View Full Version : Tekken 4..
Tordragon
19.9.2002, 8:32:58
Kyllähän tämä hiljaiseksi vetää, tämä siis, että tänään 19. päivä jyrähtää *grins* Ja vielä, jos ei kilkutellut kelloja niin Tekken 4 ilmestyi tänään, ainakin tänne päin - tiedä sitten, jos se muualla (lue: Suomessa) jo on ollut. 1,5 vuoden odotus näen ma palkitaan, aivan kohta. Tulee jopa vuoden 2003 Tekken-kalenteri kaupan päälle, hark.
Lyhyestä marsu kaunis, eli: kuinkas moni tuon tulee hankkimaan? Ja kuinka moni sitä on odottanut, vaikka kuin kuuta nousevaa? Vai oletko myynyt maasi ja importannut NTSC tahi Japani version jo?
En osta... Tekken on huippu peli, mutta noissa jatko osissa alkaa olla vähän rahastuksen makua... Vaikka kyllähän tappelu peleihinkin päivitystä tarvitaan. En kuitenkaan usko että Tekken nelosessa kolmoseen verrattuna on yhtään enempää uutta kuin jos kolmosta verrataan kakkoseen, että minun se kannattaisi ostaa. Kolmonen saa nyt luvan riittää.
Olisihan tuohon polliin voinut pistää "En ole varma" vaihtoehdonkin. Itse olisin siihen napauttanut ruksin. Yhtään tuollaista peliä minulla ei ole ja Tekken on suosikkini, että varmaan se tulee ostettua. Yritän kuitenkin hiukkasen säästää ja pelit ovat hyvä nipistämisen paikka. Enkä ole muutenkaan ihan varma, tarvitsee katsoa muutamia arvosteluita ja hiukan testata peliä ennen kuin menen sitä ostelemaan. Kyllähän se grafiikka ainakin sitten uudistaa sitä kovasti, mutta sekään ei ole syy ostaa vielä.
Tekken-sarja alkaa paisua vähän liikaakin... Kyllähän tuo nelonen varmasti on hyvä peli, mutta on sanottu että sen muutokset ovat erittäin pieniä Tagiin verrattuna ja kontrollit ovat hieman huonommat tai jotain sinne suuntaan.
Eli en kyllä tota peliä ostais kerran Tagin saa halvemmalla.
:)
Tordragon
19.9.2002, 22:04:04
Alkujaan kirjoittanut Juliet
En kuitenkaan usko että Tekken nelosessa kolmoseen verrattuna on yhtään enempää uutta kuin jos kolmosta verrataan kakkoseen, että minun se kannattaisi ostaa. Kolmonen saa nyt luvan riittää. Hmh, kolmosta verrataan kakkoseen? *grins* Ei kai nyt sentään? Tosin, mitä nyt tulee liikkeisiin niin kolmosessa niitä oli kyllä suhteessa enemmän kakkoseen verrattuna kuin nelosessa kolmoseen, tai Tagiin siis, ei kolmoseen. Ja eikö seinät Tekken 4:ssä ole tarpeeksi mullistavia? *grinnie* Mutta myönnän kyllä yhden seikan: musiikit ovat edelleenkin huonompia kolmoseen verrattuna, näin oli myös TTT:ssa.
Alkujaan kirjoittanut Kreifi
Olisihan tuohon polliin voinut pistää "En ole varma" vaihtoehdonkin. Itse olisin siihen napauttanut ruksin.
Enkä ole muutenkaan ihan varma, tarvitsee katsoa muutamia arvosteluita ja hiukan testata peliä ennen kuin menen sitä ostelemaan.
Kyllähän se grafiikka ainakin sitten uudistaa sitä kovasti, mutta sekään ei ole syy ostaa vielä.Olisi voinut, mutta tämä on niin ehdoton asia, ettei ole kompromisseja *grins*
Kannattaa, mutta itse vain olen kyllä asioista, ja jopa liikkeistä, ottanut selvää jo vuosi sitten niin minulle tuo ei tullut miettimisen varjolla - ja tiedän kyllä: tämä on minulle tärkeä asia, sydänverta jopa, hark. Tiesin siis, että sen hommaan ja sillä selevä. Grafiikat uudistavat joo, mutta myös muutakin - tosin sanomattakin selvää, ettei tappelupelejä voida viedä joka kerta aivan uudelle asteelle.
Grafiikka ei todellakaan ole syy ostaa tuota peliä *grins*
Alkujaan kirjoittanut #001F
Tekken-sarja alkaa paisua vähän liikaakin... Kyllähän tuo nelonen varmasti on hyvä peli, mutta on sanottu että sen muutokset ovat erittäin pieniä Tagiin verrattuna ja kontrollit ovat hieman huonommat tai jotain sinne suuntaan.
Eli en kyllä tota peliä ostais kerran Tagin saa halvemmalla.
Äh, liikaa on suhteellinen käsite. Ja on sanottu? Eihän tuollaisen perusteella mitään voi tuomita *grins* Arvostelut ehkä antavat osviittaa, mutteivät ratkaise asiaa. Ja ihmisetkin ovat erilaisia, ihan näin tiedoksi. Tagiin verrattuna muutokset ovat ehkä pieniä, varsinkin jos puhutaan itse Tag-optiosta, mutta kyllä minusta Tekken 4 pitää sen verran sisällään uudistusta, siis sen verran kuin tappelupeleihin voi tuoda (kuten sanottu: ei tällaisia pelejä voi joka kerta tehdä eri tavalla ja täysin uusin kujein). Seinät, strategisen kuvion (come again?) hakeminen ennen aloitusta ja niin sanotusti "batchattyjä" liikkeitä ja myös uusia sellaisia. Ei TTT:kään tuonut mitään mullistavaa uudistusta, vain sen Tag-option, ja pari uutta liikettä. No, faktoista ei voi kiistellä, mutta mielipiteistä voi, sanon vain, että kokeile edes ennen kuin tuomitset *grins*
Kyllä aijon ostaa sen jossain vaiheessa.Mutta nyt kyllä ei ole raha tila niin hyvä että riitäisi rahaa ostaa tuon.Mutta jonain kauniina tai vähemmän kauniina päivänä ostan sen.
en
Ja syyt että en ostanut enkä osta:
1. Tekken tag tournamentin grafiikka päivitys
2. TGT = sama kuin tekken 3
3. hidas taistelu systeemi.
4. ei ole rahaa :P
Roakel
22.9.2002, 16:44:32
Pelasin kyseistä peliä kaverillani ja sain sen myös lainaksi, ihan hyvä peli. Hahmot ovat aika samanlaisia kuten edelisissäkin osissa ja uusia liikkeitä on mielestäni tullut aika vähän lisää. Suuri miinus pelille on sen helppous, sain samana päivänä kun lainasin sen pelin kaikki sala hahmot. Seuraavana päivänä pääsin pelin läpi sala hamoilla, pelin tarinakin on aika tylsä.
Tordragon
24.9.2002, 2:51:58
1. Tekken tag tournamentin grafiikka päivitys
2. TGT = sama kuin tekken 3
3. hidas taistelu systeemi.
4. ei ole rahaa
1. Vain grafiikka päivitys? Mitäs ne seinät sitten oli? Liikkeet ja sen sellaiset pienet korjaukset niihin? Kenttien tasoerot ja mahdollisuus liikkua ennen tappelua? (usko pois, jälkimmäisellä on melkoinen vaikutus, tai ainakin vaikutus edes.)
2. Tuossa olen samaa mieltä, olisivat suoraan voineet skipata neloseen, koska mitenkäs muuten aiot enää nykyisin tappelupeliä parantaa? Olisivat säästäneet kaikki parannukset, pienetkin, ja menneet suoraan neloseen kolmosesta, eikä mitään typerää TGT:a.
3. Hidas? 50Hz:llä ehkä, mutta tiedän kyllä, ettei tuosta tainnut olla kysymys. Mutta hidas? Millä tavalla?
4. Helvetin hyvä syy, itse asiassa paras noista kaikista *grins*
Kyllä minä sen varmaankin ostan.. riippuu ihan siitä, että milloin saan tarpeeksi rahaa sen ostamiseen! Pitäisi kyllä alkaa pikkuhiljaa säästelemään..
Alkujaan kirjoittanut Tordragon
3. Hidas? 50Hz:llä ehkä, mutta tiedän kyllä, ettei tuosta tainnut olla kysymys. Mutta hidas? Millä tavalla?
Hidas taistelusysteemi, vertaa esim, DOA:n.
Ja se on myös makukysymys.
Eikä uudenlaiset seinät pelistä uutta tee.
Voisi raa'asti sanoa että Tekken 4 = Tekken 3.
Hienommalla grafiikalla, jos tekken 3 käännettäisiin PS2:lle, se olisi melkein sama kuin 4.
En edes harkitse..
Eihän Tekken4 pärjää edes DOA 2, saati sitten x-boxin doa3 :P
joo, ei kiitos.. jos siinä olisi tag-mode niin voisin harkita.
ostan/pyydän joululahjaksi mielummin xboxin ja doa3:sen ^-^ [itteasiassa mulla alkaa olla jo helvetinmoinen pakkomielle doa3:seen x)]
Tordragon
25.9.2002, 13:10:10
Alkujaan kirjoittanut Seppå
Hidas taistelusysteemi, vertaa esim, DOA:n.
Ja se on myös makukysymys.
Eikä uudenlaiset seinät pelistä uutta tee.
Voisi raa'asti sanoa että Tekken 4 = Tekken 3.
Hienommalla grafiikalla, jos tekken 3 käännettäisiin PS2:lle, se olisi melkein sama kuin 4. Jep, se on todellakin makukysymys. Ja en usko kanssa, että pelkät seinät pelistä uutta tekisi, mutta onhan tuossa nyt kuitenkin melkoinen harppaus, pelillisesti, kolmanteen Tekkeniin nähden. Meinasin vain noilla seinillä, että ne ovat suhteellisen merkittävässä roolissa Tekken 4:ssä, eivät ne vain ole seinät mitkä estävät kulun, ei, mutta tiedät kyllä mistä puhun. DOA on vain hieman liian suoraviivainen ja simppeli minun makuuni *grins*
Alkujaan kirjoittanut Zid
Eihän Tekken4 pärjää edes DOA 2, saati sitten x-boxin doa3..ja tuohon olisin kyllä odottanut enemmän asiaa tukemaan tuota ensimmäistä väitettä, mutta menkööt. Tuon toisen väitteen ymmärrän kyllä, makuasioiden puitteissa, turhaan sitä combokikkailla tarvitsee kun voi pelata DOA3:sta, hark. Tosin, eihän tässä tästä edes ollut kyse *grins*
On tehnyt jo mieli sulkea tämä pariin kertaan, koska tämä menee Tekken ja DOA fanien tappeluksi.
Joten tehdään se nyt sitten, harmi vaan, tämä herätti sony osaston mutta viestit menivät saman toistoksi.
Kyllä nyt asialliseen väittelyyn on lupa.
Minun mielipiteeni näistä kahdesta on, että Tekken 4:ässä on hienot grafiikat ja kivan näköisiä naisia ja DOA3:essa taasen vähän hienommat grafiikat ja enemmän kivannäköisiä naisia. Yhteistä näillä on, että molempiin kyllästyy yhdessä illassa.
Karppi
21.10.2002, 21:29:58
Täytyy myöntää että T4 oli pettymys. Sitä kuolattiin näyteikkunassa ennenkuin ostopäätös syntyi, ja lopputulos ei ihan täysin tyydyttänyt.
Hahmoilla on todella vähän uusia liikkeitä. Kontrollit on ihan jees kunhan niihin pääsee sisälle. Ensin täytyy totutella paljon nopeatempoisempaan peliin mitä muissa Tekkeneissä on tottunut. Tämä 60 hertsinen mahdollisuus ei ollut loppujen lopuksi niin nautittava kun olettaisi. Sitten pitää kiukutella siitä, että ovat rrkele menneet vaihtamaan ne napit miten sattuu. En minä ole tottunut ottamaan sivuaskelia ala-nuolesta (sivuaskelille minulla on tapana muokata kolmosessa ja tagissa omat napit) tai menemään kyyryyn painamalla alaviistoon. (kuulostaapas hassulta :) )
Kenttiä rajaavat seinät on ihan fiksuja, niistä ei valittamista.
Musiikit on huonolla tavalla pilipalia (paitsi ne T2-remixit).
Öö mitäs vielä. No grafiikka on ok, vaikka loppupätkissä (oletettuun) tasoon nähden hiukka kökköä.
No kai tuossa oli vikinää tarpeeseen. En jaksa ruveta koko peliä syväanalysoimaan, eikä sille ole tarvettakaan.
Loppuun voi sanoa että T4 on tylsä.
Tordragon
22.10.2002, 2:18:51
Originally posted by Karppi
Täytyy myöntää että T4 oli pettymys. Sitä kuolattiin näyteikkunassa ennenkuin ostopäätös syntyi, ja lopputulos ei ihan täysin tyydyttänyt.Um, tavallaan Tekken4 ei ehkä täysin tyydyttäisi minuakaan, jos siitä täyden hinnan olisin maksanut, mutta kun en. Tai vein siis Medal of Honorin vaihdossa - käsittämättömän huono PS2:lla, olisi pitänyt arvata - niin ei peli maksanut kuin sen parikymmentä eepoa.
Hahmoilla on todella vähän uusia liikkeitä.Tuohon voin kanssa yhtyä, mutta minun makuuni aivan tarpeeksi. Kyllä koko Tekkenin historian ajan noita liikkeitä on tullut aivan tarpeeksi, ettei vanhojakaan liikkeitä täysin osaa käyttää - tiedät kyllä: esimerkiksi kuinka moni frameisen iskun jälkeen saat jonkun tietyn liikkeen laitettua. Se seinähyppy kyllä oli järkky liike mitä lisäsivät - aivan turha, häpesivät itsekin sitä varmaan niin paljon, etteivät edes liikelistoihin laittaneet (sp?)
Ensin täytyy totutella paljon nopeatempoisempaan peliin mitä muissa Tekkeneissä on tottunut. Tämä 60 hertsinen mahdollisuus ei ollut loppujen lopuksi niin nautittava kun olettaisi.Tuokin oli totta minulla kun aluksi pelasin, mutta yllättävän nopeasti siihen tottui, sehän on sitten enää kysymys reflekseistä *grins* Mutta kuitenkin: hämmennys on ymmärrettävä sillä ensimmäistä kertaahan tuo 60Hz on mahdollinen, PAL-versioissa.
Sitten pitää kiukutella siitä, että ovat rrkele menneet vaihtamaan ne napit miten sattuu. En minä ole tottunut ottamaan sivuaskelia ala-nuolesta (sivuaskelille minulla on tapana muokata kolmosessa ja tagissa omat napit) tai menemään kyyryyn painamalla alaviistoon. (kuulostaapas hassulta :) )Tuon kyykkyyn menemisen uusiminen aluksi tuotti todella paljon hämmennystä kun ei hahmo mennyt kyykkyyn kun halusi, tosin sitten tajusin, että viistoonhaan se on - ja kas! Päivä meni niin se oli taas hallinnassa, pientä hämminkiä vain. Tosin, veikkaan, että tuokin muutos oli tehty tuota SS-kävelyä varten, ja siinäpä vasta mainio tapa osoittaa innovaation täydellistä ojaan menemistä. Tai koppauksen ojaan menemistä, sillä VF4:ssa tuonkin olivat hoitaneet paremmin. Mutta tuokin on sellainen asia, ettei se juuri kosketa, eli hark vain.
Henkilökohtaisesti minulla ei tuon itse sidesteppaamisen kanssa mitään ongelmia ollut, kun minä en tuota SS-nappi-käytäntöä ole ikinä tajunnut, turhaan vain viedään olkanapeilta (oletan, että ne siellä sinulla ovat olleet) paikkoja - tosin, en ole kyllä PS2-ohjaimella pelisarjaa pelannutkaan pitkään, pitkään aikaan, ihan Namcon Arcade Stickillä, missä ei tunneta pikanappeja, tai se ei ole sen laudan funktio *grins*
Kenttiä rajaavat seinät on ihan fiksuja, niistä ei valittamista.Aamen. Tosin en jaksaisi noista seinistä tähän lisätä, itse pelistä keskustellaan tässä (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=2351) ketjussa, näen ma - lue siitä ^^
Öö mitäs vielä. No grafiikka on ok, vaikka loppupätkissä (oletettuun) tasoon nähden hiukka kökköä.Tjoo, tuo taitaakin olla ainoa asia mikä minua alkoi hatuttamaan Tekken nelosessa, nuo loppudemot ja niiden ihme jälkeenjäänyt graffa, tai animointi miten vain. Ne jättivät kylmäksi.
No kai tuossa oli vikinää tarpeeseen. En jaksa ruveta koko peliä syväanalysoimaan, eikä sille ole tarvettakaan.Miksei ole tarvetta? Kyllä minä ainakin sen lukisin huolella *grins* Tosin, ei tässä ketjussa ehkä, mutta miksei tosiaan muuten? Kun Tekkenistä on kyse niin aina on syytä syväanalysoimiseen, tästä pelistä on niin vaikea muuten puhua.
Loppuun voi sanoa että T4 on tylsä.
... Ja tämän jälkeen totean, että olen ainoa joka varteen otettavasti seisoo tämän pelin takana. Voi olla tosiaan, että valtaosan mielestä tämä peli on pettymys, kaikin puolin, ei siinä mitään. Kumma kyllä vain, että näin iso prosentti. Tosin, jos joku on ollut tämän pelin takana niin ei ainakaan ole kehdannut sitä puolustaa täällä. Ei ole vääriä mielipiteitä, though, joten menköön.
Banjo_Bill
23.10.2002, 10:56:36
Vastasin EN, koska VF4, Doa2 ja tarvittaessa antiikkinen T3 riittävät minulle vielä seuraavat 2-4 kuukautta...
Täytyy kyllä myöntää, että kesällä odotin Tekken 4:sta vielä innolla, mutta sitten into lopahti. Onnistuin melkohyvin välttelemään kaikenlaista hypetystä (jotta en saisi hype-krapulaa), mutta silti suhtautumiseni peliin rupesi muuttumaan. Jotenkin vain rupesi tuntumaan, että se on liian iso, liian markkinoitu, liian hutiloitu, kuin tilaustyönä tuotettu teollinen leivonnainen, kuin kliininen ja sieluton franchise-tuote joka....*slap*... jokatapauksessa pointtini oli se, että lakkasin välittämästä itse pelistä (tämä meni nyt hieman oudoksi).
Tordragon
23.10.2002, 14:16:44
Originally posted by Banjo_Bill
Jotenkin vain rupesi tuntumaan, että se on liian iso, liian markkinoitu, liian hutiloitu, kuin tilaustyönä tuotettu teollinen leivonnainen, kuin kliininen ja sieluton franchise-tuote joka....*slap*... jokatapauksessa pointtini oli se, että lakkasin välittämästä itse pelistä (tämä meni nyt hieman oudoksi). Hm, tuon pointtisi kyllä ymmärsin, eli kyllä minä sen ymmärrän, että into voi loppua, joten peli jää hommaamatta. Mutta enemmän minua häiritsi tuo johdattelu mikä vei tuohon päätökseen. Mihin moinen nojasi? Siis tuo liian markkinoitu, hutiloitu, tillaustyönä tehty teollinen leivonnainen sekä kliininen ja sieluton franchise-tuote? Ymmärsin, että se oli ainakin hauska ^^, mutta jos ei itse peliä ole omistanut tai testannut niin tuollainen tuntumahan voi olla vain hypen aikaansaamaa, sen negatiivisen puolen siitä. Tai sitten tuo vain meni todellakin oudoksi, hark.
Älä tee hätäisiä johtopäätöksiä ennen kuin testaat itse peliä *grins*
En ole vielä ostanut. Ei ole vielä rahaa. Mutta sitten kun saan rahaa, ostan kerralla MGS2 ja Tekken 4. Ellei sitten Vice City kerkeä tulla ennemmin.
Senshi
23.10.2002, 15:30:45
tottakai ostan sen, sitten kun se on halvempi... se on aika kallis! joissain paikoissa jopa 70 e
En hankkinut, mutta kaveri hankki ja en voi sanoa muuta kuin, että liian helppo oli. Siis se on aivan liian helppo. Mutta muuten ihan kivaa ajanvietettä varsinkin kakasin pelit. No en huomaa hirveästi mitään kehitystä jos nyt tagiin verrataan. No vieläkin olisi voinut jotain peli moodeja tulla lisää. Pisteitä annan 40-100 asteikolla: 78.
Banjo_Bill
24.10.2002, 14:03:37
Originally posted by Tordragon
Hm, tuon pointtisi kyllä ymmärsin, eli kyllä minä sen ymmärrän, että into voi loppua, joten peli jää hommaamatta. Mutta enemmän minua häiritsi tuo johdattelu mikä vei tuohon päätökseen. Mihin moinen nojasi? Siis tuo liian markkinoitu, hutiloitu, tillaustyönä tehty teollinen leivonnainen sekä kliininen ja sieluton franchise-tuote? Ymmärsin, että se oli ainakin hauska ^^, mutta jos ei itse peliä ole omistanut tai testannut niin tuollainen tuntumahan voi olla vain hypen aikaansaamaa, sen negatiivisen puolen siitä. Tai sitten tuo vain meni todellakin oudoksi, hark.
Älä tee hätäisiä johtopäätöksiä ennen kuin testaat itse peliä *grins*
Olet aivan oikessa siinä, että pelejä tulisi edes kokeilla ennen tuomitsemista. Senpä takia minun sanallani ei ole juurikaan painoarvoa tässä asiassa.
Sanon kuitenkin vielä sen, että suhtautumiseni peliin todellakin laski "pakkohankinta"-muodosta, "ostan ehkä joskus alekorista tai käytettynä"-tilaan. En osaa selittää tarkemmin miksi näin kävi. Rupesin, ehkä vaistomaisesti ounastelemaan, että T4 ei ehkä tulisi olemaan sellainen A+ luokan suunnannäyttäjä ja beat'em uppien virstanpylväs, niin kuin sen pitäisi olla, vaan B+ luokan hyvä tappelupeli. Päätin kuitenkin, että jos se saisi arvosteluista ylistäviä kommentteja ja hyviä arvosanoja, niin sen status voisi vielä nousta pakkohankinnaksi. Mutta... muutamia arvosteluja luettuani, en löytänyt mitään ylistävää mikä olisi muuttanut kantaani. Ja jos vielä arvostelussa ehdotetaan Platinumina ilmestyneen TTT:n ostamista, tasapäisenä vaihtoehtona T4:lle, niin se ei todellakaan ole kovinkaan innostava merkki... (vrt. EA:n vuosittaiset urheilupelit)
...mutta, mutta... kuten jo alussa sanoin; minun sananihan ei tässä asiassa paljoa paina. Kiitos.
Karppi
24.10.2002, 14:22:23
Originally posted by Rhadzôn
En hankkinut, mutta kaveri hankki ja en voi sanoa muuta kuin, että liian helppo oli. Siis se on aivan liian helppo.
Hei te kaikki Tekkenin helppoutta valittavat, voitte itse säätää sitä vaikeustasoa. Pelatkaa vaikka ultrahardilla niin sen luulisi vastaavan enemmän überkovaa pelitaitoanne.
( :) )
Roakel
24.10.2002, 14:44:00
Originally posted by Karppi
Hei te kaikki Tekkenin helppoutta valittavat, voitte itse säätää sitä vaikeustasoa. Pelatkaa vaikka ultrahardilla niin sen luulisi vastaavan enemmän überkovaa pelitaitoanne.
( :) )
Siinä se ongelma juuri onkin, vaikka vaikeustasoa nostaa niin ei se paljon peliä muuta. Olen kyllä kokeillut sitä ultra hardia, mutta ihan samanlaista se periaatteessa on.
Karppi
24.10.2002, 14:55:24
Originally posted by Roakel
Siinä se ongelma juuri onkin, vaikka vaikeustasoa nostaa niin ei se paljon peliä muuta. Olen kyllä kokeillut sitä ultra hardia, mutta ihan samanlaista se periaatteessa on.
Samanlaista? Huaha. :D
Tarkoitatko että sinusta tuntuu samalta pelata arcadea ultra hardilla tai normalilla? Kyllä nyt game over, continue? -tekstin näkyminen aika tiuhaan muuttaa pelituntumaa kummasti. Vai onko sinusta ultra hard sitten helppo nakki? :)
Kyllä minun mielestäni haastetta saa ihan tarpeeksi jo pelkästä hardista. Siinäkin saa olla sen verran kieli keskellä suuta (varsinkin T4:ssa) ettei pelaaminen kyllä ehdi tuntua liian helpolta.
Tordragon
24.10.2002, 19:53:28
Originally posted by Roakel
Siinä se ongelma juuri onkin, vaikka vaikeustasoa nostaa niin ei se paljon peliä muuta. Olen kyllä kokeillut sitä ultra hardia, mutta ihan samanlaista se periaatteessa on.Jep, samanlaista vai? Mitä minä ainakin Tagissa opin niin Ultra Hardilla pärjätäkseen pitää iskujen tai heittojen tapahtua CPU:n lyödessä ohi tai sitten vain nopeammalla liikkeellä kuin tuo CPU:n palautumisaika sen toteuttaman liikkeen jälkeen. Tai sitten counter-iskuilla, mikä onkin jo vaikeampaa. Esim. Hardilla pärjää kun käy päälle vain ja oma-aloitteisesti hyökkää eikä vain reaktiona toisen ohi lyönneille. Ultra Hard opettaa reagoimaan liikkeisiin, V. Hard ja Hard menee vain mättönä, normaalista nyt puhumattakaan. Ja ei mitään eroa vai? Hieman epäilen.
Tavallaan kyllä ymmärrän tuon käsitteen, että periaatteessa se on samanlaista, se U. Hard siis verrattuna vaikka Hardiin. Kone meinaan on aina kone, ja se menee aina samoihin kikkoihin, oli vaikeustaso mikä tahansa, mutta muuten peli kyllä on erilaista esimerkiksi tuossa U. Hardissa. Huomasin tosin, ettei Tekken 4:essa CPU enää mene siihen, että se yrittää aina päinvastaista potkua noustessaan, eli jos olit ylhäällä niin se suvereenisti yritti aina potkaista alas, ja tuonkos äkkiä torjuu ja rankaisee WS-liikkeellä - kuvitelkaa siis miten helppoa tietokoneen voittaminen oli Bryanilla, While Standing-liikkeitä ajatellen. Tekken 4:essa CPU jopa näyttää arpovan niitä, riippumatta kummassa asennossa olit, selvä parannus tietokoneen mahdollisuuksia ajatellen.
Mutta edelleenkin: CPU:n frame disadvantage on paikoin helvetin paljon enemmän kuin ihmispelaajalla, joten iskut, jotka eivät ihmispelaajaan uppoa uppoavat kyllä koneeseen, kun siis rankaisee sitä aina torjunnan jälkeen, tätä eivät viitsineet sitten korjata - kai siitä olisi tullut liian vaikea sitten, mutta haastetta olisi ainakin enemmän löytynyt.
Ja Karppi: Ultra Hard on helppo nakki kun vain oivaltaa sen pelityylin millä sitä pitää pelata pärjätäkseen täysin. Toki se oli aluksi kun sitä ensimmäisen kerran Tagissa pelasin aivan järkky, turpaan tuli jatkuvasti, mutta sitten kehittyi tuo turtlemainen taktiikka, eli rankaisu torjunnan/ohilyönnin jälkeen. Tällainen pelityyli tosin ei paranna siis kuin tuota reagoimista, mutta pelaamaan ja frameja se ei opeta. Mutta tässä olikin kyse enemmän tuosta, että onko vaikeustasoilla eroa *grinnie*
snaketus
20.11.2002, 16:11:22
Kyllä ostin Tekken 4:n. Kaikki Tekkenit on pakko pelata puhki. Näin on tehty jo vuodesta 1995.
Tordragon
25.11.2002, 7:56:44
Alkujaan kirjoittanut snaketus
Kyllä ostin Tekken 4:n. Kaikki Tekkenit on pakko pelata puhki. Näin on tehty jo vuodesta 1995. Jeps, myönnän tosin, etten ole ykkösestä puhki pelannut, se vain toimi silloin joskus inspiraationa itse pelisarjaan. Tai en minä sitä silloin -95 täyspäiväisesti alkanut pelaamaan, kyllä tämä tapahtui vasta joskus kolme vuotta sitten. Mutta tosiaan pelisarjaan tutustuin tuona samaisena vuonna, pelihallissa itse asiassa.
Mutta mitä tulee tuohon puhki pelaamiseen niin ei Tekkenit anna rahalle vastinetta, meinaan yksinpelaamiseen. Tai kaksinpelinä kun uskon, ettei Tekkeniä voi pelata puhki, joten oletin, että tarkoitit yksinpeliä. Kyllä Tekken jaksaa yksinpelinä viihdyttää nimen omaan sen yhden, pari päivää ja sitten onkin jo kaikki pelattu auki ja läpi. Kyllä tuon pelin toimivuus tosiaan on tuossa moninpelissä.
Tekken 4:n puolestapuhujia tarvitaan aina, ainakin tuomaan jotain muuta yleiseen mielipiteeseen (joka siis ei kovin paljoa neljättä osaa puolusta). Mutta myönnän minäkin kyllä sen, ettei tämä neljäs osa tarjoa satunnaiselle mättöpelaajalle mitään kovin uutta - sen verran pitää nöyrtyä -, toisin kun taas meille HC-Tekkenisteille ^^
snaketus
17.12.2002, 14:03:16
Tarkoitin nimenomaan moninpelaamalla, eihän tuota neljättä jaksanut pelata yksin kuin sen ajan että kaikki hahmot oli auki ja eiku hirveet tournamentit pystyyn veljen ja parin kaverin kanssa :D
Z-e-r-o
17.12.2002, 19:19:17
En aijo ostaa eikä kyllä paljoa kiinnostakkaan kun samaa vanhaa better grafiikka. Aika köykäset ostavaateet kun kaikki uudet hahmotkin ovat klooneja. (paitsi ne kaksi)
Tordragon
20.12.2002, 0:10:10
Alkujaan kirjoittanut Z-e-r-o
En aijo ostaa eikä kyllä paljoa kiinnostakkaan kun samaa vanhaa better grafiikka. Aika köykäset ostavaateet kun kaikki uudet hahmotkin ovat klooneja. (paitsi ne kaksi)
Hmh, hassua verhota tasan yksi hahmo 'kaikki' käsitteen alle. Jep, uusista hahmoista tasan yksi on klooni, mikä kyllä ei ole toleroitavissa, tai minä en ainakaan sellaista niele. Mutta ymmärrän, että naiskiintiö on pitänyt saada täyteen ja onhan neljä naista parempi kuin kolme, eh. Silti Christiellekin olisi voitu keksiä joku oma laji. Eddien oppi-isän veljentytär? Wtf? .. jo pelkälle idealle. Saken piikkiin, pakko mennä.
Uusia hamoja on virallisesti kolme (Christie, Steve & Marduk), ja tasan uusia hahmoja liikkeiden saralla on myös kolme (Steve, Marduk & Jin). Tämä täyttää saivartelukiintiöni.
Ja ymmärrän kyllä tuon 'samaa vanhaa' tarinan, mutta sekin vähän riippuu pelaajasta ja hänen intresseistään peliä kohtaan. Hassua on, ettei seinistä ikinä mitään mainita. Eiväthän ne peliä dominoi täysin, mutta kun vain miettii mitä niistä saa irti. Kyllä pelille uskolliset saavat yllättävän paljon irti neljännestä osasta, tai ainakin minä olen saanut. Puhumattaakaan siitä, että monille hahmoille on annettu liikkeitä, jotka vain enemmän tasapainoittavat peliä. Kun ennen on totuttu, että tietyllä hahmolla ei vain yksinkertaisesti saa mitään tietyn hahmon liikkeen väliin niin nelosessa löytyy ratkaisu, melkein aina. Puhumattakaan siitä miten vanhoja liikkeitä on ruuvattu tasapainoittavaan suuntaan.
Ja edelleen myönnyn siihen, ettei tavalliselle, satunnaispelaajalle neljäs osa välttämättä mitään rahan arvoista tarjoa. Ei nykyisellä hinnalla ainakaan. Pelistä kyllä saa yllättävän määrän irti, harmi vain, ettei valtaosaa selvästi kiinnosta ottaa selvää vaan peli tuomitaan jo lennosta ilman, että itse pelistä mitään sen tarkemmin sanottaisiin.
RED XIII
15.1.2003, 18:17:05
En edes harkitse, että joskus Tekken 4:sen hommaisin.En kehtaa tuhlata rahoja tappelupeliin, johon kyllästyy heti.Tekken 4:ssa ei ole mitään konkreettista uudistusta edelliseen.
Hyvät puolet Tekken 4:
-Betre graphics
Huonot puolet:
-Ei uutta(lue=ei mitään erikoista uudistusta)
-Lyhytikäinen(paitsi moninpelinä, ja silloinkin)
-5. versio=RAHASTUSTA
-Pärjää painikkeita näpyttämällä, ainakin yleensä
Loppusanat:
Peli, jonka 5. versio ei ole edistynyt edeltäjästään piirun vertaa, ja tämä jos mikä haiskahtaa rahastukselta
Arvosana:7½
Tordragon
19.1.2003, 17:03:06
Originally posted by RED XIII
Tekken 4:ssa ei ole mitään konkreettista uudistusta edelliseen.
Njgää, tämäkin taitaa taas vähän riippua, että mikä on ihmisten mielestä konkreettista (= silminnähtävää, aineellista). Ne seinät? Siihen menevät seinätyönnöt? Täydet 3D-areenat, jotka eivät kärsi neliötaudista (vrt. VF4)? Sitten on tätä ei-niin-silmiinnähtävää uudistusta mikä koskeekin sitten liikkeiden viritystä, tai sitä mitä ovat tehneet sitten Tag Tournamentin. Mutta seinät voivat monesti muuttaa tappelun toisen eduksi ja niistä voi tehdä comboja mitkä eivät onnistuneet aikaisemmissa osissa ymmärrettävistä syistä. Ja ei muka mitään konkreettista? Kolme uutta hahmoakin vielä. Grafiikkakin taitaa minusta olla aika konkreettinen uudistus.
-Ei uutta(lue=ei mitään erikoista uudistusta)
Melkein voin tuohon yhtyä, ettei Tekken oikein pysty mitään sellaista uudistusta tarjoamaan mitä ei muissa mättöpeleissä olisi jo nähty. Tietenkin kaikkea pientä, muttei tosiaan sellaista mikä silmiinnähtävästi erottuisi edukseen. Ainoastaan pelisysteemi, mikä on kyllä paras mahdollinen, muttei se mikään uudistus ole, myönnetään. Tässä siis vedän rajaa erikoisen ja konkreettisen uudistuksen välille.
-Lyhytikäinen(paitsi moninpelinä, ja silloinkin)
Kovin subjektiivinen näkemys. Yksinpelinä peli-ikä kyllä hajoaa kuin marsun hermot, ellei oteta lukuun tätä kansainvälistä Ranking-moodia. Ja jos joku ei vieläkään tiedä mistä on kysymys niin tarkemmin voi lukea tästä: Tekken Official Ranking (http://www.namco.co.jp/home/cs/ps2/tekken4/ranking/rec/howto.html). Mutta moninpeli, kyllä se peli-ikä siinä pysyy aivan kohdillaan, jos vain on porukkaa sitä pelaamassa. Eihän nyt tietenkään henkilö, joka ei tappelupeleistä pahemmin panosta, jaksa peliä edes moninpelinäkään kauaa pelata, mutta en näe syytä miksi Tekken-fanit siirtyisivät pelaamaan Tag Tournamentia kun nelonen on tarjolla. Jos siis on tarjolla, mikäli sen nyt kaupasta on ostanut edes.
-5. versio=RAHASTUSTA
Jos saivartelua haluat niin 6. versio tämä neljäs on, periaatteessa *g*
No, hintaan 59€ peli ei kyllä pysty tarjoamaan satunnaismättäjälle mitään rahan arvoista, mutta Tekken-sarjaan perehtyneille aivan tarpeeksi, ei ehkä vieläkään tuohon hintaan, mutta kuitenkin. Tuo hinta nyt on pelille kuin pelille liikaa ja rahastus haisee niin pelissä kuin pelissä. Mutta en minäkään siis tosiaan menisi Tekken 4:sta ostamaan tuohon hintaan, jos en niin hardcore olisi pelisarjan suhteen.
-Pärjää painikkeita näpyttämällä, ainakin yleensä
"Voi tulla kokeilee.." Tuollaiselle näppäinten hakkaajalle on virallinen nimikin: Button Smasher, luonnollisesti. Ja sama se kuinka lujaa sellainen henkilö nappejaan hakkaa niin itse peliin perehtynyt kyllä katkaisee sellaisen siihen paikkaan. Tai jos sellaista ei osaa katkaista niin sitten ei varmaan puhuta kovin perehtyneestä henkilöstä. Vielä jos Hwoarang tai Eddy on kyseessä, Steve tosin saattaa tuottaa monelle veteraanillekin aluksi ongelmia 8 framea nopeine lyönteineen, mutta eipähän sekään voi kauaa jatkua, mikäli vastaanottaja on yhtään sopeutuvainen eri pelityyleihin.
Se, että jos peliseura on sitten vähemmän perehtynyttä niin ei ihmekään, että siellä joku dominoi pelkällä näppäinten hakkaamisella. Pitää hakata lujempaa takaisin ^^
Menin ja ostin, 30 euroa uutena, ei voinut jättää väliin.
T3 oli aikoinaan niin sairaan kova, vaikka kunnolla en yhtään hahmoa jaksanut opetella. Ehkäpä sitten nyt (tuskin).
En ole paljoa vielä pelannut, mutta voisin ensivaikutelmasta puhua. Grafiikka on ok, vaikka alku- ja loppuanimaatiot ovatkin aika kökköjä, mutta muuten aivan tarpeeksi hyvää, että ei kehtaa alkaa valittamaan.
Ensiksi silmään pisti vaikea harjoittelu. Liikkeiden opetteleminen on todella työn takana. Miksei samassa ruudussa voi olla piantä valikkoa, josta näkyisi muutamia (ehkä itse valitsemia) liikkeitä, joita sitten voisi harjoitella. Nyt vaatii aina taistelun keskeyttämisen ja vähintään yhden napin painamisen. Liian vaikeaa, onhan kyse harjoittelemisesta.
Lukittuja hahmoja en ole vielä saanut auki (jaksanut pelata) kuin muutaman, mutta samoja naamoja tuntuisi olevan iso kasa. Pieni pettymys, mutta ei haittaa, koska aikaisemmista sessioista on niin paljon aikaa, että osa hahmoista tuntuu jopa uusilta, kun niiden olemassaoloa ei edes muistanut.
Ihan ok peli, mutta ei mitään sen erikoisempaa. Kyllähän tuosta nyt juuri ja juuri uskaltaa sen 30 euroa maksaa, mutta ei penniäkään enempää.
Tordragon
8.3.2003, 20:23:24
Originally posted by Kreifi
Menin ja ostin, 30 euroa uutena, ei voinut jättää väliin.
No ei tuota kyllä voi kukaan pahaksi hinnaksi väittää. Itse hommasin PC:lle WarCraft III:n hintaan 29€ ja se minusta oli jo aika vähän kun vielä miettii, että se on PC-peli. Ja ihme moiseen hintaan tuon Tekkenin saralla kun peli on vasta ollut ulkona puoli vuotta.
Ensiksi silmään pisti vaikea harjoittelu. Liikkeiden opetteleminen on todella työn takana. Miksei samassa ruudussa voi olla piantä valikkoa, josta näkyisi muutamia (ehkä itse valitsemia) liikkeitä, joita sitten voisi harjoitella. Nyt vaatii aina taistelun keskeyttämisen ja vähintään yhden napin painamisen. Liian vaikeaa, onhan kyse harjoittelemisesta.
No, kyllähän tuo harjoittelu on jokseenkin aina ollut juuri tuollaista. Kun itse joskus opettelin pelaamaan Tekkeniä niin ei minulla moisia ongelmia ollut, mutta ymmärrän kyllä, jos jollakin on. Ei Tekken vedä kyllä lähellekään samoja pisteitä kuin esimerkiksi Virtua Fighter harjoittelun puolella. VF4:ssä ainakin opetus tapahtuu melkoisen tutoriaalin kanssa, ettei huonompikaan voi olla mitään oppimatta. Helppoakin vielä. Mutta Tekken 4:n ominaisuus tuo 'vaikea' harjoittelu ei ole, lähinnä koko sarjan.
Ja aivan näin henkilökohtaiselta tasolta sanon, että tämän neljännen osan harjoittelu on mennyt vain paremmaksi, en siis puhu helppoudesta. Mukana on Training -moodi, jossa oppii ainakin sen parin kymmenen liikkeen oppii tekemään nopeasti ja komennot tosiaan ovat ruudulla. Edelleen hyväksi havaittu harjoittelu CPU:n kanssa on mahdollista ja nyt tähään osaan on ympätty myös mukaan Defensive -moodi, joka on mitä kätevin kun yrittää opetella puolustamaan ja reagoimaan nopeasti.
Mutta tuohon sanomaasi yhdyn kyllä sen verran, että olisivat voineet edes _yhden_ napin taakse laittaa sen 'Command' ruudun kun sinne pitää vissiin kahden kautta mennä nykyään (kai). Mikä myös hieman häikkää on se, ettei enää ruudun alalaidassa juokse niitä painettuja komentoja, taisi tämä kuolla jo Tagin aikoihin. Ne ainakin auttaisivat nappivirheanalyysissa. Ainoa mitä voin sanoa on se, että opettelee vain vapaasti nipun niitä liikkeitä ulkoa ja yrittää sitten soveltaa koneeseen CPU Trainingissa.
-- samoja naamoja tuntuisi olevan iso kasa. Pieni pettymys, mutta ei haittaa, koska aikaisemmista sessioista on niin paljon aikaa, että osa hahmoista tuntuu jopa uusilta, kun niiden olemassaoloa ei edes muistanut.
No, kuten ollaan todettu, että Tekken-'fanaatikolle' vanhoille hahmoille tuodut liikkeet ja vanhojen liikkeiden ruuvaus on kyllä tarpeeksi uudistusta kuin vain voisi toivoa, mutta muuten on aika löyhää uudistusta hahmojen saralla. Minen noista uusista hahmoista ole edes kiinnostunut, ellei Jiniä lasketa mukaan kun periaatteessa uusi liikerepertuaari leimaa myös ko. hahmon uudeksi. Vanhassa vara parempi, 'kele ^^
Kyllähän tuosta nyt juuri ja juuri uskaltaa sen 30 euroa maksaa, mutta ei penniäkään enempää.
Kyllä minä reilun hinnan olisin laittanut alunperin jonnekin 40~50€ tienoille, kyllä se vanha hinta pelin ilmestyessä aika järkyttävä oli, mutta toisekseen ymmärtää kun kyseessä on konsolipelit. Ei se silti hyväksyttävää ollut. Mutta 30€ on kyllä erittäin oikea hinta, saa ainakin houkuteltua enemmän ihmisiä pelin pariin.
Eliza Liv
11.3.2003, 13:26:20
Hankkisin Tekken 4 heti, mikäli vain olisi kone jolla sitä pelata... Ihan itkettää kävellä kaupassa pelihyllyn ohi kun tietää pelin tuijottavan minua...
Omistan 3 ja hakkailen sitä melki päivittäin. Hwoarang on ehdottomasti ylivoimaisin...
Mutta saahan tässä unelmoida Pleikkari 2 ostosta ja tarkoitus olisikin, kunhan vain budjetti saadaan kasaan. Ja Tekken Tag Tournament tulisi hankittua siinä samalla.
Zeromus
11.3.2003, 14:14:11
Tuo ei kyllä paljoa kiinnosta. Minulla ei ole Tekken 4:sta, koska en omista PS2:aan! Eli ei paljoa kiinnosta! Ehkä sitten kun joskus hamassa tulevaisuudessa saan PS2:n, niin sitten kyllä hommaan sen! :(
Swordman
17.3.2003, 18:07:30
Tekken 4:sta on haukuttu että se on liian samanlainen tekken 3:sen kanssa ja eikä siinä ole mitään uutta,enpä tiiä mutta hienoltahan tuo tekken4 näyttää,ajattelin ostaa mikäli halvalla löytyy.
tekken 4 tuli hommattua vähän vahingossa ihan heti sen tultua ...satuin vaan olemaan kaupassa ja sattui olemaan ylimäärästä rahaa :) ...no itse pelistä sen verran että yksinpelinähän se ei mitenkään jaksa yhtä iltaa pidempää kiinnostaa mutta ihan mukava mättöpeli kun kaveri tulee käymään
Tordragon
19.3.2003, 21:06:18
Originally posted by Swordman
Tekken 4:sta on haukuttu että se on liian samanlainen tekken 3:sen kanssa ja eikä siinä ole mitään uutta
Jep ja toki kannattaa tarkistaa faktat oikein ennen kuin tuollaista väittää (vaikka huomasin kyllä tuon viittauksen niihin 'muihin'). Jos väittää koska toiset väittävät niin liekö faktoilla sitten edes arvoa.
Uutta pelissä siis aivan tasan tarkkaan on, se fakta ei salli subjektiivistä näkemystä. Samankaltainen? On toki ja se taas, että kuinka paljon riippuu mistä ja kenen kulmasta asiaa katsotaan. Jos ei pelistä pahemmin perusta, mutta pitää silti sen pelaamisesta niin aivan varmasti ei neljäs osa mitään mieleen jäävää - seiniä lukuunottamatta - jätä. Aikaisemminkin on kyllä toki todettu, että neljäs osa tarjoaa sarjasta vähiten uutta kuin mikään muu vastaava osa, mutta vailla mitään uudistuksia peli ei ole. Monet uudistukset myös näkyvät vaikka valtaosan niistä tajuvat, valitettavasti, vain peliin enemmän perehtyneet.
Onko tämä jo saman toistoa? Ei, miksi olisi? ^^
tekken 4 tuli hommattua vähän vahingossa ihan heti sen tultua ...satuin vaan olemaan kaupassa ja sattui olemaan ylimäärästä rahaa ...no itse pelistä sen verran että yksinpelinähän se ei mitenkään jaksa yhtä iltaa pidempää kiinnostaa mutta ihan mukava mättöpeli kun kaveri tulee käymään
Kuin myös tuli ostettua se heti sen tultua, mutta vahingolla ei kyllä ollut mitään tekemistä asian kanssa *grinnie* Myös tietoisesti ennakkotilaus ihan vain T-paidan ja kalenterin takia, ehe. Ylimääräistä rahaa minulla ei todellakaan ollut, mutta sen aikaisesta enemmän tai vähemmän kiskurimaisesta hinnasta sai pudotettua osan vaihtopelin myötä. Mutta jos nyt ihan totta puhutaan niin olisin minä sen joka tapauksessa hankkinut sen enempiä hintaan katsomatta.
Mitä tuohon yksinpeliin ja yhteen iltaan tulee niin ainoastaan harjoittelu on ainoa mikä työllistää, kaikki sanottava itse yksinpelistä on kyllä ketjussa aikaisemmin sanottu. Yllättävän paljon itse kyllä saan aikaa kulumaan yksin pelin parissa, Electric Wind Godfistit työllistävät ^^ ...joita kumma kyllä en tähän päivään asti ole saanut tulemaan 100% varmuudella.
Ihan itkettää kävellä kaupassa pelihyllyn ohi kun tietää pelin tuijottavan minua...
Mutta saahan tässä unelmoida Pleikkari 2 ostosta ja tarkoitus olisikin, kunhan vain budjetti saadaan kasaan. Ja Tekken Tag Tournament tulisi hankittua siinä samalla.
Ei se itse peli ole joka tuijottaa sieltä takaisin, se on vain Kazuya (Glorious Demon silmällään) *grins* "Osta minut tai ewgf puhuu." hark.
Ja kyllähän tuo jo minusta pahalta tuntuu, että päivittäinen pelaaja ei saa ns. uusinta rautaa alleen. Vaikka en menisi kyllä yhtään dissaamaan kolmatta osaa, vetäähän se vieläkin pisteet parhaasta musiikkitarjonnasta. Mutta kyllä kolmonen on liian keskeneräinen mitä liikkeisiin ja niiden tasapainoituksiin tulee, ainakin kun nyt uusimpaan osaan vertaa. Ja vaikka kuinka en henkilökohtaisesti näin itse tekisi niin pakko on sanoa, että Tag Tournament on se mikä kannattaa ostaa. Se vetää vähän liiankin hyvin vertoja esimerkiksi nyt neljännelle osalle ja asian retrospektinen näkymä ei palvele nelosen etuja sitten millään. Mutta silti nelonen on se 'uusin rauta', joka aivan varmasti peliin enemmän kiintynyttä sytyttää. Ja sitä paitsi: 60Hz-moodin jälkeen 50Hz on aivan liian hidas, puhdasta tervaa ja liisteriä jos sallitte sanomani.
Eipä itseasiassa Tekkenit tahdo kiinnostaa enään. Tulee ihan mieleen joku Tomb Raider-flashbackki kun liian samantyylisiä jatkoja tehdään vaikka kymmeneen osaan asti. Tekken 1 ja 2 olivat jo jotain jota jaksoi hankkia ja pelata yhtäpaljon kuin ensimmäistä TR:ää. Siitä se kiinnostus sitten lopahtaa kun ei ne niin hiiiirveästi eroa toisistaan. Jos nyt muutaman kerran vuodessa tämän sarjan pelejä pelaa niin on se joka kerta nautinto.
Swordman
21.3.2003, 21:25:04
Tordragon kirjoitti:
Jep ja toki kannattaa tarkistaa faktat oikein ennen kuin tuollaista väittää (vaikka huomasin kyllä tuon viittauksen niihin 'muihin'). Jos väittää koska toiset väittävät niin liekö faktoilla sitten edes arvoa.
Uutta pelissä siis aivan tasan tarkkaan on, se fakta ei salli subjektiivistä näkemystä. Samankaltainen? On toki ja se taas, että kuinka paljon riippuu mistä ja kenen kulmasta asiaa katsotaan. Jos ei pelistä pahemmin perusta, mutta pitää silti sen pelaamisesta niin aivan varmasti ei neljäs osa mitään mieleen jäävää - seiniä lukuunottamatta - jätä. Aikaisemminkin on kyllä toki todettu, että neljäs osa tarjoaa sarjasta vähiten uutta kuin mikään muu vastaava osa, mutta vailla mitään uudistuksia peli ei ole. Monet uudistukset myös näkyvät vaikka valtaosan niistä tajuvat, valitettavasti, vain peliin enemmän perehtyneet.
Minä kirjoitan nyt:
Nykyään kun noista pelien jatko-osista on tullut lähes liukuhihna tuotantoa(esim: resident evil) sitä ymmärtää miksi pelintekijöille ei ole aikaa miettiä kunnon uudistuksia.Vain grafiikka päivitetään,pistetään pari pientä jippoa(esim:resident evil,pelihahmo voi tiputtaa esineitä ja hakea ne myöhemmin, mikä sinänsä on huono uudistus joka pitkittää peliä), peli myyntiin ja kerätään rahat seuraavaan jatko-osaan(päivitykseen).Syitä liukuhihna tuotantoon löytyy monia:raha,vähän rahaa,huono peli,paljon rahaa,hyvä peli.Tuo tietysti riippuu monesta tekijästä kuten että hyvä pelintekotiimi voi saada vähällä rahalla ja ajalla hyvän pelin,mutta se on harvinaista.Pelimaailmassa on tietysti niitä poikkeustapauksia kuten Hideo Kojima.Kojima on lahjakas pelitekijä joka saa paljon rahaa,paljon aikaa ja hyvät ohjelmoijat ja mestariteos syntyy kädenkäänteessä.Tietysti jos jokaisella hyvällä pelitekijällä olisi paljon resursseja ja rahaa käytettävinään niin jokainen heistä voisi olla uusi Kojima.
En pidä tekken 4:sta huonona pelinä,pidän vain sen lähes olemattomia uudistuksia huonoina.Itse keksin tässä mietiskellessäni pari kohtalaista uudistusta,esim: pelihahmojen asusteet voisivat tappelun tiimellyksessä repeillä ja likaantua ja se vaikuttaisi pelattavuuteen(en tarkoita vaatteiden repeämisellä pervoa vaan sillai hienosti,kuten vaikka takki tippuu päältä,judo miehen vyö aukeaa jne.).Taistelukentillä voisi olla strategisia elementtäjä kuten vaikka jotain kättä pitempää tavaraa(lankunpätkiä,puukkoja,pesismaila).Jos oikein rehellisiä ollaan niin sanon että itsekin pelaan faittipelejä mutta enimmäkseen 2 ulotteisia sellaisia,ei niissäkään oikeastaan yhtään hienoa uudistusta löydy.Jos Tekkeniä esimerkiksi muuttettaisiin vaikka noilla minun ideoillani uudeksi,niin eihän se silloin olisi enää sama vanha Tekken vaan eri tappelupeli.Eiköhän tyydytä siihen mitä annetaan ja nukutaan yöt onnellisina uudesta Tekkenistä haaveillen.
Huh,tulipa pitkä viesti.....
Vinyacarkaiel
22.3.2003, 9:37:49
Tekken! Go Tekken! ^_^v
Hmm... Jouduin kyllä äänestämään "Ei", sillä rahatilanteeni ei ole antanut sijaa T4:n ostoon... :( Mutta aion varmasti ostaa sen!!
Pääsin kokeilemaan sitä ensimmäisen kerran GameWorld 2001:ssä, kun se oli vielä pelkkänä kolikkopelinä. Minen osaa pelata kolikkopelejä. XD Seuraavassa GWssä pääsin pelaamaan sitä oikein PS2:lla, ja ostin myös PSM2-lehden mukana tulleen preview-dvd:n T4stä. Kaiken kaikkiaan... Visuaalisesti upea peli. Musiikeista en osaa oikein sanoa mitään, ehkä vähän Tekken-tason alapuolella, ainakin sen preview-dvd:n perusteella. Englanninkielinen dubbaus vähän haittasi... Mutta se ei johdu tästä pelistä, minulla on vain asennevamma kaikkea dubattua kohtaan. ^_^ Uusien hahmojen vähyys ei ainakaan minua haittaa, ei lainkaan, kun vanhoja on "korjailtu" hyvin. Kaiken kaikkiaana, ainoa mikä minua hiukka haittasi oli kontrollit, ne tuntuivat jotenkin raskailta Tekken Tag ja Tekken 3:n ohjaimiin tottuneena. Eiköhän T4:nkin kontrollit ole vain tottumiskysymys. Hieno peli! I like it! ^__^v
Von Wiensburgh
24.3.2003, 7:45:33
Vastasin nyt tällä kertaa, että ei kiinnosta. Eikä oikeen kauheesti niin teekkään, olen enemmän Mortal Kombatin perään, joten jätän Tekkenin ostamatta, ja hankin Mortal Kombatin. Näin se on ollut aina. En osta muita mukiloimis pelejä, kuin MK:t, jotka mulla on kaikki ...
Tekken Tag Team mulla oli, mutta ei ne yllä mun mielestä ollenkaan MK:iden tasolle, joten hankkiuduin Tag Team:ista eroon ...
Jos löydän sen Tekken 4:n halvalla käytettynä, saatan ostaa sen jos vain nappaa sillä hetkellä
Minä olisin sen hankkinut, mutta muilla ei ollut vielä silloin edes pleikkari 2:sta kun se tuli. Eikä ole ollut rahaakaan vielä ostaa sitä... Mutta se on ostoslistassani...
Seuraavaksi on ihan oman tv:n osto... Asuntolassa ei ole kunnollista tv:tä ja sitten asuntolan valvojat vain valittavat, etten päästä muita ihmisiä katsomaan tv:tä kun pelaan aina... Asuntolassa kyllä on n. 7 tv:tä, miksei ne ihmiset voisi niitä muita töllöttää...
Nykyään olen päässyt pelaamaan pleikkaria vain viikonloppuisin... Koska se kone piti viedä kotiin... :cry:
Gabriel
8.10.2003, 9:25:00
Originally posted by Tordragon
Ja sitä paitsi: 60Hz-moodin jälkeen 50Hz on aivan liian hidas, puhdasta tervaa ja liisteriä jos sallitte sanomani.
Eikös sitä tarvita vähän tavallista erikoisempi (Euroopassa harvinaisempi?) telggari jos tahtoo pelailla 60Hz-tilassa? Ainakin Silent Hill 3 omasi sekin tuon valinnanvaran, ja kun sitä kuuttakymppiä kokeilin sain tulokseksi mustavalkoisen ruudun jossa koko ruudussa näkyvä kuva oli vähän hyppelevä.
Tekken nelosta on tullut pelattua muutamaan otteeseen Uuberilla, ja oikein hieno pelihän se on. Jos minulla olisi enemmän rahaa ja säännöllisiä tulonlähteitä kuin mitä on, niin ostaisin sen itsekin. Näillä näkymin sen ostaminen jää kuitenkin jonnekin määrittelemättömään tulevaisuuteen marraskuussa julkaistavan Legacy of Kain: Defiancen ollessa priorisoituna, ja MGS3:sen sekä SH4:sen ilmestyessä joskus ensi vuoden puolella.
Banjo_Bill
8.10.2003, 10:20:11
Originally posted by Gabriel van Kascanos
Eikös sitä tarvita vähän tavallista erikoisempi (Euroopassa harvinaisempi?) telggari jos tahtoo pelailla 60Hz-tilassa? Ainakin Silent Hill 3 omasi sekin tuon valinnanvaran, ja kun sitä kuuttakymppiä kokeilin sain tulokseksi mustavalkoisen ruudun jossa koko ruudussa näkyvä kuva oli vähän hyppelevä.
Onko sinulla RGB-johto vai käytätkö vielä sitä koneen mukana tullutta komposiitti-piuhaa (keltainen, valkoinen ja punainen johto)?
Jos sinulla on käytössäsi RGB-johto ja kuva oli silti mustavalkoinen, niin silloin televisiosi ei tue 60Hz näyttötilaa, mikä puolestaan on nykyään melko harvinaista, sillä lähes kaikki TV:t tukevat em. moodia... , jopa minun edesmennyt n. 15 vuotta vanha pikku-Philipsini tuki 60Hz -moodia RGB-johtoa käytettäessä.
Gabriel
8.10.2003, 10:42:46
Originally posted by Banjo_Bill
Onko sinulla RGB-johto vai käytätkö vielä sitä koneen mukana tullutta komposiitti-piuhaa (keltainen, valkoinen ja punainen johto)?
Jos sinulla on käytössäsi RGB-johto ja kuva oli silti mustavalkoinen, niin silloin televisiosi ei tue 60Hz näyttötilaa, mikä puolestaan on nykyään melko harvinaista, sillä lähes kaikki TV:t tukevat em. moodia... , jopa minun edesmennyt n. 15 vuotta vanha pikku-Philipsini tuki 60Hz -moodia RGB-johtoa käytettäessä.
RGB-johtoa ei löydy, pitäisi siis ilmeisesti sekin jossain vaiheessa hommata. Sillä komposiittijohdollahan yritin tuota 60Hz-tilaa kokeilla, joten siitä se johtunee. TV on ostettu siellä vuoden 1996 aikoihin, joten kyllä se melko varmasti tukee 60Hz-tilaa.
Olisi se Silent Hill 3 60Hz-tilassa kokemisen arvoinen elämys, ja varmasti Tekken 4 myös. :)
ManijaiNinja
9.10.2003, 7:09:21
Minä ostaisin jos olisi Rahaa. Hyvä peli. Olen pelannut 1-3 ja 4:sta demolta. Pakko kai tuo on hankkia kun on niin Fani
Kyllähän se löytyy hyllystä, mutta en kylläkään hankkinut sitä heti ilmestymispäivänä. Olisiko ilmestymispäivästä mennyt noin kk kun sitten löysin sen "käytetyt pelit" osastolta ja hintaa sillä oli mahtavat 20 euroa.
Onhan se kieltämättä ihan hyvä peli, mutta aika vähän sitä tullut pelattua loppujen lopuksi.
Von Wiensburgh
9.10.2003, 13:32:43
Alkujaan kirjoittanut KaamoZ
Kyllähän se löytyy hyllystä, mutta en kylläkään hankkinut sitä heti ilmestymispäivänä. Olisiko ilmestymispäivästä mennyt noin kk kun sitten löysin sen "käytetyt pelit" osastolta ja hintaa sillä oli mahtavat 20 euroa.
Onhan se kieltämättä ihan hyvä peli, mutta aika vähän sitä tullut pelattua loppujen lopuksi.
Sinäkin Brutukseni ... Taas yksi tappio ...
Ehkäpä tuolla hinnalla voisin minäkin sen ostaa, koska kyllä 20€ maksavat pelit ovat TUON hinnan arvoisia. *ja kaivaa taas verta nenästään, kun ei ole sitä aikoihin enään tehnyt*
Juripa
31.8.2004, 17:20:24
Tänään kävin hankkimassa Tekken 4:n kun hintakaan ei ollut platinasarjassa kuin 32e. Olen niitä kolmea ensimmäistä tahkonut hikihatussa ja TTT jäikin sitten hyllylle kun kokeilun jälkeen jäi aika paha maku suuhun. Nuo 2x2 jutut ei oikein kiinnosta, ja muutenkin niillä hahmoilla on samat liikkeet jne.
Mutta tuo Tekken 4. Se on todella hyvä peli. Yhteen tyhmään vikaan olen aika pettynyt. Miksi ne tyypit puhuvat Japania? Ja loppukuvat (ainakin Hwoarangilla) oli aika könköt, kyllä nyt PS2:n tehoilla potkitaan paremminkin. Muuten taistelugraffat oli häikäisevät. Pitää kyllä harjoitella niillä ristinappuloilla plaamista :D
Hommasin sen suurinpiirtein pari kuukautta sen jälkeeen, kuin se ilmestyi eurooppaan ja myin sen n. 3:ssa kuukaudessa. Toisinkuin aiemmat versiot, jostain syystä Tekken 4 ei minua oikein kiinnostanut. Minusta se vain oli liian samanlainen kuin aiemmat osat.
Minä kuitenkin pidin mm. sen helposta ohjauksesta, hienoista liikkeistä ja näytöistä. Mutta niillä ei saa minusta tarpeeksi hyvää peliä, että se kannattaisi säilyttää. Joten myin sen sitten takaisin samaiseen pelikauppa<an josta sen ostinkin.