PDA

View Full Version : Grafiikkakilpailu #2

Xeemu
16.5.2002, 20:35:10
Tässä on nyt säännöt selvennettynä, eikä niitä enää muuteta.

1. Työn koko vapaa, max. kuitenkin 500x500 px tai A4
2. Kaikenlainen kopiointi kiellettyä
3. Aihe fantasia/Sci-fi
4. Kategoriat: 3d mallinnus, CG ja väri-/lyijykynä
5. Kuvat voi oikeastaan lähettää minulle, joko PM:nä tai sähköpostilla osoitteeseen teemu.lamminmaki@kolumbus.fi
Minä järjestän ne kategorioittain ja lähetän ne sitten eteenpäin.
. Muista kertoa mihin kategoriaan työsi kuuluu.
7. Aikaa kaksi viikkoa

Ja siis se viimeisen mahdollisuuden päivämäärä on 30.5, jos ei ihmiset jaksa itse laskea 16 + 14... - David

Edited by David.A.Mage on 23.5.2002 21:51

muumuu
17.5.2002, 14:35:00
kysyn nyt siis vielä kerran,mallista saa katsoa vaiko ei?

Xeemu
17.5.2002, 15:36:46
Kovan harkinnan jälkeen päädyin siihen, että mallia EI saa katsoa. Sorry.

muumuu
17.5.2002, 16:25:20
okei.
mutta, entä saako katsoa esim vaatteiden värin tietylle henkilölle tai vähän ottaa jotain suuntaa asennolle?
(oki, tää menee kyllä pilkun nussimiseks/viilaamiseks.....)

Mikoto
17.5.2002, 16:41:51
Mistä sen tietää, onko mallia käytetty?  Täysi kopiointi nyt on varmaan kiellettyä, mutta mistäs tiiät, jos vaikka kattoo jonku käden mallista?

Dagger
17.5.2002, 16:48:13
Originally posted by Xeemu @ 17.5.2002 16:36
Geeh.. Minä vain nyt kysyn että miten sinä sitä vahdit? Minulle on ainakin väistämätöntä että katson peilistä/puuakasta mittasuhteita... :P

muumuu
17.5.2002, 17:05:20
Originally posted by dagger @ 17.5.2002 17:48

Originally posted by Xeemu @ 17.5.2002 16:36
Geeh.. Minä vain nyt kysyn että miten sinä sitä vahdit? Minulle on ainakin väistämätöntä että katson peilistä/puuakasta mittasuhteita... :P
nii just :P
/me aikoo hankkia sen puuakkelin JA ukkelin,jospa vaikka töiden laatu paranisi hiukan :D
kannattasi muute laittaa MYÖS PÄIVÄMÄÄRÄ millon kisa on ohi, koska kaikki ei välttämättä jaksa laskee tota päivämäärä,esmes min :P

Gabriel
17.5.2002, 17:13:28
Jos tämä on piirustuskilpailu #2, niin sen edeltäjä on Rixun piirustuskilpailu.

Kysynkin vaan, että jos tämä on uusi piirustuskilpailu, niin miksi ihmeessä oli sääntöjä muutettava? Ei se enää ole sama asia.

metalmiku
17.5.2002, 17:32:07
Minusta kopioimis kielto koskee piirrettyjen töiden kopioimista.En usko että se tarkoittaa peilistä mallia ottamista,tai että katsoo jostain vaikka elloksen kuvastosta miten vaatteiden rypytys menee.Se ei haittaa luovuutta.

Tuskimpa Elloksen tai Anttilan kuvastoista löytyy mitään "scifi-" tai "fantasia vaatteita"...no en tiedä tuosta fantasiasta anttilan alusvaate kuvastoista joidenkin kohdalla...öhömmm..

Gabriel: tämä otsake "Grafiikkakilpailu #2 " tuli siitä,että xeemulla oli jo otsikko "Grafiikkakilpalu",,..ja tämä on jatkoa sille aiheelle...

Edited by metalmiku on 17.5.2002 18:38

David A. Mage
17.5.2002, 19:20:35
Hmm... Tulikin mieleeni, kun tässä työstän tekelettäni, että saako kuvaa vaihtaa sitten myöhemmin, jos saisi vaikka aikaan luultavasti paremman pisteenkerääjän..? Sillä muuten saattaisi käydä ärsyttämään jos kävisi niin, että saakin puolihuolimattoman sutun pistettyä kilpailuun, eikä viimeisteltyä teosta.. Ja saako tehdä useampia kuin yhden piiroksen, sillä joistakin olisi hauskaa pistää teos useampiin kategorioihin, kuin yhteen. (Ja siis en tarkoita sitä, että olisi sama kuva eri alueilla, vaan jokaiseen kategoriaan, johon pistää tekeleensä, oma kuvansa...) (Ja myöskään tuo ei saata minun osaltani toteutua, mutta silti se ehkä saattaisi luultavasti olla tältä taholta mahdollistakin.. (Hmm.. Ehkä, saattaisi, luultavasti, jne. Kuulostaa todella varmalta.. :P ))

No eikö olisi paljon järkevämpää odottaa melkein kilpailun loppuun ennenkuin lähettää valmiin teoksen? Tekee vaikka useamman työn ja ottaa niistä parhaimman niin ei tarvitsisi turhaan vaihdella ehdokkaitaan? -Pinchi

No niin minä yleensä teenkin, mutta muuten vain varmuuden vuoksi pistin tämän.. (Kaiken lisäksi pahasti vaikuttaa siltä, etten edes saanut tähän kilpailuun minkäänlaista työtä valmiiksi... :eh: Sentään vaikuttaa siltä, ettei tätä kilpailua saada lainkaan päätökseen... Pitää varmaan kohtsillään pistää Rixulle jonkinlaista vihjettä uudesta kilpailusta..)

Edited by David.A.Mage on 03.6.2002 21:24

Potri
17.5.2002, 19:36:54
Originally posted by metalmiku @ 17.5.2002 18:32
Gabriel: tämä otsake "Grafiikkakilpailu #2 " tuli siitä,että xeemulla oli jo otsikko "Grafiikkakilpalu",,..ja tämä on jatkoa sille aiheelle...
Tämän aiheen nimi oli alunperin Grafiikkakilpailu 2, mutta minä muutin sen Grafiikkakilpailu #2. Viittaamaan siis siihen, että tämä on toinen täällä järjestetty kisa. (tosin aikaisemminkin oli yksi kilpailu, mutta se oli löyhästi hoildettu, eikä äänestyksiä koskaan pidetty)

Ja työtä, kaiken reiluuden nimissä, varmaan saa vaihtaa. Siis tietenkin ennen äänestystä. =/
Myös osallistuminen jokaiseen katekoriaan pitäisi sallia, sillä niitähän voi ajatella erillisinä kilpailuina. Ja pitäähän ihmisille antaa mahdollisuus ottaa kunnon murskavoitto (voittaa kaikki kolme kilpailua), pelkän voiton sijaan. :)

Ai niin... Nuo kokosäännöt ovat vähän epäselviä. Eihän internetissä ole sellaisia kokoja kuin A4. Jokuhan saattaisi vetää paperilla A4 kokoisen työnsä vaikka 3000x3000 pikseliseksi. Myös tuo 500x500 raja saattaa olla aika pieni joillekkin GC töille. Parempi raja olisi ehkä 1000x1000 px.

Et olisi Xeemu kiirehtinyt tämän uuden topicin kanssa, kun nämä säännöt eivät ole vielä läheskään selvät. :P

Edited by Potri on 17.5.2002 20:45

Jackal von ÖRF
17.5.2002, 23:27:15
Originally posted by Potri @ 17.5.2002 20:36
Ai niin... Nuo kokosäännöt ovat vähän epäselviä. Eihän internetissä ole sellaisia kokoja kuin A4. Jokuhan saattaisi vetää paperilla A4 kokoisen työnsä vaikka 3000x3000 pikseliseksi. Myös tuo 500x500 raja saattaa olla aika pieni joillekkin GC töille. Parempi raja olisi ehkä 1000x1000 px.
Koon pitää olla riittävä, jotta sitä voisi pienentää. A4-paperi sisältää enemmän informaatiota kuin 10k*10k pikselin kuva. Skannaus suoritetaan niin hyvällä laadulla kuin skannerista lähtee, minkä jälkeen kuvaa pienennetään nettiä varten. Esimerkiksi tämän kuvan (http://lone-wolf.dns2go.com/gallery/view_photo.php?set_albumName=jackal&id=020323_Im_sorry) skannasin aikoinaan 720 dpi:nä 5944x8372 kokoon (JPEG-muodossa 16,5Mt), mistä oli hyvä pienentää.

Xeemu
18.5.2002, 8:23:41
Originally posted by Potri @ 17.5.2002 20:36
Tuo A4 on lyijy-/puuväreillä tehdyille. Ja minun mielestäni 500x500 on tarpeeksi iso.

Moguta
18.5.2002, 20:52:32
Entäpä kun puhutaan lyiju/puuväriluokasta... Mihin kuuluu maalaukset? Vai eikö akvarelleilla saa osallistua?

Olisi mielestäni reilua määrittää tuo osallistumisaika VASTA kun kaikki säännöt ovat selvät... Sillä muuten voi joku lähettää työn, joka alkuvaiheessa sallittiin, mutta myöhemmin kiellettiin jne...

muumuu
18.5.2002, 20:59:09
moguta, i agree.
eiköhän nyt stopata tää kisa ja mietitä säännöt KUNNOLLISIKSI ja sitten määrätään aika sun muut jutut?

Edited by vivi89 on 18.5.2002 21:59

esuteru
19.5.2002, 13:13:41
Originally posted by Moguta @ 18.5.2002 21:52
Entäpä kun puhutaan lyiju/puuväriluokasta... Mihin kuuluu maalaukset? Vai eikö akvarelleilla saa osallistua?

Olisi mielestäni reilua määrittää tuo osallistumisaika VASTA kun kaikki säännöt ovat selvät... Sillä muuten voi joku lähettää työn, joka alkuvaiheessa sallittiin, mutta myöhemmin kiellettiin jne...
Maalaukset kuuluvat luokkaan väri/lyijykynä-tiedän koska mainitsin siitä aiemmin,
mutta tosiaan,tuohon voisi laitttaa ainakin päivämäärän milloin
kilpailu päättyy,kaksi viikkoa ei sano paljoa-no asnoo,mutta silti...

Dagger
23.5.2002, 17:01:41
Originally posted by esuteru @ 19.5.2002 14:13
kaksi viikkoa ei sano paljoa-no asnoo,mutta silti...
Umm.. Minäkään en oikein ymmärtänyt että mikä päivä se kuva pitää viimeistään lähettää (taidan kyllä toistaa, mutta kuitenkin). Kaksi viikkoa ei ole mikään päivämäärä.

Pitää varmaan editoida tuonne se päivämäärä, kerta tällaisia tulee.. Eli siis jos en ole ihan pihalla matematiikasta, niin viimeinen mahdollisuus on 30.5.2002 - David.A.Mage

Edited by David.A.Mage on 23.5.2002 21:47

Adeíron
3.6.2002, 12:44:42
Onko tämä kisa nyt aivan kuollut ja kuopattu vai tapahtuuko jotain jossain? Jos kisan järjestänyt tyyppi ei ala tehdä kohta puoliin jotain mainittavaa asian hyväksi, niin voitaisiin ehkä miettiä uuden kilpailun pystyttämistä, vai?

muumuu
3.6.2002, 14:16:12
luulisin että tämä on kuollut ja kuopattu, Adeíron.
Ellei sitten Xeemu tee jotain asian hyväksi....

Jos ei tämä herra Xeemu pian näytä naamaansa, niin tämä lyödään kiinni. Sen kyllä voisi tehdä nytkin.. Voitte kysyä uutta kilpailua vaikka Rixulta, tai jos hän ei ehdi.. niin vaikka minä tai joku muu grafiikkan mode voi ehkä tehdä sen. -Dagg

Edited by dagger on 03.6.2002 17:05

Adeíron
3.6.2002, 14:35:46
No tuotanuin.. Ei kenelläkään riittäisi viitseliäisyys uuden grafiikkakilpailun pystyttämiseen? Siitä edellisestä kun on kuitenkin jo vähän aikaa. Jaksaisiko vaikkapa Rixu taas vaivautua?

Neruru
5.6.2002, 10:13:53
Nyt on aika kuopata Xeemu kilpailun mukana. Pystyttäkää joku kiltti uusi kilpailu.