View Full Version : Käytättekö "Katso uudet viestit" - toimintoa?
Eli käytettekö tuota yllä mainittua, foorumin etusivun oikeasta ylänurkasta löytyvää toimintoa?
Joskus kauan kauan sitten, kun vielä selailin enemmän ffffanssin foorumia, tapasin käyttää tuota, sillä uudet viestit näkyivät käytännöllisesti ja nopeasti kokonaan. Pelkkien treadien otsikkojen näyttämistä en pitänyt hyödyllisenä.
Nyt kuitenkin pitkän tauon jälkeen olen taas omaksunut tuon "Tervetuloa takaisin Potri" tekstin alapuolella olevan linkin käytön. Erittäin hyödyllinen ja nopea tapa katsoa mille alueille on tullut uusia, kiinnostavia ketjuja ja mihin ketjuihin on postattu uusia viestejä. Ei tarvitse siis käydä jokaista aluetta erikseen läpi ja muuten vähemmän tsekattujen / hiljaisten alueidenkin viestit osuvat silmään. Välttyy siis riskiltä missaamasta mitään tärkeää. Myös aikaa säästyy, siillä ne päivän aikana kertyneet kolme - neljä sivua on nopeampi tsekata läpi kuin arvaakaan.
Tämän topicin tarkoitus on siis olla kyselyn lisäksi vinkkinä jäsenille jotka eivät ole tuon toiminnon käytännöllisyyttä vielä havainneet. Jos joku kuitenkin on eri mieltä tästä, niin sanokoon.
No käytän sitä, se on erittäin hyvä. Katson aina sen pari kertaa läpi ja sitten vasta siirryn katsomaan erikseen alueita jos pitää katsoa jotain tiettyä. Mutta yleensä aina aloitan selailun sillä napilla. Se on hyvä nappi kun ei tarvitse selailla sitten aluetta kerrallaan.(tai ei se oikeastaan nappi ole vaan linkki tjsp.)
psaijai
20.9.2002, 22:51:04
Kyllä sitä joskus tulee käytettyy. Olen tän vb:n myötä vasta tutustunut siihen ja onhan se ihan kätevä mutta kyllä sitä silti aika usein tulee kelattua kaikki alueet läpi ja katsottua sitten sitä kautta uusimmat viestit.
Aika ikävää vaan aina kun tulee pitkän tauon jälkeen niin sit sieltä löytyy kauhea kasa kaikkea mutta onpahan sit vähäks aikaa tekemistä.
Gabriel
20.9.2002, 22:51:05
Minä löysin tämän ketjun sen avulla, joten päättele siitä. :P
Olen kuitenkin sitä mieltä, että YaBBin 'Uusimmat viestit' -toiminto on kaikkein paras, sillä siinä näkyvät ketjujen otsikkojen lisäksi myös itse viimeisimmät viestit. Tämän boardin toiminto on toiseksi listallani pikaisen päivittymisensä ansiosta. IkonBoardin oma oli minusta niin sekava ja hankala käyttää, etten koskaan käyttänytkään. Omapahan mielipiteeni.
Locke Cole
21.9.2002, 9:53:22
En ole koskaan käyttänyt. Outoa kyllä, mutta käyn aina sen sijasta katsomassa joka foorumilla onko sinne tullut uusia viestejä/topikkeja.
Käytän sitä melkein aina jos olen ollut foorumeilta pois vain vaivaisen ajan. Eli siis melko paljon. Jos sattuu olemaan myöhään illalla koneella niin tänne ei aivan kamalasti uusia posteja ilmesty, jolloin ne voi bongata helposti tällä toiminnolla. Sillä minäkin tämän topicin nyt löysin...
Kreifi
21.9.2002, 11:14:13
Kuten moni muukin, minäkin löysin tämän topicin tuolla tavalla. Itse käytin sitä jossakin vaiheessa aina välillä, sittemmin jätin sen pois, kun tuli kuitenkin koluttua kaikki läpi. Nyt olen taas alkanut käyttämään sitä. Tosin siltikin yleensä menen klassisemmalla tavalla kaikki(ainakin suurimman osan) alueet läpi.
//Edit: Mitään ei tapahtunut.
Käytän sitä koulussa kaikista eniten. Aikaa ei ole välitunneilla niin paljoa, niin se on kätevää katsastaa ne muutamat uudet viestit.
Joka päivä kun avaan foorumin, käyn katsastamassa ne foorumit, joita moderoin jonka jälkeen vasta alan käyttämään "View New Posts" -nappia. 15 minuutin päästä kaikki uusi on foorumilta tsekattu. Jos on ollut viikonlopun poissa, niin aikaa saattaa mennä parhaimmillaan 45 minuuttia.
Tordragon
21.9.2002, 13:12:15
Mielenkiintoisimmat aiheet ehkä löytyvät sitä kautta, tai sellaiset mihin vaivautuu katsomaan, kuten tämä *grins* Tosin en tätä mielenkiintoiseksi väittäisi, mutta sellaiseksi mitä lukisin kyllä, tai sen verran kiintoisaksi, että vastaamaan vaivaudun. Mielenkiintoinen on ehkä hiukan liian vahva sana tällaiseen.
Aina kun näitä vBulletin-foorumeja olen käyttänyt niin tuota olen hyödyntänyt kyllä. Perinteistä selailua ja tuota yhdistellen, ehkäpä.
Aina.
Toiminto on kätevä, koska sen avulla löytyvät kiinnostavimmat ja aktiivisissa olevat keskustelut nopeasti. Jokaista foorumia alan yleensä selaamaan erikseen vasta, jos mielessäni on joku tietty topic, joka ei tällä 'view new posts'-toiminnolla löydykään, tai jos mielessäni ei ole postaaminen vaan vain ja ainoastaan modaaminen. Komento on nopea ja sen avulla säästyy aikaa foorumilla, ja ajan säästäminenhän on minulle modeeminkäyttäjälle elintärkeä.
Hupakko se on joka ei käydä.
Narbeleth
21.9.2002, 19:21:20
*hupakko*
En tosin tätä ennen ole hirveästi ajatellut koko asiaa. Olen ollut niin tottunut seuraamaan päivämääriä. Pitääkin opetella käyttämään tuota linkkiä.
Toisinaan käytän, toisinaan en.
No, en oikeastaan kovin usein. Joskus, kun on oikein kiirus, niin silloin sitä tulee painettua, että näkisi ne uusimmat postit, mutta silloin kun ei ole kiirus, niin en sitä paljon painele.
Tavallisesti minä vain katson kaikkki alueet läpi, joilla mäkyy olevan uusia posteja. Hitaanpaa se ehkä on, mutta tuleeahan käytyä ainakin varmasti läpi kaikki. :)
Kyllä miukun mielestä tuo toiminto on oikein kätevä, varsinkin jos on modeemi. (itselläni ei siis ole modeemia, vaan isdn, tjsp)
Katson aamuisin tai päivisin, ensimmäistä kertaa kun tulen tänne, niin näkee helposti ja vaivattomasti uudet viestit. Muuten en sitä käytä, koska olen täällä melkein aina joten sille ei ole käyttöä kun huomaan uudet topicit/viestit itsekin.
Minä käytän usein sitä aamuisin, en jaksa katsella erikseen kaikki uudet viestit. Päivällä en käytä sitä ja muutenkin sitä tulee käytettyä tosi harvoin.
Pinchi
22.9.2002, 10:30:22
Käytän sitä, mutta aika harvoin. Kätevä toiminto se kuitenkin on, mutta silloin tulee vaan nähtyä ne "suosituimmat" ketjut, eli ne joihin vastauksia tulee. Esim. grafiikka osiolla saattaa joku enyyppä tms esitellä töitään, eikä niihin ole paljon vastauksia tullut. Eli joissain tapauksissa käytännöllinen, mutta myös tavallaan epäoikeudenmukainen.
Kotona aina, koulussa en koskaan. Tosin en sieltä käy foorumeilla juuri ollenkaan. Se on kätevä toiminto, eikä jää yhtään postia huomaamatta.
En käytä, Koska käyn nykyään erittäin harvoin FFfin foorumeilla, (Oikeastaan en vain jaksa olla missään foorumissa aktiivinen enään.) Mutta enpähän ole, Edes koskaan jaksannut testatakkaan "Katso uudet viestit" -systeemiä. Liian monimutkainen muutenkin olisi mulle. :D
Cearulea
3.10.2002, 10:00:16
Käytän sitä oikeastaan vain ja aina. Se on kätevä, koska ei tarvitse kuluttaa aikaa kaikkien alueiden yksittäiseen selamiseen. Tietysti joskus jos etsin vaikka jotain vanhempaa topiccia jonka haluan lukea uudestaan, on pakko selata alueita yksitellen. (No sehän olikin aika itsestäänselvää! Hyvä Cearulea.) :P
Alkujaan kirjoittanut Pinchi
Käytän sitä, mutta aika harvoin. Kätevä toiminto se kuitenkin on, mutta silloin tulee vaan nähtyä ne "suosituimmat" ketjut, eli ne joihin vastauksia tulee. Esim. grafiikka osiolla saattaa joku enyyppä tms esitellä töitään, eikä niihin ole paljon vastauksia tullut. Eli joissain tapauksissa käytännöllinen, mutta myös tavallaan epäoikeudenmukainen.
Kyllä sillä pitäisi näkyä ihan kaikki ketjut joihin on poissaoloaikanasi (15 minuttia ilman toimintaa) kirjoitettu tai jotka on sinä aikana aloitettu. Eli ei mikään jää huomaamatta tuon kanssa. :)
Juu tottakai käytän sitä aina. Tosi kätsää kirjotella juttua keskusteluun, joka on kesken, kun näkee et onko kukaan jatkanut juttua. Tosi kätsä homma.
Ennen käytin, mutta nykyään käyn täällä vähän harvemmin, joten en käytä, koska siinä olisi liikaa viestejä. Luen vain alueet joissa olen moderaattori ja joskus Yleistä keskustelua tai Häröilyä.