin ei onnistu...

Linkittäjä
4.5.2005, 19:50:53
Kyllä olen paaaaaaaljon keskitason yläpuolella.

RPG: Olen todella hyvä. Vuoropohjainen taistelu sujuu leikiten, ongelman ratkominen helppoa ja niin edespäin.

Tasoloikka: Näitä osaan yhtä hyvin kuin RPG pelejä. En joudu koittamaan montaa kohtaa uudestaan. Crash Bandicootit menevät alle tunnin läpi.

Kauhupelit: Enpä pelaa mokomia.....

Taistelupelit: Näissä olen erittäin hyvä. Kukaan ei pärjää minulle....

Sir Edmund
5.5.2005, 10:37:22
Tottakai katson olevani todella paljon kaikkien tusinapelaajien yläpuolella taidoiltani. Valitettavasti taitoni ovat vaika yksiulotteiset, mutta se ei menoa haittaa, sillä en pelaa yleensä sellaisia pelejä, joissa olen huono (esim. räiskintä ja tappelu). Parhaimmillani olen RPG:ssä ja etenkin Kingdom Heartsissa, jossa kaikki on nykyään niin helppoa. Myös vähän hitaamissa stradegiossa olen aika hyvä ja Total War -sarjan pelailu menee aika mukavasti. Tasohyppelytkin sujuvat aina pienen harjoittelun jälkeen todella vaivatta ja pystyn aina häikäisemään pikkuveljeäni menemällä jonkun hänen mielestään vaikean kentän läpi ensimmäisellä yrityksellä. Kingdom Hearts on kuitenkin se minun pelini ja siinä olen parempi kuin kukaan muu tuntemani henkilö (Sephiroth voitettu ilman Abilityja ja aseena oli Kingdom Key).

Fera
5.5.2005, 11:27:41
Täytyypä hieman miettiä. Luulen olevani keskitason yläpuolella ja olen kokeillut vähän monenlaista peliä. Roolipelit menee mukavasti läpi kunhan opin niksit. Finaleissa olen joskus hidastellut hieman tahallani, jotta peli kestäisi hieman pidempään. Tasohyppelyt on helppoja, Crashit menee parissa tunnissa, jos vain jaksan pelata ja semmoiset Jak pelien tapaiset parissa illassa. Tappelu pelit, kuten Tekkenit menee nyt sujuvasti, vaikka en niitä paljoa pelaile ja Lord of the Rings kolmosen kaltaiset taistelut käyn hyvin läpi. Eipä tullut LOTR: return of the kingissä sähläiltyä, paitsi veljeni kanssa kaksin pelissä, kun hän jumii välillä jonnekin. Olen kokeillut myös hieman Medal of Honoria mutta siinä en voi kehuskella kovinkaan. James Bond pelin kaksinpelimuodossa olen aika haka ja lyön joskus veljeni matalaksi mutta kyllä tiimipelikin jyllää. Eli sotapelit ovat minun heikkokohtani, (kauhua en ole kokeillut,) joten yli keskitasoa tässä kuljen. :)

Hayzel
6.5.2005, 12:56:55
En siis tahdo kehuskella, mutta omasta mielestäni pelaan tosi sujuvasti.
Olen kauhufriikki, elitykkään vaikeista hirviöpeleistä tyylin Silent Hill/Resident Evil.

Myös Project Zero on hyvä peli.

Fantasyt ovat loistavia pelejä, vaikka kaikkia en olekaan kokeillut, mutta läpi olen mennyt veljen kanssa parikin jotka lainattiin serkuilta.
Räiskintäpelejä inhoan, Sirious Samia kokeilin yhtäne yönä ja en tee toista kertaa.
Crash Bandicoot, Jakit ja Slyit menevät nopiasti läpi..

Kukaan, (vain oma veljeni) ei tiedä että vietän pelikoneen ääressä noin puolet päivistäni. (tsuki, tätä et sinäkään tiennyt)
Olen omasta mielestäni järkyttävä nörtti, mutta silti en ole koulussa saanut vielä nörtin leimaa.

Olen siis pelifriikki (omakehu haisee!) ja aika hyvä sellainen.. ;)

Faust
6.5.2005, 13:51:02
Kyllä, minä olen hyvä pelaaja. Ainoastaan urheilupeleissä (jääkiekko ja jalkapallo) olen surkea. Räiskintä-, rooli- ja kaahailupeleissä olen mielestäni hyvä. Ja älkää hyvät ihmiset väittäkö kauhupelejä genreksi. :P

Räiskintäpeleissä olen ehkä kohtalainen tai hieman surkeampi, vaikka ei niissä loppujen lopuksi tarvi paljon osatakaan.
Tuo oli kyllä pahinta sontaa mitä sonta voi ikinä olla. Räiskintäpeleissä tarvitaan juuri eniten sitä skilliä.

Zenes
6.5.2005, 14:14:12
Itse koen olevani ehkä keskivertoa parempi pelaaja. Räiskinnöissä ehkä keskitasoa. En mikään älyttömän hyvä, mutta kuitenkin pärjään suht hyvin nettiräiskinnöissä.

Final Fantasyissä koen olevani ehkä hieman keskivertoa parempi, vaikka näissä peleissä ei kyllä hirveästi voi taitoa käyttää, paitsi tietenkin kaikenlaiset item/junction/materia viritelmät, joita osaan suht hyvin tehdä.

Strategioissa koen olevani erittäin hyvä. Näitä en kuitenkaan ole netissä koskaan pelannut, mutta tietokoneet omistetaan vaikeimmalla vaikeus asteella kevyesti.

Menipäs raakasti itsensä kehumiseksi. Noh, minulla on vähän liian suuri ego. ;)

Jijoo
6.5.2005, 22:14:08
Kun ensimmäisen kerran sain ohjaimen käsiini, pelasin vain pelkkiä tasoloikkapelejä. Ei se taito ole mihinkään lähtenyt. Tasoloikkat menee siis helposti läpi lyhyessä ajassa. Tässä olen hyvä.

Tappelupeleissä en ole ihan niin hyvä. Tekkeniä olen kauan pelaillut, joten kai tämäkin nyt jotenkin menee. Kaverini on oikea Tekken-fakiiri ja hakkaa minut leikiten. Miten masentavaa.

Noh, entäs autopelit? Olen surkea. Luovutan puolessavälissä kisaa ja köröttelen kisatovereitten jäljessä mummuvauhtia. Käyn välillä nurmikolla ja ojassa. Sitten vaan kaasu pohjaan ja päin puuta. Siis en ota autopelejä kovinkaan vakavasti, pelkkää pelleilyä.

Roolipelit, jeah, näistä riittääkin minulle iloa pitkäksi aikaa. Hyvänä esimerkkinä Final Fantasy X. Olen kuin puolisokea torvelo. Ihmettelen, että mitäs nyt tuli tehtyä, kun Game Over pärskähtää ruutuun. Pahimmat pomovastukset ovat hauskimpia. En ole vielä kovin kauaa pelannut tämän alueen pelejä, joten taitoni ovat sen mukaiset. Huonompikin voisin olla, että vielä on varaa parantaa... paljon.

Amira
9.5.2005, 18:58:21
Olen mielestäni hyvä pelaaja (Oma kehu haiiiii-seee!!), mutta olen olen. Olen yleensä se joka vetää kaikki vaikeimmat kohdat peleissä ja pelaa pelit tunnollisesti loppuun saakka. Olen myös todella usein se parhain pelaaja, tosin en tiedä miten pärjäisin tämän FFfinin porukan kanssa joten ei tarvitse tulla haastamaan.

Välillä on rasittavaa olla hyvä, koska kaverit laiskuuttaan antavat ohjaimen minulle ja sanovat "Pelaa sä kun osaat" ja saan sitten lopuksi pelata melkein yksin. Nyt olenkin alkanut luistaa tuosta rytmistä. En ota pelejä niin todesta vaan pelaan vähemmällä keskittymisellä ja näin tulee hauskaa kavereidenkin kesken. Yksin ei ole kiva pelata.

Daretec.Z
12.5.2005, 14:31:28
omasta mielestäni koen olevani keskitasoinen pelaaja...jos ostan pelin, niin useinmiten se on 2-7 päivässä läpi...finl fantasyt on poikkeus, niissä saattaa mennä kuukausia jos en pelaa KOVIN aiktiivisesti..
siispä tunnen itseni KESKITASON pelaajaksi. :)

Vanavilya
13.5.2005, 14:28:46
Niin.. Millainen pelaaja olen? Veikkaisin, että olisin keskitasoa, jopa sen alapuolella. Kun minusta tuntuu, että minä tarvitsen aina ohjeita peleihin, niin kuin ffX ja ffX-2.. Huokaus. Tasohyppelypeleissä minä olenkin sitten huomattavasti parempi, mutta kyllä minulla aikaa siinä kuluu.
Tekkenissä kovasta harjoittelusta johtuen olen ihan hyvä. Mutta jos kuluu vähänkin aikaa niin, etten pelaa on tulos katastrofi.
Autopelit ja muut urheilupelit eivät ole oikein minun alaani. Ainakaan konsoleilla. Muistan kun 5-vuotias siskoni voitta NHL pelissä pleikalla. Hienoa. Mutta muuten kyllä tahkoan pelejä omasta mielestäni kohtuullisesti.

Ja Kreifi.. Niistä sinun typoista. Mikä noista sitten lienee se oikea.

Itse koen ehkä olevani hiukan keskitasoa alapuolella tai sitten keskitasoa.

Itsekkin olen huomannut, että hän menee kohtia joissa minulla on ongelmia leikitellen läpi.

Mutta kertokaapa te nyt; olettko hyviä pelaajia tai koetteko olevanne sellaisia?

//Tosi paha typo ja näin paljon aikaa kulunut. Euro sille kuka huomaa missä kusi.

Tuossa ensimmäisessä, eikös sen pitäisi olla keskitason alapuolella tai keskitasoa alempana.
Toisessa: Itsekin kirjoitetaan yhdellä k:llä.
Ja viimeisessä: olisikos sittenkin oletteko?

Mutta mitäpä suotta viilaamaan pilkkua, kun itsekin teen virheitä vähän väliä. :D Ajattelin vain vastata kun kerta niin nätisti pyysit..

Omenarosvo
17.5.2005, 16:08:21
Kyllä minä koen olevani taitava pelaaja. Luulen että hyvyyteni syntyy monesta eri tekijästä

-Olen pelannut niin paljon että tiedän miten pelit "toimivat". Eli kun tietää mikä peleissä teknisesti on mahdollista ja mikä mahdotonta, voi äkkiä rajata päässään monien ongelmakohtien mahdollisia ratkaisuja.
-Silmä-käsi-koordinaatiokykyni on hyvä. Oon ihan helvetin hyvä piirtämään, napsuttelemaan sormiani, kaivamaan nenääni ja painamaan ohjaimen nappuloita.
-Jos ongelmakohtia syntyy, en masennu vaan yritän ja yritän kunnes selviydyn. Yleensä tähän tarvitaan pari-kolme yrittämää.

Sivistyksestäni puuttuvat lähes kokonaan strategiapelit ja simulaattorit, joten niiden parissa saattaisi tulla enemmänkin ongelmia. Todellinen haka olen tasohyppelyissä. Tuokaa minulle mikä tahansa KIINNOSTAVA tasohyppely niin kellistän sen parissa päivässä salaisuuksineen ja kylkiäisenä hyppelen levyn päällä vihaisena kun se oli niin saaketin helppo.

EDIT:
Kuulostaa melko liian tutulta touhulta.No joo mutta meillä taitaa olla se kymmenen vuotta ikäeroa.

Gift of Death
17.5.2005, 17:49:35
Itse asiassa koen. Hyvät ja kiinnostavat tasohyppelyt ovat mielestäni melko helppoja jos Prince of Persiaa ja Jak sarjaa ei lasketa. Rachet and Clank1 on ylihelppo ja se menee noin 1-2 päivässä läpi. Räiskinnätkään kuten Medal of Honour ei tuota ongelmia. Rising Sun meni 2 päivässä läpi. Johtunee siitä että jos pelaan pleikalla niin osaan kaikki näppäimet jo niin hyvin ulkoa että esim combojen teko ei tuota kovin suurta ongelmaa. Auronin tornadoon menee noin 0,50-0,70s, sen mittarin mukaan. Mutta jos eteeni raahataan vaikka Xbox tai Came Gube niin ei tule mitään. Koordinaatio kyky on melko hyvä ja sormet pitkät :D . Tietokoneella pelaamisessa pitä aina pelin vaihtuessa vähän harjoitella mutta esim FarCry menee jo kuin vettä vain. Räiskinnöillä ei tosin ole enää suurta tarkoitusta kerran läpipeluun jälkeen. Olen kyllä parempi rooli kuin räiskintä peleissä. Valitettavasti minulla ei nyt ole muita roolipelejä kuin FF:ät. Shakissa tosin olen aivan perseestä mutta sitä tässä ei kysytty. Vihollisen tekoäly räiskinnöissä (joissain) on aivan surkeaa ja siksi se ei ole vaikeaa. Red Alert ja War Craft tyyliset pelit eivät ole minun alaani mutta kyllä nekin jotenkin menettelevät. Myöskään rallipelit eivät tunnu olevan ystäviäni. Mutta joku Colin Mc Ray menee Novicella kahteen päivään läpi. Keskityn yleensä pelaamiseen todella hyvin ja pikku sisko saa huutia jos tulee hyppimään TV:n ja minun väliin. Englannin taitoni saisi olla "vähän" parempi. Mutta kyllä minä jotain selvää saan.

...napsuttelemaan sormiani, kaivamaan nenääni...
Kuulostaa melko liian tutulta touhulta.
Tuli harvinaisen pitkä viesti =) .

No joo mutta meillä taitaa olla se kymmenen vuotta ikäeroa.
No joo

Fatal
17.5.2005, 20:28:52
Riippu tietenkin pelistä..

mut.. fps: keskitason yäpuolella.

tappelupelit:kyllä aina isoveljen ja parhaan kaverin rökittää.(piilomainontaa.. tekken on hunompi kuin doa(nopeetemposempi ja monipuolisempi))

rpg, tasohyppely, strategia ja autopelit: keskiverto ei mikään erikoisen ihmeellinen mutta läpäisee pelit.

puzzlet: keskitason alapuolella.. luulisin...

Davidson
25.5.2005, 0:32:32
Aika average mä oon tai sen alapuolellakin ehkä peräti. Tunnustan, että ilman useita pelaamista helpottavia kikkoja (huijauskoodit, walkthrough) en tule useissa peleissä toimeen. Minulla vain menee yksinkertaisesti hermot, jos en pääse pelissä eteenpäin tai jotain tärkeää bonusstuffia sattuu unohtumaan matkan varrelle (perfektionistin vikaa selvästi, ainakin tietyin aspektein tarkasteltuna =) ). Ei voi sanoa, että "huijaisin" aina, mutta sanotaanko, että monien mielestä varmasti aivan liian usein.

Mutta jos unohdetaan tällaiset pikkuseikat ja miinustetaan vaikka sen kunniaksi kokonaispisteitä omasta pelitaitoni määrittelevästä skill scoresta, olen varmasti aika keskivertopelaaja, jos sille päälle satun. Pystyn välillä jopa ylittämään itseni ja tekemään jotakin sellaistakin, johon ei aivan joka iikka kykene. Katson vahvuusalueikseni jotkut urheilupelit ja RPG:t.

Black Abyss
2.6.2005, 12:45:41
En kylläkään mikään mestari ole pelaamaan mutta kyllä silti aika hyvä.
Vaikka räiskintä-tai sotapelejä en ole ollenkaan pelannut ja ei ne oikeen edes
kiinnosta,mutta tasohyppely-ja "fantasia"pelejä osaan varmaan parhaiten tähän mennessä pelata koska olen päässyt melkein kaikki FF:ät ja sun muita
pelejä läpi,vaikka en ostakkaan pelejä koko ajan.Tasohyppelypeleissä on hieman huononpi koska niissä joutuu käyttää hieman aivojaan,jota minä en osaa käyttää.Mutta ainakin Jak and daxter vauvapelit olen läpi päässyt.
Olen muistaakseni pelannut 3 vuotta.Eli en kovinkaan pitkään.

Tangentti
2.6.2005, 15:28:42
Olen fffinin paras pelaaja. ;)
Voisin hyvin ainakin olla koska en tiedä muiden pelitaitoja mutta riippuu genrestä että olenko hyvä vai huono. RPG-peleissä oon hyvä,monta RPG:tä läpivedettynä on todiste siitä. Myös joissain strategia peleissä mutta en kaikissa.Kuten Warcraftissa olen aika keskiverto tai vähän alempi sillä ei nyt niin usein voittoja oo rapsahtanu.
Puzzleja en pelaa joten en tiedä.Autopeleissä aika huono.Tappelupeleissä hyvä ja Tekken 3 minua on lähes mahdoton päihittää,tosin en ole pitkään aikaan pelannut sitä joten olen ruosteessa.Tasohyppeilyissä ainakin Soniceissa ja Marioissa oon hyvä mutta Crash Bandicooteissa en kovin hyvä.Räiskinnöissäkin aika hyvä ja tietysti Megamaneissa oon hyvä.

Riippuu aina pelistä että olenko hyvä vai huono näin yhteenvedossa sanottuna.

Tessy
2.6.2005, 15:48:36
Hmmm.. No en niinkään pidä itseäni hyvänä pelaajana, mutta ehkä keskivertoa vähän parempana.. Minulla kun on hyvä kilpailija! Nimittäin isoveljeni! :D Tekkeneissä olen haka ja Finaleissa myös, varsinkin seiskassa, kun se on läpikotaisin koluttu peli ja Metal Gear Solid 2 on myös melkein läpikotaisin menty.. Ihan kaikkia dogtageja en ole hakenut.. :wink: Mutta tietenkin vaikuttaa sekin että onko vaikkapa roolipeli vai mikä. Tasohyppelyt eivät niinkään ole minun mieleeni, mutta niitäkin on joskus tullut hakattua. Sillälailla olen keskivertoa parempi kun pelaan sen verran paljon ja pistän kaikkeni peliin..! Ei varmaan haiskahda itsekehu ei.. :D

Gimmo84
2.6.2005, 18:47:52
ite oon sitä mieltä et oon keskitasoa parempi pelaaja, arvosana koko peli"kokemuksesta" 9...
oon pelannu roolipelejä jo melkein kymmenen vuotta,
siinämäärin arvosana on jotain 9+ luokkaa roolipeleissä.
tasoloikka ja hyppelypelit on kyl liian helppoja, et ne menee melkei kaikki vaik puoli unissaan läpi.. arvosana tasohyppelylle 9.5..
urheilu pelit esim, NHL, oon ollu pari kertaa kaverin järjestämässä turnauksessa ja molemmilla kerroilla pääsin finaaliin asti ja kerran voitinki turnauksen, no ei meitä ollu kuin 30 pelajaa mut kuiteski siin kaveriporukassa oli yli puolet jokka on vaan pelannu koko elämänsä pelejä ja sun muita..(ite en kuulu kyseiseen ryhmään, ainakaa pahasti ;P) et urheilupeleistä arvosana 9..
autopelit, mm. Gran Turismo ja enthusia, niin niitä en oo pahemmin pelannu, mitä ny mulla itellä on Burnout3 ja ollu joskus colin mcraeta sun muita rallipelejä, mut niissä en oo mitenkään hyvä, arvosana niille on 7...
en mä nyt tiiä oikeestaan et oonko sit niin hyvä pelaaja mut tää on mun mielipide, se on jämpti :) :) :) :) :)

Nyarlathotep
22.6.2005, 20:40:33
Itse koen olevani hyvä pelaaja rooli/fantasiapeleissä, etenkin final fantasyissa. Ainakin jos vertaa kavereihin, jotka pitävät Final Fantasy kymppiäkin aivan liian vaikeana. Eikö kyseessä ole yksi helpoimmista final fantasyista? Walkthrougheja ei näissä peleissä oikeastaan tule käytettyä ja apujakaan ei oikeastaan ole hirvittävästi kysytty. Mielestäni nämä pelit ovat minun alaani ja koen olevani hyvä niissä, vaikka on kyllä monia jotka ovat itseäni parempia pelaajia.

Olen taas aivan surkea räiskintäpeleissä. Etenkin moninpeleissä. Counter-Strikea ja Quake 3 Arenaa on tullut pari kertaa kavereiden kanssa kokeiltua ja se on tullut todettua, että minä sukkaan näissä peleissä. En tietenkään mikään pohjattoman huono ole, koska kaverit ovat kuitenkin online räiskintäpelejen himottajia ja mitä enemmän niitä pelaa, niin sitä paremmaksi tulee. Doom 3, joka on yksinpeli on minulle parempi vaihtoehto, koska en kuole siinä jokaiseen örvelöön.

Sitten on niitä pelejä, joissa en ole huono, mutten hyväkään. Hyvinä esimerkkeinä strategiapelit, kuten Warcraft ja urheilupelit, eli NHL, FIFA yms. Strategiapeleissä olin aluksi erittäin huono ja vedin kaikki kentät koodeilla. Pelatessa oppii ja nykyään on kivempaa pelata ilman koodeja. NHL:ssä taas ei erikoisempia kikkoja tarvi ollakseen hyvä pelaaja. Se kai tulee luonnostaan.

Ferithem
22.6.2005, 21:04:12
Yleishyvä pelaaja en ole, en tosiaankaan. Tietotaitoni rajoittuu niihin genreihin, jonka pelejä aktiivisesti harrastan, siis rooliseikkailupeleihin, taistelumättöihin ja The Simsiin lisäosineen. Lähes kaikessa muussa olen naurettavan huono, paitsi Pokémonissa, jota tuli treenattua takavuosina. Enää en saa siitäkään otetta.

Mallikappaleena strategiat, jotka nauravat peliyrityksilleni. Age of Empiresistä tykkään kovasti, mutta hävettää tunnustaa, että kampanjani päättyvät joko tuntien yksinnysväyksen jälkeiseen häviöön tai kahden minuutin jälkeiseen "emmä osaa" -tunteeseen. Suurten mittakaavojen projektit eivät mahdu pikku päähäni.

Tasohyppelyissä ja räiskinnöissä en ehdi väistellä vihollisia. Kuolen joko örkkien käsiin tai hypätessä rotkoon, supersalaista ekstraa etsiessä. Liian nopeatempoiset pelit eivät sovi perfektionismiini. Urheilupeleihin en ole koskenut, paitsi autoiluihin. Enkä edes osaa, paitsi voittaa veljeni Crash Team Racingissa.

Ne harvat alueet, joita voin kutsua omikseni, uskon hallitsevani melko hyvin. Ongelmat ratkeavat roolipeleissä helposti ja kuolema kohtaa yhä harvemmin; taistelupeleissä olen oppinut rämpyttämään nappia taidokkaasti. Parempiani olen kohdannut, se on selvä: heitä kunnioitan ja kuuntelen.

Hyvä pelaajuus ei kuitenkaan ole koskaan ollut tavoitteeni - "Musta tulee isona pelaaja" - hauskuus vain. En pelaa peliä tullakseni hyväksi siinä (oli tuskaa lauleskella karaokepeliä vain oppiakseni biisit ennen kavereita), vaan nauttiakseni. Pelaajataituruus tulee kylkiäisenä, jos on tullakseen.

HeavyLord
19.7.2005, 16:27:52
Omasta mielestäni olen keskiverto pelaaja. Roolipeleissä koen itseni ehkä keskivertoa paremmaksi, vain harvassa RPG:ssä loppupomo olisi liian paha vastus (tällä hetkellä ei yhdessäkään, pelin keskenjättäminen on vain johtunut kiinnostuksen puutteesta)
Tasohyppelyissä olen ihan OK, pääsen yleensä tasoloikat läpi.
Jotkut tappelupelit ovat vahva alueeni, Dead Or Alive 2 ja Soul Calibur 2 ovat pelejä jossa pieksen varomattomat ja kokemattomat (Ja kokeneetkin kaatuvat maahan pienellä yrityksellä) ilman mitään ongelmaa.
Urheilu- ja autopelit ovat Akilleen kantapääni, niissä en pärjää kenellekään (Burnout 3: Takedown ja CTR: Crash Team Racing ovat poikkeuksia, niissä pärjään keskivertoa paremmin)

Minäkin tunnen erään superpelaajan, häntä ei yksinkertaisesti voi voittaa kuin tajuttoman hyvällä tuurilla. Kerran tai pari olen ollut Heroesissa vahvemmilla (silloin kun ollaan pelattu samalla puolella) ja pelastunut kaverin pulasta, mutta yleensä asia on toisinpäin. On aika ärsyttävää kun kyseisen kaverin kanssa pelaa peliä jota itse on pelannut jo iät ja ajat, kaveri ei oikein yhtään ja SILTI kaveri pieksee ilman mitään ongelmaa. Nykyään meidän kaveriporukan kesken onkin jo yleinen ajatus että peli mikä tahansa, turpaan tulee :D

Sini-san
21.7.2005, 15:16:27
En ainakaan veljeni rinnalla :eh:
Se pelaa uuen pelin läpi enintään siihen menee kaksi viikkoa! Olen ihan surkee sen rinnalla! Menin FF VII läpi pari kuukautta sitten vaikka se on ollu meillä ainakin 4 vuotta

En minä ihan niin surkea ole! Pelasin sentään FF X-2 Melkein läpi :D Ihan viimeinen Vegnagun aina listii mut viime metreillä! Ottaa takaraivoon :P

Ferithem
21.7.2005, 15:51:55
En ainakaan veljeni rinnalla :eh:
Se pelaa uuen pelin läpi enintään siihen menee kaksi viikkoa! Olen ihan surkee sen rinnalla! Menin FF VII läpi pari kuukautta sitten vaikka se on ollu meillä ainakin 4 vuotta

Omalla veljelläni on sama ongelma. Hän ostaa uuden pelin harva se päivä, ja toisinaan hän on läpäissyt pelin jo päivässä tai parissa. Velipojan suosikit ja vahvin alue ovat tosin seikkailu/tasohyppely/räiskintäpelit, joissa minulla on aina pallo hukassa. Kingdom Heartsissa veikkonen on tosin jumissa, roolipelin tyylisiä kun ei oikein taida :P

Niin, ja minulla myös on ollut tuo VII pari vuotta ja vasta viime kesänä vedin läpi. Enkä kamalasti tykännyt lopusta, kun se oli liian helppo :P FFVI puolestaan on kumma tapaus. Olen omistanut pelin yli kolme vuotta, mutten vieläkään potkaissut Kefka-setää kuoliaaksi. Yritystä pukkaa koko ajan...

Liquid
21.7.2005, 18:56:23
Jaa emp ä tiiä... Socim II:sta pelaan netissä ja en kyllä pärjää ollenkaan niille parhaille siellä. Sotapeleissä oon muutenkin huono, enemmän pelaaminen painottuu rooli/toimintapeli, tasohyppely ja autopeli puolelle, mutta jotain poikkeuksia on esim. juuri Socom II jota pelaan huolimatta etten pärjää : P. Ostimpa tuossa Killzonenkin ja kyllä on niin rehellisesti sanoen paska peli, harmittaa kun meni 60e hukkaan. Mutta parhaiten sujuu varmaan roolipelit ja toiminta-tasohyppely-RPG yhdistelmät. FPS:ssa olen ehkä maan huonoin, pelannu pari kertaa halo 2:sta ja varmaan 1 tappo..

Real Emotion
23.7.2005, 19:49:15
Riippuu ihan pelistä ja kuinka kauan sitä on pelannut. Esimerkiksi N64:n Super Smash Brossissa olen rehellisesti sanottuna oikein hyvä. Koen osaavani pelata hyvin myöskin Zelda -pelejä. Olen ehkä vahvimmillani seikkailupeleissä. Tietyissä peleissä luulen siis olevani keskivertoa parempi.

Pidän tasoloikka peleistä, mutta niissä olen aika keskivertoa tai vähän alle. Niissä on usein äkkikuolemia ja minä hermostun sellaisesta herkästi. Ja kun hermo alkaa pettää, pelaa paljon huolimattomammin.

Olen surkea räiskintäpeleissä. Se taas johtuu yksinkertaisesti siitä, etten voi sietää sellaisia pelejä. En pelaa niitä koskaan. Veljeni pelaa niitä puolestani ja on niissä todella hyvä.

Sarutobi
23.7.2005, 20:00:29
Roolipeleissä olen kohtalainen. En yleensä jaksa pelata edes kaikkia läpi jota pelaan. Sanotaan, että kesken on FFI ja FF6 noin esimerkiksi ja Zeldat. Olen varmaan ainoa perheestäni, joka edes jaksaa pelata näitä.

Taistelu peleissä Koen itseni helvetin hyväksi. Tekken 3:ssa hakkasin aina kaikki kaverini, josta kertoo 30 voittoinen putki. DoA:ta ollaan hankkimassa. Mutta jossain taistelupeleissä olen aivan käestä esimerkkinä nämä "könköt" niinkuin "Bloody rage" tjsp...

FPS Pelit riippuu... Kyllä HL2:ssä olen mielestäni hyvä, koska "helppo" Toisinkuin COD, jonka pääsee aivan liiaan helposti läpi ( hyvä..., vai peli helppo?) En oikeastaan ole kokeillutkaan paljoa FPS pelejä.

Laiskuuttani en jaksa kirjoittaa enempää...

Jiriki
26.7.2005, 11:37:42
Strategiapeleissä oon ihan kohtuu. Natusta oon oppinu helvetisti strategiaa, mutta kokemus varsinaisista strategiapeleistä (sc, wc3) puuttuu. Etenkin onlinekokemus. Yleensä pelaan liikaa varman päälle ja puolustan liikaa. Sama koskee hoi2:sta ja vuoropohjaisia rpg-strategioita kuten Heroes of Might and Magiceja.

FPS:ssä oon ihan hyvä, riippuu tiettty pelistä. Mut jos joku peli mun eteen lätkästään niin kyllä fps:ssä pärjään parhaiten. En mikää paras, mut en paskinkaan.

Konsolimätöissä oon paska paitsi niissä harvoissa joita oon pelannu kavereilla.

Natu on se peli jossa voin sanoa olevani ihan hyvä. Se on myös peli josta eijoo kuin pari täälläkään kuullut. Natu on vaan erikoinen siitä, että siinä ei varmasti kukaan ole pro kaikessa. Olen ollut kans natun maajoukkuekapteeni, mutta tuo nyt on enemmän muodollinen titteli. Natun suomijoukkueet ovat olleet tunnetusti draamaa. PM me for the whole story. =)

Olen fffinin paras pelaaja.
Heh. Tosi hauska.

Fox_FaTC
26.7.2005, 14:43:38
En pidä itseäni hyvänä pelaajana. Pelaan yleensä vain shoot 'em uppeja, ja jos mahdollista, niin cheattien kanssa. Siis konsoleilla. Joskus pitää vaan päästää paineet (ja vähän muutakin) pihalle ja parhaiten se käy ampumalla pixelihahmoja.

Mutta esim. CS on sellainen peli, mitä ei tietenkään pelata cheateilla. En kyllä väitä olevani hyvä siinäkään.

Autopelit, roolipelit tms. sujuvat kyllä, mutta ei niitä pelaa niin antaumuksella. Paitsi FF:t.

Klonck
31.7.2005, 13:02:49
Olenhan minä ihan hyvä FPS-peleissä sun muissa toiminta- ja hiiviskelygenren edustajissa. Kyllä sitä skilliä CS:ssä on kehittynyt kun olen sitä 10-vuotiaasta pelannut. Metal Geareissa myös koen olevani hyvä, European Extremellä on tullut Foxhound hankittua joten päätelkää siitä. :)

Roolipeleistä pidän, mutta olen niissä yleensä ihan toivoton. Ravaan joka paikan läpi ja salaisuudet jäävät useimmiten selvittämättä. Final Fantasy VII:ssa en ole hankkinut salahahmoja, Weaponeiden tappamisesta en kehtaa edes puhua. Final Fantasy X meni sentään 100% läpi.

Eetami
1.8.2005, 18:21:23

Menet omat ongelmasi leikitellen läpi vai? Tiedä nyt paha typo, mutta silti.

No en koe olevani mikään varsinaisen hyvä pelaaja. Parhaimmistoa edustan THUG pelissä, eli Tony Hawk's Undergroundissa. Väitän, että pesisin teidät muut siinä kuusmuna. Muissa peleissä en ole mikään mahtava. Diablo 2:sta nyt tykittää, mutta siinäkin on vielä parantamisen varaa. Autopelit ei kiinnosta, joten niissäkään en mikään hyvä ole, paitsi nfsu:ssa kohtalainen. Urheilupelit jätänkin sikseen. FPS peleissä en loista, mutta olen siinä yleishyvän tasolla. Counter-Strikessä olen hyvä, dodissa en mikään mahtava. CoD on hyvä fps, mutten siinäkään loista. Rpg pelejä en nyt muuten kuin ff:iä pelaa. Joskus pelasin Icewind Dale 2:sta ja pääsin siinä aika pitkälle, mutta sekin into sitten lopahti. Koen olevani aika hyvä pelaaja, vaikken mikään mahtava. Ylpeyden aiheeni on se thug ja toni haukat yleensä.

Henkka12
2.8.2005, 19:25:12
Itse olen mielestäni kohtalainen/hyvä omistamissani peleissä. Kuten bondissa MINÄ olen se haka ja kaverit tulee perässä. Mutta KooHoossa minä tulen tokana, ja on minulla paljon muitakin pelejä. Batmania ei muut ole kokeillutkaan, että silleen ja niinpoispäin...

//Niin, ja kaverit hakkaa mut Revenge Of The Sithissä ihan 600,000,000,000,000/0. lol juutuin yheksänteen tasoon...

Puzzle: Kelvollinen

Strategia: Paska

Ampumis: Kelvollinen

Tasoloikka: [mikä on tasoloikka? :huh:]

Hiippailu: Jumailaistakin parempi [ :eh: ]

Ajopelit: Paikoin hyvä, olin GT :ssä ykkönen aina joskus Liitukaudella....

Roolipelit taas menee ihan hanurista (no ei nyt sentään)

Antendo
5.8.2005, 10:48:01
Ropet:Ehkä ihan vähä keskivertoo parempii. Ei paljoo. Joskus pitää turvautuu oppaisiin.

Strategia:En oo kovinkaa hyvä.

Tappelu:Tuhat vuotta sitte olin Tekken kolmessa melkee hyvä, en enää. Mitä Super Smash Bros. Meleeseen tulee... Your talking to the champ, baby. Im unbeatable, unstoppable, I'm erittäin hyvä :D Vähä päälle 8000 tuntii harjotteluu.

Puzzle:Joskus menee vaikeimmatkii puzzlet leikiten mut sitte taas joskus helpoimmat puzzlet on vaikeimpia.

Tasoloikka:Luulen olevani ihan varteen otettava vastustaja, mut en mikää hirmu hyvä. Ratchet & Clank kolmessa voitin kaverin vaikka se oli pelannu sen kolmesti läpi, ja mie ekaa kertaa. Hahaa, suck my missiles, bitch!

Ajopelit:Crash Team Racingissä oon kaveripiirin paras ja Mario Kart: Double Dashissa oon ehkä toisiks tai kolmanneks paras. Mut en sitte muissa.

Muissa genreissä oon ehkä suht keskivertoo. Ainakii pienen harjottelun jälkee.

//Räiskintä:En oo kovinkaa hyvä. Half-Life ykkösen ja Medal of Honor: Rising Sun:in oon päässy läpi. MOH:Frontlinessa jumituin heti ekaan ja tokaan tehtävään pariks ekaks päiväks, sitte jäin kokonaa jumii myöhemmin.

Lady Kiha
9.8.2005, 21:44:50
Se riippuu ihan siitä, minkälaisesta pelistä on kyse.

Ja aluksi pitää tietenkin ottaa sellainen peli esille, missä olen hyvä, ei, vaan olen niissä mahtava (sori, jos oma kehuni lemuaa). Nimittäin sellaiset pelit, joissa heilutellaan valomiekkaa ja käytetään voimaa. Eli Star Warsin jedipelit. Tehtävät eivät ole ylitse pääsemättömiä ja valomiekkaa on ihana heilutella (etenkin kun saa tapella sithejä vastaan ja tappaa niitä). Voiman käytöstä nyt en tiedä, mutta se sujuu (niin, Icechaser, speed on in!). Kun minä tulen, niin sithit saavat turpiin... ja pahasti (nauraa julmaa naurua). Valomiekka taitoni ovat mittavat, (kyllä, rakkahin Icechaser, olen huomattavasti parantunut ja muistakin, että jedi voittaa aina sithin, äläkä muuten ala tänne piruilemaan ja sanomaan jotakin muuta :D). Mutta nämä ovatkin ainoat pelit, joissa olen hyvä.

Autopelit nyt vielä menevät niin, että olen niissä hyvä (mutta mitä varaosia pitäisi ostaa, että auto paranisi... eh, isosiskoo, tuu jelppiin!). Voitan muut kuskit (vaikka koville se ottaakin).

Mitä tulee strategia- ja hiiviskelypeleihin, niissä olen toivoton! En millään tajua, mitä seuraavaksi jossakin tehtävässä pitää tehdä ja kun pitää hiiviskellä hiljaa ja tappaa ihmisiä ääneti, niin syntyy vain melua, päätöntä ammuskelua ja sekasortoa. Tähtäystaitoni ovat hyödyttömät (siksi en aseiden kanssa oikein tule toimeen) ja kun vielä pitäisi miettiä, minne paeta kun vihollisia tulee joka suunnasta -> olenkin kuollut. Halo vielä menee, mutta sitten alkaakin tulla seinä vastaan. Juuri näiden seikkojen takia jätän tälläiset pelit suosiolla isosiskoni pelattavaksi ja jos hän tarvitsee apua, neuvon häntä parhaani mukaan (on nyt ihan pakko sanoa, etten taidakaan olla näissä peleissä niin toivoton kuin luulen. Joskus olen antanut isosiskolleni niinkin suurta apua, että hän on selvinnyt jostakin kohdasta. Ongelmana taitaa olla, että aliarvioin itseni enkä uskalla laittaa peliä konsolin sisään ja tarttua ohjaimeen...). En kuitenkaan taida alkaa pelata näitä pelejä, muuta kuin isosiskoni kanssa kaksinpelillä jonkin pelin läpi (kummatkin Halot ja Medal of Honor: Rising Sun olen mennyt läpi hänen kanssaan).

Mutta kyllä nämä pelitaitoni ovat hieman yli kohtalaisen (rimaa hipoen).

Plop
9.8.2005, 22:38:34
Tietenkin riippuu pelistä/peliluokasta. Esim. räiskintäpeleissä olen ihan paska, toisin kuin tasohyppelypeleissä koen olevani erittäin hyväkin pelaaja. Ajopeleissä olen kohtalainen, sekin vähän riippuu pelistä. Mutta tasohyppelyt ownaan ihan 6-0, kun kavereiden kanssa pelataan. Aina ne häviää mulle :D (siis kun pelataan näitä vaikka vuorotellen). Roolipeleissä, kuten FF:ssä (kai se on roolipeli?!) olen myös aika haka. En nyt aina, mutta aika usein.

Mutta opin aika nopeasti eri pelien salat, varmaan nuo räiskintäpelitkin taittuisi, jos hieman harjoittelisin. Mutta ei vaan kiinnosta. Tasohyppelyissä on kyllä vaan sitä jotain. Mariot ja Crashit sun muut ovat yksinkertaisesti vain loistavia, ja niitä jaksaa pelata.

freya™
10.8.2005, 12:02:13
Kyllä koen olevani hyvä pelaaja, pakkokin on olla kun on koko elämänsä näitä hakannut. Kuitenkaan en ole mikään Über pelaaja, siis sellainen joka pystyy saati sitten jolla riittää mielenkiintoa suorittaa pelit läpi 100%:sti. Rooli ja Fantasia peleissä olen ehkä parhaimmillani sillä ne kiinnostavatkin eniten. Tasohyppelyt, kuten Jak ja sen sellaiset menevät hyvin ja tykkään niitä pelatakin. Taistelupeleissä tulee kyllä kanssa ounattua aikas hyvin ainakin kaveripiirissä, tosin yhden kaverini kanssa turpaan tulee puolin toisin. Online peleissä sanoisin olevani sellaista ylempää keskiluokkaa (Counter Strike, Battlefield, Guildwars jne.), ja joskus saatan kyllä vetää ihan huipputuloksiakin. Online peleissä en kyllä koskaan tulisikaan olemaan mikään paras, koska minulla vain ei yksinkertaisesti riitä aikaa hakata niitä kellonympäri pitäen taitoja yllä, enkä kyllä haluakaan loputtomasti ähkiä ruudun ääressä.

Tästä päästäänkin siihen ajankäyttöön, elikkäs esimerkiksi fantasia ja roolipeleissä itselläni taidot pysyy yllä, vaikka taukoa pitäisikin tai jos uuden pelin hankkii. Yleensä aina pääsee juonesta samantien kiinni. Toisaalta sitten jos otetaan, vaikka nuo taistelupelit ja kaikki muutkin pelit jossa kanssatoveria vastaan pelataan, niin nämä vaativat aina jonkun näköisen harjoittelu jakson. Ei yhtään huvita läiskiä jotain Soul Caliburia pelkästään aivottomasti nappeja hakaten, PITÄÄ näyttää hyvältä ja hallitulta ja olla myös sellainen.

Olisi hauska joskus päästä katsomaan/osallistumaan johonkin peli tapahtumaan johon osallistuvat maailman parhaat, SE AINAKIN palauttaisi maanpinnalle. :eh:

Critis
10.8.2005, 12:31:15
Olen mielestäni ihan kohtalaisen hyvä pelaaja mutten sentään mikään super hyvä mestari pelaaja. Pelejä joissa olen hyvä ovat rpg pelit kuten Final Fantasyt, Ragnarok Online näin esimerkkinä. Olen myös hyvä tasoloikka ja joissakin toiminta peleissä kuten MGS pelisarjan peleissä. Eli vahvimmat peli genre alueet ovat minulla rpg, tasoloikka, toiminta joissa olen siis mielestäni hyvä.

Fimzy
10.8.2005, 13:48:19
Mä en kyllkäkään oo mikään mestari pelaaja :eh: Mulla menee usein TOSI helposti hermot ja sitte lopetan pelin keske ja sitte rupeen taas pelaamaan vähän ajan kuluttua! :eh: Mä osaan pelata omasta mielestäni ihan hyvin Final Fantasy pelejä mut yleensä joudun ettii netistä vinkkejä et mitä pitää tehä tai sitte kysyn isosiskoilta! =)

Sharppa
11.8.2005, 12:18:57
Enpä koe itseäni hyväksi pelaajaksi. Ei siksi, että joskus joutuu tekemään monen monta yritystä, jotta pääsee jossain pelissä eteenpäin (nykyään kylläkin osaan pelata sen verran, että pääsen tuosta vain), mutta itsestäni tekee huonon pelaajan se, että jätän useimmiten pelini kesken. Tuosta vain. Vaikka koen pelin hyvänä niin joskus en vain jaksa...

Kairi92
13.8.2005, 21:24:51
Itseasiassa tämä kysymys on erittäin vaikea...
En koe olevani hyvä enkä huonokaan, sellainen keskin kertainen...
Burnout on peli juuri minulle, siinä kun ei tarvitse aivoja, ei silloin ainakaan kun pelaa roadrace pelimoodia.
Positiivisesti yllätyin vaikka itse sanonkin, että miten hyvä olinkaan Kindom Heartsissa alussa, luulin että siitä tulisi vaikeaa, mutta ei siitä tullutkaan :) :) :)

Prometheus
1.11.2005, 18:40:49
Taidan olla aika keskiverto pelaaja. Omenarosmosen tapaan ymmärrän suhteellisen hyvin miten pelit toimivat, mitä voi ja mitä ei voi tehdä. Sen verran kauan olen pelejä pelannut, etten kaadu mihinkään amatöörimaisuuksiin.

Tasohyppelypelit ovat liian helppoja, mutta eihän niissä yleensä olekaan muuta haastetta kuin oikean kielekkeen löytäminen.

Japsiropellukset eivät ole kovin haasteellisia ja yleensä selviää pienoisella leveluppaamisella tai toisen taktiikan käytöllä. Hankalampia vastuksia harvemmin menen kokeilemaan, mutta niissä saattaisikin tulla jo sormi suuhun enkä välttämättä keksisi täysin toimivaa ratkaisua mahtimonsujen niittaamiseen ilman gamefaqsia. :) Minulle riittää, että voin pelata näitä pelejä, voin kokea hienoja juonikuvioita ja, että pääsen ne läpi.

Pätkintäpeleissä olen keskitason kastia. Kokemattomia pelaajia pistelen turpaan aika helposti, vaikka näppäinten rämpytys koituu joskus kohtalokseni. Peliä pelanneiden kanssa pärjään toisaalta hyvin, toisaalta huonosti. Heidän kanssaan on mukavinta pelailla, kun tekevät jopa virheitä. ^_^ Tappelupelivirtuoosit taas pieksevät minut mennen tullen minun tarjotessa heille vain kevyen haasteen jos sitäkään. Minulla on aika huono muisti oikeiden kombojen ja liikkeiden kanssa etenkin tappelun tiimellyksessä.

Kevytstrategioissa taidan olla nykyisin aika huono. Vanhemmiten reaktiokyvykkyys on kai laskenut, kun en meinaa ehtiä koota joukkojani ajoissa ennen vihollista. Joskus aiemmin C&C:t sun muut eivät tuottaneet suurempia vaikeuksia, vaikka useimmiten vyörytystaktiikka toimi näissä vähän liiankin hyvin. Raskaammat strategiat a la Civilization ovat taas jotain muuta. Tietokonevastustaja pistelee minua päihin korkeimmilla vaikeustasoilla niin kovaa, että sattuu. Vähän helpommillakin tasoilla se yrittää kovasti, mutta yleensä olen kovempi. Civeissä olen sen verran perfektionisti, että muutamankin kaupungin tai ihmeen menettäminen vihollispelleille saa minut repimään hiuksiani tuskaisena.

Päättelyä vaatimat pelit menevät toisinaan hyvin toisinaan vähemmän hyvin. Esimerkkinä shakki, jonka pelimekaniikan mielestäni ymmärrän joitakin hienouksia lukuunottamatta, mutten osaa hyödyntää niitä tarpeeksi tehokkaasti. En välttämättä näe vastapelurin siirtojen vaikutusta kovin pitkälle ja yleensä peli kaatuu osaltani huolimattomuuteen. Tällaiset pelit ovat kuitenkin kovin mielenkiintoisia.

Peleissä, joita en tavallisesti pelaa, olen huono, esimerkkinä autopelit, joissa rymyän jatkuvasti pientareella ja urheilupelit, joita en pelaa senkään vertaa.

ascalon
1.11.2005, 19:39:19
En minä itseäni mitenkään erityisen hyväksi pelaajaksi kutsu. Kyllä minulle uusien pelien pelimekaniikka valkenee nopeasti, mutta turhautumiskynnykseni on sen verran matala, että vähänkin hankalamman kohdan edessä jätän joko leikin kokonaan sikseen, ellei sitten ole jotakin rutkasti helpompaa keinoa. Näin siis yleensä. En nyt lähde erittelemään miten pärjään eri genrejen peleissä.

Kapteeni Kunimura
2.11.2005, 16:39:03
Riippe pelityypistä sekä pelistä. Joissain peleissä olen hyvä ja joissain en.

Yksinpeleissä on vaikea määritellä kuinka hyvä on, mutta kaksipeleissä kuten esim. yllätys, ylltätys, taistelupeleissä se kumpi voittaa enemmän on parempi. Tietty on päiviä kun mokaa kaiken tai on vastassa joku hahmo jota vastaan ei osaa pelata. Olen hyvä jossain taistelupeleissä, mutten mikään huippu viellä yhdessäkään. Muita pelejä en usein pelaa, mutta kai mä niissäkin OK olen.

Juste
3.11.2005, 6:50:21
Omalla kohdalla riippuu pelityypistä. Esimerkiksi jokin Tekken tai muu vastaava, niin voin sanoa, että en osaa. Samoiten autopelit ovat vähän sillä tavalla, mutta kyllä minä niitä paremmin osaan, kuin kaksintaistelupelejä. Sitten on sellanen juttu, että kun en pelaa juurikaan mitään muuta kuin muutamaan tiettyä pelisarjaa, mutta niissä koen olevani kyllä hyvä. Täytyy kyllä myöntää, että eräs ysträväni on varmaan parempi kuitenkin kuin minä, mutta koen itsekin olevani kyllä keskitason yläpuolella.

Hukka
8.11.2005, 9:38:16
Aika vaikea kysymys. Pelaaminen on kyllä mielestäni helppoa ja opin vähän vaikeammankin pelaamissysteemin nopeasti, mutta voisinpa silti sanoa, että olen ns. "keskivertopelaaja". En siis osaa enkä jaksa tahkoa pelejä kovin vaikeilla tasolla, vaan yleensä pelailen ne iisillä läpi. :P
Se myös tietenkin riippuu pelityypistä. Tappelu-, auto-, sota- ja roolipeleissä olen kuulemani mukaan aika haka mutta sitten nämä muut genret ovat vähän heikompia osa-alueita.

ghaleon
9.11.2005, 10:07:50
Sanoisin, että olen keskivertoa jossain määrin parempi. Yhtenä perusteluna voisi sanoa, että yleensä ottaen peli, kuin peli on liian helppo... vaikeusasteesta riippumatta. Mitä nyt contrat (2D räiskintää) ovat olleet vähän hermoille ottavaa välillä, mutta nekin menee. Edellisillä tarkoitin RPG, strategia, auto ja ongelman ratkaisu pelejä ja näiden sekoituksia.

Urheilu peleistä en ole juurikaan kiinnostunut, mutta ainakaan näpyttämisnopeus ei ihan hevillä tule esteeksi yleisurheilu peleissä. Taistelupeleissä olin ainakin joskus muutamia vuosia sitten melko hyvä, mutta ne eivät nykyään jaksa innostaa. Räiskintä peleissä taasen asetun varmaan sinne keskikaartiin, mutta siitäkin on jo yli vuosi, kun viimeksi näitä pelailin.

Kratos
9.11.2005, 14:17:33
No sattuu olemaan niin, että olen oikeastaan paljonkin keskiverron alapuolella pelaamistaidoissa. Autopelejä on minun suhteeni turha edes ajatella, sillä yleensä onnistun ainoastaan romuttamaan auton enkä edes käytä koskaan jarrua.

Tasohyppelypeleissä olen keskivertoa alempi ja olen vetänyt niitä läpi ainoastaan muutaman ja siitä on jo kauan aikaa.

Urheilupelejä inhoan ja olen luultavasti käsittämättömän huono niissä, kun taas olen siellä keskitasolla joissain räiskintä/hiiviskelypeleissä. Taistelupelejä en osaa, koska alan aina rämppäämään joitain nappeja aivan sattumanvaraisesti. Nettipeleissä (aivan kaikissa) olen mielestäni kohtuuttoman huono. Ei siinä riitä kärsivällisyyttä kun aina löytyy parempia tyyppejä joilla on enemmän kärsivällisyyttä ja kokemusta.

Rooli/seikkailupeleissä olen aika hyvä. Levelien hankkimiseen riittää kärsivällisyyttä, sekä pidän pulmanratkonnasta jota saattaa joistain peleistä löytyä paljonkin. On se joskus pakko jaksaa hankkia parhaimmat aseet sun muut, mutta joudun joskus turvautumaan netin apuun siinäkin.

Eli olen oikeastaan keskivertoa huonompi pelaaja, mutta se ei haittaa sillä pelaanhan melkein pelkästään roolipelejä.

Haphazy
9.11.2005, 15:18:25
Tokihan se riippuu peleistä, mutta itse koen olevani hyvä pelaaja.
Urheilupelejä en todennäköisesti osaa pelata ja autopeleissä en ole kovin hyvä. Olen vahvimmillani RPG, tasopomppu (Super Mariot) sekä jonkinsortin hack 'n slash peleissä.
Jos minut laitetaan pelaamaan FPS'ää kuten Haloa, niin tokihan se menee. Tykkään pelistä jä näin, kuten joistain muistakin FPS'stä, mutta en ole sen ääressä mestaripelaaja. Potentiaalia varmasti löytyisi, mutta ei kiinnosta niin kovasti että joka päivä pelittäisi.
Metal Gear Solid... Onko se sitten sniikkailupeli? =) Sarja kuuluu suosikkeihini ja olen tähän mennessä läpäissyt kyseiset kolme Normal -vaikeusasteella ilman hirveän suuria ongelmia. MGS2 on läpäisty myös Hardilla.
Parhaimmillani olen Kingdom Heartsin ääressä. Pakko saada 30 euroa niin pääseen pelaamaan Final Mixiä! :lovetus: Kun alkuperäispeli on käynyt tylsäksi olen tehnyt ns. tappoenkkoja, kuten Sephirothin kohdalla. Ei accessoreja, huonoin ase jne.

Mikä se peli oli! Per...kele.. Kamalan huono nimimuisti! Jokin vanha peli taisi olla johon meni hermot. En muista mistä riippuu, mutta vanhat klassikot ovat joskus äärimmäisen hankalia, kuten Final Fantasyt. Seuraavan bossin statsit ovat yleensä reilusti suuremmat kuin viimeisellä, jolloin aina on levelattava aika reilusti. Niin joo!! Se peli oli siis Star Ocean Till The End of Time! Sehän ei siis ole kovin vanha peli, mutta hermot menee kaiken aikaa ja myyntiin pitää kohta laittaa. :saarna: (oho se rimmas..)

Bunion
10.11.2005, 9:15:07
Joo, kai minä hiukan keskitasoa parempi pelaaja olen. Tai ainakin koen olevani.

Esimerkiksi useimmiten, jos pitää etsiä joku pieni juttu, niin heti kun näen sen, tiedän sen olevan juuri se. Tai siis: esimerkiksi aiempia finaleita pelatessa tajuan, että juuri tuosta kohdasta pääse kiipeämään jne. Itseasiassa kerran siskoni pelasi huoneessani VII:tä ja minä lähdin varmaan noin viideksi minuutiksi pois. Kun tulin takaisin, hän ei ollut löytänyt ovea tai vastaavaa. Se menee jo vähän oudoksi. (Ja vielä kun VII:ssä voi laittaa ne nuolet osoittelemaan ovia, köynnöksiä ja muita ulospääsyteitä.)

Tappelupeleissä kuten RAW ja smackdown, joita usein kaverillani pelaan, yleensä häslään vain ympäri kenttää, juoksen pakoon ja isken vain silloin kun kaikki hakkaavat kaveriani. (Jos oletetaan, että me kaksi pelaamme kahta tietokonetta vastaan) Sillä taktiikalla on yleensä minä olen se, joka selviytyy viimeiseksi tai heittää ulos vastustajat.

Räiskinnässä (Time splitters) minä menestyn, mutta joskus minut kyllä hakataan ja saan kaikki huonoimmat awardit, yleensä most cowardly. Halossa taas osun melkein aina sniperilla, vaikka vastustajani käyttäisikin kulkuneuvoa. Olen muutenkin melko tarkka, ainakin headshotteja tulee reippaankin laisesti, joskin hätääntyessäni menetän tarkkuuden ja luotan määrään ja voimaan.

Strategiat on kivoja, ne on helppoja heti sitten kun tietää näppäimet. Älypelit eivät kertakaikkiaan mene. Eivätkä urheilu. Eivätkä tasohyppelyt. Game cuben Mario vesiankka (miksi muistan että se oli sunshine?) oli tosin hyvä. :)

Elina
26.12.2005, 21:15:12
Itseasiassa kerran siskoni pelasi huoneessani VII:tä ja minä lähdin varmaan noin viideksi minuutiksi pois. Kun tulin takaisin, hän ei ollut löytänyt ovea tai vastaavaa. Se menee jo vähän oudoksi. (Ja vielä kun VII:ssä voi laittaa ne nuolet osoittelemaan ovia, köynnöksiä ja muita ulospääsyteitä.)

Mathörfackör, en mää voi kaikkea huomata. :'D Eikä muistanut niitä nuolia silloin. Mutta siis joo, itse en ole oikeasti mikään huippupelaaja näin suoraan sanoen: koska on niin lyhyt pinna, kyllästyn usein helposti jos kaikki ei ala oitis mennä piirrustusten mukaan. Välillä olen varmaan tosi huvittavan näköinen kun alan rähjätä pelatessani (pitäisi joskus kuvata itseään videokameralla ja sitten katsoa koko systeemi ja nauraa). Voisin varmaan olla hiukan parempi jos kehittäisin jostain lisää kärsivällisyyttä.

Ja sitten tosiaan joskus missaan aivan ilmiselviä asioita peleistä, kuten nuo paikat, joihin kuuluu seuraavaksi mennä sun muuta, enkä oikein osaa strategioida esimerkiksi Final Fantasyissa materioita etc. oikeaan kuosiin vaan joudun pyytämään veljeä apuun, har. Kai nyt olen jonkun verran parantunut siinä kuluneen reilun vuoden aikana, mutta silti.

Ehkä olen jotakuinkin keskitasoa, mutta mitään hard core-pelaajaa meikäläisestä tuskin saa ihan heti muokattua.

Leon
26.12.2005, 21:49:41
Heh, hyvä ellen paras. Ainakin eri pelityyleihin sopeudun nopeasti ja olen jokaisessa pelissä melkein heti jopa välttävä pelaaja! Ainoat asiat mitkä minulta ei onnistu kovin hyvin ovat rämpytys ja erinäsiten näppäinkoodien näpyttely nopeasti. Muuten hallitsen minkä tahansa pelin. Paitsi että näitä tanssimatto pelejä en ole kokeillut. Niissä saattaisin jäätyä.

Tämä kaikki on loppuenlopuksi aika ihmeellistä, koska en todellakaan pelaa pelejä kovinkaan paljon. Ehkä noin tunnin tai pari viikossa. Kai minulla on sitten näppärät sormet tai jotain. Ja pelin kiinnostavuus vaikuttaa myös tähän hyvyyteeni. Jos on kiinnostava homma, olen virtuoosi, mutta jos on tylsempää niin en omista niin hyvin. Suhteellista.

Mutta koen siis jokatapauksessa olevani hyvä pelaaja. Tai tarpeeksi hyvä omiin tarpeisiini. Ja tässä ei ole kyllä mitään egottelemisen aihetta, mielummin egottelen vaikka laulutaidoillani. ^^

Ja jos joku semmoinen pelityyli pitäisi sanoa jossa olen mestari, se olisi Ratchet & Clankin tyyliset taso-hyppelyt. Niissä vaan kaikki sujuu loistavasti. Netissä myös. Ja kavereita vastaan. Miten vain ja missä vain. Kaikki onnistuu.

Heba
26.12.2005, 22:27:21
Itse ainakin mielestäni olen, no ainakin olen läpäissyt lähes joka pelin mitä olen pelannut. Jos en ole läpäissyt peliä syynä on yleensä se että siinä on joku todella mahdoton/ärsyttävä kohta (esim. viimeinen bossi Drakengard 1:ssä) tai sitten vaan olen kyllästynyt siihen. Parhain mielestäni olen rooli, toiminta ja beat 'em up peleissä sillä minulla ei ole mitään ongelmia muistini kanssa ja muistan hyvin kaikki liikeyhdistelmät (pienen harjoittelun jälkeen). Urheilupeleissä en sitten olekaan enää niin mahtava, kyllästyn niihin äkkiä koska ne eivät vain jaksa innostaa niin kuin monet muut pelilajit....

BlackVelvet
27.12.2005, 12:29:42
Aloitin pelaamisen tässä ihan vasta, n. 7 vuotta sitten.
Suhteellisen lyhyt aika.

Ensimmäinen peli jonka pelasin läpi oli Tomba ykkönen
Yli söpö taso-hyppely, mutta olen siitä saavutuksesta ylpeä!

Sitten alkoikin rpg:t tulla kehiin, ja niitä on tullut pelattua enemmän kuin sormet ja varpaat riittävät laskemaan.
Kehutaan vielä vähän, FF VI ja IX olivat piste minun rpg harrastukselle ja nykyään muita pelejä en pelaakkaan.

Kärsivällisyyteni riittää saamaan hahmot yli mahtavaksi tappo koneiksi.
Leveitä ja paljon bhuahahaa

Kielitaitokin on karttunut valtavasti vain ja ainostaan pelien ansiosta ^^

Rpg:t ovat into himoni, niissä minä olen erinomainen

Deeku
28.12.2005, 15:52:28
Omasta mielestäni olen hyvä pelaaja sillä kun saan jonkun pelin niin minulla ei mene hirveän kauan oppimiseen. Jalkapallopeleissä, autopeleissä ja jääkiekkopeleissä olen melko huono mutta kaikkien muiden pelien pelaaminen onnistuu hyvin.

Yunika
29.12.2005, 16:55:01
Olen joku keskiluokkainen tai siitä hieman alempaa tasoa. Yleensä pelaan kaikkia pelejä joita veljeni on ostanut ja pelannut.Häviän niissä hänelle aika roimastikkin. Seikkailu/roolipeleissä olen ihan hyvä,mutta kun esim. Resident Evil 4:sessa huudan aina veljen pelaamaan kaikki pahat vastustajat,kun tiedän, että häviän niille kumminkin... :P

Yaden
29.12.2005, 17:07:49
Ehkä alapuolella koen olevani. Osaan aina peleissä joutua eksyksiin ja sitten ollaan vinkumassa veljeä pelaamaan tai sitten kysyn netistä jostain.
Esimerkkinä nyt roolipelit, niissä jumitun eniten.

'' Toiset osaa...ja toiset ei '' Minä en osaa. Minä häviän ajopeleissä varsinkin niiden rasittavien yllättävien mutkien takia. Ilman niitä menisin varmana leikiten läpi. Heha, olisi liian tylsää. Sims 2:sessa olen pätevä :D
Ei siinä paljon vaadita, en oikeastaan siinäkään olekaan niin pätevä.
Sisustan huonosti (Jos veljeäni kuuntelee), perhe on aina kusessa ja
kaikki inhoavat minua. Nykyään menee ehkä vähän paremmin.
Olen aloittanut pelaamisen n.vuosi sitten (silloin ostin ensimmäiset finalini)
Eihän tuossa ole paljon kerennyt oppia, mutta hyvä että on haasteita, joskus vaikeitakin. (ylitsepääsettömiä)
En minä ehkä nyt niin huono pelaamaan ole, joskus vain turhankin usein alakynnessä. Joka pelikerta on uutta minulle, opin koko ajan, vuoden päästä
päihitän teidät kaikki!!111 sure *Lukittautuu vuodeksi pelaamaan*

Naskali
31.12.2005, 18:03:34
Olen ehkä hieman keskitason yläpuolella. En ole mikään suorituspelaaja, joten pelaan pelit hitaammin läpi kuin yleensä ihmiset. On vain hauska tutkia joka paikka ennen läpi menoa. En kuitenkaan tarvitse kovinkaan usein apua, joten pidän itseäni melkohyvänä pelaajana.

RPG:eissä olen melko hyvä. Kärsivällisyyteni ei aina riitä hahmojen kehittämiseen ja se on muutenkin tylsää. Apua ja vinkkejä en kuitenkaan koskaan tarvitse kuin vapaaehtoisiin pahoihin pomoihin ja vastaaviin.

FPS:ssissä olen luuseri. En osta enää FPS:iä koska en jaksa pelata niitä läpi ja jään aina johonkin kohtaan jumiin.

Tappelupeleissä olen Da Master.

Autopeleistä voisi sen verran sanoa että mitä arcadempi meininki, sitä parempi olen. Kaikkein realistisimpia en osaa yhtään.

Strategiapeleissä olen myös aika mestari, kiitos kiinnostukseni aiheeseen. Sama on lentosimuissa.

Selän takaa kuvatuissa toiminta/seikkailupeleissä olen keskitasoa. Syphonfilterit ovat yhä kesken, mutta RE:t, SH:t, uudet GTA:t ja vastaavat pääsen ilman apua läpi.

:shy:

Maruko
4.1.2006, 21:16:00
Itse arvelisin olevani sellainen keskiverto pelaaja, joka osaa pelata melkein mitä peliä vain kohtalaisesti. (ainakin olen nopea oppimaan niitä pelejä. ;) )

Näissä RPG peleissä olen vähän keskivertoa parempi ja tappelu peleissä melko loistava. (paitsi Mortal compatissa) Ja sitte näissä tasohyppely peleissäkin olen hieman keskivertoa parempi pelaaja, joten jos pelaamisesta annettaisiin ''todistus arvosana'' niin se olisi minulla varmaankin 8½ tai 9+.

Ja sitte ku otetaan aiheeksi nuo ralli pelit, niin niissäkin olen sitä keskitasoa vaikken niistä pidäkkään. Ja lentosimuja en ole ikinä pelannut, niin en osaa sanoa ja stragedia pelit ovat RPG:iden ohella lähellä sydäntäni sillä niisä saa ajatella päänsä puhki et pääsee pelin läpi. :)

Ja nämä seläntakaa kuvattavat pelit eivät ole minulla kovinkaan yleisiä, mutta kyllä minä niissäkin olen hieman ylempänä keskitasoa jos vain saan ensin totutella sen pelaamiseen.

Tai no tämä peleihin totuttautuminen kyllä liittyy näihin kaikkiin pelilajeihin, eli jos joskus saamme tilaisuuden otella toisiamme vastaan jossain pelissä (ihan sama millä konsolilla) niin minä olen alussa huono mut sitte parin tunnin päästä saatan olla jo aika haka siinä pelissä. (mikä silloin onkaan pelaamisen alaisena)

Sitron
4.1.2006, 21:49:16
Riippuu kyllä ihan täysin pelistä ja kuinka kauan sitä on pelannut.

Final Fanatasyissa, no ainakin pääsen ne suorittamalla läpi, mutta hieman eri asia saattaa olla jotkin sivutehtävät. Alussa olin tässäkin surkea, mutta taktikoiden ja öö tekniikoiden kehittyessä olen tässäkin sitten parantunut.
Ehe, muut pelit joissa olen hyvä on Spyrot, nämä on niin ulkomuistissa että ainoastaan parissa tehtävissä, jotka sattuvat joka kerta olemaan ne samat tulee ongelmia.

Pelit joissa olen totaalisen surkea ovat sillaiset joissa näkyy pelkästään se ase, joku ku ampuu takaa päin niin pam, kuolin. En edes tajua näiden pelien ideaa. Ja sitten on tietty pelottavat pelit, joissa olen surkea koska en uskalla pelata niitä, no en ainakaan yksin, no okei on jo tarpeeks kamalaa kattoo ku joku muu pelaa niitä :shy: .

Mutta yleisesti katsottuna koen olevani hyvä pelaaja niissä peleissä joita olen pelannut aiemminkin ja huono niissä joita en ole koskaan ennen pelannut, kyllä se taitaa olla niin että tässäkin asiassa harjoitus tekee mestarin =) ...

Dorianthem
4.1.2006, 22:35:15
Tämä on aivan pelikohtainen kysymys. Final Fantasyissa voisin väittää olevani aika hyvä pelaaja, sillä etsin yleensä kaiken tiedon netistä, mitä löydän. Osaan myös käyttää sitä tietoa. Omistan myös kansion, mihin olen kerännyt tietoa, siis paljon tietoa Seiskasta ylöspäin.

Muissa peleissä olen ehkä keskiverto pelaaja. Opin nopeasti pelaamaan ja sellaiset tasohyppely-pelit ovat peace of cake, kun minä pääsen niitä pelaamaan. Tosin auto-peleissä olen surkeaakin surkeampi.

Ceassa
4.1.2006, 23:02:03
Melko lailla samaan kastiin menen edellisen kanssa. Final Fantasyiden saralla osaan kyllä päteä vaikka kuinka, mutta sitten jos laajennetaan reviiriä vähänkään, niin enpä voi sanoa mikään erityisen kaksinen pelaaja olevani. Sellainen kultaisen keskitien tallaaja, joka kyllä mieluusti kokeilee pelejä laidasta laitaan, mutta Finaleiden ulkopuolella en ole oikeastaan yhteenkään peliin niin kovasti perehtynyt, että olisin lähimaillakaan mitään pro-tasoa. Tasohyppelyt, jotkut autopelit ja erinäiset seikkailu/räiskintä yms. tapaukset sujuvat kyllä, mutta paikoitellen paljon tökkien ja melko väkinäisesti. Läpi vedän, mutta matkan varrella game over -ruutu tulee yleensä tutuksi moneenkin otteeseen, ja hyvin harvojen pelien kohdalla minulla riittää mielenkiintoa alkaa treenaamaan osaamistani yhtään sen suuremmalle tasolle, kuin mitä vaaditaan niiden perus läpipelaamiseen. :}

Esim. hiiviskelypeleissä sukkaan täysillä. Pöllin veljeltäni vähän aikaa sitten No One Lives Foreverin pleikkarille, ja en ole vielä päässyt siinä puusta pitkälle. Pelaaminen tyssää jo heti alkuunsa, kun pitää yrittää edetä niin tarkasti ja huolellisesti - kärsivällisyyteni ei riitä tuohon, ja menetän pallon alta aikayksikön. Mutta sitten esim. GTA:ssa, Tomb Raidereissa, Tekkeneissä ja Silent Hilleissä kapula pysyy melko näppärästi kädessä, joskaan en erityisemmin häikäise näidenkään pelien kohdalla. FPS:t menevät osaltani siihen, että ryntäilen ympäriinsä ja posottelen vaan kaikkea liikkuvaa (ja joskus vähän ei-liikkuvaa myös), ja useimmiten tapatan itseni muutaman sekunnin sisällä. :D Osaamiseni vaihtelee hurjasti, se riippuu ihan pelistä/olotilastani/innostuksestani, että miten jaksan jonkun tietyn pelin kanssa ähertää.

Jotenka pähkinänkuoressa: FF:t ovat minun alaani, muiden pelien suhteen kuulun siihen perusharmaaseen massaan, joka vaan "pelaa", yleensä kohtalaisella suorituksella ja ilman sen isompia päämääriä. :}

Luni
5.1.2006, 13:57:18
Minä olen tosi hyvä sellaisissa aivottomissa äärimmäisen epärakentavissa mättö-peleissä, esim. Tekkenit ja iki-ihkut Battle Arena Toshindenit (kakkonen <3). Jotkut Fantasia-RPG:t ja harvat urheilupelit (Tiger Woodsit, SSX:ät ja Gran Turismot) sujuu kohtalaisesti ja melko keskiverrosti kanssa, en ole niissä mikään nouseva tähti mutta kyllä minä pienen uurastuksen avulla ihan hyviin tuloksiin pääsen. Tasohyppelyissä minultakin menee jotkut Mariot (Super Mario Bros oli eka peli, jonka koskaan vedin läpi) ja Bubble Bobble (toka peli, jonka koskaan vedin läpi) mutta muuta en ole kauheasti harrastanut siltä saralta.

Muissa peleissä en taida olla millään mittapuulla hyvä, johtuen siitä etten ole kauheasti pelannut. Ei koskaan ole aikaa kauheasti pelata, koska jos alan pelaamaan niin pelitän koko päivän ja yöllä minut saa väkisin repiä pois konsolin äärestä.

PhazonBlaxor
5.1.2006, 16:15:00
Riippuu pelin tyylistä. Jos se on räiskintä, niin olen keskitason alapuolella. Mutta jos se on vaikka jonkin asteen srategia peli, niin sitten olen ehkä hieman keskitason yläpuolella. Yleensä se olen minä joka menee kaikki vaikeat kohdat kavereille läpi, ja jotkut puzzlet mitkä ovat mielestäni todella yksinkertaisia, ovatkin heidän mielestänsä todella vaikeita. Jotenkin noin. Mutta siis minun sitkeydestäni johuu osaksi se että olen keksitason yläpuolella, jaksan aina yrittää uudelleen, senkin hinnalla että joikka pamahtaa lattialle ja suusta lentelee mitä hauskimpia kironsana comboja. =)

Teioh
5.1.2006, 18:57:09
Ainoa pelialue missä loistan, on juuri RPG-puoli. Olipa sitten FF-tyylinen "perinteinen", Kingdom Heartsin tyylinen, tai Fire Emblemien kaltainen taktinen rope. Minulla tuntuu olevan taito päästä juuri näiden tyyppisten pelien "sisälle" helposti, eikä ole vielä tullut vastaan peliä missä olisi hermot palaneet lopullisesti... jaa no jos mukaan ei lasketa Shenmue II:sta. =)

Muissa peleissä sitten olenkin luokattoman huono, minkäänlaiset urheilupelit eivät minulle sovi, eivätkä myöskään FPS:t. Tasohyppelyissä ei riitä kärsivällisyys jankata samaa vaikeaa kohtaa puoli päivää, enkä jaksa autopeleissä koskaan jarruttaa. Metal Gear-sarja kiinnostaisi kyllä, ja olen kokeillutkin MGS:a, mutta huonoin tuloksin, olen liian varovainen ja tulen aina huomatuksi.

Defiler
11.1.2006, 18:27:10
En ainakaan muista vastanneeni tähän ketjuun aikaisemmin, ja vaikka olisinkin niin vastaan sitten uudelleen.

En koe olevani kovinkaan hyvä pelaaja ja ylpeä siitä!
Toki olen joissain peleissä ja pelityypeissä parempi kuin toisissa, mutta niissäkin missä olen hyvä, en koe olevani mikään erikoinen.
Enkä edes aina halua mitään isoa haastetta pelistä ja sorrunkin usein valitsemaan ''easy moden'' jos sellainen on.

Taso hyppy -pelit menen aika helposti läpi, mutta nehän ovatkin yleensä lapsille suunnattuja pelejä, eikä siksi mitenkään erityisen haastavia, mutta ainakin Jak and Daxter pelisarjassa olin loppujen lopuksi melko hyväkin :cool: .

Roolipelit ovat usein mukavan-, muttei liian haastavia, joten kyllä ne tulee loppujen lopuksi tahkottua läpi, vaikka välillä joku boss-vastus välillä masentaakin vaikeudellaan.

Räiskintä-pelejä en liiemmin pelaa, joten en kovin hyvä niissä olekkaan, jos vaikka jonkun kaverin kanssa satun pelaamaan, niin kyllähän se minä olen joka saa ensimmäisenä luodin otsaansa.
Mutta Star Wars - battlefront pelissä opin aika hyväksikin, jolloin se tietysti oli aika kivaa-

ns. Mätkintä-peleissä (sisältää Tekkenin Soul Caliburit yms...) olen aika hyvä, joka johtunee siitä että pelaan niitä paljon ja harjoittelen kovasti tavoitteenani voittaa joskus ''Tekken-king'' isoveljeni, mutta vaikka olenkin aika hyvä, niin en vieläkään ole onnistunut tavoitteessani ( :( ).

Toiminta-peleissä osaamiseni riippuu hyvin paljon pelistä.
Devil may cryssa olen kohtalainen, kyllähän kaikki möröt lahdattua tulee (ennemmin tai myöhemmin, tyylikkäämmin tai vähemmän tyylikkäästi), mutta tiukkaa tekee välillä.
Miekalla mätkintä peleissä olen yleensä kohtalaisen hyvä, kunhan vain rämpyttää lyönti-nappia, niin kyllä se siitä.

Urheilu-pelejä en juuri ollenkaan pelaile, joten olen niissä surkea.
Pro evolution soccer on liki ainoa urheilu-peli jota pelaan, ja olen siinäkin surkea, pelaan vain helpoimmalla vaikeus asteella, jolloin vastustajien puolustajat seisovat paikallaan, vastustajan maalivahti ei osaa yhtään mitään ja hyökkääjät ovat surkeita.

Siinä oli hieman pelaamis taidoistani.

testbug
19.1.2006, 14:47:18
Kuvittelen olevani vähän keskiverto pelaajaa huonompi. Pääsen peleissä yleensä 3/4 pelistä läpi ja sitten tulee vastaan jokin ylitse pääsemätön este. Yleensä siinä käy niin että yritän pari päivää sitä kohtaa läpi, mutta koska en pääse, peli päätyy takaisin hyllylle odottamaan taas päivän valoa eli kunnes löydän jonkun henkilön kertomaan miten sen kohdan pääsee läpi ja jos/kun löydän henkilön auttamaan sen kohdan yli niin unohdan sen parissa tunnissa. Yleensä päädyn lopuksi siihen vaihtoehtoon että hankin jostain läpipeluuoppaan tai rupean cheattaamaan (yes, I shame it :eh: :( )(no I don't ;D ). Olen päässyt vain pari peliä läpi ilman mitään noista keinoista ja ne ovat Disney Atlantis ja Aku Ankka jossa pitää pelastaa Iines (en muista nimeä).Ja ainiin pääsin myös FF VII:n läpi ilman noita vaihtoehtoja.

Seidra
19.1.2006, 20:18:02
Uskoisin olevani reilusti alle keskitason, mutta en minä nyt ihan surkeakaan ole!!!! Lähipiirissäni ei onneksi ole kovinkaan monta hyvää pelaajaa tai ylipäätään pelaajia, joten saan loistaa välillä oikein kunnolla. On tietenkin muutamia pelejä, joissa häviän takuuvarmasti velipuolelleni. Kuten kaikissa Dragon Ball aiheisissa peleissä, mutta kyllä minä annan hänelle selkään kaikissa Tekken sarjan peleissä! En myöskään hallitse kovinkaan hyvin Kindom Heartsin- tyylisten pelien tappelu kohtia. Ongelmat ovat enemmän minun alaani. Peleissä, joissa pitää miettiä, päätellä tai tehdä suunnitelmia olen reilusti parempi kuin eräät tuttuni, jotka rynnivät vain ongelmien läpi ja toivovat parasta. Mutta vastauksena kysymykseen: En.

Kiko
12.3.2006, 15:07:14
Itse en ole hyvä! En edes ole ikinä pelannut mitään peli itse loppuun!:)
Kai minä sellaien hyvä olisin jos olisi motivaatiota pelata! Koska jos menee vaikka jonkun pääkin eteen jo kolmatta kertaa ja taas häviää, ni sit mä alan turhautua!=)

Nelva
12.3.2006, 18:15:09
Uskoisin olevani ihan hyvä pelaaja, parempi kuin monet muut itse asiassa, joskaan en sano, että osaisin heti ensi yrittämällä kaiken täydellisesti, mutta opin nopeasti pelaamaan monenlaisia pelejä. Pelit olen myös pelannut läpi, jos olen kunnolla kerran aloittanutkin ja rahat maksanut. Kaikki pelit eivät kuitenkaan, luonnollisesti, kiinnosta muten kuin kokeilumielessä, joten jäävät ihan siitä syystä kesken.

Kaikkeen tähän vaikuttaa varmasti suht pitkäikäinen kokemukseni pelien saralla, olisinko ollut noin kuuden vanha Nintendon tullessa kotiimme ja sitä ennen pelannut tuttujen luona parilla muulla konsolilla. Sellaiset 15 vuotta tullut tätä siis harrastettua tähän päivään saakka ja edelleen aktiivisesti. Ainoa asia, mitä en osaa kunnolla ilman pidempikestoista harjoitusta, ovat tappelupelit. Paitsi Tekkenit, ne jostain syystä osaan kelvollisesti pienellä vaivalla.

Stormheart
12.3.2006, 19:13:22
Ihan kohtalainen pelaaja sanoisin minäkin olevani: FF:t menee läpi kuin vettä vaan ( pitkällisen harjoittelun ja oppaista lunttaamisen tuloksena ), myös muut yksinkertaiset pelit ( tällä hetkellä SSX, DOA2 ja NHL 2005 ) sujuvat suht hyvin. Esim. Dead Or Alive kakkosen tapauksessa olen tosin mennyt ali sieltä, missä aita on matalin: eli en ole vaivautunut harjoittelemaan vastaiskusysteemiä, kun oma "täysillä päälle ja vastustaja kanveesiin" - tyylini on purrut aivan kiitettävästi konetta vastaan. Toki kone on aivan eri vastustaja kuin ihminen, mutta en ole toistaiseksi kohdannut niin haastavaa ihmisvastusta, että se olisi pakottanut hahmojen vastaliikerepertuaariin tutustumaan.

Para5ite
31.1.2007, 12:37:23
heeheee. Tunnen olevani vähän keskitason yläpuolella, kun pelit menee parissa päivässä läpi ja kuten ff-x2 seki meni hetkessä läpi.
Mutta nuo tollaset puzzle kohat on mulla taas sellasia ajan syöjiä, kun ei aivot toimi kun pelaaaaaaaaa...

Eev!
31.1.2007, 14:47:15
Ööh...Kohtuun hyvä. Keskitason maissa. FF X-2 meni viikossa (suunnilleen) läpi, mutta joissakin kestää kauemmin. Mutta onhan kyse siitäkin, miten innostunut on. Jos ei hirveästi pidä pelistä, voihan olla että se homehtuu kaksi kuukautta hyllyjen syövereissä.

Esim. Dead Or Alive kakkosen tapauksessa olen tosin mennyt ali sieltä, missä aita on matalin: eli en ole vaivautunut harjoittelemaan vastaiskusysteemiä, kun oma "täysillä päälle ja vastustaja kanveesiin" - tyylini on purrut aivan kiitettävästi konetta vastaan. Samat sanat. Harmittaa vaan, kun kone osaa vasta iskut, minä en muuta kun kolmiota ja ympyrää rämpytän. Harvemmin edes suojaan. Aika sama kaikissa hakkaus peleissä, kuten Tekkenissä.// Ja pelihän oli tietty lainassa :D Enhän min muuten olisi sitä voinut saada!

Jos nyt antaisin arvosanan, olisin 7.

Delirium
31.1.2007, 15:06:12
Minun pelitaitoni riippuu täysin pelistä. Esimerkiksi Tenchuissa ja Shinobidossa koen olevani keskitason yläpuolella (sanotaan nyt vaikka 9) samoin Fantasyissa (9 1/2). Sitten toisaalta skeittipeleissä ja GTA:ssa pelaan koodeilla. Min oon laiska...

Mutta näin nyrkkisääntönä voitaisiin pitää että olen hiiviskely/puzzle/vuoropohjaisissa/hack-and-slash/strategisissa/tasoloikka (esim. Age Of Empires) -peleissä keskivertoa parempi, mutta sitten jos puhutaan vaikka Prince Of Persiasta tai jostain Silent Hill/Max Payne/ihan mikä räiskintä tai ammuskelu (tästä miinustettuna GTA ja Gun) -peleistä, olen keskivertoa huonompi.

Strategiapeleissä tosin vaihtelee MISSÄ olen hyvä. Esim. Age Of Empiresissä (ja Mythologyssa) olen teh mään mitä tulee puolustussotiin (haluan nähdä sen tyypin joka tulee kolminkertaisista tykkitornitetuista muureistani läpi), mutta hieman keskivertoa huonompi hyökkäyssodissa. Tässä tosin voin vedota sukupuoleeni: naiset ovat parempia puolustussodissa, tämä on tullut huomattua useaan vaiheeseen historiassa.

---
---
---
---
---
---
PS. Pelatkaa Kuri Kuri Mixiä. Paras tasoloikka ikinä, ja vielä kaksinpeli.

saatanan_kukko
31.1.2007, 18:15:19
no riippuu pelist aikalailla.. jos katotaan esimerkiks Turok evolutionia niin oon aika hyvä pelaan sitä ku kerran oon menny sen läpi mut sit tota Devil May Cryitä oon tosi hyvä pelaan varsinki sitä ekaa osaa mut sitten tota final fantasyjäki oon ihan hyvä pelaan vaikken heti pääsekkään joitaki kohtii siit aina ihan heti et joissaki kohis saattaa mennä joku 2viikkoo et ennen ku hoksaan et miten sen vois mennä läpi

valentine_day
31.1.2007, 19:00:19
Olen mielestäni ihan hyvä pelamaan erillaisia pelejä, älystä tasohyppelyyn.
Ongelmia ei ole ainakaan kun aloittaa uuden pelin esim. Final Fantasy. Muistan aika hyvin mihin tai mitä pitää tehdä, monet ihmettelevät tätä kykyä. Älyän monista uusista peleistä aika paljon, joten ei ainakaan tarvitse pohtia päätä raapien, mihin tai mitä?

Jean Tula
1.2.2007, 12:58:09
Mihähä olen pelaajana melko hyvä. Tietenkin hieman myös genrestä riippuen. Pistänpä tähän arvostelut itsestäni pelaajana.

Ajopeleissä olen todella hyvä. Näissäkin tietenkin pitää ensin hieman (korkeintaan tunti) totutella ajosysteemiin, joskus menee nopeasti. Useissa ajopeleissä minulta löytyy mielenkiintoinen ajotyyli: Mutkiin mennään niin kovaa, kuin pääsee ja sitten viime hetkellä hieman jarrua ja ei kun menoksi.

+ Suht nopea totuttautuminen
+ Tiedän auton valinnassa kaikkien valikoiden merkityksen
+ Omaperäinen ajotyyli...

- ...joka saattaa osoittautua itsetuhoiseksi

arvosana (1-10)
9,4

Urheilupeleissä olen keskiverto tai hieman ylempänä, vaikka näppäimiä tulee haetttua yhden jos toisenkin kerran (varsinkin, jos ei katso ohjeista/kysy kaverilta).

+ Palloilulajien säännöt hallussa
+ En herkästi hermostu ensimmäisen maalin jälkeen
+ Jaksan melko pitkänkin pelisession (aidonmittainen jalkapallo-ottelu)

- Näppäimet usein hukassa
- Ei niin paljon tietoa eikä taitoakaan

Arvosana (1-10)
7,6

Tasoloikissa olen erittäin hyvä, kuten ajopeleissä pelaan niitä todella paljon, koska ne ovat hauskoja. Näppäimet ovat usein ne tutut (X hyppää, tatista/nuolista liikkuu, toinen tatti/olkanäppäimet käyttävät kameraa ja ympyrä ja neliö toimivat aseina)

+ Melko npea tahti
+ Näppäimet heti hallussa
+ Tasoloikkapuzzlet ovat hallussa

- En jaksa kovin pitkiä ja puuduttavia bosseja
- Vanhempien pelien piippaukset saavat minut raivostumaan

Arvosana(1-10)
9

RPG-pelit ovat sitten hieman heikompia, kuin ajo-ja tasoloikkapelit (9-), mutta taistelusysteemistä riippuen nekään eivät mahdottomia ole. Kiinnitän ehkä enemmän huomiota pelaamiseen, kuin juoneen, joten joidenkin Final Fantasyjen juonet menevät minussa hukkaan, mutta eivät täysin. Pakkoexpaus on turhauttavaa, mutta tarpeellista.

+ Tarvittaessa hyvinkin nopea
+ Omat strategiat
+ Aina löytyy hyvin suunniteltu koulutusohjelma...

- ... valitettavasti hyvin suunniteltu on vasta puoliksi tehty
- En jaksa kauhean pitkiä bosseja. Varsinkaan Final Fantasy kympin taistelusysteemillä

Arvosana(1-10)
8,3

Älypeleissä olen melko hyvä , mutta en jaksa pelata niitä kovin paljoa.

(ei arvostelua)

Muut pelit menevätkin sitten näppituntumalla ja vain muutaman kymmenen minuutin ajan.

Keskiarvo arvostelluista: 8,575

Aiona
2.2.2007, 6:49:57
Ehkä olen itse sitä keskitasoa, tai vähän ylempänä. Kuten moni sanonut se riippuu ihan pelistä.

Oli kyseessä mikä peli tahansa mikä vie aikaa niin se on hyvä. RPG sun muut nyt sattuvat olemaan sellaisia ja kun sitä aikaa uhraa siihen vähän enemmän niin pääsee tarinastakin helposti kiinni ja kaikki jutut oppii suhteellisen nopeasti. Lopussa sitten onnistuu hyvin ja on itseen ihan tyytyväinen.

Ehkä se WoW on semmonen peli jossa voin sanoa olevani sitä keskitasoa. Minen nähkääs pidä kiirettä sen leveloimisen kanssa koska pidän niin paljon roolipelaamisesta, mikä vie kans aikaa ja paljon. Tietenkin tiedän mitä joka ikinen hahmoluokka tekee ja miten ne jutut toimii, joitain niistä ei vain sitten osaa pelata ollenkaan. Sanotaanko nyt näin että koen olevani hyvä pelaaja oli kyseessä sitten night elf druid tai blood elf paladin.

Jos jotain arvosanaa voisi itselle antaa pelaamisesta niin olisikohan se sitten 8&#189;.

Jubei
2.2.2007, 7:06:37
Minä olen oikeastaan hyvä niissä ainoissa mitä pelaan, eli strategia ja tietokone/konsolipohjaiset roolipelit. Tietenkin on hyvä kysyä että mikä on hyvä? Kampanjat itseltäni sujuvat strategiapeleissä yleensä helposti, mutta toisaalta jos taas menee nettiin pelaamaan niin onhan siellä aina näitä uberpelaajia joilla on joku parituhatta voittoa ja muutama kymmenen häviötä, niin ei toki sellaiselle pärjää. Toisaalta vaikka pelaan bg 2: soa:n helposti läpi, niin johtuuko pelitaito tässäkin kohtaa taas siitä että kyseisen pelin on vain tahkonnut niin monta kertaa läpi ja muistaa ulkoa kaikki salaisuudet? Voidaan myös kysyä että olenko huono pelaaja siksi että tykkään esimerkiksi finaalit jauhaa läpi ensin läpipeluuohjeiden kanssa, vaikka tämä johtuukin siitä että haluan löytää kaiken ensimmäisellä kertaa?

Niissä peligenreissä joita pelaan taitoni ovat ehkä jotain 9-10 tasoa omasta mielestäni, toisaalta niissä joissa en pelaa niin taitoni ovat jotain alta kutosta joka johtuu ainoastaan mielenkiinnon puutteesta.

Lord JF
5.2.2007, 14:16:25
Yleisesti ottaen koen olevani pelaajana sellaista keskitasoa. Kovin monet pelaamistani peleistä eivät aiheuta minulle suurempia ongelmia, ja harvassa ovat ne pelit jotka ovat jääneet taidon puutteen vuoksi läpäisemättä.

Tietysti eri peligenreissä suuriakin eroja. Esimerkiksi urheilupelejä en pelaa ollekaan, joten niissä olen luonnollisesti täysin surkea, ja joissakin genreissä olin hyvä aikani, mutta nyt on kiinnostus lopahtanut ja taidot romahtanut. Nyrkkisääntönä voisi pitää, että sorminäppäryyttä vaativissa peleissä, joissa joutuu käyttämään nopeita ja monivaiheisia näppäinyhdistelmiä, en ole kovin hyvä (mätkintäpelit nyt näin esimerkkinä). Sen sijaan taktoimista mahdollistavat raskaammat strategiapelit (reaalinaksuissa en jaksa liikuttaa hiirtä tarpeeksi nopeasti ollakseni hyvä), sekä erilaiset seikkailu- ja ropepelit menevät melko hyvin.

Hyvyys riippuu tietenkin loppujen lopuksi siitä kuinka paljon jaksaa minkäkin parissa harjoitella. Jos peli on sellainen mitä jaksaa tahkota yhä uudestaan ja uudestaan, niin kyllä sitä aina kinkkisempikin peli menee ajan kanssa läpi.

yuho
8.2.2007, 8:31:47
Hmm.. pelaan enimmäkseen FPS-pelejä, ne eivät käy tylsäksi ikinä, mutta en oikeastaan ole niissä erityisen hyvä. Yleensä sijoitun tilastoissa hieman keskivaiheille, riippuu tietenkin kentästä paljon.
Voisin kyllä sanoa että Day Of Defeatissa olen prkleen hyvä snaippaamaan avotähtäin kiväärillä, mutta lähitaisteluissa sitten häviän. Kiikaria en käytä ikinä ellei pidä ampua jotain tyyppiä kilometrin päästä pimeään ikkunaan. Monesti olen kyllä omistanut vihollisen tarkka-ampujia avotähtäimellä ilman että nämä ovat edes huomanneet, koska periaatteessa voin ampua nopeampaa kuin he.
Ja yleensäkin FPS:ssä olen hyvä snaipperi mutta huono assaultti. En osaa liikuttaa hiirtä nopeaan näkymän yli, mutta kaukaa jos pitää ampua niin hiirtä ei tarvitse liikuttaa kuin nopeaan tyyliin 2mm vihollisen pään kohdalle.

MMORPG:issä olen hyvä, mutten koskaan jaksa pelata niitä kauaa...
"Tapa 280 villisikaa ja tuo niiden kärsät minulle" "Vie nämä kääpiönpallit ystävälleni mikämikämaan pääkaupunkiin" huoh...
RTS-pelit menee siinä ja siinä.. pahemmin en ole verkossa pelannut mutta teko"älyä" vastaan kyllä pärjään milloin vain.

RPG:issä olen kohtuullisen hyvä, sikäli kun niissä voi hyvä olla. Ei niissä paljoa taitoa yleensä tarvitse kunhan vain kehittää tyyppejä niin kauan että joku bossi menee läpi.
Ja mielestäni se kuinka nopeaan joku peli menee läpi, ei liity millään tavalla pelitaitoon. Menisin varmaan minkä tahansa FF:n läpi viikossa jos vain jaksaisin pelata, mutta en koskaan jaksa pelata yhteen menoon kauaa.(ellei kyseessä ole upouusi peli :P)
Tasoloikissa, raskaissa strategioissa ja mätkinnöissä olen tajuttoman huono.

Yki
8.2.2007, 12:39:01
No en.
En ole hyvä pelaamaan. Pelailen enimmäkseen roolipelejä (FF ja SO), tasohyppelyitä (KH:t ja wanhat Crash Bandicootit) ja jonkin verran erilaisia ajopelejä sekä räiskintämeininkiä (DMC:t ja Vinskin peli). Ja siihen se sitten oikeastaan jää.

En ole hulluna pelaamassa, että pakko saada tämä nyt siinä ja siinä ajassa läpi. Se on suorastaan ärsyttävää, kun ensin ostaa pelin ja pum, sitten onkin hakannut sitä yötäpäivää ihan vain sen takia, että sillä saisi sitten kehuskella, että minäpäs pelasinkin sen jo läpi ja mulla on tätä ja tätä. Ei siinä mitään, mutta en voi ymmärtää miten tällä tavalla voi _nauttia_ pelaamisesta kun on tuli persuuksissa sitä hakkaamassa läpi. Noh, tapansa kullakin.

Eräskin tuttuni ostaa pelin, pelaa sen heti läpi (tarvittaessa lintsaa koulusta ja velvollisuuksistaan) ja kehuskelee sitten rinta rottingilla suorituksistaan. Ei siinä voi olla kateellinen, hieman sääliä voi tuntea, kun ei ole muuta iloa siitä pelistä.

Veljienkin kanssa on tämä kilpaileminen jäänyt kokonaan. Eli olen itsekin harrastanut sitä jossain määrin, mutta se johtuukin siitä, että pelikoneita on yksi ja pelaajia kolme. Ja plus tietty aikaraja, minkä on saanut pelata.

Pelaan jokaisen ostamani pelin läpi, joten en kyllä kaikkein huonoin ole. Bossfighteista nautin sairaalla tavalla, kun en heti pääsekään jotain läpi. NAUTIN pelaamisesta enkä vedä siitä pultteja.

//unohdin mainita, että Tekkeneissä sun muissa mättöpeleissä saatan olla yllättävän hyvä jopa silmät kiinni, nappeja vain näpytellen :'D

wishs
27.2.2007, 16:34:13
En ole mikään huippupelaaja. Esim. Final Fantasy VII:ssa jätin Weaponit suosiolla väliin, ne tuntuivat niin vaikeilta. Yleensä pyrin pelatessani vain näkemään pelien välianimaatiot, ne ovat peleissä tärkeintä. Jos jään johonkin bossiin jumiin, etsin siihen netistä ohjeet tai jätän pelin kesken. Pelit eivät ole minulle niin tärkeä asia, että uhraisin niihin kymmeniä tunteja ylimääräistä aikaa läpäisemisen lisäksi. En myöskään etsi aarteita tai tee sivutehtäviä, en viitsi. Olen kuitenkin parasta kaveriani parempi pelaaja, ja se lämmittää kummasti mieltä. Aina jää jumiin johonkin nynnerövastukseen ja joutuu mankumaan apua minulta, jipii, en ole maailman surkein pelaaja.
Pelien pelaamiseen kuluu yleensä kuukausia tai jopa vuosia aikaa. Yleensä ostan vain pari peliä vuodessa, kun ei ole niin hirveästi aikaa niihin haaskattavaksi. Olen myös siinä mielessä nirso, että vain japanilaiset pelit kelpaavat minulle.
On tärkeää, että pelit ovat helppoja. Vaikeat pelit venyttävät peliaikaa ja hermoja niin, että on valmis melkein heittämään pelin roskikseen. Peleissä kuuluu olla hiukkasen haastetta, muttei liikaa. Final Fantasy VII, IX ja X ovat juuri sopivia ja helposti eteneviä pelejä minulle. Lisäksi niissä puhutaan paljon, ja ne jopa olen onnistunut läpäisemään. Niiden lisäksi olen pelannut läpi kolme ensimmäistä Spyroa, FF Tactics Advancen, Kingdom Hearts II:sen, Jade Cocoonin ja FF X-2:sen. Spyrot olivat ekoja pelejä, joista aikoinaan kiinnostuin ja ne ne vasta olivat helppoja.

Tessy
28.2.2007, 19:51:05
Keskivertoa hiukan parempi, ainakin niiden perusteella millaisia ennätyksiä joskus sain. Nykyään pelaaminen on jäänyt niin vähäksi, että tuntuu että ainakin nykyään olen vähän huonompi. Siihen tunteeseen kyllä voi vaikuttaa sekin, kun pelaan jotain peliä vastakkain jonkun pelaajan kanssa, joka on paljon kokeneempi jossain tietyssä pelissä ja itse pelaan ensimmäistä kertaa. Hyvä esimerkki on, kun pelasin co-oppina Haloa Wompon kanssa ja se on pelannut paljon sitä ja minä en ollenkaan. :D Se rätki suunnilleen yksin kaikki vihut ja minä harhailin yksin jossain pimeässä nurkassa. "Öh. Äh. Missä sää oot?" Kyllä minä sen kuitenkin joistain hankalista tilanteista onnistuin joskus pelastamaan. Peräti! Eli en ole niin kamalan huono kuitenkaan.

En ole mikään huippupelaaja. Esim. Final Fantasy VII:ssa jätin Weaponit suosiolla väliin, ne tuntuivat niin vaikeilta.
Ajattelin myös ihan samalla tavalla kun katsoin millä vaivalla veljeni pelasi ne kaikki. Lopulta kuitenkin jossain vaiheessa halusin kokeilla rajojani ja pääsin kaikki muut paitsi Ruby Weaponin. En ole itse asiassa tainnut vieläkään mennä sitä. Pitääpä joskus koittaa. ;) Oppaihin en ole oikeastaan koskaan sortunut, enkä kovin mielelläni niihin sorrukaan. Vain silloin jos totaalisesti jään jonnekin jumiin.

Yksi toinenkin saavutus oli Tekken 4:ssa. Rikoin veljeni ennätyksen! Kai sitä hyvä pelaaja on jos vaan jaksaa takoa tarpeeksi kauan.

Loial_89
15.3.2007, 13:39:21
Riippuu nyt vähän siitä miten hyvä pelaaja luokitellaan.. silleen että on paljon aikaa pelata vai siten että hiffaa samantien mitä pitää tehdä. Vai se miten peliä tykkää pelata. On niin monta näkö kulmaa Hyvästä pelaajasta, että en uskalla väittää itseäni hyväksi pelaajaksi. Jos hyvä pelaaja on sellainen, jolla on aikaa pelata pelejä.. olisin varmaan siellä kärkipäässä.
Pelejä, joita on tahkottu hyvin tuloksin:

World Of Warcraft:
Tuolla minulla on Rank14 Warrior Female, Servulla Skullcrusher. En ole pelannut wowia vuoteen. Enkä tule ostamaan TBCtä. Enkä pelaa enää koskaan wowia. Kyllästyin. Se on vain tylsäpeli ajan mittaan. ja tylsyyteen en rahojani pistä.

Battlefield 2: Modern Combat
Netissä hakannut Brigadier General Arvon 15000+ Pistettä ja 10Arvomitallia. PPH 70+. Peliä pelailen sillon tällöin.

Socom3: US navy Seals
Tätä peliä tahkon netissä tälläkin hetkellä. Kukaa muu pelaa täällä?

Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Pelannut läpi 22tunnissa Normaali vaikeus asteella. Sekä myös hommannut kaikki unformut ynm...

Final Fantasy X
Pelannut pelin läpi 100%

Final Fantasy XII
Pelaan tällä hetkellä... Olen pelannut läpi.

Muut Final Fantasyt
Pelattu läpi tai ainakin kokeiltu.

Ei niin väliä onko hyvä vai huono pelaaja. Pelit on Hauskoja ja niiden kanssa viettää hyvin aikaa sadekeleillä ja iltaisin kun muut perheen jäsenet nukkuu. Itse olen sellanen Keskitaso+ kait sitten. Ainakin kaverit on hiukan sanonut minua "hulluksi pelaajaksi" en tiiä sitten mikä se hullu varsinaisesti on.. tarkottaako se sitä että olen yksin kertaisesti hiukan erinlainen kuin muut vaiko se että meillä on todella hauskaa aina pelatessa. ;D

Pelejä olen harrastanut jo vuodesta 95. Kuin sain Nintendo 8-bittisen.. ja siitä se sitten lähti. Marjo brossi hakattiin heti ensimmäiseksi läpi ja perään Star Warssia. Ensimmäisiä pelejä tuolle konsolille, jotka muistaakseni maksoi vieläpä kappaleeltaan 500mk uutena.

Dragoon Warrior
30.7.2007, 11:23:21
Arvioidaan nyt eri kategorioissa.

Auto-olen surkea. En muista kyllä pelanneeni niitä pitkään aikaan.
Action-en ole kaikkein surkein, mutten paraskaan. Riippuu varmaan pelistä. Tekkenissä osaan varmaan kaikki mahdolliset liikesarjat ulkoa...:eh:
RPG-voisin sanoa olevani näissä hyvä. Yleensä en oppaita tarvitse vaan pelit menee läpi ihan omin kyvyin.
Strategia-tykkään pelata strategiapelejä, mutta en väitä olevani mikään mestari. Perusjutut menee hyvin, mutta usein tulee kyllä hävittyäkin, etenkin netissä kun kokeilin (taitaa jäädä siihen yhteen kertaan tällä erää)
Tasohyppely-olen näissäkin ihan hyvä. Spyrot ja Crashit menee ainakin helposti läpi.

The Lord ZXV
1.8.2007, 18:24:58
Eri kategorioittain ja kouluarvosanaasteikolla...

Ralli ja formulapelit ym. Autokilpailupelit. 5-6. Vihaan niitä.
Toiminta/Action. 9, 10. Loistavia, yhdistettynä pariin muuhun elementtiin niin...:D
Seikkailu. 8-9. Hyvällä juonella. Upeita.
Roolipelit. 8. Riippuu paljon mutta final fantasyjen myötä on jäänyt hyvä kuva.
Räiskintä. 7-8. Riippuu tietysti räiskinnästä.
Tasohyppely. 9-10. Yksi pelisarja: Spyro.
Strategia. 6-7. Ei mun alaa mutta ei se silti vaikeaa ole.
Taistelu. 7-8. Kun oppii kontrollit edes jotenkin. Ei vaikeutti juuri ole.

Genrestä riippuen olen siis erittäin hyvä pelaajaa. Samaa sanoo myös serkku. Sopeudun hyvin kontrolleihin ja saan yleensä juonesta kiinni hyvin ja tajuan nopeasti mitää pitää tehdä ja osaan taktikoida. Vaikeakaan peli ei ole loppujen lopuksi vaikea, paitsi jos nostaa vaikeusastetta järkyttävästi.

werkku6
8.8.2007, 18:47:35
Strategiapelit: Olen näissä aika hyvä, mutta pitää vähän totutella jos on ihan uusi peli.
Roolipelit: Näissä olen lahjakas, varsinkin Final Fantaseissa.
Räiskintäpelit: En ole näissä huono, mutta aina löytyy kaveriporukassa joku parempi.
Tasohyppelypelit: Näissä olen toosiiii huono.
Mäiskintäpelit (Esim: Tekken): Olen näissä kohtalainen.
Autopelit: Näissäkin olen huono.

Eli olen kaikin puolin kohtalaista parempi pelaaja.

james-87
18.8.2007, 18:25:42
Kyll aika hyvin pelit läpi menee, keskitasoa ollaan. joissain peleissä vähän parempia, esim.
Fantasia, sota ja D.O.A tyyliset menee.Yleensä on tapana tahkoa peli läpikotasin ennen kuin on tyytyväinen, ei vaan saa mielestä...

Arkajalka
18.9.2007, 20:30:00
Riippuen genrestä sanoisin olen erittäin paskasta erittäin hyvä.

FPS:t (Quaket, ET, RTCW ja samankaltaiset) voisin väittää että olen erittäin hyvä (erinlaiset lantapahtumat ja top tasolla pelaaminen)

Vuoropohjaiset, hieman suuremman asian hahmottelua kuten Civilization, voisin sanoa että olen erittäin huono-huono-normaali pelaaja vaikka intoa pelata kyseisiä pelejä on erittäin kova

Puzzlet on aina ollut omat suosikit, tetris, erinlaiset "sherlock" pelit. Sanoisin että olen hyvä-erittäin hyvä semmoisissa joissa pärjää nopealla hahmottamiskyvyllä ja reaktiolla.

Realistiset autopelit ei ole omaa suosikkia ja sen takia en pelaa, mutta uskallan lyödä kuitenkin makkara-olusista lyödä vetoa että pärjään suurimmalle osalle tämänkin foorumin väestöstä NFS-tyylisissä peleissä vaikka en olisi erikseen ikinä kokeillut. (Ja en todellakaan pelaa 'vapaa-ajallani' autopelejä).

RPGt ei mielestäni tarvi taitoa joten jätän mainitsematta.

MMORPGeja tullut jo kauemmin pelattua joten uskoisin olevani hyvä useimmissa MMORPGeissa. Tämäkin menee mielestäni tuohon RPGn kaltaiseen pelityyliin että ei vaadi erikseen niin taitoa vaan lähinnä tietoa ja yrittämistä, mutta uskon kokemuksen antavan minulle sen verran edun että sanon olevani hyvä ihan sen perusteella että ei tarvi joka pelissä alkaa erikseen kyselee jotain tyhmää ja pystyn hahmottamaan muutenkin helposti uuden pelin tyylin ja tavan pelata _tehokkaasti_.

Tullut jo kauemmin pelaamista harrastettua, useimmiten useampi tunti päivässä erigenrejen edustajia niin uskon olevani hyvästä erittäin hyvään ja osaan peleistä erittäin paska pelaaja.

game-freak92
1.10.2007, 20:12:57
Ns ''Peliurani'' aloitin 6-vuotiaana ps1:sellä. Harrastus on jatkunut aina nykyiseen ikääni asti ja aika monta peliä on tullut läpi vedettyä. :cool:

Läpi olen vetänyt kaikki ps2 Ratchet & Clank -pelit, GTA: San Andreaksen, Crash Bandicoot 1:sen, GTA III:sen, The Getawayn, Call of Duty 3:n. 24: the gamen, Sly 2:sen, True Crime: In La:n.

Tossa oli ne pelit, mitkä muistan läpi vetäneeni. Eli, tunnen itseni hiukan keskivertoa pelaajaa paremmaksi, sillä onhan pelialalla tullut notkuttua jo kohta 10-vuotta ja kaverit päihitän aina. :D

Ja, olen vetänyt yli 30 peliä läpi, mutten muista lähellekkään kaikkea, tossa oli, mitä muistan, eli n. 5-vuoden aikana ainakin.

CrazyGimmo
10.10.2007, 12:41:02
hmm, oon pelannu pelejä vuodesta 1988 asti (nintendo 8-bit alkaen) ja pakko kyl sanoa että olen kyl keskivertoa parempi pelaaja, etenkin roolipeleissä (FF:ää pelannu -97 vuodesta asti) ja sitten esim. pleikkarin NHL:ssä oon omasta mielestä todella hyvä (monesti pelannu veljiä/kavereita vastaan ja melkein aina nollapelin oon pitäny)

Strategiapelejä en oo pahemmin pelannu (ei oikein innosta)
Räiskintäpelejä pelaan sillon tällön, mutta oon kuitenki se joka voittaa aina kaveriporukassa =)
Tasohyppelypelit ei kiinnosta oikein, joten niitä ei oo tullu pelailtuu niin paljoo.
Mäiskintäpelit (Esim: Tekken) ovat jääneet vähemmälle sitten tekkenien.
ja autopeleissä menestys on kohtalainen..

oon kerenny n. 18-19 vuoden aikana pelaamaan läpi monen monta peliä..
about 100 peliä :huh:

arvosanat kouluasteikoilla:
roolipelit: 10
Strategia: 5
Räiskintä: 7.5
Tasohyppely: 7.5
Mäiskintä:7.5
autopelit: 8

Lord Bahamut
23.10.2007, 21:52:05
Nojoo, noen. Niin ja näin, riippuu ihan genrestä. RPG peleissä voisin sanoa olevani ihan kohtalainen pelaaja, onhan näitä tullu jauhettua jo vaikka kuinka kauan. Tappelupelit (Tekken) opin nopeasti, ja niissäkin menee milloin hyvin ja milloin huonosti.

Guitar Hero 2 Expertillä läpi Freebirdiä lukuunottamatta ja muutamasta kappaleesta 5* :)

tumii
26.10.2007, 20:09:58
Riippuu mitä sillä tarkoitetaan. RPG:ssä olen kohtuullisen hyvä, mutta isketään eteen joku NHL tai NBA niin kysyn varmaan että mitä tässä pitää tehdä... (En ole niin hyvä liikuntatunnillakaan, saatan kysyä oikeastiii... *Häpeää*) Osaan minä ihan suht-koht. hyvin GTA:takin pelata, tosin riippuu pelialustasta, koneella olen parempi kuin vaikkapa PS2:lla.