PDA

View Full Version : Come out and claim the fate!

Gabriel
12.9.2002, 16:54:23
Tähän tuli sitten inspiraatio Metallican kappaleesta Unforgiven II. Itse asiassa ei niinkään sanoista, kuin kappaleen melodiasta ja tyylistä. Kuvaa joka tapauksessa viimeisten päivien vihaa.

Now when the black clouds catch fire,
the tears burn and it has killed the desire!
The day is last - there ain't no tomorrow,
the hearts are filled with eager and sorrow!

Feel the rapidness, get the speed,
into your heart now bury the seed!
Let it grow and your flesh be torn,
through false lies have you sworn!

Now, turn away the flow!
Make your lies burn and glow!
Seize the gate,
turn around the fate!

Now I finally declare to you,
please be clean; please be true!
Feel the light, feel the pain!
I have come, you to claim!

I'm here now, to get you,
pay for your sins, you must now do!
And I declare - it's you I hate!
To perish down - it is your fate!

Die away, burn and rot!
It's the way you deserve and the way you've got!
Come out now, to this side of chain!
I'm here now - your life to gain!

Ragnarok
13.9.2002, 14:47:34
Tavallisesti sivuutan runot ja vastaavat joita tänne tungetaan tilan täytteeksi (viime aikoina noita tuntuu syntyneen kuin sieniä sateella, onko tyypillinen FFin jäsen nykyään nynny runoilijasielu), mutta tällä kertaa nimi kuullosti houkuttelevalta ja saatuani selville että se liittyi jotenkin Metallicaan niin olin jo myytyä miestä.

Piruuttani pistin kyseisen kappaleen soimaan taustalle ja tutkailin runoa ajan kanssa.
...ja vaikuttihan tuo aika osuvalta, mutta toivon vain ettei tätä ole kohdistettu kenellekkään yksitäiselle henkilölle sillä nuo sanat kertovat aika julmaa sanomaa.

Tuo loppu on jotenkin töksähtävä ja sekava. Henkilökohtaisesti en siitä oikein pitänyt. Jotenkin tuntuu siltä että siinä on jotain pielessä.

Mukavan synkkää kerrontaa. Kumma kyllä tuosta tulle jotenkin mieleen Metallican "Thorn within" ja "Until it sleeps"-kappaleet.

Gabriel
13.9.2002, 19:42:17
Originally posted by Ragnarok
Piruuttani pistin kyseisen kappaleen soimaan taustalle ja tutkailin runoa ajan kanssa.
...ja vaikuttihan tuo aika osuvalta, mutta toivon vain ettei tätä ole kohdistettu kenellekkään yksitäiselle henkilölle sillä nuo sanat kertovat aika julmaa sanomaa.

Ei, tuo ei ole todellakaan suunnattu kenellekään. Ei tuollaista vihaa voi tuntea, en minä ainakaan. Se olikin tarkoitus tehdä jotenkin sekavaksi ja epäinhimilliseksi.
Ja juuri nyt olen sillä päällä, etten oikein voi ketään vihata. Haikeutta ja kaipuuta tosin tunnen kuitenkin.

Tuo loppu on jotenkin töksähtävä ja sekava. Henkilökohtaisesti en siitä oikein pitänyt. Jotenkin tuntuu siltä että siinä on jotain pielessä.

Taisi olla aika väkisin väännetty.

[quote]Mukavan synkkää kerrontaa. Kumma kyllä tuosta tulle jotenkin mieleen Metallican "Thorn within" ja "Until it sleeps"-kappaleet.

Itse asiassa en ensimmäistä ole kuullut, mutta jälkimmäinen on todella hyvä tosiaan. Pidän siitä. Silti; Unforgiven II tähän minua innoitti.