View Full Version : The Sims
Torspa
19.9.2002, 20:28:55
Nyt oli kyllä ihan pakko pistää tämmöinen topicci kun ei kerran listasta löytynyt.Eli siis löytyykö the simssi hyllyltä ja onko lisä-osia?Itseltäni löytyy ja siihen kaksi lisäosaa:livin' it up ja house party.
Ja käytättekö cheatteja?Itse käytän cheattejä,koska mielestäni pelissä on ainoa hauska ja viihdyttävä asia:tehdä talo ja sisustaa se.Simejen elämän seuraamisesta ja kontroilloimisesta en jaksa innostua.
Ei löydy, mutta lainassa on Sims ja Livin' it up (jonka muuten kohta palautan). Kyllä se peli vaan on sellainen että sitä jaksaa vähän aikaa, sitten ei enää ollenkaan. Ainoa asia joka jaksaa viihdyttää on se talon rakentaminen mutta pidemmän päälle sekin käy tylsäksi. Lisäosat ovat mielestäni rahastusta, olisivat tehneet The Sims 2:sen, jossa on kaikki uudistukset, mutta näköjään jotkut niitä ostelevat.
Ja käytän cheattejä, koska niillä vähäisillä rahoilla jotka alussa saa niin niillä ei saa mitään hyvää ja sitten Simsit vain valittavat, "Hyyi! Ruma vessa, taidanpa mielummin pissata olohuoneen lattialle" ja työpaikatkin, jotka ovat tarjolla ovat aika huonopalkkaisia.
Juh, kyllä tuossa CD-telineessä on Sims pölyyntymässä. Vähän aikaa sitä jaksoi, mutta se on pidemmän päälle rasittava nukkekotisimulaattori. Mihinkään ei tunnu riittävän aikaa ja silti Robertto Räikkösen pitäisi pysyä tyytyväisenä. Sitten kun niillä välillä tuppaa olemaan tekoälyttömyys niin huipussaan että huh. Ei sitä kauaa jaksanut.
Cheattejahan en käyttänyt, se ei kuulu minun tapoihini. Kyllä siinä pelissä pärjää omin voimin suhteellisen helposti. Lisäosia en osta sillä ne haisee rahastukselta aika pahasti ja sitä ne onkin. Ne ei saa minua jatkamaan peliä, se jääkööt pölyyntymään minun puolestani.
The death Magic
20.9.2002, 8:45:29
Juu onhan minulla Sims ja Livin it Up. Pelasinkin niitä jonkun aikaa mutta en enää nykyään. Tylsäksi se menee aikanaan. Mutta se on toisaalta aina tuollaisissa God Gameissa yleistä. Esim Simcityssä ja Simsissä ja jne jne.
Sain muuten Livin it Upin Sims pelin mukana joten en maksanut siitä. Ja ainoa lisäosa mistä saattaisin harkita maksavani alelaarin hinnan olisi Hot Date. Siinä kun on kohtalaisesti uudistuksia.
Niin ja en käyttänyt Cheatteja. Sain 60000$ talon helposti ilmankin.
Pikkuveljellä tuo peli on, mutta eipä sitä itse kauaa jaksanut. Xiitataan sopivasti rahaa, rakennetaan talo ilmaan ja unohdetaan koko peli.
Chastity Rowan
20.9.2002, 13:46:41
Joo multa löytyy ne muut paitsi livin'it up. Se on tosi hauska peli ja tekemistä riittää pitkäksi aikaa kun yrittää saada omasta danasta Presidenttiä.
Minulta ei vielä simssejä löydy, mutta osto on ollut kokoajan mielessä. Kavereilta olen tähän asti ne lainannut. Kyllä niitä cheattejakin tulee joskus käytettyä jos vaikka rahat sattuu loppumaan ja ei ole mitään mahdollisuutta saada sitä lisää. Sims on kyllä aivan mahtava peli. :D
Ceassa
22.9.2002, 15:29:39
Juu-uh, The Sims löytyy jostain tuolta hyllykön pohjalta. Pari vuotta sitten sitä tuli hakattua aika reippaasti, mutta nykyään en ole jaksanut siihen koskea, koska ilman lisälevyjä en saa enää revittyä siitä oikein mitään irti. Mutta mutta, viihdyttävä peli joka tapauksessa! :)
Minulla oli The Sims. Minä kyllästyin. Olen kai ainoa? Musiikit ärsyttivät, tekoäly haisi, ja pahalle. Annoin pelin serkulleni, nyt hän ei lopeta siitä puhumista; arvatkaa kaduttaako? Ei se, että annoin sen, vaan se, että annoin sen HÄNELLE, joka obsessoi jokaisesta uudesta asiasta ja jatkaa sitä obsessiota pitkään. Käytin joka kerta huijauksia, koska peli oli liian yksitoikkoinen ja monotoninen pitääkseen kiinnostustani yllä, enkä jaksanut 9-5 Fast Forward -päiviä.
Juu no kyllähän noita on tullu hakattua. Ihan enemmänkin. Aina on jostain lisälevyä survonu.. ne on sitten kopioitu pikkusiskon kavereilta tai jostain. Oonpa muutaman ostanukkin. Kaikki miulla näkyy olevan paitsi se alkuperänen. Ja uusinkin on vissiin matkalla. Että joo.. olen addikti :) Ihan tyhmää vaan kun ovat ruvenneet suomenkieliseks kääntämään niitä. Pitää maksaa mansikoita että saa jostain englanninkielisen version. Hmm. Tietääkö kukaan saisko mistään sen deluxe editionin englanniks.
//edit jotain typoa taas
FantasyManIX
3.10.2002, 14:53:37
Omana ei sitä ole, mutta lainassa on ollut. En tykkää oikein pelistä, se ei jaksa oikein innostaa. Rakennetaan ja seurataan elämää. Sen verran jaksoin pelata että käytän raha koodia ja rakentelin muutaman talon.
-Rixu-
10.10.2002, 14:16:08
En ole ikinä pelannut tai kokeillut koko peliä, mutta koko idea vähän haiskahtaa. Omaa konettakaan ei [U]vielä [/] ole, mutta en aio ostaa siihen The Sims:ä. En itseasiassa aio ostaa koneelle mitään peliä, mutta The Simsin ostaisin viimeisenä. Ei oikein pelin idea kiinnosta. En ymmärrä miten koko pelistä on edes tullut noin suosittu, että jatko-osia ja erilaisia versioita ilmestyy jatkuvalla syötöllä. :bored:
Sfigi
17.10.2002, 11:53:58
mulla löytyy mutta kun en vain tiedä missä se on =/
Mullla löytyy tuo Sims,Livin' it up ja House party, kaikki jonkun sukulaisen synttärilahjana...olihan siinä hakkaamista, kun väsäilin silmät kiiluen minun ja kavereitteni koteja, sisustin ne samalla tavalla ja koetin hakea autenttiset huonekalut. Asukkaatkin oli talojen mukaan, sen jalkeen kiinnitin huomion vain minun perhettä koskevaan taloon ja seurasin interaktiivista Salattuja elämiä/kauniita ja rohkeita. Kyllähän minä siihen kyllästyinkin, mutta nyt voisi taas asentaa tämän pelin,kun ei sitäkään ole tullut hakattua puoleen vuoteen
Colimar
17.10.2002, 12:46:51
Mulla on. Olihan se aluksi ihan hyvä peli, mutta ei se kyllä ainakaan minua kovin paljon jaksanut innostaa. niin eipä niitä lisälevyjäkään tullut hankittua.
Tar_Minastir
17.10.2002, 17:29:18
Mulla on kaikki paitsi Livin' it up/Livin Large(sama peli) mutta sekin on päälleasennuskikalla käytettävissa. joskus pari vuotta sitten sillon kun peli oli uusi, sitä jaksoi vielä hakata. Nyttemmin pelaan sitä lähinnä silloin kun ostan siihen uuden lisäosan
yksisiipi
17.10.2002, 18:41:20
Ei ole, enkä ole koskaan pelannutkaan. Tiedän toki mistä on kyse ja minä haluaisin elättää virtuaaliperhettäni, kun omaa elämää ei ole tullut hankittua :D Tässä on vain semmoinen ongelma, että rupukoneeni ei enää Simsin kaltaista graafista riepotusta kestä. Vai toimisiko tuo 200Mhz:lla? Jos näin on, niin sivistyksessäni oleva aukko on paikattava.
sketsie
21.10.2002, 22:03:07
No onhan mulla se alkuperäinen. Oon ajatellu hankkia se online versio se varmaan on hyvä.
:)
Njoo, varmasti saat tähän muutakin kuin vain 1,5 riviä kirjoitustilan tekstiä ja hymiön. -Ilezki
Hih... Olisit nyt Ile huomauttanut myös kieliopillisesti surkeasta lauseesta. ;) -Kurko
Senshi
23.10.2002, 20:47:55
joo kyllä mä imuutin jonkun sims sen eka osan ja jonkun livin large tai jotain? pari kertaa pelailin ja imuutin niitä hahmoja sinne , ja Squall on yksi lemppareista :D se antaa mielenkiintoo Simssiin´.
Seyana
24.10.2002, 20:13:04
Minulla on ne kaikki alkuperäisestä The Simssistä Hot Dateen.
Nykyään ne eivät enää syystä tai toisesta toimi tällä koneella..
Niitä on oikeastaan aika hauska pelata. en tee sellaisia menestyviä ukkoja. Yleensä minulla on käynnissä The Sims survivors, jossa teen kamalan talon ja majoitan sinne typeriä ihmisiä. Se, joka viimeisenä säilyy hengissä, tai ei lähde talosta tappelun seurauksena, on voittaja. Tosin tyyppi ei voita mitään, sillä sitten se tapetaan ja talo tuhotaan. World is cruel place.
Joskus kauan sitten minulla oli kaksi vakio perhettä, joilla pelasin. Sittemmin en enää ole jaksanut innostua sellaisten seuraamisesta, vaan on oltava äksöniä. Jos aloitan jonkun yksittäisen ukon tai perheen, niin seuraavana kertana en enää jaksa sitä.
Tällä hetkellä pelit siis pölyttyvät jossain, kun kone ei oikein pidä niistä..
Crimson
25.10.2002, 22:27:53
Löytyy 3 Simsiä:
"Normaali" ja sitten on lisäosina: House Party ja Lomalla.
Lomalla on minusta huono, siinä ei saa olla kuin yksi perhe ainoastaan lomalla kerrallaan...
Cheatteja käytän hyvin harvoin.. Nyt on menossa peli, jossa rahaa on 11 119 480 dollaria, kerätty ilman koodeja, ja "päähahmoni" on hyväpalkkainen murtovaras. :3
joni_auron
28.10.2002, 6:10:55
Juh, itselläni on tuo The Sims ja juuri hankittu Hot Date lisäosa!
Peli ei vain nyt pelitä laisinkaan... tai siis pelittää, mutta hiirellä ei voi muuta kuin soittaa taksin ja vetää aamupalaa.. muuten ei voi kävellä ei edes omassa talossa..
Käyttis on yhä edelleen WinXP ja näyttis GayForce 2 MX 200 (ajuriversiolla 40.72 tms.)
Minulla ei ole niitä varsinaisia Simsejä (tarkoitan nyt niitä missä leikitään niillä ihmisillä). Mutta minulta löytyy sellaiset pelit kuin Sims Safari, Sims Farm & Sims Earth. Voikohan tätä topiccia mitenkään laajentaa myös näitä koskevaksi? No enivei, nuo sain taannoin ja olen ehtinyt pelata sitä safaria ja mielipiteeni on että se on kyllä todella helppo. No jaa, enhän minä juuri ole näitä räpellyspelejä pelannut, joten kerta se on ensimmäinenkin. Saahan tuon parissa aikaa ihan hyvin tapettua, mutta... mielummin ropeja kiitos.
Mysticus
19.1.2003, 12:32:08
Jeps, omistan tämän "normaalin", alkuperäisen The Simsin.
Parisen vuotta sitten se tarttui hetken mielijohteesta mukaan pelikaupasta, ja kyllähän sitä tuolloin tuli ihan kiitettävästi pelattuakin, mutta sittemmin mielenkiinto on lopahtanut ja palaan pelin pariin nykyään vain aniharvoin. Luultavasti nämä kaiken maailman lisäosat korottaisivat hieman kiinnostukseni tasoa, mutta minen niihin halua rahojani tuhlata, eiväthän ne loppujen lopuksi mitään kovinkaan uutta peliin tuo.
Online-versio voisi kylläkin olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu. :)
Geosgaeno
20.1.2003, 13:00:13
Lötytyy
Vaikka se onkin ihan ideaton niin kyllä sitä joskus aina eksyy pelaamaa, muuten onko siihen mitään muita hyödyllisiä koodeja kun se rahakoodi? Kuulin jostain että siihen olisi semmoinenkin millä pystyisi itse liikuttelemaan niitä vieraita (House Party).
Meiltä löytyy ne kolme ensimmäistä....
:eh:
onhan se ja muutama lisäosakin
The Sims
Living Large
House Party
Hot Date
kahdessa uudemmassa Lomalla ja Lemmikit on se huono juttu kun ne ovat suomeksi, minä ostaisin ne JOS ne olisivat enlganniksi, muta kun ne eivät ole :(
koodeja käytän koska hommasta ei tule muuten mitään kun aina on rahapula.
Erityisen hauskaa The Sims:ssä on katsoa kun simmit kuolevat ;D , palavat hukkuvat tai muuta vastaavaa.
Multa löytyy Sims pelinä, ja lisäosana Unleashed. Muuten on ihan mainio peli, mutta se käy kyllästyttämään.
Se on ihan sama mitä sä sille/nille sun hahmoille käsket, ne tekee mitä haluaa ellet kiellä niitä, koiraas et voi muuta kuin juoksuttaa ympäri taloa.
Muuten sitä jaksais pelattakkin mutta kun se on sitä samaa rutiinia koko pelin ajan, syöt,nukut,käyt vessassa, katot telkkaa, käyt töissä. En edes tiedä loppuuko se peli koskaan? Pelin toteutus on ihan hyvä mutta hiukan kyllästyttäväksi on osattu tehdä.
Geosgaeno
27.1.2003, 14:27:32
Kun ne asentaa voi valita kumman kielen haluaa...
Että jos niitä niin kovasti haluat mene ihmeessä ostamaan...
*:confused: sekoaa*
Maailman laajuisen suosion saavuttaneen Sims:pelin lisä osia on jo monta, joten kysymys kuuluu: Mikä niistä on mielestäsi ehdottomasti paras? Niitä on muistaakseni tällä hetkellä: lomalla, hot date, house party, Lemmikit, Livin it up ja pian tulee uusi lisä-osa nimeltä Pop stars. (en ole varma oliko ihan oikein, editoin jos ei) Pop stars:issa voi pelata laulajilla, tulee uusia ammatteja ja kalusteita, britneyitä ja robbieita wiliamsseja... Sims on myös ilmestynyt PS2:lle, se on muuten kopio pc:n Sims:istä, paitsi että siinä on moodi jossa simillä on päämäärä, mitä mieltä?
Olen itse pelannut lisä osista vain Livin it uppia ja luulisin että lemmikit on paras.+ Jos ei omista pc:tä, niin Sims:in voi ostaa PS2:lle.+ Uusi moodi. -Ei muita suuria uudistuksia...
Mulla ei oo simssiä, mutta kavereilla sitä on jonkinverran tullu pelattua. Ihan hyvä peli-idea, ja kyllähän se ihan viihdyttävä peli on mutta ei sen enempää. Ja mitä xiittaukseen tulee niin koodeja tulee aina joskus käytettyä.
PhoenixFlame
10.4.2003, 17:44:53
Simssi löytyy kaapista ja samatenkin kaksi livin' it up:ia. (Livin' it up:it löytyy kaapista parin pelin bugin* kautta, laiskuudesta ja huonosta kaupasta.)
Mutta The Sims on ihan sika hyvä peli, EA tais löytää kultakaivoksen ihan kirjaimellisesti. Noh, ei enempää keksi. Sims saavutuksii on turha ruveta esittelee, sehän on kaikki kiinni siitä kuinka kauan jaksaa pelata...
*Livin' it up omaa bugin, että se ei toimi kaikissa CD asemissa.
happosai
12.4.2003, 13:10:49
Alkujaan kirjoittanut Lazuli
Sims on myös ilmestynyt PS2:lle, se on muuten kopio pc:n Sims:istä, paitsi että siinä on moodi jossa simillä on päämäärä, mitä mieltä?
Jos nyt aletaan nussimaan pilkkua, siinä on pienen pieni ero. Taloihin saa laitettua sälää rajoitetun määrän, koska PS2:ssa on vähän muistia.
Ja sitten asiaan. Onhan nuo ihan kivoja pelejä. Enää ei hirveämmin kiinnosta, silloin tällöin vähän pelailen.
Prometheus
14.4.2003, 11:38:59
Juu, kyllähän minulta tuo The Sims löytyy, myös lisäosat Livin' it up, House Party ja Hot Date. Olen ostanut nuo lisäosat siinä toivossa, että saisin tuosta pelistä vielä vähän enemmän irti. Tuo Hot Date toi selvästi parannusta peliin, kun taas House Partyä (viim. ostamani lisälevy) en juuri jaksanut enää.
The Sims ei pohjimmiltaan ole huono peli. Siihen kyllästyy ehkä vähän liian nopeasti uutuudenviehätyksen kadottua. Minustakin olisi ollut mielenkiintoisempaa käsitellä simin koko elämää, eikä vain jatkuvaa arkipäivää työskentelyn merkeissä. Simin ajankäytössäkin on jotakin mätää. Tyyppi myös väsyy aivan liian nopeasti. Ei tunnu aivan normaalilta, että lähes joka päivä on laitettava lattialle pitkäkseen, kun elämä niin rasittaa. Enempää en viitsi moittia, kun olen kertoillut Simssistä jo jossain toisessa ketjussa.
Minua jostain syystä hieman häiritsee se, että PS2-käyttäjät saavat paljon hienomman näköisen pelin, kuin PC-läiset, jotka pelin alunperin top-10:een ja maineeseen nostivat. Lohduttavaa on kuitenkin nuo pienet asiat.
Siskollani taitaapi olla kaikki The Simsit lisälevyineen. Kerran olen tätä erehtynyt testaamaan. En jaksa opetella sen pelaamista kun tekoäly nyt on vähän mitä on. Liian paljon vaatii pitkäjänteisyyttä tuossa. Pelinä ja ideana ei mitenkään jaksanut kolahtaa. Mielummin rakentelen Civilizationissa kaupunkeja kuin tässä perhettä ja taloja.
Tweebie
28.4.2003, 0:28:17
Minulta löytyy The Sims Deluxe Edition ja kaikki ilmestyneet lisäosat. Myös Superstar pitää hankkia :) Paras lisäosa on ehdottomasti Hot Date, koska se tuo peliin mahdollisuuden päästä kaupungille ja paljon muitakin uusia ominaisuuksia. Turhin taitaa sitten olla Lomalla-lisäosa. Itse en jaksa viedä Simejäni lomalle tuhlaamaan vaivalla ansaittuja rahojaan. Kerran pari olen lomalla käynyt ja siihen se jäi. Tylsää, ei mitään tekemistä, rahaa menee ja kellään ei ole hauskaa..
Pelaan Simssiä melko säännöllisesti. Enemmän tulee kyllä latailtua objekteja ja skinejä netistä. Sen seurauksena pelin saakin asentaa uudestaan vähän väliä. Kun pelaan niin sitten pelaan tietyillä perheillä. Keskityn luomaan ensin uran ja sitten vasta on perheen vuoro. Lemmikkejä löytyy joka perheeltä, vaikkei niille oikein aikaa olekaan.
Mitään huijauksia en käytä, koska se vie mielenkiinnon pelistä. Joskus alkuvaiheessa tuli rahakoodia käytettyä reippaasti, että sai hienot talot ja parhaat tavarat simeille. Nykyisin en niin tee. Mieluummin ansaitsen rahat työssä käymällä ja teen töitä menestyksen eteen.
Mukava peli. Ainoa miinus on se, ettei sitä jaksa pelata kovin kauaa, kunnes kyllästyy. Muutaman viikon tauon jälkeen peli kyllä taas jaksaa viehättää..
Juu löytyy Sims ja vielä jopa kaikki lisäosatkin. Ootan innolla Superstarin ilmestymistä, ja nyt vielä enemmän kun kävin lataamassa Simsin virallisilta sivuilta pari videoo joissa oli Superstarista. Oli kyl mahtavaa jälkee niis videois. Mut se sit taas onki eri asia, miltä jälki näyttää itse pelissä :huh:
Yhteen aikaan pelasin Simssiä tyyliin 24/7, mutta nyt se on jäänyt vähemmälle ja taisinpa viimeksi pelata sitä tässä pari viikkoa sitten, mut kunhan saan Superstarin, niin varmasti lisääntyy pelaaminen taas joksikin aikaa :yay:
StrongBad
22.5.2003, 8:15:31
Itselläni on ollut koneella The Sims,Livin it up ja house party. Peliä ei jaksa kunnolla koska en pidä tämmöisistä peleistä. Onneksi hain netistä uusia kamoja tähän peliin ja sitähän jaksoi taas viikon pelata. Tähän samaan peliin on turha tehdä loputtomiin jatko-osia kun voisi tehdä vaikka kakkos-osan tästä pelistä. Varmasti ostettaisiin vielä enemmän kuin jotain typeriä lisäosia. Ei tähän aiheeseen enää muuta lisättävää...
Ken_Masters
22.5.2003, 12:19:06
The Sims on mielestäni yksi parahimmista pc peleistä. Mutta innostus peliin loppuu nopeasti :( . Ensimmäiset pari (oikeaa) viikkoa on ihan kiva pelata sitä ja kasvattaa esim:hahmon kunnon tai kokkaustaitoja, mutta pain siitä tulee liian itseään toistavaa, heräät, lähdet töihin/kouluun ja sitten aikaa ei enää oikein ole. Mutta se Sims online on oikein hyvä lisä tähän sarjaan sitten, kun se toimii kunnolla.
Roleplayer
24.5.2003, 13:10:28
HEh..olen itsekkin saanut tämän joskus lainaan pitkäksi aikaa ja pelasin sitä kyllästymiseen saakka..Tässä pelissä oli todella vähän kaikkia tavaroita joten hain netistä siihen noin 300 tavaraa lisää joista jotkut olivat aivan sekaisin...HEh..Peli kuten Ken_Masters sanoi alkaa toistaa itseään muutaman heräämisen jälkeen..Teet samat aamurutiinit..Syöt juot, vessaan, suihkuun, katsomaan TV:tä, Bodaat :P..Ja sitten on aika mennä töihin..Töiden jälkeen ukko aina sammuu sänkyyn ja peli on todella ärsyttävä sitten..
Prometheus
27.5.2003, 13:14:05
Originally posted by StrongBad
Tähän samaan peliin on turha tehdä loputtomiin jatko-osia kun voisi tehdä vaikka kakkos-osan tästä pelistä. Varmasti ostettaisiin vielä enemmän kuin jotain typeriä lisäosia.
Toivottavasti ei tule toista osaa. Mieluummin näitä lisäosia, jos kerta jotain täytyy markkinoille pistää. Ei tietenkään loputtomiin...
Mutta kyllä tuo jatkuva lisäosien buumi olisi uuvuttavaa pidemmän päälle, varsinkaan jos ei ole ehtinyt mukaan ensimmäisiin osiin. Maxis/EA voisi julkaista tuollaisia monta osaa sisältäviä paketteja. Tiedä sitten kannattavuudesta.
Lisäosien idea on suhteellisen ok, laajentavat peliä ihan mukavasti. Tosin vieläkään ei ole tullut sellaista lisäpakettia, joka lisäisi huomattavasti kiinnostustani: elinkaari nimittäin. "Praise yourself. The Sims are aging."
Peliin keksii lukuisia pieniä parannuksia, jotka lisäisivät ainakin minun intoani.
Näin sanoi StrongBad
Tähän samaan peliin on turha tehdä loputtomiin jatko-osia kun voisi tehdä vaikka kakkos-osan tästä pelistä. Varmasti ostettaisiin vielä enemmän kuin jotain typeriä lisäosia.
Peliin kyllä tällä tietoa tulee kakkos osa, joka on sitten täysin 3D maailmassa kuten nykyään GameCube, PS2 -versiot!
Originally posted by StrongBad
Tähän samaan peliin on turha tehdä loputtomiin jatko-osia kun voisi tehdä vaikka kakkos-osan tästä pelistä.
No siis mitä olen käynyt tutkimassa erinäisiä SIMS-sivuja ja sit E3-messujen sivustoakin silloin joskus, niin niistä löytyi sellaista tietoa, notta vuoden 2004 aikana ilmestyisi Sims2, johon olisi tehty kaikenlaisia parannuksia
Originally posted by Prometheus
Tosin vieläkään ei ole tullut sellaista lisäpakettia, joka lisäisi huomattavasti kiinnostustani: elinkaari nimittäin.
Kunhan tuo Sims2 ilmestyy, niin suosittelen ostamaan, sillä silloin toiveesi toteutuu..
Ferithem
7.6.2003, 18:32:27
Olen täysin hurahtanut Simsiin. Omistan melkein kaikki lisälevyt, mutta kaikki niistä ovat asennettuna koneellani (jonka kovalevy räjähti, kuinka mukavaa) ja läppärillä. Mikäli ei ole mahdollisuutta pelata pleikkaria, suuntaan heti Simsin pariin. Internetistä latailen peliin kaikkea mahdollista, mm. iki-ihanan Sephiroth-skinin, joka valitettavasti katosi räjähdyksessä...
TOISAALTA tässä Maxisin luomuksessa on joitain ärsyttäviä puutteita. Mikseivät hahmot vanhene? Miksi on vain aikuisia ja lapsia, eikä Sims-teinejä? Miksei voi murhata toista simiä? Toivottavasti se kakkososa (jos se on tulossa) sisältää jotakin sellaista, mikä kuuluu olennaisesti elämään.
Ostin juuri Superstarin, ja täytyy myöntää (vaikka olen pääasiassa julkkiksia vastaan), että se on erinomaisen viihdyttävä. (Vaihteeksi kunnollinen) suomennuskin ansaitsee erityiskiitokset.
Koodit? En käytä koodeja, sillä elämästä menee maku niiden takia. Kuolkoot tai selvitkööt, simini eivät feikkaa.
Prometheus
9.6.2003, 20:28:27
Originally posted by KaamoZ
Kunhan tuo Sims2 ilmestyy, niin suosittelen ostamaan, sillä silloin toiveesi toteutuu..
Juu, luinpa netistä pari hypetystä tuosta kakkosversiosta. Ihan kivalta kuulosti. Tosin hype jo kohta saa Tetriksenkin tuntumaan kiinnostavalta.
Kuitenkin olihan tuossa ihan mukavia uudistuksia, tärkein tietenkin tuo elinkaari. Vähän enemmän optioita näytti olevan tuossa luontiprosessissa, eivätkä simit ole enää automaattisesti lihavia tai solakoita koko lopun ikäänsä. Eri ihmissuhteetkin osataan jo onneksi erottaa. Talon rakentamiseen ja eri rakennusmahdollisuuksiin (talo rinteellä) on panostettu myöskin artikkelien mukaan ihan kivasti. Katsotaan, jos tuohon riittää kiinnostusta sitten ensi vuonna. Mutta jälleen keksin miljoona parannusta Sims kakkoseen. Vaadin liikaa...
Mamsmilk
27.6.2003, 22:33:35
Minulta löytyy kaikki muut paitsi Superstar.
Nykyisistä paras on Deluxe edition, koska siinä on
Sim creatori. Eniten The Sims sarjassa kismittää heidän hiukan kankeahko kävelynsä.
Originally posted by Mamsmilk
Eniten The Sims sarjassa kismittää heidän hiukan kankeahko kävelynsä.
Tätä minä en todellakaan käsitä, että mitä monet ihmiset ympäri maailman näkevät The Sims -sarjassa. EA:n rahastus on tässä projektissa mennyt aivan liian pitkälle, sillä nämä kaikki house partyt sun muut hässäkät olisi voinut pistää mukaan alkuperäiseen sims-pakettiin. Tai jakaa ilmaisena netin kautta? Niissä on kuitenkin loppujen lopuksi niin vähän uudistuksia alkuperäiseen runkoon, että eipä tuosta pitäisi mitään velottaa.
Itse omistan sen The Sims -alkuperäisen ja Livin' It Up -lisäosan. Enkä yhtään häpeissäni tunnusta, että molemmat ovat piraatteja, sillä en minä tästä pelistä mitään maksaisi. Jos nyt itse pelirungosta lähden moitteita hakemaan, niin tekoäly tulee ensimmäisenä mieleen. Välillä hahmo tekee aivan omiaan. Kun hakee sanomalehden pihalta, niin sitä ei voi laittaa ruokapöydälle istumatta ensin siihen tuolille, joka on sen ruokapöydän edessä. Mikähän sääntö se semmoinen on? ;D
Ideasta voisi antaa plussaa, koska vastaavaa ei ole taidettu aikaisemmin tehdä. Mutta kun tämän samaisen idean olisi voinut toteuttaa 100*10^36 kertaa paremmin. EA:n pitäisi kyllä yrittää vähän nostaa tasoaan. Onneksi ne eivät sentään Battlefieldiin koske muulla, kuin lompakollaan. :)
Sain viimeinkin The Sims:in PC-version lainaan pitkän odotuksen jälkeen ja on pakkoa sanoa että petyin ja pahasti. The simsin idea on elättää virtuaaliperhettä joka ei lainkaan käyttäydy sillä tavalla millä perheen pitäisi, tuntuu muutenkin epärealistiselta laittaa sanomalehden lattialle ennen kuin istuu sohvalle, turhauttavaa. Heidän tarpeensa on kuin kello joka ei ikinä pysähdy, tuntuu kuin minä olisin heidän äitinsä ja perhe pieniä vinkuvia lapsia jotka vaativat sohvalle pääsyä, vessaan menemistä, nukkumista ja syömistä.
Mitä lisäosiin tulee, niissäkään ei ole paljon mitään uudistuksia mitä olisi uskonut. Olin odottanut paljon laajemman ja uudemma ympäristön ja enemmän tekemistä, mutta sekään ei ollut sitä mitä odotin. Olen tällä hetkellä pelannut vain kahtaa lisä osaa kuten Lomalla ja Hot Date, hot datessa on selvästi suurempi päämäärä kuin lomalla lisäosassa. Vaikka The Sims lisäosia on tullut mielettömästi niin en siltikään näe siinä rahastuksen makua, sillä jos kaikki olisi pakattu yhteen disciin niin se veisi mielenkiinnon pelaajalta eikä uutta pystyisi odottamaan.
Tämä meni enemmän "The simsin mollaamiseksi", mutta mielipiteeni on nimenomaan toi. Peli on kaikesta tuosta huolimatta addiktoiva ja sitä jaksaa pelata.
Mulla ei ole simssejä mutta pikkuveljellä on kaikki muut paitsi superstar. Kyllähän niitä vähän jaksoi pelata, mutta pitemmän päälle ne on TOSI kyllästyttäviä.
Alkujaan kirjoittanut Lazuli
Maailman laajuisen suosion saavuttaneen Sims:pelin lisä osia on jo monta, joten kysymys kuuluu: Mikä niistä on mielestäsi ehdottomasti paras? Niitä on muistaakseni tällä hetkellä: lomalla, hot date, house party, Lemmikit, Livin it up ja pian tulee uusi lisä-osa nimeltä Pop stars. (en ole varma oliko ihan oikein, editoin jos ei) Pop stars:issa voi pelata laulajilla, tulee uusia ammatteja ja kalusteita, britneyitä ja robbieita wiliamsseja... Sims on myös ilmestynyt PS2:lle, se on muuten kopio pc:n Sims:istä, paitsi että siinä on moodi jossa simillä on päämäärä, mitä mieltä?
Olen itse pelannut lisä osista vain Livin it uppia ja luulisin että lemmikit on paras.+ Jos ei omista pc:tä, niin Sims:in voi ostaa PS2:lle.+ Uusi moodi. -Ei muita suuria uudistuksia...
Se on Sims Superstar, ja minulla on se. Ihan hyvä peli, mutta alussa ärsyttävä.
DarkAngel
24.7.2003, 23:58:25
Minä tykkään. Paljonkin.
Tietenkin EA rahastaa. Tietenkin firma haluaa vain paljon rahaa, sehän nyt on selvää. Vaikka kyllä minustakin menee vähän liian pitkälle. Ei voi mitään, pelien ihanuus voittaa pienen pihin ihmisen sisälläni. :D
Itselläni on nyt tietenkin alkuperäinen The Sims, House party, Lomalla, Hot date, Lemmikit ja Superstar. Etenkin Superstar on hauska peli, kaupungilta kun voi löytää Marilyn Monroen tai jonkun muun julkkiksen. On muutenkin kivaa pyrkiä tähdeksi jollain virtuaalityypillä, jonka voi "tehdä" sellaiseksi kuin haluaa.
Lemmikitkin on aika mukava peli. Koiria vain on tuskaa kouluttaa.
Joskus kokeilin tappaa simejäni kaikilla eri tavalla, (kamala simienmurhaaja ilmoittautuu) se oli mielenkiintoista. Halusin vain tietää mihin kaikkeen simini voivat kuolla. Minä tiedän vain hukkumisen, nälkäkuoleman ja palamisen, en ole saanut enempää selville. (vielä) *mielipuolista käkätystä*
Typerää on, että perhe on sellainen kuin on... jos ne lähtevät lomalle, ja lapsilla on huono suhde vanhempiinsa, niin lomasta ei tule mitään. Eikä mistään muustakaan, kun ne penskat vain kiukuttelevat ja vanhemmat luuhaavat ties missä. Ensin pitäisi tutustuttaa ne ja sillä tavalla mutta eeh. Ei jaksa.
Ja minusta olisi kiva juttu, jos lapset kasvaisivat aikuisiksi (niille tulisi teini-ikä ja silleen) ja aikuiset vanhuksiksi.
Yleensä pelaan sillä tavalla, että teen oikein onnellisen pariskunnan. Sitten nainen löytää uudein miehen, ja alkaa treffailla tätä. Lopulta naisen ex-mies kuolee jotenkin, ja nainen menee uudein miehensä kanssa naimisiin. Tai jotain yhtä typerää.
Joskus alkaa myös rasittaa, kun jos joku minun simini on esim. menossa vessaan. Sitten joku vähäjärkinen seisoo vessan oven edessä, ja simini ei pääse sisään. Eikä se vähäjärkinenkään voi siirtyä, koska se on tulossa vessasta ulos. Argh. Se on niin rasittavaa. Samoin jos puhelin soi yöllä, niin simitensin kiukuttelevat muutaman minuutin ennen kuin suostuvat vastaamaan. Ja silloin on jo liian myöhäistä.
Niin. Ja sitten kun ne saavat lapsia suutelemalla, paitsi Livin' it upissa kuulemma ihan "oikeilla menetelmillä".
Ainoa Simsien todella huono puoli on se, että pelit pitää asentaa järjestyksessä tietokoneelle. Uusin viimeiseksi ja niin.
Mutta kaiken kaikkiaan simsit ovat parhaita pelejä mitä tiedän.
forever_child
30.7.2003, 23:39:15
Itselläni ei ole simsiä mutta olen kyllä saanut siitä pelistä ihan tarpeekseni. Ekan kerran kun pelasin niin olin aivan tohkeissani ja pelasin sitä aina kun mahdollista. Lopulta se sitten alkoi kyllästyttää ja pelasin yhä vähemmän ja vähemmän. Nyt en ole pelannut sitä varmaan puoleen vuoteen.
En ikinä päässyt kokeilemaan mitään lisäosia joten en tiedä jos innostukseni palaisi jos niitä kokeilisin mutta en ota sitä riskiä :D että kokeilisin koskaan. Siinä voi jäädä pahasti koukkuun.
Simssissä minua eniten ihmetyttää se miten ihmisellä voi kestää n.tunti vaikka käydä vessassa tai huoneen päästä päähän käveleminen kestää 10-20 minuuttia. Ja sekin on minusta huonoa että siinä ei ole elinkaarta ollenkaan..onneksi se asia korjaantuu kakkososassa jonka voisin _ehkä_ ostaa (..tai ladata netistä).
Ze Shoopuf
22.8.2003, 15:33:38
Ei löydy Simssiä, mutta kaverillani on se, ja pari kertaa on tullut lainattua. Sillä kaverilla on ihan tavallinen Sims, ei lisäosia. Käytän cheatteja. Käytän raha-koodia, ruohonvihrennys-koodia ja liikutus-koodia.
Toisella kaverillani on Sims Delux, eli siinä on se yks lisäosa mukana, että on enemmän erilaisia tavaroita, seiniä, tapetteja yms. Sitten sillä on siinä myös semmonen Sims Creator, jolla voi tehä hahmon ihan millasiksi haluaa. Ja tämä kaveri osti vähän aikaa sitten Hot Daten. Mutta tän kaverin äiti ei anna mun lainata sitä, että ei voi lainata sitä. Joskus oon pelannu sitä niillä.
Ja oma mielipiteeni: Sims on ihan ookoo peli, mutta alkaa kyllästyttää, jos sitä liikaa pelaa. Ja grafiikat ei oo mitenkään maailman parhaat. Mutta laitteissa tehdyt yksityiskohdat, niinkuin jääkaapissa ne putket siellä takana, ne on tosi kivat!
Ja on kiva tapattaa niitä ukkeleita... :tultamunille: :soso:
Kyllähän tuolta laatikosta löytyy Sims poikineen. Eli kaikki osat on ostettu (hyvä kun meitä on kolme niin ostamme siskojen kanssa pelit yhdessä) ja uusinta ja viimeistä lisäosaa Makin' Macigia odotamme innolla. Oma lemmikkilohikäärme kuulostaa, jotenkin mielenkiintoiselta.
Jees. Itseltäni löytyy the Sims, Livin' It Up, sekä House Party. Simsillä on hauska kikkailla. Olen tehnyt Gandalfille, Aragornille, ja Legolakselle kolmiodraaman. Mwah. Vähän väliä bitchslap kaikuu pikkuisessa bambumajassa jossa kolmikko asustaa, Sephirothin kuvia seinällään. Bileitä on pidetty, ja Drew Carey on tullut käymään. Joskus pidin House Partyja, ja yhtäkkiä porukka alkoi itkemään. Menin vähän lukkoon "Onko niillä noin tylsää?" ja hetken naurettuani huomasin heidän surevan tuhkauurnaa joka oli keittiön pöydällä, jolloin repesin uudelleen. Huhhuh. Olen yleensä pelaillut niin etten huijaa. Kehitän hahmon huippuunsa, astronautiksi ja statukset täyteen. Sitten kun sitä ei voi enää kehittää, otetaan uusi hahmo.
Eliza Liv
4.9.2003, 11:25:45
Meikäläinen on pelannut tätä peliä jonkin verran Lizialla, ja voin sanoa, että vaikka alussa peli oli sigamagee ja nasta, loppua kohden peliin vain kyllästyy. Kerran kun loin uuden perheen ynnä tein mahtavan talon, koko innostus oli jo poissa. Lopulta vein kaikki uima-altaalle, otin portaat pois, nopeutin aikaa ja katsoin, kuinka jokainen vuoron perään kuoli väsymykseen. Tiedän, olen tunteeton paska, eh?
Kyllähän tätäkin silloin tällöin lisäosineen on mukava hakata, mutta pelkästään talon suunnittelemiseen (minulla) menee useampi tunti. Silloin olenkin jo valmis lopettamaan. Tallennuksiakaan ei viitsi naapuriperheen koneelle tehdä. Noh, hauskaa tämän pelin kanssa on ollut, vaikken enää nykyisin vaivaudu moiseen aikaa tuhlaamaan.
Rikkuz
21.10.2003, 14:00:53
Kyllähän simssi löytyy. Ja toki pari lisäosaakin siihen. hmm.. mitäköhän ne olikaan..? Livin it up.. Hot Date, lemmikit ja super star. Oli ennen lomallakin muttei oo enään. Toinen kone rikko sen jotenkin ihan ihmeellisesti. Elikkä, pistettiin se sinne, yritettii saada ulos muttei tullu. Sitten yks korjaaja tuli ja aukas sen levyaseman.. Siellä oli meidän lomalla CD tuhansina sirpaleina. No, me ladattiin semmonen juttu millä voi pelata sitä lomalla ilman CD:tä. Mutta kyllä, käytän koodeja aika useinkin. Varsinkin hyvin rikkaille perheille teen koodilla lisää rahaa. Ja toisilla teen jotain muuta. Ai niin, ja jos oikein nätisti pyydän, voisin saada kaveriltani house partyn lainaan. Eli periaatteessa omistan sen.
Multa löytyy PC:lle The sims ja laajennuksia... House Party, Lomalla ja Lemmikit. Mulla on kyll The Sims myös pleikka 2:lle ja se on myös hyvä peli! :P Käytän aina raha- koodia! Tietääkö kukaan Pleikkari 2:n The simsille raha-koodia!?
Pelasin Sims:iä PC:llä jonku tunnin verran. Peli alkoi toistamaan itseään hyvin nopeasti ja tylsistymisen peikko pääsi iskemään. Lisäksi se aikaraja on mielestäni liian ehdoton. Ei yksinkertaisesti kerkeä tekemään kaikkea kivaa, kun omat taidot tippuvat silmissä. En tiedä, onko tuo ongelma jo korjattu, kun pelasin aika varhaista versiota. Lisäosiin en ole koskenut.
Miksi pelata keinotekoista elämää, kun oikeakin on keksitty. Se on sitäpaitsi hemmetin paljon vapaampi ja mielenkiintoisempi pelattava.
Kaikki julkaistut Simsit löytyy hyllystä..*ömh* Olen jäänyt aika pahasti koukkuun tuohon. :confused: Pelailen tuota aina silloin, kun haluaa tyhjätä pään täydellisesti ympäröivästä maailmasta...juuri sopivat aivotonta toimintaa tuohon olotilaan. *hee* :D
Baneslave
22.12.2003, 22:29:56
Pelasin pari viikkoa sitten ja käytän paljon koodeja. Mun simit kuoli ''sänkyyn'' kun ne oli hommissa. Ne vaan pani ja pani ja sit niiltä loppu ruoka mahasta tadaaa sänkyyn kuolleita.
Kirishin
27.12.2003, 17:39:47
Minulla on ikävä kyllä the Sims. Se on totta, että simsien elättäminen on pelin ärsyttävin osa, sillä teet vaikka mitä, niin siltikin simssi ei ole tyytyväinen. Talon sisustus on ainut hassu asia pelissä. Rakentaisin tosi suuren talon ja sisustaisin sen kaikella kivalla ja vasta sitten huolehtisin simsseistä, mutta ei vain ole mahdollista. Ikävä kyllä. En ostaisi lisäosia mistään hinnasta (Paitsi jos tosi halpaa.) Koneenikin tilttasi kivasti sitä pelattaessa.
mogvisti
23.3.2004, 18:47:36
No totta kai tuo hyllystä löytyy ja löytyy varmaan monelta muultakin PC:n omistajalta, sillä kyllä se ilmestyessään oli niin suosittu peli.
Itselläni ei ole muuta kuin aivan ensimmäinen, alkuperäinen The Sims. Olis kyllä mukavaa vaikka saada Lemmikit- lisäosa, sillä oon kuullu et se on aika hyvä.
Kyllähän tuota tulee vielä nykyäänkin pelattua, mutta yleensä peli sessiot kestävät tunnin. Se vaan tuntuu niin tylsältä. Pitäis saada lisäosa niin jaksais jatkaa. Mutta eihän ne Simssit huonoja ole, sillä ne ovat lajityppinsä paras (ja ehkä ainoa... :huh: ) edustaja.
Löytyy sims ja omana lemmikit jonka alta löytyy hot date myöskin asennettuna. (kavereiden hyväksikäyttöä on mukava harrastaa pelejä lainatessa :D) En jaksanut innostua pelistä muutamaa viikkoa enempää, ainoa hauska juttu pelissä on käyttää cheatteja, törsätä KAMALASTI rahaa ja sisustaa äärimmäisen typerä tai hieno koti. Simsien töissäkäynnistä menee mehut koska työpaikoille ei itse pääse ja niitä estää juuri hankalat ystävyyssuhteet joita on aina pakko pitää yllä. =) Aika ei riitä mihinkään jos cheatteja ei käytä.
Lisätavarat tuovat väriä, muuten aika sisällötön peli ja tulee aina olemaankin.
Nitromethane
7.4.2004, 14:30:46
The Sims:iä tuli joskus tahkottua urakalla, mutta aika nopeasti siihen kyllästyi. Lisäosista en ole hommannut kuin The Sims Superstars:in. Lisäosat ovat jokseenkin ihan mukavaa lisää tuovia, mutta mielestäni ne ovat rahan hukkaa, jos omistaa ensimmäisen The Sims osan.
Viime vuoden puolella taisin viimeeksi pelata The Sims:iä, mutta eiköhän tuo kipinä taas vähän ajan päästä syty ja The Simsin pelaaminen pääsee taas valloilleen.
Löytyy, sekä pari lisäosaa, mutten ole pelannut ainakaan vuoteen. Kyllä se alussa ihan kiva peli oli, mutta siihen kyllästyi eivätkä lisäosat tuoneet mitään uutta peliin.
Cheattejä en pelatessani käyttänyt ihan periaatteesta.
//typo
Sergei Susi
20.4.2004, 14:50:37
Sims on yliarvostettua mössöä, jota kaikki luokkalaiseni ihannoivat. Sims on Maxisin huonoimpia pelejä. Kaiken huippuna on miljoonat lisäosat. Te saatte tykätä simeistänne, mutta minua ei Sims vedä puoleeni, minä hyljin sitä. :down:
M1green1
6.5.2004, 22:14:39
Kyllähän tota alkuperäistä simssiä tuli jonkin verran pelailtua. Jaksoi ehkä pelata sitä semmoset kaksi tuntia, mut siihen sitte kyllästyi. Aina samaa juttua, käydään töissä, syödään, käydään vessassa ja hierotaan ystävyyttä muitten kanssa. Käypi aika tylsäksi...ja minusta ihan typerää, kun ne tekevät suunnilleen kokoajan lisäosia siihen. Mitä ne ajattelee, luulevatko ne, että kaikki ostais kaikki lisäosat siihen?! Ja eihän niissä tietääkseni edes ole paljon erillaisuuksia ole.
Minulla on myös kaikki The Simssit ^_^ Olin pahasti koukussa niihin alkuvuodesta mutta nyt olen taas kyllästynyt. Paras asia mikä Simssissä on on ehdottomasti Lemmikit lisälevyn musiikit :lovetus:
Candice
7.5.2004, 17:50:26
Deluxe edition koristaa kirjahyllyä. Viime talvena minulla viimeksi oli vimma ja loin J-Townin, jonne tungin kaikki jrock-, anime-, ff- ja br-simini, jotka tietenkin olin työllä ja tuskalla etsinyt netistä. Kaikki koodit päälle ja paikka muistutti pian Hollywood-tähtien asuinsijoja. Paitsi, br-talo, jossa ihmiset aina "vahingossa" kuolivat (hitto se oli hauska, täynnä tuhkauurnia ja hautakiviä). Siinä vaiheessa kun FFX-2:sen Rikku iski Kaorun ja Totsi sekosi (juoksi vain vibra-sängyn ja baarikaapin välillä) niin minulla meni hermot ja lopetin. Tylsistyn helposti.
Ehkä taas kesällä uudestaan jos tekemisen puute iskee. Kiva peli, mutta kaipaan jotain lisää. Ehkä ostan hot daten tai superstarin, jos minulla on rahaa.
Jaakkima
7.5.2004, 18:07:40
Onhan tuo simssi ja lisä osat: Livin' Large ja Lomalla. Cheattien käyttö riippuu millä tuulella sattuu olemaan ja oonko päättäny pelata ilman koodeja. Parhain ammatti ilman koodeja on muistaaksee joku mafia pomo tai joku vastaava. Ei simssejä kyllä loputtomiin jaksa hakata muta jonkun aikaa kuitenki vaikka onhan tuo nytki joku simssi konella jota ei oo pelattu joulun jälkee.
ijikemushi
7.5.2004, 20:42:17
Kerran sai halvalla Simsin ja Sims Linving it upin niin oli se pakko ostaa. Talon sisustaminen on hauskinta puuhaa myös minusta. Rasittavinta oli vaan että käytin siihen niin paljon aikaa että kone kuumeni liikaa ja kaatui. Noin tapahtui melkein jokaisella peli kerralla. :eh: Enään ei pitäisi olla tota ongelmaa mutta ei enään sims sytytä. Ehkä sit joskus, ehkä sit joskus...
KuroNeko
11.5.2004, 13:24:44
Itseaisiassa löytyy aika paljonkin ;)
The Sims:in lisäksi löytyy lisäosat Living it up, House Party, Hot date, Lomalla, Lemmikit ja Superstar. Jäiköhän jotain? No, Pidämme aina Simsit Enkuksi, vaikka voisi laittaa suomeksikin!!
Niin joo, kyllä Cheatejakin tulee käytettyä ;)