View Full Version : Suurin nettilaskunne? (jos omistatte vähemmän kiinteän Internet-yhteyden...)
Jos olette niinkuin minä, laskunne ovat erittäin suuria. :) Jos olette LAINKAAN niinkuin minä, niin teiltä on otettu julmasti Internet-mahdollisuus POIS. *sniff*
Niin, siis, mikä on suurin Internetillä pullistuttamanne puhelinlasku?
Minun on 7800 vanhaa markkaa, tuloksena Internet veks heti kun puhelinlasku löysi tiensä isäni hyppysiin... miksiköhän? :confused: (silloinen harrastukseni oli 8 h/pv Ultima On-Linea nääs...)
Edit: ...ja olisitte kuulleet sitä HUUTOA mitä siitä puhelinlaskusta seurasi...
Juman jestas zuik, 7800 markkaa kahdelta kuukaudelta? Aika veijari olet kyllä, minä luulin olevani paha teinivuosien puolellatoista tonnilla.
Aika ovelaa, moni ei varmasti edes kykenisi tuollaiseen laskuun... Noh minulla on ADSL, mutta vuosi sitten kun ei ollut olivat laskut pahimmillaan ehkä 1000mk. Tosin silloin minulla oli vielä elämä... :bored:
No silloin kun olin enemmän IRL tyyppi oli jotain 300mk paikeilla. Mutta nyt olen käyttänyt ISDN:ääni kuin ADSL:lää, mutta onneksi lasku ei ole vielä saapunut. En uskalla edes arvioida laskun suuruutta :/ . Nyt täytyy vain odottaa siinä toivossa, että faija ei ihan hermostu, mutta antaa ainakin uuden syyn faijalle hankkia ADSL tai kaapeli.
//huhhuh, ei ollut ihan niin paha mitä odotin mutta mutsi ja faija ei kuitenkaan tykännyt: n.150e. :)) Nyt faija harkitsee kuitenkin vähän enemmän ADSL:än hankintaa :P.
Ennen adsl:n hankkimista tuli kerran 1200 mk:n lasku. Olin joka päivä netissä parista tunnista eteenpäin. Sen jälkeen se vähentyi koska sain rajotuksia (eli netissä vain keskiviikkoisin ja perjantaisin). No onneksi hankittiin adsl, koska tulimme siihen tulokseen että siitä tulee halvempaa.
Aina on ollu 250 markkaa.Mulla katos kaapeli.
Lueppas topic uudestaan. 'Jos omistatte vähemmän kiinteän Internet-yhteyden'. Tulisi vaan n+1 kappaletta "Mul on aina 50€ koska mul on aateeäsäl" -tyylisiä viestejä. Ei siis enään näitä, kittoos. -Kurko
Hymmh, pahin oli jotain vajaa 200 euroa ja keskimäärin oli varmaan semmoinen 100 euroo. Itsehän nuo maksoin ja aina tuntui pahalta. *mutinaa* Nyt on 66 euroo kuukaudessa kun on kiinteä eli suhteutettuna noihin n.120 euroa. Eli pahempaan suuntaan ollaan menty, tosin nyt olen paljon enemmän netissä. Tuolloin vain pari tuntia illassa keskimäärin.
Mutta jos laskua on joku yli 7000mk niin en yhtään ihmettele jos netti lähtee.
No ei ole mitään verattun 7800:aan mulla on jotain 700Markkaa... Mutta pitäis vissii sitäkin vähäsen rajoittaa... Kohtahan se rajoittuu kun saan Mopokortin, sitten en paljoa kotona viihdy! Noh, se jää sitten 30.6 nähtäväksi! :D enää 17 päivää jäljellä!!!!
7800mk? no huh huh. Mun "vaivainen" 166euroa ei yllä lähellekään tuota =)
noh.. mulla oli joskus 2300mk ja siitähän faija sai kunnon hepulin puhumattakaan mutsista :D Mutta sen jälkeen on pysyny laskut kurissa. Tän hetken tilannetta helpottaa se että on 3h/d kiinteä hinta sopimus soneran kanssa ja dna:n kiinteä gprs konnu (harmi vaan hieman hidas)
RBelmont
14.9.2002, 17:30:46
Suurin laskuni oli muistaakseni huikeat 300 markkaa. Vuosi taisi olla 1998. Vaikka vanhempani laskun maksavat, niin en silti vietä päiviä internetissä. Koska jos lasku nousisi uskomattomiin summiin niin se tietäisi netin lähtöä. Sitä riskiä en halua ottaa...koska saattaisin tehdä itselleni jotain todella pahaa.
Malokan
14.9.2002, 20:43:08
Kaikki laskut ovat menneet siihen 40 euron pintaan. Ja minulla on ISDN.
Rocket Knight
15.9.2002, 11:51:49
Ennen kun sain ns. laajakaista, niin sain semmoinen 1700mk lasku, joka äitini nähtyä sai semmoinen laakin, että laajakaista saaminen ei ole hullumpaan ideaa...
Ennen tämän, Soneran Quicknet (laajakaista nk.) hankkimista iso-veikka pelaili CS vähäsen. Ei iskä tykänny hyvää kun oli puhelin lasku jotain 1600 paikkeilla
Tordragon
1.10.2002, 1:21:56
Taisi jonkin sortin ennätys tulla silloin kuin pyöritin omaa purkkia. Näiltä BBS-ajoilta siis tämä huippulasku tuli, ei tietenkään siitä, että pyöritin purkkia. En minä mitään numeroita muista, mutta sen verran isoja laskuja taisi olla, että saivat äitinikin tilaamaan puhelujen erittelylappusia, halusi tietää, että miksi moinen lasku ja mihin soitettu etc. En minä mitään tietenkään myöntänyt *grinnie*
Se on vain kumma juttu kun itse alkaa maksamaan puhelinlaskunsa niin kummasti pysyvät hallinnassa. Sääli sinänsä.
Eipä tässä tarkempia summia muista noilta kultaisilta modeemiajoilta, mutta kovimmat laskut eivät ole tainneet ylittää 500mk/2kk eli 250mk/kk, ja tuostakaan kaikki ei tietenkään ole tietoliikenteen takia. Eli mikään himosurffari ei ole tullut oltua.
Onneksi on nykyisin kiinteä, ei sitä enää eläisi ilman.
Suurin lasku on ollut 250 euroa... Ja sitäkin pitäisi kuulemma pienentää. Joo, onhan se nyt aika iso, mutta ei kuitenkaan ihan valtava.
Kiinteä yhteys olisi kiva, mutta eihän ne porukat sitäkään suostu hankkimaan.
Originally posted by Usagi
Kiinteä yhteys olisi kiva, mutta eihän ne porukat sitäkään suostu hankkimaan.
Tervetuloa kerhoon. :eh:
Joo, taas tulla pärähti nettilasku. Ja ennätys samalla, 200 euroa. E nyt mikään hirveä, mutta 40 euroa isompi mitä edellinen. Hyvä minää :D
Ei minulla oikeastaan ikinä mitään isoa laskua ole tullut. Varmaan enintään ~30 euroa. Johtui siitä, kun ei saanut olla enenpää kuni tunnin, ettei laskusta vain tulisi liian isoa. :p
Siis ennen kuin laitoimme sen isdn:n. Nyt saa olla netissä kauuaan.