PDA

View Full Version : Neverdying (lyrics)

AlkoTanko
18.9.2002, 20:36:52
Olen huomannut juttujeni olevan jostain hyvin synkästä paikasta, joten yritän nyt muita aluevaltauksia. Päätelkää itse, mistä kertoo.

I have watched you for so long,
and I don´t know who do you belong.
But only thing I can think for no own,
It´s just how do get you my own.

But you don´t speak with me,
You don´t even look at me,
You only spit on myself,
You can only thing of yourself.

Why do you do this to me, my love?
Do I make you sad or angry, my beloved?
How I wish I could understand you,
How I hope to give delight for you.

Chorus:

My love is neverdying,
My feelings are true at you, my darling.
I could never lie to you, my loved one,
You don´t always have to be alone.

My love is neverdying,
You should just give up on lying.
I know what you feel to me, my love,
Let me rise you even stars above.

Why do you keep playing this game?
Don´t you really have no shame?
I would not betray you ever,
I will be your side forever.

Do not punish yourself any more,
My feelings at you are pure,
Our hearts are broken for sure,
Only admiting our love is the cure.

Chorus:

My love is neverdying,

My love is neverdying,

Chorus:

My love is neverdying,

My love is neverdying,

My love is neverdying...

Ei oikein tuntunut ottavan tulta tämä idea. Pitäisikö pysyttäytyä vanhassa tyylissä?

Chastity Rowan
20.9.2002, 17:59:50
Vähän oudot sanat, mutta muuten ihan kaunis laulu, joka mielestäni kertoo ikävästä ja kaipuusta :eh: omalla tavallaan. Minua kosketti eniten kertosäe se on niin :( kaunis, tai koko kappaleen sanat ovat niin kauniita, että tulee haikee olo.

Purity
20.9.2002, 18:24:03
Muukalainen

I have watched you for so long,
and I don´t know who do you belong.
But only thing I can think for no own,
It's just how do get you my own.Totta puhuakseni tämä kuulostaa vähän hassulta. Sanat käännetty jotenkin hassuun järjestykseen vain, jotta saataisiin riimit toimimaan. Tahtoisin tässä nyt huomauttaa, että riimit eivät ole tärkein asia, ainakaan omasta mielestäni, runossa - se sanoma on tärkein. Riimit voivat joskus korostaa ja/tai parantaa runoa hieman, mutta jos ne täytyy oikein pakottaa paikalleen, niin saattaa olla harkitsemisen arvoista vain jättää ne suosiolla pois. Monet runot, joissa ei ole riimejä ovat olleet ihan lukemisen arvoisia.

Sitten vielä tuosta viimoisesta rivistä "It's just how do get you my own". Ei kuulosta ihan oikealta. Ehkäpä olit tarkoittanut "It's just how to get you my own.

But you don´t speak with me,
You don´t even look at me,
You only spit on myself,
You can only thing of yourself.Ihan kivasti sanoitettu, mutta "You only spit on myself" ei kyllä toimi sitten millään. Tässä tarkoitettu kenties "syljet vain minun päälleni" tai jotakin vastaavaa? Siinä tapauksessa siinä pitäisi lukea "You only spit on me", koska ei voi sanoa "you - myself", koska tässä ei itse ole se tekijä. Tämähän tietysti tarkoittaisi sitä, että riimit eivät sitten taas toimisi, joten toinenkin rivi pitäisi muuttaa. Tahdon kyllä tässä taas tuoda esiin sen seikan, että riimit eivät ole mitenkään pakollisia.

Why do you do this to me, my love?
Do I make you sad or angry, my beloved?
How I wish I could understand you,
How I hope to give delight for you.Tämä on okein hieno säkeistö, riimit toimivat, eivät tunnu pakoitetuilta, ja sanoitus ylipäänsä vain jotenkin sopii hienosti paikoilleen.

Chorus:

My love is neverdying,
You don´t always have to be alone.Juu ihan nätti sanoitus on. Tässä kuitenkin selvästi olet hakenut rimmausta tähän, ja tahdonkin sen takia huomauttaa, että "one" ja "alone" eivät rimmaa. Kirjoitetussa muodossa ne näyttävät rimmaavan, mutta äännettäessä ne eivät näytä siltä.

Siitä minun puheestani, että riimitystä ei ole pakko olla vielä sen verran, että kuitenkin olisi parempi, että jos on riimit, niin on sitten kanssa koko runossa ne riimit. Ja jos taas ei ole riimejä, niin ei sitten ole missään kohti niitä riimejä.

Muuten ihan nätin kuuloinen säkeistö tuo on. :)

My love is neverdying,
Let me rise you even stars above.Tämä on erittäin hienon kuuloinen myöskin.

Why do you keep playing this game?
Don´t you really have no shame?
I would not betray you ever,
I will be your side forever.Hyvä säkeistö, en tässä keksi sen enempää sanottavaa.

Do not punish yourself any more,
My feelings at you are pure,
Our hearts are broken for sure,
Only admiting our love is the cure.Tuo "My feelings at you are pure" kuulostaa hassulta. En minä tätä kielioppia sen kummemmin tiedä, joten en ole varma onko se oikein. Mutta kuulostaa omituiselta jokatapauksessa.

Ei oikein tuntunut ottavan tulta tämä idea. Pitäisikö pysyttäytyä vanhassa tyylissä? Tuo on erittäin hieno idea. Sanoisin tässä kuitenkin, että ehkä pidän enemmän vanhasta tyylistäsi. Enimmäkseen sen takia, että tämän tyyliset runot/lyriikat ovat melko tavallinen linja, hyvin käytetty tyyli. Sinun edelliset runosi olivat taas enemmän omaperäisiä, ja sen lisäksi muutenkin ihan hienoa tekstiä. Jotkut olivat kyllä suoraan sanoen hieman ahdistavan oloisia, joten on se kiva tässä välissä lukea sinulta vähän erilaistakin tekstiä. Kirjoitat hienoa tekstiä oli tyyli sitten mikä tahansa, mutta pidän siitä aikaisemmasta tyylistä hieman enemmän juuri sen takia, että se on enemmän omaperäistä.

Edit: virheitä korjailtu. :)

AlkoTanko
20.9.2002, 20:23:43
Originally posted by Purity

Tuo on erittäin hieno idea. Sanoisin tässä kuitenkin, että ehkä pidän enemmän vanhasta tyylistäsi. Enimmäkseen sen takia, että tämän tyyliset runot/lyriikat ovat melko tavallinen linja, hyvin käytetty tyyli. Sinun edelliset runosi olivat taas enemmän omaperäisiä, ja sen lisäksi muutenkin ihan hienoa tekstiä. Jotkut olivat kyllä suoraan sanoen hieman ahdistavan oloisia, joten on se kiva tässä välissä lukea sinulta vähän erilaistakin tekstiä. Kirjoitat hienoa tekstiä oli tyyli sitten mikä tahansa, mutta pidän siitä aikaisemmasta tyylistä hieman enemmän juuri sen takia, että se on enemmän omaperäistä.

Olen kuule ihan samaa mieltä, enkä aio enää kirjoittaa tämäntyylisiä hirvityksiä. Palataan takaisin haudan pimeyteen...

Äläkä sinä ala siinä muuttelemaan minun sanojani. Tuo ei ole mikään hirvitys, vaikka kuinka olisi se sinun entinen tyylisi parempi/omaperäisempi. :) - Purity