View Full Version : final fantasy anthology?
bigspin
19.5.2002, 20:40:26
eli ootteko vielä ostaneet tota ff anthologya?jos ootte niin miten tuo peli toimii?esim.onko pitkiä lataus aikoja?tai muita =/ itse en oo vielä kerenny osta tota kyseistä peliä mutta on kyllä mielessä =) kertokaa^_^
ps:jos tälläinen aihe on niin poistakaa vaan.
Timesplitter
20.5.2002, 7:37:53
Kyllä se ihan hyvin toimii. Ei siinä ole mitään ylipitkiä latausaikoja, jostain syysyä ainakin kutosessa oli pitemmät.
FantasyManIX
20.5.2002, 8:35:45
Siis näissä FF 6 ja FF anthologyn PAL-versioissa on jonkin takia ihmeen aika pitkät lataus ajat. Mutta jos jotenkin mahdollista niin ennemmin kannattaa hommata vaikka Usasta.Ne ovat nopeampia.
Dramon
21.5.2002, 23:16:54
No mulla on molemmat Anthologyt ja ei niillä kyllä ole kovin merkittäviä latauseroja, ehkä pari nanosekuntia. Ehkä suurin merkittävä ero NTSC ja PAL-versioiden välillä on että PAL-versiossa on huomattavasti suuremmat mustat palkit ylä- ja alareunoissa.
bigspin
22.5.2002, 19:48:50
eli kannatta ostaa :) vai =/
FantasyManIX
22.5.2002, 19:54:07
Siis tottakai kannattaa ostaa kaikki FF-pelit mitä löydät vaan.
bigspin
22.5.2002, 20:01:19
Originally posted by FantasyManIX @ 22.5.2002 20:54
Siis tottakai kannattaa ostaa kaikki FF-pelit mitä löydät vaan.
joo totta kai :)
Niera Kuuranpoika
22.5.2002, 20:03:11
Originally posted by FantasyManIX @ 20.5.2002 09:35
Siis näissä FF 6 ja FF anthologyn PAL-versioissa on jonkin takia ihmeen aika pitkät lataus ajat. Mutta jos jotenkin mahdollista niin ennemmin kannattaa hommata vaikka Usasta.Ne ovat nopeampia.
Kutonen kyllä latasi ikuisuuden, mut Anthologyssä latausaikoja ei käytännössä edes ollut...
hiukan petyin periaatteessa FFIV kohdalla, Koska siinä oli sensuroituja kohtia aika paljon, Mitä alkuperäisessä japsi FFIV sisälsi ja kyl sai välillä nauraa kipeästi, Mitä ei olisi koskaan osannut arvata FF saagalta ;D
Roakel
24.5.2002, 12:07:20
FF 4:oseen sai kyllä hieman tottua koska grafiikka on "sitä mitä se on" ja taistelut ovat alussa jo aika pahoja.
Klassikot on aina klassikoja niin että kyllä kannattaa ostaa eli :) (niin kuin mäkin ostin) :D
Edited by Ugluk on 24.5.2002 13:25
Mitä FF4sesta on sensuroitu??!!?
Ostin ton final fantasy anthologyn justiin tänään..ja voin todeta, että se on kyllä ihan hyvä.. :D
Onneksi ostin..
Helmholtz
2.6.2002, 21:08:22
Siis tämä FF Anthologyn PAL-version FF4 on täysin sama peli kuin Japanissa aikoinaan julkaistu FF4 (Super Nintendolle) - kieltä lukuunottamatta (hetkonen, olikos PS-versiossa jotain videoitakin, no anyway). Pelistä ei ole kuitenkaan mitään sensuroitu, mutta käännöksessä dialogi tietysti aina vähän muuttuu.
Edited by Helmholtz on 05.6.2002 14:44
En ole ostanut vielä [tuli niin pahasti just samaan aikaan kympin kans]... joten en voi sano paljonkaan mielipidettä tähän, sen tiedän kuitenkin että grafiikat on vanhoja. Voisi Squarella joku saada sellaisen älynväläyksen, että kun tekee peleistään pleikkari version voisivat uusia KAIKKI grafiikat koko pelistä
Nouu!! Eihän ne pelit silloin olisi samoja. Tottakai grafiikat ovat vanhoja, kun pelit ovat lähes 10 vuotta vanhoja, mutta minun mielestäni ne ovat erittäin kauniita "vanhuudestaan" huolimatta. Senkin pleikkarisukupolvelainen! ;) -Crow
Edited by Crow on 17.6.2002 23:58
Tsunami
17.6.2002, 18:22:40
Kannattaa ostaa!(Ite ostan heti kun löydän jostain) :D
blindside
17.6.2002, 19:08:55
Originally posted by Tiffany @ 05.6.2002 14:41
Voisi Squarella joku saada sellaisen älynväläyksen, että kun tekee peleistään pleikkari version voisivat uusia KAIKKI grafiikat koko pelistä
Se olisi sama kuin uuden pelin tekeminen (tai no, onhan heillä tarina ja dialogit valmiina), ja maksaisi huomattavasti enemmän kuin pelin pieni päivitys ja cd:lle siirto.
Ostin sen pari päivää sitten, ja nyt olen vasta päässyt vähän kokeilemaan, kun FF6 on kesken, mutta ihan hyvältä se vaikuttaa. Ennen olin pelannut vain emulaattorilla näitä, josta ei kovin hyvää pelitunnelmaa saanut, mutta tässä on kyllä mainiot tunnelmat. Eh..
Onkos tuo FF4 muuten hardtype vai easytype? Toivottavasti hard- koska easytype on ihan p*******ä.
Edited by Crow on 18.6.2002 12:16
Adeíron
18.6.2002, 13:30:44
Viime tiistaina ostin Anthologyn, mutta pelaan ensin nelosen läpi ja vasta sitten vitosen, muuten sekoitan juonet keskenään. Jonkin verran olin jo tietokoneella vitosta pelannut, ja kun vilkaisin pleikkarilla sitä alkua, hieman häiritsi erilaiset musiikit, Lennan nimi Reinana (son kait sitten se alkuperäinen.. vai?) ja taisteluiden uudenlaiset alut. Taistelu kun kestää sen jälkeen hetken latautua. PC:llä taistelut alkoivat nopeammin, ja loppuivat nopeammin (loppuunkin lisätty "häivytysmikälie").
FFIV:ssä ei ole ollut mitään moittimista, grafiikatkin olivat itseasiassa paremmat kuin olin odottanut. =) Sitä on nyt tullut pelailtua n. 21 tuntia.
Yksi kysymys vitosesta kuitenkin olisi, eli milloin ne videopätkät sitten näytetään, kun niitä ei kesken peliä tule? Netissä nimittäin on ainakin kuvia demoista eri kohdissa FFV:tä, joten jos niitä pc versiossa ei ollut, pitäisi ne kai tuossa pleikan versiossa olla? Pelasin siihen asti, missä odotin alkudemon jälkeen ensimmäisen videopätkän tulevan, mutta sitä ei tullutkaan. Onko ne lisätty vasta loppuun? Ja ei sitten pahoja spoilereita kiitos. :)
Edited by Adeíron on 18.6.2002 14:31
Kekezzinen
21.6.2002, 21:05:14
Tilasin anthologyn Player onesta jokin aika sitten, ja vasta nelosta on ehditty pelaamaan... Kun peli postisya tuli, oli vielä FFVI kesken. Nyt on nelosta 24 tuntia takana ja kyllä se on yksi parhaita Final Fantasyja. Vitosta en ole edes testannut, ensin pitää ( tottakai! ) mennä IV läpi. Ja mikäkö tekee nelosesta niin hyvän? Hahamot, juoni, mailma, vaikeus ja taiat ja niiden oppiminen! ( Levelit kunnolla käyttöön... )
Siinä tuli taas höpöteltyä ehkä hieman itseään toistavaa ja sekavaa tekstiä.:rolleyes:
Originally posted by Helmholtz
Siis tämä FF Anthologyn PAL-version FF4 on täysin sama peli kuin Japanissa aikoinaan julkaistu FF4 (Super Nintendolle) - kieltä lukuunottamatta (hetkonen, olikos PS-versiossa jotain videoitakin, no anyway). Pelistä ei ole kuitenkaan mitään sensuroitu, mutta käännöksessä dialogi tietysti aina vähän muuttuu.
On siinä muutamia kohtia sensuroitu. Voisin vähän listata, joita mä muistan vielä, Mitä siitä on sensuroitu, Koska siitä on liian kauan kun pelasin sen läpi. Kaikki kirosanat, häiskä vetää käteen, Ilotyttöjen meno ja pikseli mössöiset rinnatkin on poistettu.
bigspin
18.7.2002, 19:40:41
Joo eilen tuli ostettua se.Pelaan ekaksi nelosen läpi ja vasta sitten vitosen.Ja kyllä täytyy sanoa että kyllä oli hyvä ostos(ainakin nelonen):) Varmaan siksi että se on heti aluksi vaikea ja muutenkin siinä on hyvät hahmot.Lisään sitten myöhemmin ton vitosen "arvostelun":)
Minulle grafiikoiden päivittäminen ei olisi mikään pyhäinhäväistys, tärkeintä on että pelin pelattavuus ei niistä kärsi.
Originally posted by Adeíron
Lennan nimi Reinana (son kait sitten se alkuperäinen.. vai?)
Tässä on kyse eri käännöksistä. Final Fantasy V:tä ei julkaistu englanniksi SNESille, ja tietokoneella pelaamasi rom on epävirallinen käännös. Alkuperäinen nimi on Rena / Lena, josta Reina ja Lenna ovat kaksi eri versiota. Japanissa r:ää vastaava äänne on hyvin paljon myös l:n kuuloinen, kuten myös Kiinassa ja joissakin muissa Itä-Aasialaisissa kielissä. Squaren oma käännös / translitteraatio on se virallinen, mutta se ei tarkoita että Squaren käännös / translitteraatio olisi se paras. Joka tapauksessa, Reina on tässä tapauksessa hahmon virallinen englanninkielinen nimi. Butzinkin nimi vaihdettiin jostain kumman syystä Bartziksi ;)
Originally posted by Adeíron
Yksi kysymys vitosesta kuitenkin olisi, eli milloin ne videopätkät sitten näytetään, kun niitä ei kesken peliä tule? Netissä nimittäin on ainakin kuvia demoista eri kohdissa FFV:tä, joten jos niitä pc versiossa ei ollut, pitäisi ne kai tuossa pleikan versiossa olla? Pelasin siihen asti, missä odotin alkudemon jälkeen ensimmäisen videopätkän tulevan, mutta sitä ei tullutkaan. Onko ne lisätty vasta loppuun? Ja ei sitten pahoja spoilereita kiitos. :)
FFV:ssä on kaksi videota, toinen alussa ja toinen lopussa. Alkuvideon näkee ennen pelin aloitusta, kun antaa pelin pyöriä itsestään käynnistettyään laitteen. Ainakin USA-versiossa.
Loppuvideo tulee pelin lopputekstien jälkeen, kun antaa The End -ruudun olla rauhassa vähän aikaa. Siinä on enemmän otoksia koko pelin ajalta.
edit: varmaan tässä kuukauden aikana oletkin jo huomannut tämän :eh:
En ole sitä nähnyt, en pelannut, mutta romilla ne olen pelannut läpi. Loistavia pelejä molemmat! Leffapätkistä olen nähnyt pätkiä, ja ne riittivät vakuuttamaan. Kertokaahan onko Cecil hieno siinä alkupätkässä? Ja näkyykö siinä muitkin hahmoja, esim Kain? Ne olisi kiva nähdä kokonaisuudessaan. Mutta katsotaan jos joku kaveri ostaisi anthologin, niinkuin varmaan ostaakin. Itse en siihen yksinkertaisesti saa riittämään rahaa.
Leviathan
27.7.2002, 16:58:38
Itse en ole pitkiä lataus taukoja huomannut, tosin olen ollut varmaan niin pelin lumoissa että en ole niitä huomannut:) .
Muuten hyvä peli, lyhyemmät latausajat kuin kutosessa (paitsi muistikortille seivatessa) mutta minulla nelonen hävitti kerran yhden tiedoston. Yritin viikon verran jos se suostuisi lataamaan sen, mutta ei onnistunut, joten luovutin, poistin tiedoston ja aloitin alusta. Onneksi en ollut vielä kovin pitkällä, ja eipä ole tuommoista toista kertaa sattunut. :)