PDA

View Full Version : Pisin leffalippujen jonotus aikasi?

psaijai
13.9.2002, 22:14:41
Olihan tästä sit pakko pistää topic pystyyn. :D Eli mikä on pisin aika jonka olet viettänyt elokuvateatterin ovella tai sinne suuntaavassa jonossa jonottamassa johonkin elokuvaan lippua/lippuja?

Mulla kyseinen ennätys tuli tänään kun olin jonottamassa miittiin lähtiöille Spirited Away leffan lippuja 5h 30min ajan. Jono kiersi Bio Rex elokuvateatterin lipun myynistä lasipalatsin ja foorumin väliin. Aikaa tähän matkaan tosiaankin kului 5h 30min ja siinä aina sitten muitten jonottajien kanssa laskettiin aina tunteja kun sellainen tuli täyteen mutta lopulta onnistuin saamaan tarvittavan määrän lippuja joten ei sitä turhaan jonotettu. :)

Ceassa
14.9.2002, 10:48:10
Seisoskelimme kaverini kanssa paikallisen elokuvateatterin edessä pauttiarallaa neljä tuntia, kun Sormusten Herra viimeinkin eksyi tänne umpikorpeen viime helmikuussa. Elokuva alkoi seitsemältä, ja me linnoittauduimme teatterin ovien eteen jo hieman jälkeen kolmen, ihan vaan kaiken varalta. Seuraavat jonottajat saapuivatkin sitten vartin yli kuusi. ;D

nox
14.9.2002, 13:53:30
Varmaan sellaiset 5min koska yleensä tilaan liput etukäteen puhelimella. Mutta kyllä puhelimessa on roikuttu parhaimmillaan varmaan 30min. Finnkinon loistava systeemi laittaa VAIN yksi lippujen varausnumero kaikille suomen elokuvateattereille.

Potri
14.9.2002, 14:03:34
Ehkä jotain kymmenen minsaa, sillä en ole mihinkään ensi-illan näytöksiin jonottanut. Typerää sellainen, sillä tuleehan se elokuva huomennakin ja liput saa yleensä, vaikka olisikin tullut monia minuutteja kassan avaamisen jälkeen. Tietenkin jos haluaa muiden ihmisten kanssa lähteä "telttailemaan"...

PS2:en ensijulkaisun olisi ollut toki sellainen missä olisin halunnut olla jonottamassa, mutta ei ollut silloin rahoja siihen... :(

Nightblade
14.9.2002, 14:23:06
Star Wars kakkosen lippuja ostellessani odotin noin 30 min, vaikka leffa oli tullut ensi-iltaan toissapäivänä. Kyllä se odotus sitten kannatti, kun sai vielä Marssin kaupan päälle. Ja silloin kun pokemonit olivat vielä "in", jonotin kahden kaverin kanssa Mewiä tennispalatsista ainakin 1h 30 min.

Riku-
27.9.2002, 8:27:27
Nyt minä vetäisen kultaa tässä 'kisassa'. Jonotin tyttöystäväni kanssa Star Wars: Episode II:n lippuja kokonaista kolme päivää, eli paikalle tulin perjantaina klo 7, ja liput tulivat myyntiin maanantaina klo 8.

LotR:iin jonotin viisi tai kuusi tuntia. TTT:hen pitäisi jonottaa suunnitelmien mukaan yön yli.

psaijai
27.9.2002, 9:49:50
Tuo menee jo hulluuden puolelle. ;D Olitteko siis koko viikonlopun jossain teatterin ovien edessä makuupusseissa vai missä?

The death Magic
27.9.2002, 10:08:29
Jaa taidettiin veljemme kanssa odottaa kerran jopa ruhtinaalliset 5-10 minuuttia elokuvalipun ostoon. Yksi hyvä puoli on näissä pikkukylien elokuvateattereissa. Ei tarvitse odottaa. :P

Ja tuo 5-10min pätee kaikkiin näkemiinin elokuviin.

marvin
27.9.2002, 11:56:26
Niin en minäkään mitään pituus-ennätyksiä ole jonottamislla tehnyt kun Brain Powerin tavoin tilaan liput yleensä puhelimitse. Ei sekään tietty tarkoita että pääsi jonoja pakoon, mutta mielummin sitä istuskelee kotona lämpimässä puhe-elin kourassa kun ulkona nyhjöttämässä. Ja jos joudun jonottelemaan, niin lyön luurin korvaan muutaman ärräpään kera ja soitan muutaman min. päästä uudestaan. Mutta tapansa kullakin... Kieltämättä tuo Rikun tapa osoittaa jo todellista fanaattisuutta elokuvaa kohtaan! :D

K-chan
27.9.2002, 19:05:03
Spirited Away lippuja jonotimme kavereiden kanssa kolmisen tuntia ja neljäkymmentä minuuttia. Se oli tuskaa ;) Jono todella kiersi Foorumin edestä aina bussiaseman taakse. Onneksi huomasimme muutamia toisia kavereitamme jonon kärjessä ja pingoimme sinne niin lujaa kuin jaksoimme.

Olihan se tietysti väärin muita kohtaan, mutta kuka väittää ettei ole joskus tehnyt jotakin itsekästä tai muita ajattelematonta? Liput saatiin ja ne todella olivat kaiken arvoiset..parempaa animea en ole nähnyt aikoihin!!

Toinen kerta oli sitten kaksi tuntia viime jouluna, kun olimme menossa Lord of the ringsiä katsomaan (jo kolmatta kertaa ;D ) Tapaninpäivänä kaikki ihmiset olivat keksineet lähteä leffaan ja siellä me sitten seisoimme ja odotimme lippuja.

R'lyeh
27.9.2002, 19:15:00
Mitä iloa on edes jonottaa jotain vaivaisia elokuvalippuja, ei voi olla niin kiire päästä jotain elokuvaa näkemään. Kerran "vahingossa" tuli jonotettua sellaiset 20min Titanicia katsomaan, äiti kun oli päättänyt että mennään katsomaan sitä porukalla. Ikinä en ole meidän tuppukylän elokuvateatteria nähnyt niin täynnä.

Ensi-iltalippuja LotRiin ei tarvinnut edes jonottaa, kävelin vaan teatterille ja ostin liput, ei ketään ihmisiä mailla eikä halmeilla. Pikkukylässä on kivaa juu.

Roakel
27.9.2002, 19:23:44
Tuli vain mieleen taru sormusten herraa jota jonotin tunnin, olihan se vähän pitkästyttävä, mutta olihan siinä odotettavissa pitkä elokuva.
Muistan myös jonottaneeni 15 minuuttia star wars I ensi iltaan.

blind
1.10.2002, 10:08:02
Veikkaisin että maksimissaan noin 10min, kun oltiin ostamassa lippuja LOTRiin tennsipalatsissa. Muutoin on päässyt suoraan kassalle ja siitä saliin.

Tordragon
1.10.2002, 10:28:48
Tjoop, kyllä se taitaa tuon Aivovoiman ohella olla se 5 minuuttia, ja varmaan puhelimessa myös. En minä ikinä ole ymmärtänyt koko ensi-iltajuttua. Tai sitä, että miksi siellä pitää olla aivan pakolla. SW episodi ykkösen katsoin ensimmäistä kertaa Canal+:lta ja Taru Sormusten Herrastakin kävin katsomassa vasta myöhään, kun ei pelkoa sen poislähtemisestä teattereista ollut.

Kuten sanottu, en vain ymmärrä koko jonotusmeininkiä. Jos olisin lippuja hommaamassa ja huomaisisin, että pitääkin jonottaa, niin kävelisin vain pois ja menisin kuluttamaan aikaani johonkin muuhun, ellei se nyt aivan viimeinen esitys ole ja sitä rataa. Tosin, PS2 pelit varaan aina ja olen ne aina hakemassa saman tien kun ne ilmestyvät, jos siis sellaista olen odottanut, mutta tässäkään tapauksessa ei pahemmin jonoteta. Ei sillä, kyllähän tässä maailmassa aikaa riittää, mutta minulle se on vain hukkaan heitettyä sellaista. Kyllä minä silti ymmärrän tuon fanituksen sivuilmiön, eli jonottamisen.

Fanikulttuurin aikaansaannos, tai vain kärsivällisten ihmisten toimintaa. Ei minun juttuni.

Arwie
1.10.2002, 15:15:07
Ohhoh, kyllä täällä muutama aika hurja luku on. Oma pisin jonotusaikani taisi tapahtua Norjassa, kun kävin katsomassa Muumion. Jono riitti noin kolmeksi ja puoleksi tunniksi. Yleensä kuitenkin, jos näyttää siltä että joudun odottamaan enemmän kuin puoli tuntia, käännyn ja lähden suosiolla takaisin kotiin. Tavallisesti ei tarvitse edes jonottaa ollenkaan vaan ostaa lippu ja marssia suoraan saliin ja jos pitääkin, niin 5-15 min. Tässä tulee kuitenkin muutama poikkeus. Kemi on onneksi niin pieni paikka, että täällä mitään mielettömiä ruuhkia harvemmin on. Tänä- ja viimevuonna niitä on kyllä ollut tavallista enemmän, mutta lehdessä lukikin aikoinaan että vuoden 2001 Kemin elokuvateatteritilastoissa on ollut ennätysmäärä kävijöitä.

Titanic, kaksi ja puoli tuntia, vaikka olikin viimeisiä näytöksiä.

Viime vuonna kun kävin katsomassa Tomb Raiderin, kävin kaupungilla aikaisemmin ja ostin samalla lipun, noin viittä tuntia ennen elokuvan alkua. Onneksi, sillä kahta tuntia myöhemmin ohi mennessäni lippukassan jono oli kilometrien pituinen.

Muumion paluussa ja Hämähäkkimiehessä sain myös odottaa aika kauan, mutta molemmissa tapauksissa kyseessä olikin koko Suomen ensi-ilta ja molemmat vielä aika kovan luokan lippukassamagneetteja, jonottaminen kesti jotain 2 tuntia tjsp.

Taru Sormusten Herrasta kävin katsomassa ihan viimeisenä päivänä hetkellisestä tekemisen puutteesta ja päähänpistosta, ja silloinkin jonoa riitti noin tunniksi.

Chang
1.10.2002, 16:14:13
Oliskohan jotain 3 tuntia odottelin elokuva teatterissa tuota Star Wars episode1! Ja porukkaa lappasi tulemaan jotain tuntia myöhemmin oikein urakalla. TSH odoteltiin jotain tunnin ettei liian kauan.

Lazba
2.10.2002, 18:15:17
Originally posted by psaijai

Mulla kyseinen ennätys tuli tänään kun olin jonottamassa miittiin lähtiöille Spirited Away leffan lippuja 5h 30min ajan. Jono kiersi Bio Rex elokuvateatterin lipun myynistä lasipalatsin ja foorumin väliin. Aikaa tähän matkaan tosiaankin kului 5h 30min ja siinä aina sitten muitten jonottajien kanssa laskettiin aina tunteja kun sellainen tuli täyteen mutta lopulta onnistuin saamaan tarvittavan määrän lippuja joten ei sitä turhaan jonotettu. :)

Hauskaa sikäli, että ensimmäinen jonossa saapui jonottamaan vähän alle kaksi tuntia ennen kassojen avausta ja sai vielä ilmaisen sarjakortin (kymmenen seuraavaa saivat yhden ilmaisen lipun). Jotkut taas sitten joutuvat odottamaan yli viisi tuntia... ;D

FantasyManIX
2.10.2002, 18:29:25
Lähin elokuvateatteri sattuu olemaan pienessä kaupungissa nimeltä Savonlinna ja siellä ei tarvitse odotella kovinkaan pitkään.
Olen jotain 5-15 min joutunut odottamaan lipun saantia.

Riku-
4.10.2002, 8:12:43
Originally posted by psaijai
Tuo menee jo hulluuden puolelle. ;D Olitteko siis koko viikonlopun jossain teatterin ovien edessä makuupusseissa vai missä?
Meillä oli sellainen pieni, oranssi teltta. Päästiinpä ainakin uutisiin ja muutamaan lehteenkin.

Jonotuksessahan ei ole kyse vain lippujen saamisessa, nehän saa muutenkin helposti. Mukavinta siinä on toisten, samanhenkisten immeisten tapaaminen. Jonottaminen oli oikein mukavaa, kun sai pelailla uusien tuttavien kanssa Star Wars Trivial Pursuitia klo 3 yöllä Helsingin sydänkeskustassa. Kunpa jo tulisi seuraava jono... :rolleyes:

Minua saa tulla tervehtimään joulukuun alussa TTT-jonoon Plevnalla. Olen siellä yön yli.

urho
4.10.2002, 12:17:08
Pisin aika odotellessa on tainut olla sellaiset vajaat 15min. Se kertoo jo tämän paikan elokuvateatterista yhtä ja toista :D

Elokuva oli sitten vielä Taru Sormusten Herrasta Ensi-illassa :)

ksms
6.10.2002, 0:40:45
tjaa star warseja on tullut sellaisen tunnin pari jonoteltua
onhan se sinänsä ihan mukavaa seisoskelua :P

Leviathan
10.10.2002, 7:46:13
0-5min yleensä lippukassa on ilman jonoa.....Tosin me aina olemme kaverini kanssa vain joku 1h aikasemmin kun elokuva alkaa, ja sitä yleensä ihmettelemme että kuinka ei ole väkeä juuri missään. Hyvä tuuri :D

Sonya
10.10.2002, 9:47:09
Pisin aika mitä olen joutunut odottelemaan, on ollut jotakin 30 minuuttia... olin kaverin kanssa silloin menossa katsomaan Jurassic park III:sta.. oli kyllä aika pitkä jono.. ainakin minun silmissäni!

Chastity Rowan
11.10.2002, 18:44:06
Sormusten herran uusinta näytökseen ei ollut paljon porukkaa, mutta sai sinne jonottaa jotain puoli tuntia että ovet aukes ja minä vielä oli jonon häntä päässä. mutta pääsin kuin pääsinkin sisään teatteriin ja omalle "niin sanotulle" vakiopaikalle. Niin se elokuva tuli katottua ja saman tien ostin sen omaksi kun se tuli kauppoihin.

Nimimerkillinen
25.4.2005, 15:33:27
Kuninkaan paluuta tuli jonoteltua tuo 16 päivää, joista tosin vain 5 vain yövyin paikanpäällä.
Episode 3 tiedossa 6.5, sinne aikeissa jonotella viikko. Ehm, kröhöm.

Ja niin, elokuviin jonotus eli Line Party saattaa kuulostaa ensi-assosiaationa tylsältä, mutta on lähes poikkeuksetta erittäin hauska ja mukava tapahtuma, kunhan porukkaa on paljolti mukana.

Thalassa
25.4.2005, 18:27:40
Joskus muksuna olen jonottanut veikkani ja äitini kanssa lähemmäs 30min erääseen piirroselokuvaan. Omien muistikuvieni mukaan tuo kyseinen elokuva oli joko Pokémon tai joku Disneyn Tarzan tms...

Kuitenkin, nykyisin olen tuollaisilta tappavan pitkiltä ja tylsiltä jonotushetkiltä säästynyt, kun olen aina varannut liput etukäteen. Kaikissa elokuvissa ei tämäkään toimi. Näistä esimerkkinä THS:t. :eh:

Feamor
26.4.2005, 8:23:43
Eipä oo tullu turhan kauaa jonotettua mihinkään leffaan, tosin Ocean's twelween tuli venattua joku 15min ja leffa alko 20min päästä!
Taidettiin kaverin kanssa saada jotkut vikat liput just. Päästiin hemmetin huonoille paikoille, tokan ja kolmannen rivin vikoille paikoille. :P

Riku
26.4.2005, 10:54:42
Jokaista Sormusten Herra-elokuvaa varten menin entisen velipuoleni kanssa jonottamaan teatterin eteen kuutisen tuntia aikaisemmin ovien aukeamista. Kyllähän meitä tuijotettiin, kaksi nuorta ihmistä istuvat siellä termospullo ja pikaruokaa mukanaan, taisimme pikemminkin näyttää pummeilta :) Mutta kyseiset elokuvat olivat tuollaisen vaivan arvoista, noin nelisen tuntia ennen ovien aukeamista alkoi ilmestyä lisää ihmisiä jonottamaan innokkaina.

Muistan Kuninkaan paluun-elokuvaa jonottaessa muutaman tytön sanat vähän ennen ovien aukeamista : "Ei ole reilua, nuo kaksi tyyppiä vievät taas parhaimmat paikat!", siinä sitten yritin välttää totaalista nauruun repeämistä :P

Melkein offtopickia, minulla kun oli lippu jo ennaltaan jokaiseen kolmeen ensi-iltaan, joten jonotin vain teatterisaliin ;)

Mutta samaa linjaa jatketaan:
Avril Lavigne on tulossa Hartwall-areenaan konsertoimaan, joten kahden kaverini kanssa true-faneinena menemme jonottamaan jo päivää aikaisemmin parhaita paikkoja varten, luultavasti yövymme kadulla kahvin ja pikaruoan voimalla.

Juste
26.4.2005, 11:07:46
Muistaakseni ikinä en ole odottanut lippuja varmaan 5 minuuttia kauempaa. Asun tosin täällä Vammalassa jossa ei asukkaitakaan ole kuin ehkä 15000, ja niistä ei juuri kukaan käy usein elokuvia katsomassa. En pä käy usein kyllä itsekään, mutta silloin kun tulee käytyä, niin meen puoli tuntia ennen leffan alkua paikalla, ja saan aina lipun melkein heti.

Nyarlathotep
26.4.2005, 14:41:52
Jos tarkkaan muistelen, niin olen jonottanut Harry Potter ja Salaisuuksien kammio-elokuvaan lippuja hieman yli puoli tuntia. Olin aivan jonon perällä ja kun vihdoin pääsin ostamaan lippuja, niin kappas vain. Ne olivat loppu. Silloin otti päähän. Varsinkin kun edelläni ollut jonottaja sai juuri viimeisen lipun. Menin sitten seuraavana päivänä katsomaan sen ja jonottaessa meni vain n. 5 minuuttia.

En koskaan varaa lippuja etukäteen, joten kerran minäkin olen jonottanut useita tunteja. Kyseinen elokuva, mihin jonotin lippuja oli Spiderman 2-elokuvan ensi-ilta. Menin jonottamaan ovien eteen kaverini kanssa 2,5 tuntia ennen leffan alkua, koska halusimme varmistaa, että olimme ensimmäisiä ja saisimme parhaat paikat. Odotus palkittiin ja saimme paikat eturivistä.

huru-ukko
26.4.2005, 15:18:23
Pisin jonotusaika on tainnut olla 5 min, kun en ikinä mene ensi-iltoihin vaan odottelen aina viikon ennen kuin menen katsomaan leffaa, jolloinka ei ole paljon tarvetta jonottaa.

Fenrir^
28.4.2005, 18:31:51
Itse jonotin TSH Sormuksen ritarit leffan lippuja Turun kinopalatsin edessä vähän yli 3h joten ei kamalan kauaa mutta kyllä siellä oli todella kylmä. :D

Kaikukoppa
28.4.2005, 19:15:53
Tuli odotettuu jotain 12H tähä Star Wars Episodi2 :P
mutta oli sen arvoista........ makupussi ja jotain syötävää... kyllä se siitä

Daretec.Z
28.4.2005, 20:05:13
pisin jonotus aikani on 4-5 tuntia...jonotin sitä spider-man2 leffaan... :eh:

Prometheus
29.4.2005, 21:11:05
Pisin jonotusaika on ollut Sormusten ritareiden lippuja ostellessa. Jonotimme jotain 20 minuuttia, ja senkin vain siksi, että tulimme vahingossa niin aikaisin paikalle, ettei lipunmyynti ollut vielä edes alkanut.

Yritän välttää parhaani mukaan ruuhkia.

*Lukko* koska ketään ei oikeasti kiinnosta.