PDA

View Full Version : FFX-2 keskustelua

Sivua : [1] 2

Purity
21.9.2002, 8:19:17
(voi myös sisältää aivan lievästi spoilaavaa materiaalia siihen videopätkään, Another Story tai mikä onkaan nimeltään)

Älkää ottako turhan tosissaan tätä. Näin tämän kuvan ja keskustelun samasta aiheesta yhdellä toisella foorumilla (FF:WA), ja kun en kerta ole täällä nähnyt samaa aihetta käsittelevää topikkia, niin ajattelin tuoda tämän kuvan teidänkin tietoonne (en kyllä tarkistanut kuin pari ensimmäistä sivua, en ole FFX osastolla käynyt vähään aikaan. En kuitenkaan nähnyt pikaisen tarkistuksen perusteella samanlaista). Toivottavasti moderaattorit eivät ajattele, että tämä on aivan turha topikki. Postasin tämän vain sen takia, että onhan tämä ihan mielenkiintoinen kuva tutkailtavaksi. >.<

Enivei, tässä on: http://www.digitaldaydream.net/images/img%20017.jpg

En ole nähnyt mitään pätkää siitä Another Story-hommasta, mutta olen lukenut käsikirjoituksen siitä joku aika sitten. Eikös Rikku sanonut, että antaisi Yunalle jotain uusia vaatteita, jotta Yuna ei niin paljon erottuisi joukosta? ;)

Yunan kyllä tunnistaa selvästi Yunaksi, mutta on tuo silti aika erinäköinen. Toisaalta niissä kuvissa, mitkä tulivat ennen FFX:ää kaikki hahmot näyttävät erilaisilta (eihän Rikkukaan näytä yhtään siltä, millainen tuo kuva on tuolla etusivulla siitä)

Kuvitelkaa nyt Yuna puhumassa omalla äänellään tuollaisessa puvussa. :)

Taustalla minun mielestäni ainakin Tidus ja Rikku?

Enivei, tämän topikin tarkoitus ei siis ole sanoa: tämä on FFX:n seuraaja! Aivan täyttä totta! Oikeasti!

Tämän topikin tarkoitus on kysyä, että mitä te oikeasti ajattelette tästä kuvasta? Minusta vähän tuntuu (ainakin toivon) että tämä ei ole aitoa/virallista kamaa nyt.

Juh, mielipiteitä? :)

Edit: Ai täällä oli jo.. en minä ollut huomannut. Anteeksi. >.<
Juu niistä sääristä, ei minustakaan kovin poikamaiset sääret ole, mutta sen miekan perusteella johtopäätöksen vedin. Eipä nuo muutkaan hahmot kovin samoilta näytä kuin varsinaisessa pelissä, joten mistä sitä taas tietää?

Celeb
21.9.2002, 8:45:54
Square @ TGS

Postittanut: Echo (21. 9. 2002 9:26)
Square ei ole vielä paljastanut mitään tietoja Final Fantasy X Rikku & Yuna -versioista Japanissa pidettävässä Tokyo Game Showssa. Japanilainen Quiter (www.quiter.net) on kuitenkin saanut kuvan mielenkiintoisesta julisteesta (http://www.fffin.com/img/news/yuna_tgs.jpg), jossa on Yuna kahden pyssyn kanssa. Mitään logoa ei kuvassa näy, joten saa nähdä mitä on tulossa.

TGS:ssä kerrottiin myös Kingdom Hearts Final Mixin Japanin julkaisun tapahtuvan tämän vuoden joulukuun 26. päivä.

Lähde: RPGFan

Tuossa FFfinin uutinen samasta aiheesta. Enpä menisi takuuseen että tuo tuolla taustalla toinen on Tidus. Katso vaikka kummankin hahmon sääriä. Ei aivan poikamaisilta mielestäni näytä.

psaijai
21.9.2002, 9:33:07
Mielenkiintoista. Minusta tuo kuva näyttää hemmetin hyvältä ja olisi itseasiassa kiva nähdä miten Yuna pärjää vähän muittenkin aseiden kuin vain sen sauvan kanssa. En osaa sanoa ketkä tuolla takana olisivat mutta Yunan nyt ainakin tunnistaa Yunaksi.

Tosta ääni jutusta niin voihan se olla hyvin mahdollista että ääninäyttelijä vaihtuu ja Yunalle tehdään vähän "tuhmemman" tytön maine verrattuna FFX:n sellaiseen söpöön ja kilttiin neitoon.

auron_86
21.9.2002, 10:37:43
Mielenkiintosta. Todella mielenkiintosta. Yunana nyt tuntee selvästi mutta ovatko nuo kaksi hahmoa tasutalla Tidus ja Rikku ja vai joitain Al Bhedejä.

Tästä nyt voisi tietysti vetää vaikka mimmosia johtopäätöksiä. Aseista voisi päätellä että joko Spira on kehittynyt aika paljon tai sitten Yuna on jonkinlaisessa uudessa Zanarkandissa. Tämä tietysti tukisi siträ teoriaa että Tidus sinkoutui haihtumisensa jälkeen toiseen maailmaan.

Mielenkiintoselta tuntuu, toivottavasti nyt tämä ei ole niitä kuuluisia väärennöksiä josta on kuuluisa esimerkki FFXII:n suunalta. Toivottavasti Square antaa nopeasti lisää tietoja.

Purity
21.9.2002, 10:43:31
Originally posted by auron_86
Mielenkiintosta. Todella mielenkiintosta. Yunana nyt tuntee selvästi mutta ovatko nuo kaksi hahmoa tasutalla Tidus ja Rikku ja vai joitain Al Bhedejä.

Tästä nyt voisi tietysti vetää vaikka mimmosia johtopäätöksiä. Aseista voisi päätellä että joko Spira on kehittynyt aika paljon tai sitten Yuna on jonkinlaisessa uudessa Zanarkandissa. Aseista minä ainakin vetäisin sen johtopäätöksen, että Yuna nyt turvautui niihin kun Aeoneita ei enää ole olemassakaan. Meinaan, että ei se sillä sen kepillä saanut paljon vahinkoa aikaan. Sitten olisi tietysti vielä valkoinen magia.

En minä tiedä. Minen tykkää. Tulee liiaksi mieleen Tomb Raider tuosta kuvasta. Ei saisi minun mielestä Yunaa mennä pilaamaan tuolaisella, Yuna kun on sellainen kiltti tyttö. Ja minusta se Yunan asu oli niin hieno siinä pelissä, voisi tuossa versiossa nyt ainakin vähän pidemmät housut sille laittaa päälle.

Ja aseethan olivat kiellettyjä tämän Yevon-uskonnon aikana, mutta pelin loppupuolellahan selvisi, että Yevon on ihan tyhmä juttu, joten luultavasti ei siellä Spirassakaan enää niin vahvasti olla näitä "machinoita" vastaan.

Juh, no minä olin FFX:n jatko-osia vastaan muutenkin, että ei mikään ihme, että olen tätäkin vastaan. Kyllä kai ne jatko-jututkin menisi, mutta sanottakoon että pidän kuitenkin ihan tavallisesta Yunasta (olisikohan mitään tekemistä sen kanssa, että olen tyttö?). :)

Ra
21.9.2002, 10:54:59
No ei siellä taustalla kyllä ainakaan Tidusta ole, eikä välttämättä Rikkuukaan, koska hahmot taustalla ovat erikokoiset selvästi mitä rikku on. Ja en kyllä haluaisi Mitään Lara Croft Yunaa. Ja tuo kuvahan voi olla tarkoitettu mihin vaan/tehty ihan huvin vuoksi tms. Ei nyt aleta päättelemään mitään(nimittäin toivotaan ettei tule Tomb Raider Yunaa). Nimittäin se pilaisi Yunan "imagon", vaikka en kyllä koskaan ole Yunasta pitänyt. Siinä ympärillä kyllä pyörii niitä henkiä vai mitä ne nyt olikaan. Mutta kyllä Yuna on aika sexy tuollaisessa puvussa, se pitää myöntää.

auron_86
21.9.2002, 11:04:29
Originally posted by Rhadzôn
No ei siellä taustalla kyllä ainakaan Tidusta ole, eikä välttämättä Rikkuukaan, koska hahmot taustalla ovat erikokoiset selvästi mitä rikku on. Ja en kyllä haluaisi Mitään Lara Croft Yunaa. Ja tuo kuvahan voi olla tarkoitettu mihin vaan/tehty ihan huvin vuoksi tms. Ei nyt aleta päättelemään mitään(nimittäin toivotaan ettei tule Tomb Raider Yunaa). Nimittäin se pilaisi Yunan "imagon", vaikka en kyllä koskaan ole Yunasta pitänyt. Siinä ympärillä kyllä pyörii niitä henkiä vai mitä ne nyt olikaan. Mutta kyllä Yuna on aika sexy tuollaisessa puvussa, se pitää myöntää.

Kyllä tuo vasen hahmo minusta ainakin näyttää erehdyttävästi Tidykselta. Katsohan sitä miekkaan, se on selvä Brotherhood. Sitten katso vielä tuota tukkaan, tyylistä ei voi erehtyä. Oikeanpuoleisesta hahmosta en sano mitään. Se voi hyvinkin olla Rikku.

Mutta olet kyllä oikeassa siinä suhteessa ettei kannata arvailla vielä mitään. Square luultavasti/toivottavasti paljastaa enemmän lähiaikoina. Mut toivottavasti Yunasta ei ole tehty Lara Croft 2:sta. Minä tykkäsi siitä kiltistä mutta voimakkaasta Yunasta. Tosin nuo pyssyt saattavat symbolisoida uutta Spiraa. Ja tuo huppu, kyllä on Rikku tainnut ottaa Tiduksesta mallia.

Ceassa
21.9.2002, 11:11:22
Huh huh. Kiinnostavaa. =D

Minusta nuo taustalla olevat hahmot ovat Lulu ja Rikku. Katselkaa tuon vasemmanpuoleisen hartioiden seutua, minusta näyttää kuin hänellä olisi yllään samankaltainen puuhka kuin Lululla. Ja hiuksetkin antavat aivan Lulumaisen vaikutelman. Miekka näyttäisi kyllä olevan Tiduksen, mutta eihän sitä tiedä, jos Yunakin on vaihtanut sauvansa pyssyihin niin miksipäs ei Lulukin tarttuisi miekan kahvaan?

Yunan tyyli on todellakin muuttunut, mutta ei lainkaan huonompaan suuntaan, miespuoliset pelaajat ainakin tykkäävät. Ja asusteeseen kuuluu myös Tidusmainen huppu, whoopee! ;D Nyt jäädään sitten jännityksellä odottamaan, mitä tuleman pitää.

Ra
21.9.2002, 11:13:33

Kyllä tuo vasen hahmo minusta ainakin näyttää erehdyttävästi Tidykselta. Katsohan sitä miekkaan, se on selvä Brotherhood. Sitten katso vielä tuota tukkaan, tyylistä ei voi erehtyä. Oikeanpuoleisesta hahmosta en sano mitään. Se voi hyvinkin olla Rikku.

No jos se on kerta Tidus niin mitkä ihmeen trikoot sillä on päällä?? Ja hänen tukka, jos se näyttää sinun mielestäsi Tiduksen tukalta niin katopas vähän tarkemmin. Ja kyllä tuo oikean puoleinen voi olla Rikku, jos hän olisi kasvattanut pitkät hiukset.
Eikä siinä "Brotherhoodissa" ole niitä koukeroita. Mutta sen sanon, että tuo vasemman puoleinen ei ole Tidus, se seisoo ihan kuin nainen.

Originally posted by Ceassa

Minusta nuo taustalla olevat hahmot ovat Lulu ja Rikku. Katselkaa tuon vasemmanpuoleisen hartioiden seutua, minusta näyttää kuin hänellä olisi yllään samankaltainen puuhka kuin Lululla. Ja hiuksetkin antavat aivan Lulumaisen vaikutelman. Miekka näyttäisi kyllä olevan Tiduksen, mutta eihän sitä tiedä, jos Yunakin on vaihtanut sauvansa pyssyihin niin miksipäs ei Lulukin tarttuisi miekan kahvaan?
Minäkin vähän katsoin, että se voisi olla Lulu, mutta eihän sitä koskaa tiedä. Mutta ennemmin se Lulu on kuin Tidus.

Purity
21.9.2002, 11:19:37
Rhadzôn

No jos se on kerta Tidus niin mitkä ihmeen trikoot sillä on päällä?? Jos Yunakin kerta pystyy muuttamaan tyyliään noin paljon, niin miksei sitten Tiduskin voisi pitää trikoita? ;)

Ceassa

Katselkaa tuon vasemmanpuoleisen hartioiden seutua, minusta näyttää kuin hänellä olisi yllään samankaltainen puuhka kuin Lululla. Ja hiuksetkin antavat aivan Lulumaisen vaikutelman.Juu, mutta missä hame? Olkoon vain, että Yuna ehkä vaihtaisi tuollaiset housut päälle, mutta että Lulu housuissa.. sitä on vielä vaikeampi kuvitella.

Noh, mutta. Totuushan on, että ei tuota ainakaan vielä voi tietää. Jos tuolla kuvalla nyt yleensä on mitään tekemistä niiden jatko-osien kanssa. Kai se nähdään sitten aikanaan. :)

Kreifi
21.9.2002, 11:24:34
Erittäin hieno kuva, ei siinä mitään. Hiukanhan tuossa on ristiriitaa vanhan Yunan kanssa, mutta mutta...En usko, että tämä kuva on itse pelistä. Joku on huvikseen väsännyt tämän omia ideoitaan käyttäen. Itse uskon, että nuo jatko-osat tulevat kilstisti noudattamaan samaa linjaa kuin kymppi. Mitään Laraa en tahdo kyllä sitten nähdä. Vaikka tuo tuossa ei ole mikään Lara. Ei kaikki naiset kenellä on hiukan paljastavammat vaatteet ja pyssy kädessä ole Laroja. *mutinaa* Yunan luonnetta nyt ei saa missään nimessä mennä muuttamaan yhtään minnekkään. *murinaa*

//Edit: Ja nuo taustalla olevat hahmot ovat kyllä naisia. Jos tuo oinen olisi Tidus niin saamme kyllä paljon tahatonta komiikkaa jatko-osien tuomana. *nauraa kuvitellessaan Tidukselle tuollaiset sääret*

Celeb
21.9.2002, 11:44:26
Toden totta. Vasemman puoleisella hahmolla on Tiduksen Brotherhood. Mutta fyysiset muodot eivät täsmää. Katso hänen lantioitaa ja vatsaa. Noin ohut vatsako? Ei todellakaan. Sitten hänen jalkansa. Sääret ovat samanlaiset kuin naisillakin.

Tuohon oikeanpuoleiseen taas; tuo on sevä Rikku. Lantio on hieman vinossa tuossa, kuten Rikkun tuuletuksissa taistelun jälkeen. (Laittakaapa pleikka päälle ja katsokaa). Kuvan tausta jää silti epäselväksi.

Sitten Yunaan: Kyllä se ihan Yunan näköinen on, mutta tyyli on saanut radikaaleja muutoksia. Sitten katsokaa Yunan aseita. Piippujen pään vastakkaisessa suunnassa näkyy 1/4 ympyrä, jossa on pienet "haarakkeet". Aivan kuten Yunan kepissäkin FFX:ssä.

Originally posted by Purity
Jos Yunakin kerta pystyy muuttamaan tyyliään noin paljon, niin miksei sitten Tiduskin voisi pitää trikoita? ;)

Kohtuus kaikessa. Eipäs nyt aleta näsäviisastelemaan.

Originally posted by Purity
Noh, mutta. Totuushan on, että ei tuota ainakaan vielä voi tietää. Jos tuolla kuvalla nyt yleensä on mitään tekemistä niiden jatko-osien kanssa. Kai se nähdään sitten aikanaan. :)
Mikä ihme teille tuli? Kerrankin saadaan kunnon keskustelua aikaan ja sitten jätätte asian taka-alalle.

Originally posted by Kreifi
Ja nuo taustalla olevat hahmot ovat kyllä naisia. Jos tuo oinen olisi Tidus niin saamme kyllä paljon tahatonta komiikkaa jatko- osien tuomana. *nauraa kuvitellessaan Tidukselle tuollaiset sääret*
Koomista, tosi koomista. Tidus pelaamassa blitzballia ja Luca Goers nauraa hänen ihanille säärilleen?

Sekin voi olla mahdollista että tuo on joku uusi hahmo koko peliin, Ei ehkä pelattava, mutta muuten vaan kuvassa oleva.

vapouraven
21.9.2002, 14:31:44
Eikös Yuna näytä astelevan portaita ylös? Portaiden päässä seisovat nuo kaksi henkilöä, sekä taustalla myös torni, joka muistuttaa hyvin paljon Zanarkandilaisia torneja. Tornin päällä on jokin outo kupla, josta ei oikein ota selkoa....

auron_86
21.9.2002, 16:06:50
Originally posted by Celebrati
Toden totta. Vasemman puoleisella hahmolla on Tiduksen Brotherhood. Mutta fyysiset muodot eivät täsmää. Katso hänen lantioitaa ja vatsaa. Noin ohut vatsako? Ei todellakaan. Sitten hänen jalkansa. Sääret ovat samanlaiset kuin naisillakin.

Tuo kuvahan voi vähän vääristää. Mutta Wakkakaan se ei ole, joten kuka muu pitäsi Brotherhoodia kuin Tidus. Ei, älkää sanoko, ehkä Chappu. Voisi muuten sopia. Tiduksen näköinen, Brotherhood, uudenlaiset kuteet. Jos kaikki Sinin tappamat todella joutuvatkin toiseen paikkaan.

Mutta oon edelleen sitä mieltä et se on Tidus. Kuten jo edellä sanoin, jos Tidus todella haihtu ja saapu uuteen paikkaan niin siellähän voi olla vaikka mimmonen tyyli, ja jos Tidus on vielä sopeutunu sinne. Tuo vaikuttaa kyllä Zanarkandilta, joten ei olis ihme et Tiduksella on paikkaan sopiva tyyli. Sitte ainakin minusta näyttää että Rikku ja se toinen henkilö katselee vielä siihen torniin päin.

Enpä teidä, toivotaan että Square julkaisee jotain varmaa tietoa pian.

Roakel
21.9.2002, 16:32:34
Jos tuo on tuleva FF niin vaikuttaa hyvältä, hämmästyin kun näin yunan tiukassa puvussa hameen siasta. Minä luulen että ne menevät tulevaisuuten pelastaakseen Tiduksen tai jonkun. Tuolla takana on jonkun näköinen hirviö ja sen edessä kaksi tyttöä, ainakin niin minä luulen. Näyttää mielenkiintoiselta.

Zippor
21.9.2002, 17:12:50

Tuo kuvahan voi vähän vääristää. Mutta Wakkakaan se ei ole, joten kuka muu pitäsi Brotherhoodia kuin Tidus. Ei, älkää sanoko, ehkä Chappu. Voisi muuten sopia. Tiduksen näköinen, Brotherhood, uudenlaiset kuteet. Jos kaikki Sinin tappamat todella joutuvatkin toiseen paikkaan.

Mutta oon edelleen sitä mieltä et se on Tidus. Kuten jo edellä sanoin, jos Tidus todella haihtu ja saapu uuteen paikkaan niin siellähän voi olla vaikka mimmonen tyyli, ja jos Tidus on vielä sopeutunu sinne. Tuo vaikuttaa kyllä Zanarkandilta, joten ei olis ihme et Tiduksella on paikkaan sopiva tyyli. Sitte ainakin minusta näyttää että Rikku ja se toinen henkilö katselee vielä siihen torniin päin.

Enpä teidä, toivotaan että Square julkaisee jotain varmaa tietoa pian. Kuva saattaa olla minunkin mielstä muokattu, mutta kun sanoit että se voi olla että kaikki sinin tappamat joutuvat muualle, mutta minun mielestä yuna ei kyllä kuollut joten perustele miten he voisivat olla muualla, vasemman puoleinen saataa todellakin olla Chappu. Mielen kiintoinen kuva mutta olen kyllä aika vihainen sillä tuo mustaa paljonkin Yunan imagoa.

auron_86
21.9.2002, 18:44:16
Originally posted by Tidus-87-
Kuva saattaa olla minunkin mielstä muokattu, mutta kun sanoit että se voi olla että kaikki sinin tappamat joutuvat muualle, mutta minun mielestä yuna ei kyllä kuollut joten perustele miten he voisivat olla muualla, vasemman puoleinen saataa todellakin olla Chappu. Mielen kiintoinen kuva mutta olen kyllä aika vihainen sillä tuo mustaa paljonkin Yunan imagoa.

No, Yuna saattaa keksiä jonkinlasen keinon matkustaa Tiduksen luo, missä lieneekään. Pääsihän Tiduskin tavallaan 1000 vuotta ajassa eteenpäin. Kimahrin löytämä Sphere on nyt varmasti kaiken avain.

Tuo on kyllä todellakin törkeää että Yunaa muutetaan noin radikaalisti. Aina kiltti ilkeän voittaa. Tai ehkä Yunan imago ei muutukkaan lopullisesti, vaan vain siksi aikaa kun se on siellä missä onkaan. Jos Tiduksin on vaihtanut tyyliä niin Yuna samoin, ja niinkuin Another Storyssäkin jo sanottiin, Yuna ei voi kulkea Spiran läpi omissa vaatteissaan. Ehkä normaali tyyli palautuu kunhan on käyty siellä jossain.

Ra
21.9.2002, 23:05:51

Ei se kyllä millään Tidus voi olla, koska sen sääret ovat sitä luokkaa, että... Oletko edes katsonut niitä sääriä? Joten ei se kyllä Chappukaan ole, nimittäin tyttö se on, sanon minä. No enkä kyllä ole varma, että onko se edes Zanarkand.. Zanarkandhan tuhoutui, mutta voihan olla, että he ovat taas jotenkin aika matkustaneet, mutta sekään ei ole mahdollista, koska ennen se oli mahdollista Sinin avulla, mutta sin tuhoutui. Enkä kyllä usko mihinkään Zanarkandin uudelleen rakentamiseen. Enneminkin tuo kuva voisi kuvata sitä kuinka Yuna ja kaverit astuvat johonkin uuteen maailmaan tjsp. Ja mihin asiaan viittaat sillä, että kaikki sinin tappamat joutuvat uuteen maailmaan? Eikä tuossa mistään tyylistä ole kysymys, vaan fyysisistä muodoista.

Catch a fish
21.9.2002, 23:14:31
Alkujaan kirjoittanut auron_86

Mutta olet kyllä oikeassa siinä suhteessa ettei kannata arvailla vielä mitään. Square luultavasti/toivottavasti paljastaa enemmän lähiaikoina. Mut toivottavasti Yunasta ei ole tehty Lara Croft 2:sta. Minä tykkäsi siitä kiltistä mutta voimakkaasta Yunasta. Tosin nuo pyssyt saattavat symbolisoida uutta Spiraa. Ja tuo huppu, kyllä on Rikku tainnut ottaa Tiduksesta mallia.

Tuo vasen hahmo.. Hmm.. Muistatte kai, että Brotherhood oli alunperin Chappun ase.. Voisiko tässä olla kyseessä Chappu? Hänenhän sanottiin olevan aikalailla Tiduksen näköinen.

Olen kanssasi samaa mieltä. Yunan ei tarvitse olla Lara.

Joten ei se kyllä Chappukaan ole

Miksei? Et ole koskaan nähnyt häntä.

Kuva saattaa olla minunkin mielstä muokattu

Jep. Se oli minunkin ensimmäinen mielikuvani, kun näin tämän.

Celeb
21.9.2002, 23:20:54
Originally posted by Catch a fish
Miksei? Et ole koskaan nähnyt häntä.
Oletpas. Jos olet pelannut FFX:ää Thunder Plainsille saakka, niin silloin olet nähnyt Chappun. Virkistä muistiasi, hyvä mies!

nursetwiggy
21.9.2002, 23:37:25
ottakaa nyt silmät käteen ja katsokaa. vasemmalla on ilmiselvästi rikku, ei muttia. housuissakin samanlaiset hassut soljet kuin sillä ffx;n alussa oli (meinaan siis niitä pitkiä pöksyjä joissa baajin raunioissa uiskenneltiin). ja tuo miekka näyttää bortherhoodilta täsmälleen yhtä vähän kuin miltään muultakaan teräaseelta. rikku, rikku ja vielä kerran rikku.

noni. ja muuta vaihtoehtoa meille ei sitten jääkkään kuin se että oikealla on lulun uusi look :D tai emt. se vaan tuli ensimmäisenä mieleen. mutta vasemmalla oleva on rikku, ehdottomasti. ja yuna näyttää tyhmältä. kasvattaako se häntää niskasta? omaksunut ainakin jechtin puolilahkeen ja squallin lantiovyön varsin mauttomasti.

auron_86
22.9.2002, 0:03:46
Originally posted by Rhadzôn
Ei se kyllä millään Tidus voi olla, koska sen sääret ovat sitä luokkaa, että... Oletko edes katsonut niitä sääriä? Joten ei se kyllä Chappukaan ole, nimittäin tyttö se on, sanon minä. No enkä kyllä ole varma, että onko se edes Zanarkand.. Zanarkandhan tuhoutui, mutta voihan olla, että he ovat taas jotenkin aika matkustaneet, mutta sekään ei ole mahdollista, koska ennen se oli mahdollista Sinin avulla, mutta sin tuhoutui. Enkä kyllä usko mihinkään Zanarkandin uudelleen rakentamiseen. Enneminkin tuo kuva voisi kuvata sitä kuinka Yuna ja kaverit astuvat johonkin uuteen maailmaan tjsp. Ja mihin asiaan viittaat sillä, että kaikki sinin tappamat joutuvat uuteen maailmaan? Eikä tuossa mistään tyylistä ole kysymys, vaan fyysisistä muodoista.

Sin on kyllä poissa, mutta Farplane ei. Farplanesta kerrotaan hyvin vähän, ja siinä FMV:ssä mikä Farplenssa nähtiin koko paikka kuvailtiin suureksi itsenäiseksi maailmaksi. Joten jospa tämä uusi Zanarkand rakentuu siellä kuolleiden muistoista tai vastaavaista. Se voisi myös hyvin selittää sen miksi Tidus on siellä. Haihtuessaan Tidushan meni Farplaneen, joten on mahdollista että hän on siellä edelleen. Sitäpaitsi sanon edelleen että se on Tidus joka tuolla vasemmalla on. Mennäänpä kaikki vaihtoehdot läpi.

Kimahri: Ei ikinä, ei missään nimessä.
Wakka: Liian lihava sopiakseen kuvaan.
Auron: Ei myöskään mitenkään.
Rikku: Ehkäpä, mutta Rikkun kuvaus kyllä sopii paremmin oikeanpuoleiseen
Yuna: Yuna löytyy keskeltä kuvaa
Lulu: Ei myöskään. Luluhan on raskaana vielä siihen aikaan kuin Another Story tapahtuu.
Chappu: Miksei. Toiseksi todennäköisin vaihtoehto, Tiduksen näköinen, Brotherhood ja uusi asu uudessa maailmassa
Tidus: Todennäköisin vaihtoehto. Tukan tyyli täsmää, Brotherhood (katsokaapa tarkkaan kohtaa jossa kahva liittyy terään, siinä on kuplia kuten Brotherhoodissa), asu myös voisi täsmätä koska Tiduksen asu FFX:stä oli Blitzball asuste
Kokonaan uusi hahmo: Myös todennäköistä, muten pidä kuitenkaan kovin järkevänä vaihtoehtona kun muissakin hahmoissa on vielä salaisuuksia
Väärennös: Myös todennäköistä. Tämmöisiä tapauksia on nähty ennenkin.

Sanon vielä kerran, et sitten vasta saadaan lopullinen varmuus kun Square paljastaa viimein jotain virallista spin-offeista.

nursetwiggy
22.9.2002, 0:19:47
Auron: Ei myöskään mitenkään.

tässä vaiheessa repesin täydellisesti ihan omalle mielikuvituksellenikin :D

muttajuu. jos vaan odotetaan ja säästetään tämäkin ketju kolmenkymmenenviiden sivun ehkäsitäjatätä-jutulta, eikö? ^^;;

Niera Kuuranpoika
22.9.2002, 1:07:51
Enpä usko että kyseessä olisi Tidus. Siinä Another Story-videossahan selvästi näytettiin kuinka Tidus oli jonkinlaisessa vankilassa. Ja eikös se niin ollut että Yuna ja Rikku lähtivät etsimään häntä? Ja muutenkin, ei tuo yhtään miesmäiseltä näytä, ja hiusmalli (sikäli kuin tuosta erottaa) näyttää "hieman" erilaiselta kuin Tiduksella. Ja se että hahmolla on samanlainen miekka kuin Tiduksella, ei todista mitään. Jos hankin itselleni 2-metrisen Masamunen, olenko Sephiroth? :D

Ceassa
22.9.2002, 9:12:55
Ei ei ei. Jos tuo vasemmanpuoleinen on Tidus, niin minä olen Brunein sulttaani.

Katsokaa nyt sen hiuksia ja vartaloa. Sillä on Lulun hiukset (jos aivan tarkkaan tiirailee, niin näkee myös ne epämääräiset tikut, joita Lulun nutturasta sojottaa), Lulun puuhka, Lulun vatsa (oletetaan nyt ettei hän enää ole raskaana, sillä tämän kuvan ajankohta on selvästikin myöhempi kuin Another Storyssa, joten Lulu on jo hyvinkin saattanut ehtiä pyöräyttää pienokaisensa maailmaan). Ja yksikään mies ei voi omistaa tuollaisia sääriä, ei edes Tidus, vaikka hän kuinka vetäisi trikoot ylleen.

Niera *Dragoon*
Jos hankin itselleni 2-metrisen Masamunen, olenko Sephiroth?

Niinpä, niinpä. Miksei Lulu voisi hankkia jostain Brotherhoodin kaltaista miekkaa? Vaikka se näyttääkin Tiduksen aseelta, se ei suinkaan tarkoita sitä että se on Tiduksen ase. En millään usko sitä ettei Spirasta löytyisi yhtäkään Brotherhoodin näköistä miekkaa, vaikka se luultavasti olikin uniikki kappale. Ovathan Tiduksen miekat pelissäkin lähes toistensa kopioita.

Echo
22.9.2002, 9:40:07
Vasemmanpuoleinen ei näytä muilta osin Tidukselta, paitsi että sillä on toi miekka. Miehillä ei nimittäin yleensä ole noin kapeaa vyötäröä, eivätkä tuollaiset sääret näytä miehekkäiltä. Oikeanpuoleisesta tulee ehdottomasti mieleen Rikku.

Ai niin, ei tuo miekkakaan ihan samalta näytä.
http://koti.welho.com/aautio1/miekka.jpg

Liitteenä tällainen vertailukuva. Oikean käden piikkisysteemi on vähän muuttunut, mutta mielestäni vielä kuitenkin rinnastettavissa vanhaan ja takana olevat nauhat (?) omaavat samaa näköä ainakin jonkin verran.

auron_86
22.9.2002, 10:16:26
Originally posted by Niera *Dragoon*
Enpä usko että kyseessä olisi Tidus. Siinä Another Story-videossahan selvästi näytettiin kuinka Tidus oli jonkinlaisessa vankilassa. Ja eikös se niin ollut että Yuna ja Rikku lähtivät etsimään häntä? Ja muutenkin, ei tuo yhtään miesmäiseltä näytä, ja hiusmalli (sikäli kuin tuosta erottaa) näyttää "hieman" erilaiselta kuin Tiduksella. Ja se että hahmolla on samanlainen miekka kuin Tiduksella, ei todista mitään. Jos hankin itselleni 2-metrisen Masamunen, olenko Sephiroth?

Hyvä pointti muuten. Tämähän saattaa sijoittua aikaan jolloin Tidus on jo vapautettu ja matka kotiin alkaa. Ja minusta tuo hiusmalli näuyttää kyllä Tidukselta, mutta takaapäin. Minusta ainakin näyttää että Tidus (tai kuka lieneekään) katselee poispäin.

Sami E
22.9.2002, 15:41:45
Jompikumpi noista silueteista voisi kyllä olla Rikku. Mutta en lukisi kahden aivan uuden hahmonkaan mahdollisuutta pois.

Mutta miten tämä muka mustaa Yunan mainetta? Nina huomautti FFFForumissa, että Yunan uusi tyyli muistuttaa Rikkun vaatetyyliä, ja että tuollaiset vaatteet ovat kätevät veden alla. Ja kuten Nina ja Puritykin aloitusviestissään mainitsi, Rikku sanoi Another Storyn lopussa antavansa Yunalle kamppeita. Miksi ette ole olleet huolissanne minishortsisesta Rikkun maineesta, tai Lulun, jonka vaatteiden yläosan pysyminen päällä on kertakaikkiaan magiaa? ;)

Ja tämä on aito asia: Square on myynyt näitä julisteita TGS:ssa. Voihan lopullinen peli (Final Fantasy X ~Yuna~) olla jotain muuta, mutta ainakin tämä kuva on suoraan Squarelta ja Nomuralta.

RinOa
23.9.2002, 19:07:33
juu, eli vasemmalta oikeelle, siellä seisoo lulu. huomatkaa kampaus, selvä lulun tötterö :) sit sillä on muuten samat kuteet mutta hameosa on poissa..kattokaa nyt, on sillä se karvareuhka edelleen. eikö brotherhood ollu chappun? ja chappu ja lulu rakastavaisia? no..siksi lulullla on nyt se miekka. niin, ja keskellä on yuna "lännen nopein liipasinsormi" :) vasemmalla on rikku selvästi. kattokaa sen asentoa, selvä "rikkuasento" :) ja sillä on ne nauhatkin tuolla selän takana.

Raziel86
26.9.2002, 16:11:28
No, no, tuo kuva on todellinen ja se on vahvistettu.... En muista miltä siteltä sain tuon varmistuksen mutta kumminkin. Yuna on vaihtanut tyyliään ja Wakkasta on tullut( Hmm...Painoo kertyny...)
"Erillainen"...Lulu on......Miten on ja Rikku on aina sama vanha tuttu...Kimahrin löytämä Sphere on jutun avain ja sitä paitsi...Olisiko mahdollista että, Tidus on saattanut joutua samaan
vankilaan kuin isänsä?? Muuten korjauksia asiaan...Tämän pelin virallinen nimi on FFX-2...Pelin on tarkoitus olla ensimmäinen jatko osa joka liittyy FFX peliin...Uskalias päätös Squarelta koska moni ei varmaan pidä tuosta asiasta....Square on rikkonut oman oikeutensa sillä eikös FF sarjan kaikki osat ole erottuneet muista jälkeläisistä?? Esim 7 ja 8...Kaksi täysin eri peliä...Nyt FFX ja FFX-2
joten saa nähdä miten markkinat suhtautuu kun saavat kuulla että Square teki suoran jatko osan eka kerta....Koko historian aikana!!

Seyana
13.10.2002, 11:30:57
Kävin tässä läpi vaihtoehtoja, ja minulle tuli mieleen yksi.
Kenties tuo miekkaa pitelevä henkilö olisi Dona.
Donahan ei kuollut missään vaiheessa. Koska Aeonit hävitettiin, ei hänkään voisi niitä käyttää.
Dona tarvitsee siis aseen, ja päätyy longswordiin.
Donalla ei kyllä ole varsinaista motiivia tulla mukaan. Jos pelissä lähdetään pelastamaan Tidusta, ja Dona on kiitollisuudenvelessa Yunalle siitä että tämä kukisti Sinin ilman että kenekään tarvitsi kuolla?
Tämä on täysin arvausta.

Yhtäläisyyksiä, ya?
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/s/e/seyana/1034500650512.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/s/e/seyana/1034500659268.jpeg

Safir
13.10.2002, 12:34:20
Yunapa on.. erilainen. Kyllä hänet tunnistaa, mutta nuo aseet ovat jotenkin.. Nojaa. Olisi ihan mielenkiintoista pelata sellaista ff:ä, jossa päähenkilönä olisi yuna ja vieläpä tuollainen.

Nuo taustalla olevat henkilöt. Niitähän voi vain arvailla. Ehkäpä ne ovat Rikku jaa ehkä sitten joku uusi ja tuntematon tyyppi. Saattaapi olle joku uusi piilohenkilö, jonka saa ssiinä pelissä. Niin minä luulisin. :p

Mysticus
16.10.2002, 19:43:17
Mielenkiintoista, mielenkiintoista. ^^

Yunan nähdessäni en oikein tiennyt mitä ajatella. Pidin kamalasti siitä hänen entisestä tyylistään, sievästä hamosesta ja muutenkin niin viattomasta olemuksesta, mutta nyt hän onkin jotain aivan muuta (jotenkin näyttäisi siltä että asusteeseen olisi otettu hieman mallia Tiduksesta ^^). Toivotaan vaan ettei Square ole muuttanut hänen persoonallisuuttaan yhtä radikaalisti kuin hänen pukeutumistaan.

Ja sitten noihin taustalla lymyileviin henkilöihin. Itse näen tuossa vasemmanpuoleisessa hahmossa Lulun. Niinkuin Ceassa sanoikin, niin hahmolla on Lulun hiukset, Lulun puuhka sekä Lulun vatsa. Ja toinen hahmo on puolestaan aivan selvä Rikku, asentoa ja ulkokuorta myöten.

Piste. :)

Kookasi
16.10.2002, 19:49:03
Originally posted by Mysticus
hahmolla on Lulun hiukset, Lulun puuhka sekä Lulun vatsa.

Taisit unohtaa et Lulun pitäs olla raskaana ja tuskin masu ihan noin pieni sillon olis. Juup :bored:

Mysticus
17.10.2002, 8:48:43
Originally posted by Kookasi

Taisit unohtaa et Lulun pitäs olla raskaana ja tuskin masu ihan noin pieni sillon olis. Juup :bored:

Ceassan sanoja jälleen lainailen... ^^

(oletetaan nyt ettei hän enää ole raskaana, sillä tämän kuvan ajankohta on selvästikin myöhempi kuin Another Storyssa, joten Lulu on jo hyvinkin saattanut ehtiä pyöräyttää pienokaisensa maailmaan)

Mielestäni tuo on myös hyvinkin pitkälti mahdollista, ettei Lulu siis olisi enää raskaana. Kuvahan saattaa sijoittua aikaan jolloin Tidus on jo pelastettu.

Mysticus
19.10.2002, 16:58:36
Pahoittelen tuplapostausta, mutta ajattelin kopioida tähän tuon FFX:n jatko-osaa koskevan uutisen tuolta FFfin.comin puolelta, jos joku ei ole sitä vielä huomannut. :)

Final Fantasy X-2:ksi ristitty peli jatkaa suoraan siitä, mihin viime keväänä Euroopassa julkaistu Final Fantasy X jäi. Tapahtumat alkavat kaksi vuotta Sinin kuoleman jälkeen keskittyen lähinnä summoneri Yunan ympärille. Aikaisemmin ilmoitetut kaksi jatko-osaa näyttäisivät tällä hetkellä muuttuneen yhdeksi, mutta varmaa tietoa ei toistaiseksi ole.

FFX-2:een on lisätty toiminnallisia elementtejä kuten hypyt ja mahdollisuus tehdä nopeita juoksupyrähdyksiä. Monet voivat huokaista helpotuksesta, sillä peli tulee olemaan totutunlainen konsolirope, eikä Tomb Raiderin -tyylinen seikkailupeli. Toiminnallisista lisäyksistä osviittaa antoi tämä Tokyo Game Showssa näytetty juliste (http://www.fffin.com/img/uutiset/yuna_tgs_iso.jpg), jossa Yunalla on pistoolit kädessä. Tästä huolimatta tappeluiden kerrotaan pysyneen kutakuinkin samanlaisina.

FFX-2:een lisätty "Active Mode" muistuttaa Shenmuesta tuttuja Quick Time Eventseja (QTE), joka käytännössä tarkoittaa esim. miekan väistäimistä x:ää oikealla hetkellä painamalla.

Pelissä tullaan näkemään runsaasti Al Bhed -kansan teknologiaa ja uusvanhana ominaisuutena Yevonin temppeleitä pääsee liikuttelemaan ilmassa Final Fantasy VIII:n Balamb Gardenin tyylisesti.

Uutisen päivitys:

Jump-lehtiskannaukset (Quiter)
Kuva 1 (http://www.fffin.com/img/uutiset/ffx2-a.jpg)
Kuva 2 (http://www.fffin.com/img/uutiset/ffx2-b.jpg)

Hmm. Eli tulossa on siis vain yksi jatko-osa, joka mitä ilmeisimmin seuraa Yunan yritystä pelastaa Tidusta sieltä mistä-lie-häkistä. Kiinnostavaa. ^^

Ei edes pieniä spoilereita. -Celebrati

//Anteeksi, ajattelin että turha tuota on laatikkoon laittaa koska topicci kuitenkin käsittelee kyseistä aihetta, mutta hyvä näin. :)

psaijai
19.10.2002, 17:40:52
Minusta se on vain hyvä asia jos tulee vain yksi jatko-osa. Toinen voisi olla jo vähän liikaa sillä se saattaisi olla vähän liian samanlainen kuin nämä kaksi eikä välttämättä kiinostaisi enää niin paljoa. Toisaalta taas sitten kiinostaisi pelata FFX:ää myös muiden henkilöiden kannalta. :D Menee vähän ristiin mutta ehkä suuninpiirtein tajuate mitä tarkoitan.

Toi juliste kyllä näyttää hienolta. Tuntuu kyllä vähän oudolta että millaiseksi peli on tehty jos systeemit ovat samanlaiset mutta kuitenkin näyttää tolta Tomb Rider tyyliseltä. No en tiedä mutta kyllä Squareen voi luottaa ja he tekevät varmasti taas yhden maailman parhaista peleistä.

Roakel
19.10.2002, 19:08:48
Olin yhdellä toisella FF foorumilla ja huomasin että sielläkin oli samankaltainen keskustelu. Tässä (http://www2u.biglobe.ne.jp/~nanko/im5/820.jpg) ja tässä (http://www2u.biglobe.ne.jp/~nanko/im5/821.jpg) olisi pari kuvaa tulevasta pelistä.

Dante
19.10.2002, 23:34:28
Mitä tuosta toisessa kuvassa olevasta logosta pystyi päättelemään, oli siinä mitä ilmeisemmin samat hahmot Yunan lisäksi kuin tuossa julisteessakin, jotka taas eivät näyttäneet yhtään Rikkulta tai Tidukselta, joten ei niitä uusiakaan hahmoja voi sulkea pois.

Potri
20.10.2002, 8:15:08
Tuon logon perusteella FFX-2 vaikuttaa aika toiminnalliselta. Yunan asu on tässätapauksessa aika pirteä uudistus. Tyyli näyttää tuon konseptipiirroksen perusteella vähän villilänsi vaikutteiselta.

Quick Time Eventseja ei kyllä kaivattu, mutta nuo tasohyppelyominaisuudet kuulostavat aika kivalta.
Mutta eikö satunnaistaisteluita ole vieläkään korjattu? Siinä tapauksessa tuota voi kutsua jo täydeksi rahastukseksi... :murjotus:

// Hei eikös tuo ole Tiduksen Blizzballi tiimin logo, joka Yunan rintojen välissä on? :shok:

Crimson
20.10.2002, 9:23:51
Originally posted by Potri

// Hei eikös tuo ole Tiduksen Blizzballi tiimin logo, joka Yunan rintojen välissä on? :shok:

Taitaa olla, juun Zanarkand Abesien logo... Huomasin sen itsekin tarkastellessa tuota kuvaa...^^

Ja kuten Sayana sanoi, se näyttää aivan Donalta tuo vasemmalla puolella oleva... Mutta se olisikin sitten miettimisen arvoista, miksi juuri Dona?
Voisihan se olla niinkin, että kun seuraava Calm tuli, niin myös Dona ja Yuna ystävystyvät tai jtn sinne päin.

Oikean puolinen on melkeinpä ilmiselvä Rikku, sanoisin!^^

Ja näköjään machinoitakin on alettu käyttämään...

ara
22.10.2002, 14:45:50
http://akadajet.splashhost.com/ffx/
menkääpäs tuonne. Siellä on vähän screenshotteja.
http://www.gameforms.com/games/ps2/ffx-2/media/media4/view/high.jpg
Ja tossa on Yunan pärstä.
Mun mielestä Yuna on ihan kivan näkönen, shortsit ehkä hieman lyhyet... Mutta niitä pyssyjä mä en käsitä... Prkl... Mieluummin vaikka pari lyhyttä miekkaa...!
Ja se oikeanpuoleinen on ihan varmasti Rikku. On on. Ja vasemmanpuoleinen uus hahmo... Ehkä Dona, kuten Seyana ehdotti...
Juuh...Sellasta sitten tänään...

Celeb
22.10.2002, 15:31:47
Alkujaan kirjoittanut ara
http://akadajet.splashhost.com/ffx/
menkääpäs tuonne. Siellä on vähän screenshotteja.

Aika hienon näköisiä nuo tosiaan on, mutta onko tietoa että ovatko kuvat virallisia?

Ainakin yksi uusi kaupunki screenshoteissa näkyy, mutta tuo logo epäilyttää suuresti.

ara
22.10.2002, 16:23:20

Aika hienon näköisiä nuo tosiaan on, mutta onko tietoa että ovatko kuvat virallisia?

Ainakin yksi uusi kaupunki screenshoteissa näkyy, mutta tuo logo epäilyttää suuresti.
en tiedä, mutta kovasti toivoisin että ovat. näyttää niin hyvältä! =)
Joo ja löysin muitakin: http://w3.gamer.com.tw/GNN/showpic.php?SN=6324&t=9&n=2
en tiedä näidenkään virallisuudesta...
edit: nuo on aika paljolti samoja kuin edellisessä linkissä.. mutta
katsokaa tämä ehdottomasti: http://w3.gamer.com.tw/GNN/showpic.php?SN=6324&t=9&n=6
active mode? yay!
edit: http://www.gameforms.com/games/ps2/ffx-2/media/media6/view/ffx2-03.jpg
katsokaapas tuota, olisikos se Rikku? Aika karmealta näyttää, jos se tosissaan on..!

Scalio
23.10.2002, 12:01:53
Tämähän alkaa vaikuttaa melko mielenkiintoiselta. Rahastustahan se on, mutta menköön. Ostan tuon silti, siis jos se tänne pohjolan perille asti saadaan. Tässäpä vielä yksi kuva, jota ainkaan minä en nähnyt vielä muualla postattuna, mutta sehän nyt ei sitten todista mitään.

http://www.square-haven.com/games/ps2/ffx-2/media/yuna_cg/yuna_cg.jpg

mmmmm....*drool*

realoffspring
23.10.2002, 17:45:57
Löysinpä vaan toisen linkin, jossa on paljon screenshotteja tästä FFX-2:sta. Kiintoisaa, hyvin kiintoisaa. :) Täältä löytyy (http://www.gamekult.com/tout/jeux/fiche_screenshots.html?cmedia=ME0000227310). Elikkäs siitä vain klikkaatte Image Suivante ja näätte lisää kuvia. :)

Ra
23.10.2002, 18:20:58
Alkujaan kirjoittanut Celebrati

Totta, logo ei ollut oikein uskottava. Mutta nuo muut kuvatolivat ihan realistisia, mutta jos logogaan ei ole aito niin tuskin muutkaan kuvat, vaikkakin ei sitä vielä tiedä, että onko se logo aito vai ei.

Potri
24.10.2002, 16:48:15
Mitä te hössötätte. Täysin aidonnäköinen Amanosarjan FF logohan tuo on. Muutenkin peli on jo vahvistettu.

Yksi valituksen aihe tosin on, jonka huomasin noissa screeneissä. Varjoja ei ole vieläkään parannettu!!! FFX-2 taitaa olla kohta varmaan ainoa uusi PS2 peli, jonka hahmojen alla on realiiaikaisten varjojen sijaan vain tuollaiset säälittävä tummennettu pläntti. Näyttää todella tyhmältä, kun hahmot esim makasivat. :prkl:
Toivottavasti edes FP katselumahdollisuus on tuohon lisätty...

Arwie
24.10.2002, 17:25:15
Ohhoh, kyllä Rikku Yunalle melkoiset kuteet repaisikin. Aika radikaalia ja Lara Crofthan tuosta tulee eittämättä mieleen.

Joku sanoikin, että tuo toinen mystinen henkilö taustalla voisi todella olla Dona, hänen tarinansahan jäi myös vähän auki FFX:ässä joten sen voisi myös saattaa loppuun Another Storyssa. Tidus se ei varmasti ole, tuohan on ilmiselvä naisen kroppa.

Todella kiinnostavaa nähdä tarinan jatko muidenkin hahmojen kulmasta, etenkin kun kyseessä on mitä ilmeisimmin Girl Power-meininki. :)

Lupaavalta vaikuttaa minun silmilleni, ja uskollisena FF-sarjalle tuostakin tulee must-ostos. Voisinkohan haaveilla, että näkisimme myös Tiduksen miehen vastaavissa pukineissa? ;)

Leviathan
24.10.2002, 19:02:15
Sanonpa että tämä on todella kiintoisaa ja toivompa vielä että Tidusta näkisi myös tuossa pelissä (jää varmaan haaveeksi). Takana olevat ihmiset ovat mielestäni Rikku ja joku uusi hahmo joka olisi nainen. Logo on hieno ja maisemat näyttävät tutuilta, eikös siinä yhdessä kuvassa ole Kilika? Hmm no toivottavasti tuo peli on oikeasti tulossa ja tänne suomeen voisi myös rantautua.
-------------------------------------------------------------------------------
Edit: Omasta mielestäni Yunan uusi asustus sopii paremmin liikuteltavalle hahmolle. Herranjestas jos joutuisi sitä entistä Yunaa liikuttamaan. Meno oli aika varmasti hidastakin hitaampaa tosin nuo pyssyt olisivat voineet olla vaikka hmm tikari :) . Tai jotain sinne päin. Noh toivottavasti tuosta pelistä tulee jotain, jota en kylläkään epäile, mikäli saa entiseen FF tiimiin luottaa.

Curly Wurly
24.10.2002, 20:40:03
Oikeasti. En ymmärrä miksi Squaren ah-niin-järkevät sedät on päätyneet tällaiseen ratkaisuun. Jatko-osa? Ehei.

Tietysti kun tässä about viikko sitten pääsin pelin loppuun, niin uutiset jatkosta tuntui ihanilta. Totta kai, kun aina pelin jälkeen tulee sellainen haikea olo 'ei se voinut vielä loppua'.
Mutta nyt tuntuu että tuo vähäpukuisella Yunalla rahastaminen pilaa alkuperäisen pelin. Haikeus meni ohi parissa päivässä ja heräsin todellisuuteen.

Onko tämä sitten jotain vanhan kaavan pitkitystä, kun ff kerran siirtyy nettiin? Eikö tämä oltaisi edes voitu haudata arvokkaasti?

Jos jollakin on jotain puolustusta, odotan innolla.

Deux
25.10.2002, 12:26:11
Ääh, minua ainakin epäilyttää tuo Yunan Tomb Rider-look. Entinen olisi ollut parempi. Eikä pyssytkään mielestäni hänelle sovi. Taidetaan tätä(kin) myydä seksillä... mutta toisaalta mitäpä ei?
Ja entäpä mitä tapahtui aeoneille? Ok, en nyt ole aivan kaikkia viestejä lukenut, mutta ne mitkä luin (suurin osa) ei niitten kohtalosta sanottu mitään...

Ja miltäköhän muut sitten näyttävät? Tidus varmaan naiselta :\..
Lululle mielestäni sopii hame, toivottavasti se nyt saa edes sen pitää..

Enpä tiedä hankinko ko. peliä.. Haiskahtaa niin paljon rahastukselta eikä hahmotkaan (Yunasta päätellen) ole mennneet parempaan suuntaan..
Toivotaan nyt ainakin grafiikoiden ja ääninäyttelyn parantumista.
Enemmän olen kyllä kiinnostunut noista alkuperäisistä FF:istä ja niiden PS2 "käännöksistä"

Roakel
25.10.2002, 15:26:31
Nyt FFX-2 on julkaistu oma web sivu, tässä (http://www.playonline.com/ffx2/index.html). Sivut näyttävät olevan vähän kesken ja ne ovat japaniksi, tuo logo näyttää olevan aito.

Niera Kuuranpoika
25.10.2002, 15:31:48
Nyt on sitten kuulemma japanilaisessa pelilehdessä Famitsussa vahvistettu että logossa on siis Yuna, Rikku sekä täysin uusi naishahmo, eli se kolmas hahmo ei siis ole Lulu. Luin tuon FF Onlinen foorumeilta.
New info has arisen about some stuff. Famitsu interviewed some of the folks at Square regarding some FFX-2 stuff. First of all, that IS Rikku in the logo. Second, that's not Lulu in the logo, but some new mysterious female character. A bit of info regarding systems is that the Sphere Grid, Overdrives and Overkills are being dumped and the battle system for X-2 is a mystery.

Mysticus
26.10.2002, 12:21:20
Originally posted by Tiffany
Ja entäpä mitä tapahtui aeoneille?

Aeonithan "lakkasivat olemasta" Sinin kuollessa. Tuskin näemme niitä jatko-osassa.

Ja sitten noihin screenshotteihin. Etenkin tämä (http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20021022/ffx14.htm) kuva sai kiinnostukseni heräämään, kyseessä taitaa olla juuri yksi näistä Yevonin temppeleistä, jotka FFVIII:n tapaan lähtevät leijailemaan. Tai sitten kyseessä on jokin aivan uusi paikka. Hienon näköinen joka tapauksessa. ^^

Ja tässäkö (http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20021022/ffx01.htm) ovat sitten Yuna, Rikku ja täysin uusi hahmo? Yunan kyllä tunnistaa, mutta Rikku ei näytä lainkaan omalta itseltään. Tuo kolmas henkilö vaikuttaakin sitten taas ihan kohtalaisen kiinnostavalta. Miekkoja käsittelevää naista ei olekaan tainnut Final Fantasyissa tätä ennen näkyä?

auron_86
30.10.2002, 18:07:04
Muutin hieman threadin otsikkoa ja muutin sen kiinteäksi. Tänne siis tästä lähtien kaikki FFX-2 keskustelusta, uutisista, kuvista ja jne. Uutta threadia mietitään sitten kun peli ilmestyy.

Isthan
30.10.2002, 20:31:46
Löysinpäs tästä niinsanotun FFX - 2 trailerin. (http://www.gameforms.com/news/?570) Hyvin mielenkiintoista tavaraa, kaiken kaikkiaan. Yuna siis sittenkin saattaa käyttää aseitaan ja peli muistuttaa nyt enemmän jotain tasoloikkaa. Kaunista katseltavaa silti ja uskon, pelin uudesta ulkoasusta huolimatta, ostavani pelin.

ara
31.10.2002, 0:33:29
Eli, Square on varmistanut että FFX-2:ssa EI ole summoneita eikä sphere gridiä...:(
Taistelu systeemikin on joku aivan uusi, en nyt muista miksi ne sitä sanoivat... :eh:
Joo... En nyt muuta muista.. Tulee kyllä kovin ikävä sphere gridiä...

Ja, Mysticus, on FF:ssä ollut miekkailevia naisia... Lenna, Faris, Celes, Terra, Beatrix... (okei, FFV:ssä oli se job-systeemi, mutta kumminkin...)

Ra
2.11.2002, 9:06:46
Sen videon pätkän kun katoin huomasin, että siinä näkyy se kolmas veijari Yunan ja Rikkun lisäksi. Ja siinä näkyi selvästi kun pysäytti kuvan, että se on Lulu. Vaikkakin naama ei näkynyt kunnolla niin sen huomasi ainakin tyylistä(vaatteista jne.). Oltiin kaverin kanssa molemmat sitä mieltä.

DjCloud
2.11.2002, 12:51:39
Originally posted by Ra
Sen videon pätkän kun katoin huomasin, että siinä näkyy se kolmas veijari Yunan ja Rikkun lisäksi. Ja siinä näkyi selvästi kun pysäytti kuvan, että se on Lulu. Vaikkakin naama ei näkynyt kunnolla niin sen huomasi ainakin tyylistä(vaatteista jne.). Oltiin kaverin kanssa molemmat sitä mieltä.

Minunkin mielestä siinä videopätkässä vilahti Lulu(ainakin sillä oli samanlaiset vaatteet, niikuin Ra jo tuossa kertoi). Mutta olikohan se tidus kuka oli siinä tornin päällä Yunan & Rikkun kanssa???? tässä kyseyisessä video pätkässä.

Mysticus
2.11.2002, 14:27:09
No niin, nappasinpas pari kuvaa tuosta videosta:

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/m/y/mysticus/1036242441026.jpeg
Siinä näyttäisivät olevan ainakin Rikku ja Yuna, mutta entä tuo kolmas? Tidus? Tuo taustalla näkyvä vesipallo vaikuttaa aivan Blitzball-areenalta.

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/m/y/mysticus/1036242449310.jpeg
Tässä puolestaan ovat selvästikin Yuna, Rikku ja Lulu, ei epäilystäkään. Lulu ei näyttäisi olevan enää raskaana.

Aika mielenkiintoinen video, peli näyttäisi menevän hieman tasohyppelyn puolelle, mikä ei sinänsä ole mikään huono asia, sillä toteutus näyttää hyvältä. Eniten minua huolestuttaa tuo Yunan räiskintä, etenkin yhdistettynä tuohon vauhdikkaaseen hyppysarjaan tuossa videon lopussa. Huh. -_-

//Ai niin, ja näistä miekkailevista naisista... Olinkin aivan unohtanut Beatrixen. Tosin näitä vanhojen FF:ien naikkosia en mielelläni laske mukaan, sillä niissähän lähes jokaisesta hahmosta pystyy tekemään tappokoneen. ^^

Ceassa
3.11.2002, 14:38:26

Siinä näyttäisivät olevan ainakin Rikku ja Yuna, mutta entä tuo kolmas? Tidus?
En usko että tuo ainakaan Tidus on. Hän saattaa olla se kolmas uusi naishahmo, vaikka tuo kieltämättä näyttääkin hieman miespuoliselta henkilöltä...

Ra
3.11.2002, 14:49:49
Alkujaan kirjoittanut Ceassa

En usko että tuo ainakaan Tidus on. Hän saattaa olla se kolmas uusi naishahmo, vaikka tuo kieltämättä näyttääkin hieman miespuoliselta henkilöltä...
Niin no ainakin Yuna, Rikku ja Lulu siellä on. Mutta kuka tuo neljäs sitten on.. Se on varmaan sitten se uusi hahmo. Vai joku vanha?
Jos se on joku uusi niin minä veikkaisin, että joku Al bhedi tai vastaavaa.Toivottavasti hän on mies nimittäin minä en halua kokonaan nais-valtaista peliä.

Celeb
3.11.2002, 17:53:39
Kuten voitte Mysticuksen kuvista nähdä, oikeanpuolimmaiset hahmot:
Ylempi kuva: Miksi aina lisäätte jonkun uuden hahmon vaikka tuosta voi loogisesti ajatella, että se on Lulu. Nuo kaksi kuvaa tuli videossa malkein peräjälkeen, joten hahmot tuskin vaihtuvat siinä ajassa, ja ympäristökin on samanlainen.

Alempi kuva: No tuosta näkee jo, että se on Lulu. Lukekaa vaikka tuo ylempikin kertaalleen.

Ra
3.11.2002, 19:16:43
Kuten voitte Mysticuksen kuvista nähdä, oikeanpuolimmaiset hahmot:
Ylempi kuva: Miksi aina lisäätte jonkun uuden hahmon vaikka tuosta voi loogisesti ajatella, että se on Lulu. Nuo kaksi kuvaa tuli videossa malkein peräjälkeen, joten hahmot tuskin vaihtuvat siinä ajassa, ja ympäristökin on samanlainen.

Niin mutta siinä ylemmässä sillä on aivan erinlaiset vaatteet kuin alemmassa. Joten ei siitä millään saa Lulua.
Mutta kyllähän se voi ollakkin Lulu. Onhan kuva aika epäselvä kumminkin.

Celeb
3.11.2002, 19:27:35
Alkujaan kirjoittanut Ra

Niin mutta siinä ylemmässä sillä on aivan erinlaiset vaatteet kuin alemmassa. Joten ei siitä millään saa Lulua.
Mutta kyllähän se voi ollakkin Lulu. Onhan kuva aika epäselvä kumminkin.
Jos sinulla on vähänkin enemmän visuaalistä näkemystä tuohon asiaan, niin sitten tajuat, että tuo on varmasti Lulu.

Ceassa
7.11.2002, 10:47:01
Ylempi kuva: Miksi aina lisäätte jonkun uuden hahmon vaikka tuosta voi loogisesti ajatella, että se on Lulu.

No joo, se voisi olla Lulu, mutta en siltikään usko että se on. Hahmo muistuttaa enemmän ruumiinrakenteeltaan miestä. Mutta, kuva on kylläkin aika epäselvä... =)

sketsie
7.11.2002, 18:15:00
Jaahas minulla on tuo kuva taustakuvana kävin hakee sen tältä sivulta. (www.rpgfan.com). Onhan toi peli kyllä kiinostava mutta milloinkohan se tulee suomeen.

Mä luulen et toi oikealla oleva tyyppi on Rikku ja toi vasemman puolimmainen on Tidus. :)

Roakel
7.11.2002, 19:38:32
Tuo näyttää aika paljon lululta, mutta en silti usko sen olevan hän. Hehän ovat sanoneet että siinä tulee olemaan Rikku, Yuna ja joku uusi naispuolinen hahmo niin en usko hänen olevan lulu. Mutta en ole ollenkaan varma, voihan se hyvinkin olla.

Z-e-r-o
7.11.2002, 19:46:07
En tiedä onko tuo nyt Lulu näyttää enneminkin Kirokselta. (mikä nyt on mahdotonta)

Voisi olla uusi hahmo vaikken tuosta Yunan Pyssy-ideasta kamalasti pidäkkään.

K-chan
9.11.2002, 17:31:55
Kuvanne henkilö ei todellakaan ole Lulu tai Kiros vaan vielä yksi hahmo, jolle kukaan ei tiedä oikeaa henkilöllisyyttä. Hahmo on kuitenkin uusi ja pelin idea on kuulemma jotenkin siihen liittyvä, että Yuna yrittäisi löytää Tidusta uudelleen. Kuulemani mukaan Lulu kyllä saattaisi olla kolmas pelattava hahmo, sillä hänen paluunsa puhuttaa ympäri internetin.

Itse en tästä pelistä ole pahemmin innostunut ainakaan siinä mielessä, että Yuna muistuttaa ihan Lara Croftia! Aseet ja vaatteet ovat samanlaiset. On myös harmi, ettei kymppiä saatu loppuun vaan nyt tarina jatkuu siitä mihin se jäi..*huokaus* Täytyy se kuitenkin ostaa! Ihanaa kuitenkin etteivät FF-pelit vielä siirtyneetkään verkkoon! *lämmin hymy*

nomand
11.11.2002, 8:59:32
se on uusi hahmo lulua ei ole pelissä mukana

Voisitko selittää miksi? Viestisi voisi kyllä olla hieman pidempi. -Roakel

koska lulu on Raskaana ja lulu ei käyttäisi miekkaa vaan nukkea
ja taikoja se hahmo ei näytä edes lululta

Hello, se edit nappula löytyy tuolta viestin oikeasta ylänurkasta, se on käyttöä varten -auron_86

Viv
13.11.2002, 21:15:36
Gosh o.o Juna ( <- Non typos here ) on vaihtanut tyyliään rajusti. Naah, ja pahempaan suuntaan -_o Tai voiko niinkään sanoa? Ne rusetitkin kun olivat naurettavat =P Muttah, miu lukaisi jostain, että Yunan seurassa liikkuu kaksi muuta tytsyä, jotka varmaankin ovat nuo taustaotut tuolla. Kuulemma pelissä on enemmän actionia kun Yunaska osaa loikkia ja ammuskellakin. Final tomb raider? ;P

Kurt Zisa
16.11.2002, 11:37:07
Se taitaa olla Lulu mut mä en saa sitä näyttämää keneltäkää muulta kun Squalilta.Tai sitte se on uus tyyppi ainakin niin vähän epäilen.Ai että Lulu on raskaana(jo on aikoihon eletty).Vaatetus näyttää kyl viisaammalta kun ffx:ssä vai katoinko mä väärin kun mä katoin nopee vaa.Eli Lulu,Rikku ja Yuna on pää hahmot vai.

Roakel
16.11.2002, 12:00:43
Originally posted by darkanima
Se taitaa olla Lulu mut mä en saa sitä näyttämää keneltäkää muulta kun Squalilta.
Jos olet sattunut lukemaan sen etusivun uutisen niin pelissä tulee olemaan yksi uusi hahmo nimeltä Pine, niin en usko tuon olevan lulu. Se on varmasti se sama hahmo joka on FFX-2:sen logossa ja luulen että lulu on pelkkä sivu hahmo siinä pelissä.

Mysticus
16.11.2002, 12:03:04
Uusimmassa Pelit-lehdessä oli hieman juttua tästä jatko-osasta, ja siinä sanottiin seuraavaa:

"Besaid-saarelta käynnistyvän seikkailun aikana neito (=Yuna) saa avukseen kaksi muutakin tyttöstä, joiden nimiä ei ole paljastettu, mutta he kuulemma näkyvät pelin logossa."

Ota tästä nyt sitten selvää. Tuosta voisi siis päätellä että Rikkukaan ei ole mukana, puhumattakaan Lulusta. Mitä he sitten tekevät tuossa videossa?

Khazar
18.11.2002, 5:36:37
Hmnjaa. Vaikka hieman mietityttääkin, onko tämä tieto varmistettu, mutta löysimpä tälläisen netistä kumminkin:

Not much is known about her but she obviously and most probably must be part of Yuna's group which is in search for the spheres. The only thing we know about her is that her name is Pain, wierd name huh. In the pic you can see she has blonde hair...but in the Square Meeting Video that most have seen...she has black hair. So...we're not sure about what her hair colour is.

http://zerograph.ffextreme.com/xpic6.jpg

Ota tästä nyt sitten selvää. Tuosta voisi siis päätellä että Rikkukaan ei ole mukana, puhumattakaan Lulusta. Mitä he sitten tekevät tuossa videossa?
Tietääkseni se on varmaa, että Rikku on mukana pelissä (netistä löytää screenshotteja, joissa monessakin on Rikku)?

Celeb
18.11.2002, 6:47:55
Pelit-lehden artikkeli Final Fantasy X-2:sta saattaa olla jo muutama viikko sitten tehty. Eihän niitä materiaaleja aina jätetä viime tippaan siellä toimituksessa. Sitä paitsi olen melko varma, että hekin o vat kaikki tiedot ottaneet netistä. Pelit-lehti oli vain liian ahne.

Ja Final Fantasy X: Another Storyn katsoneena tiedän, että Rikku on mukana.

Potri
18.11.2002, 19:32:33
Ei helvetti tuota Rikkun uutta "asua". :D Eihän tässä kohta enää kehtaa ostaa kotiin tummoista peliä kun jokainen julkistettu sankari on yhä entistä rivompi. Ja kaulaliina tuollaisessa asussa? Taitaa olla Squaren pojilta mielikuvitus lopussa. Tuo ei ole enää coolia, pelkästään omituista. :P

Odotetaan kauhulla seuraavia kuvia. :D

Ra
18.11.2002, 19:37:37
Alkujaan kirjoittanut Potri
Ei helvetti tuota Rikkun uutta "asua". :D Eihän tässä kohta enää kehtaa ostaa kotiin tummoista peliä kun jokainen julkistettu sankari on yhä entistä rivompi. Ja kaulaliina tuollaisessa asussa? Taitaa olla Squaren pojilta mielikuvitus lopussa. Tuo ei ole enää coolia, pelkästään omituista. :P

Odotetaan kauhulla seuraavia kuvia. :D
Niinpä. Mitä ne squaren pojat sexillä yrittää myydä? Se pilaa finalien hyvän maineen :/. Mutta kyllähän tuo Rikku on aika sexxxxy :D. *köhkatsokaasignuaköh*
Mutta jos ne sexillä aikoo myydä niin se on tyhmää. Mutta nuohan on Rikkun valitsemat:Siinä Another Storyssahan Rikku sanoo junalle, että on hankkinut vähän uusia vaatteita.

Darruel
19.11.2002, 20:58:14
FFX-2 alkaa jo vähän tympiä. Siis onhan se varmasti hyvä peli, mutta sexiä myynninedistäjänä? Ai, ai Squaren pojat! :prkl:
Ei varmasti edes Fear Effectin tekijät kehtaisi laittaa tuollaista asua peliin. (Tarkoitan sitä Rikkun asua) Siis eihän tuollainen ole mistään kotoisin. :prkl:
Tosin, mitä minulla on valittamista? Sehän saattaa olla mielestäni jopa hyvä. Rikku nimittäin on todellakin hyvän näköinen. :D

Celeb
20.11.2002, 6:37:11
Ehm, sexi kirjoitetaan seksi, jos ette sitä vielä tienneet.

Rikkun asu oli hieman yllättävä, mutta mitäs me mahdetaan kun Rikku itse haluaa pitää tuollaisia vaatteita. Antaa olla, kyllä Rikku järkiinsä tulee ja vaihtaa vaatteensa.

Potri
20.11.2002, 10:19:42
Rikkun asu oli hieman yllättävä, mutta mitäs me mahdetaan kun Rikku itse haluaa pitää tuollaisia vaatteita. Antaa olla, kyllä Rikku järkiinsä tulee ja vaihtaa vaatteensa.
*kuiskaa Celebin korvaan*
Rikku ei ole oikea henkilö tai nainen. Hänen takanaan on vain joukko hikisiä nörttejä joilla on ihan oma kasitys siitä miten 15 vuotiaat tytöt ajattelevat.
Minä en sitten sanonut tuota.

Ja kukas poisti täältä Ra:n ja besaidin viestien välistä yden viestin. Se oli ehkä aika lyhyt ja perustelematon, mutta esitti silti yhden vielä mainitsemattoman näkemyksen asiasta. =/

\o/ -Celeb

Celeb
20.11.2002, 15:41:03
Alkujaan kirjoittanut Chax
btw, mikä on Another Story ?
Another Story on videopätkä, joka kertoo Spiran tapahtumista 2 vuotta sen jälkeen kun Sin oli tuhottu.
Videopätkä, EI pelattava peli. Final Fantasy X-2 on suurin piirtein samoihin aikoihin tapahtuva, hieman myöhemmin kai.

Darruel
20.11.2002, 20:25:25
Ostin tuossa muutama päivä sitten uusimman Pelit-lehden ja FFX-2 näytti upealta. Etenkin sen jälkeen kun on pelannut FFX:n läpi, niin tutut maisemat piristävät kummasti. Mutta kyllä se on upea peli!!! :ooh:
Jos Final Fantasy X jutut kiinnostaa niin käykää osoitteessa: www.ffx-europe.com (http://www. ffx-europe.com)
Sieltä pitäisi löytyy nyt jotain pahimpaan nälkään. Kunhan löydän uusia sivuja, niin nälkä häipyy! ;D
Käykää myös Pelit-lehden kotisivuilla!
besaid

nomand
24.11.2002, 15:52:50
uus kuva

http://www.ffinfox.de/news/FFX-2magazinscan1.jpg

Celeb
25.11.2002, 6:29:47
Uusia kuvia on taas FFX-2:sta löytynyt runsain määrin, ja kaikki löytyvät meidän kuvasektorilta.

Nämä kaksi kuvaa ovat varmasti ilmalaivan sisältä, ja tykkäsin todella paljon, kun tuossa on sivussa Story Lvl., ja Complete prosentteina. GTA:ssakin löytyi tuo ominaisuus, ja hyvä se oli ;).

http://www.fffin.com/img/ff10-2/peliruudut/ff10-2-033.jpg
http://www.fffin.com/img/ff10-2/peliruudut/ff10-2-032.jpg

Aukaiskaapa nuo kuvat samaa aikaa, ja vaihtakaa nopeasti toinen kvua esille, niin näette kuinka kartta liikkuu taustalla, Tarkoittaako tämä, että saamme suuremman alueen myös tutkittavaksi?

Huomasin jälkeenpäin kun katsoin kuvia, että tuossahan lukee "Mission". Onkohan Square tunkenut eräänlaisia "tehtäviä" peliin mukaan, hieman samaan tapaan kuin GTAVC:ssä? Näyttää vieläkin hienommalta.

I like it!

-Rixu-
26.11.2002, 10:05:32
Minusta on mukavaa, että FFX:lle on tehty virallinen jatko osa, mutta sen olisi voinut tehdä niin paljon paremmin. Ensimmäkin, Yuna + aseet on todella huonoyhdistelmä. Se rikkoo kokonaan sen mitä Yuna on. Miettikää nyt, Yuna puhuu tavalliseen yli ystävälliseen ja kunnioittavaan tapaan jollekin hahmolle ja hetken päästä tämä on tekemässä ilmahyppyjä aseet paukkuen. :confused: Yunan uusi asu kyllä hämmästytti aluksi, mutta ei se kuitenkaan mikään huono ole.
Tästä päästäänkin sitten tähän Rikkun uuteen "asuun". En nimittäin oikein pidä tuota asuna, kun se tuskin peittää mitään. Tälläinen asu on jo törkeä, tai ainakin miespuolisten pelaajien suosimista. :prkl: Kuvista päätellen naishahmojen asut vain kevenevät ja mieshahmojen asut ovat vain peittävämpiä ja peittävämpiä. Epäreilua!

Celeb
26.11.2002, 16:17:56
Te, jotka sanotte, että Yunan asu mitä luultavemmin on tyhmä, tai muuten vain liian erikoinen katseltavaksi, ette varmaankaan ole nähneet Another Storya, tai sen alkua.

Spoilaan sitä alkua sen verran, että
Rikku kehottaa Yunaa vaihtamaan vaatteitaan, ettei häntä tunnistaisi niin helposti. Mitäköhän seikkailusta tulisi, jos kaikki "fanit" olisivat koko ajan kyselemässä jotain?

Potri
26.11.2002, 16:44:53
Nämä kaksi kuvaa ovat varmasti ilmalaivan sisältä, ja tykkäsin todella paljon, kun tuossa on sivussa Story Lvl., ja Complete prosentteina. GTA:ssakin löytyi tuo ominaisuus, ja hyvä se oli ;).
Minä en tykkää tuosta. Varsinkin kun se on noin väkisin näkyvissä. En halua tietää paljonko olen pelannut ja paljonko hupia ja tarinaa on jäljellä. Juonestakin rupeaa silloin väkisin arvailemaan että kohta se loppuu. GTA:VC:ssäkään en ole vielä kertaakaan viitisinyt vilkaista sitä prosenttilukua.

Kaikki julkaistut hahmot tuntuvat olevan naisia, samoin kuin päähenkilöt. Ei kai Squarekin ole mennyt tekemään tästä jonkun GiRl Power!!11 -justkan.

Rikku kehottaa Yunaa vaihtamaan vaatteitaan, ettei häntä tunnistaisi niin helposti. Mitäköhän seikkailusta tulisi, jos kaikki "fanit" olisivat koko ajan kyselemässä jotain?
Kun joku haluaa suojautua turhalta julkisuudelta ja huomiolta hänen luulisi yleensäkkin vetävän päälleen harmaan kaavun ja mustat lasit, ei riisuituvan puolialastomaksi. Lisäksi Yunan kampaus on edelleen sama tuttu ja puvun väriteemakin entistä muisttuttava, joten se siitä coverista.

// Ja tuo ilmalaivakaan ei ole hirveän järkevän näköinen...

Ra
26.11.2002, 16:51:48
Alkujaan kirjoittanut Potri

Minä en tykkää tuosta. Varsinkin kun se on noin väkisin näkyvissä. En halua tietää paljonko olen pelannut ja paljonko hupia ja tarinaa on jäljellä. Juonestakin rupeaa silloin väkisin arvailemaan että kohta se loppuu. GTA:VC:ssäkään en ole vielä kertaakaan viitisinyt vilkaista sitä prosenttilukua.

Kaikki julkaistut hahmot tuntuvat olevan naisia, samoin kuin päähenkilöt. Ei kai Squarekin ole mennyt tekemään tästä jonkun GiRl Power!!11 -justkan.

Kun joku haluaa suojautua turhalta julkisuudelta ja huomiolta hänen luulisi yleensäkkin vetävän päälleen harmaan kaavun ja mustat lasit, ei riisuituvan puolialastomaksi. Lisäksi Yunan kampaus on edelleen sama tuttu ja puvun väriteemakin entistä muisttuttava, joten se siitä coverista.

// Ja tuo ilmalaivakaan ei ole hirveän järkevän näköinen...
Hei ne vaatteet on Rikku valinnut :).

Enkä kyllä minäkään pidä siitä, että näkyy paljon on peliä jäljellä. Eihän siinä ole mitään kivaa :(. Ei ne prosentit ole kivoja. Se pilaa innon kun tietää paljon on peliä jäljellä.

No niil on vaan kuuma niin siksi niillä on niin vähän vaatteita.

Pinchi
27.11.2002, 16:24:42
Niin niin, puhukaa te vaan siitä FFX-2 ja muutenkin FF X:stä, kun kerran PS2 omistatte *katkera*.

Anyway, kyllä minusta noilla olisi enemmän saanut kampetta olla, ja tasa-arvon nimissä vaadin Squarelta että pelin miekkoset sitten kulevat tangoissa. Mutta kun ei niin ei. Rikkusta btw sketsasin jo jotakin jokin aika sitten.

Hunter
16.12.2002, 7:47:11
Jos minulta kysytään (mitä ei kuitenkaan tehdä mutta tuonpahan mielipiteeni kuitenkin julki) niin itse ainakin ainakin pidän Yunan uusista vaatteista. Ja jos neiti joutuu pelaamaan Blitzballia niin onnistuisikohan se niinkään entisissä vaatteissa? Toki, se on vain peli, Yuna voisi nakata Seymorin hääpuvussaan(Maesterin omassa siis) järveen ja äijä tuskin uppoaisi. :eh: Pientä (kyseenalaista) realismia siis...

Ja vaikka nyt pyrinkin pitämään tietoni FFX-2.sta mahdollisimman pieninä ja vaikka Rikkun ja Yunan uudet vaatteet alunperin hiukan järkyttivätkin minua, huomaan itseasiassa odottavani pelin julkaisua täällä (kumpa Squarella tajuttaisiin edes kerran kääntää FF kunnolla PAL-formaattiin)...

-Rixu-
16.12.2002, 12:30:17
Miksi ihmeessä väitätte, että hahmojen outo vaatetus johtuu siitä kun Rikku on valinnut ne. Viimeeksi, kun tarkistin Rikku oli fiktiivinen pelihahmo joka ei päätöksiä paljon tee...
Ei siellä pelimaailmassa kannata noin paljon viettää aikaa, että todellisuus ja fiktio sekoittuu. Onhan tuokin tapa suhtautua hahmojen lievästi paljastaviin asuihin, mutta keksikää jotain parempaa.
Ihan mielenkiinnolla kyllä odotan tämän pelin (PAL) julkaisua, joka luultavasti (Squaren tuntien) on aikaisintaan 2004 jos koskaan.

ragnarök.exe
16.12.2002, 13:06:00
Eikä Rikkua saa muutenkaan kaikesta syyttää. Painella on paljastavat vaatteet eikä niitä ole Rikku valinnut, joten ei se Rikku ole syyllinen Spiran naisten tyylivalintoihin.

Hieno homma Nomura-sanilta :D

Hunter
16.12.2002, 16:36:49
Pinchi sanoi
Tasa-arvon nimissä vaadin Squarelta että pelin miekkoset sitten kulkevat tangoissa.

Sulkekaamme silmämme ja kuvitelkaamme Auron, Tidus ja Wakka tangoissa (voitte kuvitella Kimahrinkin jos nyt välttämättä haluatte) :D

Olisihan se... kiinnostavan näköistä. Mietin vain kuinka monta 'miesten puolesta' liikettä perustettaisiin...

Celeb
16.12.2002, 17:48:28
Alkujaan kirjoittanut -Rixu-
[B] Miksi ihmeessä väitätte, että hahmojen outo vaatetus johtuu siitä kun Rikku on valinnut ne. Viimeeksi, kun tarkistin Rikku oli fiktiivinen pelihahmo joka ei päätöksiä paljon tee...
Rixu ei näköjään tajunnut pikkuista vitsiäni josta kaikki alkoivat vääntämään jos jonkinlaista muuta.

Mutta miksette pidä tovereiden uusista asusteista? Oletteko liian kyynisiä uusille jutuille? Eipä nuo vaatteet mitenkään loukkaa Yunaa tai Rikkua, niin mikäs siinä ollessa.

Käykää toki tarkistamassa Potrin fan-art Lulusta FFX-2:een.

auron_86
21.12.2002, 9:44:47

Mutta miksette pidä tovereiden uusista asusteista? Oletteko liian kyynisiä uusille jutuille? Eipä nuo vaatteet mitenkään loukkaa Yunaa tai Rikkua, niin mikäs siinä ollessa.

Johtuisikohan siitä että nuo asusteet alkavat muistuttaa jo hieman länsimasiten toimintaelokuvien sankarittarien asuja. Ihmekyllä, minulla ei ole mitään sitä vastaan (ei, en ole pervo joka saa kiksoja pikseli-tyttöjen katsomisesta). Onhan tuo aika kova muutos ennen niin kilttiin tyyliin, mutta näyttää siltä että pelin juoni vaatii sitä.

En edelleenkään oikein hyväksy tätä jatko-osaa, mutta kyllä sitä innolla odotellaan. Hey, se on silti FF.

Sami E
23.12.2002, 10:14:11
Kenties hahmoille saa enemmän vaatetta päälle tietyissä ammateissa, eli hahmoluokissa (uusin uutinen (http://www.fffin.com/uutiset/?p=37)). Vaihdettavien hahmoluokkien paluu on hyvä asia, mutta olisin toivonut enempää kuin kuutta hahmoluokkaa. Johtuneeko nykyisestä polygon-aikakaudesta, että ei voida antaa parikymmentä eri ammattia niin kuin FFV:ssä tehtiin?

Tuon ATB:n paluusta en kyllä oikein pidä, vaikka sitä onkin muokattu FFX:n suuntaan. FFX:n ATB-tön dynaaminen järjestelmä oli erittäin toimiva. Toisaalta, ATB:n kaltaista järjestelmää saatetaan hyvinkin tarvita, jos viholliset liikkuvat taistelukentällä, etenkin jos niiden sijainti vaikuttaa taistelun kulkuun. Grandia 2:ssahan hahmot liikkuvat taistelukentällä vapaasti ATB-mäisen järjestelmän puitteissa, ja sen pelin taistelujärjestelmä on kenties paras missään ropessa tähän asti.

Mysticus
23.12.2002, 11:50:29
Uutisesta poimittua:

Lisäksi Tidus on ehkä pelissä
Eikös se ole melkoisen varmaa, että Tidus tulee jatko-osassa olemaan, koska pelin juonihan rakentuu juuri sen seikan ympärille, että Tidus on vankina ja Yuna lähtee häntä pelastamaan. Tidus pelattavana hahmona, en usko, mutta mukana kuitenkin. ^^

Z-e-r-o
23.12.2002, 14:04:56
Uutisesta poimittua:

Eikös se ole melkoisen varmaa, että Tidus tulee jatko-osassa olemaan, koska pelin juonihan rakentuu juuri sen seikan ympärille, että Tidus on vankina ja Yuna lähtee häntä pelastamaan. Tidus pelattavana hahmona, en usko, mutta mukana kuitenkin. ^^

Tuoko on pelin JUONI :huh: noh voi että toivottavasti eivät kämmää nyt vaan pahemman kerran ja sitäpaitsi...

Tidushan kyllä näkyy FF X:sän lopussa kun se ui sieltä vedestä

Mutta että vankina :ooh: typerää..... todellakin...

ATB on minun mielestäni ainakin hyvä asia sillä taistelut olivat jossain kohtaa liian helppoja Final Fantasy X:ssä juuri tuon vuoropohjaisen taistelsysteemin takia...

Arwie
25.12.2002, 22:40:12
En tiedä, miten luotettavaa informaatio on, enkä sitäkään tuoko tämä posti tähän ketjuun mitään uutta vai vain spammia mutta jonkinlaista tietoa pelin juonesta löytyy täältä (http://www.ffshrine.net/news/december02/6.php) ja kuva Pinesta/Painista mikä lie täältä. (http://www.ffshrine.net/news/december02/Images/3_character.jpg)

edit// ja kuva ainakin oli vanha. Sitä se väsymys teettää.
-_-

May
29.12.2002, 11:41:45
Jokainen Tomb Raiderin ykkösosaa pelannut varmaan yhdisti tämän (http://www.fffin.com/img/ff10-2/peliruudut/ff10-2-042.jpg) kuvan alussa olevaan susienteurastuskohtaukseen.
Tai ainakin minä.
Tämä oli turhaa... =)

//Ja Rikku (http://www.fffin.com/img/ff10-2/oheistaide/ff10-2-012.jpg) on teinipissis. Tuohan näyttää siltä, kun se olisi kiskonut stringit korviin.

Eidolon
29.12.2002, 12:01:11
Joo... Minä ainakin luulen että toinen on se Pine ja toinen on Rikku.
Muistaakseni Rikkulla on tuollaiset hiukset uudessa versiossa ja Pinellä tuo toinen hius tyyli *tämä ei osaa selittää* En kyllä todellakaan halua Tomb raider Yunaa... -.-

Missä osoitteessa voi nähdä 'Another Story':n?

Jubar
29.12.2002, 14:21:20
Ainakin http://www.fffin.com/img/ff10-2/peliruudut/ff10-2-082.jpg tuolla voi nähdä kuvan Tiduksesta (se on siis mukana) ja Yunasta (alkuperäisessä asussa!). Mielenkiintoista. :)

nomand
2.1.2003, 11:41:20
sain tänään japani ps2 ja kingdom hearts final mixsin suikoden 3 , Unlimited SaGan ja Xenosagan

mää katoin tänään khfm muka na tulevan ffX-2 trailerin

ja käänsin sen sanat

1- 2 years later...

2- Another story begins.

Yuna: "It began when I saw a Sphere with somebody who looked like you."

Rikku: "That's him(/her?)... right?"

3- ?The visionary Sphere was the key?

4- Yuna undertakes another quest.

5- "Sin" is destroyed & the Yevon Church has fallen

6- Machina has been absorbed by the people of Spira like a sponge soaks up water...it's everywhere.

Paine: "Do you want to get it(/him/her?) back, or not?"
Paine: "I(/we/you?)'ve always been chasing the past, but..."

7- Even in this time of Calm, there is still conflict...

?: "A Sphere that relates the truth about Spira's history is hidden in the Kilika Temple. They're trying to hide the truth, just like the [Yevon] church did before them!"

8- Meet many new faces!

9- Discover the truth about Spira!

Yuna: "With "Sin" gone and the Calm upon us, (10*) I thought the peaceful days would last forever..."

10*- What will Yuna find on her journey?

Yuna: "My body... It's shivering."
Yuna: "The Eternal Calm... I felt like it was crumbling apart from beneath us..."

Rikku: "Ah!"
Rikku: "That Sphere with him... Wasn't it recorded here?"

ps. mää osaan japania kun mun perhe on asunut japanissa 15v
ja se on mun pääkieleni mutta mää osaan myös kirjoittaa suomeksi mää oon 21v

Kreifi
6.1.2003, 6:29:19
Enpäs ole tähänkään keskusteluun paljon osallistunut (olisiko pitänyt?). Paljon olette keskustelleet, enkä millään jaksanut jokaista viestiä lukea läpi. Tässä nyt kuitenkin omia mietteitäni.

Peli vaikuttaa lupaavalta ja monet uudistukset ja muutkin asiat vaikuttavat erittäin mielenkiintoisilta. Käytännössähän ne voivat osoittautua joksikin muuksi, mutta ainakin kaiken tämän infon perusteella olen innoissani ja odotan peliä malttamattomasti.

Jotkut ovat puhuneet rahastuksesta ja jatko-osan typeryydestä. Rahastukseen voin sanoa, että jos peli on hyvä ja laadukkaasti tehty, siihen panostaen, niin miksi kummassa se on rahastusta? Minun silmissäni peli vaikuttaa toistaiseksi laadukkaalta ja haluan maksaa, jotta saan sen. Sittenhän se on rahastusta jos se on silmät kiinni väsätty rääpäle, mutta ei tuo todellakaan siltä vaikuta.

Jatko-osat eivät ole FF tyyliä sitten lainkaan ja on pakko myöntää, että aluksi ajatus kuulosti mielenkiintoiselta, mutta kovin kummalliselta ja hassulta. Nyt ideaan on jo hiukan tottunut, eikä se minusta kuulosta lainkaan pahalta. Jos juoni ja muut asiat on kunnossa, niin kyllähän sitä jaksaa samassa maailmassa (osittain) samoilla hahmoilla seikkailla.

Ei, toistaiseksi ei ole yhtäkään pahaa sanaa sanottavana. Eniten kuitenkin pelottaa musiikillinen puoli. Jos siihen ei ole jaksettu panostaa tarpeeksi (otettu edellisestä osasta musiikkeja suoraan) tunnelma on varmasti hiukan maissa. Jaksan kuitenkin uskoa, että kyseessä on loistava peli, kuten oli FFX. Samaa tasoa odotan, jos saamme parempaa, niin se on positiivinen yllätys, jos huonompaa, tulen pettymään.

Hassua miten minulla oli ongelmia adjektiivien kanssa(?). Pistetään nukkumattomuuden keltaiseen piikkiin.

The Pro
8.1.2003, 11:59:24
Ite ainaki ootan innolla tota FFX- 2:sta... X oli hieman suoraviivainen ja hahmot (paitsi Auron) oli melko latteita (en meinaa ulkonäöltä)... Ainaki toi uus hahmo (Pain) on melko mielenkiintoinen (naispuolinen hahmo jolla kerranki joku kunnollinen ase, tässä tapaukses miekka) ja onhan se ihan kauniskin

auron_86
8.1.2003, 18:31:00
Hmm... Square näyttää todella alkavan panostaa tähän FFX-2:een. Tietoa tipahtelee mieltei joka viikko aina hieman. Täytyy sanoa rehellisesti että aluksi epäilin, mutta nyt alan jo pitää ajatuksesta. Turha tuomita sitä koska edes demoa ei vielä ole julkaistu. Tuomitaan sitten kun peli on valmis.

Minua on kuitenkin jäänyt vaivaamaan eräs pikkuinen asia. Onko peli siis sellainen että siinä valitaan eräänlainen "seikkailu" ja sitten pelataan se, valitaan uusi seikkailu jne. Jos näin on niin olen hiukan pettynyt. Olen tottunut peleihin jossa seikkaillaan omaan tahtiin eikä valita vain tiettyä seikkailua ja tehdä sitä. Minusta ajatus ainakin kuulostaa jokseenkin typerältä.

Kosmetiikkamies
9.1.2003, 9:40:41

Minua on kuitenkin jäänyt vaivaamaan eräs pikkuinen asia. Onko peli siis sellainen että siinä valitaan eräänlainen "seikkailu" ja sitten pelataan se, valitaan uusi seikkailu jne. Jos näin on niin olen hiukan pettynyt. Olen tottunut peleihin jossa seikkaillaan omaan tahtiin eikä valita vain tiettyä seikkailua ja tehdä sitä. Minusta ajatus ainakin kuulostaa jokseenkin typerältä.

Siin on sellanen Active Link- systeemi (melko samanlainen ku se kartta joka oli X:s siin lentoalukses) josta voi valita paikan ja niitä aukeilee pelin edetessä (koska se punoo juonta yhteen) joten se on vapaampi ku X... Sitä on verrattu Seiskaan (siis ei siihen lehteen) vapaudessaan...

Cid Highwind
20.1.2003, 12:18:14
En ainakaan löytäny tällästä kyssää joten kysyn:

Millon kyseinen ffx-2 ilmestyy??

oon kuullu huhuja että maaliskussaa, mutta pitääkö se paikkaansa?

Jubar
20.1.2003, 14:14:46
Alkujaan kirjoittanut Cid Highwind
En ainakaan löytäny tällästä kyssää joten kysyn:

Millon kyseinen ffx-2 ilmestyy??

oon kuullu huhuja että maaliskussaa, mutta pitääkö se paikkaansa? Ilmestyy Japanissa 13. maaliskuuta. Euroversion julkaisupäivistä ei vielä ole tietoa, mutta veikkaisin että joskus loppukesästä. :)

ash
21.1.2003, 20:20:20
Originally posted by Juno
Ilmestyy Japanissa 13. maaliskuuta. Euroversion julkaisupäivistä ei vielä ole tietoa, mutta veikkaisin että joskus loppukesästä. :)

Enpä usko, että tänä vuonna sitä vielä täällä nähdään, kun Jenkeissäkin peli ilmestyy vasta ensi talvena. Euroversion ilmestyy näin ollen aikaisintaan keväällä 2004, jos silloinkaan.

Chappu
23.1.2003, 15:08:13
Itse uskon myös sen tulevan joskus 2004, koska Japanissa peli siis ilmestyy Maaliskuussa! Eurooppaan ne on usein tullut vasta vuoden päästä Japanin julkaisusta. :eh:
Toivon toki sen tulevan jo kesällä!
Odotan innolla sen tuloa joka tapauksessa.

Eikö pelissä ole mitään Aeoneita tai mitään Summon taikojen tapaisia tietääkö kukaan??

Jubar
23.1.2003, 16:55:15
Alkujaan kirjoittanut ash
Enpä usko, että tänä vuonna sitä vielä täällä nähdään, kun Jenkeissäkin peli ilmestyy vasta ensi talvena. Euroversion ilmestyy näin ollen aikaisintaan keväällä 2004, jos silloinkaan. Pikku arviointivirhe ^^;;

Aika kauan muuten vielä. :(

Curly Wurly
26.1.2003, 10:36:52
Originally posted by ash

Enpä usko, että tänä vuonna sitä vielä täällä nähdään, kun Jenkeissäkin peli ilmestyy vasta ensi talvena. Euroversion ilmestyy näin ollen aikaisintaan keväällä 2004, jos silloinkaan.

Niin, no tota. Toisaalta, Squarehan on ilmoittanut haluavansa pelin mahd.pian markkinoille, jonka vuoksi se ilmestyy Japanissakin näin pian. Voipi olla mahdollista, että ne nyt pyrkii kiirehtimään sen julkaisua myös täällä =) toivossa on hyvä elää.

ash
30.1.2003, 19:59:34
Taas olisi mahdollisuus nähdä uusi pätkä FFX-2:sta. Lue kuitenkin viesti loppuun, ennen kuin menet katsomaan sitä. Vastuuntuntoisena henkilönä haluan sanoa nimittäin muutamia varoituksen sanoja, joten tee itsellesi palvelus ja lue loppuun...

http://www.ffx2.com/movies.php
Ja tuolta valitaan Movie 3

Itselläni tuo ei suostunut toimimaan, vaikka kuinka yritin. Sivustolta löytyi kuitenkin myös screenshotseissa kuvia tuosta videopätkästä, ja kyllähän nekin minulle riittivät.

Mainittakoon kuitenkin, että osa kuvista voi olla hieman spoilaavia, kuten myös videokin (jota en siis nähnyt). Itse muodostin jo aika vahvat mielikuvat siitä, minkälaisen lopun peli saa ainoastaan parin kuvan perusteella. Kyseessä tosin ovat vain omat spekulaationi, joten niistä ei välttämättä kannata ottaa paineita. Toisaalta näin jälkikäteen toivon, etten olisi kuvia katsonut.

Ne, jotka odottavat peliä kuin kuuta nousevaa, ja haluavat pitää tietonsa minimissä, niin älkää ihmeessä katsoko tuota spoilerin sisältöä. Tosin omia tulkintojani lähinnä tuon siinä ilmi, mutta löytyy tuolta kätköistä jotain muutakin, joka saattaa mielen pahoittaa.

Sivustolta löytyy galleriasta nro 7 kuva, jossa Yuna itkee jälleen kerran Tiduksen käsivarsilla ja tunnelma on niin haikea, että tuntui kuin olisin katsonut FFX:n loppua.

Kenties FFX-2 kiertääkin vain jonkinlaisen kehän ympäri saaden samankaltaisen lopun kuin FFX . Yuna ei siis saisi vieläkään Tidustansa, nyyh. Joo, no leikki sikseen.

Tosin tuo aivan viimeinen kuva antaa viitteitä myös siitä, että loppu voi olla myös hieman toisenlainenkin... tiedä häntä.

Kukin tehköön itse omat valintansa katsovatko pätkän vai eivät. Uteliaisuuden voimaa ei kuitenkaan kannata aliarvioida. Minulla se valitettavasti vei voiton, kun menin katsomaan niitä kuvia. Huomioikaa sana valitettavasti. Rispektit sinulle, joka luit loppuun.

Griever
31.1.2003, 14:36:06
Argh, mua on häirinny jo pitkään keneltä amerikkalaiselta näyttelijältä tuo Paine näyttää. Erityisesti tässä (http://www.ffx2.com/images/artwork/big/11.jpg) kuvassa... Kun siis katsoo silmiä, suuta ja kasvojen muotoa. Ei niinkään hiuksia tai muuta kroppaa.

EDIT: Hahaa, nyt sitten vihdoin ja viimein muistin. Ja näyttelijähän olikin suomalainen (nimeä en tosin muista). Esiintyi siinä televisio-ohjelmassa joka kertoo radioaseman pyörittämisestä, sekä apulannan "Odotus"-musiikkivideossa.

Jubar
31.1.2003, 15:23:09
http://www.ffx2.com/images/screenshots/6/big/76.jpg
Järkyttävä puku.

http://www.ffx2.com/images/screenshots/6/big/67.jpg
Kuin myös.

http://www.ffx2.com/images/screenshots/6/big/59.jpg
Tämähän on ihan ok.

http://www.ffx2.com/images/screenshots/7/big/25.jpg
Tuo puku onkin sitten todella tyylikäs. Missähän vaiheessa se Yuna sitten laulaa? Odotamme kauhulla ääninäyttelyn tasoa siinä kohtauksessa. =/ Se pelin tunnuslaulujen esittäjä kuulemma hoitaa motion-capturoinnin myös tanssikohtauksessa. Varmasti hienoa katseltavaa =D

Kreifi
4.2.2003, 6:33:44
Katselinpa tuossa jälleen kuvia pelistä ja mieleeni tulvahti ajatus: "Onko tämä peli trendikäs?"

Ei voi välttää mielikuvaa ubertrendikkäästä pelistä. Se on cool, se on sexy, se on hot, se on menoa ja meininkiä täynnä. Voiko se olla enää muuta kuin trendikäs?

Älkää ottako sanaa trendikäs mitenkään negatiivisesti, sillä mitään sellaista en tarkoita.

Hiukan alkoi jo häiritsemään, että kaikki hahmot olivat uberkyylin näköisiä ja tytöt vähissä vaatteissa. Voisiko tästä tulla vanhojen, laatutietoisten pelaajien keskuudessa todellinen haitta? Vai parantaisiko tämä vain sarjan tasoa?

Turhia kysymyksiä, josta seuraa turhaa spekulointia, mutta tällaisia kummia ajatuksia peli minussa herätti.

Edelleen minulla on tunne, että tästä on tulossa todella hyvä peli, mutta hiukan pelottaa (sarjan kannattajana), että moni jättää pelin tästä (ja monesta muusta syystä) hyllyyn. Tulevaisuudessa tämä tietenkin vaikuttaa Squaren julkaisupolitiikkaan Euroopassa. Eurooppa on nyt jo muutenkin sellainen alue, että monet erittäin mielenkiintoiset ja jopa loistavat pelit jäävät täällä julkaisematta. Huonot myyntiluvut (sanotaanko, että ei hyvät myyntiluvut) eivät varmasti kannusta julkaisemaan mitään FFT:n tyylistä.

Leviathan
4.2.2003, 7:00:00
Löysin googlen avulla osoitteen http://www.ffx2.com

Ja tässä taistelu systeemistä tietoa.

Battle System
A lot of popular things from FFX have indeed been removed this time around. Although many people may be irritated by the changes at first, they're likely for the better.

Overdrives are gone.
Overkill is gone.
The Sphere Grid is gone.
Aeons, obviously, are also gone.

Instead of the CTB based battle system, Squaresoft will be taking FFX-2 back to ATB (Active Time Battle). However, although the bars must still fill up before each character can take action, the battles are much more fast paced. Also, interestingly enough, the artificial intelligence of your foes will be much greater; instead of attacking your party and returning to their starting position, they may very well move to a new spot on the battle field (this will also be the case with your party). Plus, in addition to this new feature, your party will be able to communicate/talk with their opposing foes during battle. But alas, unfortunately, the significance of this has yet to be determined.

Jobs
To stir things up a bit, each character will be able to switch back and forth between jobs during battle. Not only will this change the skills they have available, but each character will also have a new/unique outfit that they change into for each corresponding job. This is made possible through the use of "dress-spheres."

By default, Yuna will be a Gunner, Rikku will be a thief, and Paine will be a Warrior. However, as of now, each character will be able rotate between eight different jobs. They consist of:

White Mage.
Black Mage.
Warrior.
Gunner.
Thief.
Dancer.
Dark Knight.
Gambler.

Additions to the Field Map
Taken from the action-game-point-of-view, Yuna and company can now perform the following actions when on the field map:

Climb.
Jump.
Run.

Ja tuossa linkissä trailereita.

Toivottavasti kukaan ei ole vielä näitä ilmoittanut, en jaksanut koko ketjua lukea.

Amaterasu
4.2.2003, 7:07:42
Painehan se siellä takana seisoo (julisteessa).Semmosta huhua on liikkeellä,etää Paine olisi Auronin tytär?Totta vai ei?Sen kai saa päättää itse.
Rikku on ihan sievä...mutta ehkä hame voisi olla hiukan pidempi.
Yuna on kokenut raa'an muutoksen,mutta pidän sen uudestakin tyylistä.
Ja onhan niillä se dress up sphere ;)....onko joku nähnyt sen videon jossa Yuna laulaa?Se on jo jotain...en jaksa odottaa

Banjo_Bill
5.2.2003, 9:02:18
Nyt pitää vain pistää sormet, sieraimet, silmät, pakarat ja varpaat ristiin, että tämän mahdolliseen Eurooppa julkaisuun jätetään mahdollisuus pelata alkuperäisillä Japsi-äänillä.

Lähetin jo Squarelle FFX:n johdosta hieman "palautetta", mutta tuskimpa sitäkään kukaan luki.

Kreifi
5.2.2003, 11:03:08
Originally posted by Banjo_Bill
Nyt pitää vain pistää sormet, sieraimet, silmät, pakarat ja varpaat ristiin, että tämän mahdolliseen Eurooppa julkaisuun jätetään mahdollisuus pelata alkuperäisillä Japsi-äänillä.Tuo olisi kyllä loistavaa, mutta se olisi pitänyt toteuttaa jo X:ssä (tosin sitten Seymorin ääni olisi ollut toinen).

Mistä tällainen idea on muuten tullut? Kuulostaa kyllä sen verran uskomattomalta, että vaikeahan sitä on uskoa. Ei se varmaan iso juttu olisi jättää mahdollisuutta pelata alkuperäisellä kielellä, mutta kuitenkin.

Kosmetiikkamies
5.2.2003, 11:56:21
Toi FFX-2 näyttää hienolta verrattuna X:ään... Hahmojen piirteet paljon "pehmeämpiä"/pyöreämpiä (en meinaa et ylipainoisia vaan ei oo sellasia kuutionaamoja niinku Yunal X:s)...

Ja toi Pain on muuten melko samanlainen kuin Auron...
Ja huomasin et tol Nujil ja Auronil on melkonen yhdennäkösyys, ainaki siin toises traileris, missä Nuji muuten vilahtaa...

Mysticus
9.2.2003, 12:51:04
Katsokaapa tämän (http://www.ffx2.com/gallery5.php) sivun viimeisiä kuvia. SPOILEREITA!
Yunalla on yllään hänet normaalit vaatteensa, ja Tidus näyttäisi yrittävän pelastaa häntä jostain.
Teorioita? Kuvat ovat luultavasti jostain trailerista, ainakin tuon viimeisen "Coming in March 2003" -kuvan perusteella.

ash
9.2.2003, 20:00:31
Katsokaapa tämän (http://www.ffx2.com/gallery5.php) sivun viimeisiä kuvia. SPOILEREITA!
Yunalla on yllään hänet normaalit vaatteensa, ja Tidus näyttäisi yrittävän pelastaa häntä jostain.
Teorioita? Kuvat ovat luultavasti jostain trailerista, ainakin tuon viimeisen "Coming in March 2003" -kuvan perusteella.

Nyt tuolla ainakin itselläni näkyi Movie 3, joka paljastaa mitä noiden kuvien jälkeen, jossa Tidus ja Yuna juoksevat, tapahtuu.

Seuraavassa jälleen melkoisen spoilaavaa tavaraa.

Aivan trailerin lopussa näkyi, kun Tidus ja Yuna makasivat liikkumattomana maassa, niiden kivääreillä varustettujen tyyppien ammuttua heitä päin. Mutta eihän Yuna&Tidus voi kuolla, eihän?

Olen muuten kuullut huhua, että FFX-2 jäisi lopultaan avoimeksi, aivan kuten FFX, ja jos peli olisi suuri menestys, niin Squarelta voisi ilmestyä vielä FFX-3. Huhuthan kuitenkin ovat joskus täysin perättömiä, mutta ei sitä toisaalta koskaan tiedä.

Tuossa uusimmassa trailerissa oleva Yunan laulukohtaus näyttää todellakin erittäin tyylikkäältä. Se laulaa siinä sitä toista tunnusbiisiä nimeltään "Real Emotion". Tämä biisi alkoi kuulostaa parin ensimmäisen kerran jälkeen oikein hyvältä, vaikka se onkin sellaista hieman Gimmel-tyyppistä poppia. Kuinkahan paljon musiikin todellista laatua onkaan mielessäni vääristämässä se seikka, että se soi suuresti odottamani pelin trailerin taustalla? Kenties melko paljon.

Seyana
10.2.2003, 16:10:32
Nyt ollaan näköjään ottamassa takaisin klassikoista tuttuja job-systeemeitä, ja tämä järjestely saattaisi olla varsin toimiva. Ja mahdollisuus vihollisten kanssa kommunikointiin kuullostaa hyvältä. Ääh, alan jo todella odottaa tätä peliä. Infoa luultavasti tulee maaliskuussa roppakaupalla, kun peli saadaa tuolla Jaappanin maalla kauppoihin, mutta se tulee tänne liian myöhään.

Jos peli tulee myös japaniksi puhuttuna markkinoille, niin mielestäni pitäisi olla mahdollisuus myös englanniksi puhuttuun dialogiin sinä samalla, sillä itse laitan tekstit pois, kun ne on vain tiellä. Toivottavasti Square on oppinut kympin äänissä tekemistään virheistä ja osaisi nyt tarjota taitavaa näyttelyä myös Yunan osalta.

Nuji ja Auron ovat samannäköiset, ja aluksi luulin heitä samaksi henkilöksi nopealla vilkaisulla. Paine taas on Lulun näköinen.

Kaikenkaikkiaan saadaan näköjään pelattavaksi sitten sadan vuoden päästä varsin hyvältä vaikuttava peli.

fatfree
25.2.2003, 16:52:02
en oikeen tiedä mitä tuosta pitäisi sanoa, voihan olla että toi on vaan piloillaan tehty tai muuten vaan, MUTTA jos se kiltti-tyttö-Yuna on tommoseksi muuttunut niin voevoe.:ooh:
Minkäköhänlainen peli siitäkin tulee jos päähenkilö on tollainen???
Silloinhan siitä meni maku!::p:

Jubar
25.2.2003, 19:34:36
Alkujaan kirjoittanut fatfree
en oikeen tiedä mitä tuosta pitäisi sanoa, voihan olla että toi on vaan piloillaan tehty tai muuten vaan, MUTTA jos se kiltti-tyttö-Yuna on tommoseksi muuttunut niin voevoe.:ooh:
Minkäköhänlainen peli siitäkin tulee jos päähenkilö on tollainen???
Silloinhan siitä meni maku!::p: Sitä ei ole piloillaan tehty. Peli on jo tekeillä ja julkaistaan pian Japanissa.

Tuskin päähenkilön uusi tyyli niin ratkaisevasti vaikuttaa lopputulokseen.

Potri
25.2.2003, 21:26:39
Tuo uusi video näyttää kyllä lupaavalta. Tuokaa hemmetissä nuo effektit meidänkin olohuoneisiin vielä tällä vuosisadalla!!! :ooh: Tanssikohtaus ja muut valmisrenteroidut videot ovat nyt mainitsemattakin hienoja. Vihdoinkin henkilöillä näyttää olevan taisteluissa kunnon reaaliaikaiset varjot. Toivottavasti ne sitten ovat myös joka tappelussa. Kenttänäkymässä näytti olevan edelleen pelkkä musta pläntti.

Kovin vakavasti peliä ei voi tosin ottaa johtuen suorasta jatko-osasta ja esiintyvästä meiningistä. Tuo poppikappale sopii kyllä kuin nakuutettu (vihdoinkin erillainen teemalaulu).

Hyvä että palloverkko päätettiin heittää pois. Se ei aiheuttanutkaan muuta kuin turhanpäiväistä pähkäilyä ja tylsää joka taistelun jälkeistä siirtelyä. Ei toista CTB:täkään olisi jaksanut. Vanha kunnon ATB tuo taisteluihin eloa. Ainoastaan tuo overdriveistä eroon hankkiutuminen ihmetyttää, sillä ainahan FF:issä on ollut kutosesta lähtien jonkinlaiset ääri-iskut. Voisi melkein arvailla että ne vain tulevat uudestaan eri muodossa ja toisella nimellä.

Videossa näkykin tuota taistelukentällä liikkumista. Toivottavasti sitä harrastetaan sitten jatkuvasti, sillä itse ainakin haluaisin vihdoinkin tuon tapaisia uudistuksia läpikuluneeseen taistelujärjestelmään. Combo hyökkäykset ovat sitten vielä suurempi ilo. Toivottavasti Square pitää vihdoinkin lupauksensa. Satunnaistappeluistakin olisi edelleenkin ilo päästä näin kymmenen osan jälkeen.

Mutta kyllä taas harmittaa jos sitä pitää odottaa jälleen yli vuosi jos peli on kerran Japanissakin jo muutaman kuukauden sisällä. Kyllähän ne mustat palkit, käännöksen ja uudellen duppaukset saisi aikaan muutamassa kuukaudessa jos tarve olisi. Mutta ei tietenkään kun Squaresta on kyse. Mistä tuo huhu alkuperäisten puheiden säilyttämisestä on tullut? Olisikin niin. Saattaisi jopa säästyä ulimääräiseltä odottelulta ja tyhmiltä ääninäytteliöiltä.

ash
27.2.2003, 10:05:08
http://www.filefront.com/?filepath=/ffx2s/movies/6.mpg
(Valitkaa "Download it directly from our servers")

Käykääpäs huviksenne tuolla katsomassa uusin FFX-2 traileri. Mitkään adjektiivit eivät riitä kuvailemaan sitä, se täytyy itse nähdä... sykähdyttävä kokemus kerta kaikkiaan, sanottakoon kuitenkin se.

Modeemikäyttäjien ei liene kannata vaivautua. Tyytykää vain muiden hehkutukseen.

Tuolta sivulta löytyy myös Koda Kumin musiikkivideo biisistä "Real Emotion", joka luonnollisesti sisältää pätkiä FFX-2:sta.

Kosmetiikkamies
6.3.2003, 10:51:40
Jaa että Ren on päässyt FFX-2:seen :)
Pikku juttu vaik onki nainen :D
Himputti ku ei Square oo ees varmistanu Euroopan julkasua...
Mut kai se joskus 2004 tulee...

auron_86
6.3.2003, 12:29:05
Todella upeaa. Aluksi olin todella epäileväinen, mutta kun sain laajakaistan ja pääsin imuttamaan noita trailereita mieleni muuttui. Pelistä voi saada vaikka mitä irti.

Sääli että SG heitettiin pois. Minä pidin siitä paljon enemmän kuin perinteisestä kehitys-systeemistä. Sääli että myös OD hyökkäykset on lempattu, mutta mukana on varmasti jonkinlainen "Limit Break" (ainakin toivottavasti). Sitten mukavaa taas saada tälläinen FFT tyylinen job-systeemi takaisin. Mukavaa vaihtelua ainakin.

Jostain (olisikohan ollut Pelit lehti) muuten kuulin että FFX-2 julkaistaan jenkkilässä marraskuussa. Näin ollen siis ei päästä tästä pelistä nauttimaan euroopassa ainakaan tänä vuonna, ja ehkä ei ollenkaan. Ettei nyt Square anna tätä vain jenkeille (ja japanilaisille) sen takia kun FFO (Origins) sattuu ilmestymään täällä ennen tuota kaikkien rakastamaa suurvaltaa. Minä kyllä hommaan siinä tapauksessa mod-piirin, ja niin varmaan moni muukin. No, täytynee tyytyä noihin trailereihin...

Jubar
6.3.2003, 14:48:02
Näin uutisen pelin uudesta henkilöstä, Renistä, FFFinin etusivulla. Luulin, että kyseessä oli joku ylläpitäjien sisäpiirivitsi, mutta ei - herran jumala, uuden henkilön nimi todella on Ren! :D Kivat Squaren pojille, nyt kaikki uudet FFFiniläiset yhdistävät Renin nimimerkin automaattisesti FFX-2:n vähäpukeiseen tyttöseen.

Onnittelut Renille. Ei voi muuta sanoa.

Jubar
8.3.2003, 18:37:40
Tuonne FFX-2-sivulle on tullut paljon uutta tietoa ja tavaraa. Kannattaa katsastaa erityisesti kaksi pelistä tehtyä mainosta, näyttävät erittäin lupaavilta. :)

On selvinnyt, että Renin nimi tulee olemaan Lenne ainakin englanninkielisessä versiossa. Nyt voimme huokaista helpotuksesta :D

http://www.ffx2.com/news/images/030703/1.jpg
Kukahan ihme tuo hahmo oikein on kun näyttää noin paljon Tidukselta? Tuli heti mieleen joku Tiddun kaksoisolento :P Lennelle ja hänellä näyttää olevan jonkinasteista säpinää.

Mysticus
9.3.2003, 11:37:59
Tuo voisi hyvinkin olla Tidus, kun ajattelee että hän on nyt sen kaksi vuotta vanhempi kuin FFX:ssä. Mutta miksi hän esimerkiksi tässä (http://www.ffx2.com/images/screenshots/7/big/36.jpg) kuvassa näyttää kuitenkin täysin erilaiselta kuin tuossa lehtiskannauksessa? Tiedä häntä.

Kenties Tiduskin on vaihtanut vaatekertaansa hieman uudempaan, kuten muutkin pelin hahmot ovat tehneet. Noita kuvia, joissa Tidus vielä näyttää nuoremmalta löytyy siis mm. tämän (http://www.ffx2.com/gallery5.php) sivuston loppupuolelta, ja noissa kuvissa myös Yunalla on vielä yllään vanhat tutut vaatteensa. Ehkä jokin takauma, tulevaisuuden näkymä, tai kohtaus pelin loppupuolelta?

Arwie
10.3.2003, 16:17:34
En jaksa alkaa quotailemaan, mutta tuohon Mysticuksen spoiler-tageihin laittamasta jutusta sen verran, että en kykene
uskomaan Squaren laittavan trailereihin vielä loppupuolen
jännittäviä kuvia vielä tässä vaiheessa, joten taivun teoriaan, jossa Yuna & Tidus-pakokohtaus olisikin jonkinlainen uni, takauma tai tulevaisuuden näkymä.

Uusi hahmo Ren/Lenne vaikuttaa todella kiinnostavalta. Jostain kumman syystä jopa kiinnostavammalta kuin Pine. Olen utelias näkemään, miten hän ja Tidus liittyvät toisiinsa.

Muutamia kiinnostavia kuvia taasen.

Dark Bahamut (http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/l/a/lauraknuuti/1047306755112.bmp) on mukana kuvioissa. Kuvittelin kaikkien aenoiden kuolleen, mutta tiedä
häntä tästäkin.

ffx2.comiin voi aina luottaa.

Täältä (http://www.ffx2.com/images/screenshots/10/big/48.jpg) löytyy taas uusi puku, johon liittyy nähtävästi myös maskotti. Tyyli on henkilökohtainen suosikkini Yunan ja Lennen sinisen discopuvun lisäksi.

Yunan (http://www.ffx2.com/images/screenshots/10/big/51.jpg) ja Rikkun (http://www.ffx2.com/images/screenshots/10/big/52.jpg) vastaavat.

Kosmetiikkamies
12.3.2003, 10:37:50
Ootsä varma et se on Dark Bahamut?? Aattelin vaan ku se Bahamut oli melko musta et jos ne on vaan muuttanu sen sävyä tummansinisempään suuntaan... Tosiaan se Aeon juttu ihmetyttää, nehän kaikki kuoli... Mut Squarehan on hassu pelintekijä...

-Aeon-
12.3.2003, 14:26:19
Eikös se taustalla oleva häiskä olekin se uus, Paine sen nimi taisi olla... Siltä se ainakin näyttää... Lulu se ei missään nimessä voi olla, koska samat vaatteet sillä on kuin ennenkin, ja kaiken lisäks: Miks Lulu ja Wakka vaeltelis jossain kuikassa erikseen, kun kerta naimisissa ovat? Niin että siinäpä mielipiteeni...

Tv: Aeon

Ps. Olen muuten uusi täällä ;)
-

mega fantasy
13.3.2003, 15:46:07
Joo hieno kuva ja minusta siellä taustalla on oikealla Rikku ja vasemmalla Ren(varma en tietenkään ole). Toivotaan että se peli tulee pikimiten kauppoihin et päästään sitten pelaamaan ja katsomaan ketkä siellä verhon takana luuraa :D

Roakel
13.3.2003, 15:57:47
Originally posted by mega fantasy
Joo hieno kuva ja minusta siellä taustalla on oikealla Rikku ja vasemmalla Ren(varma en tietenkään ole). Toivotaan että se peli tulee pikimiten kauppoihin et päästään sitten pelaamaan ja katsomaan ketkä siellä verhon takana luuraa :D

Onhan se jo päivänselvä ketkä siellä hämärässä ovat, Paine vasemmalla ja Rikku oikealla. Renillä on pidemmät hiukset ja voi sen muutenkin vartalon perusteella hahmoittaa.

nomand
19.3.2003, 8:30:33
toi tiduksen näköinen on shuin shuin on zanarkandista
shuin halusi käyttää vengunia tuhotakseen spiran

Lenne on laulaja sekä voimakas summoneri zanarkandista
1000vuoden takaa

Lenne ja shuin olivat rakastavaisia machina sodan aikana

aeonit ovat tässä pelissä bosseja

tietoni perustuu siihen kun pelailen sitä kotona jippiii

Spoiler-laatikon sisältö saattaa laimentaa peli-iloa, lukeminen omalla vastuulla. -Arwen

Kosmetiikkamies
19.3.2003, 10:22:24
Originally posted by nomand
toi tiduksen näköinen on shuin shuin on zanarkandista
shuin halusi käyttää vengunia tuhotakseen spiran

Lenne on laulaja sekä voimakas summoneri zanarkandista
1000vuoden takaa

Lenne ja shuin olivat rakastavaisia machina sodan aikana

aeonit ovat tässä pelissä bosseja

tietoni perustuu siihen kun pelailen sitä kotona jippiii

Spoiler-laatikon sisältö saattaa laimentaa peli-iloa, lukeminen omalla vastuulla. -Arwen

Jaa että Shuin Shuin?? Eli siis Lenne on samasta ajasta Tiduksen kanssa??? Mites ne Aenoit on takas tullu??? Ja miks ne on taas pahoja :huh: mine olla ihen sekasin :huh:

Melko moni ihminen on sulle kateellinen... Minä mukaanlukien...

Tidus
20.3.2003, 11:01:04
UPS lähetti just toi duunipaikalle pelin, ei malta oottaa että pääsee kotiin vääntää. NCSX pisti mukaan Yuna-keychainin koska saivat peliä vasta maanantaina.

http://www.people.cornell.edu/pages/jgt8/ffx2/index.html

Onneks sama jengi joka käänsi aikoinaan ton FFX tekee käännöksen myös tähän peliin, edellinen käännös oli loistava. Tänä iltana pitäs ilmestyä eka gameplay updatet. Gamefaqs boardeilla joku oli jo kerennyt käännöstä tehdä jotta pääsee heti alkuun.

Äkkiä himppeen...

Roakel
20.3.2003, 15:49:57
Originally posted by nomand
Tidus nauti pelistäs mää vedin sen läpi eilen alottelin uuden pelin tänään kun siinä on kaksi loppua

Laittaisit edes spoiler merkit jos on vähänkin paljastavaa, tuollaiset viestit voitte vaikkapa lähettää PM:llä toisillenne.

TheGrott
24.3.2003, 19:05:18
Kun ensimmäisen kerran pelasin X:sää niin ajattelin että mitä ihmettä onko tää video? häh? täh?
Niin jos FFX-2 on kauniimpi kuin X niin loistava kerrassaan Mahtava!!!

-Aeon-
5.4.2003, 15:53:05
Minusta ffx grafiikka oli sinänsä aika huonoa...Välillä kuvalaatu parantui huomattavasti, suorastaan niin paljon, ettei hahmot näyttäneet samoilta. Usein se taas oli kohtalaista. Ainakin kerran kuvalaatu parantui samassa viedossa ja hui mitkä erot! Tyypeillä liikkuivat hiukset ja kaíkki pienet yksityiskohdat otettiin huomioon. Että silleen...;)

Ceassa
12.4.2003, 15:31:47
Spoilereita koskien pelin alkua.

Peli alkaa siis tutusta paikasta, Blitzball-areenalta Lucassa. Yuna esittää tämän hittibiisinsä Real Emotion, mutta ainakin tuon alla mainitsemani sivuston mukaan tämä laulava Yuna ei kuitenkaan olekaan Yuna.

http://www.gamers.com/game/1260108 <- tuolta löytyy siis ihan kiitettävän laajasti informaatiota pelistä. Tuo alku kiinnostaa ainakin minua kovasti, joten jos joku löytää vielä hieman selvennystä siihen, niin ilmoitelkoot. :P

//offtopic

Originally posted by -Aeon-
Välillä kuvalaatu parantui huomattavasti, suorastaan niin paljon, ettei hahmot näyttäneet samoilta.Tuo muuten häiritsi kamalasti minuakin. "Tavallisessa" tilassa hahmot näyttivät kamalan suttuisilta, kun taas näiden "kohtausten" aikana ne olivat häikäisevän hienoja ja yksityiskohtaisia. Mutta tiedä sitten, miten paljon tuo jälkimmäinen kuvanlaatu jatkuvasti käytettynä olisi syönyt itse pelistä. Paljon, veikkaan ma. =)

Ceassa
20.4.2003, 17:17:22
Pahoittelen tuplapostausta, mutta tässä vähän selvennystä noihin aiemmin mainittuihin, kysymyksiä herättäneisiin asioihin, ja muutenkin hieman pilaajia koko pelistä yleensäkin. Lue omalla vastuulla, laimentaa peli-iloa varmasti. :P

Tiduksesta......tai Shuinista, jos tarkkoja ollaan. Erään teorian mukaan he ovat periaatteessa yksi ja sama henkilö. Shuin on se oikea ja alkuperäinen Tidus, joka eli tuhat vuotta sitten tuhoutuneessa Zanarkandissa. Hän kuoli machina-sodan aikana, jolloin myös Sin ilmaantui, ja hänestä tuli muiden zanarkandilaisten tavoin fayth, joka kuvitteli tämän pelissä näkemämme Tiduksen, joka on siis pelkästään unta, ikäänkuin muisto tästä aidosta Tiduksesta, Shuinista.

Näin ollen Farplanessa näkemämme Tiduksen äiti olisi myös Shuinin äiti. Tämä horjauttaa hieman teorian uskottavuutta, koska Tidus muistaa äitinsä ja isänsä Jechtin kymmenen vuoden takaa, joten näin ollen on mahdotonta että he olisivat voineet elää jo tuhat vuotta sitten. Toki myös Tiduksen vanhemmat voisivat olla unta siinä missä Tiduskin, mutta miksi emme nähneet Jechtia Farplanessa, jos hän siis olisi oikeasti elänyt ja kuollut jo 1000 vuotta sitten?

Enivei, jos leikitään että tuota (ja mahdollisesti niitä löytyy useampiakin, mutta minen jaksa nyt ajatella) epäkohtaa ei nyt olekaan, niin teoriaa tukee vielä se seikka, että Shuin käyttää taisteluissa (käsittääkseni hän on pelin viimeinen bossi) Jecht Shotia ja samoja Overdriveja kuin Tiduskin.

Ren Lenne ja Shuin olivat rakastavaisia tuolloin 1000 vuotta sitten, ja Lenne muistuttaakin ulkonäöltään täysin Yunaa.

Pelin lopusta......tai lopuista, niitä on nimittäin neljä erilaista, riippuen siitä miten olet pelin suorittanut; niin kutsutut Bad Ending, Normal Ending, Happy Ending ja Secret Ending. Nimistä voi jo varmaan päätellä paljon, mutta tässä ne kuitenkin kaikessa lyhykäisyydessään:

Bad Ending: Kaikki tuhoutuu. Niin, kaikki. En tiedä tästä sen tarkemmin, mutta luultavasti tämä tulee silloin, jos häviää viimeisen taistelun.

Normal Ending: Jotkut hemmot pitävät puheen Spiran rauhasta, ja Yuna, Paine ja Rikku jatkavat matkaansa (=FFX-3:n ilmestyminen on siis erittäin todennäköistä).

Happy Ending: ^_____^ Tämä juontaa pohjansa FFX:n lopputekstien jälkeen nähtyyn videopätkään, jossa Tidus lähtee uimaan pintaa kohden vedessä. Niin, tässä loppu-FMV:ssä hän siis nousee pintaan Besaidin rannalla ja tapaa Yunan. Tämän lopun eteen täytyy jo nähdä melko paljon vaivaakin, suorittaa erinäisiä sidequesteja ja niin päin veks.

Special Ending: Tämän saadakseen peli täytyy läpäistä sataprosenttisesti. Yuna ja Tidus menevät Zanarkandiin ja keskustelevat jostain, mahdollisesti siitä, että Tidus tulee loppujen lopuksi kuitenkin haihtumaan, kävi miten kävi, sillä hän ei tosiaan ole muuta kuin vaan faythien unta.

BahamutistaTästä ei oikein ota selvää, sillä aeoneidenhan piti hävitä lopullisesti. Kuitenkin tästäkin voi vetää jotain johtopäätöksiä, sillä Bahamut on eräällä tavalla vahvasti sidoksissa Tidukseen.

Bahamutin fayth nimittäin oli se poika, joka ilmestyi Tidukselle useasti pelin aikana. Eräässä kohtauksessa fayth sanoo Tidukselle: "You may not know me, but I've known you for a long time" ja Tidus vastaa: "Yeah. It feels like I've known you too." Ehkä näiden kahden välillä on jokin erilainen yhteys, jota ei vaan FFX:n aikana tule juurikaan ajatelleeksi.

//Ai niin ja tosiaan, olin lukevinani jostain jotain Shuinin vaikutuksesta Aeoneihin. En muista tarkalleen mitä, mutta hänen takiaan nämä olennot taisivat sitten päästä jotenkin takaisin. Joku taisikin tuolla ylempänä jo mainita että Aeonit ovat FFX-2:ssa näitä pomovihulaisia.

Näin. Tiedot on poimittu lähinnä täältä (http://ffwa.org/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=72).

-Aeon-
23.4.2003, 17:11:30
Niin!

Jos katsotte sen selkää tarkkaan, näette siinä Bahamutin renkaan. Tosiaankin se siis on Bahmut!

yuna-1
2.5.2003, 13:58:17
mä en saa noita pätkiä toimimaan sinne tulee vaan joitai ihme sivuja laittakaa kaikki pätkät uudestaan
ja kattokaa että ne toimii
koska haluaisin nähä ne sinne siis tulee vaan japanin ja korean jotain sivuja

Seyana
8.5.2003, 21:05:08
Luvassa spoilausta Lennesta ja Shuinista melkoisen mukavasti.

Lenne oli siis kuuluisa laulaja Spirassa, 1000 vuotta sitten ja Shuin hänen jonkinlainen rakastajansa, kuten jo tiedämmekin. Lenne oli myös summoner, joskaan en ole lainkaan selvillä, mitä summonereilla vielä tehtiin. Luultavasti he lähettivät kuolleita tai jotain.

Kun Bevellen ja Zanarkandin välille syttyi sota, Bevellen sotilaat sieppasivat Lennen syystä tai toisesti. Luultavasti sillä on jotain tekemistä Lennen julkisuuden kanssa, tai summoner-statuksen. Shuin halusi pelastaa Lennen ja päätti käyttää siihen machina-sotaa varten suunniteltua Vegnagunia, todella tuhoisaa ja tarkkaan varjeltua asetta. Bevelle ei koskaan käyttänyt Vegnagunia sodassa, sillä sen käsittely oli lähes mahdotonta. Asetta ei kyetty tuhoamaankaan, sillä näytti olevan jonkinlainen oma mieli. Niinpä se lukittiin Bevelleen. Shuin kuitenkin aikoo saada tuon aseen haltuunsa ja melkein onnistuukin, mutta Bevellen sotilaat vangitsevat hänetkin. Tuhat vuotta myöhemmin Yuna löytää pelissä spheren, johon on kuvattu Shuinin yritys pelastaa Lenne. Shuin kuitenkin onnistuu pakenemaan Lenne mukanaan ja vie tämän paikkaan, jossa Vegnagunia säilytetään. Shuin haluaa käyttää sitä, joskaan en tiedä miksi. Hän ei kuitenkaan ehdi tehdä sitä, kun sotilaat jo saapuvat paikalle ja ampuvat sekä Lennen että Shuinin.

Tuhat vuotta myöhemmin Shuin herää jälleen henkiin, vähän samalla tavalla kuin Auron. Shuinia ei olla lähetetty ja hänellä on edellisessä elämässään asioita, jotka ovat jääneet hoitamatta. Shuin haluaa tuhota koko Spiran. Hän haluaa tuhota kaikki ne ihmiset, jotka olivat Spiralle haitaiksi tuomalla Spiraan Sinin. Eli kaikki ihmiset. Shuin uskoo, ettei Spira ole muuttunut lainkaan tuhannessa vuodessa. Hän myös uskoo Yunan olevan Lenne.
Shuin päättää käyttää Vegnagunia tuhoamiseen, ja hän on siis pelin pääpahis.

Ja sitten vielä lisää yleistä spoilausta pelin juoneen liittyen.
Spiraan on jälleen ilmestynyt pahoja voimia, erilaiset pedot ovat palanneet. Yunan tehtävänä on selvittää miksi. Rikku on näyttänyt Yunalle spheren, jossa Tidus huutaa vankilassa "I wan't to see the summoner!" Yuna löytää myös toisen spheren, jossa Shuin on yrittämässä saada Vegnagunia haltuunsa. Yuna erehtyy luulemaan Shuinia Tidukseksi. Yuna löytää myös kolmannen spheren, joka on ennen kuulunut ilmeisesti Lennelle. Se auttaa Yunaa tulemaan kuuluisaksi pop-tähdeksi Lennen tapaan. Yuna alkaa nähdä unia, joissa hän juoksee Tiduksen kanssa pakoon sotilaita. Todellisuudessa unet ovat Lennen ja Shuinin viimeisiä hetkiä, mutta Yuna ei tiedä sitä vaan tulee mustasukkaiseksi Tiduksen näköisen tyypin huutaessa jatkuvasti Lenneä.

Shuin on saanut New Yevon Allianceen johtajaksi hahmon nimeltä Baralai. Shuin kontrolloi Baralaita saavuttaakseen tavoitteensa. Shuin tapaa Yunan erään Yunan unen jälkeen Farplanella ja Yuna ymmärtää, ettei Tiduksen näköinen tyyppi olekaan Tidus vaan Shuin. Shuin pyytää Yunaa auttamaan Spiran tuhoamisessa. Hän luulee Yunaa yhä Lenneksi. Lopulta Shuinille selviää, ettei Yuna olekaan Lenne, ja tämä tulee todella raivoisaksi. Lenne sitten kuitenkin ilmeisesti oli Yunan sisällä jonkinlaisena henkenä ja astuu sitten Yunasta pois. *eeh*

Eipä tämä mitenkään mahtavasti valaissut, mutta tämän olen saanut miljoonilta foorumeilta ja sivuilta irti.

Drifter
18.5.2003, 10:53:05
Eikä, Mä en jaksa enää odottaa! Tässähän tulee hulluksi kun on nähnyt nuo kaikki trailerit ja kuvat! :(

EDIT:Nyt offtopikkina tyhmä kysymys kun en näitä nyt ole seuraillut. Onko siis FF X nyt uusin FF suomessa? Ja seuraava on FFX-2? Onko tietoa koska FF XI tulee?

EDIT2:Onko tämä FFX-2 siis joku lisälevy FFX:lle vai kokonaan uusi peli??

EDIT3:Siis semmoinen että FF X on täytynyt vetää läpi ja sitten tota FFX-2 pystyy vasta pelata? Auttakaa tyhmää. :nuija:

Necroth
19.5.2003, 9:38:35
Elikkäs. Siis FF X-2 ei ole lisä cd elikkä se vaatisi X:än läpivetoa kuten esim kasin ykkös cd piti vetää läpi ennen kuin pääsi aloittamaan kakkosta. Mutta se on melkein välttämätöntä että olet FF X-2:den läpi pelannut koska tarina on yhteinen. FF X-2 sijoittuu FF X:än jälkeiseen aikaan. Siitä milloin FF XI rantautuu en tiedä. Senkin varmaan saat selville etsimällä netistä. Arvatenkin osviittaa antaisi Square europe.
Ja FF X on uusin tällä hetkellä. Nämäkin tiedot olisit saanut kaivelemalla näitä ketjuja...mutta tämän kerran.

Drifter
19.5.2003, 18:40:19
Originally posted by Artzi
Elikkäs. Siis FF X-2 ei ole lisä cd elikkä se vaatisi X:än läpivetoa kuten esim kasin ykkös cd piti vetää läpi ennen kuin pääsi aloittamaan kakkosta. Mutta se on melkein välttämätöntä että olet FF X-2:den läpi pelannut koska tarina on yhteinen. FF X-2 sijoittuu FF X:än jälkeiseen aikaan. Siitä milloin FF XI rantautuu en tiedä. Senkin varmaan saat selville etsimällä netistä. Arvatenkin osviittaa antaisi Square europe.
Ja FF X on uusin tällä hetkellä. Nämäkin tiedot olisit saanut kaivelemalla näitä ketjuja...mutta tämän kerran.
Joo, Kiitti tiedosta. Ei sillä että mä en olisi FF X:ää läpi vetänyt vaan muuten kysyin. Mutta kiitos kumminkin tiedosta sulle Artzi. Niin ja luin kyllä jonkin verran sitä ketjua mutta en sitä kohtaa löytänyt missä siitä olisi kerrottu.

Croccifixio
6.6.2003, 16:07:55
niin koskas muuten tämä FFX-2 julkaistaan? yritin ettiä pikaisesti sivuilta mutta en löytänyt joten koska tämä julkaistaan euroopassa?

Ceassa
6.6.2003, 16:23:59
Originally posted by Croccifixio
niin koskas muuten tämä FFX-2 julkaistaan? yritin ettiä pikaisesti sivuilta mutta en löytänyt joten koska tämä julkaistaan euroopassa?
Mitään päivämäärää ei käsittääkseni ole vielä lyöty lukkoon, mutta alustava ajankohta on tämän vuoden joulukuu. Epäilen kuitenkin pelin ehtimistä joulumarkkinoille, PAL-käännöksen takia julkaisu saattaa hyvinkin venähtää vuoden 2004 touko-kesäkuulle.

(Ei varmaa tietoa, mutta asiasta oli keskustelua FF:WA (ffwa.org/forums):ssa)

Jantteri
7.6.2003, 16:16:04
Juu, sitä mieltä minä oon tästä että Se vasemmalla puolella oleva hahmo on Paine... Sellaiset kamat on päällä että hmmm. Mitä mieltä ootte? :ooh:

Hahmojen identeetin on paljastettu jo kuukausia sitten, joten turha siitä on keskustella. Lue koko ketju loppuun saakka! -Potri

Torama
25.6.2003, 20:55:29
Alkujaan kirjoittanut Artzi
...Mutta se on melkein välttämätöntä että olet FF X-2:den läpi pelannut koska tarina on yhteinen...

Aijjaa! Mä kun luin jostain (taisi olla rpgamer.com), että X-2 seisoo ihan hyvin yksinäänkin. FFX:ä enemmänkin vain syventää ja tuo taustaa X-2:seen

Lloope
26.6.2003, 17:15:45
Ihan tällasena välikysymyksenä, että onkos FFX-2:n tarkaa julkaisupäivämäärää vieläkään ilmoitettu?

Lloope kiittää ja kuittaa.

Kairi
26.6.2003, 17:31:30
Alkujaan kirjoittanut Lloope
Ihan tällasena välikysymyksenä, että onkos FFX-2:n tarkaa julkaisupäivämäärää vieläkään ilmoitettu?

Lloope kiittää ja kuittaa.

Tässä sivussa (http://www.gamefaqs.com/console/ps2/data/34661.html) lukee, että peli tulee 26.9.2003, mutta se voi olla pelkkä huhu.

Roakel
26.6.2003, 17:34:27
Originally posted by Kairi

Tässä sivussa (http://www.gamefaqs.com/console/ps2/data/34661.html) lukee, että peli tulee 26.9.2003, mutta se voi olla pelkkä huhu.

Huhuksi jääkin. Peli julkaistaan yhdusvalloissa 3.11. 2003 ja on erittäin epätodennäköistä että se rantautuisi tänne pari kuukautta aijemmin, kunpa se olisikin niin.

/edit: Pieni virhe editoitu.

Bartz-87
28.6.2003, 1:00:36
Muuten onko FFX-2:sta tehty vielä midejä? Kun ainakaan googlesta (http://www.google.com) en niitä löytäny mutta sitten jossain japanilaiselta sivulta löysin, mutta ongelmana oliki ettei se ollu ladattavana vaan taustamusana sivuilla :(

Kairi
7.7.2003, 12:04:37
Alkujaan kirjoittanut Bartz-87
Muuten onko FFX-2:sta tehty vielä midejä? Kun ainakaan googlesta (http://www.google.com) en niitä löytäny mutta sitten jossain japanilaiselta sivulta löysin, mutta ongelmana oliki ettei se ollu ladattavana vaan taustamusana sivuilla :(

Tästä sivusta (http://www.ffx2online.com/soundtrack.shtml) löydät muutama midejä.

Torama
7.7.2003, 23:29:27
Alkujaan kirjoittanut Kairi

Tästä sivusta (http://www.ffx2online.com/soundtrack.shtml) löydät muutama midejä.

Öö...noi on kyllä mp3:sia, mutta samoilta sivuilta löytyy kans muutama midi.

Rose *Valkea Neito*
14.7.2003, 12:47:14
Alkujaan kirjoittanut yuna-1
mulla on paljon kysyttävää tietääkö kukaan millo se jatko osa tulee ja mikä häkki missä tidus on eikö se kuollukkaa???
ja onko lulu muka saanu lapsen???

Neiti hyvä...Google on keksitty, käytä sitä. Ja minun ihan pakko kysyä seuraavanlaista: Mutta liityitkö sinä tänne FFfin:iin vain saadaksesi kysyä apua Final Fantasy peleihin? Nimittäin tämä sinun postailusi (kyllä olen seuraillut postailuasi) vaikuttaa vahvasti rajoittuvan juuri (ja ainoastaan?) avun hakemiseen.

Noh, mutta mikäs minä olen huomauttelemaan sinusta, en ilmeisesti vielä mikään, kun enhän minä edes ole eliittiä, vielä..:eh:

Oho, meni jotakuinkin offiksi, suokaa nöyrimmät anteeksipyyntöni. :confused:

Liquid
23.7.2003, 19:01:25
Onko kenelläkään tietoa minkälainen hahmojen kehitys systeemi FFX-2:ssa on?

//edit: Tietääkö kukaan kuinka monta kappaletta FFX-2:sta myytiin sen ilmestymispäivänä? Olisin vaan kiinnostunuit tietään, myytinkö sitä enemmän kun FFX:ää.

Ze Shoopuf
24.7.2003, 16:13:55
Originally posted by Liquid
Onko kenelläkään tietoa minkälainen hahmojen kehitys systeemi FFX-2:ssa on?
Taitaa olla se dress spehre-systeemi, eli aina kun löytää uuden dress spehren, voi muuttaa ulkomuotoa joksikin toiseksi ja jokaisella dress spehrellä on omat HP:t, Strengthit ja Skillit. Näin mä sen oon käsittäny, korjatkaa joku jos näin ei ole.

Ceassa
25.7.2003, 13:01:39
Originally posted by Rose *Valkea Neito*
Mutta liityitkö sinä tänne FFfin:iin vain saadaksesi kysyä apua Final Fantasy peleihin? Nimittäin tämä sinun postailusi (kyllä olen seuraillut postailuasi) vaikuttaa vahvasti rajoittuvan juuri (ja ainoastaan?) avun hakemiseen.
Ja siinäkö on sitten jotain pahaa? Itsellänikin avun tarve oli luultavasti suurin syy siihen, miksi alun perin FFfiniin eksyin ja rekisteröidyin. Motiivinsa kullakin, joku tahtoo apua pelaamiseen ja toiset tahtovat keskustella perusteellisesti erilaisista mielenkiintoisista aiheista. Jos kokee apua-topicit tarpeellisiksi, niin mikäs siinä, se on jokaisen oma asia.

Offtopic? Miten niin? :P

Burnhill
25.7.2003, 14:37:42
Onko kellään mitään päivämääriä FFX-2:sta... että koska se ois tulossa Suomeen?

:rispekti: for those who knows it! ;D

Onko kellään mitään tietoa siitä, että toimiiko mistä tahansa Euroopasta ostetut PS2 pelit Suomessa? Esim. Englannista ostetut?

FFX-2 julkaisuaijasta luulisi uutisoitavan kun se on tiedossa, joten turha kysyä sitä jatkuasti. Euroopan ja Australian pelit toimii suomessakin. -Potri

Thanks for the information Potri...

Liquid
27.7.2003, 14:39:26
"Final Fantasy X-2 is coming, we will announce the publisher at the end of the month, it will come in the Winter."

Löysin ton googlesta, toivottavasti pitää paikkansa! :)

Kookasi
28.7.2003, 17:09:15
"Yep, that's right. By the beginning of 2004, all us Europeans should already have our mitts clasped tightly around the DVD case of Final Fantasy X-2. SCEE (Sony Computer Entertainment Europe) have confirmed the game for a Christmas/New Year release over here on the Old Continent, which only puts us one or two months behind North American; an almost unheard of occurance when it comes to Squaresoft games."

Tsekatkaapa tästä linkistä (http://uk.scee.com/software/ps2games.jhtml;jsessionid=5GM5X0UN1JO42CQSBLWCMFQK CIFOYGUG?localeTitleId=1049653) se julkaisukuukausi. Hienoa, eikö? :)

yuna-1
29.7.2003, 8:15:13
olen löytänyt sivun missä on tietoa ffx-2
tässä tulee
http://nz.msnusers.com/FinalFantasyForeverFantasy
sielä on muistakin tietoa(ff) :P

Burnhill
29.7.2003, 19:46:19
Kiitos Yuna-1 antamastasi linkistä, se vastasi pariinkin kymysykseen.

Little Chocobo
1.8.2003, 17:22:12
Täällä (http://www.ffx2.net) sanotaan että se tulisi jo tässä kuussa, joku kuullemma tiesi että se tulisi joulukuussa, lähelle 20 päivää.

"November 2003 is the release date of FFX-2 for North America so far and according to that we assumed FFX-2 would come out half a year later in europe.

Now, we have good news for the europeans! SCEE (Sony Europe - Publisher) has announced that FFX-2 will be released in europe this year. "4th Quarter" they say Let's hope SCEE can make this come true! Nothing official has been confirmed yet, but we will inform you as soon as we know more on this issue! "

Tekee mieli uskoa...

Lloope
19.8.2003, 8:50:34
Hmm... play.com:ssa taas sanotaan kyseisen pelin tulevan 21.11. Linkki (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=PS2&title=120253). Odotan kyllä melko varautuneesti peliä. Jonkun pelilehden import-arvostelussa sanottiin pelin olevan aika paljon paikoissa edestakaisin juoksentelua ja mietityttää vähän, että eikai FFX:n hyvien puolien tilalle ole tullut vain vähäpukeiset naiset. Nehän ei tietenkään saa pelissä pääasia olla. En ole varma onko tätä vielä sanottu, mutta pelissä pitäisi olla Chocobo rising -minipeli, jossa pitää nimensä mukaisesti kasvattaa chocoboja ja ne hakee jotain aarteita. Tällanen on kuulemma ollut samantyyppinen jossain aikasemmassa ff:ssä, mutta tämä on huhujen mukaan huonompi.

Uber Weapon
19.8.2003, 10:22:54
Alkujaan kirjoittanut Jozzu
Minun milestä tuossa kuvassa on Yunan takana Rikku ja Paine... eikäTidus... :P

Virheitähän sattuu itse kullekin. Mutta tuo ketkä siinä kuvassa ovat on selvinnyt jo ties kuinka kauan sitten, ja vielä tässä samassa ketjussa. Eli kannattaa oikeesti aina lukea koko ketju ennen vastaamista.

Croccifixio
24.8.2003, 13:52:59
Juu kuulin tossa että FFX-2:sta on kritisoitu liiallisen vaikeuden takia... mielestäni tämä on paras uutinen aikoihin... ff pelit ovat menneet vähän helpompaan suuntaan kutosen jälkeen... joten mitä mieltä olette siitä että ffx-2 tulee olemaan vaikea?

cRaZy Al BhEd
24.8.2003, 14:40:29
hyvä juttu!! siinä ainakin edellytetään jotain aivoiltakin. eihäs siinä mitään järkeä ois, et se ois samantasoinen kuin kymppi. kun kympin rutiinit on opittu, niin pitää olla uutta ja vaikeampaakin. jos FFX-2 ois ollu samantasoista x:n naputtelua kuin kymppi... miettikää nyt, eihän siin ois ollu mitää järkee. peli on kuitenkin tavallaan jatkoa X:lle. odotan jo innolla vaikeampaa tekemistä tämän iänikuisen capturauksen jälkeen... :bored:

Arma
25.8.2003, 8:15:36
Odotan innolla tulevaa Final Fantasy peliä. Omistan kaikki osat kuutosesta kymppiin ja tämä uusi peli (jota väitetään vaikeammaksi kuin edellisiä) on tervetullut lisä saagaan. Toisaalta kuulemani informaatio tästä pelistä on ristiriitaista. Tässä topicissa olevat väittävät peliä vaikeammaksi, mutta Tilt.tv:n foorumeissa ihmiset sanovat pelin olevan huonoin peli... :huh: Ketäköhän tässä uskoo? Pitää varmaankin ostaa peli, jotta saan vastauksen näihin älyttömiin ristiriitoihin. Onhan myös tunnettu tosiasia, että jokaisen mieltymykset ovat erilaisia.

Roakel
26.8.2003, 15:38:36
Originally posted by Arma
Tässä topicissa olevat väittävät peliä vaikeammaksi, mutta Tilt.tv:n foorumeissa ihmiset sanovat pelin olevan huonoin peli... :huh: Ketäköhän tässä uskoo? Pitää varmaankin ostaa peli, jotta saan vastauksen näihin älyttömiin ristiriitoihin. Onhan myös tunnettu tosiasia, että jokaisen mieltymykset ovat erilaisia.
Tilt.tv:n foorumeihin luotat? Sitä roskaväkeä ja niiden ärsyttävät kommentit ovat turhinta mitä voi näkeä, "huono" peli on hieman outo määritelmä kun eivät ole itsekkään sitä pelanneet, elleivät ole sitten tilanneet Japanista ymmärtämättä sanaakaan koko pelistä. Olen itsekkin kuullut pelin olevan sangen vaikea, mutta eikö se ole vain hyvä? :)

Ze Shoopuf
26.8.2003, 15:47:32
Odotan innolla tulevaa Final Fantasy peliä. Omistan kaikki osat kuutosesta kymppiin ja tämä uusi peli (jota väitetään vaikeammaksi kuin edellisiä) on tervetullut lisä saagaan. Toisaalta kuulemani informaatio tästä pelistä on ristiriitaista. Tässä topicissa olevat väittävät peliä vaikeammaksi, mutta Tilt.tv:n foorumeissa ihmiset sanovat pelin olevan huonoin peli... :huh: Ketäköhän tässä uskoo? Pitää varmaankin ostaa peli, jotta saan vastauksen näihin älyttömiin ristiriitoihin. Onhan myös tunnettu tosiasia, että jokaisen mieltymykset ovat erilaisia.
Niin, jokaisella on eri mieltymykset, mutta en tajua miten tuo vaikea-huono liittyy toisiinsa. Pelihän voi olla vaikea olematta huono tai helppo, vaikka oliskin hyvä.
EDit:
Siis että peli voi olla vaikea ja huono yhtäaikaa tai helppo ja hyvä yhtäaikaa. Ja tietenkin helppo peli voi olla huonokin... Pointtina on, että yleensä pelin helppous ei määrittele hyvyyttä.

cRaZy Al BhEd
26.8.2003, 20:53:28
Originally posted by Ze Shoopuf

Pelihän voi olla vaikea olematta huono tai helppo, vaikka oliskin hyvä.
siis mitä tarkoitat? tietty peli on vaikea olematta helppo, eihän se molempia voi olla... eikä' se voi olla huono ja hyvä yhtaikaa, silloin se olisi keskiverto... ei mene kalloon...

Arma
27.8.2003, 12:25:35
Siis selvennetään... Yksi väittää peliä huonoksi, toinen hyväksi, kolmas vaikeaksi ja neljäs helpoksi. Mistä sitä ikinä tietää, mitä kukakin tarkoittaa...

Roakel
27.8.2003, 15:15:20
Siis selvennetään... Yksi väittää peliä huonoksi, toinen hyväksi, kolmas vaikeaksi ja neljäs helpoksi. Mistä sitä ikinä tietää, mitä kukakin tarkoittaa...
Taisit käsittää viestini väärin tai sitten olen ilmaissut itseäni liian huonosti, missä kohdassa olen muka maininnut pelin olevan hyvä? Tietääkseni en missään. Tässä se pointti juuri onkin että me emme voida tietää minkälainen FFX-2 on ennen kuin olemme itse sitä pelanneet, voi olla että jotkut ovat saaneet negatiivisemman käsityksen pelistä kuvien perusteella ja jotkut tasen siitä että se on jatko-osa FF pelille.

Kookasi
27.8.2003, 16:20:49
Alkujaan kirjoittanut Roakel
missä kohdassa olen muka maininnut pelin olevan hyvä? Tietääkseni en missään.

Onko Final Fantasy koskaan ollut huono peli? Se on voinut olla huono Final Fantasy, mutta kokoisuutena en osaa mainita yhtään huonoa Final Fantasy-peliä. Ollakko tässä keskustelussa sitten kyse FFX-2:n olevan hyvä peli vai hyvä Final Fantasy? Ainakin tuon quoten sisällä oleva peli-sana viittaisi pelkkiin peleihin. No mutta, min ainakin uskon sen olevan jopa hyvä Final Fantasy - eli loistava peli.

Roakel
27.8.2003, 16:32:49

Onko Final Fantasy koskaan ollut huono peli? Se on voinut olla huono Final Fantasy, mutta kokoisuutena en osaa mainita yhtään huonoa Final Fantasy-peliä. Ollakko tässä keskustelussa sitten kyse FFX-2:n olevan hyvä peli vai hyvä Final Fantasy? Ainakin tuon quoten sisällä oleva peli-sana viittaisi pelkkiin peleihin. No mutta, min ainakin uskon sen olevan jopa hyvä Final Fantasy - eli loistava peli.
Minä en ikinä sano mitään etukäteen ennen kun olen itse nähnyt, sama koskee pelejäkin (FF on peli joten miksi en voi käyttää sitä termiä?). Tässäkin on selvästi kyse makuasioista ja siitä että uskaltaako tuomita FF:iä huonoiksi peleiksi, jotkut FF pelit eivät ole minun mieleeni eikä minullakaan ole mitään varsinaisia odotuksia FFX-2:sta kohtaakaan.

Minä viittasin kaikkiin peleihin ja niihin lukeutuvat myös FF:t, ne poikkeavat joukosta sen takia kun ovat FF:iä, mutta pelejä nekin ovat.

Cith_aeria
5.9.2003, 10:15:30
Arma on oikeassa, ei kannata tuomita paliä muiden arvioiden perusteella! Minulla ainakin, jos luen jostain pelistä arvostelun ennen itse pelaamista kerään kaikki haukut pelistä itseeni kuin pesusieni (en voi sille mitään! Räyh!) eikä peli enää pelattaessa tunnu niin hyvältä kuin se voisi olla... Jos voi, kannattaa jättää tuollaiset arvostelut omaan arvoonsa. Tietty haitta on siinä että rahaa kuluu jos ostaa kaikki pelinsä arpomalla.. Öh, tajuatte kyllä mitä tarkoitan! :eh:

Gratzie
10.9.2003, 7:01:29
Mutta onhan FFX-2:sessa vielä Blitzball? Toivottavasti olisi, koska ei ole hyvä heittää hyvää minipeliä pois ja Blitzballissa voisi olla vielä jotain uudistuksia.

Kookasi
10.9.2003, 12:35:27
Alkujaan kirjoittanut Gratzie
Mutta onhan FFX-2:sessa vielä Blitzball? Toivottavasti olisi, koska ei ole hyvä heittää hyvää minipeliä pois ja Blitzballissa voisi olla vielä jotain uudistuksia.
Epäilyttää suuresti, sillä Tidus ei ole pelattava hahmo eikä Wakkakaan sen koommin, että vaikka Yunallako sitä blitzballia pitäisi pelata? *köh*

Gratzie
10.9.2003, 12:57:02
Toivottavasti olisi, koska ainakin mä oon suuri BB fani. En nyt tiiä, että Yunako Blitzballia, mutta voisihan Tidus silti olla pelaaja.

KuroiTenshi
10.9.2003, 13:14:42
Originally posted by Gratzie
Mä oon ainakin nähny screen shotseja, missä tosiaankin pelaataan blitziä. Rikku ja Yuna siinä ainakin syöttelivät palloa toisilleen.
Ite en niin välitä kyseisestä pelistä. Alussa se tuntu ihan mukavalta, mutta sitten joskus about 20 pelikerran jälkeen siitä alkaa mennä maku. Jos x-2:sessakin peli on mukana niin toivottavasti edes uudistusten kanssa.

Ze Shoopuf
10.9.2003, 14:06:43
Originally posted by KuroiTenshi

Mä oon ainakin nähny screen shotseja, missä tosiaankin pelaataan blitziä. Rikku ja Yuna siinä ainakin syöttelivät palloa toisilleen.
Ite en niin välitä kyseisestä pelistä. Alussa se tuntu ihan mukavalta, mutta sitten joskus about 20 pelikerran jälkeen siitä alkaa mennä maku. Jos x-2:sessakin peli on mukana niin toivottavasti edes uudistusten kanssa.
Juu, mä mä oon nähnyt videonpätkän, jossa pelataan blitziä, eli Yuna, Rikku ja Paine, kaikki kolme pelaa. Video löytyy täältä (http://ffx2.net)
Tuo näkökulma on kyllä erilainen, että en tiiä, onko siinä ihan samat peliperiaatteet, että miten sitä pelataan....

cRaZy Al BhEd
10.9.2003, 16:45:20
tästä ei vissiin oo viel puhuttu, mut kuulemma real emotion on käännetty englanniksi. siis kuulemma ja kuulemma... siis se on käännetty, sisko löysi siit videonpätkänkin, ja kieli oli karmaisevaa eikä sanoista edes saanu selvää kunnolla. eri asia sitten, tuleeko se ohan varmasti peliin sellaisena, mutta toivon ainakin, ettei. räsähti sen verran pahasti korviin, että...
edit// siis juu, tarkoitin koda kumia, sen laulun oon kuullu, ja oli kamalaa kuulla biisi englanniksi.

KuroiTenshi
11.9.2003, 7:17:33
Originally posted by cRaZy Al BhEd
tästä ei vissiin oo viel puhuttu, mut kuulemma real emotion on käännetty englanniksi. siis kuulemma ja kuulemma... siis se on käännetty, sisko löysi siit videonpätkänkin, ja kieli oli karmaisevaa eikä sanoista edes saanu selvää kunnolla. eri asia sitten, tuleeko se ohan varmasti peliin sellaisena, mutta toivon ainakin, ettei. räsähti sen verran pahasti korviin, että...
Tarkotatkohan tällä sitä epävirallista biisiä, jonka Kristine Sa on laulanut? Se ainakin kuulosti kamalalta ja hetken jo luulin, että se tulisi soimaan myös pelissä. Viralliset biisit, jotka tulee soimaan, laulaa Koda Kumi (onneksi). Ne on jo tehty ja oon kuunnellu niistä puolen minuutin näytteen. Sanoista ei saa kovinkaan selvää, mutta ehkei Koda osaa sitten niin hyvin englantia. Oma mielipide on, että japanin kieliset versiot biiseistä oli paljon parempia.

Arma
11.9.2003, 8:39:16
Älkää repikö pelihuosujanne, mutta muistaisin kuulleeni/ lukeeni/ nähneeni (en taaskaan muista mistä) että juuri Koda Kumi laulaisi myös Real Emotionin englanniksi. Tämä taas ei mitenkään takuu varma tieto vaan minun muistikuvani (päässäni, jossa on kaikenlaista muutakin ylimääräistä/ tarpeetonta infoa).

Razakin
11.9.2003, 12:56:34
Koda Kumi laulaa valitettavasti real Emotionin englanniksi, 1000 no Kobotasta en ole kuullut viellä mitään, mutta eiköhän sekin tule englanniksi. Ja valitettavasti sen takia koska olen kappaleet kuullut, ja minun on ainaskin todella vaikea saada hänen englannistaan selvää.

Kappaleet saa ladattua täältä (http://www.ffx2.net) olevalta sivulta ja music kohdasta, eli se Come With Me-levy. Kokoa sillä on muistaakseni n. 30 megaa.

Tidus
16.9.2003, 7:44:11

Epäilyttää suuresti, sillä Tidus ei ole pelattava hahmo eikä Wakkakaan sen koommin, että vaikka Yunallako sitä blitzballia pitäisi pelata? *köh*

Blitzball on mukana tällä kertaa vähän erilaisessa muodossa, peli on manageri-tyypinen joten joukkuetta ei voi ohjata kuten kympissä. Voitoista/häviöistä saa pisteitä jota voi tuhlata treenaukseen tai uusien pelaajien värväämiseen. Tidus ja Wakka ovat myös Blitzballissa mukana.

Jos joku ei vielä tätä tiennyt niin FFX/FFX-2 sijoittuu samaan universumiin FFVII kanssa, mutta eri planeetoille.

FFX-2 lopun jälkeen Shinra (pelin älykkö) lähti Farplaneen Rinin rahoittamana tutkimaan energiaa siellä ja katsomaan voitaisiko siitä muuntaa käytännöllinen energian lähde. Shinra ajatteli että voisi olla mahdollista käyttää energiaa tulevaisuudessa Machina kaupunkien rakentamiseen.

Tätä ei saavutettu kuitenkaan Shinran elin aikana, mutta aikanaan se onnistui ja jotkut Spiralaiset matkustivat FFVII maailmaan avaruusaluksellaan.

Shin-Ra yhtiö perustettiin ja nimettiin Shinran mukaan joka keksi tavan käyttää Makoa energian lähteenä.

Vielä jotain viittauksia:

Lifestream - Pyreflies
Materia - Spheres

Tämä siis FFX-2 Ultimaniasta, jossa haastateltiin myös pelin kehittäjiä.

Roakel
16.9.2003, 13:57:11
Originally posted by Tidus

Blitzball on mukana tällä kertaa vähän erilaisessa muodossa, peli on manageri-tyypinen joten joukkuetta ei voi ohjata kuten kympissä. Voitoista/häviöistä saa pisteitä jota voi tuhlata treenaukseen tai uusien pelaajien värväämiseen. Tidus ja Wakka ovat myös Blitzballissa mukana.

Jos joku ei vielä tätä tiennyt niin FFX/FFX-2 sijoittuu samaan universumiin FFVII kanssa, mutta eri planeetoille.

FFX-2 lopun jälkeen Shinra (pelin älykkö) lähti Farplaneen Rinin rahoittamana tutkimaan energiaa siellä ja katsomaan voitaisiko siitä muuntaa käytännöllinen energian lähde. Shinra ajatteli että voisi olla mahdollista käyttää energiaa tulevaisuudessa Machina kaupunkien rakentamiseen.

Tätä ei saavutettu kuitenkaan Shinran elin aikana, mutta aikanaan se onnistui ja jotkut Spiralaiset matkustivat FFVII maailmaan avaruusaluksellaan.

Shin-Ra yhtiö perustettiin ja nimettiin Shinran mukaan joka keksi tavan käyttää Makoa energian lähteenä.

Vielä jotain viittauksia:

Lifestream - Pyreflies
Materia - Spheres

Tämä siis FFX-2 Ultimaniasta, jossa haastateltiin myös pelin kehittäjiä.
Tuo kuulostaa todella naurettavalta ja oli vielä otettava selvää pitikö puheesi paikkansa. :P

Löysin monelta FF käsittelevältä foorumilta samankaltaisia väitöksiä FFX:n ja FFVII:n yhteydestä ja suoraan sanottuna järkytyin, pelit ovat täysin erillaisia ja millä ihmeen tavalla ne pelit edes liittyisivät toisiinsa? Olen lukenut monta eri teoriaa jossa ollaan kerrottu mahdollisia syitä miksi ne kaksi maailmaa ovat yhteydessä toisiinsa ja joidenkin hahmojen repliikkejä jotka viittaisivat FFX:ään, mutta en edelleenkään ole sitä mieltä moisesta asiasta.

Noita tekstejä lukiessani tuli lähinnä mieleen jonkun villin FF fanin fanficci.

Tidus
16.9.2003, 14:33:59
*sheesh* Tuohan on vain pelintekijöiden mielipide, tottakai itse saa ajatella miten haluaa. Eipäs olla noin herkkänahkaisia...

KuroiTenshi
17.9.2003, 9:30:17
Tuolla etusivulla näky olevan uutinen koskien ffx-2:sta. Eli jos oikein ymmärsin niin pelin Amerikan versiossa tulee olemaan tuo Final Mission lisälevy? Vai onko se vaan siinä versiossa mikä Japanissa julkastaan? Onkohan sitten mahdollista, että se olisi myös PAL versiossa? Tai tuleeko PAL versioon ylipäätään mitään bonus juttuja niin kun oli se X:n Beyond Final Fantasy?

Alkaa jo vähän tuntua siltä, että ei oo enää pitkä aika kun saa ffx2:n omiin käsiinsä (kun ottaa huomioon, että oon oottanu sitä jo siitä asti kun se julkastiin Japanissa :D) Can't wait!

Centra
17.9.2003, 11:23:03
Sama juttu... Final Fantasy X-2 suomeen ja heti !
Mä oon odottanu sitä heti kun kuulin siitä ja jotenkin musta tuntuu, että ei mun paljoa tarvitse odottaa. Toivottavasti se tulis pian, koska mäkin olen nähnyt paljon videoita pelistä ja todella mahtava taitaa olla.

Sami E
18.9.2003, 9:36:32
Alkujaan kirjoittanut KuroiTenshi
Tuolla etusivulla näky olevan uutinen koskien ffx-2:sta. Eli jos oikein ymmärsin niin pelin Amerikan versiossa tulee olemaan tuo Final Mission lisälevy? Vai onko se vaan siinä versiossa mikä Japanissa julkastaan? Onkohan sitten mahdollista, että se olisi myös PAL versiossa? Tai tuleeko PAL versioon ylipäätään mitään bonus juttuja niin kun oli se X:n Beyond Final Fantasy?

USA-versioon ainakaan ei ilmeisesti ole tulossa lisälevyä tai FFX-2 Internationalin muita bonuksia. Näinpä mietinkin, että josko minun kannattaisi hankkia International, koska importtaamista olen harkinnut joka tapauksessa. Sitten on tietenkin tuo mysteerikortti eli PAL-versio. Square yllätti viimeksi laittamalla suurimman osan FFX Internationalin bonuksista PAL-versioon, mutta tapahtuuko sama jälleen? PAL-version julkaisuaikaakaan ei ole kai missään sanottu, joten sen keston perusteellakaan ei voi päätellä pahemmin. Jos PAL-julkaisusta vastaa esim. Atari, niin FFX-2 saattaisi tulla Eurooppaan piankin Amerikan jälkeen, mutta ilman International-bonuksia.

Tidus
19.9.2003, 12:19:59
Itse ajattelin jättää koko jenkkiversion välistä ton Internationaalina takia. Japani versiota on tahkottu julkasusta lähtien aina silloin tällöin, 160 tuntii sisässä ja tekemistä vielä riittää niin perkeleesti. Kyllähän tähän yli 200 tunnin menee jos meinaa kaiken saavuttaa, toki olen kerännyt tiettyjä esineitä ja niiden kans menee aikaa...
Käännösten avulla tarinaki on jo melkein ulkomuistissa monen läpipeluu kerran jälkeen :) Kaiken lisäksi Internationaalin käy sama save mitä perusversiossa joten ei tarvi kaikkee olla haalimassa taas kasaan.

Suosittelen importtaamista lämpimästi, toki hintaa tuli muistaakseni yli 100Eur kun otin 4 päivän toimituksella jenkeistä. PAL versiothan on aina Squarella olleet syvältä. Final Mission on tämänhetkisen tiedon mukaan vain Japaniksi joten ei taida PAL versioon tulla, jos eivät sitten myöhemmin sitä vielä käännä.

Ceassa
20.9.2003, 17:38:06
Originally posted by Tidus
Hui kamala, tuo jos mikä kuulostaa jo mehukkaalta. Itse olen hyvinkin avoin kaikille uusille teorioille ja mahdollisuuksille, ja tämä sai kyllä mielenkiintoni heräämään.

FFVII siis sijoittuu FFX:n ja X-2:n tapahtumien jälkeiseen aikaan?

Ja jos joku haluaa nakella tänne joitakin aihetta käsitteleviä linkkejä, niin kiitos, itse en niitä onnistunut juurikaan löytämään.

Roakel
... suoraan sanottuna järkytyin, pelit ovat täysin erillaisia ja millä ihmeen tavalla ne pelit edes liittyisivät toisiinsa? ...
Mielestäni maailmat saavat olla vaikka toistensa täysiä vastakohtia, se ei merkitse sitä etteivätkö ne molemmat voisi sijaita samassa universumissa. Nuo Sphere-Materia ja Pyreflies-Lifestream -yhtäläisyydet kuulostavat kuitenkin hyvinkin mahdollisilta.

Rune
23.9.2003, 21:37:18
Katsoin juuri FF X-2 intron, eli alkukuvat, jos joku ei tajunnut. Pistänpä nyt oikein tyylikkäästi spoilereihin...

Nuo olivat tyylikkäästi tehdyt, hyvää musiikkia (pitääkin imuttaa jostain) mutta... mutta! Jollain energialavalla Yuna ensin kävelee normaali vaatteissaan ja sitten vaatteet muuttuvat niiksi paljon puhutuiksi pop laulaja vaatteiksi. Sitten alkaa musiikki, jossa Yuna lähemmäs hiplaa itseään. Tai siis normaalia nykymusiikkivideo tasoa. Kun katsoin ensimmäistä kertaa, nauroin katketakseni. Tähänkö Final Fantasy on mennyt!? Olihan se tyylikäs, oikein. Olisin todella tyytyväinen jos peli olisi mikä tahansa muu kuin Final Fantasy. Jotenkin nämä siirtyvät kerta kerralta kauemmas vanhoja hyviä FF aikoja. Nykyään, tasohyppelyä, paljasta pintaa, poppia, lentävillä lautasilla lentäviä sähkökitaristeja, Final Fantasy X-2. Trailer jonka katsoin aikutti hyvältä, sen pohjalta pelin ostan. En alkukuvien takia. Mutta, hienothan ne olivat, ei siinä mitään. Nautin kovasti vähän pukeisesta Yunasta joka laulaa poppia ja heittää nykymuodin mukaista koreografiaa. Ja tottakai parhaalla grafiikalla mitä löytyy. Ja hienoahan se onkin. Toivoin jo että tämäkin alkaisi hienolla blitzball ottelulla, kun näin sen areenan. Mutta, käy se näinkin... Ihan hieno, kyllä. Mutta pitää itse nähdä, mutta final fantasy tuo ei ole, vaikka muuten erittäin hieno.

Ja kyllä, ajattelin ostaa tuon. Ellei vähän ylifanaatinen pikkuveljeni ennätä ensin. No, samapa tuo. Säästänpä rahaa world of Warcraftiin. Taidanpa katsoa tuon filmipätkän vielä kertaalleen, kyllä se vaikutuksen teki. Mutta kyllä nauroin ensimmäistä kertaa, kyllä nauroin. Vaikkei siinä mitään vitsiä ollutkaan. =)

edit: Kääk! Ceassalla 666 postia!!

Mutta toi musiikki on itseasiassa tosi hyvä, tajusin just. Enkä löytäny viel kun puolikkaana versiona.Ja yuna-1, kyllä, FF x-2 tulee ihan takuuvarmasti suomeen. Jos se tulee jenkkeihin, ja jos (ja kun) siitä tulee pal versio, se tulee myös suomeen. Ovat Finalit myyneet sen verran hyvin täälläkin, että miksi ei tulisi? Tästä eteenpäin jokainen FF joka ilmestyy muualla niin ilmestyy myös suomessa, voin taata.

yuna-1
24.9.2003, 15:32:16
onkos joku varma että ffx2 tulee edes suomeen :ooh: ???

Roakel
24.9.2003, 15:54:56
Originally posted by yuna-1
onkos joku varma että ffx2 tulee edes suomeen :ooh: ???
Noh, olen lukenut että FFX julkastaisiin euroopassa ensi vuoden puolella eikä tarkempaa tietoa ole.

Ihan nyt vinkiksi sinulle yuna-1, kaikkea ei todellakaan tarvitse kysyä foorumeilta vaan ottaa selvää itse. Alkaa vähitellen ottamaan päähän sinun ikuiset kysymykset joihin saisit heti vastauksenkin.

Jubei
24.9.2003, 17:24:17
Final Fantasy X-2 tulee Suomeen joko joulu tai tammikuussa. Tietoni ovat varmempia kuin foorumin :D (ei siis pahalla) Älkääkä kysykö lähteitä.....

Edit: Oma nuppini kyllä, mutta myös noin 20 ulkomaista ff-osoitetta :D

Drifter
24.9.2003, 17:56:03
Lähteet on varmaan sun oma nuppis.

Ootan todella tätä peliä... Mut aika kauan saa vielä valitettavasti odottaa...

Razakin
24.9.2003, 18:42:57
Final Fantasy X-2 tulee Eurooppaan vasta ensi vuoden ekalla neljänneksellä ja sen julkaisee täällä Sonyn sijasta Electronic Arts. Minulle on vaan jäänyt epäselväksi että ehtiikö siihen tulla mukaan se Lost Mission vai jääkö sekin Kingdom Hearts Final Mixin tyyliseksi japanilaisten herkuksi.
Lähde on sitten RPGFan (http://www.rpgfan.com/news/2003/1941.html)

jedat
24.9.2003, 19:47:30
Heitänpä ihan vaan kiusallani vettä rattaisiin.

Elikkä siis tarkalleen ottaen minkälainen taistelu järjestelmä FFX-2 on? Olen kuullut että se on samanlainen kuin FFV:sen elikkä siis Job-systeemi ja onhan siitä toki kuviakin että Yuna muuttuu Yojimboksi ja kutsuu sen koiran luokseen, ja onko joku onkinut selville jo mitä himskuttia (Dark?) Bahamut tekee siellä pelissä?

Roakel
25.9.2003, 19:04:47
Originally posted by civfan
Heitänpä ihan vaan kiusallani vettä rattaisiin.

Elikkä siis tarkalleen ottaen minkälainen taistelu järjestelmä FFX-2 on? Olen kuullut että se on samanlainen kuin FFV:sen elikkä siis Job-systeemi ja onhan siitä toki kuviakin että Yuna muuttuu Yojimboksi ja kutsuu sen koiran luokseen, ja onko joku onkinut selville jo mitä himskuttia (Dark?) Bahamut tekee siellä pelissä?
Taistelusysteemi on minullekkin aika vieras asia FFX-2:ssa eikä millään FF:iä käsittelevällä sivullakaan ole juuri ollut mitään siitä. Muistan lukeneeni jostain että siinä olisi valikko jossa lukee eri tavalla erikseen kaikki toiminnot kuten Yunalla ampuminen, eli hänen valikossa lukisi "shoot" ja systeemi olisi hieman monimutkaisempi.

Liquid
26.9.2003, 6:37:16
ja onko joku onkinut selville jo mitä himskuttia (Dark?) Bahamut tekee siellä pelissä?

Minä muistelisin jostain lukeneeni, että Aeonit olisivat bosseja FFX-2:ssa. Muuta tietoa en ole löytänyt.

Ceassa
27.9.2003, 12:24:05
Minä muistelisin jostain lukeneeni, että Aeonit olisivat bosseja FFX-2:ssa. Muuta tietoa en ole löytänyt.
Totta, totta,Shuin pystyy jollain kumman keinolla manaamaan Dark Aeoneja esiin. Tavallisia Aeoneja pelissä ei luultavasti tule näkymään lainkaan, vaan kaikki Aeonit ovat näitä Shuinin kimppuusi usuttamia vihulaisia.

//Ai niin, ja Rune, tuosta spoiler-tageihin laittamastasi:Taisin lukea jostain, että tuo lavalla keimaileva ei-lainkaan-Yunamainen Yuna ei edes olisikaan Yuna vaan häntä erehdyttävästi muistuttava Lenne. Lennellä tosin on huomattavasti pidemmät hiukset kuin Yunalla, mutta kai Final Fantasyjen maailmassa tuollainen pieni hiustenpätkäisy ja pikainen takaisinkasvatus on hyvinkin mahdollista. ^^ Mutta siis, käsittääkseni se alkuvideon Yuna ei ole Yuna laisinkaan.En ole asiasta täysin varma, mutta mahdollisuus sekin.

Arma
27.9.2003, 13:24:13
Viitaten Ceassan mietteisiin intron Yunasta...

Olen kuullut, että alkuvideossa ei esiinny Yuna eikä Lenne vaan Yunaksi naamioitunut LeBlanc. Sillä olen nähnyt pienen videopätkän heti tuon alun jälkeen missä Paine ja Rikku taistelevat "Yunaa" vastaan, mikä tukee kyllä tätä väittämää todella paljon.

Jubei
28.9.2003, 14:34:39
Totta, totta. Se ei ole Yuna eikä Lenne, vaan joku muu...Tiedän että heti pelin alussa joudut taistelemaan tätä "muuta" vastaan...hänen nimeään en nyt muista.

jedat
30.9.2003, 19:35:31
Laittakaa lähteitäkin kiitos! Koittakaa myös jo päättää mikä on alussa sen "Yunan" nimi, ja nytten kun jo pääsitte asian ytimeen niin voisitte samalla hankkia muuta taustatietoa itse pelistä.

Roakel
30.9.2003, 19:54:28
Laittakaa lähteitäkin kiitos! Koittakaa myös jo päättää mikä on alussa sen "Yunan" nimi, ja nytten kun jo pääsitte asian ytimeen niin voisitte samalla hankkia muuta taustatietoa itse pelistä.
Ja sinä odotat muitten tekevän kaiken puolestasi? Netissä on hakumoottoreita joiden avulla löydät hetkessä tietoa pelistä joten turha odottaa muilta vastausta kun se onnistuu itseltääkin.

Meya
3.10.2003, 11:21:24
Odotan tätä peliä enemmän kuin mitään muuta! Liian pitkä aika odotettavana, kun peli ilmestyy hyllyille vasta vuoden alussa. En malttaisi millään odottaa! :(

FFX-2:n hahmot tuntuvat todella mielenkiintoisilta (tai mitä nyt internetistä olen katsellut). Odotan mielenkiinnolla, että keitä Lenne ja Shiun oikein ovat.... :P

jedat
7.10.2003, 7:14:02
Auts, toi oli kyllä aika ilkeesti sanottu Roakel :soso:. Osaltaan olet myöskin oikeassa, ei pitäisi udella muilta vaan etsiä itse. Toisaalta en myöskään oleta kenenkään vastaavan uteluihini. :nuija:

Roakel
7.10.2003, 15:06:57
Auts, toi oli kyllä aika ilkeesti sanottu Roakel :soso:. Osaltaan olet myöskin oikeassa, ei pitäisi udella muilta vaan etsiä itse. Toisaalta en myöskään oleta kenenkään vastaavan uteluihini. :nuija:
En nyt sanoisi tuota ilkeilyksi vaan lieväksi muistutukseksi siitä että itsekkin voi tehdä jotain ilman että ensin kyselee. "Koittakaa ensin ja kysykää sitten". :)

Eidolon
13.10.2003, 12:26:15
Jostain täältä taisin lukea, että Shuin summonoi dark aeoneita Yunan ja niiden kimppuun, niin latasin joskus sellaisen videon, jossa Yuna on Farplanella ja Shuin tulee sinne. Ne puhuivat siinä jonkin aikaa ja sitten Shuin alkoi sanoa 1000 no kotoban sanoja ja sitten Shuin syleili Yunaa, eikä päästänyt irti. Luuliko Shuin Yunaa Lenneksi? Vai yrittikö tämä vain saada Yunan luottamaan itseensä?

cRaZy Al BhEd
13.10.2003, 18:03:14
Originally posted by Eidolon
Jostain täältä taisin lukea, että Shuin summonoi dark aeoneita Yunan ja niiden kimppuun, niin latasin joskus sellaisen videon, jossa Yuna on Farplanella ja Shuin tulee sinne. Ne puhuivat siinä jonkin aikaa ja sitten Shuin alkoi sanoa 1000 no kotoban sanoja ja sitten Shuin syleili Yunaa, eikä päästänyt irti. Luuliko Shuin Yunaa Lenneksi? Vai yrittikö tämä vain saada Yunan luottamaan itseensä?
kyllä näin ilmeisesti on. Oon iteki nähny sen videonpätkän, tai ainakin samankaltaisen. En vain tiedä, miksi liitit dark Aeonit tähän juttuun?

Ze Shoopuf
14.10.2003, 19:15:52
Originally posted by Eidolon

Kyllä, se luulee Yunaa Lenneksi. Onhan se osittain oikeassakin, Yunassa on Lennen "sielu" tai jotakin... Sitten se vissiin raivostuu, kun saa tietää, että Yuna ei ookaan Lenne. Ei se kyllä mun tietääkseni sano 1000 no kotoban sanoja, vaan mainitsee jotakin niistä tuhannesta vuodesta, jonka aikaa se on ollut kuolleeena...

Laguna
15.10.2003, 16:23:45
Korjatkaa jos olen väärässä,mutta eikös pelissä ole sellainen systeemi että kun pelin on läpäissyt niin tulee sellainen valikko jossa voi aloittaa suoraan uuden pelin edellisen päälle ja samalla säilyttää osan esineistä.

Jubei
17.10.2003, 13:29:09
Se on kuulemani mukaan mahdollista. Pukuja kai ei kuitenkaan saa mukaan, jos aloittaa uuden pelin, mutta pukujen ominaisuudet säilyvät. Eli siis kun saat puvut uudessa pelissä, sinulla voi parhaimmillaan olla uudet abilityt heti opittuina.

Liquid
17.10.2003, 13:40:17
Onko siitä ilmestymispäivästä tullut viimeaikoina mitään uutta infoa?

Roakel
17.10.2003, 13:58:10
Onko siitä ilmestymispäivästä tullut viimeaikoina mitään uutta infoa?
Ei ole vielä tiedossa eikä varmaankaan pitkään aikaan sitä tarkkaa ajankohtaa, netissä pyörii kuitenkin huhuja että peli julkaistaisiin ensi vuoden alkupuolella.

Hei, teidän ei tarvitse toistaa samaa kysymystä monia kertoja peräkkäin kun ei se julkaisuajankohtaa vielä tiedetä. Siitä ilmoitetaan sivustolla ja varmasti muuallakin netin uumenissa, kärsivällisyyttä.

Arma
17.10.2003, 14:02:16
No tämä on nyt vain HUHU (muistakaakin se), mutta sellainen kumminkin liikkuu että tuo peli julkaistaisiin Euroopassa 2004 vuoden ensimmäisellä neljänneksellä (mikä tarkoittaa siis tammi-, helmi- ja maaliskuuta). Myös sellainen päivämäärä on pyörinyt ihmisten kirjoituksissa kuin 27.2.2004 kuin myös että meidän eurooppalaisten peli saattaisi olla puoliksi japanin Internationalversio (siis saisimme tämänkin huhun mukaan ne kaksi uutta ja huhuttua pukua, mutta emme Last Missionia). Tämä olettamus lähti liikkeelle siitä, että meidän FFX oli puoliksi japanin paranneltu versio, jonka johdosta saimme Dark Aeonit, joita ei nähty Amerikoissa edes vilaukselta.

Tämä oli siis pelkkää huhupuheen ja olettamusten sekä toiveiden kirjaamista.

Damn you Roakel and your nopeat kirjoitusvälineet.

Laguna
17.10.2003, 19:00:01
Alkujaan kirjoittanut Arma
siis saisimme tämänkin huhun mukaan ne kaksi uutta ja huhuttua pukua, mutta emme Last Missionia

Minkälaisia ne kaksi uutta pukua oikein ovat?Olen kuullut vain yhdestä uudesta puvusta jonka nimi oli Psychic.
Ja entä mistä olet lukenut/kuullut nämä huhut?

Arma
17.10.2003, 19:39:06
Kyllä toinen puku on tuo Psychicher (tai miten se nyt kirjoitetaan) ja toista ei olla vielä paljastettu. Luin tämän olettamuksen tuolta ffx2.net foorumeilta. Siis kyseessä on siis pelkkä olettamus vai pitäisikö sanoa toiveajattelua. En siis ole vastuussa tämän oikeellisuudesta.

Eidolon
17.10.2003, 19:53:33
Alkujaan kirjoittanut Ze Shoopuf

Kyllä, se luulee Yunaa Lenneksi. Onhan se osittain oikeassakin, Yunassa on Lennen "sielu" tai jotakin... Sitten se vissiin raivostuu, kun saa tietää, että Yuna ei ookaan Lenne. Ei se kyllä mun tietääkseni sano 1000 no kotoban sanoja, vaan mainitsee jotakin niistä tuhannesta vuodesta, jonka aikaa se on ollut kuolleeena...

Jos se puhuu siitä, niin se puhuu hyvin samankaltaisesti miten 1000 no kotobassa on sanat.

No, se näkee sitten kun itse peli tulee...

Arma
23.10.2003, 20:37:47
ffx2.net etusivulla luki näin:

European Release

Today, EA Europe (european FFX2 publisher) confirmed to us that Final Fantasy X-2 will be released in europe on february 26, 2004! This is an early release for europe, but keep in mind that this release can be pushed back...

Näin siis tällä erää. Saa nähdä nyt pitääkö tämä paikkaansa, mutta onpahan jotain mitä odottaa.

KuroiTenshi
30.10.2003, 10:44:44
Today, EA Europe (european FFX2 publisher) confirmed to us that Final Fantasy X-2 will be released in europe on february 26, 2004! This is an early release for europe, but keep in mind that this release can be pushed back...

Ihan mukava uutinen, vaikka tuntuu, että tuohon on vielä ikuisuus. Toisaalta ajankohta ei oo oikeen hyvä, kun äiti säikäytti yhtäkkiä sanomalla, että "sinä et sitten sitä ilmestyvää peliä osta ennen ku yo-kirjotukset on ohi" :soso: Vastareaktiona suustani pääsi suuri älähdys sekä "ja kyllä varmasti ostan!"-huuto.

ManijaiNinja
6.11.2003, 8:40:19
Tämä saattaa lukea jossain jo, mutta Tiduksen näköinen on Shuyin. Löysin jutun netistä mutta en löydä enää että voisin antaa linkin teille.

Minulla on jo FFX-2:n mp3 cd:llä. ;)

Mutta odotan peliä mielenkiinnolla.

Korjaan, en ole varma onko poika Shuyin ollenkaan vai Tidus. Mysteeri se on.

Meya
6.11.2003, 13:21:03
Olen saanut japanilaiselta kirjekaveriltani tietää, että Shiun ei ole Tidus! Enempää en paljasta...tämäkin saatetaan jo luokitella spoileriksi! :D

Ze Shoopuf
6.11.2003, 13:44:16
Originally posted by ManijaiNinja
Tämä saattaa lukea jossain jo, mutta Tiduksen näköinen on Shuyin. Löysin jutun netistä mutta en löydä enää että voisin antaa linkin teille.

Minulla on jo FFX-2:n mp3 cd:llä. ;)

Mutta odotan peliä mielenkiinnolla.

Korjaan, en ole varma onko poika Shuyin ollenkaan vai Tidus. Mysteeri se on.

Kyllä, Tiduksen näköinen typppi on Shuin.
Se on 1000 vuoden takaisesta Zanarkandista ja onkohan se vissiin kuollutkin. Ja ei mun tietääkseni oo Tidus, näyttää vaan siltä.

KuroiTenshi
7.11.2003, 14:07:55
Originally posted by Razakin
Koda Kumi laulaa valitettavasti real Emotionin englanniksi, 1000 no Kobotasta en ole kuullut viellä mitään, mutta eiköhän sekin tule englanniksi. Ja valitettavasti sen takia koska olen kappaleet kuullut, ja minun on ainaskin todella vaikea saada hänen englannistaan selvää.
Mä oon nyt ainakin ihan ulalla näiden laulajien kanssa :confused: Nythän ffx2.net:issä on ollu juttua, että Sweetboxin Jade vetäis ne enkku versiot. Siis ainakin USA versiossa, tiiä sitten taas PAL versiosta. Kuuntelin aika huonolaatusen pätkän (suoraan TV:stä nauhotettu) ja en tosiaankaan tykänny siitä, varsinkaan "what can I do for you" osiosta. Kaiken lisäks sanatkin on menty muuttamaan sitten sen Kodan version ja mun mielestä vieläpä huonompaan suuntaan. Aivan ihmeellistä häsläystä mun mielestä. Ei se Kodan englanti pidemmän päälle niin kauheen kuulosta oo.
Noh, mutta kaikkee ehtii vielä tapahtua ennen pelin ilmestymistä...

Juripa
8.11.2003, 13:51:33
Tässä (http://www.zacknetwork.net/finalrev/shot4.jpg) on varmaan kuva siitä Psychieristä :)
Tosin se on japaniversiosta...

Meya
10.11.2003, 9:00:26
Tässä linkki sivustoille, joilta löytyy älytön määrä videoita, kuvia, taustakuvia, tietoa hahmoista ja paljon muuta mukavaa Final Fantasy-sarjasta. Myös FF-2:sta! (^-^)

Pomppikaa tänne jos innostaapi: http:www.vg-center.net

Pectus
11.11.2003, 13:37:40
Voi elämä..:eh: Miten hemmetissä siellä voisi olla Tidus, kun se kerran kuolee FFX:n lopussa?! edit// Se tyyppi siellä takana on Lulun sisko nimeltään paine. Eikö kukaan täällä ole pelannut X:ää loppuun? :eh: :eh:

Rikkuz
11.11.2003, 13:47:29
Alkujaan kirjoittanut cloud92
Voi elämä..:eh: Miten hemmetissä siellä voisi olla Tidus, kun se kerran kuolee FFX:n lopussa?! edit// Se tyyppi siellä takana on Lulun sisko nimeltään paine. Eikö kukaan täällä ole pelannut X:ää loppuun? :eh: :eh:

Ei se tidus voinu periaatteessa kuolla koska se esiintyy FFx-2:ssä! Voi hemmetti, se tiduksen näkönen jätkä on sitäpaitsi Shuin. Eikö kukaan oo pelannu FFx-2:sta?!?
Niin että en oo pelannu X:ää loppuun mutta tiedän siitä aikalailla. Niinkun FFx-2:sta.

Ceassa
11.11.2003, 14:10:01
Hohoho. Tappelu!

Selvennetään (ja kerrataan) nyt hieman. Sisältää varmasti rutkasti pilaajia, myös FFX-2:n mahdollisesta lopusta, joten kiertäkää kaukaa jos ette halua siitä mitään tietää.

Tiduksen näköinen hahmo on Shuin, joka eli tuhat vuotta sitten tuhoutuneessa Zanarkandissa. Lenne, Yunaa huomattavasti muistuttava neitonen, puolestaan oli kuuluisa laulaja ja Shuinin kultihani. He molemmat kuolivat tuolloin 1000 vuotta sitten machina-sodan aikaan. Shuin yritti havitella itselleen voimakasta Vegnagun-asetta, eikä tästä oikein tykätty, ja hänet nirhattiin. Shuin oli siis eräänlainen pahis jo tuolloin, ja niin myös FFX-2:ssa, jossa hän on jälleen elävien kirjoissa (käsittääkseni hän oli unsent, tai jotain?).

Shuinin ja Lennen tarina heijastuu Tiduksen ja Yunan omaan, ja Yuna näkee pelin aikana kohtauksia heidän elämästään, muun muassa heidän kuolemaan johtaneesta paostaan, ja unen, jossa Yuna ja Tidus kokevat tuon saman pakomatkan. Myöhemmin Yuna ja Shuin tapaavat, ja erehdyksiä syntyy. Soppaa, soppaa.

Mutta Tidusta ei myöskään pidä unohtaa, kaikkihan muistavat miten hän FFX:n lopputekstien jälkeen pulikoi iloisesti vedessä ja pyrki pintaan. Tämä pätkä ennakoi yhtä FFX-2:n loppuratkaisua, jossa Yuna onnistuu jollain kumman keinolla tuomaan Tiduksen takaisin, ja hän nousee pintaan Besaidin rannassa. Pusi pusi ja hali hali ja Squaren väki kiittää hyvästä ostoksestasi.

Ze Shoopuf
11.11.2003, 18:00:04
Originally posted by cloud92
Siitä ei oo mitään varmuutta (mun itetääkseni), että Lulu ja Paine on sukulaisia. Sitä on netissä monet pohtinut, mutta koskaan ei olla tultu selvään lopputulokseen. Mutta missään kohtaa ei tietääkseni mainita näiden olevan mitään sukua toisilleen. Itse epäilen sitä, koska ne olis varmaan sanonut jotakin toisilleen ja Yuna varmaan tietäis jos Lululla olis sisko.

Meya
12.11.2003, 6:57:08
Olen pelannut FFX:n loppuun kaksi kertaa. Mitä järkeä olisi puhua pelistä, jota ei ole pelannut? Häh?

Juripa
12.11.2003, 10:33:11
Originally posted by Meya
Olen pelannut FFX:n loppuun kaksi kertaa. Mitä järkeä olisi puhua pelistä, jota ei ole pelannut? Häh?

Mikäli oikein ymmärsin niin tarkotitko meitä jotka puhuu täällä FFX-2:sta? No joo, typerä kysymys oli mutta minä olen ainakin ihan hulluna siihen ja olen ottanut paljon asioista selvää.

KuroiTenshi
12.11.2003, 12:24:28
Originally posted by Ze Shoopuf

Siitä ei oo mitään varmuutta (mun itetääkseni), että Lulu ja Paine on sukulaisia. Sitä on netissä monet pohtinut, mutta koskaan ei olla tultu selvään lopputulokseen. Mutta missään kohtaa ei tietääkseni mainita näiden olevan mitään sukua toisilleen. Itse epäilen sitä, koska ne olis varmaan sanonut jotakin toisilleen ja Yuna varmaan tietäis jos Lululla olis sisko.

Mulla on sellanen mielikuva, että luin jostain Painen olevan Auronin tytär. Saattoi jopa olla näiltä sivustoilta(?!).

Ze Shoopuf
12.11.2003, 14:18:41
Originally posted by KuroiTenshi

Mulla on sellanen mielikuva, että luin jostain Painen olevan Auronin tytär. Saattoi jopa olla näiltä sivustoilta(?!).
Itsekin oon nähnyt sellaisia väittämiä, mutta niitä ei ole pystytty todistamaan ja niistä ei ole mitään varmuutta. Oon netistä löytänyt monesti tuollaista tekstiä, että se olis Auronin tytär ja ei olekaan. Niin luullaan vaan, koska niillä on "samanlainen hiustyyli" ja lihakirveet aseina...