PDA

View Full Version : FF 3 Single Character Challenge-haaste+opas (SPOILERS)

Fighter
22.11.2008, 14:00:20
Johdanto:

Heh heh,oli ``vähän´´tylsää, joten päätin aloittaa tälläisen oppaan tekemisen.Tämän challengen tarkoitus on siis päästä peli läpi VAIN yhtä hahmoa käyttäen, joten hastetta tulee aivan riittämiin.Opas valmistuu muuten aika hitaaseen tahtiin, sillä minulla on myös toinen opas tekeillä (FF3 DS version salabossit), ja minulla on myös elämä Internetin ulkopuolella, joten...
HUOM 1:Tämä opas sisältää spoilereita.Omatuntoni on puhdas.
HUOM 2:EN ole keksinyt tätä challengea itse, vaan tämä challenge on pyörinyt netissä jo pitkän aikaa, ajattelin vain laittaa tämän oppaan Suomeksi, sillä enpäs ole vastaavaan suomenkieliseen oppaaseen törmännyt.
HUOM 3:Tämä opas EI ole walkthrough.Listaan tähän oppaaseen VAIN asiat, jotka katson tarpeelliseksi ilmoittaa.
HUOM 4:Tämä challenge on tarkoitettu vain pelin jo läpi pelanneille, sillä peli on paljon helpompi toisella läpipeluukerralla.

Säännöt:Nimihän tämän challengen säännöt jo kertoo,elikkä homman nimi olisi läpäistä peli vain yhtä hahmoa käyttäen.MUTTA:EI Duplicate-glitchiä (ei tietääkseni toimi kuin vain jenkkiversiossa), jota en rupea selittämään.

Teoria:Monet teistä varmaankin luulevat,että tämä opas on TODELLA vaikea verrattuna normipeliin, mutta itse asiassa, kärsivällisyydellä, kokemuksella ja litratolkulla kahvia, peli on itse asiassa melko helppo läpäistä näin.Miksi?Sillä FF kolmosessa on mielenkiintoinen EXP-systeemi:jokainen vihollinen pudottaa tietyn määrän EXP:tä kuollessaan.Tämä määrä jaetaan hahmojen lukumäärällä,ja jokainen hahmo saa sen verrran EXPtä.Esim.Red Dragon pudottaa toiseksi eniten EXPtä koko pelissä,60000 EXP.Jos ryhmässäsi on 4 hahmoa hengissä Dragonin kuolinhetkellä,kaikki hahmot saavat 15000EXP (1/4 EXPstä).Jos taas 3 hahmoa on hengissä, he saavat 20000 EXP,1/3 potista.2 hahmoa,niin 30000 EXP,ja jos vain 1 hahmo on hengissä, niin hän saa kaikki 60000 EXP-pistettä.Eli siis yhden hahmon level up tasoon 25 on paljon nopeampaa kuin kaikkien samaan leveliin.

Käytäntö:
#1 tässä hommassa on se,ettet missään nimessä ole alilevelattu.Eli:aina ole n. 5-6 leveliä alueen vihuja korkeatasoisempi.
#2 on niinkin vähäpätöiseltä tuntuva juttu kuin etu/takarivissä oleminen.Takariviläiset ottavat vähemmän vahinkoa,mutta tekevät myös vähemmän vahinkoa.Jos siis käytät paljon taikuutta, mene takariviin ja sama juttu: fyysisten iskujen käyttäjät pysyttelevät eturivissä.
#3 on hahmoluokat.Hahmoluokkia vaihdellaan usein tilanteen mukaan.Kannattaa katsoa tilanteeseen sopivin hahmoluokka, riippuen siitä missä kohti peliä olet.
#4 on,että tiedät alueen viholliskannan AINA etukäteen.Joskus voit olla luolaston loppupäässä ja yhtäkkiä napsahtaakin taistelu,jossa vihollinen kivettää sinut yhdellä iskulla;Game Over.Tämän takia tätä challengea suositellaan vasta toiseksi tai kolmanneksi läpipeluukerraksi.Kannattaa katsella vanhan tallennuksen pelin sisäistä Bestiarya, jonka saatte muuten etsiä itse, tai vain etsiä joku sivusto, josta löytyy vihollisten tiedot.

Käytännön vinkkejä:
1:todella vaikeissa paikoissa (joka siis tarkoittaa status-effecteja, pääosin stonea, aiheuttavia vihollisia)on sallittua herättää henkiin muut hahmot,sillä tämä challenge on lähes mahdoton ilman heitä,kunhan ei voita yhtäkään taistelua,eikä siis siten saa leveleitä.
2:muuten helpot bossit (Doga ja Unei,Garuda yms.)voivat tässä challengessa tuottaa päänvaivaa,ellei tiedä oikeaa strategiaa,joten kannattaa katsoa jostain hyvästä vinkkisivulta oppaita näihin bosseihin.

EDIT:OK ylläpito,tämä opas olisi siis valmis laitettavaksi lisättäviin materiaaleihin.Kiitos.

Fae
23.11.2008, 15:58:09
Dyyd, oikeesti... Välimerkkien jälkeen tulee välilyönti.

Fighter
26.11.2008, 17:19:42
Oliko muuta kuin huomautettavaa kirjoitus virheistäni?(tiedän että olen surkea äikässä,ei tarvitse piikitellä siitä enempää!)Jos joku muuten koittaa tätä challengea,niin kommentoikaa edistymistä ihmeessä,sekä muutenkin saa laittaa kommenttia tästä ``oppaasta´´!

Tangentti
26.11.2008, 17:32:51
Kommentoisin tuota etu- ja takarivi juttua.

Itse asiassa on parempi olla takarivissä kuin eturivissä vaikka käyttäisi fyysisiä iskuja koska defense on solo challengeissa-aina tärkeämpää kuin iskumäärä. Silloin pitää tietysti levelittää enemmän että saa tehtyä takarivistä kunnon damagen mutta kolmosessa varsinkin savepaikkojen puute on ikävä jos kuolee kesken reissun ja siinä pelissä riittää vittumaisia vihollisia.

Fighter
1.12.2008, 18:05:47
Sinäänsä kiintoisa juttu kuin takarivi onkin,mutta koska pelin pahimmat viholliset tässä challengessa ovat status-effectejä (stone,paralysis,blind yms.) aiheuttavat viholliset,niin on parempi tappaa viholliset yhdellä iskulla,kuin parantaa defenceä,mutta tämä tietenkin riipuu myös pelityylistä.