View Full Version : Wii Fit
Kirves
29.4.2008, 20:00:12
Tämä "pelihän" tuli jo perjantaina mutta ostin eilen ja mukavaa pelailua on ollut.Vaikka tämä ei nyt kaikkia kiinnostaisikaan niin kyllä tästä nyt jonkin keskustelun voisi tehdä joten kertokaa mielipiteenne tästä pelistä ja millainen on mielestänne ollut tuo balance board.Mielestäni tämä on ihan kivaa pientä sisä liikuntaa ja hauskaa sellaista.Kun pelailee harjoituksia saa Fitcash-kuntorahaa jonka avulla avataan uusia harjoituksia.
Wii fit
sisältää joogaa,lihaskuntoilua,aerobisia harjoituksia ja tasapaino pelejä.
mukana Wii Balance Board.
Tarkkaile kuntoasi päivittäin mittaamalla painoindeksisi.Kertokaapa mielipiteenne tästä wiin uudesta pelistä.
Mies kävi ostamassa viime perjantaina ja voitte kuvitelle, että sitä sitten on "pelailtu", varsinkin tuo 6v tykkää :D
Itsekin tykkään, koska olen äärettömän huono lähtemään mihinkään kuntosalille ja WiiFitin kanssa on paljon mahdollisuuksia joogasta hulahulavanteen pyöritykseen (ja paljon muuta) ja aina tulee uusia juttuja tehtyjen minuuttien myötä :)
PhazonBlaxor
7.5.2008, 15:15:56
Olin alun alkaen aika epäuskoinen Wii Fitin suhteen, haiskahti pahasti rahastukselta. Mutta sitten katsoin muutamia arvosteluja ja artikkeleja siitä, joissa sitä mainostettiin oikeastaan enemmänkin kuntoilu- ja tasapaino-ohjelmana kuin pelinä. Päätin sitten itse nyt hemmotella itseäni, joten nappasin sen Prismasta eilettäin kainalooni. Ensiminuuteista asti oli ihan mahtavaa, juuri olen menossa jatkamaan! Tuo on oikeasti sellainen kapistus, joka nostaa motivaatiota kuntoilemiselle moninkertaiseksi. Koska itse en tykkää käydä kuntosaleilla, lenkkeilemässä yms, toimii Wii Fitin ohjaajat henkilökohtaisina harjoittajina. Tuossa tulee oikeasti niin mahtavasti hiki pintaan jos niin haluaa, että tuo on ihan oikeaa kuntoilua. Ei todellakaan ole mikään myyntikikka, jota alun alkaen itse siis kuvittelin.
On kylläkin nyt paikat aika paskana, minua ärsytti kun ei kunto enää kestänyt eilisten treenien jälkeen, vaikka olisin halunnut pelata lisää. Ajatelkaa, en ole ikinä tykännyt liikunnasta kovin paljoa, varsinkaan siihen pisteeseen että olisin halunnut vielä henkihievärissä ollessani jatkaa! O___O Minusta myös tuo tasapainon tarkkailu on mahtava ominaisuus. En tajunnutkaan ennen miten epätasapainossa seison myös silloin, kun pidän muka painoa tasaisesti molemmilla jaloilla ja olen selkä suorassa. Painopisteeni oli aika pahasti taakse ja vasempaan jalkaan suuntautunut, joka ei tietenkään tee vuosien saatossa välttämättä kovin hyvää keholle.
Kannattava ostos tuo kyllä oli, suosittelen ehdottomasti niillekin joita liikunta ei niin paljoa kiinnosta, tai haluaisivat sitä ennemmin kotonaan harrastaa kuin mennä jonnekin salille. Tuossa on kuitenkin niin paljon erilaisia harjoituksia, että kaikille löytyy varmasti omansa - oli tavoitteena sitten oman liikuntasuorituksen parantaminen, kiinteyttäminen, lihaksien kasvattaminen, kunnon kohottaminen, painon tiputus tai venyvyyden hankinta, Wii Fit auttaa niissä kaikissa.
Boikotoin tätä ihan periaatteesta. Vuosia annoin itseni hypettyä Miyamoton supersalaisesta täysin uudesta peliprojektista Wiille, jonka kerrottiin olevan tekeillä jo pari vuotta ennen Wiin julkaisua ja jonka odotin olevan ihan Peli. Pikmin oli jotain nerokasta (taitaa olla yksi viimeisistä Peleistä, joka on täysin Miyamoton käsialaa eikä ole siirtynyt Aonuman ja muiden nuorempien tekijöiden harteille), joten ajattelin tämänkin olevan jotain aivan yhtä mahtavaa.
Sitten se paljastettiin.
WiiFit.
Vittu.
DS:n Brain Trainingin kanssakin oli ihan kivaa sen pari kolme viikkoa. Saman voi sanoa WiiSportsista. Sen jälkeen en ole niihin koskenutkaan muuten kuin ratkaistakseni BT:n sisältämät Sudokut. Ei niistä vain löydy sitä samaa lumoa kuin Marioista ja Zeldoista, joka saisi palaamaan niiden pariin vielä vuosienkin päästä. Samaa kohtaloa aavistelen WiiFitille. Hauskaa hetken, sitten se siirtyy jonnekin nurkkaan pölyttymään ja sitä näytetään korkeintaan jossain sukujuhlassa pelaamista vihaavalle mummolle osoittamaan, että pelaamisesta voi olla jotain hyötyäkin.
Sisko ja sen Sisar
7.5.2008, 22:03:38
Sisar: Itse en siis edes Wiitä omista, mutta tuskin kukaan minua hirttää vaikka tulisin ilmaisemaan mielipiteeni kys. pelistä kuitenkin eikä vain sen takia että se olisi fyysinen mahdottomuus via tietokone.
Tiesinhän minä että tuollainen oli tulossa, ja jostain Tilt.tv:stä katselin toisella silmällä arvostelunkin.
Vasta kun ekat mainokset näin se sitten todella upposi, että joku sai päähänsä kehittää pelin jonka aikana kuntoillaan (no tanssipelit joo, mutta) Jotenkin herätti valtaisaa hilpeyttä. Nyt kun vielä kuulisi jonkun kukkahattutädin sanovan että liika pelaaminen on huonoksi kunnolle : D Phazonin postista päätellen ihan hyvääkin kuntoilua tuo.
Kätevää. Osaa yhtään sanoa onko hauskaa vai ei, mutta ihmisille jotka eivät viitsisi ulos lähteä kuntoilemaan tuo on varmaan ihan mukavaa, ohjattua(?) harrastetta. Ja peli. Hyvä idea tuon takana siis minusta.
Hauskaa hetken, sitten se siirtyy jonnekin nurkkaan pölyttymään ja sitä näytetään korkeintaan jossain sukujuhlassa pelaamista vihaavalle mummolle osoittamaan, että pelaamisesta voi olla jotain hyötyäkin. No eikö noin käy vähän joka pelille? Riippuu toki pelaajasta, mutta minulla ihan liian monta peliä joita ei ole tullut vilkaistuakaan ainakaan vuoteen.
No eikö noin käy vähän joka pelille? Riippuu toki pelaajasta, mutta minulla ihan liian monta peliä joita ei ole tullut vilkaistuakaan ainakaan vuoteen.
Toki minullakin saattaa mennä vuosia, ennen kuin pelailen jo pelaamiani pelejä uudestaan. Mutta usein saattaa olla tietynlainen "halu" pelata taas jotain peliä, jota ei ole pitkään aikaan pelannut, NES- ja SNES-aikaiset Mariot ja Zeldat ovat varsinkin ikuisia klassikoita, joita ei voi mennä läpi liian monta kertaa. Joku Brain Training on niin unohdettava kokemus, että ei muulla väliä. Jos pelaan 10-20 vuoden päästä DS:llä, en todellakaan tule laittamaan kyseisen käsikonsolin sisään BT:a. Samalla tapaa en usko, että vielä kymmenen vuoden päästä halutessani pelata jotain Wii-peliä pelaisin WiiFittiä, mieluummin pelaisin Pikmin 3:sta, mutta näemmä se ei ole tärkeää Nintendolle.
Toisella tapaa sanottuna: syy siihen, miksi en pelaa Super Mario Worldiä tälläkin hetkellä ei ole siinä, että olisin varsinaisesti kyllästynyt peliin ja että se oli "hauskaa vain pari viikkoa". On vain muutakin tekemistä ja muita pelejä pelattavana.
DS:n Brain Trainingin kanssakin oli ihan kivaa sen pari kolme viikkoa. Saman voi sanoa WiiSportsista. Ei niistä vain löydy sitä samaa lumoa kuin Marioista ja Zeldoista, joka saisi palaamaan niiden pariin vielä vuosienkin päästä.
Näillä kriteereillä Wii Sports on jo nyt minulla parempi peli kuin useat Mario- ja Zelda-pelit. :D
Wii Fitistäkin olen sen vuoksi erittäin kiinnostunut, valitettavasti rahatilanne juuri tällä hetkellä ei salli pelin hankkimista. Sen sijaan olen edullisen hinnan vuoksi hankkimassa Persona 3:n. Hardcore-pelaaminen voittaa halpisjulkaisujen ansiosta? ;D
Näillä kriteereillä Wii Sports on jo nyt minulla parempi peli kuin useat Mario- ja Zelda-pelit. :D
Noilla kriteereillä sulla on vaan paska pelimaku. :D
Tietty jos pelaat sitä moninpelinä, en ihmettele jos pelaat Wii Sportsia useammin kuin jotain yksittäistä Mariota. Ainahan sitä laittaa kavereiden paikalla ollessa mieluummin moninpelin koneeseen kuin sooloilee jotain Zeldaa. Ei se silti tee Wii Sportsista minkäänlaista ajatonta klassikkoa, jota voisi millään tasolla verrata oikeasti loistaviin peleihin, tai poista sitä tosiasiaa, että se on yksinpelinä laja haisevaa koirankakkaa ja muutenkin vain teknologiademo, josta ei löydy minkäänlaista syvyyttä. Se on vain helposti lähestyttävä moninpeli, jonka tyhmimmätkin kaverit ymmärtävät ja kömpelöimmät kaverit osaavat pelata sitä ilman harjoittelua. :)
PhazonBlaxor
8.5.2008, 7:00:19
Hauskaa hetken, sitten se siirtyy jonnekin nurkkaan pölyttymään ja sitä näytetään korkeintaan jossain sukujuhlassa pelaamista vihaavalle mummolle osoittamaan, että pelaamisesta voi olla jotain hyötyäkin.
Hmmm, no siis, tässähän on kyse liikunnasta, eikä oikeastaan pelaamisesta, joten jos henkilö ei jaksa harrastaa säännöllisesti liikuntaa, niin varmasti jää pois. Toki sitä muutakin liikuntaa kannattaa harrastaa jos sellaiseen on aikaa, mutta täällä pohjoisessa kun nuo talvet ovat niin pitkiä, itse en jaksa ikinä talvella liikkua ulkona. Kesällä on eri asia, jonka takia ostin Fitin vähän tyhmään aikaan. Varmasti se jää kesällä tuonne pölyttymään jos näin voisi sanoa, koska ulkonakin voi liikkua. Toki mikään lenkki ei kata lihaskuntoharjoituksia. Minä olen yleensä joka ilta tehnyt jotain pientä venyttelyä ja punnerrusta, joskus homma on maistunut niin puulta, mutta tällä hetkellä Wii Fit on sitten tuonut aika paljon lisäpotkua tähänkin hommaan.
Toisin sanoen, minulla tuo tuskin tulee jäämään kovin pahasti pölyttymään.
Ai niin ja tuosta joogasta. Tuo on oikeasti hyvä tapa päästä joogan maailmaan sisälle. Ex-tyttöystäväni yritti aina patistaa minua joogaamaan hänen kanssaan, mutta olin todella vastahakoinen. Vasta nyt tajusin että tuohan on hauskaa hommaa kun sen oikein tekee. En kyllä tiedä jaksanko säännöllisesti tuota joogaa värkätä, nyt alussa tämä on varsinkin kuin hiekkaa nielisi. Minulla on aika huono tasapaino näemmä(tuli huomattua tässä. : D), enkä muutenkaan ole kovin venyvä persoona. Sen takia en kyllä onnistu osassa joogaharjoituksia edes välttävästi, mutta hei, eikös harjoitus teekin mestarin?
Noilla kriteereillä sulla on vaan paska pelimaku.
Tai sitten sinä olet vain hirvittävän, hirvittävän ahdasmielinen.
Wii Sports on niin syvällinen peli, että vielä puolentoista vuodenkin pelaamisen jälkeen taidot ja tekniikka kohentuvat. Se on, kuten parhaista peleistä sanotaan, helppo oppia, vaikea hallita. Ei sinun tarvitse siitä pitää, mutta kai sentään tajuat että miljoonille ihmisille Sports ja Fit ovat laatuviihdettä aivan samaan tapaan kuin Mariot aikanaan. Suosittelen että menet hankkimaan Pro-tasot ja kultamitalit ennen kuin tulet tänne nillittämään yksinkertaisuudesta. =)
En kyllä käsitä mitä jotkut odottivat sen "Miayamoton salaisen pelin" olevan. Luulisi varsinkin Nintendoa läheltä seuraavilla olevan harvinaisen selvää, ettei Shiggyn lähivuosien hourailuilla ja paskapuheilla ole paljonkaan painoarvoa ja äijähän päästää suustaan välillä mitä sattuu, harvemmin niistä samaa seuraa. Se, että salainen peli on Wii Fit ei kyllä yllättänyt yhtään, se "oikea peli" olisi sen sijaan yllättänyt.
Mitä Wii Fittiin tulee, niin en oikein tiedä. Aika hintava paketti, vaikka tuleekin lauta mukana. Saattaa hyvin olla Wii Sportsin kaltainen purkkapeli, jota jaksaa viikon, sen jälkeen parin kuukauden paussi ja taas jaksaa joitain päiviä.
Omenarosvo
8.5.2008, 15:34:48
"Paskapuheet", "hourailut", yms yms... Kun jäbän toimenkuva on selkeästi muuttunut siitä kun pelit olivat teidän mielestänne vielä hyviä, niin oiskohan aika päivittää ne idolijulisteet kynttilöineen ettei tarvitse aina olla niin pettynyttä miestä.
Ellei yleisö tykkää, niin silloin pitää vaihtaa yleisöä. Kenen tahansa luovan julkisen henkilön sääntö numero yksi.
Vittu jee. On se valittamisesta valittaminen näköjään addiktoivaa ajanvietettä. Sanoin vaan, että tuskin kukaan osasi odottaa Miyamoton uudesta pelistä mitään uutta megasarjaa ja "oikeaa peliä" (lainausmerkeissä) käytin vaan sen takia, etten jaksanut selittää samaa asiaa pitemmän kaavan kautta. Mulla ei ole Wii Fittiä vastaan mitään, kuten ei sitäkään vastaan, että tämä on se Miyamoton uusi peli ja hourailuilla tarkoitin niitä Shiggyn toinen toistaan oudoimpia kommentteja, joista ei kukaan ottanut selvää pari, kolme vuotta sitten. Ne eivät sinällään liity Wii Fittiin.
Eiköhän ne ole ihan pari muuta nikkiä, jotka Nintendo-alueella kaikista herkimmin ovat nykyään leuka vinossa nillittämässä. Tässä jatkuvassa poraamisessa ei ole edes mitään järkeä tai ideaa, vaan se on näköjään pelkkää periaattellista valittamista jokaisessa Nintendo-topikissa. Lisäksi samat nikit, jotka täällä eniten huomauttelevat valituksesta, ovat oikeasti itse Nintendo-alueen pahimpia itkijäeukkoja.
En kyllä käsitä mitä jotkut odottivat sen "Miayamoton salaisen pelin" olevan.
Kuten jo sanoin, tietyllä tavoin Pikminin tapainen uudenlainen "perinteisempi" peli eikä WiiFitin tapaista kasuaalipelaajien ja kotiäitien kosiskelua.
Tai sitten sinä olet vain hirvittävän, hirvittävän ahdasmielinen.
Ensinnäkin, tuota hymiötä ei kannata unohtaa quoteta. Täysin tosissani en tuota lainaamaasi lausetta heittänyt, tosin en täysin ymmärrä miten kukaan täysijärkinen voi edes läpällä heittää ettäkö Wii Sports olisi parempi kuin Mariot tai Zeldat. :huh:
Toisekseen olen vain tietyllä tapaa pettynyt Wiihin. Otin kyllä Wiin vastaan hyvin avoimilla mielin, mutta se ei ole millään tasolla vastannut odotuksiani - ainakaan minun kohdalla. Hyviä pelejä sille kyllä on, sitä en mene kieltämään, mutta ei se tähän mennessä ole ollut sellainen muut konsolit turhanpäiväisiksi paperipainoiksi tekevä vallankumous kuin Nintendo olisi sen halunnut olevan. Wiimote tuntuu usein vain ns. gimmickiltä ja turhanpäiväiseltä päälleliimatulta ominaisuudelta, johon ei olla panostettu hirveästi. Vaikka sille on julkaistu hyvin Wiimotea käyttäviä pelejä, kuten Trauma Center ja Mercury Revolutionin, se ei ole aina vaikuttanut yksiselitteisen positiivisesti joidenkin pelien kontrolleihin, etenkään perinteisempien pelien.
DS:lle on tullut jo hirveän monia pelejä, jotka mielestäni "oikeuttavat" sen olemassaolon (Kirby Canvas Curse on edelleen DS:n paras tasoloikka. Ouendanit ovat nerokkaita yksinomaan juuri DS:lle sopivia rytmipelejä. The World Ends With You on viimeisin erinomaisesti DS:n erikoisempia ominaisuuksia hyvin hyödykseen käyttävä peli). Samanlaista peliä ei vain mielestäni olla vielä julkaistu Wiille, vaikka sillä alkaa olemaan sinänsä hyviä pelejä jo ihan tarpeeksi, jotka tekevät Wiistä ostamisen arvoisen. Parhaimmissakin Wiin peleissä on kuitenkin hieman liikaa pikkukömpelyyksiä ja turhanpäiväistä Wiimoten heiluttelua, jolloin Wiimote-ohjaus on välille ennemminkin rasite kuin Das Best Thing Evör. Sekään ei auta, että osa hyvistäkin Wii-peleistä näyttävät ja kuulostavat PS2:n alkuaikojen peleiltä.
Ja Wii Sportsista olen tainnut kerätä kultaa niistä kolmesta lajista, joista se oli yhtään mielekästä (tennis, golf ja keilaus).
Wii Sports on niin syvällinen peli, että vielä puolentoista vuodenkin pelaamisen jälkeen taidot ja tekniikka kohentuvat.
;D
Golfissa ehkä, mutta muut ovat niin yksinkertaisia että ei niissä hirveästi parane sen viikon parin pelailun jälkeen.
SuperDude
10.5.2008, 13:03:48
Eikö pleikkarillekkin tullut jo pari vuotta takaperin kuntoilupeli? Mikä tekee WiiFitistä loistavan, kun uutuusidea-kortti joudutaan hylkäämään? Vai onko "pelkästään" hyvä "peli"?
PhazonBlaxor
10.5.2008, 15:55:04
Eikö pleikkarillekkin tullut jo pari vuotta takaperin kuntoilupeli? Mikä tekee WiiFitistä loistavan, kun uutuusidea-kortti joudutaan hylkäämään? Vai onko "pelkästään" hyvä "peli"?
Ei ole tosiaankaan samantasoisesta jutusta nyt kyse. PS2:lle tullut EyeToyta hyödyntävä Kinetic ei osaa tarkkailla käyttäjän paino- ja tasapainokehitystä, se ei osaa tarkkailla liikkujan asennon oikeutta eikä myöskään toimi kovin hyvin. Balance Boardin ansiosta iso osa liikkeistä onnistuu tehdä huomattavasti suuremmalla todennäköisyydellä oikein, sillä oikeassa liikkeessä tasapainopisteen pitää olla tietyllä alueella. Näin väärät paikat eivät rasitu, vaan rasite keskittyy oikeisiin lihaksiin. Balance Board nimen omaan tarkkailee tätä, ja antaa käyttäjälle välitöntä palautetta mikäli asento on väärä. Fitissä on myös lihaskuntoharjoituksia, joita ei Kineticissä ollut lainkaan. Sinänsä voidaan puhua oikeasti uutuudesta, sillä Wii Fit toimii täysin erillä periaatteella, ja 100 kertaa paremmin. (Nyt puhun aivan kuin olisin Kineticiä kokeillutkin, en ole, mutta se flobbasi kyllä pahasti. Arvosteluja pikaisesti katsoin, ei ollut oikein toimiva viritys.)
Hyvä esimerkki tasapainopisteen tärkeydestä on se, että itselläni on usein selkävaivoja. En tykkää yhtään tehdä perinteisiä selkälihasliikkeitä, koska ne ovat epämiellyttäviä ja vaivalloisia, eikä kunnollista paikkaa niiden tekemiselle välttämättä löydy. EX-tyttöystäväni yritti kerran opettaa minulle seisaltaan tehtävän selkälihastreenin, joka myös vaikutti jalkoihin. Se ei kuitenkaan tuntunut selässä yhtään, vaikka tein sen ulkoisesti täysin samalla tavalla kuin hän. Nyt puolta vuotta myöhemmin huomasin, että Fitissä on sama harjoitus, ja tajusin heti mikä oli vikana - tasapainopisteeni oli edessä, selkälihakset eivät kuormittuneet yhtään. Tasapainopistettä kun ei voi ulkoisesti nähdä.
Critis
10.5.2008, 16:23:41
IMO! Tämä kyllä niin kamalaa rahastusta että.... Wii Sportsin vielä ymmärsi kun tuli koneen mukana. Kyllähän Sportsia jaksoi sen hetken pelata, mutta sitten iski kyllästyminen, eikä se enää vaan nappaa. Kavereiden kanssa kyllä erinomaista viihdettä tämä Sports, mutta yksin? Pläääähhhh.... Mulla on vähän samanlaiset fiilikset tästä Wii Fitistä, että hetken sitä jaksaa pelata yksin, sitten sille käy samanlaisesti kuin Wii Sportsille. Hyvä ehkä hetken yksin pelinä, mutta parempaa viihdettä kavereiden kanssa.
Joo, ja en omista peliä. Tämä oli vain minun puhdas arvio ja oletus millainen Wii Fit mahdollisesti on/voisi olla.
Wii Fit ei ymmärtääkseni ole tarkoituskaan olla peli, vaan pikemminkin johonkin kuntoilulaitteeseen verrattava laite. Tarkoitan tällä siis sitä, että Nintendolla tuskin on edes ajateltu, että Wii Fit kiinnostaisi hc-pelaajia pelaamismielessä kovin kauaa, vaan niitä joita kiinnostaa painon pudottaminen hauskalla tavalla. Tietenkään se ei haittaisi, jos WF:n sisältämistä peleistä olisi saatu hyviä ja pitkään mielenkiinnon ylläpitäviä myös pelaajien mielestä. Tai ehkä niistä osa onkin, en siitä kyllä tiedä.
Fitin pelaaminen voi tulla kalliiksi! (http://www.v2.fi/uutiset/pelit/4003/Wii-Fit-aiheuttanut-25-miljoonan-tuhot-Britanniassa/)
:D:D:D
Kreifi
16.6.2008, 14:39:01
Ihmeellinen tuholaite tuo Wii! Pian aletan myymään Wii-vakuutuksia. Sillon kun Wii ilmesty, niin tuli naureskeltua niille vahingoille. Jatkuu näköjään samaa linjaa. :P
Itse en ole päässyt todistamaan mitään hienoja tapaturmia, mutta verta on jo nähty kerran! :P
Ajattelin tolle vaimokkeelle ostaa Fitin. :]
//Paljon Fit on myynyt briteissä?
//Paljon Fit on myynyt briteissä?
Virallisia lukuja en tiedä, mutta käsittääkseni Nintendolla on taas kerran toimitusvaikeuksia ja kaikki maahan saadut laitteet on suorastaan revitty käsistä. Virallisilla myyntilistoilla Fit ei ole kuitenkaan lähiviikkoina ollut, mikä voidaan varmaan juurikin laskea noiden toimitusvaikeuksien piikkiin.
Kreifi
16.6.2008, 15:24:26
Ahaa. Olisi hauska tietää, niin voisi laskea kuinka paljon tuon tutkimuksen mukaan on tullut naamaa kohti laskua. :P Osaatko heittää edes arvioita? Itsellä ei ole meinaan minkäänlaista käsitystä. Japanissahan meni miljardeja (jossakin vaiheessa meni miljoona puhki, tiedä sitten kuinka paljon sen jälkeen on myyty).
Testasin Wii Fittia pikkuvelipuolen luona, ihan hauskalta vaikutti.. Kuntoilua varten en valttamatta suosittelisi, koska leuat/punnerrukset/vatsalihasliikkeet yms. jutut, jotka itsella menee aamulla, illalla, ja esim tv:ta katsellessa, tuottavat enemman tulosta itsellani..
Jos ei ole leuanvetotankoa, ab-rolleria tjsp. kuntoilutavaroita kotona, tai ei muuten vaan tykkaa normaalista kuntoilusta, on peli viihdyttava tyyli pitaa kuntoa ylla. =)
Ahaa. Olisi hauska tietää, niin voisi laskea kuinka paljon tuon tutkimuksen mukaan on tullut naamaa kohti laskua. :P Osaatko heittää edes arvioita? Itsellä ei ole meinaan minkäänlaista käsitystä. Japanissahan meni miljardeja (jossakin vaiheessa meni miljoona puhki, tiedä sitten kuinka paljon sen jälkeen on myyty).
Heh, itse en ole laittanut ollenkaan huomioon koko ongelmaa varomattomien ihmisten ja Wii Fitin yhdistämisessä, joten minkäänlaisia arvioita en osaa sanoa.
Osaan kuitenkin vastata siihen, että Jaappanissa Fittejä on myyty hieman päälle kaksi miljoonaa. ;)
Ja laitettahan en osta, koska ei ole tarvetta liikkuessani muuten paljon ja kunnon pysyessä yllä. Pakko kuitenkin nostaa Nintendolle hattua äärimmäisen tehokkaasta markkinoinnista, sekä jopa siitä pelialan rajojen venyttämisestä.
Sami E
18.10.2011, 17:05:52
Hauska pelihän tämä on, etenkin laajennettu Wii Fit Plus -versio. Minipelien ulkopuoliset "harjoitukset" ovat kuitenkin lähinnä venyttelyä ja kevyttä lihaskuntoa. Sen sijaan painontarkkailuun Wii Fitin automaattinen kirjanpito on hyvin kätevää.
Mutta aina silloin tällöin hularenkaan pyörittelyä pelatessa mieleen nousee se ikuisuuskysymys: missä vaiheessa oikein pitäisi nojata sivulle uuden renkaan tullessa ja miten?! Jos pysäyttää liikkeen ja nojaa sivulle, heti ruudulle tulee "Jatka lanteiden pyöritystä!" mutta jos oikeasti yrittää pyörittää samalla kun nojaa sivulle, pelihahmo ruudulla joko jatkaa ja ei saa uutta rengasta kiinni, tai sitten nojaa sivulle ja renkaiden pyöritys tuntuu kuitenkin hidastuvan. Enkö vain osaa??