PDA

View Full Version : Home

Naskali
12.12.2008, 22:00:22
Playstation Home aukesi eilen. Onko ketkään kerinnyt käyttämään ja millaisia ajatuksia palvelu on herättänyt?

Mun mielest ihan siga ziide ilmaiseks palveluks. Tsekatkaa miten siisteillä hahmoilla siell pyörin:
http://img397.imageshack.us/img397/8412/homehj8.jpg (http://imageshack.us)

http://img183.imageshack.us/img183/281/home2zu3.jpg (http://imageshack.us)

En jaksa aloitukseen panostaa, niin seuraavaksi pähkinänkuoressa tärkeitä asioita Homesta:

Systeemi on ps3 pelaajien yhteisöllinen second life tyylinen maailma. Käytännössä kyseessä on visuaalinen chatti jonka lomassa voi esitellä mieltymyksiään ja pelisaavutuksiaan trophyjen esille panon ja muun tilpehöörin muodossa, sekä ottaa skabaa keilauksen ja shakin tyylisissä minipeleissä. Hahmollaan voi esittää tuntemuksiaan esim. tanssimalla tai heiluttelemalla käsiään jne, eli samalla tavoin kuin muissakin yhteisöllisissä nettipeleissä. Palvelu on ilmainen, mutta perustuu aikalailla maksullisiin oman kämppänsä sisutus ja oman avatarinsa vaatettamis elementteihin. Oman kämppänsä sisustaminen näkyy muille jos kutsuu home-kavereita virtuaaliseen kotiinsa. Hommassa on myös paljon mainoksellisuutta: elokuvateattereissa pyörii elokuvatrailerit ja kaduilla on Sonyn pelien mainosjulisteita. Aluksi Homeen pääseminen voi viedä hermot: uusi palvelu kun on kyseessä, serverit ovat ruuhkautuneet jatkuvasti. Tulee errormessage c991 ja c931, mutta kun tarpeeksi kauan yrittää, pääsee Homeen kyllä sisälle hahmoaan luomaan ja ihmisiin tutustumaan.

Nyargo
16.12.2008, 21:30:53
Itekki vähä kokeiltu headsettiä tuolla. Eli mul on se sony headset se mikä ilmesty hetki sitten, niin toimii hyvin tuolla muut ihmiset kuulee jne. aika harva kuitenkin käyttää headsettiä tuolla nii ei oikee sit muuta siitä. Kodin sisustus on tyhmää, kun se on maksullista. Itse en ainakaan aijo laittaa penniäkään mihinkään virtuaalisohvaan tai muuhun. Hinnat pyörii siinä 1e paikkeilla tavaroissa.

Saisi tulla mielestäni jotain pieniä kisoja tai muuta sellaista, että saisi jotai ilmaisia tavaroita, vaikka trophyjen kautta tai jotain.

Nooh onhan tuo ihan kiva tapaamispaikka vaikka klaanilla jonkun kämppään puhuu taktiikoista tms.

Ben
17.12.2008, 0:31:16
Itsekin olen pari kertaa pyörinyt tuolla Homessa. Lähinnä kierrellyt kaikki paikat mihin on tällä hetkellä päässyt tutustumaan.

Potentiaalia tällä Homella on nousta oikeasti hyödylliseksi vain jos pelintekijät ja Sony jaksaa panostaa ja uudistaa sitä tarpeeksi usein. Yllätyin kuinka pieni tuo Home Square on, luulin sen olevan paljon isompi. Mitenkäs muuten kun tämä on Eurooppakeskeinin niin onko muka oikeasti niin, että tuonne samaan serveriin menee kaikki? Vai onko noita Homeservereitä enemmän? Esim. jos vaikka haluaa kaverin kanssa mennä niin onko vaaraa, että kaveri onkin toisen serverin Homessa?

Nyt nähty ei antanut toivon mukaan kuin sitä pientä esimakua mitä voi tällä hetkellä tehdä. Nyt se tekeminen ja yhteisöllisyys on aivan liian vähäistä. Ei keilaaminen, bilis tai kolikkopelien pelailu saatika shakki jaksa ihan niin paljon kiinnostaa, että Homeen asti pitäisi vaivautua. Kun lisätään että näistä keilaus on ainoa hyvin toteutettu, bilistä kun pelataan jollain aivan humpuukisäännöillä eikä saa valita mitään sivukierteitä. Joku tusinajavabiliskin on parempaa kuin Homen tarjoama.

Mutta odottelen mielenkiinnolla mitä kaikkea tuonne nyt keksitään. Mahdollisuudet kuitenkin ovat vaikka mihin, joten saa nähdä saadaanko tuosta Homesta sellainen koukuttava yhteisö, jossa olisi kaikkea pientä näpertelyä tyyliin facebook, mutta näillä resepteillä ei vielä pitkälle päästä.

psaijai
21.12.2008, 18:04:23
Aika onneton kyllä vielä. Vihdoin edes pääsi sinne ilman erroreita. Ihan mukava idea keilausta ja biljardia pelailla, mutta eihän noihin näköjään pääse pelaamaan koska on rajallinen määrä pöytiä ja ratoja. Toivottavasti tuo tuosta kehittyy, niin kai siellä jotain pystyy jopa tekemään.

Dabuma
28.12.2008, 5:32:16
Itse pääsin sinne ihan helposti sisään nopeilla latauksilla. On muuten hyvä et ne paikat voi lataa tausta latauksena. Omasta mielestäni toi on vallan mainio. :D

Dabuma
15.1.2009, 6:57:32
Tulee vähän myöhässä.. :D Minun tietääkseni home servereitä on 1 kappale, mutta niitä keila paikkoja on useampia, koska ainakaan ikinä en ole päässyt samaan kuin kaveri. Joten jos haluaa kaverin sinne niin pitää laittaa kutsu.

Naskali
15.1.2009, 9:46:30
En ole itse käyttänyt tuon ensikokeilun jälkeen koko palvelua, joka kertonee jotakin sen mielenkiintoisuudesta. Käyn tsekkaileen juttua uudelleen jos jossain lehdessä esim. on juttua joistakin päivityksistä jotka antaisivat syyn rikkoa käyttämättömyys.

Pinchi
15.1.2009, 17:57:35
Minäkin tätä päädyin kokeilemaan, mutta ei erityisemmin napannut. Omalta osaltani Homessa hengailu oli vain epämääräistä jolkuttelua, perässäni mies tai kaksi. Sikstoisekseen ihan mälsää kun ihmiset tekee hahmoistaan niin täydellisiä, itse tein pläskin hahmon (eli itseni näköisen) ja sitten olinkin ainoa fatty koko Homessa :confused:.

Dabuma
25.1.2009, 8:07:54
Siis homeen tulee aika usein uusia päivityksiä joiden mukana tulee uusia paikkoja. Esim on tullut tuo red bull paikka jossa voi lentää red bull koneella. Sitten on tullut Far cry 2 paikkakin. :)

amraK
11.2.2009, 15:11:01
Aika hauska tämä on, vaikkakin melko nopeasti läpi katseltu. Mitään rääsää en kyllä ala oikealla rahalla ostamaan, ei niin suurta kiinnostusta ole näihin virtuaalijuttuihin. Vaikka vaatevalikoima on aika vähäinen, niin hahmosta saa kuitenkin kohtalaisen persoonallisen muokkaamalla vartaloa, kasvoja ja hiuksia. Kieltämättä eilen kun siellä kiertelin niin miekkoset näyttivät aika samasta puusta veistetyiltä, mutta tyttöhahmoissa olin näkevinäni jopa enemmän luovuutta. Omani on kyllä aika sellainen perusnätti tyttö, eli kaaaaukana siitä miltä itse näytän. :D Hahmojen tekeminen on ihan kivaa, vähän kuin Sims parannetuilla grafiikoilla. Aijon kyllä vielä alkaa vähän sosialisoimaan tuolla muiden pelaajien kanssa, eilen kun juoksin heti karkuun kun pari tyyppiä yritti aloittaa keskustelua. XD Jos siellä tulee sellainen tyttö vastaan kuin faithmalice, niin se olen mie ja kontaktia saa ottaa. Yritän olla juoksematta karkuun. :'D