View Full Version : Omat koneet
En löytänyt tälläistä topikkia täältä, tämän saa myös sulkea. Kuinka moni teistä FFfiniläisistä omistaa oman koneen, mulla on oma kone, mutta ei vielä nettiehteyttä.
Ja ei sitten pelkkiä kyllä/ei -vastauksia, vaan vähintään muutaman rivin selostus. Tämä ei ole polli.
// Jackal
yksisiipi
15.9.2002, 9:44:53
Minun huoneessani on kone, minä käytän sitä, käytän sitä enemmän kuin muut. Se ei ole minun koneeni.
Juuh, ihkuomaa konetta ei periaatteessa ole, mutta käytäntö on aina asia toinen. Siinä koneessa ei ole nettiyhteyttä, tehoja tai oikeastaan yhtään mitään, paitsi tietenkin div-x ohjelmat animea varten. :D Tätäkin konetta, minkä äärellä kirjoittelen, ei ole minun, mutta minäpä käytänkin tätäkin enemmän kuin kukaan muu tässä taloudessa. Olen parasiitti. :D Niin, ja tässä koneessa on nettiyhteys.
Oma kone löytyy. Ostin vempaimen parisen kuukautta sitten ja sitä ennen olin varmaan vuoden ilman omaa konetta. Tämän vuoden aikana käytin tietokonetta töissä ja sitä ennen asuin vanhempieni kanssa joilla on tiezika.
Ilezki
15.9.2002, 10:05:58
No kyllä voisi tietysti sanoa että tämä on minun koneeni, ainakin 100€:n verran. Se on huoneessani, mutta tässä ei ole mottua/Adls-korttia, vaan jaettu nettiyhteys Win XP:n internetyhteyden jaon avulla. Juuri perjantaina sain tähän päivitystä ja melkein kaikki uusittiin. 1100Mhz lisää, 100mb lisää ramia, ja uusi pystykotelo vanhaa kunnon vaakakoteloa joka palveli uskollisesti 7 vuotta korvaamaan. Ja viikon päästä koneessa hyrrää GeForce4 ti 128mb. Eli oikein mukava pelikone kaikilla mausteilla löytyy minun huoneestani =} .
Malokan
15.9.2002, 10:46:40
Kone on minun, mutta koska en maksa Internet laskuja, niin muutkin saavat käyttää sitä.
Lähinnä kuitenkin minä olen koneen ääressä.
Omistan omaan koneen. Se on huoneessani, mutta siinä ei ole vielä nettiyhteyttä. Joko tällä tai seuraavalla viikolla sekin hankitaan.
Tällähetkellä vietän aikaani tässä vähän vanhemassa koneessa, kunnes saan nettiyhteyden toiseen koneeseen myös.
Juu, minulla on oma kone. Sain viime jouluna lahjaksi. ^^ Käyttöä on kyllä löytynyt, mutta enpäs harmillisesti ole ainoa joka konetta käyttää. :p
RBelmont
15.9.2002, 18:00:40
Minullahan ompi oma kone. Käytän silloin kun huvittaa. Siihen ei muut koske ilman minun lupaa. On muuten puolisenvuotta vanha. Ja aika kämänen jo.
Minulla on melkeinpä aina ollut oma kone. Ala-aste ikäisenä oli Amiga 500. Vuonna 1998 tuli P2 266mHz kone, joka käytännössä oli minun PC. Nyt on tämä P3 800mHz joka on myös minun kone. Kukaan muu ei osaa näitä käyttää kunnolla niin uusimmasta tulee väkisinkin minun kone. Minun koneeni on aina huippukunnossa ja kaikkea kivaa täynnä. Nyt vanha koneeni on ollut isoveljen käytössä niin se on kummasteen hidastunut.
Tämä kone tässä on ensimmäinen(edes hiukan kunnon konetta muistuttava) koneeni ja tällä hetkellä se ainoakin. Mitään teknisiä tietoja en ala kertomaan, koska muuten minua mainostetaan "miehenä jolla on FFfinin surkein kone". *virnii* Löytyy oma netti - ja kaikki muukin on ihan omaa - ja kaiken maksankin sitten ihan itse.
The death Magic
16.9.2002, 10:22:14
Onhan minulla kone. Tosin sitä käyttää moni muukin. esim siskoni ja äitini joskus harvoin. Itseasiassa talossamme on 2 konetta mutta toinen on minun veljeni(kyllä minäkin sitä ennen käytin)
Veljeni kone on 500mhz ja omani on 1200mhz. Ja koneemme eivät ole linkissä toisiinsa joten Lanit eivät ole mahdollisia(vaikka kyllä sellainen Lan olisi kiva ^^)
Ja omistan hitaan modeeminettiyhteyden jolla pärjää kotona aivan hyvin.
Mitähän vielä...?
Kyllä sitä koneita piisaa. Yksi toimiva koululla, jossa siis asustelen talvisin, ja toinen toimiva kotona serverinä ja irkkimasiinana. Pienellä säätämisellä varmaan pari muutakin konetta löytyisi. Ja sitten jossain nurkissa pyörii vielä vanha Mac. Ja nuo ovat siis omia koneita.
Lisäksi tulee hoideltua kotona porukoitten konetta, johon ostivat puolet osista minulta :D
Pitäisi varmaan vielä hommailla läppäri niin kokoelma alkaisi näyttää tyylikkäältä
Ja koneitten speksejä saatte penkoa jostain jos tosdella muka kiinnostaa, eiköhän jostain kolosta semmoisetkin löydy
Oma kone löytyy. Tehoista ei tietoakaan, kuin että muistia on raivostuttavan vähän ja että ne ovat surkeat. Olen myös varautunut koneeni hajoamiseen osasiksi ihan milloin vaan.
Koneessani on nettiyhteys, modeemi sellainen (ainakin toistaiseksi, kunnes sekin otetaan pois taivaitahipovien puhelinlaskujen takia tai minulle hankitaan kiinteä, mikä on toivottavampi vaihtoehto) ja pidän tätä enimmäkseen omana koneenani, onhan se omassa huoneessanikin. Pelejä ei paljon ole, Tetriksiä kyllä noin 50 eri versiota ja perinteisiä Pasiansseja sun muita, mutta en oikeastaan välitäkään, koska pleikkaria minä pidän paljon tärkeämpänä pelinälkään. Saa nähdä. Kenties innostun joku päivä tutkimaan tarkemmin, mitä ihmeitä tähän kuuluu netin, Wordin ja Paintin lisäksi.
Torspa
17.9.2002, 13:08:38
On oma kone joka on omassa huoneessani ja tätä harvoin käyttävät muut kuin minä.Nettiyhteys on kiinteä ja tietysti KaNetti.
Seyana
25.9.2002, 19:31:07
Ei valitettavasti omaa konetta, yhteinen koko talon kanssa.
Pelkään että kone hajoaa käsiin näillä sekunneilla. Vapaata tilaa on vain yhdellä asemalla, ja sinne ei minulla ja veljilläni ole lupaa koskea. Koneelle ei mahdu oikein mitään ja muistia niin vähän, etteivät kovinkaan monet ohjelmat pelaa.
Kiinteä netti tässä sentäs on, mutta valitettavasti sekin on tiltissä liian usein.
Iskällä meillä on toinen kone. Iskälläni on itsellään 3 konetta ja yksi on minun ja pikkuveljieni, mutta silti iskä tunkee roinaansa sinne.. Sekin kone on ihan täynnä ja kamala.
Kun saisinkin sen oman koneen, niin olisin iki onnellinen.
Malokan
25.9.2002, 20:07:55
Kone on täysin oma mutta Internetyhteys ei ole (en maksa sitä). Tämän takia muukin perhe saa käyttää konettani.
Tosin vaihdoin juuri hieman ulkoasua joten saa nähdä miten he tulevat toimeen.
Oma on kone huoneessani. Juuri äskettäin päivitin sitä hiukkasen: 600 Celeron päivittyi 2.4 ghz Pentium 4:n, samalla vanha emolevy sai kyytiä. Geforce 2 MX teki tilaa Geforce 4 Ti4200:lle. Kovalevy tilaa tuli 80 gigaa lisää, nyt yhteensä 120 gigaa (tykkää kovasti). ADSL-liittymä tuli myös. Kaiken olen maksanut itse, maksan myös nettiliittymäni itse, joten kukaan muu ei konettani käytä, toisaalta eipä sitä kukaan muu perheessäni edes osaisi käyttää. :)
Eip ole ihka omaa konetta, mutta kyllähän minä tätä konetta 99% "hallitsen". On taloudessa kyllä toinenkin PC mutta siinä ei sitten ole sitä tarpeellista netti-yhteyttä.
Adl2000
8.10.2002, 11:33:10
Oma kone juu... Mutta netistä maksoin (Sonera kiinteä) alotuskustannukset, jotain päälle 180 euroa...
Yuana
16.10.2002, 19:40:15
Minulla on oma vanha rämä kone omassa huoneessa. Se ei kuitenkaan toimi. Vanhuuteen sekin kuollut. Enpä minä sillä mitään enää tekisikään. Nyt mulla ja äidillä on uusi yhteinen kone siihen asti kunnes se siirretään mun huoneeseen vanhan tilalle. Pari kuukautta pitäisi siihenkin vielä odottaa.
mulla on luukussa sellainen Pena MMX 200 96 megan muistill ja kahen gigan kiintolevyll,4 megan 3d-kortti....elikä suomeksi: Ompelukone..Nettii siinä ei ole, kun asuntolaan ei saa nettii omiin huoneisiin, mutta joskus roudaan aina välill keskusyksikön nettiruumiin ja koppaan koneen täyteen rojuu
Isthan
16.10.2002, 20:48:09
Kyllä vain, oma kone löytyy, synde lahjaksi saatu. Mitään sen erikoisempaa koneesta ei löydy kuin ehkä maininnan arvoiset polttava CD - asema ja subbari. (bassovahvistin) Isäni koneesta sen sijaan löytyy kaikenmaailman DVD - asemat sun muut hienoudet. *kade*
Nettiyhteyksenä koneestani löytyy Baana ADSL, joka kyllä välillä tuuppaa hyppimään silmille ja reistailemaan... Mitään sen erikoisempia ohjelmia koneestani ei löydy, mitä nyt esim. Photoshop 5.5, pari peliä (Morrowind, jota ei tule ikinä pelattua ja kohta Unreal Tournament 2003) ja miljoona erilaista viruksenesto ohjelmaa* ja palomuuria. (isäni on hullu niihin...) Tehoja on ihan tarpeeksi (vitsi, vitsi...) ja kyllähän tällä pärjäilee...jouluun asti...
*- en keksinyt parempaa nimitystä...ehdotuksia otetaan vastaan...
Oma kone löytyy mut se on vanaha 486:n :huh:
Nettiä siinä ei tietenkään oo joten eiku vaan kirjastoon, kun
tekee nettiä mieli. :D
Senshi
23.10.2002, 16:57:25
kone löytyy ja se on kovassa käytössä... luultavasti elämäni puolet ajasta olen uhrannut tietokoneelle.... ( mietitte varmaan onko tuolla elämää) mutta kyllä täällä sitä on :D
Konetta on päivitetty monia kertoja ja onhan tämä nyt ihan kiva masiina
Archux
26.10.2002, 15:00:20
Minulla on oma kone huoneessani. Sitä hakkaan päivät pitkät aina kun systeri ei valloita sitä omaan käyttöönsä :D. Valitettavasti hän innostui vähän aikaa sitten todella voimakkaasti animesta, joten ainoa tapa jolla pääsen edes välillä koneelle on pistää salasanoja vaikkapa Windowsin käynnisytkseen ja näytönsäästäjään :P
Ultimate3
27.10.2002, 12:26:15
Minulla ei ole varsinaisesti omaa konetta sillä kopko perheemme käyttää sitä ja sille on oma huonekkin missä minä olen yleensä homehtumassa :D
Minä kyllä kerään siihen netti laskua. Sitä on harkittu minuun huoneeseeni siirtämistä, mutta sitten sitä ei saisi kukaan muu käyttää.
Tommistus
27.10.2002, 13:24:02
Joo kyllä mulla on oma kone omassa huoneessa ja vielä nettikin... Modeemi kylläkin... Jouluna ajattelin ostaa taas uuden koneen ja kiinteän niin ei tuu niin paljoo laskuu ja vois pelata jotain parempiakin pelejä kuin Warcraft II (*HUOM!* siis 2 ei 3) ja vanhoja Snes pelejä.
Mickey
28.10.2002, 16:38:44
Oma kone on ollut sellaiset puolitoista vuotta. Konetta käyttää aktiivisesti kolme muuta henkilöä. Nettiyhteys on 2mb kiinteä ja sen turvin kehtaa surffailla :)
Tämä on yhteinen koko perheen kanssa, mutta eipä tätä kyllä pahemmin kukaan muu käytä kuin minä. Joskus äippä maksaa laskuja ja sen sellaista, mutta ei mitään sen vakavampaa. Ainoa juttu mikä vituttaa on se, että tähän koneeseen ei saa toimimaan edes ISDN:ää. Nytkin surffaan tällä hikisellä 56k modeemilla.
bigspin
30.10.2002, 19:12:23
En valitettavasti omista mutta kun nyt hankitaan uusi kone niin voi olla että saan tämän vanhan "romun" aivan omaan käyttööni =) Tosin sillä ei voi paljon pelailla mitään mutta sillä uudella kyllä pystyy ja hyvin :)
Juliet
30.10.2002, 21:36:37
No kone on omassa huoneessa, mutta ei se virallisesti aivan oma ole... Muu perhe veljen lisäksi [jolla ON oma kone... On se elämä niin epäreilua.] käyttää tätä myös. Ainakin sillon kun pystyy, yleensä kun minä majottaudun tähän heti kun olen päässyt koulusta kotiin ja olen siinä sitten koko loppupäivän. ^^
Ei tämä mikään pelikone kylläkään ole, Megahertziä jotain 900 jos muistan oikein, ja tilaa 36Gt. Mutta kiinteä yhteys löytyy, joten kyllä tästä kuitenkin jotain hyötyä joskus on. Varsinkin kun sain polttavan aseman rippilahjaks. :)
NOesc
30.10.2002, 22:35:25
onhan mulla oma kone(toinen itse koottu)
AMD K6-2 3d 400(riittää toistaiseksi)
60GB kiintolevy yms...
netti tosin kuuluu tähän
opiskelija-asuntoon, ja on hidas
(kiiinteäksi...)
/edit typo eliminationsquad was here...
R'lyeh
31.10.2002, 19:52:17
Oma kone löytyy kyllä, omistan tämän koneen ihan itse, kun minulle tämä on ostettukin. Muut kun ei tässä talossa osaa/halua käyttääkkään tietokonetta. Oma kotini ja valtakuntani tämä masiina siis.
Tietokoneeni on jo aika vanha ja tehoton, mutten kyllä paljoa uusimpia pelejä pelaakkaan. Jokapäiväiseen käyttöön kone on toistaiseksi riittänyt, kun pääasiassa vietän aikaani netin ja kuvankäsittelyn parissa. Suunnitteilla puolestaan olisi jos jonkinlainen päivitys, uusi isompi kiintolevy pitäisi ainakin ostaa, ja uusi prossukin tekisi terää. Mutta rahoittajastahan kaikki tällaiset hankinnat on kiinni, joten eipä ole vielä aikoihin päivittäminenkään ajankohtaista, kun ei rahoittajani ole lupautunut sellaisiin sijoituksiin.
Omaa konetta ei löydy mutta kyllä sekin talosta löytyy, mutta se on sen verran huono ettei sillä pelei pelailla. Nettikin on vain 56 ja nopeempaa ei taida saaha. Jos sitten kesällä kun on saanut rahaa töistä. Sitten vain syksyllä kone asuntolaan ja siellä sitten onkin aivan älyttömän nopee kiintee netti ja ilmanen :D
Tonza9113
7.5.2005, 20:05:49
On kaksikin omaa konetta, mummolassa ja kotona. Mummolassa vanha Windows 98, (missä vanha nettiyhteys) ja kotona XP. Ei nettiä :)
Juu, no nykyään tämä olohuoneen kone on periaatteessa omani. Siskoni on tässä noin tunnin päivässä, yleensä kun en ole kotona, ja sitten hän siirtyy omalle koneelleen. Joten joo, tavallaan tämä on minun, ärsyttää vaan etten saa sitä omaan huoneeseeni. ;__;
Kunnon oma kone tulee sitten joskus tänä kesänä, kun setäni fiksaa entisen koneemme ja asentaa siihen kaiken ihan uudestaan. näillä näkymin saan siihen myös netin.
Sain oman koneen viimejouluna lahjaksi vanhemmiltani. Tämä on tämmöinen Windows XP Home Edition. Netti löytyy, joskaan ei kiinteänä. Muistia jotain 80-120 gigaa (ei pääse heti loppumaan, minun käytössäni ainakaan).
Hyvä vaan, että sain tämän, koska olisin joutunut käyttämään muuten vanhempieni Macia. Hyvähän se saattaa olla työkoneena (ainakin helppokäyttöinen), mutta paremmin tälle kyllä löytyy ohjelmia.
Kalabatik
7.5.2005, 21:30:53
Morjens
No tottakai löytyy! Ja tietysti ihan omilla rahoilla ostettu, Pappa Betalaria ei tueta. HP Pavilion ZV5236EA -läppäri josta nyt voisi mainita Athlon XP-M 2800, 512mt ja Geforce4 440 go. Eihän tämä mikään tehomylly ole, mutta minulle aivan riittävä sekä silloin viime marraskuussa ei oikeen ollut rahaa parempaan. Netti on tietysti, eihän ilman sitä voi elää. Lorinan (Sonera -_-) kaksmeganen jaettuna kahdelle koneelle. Koska tämä on läppäri niin kanniskelen tätä mukanani aina minne menenkin. Huono akkukesto (1h 30min-2h) kuitenkin harmittaa, mutta noin 90% ajasta tämä makailee tässä pöydällä muuntajan vieressä. Ensimmäinen ikioma koneeni, tätä ennen perheessä on ollut Commodore 64 sekä neljä PC:tä.
Olisi mukava kuulla kuinka moni on oikeasti itse ostanut koneensa.
Nettikin on vain 56 ja nopeempaa ei taida saaha.Kyllä huomaa että joku on nostanut taas yli 2.5 vuotta vanhan topicin ylös.
Ihan itse olen kyllä koneeni ostanu ja suhteellisen tyytyväinen olen ollut. ARC HiTower malliltaan ja joku 2.5 vuotta sitten hankittu ihan Expertistä (kyllä, tiedän että se on noloa ja minua hävettää). Muistia on hankittu lisää, kovoja muutamakin kappale, hieman tuuletusta paranneltu, emo ja poweri vaihdettu kun alkuperäiset kärähtivät... Eihän tämä enää mikään maailmanluokan pelikone enää ole, mutta kyllä tässä ne nyt pyörii mitä tulee pelailtua, eikä mulle se visuaalinen nautinto oo koskaan ollu se pääasia, vaan se itse peli ja sen kokeminen. Kone maksoi sillon ostohetkellä jonkun 12K vanhaa mummonmarkkaa, mutta on se ollut sen väärti. Hetkeäkään en ole katunut. Onhan tähän rahaa palanut tuon oston jälkeenkin, kaikki päivitykset, kaiuttimet, hiiri-näppis... No mutta niinhän se on, PC on rahareikä.
Niin no voinhan tässä vielä kertoa, että itse maksan puolet talon laajakaistasta, 2M/512 Elisalta tulee piuhaa pitkin kotiin. Sitten tuos on tietty toi adsl-modeemi mikä sekin on ihan oma investointi. Hiukan mulla läppäriä himottais tähän viereen, mut saa nyt nähdä sitten mitä kesän jälkeen kun tuo rahapoliittinen tilanne toivottavasti on jonkinverran parempi.
Kyllä huomaa että joku on nostanut taas yli 2.5 vuotta vanhan topicin ylös.
Kyllä, ihmettelenkin miten pärjäilin jollain modeemilla silloin joskus. Nykyään nettinä kylläkin toimii 2M/512 Soneran laajakaista. :)
Mitä tuolloin viimeksi puhuin, osti sitten 2003 kesällä sen oman koneen. Puoli vuotta säästin rahaa ja osa kesätyön palkasta siihen hupeni. Yhtään en kadu ja oma kone on 100 kertaa parempi kuin joku porukoiden kone jossakin olohuoneessa, missä kukin tuijottaa selän takana jotakin. Kyllähän tässä rauta alkaa olemaan jo aika vanhaa ja pitäisi alkaa uusimaan osia. Raha on kuitekin vielä toistaiseksi esteenä ja saas nähä koska on varaa ostella niitä osia.
Sitten onhan minulal tuossa tuo uusi kannettava, minkä sain sukulaisilta valmistautujaislahjaksi. On se ihan kätevä, kun sitä pystyy liikuttaa helposti paikasta toiseen jne. Menee varmaan pikkuveljen käyttöön suurimmaksi osaksi, kun se menee tietokonepuolelle amikseen.
Onhan minulla oma kone. Tai lähes täysin yksin minun käytössäni tämä on. Ja suurimman osan tästä olen maksanutkin. Vanhemmilla nimittäin on oma kone ja iso-veli käyttelee tätä aina silloin tällöin (harvemmin kuin minä).
Koneeni osto aikaa on hyvin vaikea määritellä. Edellinen koneeni (500 mhz AMD k6-2. Nykyisin isällä) ostin hyvin hyvin monta vuotta sitten paikallisesta tietokone liikkeestä. En muista tarkkaa vuotta. Siihen sitten reilu 2 vuotta sitten ostin uuden emolevyn (Soltek joku nForce 2 -piirillä), prosessorin (AMD XP 2000+), keskusmuistia (256 mb 400 DDR), kiintolevyn (40 Gb) ja näytönohjaimen (GeForce MX440). Seuraavana kesänä kävin Tuurin kyläkaupasta nappaamassa polttavan CD/DVD-combo aseman (polttaa siis CD:tä ja lukee DVD:tä). Sitten puolen vuoden myöhemmin ostin kaverilta uuden näytönohjaimen (GeForce FX5200). Tästä jälleen hieman alle vuosi, ostin uuden kiintolevyn (120 Gb, molemmat tällä hetkellä kiinni) ja lisää muistia (512 Mb samanlaista lisää). Ostin vielä vajaa puoli vuotta sitten uuden kotelon ja virtalähteen.
Viime marraskuussa tapahtui erittäin kiva juttu. Tähän asti olin selvinnyt modeemi yhteydellä. Mutta silloin DNA:lta tuli tieto, että meidänkin taloomme vihdoin saa tämän suuren ja paljon puhutun ADSL:n. Niimpä hankimme sen. Tilaisin silloin ADSL modeemin ja pistin samaiseen tilaukseen optisen hiiren, joka muuten nykyisin tuntuu välttämättömyydeltä. Koulussa välillä joutuu pallohiirtä käyttämään ja se tuntuu ihan hirveältä.
Tämmöinen on koneeni historia. Kaikki osat on itse asennettu ja tilattu erinäisistä verkkokaupoista. Joskus olisi kiva laskea tuosta paljonko koneeni on yhteensä tullut maksamaan. Mutta enpä jaksa nyt.
Sananium
9.5.2005, 14:27:46
Tottahan toki minulla on oma kone, tosin netissä käyn koululla tai nettikahvilassa....minulla nääs ei ole nettiä omalla koneella. Aiemmin tuli sillä pelailtua Deluxe Ski Jumpia ja Rainbow Sixiä mutta PS2 syrjäytti sen. Nykyään kirjoittelen sillä aineita ja "omia tarinoitani" ja fikkejä. FF aiheisia kuviakin on tuotu levykkeillä koneelle yli 30mt edestä. Uusi tietokone on hankintalistalla, mutta rhat ei riitä....
onhan kone omassa huoneessa, mutta kannettavan ostan joskus tässä lähiaikoina.. syinä on et 1. isoveli sotkenu koneen(syyt aina muille) 2.Ei ikinä tilaa animelle 2. saa käyttää rauhas ilman vaaraa että muut sotkee koneen täytee p******.
Meillä on tämä kone, jolla tällä hetkellä olen. Jo aika vanha, muttei mikään romu kuitenkaan. Tämä kone sijaitsee äitini huoneessa ja tätä käyttävät kaikki, eli siis koko perhe. Täällä on kunnon tietokone pöytä, puhelin tuossa vieressä, ihana tietokone tuoli, printteri, skanneri, webbi kamera, ym. Eli aika täydellinen pakkaus kaikkeen mahdolliseen mitä koneella voi nyt tehdä.
Sain sitten joku aika (Vuos kaks) tämän koneen saapumisesta ihan ikioman koneen, joka on nyt minun huoneessani. Kone on väriltään n. hopea. Ihana rakas littananäyttö, sekä näppäimet, hiiri ja keskusyksikkö. Nämä ovat riittäneet minulle ainakin tähän asti. Kultainen isäni osti koneen minulle joskus, tosin nyt se on rikki jonkin syyn takia ja odottaa korjaajalle pääsyä. Siksi olen vallannut tämän toisen koneen. Minun koneessani on aika paljon tilaa, about 160Gb, joka on minulle enemmän kuin tarpeeksi. Olen koneella yleensä iltaisin, koska tällöin ei ole muuta tekemistä toisin kuin päivisin. Silloin voi myös ladata koneella kaikkea sellaista, jota muiden silmät eivät voi nähdä xD Eli tämä kone on yksinoikeudella minun eikä kenelläkään ole sille minkäänlaista asiaa. Se on ihanaa, koska minun ei tarvitse välittää mitä koneelle tallennan tai mitä sillä teen. Kukaan ei kuitenkaan tule sitä näkemään tai valittamaan kuinka pelit on poistettu. Ainoa huono juttu on, että jos virus iskee tai kone menee rikki ei asia ole yhtä kiireinen kuin tämän toisen koneen rikki mennessä, koska asia ei ketään muuta haittaa kuin minua. Hidoi. T_T
MonGooli
10.5.2005, 7:53:09
Meillä on kaksi konetta, joista toinen on pikkusiskon huoneessa ja toinen minun ja pikkuveljeni huoneessa. Vähän aikaa sitten hankittiin uus kone ja kyllähän sillä kelpaa pelailla ja tilaakin on sopivasti. Pikkusiskon huoneessa oleva kone on jo niin vanha, että se ei enään kävisi kuin Linux-palvelimeksi. :)
Kauan kyllä tuli tuolla vanhemmalla koneella tykiteltyä ilman nettiäkin. Lanittamaankin aloin vasta n. vuosi sitten, kun Memon kanssa päätettiin ostaa ristiinkytketty kaapeli. Ensimmäinen kerta oli kyllä yhtä kikkailua, kun ei muistaakseni saatu ees lähiverkkoa kuntoon :D Mutta seuraavilla kerroilla se alko jo toimimaan ja sitten olin monena viikonloppuna Memon luona lanissa.
Sitten hieman tietoja uudesta ja vanhasta koneesta:
Se tykimpi kone
Prosessori: AMD Athlon 3500+
Näytönohjain: Ati Radeon x300 256MB (Tämä on se ainoa huono puoli konepaketissa. :P)
Emolevy: Ostettiin konepaketti, joten en tiedä eikä edes Aida32 tai muut näytä mikä emolevy on :D
Kiintolevy: Serial-Ata 200GB
Muisti: 1GB DDR SDRAM/DIMM
Poweri: Poweri tais olla joku 400W
Näyttö: 17" TFT-näyttö
CD- ja/tai DVD-asemat: Polttava 16X DVD+-r/rw Double Layer Lightscribe tuella (Haha :P) sekä normaali DVD-asema
Se "tykimpi" kone
Prosessori: Intel Pentium II 350MHz
Näytönohjain: Ati Rage Pro 4MB
Emolevy: En nyt muista, enkä voi kattoakaan kun oon tällä hetkellä koulussa.
Kiintolevy: Maxtor 13GB
Muisti: 128MB SDRAM
Poweri: Hmm, tais olla huikea 150W
Näyttö: 17" CRT-näyttö
CD- ja/tai DVD-asemat: Polttava 4X CD-asema
Eli siinä oli hieman tietoja koneesta. Tosiaankin, ainoa huono puoli tuossa uudemmassa koneessa on näytönohjain, mutta ainahan uuden näytönohjaimen saa ostettua. En kyllä tosin ole ostamassa, koska en muutenkaan pelaa paljoa, eikä anime hyvää näytönohjainta tartte. :)
Joo onhan meillä täällä kotona kaksikin konetta. Se toinen, viisimiljoonaa vuotta vanha kone on niin surkea, etten edes kehtaa mainita siitä sen enempää. Se on tällä hetkellä pikkuveljeni ja -siskoni käytössä. Käy niin sääliksi, kun he joutuvat tappelemaan sen kanssa, että tekisi mieli ostaa niille uusi. Ei vaan ikävä kyllä ole niin paljon rahaa...
Sitten tämä minun kone, jonka ostin ylioppilaaksi päästyäni saaduilla rahoilla. Ostin sen joskus viime keväänä tai kesänä tai mikä lie.
AMD Athlon 3000+ (2,1 GHz)
512Mt DDR-muistia
160Gt kiintolevytilaa
Mukana tullut Cd-asema HP DVD writer +R/+RW 4x oli niin onneton, että ostin paremman tilalle, koska nelinopeuksinen mitään pelejä pyöritä...
Myöhemmin ostin LG Super Multi DVD writer -aseman ja nopea on :D
Ja näyttis on Nvidia Geforce FX 5500 256Mt
Ja hyvin on tällä pärjäilty. Paha, kun se on huoneessani niin en ikinä poistu tietokoneelta =)
JonVonRox
10.5.2005, 19:41:27
Rakennan koneita toisena työnä joten vaihtuvuus on kohtalaista. Tuo sanottakoon alkuun, mutta uusi oma kannettava on ja tämä pääkone + kakkoskone vieraille/asiakaskoneille. adsl-boksi on jaettu kolmelle koneelle joita yleensä kolme käytössä onkin. Tilanne on hetken päästä jälleen toinen kun nurkissa en anna romppeiden turhaan pölyttyä mutta 3 konetta yleensä käytössä ja 8/1M adsl maksaa 38e/KK. Sekin ihan omaan piikkiin.
Laitetaan nyt itsekkin jotain eli minulla on oma kone, joka on täysin omilla rahoilla maksettu. Kone on nelisen vuotta vanha ja maksoi tuolloin 1400¤. Kone on 1400 hertsinen ja siinä on alkuperäistä kovalevytilaa 40 gigatavua+ 120 omaostamaa eli yhteensä 160 gigatavua. Kaikinpuolin hyvä kone joka on kestänyt ajanhampaan koluamisen. Vain kerran olen joutunut formatoimaan kun siihen tuli jotain todella outoa vikaa jonka takia se hidastui armottomasti. Uusi kone kyllä pitäisi ostaa, sillä koneeni on kuitenkin sen verran vanha että ihan uusimpia pelejä se ei enää jaksa pyörittää. Myös läppäri langattomalla netillä olisi oiva vaihtoehto. Mutta täytyy katsoa sitten kun on rahaakin millä toteuttaa unelmat. =)
Kyllähän löytyy omakin kone, vaikka sillä pelailenkin lähinnä wanhoja pelejä.
Prosessori: Intel Pentium MMX 233MHz
Emolevy: En nyt satu muistamaan, mutta ihan kohtalainen kuitenkin.
Näytönohjain: Skywell Magic TwinPower 16MB (piirinä toimii Voodoo Banshee)
Muisti: 64MB SIMM (yht. 4 16MB-kampaa)
Kovalevy: Quantum Fireball + joku wanha romu, yht. 5,19GB
Äänikortti: SoundBlaster 16/AWE32
CD-asema: HP:n 4x polttava cd-asema.
Käyttöjärjestelmä: Windows 98 SE (FI)
Näyttönä toimii joku vanha 17", merkistä ei tietoa. Kaiuttimina Logitechin aika uudet lootat. Koneen sain tyttöystävältäni ilmatteeksi, niin enpähän pannut vastaan. Harmi vaan, ettei verkkokorttia ollut, niin olisi voinut liittää senkin nettiin, mutta eipä sillä oikeastaan väliä. Muistia voisi ehkä ostaa hieman lisää.
Vanhempi kone oli niin tykki, ettei sillä kovin monet vähän uudemmat pelit pyörinyt. Annoin sen sitten MonGoolille serverikoneeksi. Vähän tietoja siitä:
Prosessori: Intel Pentium MMX 166MHz
Emolevy: Ei niin mitään hajua. Huono.
Näytönohjain: Emolevylle integroitu S3 Trio64V+ (1MB)
Kovalevy: Ennen oli 1,19GB:n asema, mutta irrotin sen ja pistin tuohon uudempaan.
Muisti: 58MB SIMM (6 kampaa)
Äänikortti: SoundBlaster 16/AWE32
CD-asema: LG:n 52x
Käyttöjärjestelmä: Windows 95 (EN)
Ja sitten virallisena koneena toimii hieman uudempi, toissa Jouluna hankittu. Oma kone se ei varsinaisesti ole, mutta minä siinä eniten aikaa vietän.
Prosessori: AMD Athlon XP 2600+ (1,91GHz)
Emolevy: Asus A7V8X-X (ihan kohtalainen, riittävästi toimintoja)
Näytönohjain: Club3D Radeon 9600 (256MB | Ihan tarpeeksi hyvä, vaikka tuota Club3D:tä nyt tunnutaankin vähän kaikkialla haukuttavan)
Kovalevy: Merkistä ei hajua, 120GB
Muisti: 512MB
Äänikortti: Emolevylle integroitu
CD/DVD-asemat: MSI CD-RW/DVD-komboasema & BenQ DVD-RW DL 16x
Verkkokortti: Emolevylle integroitu
ADSL-loota: TeleWell TW-EA100B (ei siis reititin, ihan normaali yhden koneen vetävä ADSL-boxi)
Näyttö: BenQ V773 17"
Kaiuttimet: Creative Inspire P380 (2.1)
Käyttöjärjestelmä: Windows XP Home (FI)
Tämä tosiaan toimii varsinaisena koneena. Tällä katson kaikki animet ja pelaan suurimman osan peleistä. Jos joku wanha peli ei toimi, sitten kokeillaan tuolla huonolla koneella. Ihan tyytyväinen tähän olen. Hyvin on palvellut. Yksi virus on ollut tässä ~1½ vuoden aikana. P2P-mato joka tuli, kun ei jostain syystä ollut palomuuri päällä. Adwareakaan ei hirveästi ole. Nettinä toimii Soneran 1mbps/512kbps laajakaista.
En usko että alan hirmu ominaisuuksia luettelemaan mutta löytyy oma kone ^_^ Sairaan hias montakin vuotta vanha sellainen. Onko se 750 Mhz prossun sisältävä ja ihan 120GB kovalevy sisällä. Langaton nettiyhteys ja verkko. Saa juua monet kahavet kun se käynnistää itseään ja nettiselain on aika hitaan puoleinen, mutta tarvittavat ohjelmat pelaa ihan hyvin. Uutuuspelejähän sillä ei pelata, mutta jotain kivaa välillä sillä voi pelata. Siinä lötköttää win 2000 joka ei ole siihen edes suunniteltu.. aikoinaan siinä pyöri 98 wintoosa ihan moitteettomasti meillä kotosalla ja sitten laitettiin uutta terästä ja se sai mennä isän firmaan.Sitten kun se tuli tarpeeksi vanhaksi sain sen isältä takaisin kun hän vaihtoi firmaansa uusia koneita. Kyllä sillä pärjää ainakin jonkun aikaa, mutta pitäisi kovalevy osioida enkä minä jaksaisi asentaa uudestaan kun kestää kovasti 2000 asentamisesta tähän huippu koneeseen. :P
Noh kiva olisi saada siihen uudet cd-asemat kun ne ei oikein taho toimia, syövät levyn eikä inahda.. siinä on kaksikin asemaa kummatkin ihan kökköjä. Joku 5x dvd soitin asema.. muuh ^^ sitte toinen oli joku 50x cd-asema joka tosin on hajoamisen partaalla.
Sephiroth_aa
25.5.2005, 9:47:01
Kone ei ole minun vaan vanhempieni. Se on myös vanhempieni huoneessa. En pelaa kauhean paljoa, ainakaa omasta mielestäni.
huru-ukko
25.5.2005, 16:26:53
Meillä on täällä äitin työhuoneessa kone, jota eniten itse käytän ja se on koko perheen yhteinen.
Sitten tiedot(mitä muistan):
kone: Fujitsu Siemens Scaleo jotain...
prosessori: 3200+
kiintolevy: 200 Gt
RAM: 512 Mt
Muuta en muista, enkä ole varma ovatko nuo ihan tarkat tiedot.
ff-pelaaja
25.5.2005, 16:39:59
Omaa konetta ei ole vielä, mutta pitäisi kesä työ rahoilla kone hommata.
Mulla oli tarkoitus hommata kone ennen kesää mutta se vähän venyi rahoituksen takia.
Tarkoituksena olisi ostaa:
TUOTENIMI:AMD Athlon 64 3000+
Prossu: AMD ATHLON 64 3000+ BOX S754
Emo: ASUS K8V-X S754, K8T800, GBLAN, DDR400, SATA
Kiintolevy: BARRACUDA 7200.7 160GB SERIAL ATA/150 8Mb
Muisti: 1024 MB DDR 400 MHz PC-3200
Näyttö: FUJITSU SIEMENS 17" X772-1
Näytönohjain: CLUB 3D 9800 PRO 128M 256-BIT VGA+TV+DVI
Optine asema: LG DVD+-RW DUAL LAYER 16X (mbnet 02/05 testivoittaja)
äänikortti: SoundMAX Digital Audio System 5.1
Kaiuttimet: Creative 240 aktiivi kaijuttimet
Verkkoliitäntä: 1GB Fast Ethernet Lan
Levy asema: 3,5" 1.44 Mt FDD
Näppäimistö ja hiiri: Logitech cordless desktop optical
(langaton näppäimistö ja hiiri)
Kotelo: WT Case & 350W power, musta / vaalea
Käyttöjärjestelmä: Windows XP home SF
Hinta: noin 1000e
Periaatteessa oma kone, toisaalta ei. Itse saan tätä kyllä määrätä, asentaa ohjelmat ja poistaa tarpeettomat, ja käytän tätä lähes yksinomaan itse. Mutta n. kerran kuussa tässä on joku muu, ja en saa tätä omaan huoneeseeni viedä, tämä on täällä "atk huoneessa" jossa on kaikki nettiboksit ja 2 muuta konetta jne...
Muuten kyllä oma, haluaisin vain omaan huoneeseeni tämän. Sitten tuntuisi omalta enemmän.
Gizamaluke
29.5.2005, 14:56:24
Minulla on oma kone, sain sen 15-vuotislahjaksi. Oli minulla jo sitäkin ennen oma kone, ja oikein omana sain sen pitääkin, sillä se oli ihan romu eikä toiminut kunnolla. Mutta nyt, kun on uusi, hieno ja nopea kone, en ole sen ainoa käyttäjä, vaan isäni käyttää konetta myös. Hän kyllä on koneella sen verran harvoin, ettei se haittaa minua ollenkaan, paitsi silloin kun hän täyttää nettiselaimen osoitepalkin Ilta-Sanomien ja Iltalehden osoitteilla, joista kaksi toimii. Se ärsyttää hieman. Mutta niin kauan, kun osaa käyttää konetta nätisti, niin saa käydä koneella milloin haluaa. Maksaahan hän kuitenkin nettiyhteydet.
Ultimate
24.6.2005, 23:50:26
Oma kone omassa huoneessa.. hirveästi en siitä jaksa kirjotella mutta jonkun verran joo..
AMD sempron 3000+ prosessori
512mt ddr-muisti
160gt kovalevy
Ge-Force fx 5500 - näyttis
muista ei ole hajuakaan koska tämä on valmis paketti..
Kaikki pelit pyörii moitteettomasti (HUOM: kaikki mitkä omistan)
netti on aivan päin tiesmitä mutta muutimme marraskuussa eikä ollut varaa nopeempaan joten otimme elisa 256kt/s .. Äiti on kyllä lupaillut sen nostoa..
Eiköhän siinä ollut tarpeelliset.. Niin ja sain koneen 07.04.05 syntymäpäivä lahjaksi.. :P
Laitetaan nyt päivitystä kun tuo uusi kone on muutaman viikon jo ollut:
Eli siis tämä uusin kone (pelkkä keskusyksikkö )on 2 000 megahertsinen sarjassamme 3300+..(jotain.) Alustavasti 512 DDR-rammia, johon ostin oman 512:sta kalikan lisää eli yhteensä 1024. Tilaa löytyy mukavat 250 gigaa johon lisäyksenä oma 120 gt:n kovo eli yhteensä tuollaiset pyöreät 370 gigatavua. Ihan mukava lisäys tuon vanhan 1400 megahertsisen 256 rammisen viruslaatikkoni tilalle. Tuo 1024 ddr rammia on juuri omiaan parantamaan koneen suorituskykyä. Vanhaan verrattuna pidän juuri nopeudesta esimerkiksi pelejä pelatessa ja tökkimättömyydestä monien ohjelmien ollessa yhtäaikaa päällä. Tilaa on toki enemmän kuin tarpeeksi, vaikka niinhän sitä sanotaan ettei tilaa ole koskaan liikaan. Jos nyt jota ihan sisäistä alkaisi paskaksi menemään, niin sivupaneelin saa erittäin kätevästi auki nappia painamalla. Hyvästi ruuvit! Ainoa ärsyttävä asia oli tuon oman kovalevyn lisääminen. Sille oli kyllä suunniteltu paikka, mutta sen edessä oli virtalähde ja tuuletin jotka olisi pitänyt irrottaa jotta kovalevy olisi saatu paikoilleen. Vaikka jonkin sortin asiantuntija olenkin, niin päätin silti viedä koneen asiantuntijalle etten mene mitään korvaamatonta hajoittamaan irroitellessani osia. 20¤ siitäkin otettiin, mutta ainakin on kovalevy kiinni ja kone toimii kuin unelma. :)
shadowalker
18.7.2005, 15:08:34
Oma kone löytyy, vuoden vanha, toimii kuitenkin... Yhden megan nettikin on. Enimmäkseen sillä musiikkia kuuntelen ja nettiä selailen, tuleepa silloin tällöin pelailtua ja katsottua elokuviakin. Ja tietysti tällä hetkellä hommailen kotisivujeni parissa :D.
//Edit:
Rauta puolella löytyy Amd Athlon xp 3200+ ja 160 gt kiintolevyä, joka kyllä alkaa käydä melko pieneksi. Näytönohjain on mitä on, mutta ei se menoa haittaa
Amd-man
31.7.2005, 4:34:27
Eipä ole oma. Näyttis, RAM ja uus kovo on ostamiani. Faija makso prossun, Emon ja Kotelo+powerin että joku muukin pääsisi toiselle koneelle joskus. Itse kokosin jne ja sen verran tehnyt Formatointeja TMS tohon yleiseen koneeseen että voisi sanoa että oma on, siis kun ajattelee paljonko Ammattilainen olisi laskuttanut ja vertaa tämän koneen arvoon...2500+ Sempron, 512mb, 200+10=210 GB ja Geforce Fx 5700 256mb