PDA

View Full Version : Diablo (tunnettu joskus Diablo Brothers)

Shai
10.9.2002, 20:55:48
Niin oletteko kuullut tätä suomalaista metallibändiä. Itse vasta tutustuin tähän uusimman levyn Reneissancen myötä. Aikaisemminhan se taisi olla Diablo Brothers ja eikös niiltä nyt ihan Diablo nimellä ole ilmestynyt kaksi levyä, Renessaince ja vähän vanhempi Elegance in Black. Itse en ole muuta kun tuota Renessaincea kuullut, mutta siis todella hyvää suomalaista musiikkia minusta. Varsinkin kappaleet Angel ja Icon of Flesh. Huonoin kappale niiltä varmaan on aika ehkäpä tunnettu Intomesee jossa on myös mukana Paleface.

Mutta siis laittakaas mitä mieltä olette bändistä ja mitkä ovat parhaat biisit teidän mielestä. Itsestäni kyllä tuo Angel ja Icon of Flesh ovat loistavia.

P.S Jos joku tietää sen virallisen saitin, niin voikos laittaa sen tähän topiciin

Ren
10.9.2002, 21:01:14
Renaissance (taidehistorianopettajani tappaisi minut jos kirjoittaisin tuon väärin!) on _huono_, mutta Elegance in black on välillä ihan menevää runttausta. Siinä vasta on munakas avaus levylle. Ostan ehkä kunhan sitä saa midpricenä :P

Joku suurempi thrash/death -fanaatikko voi tulla nyt haukkumaan mielipiteeni lyttyyn.

Theemu
10.9.2002, 22:44:10
Originally posted by Ren
Joku suurempi thrash/death -fanaatikko voi tulla nyt haukkumaan mielipiteeni lyttyyn.

Itsehän kerjäsit: olet näärännäppy mieheksi joten muuta Forssaan, syö laatikollinen kakkaa ja hirttäydy nostokurkeen.

Renaissance on yksi parhaista tänä vuonna julkaistuista levyistä. Aivan ehdottomasti. Ja itse miellän Diablon tällä hetkellä oikeastaan Suomen parhaaksi bändiksi, enkä todellakaan vähiten heidän keikkojensa takia. Elegance In Blackista en sitten niin hirmuisesti pidäkään, vaikka Dancing Queen onkin huvittanut tavallista kertakäyttövitsicoveria enemmän.

Puheet siitä, että Rainer Nygård on Suomen James Hetfield eivät todellakaan ole tuulesta temmattuja. Jos Diablo saa seuraavan levynsä biiseihin tungettua hieman lisää nyansseja sekä biiseihin(tyyliin The Haunted Made Me Do It) että lauluosuuksiin (Angel, Icon of Flesh), on homma siltäkin osin täydellisessä kunnossa. Diablon live-esiintymisiä ei kyllä perkele kannata missata niin missään tapauksessa jos vain mahdollista on yhtye nähdä jossain.

AlkoTanko
11.9.2002, 6:18:47
En ole Diabloa hirveästi kuunnellut, mutta kappaleet Elegance in Blackin ja ABBA-coverin Dancing Queenin (aika vekkuli) olen kuunnellut ja katellut päälle videon Angelista. Varsin tylyä mäiskettä, varsinkin Angel. Minun piti nähdä se Tuskassa mutta se siirrettiin lauantaista sunnuntaihin ja tilalle tuli Verenpisara. Se harmitti, mutta olihan paikalla vielä Impukat, The Crown ja Ajattara.

a.k.u
11.9.2002, 10:49:37
Diablon kotisivu (http://www.poko.fi/diablo/). Ei kuulu minun henkilökohtaisiin suosikki bändeihin.

Pedro
11.9.2002, 13:52:26
Alkujaan kirjoittanut Theemu
Diablon live-esiintymisiä ei kyllä perkele kannata missata niin missään tapauksessa jos vain mahdollista on yhtye nähdä jossain.

No hehheh, Tuskassa jätkät mäiskivät viereisessä teltassa samaan aikaan kun minä venttailen Niskalaakin keikan alkua. :confused: Olen onnistunut kuulemaan vain pikku pätkän Intomeseen alusta, ja se on jo saanut minut harkitsemaan levyn ostoa joku päivä.

Theemu
11.9.2002, 16:09:53
Originally posted by Pedro
No hehheh, Tuskassa jätkät mäiskivät viereisessä teltassa samaan aikaan kun minä venttailen Niskalaakin keikan alkua. :confused: Olen onnistunut kuulemaan vain pikku pätkän Intomeseen alusta, ja se on jo saanut minut harkitsemaan levyn ostoa joku päivä.

Bah.

Niskalaukausta olisit nähnyt kuitenkin suurinpiirtein jokaisella (pienelläkin) festarilla, joten häpeä syvästi että kehtasit Diablon missata. Pitissä oli kivaa.

Pedro
11.9.2002, 16:45:01
Alkujaan kirjoittanut Theemu

Bah.

Niskalaukausta olisit nähnyt kuitenkin suurinpiirtein jokaisella (pienelläkin) festarilla, joten häpeä syvästi että kehtasit Diablon missata. Pitissä oli kivaa.

Häpeän. :( Mutta onneksi Rautiainen veti hyvän keikan, eikä muille (edes pienille) festareille ollut aikaa/rahaa mennä. Pitää katsoa jos joskus investoisi tuohon levyyn, ja vaikka onnistuisi livenä näkemään jossain...

Shai
21.9.2002, 17:21:37
Noniin nyt oon kuullu niitä vanhoja biisejä myöskin. Ne rokkaa kanssa, varsinkin Dancing Queen, voi että se on loistava kappale.

Shai
21.1.2004, 16:26:29
Haa Uudella viestillä minä olkoon sinut nostava unholasta takaisin loistoon!

Niin nytten oli pakko nostaa takaisin tämä posti uuden Eternium levyn ilmestymisen myötä

Voa, siis Eternium rokkaa, aivan helvetisti. Diablo kuulostaa erittäin omaperäiseltä bändiltä, se on pakko myöntää, vaikutteita löytyy muttei suoranaisia vertauskohteita. Uutuudella on Rainerin puhdas laulu kasvanut, mutta rankkuus säilynyt ja melodioita tullut lisää. Teknisyyskin on pojilla ihan hallussaan. Silti ihan helvetin hyvä levy. Jos tykkäsit Renessaince:sta tai Elegance in Blackista, niin kyllä varmaan uutuudestakin pidät.

Ja sen verran voi sanoa että kaikki nämä levyt paranevat lisä kuunteliluilla.

Samoth
22.1.2004, 13:22:41
Kyllä Diablo on tällä hetkellä mielestäni yksi kovimpia kotimaisia bändejä. En ole kokonaisia levyjä kuullut muita kuin omistamani Elegance In Blackin, joka potkii munille ja lujaa. Varsinkin avauskappale. Renaissancea tuli kuunneltua intissä kun onneksi sattui kanssani samaan joukkoosastoon kokelas, joka oli todellinen hevimies. Icon Of Flesh tuolta levyltä yksinoikeutettu lempibiisi. Eterniumilta en ole kuullut muuta kuin sinkkubiisi Read My Scarsin. Sen videokin jäi viime viikolla näkemättä, kun asuntolakerroksen tytöt halusi kattoa Emmerdalea. Eikä niille nyt voi tollasesta asiasta suuttua. =)

yksisiipi
24.1.2004, 9:30:33
Kuulin muutama vuosi sitten Diablo Brothersia, mutta en siitä pitänyt. Ainakaan silloin, nyt en muista millaista se oli. Mutta itse Diabloa kuulin mainiolta Elegance in Black levyltä, siitä jopa pidän. Jonkinlaiselta thrashilta se kuulostaa (en hirveästi kuuntele ko. genreä) mutta kiitos pienten koneiluiden sekä koskettimien, jotka tuovat musiikkiin hieman lisävahvuutta. Elegance on ainakin miellyttävää kuunneltavaa ja Abba-cover (Dancing Queen) on aika onnistunut. Reneissancea en ole vieläkään kuullut, ja uusimmalta levyltä vain Read My Scarsin, joka kuulostaa ihan hyvältä.

Evil Zack
30.1.2004, 15:51:55
Diablo kuuluu ehtottomasti mun suosikkeihin, ihan ensimmäisenä kuulin niiltä Dancing queenin. En ole ikinä voinut sietää abbaa mutta tämä kuulosti (Tankoa lainaten) aika vekkulilta.
Muutama päivä sitten ostin sen Eterniumin. Pirun hyvä albumi, Symbol of eternity on niitä biisejä joita kutsun "Sniikeiksi"; alku rauhallista tai outoa mutta sitten alkaa mättö! Read my scarista tuli mieleen Sentenced, ihan hyvä biisi. Queen of entity ei ole aivan muun levyn tasoa, mutta hyvä kuitenkin. Ja Love divided on mielestäni levyn toiseksi paras kipale. The preacher on levyn ehdoton kuningas (Huom! Minun mielestäni). Enpä taida noita muita ruveta kommentoimaan...

Sonos_Metallicos
30.1.2004, 23:05:24
Eterniumin suhteen en voi sanoa muuta kuin...

Diablo ~ Eternium ~ Arvostelu (http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=324)

...että on se niin perkeleellisen hyvä. :) Kannattaa kiinnostuneiden pitää sivustoja silmällä, ensi viikolla on luvassa Diablo haastattelu.

Heitzu
3.2.2004, 13:28:24
Siis Diablo on kuuluu kans näihin loistaviin bändeihin mitä kuuntelen. Entiseni 'pakotti' alunperin kuuntelemaan jolloin et pitänyt ollenkaan siitä (ehkä pientä kapinaa), mutta kun itse lainasin sen levyn kaverilta josta löytyy nuo biisit Angel ja Icon of Flesh, ni heti pidin siitä. Outoa.

Mulla Diablo kuului yhteen aikaan myös tohon agremusa gategoriaan, ja kuuntelin sitä yleensä masennustilassa. Life is bad sometimes. Nykyään kuuntelen sitä muuten vaan koska se on niin hyvä. Pitäisi ostaa varmaan kaikki niitten levyt, kuhan tässä ottaa ja jaksaa. Heh, parasta on kyllä että yksi kavereista ja Omnium Gatherumin kitaristi on hillunu Diablon laulajan kanssa, Damn him.

mogvisti
23.5.2009, 18:32:50
Diablo lukeutuu tätä nykyään yhdeksi lempibändeistäni ja sitä on nyt tullut kuunneltua jo pari vuotta. Innostuin bändistä, kun työkaverini hehkutti sitä minulle ja kuuntelutti minulla "The Preacher" kappaleen. Alkuun en syttynyt, mutta jonkin ajan päästä löysin ale-laarista Mimic47- levyn, jonka kautta bändi kolahti kovaa.

Bändin materiaalia olen kuullut Eterniumilta eteenpäin ja myös Renaissanancelta olen muutaman irtokipaleen kuullut. Oikeastaan pitäisi aiempaankin tuotantoon tutustua, sillä ainakin uudempi matsku on todella hyvää ja harmittaakin, että alkupään tuotanto on jäänyt käytännöllisesti katsoen kokonaan välistä. Suosikkilevy taitaapi olla bändin uusin tuotos, Icaros, joka oli viimeinen niitti siihen, että Diablo oli tullut jäädäkseen meikän musiikki-piireihin.

Pitäisi tämäkin käydä livenä jossain katsomassa. Harmittaa vietävästi, kun missasi tämän Metallican lämppärinä, kun seisottiin vielä jonossa kun bändi veti.. Noh, parempi onni jonakin toisena kertana.. =)

RaRe
24.5.2009, 12:21:51
Diablo on minunkin lempiyhtyeitä. Nähnyt 2 kertaa ja pian kolmas ja neljäs kerta tulossa. Aina yhtä loistavaa settiä! Mielestäni uusin albumi Icaros
on Diablon paras levy joka ollaan saatu aikaan tähän mennessä. Dropattu A vire kuulostaa loistavalta Diablon levyillä. Pidän myös Eternium levystä hyvin paljon. Mimic47 ei iskenyt minuun. Sen tyyli on erillainen kuin muiden Diablon levyjen mielestäni. Renaissancekin on melko kuunnelta levy tosin ei mahda mitään Eternium/Icarokselle. Diablo on parantunut jokaisen levyn myötä (ellei mimic47 lasketa mukaan) minun mielestäni. Icaros levyyn ollaan mielestäni panostettu enemmän kuin muihin.