View Full Version : Puzzle Quest: Challenge of the Warlords
LizzieFox
14.1.2008, 18:32:22
Eiköhän tästä pelistä ole jo tarpeeksi höpötelty kaikissa muissa ketjuissa jotenka hyvä aika perustaa pelille ihan omansa. :)
Eilettäin sitten innostuin ja repäisin kiiltävät muovit auki uuden pelini päältä. Kun sain pelin päälle tuli heti hyvä fiilis, saisin valita hahmoni druidista, ritarista, soturi sta ja velhosta. Lisäksi hahmoja joista valita on yhteensä 8 kumpaakin sukupuolta. YES! Itse valitsin sen söpön, vihreätukkaisen velho-tytön. Kun hahmo on valittu peli alkaa. Minulla tuli ensimmäisenä mieleen sen jälkeen että "Tämähän on kuin Heroes!" Pelissä pitää kerätä rahaa kasvattaakseen linnaansa sekä ostaakseen uusia varusteita hahmolleen. Taistelut pelissä ovatkin sitten vähän erilaisempia mihin olen tottunut. Tai noh, Pyuo popissa samantapaista meinikiä, söpöydellä varustettuna. Huom huom jos joku vaikka haluaa koettaa. Taistelut käydään liikuttamalla omalla vuorollaan yhtä kiveä niin että vierekkäiset kivet olsiivat samanvärisiä. Jos saa kolme tai enemmän samanväristä vierekkäin se saa hahmon taikoja kasvamaan. Taisteluissa on kivien tavoin rahaa ja kokemuspisteitä joita voi myöskin kerätä. Taistelussa on pääkalloja jotka aiheuttavat suoraa vahinkoa vastukselle.
Voin sanoa että on ollut huimaa vaikka en olekkaan edennyt huimasti eteenpäin. Vastustajat tuntuvat olevan älyttömän voimakkaita ja kuolla kupsahdan aian ennen kun olen saanu theidän energioitaan edes alle viiden seitsemästä kymmenestä. Tässä riittääkkin pähkinää pidemmäksi aikaa ihan varmasti.
Kreifi
14.1.2008, 19:58:18
Mitä vaikutusta sillä on minkä hahmon valitsee alussa?
Taistelusysteemistä voisi vielä mainita sen verran, että kun saa neljä tai enemmän samanväristä palloa räjäytettyä, niin saa siirtää udelleen. Myöskin erilaiset combot ovat 1) hiton tehokkaita 2) mahdollisia. :P
Ja jos jotain negatiivista pelistä pitää sanoa sen tärkeimmän ominaisuuden suhteen, niin puzzle-osuus, vaikka onkin hyvä, missasi kyllä potentiaaliaan. Aika klassinen tuon tyyppinen peli, joskin loitsut tuovat lisämaustetta.
LizzieFox
14.1.2008, 21:17:29
Mitä vaikutusta sillä on minkä hahmon valitsee alussa?Hahmon valinta vaikuttaa siihen että minkälaisia taitoja ja taikoja hahmo osaa. Itse en kyllä ole vielä kovin selvillä noista koska tuntuu että häviän joka ikisen taistelun jonka käyn. Tai siis ei tunnu, vaan niin on. :D Kokemuspisteitä on kertynyt jonkin verran ja leveleitä muistaakseni seitsämän. En osaa käyttää saamiani kokemuspisteitä järkevästi ikinä koska en vaan osaa ottaa niisät oikein mitään irti vielä.
Kyseinen peli on ainakin PSP:lle sekä kuulemma (ehkä) ladattavana XBox360:lle.
Tuosta tuli mieleen, että pelissä on hieno systeemi. Vaikka häviät taistelun, saat pitää siinä keräämäsi expan, mikä tarkoittaa, että jumiin ei voi jäädä, sillä työllä ja yrittämisellä vastustajan pääsee läpi ennemmin tai myöhemmin.
LizzieFox
18.1.2008, 19:45:32
No ni no ni! Nyt meikä vasta käsitti tuon taistelu systeemin. Eihän poikakaverin tarvinnut kun ottaa pelini käsiinsä ja hän heti tajusi miten rökittää vastustaja. Siis heti! Ja minulta kesti tuon tajuamiseen aikaa.. Päiviä! Enkä varmana olisi tajunnut sietä vielä muutamaan päiväänkään ilman hänen opastustaan. Mi stupiiiid.
Nyt olen päässyt etiäpäin ja kivaa on! Meinaan parin tunnin pelaamisen jälkeen alkoi hiukan ottaa päähän kun en edennyt pelissä enää yhtään mihinkään ja Kaikki ovat niin hehkuttaneet sitä. Minäkin olin uskonu tjok aikisen hyvän puheen kyseisestä pelistä. Enkä saanut siitä oikein mitänä muuta irti kun vähän kokemuspisteitä ja rahaa. utta nyt.. Nyt on oikein hyvät fiilikset Puzzle Questista. <3
Onhan se ensin hauska mutta käy kuivaksi ja turhauttavaksi loppua kohden. Esimerkiksi jos haluat oppia uuden taian, pitää ensin tappaa kyseisen hirviö kolme kertaa, Main Questissa tai ei, sitten voi pyydystää sen Main Questissa. Mutta taikaa opetellessa pitää tietty määrä pallukoita saada kokoon ja vaikeimmissa taioissa siinä kestää kauan. Ei kovin vaikeaa mutta jos ei enää löydy pareja niin peli loppuu ja pitää uudestaan yrittää niitä kaikkia pallukoita kerätä taas. Ja tässä vaiheessa yleensä vaihtuu peli heti. Lisäksi AI on paikoittain liian ylivoimainen. Vastustaja saa 4 tai 5 sarjoja koko ajan sitten onkin jo taistelu loppunut. Ja loppupäässä kun yrittää mennä johonkin kauas niin pakostakin tulee vastustaja ja tämä välillä tympii. Jotkut tykkää jotkut ei, itse kuulun ei pitäviin.
Vinkkinä että kannattaa aloittaa joko Warriorina tai Druidina. Kaksi parhainta omasta mielestä.
Onhan se ensin hauska mutta käy kuivaksi ja turhauttavaksi loppua kohden. Esimerkiksi jos haluat oppia uuden taian, pitää ensin tappaa kyseisen hirviö kolme kertaa, Main Questissa tai ei, sitten voi pyydystää sen Main Questissa. Mutta taikaa opetellessa pitää tietty määrä pallukoita saada kokoon ja vaikeimmissa taioissa siinä kestää kauan. Ei kovin vaikeaa mutta jos ei enää löydy pareja niin peli loppuu ja pitää uudestaan yrittää niitä kaikkia pallukoita kerätä taas. Ja tässä vaiheessa yleensä vaihtuu peli heti. Lisäksi AI on paikoittain liian ylivoimainen. Vastustaja saa 4 tai 5 sarjoja koko ajan sitten onkin jo taistelu loppunut. Ja loppupäässä kun yrittää mennä johonkin kauas niin pakostakin tulee vastustaja ja tämä välillä tympii. Jotkut tykkää jotkut ei, itse kuulun ei pitäviin.
Vinkkinä että kannattaa aloittaa joko Warriorina tai Druidina. Kaksi parhainta omasta mielestä.
Peli on ihan mahtava ja olen pelannut sen kaksi kertaa läpi eri hahmoilla max levelisiksi. Warriorilla ja Druidilla pelasin. Warrior vei kyllä voiton, kun loppu puolella saa taian, joka muuttaa pelilaudalla olevista kivistä punaisiksi sen verran kuin itsellä on puolet punaista manaa. Sitten vetää toisen taian(nimiä en muista), joka menettää vihulta niin paljon energiaa kun on kentällä punaisia kiviä -> jumalattomasti damagea. Voitin tämän avulla viimeisen bossin kolmessa vuorossa täysillä enkoilla, nice. Sitten kun vielä teki Rune-kivien avulla itselle parhaat aseet hyvillä atribuuteilla, jolloin heti vuoron alussa oli ~50 punaista manaa, niin johan alko peli nopeutua :D
Peli on alussa aika hankala, mutta vähän aikaa alun jälkeen se muuttuu naurettavan helpoksi ja AI:t ylivoimaisia? Ja mitä meinaat, että vastustaja saa 4-5 sarjoja koko ajan? Yhtä hyvinhän säkin voit saada niitä viiden sarjoja kuin vihulainenkin ;D. Hah, use your brain and you won't get fat. :solong: Easy,normal,hard asteiden välillä en ole huomannut eroa - kaikki yhtä helppoja.
Parasta oli kyllä rahan hankinta ja hahmon ominaisuuksien nosto. Tämän avulla sai tolkuttoman määrän manaa. Taian oppiminen ja aseiden tekeminen oli välillä vittumaista, mutta Legendaryllakin vain kohtuu vaikea ja sai yleensä luotua aseen muutaman yrityksen jälkeen, joten turhaantumaan ei päässyt. Vihollisten nappaaminen oli kummiski melko vaikeaa ainakin lopussa. Alun hirviöt sai napattua heti, mutta sitten kun tuli jumalattoman vaikeita puzzleja lopussa, niin eihän niihin mitenkään ratkaisua keksinyt. Mulle riitti, että saan hyvän ratsun napattua kuten suden, joka nostaa jotain atribuuttia
Ihan mahtava peli ja kun pääsee pelin sisälle, niin siihen jää todella riippuvaiseksi. Itsellä kiinnostus peliin vain nousi, mitä enemmän pelasi. :up:
Onko Wii-version ja DS-version välillä mitään eroa? Jos on, niin Wii-versio tekisi terää, vaikka uskon, että DS:n versio on paras alusta tälle pelille.
Pinchi
24.1.2008, 18:39:30
Tilasin Puzzle Questin kun oli Play-Asiassa 17 egeä ja jonkin aikaa jo aikomuksena ollut hommata deeässälle tuoretta pelattavaa. Toivottavasti ei mene rahat hukkaan! Kyl mie puzzleista ainakin ennen olen tykännyt ja tämä kyllä kuulostaa hyvältä.
Omenarosvo
24.1.2008, 21:19:01
Tilasin Puzzle Questin kun oli Play-Asiassa 17 egeä ja jonkin aikaa jo aikomuksena ollut hommata deeässälle tuoretta pelattavaa. Toivottavasti ei mene rahat hukkaan! Kyl mie puzzleista ainakin ennen olen tykännyt ja tämä kyllä kuulostaa hyvältä.Onks toi mikä versio? Miekin tilasin PAL-version Play.comista, maksoi jotain hieman päälle parikymppiä.
Niin sitä vain mietin, että ellei korkeintaan viiden euron hintaero tunnu hyppysissä, niin onhan PAL-versio aina khuulimpi :) (subjektiivinen näkemys)
PhazonBlaxor
24.1.2008, 22:21:01
Itse olen tätä peliä myös jonkun verran alusta nyt kokeillut, ja täytyy sanoa, että vaikuttaa varsin mukavalta tapaukselta. Peli sai kuitenkin väistyä FFXII: Revenant Wingsin tieltä, ja pian aion sitten paapattaa mielipiteeni RW:n ketjuun pelistä, jahka pääsen vähän pidemmälle.
Mutta joo, itse topikkiin, pelimekaniikan ymmärsin kyllä yllättävän nopeasti, ja koko systeemi vaikutti toimivan. En ehtinyt kuitenkaan parin tunnin pelisession aikana tajuta taikasysteemistä mitään, ja häviöitä tuli varmaan 70% kaikista taisteluista. Jotenkin viholliset tuntuvat niin ylivoimaisilta, kun saavat supermegaultra-komboja joka toinen vuoro. Muuten pelissä ei ensisilmäykseltä ollut yhtään mitään vikaa, se alkoi koukuttaa jo ensimmäisistä minuuteista lähtien, ja musiikit olivat todella loistavia. Kyllä tuo nyt tulee jossain vaiheessa hankittua, se on varmaa.
Pinchi
24.1.2008, 22:44:25
Onks toi mikä versio? Miekin tilasin PAL-version Play.comista, maksoi jotain hieman päälle parikymppiä.
Niin sitä vain mietin, että ellei korkeintaan viiden euron hintaero tunnu hyppysissä, niin onhan PAL-versio aina khuulimpi :) (subjektiivinen näkemys)
Yankee versio. Itse taas tykkään enemmän noista mustista ja laihemmista kuorista, PALlit on mun makuun liian paksuja ja vaaleita :]. Ja esim. Konsolifinin foorumeilla tyypit myös antavat immeisille koodeja alekupongeista, joilla heille itselle ei ole käyttöä. Niillä saa viiden egen alennuksen yli 50$ ostoksista (oli niitä kai muunkinlaisia kuponkeja), eli persaatteessa tuolta tilatessa sain kympin halvemmalla! Köyhäilijänä Tilasin itelle ton Puzzle Questin, Picrossin ja semmosen kovakuorisen pinkin pouchin litelle, niin postikuluineen makso pyöristettynä 43 €. Millaset postikulut tuolla Play.comissa on? Play-asiaa suosin siitäkin syystä, ettei mulla ole muuta korttia kuin Visa electron, ja ainakin Sammon electroni tuolla toimii. Joskus kun yritin play.comista tilata, niin se vaan herjasi mulle :/.
Millaset postikulut tuolla Play.comissa on?
Ilmainen toimitus periaatteessa kaikkialle. Eräässä mielessä Britannian ulkopuolelle tilattaessa tulee postikuluja, koska Play.com "huijaa" valuuttamuunnoksissa. Esim. briteille joku peli maksaa vaikkapa 9,99 puntaa, ja sen pitäisi olla vajaa 14€, mutta kun valuutan vaihtaa sieltä sivulta, niin hinnaksi pistetäänkin 15.49€. Ennen tuon pystyi kiertämään sillä tavalla, että tilasi punnissa eikä vaihtanut hintaa, mutta nykyään UK:n ulkopuolelle tilaaminen vaatii valuutan vaihtamista euroiksi.
Play-asiaa suosin siitäkin syystä, ettei mulla ole muuta korttia kuin Visa electron, ja ainakin Sammon electroni tuolla toimii. Joskus kun yritin play.comista tilata, niin se vaan herjasi mulle :/.
Play.comissa toimii Visa Electron. Ja ihan vain kysyn, muistitko vaihtaa valuutan euroiksi? Nykyään Play.comista EI voi tilata pelejä puntahinnoilla, vaan hinnat pitää muuttaa euroiksi sieltä sivulta. Jos yrität tilata (eli etenet checkouttiin asti) siten että sivusto näyttää hinnat vielä puntina, niin tilaus ei onnistu.
Juu olen vaihtanut punnat euroiksi, lienenkö sitten säheltänyt jossain muussa tilausvaiheessa... Mutta hoo jos Visa electroni toimii, voisi kokeilla tilailla sitten jotain leffoja. Onks muuten tietoa, että käykö siellä myös esimerkiksi Osuuspankin visa electron, koska yleensä on niin että Sammon VE toimii miltei jokapaikassa ja muitten pankkien visojen kanssa tulee hankaluuksia. Näin meillä ainakin tähän mennessä on ollut, että toisen kortilla onnistuu ja toisen kortilla herjaa. Mut eniveis, pitääs käydä kattelmassa tarjontaa. Luulen että DS -pelejä jatkossakin tilailen tuolta Play-asian puolelta, ellei tule eteen mitään hurjia tarjouksia kiinnostavista peleistä, koska kokoelma näyttää tyhmältä jos siellä on sekä mustia jenkkiversioita ja pal -versioita sekaisin. :D
//Azu, kiitti vinkistä, täytyy pitää tuotakin paikkaa silmällä jos tekee mieli tehdä hankintoja :].
Ihan neuvoksi, jos haluaa jenkkiversiota DS-peleistä (tai mistä tahansa peleistä), täältä:
www.gamesuniverse.com
niitä (uusiakin) saa todella halvalla. Esim. Advance Wars: Dark Conflictin saa muistaakseni 24€:lla (postikuluineen kaikkineen). Sieltä löytyy myös usein varsinaisa helmiä todella halvalla. Tälläkin hetkellä taitavat myydä Dragon Quest Heroes: Rocket Slimeä ja Gunpey DS:ää 19$:lla (+ postikulut 7$ -> 26$ -> reilu 18€). Säästää useita euroja jopa Play-Asiaan verrattuna. Tuolta ei tietty saa japsipelejä, mutta siinä menettää lähinnä Ouendanit, Jump Superstarit ja Daigassoo! Band Brothersin. Tuolta saa kätevästi PS3- ja Xbox 360-pelejäkin parikymmentä euroa Suomen hintoja halvemmalla, sekä PSP-pelejä jonkin verran halvemmalla (ja sillekin on DS:n tapaan hyviä pelitarjouksia). Tietty jos on modattu PS2 tai Wii, niin niillekin saa kyllä hyvää tavaraa, joskin Wii-pelien kanssa kannattaa huolehtia siitä ettei Nintendo ole keksinyt keinoja estää importattua peliä toimimasta modatulla Wiillä.
Play.com on mielestäni huono paikka DS-pelien hankkimiselle (hyvä PC-, PS2- ja PSP-peleille kuin myös leffoille, musiikille ja englanninkielisille kirjoille). Hinnat ovat suht korkeita eikä alennuksistakaan löydy melkein ikinä mitään hyvää tosi halvalla, kuten muille alustoille.
Omenarosvo
25.1.2008, 10:06:55
Mjoo, mie tilasin tosiaan muutama viikko sitten Puzzle Questin, Cooking Maman ja Drawn to Lifen Play.comista, kun olivat siinä parinkympin tienoilla. Kaksi jälkimmäistä eivät ole mitään killer-AAA-pelejä, vaikka ovatkin ihan viihdyttäviä :)
Jos tilaa Play.comista eikä halua maksaa tullia, niin kannattaa muistaa ostella vain alle neljän kympin tuotteita. Olikos se nyt 38 euroa tarkalleen :huh: Miun lasku oli esimerkiksi yhteensä ~60 eur, mutta Play.com pakkaa jokaisen pelin eri kuplakirjeeseen niin ettei tullia tarvitse maksaa. Ja ihan totta että harvoin tuolla on ne troo hyvät DS-pelit alennuksessa. Jotain tuollaisia pienempää hyvää kyllä löytyy :)
Mie totesin että itselleni se skandinavian julkaisu on kaikkein "arvokkain", jos AMO on teettänyt ohjeisiinkin suomenkielisen käännöksen. On hauska lukea noita vanhoja suomenkielisiä ohjekirjoja SNES- ja PS-ajoilta. Joku Super Metroid on ihan älytöntä tuubloa, samoin Crash Bandicoot 1. Ehkä aika alkaa näkymään vielä näissä nykyisissäkin käännöksissä (ellei näy jo).
Lisäksi nuo jenkkikotelot ovat kuin jotain karkkilaatikoita :)
LizzieFox
25.1.2008, 10:44:28
Mjoo, mie tilasin tosiaan muutama viikko sitten Puzzle Questin, Cooking Maman ja Drawn to Lifen Play.comista, kun olivat siinä parinkympin tienoilla. Kaksi jälkimmäistä eivät ole mitään killer-AAA-pelejä, vaikka ovatkin ihan viihdyttäviä :)
Paitsi että Puzzle Quest on muuuuun. <3
Päältä nelikymppinen koulukaverini suositteli minullekkin Play-Asiaa. Siellä on halvalla hyviä pelejä. Kuulema jos ostaa tietyllä hinnalla tuotteita (olikohan 50 € niin saa viidellä eurolla jotian kivaa ilmaiseksi. Olisikohan nuo Pinchin mainitsemat koodit juuri näitä? Ehkäpä tai sitten ei. Kaveri tilasi sieltä Pinkin DS:n silloin kun niitä ei vielä euroopassa ollut myynnissä. Ja hyvin pelittää! :)
Miten pitkään porukalla mennytpelin läpäisemiseen? Itse olen pelannut varmana jo päältä kymmenen tuntia enkä tunnu olevan edistynyt paljoakaan. 18 levelillä mennänä vielä tässä vaiheessa. Kohta alkaakin ruokatuntini jolloin kaivelen DS:n laukustani. Saa nähdä kuka saa selkään, minä vai möröt!
// Pöh. Oon maksanut jo 3 euroa siitä. :D Ja minähän sen halusin. Mut tapellaan vaan netissä! Se vasta piristäis mun (ja varmana muidenkin) päivää.
Omenarosvo
25.1.2008, 11:03:53
Paitsi että Puzzle Quest on muuuuun. <3No niin ku sie omit sen miulta! ...lupasit maksaa etkä oo vieläkään maksanu :)
Tänään tuli Puzzle Quest, ja olen jo koukussa :o~~. Questia en ole juurikaan edennyt, kun olen semmosia erillisiä matseja otellut muutaman. Musiikit on jees. Takaisin pelaamaan -->
//Liz, noo en olekaan montaa tuntia niitä kuunnellut :]. Mut sieltä asetuksistahan sai säädettyä musan pienelle ja peliäänet kovemmalle? Mullon tuo musiikki vaan semmosena hissimuzakkina melko hiljasella, et varmaan siks en oo vielä kyrpiintyny. Enemmän kyrpyttää kun olen vielä niin evo ja häviän koko ajan x_x.
LizzieFox
1.2.2008, 22:26:26
Tänään tuli Puzzle Quest, ja olen jo koukussa :o~~. Questia en ole juurikaan edennyt, kun olen semmosia erillisiä matseja otellut muutaman. Musiikit on jees. Takaisin pelaamaan -->KUinka voit sanoa että musiikit on jees?! MUlla räjähtää pää jo sen biisin kanssa. Siis oikeasti, räjähtää!! En voi pelata äänet päälllä. :cry:
HeavyLord
7.4.2009, 21:30:13
Mie oon koukussa. Ihan oikeesti, en muistaa koskaan yhdenkään pelin koukuttavan näin pahasti! Koko peli on yksinkertaisesti mestariteos, pelisessiot venyvät moni tuntisiksi ja on puoli mahdotonta päästää koneesta irti.
Ja hiukan perusteluja: pelaaminen on hauskaa ja tekemistä on aivan järkyttävä määrä. Olen nyt lvl 20 Wizard, ratsunani on Griffon, dungeonissa on vaikka mitä mörrejä ja runejakin löytyy muutamia. Uskaltaisin sanoa että noin 75-80% kaikesta ajasta on mennyt side questeihin, vihollisten nappaamiseen, mounttien kouluttamiseen, runejen etsintään, tavaroiden tekemiseen ja kykyjen opetteluun. Ja huomenna ajattelin vallata itselleni ensimmäisen linnan kun sattui löytymään yksi (se haltiakaupunki) jonka health oli vain 165 kun muilla tuntuu olevan yli 200! :O Huvittavaa on kun pelin aloitin, niin ajattelin että vaikka onkin RPG-Puzzle, niin silti olisi aika suoraviivaista puzzlea toisen perään. Ja pyh, peli vinkkaa vaan punaisella huutomerkillä että "hei, täällä ois main quest mut ei mitään kiirettä ^^" ja pelaaja saa ihan vapaasti tehdä sitä mikä silloin huvittaa. Sitten mietin että okei, ehkä side questeja ei ole kuitenkaan niin paljon/maailma on varmaan aika pieni. Ja pyh taas, huvikseni katsoin koko maailman läpi ja se on VALTAVA! Ja netti kertoi että side questeja on joku 150! (Samaa sanoi muuten takakansi, enpäs aiemmin huomannut ^^)
Vähän ehkä voisi valittaa siten miten pallukat tuntuvat tippuvan juuri sopuvasti tietokoneelle, kyllä masentaa kun vihollinen ennen taialla estää seuraavat kolme vuoroani ja sitten vetää vielä itselleen joku 2-3 uutta vuoroa. Mutta onneksi Burning skulls taika on aika usein pelastaja, samoin se Griffonin erikoisliike jonka damage nousee pöydällä olevien keltapallojen mukaan. Seuraavaksi olisi edessä ensimmäinen varsinainen pomo, se kaksipäinen peikko/trolli/mikä-lie joka ekalla yrittämällä vaikutti suorastaan mulkulta.
En nyt saa mitään järkevää kirjoitettua, mutta vielä loppuun pakko sanoa että Puzzle Quest on ehdottomasti parhaita pelejä mitä olen pelannut pitkään aikaan ja olen koko ajan vain iloisempi että ostin DS:n :)
// Musiikit tosiaan on aika rasittavat, mutta ilman ääniä en suostu pelaamaan. Muista äänistä "Your hero is near dead" on kyllä aika raivostuttava. Tekisi vaa mieli huutaa takaisin "I FUCKING KNOW!!" >: (
PhazonBlaxor
8.5.2010, 17:27:42
Tuli vihdoin pelattua kyseinen peli läpi, täytyy sanoa että hyvä oli. Harmittaa vain vähän kun tämä peli tuntuu olevan epätasapainoinen. Ainakin lopussa oma druidini oli niin ylivoimainen, ettei ollut oikein mieltä edes tapella ketään vastaan. Ensimmäiseksi viskaan Entanglen - vihollinen menettää muutamia vuoroja. Sitten Reincarnation ja Nature's Wrath. Tuloksena manat täysille. Sitten vihollinen viimeistellään Death Gazella(vie puolet hp:sta ja tekee yhden randomin pääkallon laudalle jokaista viittä damagea kohden. Paljon HP:ta omaavat viholliset pitäisi kaatua yhdellä Death Gazella). Entangle, Reincarnation ja Nature's Wrath ovat yhdistelmä, jolla pystyy muutenkin viemään viholliselta loputtomasti vuoroja. On vähän tylsää kun toinen ei ehdi edes tehdä mitään kun se on jo kuollut. :( XBOX 360 -versiossa on kuulema 3 vuoron lataus ennenkuin pystyy tekemään uudestaan näitä superspellejä - toisin kuin DS:n tai PSP:n versiossa.
Ainoat pomot joista oli oikeasti vastusta, olivat Dugog ja viimeinen pomo. Ensimmäinen oli ärsyttävä lähinnä siksi, että siinä vaiheessa peliä ei vain ollut vielä mitään kovin hyviä spellejä tai armoreja itsellä. Bane taas hakkasi minut monta kertaa korkean spell resistancen ansiosta, joka pitkälti esti esimerkisi reincarnation käytön. Death Gazeakin oli uhkarohkeaa käyttää, sillä se syö niin paljon manaa, ettei sen epäonnistumisesta seuraa kuin paskaa niskaan.
Joskus täällä sanoin, että musiikit ovat hyvät. Ne olivat sitä aluksi, mutta kun samat musiikit soivat uudestaan ja uudestaan, ne alkoivat nopeasti ottamaan päähän. Olen myös huomannut, että musiikki "rätisee" vähän. Onko kukaan muu huomannut tätä? Omassa DS:ssäni ei ole mitään häikkää, joten tämä rätinä tulee pelistä.
Pienistä ongelmistaan huolimatta Puzzle Quest: Challenge of the Warlords on kokonaisuudessaan erinomainen peli. Se jaksaa viihdyttää tuntitolkulla, sillä tekemistä piisaa paljon. Aloittelin uudestaan eri rodulla, kun druidilla on kaikki questit jo tehtynä.
YoYo~Yoda
30.5.2010, 12:20:02
Blah, ostin kyseisen tekeleen käytettynä ja tarttee sanoa että oli ihan ok tiettyyn pisteeseen saakka. Musiikit menivät nollille tunnin pelaamisen jälkeen , eli ei mikkään kauhean hyvät. Classiksi valitsin Knightin joka on pelin nopein level uppaaja koska combot pyörii expa gemmien ympärillä. Peli muuttui todella tylsäksi kakkos actissa koska pelit ovat lähinnä promotion vigil spammia ja kun saa kätösiin rune of musicin niin promotionilla tappaa monsun kun monsun (+stun).
Toivottavasti kesäkuussa julkaistava kakkososa pystyy parempaa koska puzzle peli rope-elementeillä on ideana ihan hieno. Ja paremmat musiikit olisi kyllä kanssa hyvä olla.
Sami E
30.5.2010, 14:00:57
Toivottavasti kesäkuussa julkaistava kakkososa pystyy parempaa koska puzzle peli rope-elementeillä on ideana ihan hieno. Ja paremmat musiikit olisi kyllä kanssa hyvä olla.
Kannattaa ehdottomasti kokeilla Might & Magic: Clash of Heroesia. Se lähestyy ideaa toisesta suunnasta, eli roolipeli jonka taistelut ovat käytännössä puzzleja, mutta tuloksena kokonaisuus on paljon konkreettisempi ja koukuttavampi, kun vastaantulevan luurangon kanssa ei aleta heitellä jalokiviä koppaan.