PDA

View Full Version : Heavenly Sword

Delirium
21.7.2008, 17:15:54
Pikaisen search-toiminnon hyödyntäminen ei tästä kyseisestä pelistä ketjua antanut, joten päätinpä luoda oman. Lukottakaa vain jos turhaksi näette.

Tartut taivaalliseen miekkaan, jonka voimaa ei ole kuolevaisille tarkoitettu. Täten olet kirottu, helvettiin tuomittu ja menetät henkesi keskellä kiivainta taistelua.
Tervetuloa Heavenly Swordin maailmaan.

Heavenly sword on kenties ps3-konsolin parhain peli. Se on yhdistelmä elokuvallista kerrontaa, semi-kiinalaista mytologiaa, God of Waria ja puolialastonta naiskauneutta. Pelin takana on puolituntematon Ninja Theory, jonka tiimin Andy Serkis esitteli ystävilleen Weta Workshopissa. Ai mikä Weta? Se sama jota mm. Jackson käytti Sormusten Herroissa. Äänimailmasta vastaa Nimrod Productions, laatulafka sekin. Kun tekijä tiimi on tällainen, on peliltäkin odotettava paljon ja tässä tulee se paras osuus:
peli ylittää odotukset.

Pelin taistelusysteemi on yhdistelmä perinteistä nappulamättöä, taktiikkaa ja langattoman ohjaimen liiketunnistimen taidokasta hyödyntämistä mm. nuolen lentoa ohjatessa. Grafiikka on, tarpeetonta sanoakin, kauniinpaa kuin America's Next Top Modelin kilpailijoiden teoreettinen äpärälapsi, hahmot mielenkiintoisia, ääninäyttely osuvaa ja musiikki niin kaunista että kyynel herahtaa silmäkulmaan vain sitä ajatellessakin. Ja kyllä, tiimi lahjoi Serkisin ääninäyttelijäksi.

Tarina kertoo soturiklaanin tyttärestä, Narikosta joka päättää käyttää pyhää miekkaa taistelussa, mikä on totta kai ankarimmin kiellettyä, sillä kyseinen miekka tappaa käyttäjänsä ja aiheuttaa yleistä korruptiota ja verilöylyä varmemmin kuin Bushin toinen hallitus. Mutta mitäpä ei tyttö tekisi isäpapan pelastaakseen?

Tarinaa kuljetetaan eteenpäin "mättöpätkinä", hieman samaan tapaan kuin Onimushassa, tosin pieniä puzzlejakin löytyy. Peli ei pääse tästä huolimatta kyllästyttämään, sillä tyyliä arvioidaan kokoajan ja kyllä se lahtaaminen on itsessäänkin sen verran upeaa katsottavaa, jopa se perussellainen, eivätkä pelkät erikoisliikkeet.

Yhteenveto: Mikäli omistat rahaa vaikka muille jaettavaksi, kannattaa ostaa ps3 ihan jo tämän pelin takia. Mikäli olet tavallisempi henkilö, jolla ei ole rahaa edes ruokaan, kannattaa silti ps3sta harkita, sillä tämä peli osoittaa mitä sillä mötikällä parhaimmillaan voi tehdä.

Eli tä,ä on allekirjoittaneen mielipide, postailkaa omia kokemuksianne, vinkkejänne ja mielipiteitänne, jookosta?

Substance
21.7.2008, 21:49:26
Olen päättänyt poimia kyseisen marjan kaupasta koriini, kun sen hinta laskee hieman. PS3:n demon perusteella kyseessä on potentiaalinen peli.

Pelaaja-lehti antoi pelille 7/10. He kehuivat päähenkilöä, elokuvamaisuutta ja muistaakseni tunnelmaa. Itse peli jäi vähän lyhyeksi ja taisteluista selviää helposti kahdella näppäimellä. Tämä on totta, mutta itse pidin verikekkereistä erittäin paljon.

Demon maisemat piirtävät niin kauas, kuin mahdollista ja ovat upeat.

Jätän ketjun osaltani odottamaan pidempää läpipeluu kommenttia.

Drizzy
21.7.2008, 23:03:13
Noniin. Meikäläisellä kävikin tuossa viime joulukuussa hieman hassusti. Minulla kun oli tapana ostaa ps2 peli joka kerta kun lähdin kaupunkiin. Alkoi siinä jo vähän kiire olla ja katsoin siinä vähän aikaa pelihyllyjä kunnes huomasin heavenly swordin. Siinä vähä aikaa mietin ja sitten mietin että "tää tais olla ihan hyvä peli" ja nappasin matkaani. Kotona sitten naureskelin itselleni että tuli sitten ps3 peli ostettua vaikka en konsolia omistanutkaan. No, ensi viikolla kolahti postiin kyseinen vehje sitten ja päästiin ajamaan peli sisään.

Ensi vaikutelma oli hyvä. Grafiikka siis oli aivan älyttömän hyvä, erityisesti hahmojen. Tosin Narikon hiukset näyttävät vähän oudoilta. Vaikka kyseessä onkin melko vanha ps3 peli, on siinä silti paremmat grafiikat kuin muissa myöhemmin ostamissani peleissä. No, toinen erittäin positiivinen juttu johon törmäsin valikoita plärätessäni oli että päälle sai vaihdettua suomenkielisen ääninäyttelyn. Ja mikä parasta, tämä ei ollut edes huonoa kuten odotin vaan antoi pelille heti entistä ehomman ilmeen. Tälle ääninäyttelylle sitten sai välillä ihan repeilläkin esim. kun Kai:lla nappaili varsijousella tusinavihollisia kaaliin, syöpyi huudahdus "Voi paska, se on tosissaan!" kyllä meikäläisen mieleen:lovetus:.

Hahmot? No, ne on loistavia. Kai on aika mielenkiintoinen tapaus, mutta toimii. Bohan on myöskin loistava ja karismaattinen pahis, suomenkielinen ääninäyttelijäkin sopi hänen rooliinsa täydellisesti. Pelin tarina ja lopetus olivat hyvät, vaikka ne tavallaan spoilaantuivatkin heti alussa. Kohtaukset joissa käytettiin Kai:ta tai Katapultteja toivat mukavaa vaihtelua peliin. Pelin lopparikin oli ihanan vaikea ja pääsi kyllä syvä huokaus kun viimeinenkin muoto lopulta kaatui.

Jos huonoja puolia lähdetään etsimään niin ensimmäisenä pinnalle nousee pelin lyhyys. Tosin ei tämä niin paljoa haittaisi jos en olisi tosiaan peliä ostanut silloin jouluna täysihintaisena, nyt kun sen saa muutamalla vaivaisella kympillä. Pomojen lopetusiskut joissa paineltiin näppäimiä tietyssä järjestyksessä vaikuttivat aikalailla god of warista apinoiduilta. Tai en tiedä onko GoW apinoinut sen muualta. Ei tämä tietty minua varsinaisesti haitannut, mutta kyllä se vähän pisteitä tiputtaa.

Jos pelin saa halvalla jostain laarista niin on se kyllä ehdottomasti pelaamisen arvoinen.

Delirium
22.7.2008, 17:19:01
No, toinen erittäin positiivinen juttu johon törmäsin valikoita plärätessäni oli että päälle sai vaihdettua suomenkielisen ääninäyttelyn. Ja mikä parasta, tämä ei ollut edes huonoa kuten odotin vaan antoi pelille heti entistä ehomman ilmeen. Tälle ääninäyttelylle sitten sai välillä ihan repeilläkin esim. kun Kai:lla nappaili varsijousella tusinavihollisia kaaliin, syöpyi huudahdus "Voi paska, se on tosissaan!" kyllä meikäläisen mieleen:lovetus:.

Uskaltaisikohan tuota jopa kokeilla? Sotilaiden huutelut ovat kyllä hauska pikkulisä, englanniksikin: "She's bloody accurate! -You think?", tai oikeammin nim. om. englanniksi sillä kaikki sivuhahmot ovat jostain syystä brittiaksenttisia, ja sotilaiden suivaantuneisuus kuulostaa paremmalta britiksi :D

Mitään tietoa ketkä suomalaiset lainaavat äänensä hahmoille? Andyn ilkeää ääntä lienee vaikea korvta, luulen ma.

Drizzy
23.7.2008, 17:09:38
Uskaltaisikohan tuota jopa kokeilla? Sotilaiden huutelut ovat kyllä hauska pikkulisä, englanniksikin: "She's bloody accurate! -You think?", tai oikeammin nim. om. englanniksi sillä kaikki sivuhahmot ovat jostain syystä brittiaksenttisia, ja sotilaiden suivaantuneisuus kuulostaa paremmalta britiksi :D

Mitään tietoa ketkä suomalaiset lainaavat äänensä hahmoille? Andyn ilkeää ääntä lienee vaikea korvta, luulen ma.

Nooh. Mulla on kyllä niin huono maku ja erikoiset mielipiteet ääninäyttelijöistä että ei kannata minun arvostelukykyyn luottaa. Itse tykkäsin mut ei välttämättä muut tykkäät. Bohanin ääninäyttelijä kyllä kuullosti tutulta mutta en osaa sanoa kuka se oli. Huonoja ääninäyttelijöitäkin kyllä oli, ainakin sitä kettua ja käärmettä esittävät olivat melko kehnoja minunkin mittapuulla (tai ainakin vähän epämääräisiä).