View Full Version : Salatut elämät (keskustelua)
Melinda
11.9.2002, 17:00:08
hehhe tämmöne aihe oli aikoinaan uf forumissa josta toiset sanoivat pitävänsä salkkareista ja monet ei..joten miten tän laita on..itse ainakin seuraan salattuja elämiä joka päivä(koska en oikeen ehdi arkisin muuta katsomaan kun on menoja)mutta ei se salkkarit mikään ihmeellinen srjakaan ole..kauheen usein tylsä/muuten vaan pitkävetinen..mutta kyllä se ihan seurattava silti on..mutta vaiks ei ehtis kattoo viikkoon esim sitä niin kyllä siitä jyvälle silti pääsis.. :)
yksisiipi
11.9.2002, 17:03:03
Minä katsoin kyseistä sarjaa joku puoli vuotta sitten ihan joka jakson ja joskus vielä uusinnatkin. Hullua, eikö? Sitten pääsin salkkareista eroon. Nykyään katselen ohimennen pieniä pätkiä, juuri sen verran, että jyvällä olen tapahtumista. Mutta sarja on kyllä näyttelijöitä myöten huono, mutta pirun addiktiivinen. Mutta niinhän sitä sanotaa, että kun antaa paholaiselle pikkusormen...
Yäh. Ei voi muuta sanoa kun erittäin paska sarja. Siksi sitä aina silloin tällöin tulee katottua. Pitää nähdä mitä tyhmää siinä taas tapahtuu. Järjetöntä eikö vain?
EDIT: Ja sekä huonona puolena on että syö parhaan katseluajan. Ei niitä uusintanakaan olisi viikonloppuna pakko näyttää.
Mä en kertakaikkiaan kestä salmareita!!! Ohjelma tulee joka päivä ja sitten vielä pikauusintoja ja jotain mini-maratoneja viikonloppuisin. Ihan kuin silloin ei tulisi jo formuloita. Eli jo muutenkin tarpeeksi surkeata ohjelmaa. Harmillisinta on se että se tulee tosiaan koko ajan kolmoselta -joka sattuu olemaan ns.parhaan kanavan roolissa- ja vielä parhaaseen katseluaikaan jolloin siihen törmää koko ajan. Sitä ei voi paeta. Se on kaikkialla, aina ja tekee minut hulluksi. Tyttöystäväni on raivona minulle koska valitan sarjasta taukoamatta. Mainostauotkaan eivät lievennä tuskaa. Silloin tulee todella huonoja saksalaisia vaippa- pesuaine- tampooni- tiskikonejauhe- persil yms mainoksia. Argh tappakaa minut. *työntää päänsä paperikassiin*
Vodoun
11.9.2002, 19:27:18
tuokaa ämpäri, oksennan justiinsa!
siinä kaikki siitä sarjasta....
Jos muut eivät vielä riitä, niin tämä kammotus on viimeistään enemmän kuin hyvä syy sen yhden numeron kaivertamiseen irti kaukosäätimestä.
Tordragon
12.9.2002, 1:04:00
Huoh, toisten ihmisten takia sitä on jouduttu seuraamaan aina tuon tuosta. Ja myönnän toki, että jos ei todellakaan tule mitään muuta telkusta niin tuokin menee, mutta en seuraa, en *panic* Telkusta tulevat sarjat ja varsinkin tuon tuollaiset ovat vain aina niin mielenkiintoisia: olet katsomatta kuukauden ja tajuat senkin jälkeen, että missä mennään. Sellaista kevyttä katsottavaa.
Ja kävihän ko. sarjan Salla kaupassa(ni) tuossa kesän mittaan, olisi sitä pitänyt jotenkin osata mainostaa ja kalastella asiakkaita sen myötä sinne *grins* Ei sillä muuten, mutta kun ottaa huomioon paikan missä tuo kauppa sijaitsee niin..
Salatut Elimet on aivan loistava tekele. Kökkö juoni, hirvittävän kökkö dialogi, älyttömän kököt näyttelijät ja kaikenkaikkiaan uskomattoman koominen sarja. *nauraa* Pyrin aina joskus jakson kaksi katsomaan, jos vaikka saisi nauraa itsensä tärviölle. Ne näyttelijä lupaukset ovat aivan uskomattomia. *nauraa* Katonkin huomenna yhden jakson...jos olisi jotain upeaa taas kerran luvassa.
Armeijassa katsoin sarjaa ihan säännöllisesti. Uskokaa pois, siellä se maistui kyllä ihan hyvältä, kun ei muutakaan tekemistä ollut ja meinasi kuolla tylsyyteen...Silloin se maistui hyvältä. Onnekseni en kuitenkaan jäänyt koukkuun. *valehtelee ja menee kyttäämään vanhoja jaksoja nauhalta*
Rowena
12.9.2002, 13:35:01
Kyllähän sitä on tullut aika paljon seurattua. En kyllä niin koukussa ole kyseiseen sarjaan, etten voisi muutamaa jaksoa jättää väliin ;) Uusinnat tulee ihan turhaan silloin viikonloppuna, menee viikonloppu pilalle kun ei tule mitään järkevää telkkarista. Eipä illalla ole sen kummempaa tekemistä, niin yleensä katson salarit...
Roakel
12.9.2002, 14:37:44
Silloin kun kyseinen sarja alkoi niin katoin sitä suurinpirtein kuukauden. Silloin se sarja oli jotenkin hyvä ja kiinostava, mutta nyt kun pistin telkkarin päälle ja katoin yhden jakson niin kaikki oli aivan erilaista. Hahmot oli muuttunut ja kaikki muukin. Ei se sarja jaksa kiinostaa.
auron_86
12.9.2002, 14:58:56
Sanotaanko vaikka näin, jos yksi ohjema pitäsi poistaa niin se olisis Salatut Elimet. Minä en kertakaikkiaan voi sietää sitä (sen puoleen en voi sietää muitakaan saippuasarjoja). Voi sitä tekopyhän näyttelemisen määrää, voi sitä kökköä dialogia, voi sitä juonta (???), voi sitä sarjaa. En tietenkään mene haukkumaan niitä jotka siitä pitävät, minä vaan en pidä ja that's it.
Sephrenia
12.9.2002, 18:33:26
Hyii, ihan p*ska ohjelma mun mielestä.
Muutamia jaksoja sillon aluksi kattelin ja sen jälkeen en ole sitä katsellu.
Ne jotkut näyttelijätkin on niin huonoja, että huhhuh. Puhuvat ihan kummallisesti :P
Chastity Rowan
13.9.2002, 8:50:35
Se on todella hyvä sarja en jättäis pois jaksoakaan :D :D :D
Täyttä p*skaa nykyään tuokin sarja... noin, tulihan sekin sanottua. Eli en pidä koko sarjasta, joskus kun se alkoi niin seurasin sitä noin alle vuoden ajan. Mutta nykyään se tuntuu että sitä jatketaan vain sen takia että se on kunnon rahasampo... tai en tiedä sitten tuosta asiasta mutta siltä se vaikuttaa kun siinä ei enää ole sitä jotain, joten tuntuu kuin kirjoittajat vääntäisivät sarjaa väkipakolla :P
Tosin saattaahan olla että makuni tälläisten tv ohjelmien suhteen on muuttunut...
Salkkarit on aivan ehoton sarja :D
Jossakin välissä pidin sellasen pikku tauon, että en kattonut sitä ollenkaan, mut sitten sorruin ja aloin kattomaan sitä uudestaan!
En. En jaksa. Tuli seurattua sillon joskus kun se alko ja olin vielä ala-asteella. Mutta olen lopettanut sen seuraamisen jo ajat sitten. Mielestäni se on turha sarja ja alkaa muistuttaa enenevissä määrin Kauniita & rohkeita. Eli pahenpaan päin :[. Ja ne ketä sitä kattoo niiden täytyy nähdä joka ainut jakso tai päivä on pilalla. Tiedän koska ajttelin itsekkin noin silloin joskus muinoin. Eipä siinä tosin mtn, jos joku haluaa haaskata aikaansa siihen. Mutta en minä.
Roleplayer
13.9.2002, 18:47:37
Oon joskus seurannnu sillon kun se alko mutta on jääny seuraaminen vähemmälle ja nyt voisin jo Sanoa että se ohjelma on ihan p**eestä...koska en enään tykkää koko ohjelmasta..
Njååtahan. Se on vähän vaikea sanoa. Salikset oli ihan alkuaikoina ihan hyvä, katsoin melkeinpä kaikki jaksot. Silloin olin tosin kyllä viitoisella kun se alkoi, mutta sepä tähän ei mitenkään liity. ^^;; J
uu, tosiaan silloin sitä katsoi ihan mielellään, odotti heti jakson loputtua, että olisi jo seuraava päivä, mutta innostus alkoi hiipumaan. Minun suosikkinäyttelijöitäni häippäsi noin vain (kuten esm. söpöliini Jasper:)), hienojen syiden takia, kuten aivokasvaimen. Kuten vaikkapa se Venla Saartamo. Tosin ne hautajaiset ja varsinkin se Miian laulu oli kyllä ihana. ~_~
Nykyään katson sitä ihan välillä, koska se on välillä ihan potaskaa, ja useimmiten arvaa ennalta mitä seuraavaksi tapahtuu. Että niin..
Seyana
14.9.2002, 18:34:39
Antakaa minulle ase, niin heiluttelen sitä kyseistä sarjaa kohti.
Minua todella ärsyttävät jatkuvasti kaikilla teinilistoilla keikkuvat jasper pääkkönen, Venla Saartamo ja kumppanit. Mitä ihmeellisiä näyttelijäntaitoja niillä nyt on?
Koko sarja on muutenkin typerä. aina jankataan samoja asioita, ne vain tapahtuvat vuorotellen eri henkilöille. Henkilöt ovat tylsiä, puolet näyttelijöistä surkeita, juonta ei nimeksikään.
Sarjalla on kaikki mikä tekee siitä menestyneen sarjan..
Zantetsuken
15.9.2002, 11:49:23
Salaatit Elävät on aivan kauheaa katseltavaa.
Ne kaikki suhdeongelmat on vuorotellen jokaisella sarjan henkilöllä ja sitten joku löytää jotkut keski-ikäiset talon kellarista toteuttamassa omaa seksifantasiaansa. Se on muutenkin aivan pashkaa.
Kaikki ne näyttelijät ja... :laatta:
Tosi hyvä sarja. Olen katsonut jokaikisen jakson. No jos ei nyt oteta huomioon sitä kun olin riparilla. Silloin meillä oli siellä oma salatut elämät jonka isoset esitti joka ilta. Ahh. Ihanat muistot palaavat mieleeni. =)
Ceassa
16.9.2002, 10:39:20
No joo, kyllähän sitä katsoo. Salatut Elämät on yllättävän hyvä kotimaiseksi sarjaksi, mutta uskon että täällä pystyttäisiin saamaan aikaan parempaakin. Alkuaikoina seurasin sarjaa aktiivisesti, mutta ohjelman taso on huonontunut reippaasti vuosien kuluessa joten nykyään katson sitä vain paremman tekemisen puutteessa. =)
Torspa
20.9.2002, 17:48:53
En ole koskaan seurannut salkkareita.En vain tykkää siitä.
Pyramid Head
21.9.2002, 0:16:03
En tykkää. Huonoja näyttelijöitä, tyhmiä juonenkäänteitä, ö-luokan käsikirjoitus (kärjistetty mielipide). Mutta silti katson Salkkareita. Miksi? Hyvä kysymys. Olen kai jäänyt sarjaan ns. koukkuun. En seuraa sitä kuitenkaan säännöllisesti vaan silloin kun muistan ja kun ei ole muuta tekemistä.. yleensä pari-kolme kertaa viikossa tulee katsottua. Parasta Salkkareissa on se että saa nauraa niiden henkilöiden tyhmyydelle ja sille että ne eivät koskaan älyä mitään tai älyävät liian myöhään ja riitelevät mitä naurettavammista asioista. Onneksi oikeassa elämässä näin tyhmiä ihmisiä ei ole olemassa, eihän...? :confused:
Locke Cole
21.9.2002, 9:52:08
En pidä. Ennen katsoin, mutta nyt se on mennyt aivan hememtin huonoon suuntaan. On taitanut käsikirjoittajilla loppua ideat? Parempi olisi että lopettaisivat koko sarjan.
By the way, yrittäkääpä löytää WinMX:llä tai Direct Connectilla video nimeltä "Salatut elimet" jos ette ole nähnyt. ;D
mindless
29.9.2002, 13:10:26
Kyllä mäkin sitä YLEENSÄ seuraan.. ;)
Eli oikeestaan joka päivä.
tai sitte mä en aina jaksa kattoa jos siinä ei tapahdu mitään...
Sitte kun sunnuntaina ei oo mitään tekemistä niin kattoo niitä uusintoja... :D
Sillon ku tiedän että sielä tapahtuu jotain jännää niin katon...
Mutta jos ei mitään niin sitte EN kato... ;)
Onhan se ihan kiva sarja. Hyvä. :P
mikotomew
29.9.2002, 16:37:48
Ihan kohtalainen sarja, tulee katottua aina kun ei ole parempaa tekemistä. Näyttelijät ovat kyllä aika surkeita, varsinkin se jolla on rastat.
Joskus tulee salkkarit katsottua tekemisen puutteessa.
Siinä sarjassa ei ole mitään järkeä, pelkkää Kauniit ja rohkeat imitointia hieman arkisemmassa ilmapiirissä.
Salkkareiden näytteliät ovat aika huonoja eikä juonessakaan ole todellisuuden tuntua. Joka päivä siinä joku valehtelee jollekkin jotain ja potee huonoa omaatuntoa, toisella taas on suhde naapuriin ja kaikki tämä tulee jossain vaiheessa ilmi ja sama toistuu sarjassa uudestaan ja uudestaan. :eh:
Salkkareiden "juoni" on niin ennalta arvattavissa että huh huh.
ROSKAA!
Laguna
2.10.2002, 20:03:44
Kyllähän sitä nyt joskus katsoo mutta en ole kyllä mikään "fani" Viimeinen jakso minkä minä katsoin oli varmaan se kun saatiin seville että markus(täys homo)kuoli:)
Lagunan viesti:
Kyllähän sitä nyt joskus katsoo mutta en ole kyllä mikään "fani" Viimeinen jakso minkä minä katsoin oli varmaan se kun saatiin seville että markus(täys homo)kuoli
No nyt paljastit senkin, toope! :D
Salkkarit on kuitenkin paras kotimainen saippuasarja. Kyllä se Me Tammelat aina hakkaa. :) Mutta en yleensä katso sarjaa ollenkaan. Ne tulee aina viikonloppunakin uusintoina. Se sitten voi vituttaa... Mielummin katsois AbTronicin mainoksia
Salatut elämät on niin huono sarja että...
Olen joskus kattonu kai yhden jakson kokonaan enkä katso enää
(Olen varmaan ainoa joka meidän luokalla ei katso sarjaa)
Pläh. Se on kökkö sarja, mutta jostain syystä silti aina katson sitä. En tietenkään tahallaan, vaan aina käännän jollekkin muulle kanavalle, kun vedän FF:issä jotain summonia, kun ne videot on nähty miljoona kertaa. Aina tietenkin siellä pyörii ne perkeleen salkkarit, ja tulee olo et antaa pelin vaan olla. Pelottavan addiktoiva ohjelma.
Oktobotti
4.10.2002, 20:25:26
Blaah. En minä yleensäkään seuraile mitään kotimaisia saippuasarjoja, joten en tätäkään. Näissä sarjoissa sattuu olemaan se vika, että jos rupeat sitä vähänkin seuraamaan, niin sinun on nähtävä jokaikinen jakso, tai putoat kärryiltä. Ei voisi vähempääkään kiinnostaa tuo jokailtainen TV-tuokio.
Salatut Elämät on kyllä huono sarja, tylsä ja ärsyttävä, ja se "juoni" jauhaa koko ajan paikallaan. Mutta... täytyy myöntää että katson sitä. Siihen jää vain niin helposti koukkuun. Onpahan ainakin jotain tekemistä vähäksi aikaa. Ja onhan se kiva katsella ihmisten typeryyttä.
Siis, ihmettelen miten ihmiset voivat katsella jotain niin vajaamielistä sarjaa kuin "Salatut elämät" .
Noh, se yleensä selittäytyy, mutta en ala tuloksiani selvittelemään
teille katsojille.
Asiaan:
Kuten Usagi jo sanoi, juoni jauhaa koko ajan paikoillaan,
elikkä se menee huumeet --> seksisuhteet --> huumeet ja sitä rataa.
Olen joskus katsonut sitä, mutten katso enää, sen verran niitä traumoja jäi siitäkin sarjasta.
sketsie
9.10.2002, 16:51:13
Joo onhan sitä sarjaa tullut seurattua mutta se kyllä
alkaa mennä vähän naurettavaks. Ensin kuolee MIiia sitten Markus ja kukakohan on seuraava.... ;D. Sitä sarjaa tulee katottua koska se on niin P**ka. On kiva nähä mitä ne seuraavaksi keksii. =D
Redmage
18.10.2002, 21:33:00
Salkkareiden ensimmäiset jaksot olivat ihan ok, mutta nykyään sarja on minusta mennyt liian pitkälle, aina vuorossa: kuka pettää ketä ja kenen kanssa, kuka nyt valehtelee, kuka kuolee seuraavaksi......jne... Ei sitä jaksa enään katsoa ja kaikki mielenkiinto on kadonnut sillä pystyy jo tietämään mitä seuraavaksi sanotaan, tehdään ja mitä tulee tapahtumaan... Ei siinä ole enään mitään jännää....Sen sarjan olisi voinut jo minusta lopettaa!
Crimson
18.10.2002, 22:18:48
Originally posted by Dana Antares
Se on todella hyvä sarja en jättäis pois jaksoakaan :D :D :D
Täytyypä hakea simmulasini ja lukea tuo siun juttu uudestaan... Siis Salkkarit on niin syvältä vedetty sarja, ettei sitä katso edes lehmäkään enää...
Kaikki kuolee ja lähtee... Kohta siinä ei ole enää ketään ja sitten pääsemme koko sarjasta eroon; IKUISESTI! >: D
Sarjaan tulee tietenkin lisää hahmoja, mutta uudet hahmot ovat niin huonoja näyttelijöitä että alkaa oikein itkettämään... :3
Uber Weapon
14.5.2003, 9:54:14
Elikkäs tuolla pahin painajainen kohdassa oli sosiaalinen tilaus saada lopullinen ja varma tutkimus siitä että onko salkkarit elävä painajainen vai paras päiväuni.
Mickey
14.5.2003, 10:08:58
Minun pitää kaiketi avata sanainen arkkuni kun sitä ei ole vielä tapahtunut.
Minä en pidä salkkareista. Katsoin sitä aluksi n. 60 ekaa jaksoa, mutta sitten se alkoi mennä niin tyypilliseen Kauniit ja Rohkeat -tyyliseksi, etten sitä enää ole katsonut.
En minä välttämättä sitä lopettaisi, sillä tuohan se tv-yhtiölle rahaa ja katsojia eikä ketään tyhmä nyt kai halua rahasta luopua.
Epäilen kuitenkin vahvasti, että parhaaseen katseluaikaan voisi näyttää kenties jotain muutakin kuin tällaista kökköä, mutta onneksi tv-ohjelmat eivät ole minun päätettävissäni.
Kuitenkin niin moni ihminen sitä seuraa, ettei se nyt varmaan mikään huono ole ja siinä on epäilemättä hyviäkin puolia, minä vaan en ole niitä vielä löytänyt...
http://foorumit.fffin.com/showthread.php?threadid=1947&highlight=salatut+el%E4m%E4t
Siis missä ne minun GM-oikeudet oikein viipyy?
illiano
14.5.2003, 11:56:34
Minä en voi sietää Salkkareita. Pikkuveljeni katsoo sitä sarjaa joka ikinen kerta, mutta onneksi omassa huoneessa on telkkari. Saan ainaki rauhassa katsella videoita tai sitten pelata, mutta se palaaminenkin on jäänyt harvakseen koulun ja harrastusten takia (joita on vähän).
Aikaa voi käyttää muuhunkin ja Salkkareiden tilalle saisi tulla jotakin parempaa ohjelmaa.
Eliza Liv
14.5.2003, 12:47:04
Salkkareita oon jonkin verran seurannut (muu väki ei anna tuijottaa muuta), joten kyllä mukana pysytään, vaikka ei muutamaan viikkoon katsoisikaan.
Salkkarit ei todellakaan ole muuta kuin viihdettä tylsinä iltapäivinä. Ei mun elämä tosiaankaan siitä kärsi, että ne loppuu, vaan pikemminkin lähden ehkä paremmin käyntiin ilman sitä jatkuvaa "tunteisiin" tunnarin sointia olohuoneessa...
Catch a fish
14.5.2003, 13:55:53
Salkkarithan ovat oikein hyvää viihdettä. Muutamat hirvittävät näyttelijäsuoritukset saattavat lyödä luun kurkkuun kovimmiltakin Steven Seagal-faneilta, mutteivät ne loppujen lopuksi merkitse paljoa. Salkkarit katson kyllä aina kun satun olemaan TV:n lähellä parhaaseen katseluaikaan. :)
Varsinkin eilisjakson tapahtumat olivat kutkuttavia. Heh.
yksisiipi
14.5.2003, 14:00:19
Jos nyt vaikka tarkastelisin sarjaa ihan sen perusteella kuin seuraan. Eli, mielestäni sillä ei ole mitään taiteellista arvoa, ja se on muutenkin aika keskitason sarja, mutta se addiktiivisuus. En ole koskaan sarjaa hyväksi väittänyt, mutta katson silti joka ikisen jakson. Olisikohan tuokin määriteltävissä alkoholismin tapaiseksi sairaudeksi?
Kreifi
14.5.2003, 14:04:50
Yhdistin ketjun. Pollista huolimatta aiheesta saa keskustella. Polliin voitte pistää mielipiteenne jos teillä ei ole mitään annettavaa itse keskustelulle.
Originally posted by nox
Siis missä ne minun GM-oikeudet oikein viipyy? Ahdistele Kaappia PM:llä.
Salkkareiden alkuaikoina seurasin tätä hyvinkin paljon, mutta en enää onneksi. Salatut elämät on erittäiin ärsyttävä sarja sinänsä, mutta kuitenkin käskikirjoitus on hyvää jälkeä. En nykyään pysy edes asioista kärryillä, koska en tuota jaksa ollenkaan katsoa.
Avokaado
14.5.2003, 20:17:25
No kyllähän tuota kattoo, jos ei muuta tekemistä oo. Pysyn ihan hyvin vielä juonessa kärryilläkin. Ennen katsoin paljon enemmän, nyt en enää niinkään paljon. Näyttelijät ovat huonontuneet entisestään ja joskus sarjaa on aika tylsää seurata. Mutta kyllä salkkareiden yhessä jaksossa tapahtuu enemmän, kuin kauniiden ja rohkeiden kymmenessä.
happosai
15.5.2003, 7:12:54
Aika hirveä sarja. Näyttelijät ovat aika huonoja, eikä juonikaan loista. Hmm, mitäs vielä. Yhdyn auron_86:en mielipiteeseen, että jos yhden sarjan voisi poistaa kokonaan, se olisi Salatut Elämät.
Salatut elämät on erittäin turha sarja ja olisin onnellinen, jos sen tekeminen lopetettaisiin. Ja se tunnari.. Hermot menee, kun sitäkin kuulee edes pienen pätkän. Aaargh!! Loppuis jo tämä iän ikuinen Salkkari-piina!!
The_Sipi
27.4.2006, 14:39:01
Vastoin kaikkien toiveita minä nostan tämän ketjun. En siksi, että olisin ilkeä, vaan siksi, että satuin bongaamaan tämän ketjun nyt ekan kerran tuon leffa- ja sarjalistauksen ansiota.
Salkkarit ei ole mikään loistava sarja, mutta helvetin hyvää viihdettä se on, kuten onewing aikoja sitten totesikin. Se on juuri sellaista aivot narikkaan -osastoa, jota kelpaa katsoa päivästä ja viikosta toiseen. @peelonetin puolella olenkin salkkari-kanavan puolella just sen takia, että siellä yhdessä nauretaan reploille ja kaikille tapahtumille ja uskokaa pois, siellä nauretaan ja paljon. Salkkarit on juuri sellainen ohjelma, jolla voi hyvin avata tv-illan, ennen kuin jatkaa "vakavammin" otettavien tv-ohjelmien pariin. Varsinkin näin keväällä se on ollut sellainen mukava välipala kaiken maailman pääsykoekirjojen lukemisen vastapainoksi. I like!
Itse aloin kattomaan alusta, kun rupesivat kesäuusintoina näyttämään 2003. Sitä ennen olin katsonut tyyliin 2-3 jaksoa tahi jotain. Siinä meni aika ihan sopivasti. Kun kesäuusinnat loppuivat ja uudet jaksot alkoi, mietin kaksi kertaa, aloitanko niiden uusien katsomisen vai pidänkö Salkkarit kesäsarjoja, mutta päätin jatkaa, niin ei "muutamien vuosien päästä" tarvitse kesällä niin tiiviisti sitten katsella. Varsin kaukonäköinen ajatus, siis. Kyllä minä tätä olen katellut ja joskus jopa pistänyt nauhalle, jos en ole päässyt näkemään ajallaan. Ei jaksa ottaa kaikkia tv-sarjoja liian tosissaan. DVD-boksia odotellessa ;)!
Tiesittekös muuten, että ensi viikolla saadaan lisää ammattitaitoisia näyttelijöitä mukaan, kun kuvaan astuu mukaan Haluatko filmitähdeksi? -kisan voittaja. :D
Salkkarit ei ole mikään loistava sarja, mutta helvetin hyvää viihdettä se on, kuten onewing aikoja sitten totesikin. Se on juuri sellaista aivot narikkaan -osastoa, jota kelpaa katsoa päivästä ja viikosta toiseen.
I agree. Sarjahan on siis aivan uskomatonta tuubaa, missä ei ole mitään järjenhiventäkään. Henkilöhahmot ovat aivan uskomattomia pökkelöitä ja puusilmiä, eivätkä tajua asioiden oikeaa laitaa koskaan, ennen kuin rautalangasta väännetään. Osaavat myös kyvyn unohtaa kaikenlaiset kamalat vääryydet ja tapahtumat noin vaan. Puhumattakaan, että hetkessä oppivat erikoistumaan johonkin juttuun.
Loistavaa komediaahan tuo sarja on! Itseasiassa ihmettelen, voiko kukaan tuota sarjaa katsoa ns. vakavissaan? Olen sitä mieltä, että tuota parempaa huumorisarjaa ei televisiosta tällä hetkellä tule. Osa huumorista on kenties tahatonta, mutta sepä vasta onkin hilpeää.
Paskaa, mutta hauska katsoa. Loppupelissä tekijöillehän se on ihan sama. Riittää, että sarjalla on katsojia, sama se, millä mentaliteetilla katsovat, kunhan katsovat. Rahaa tulee ja kaikilla on mukavaa.
Harmi vaan, että Aaro lähti sarjasta... oli nimittäin parasta aikoihin, kunnon perinteinen psykopaatti. =)
Hah. Minä en ole enää edes viitsinyt vaivautua katsomaan sitä, kun se on jotenkin niin... surkea. Voiko sen surkeampaa enää ollakaan? Ei. Mutta tosiaan, se on ihan hyvää viihdettä sillä omalla tavallaan. Ei sitä voi mitenkään tosissaan katsoa, en tajua niitä jotka sitä tosissaan katsoo edes. Sellaisiakin on. :eh:
En ole siis enää perillä kuka on joku "Aaro" tai.. joku. Siihen tulee koko ajan sitä uutta porukkaa, toisin sanoen vielä vähemmän ammattitaitoisia, ettei siinä pysy perässä jos ei melkein joka jaksoa katso. Eipä todellakaan kaduta vaikken ole katsonutkaan sitä enää. :P Minusta se olisi sama vaikka se lakkaisi kokonaan tulemasta, niin turha sarja se on. Lukekaa mielummin vaikka kirjaa kuin katsotte Salkkareita.
Tidus90
27.4.2006, 17:13:05
Salkkarithan ovat suomen huonointa viihdettä, johon edes Käenpesä sarja ei yllä!:prkl: Mutta oikeastaan sitä ei voi luokitella "viihteeksi"
Siis, kuka sitä sarjaa edes enää katsoo? jotkut vanhat tummut ja teinitytöt...veikkaisin.
myönnän että sarja alkuaikoina katsoin tätä kyseistä "viihdettä" mutta onneksi tulin järkiini ja lopetin sen katsomisen ennen kuin minulle tuli aivoverenvuotoa tai jotain vastaavaa...
Luokittelen sarjan "Epätoivoiseksi rahastukseksi" :saarna:
LizzieFox
27.4.2006, 17:34:19
Häh. Täällä Salkkareisat ketju enkä minä edes muistanut kokoasiaa. Minä ihan todella olen koukussa kyseiseen sarjaan niin hassulta kun se teistä, suurimmilta osin taitaa tuntua. Minusta se ihan loistavaa viihdettä ja koska minulla ei ole omaa elämää kurkistelen mielellään toisten. Vaikkakin tämä on kirjoitettua elämää. Ihanaa kun siellä käsitellään useasti semmoisiakin arkipäiväisiä aiheita ja muutenkin roolihahmoihin voi samaistua. Ja minusta näyttelijät ovat oikein hyviä, suurinosa itseasiassa. Kaikki kameratyöskentely ei vaan tue tarpeeksi näyttelijän työtä. Nyt viimeaikoina minusta taas on alkanut tuntua että heillä on uusi kuvakäsikirjoittaja/kuvaaja tai joku koska kuvat ovat olleet parempia. Roolihenkilötkin ovat alkaneet saada ihan mielettömästi syvyyttä ja varsinkin se yksi jakso tässä pari viikkoa sitten kun Heli kertoi äidilleen olevansa lesbo hän sai kauheat raivarit. Muutenkin kokoajan vaihtuva juoni on ollut aivan hulvatonta. Ei mitään Kauniit ja rohkeat meininkiä jossa Taylor herää henkiin vähintänä kolmekertaa tai että joku menee isänsä kanssa naimisiin joka onkin oikeasti hänen poikansa. Mutta se Irman paljastus oli kyllä aikamoinen veto! En olisi ikinä osannut kuvitellakkaan. Ihanaa että sarjassa on yllätyksiä riittämin. Ja hahmoilla aikaa kehittyä. erityisesti pidän Jennin ja Elinan hahmoista. Ne ovat aina olleet mielenkiintoisia ja molempien näyttelijäntyökin on sujuvaa.
Saa nähdä miten tylsä kausi nyt voi olla luvassa kun Aaro on jossain toisen naisen luona toisella nimellä.. Se oli kyllä niin ärsyttävä henkilö sarjassa että nosi turkkini pystyyn! Arvasin jo silloin kun Aaro tuli mukaan sarjaan että hän on joku tosi kiero tapaus. Aivan loistavaa työtä. Se hahmo oli ihan mieletön tapaus. Loistava. Mutta ällöttävä. Minua pelottaa että Sivisten isi lähtee nyt hakemaan kunnolla lohtua naapuri Lauralta.:} Tiedä sitten mikä soppa siitäkin syntyisi. Ehkäpä yhteisiä lapsia?
"Salkkarit Rulz! Ne ei saa koskaan loppuu!"
Loistavaa komediaahan tuo sarja on! Itseasiassa ihmettelen, voiko kukaan tuota sarjaa katsoa ns. vakavissaan?Minä.. :D
Onpas vakavanaamainen suhtautuminen monilla ihmisillä täällä Salkkareihin. Toki jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, en minä sitä, mutta hullun fanaattista tuo vastustus. Ei se nyt ole kuin yksi harmiton ja hieman höhlä tv-sarja, ei se voi noin kovaa negatiivista tunnetta herättää. Itseasiassa kaikessa absurdiudessaan monet hahmot ovat olleet suorastaan nerokkaita. Ismo etunenässä ja tietysti jo pari kertaa mainittu Aaro sekä Ulla ja aikoinaan Aki. =)
Mikäköhän friikki sarjaan seuraavaksi pullahtaa? =D
Lacrima
27.4.2006, 19:33:39
Joskus ala-asteella ollessani, kun sarja alkoi, niin katsottiin sitä ihan hulluna äitini kanssa, mutta enää en katsele, kuin silloin tällöin, jos sattuu tylsää olemaan.
Kuulin muuten draamaopettajaltani, joka oli näyttelijä ja tunsi tuon Ullaa näyttelevän naisen, että se olisi joskus teatterissa näytellessään musikaalissa nostettu silleen ylös kahden miehen voimin ja sitten sen korsetti REPESI kesken kaiken ja vaatteet lähti päältä, niin se oli vain jatkanut näyttelemistään, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. On sillä pokkaa kyllä... :D Ulla on muutenkin loistava näyttelijä - yksi parhaista koko sarjassa.
Omenarosvo
27.4.2006, 19:36:31
Minä olen joutunut kurkkimaan sarjaa sivusilmälläni kuluneet kaksi vuotta, kun nämä elämäni naishenkilöt, ensin kämppikset ja nyt kettuystävä, ovat sitä miltei intohimoisesti - sanoisimpa jopa tulisen intensiivisesti - seuranneet! :shok:
Minua häiritsee sarjassa kaikkein eniten se, että yhdelläkään hahmolla, perheellä tai ystävyksillä ei koskaan mene elämässä hyvin. Kuinka kukaan jaksaa katsoa jatkuvasti sitä kun ihminen epäonnistuu aina vaikka tulevaisuus näyttäisi alkuun todella valoisalta? :shok:
Sarjan juonen voi lisäksi nähdä miltei edessään tulevien parin kuukauden ajalta, sillä niin mielikuvituksettomia ne yllätykset sitten lopulta ovat. Epäilen tosin että monet sarjaa seuraavat pitävät nimenomaan tästä ominaisuudesta. Joka tapauksessa, jos hahmolla menee hyvin, hän oikein mainitsee asiasta ääneen "voi kun minun elämässäni on kaikki niiiiin upeasti!". Sillä hetkellä katsoja voi miettiä mielessään, millaisessa ympäristössä hahmo tällä hetkellä elää ja mikä olisi pahinta mitä sille voisi tapahtua. Siitä yhtälöstä saa tulokseksi lähes 95% varmuudella hahmon juonen tuleville kuukausille. Tosin useimmiten hahmon hehkuttaessa ääneen elämänsä ihanuutta nämä synkät tapahtumat ovat lähteneet jo liikkeelle jossakin perheen tai ystäväpiirin kulisseissa, joten se siitä omien aivojen vähäisestäkin käytöstä.
Luulisi että tällaisissa sarjoissa käsikirjoittaja osaa rakentaa tilanteet tahallaan niin että katsoja tekee omia oletuksiaan tulevaisuuden suhteen, mutta sitten lopuksi onkin katsojaa askeleen pidemmällä (tai kaksi) ja heittää juonen ympäriämpäri. Mutta ei, Salatut elämät on niin toivoton tapaus suomalaisen television historiassa että tunnen häpeää kaikkien sitä seuraavien ihmisten puolesta.
Celebsi
27.4.2006, 20:16:22
Salkkarit eli sallitut elimet on loistavaa viihdettä camp-mielessä. Muulla mielellä katsottuna sarja on hirveää kidutusta ja täyttä roskaa. Erittäin huono yritys kopioida erittäin hirvittävä Tunteet&tuoksut-konsepti Suomeen. Henkilöhahmot eivät ole uskottavia, juoni on naurettavan ennalta-arvattava ja tapahtumat päättömiä. Kuten ameriikkalaisessa esikuvassaankin. Miten yhden kerrostalon asukkailla voi kaikilla mennä niin huonosti? Eikä Suomessa sitäpaitsi kukaan tunne edes puolia niistä ihmisistä, jotka omassa kotikerrostalossa asuvat. Ja kuten Omppurosmokin sanoi, ei sitä kukaan jaksa katsella toisten kipua ja kärsimystä päivästä toiseen. En minä ainakaan. Että plääh vaan.
Mutta camp-mielellä katsottuna sarja on aivan loistavaa viihdettä ja ajankulua. Katsoimme veljeni kanssa huumorimielellä tuossa pari viikkoa sitten yhden salkkarijakson. Jaksossa Ismo&comp. oli juuri saanut tämän kidnapatun (nimeä en nyt muista) naishenkilön ulos tämän kidnappaajan kellarista ja silleen. Ensinnäkin aika mielenkiintoista, että tyypit päättivät murtautua tuttunsa mökillä olevaan kellariin, koska se oli, ohmigod, LUKOSSA! Kuka hullu nyt lukitsee kellarinsa oven poissaollessaan? Niinpä.
Näiden mielenkiintoisten juonikuvioiden lisäksi myös hahmot itsessään ovat aivan loistokkaita. Ullassa on aina ollut sitä jotakin, ainoa oikeasti loistava henkilöhahmo koko sarjassa, eikä näyttelijätyökään ole hassumpaa. Sitten Ismo. "Mullaki housut puolitankoon, ja pipo silmille, JA!" on muodostunut veljeni tuttavapiirissä jo legendaksi, samoin Ismon punnerrusilmeen monet käyttömahdollisuudet.
Sarja on vain kokonaisuudessaan aivan totaalisen loistavaa huumoria, vaikkei ihan Evil Deadin ja Highlanderin tasolle camp-arvossaan ylläkkään.
// Omppurosmo: en itseasiassa minäkään ole asiaa sen enempää ajatellut, ihan vaan tuon veljekkeen&hänen kavereidensa ansiosta tajusin sarjan camp-arvon. Ennen sitä salkkarit olivat yhtä kidutusta, nyt taas katselen niitä lähes mielellään. Suosittelen asennoitumaan sallimattomiin eläimiin camp-mielellä, jos kerran joudut ketun&kumppaneiden ansiosta sitä joka tapauksessa katselemaan. En kylläkään tiedä, kuinka pitkään campista on pelastajaksi, kun ei ole montaa jaksoa tuota tullut katseltua, mutta pidetään peukkuja että pitkään.
Loppuun vielä vähän ylistystä viisaan tuntemattoman sanoja lainaten: 'Camp on tyylin voitto sisällöstä, estetiikan moraalista ja ironian tragediasta.' Campin ystävät unite!
Omenarosvo
27.4.2006, 20:47:11
Sarja on vain kokonaisuudessaan aivan totaalisen loistavaa huumoria, vaikkei ihan Evil Deadin ja Highlanderin tasolle camp-arvossaan ylläkkään.[/FONT]Luulen että sanoissasi taitaa piillä suuri viisaus. En muuten ole koskaan itse älynnytkään katsoa sitä camp-hengessä. Toisaalta minun olisi täytynyt päätyä siihen ennen pitkää mikäli olisin vain joskus jaksanut tuijottaa sarjaa edes yhden kokonaisen jakson verran. Monesti olen nimittäin havahtunut siihen että hymähtelen itsekseni sarjan tapahtumille vaikkei mitään erityisen hauskaa tapahtunutkaan. En ole kuitenkaan sen enempää jäänyt ajattelemaan asiaa :huh:
Sininenkissa
27.4.2006, 21:23:34
Nojaa, en nyt tiedä onko se mitään huumoria kyltävää, ihan mielenkiintoista pari kertaa viikossa seurata mitä Pihlajakadulla tapahtuu, mutta ei nyt mitenkään suurta viihdettä ole. Minusta. o_O Äitini ja pikkusiskoni seuraavat sarjaa ihan kypällä ja heiltä kuulenkin yleensä suurimmat juonenkäänteet ja tiedän milloin kannattaa taas katsoa Salkkareita. Nyt on vähän varmaan tylsä kausi menossa, kun ainakaan pikkusisko ei ole mitään karjunut minulle. Mitä nyt se Elina/Ossi jupakka on aika huvittava, silleen chatissa tapaavat sun muuta. Minusta se oli hauskaa, niin mahdotonta, mutta ei kuitenkaan mitään älyttömän mahdotonta.
Hahmoihin oikeasti voi samaistua sarjassa ja siksi minusta se on hyvä. Juonenkäänteitä on riittävästi, mielenkiinto säilyy. Välillä ehkä hieman häiritsee kun koko ajan menee jollakin perheellä jokin päinpersettä ja tietenkin se, kun jaksot joskus jätetään ärsyttäviin kohtiin. =) Ulla on paras, harmi kun on niitä huhuja, että se jättäs Salkkarit. Salkkarit ei oo Salkkarit ilman Ullaa! Minulle sekin oli jo kriisi kun Ulla ja Seppo eros, ne oli niin...pari.
(Minulla on nyt tuo ylempi ja alempi teksti ristiriidassa. Eli kyllä nyt aika usein minä Salkkareita seuraan, vaikka loppujenlopuksi ei kiinnosta edes. Sekoa.)
Joskus silloin alkuaikoina kun Mia ja Saku (olihan ne Mia ja Saku?) ja kumppanit olivat mukana, se oli paljon mielenkiintoisempaa minusta. Olisi hauska juonenkäänne jos joku vanhoista naamoista palaisi Salkkareihin vaikka vähäksi aikaa, se olisi jotenkin sellaista nostalgista. "Ai, että tämä tällä tavoin on muuttunut?" Tietääkö esim. kukaan minne Silja on kadonnut telkkarista? Se oli hauska vittumainen ja hauska hahmo. Miakin on kadonnut. Vanhat kasvot takas!
Minua väsyttää, anteeksi. -> Menen nukkumaan kohta, kun saan häröttyä vielä jonnekkin.
Jos jotkut nyt eivät vielä tienneet, niin Maija-Liisa Peuhu aka Ulla Taalasmaa lähtee sarjasta :P. Oli jo aikakin, ei kyllä jaksanut katsella koko hahmoa.
Harmi, kun Aaro häipyi. Pidin miehestä, Salkkareissa kun on niin harvoin näitä "pahiksia".
Salkkarit eli sallitut elimet on loistavaa viihdettä camp-mielessä. Muulla mielellä katsottuna sarja on hirveää kidutusta ja täyttä roskaa. Erittäin huono yritys kopioida erittäin hirvittävä Tunteet&tuoksut-konsepti Suomeen. Henkilöhahmot eivät ole uskottavia, juoni on naurettavan ennalta-arvattava ja tapahtumat päättömiä. Kuten ameriikkalaisessa esikuvassaankin. Miten yhden kerrostalon asukkailla voi kaikilla mennä niin huonosti? Eikä Suomessa sitäpaitsi kukaan tunne edes puolia niistä ihmisistä, jotka omassa kotikerrostalossa asuvat. Ja kuten Omppurosmokin sanoi, ei sitä kukaan jaksa katsella toisten kipua ja kärsimystä päivästä toiseen. En minä ainakaan. Että plääh vaan.
Samaa mieltä olen, mutta silti se on jostain kumman syystä katsotuin suomalainen saippuasarja =).
Kyllähän Salkkarit alkuaikoihin oli aika hyvä, kun siinä oli hahmoja kuten Aki, Saku ja Kari ja juonessa oli jotain perää. Sitten yhtäkkiä kaikki häipyivät ja tilalle ollaan otettu jotain idiootteeja hahmoja kuten Taneli, Irma ja Riku. Juonikin on nykyäänn ihan mitä sattuu, nyt selvisi että Taneli ei olekaan adoptoitu, pian varmaan selviää jotain vielä naurettavampaa... kuten, että Riku ja Katri ovat sisaruksia :P.
Niera Kuuranpoika
27.4.2006, 23:04:39
Joskus silloin alkuaikoina kun Mia ja Saku (olihan ne Mia ja Saku?) ja kumppanit olivat mukana, se oli paljon mielenkiintoisempaa minusta. Olisi hauska juonenkäänne jos joku vanhoista naamoista palaisi Salkkareihin vaikka vähäksi aikaa, se olisi jotenkin sellaista nostalgista. "Ai, että tämä tällä tavoin on muuttunut?" Tietääkö esim. kukaan minne Silja on kadonnut telkkarista? Se oli hauska vittumainen ja hauska hahmo. Miakin on kadonnut. Vanhat kasvot takas!
Mia tuskin palaa ellei sarjassa siirrytä henkimaailman asioihin, hän kun sattui kuolemaan syöpään jo monta vuotta sitten. Salkkareita tulee kyllä seurattua, aiemmin en sitä katsonut mutta muutama vuosi takaperin tuli innostuttua seuraamaan sarjaa. Aki oli kieltämättä hyvä hahmo, hän ainakin saisi tulla takaisin. Sarjan epäloogisuudet ovat kyllä hauskaa seurattavaa. Otetaan vaikkapa Taalasmaiden (tai no, nykyään vain Ullan [ja Kasperin]) asunto, arkkitehtuurisesti ajatellen keittiön ikkunan pitäisi osoittaa talon rappukäytävään tai vähintään asunnon eteiseen, pienoisia epäselvyyksiä muissakin asunnoissa, lasten yhtäkkinen kasvupyrähdys monen vuoden verran, hahmojen äkilliset luonteenmuutokset jne. Näistä huolimatta sarja on kuitenkin hauskaa seurattavaa, kovin paljoa en nykyään televisiota enää katsele mutta tämä täytyy aina nähdä.
Lyhyesti: Salkkarit oli ihan ok alkuaikoina... Mutta nämä uudet kuviot ei.
Minun Salkkarien katselu on aika on-off. Iltaisin en niitä näe, mutta kun Salkkarit tulee joka päivä (nyt mtv3 armahti meitä sen verran ettei niitä näytetä enää perjantaina..silti aika laiha lohtu). Mutta kun ei sitä pääse pakoonkaan. Toisekseen äitini on kova fani ja katsoo lauantain ja sunnuntain uusinnat vaikka mikä olisi :eh: Eli tulee sarjaa nähtyä vaikken sitä seuraakaan -.-
Hahmoissa on liikaan sellaisia joista en pidä. Irma-Seppo-Ulla- juonikuvio on/oli aivan kamala! Siihen uhrattiin hirveästi aikaa.. eikä minua kiinnostanut pätkääkään kuinka kellekin kävi. Irma on muutenkin ihan yhtä rasittava kuin Ulla joten kaksi tälläistä tätiä on jo liikaa..uh. Harmikseni nuoriin keskitytään liian vähän. Itse en haluaisi katsella mm. Taalasmaita, Jennin ja Amin vauvakuumetta (-.-) jne.
Nojoo, sarjan tason pareneminen on kai toiveajattelua. Kuhan nyt edes -viimein- keskityttäisiin muihin hahmoihin/asioihin.
Se on muuten saletti, että sitten jos ja kun Ismo lähtee sarjasta, niin en enää sitä sarjaa katso. Ismo on Salkkareiden suola ja herra ja hidalgo. Elävä aikamme legenda. Ismo.
Salkkarit ilman Ismoa on sama kuin WC ilman paperia.
Luokittelen Salatut elämät samaan sarjaan kaikenmaailman Kauniiden ja rohkeiden suin muiden hömppäsarjojen kanssa. Tämän luokan nimi voisi olla "Naurettavat saippuaoopperat". Juonikäänteet ja henkilöhahmot ovat jotenkin turhan epäuskottavia, eikä yhteenkään henkilöön oikein voinut samaistua.
Yläasteen alussa seurasin Salkkareita lähes päivittäin, mutta sitten innostus lopahti. Nykyään jaksot vaikuttavat jotenkin väkisin väännetyiltä eikä niitä jaksa seurata. Uusia hahmojakin on tullut paljon ja näiden kyseisten henkilöiden edesottamukset kiinnostavat yhtä paljon kuin kasa sitä itseään.
Eli aluksi Salkkarit oli siis ihan kohtuu hyvä sarja, mutta nykyään en jaksa niitä katsoa.
Sininenkissa
28.4.2006, 7:55:49
Mia tuskin palaa ellei sarjassa siirrytä henkimaailman asioihin, hän kun sattui kuolemaan syöpään jo monta vuotta sitten.
Tämän kyllä tiedän ja en tarkoittanut, että hän palaisi. Olisi pitänyt kirjoittaa hieman selvemmin. Tarkoitin juuri jotain... Sakua joka voisi palata sarjaan, mutta hänellä on varmasti vientiä ihan muuallakin kuin aloittelijoiden sarjassa. (= Salkkareissa jos joku ei tajunnut.) Esim. myös se homo-poika, kuka nyt Mian veli olikaan niin sekin voisi palata. Harmi kun omaan huonon nimimuistin.
Ja tietenkin muitakin on, mutta enpähän jaksa luetella kaikkia. Onneksi kesällä alkavat jälleen uusinnat - ainakin luulen niin - ja voi katsoa vanhoja hyviä naamoja. Eikös Salkkareihin tule kohta joku uusikin perhe?
//Kalle, just se. Muistinhan minä sen tietenkin, niin kuin aina. :b
Tämän kyllä tiedän ja en tarkoittanut, että hän palaisi. Olisi pitänyt kirjoittaa hieman selvemmin. Tarkoitin juuri jotain... Sakua joka voisi palata sarjaan, mutta hänellä on varmasti vientiä ihan muuallakin kuin aloittelijoiden sarjassa. (= Salkkareissa jos joku ei tajunnut.) Esim. myös se homo-poika, kuka nyt Mian veli olikaan niin sekin voisi palata. Harmi kun omaan huonon nimimuistin.
Ja tietenkin muitakin on, mutta enpähän jaksa luetella kaikkia. Onneksi kesällä alkavat jälleen uusinnat - ainakin luulen niin - ja voi katsoa vanhoja hyviä naamoja. Eikös Salkkareihin tule kohta joku uusikin perhe?
Oli pakko sanoa tähän että tuon Miian veljen nimi on Kalle. :D
Ihan tiedoksi vaan, että henkimaailmassa on jo käyty. Jos joku vain sattui katsomaan niitä jaksoja, kun Keniin osui raitiovaunu ja makasi siellä sairaalassa, niin silloin hän oli "henkimaailmassa" ja jutteli kuolleen siskonsa kanssa ;). Eli Mian näkeminen joissain tulevissa jaksoissa ei olisi kovinkaan outoa.
Omenarosvo
28.4.2006, 15:47:17
Ihan tiedoksi vaan, että henkimaailmassa on jo käyty. Jos joku vain sattui katsomaan niitä jaksoja, kun Keniin osui raitiovaunu ja makasi siellä sairaalassa, niin silloin hän oli "henkimaailmassa" ja jutteli kuolleen siskonsa kanssa ;)Hei minä muistan tuon!! :yay: Olen sittenkin nähnyt noita jaksoja ja muistan että silloin oli camp-henkeä meidänkin olkkarissa!
Nyarlathotep
28.4.2006, 16:06:54
Salkkarit on rautaa, sanokaa mitä sanotte. Katson sarjaa aina, kun se sattuu tulemaan telkkarista kunhan muistan. Voin jo sanoa olevani true-fani, koska katsoin sarjan ensimmäisen jakson joskus vuonna 1999 ja siitä eteenpäin olen seurannut sarjaa aktiivisesti. Joskus oli sellainen kausi, että jätin varmaan sata peräkkäistä jaksoa katsomatta. Sarja on kuitenkin niin pitkä, että ihan hyvin pysyy kärryillä, vaikka jättäisikin jaksoja katsomatta. Sarja on tällä hetkellä varmaan ainoa, jotka katson aktiivisesti. En edes katso sitä huumorituntumalla, vaan eläydyn täysillä. Nauran jos jollekkin hahmolle, josta en pidä käy jotain tyhmää ja idioottimaista ja sitten haukun ruudun vieressä hampaat irvessä jotain vihaamaani henkilöä. Se Aaro oli aivan täyshomppeli. Ei kukaan voisi oikeasti olla niin sinisilmäinen, ettei epäilisi siitä yhtään mitään. Vihasin sitä Aaroa varmaan enemmän, kuin mitään muuta sarjassa ollutta tyyppiä. Aina kun se onnistui jujuttamaan vaikka Lauraa, Lassea tai muita, niin haukuin sitä jätkää koko ajan. Juup, tv-ohjelmia ei kannata ottaa vakavasti, eihän. :)
Sarjan muut henkilöhahmot ovat laidasta laitaan hyviä ja huonoja. On joitain imbetyyppejä, joista en välitä yhtään, kuten vaikkapa Taneli, Irma, Ossi, Elina, Rikun vanhemmat, Laura ja Vainion perhe, eli niitä on aika paljon. Sitten on taas niitä, jotka aiheuttavat minussa negatiivisen reaktion, kuten vaikkapa se Aaro ja Sievisen perhe. Ennen kaikkea lempihahmot ovat Ulla, Seppo, Ismo ja Kasper. Kaikki siis nykyäänkin sarjassa mukana. Ismo on salkkareiden selkäranka ja koko sarja olisi aika lame ilman häntä. Oikeasti pidän siitä. Jokapaikanhöylä, joka on joissain asioissa aivan toivoton. Muutenkin niin sympaattinen tyyppi. Seppo taas on yksi parhaista hahmoista kanssa ja kaikki hänen kommelluksensa ovat olleet hupaisaa katsottavaa. Varsinkin muistinmenetys, pontikankeitto ja huumori-asenne on loistavaa. Vanhoista näyttelijöistä Jukka oli myös ihan kelpo ja pidinkin Ismo-Seppo-Jukka triosta, jotka jakoivat ilot ja surut ja ryyppäsivät yhdessä. Kasperissa pidin aiemmin siitä pelinörtti-roolista. On se nykyäänkin ihan hyvä tyyppi, eikä enää yhtä nössö. Pakko myös ylistää sarjassa olleita sivuhenkilöitä, kuten Martti Viljanen ja Pasi Ruotsalainen.
Juonesta en osaa sanoa kyllä paljoa mitään, koska sivujuonia on niin paljon, että se pääjuoni peittyy hyvin, jos sellaista edes on. Jokaisella hahmolla kun on omat taustat ja heidän elämäänsä käydään läpi perusteellisesti ja aina selviytyy kaikenlaisia uusia juttuja. Sarjan kultakaudet sijoittuvat ehkä siihen aikaan, kun Jaana, Aamu ja Teemu olivat sarjassa ja Ken Ojala kiusasi Teemua koulussa. Myös Aki oli mielenkiintoinen hahmo, vaikka en hirveästi miehestä itsestään pitänyt. Myös sarjan parhaimpiin kulta-aikoihin sijoittuu ne tapahtumat, kun Aleksilla ja tämän äitipuoli Hannalla oli vispilänkauppaa keskenään. He pakenivat jonnekkin mökille ja sitten Jukka lähti raivoissaan seuraamaan heitä. Muistan vieläkin, kun Aleksi ja Hanna istuivat takan ääressä. Oli pimeää, kun Jukka saapui paikalle ja kurkisti ikkunasta ja sen jälkeen jakso jo päättyikin. Myös ne ajat, kun Kari oli talotaikureissa ja se yksi auto räjähti. Parhautta. Joskus nostalgioin katsomalla vuosia vanhoja Salkkareita, joita olen joskus nauhoittanut. Ihan nousee kyynel silmään, kun sarja on opettanut minulle niin paljon ja olen samaistunut vuosien saatossa niin moniin hahmoihin.
"Kato Teemu sun alkkarit on puussa, höhöhöhöhöhöhöhööhöhö!"
:D
Siinä on sarja jota en ole itse vuosiin vakituisesti enää katsonut, ja jonka jutut osaavat aina naurattaa.
Kyllä, silloin alussa minä tätä sarjaa seurasin ja silloin se oli vielä aito ja viihdyttävä. Pidin henkilöistä, tunnelma rautaista sekä tapahtumat olivat hienosti kirjoitettuja, ihmissuhteita myöten. Eihän tätä silloin voinut väliin jättää, niin hienoa kun seuraaminen oli. Mahtisarja aikoinaan, joka osasi myös liikuttaa.
Nyt touhu on sellaista touhua että naurattaa väkisin. Ulla ja Seppo ovat eronneet, voi voi. Ja vielä Irma nakataan kehiin niin vuosisadan naurut ovat valmiina. Ei hitto, tämä sarja on niin dramaattiseksi vedetty ettei vakavana voi ottaa mitenkään. :D En ole katsonut sarjaa moneen vuoteen kuin pari kertaa, silloin kun ystävät katsovat vieressä. Sarja on menettänyt hohtonsa, kuten Kauniit ja Rohkeatkin (ei, en ole seurannut mutta vertaillessa huomaa). Pääsyy on vanhojen hahmojen pois jäänti. Salinit katosivat kaikki, Laitelista vain uber-Ismo on mukana sekä uudet hahmot ovat kaikki kuin pyykkipojat narulla. Ei mitään omaperäistä. Ennen sarjassa nauratti aidosti hahmojen kommentit, nykyään naurattaa jo koko touhu, vedetty yli sanon ma~
Parasta aikaa oli niin alkupää, kuin myös aika jossa mm. Aamu ja Teemu olivat mukana. Eivät nyt lempihahmoja, mutta olivat mukana sarjan ollessa parhaassa vedossa. En ole sarjaa seurannut ihan alusta lähtien, mutta kesäuusintoina pääsin mukaan ihan hyvin. Että minä pidin niin aikuisten jutuista, kuin nuorten sekoiluista. Nuoret olivatkin hyvin kirjoitettuja, mm. vituttava Silja oli kaikesta huolimatta erittäin vetoava, kuin myös oli mukava seurata vaikkapa Mian ja Sakun rakkausjuttuja. Voi että miten tahtoisin nähdä kultakauden osia, niitä muistelen riemulla samalla kun kuulen kuinka Ulla työntää pahoja akkoja suihkulähteisiin tai että Seppo on taas revennyt tälle. Ullahan tulee poistumaan Salkkareista vielä, harmin paikka. Sen verran huvittava henkilö että ei toista. Nykyään Salkkarit ovat typeriä, aivan naurettavia jos suoraan sanon~
''Vähät mua kiinnostaa mitkään Seppo Taalasmaan paskalla käynnit''
Markus
LizzieFox
28.4.2006, 21:13:33
Kuulin muuten draamaopettajaltani, joka oli näyttelijä ja tunsi tuon Ullaa näyttelevän naisen, että se olisi joskus teatterissa näytellessään musikaalissa nostettu silleen ylös kahden miehen voimin ja sitten sen korsetti REPESI kesken kaiken ja vaatteet lähti päältä, niin se oli vain jatkanut näyttelemistään, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. On sillä pokkaa kyllä... :D Ulla on muutenkin loistava näyttelijä - yksi parhaista koko sarjassa.Tuommoiset tilanteet ovat itseasiassa aika yleisiä että vaatteet hajoavat kesken esityksien. Se on sitten kurjaa mutta oma rooli on vietävä oikein perilleasti, eli näytöksen loppuun. Eihän siinä voi yhtä-äkkiä kesken näytelmän lähteä hakemaan uusia vaatteita. Täällä Tampereella pyörii nyt semmoinen Työväenteatterin näytelmä Turhkimosta joka on satumusikaali. Kenraaliharjoituksissa prinssillä olivat revenneet housut todella pahasti aj siinä näytöksessä jsosa itse olin parilta tanssijalta hajosivat kengät. Silti se pitää vetää kunnialla loppuun. Ja Ulla on ihan loisto. Loisto mutta ärsyttävä. Ihanaa että kyseiseen sarjaan on uskallettu luoda paljon hahmoja jotka ärsyttävät ja samalla ihastuttavat katsojia ..mutta kohta emme enää häntä näe..
Minusta se Elinan ja Ossin tsättäily juttu oli oikein viekasta ja minä niin todella odotan että Elina ja Ossi menisivät kimppaan (on muuten tuo Ossi ensikuun HUNKS kelenterin mies! Kämppiksen kalenterissa siis). Minua pelottaa mielettömästi että nyt se Teresa menee ja pettäää Heliä sen entisen tyttöystävän kanssa. Tulisipa Camilla takaisin nyt kun Aaro lähti muualle häiriköimään. Jotain säpinää sarjaan jälleen ärsyttävistä henkilöistä. Ja olisi tosiaan ihan huippua jos näkisi vaikka juuri Sakua, Kallea ja Siljaa sarjassa pitkästä aikaa. Vaikka vain vierailevina edes muutaman jakson ajan.
Tulispa Salkkarit edelleenkin perjantaisin! Mun perjantait on pilalla!
Elijah
28.4.2006, 21:47:03
Täyttä sontaa. Näyttelijät ovat niin teennäisiä, eivätkä osaa mitään. Juonikin on niin kökköä, että se on jo koomista. Naurauttaisi ellei itkettäisi. Siis onko ne tekijät oikeasti aivan vakavissaan tämän suhteen? Siis meinaan, että yrittävätkö he tosissaan tehdä vakavaa draamaa, ja jos yrittävät, niin käsikirjoittajilla on jotain pahasti hakusessa. Toivon todellakin, että tekijät tekevät siitä tarkoituksella "hauskaa", koska jos tämä yrittää olla jotain draamaa,niin moisia lahjattomia pellejä ei pitäisi päästä tekemään ohjelmia. Tätä olen mieltä, vaikka en sitä ole juuri yhtään katsonut, ehkä muutaman jakson joskus.
Ja se Ulla....Alkaa näkyä mustaa kun se tulee kehiin...Se on vaan niin ärsyttävä, en voi sietää häntä....
Ja tätä moskaa ihmiset ovat katsoneet vuodesta toiseen. Eikö millään ole rajaa...? Ja vielä uusinnat tuhlaamassa viikonloppujen tv-tarjontaa...
Tämä Salatut Elämät kuuluu niihin sarjoihin joita joko rakastaa tai vihaa, itse kyllä pidän sarjasta ja seuraan sitä päivittäin. Aloitin salkkareiden katsomisen 1999 eli silloin kun se ensimmäistä kertaa alkoi TV:ssä näkymään, sitä ennen kotimaisen draaman puolelta oli tullut seurattua sellaista klassikko ohjelmaa kuin Blondi tuli taloon. Nämä vanhat salkkarit jossa seikkailivat Saku, Mia, Markus, Aki, sun muut vahhat hahmot olivat hyviä jaksoja, vaikka kyllä nykyiset jaksot ovat myös hyviä vaikka väliin on sattunut joitain turhia juonikuvioita. Näistä nykyisistä juonikuvioista tämä Aaron, Lauran, Paulan, kolmiodraama oli mielenkiintoista seurattavaa, muutenkin tuo Aaro oli tuollainen paha ja salaperäinen hahmo, harmivaan kun lähti sarjasta pois, harvoin salkkareihin eksyy yhtä pahaa pahista kuin Aaro oli. Jos nyt joku lempi hahmo pitää mainita niin se on ehdottomasti Ismo, Ismo heittää aina jotain hauskaa läppää ja muutenkin Ismon touhuja on hauska seurata, ilman Ismoa salkkarit eivät olisi salkkarit, Ismo on ehdottomasti koko sarjan suola. Inhokki hahmoja ei oikeastaan ole paitsi Ulla sarjan alkuaikoina, nykyään ei enää ärsytä yhtä paljon kuin silloin. Toinen oli ''kovis Kentsu'' silloin kun se Teemua kiusasi, mutta myöhemmin kentsuunkin alkoi tottua kun hänen luonteensa muuttui. Mutta hyvä kotimainen draamasarja tämä Salatut Elämät, voittaa kaikki jenkkidraamat 10-0. :D
The_Sipi
2.5.2006, 13:38:33
Mia tuskin palaa ellei sarjassa siirrytä henkimaailman asioihin, hän kun sattui kuolemaan syöpään jo monta vuotta sitten.
Oletko varma, että hän on kuollut? Entä jos koko juttu olikin vain lavastettu? Muista vain, kuinka monta kertaa Taylor heräsi kuolleista! :P
Toinen oli ''kovis Kentsu'' silloin kun se Teemua kiusasi, mutta myöhemmin kentsuunkin alkoi tottua kun hänen luonteensa muuttui.
Juu, varsinkin ite kun aloittelin kesäuusinnoilla ja kun uusinnat loppui, tuli uudet jaksot ja näin Kentsun ekaa kertaa sellaisena, kuin se oli viimeiset vuodet. Arvatkaa vaan, oliko silmät pudota päästä, kun viime kesänä sitten tuli Kentsu kuvioihin ja se olikin sellainen pahis... no, nyt muutaman viikon päästä pääsemme jälleen seuraamaan, miten tuokin hahmo kehittyy sellaiseksi kuin millaisena opin sen tuntemaan. Kiva myös on nähdä, miten Ami, Camilla ja Inka tulivat aikoinaan kuvioihin. Vaikka niiden taustoista myöhemmissä jaksoissa olenkin saanut jotain kuulla, niin silti tulee olemaan antoisaa nähdä se omin silmin. Vaikkei Inkakaan nyt alkuperäisiin näyttelijöihin kuulunutkaan ja vaikka se välillä osasi olla sellainen angstiteini, niin silti se oli hyvä hahmo. Se, jos kuka, takaisin. Alkuperäisistä hahmoista haluaisin takaisin ehkä Sakun, siinä oli sitä jotain karismaa ja tois sarjaan mukaan taas hieman säpinää. Myöskin Jukka voisi olla kiva vanha tuttavuus samoin kuin Maarit (vaikkei sekään alkuperäisnäyttelijöitä ollut). Ikävä juttu, että koko Salinin perhe kadonnut pois kuvioista, mutta ainahan comebackeja voi tapahtua, paitsi että Pääkkösellä taitaa olla niin suuret kuviot nyt, että tuskinpa palaa. Ja kuka muka on sanonut, että Aaro olisi nyt kokonaan poissa kuvioista? ;)
Tulipas muuten mieleen sattumalta, mikä oli se ensimmäinen uusi jakso, josta lähtien rupesin sarjaa aktiivisesti seuraamaan. Siinähän Elina oli just töytäissyt Camillan (kuka vitun Camilla?) rappusilta ja Toni tuli Elinan oven taakse ja Ami (kuka vitun Ami??) avasi oven. Danielilla ja Kentsulla (kuka vitun Daniel, kuka vitun Ken?) jotain säätöä mutsinsa kanssa. Jukka ja Aleksi Hannan kuolinvuoteella. Samassa jaksossa havaitsin etenkin, kuinka esmerk. Elina oli vanhentunut. Sen oikein näki... mutta missä on Markus? Missä on Kalle? Missä on Saku? Ja keitä vitussa on Inka, Teemu ja Aamu, Jaanasta nyt puhumattakaan? Jaanakin polttanut vissiin sen Ismon Keravan kämpän juuri.
Mutta ei pidä mollata uusia näyttelijöitä liiaksi. Kyllä heissäkin sitä jotain särmää on, old schoolit vaan ei halua, että hahmot vaihtuvat. Kun nyt saataisiin sarjaan hahmo, joka vielä jaksaisi olla sarjassa kauemmin kuin sen pari kautta tai jotain.
Nautilus
24.5.2006, 8:53:30
pakko tunnustaa että olen jo aika koukussa moiseen sarjaan;D ilman puoli kahdeksan salttuja ei ole kunnon päivää, hyvin harva jakso koko sen pitkän tuotantokauden aikana on jäänyt katsomatta, ei siinä sarjassa nykyään enää ole mitään uutta ja suuri osa tapahtumista on ennalta arvattavissa viikkoja aijemmin mutta silti siitä ei vaan pääse irti:P
Ei tämä kiintymys niin paha ole että jos olen lähdössä vaikka retkelle tms. niin en minä jättäisi mitään menoja väliin salkkareiden takia, asian ydin on se, että aina kun telkkari on lähellä tai mahdollisuus katsoa salkkarit niin kyllä katson, va varsin usein jos jakso loppuu ns."jännään kohtaan" niin kyllä sitä viikonloppuna miettii useaan otteeseen että miten voisi tapahtua...
kerran jopa on sattunut niin että kauhulla odotin yhtä jaksoa ja se oli niin älyttömän pakko katsoa!! jos se jakso olisi väliin jäänyt niin olisipa vitutuskerroin noussut. se oli se maagillinen jakso jossa ismo ja kumppanit olivat siellä sipoossa tutkimassa niin kun se paula oli löytymässä...että oikein kylmät väreet kulki selässä ja ihan oikeasti jännitti että löytyykö se vai ei ja olisi tehnyt mieleni huutaa että "attokaa kellariin!"
mutta kyllä helpotti kun sain katsoa jakson..
Onneksi kuitenkin sarja on kesällä tauolla, sillä olen kesäisin ties missä aina menossa niin varmaan aika moni jakso jäisi näkemättä...mutta sittenpä se on taas ilo kun se syksyllä alkaa uudestaan:lovetus:
Velvety
25.5.2006, 17:11:07
Salatut elämät on ihan hyvää viihdettä, vaikka en uskonut sarjaa enää seuraavani. Pikkusiskoni ja äitini seuraavat sarjaa ihan hulluna ja ovat katsoneet joka ikisen jakson, joka tähän mennessä on tullut. Minulla taas oli jonkinlainen tauko tuon sarjan katsomisen kanssa, mutta olenpa alkanut sitä taas seuraamaan, vaikka siinä jankataankin samoja asioita varmaan vielä ensi vuonnakin. Ja jos on tylsää, niin siinä on ainakin puoleksi tunniksi jotakin tekemistä.
Ja tämähän on saippuasarja. Suomalainen sellainen ja harvinaisen hyvä minusta. Harvoin sitä tulee katsottua mitään saippuasarjaa ihan joka päivä. Harmittaa tässä vain se, että monet hyvät henkilöt ja alkuperäisnäyttelijät ovat jo lähteneet jonnekin ja on tullut paljon uusia tyyppejä mukaan. Hannan ja Miian kuolemat olivat kyllä todella inhottava juttu, koska minä pidin kummastakin hahmosta tosi paljon. Ja nyt Ullakin taitaa häipyä sarjasta jonnekin. Ainakin alkaa vaikuttaa siltä, kun katsoo häntä ja eilen tulleessa jaksossa hän (laitan nyt varalta spoileriin) soitti jo kuolleelle Yrjölle, , kuinka rakastaa miestä ja toivoo tapaavansa tämän joskus. Alkaa hieman vaikuttaa siltä, että Ulla joutuu sarjassa muka mielisairaalaan. Ja Riku alkoi taas ryyppäämään. Ihan hullu tyyppi sekin.
Ja onneksi ärsyttävät hahmot, kuten Camilla ja Aaro, ovat lähteneet pois. Mutta ei iloni kyllä pitkään kestänyt, kun se Lauran serkku Salla tuli siihen sarjaan mukaan. Toivon mukaan hänestä ei tule samanlaista juorukelloa kuin Ulla oli aikoinaan. Ihan hirvittää sellainen ajatus. Ja onhan tässäkin sarjassa monessa kohtaa kierrätetty samoja asioita kuin vanhoissakin osissa. hyvän esimerkin kyllä saa tuosta Kallesta, joka paljastui homoksi ja nyt Heli on lesbo. Jotenkin tuntuu, että tässä on vähän kuin asioiden kierrätysmeininkiä meneillään. Pian jostain ilmestyy joku heppu, joka on joku samanlainen rikollinen kuin Aaro ja siinähän sitä taas mennään. Joo, tämä olikin ainut asia, mikä siinä sarjassa oikein mättää.
Muuten ihan ok sarja minusta. :)
LizzieFox
31.5.2006, 11:38:07
Args! Ne menivät ja pistivät Salatutu elämät, minun loemppari sarjani ja eniten aktsotun ohjelmani tv:sta jo useimpien vuosien ajalta KESÄTAUOLLE! Ihan tylsää. Mitä minä nyt teen iltaisin? Miten voin vieroittaa itseni uusien Salkkari jaksojen tulosta koska niitä ei ole tulossa moneen kuukaiteen? Onko kellään kokemusta ja hyviä vinkkejä? Eilen sitten illalla tajusin että 'Jahas, Salkkarit eivät tulekkaan enää..'. Sisälläni kaihertaa jotenkin ontto tunne. Se sarja on kyllä niin huimaa viihdettä aripäivilleni että ei mitään järkeä. Teistä se saattaa olla omituista mutta minä oikeasti pidän siitä sarjasta. Minkä sille mahtaa jos ei ole omaa elämää että pitää seurata sitten käsikirjoituksen alaista tv:sta.
Oli kyllä jännä kesätauolle menemisjakso. Viime kesänkin alussa atpahtui jotian lähes yhtä traagista viimeisessä jaksossa joak näytettiin ennen pidempää lomaa. Kehtaavatkin tehdä noin ja pitää meitä jännityksessä! Juonipaljastuksia en lue tahallaan mutta vahingossa niitä tulee kyllä luettua (luen tietyt kaikki artikkelit kämppikseni Katso lehdestä jos minulla on tylsää) ja koska se on yleinen puheenaihe ainakin meillä muutaman kaverini kanssa niin tulee kuultua aina tietoa ilman spoileri laatikoita. Että jees. Mutta minä haluuuun Salkkarit takaisin ruutuun uusine jaksoineen, hetiii.
Voin lohduttautua tällähetkellä oikeastaan vain sillä tiedolla että uusinnat pyörivät kesällä (muistaakseni) ja kirota sitä että olen nähnyt jo niistä suurimman osan. Kiva kiva kiva. Varmaan pitää siirtyä jälleen nördäämänä koneelle kun ei tv:sta tule Saliksia. :/
Jaa-a.. Seurasin tätä kyseistä sarjaa varmaan pari vuotta. Mutta nyt se on jäännyt melkein kokonaan. Kaikissa sarjoissa on se huono puoli, että siinä kuolee, tai muuten lähtee pois paras näyttelijä. Kuten nyt vaikka esimerkiksi: Kentsu. Se oli ennen sellainen aika kovanpuoleinen tyyppi. Mutta ajan saatosta siitä tuli ihan lepsu. Jaa.. Mikähän sen yhen akan nimi oli, joka vietteli Kentsun ja jätti sen sitten alttarile märisemään. Mutta jotain sinne päin. Suoraan sanottuna salkkarit on tällä hetkellä ihan syvältä.
Jaa.. Mikähän sen yhen akan nimi oli, joka vietteli Kentsun ja jätti sen sitten alttarile märisemään.
Camilla Mustavaara! Kaikkien bitchien bitch!
Kaikkein pahin isku tälle sarjalle oli, kun Aaro lähti pois. se psyko sai sentäs sarjaan jotain säpinää viimeaikoina. Tuo sarja elää kyllä tuollaisista väriläisköistä. =D
Pelkkä Ismo ei riitä, vaikka Ismo onkin huikeus itsessään. Sitten kun Ismo lähtee, on sarja totaali kuollut kyllä.
The_Sipi
20.6.2006, 7:43:04
Minä en jaksa uskoa, että Aaro olisi kokonaan poissa. Se lähtö vaikutti liian helpolta... jopa Salkkarien mittarilla.
Näin kesäaikaan on hyvä juttu, että jaksoja tulee kolmesti päivässä, joten tapahtumat etenee tavallista nopeammin, mutta ikäväähän se on, että tulee jo aamutuimaan... mutta onneksi videot on keksitty. Melrose Placen ja Salkkarien kesäuusinnat; perinteinen kesänviettotapa. :)
Minusta se Aaro oli ihan 'dorga'. Niin se oli Camilla.. Se oli kyllä hauska akka. Vaan ärsytti että se sitten lemppas sen Kentsun ja niin edes päin. Ismoko ollut joskus kovakin äijä? Hirvee pehmis se kyllä oli. Vaikka hakkasikin omia penskoja ja muita.
Ja kyllä varmaan Aaro jossain vaiheessa palaa taas näkyviin. Se vain nähdään sitten kun salkkarit alkaa uudestaan uusilla jaksoilla.
Tulisi se Aki takaisin. Sehän oli ensinmäinen friikki salkkareissa. Va oliko sen nimi nyt se Aki. Katoin tänään kyllä yhden jakson, mutten muista enää.
Sisko ja sen Sisar
23.6.2006, 9:23:26
Sisar: Minua ärsyttää koko sarja, kuten kaikki muutkin saippuat. Hahmot vaihtuu aika tiuhaan ja sitten ei pysy perässä, että kuka on nyt kenenkin lapsi ja aviomies. Kun sarja oli uusi seurasin sitä silloin tällöin ja pääsin aika hyvin sen henkilöistä perille. Nyt kun sitten myöhemmistä jaksoista olen pätkiä nähnyt, niin olin ihan "kuka h*tto toikin nyt sitten on?" En tuntenut puoliakaan, ja melkein kaikki vanhat olivat vaihtuneet pois. Ketkä ovat vielä vanhoista jäljellä? Ismo, Seppo, Laura ja Ulla kai. Niin, Ulla. Ei kamala kuinka minä vihasin koko juoruämmää. Kuolisipa se pois.
Ja sitten se oli todella mielenkiintoista seurattavaa, kuinka Salkkarit vaikuttivat oman ikäisiini lapsiin niin paljon, että kun sarjassa joku tyttö viilteli, niin eikös vain tytöt meidän luokalla ruvenneet väittämään että viiltelevät itseään. Kyllähän niillä pari haavaakin oli, mutta kissakin olisi tehnyt pahempia jälkiä kuin ne. Ja sitten vielä enemmän nauratti kun yksi poikakin liittyi siihen samaan puuhaan..... en tiedä kerjäsivätkö huomiota vaiko sääliä, kumpaakaan eivät ainakaan minulta saaneet.
Vielä naurettavampaa kuitenkin oli, kuinka tytöille yhtäkkiä puhkesi bulimia. Ja eikös vain silloinkin sarjassa ollut joku bulimikko-likka. Heidän esityksensä oli niin surkeaa, hyvä kun tiesivät mitä bulimia on!
Tyyliin "eikä, söin pikkusormen kynnen verran ruokaa, nyt mä lihon, eikä! Mä meen vessaan oksentamaan." Ei, tytöt, ei näin. Lukekaa ensin bulimiasta ja koittakaa sitten uudelleen.
Tyhmä sarja koko roska. Ja mikä vaikutus sillä olikaan nuoriin.
Tonishi
23.6.2006, 9:59:00
Sisar: Minua ärsyttää koko sarja, kuten kaikki muutkin saippuat.
http://i22.photobucket.com/albums/b346/Tonberry_12/SalatutElmtsaippua.jpg
Mutta joo, joskus katsoin kyseistä sarjaa. Silloin se oli ihan OK. Mutta nykyään se on muuttunut huonompaan suuntaan. Ensimmäiset jaksot olivat hyviä, mutta nykyiset ovat menneet rutkasti alemmas. Nykyään olen katsonut vahingossa pari jaksoa tai sitten ei ole ollut parempaakaan tekemistä.
Kuten Sisar sanoi, henkilöt vaihtuvat turhan tiuhaan. Suomalaiset ei vaan osaa. :down:
saippua muokattu itse.
No ei me ihan mitään amerikkalaisiakaan olla. Vaan ei oo heijänkään ohjelmat mitään parhaita. Jos nyt vaikka katsotaan tätä Kauniita ja rohkeita. Siinä yhen akan olisi pitänyt kuolla mutta se nousikin ylös kuopastaan. SItten sanotiin että se oli vaan kaapattu ja parannettu poppa konstein.
Kyllä, vanhoja näyttelijöitä on vaan Ismo, Ulla, Seppo ja Laura. Mutta Ulla varmaan lähtee pois kun se sekosi pahan päiväisesti Yrjön kuoleman takia!
Ai niin, ja onhan siinä mukana Elinakin! Muuten on mennyt ihan miinuksen puolelle.
Davidson
27.6.2006, 18:07:13
Minä olen ollut aina vähän sitä mieltä, että me suomalaiset hävitään ihan sata nolla noille jenkeille ja niiden saippuaoopperoille. Nimittäin minä olen jopa joskus ihan oikeasti katsonut esim. Kauniita ja rohkeita sekä Sunset Beachia (no, nyt se uskottavuus meni viimeistään.:D Mutta sovitaan vaikka, että "vuosia sitten"), mutta suomalaiset vastineet sitä vastoin ovat tavallisesti aiheuttaneet äkkinäisen kanavanvaihtoreaktion. Ainahan tämä(=kanavanvaihto) ei tietenkään ole ollut mahdollista, jos olen sattunut olemaan talon vieras tai joku muu vastaava, joka ei omaa juuri kyseisellä hetkellä oikeutta päättää katsottavasta tellukanavasta tai -ohjelmasta. Aber sie verstehen mich tai jotain.
Siksi moni ei varmaan ylläty, jos sanon Salattujen Elämien löytyvän inhokkieni listalta lähes ykköspallilta. Ei sitä ennalta-arvattavuutta, teennäisyyttä ja "teinixmäisyyttä" kestä selvin päin ollenkaan (ja niinhän minä olen ollut valtaosan elämästäni). Ja teinixmäisyydellä viittaan lähinnä ohjelman pääkohdeyleisöön ja siihen ohjelman yleisilmeeseen, jolla kyseistä ohjelmaa kyseiselle yleisölle kaupitellaan: varsin nuorekas, sitä se on. Lisättäköön kuitenkin, että suomalaiset TV-ohjelmat ovat muutenkin yleensä maistuneet aika puulta muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, joten ehkä yksi lisäsyy diggaamattomuuteen löytyy myös tuosta suomenkielestä ja suomalaisuudesta.
Mutta mulla menee monikin juttu ns. "ohi" mitä tulee TV-viihteeseen, joten piilotellaan ne herneet äkkiä palkoineen päivineen fanittajilta. Ei jaksais nyt väitellä asiasta hei.:P
Minulle on aivan sama loppuuko Salkkarit, minua ei kiinnosta suomalainen draama, eikä tämmöset ohjelmat ole muutenkaan minua varten....:) Ennen taisin niitä seurata, mutta kiinnostus lopahti sitten siihen, joten aivan sama loppuuko ne vai ei... Kaikilla on oma mielipiteensä asiasta. Ja olen sitä mieltä, että kyllä me suomalaiset hävitään aina kaiken maailman jenkeille.
SuperIisha
6.7.2006, 21:52:59
Onhan tää ihan hyvää viihdettä mutta ei tosielämän tapaista. Niinkuin jossain oikeassa kerrostalossa tapahtuisi tuota kaikkea. Salkkareiden paras ja ihanin hahmo on Ulla, joka tais vinksahtaa hiukan. Seen touhuja oli kiva seurata, kuten niitten nukkejen myymistä ja muuta mukavaa uteliaana naapurina. Sarja kuolee jos Ulla lähtee tai jäähän sinne Jenni ja Ismo sekä Seppo niin ja Elina vanhoista näyttelijöistä. Mutta Ullaa ei saa varsinkaan tappaa, jos se lähtee pois sarjasta. Ootteko huomanneet miten paljon sarja on koko ajan toistanut itseään. Taas joku myy huumeita kuten se yks jonka nimeä en muista , joku on kiinni päihteissä kuten Markus, se yks taitaa joutua poliisien luo kuten Jenni jne. No ihan hyvää katsottavaa arkeen. Onneksi tässä ei ole käynyt kuten Kaunareissa, joku nousee monta kertaa henkiin.
LizzieFox
15.8.2006, 19:06:51
Salkkarit alkoivat taas eilen uusin jaksoin! Ja kuinkas kävikään.. Heti Sievisten Paula jää tulliin kiinni Roomeon pöljäilyjen takia ja äsken näin kuinka RIKU KUOLI!! Siis mihin tämä sarja on menossa? Tämmöisiä näin rajuja muutoksia jo ensimmäisessä ja toisessa jaksossa. Apuuuaaa. Aluksi luulin että Ulla poistuisi sarjasta (mutta jostain luin joskus että hänen ei annettu lopettaa) mutta se olikin nyt ihan toinen näyttelijä. Kaameaa. Eihän Riku ollut lempihahmoni ja muutenkin se ärsytti minua lähes aina mutta silti, nyt yksi kiintoisa ärsyttäjä on sarjassa vähemmän. Tulisipa Camilla edes takaisin. Minua jännittää hurjasti mitä seuraavaksi tapahtuu ja kuinka Paulan käy.. Joissain maissahan huumeidensalakuljetuksesta saa elinkautisen ja toisissa jopa tuomitaan kuolemaan. O-ouu..
Harmi vaan että näen ensi kerralla salkkarit vasta perjantaina kouluni takia. Noh, toivottavasti viikonloppuna tulee uusinnat. Se on ainut toivoni. Salkkarit rules ja mä oon ihan tules!
Uhuu buhuu Riku kuoli :( I'm a saaaaaaaaaad panda now.
Webziz
16.8.2006, 11:26:20
Mun telkkani on prkl huollossa prkl.
Ei sitten kattota prkl salkkareita prkl kuukauteen.
Joka osan katsonut, enkä vieläkään riippuvaiseksi ryhtynyt. Aika ankeaa, jos oikeasti joutuu pyytään kavereita harjottmaan digi-korteillaan salkkareita, jotta pääsisi niitä vahtaamaan.
Prkl.
Eihän Riku ollut lempihahmoni ja muutenkin se ärsytti minua lähes aina mutta silti, nyt yksi kiintoisa ärsyttäjä on sarjassa vähemmän. Tulisipa Camilla edes takaisin. Minua jännittää hurjasti mitä seuraavaksi tapahtuu ja kuinka Paulan käy..
Paulan juttu oli kyllä tosi iisi, mikä oli kai arvattavissa. Tai itse ainakin arvelin jo etukäteen, että se tulee olemaan kaikkein mitättömin keissi näistä "shokeista", mitä keväällä pedattiin ja näinhän se oli. Hyvä jos juttua enää muistaa kukaan sarjan hahmo. =)
Rikun poislähtö oli kyllä pieni isku sarjan kiinnostavuudelle. Aivan metsästä revittyhän tuo Janne Vakio oli näyttelijänä tai siis "näyttelijänä", mutta hahmo oli kaikessa surkeudessaan silti pieni väriläiskä, nimenomaan viinasieppoudensa ja sen aiheuttamien koomisten ylilyöntiensä vuoksi. Nyt jäljellä ei ole yhtään mitään sellaisia väriläiskiä. Ismokaan kun on aika taustahahmo tällä hetkellä ja ei juuri säädä mitään. Lisäksi on pakko todeta, että Ismo ei ole enää aikoihin ollut ihan niin kipeä hahmo, mitä ennen oli. Viimeeksi portsarina hän jotenkin sai vauhtia sarjaan. Kirjoittakaa nyt Ismolle jotain uutta vipinää! Se voisi vaikka ryhtyä intialaiseksi guruksi päähän osuneen iskun takia. No, ehkä ei.
Camillaa tuskin sarjassa enää nähdään, mutta jostain kuulin huhua, että Aaro palaisi vielä sarjaan, ainakin vähäksi aikaa. Mahdollisesti kostopuuhissa. =)
Aika erittäin ankeasti on sarja lähtenyt käyntiin, mutta kai sieltä jotain on kehittymässä.
CereCere
26.8.2006, 16:08:11
Onhan Salkkareita tullut katsottua alkujaksoista lähtien... Kaikki samassa päiväkodissa (saman ikäiset ainakin) katsoivat "avainohjelmaa",eikä siitä silloin kuullut niin paljon pahaa sanottavaa kuin nykyään. Henkilöt on vaihtuneet,ja meno on muuttunut. Useimpien mielestä huonompaan suuntaan. Ja näyttelijöiden näyttelemisestä tai "näyttelemisestä" on tullut monenlaista palautetta. Tai oikeastaan enemmän sitä huonoa. Hyvää en muista pitkään aikaan nähneeni. Itse en pidä Salkkareiden näyttelijöitä minään superlahjakkaina,mutta en kuitenkaan ihan surkeiksi haukkuisi. Mietinkin usein,millä tavalla ne sitten ovat niin kamalan huonoja? Jaa-a. Ehkä olen vain vielä liian nuori ymmärtämään.
Taas pisti miettimään,onko Salkkareissa enää yhtäkään onnellista perhettä. Kaikilla on aina hirveät ongelmat,joku kuolee,joutuu vankilaan tai vähintäänkin saa rakkaushuolia. Onhan todellinen elämä sellaista... suurimmaksi osaksi. Ainakaan ei haeta mitään täydellistä onnea,mutta kai nyt edes jollain voisi vaihteeksi mennä hyvin...
Mutta siis,kyllä olen seurannut,ei ole mitään erityistä pakkoa muttei myöskään sen kummempaa syytä olla katsomatta. Paitsi kun Simpsonit alkavat tulla samaan aikaan.
Aloin joskus vuonna nakki ja peruna kattoon, ja nykyään joskus. Entiset oli parempia ;______; Kaikilla menee huonosti, milloinkohan tapahtui jotain hyvää? Joku ihmeparantuminen, täh?Nykyään vaan...Kaikki angstaa. Höh. Varsinkin kun jokin aika sitten Simsponit tulivat samaan aikaan, piti katsoa ne. Nyt niitäki on siirretty, eikä ole enää tekosyytä olla katsomatta. Katson vaihtelevasti '______________':)
// :D Joo nyt kaikki tunnustamaan ;_____;
Tofu-san
13.12.2006, 19:39:45
muut onpi vähän vastaan,mutta musta ne on melko hyvää viihdettä :lovetus: kauniilla ja Rohkeillaki o hirveästi katsojia (vaikkei kovin moni niitä tunnusta katsovansa en minä ainakaan :shy: ...) Ihan kiva perussarja.Onhan se kiva kattoo voi ku itellä onkin kiva elämä,kun muut nyyhkyttää ruudussa:enkeli:
ketään ees hieman samanhenkistä???
The Noob
28.12.2006, 18:24:33
sis mä haluun tietää miten joku voi kattoo salkkareita se on ihan paska ohjelma.:soso: Haluan kuulla sinun perustelusi! Kerro, miksi se on niin paska ohjelma? Viesti vaikka PM:llä. Ps. siulla on asenne ongelma. :)
Katson ohjelmaa silloin kun muistan. :enkeli:
sis mä haluun tietää miten joku voi kattoo salkkareita se on ihan paska ohjelma.:soso:
No, ehkä siten, että tiedostaa sen olevan paska ohjelma, mutta ei välitä siitä pikkuasiasta, vaan kykenee mieltämään sarjan tahattoman hömppähuumorin tarjoajana. Vieläpä siinä parhaimmassa mielessä. Sekä muutenkin ottamatta ko. aihetta ihan liian vakavasti. Kyllä elämään mahtuu sopivassa määrin tyhjänpäiväistä hömppääkin, jos tosiaan ei ota ihan liian haudanvakavasti juttuja. Katu-uskottavuus on muutenkin kuollut ideologia.
Sitä paitsi Ismo on ihan oikeasti huikea hahmo.
ascalon
28.12.2006, 21:12:53
En tunnusta seuraavani aktiivisesti, mutta kyllä se kelpo viihdettä tarjoaa silloin kun on riittävän tylsää. Käsikirjoitus menee paikoin aika koomsiin mittoihin, mutta on siellä pari ihan letkeääkin hahmoa. Seppo FTW! Kunhan suhtautuminen ei ole turhan vakava, saa siitä vähän enemmän hupia irti.
kaarnis
4.1.2007, 18:33:47
Hyi olkoon, Salatut elämät on sielun ja aivot syövä monsteri. Ihan alkuajoista olen inhonnut mokomaa sarjaa. En edes tiedä mikä siinä on niin inhottavaa - varmaankin ne saakelin puisevat näyttelijäsuoritukset, vittumainen Ulla Taalasmaa ja pitkitetty juoni. Joo. Se sen täytyy olla.
En siis seuraa sarjaa. Yäh.
En vaivautunut pitempää postausta aiheelle uhraamaan.
Oppilaani katsovat Salattuja Elämiä. Noin 10-12- vuotiaat oppilaat. Ihkuttavat, fanittavat ja komentoivat tyyliin "Mä kuolisin jos en vois nähä [uusinta jaksoa]!"
Tarvitseeko ihminen enempää kannustinta olla katsomatta?
Mutta on pari jaksoa tullut nähtyä. Sen lisäksi että kaikki puhuvat tönköllä kirjakielellä, jota ei Suomessa tietääkseni erästä uus-natsia vailla puhu kukaan normaaleissa tilanteissa, ovat näyttelijät todella rentoja. Jos siis koet teräspalkit rennoiksi ja henkeviksi.
Juonesta en sano mitään. Takuulla kaikki on nähty Kauniissa ja Rohkeissakin, sekä Luoja tietää kuinka monessa muussa sarjassa. Ainakin sellaiset "yllättävät" tapahtumat sekä teemat kuten potkut, uusi työ, työvaikeudet, koulu, tytöt, pojat, pippelit, alkoholi, autot, auto-onnettomuudet, huumeet, suru, ilo ja seksi on kompattu läpi. Vaatteet ja hiukset selvinä seuraajina listalla. Vauvat samaten. Hahmo X:n muuttuminen/paljastuminen pahaksi ei myöskään ole tuorein idea varastossa.
Oikeastaan uskoisin että voin ottaa aika hyvin osaa minkä tahansa saippuasarjan keskusteluihin kunhan tietäisin vain valtaosan erisnimistä :)
Mutta taidan yhä pysyä Emmerdalessa ja Kotikadussa. Niissä sentään on kunnon näyttelijöitä remmissä.
Olihan se ihan hyvä silloin joskus kun sarja oli uusi ja ne asiat oli ensimmäistä kertaa käsittelyssä. Mutta nyt nuo lähinnä kierrättävät vain samoja ideoita, kun ei muutakaan keksi. Lisäksi en oikein tykkää kenestäkään nykyisistä tyypeistä (niinkun ees tietäisin millasia tyyppejä siellä nykyään pyörii).
Niin siis tuli tuota katsottua silloin kun se alkoi, joskus aikoja sitten, nykyään ei vain kiinnosta. Voin käyttää päivässä tuon puolituntisen paremminkin, käytin sen sitten mihin tahansa. Ei vaan oikein tunnu siltä että saisin tuosta sarjasta mitään irti, pelkkää roskaa. Tai sitten ei vaan oikein minulle suunnattu.
Koulussa silti tuntuu pari henkilöä katsovan ja uskonnontunnilla (etiikka) tulee aika useinkin esiin joku hyvä esimerkki salkkareista. Silloin tekee vain mieli iskeä pää pöytään ja huutaa.
Että päivien viemää kiitos minulle ennemmin kun salkkarit. Se on sentään jo ylinaurettava, eikä sitä voi (eikä vissiin kuulukkaan) ottaa tosissaan. ^_^
The Lord ZXV
9.1.2007, 17:48:01
Joskus sitä tuli seurattua oikein paljonkin mut nyt se on jäänyt hieman vähemmällä. Joskus tulee yhä vilkastua pari jaksoa.
Salkkareissakin väki vaihtuu suuresti, eihän siel oo enää kun Seppo, Ulla, Elina, Ismo, Laura ja Jenni jotka on alkuperäisestä kokoonpanosta.
LizzieFox
18.8.2009, 8:06:02
Nyt kyllä jännittää kokoajan enemmän ja enemmän. Kesän alkaessa Salkkarit jämähtivät pahaan paikkaan. Kentaurin räjähdykseen! Lisäksi se oli täynnä tuttuja Pihlajakadun asukkaita joista osa aivan varmasti menehtyy siinä rytäkässä.
Tietysti en haluaisi että lempparihahmoni Jenni kuolee. Hän on niin sympaattinen olento. Juulia nyt jättää sarjan varmasti koska jäi palon alkupäähän. Sievisten isäntä ja Eero eivät voi kuolla koska olivat juuri menossa ulos. Vai pääsivätkö sittenkään? Eivät tainneet päästä koka muistaakseni viimeinen kuva näytettiin Kentauria ulkoa kuvaten eivätkä he olleet ulkona vaikak sinne matkalla. Paula saadaan ehkä pelastettua mutta vauva on voinut kärsiä liikaa hapen menetyksestä tai jotain vastaavaa. Peppi saattaa myös kuolla koska oli laulamassa näkyvällä paikalla joten Kentaurin ikkkunat lävistävät hänen kehonsa. Oona lähtee Japaniin joten häntä ei ollut syytä tappaa. Mutta olisi kyllä aikamoinen ylläri jos Oona kuolisi. Saa muuten nähdä onko Elinan Onni-poika kerennyt kasvaa kesällä teiniksi? Muista en keksi mitään. Toivon ettei mitään kamalan radikaalia henkilöston muutosta jouduta kokoemaan. Huh.. Jännittää! Ja nämä olettamukset ovat siis iha minun omiani, ei mitään spoilereita todellakaan.
Pliiide ei näkyviä spoilereita sitten jos joku on lukenut paljastukset jo.
The_Sipi
18.8.2009, 10:52:18
Joo, elämme jännittäviä aikoja. Itse olen onnistunut lukemaan vain yhden spoilerin tulevaa kautta ajatellen ja kyseinen spoikeri on ainakin minulle varsin mieluisa; vasta viikonloppuna viime viikon Salkkareita boksilta katsoessani toivoin kyseistä tapahtumaa ja eilen sitten luin, että näin tapahtuu. Perfect :love: !
Mitä tulee sitten näihin tapahtumiin, niin minullakaan ei ole mitään tietoa siitä, kuka kuolee ja kuka ei, mutta viime viikollahan Iltalehti paljasti ekan jakson tapahtumat ja Maikkari suuttui siitä sitten. Tämä tuli luettua ampparit.comin uutisotsikoista. Ilman spoileja aion myöskin selvitä ensi viikkoon asti, saas nähdä, onnistunko. Paras juttu kyllä olisi, kun Eero selviäisi hengissä ja sitten se joutuisi samaan pöpilään kuin Laura, olisi kyllä ihan paras ;D .
Sunnuntaina tulee muuten tuo viime kauden päätösjakso muistin virkistämiseksi... ihan kuin kukaan muistinvirkistystä kaipaisi. :P
The Lord ZXV
24.8.2009, 19:08:23
Naurettava aloitus!!!
Räjähti ja tulos on mitä on, voi hyvää päivää.
Pitäisköhän salkkareiden jo loppua, alkaa meinaan ideat kiertää. Sisarpuoli systeemit noin esimerkiksi
Juripa
24.8.2009, 19:23:46
Tämäkö oli nyt se, mitä kaikki ovat odottaneet!? Facebookissa nauroin todella paljon kuinka surkeasti räjähdyksen jälkimainingit oli tehty. Osa tyypeistä näytti ihan normaalilta vaikka oikeasti tuollaisessa räjähdyksessä kuolisi aika varmasti jokainen, joka siellä Kentaurissa oli. Onneksi Juulia kuoli, en koskaan tykännyt hänestä. Mutta en välttämättä olisi halunut Sallan kuolevan. Hän oli sellainen hömppä hahmo, vähän kuin Ulla. En koskaan päässyt Ullan lähdöstä yli, koska ei Salkkarit ole mitään ilman kyttäävää naapuria. Saas nähdä kauanko Paula joutuu olla haudattuna :D
Pitäisköhän salkkareiden jo loppua
Vastahan ne sopivat että Salkkarit jatkuu vielä vuoteen 2015 :D
No huu, ylläri, ettei kaikki kuolleet? Ei sitä nyt oikeasti kukaan voinut odottaakaan niin realistisessa sarjassa kuin Salatut Elämät. Vai voiko? Sitä olisi toki voinut odottaa, että olisi vähän paremmin maskeerattu ja olisi nyt jonkin asteisia palovammoja saaneet jokainen ja edes viety sinne ensiapuun, kuten asiaan kuuluu onnettomuuksien jälkeen. =D
No, ehkä liian vaivailloista sitten pitää näyttelijöitä laastareissa ja kääreissä viikkotolkulla, kun muun juonikuvion/kuvioitten pitää päästä pyörimään.
Oli vaan aika laimeasti toteutettu juttu. Pikkuisen enemmän draamaa ja vammautuneita ihmisiä olisi sopinut kuvioihin. Prkl, palkkaisivat minut kässäröimään!!!
Tangentti
24.8.2009, 19:57:44
Kaikki haukkuu salkkareita mutta kuitenkin katsovat ;D .
Oletteko ikinä katsoneet mitään muuta ohjelmaa jossa räjähtää? Yhdessäkään ohjelmassa missä on ollut räjähdyksiä (mitä olen nähnyt) ei ole kauaksi jääty nuolemaan haavoja räjähdyksestä. Kun tämä hömppä Päivien Viemää joskus alkoi Neloselta siinä oli heti jonkin moinen räjähdys mutta kenellekään ei käynyt kuinkaan, Salatuissa tuli sentäs uhreja.
Sallan kuolema ei ole vielä aivan varmaa, eräs jakson nimi viittaa ettei Salla vielä olisi kuollut. Tympii kun Ismolta taas naisasiat menevät päin helvettiä ja Salla oli hyvä Ulla Taalasmaa II ja itsekään en ole vielä toipunut Ullan lähdöstä.
Juulian kuolema oli 100% varma, viimeinen kohtaus Tanjan kanssa " mä rakastan sua" "mäkin rakastan sua äiti" oli tyypillinen kohtaus jossa varmasti toinen kuolee pian. Fiktiivisillä tarinoilla on tapana noudattaa samoja kaavoja ja tämä nettisivu (http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/Tropes) on varsin mielenkiintoinen. Eräällä foorumilla on kiellettyä tämän sivun linkittäminen ilman varoitusta joten varoitan myös varaamaan aikaa.
Kaikki haukkuu salkkareita mutta kuitenkin katsovat ;D .
Tietty. Parasta tilannekomediaa parhaimmillaan mitä tv-kanavilta tulee. Joskus jopa ihan hyviäkin draamallisia hetkiä, toki aika häviävän vähän. Enimmäkseen tahatonta komiikkaa joka on päivän piristys.
Harva tuskin voi sanoa, että tuo olisi oikeasti laadukas sarja siinä miten laadukas tv-sarja määritellään. Viihteenä silti ihan kelvollista.
Kyllä itse jossain määrin katselen tuota juuri sen huonouden takia. Kai sitä sitten voisi sanoa, että pidän sarjasta kuitenkin.
Ja onhan Ismo ja Kari ihan legendaarisia tv-hahmoja.
Nyarlathotep
24.8.2009, 20:14:36
Katsoin jakson etukäteen ja olihan se kyllä naurettava. Olin tosin spoilannut itseni jo etukäteen, eli yllätyksiä ei tullut. Mutta silti... aivan surkeaa lavastusta, räjähdyksen jälkeen kaikki vain ensin makaavat lattialla ja yhtäkkiä vain nousevat: "Örh, mitä helvettiä tapahtu?" ;D Myöskään mitään tunnetta ei oltu saatu aikaan, vaikka kuolonuhreja olikin.
Spoileri huomisen jaksosta: Salla ei kuollutkaan!?!?!??!???? OMFG :ohhoh::ohhoh:
Tangentti
24.8.2009, 20:39:03
Tulipa vielä naurettavampi esimerkki mieleen Päivien Viemäästä.
Joskus iso läjä hahmoja oli jollain saarella ja kaikki olivat jonkin linnakkeen kartanon yhdessä huoneessa ja siellä oli pommi joka sitten laukesi. Seuraavassa jaksossa vain kaksi henkilöä oli siellä huoneessa, toinen pikaisesti selosti muiden jo lähteneen karkuun.
Mutta juu ihan ok viihdettähän salkkarit on, ei suinkaan mikään tunteita herättävä draamasarja. Huvittavaa kun Suomessa kauhistellaan suomalaisen sarjan räjähdystä ja elävältä hautaamista vaikka jenkkisarjassa joita tulee vähän myöhemmin salkkarien jälkeen tapahtuu kaikenlaista hullua ja sairasta.
//oli muuten ikävää vara-Karin kuolema mutta onneksi oikea Kari selvisi.
fazerin sininen
24.8.2009, 20:50:52
Salkkarit, tuo sarja, jota olen katsonut aivan pikku lapsosesta asti, kunnes sarjan kasti alkoi vaihtumaan ja lopulta suurin osa hahmoista oli pääasiassa teini-ikäisiä.
Sarja oli joskus ihan hyvä draamasarja, mutta komediaksi se on enemminkin muuttunut. Sain niin hyvät naurut tuosta "Räjähdyksen" tuhosta.
Eikä, ihan tyhmää! Miksi Salla on hengissä? Tyhmää, tyhmää! Vaikka toivoinkin että Salla ei kuolis, niin tuo on niin typerää! Ja nyt ne löytää sen Paulanki ja sekin jää eloon. :< Vaikka sen kyllä tieskin. Ihmeen kauan tuolla arkussa muuten riittää happea. Eero oli ihan paras, harmi että se kuoli, vaikka ei sille olisi kyllä enää mitään järkevää keksinyt.
Olihan se eka jakso aika lame, mutta ei sitä mitään kovin hienoa odottanutkaan, vaikka päätösjakso olikin loistava. :3 Nyt on pakko taas istua joka päivä telkan ääressä...
HUOOH tää on niin Päivien Viemää. Salla nousi kuolleista.
Eikö ne nyt enää parempaa keksiii ;) Nyt taitaa olla ideat totally loppu ja keksiä jotain tosi räväyttävää. Sallan herätessä totesinkin tyynesti että "pian tulee varmaan jo ufoja."
Oikeesti, mikään mitä tässä sarjassa tulee tapahtumaan ei varmasti yllätä minua.
Siis ihme menoa, mutta miksi tätä on silti pakko katsoa? NIIN koukuttavaa vaikka ei koko hommassa olekaan enää aikoihin ollut mitään järkeä. Näyttelijäkaarti on paska, (lukuunottamatta alkuperäisnäyttelijöitä), juonenkäänteet maailman ennaltaarvattavimmat, jne jne.
Miian ja Sakun aikoihin tässä sentään oli edes vähän tasoa. : D
Niin oksennusvelliä mutta katsomattakaan ei voi jättää. Aika jännä. : D