PDA

View Full Version : The Redemption of Althalus - suomalaisen julkaisun nimi?

Awna
12.9.2002, 12:44:00
Olen jo pitemmän aikaa etsinyt suomeksi käännettyä versiota David ja Leigh Eddingsin 'The Redemption of Althalus' -sarjasta. Itselläni on alkuperäinen paksu pokkaripainos, josta löytyy jokainen kirja, ja vaikka kirja on englanniksikin aivan mahtava, haluaisin nähdä, mitä kääntäjät ovat kirjalle tehneet... :)

Siispä, tietääkö kukaan millä nimellä tämä sarja on julkaistu, ja ovatko kirjat ostamisen arvoisia (hinta-arviokin olisi ihan kiva...)?

Shai
12.9.2002, 17:28:35
Sarja?? Minä ainakin muistaakseni näin kaupassa erittäin paksun opuksen noilta kirjailijoilta ja nimi oli pelkkä Anthalus vai mik onkaan.

Chastity Rowan
13.9.2002, 13:40:59
Moikka :D

Althalus on kirja. Se suomenkielinen versio siitä löytyy ainakin Savonlinnan suomalaisesta kirja kaupasta joka on knut possea vastapäätä.

Dreamer
13.9.2002, 16:55:58
Ehkä ajattelit sitä sarjaksi, kun kustantajilla (mitä lie) on paha tapa pilkkoa paksuja englannin kielisiä teoksia? :)

Joka tapauksessa, se kirja on ihan hyvä jos pitää Eddingsin aikaisemmista teoksista. Se on periaatteessa sitä saman kierrättämistä, niille hahmoille voi useimmille löytää vastineen sen aikaisemmista kirjoista... Mutta sinähän tiedät, kun olet sen jo lukenut. :)

Hintaa en muista enää, mutta ei kai se 30 euroa enempää voi maksaa? Veikkaisin vielä hieman alemmaksi.

En ole lukenut sitä englanniksi, niin en tiedä, että kannattaako se ostaa. Ei voi vertailla niitä. Mutta kun se on sama teos kuitenkin ja jos haluat lukea sen suomeksi, niin siinähän se menee.

Safir
15.9.2002, 20:01:13
Njuu.. Se suomennoshan on ilmestynyt ja on nimellä Althalus, matka maailman ääriin

Minulla on tämä ko. kirja lainassa juuri tällä hetkellä ja aivan mahtava se on. Samankaltainen, kuin muutkin Eddingsin kirjat, joka tietysti tarkoittaa sitä, että se on hyvä. Itse en kirjassa kovinkaan pitkällä ole, mutta se tempaisee kuitenkin mukaansa.

Kyllä se on ostamisen arvoinen, voi melkeinpä taata sen. Jos löydät kirjan jostain niin osta ihmeessä. :) Ja hinta arvio olisi ainakin vanhassa markassa jotain 105,-. Että sen verran.

Locka
19.9.2002, 13:44:31
Kirja todellakin on hyvä, mielestäni yksi Eddingsin parhaista ja se kannattaa hankkia, mutta jos sinulla on jo kerran englannin kielinen versio niin onko siinä oikeastaan järkeä..?

No, joka tapauksessa kirjan hinta oli n. 27 euroa kun ostin sen, siitä on kulunut noin viikko, joten eiköhän hinta ole pysynyt samana.. ja joku vissiin jo mainitsi sen kirjan suomenkielisen nimen jo..