View Full Version : Mitä roolipelejä pelaatte?
Cicero Jade
15.9.2002, 11:23:31
Jos tällainen kysely on ollut jo aikaisemmin niin suonette anteeksi ja olkaa vastaamatta.
Minua kiinnostaisi kuitenkin tietää mitä muita ROOLIPELEJÄ te pelaatte Final Fantasyjen lisäksi. Tällä roolipelillä tarkoitan kaiken laisia roolipelejä riippumatta 'formaatista'.
En tässä vielä vastaa itse kysymykseenin sen enempää...
Toivon että joku vastaa ennen kuin minä kirjoitan tähän mitään luetteloita. Sen verran vielä tiedustelisin, että kuinka moni on peluuttanut roolipeliä ihan livenä (siis ei larpannut vaan johtanut peliä)? Minä johdan tällä hetkellä kahta peliä... ainakin jokin päivä takaperin... :eh:
Yleensä kaikkea missä joutuu miettimään hieman. Grim Fandangon tapaisia pelejä pelaisin kaikista mieluiten mutta se on aivan totaalisen kuolemassa oleva laji. FF:t tietysti ovat koko ajan pleikkarin sisällä paahtamassa. Myös jotkut 3D shootterit kuten Unreal tournament yms ovat kivaa pelattavaa. Mutta jos saisin päättää niin noita Grimin tapaisia pelejä pistäisin markkinoille enemmän :(
yksisiipi
15.9.2002, 13:14:19
Interplayn mahtava sarja BG, Torment, BG2. Noissa kaikissa on sitä miekkaa ja magiaa, joka minua kiinnostaa. Siinä missä Baldur1 on hieman suoraviivaisempi, vaikkakin monipuolinen ja pitkä, BG2 ja Torment edustavat juonipohjaisempaa pc-ropeilua. Torment loistaa viellä omalla maailmallaan, Planescapella. Outo ja monimutkainen portaalien linkittämä Sigil. Ja tietenkin noissa kaikissa on tuo legendaarinen AD&D ropesäännöstö mukana.
Myös King Of Dragon Pass ja Grandia ovat hyvä ropeja.
No minä ainakin tykkään Verisistä peleistä ja yksi suosikkeistani on Blade of Darkness:Severance.
Siinä missä saa huitoa kunnolla keskiaikaisilla miekoilla ja sen sellaista,vähän niin kuin Gladiattori.
joku Dransik joskus tullut pelailtua.
Pyrin käymään läpi kaikki mielenkiintoiset tittelit ja usein käyn läpi myös ne vähemmän mielenkiintoisemmat pelitkin. RPG on kuitenkin suosikki "genreni". Eli oikeastaan kaikki menee.
Lisäksi pelaan niitä ihan ihan oikeita roolipelejä - vai pitäiskö sanoa roolipeliä. Tämän lisäksi pelaan StoryTellingiä netissä. Eiköhän tuossa ole jo ropellusta aika tarpeeksi. *hymy* Ja _ehkä_ joskus hyppään tuonne larpin pariinkin.(Se tapahtuu sitten, kun niitä hyviä larppeja alkaa löytymään.)
Pientä listaa:
-Finalit
-Grandiat
-Warcraftit (jos ne on rooli, en ole ihan varma)
-age of empiresit (---I-I---)
-Runescape
-Dransik
Cicero Jade
19.9.2002, 16:38:44
Monia vastauksia on tullut, mutta vielä taitavat puuttua ne pelinjohtajat porukasta... Johdan tällä hetkellä kahta Vampire-peliä...
No ei se mitään. Hyvä näinkin. FFfinin arvostukseni nousi juuri useampaan potenssiin...
Oma pelailuni rajoittuu RPG:n lisäksi oikeastaan vain ja ainoastaan puzzleihein. Tällä hetkellä pelailen:
- FF IV - X (sujuvat kiitettävän hyvin...)
- Breath of Fire I (juuttunut)
- BoF II (juuttunut)*
- BoF III (melkein jumittunut, mutta ei ihan...)*
- BoF IV (ei, tämän kanssa ei ole ongelmia... toistaiseksi...)*
- Golden Sun (pidän grafiikasta [GBA])
- Vagrant Story (en halua keskustella asiasta...)*
- Magical Drop 3
- Grandia I ja II
- Star Ocean 2 (tästäkään en halua puhua...)**
- Crono Trigger (olen virallisesti eksyssissä...)
- lisäksi hauskuutena koko joukko muitakin pelejä...
*= tämän pelin kanssa olen tiltannut, suuttunut, saanut raivarin , päättänyt myydä PS2:n (ja perunut heti sen jälkeen), etc.
**= tilttasin sen jälkeen kun joku ilonpilaaja kertoi, että pelissä on noin 30-50 erilaista loppua.
Pelailu intoa teille kaikille... :D
Laguna
2.10.2002, 22:39:34
FF 6-10
bof 3ja4
eipä muita sitten olekkaan(ihmettelen itsekkin)
From Finland
2.10.2002, 22:50:51
jos pc adventure/rpg pelit otetaan mukaan niin ..kaikki gabriel knightin-larryn tapaset pelit niin niitä pelaan.
konsoli rpg:stä..emulaattorilla toinen kerta tales of phantasiasta menossa..
Nykyisin on tullut jauhettua noita Forgotten Realmsiin sijoittuvia pelejä, eli siis Baldur's Gatet, Icewind Dale, ja Neverwinter Nights. Joskus aikoinaan tuli pelailtua Larryjä sun muita saman valmistajan pelejä, wanhalla kunnon 486:lla :)
Tietenkin listaan kuuluisi paljon muitakin, mutta eipä sitä muista kaikkia.
Ja joskus voisi kokeilla larpata, jos vain sattuisi olemaan mahdollisuus.
Ropet, jotka saavat miettimään ovat parhaasta päästä. Pelkkä örkkien lahtaus ei vedä puoleensa joka päivä, jonain huonona päivänä jaksan ehkä tunnin pari Diabloa. Monipuoliset pelit, joissa on paljon tekemistä, kuten hieman bugaava Daggerfall, jossa on kaupunkeja vaikka muille jakaa; tai Albion, jota en koskaan lakkaa ylistämästä, sanoitte mitä sanoitte, jossa joutuu peräti ajattelemaan joissain puzzleissa.
Baldur's Gate 2 ja Planescape: Torment ovat parhaimmasta päästä, kun puhutaan sopivista lahtaus/ajattelu/seikkailuyhdistelmistä. BG1 kärsi hieman liian tiheistä taisteluista ja alun vaikeudesta, varsinkin jos hahmoksi valitsee kleerin (pelaan aina kleerillä, se lisää juuri sopivasti pientä haastetta). Maagiluokan valitsijatki saattavat törmätä pieniin ongelmiin ensimmäisessä taikoja vaativassa taistelussa (level 1 maagin ollessa kyseessä ensimmäinen taikoja vaativa taistelu on Candlekeepin varaston rottien tappo...)
Edit: Aaaah, tässä puhutaan myös seikkailupeleistä, noista kuoleman kielissä kamppailevista aarteista. Ei saa unohtaa Leisure Suit Larryja, Broken Swordeja, Quest-sarjoja (King's, Police, Space) Full Throttlea, The Digiä tai Monkey Islandeja! (Simon the Sorcerer 1 & 2 olivat myös hyviä, samoin Discworld), joissa huumori kukki ja aivoja sai käyttää. Hmm. Nostalgiaa. Minne tuo genre katosi?
Tällä hetkellä on finalit jääny vähemmälle ku oon tahkonnu
Star ocean:second story:a joka ainoa päivä
(on se niin hyvä uskokaa pois) :D
Silver Wolf
3.10.2002, 13:13:30
HURRAA,
Forgotten Realms suosiossa. Hyvä on. Useimmat tuttavani vihaavat FR:tä lautapelinä, mutta BG- saagat, IWD, NWN, Torment ja vastaavat ovat niin mahtavia pelejä, että suorastaan rakastan niitä.
Siinä on se jokin, ja se jokin on NPC:t ja MINSC... :lovetus:
Vanhat FF:t.
Chrono Trigger.
Ja edellä mainitut BG- pelit yms.
Morrowind on myös yksi kiinnostava peli.
Heroes III on aina klassikko (?)
Kyllä niitä on.
Ja live-ropea ei ole tullut johdatettua, tosin ehk' ajatuksia olisi. One day, one day...
Tar_Minastir
4.10.2002, 20:09:22
Noh, jos tietokone ropeista puhutaan niin suurimmaksi osaksi Black Islen pelejä: BG, BG2, falloutit. jos puhutaan OIKEISTA RPG:istä, niin niitä en paljoa pelaile, ehkä joskus joku MERP tuokio, livepelejä tulee pelailtua enemmänkin
Pelaan näitä roolipelejä joten kuten aktiivisesti:
-FF:t
-Golden Sun (emulaattorilla)
-Heroes of Might and Magic III
-Runescape
-Arenascape
-Dransik
Eniten pelaan FF:iä.
Lord Angsaar
6.10.2002, 8:47:23
No niitä on TODELLA paljon, mutta tässä pari:
Grandiat
Diablo (ei se kyllä mikään roolipeli oo...)
Baldurs Gate (1&2 ja Dark Alliance)
Legend of Dragoon
Star Ocean2
Heroes of Might&Magic (jaa... no... ei kai sekään roolipeli oo...)