View Full Version : Bonzi buddy, eAnthology, Stop sign yms...
Kenelle nämä termit sanovat jotakin?
Jos tunnistit tuon otsikon sanat tiedät varmasti että kysessä on ärsyttävä asia. Mikä siinä mahtaa olla että nuo eAnthology tuotteet ilmaantuvat koneelleni aina vain uudestaan ja ovat silloin tällöin melkoisen hankalia un-installoida? Kazaa lite löytyy mutta enpä ole mitään impannut aikoihin ja sen jälkeen olen taatusti ne poistanut. Spyware juttujahan nämä ovat. Mutta miten ne päätyvät aina uudestaan koneelleni? Ja miksi niitä on hankala hävittää? (omaa kädettömyyttäkö?)
Kuka tietää asiasta?
Koneelle ne pääsevät vain jos joku ne sinne asentelee. Itselläni nuo eivät ole kummitelleet, mutta kuvittelisin maanmainion ad-awaren hoitavan nuokin kiusankappaleet pois, http://www.lavasoft.de
psaijai
13.9.2002, 11:15:26
Ne ohjelmat tulee koneelle aina kun asennat jonkun ilmaisen ohjelman (ei tietenkään kaikista muta useimista). Esimerkiksi Kazaa liten. Ongelma häipyy tolla Cloudin mainitsemalla ohjelmalla. Asenna se ja tarkista kaikki mahdollinen ja poista myös kaiki mitä se näyttää. Tee tarkistus myös silloin tällöin jotta kone pysyy puhtaana.
Minun mielestäni se antaa kyllä mielenkiintoisen surullisen kuvan yhteiskunnasta, kun tietokonefiiruksien lisäksi pitää olla oma skanneri mainoksille...
Noita kaikkein kuuluisimpia nerokkuuksia en ole ikinä saanut, mutta kaikenlaista pientä kivaa kyllä.
Toi Ad-Aware on ihan kelpo vehje. Se löysi Gatorin ja siihen 29 tiedostoa, mutta se pystyi deletoimaan vain ~15 niistä.
Alkoi valittamaan että tätä filua ei voi deletoida koska se voi olla päällä/käytössä.
Hain tuon mainitsemanne ohjelman ja aika häräksi se osottautui. Eihän sieltä löytynytkään kuin sellaiset 100 fileä turhuksia. Kaikki kolmen eri äpärän lähettämiä. Muutama oli sellasia joita ei voinut dellata mutta kyllä hyvä tuli jo näinkin. Kiitoksia.
Originally posted by Celebrati
Toi Ad-Aware on ihan kelpo vehje. Se löysi Gatorin ja siihen 29 tiedostoa, mutta se pystyi deletoimaan vain ~15 niistä.
Alkoi valittamaan että tätä filua ei voi deletoida koska se voi olla päällä/käytössä.
Joo, no koitappas ensin sulkea Gatorin automaattikäynnistys Käynnistä -valikon Ohjelma (Programs) -> Käynnistys (StarUp) valikosta. Siellä pitäisi Gatorin kuvakkeen kummitella ja kun poistat sen niin sen ei pitäisi enään käynnistyä seuraavalla kerralla kun buuttaat. Sitten Ad-aware käyntiin. Tai sitten sen voi varmaan sulkea perinteisesti Ctrl Alt Delete yhdistelmän kautta tulevasta valikosta.
Sitten on myös mukava laittaa palomuurisofta epäämään Spyware ohjelmien yhteyden nettiin. Ainakin ZoneAlarm kykenee siihen.
Kaikki prosessithan eivät näy ctrl+alt+del -valikossa, joten jos tulee ongelmia, niin auttavia tweakereita tai killaustyökaluja löytyy kyllä intter netin täydeltä. En tiedä onko tuollaiseen tarvetta, kun en kerran ole törmännyt noihin kaikkiin, mutta sanoinpa nyt etukäteen (Elämää varten!!!!).
osa spywaresta asentuu koneelle internet explorerin ActiveX:n kautta (heillä kun on aito sertifikaatti) [ainakin gator, xupiter, sextracker moneytree], osa tulee mikkisoftan javakoneen reikiä käyttämällä (puolilaittomasti), osa tulee ohjelmien kylkiäisinä, ja loput miten sattuu. osa näistä lähtee ad-awarella, mutta noiden uudempien activex:n kautta leviävien poistamiseen tarvitaan jotain järeempää (esim. xupiter integroituu exploreriin ja näyttää kiinteesti mainoksia osoterivin alapuolella, poistat filut ja explorer nakkaa miljoona virheviestiä ku avaat uuden ikkunan)
(tämä jää viimeiseksi postauksekseni että saisin kunnioitettavat 333 postausta postauslukumääräksi)
noi on todellakin ärsyytäviä... mietnköhän noi jotkut ohjelmat on saanu ylipäätään ne viralliset sertifikaatit?
Minunkin koneeltani varmasti löytyy spywarea oikein kunnolla. Tartteepa sitä katkaista niiltä niska. Kazaahan sitä mukanaan tuo, mutta minkäs teet...musiikkia on saatava. Olenpahan kuullut, että jos poistaa kaiken mahdollisen spywaren niin Kazaa lakkaa toimimasta, koska siellä olisi sille tärkeätä(?) En ole asiasta ihan varma, mutta enpä ennen mitään poistele kun saan selville mikä tuo tiedosto on.
psaijai
15.9.2002, 10:04:35
Ei niille ohjelmille mitään kay vaikka poistaisikin kaiken mitä ad-aware löytää. Mulla ainakin toimii kaikki ihan hyvin vaikka olen poistanut kaikki spywaret mitä koneelta on sattunut löytymään.
Mullekin kävi keran silee että ad ei voinut poistaa jotain tiedostoa mutta siihen auttoi sitten koneen boottaus ja nopea ad tarkistus. Ilmeisesti se ei ehtinyt ottaa vielä yhteyttä mutta kyllä sekin auttaa että ottaa sen Gatorin automaatti käynnistyksen pois päältä ja buuttaa koneen ja etsii sitten.
Noi on aika pirullisia mutta en ole ainakaan kuullut että ne mitään suurempaa tuhoa aikaan olisivat saaneet. Taitavat vaan tutkia koneen resusreja jonkun yhtiön laskutehtävien käyttöön niinkuin jossain luki.
Rocket Knight
15.9.2002, 12:00:04
jos satut omistamaan kiinteä netti-yhteyttä (isdn, adsl jne)
niin suosittelen asentamaan myös palomuurin, koska sen avulla pystytte torjumaan suurinosan ylimääräiset
ohjelmat minkä haluatte.
www.Zonealarm.com on yksi hyvä esimerkki mikä voisitte asentaa.
jos noiden spywarejen poistossa on ongelmia, niin ei sitten muuta kuin Ctrl+Alt+Del ja kaikki muu paitsi Explorer kiinni. WinXP:ssä/NT/2k:ssa taitaa pari muuta jäädä. ja sitten ei muuta kuin ad-awarea, on kumma jos ei tiedostot katoa.
Palomuurin hyödystä ohjelmien koneelletulon estossa en tiedä, mutta sopivilla asetuksilla ei ohjelmat ainakaan mitään Internettiin kerro.
Ja palomuureihin yksi lisää, itse en pitänyt ZoneAlarmia ollenkaan tarpeeksi conffattavissa, joten Sygaten Personal Firewall on paremmin conffattava vaihtoehto, http://soho.sygate.com/products/shield_ov.htm
Ja lienee parhain tapa estää kaiken maailman vakoiluohjelmien pääsy koneelle on lopettaa netin käyttö :D
Kazaa Litenhan (http://www.k-lite.tk) pitäisi asentaa koneelle vain huijaustiedosto, jonka Ad-aware tunnistaa spywareksi, mutta joka ei todellisuudessa tee mitään.
Niera Kuuranpoika
17.9.2002, 9:46:45
Totta, Kazaa Lite on puhdistettu spywaresta. Kun aikoinaan asensin "aidon" Kazaan, Ad-aware löysi koneelta valehtelematta yli 100, oisko ollut 120 spyware-tiedostoa...ja kaikki tulivat Kazaan mukana. Että se siitä. Onneksi on lite-versio.
Mullakin kyllä on tämä lite versio mutta tuota spy kamaa tulee koneelle silti jatkuvasti kun jotain imuroi.
Litestä ja normaalista taitaa tulla nykyään aivan yhtä paljon spywarea. Ainakin jossain vaiheessa oli puhetta, että ne ovat yksi ja sama. Juuri sen takia, kun siitä tehtiin tuo kevyt versio.
Ja olettekos poistaneet myös Cydoor nimisen spywaren? Kazaa ei enää toimisi sen poistamisen jälkeen? Eräällä ystävälläni meinaan lakkasi Kazaa toimimasta tämän jälkeen. Itse en ole kyseistä tiedostoa uskaltanut tästä syystä poistaa.
Niera Kuuranpoika
18.9.2002, 10:13:34
Ei mulla ainakaan ole Kazaa litestä tullut mitään spywarea, ainakaan Ad-aware ei ole löytänyt mitään. Ainoat "vakituiset" tiedostot, jotka tulevat koneelle joka ikinen kerta kun netissä käyn, ovat doubleclick.comista ja valueclick.comista. Ensin mainittu näyttää liittyvän jotenkin Soneran liittymään, ainakin Soneraplazasta pomppii ruudulle mainoksia joissa lukee doubleclick.com.
Omalle ruudulleni pomppii aina tämä Stop Sign "virus-torjunta" ohjelman mainokset. En ole kiinnittänyt siihen huomiota millä sivuilla ollessani ne ilmestyvät mutta epäilykseni heräsi kuitenkin kun mainittiin Sonerasta. Itsellänikin on Soneran liittymä ja ajattelin että josko tässäkin olisi jokin yhteys. Kuulostaisi kyllä vähän oudolta.
Jos jätän koneeni päälle ja katoan itse 10minuutiksi niin sillä välin tämä Stop Sign yleensä on ilmaantunut. Eli silloin kun koneella ei ole tehty yhtään mitään.
Nyt meni totaalisesti hermot spywaren kanssa. Sitä tulee niin urakalla että ei koko ajan jaksa olla putsaamassa. Siksipä heitinkin kazaan helvettiin.
Olisiko mitään korviketta Kazaalle?
En tarvitse muuta kuin musiikkia ja Kazaan perkelettä en enään koneelleni laita. Enkä liteäkään koska spywarea tulee sillä tasan yhtä paljon. iMeshkin tuli testattua aika köyhin tuloksin.
Jos joku osaisi suositella suositella jotain Audiogalaxyn tapaista systeemiä jolla tuota musiikkia saisi hommattua, olisin kiitollinen. Vehkeellä ei siis mitään muuta tarvitsisi imppailla.
Audiogalaxya käytin viime kesänä työn koneella ja en ainakaan ollut huomaavinani silloin spyware-ongelmaa. (joku saa vahvistaa onko asia näin) Harmillista kyllä AG-näyttää olevan vaikeuksissa eikä sillä enään näytä olevan mitään virkaa...
Originally posted by Brain Power
Jos joku osaisi suositella suositella jotain Audiogalaxyn tapaista systeemiä jolla tuota musiikkia saisi hommattua, olisin kiitollinen.
DC++, http://dcplusplus.sourceforge.net/
Ainoa ongelma on se, että suurin osa servereistä vaatii itseltä gigan tai pari jakoon, joten tuon käyttö työkoneella voi olla hieman hankalahkoa. Viet töihin neljällä rompulla roipetta ja laitat sitten ne jakoon, ja se on sillä selvä.
Kreifi
22.9.2002, 17:42:15
Originally posted by Brain Power
Audiogalaxya käytin viime kesänä työn koneella ja en ainakaan ollut huomaavinani silloin spyware-ongelmaa. (joku saa vahvistaa onko asia näin) Harmillista kyllä AG-näyttää olevan vaikeuksissa eikä sillä enään näytä olevan mitään virkaa... AGsatellite on kytköksissä tähän Gain hommeliin(älä kysy tarkemmin). Eli kyllä se jotakin tuo. Katsoppa huviksesi löytyykö koneelta Gator niminen ohjelma. Minulla ainakin tuli tälläinen AG:n mukana. En tarkkaan tiedä mitä se tekee(ainakin kovasti jotain se puuhaa, taitaa myös tallentaa salasanoja), mutta mitenkään mukava se ei ole. Ohjelma näkyy myös kun painat alt+ctrl+del, siellä se on nimellä Gmt. Joku ketä tietää tarkemmin voi vielä selventää.
Mutta AG taitaa nyt kyllä olla menneen talven lumia. Sieltähän ei ole saanut mitään piiiitkään piiitkään aikaan.
Originally posted by Ren
DC++, http://dcplusplus.sourceforge.net/
Ainoa ongelma on se, että suurin osa servereistä vaatii itseltä gigan tai pari jakoon, joten tuon käyttö työkoneella voi olla hieman hankalahkoa. Viet töihin neljällä rompulla roipetta ja laitat sitten ne jakoon, ja se on sillä selvä.
Voisinkin koittaa koska kotikoneelta saattaakin löytyä tuon verran tavaraa jaettavaksi.
Juu se gator on kiusannut minuakin mutta olen sen saanut poistettua. Ainoa mitä en saa poistettua on stop sign niminen virustorjunta ohjelma joka on täysin huijausta ja pamahtaa aina koneelleni uudestaan vaikka kaivaisin kuinka paljon tahansa konettani ja poistaisin sen miljoonaan kertaan. Tämä siis sen jälkeen kun heitin Kazaan menemään enkä siis ole mitään imuroinut.
psaijai
22.9.2002, 18:40:59
En mä tajuu. Miks Kazaa pitää poistaa sen takia että sieltä tulee välillä pari warea jotka saa helposti pois. Mä teen joka päivä ad:lla tarkistuksen joten en minä ainakaan koe että niistä on kovin suurta haittaa.
Mun mielestä iMesh on paras väline musiikin hakuun Kazaan ohella ja niitä tulen käyttämään myös jatkossa. Jos toinen ei löydä etsimää niin toinen löytää eikä ole vielä tullut mitään mitä en ole saant jonka olen halunnut.
Animeen ja leffoihin sekä anime musiikkiin paras on dc++ jonka Ren jo mainitsikin.
Ja Brain Power, niitä tupla posteja ei tueta mutta olkoon tämä nyt esimerkkinä.
Originally posted by psaijai
Ja Brain Power, niitä tupla posteja ei tueta mutta olkoon tämä nyt esimerkkinä.
Se ei ollut tuplaposti. Edellisen ja tämän päiväisen välillä on aikaa varmaan viikko tai pari enkä nyt rupea tarkastelemaan että olinkohan se minä joka tossa ketjussa viimeksi postasi. Että eipäs nipoteta. -)
//Edit: neljä päivää.
Mutta kysymykseesi: Kazaa pitää poistaa sen tähden että ne spyware jutut ja niiden poistaminen on suhteessa ärsyttävämpää kuin downloadeista saatu nautinto. y´know :)
Originally posted by psaijai
Animeen ja leffoihin sekä anime musiikkiin paras on dc++ jonka Ren jo mainitsikin.
DC ja DC++ ovat parhaat kaikkeen heti kun on hiemankin sharea. Tietenkin jos haluaa vaan britannian top40 singlet -listan, niin sitten joku Napster- tai AG-korvike käy yhtä hyvin.
psaijai
22.9.2002, 21:42:10
Alkujaan kirjoittanut Ren
DC ja DC++ ovat parhaat kaikkeen heti kun on hiemankin sharea.
No se vähän riippuu. Jos haluaa availla slotteja urakalla niin voihan sitä mennä vaikka kuinka monelle servulle mutta muut kuin anime musat mä hommaan kyllä muilla konsteilla kuin dc++:lla. Mä nimittäin pyörin ainoastaan anime servuilla ja niiltä tyypeiltä ei ihan hirveän paljoa löydy muuta musiikkia. Tietysti joiltain löytyy mutta ei kovin monelta mutta kukapa nyt muuta musiikkia kuin peli ja anime haluais kuunnella. :D
iMesh on kyllä paras koska sillä tulee niin hemmetin nopeeta jos vaan sattuu biisi löytymään ja kokoajan löytyy enemmän koska sen suosio on kasvussa.
Näköjään pitää ottaa tuo DC++ kun te sitä noin paljon ylistätte. Harmi vain että "kattava" MP3 -kokoelmani vie vain 1.14 gigaa koneelta. Pitää näköjään odotelal että nuo "turhemmat" MP3:et kerääntyy koneelle.
Kysymys: Löytyy DC++:lla lainkaan anime OST:ita tai animemusiikkia yleensäkin?
Noniin, DC++ on nyt koneella ja tunne on kuin autiolla saarella (jee). Miten ihmeessä pääsen latailemaan musiikkia? :)
psaijai
22.9.2002, 22:16:05
Alkujaan kirjoittanut Celebrati
Kysymys: Löytyy DC++:lla lainkaan anime OST:ita tai animemusiikkia yleensäkin?
Kysytkin vielä. Mulla on tällähetkellä 2.77GB anime musiikkia ja lähes kaikki muutamaa OST:ta lukuunottamatta on haettu dc++:n avulla. Tälläkin hetkellä latautuu musiikkia ja vielä monta kymmentä gigaa lataamatta. Pitää vaan osata hakeutua oikeille servuille ja etsiä oikeat tyypit. ;)
Torspa
24.9.2002, 14:44:11
Paras loudaus ohjelma on mielestäni WinMX (http://www.winmx.com).Sillä pystyy hakemaan kaikkee ja ei tuu mitää spywareja ja tämmösii "kaupan päälle".
psaijai
24.9.2002, 14:53:27
Alkujaan kirjoittanut Torspa
Paras loudaus ohjelma on mielestäni WinMX (http://www.winmx.com)
;D ;D Vieläkö joku muka tota käyttää? Kokeilin joskus aikoinaan winmx:ää mutta ei siitä tullu yhtään mitään. Vaikka sillä löysikin jonkun tiedoston niin koskaan ei löytänyt yhteyttä josta sitä ladata ja sit porukat katkas yhteyden aina puolessavälissä ja siitä sit taas ettimään ja lataamaan alusta. Kazaa voittaa ihan pystyyn winmx:n ja iMesh pärjää molemmille vaikka työskentelisivät yhdessä.