PDA

View Full Version : vaikutusta?

Vodoun
11.9.2002, 19:54:55
kuinka paljon musiikki vaikuttaa teihin? mielialaan, tyyliin, taiteiden tekemiseen, ym.

mulle musiikki merkkaa niin paljon, että se näkyy suoraan mussa itessä. (hoono soomi.. öö.. anyway..) kyllä musta varmaan huomaa, että raskaampaa musiikkia kuuntelen, vaikken yritä olla minkään tyylin edustaja. Musiikki vaikuttaa mulla myös suoraan mielialaan. Saraa, Deftonesia kuunnellessa tulee usein haikee olo kun taas Kornista agressiviinen olo.
öö.. mitäs muuta... niin, pianonsoitossa täytyy tietysti eläytyä kappaleisiin, olisi vähän tyhmää soittaa haudanvakavaa biisiä virne naamalla. Ja kyllä piirtämiseen/maalaamiseenkin vaikuttaa heti se, mikä levy koneessa soi.

yhteenveto niille, jotka eivät jaksaneet lukea: Vaikutus on SUURI. :P

toivottavasti tämmöstä ei ole ollut..

Tordragon
12.9.2002, 0:48:39
No, sanottakoon nyt näin suoraan niin musiikki ei säätele mielialojani siten vaikuttaen tekemisiini *grins* Tosin myönnän toki, että auto meinasi kerran karata käsistä kun Kornin Faget (sano, että se kirjoitettiin noin?) pärähti soimaan, hark. Ja toki sitä saa ideoita aina päähänsä ja kaikkea, muttei mitään konkreettista kuitenkaan.

Mielialan boostailua se voi kyllä saada aikaan, kun on melankolinen olo niin vahvistetaan sitä nyt sitten sellaisella musiikilla. Otetaan katsos kaikki irti omista mielialoista. Mutta jos olen näin overall tyytyväinen niin tuskin siitä masennukseen vajoan kun My Dying Bridea kuuntelen, en toki. Mutta musiikki määräytyy monesti sen mukaan mikä on mieliala. Nytkin kuuntelen Die Verbannten Kinder Evosia ja mieliala on tasaisen haikean surrealistinen *grins* Mutta näin..

Summary: kyllä se vaikuttaa, mutta ei säätele.

Ren
12.9.2002, 1:00:52
Riippuu vähän levystä ja musiikista. Kuuntelen esim. Rotten soundia ihan puhtaasti huvikseni, vaikka joku muu saattaisi pitää sitä ultimaattisena aggressiohoitona.

Hirveän vähän minulla oikeasti on sellaisia tunnelmalevyjä, mutta pidänkin niistä sitten vähän enemmän. Mainitsen Tiamatin uudet ja valikoidut The Gatheringit. Enemmän sitä kaikkea kuitenkin ihan musiikillisesta mielenkiinnosta kuuntelee, johtuu varmaan varsin stabiilista elämäntilanteestakin.

Die verbannten Kinder Eva's on muutes rok.

yksisiipi
12.9.2002, 8:32:32
Musiikki toimii minulle eräänlaisena inspiraationlähteenä niin runouden kuin sävellyksien tai piirrosten tekemisessä. Tokihan musiikki voi hiukan vaikuttaa mielialaan, tai oikeastaan tunteenpurkausten muodosaa, kuten silmien kostumisella. Myös mieliala vaikuttaa siihen mitä musiikkia haluaa kuunnella. Joskus yksin kotona ollessa musiikki rauhoittaa, hiljaisuudessahan tulee hulluksi, toisaalta, joskus tuntuu että pää hajoaa kun musiikki soi. Yleensä tuo musiikin aiheuttama tuntemus, ei melodia sinänsä, vaikuttaa siihen mitä haluaa piirtää/kirjoittaa/soittaa.

Caesar
12.9.2002, 12:20:39
On oma makuni aika oudohko siinä mielessä, että mieluiten kuuntelen roolipeli musiikkia (tälläkin hetkellä soi Star Ocean 2 :theme of Rena).
Ja sitten maku vain outonee: kuuntelen myös 80-luvun musaa. Siinä oli vielä sitä kunnon meininkiä.
Nykyään nuoret vaan kuuntelee jotain Slipknottia tai Britney Spearsia (tosin taidan itsekin olla vielä suht nuori), ei, ei, semmonen ei kyllä ollenkaan nappaa.
No jaa, makunsa kullakin.

Rowena
12.9.2002, 13:24:38
Kyllähän se aika paljon vaikuttaa. Minusta huomaa että kuuntelen heviä ja raskasta rockia, kun monesti mua on pidetty koulussa synkkänä ihmisenä kun pukeudun aina mustaan. Mielialaani musiikki vaikuttaa suhtkoht paljon, kun olen surullinen niin laitan kuulumaan jotain haikeampaa musaa ja olessani vihainen kuuntelen jotain agressiivista...

Melinda
12.9.2002, 16:24:36
Hmm en oikeen tajunnut nyt mitä pitää vastata mut ei se munhun silleen vaikuta mitenkään..en mä mitenkään pukeudu mihinkään nahkavaatteisiin(hyi en voi sietää nahkavaatteita)enkä oo värjänny tukkaani mustaks(päi vastoin)Mutta kyllä se musiikki auttaa silleen esim läksyjen teossa ja jos ärsyttää(kuten oottekin luultavasti kuulleet)toisin sanoen kuuntelen aina musiikkii..tälläki hetkellä tääl..paitsi ei koulussa..(muutaku muskan ja opon tunnilla ja kuviksen) :)

Chastity Rowan
13.9.2002, 19:31:14
Originally posted by Troublesome
Kyllähän se aika paljon vaikuttaa. Minusta huomaa että kuuntelen heviä ja raskasta rockia, kun monesti mua on pidetty koulussa synkkänä ihmisenä kun pukeudun aina mustaan. Mielialaani musiikki vaikuttaa suhtkoht paljon, kun olen surullinen niin laitan kuulumaan jotain haikeampaa musaa ja olessani vihainen kuuntelen jotain agressiivista...

Totta on että kun on haikee mieli laittaa haikeita kappaleita kuten enyaa tai nightwish:iä soimaan tai jos on vähän energisemmällä tai agressiivisella päällä niin laittaa Metallicaa tai Shakiraa. Se vaikuttaa ihmiseen kokonaisuudessa. Musiikki meinaan.

Kreifi
20.9.2002, 14:06:42
Se riippuu aika paljon musiikista, mutta yleensä musiiki ei vaikuta mitenkään mielialaani. Joskus nuorempana poikana, kun oli vittuuntunut niin pisti jotain rankkaa mättöä soimaan ja sitten oli entisäkin kiukkusempi. Nykyään kuitenkaan mitään tälläisiä vaikutuksia ei ole.
Muihin asioihin se sitten vaikuttaakin. Jos osaisin piirtää ottaisin luultavasti musiikista(lähinnä sanoista) varmasti idioita piirrustuksiini. Runoja kirjoittaessa minulla soi aina jotakin musiikkia. Joskus biisin vauhtuessa tulee tunne, että nyt ei enää pysty kirjoittamaan mitään, mutta kun pistää biisin uudestaan soimaan alkaa taas "juttu" luistamaan. Eli kyllähän tuo näyttää vaikuttavan.
Joku voisi myös väittää, että musiikki vaikuttaa minun pukeutumiseeni, mutta se on jo aika kaukaa haettua.

Lyhyesti: Vaikuttaa toki, mutta ei kovinkaan paljon.

Catch a fish
20.9.2002, 15:15:23
Juu. Vaikuttaa paljonkin. Varsinkin luovassa työssä, kuten esimerkiksi kirjoittamisessa tai piirtämisessä. Itse kuuntelen yleensä musiikkia tänne kirjoittaessani, ja se näkyy tekstissä. Joskus positiivisesti, joskus negatiivisesti. Tietynlaiset sävelet ja tempo ja soinnut + muut vaikuttavat selvästi minuun alitajuntaisesti.
Eli vaikuttaa. :)

Lizzy
20.9.2002, 17:52:32
Kyllähän se vaikuttaa aika paljonkin, vaikkakin siinä meinaa tulla hulluksi kun tietyllä hetkellä hyvä kappale soi päässä toisella (aivan väärällä) hetkellä :D
En tunne itseäni energiseksi tai agressiiviseksi kun kuuntelen kyseisenlaista musiikkia, mutta kun on surullinen, niin kyllä siinä tehosteita riittää ^_^ Kokeilkaapa The Rasmuksen "Someone Else"-kappaletta. Siinä tulee tippa linssiin jos itse on vähänkään samankaltaisessa tilanteessa.

Ja sitten vielä siitä energisestä: Ne keillä on KaZaa, niin heti hakemaan Asu no Egao no Tame ni, se vasta on pirtsakkaa meininkiä!

Usagi
21.9.2002, 12:46:59
Musiikki vaikuttaa minulla ainakin mielialaan, ja saahan siitä myös inspiraatiota jos piirtää tai kirjoittaa jotakin.

Vaikka kuuntelenkin metallia, en kuitenkaan pukeudu ihan sellaisiin hevari-vaatteisiin. Eivät ulkopuoliset välttämättä huomaa, millaista musiikkia kuuntelen. Kyllähän nyt joskus pukeudun silläkin tavalla, että joku saattaisi arvella minun kuuntelevan metallia. Pukeudun mustiin joskus, mutta en aina. Ei se ole minulle mikään pakko. Ei ulkokuori ole tärkein asia, vaan se, mitä ajattelee. Päätän ihan itse mitä pistän päälleni ja mitä en. Eli pukeutumiseeni musiikki ei erityisemmin vaikuta.

Helluva
21.9.2002, 19:14:47
Musiikki.. kyllä se vaikuttaa..
Mieliala kyllä vaikuttaa minulla yleensä siihen, minkä levyn pistän soittimeen, eikä päinvastoin:)
Taiteeseen musiikki vaikuttaa niin, että musiikki on yksi asia joka minua inspiroi.
Juuri piirsin tuossa Nightwishin Beauty of The Beast kappaleen pohjalta kuvan.
Soitan myös koskettimia ja tietysti kuuntelemani musiikki vaikuttaa myös tekemääni musikkiin vaikutteiden muodossa.
Jeps.

blind
24.9.2002, 16:40:29
Joskus saan musasta inspiksiä tehä jotain...
joskus alan piirtämään, joskus lähen skeittaamaan jne. mutta ei se sen suuremmin vaikuta ei.