PDA

View Full Version : Värvätään moderaattoreita

Gabriel
20.5.2002, 9:44:49
Koska adminneilla - Jackal von ÖRF, Wompatti, Neo ja Sami E - on paljon omaakin tekemistä koulutöittensä lisäksi ja vielä etusivuston kehitys sekä muita asioita, olen minä saanut hoidettavaksi toissijaiset tehtävät foorumeilla.
Poistetaan nyt tämä ainiainen moderaattoriongelma. Squaresoft-alue on käytännössä modeton (GM:iä ja admineita lukuunottamatta), koska sen ainoaa moderaattoria - Ifritnetiä - ei ole näkynyt kuukausiin. Samoin on Nykyiset FFVII-FFIX -alue niin ja näin, Kultru kun käy harmittavan harvoin.

Useat hakevat moderaattorien virkoihin juuri se takia, että saisivat enemmän 'hohtoa' ympärilleen ja harmittavan useat unohtavat virkansa vastuupuolen. Näin heti ajatellen tulee mieleen vain David A. Mage grafiikka-osastolla joka on hoitanut työnsä kiitettävästi.

Teilla on viikko aikaa lähettää minulle hakemuksenne PM:llä jolloin sitten valitsen teidät oman viestinne ja pätevyytenne perusteella, muistatkaa siis laittaa perusteet mukaan!

Viikko on ihan hyvä aika, jos moderaattoriksi aikoo eikä käy täällä viikkoon niin ei virkaan kelpaa.

Kaikille alueille saa hakea, mutta jotkut (David esimerkkinä) pysyvät osioillaan modeina jos vain ovat tarpeeksi päteviä.

GM:t pysyvät samoina, tämä koskee vain tavallisia moderaattoreita.

Lisäksi teistä pitää näkyä myös elonmerkkejä, moderaattori joka nukkuu kuukaude ei ole minkään väärti. Osastosta se kuitenkin riippuu, häröilyssähän tarvitaan aktiivisempia modeja kuin vaikkapa tulevat-osastolla. Kuitenkin, jos ei moderator-logeissa ei kuukauteen näy MINKÄÄNLAISIA ELONMERKKEJÄ niin tivaan PM:llä selitystä.

EI hakemuksia tähän ketjuun! Jos katson viestin asiattomaksi off-topiciksi, niin poistan sen. Hakemukset minulle PM:nä, tähän ketjuun vain kysymyksiä asiaan liittyen.

Edited by Wompatti on 27.5.2002 21:10

FantasyManIX
20.5.2002, 9:50:18
Tota olen aika uusi täällä mutta homma kiinnostaisi, joten kysyisin että mitä niinkun ylipäätänsä pitäisi moden tehdä, muutakin kuin poistella viestejä.Ja vielä yks juttu(hiukan noloa) mitä tuo PM meinaa?Private message?

Wompatti
20.5.2002, 10:00:19
Jos ei tiedä mitä moderaattorin tulisi tehdä, eikä PM:kään ole tuttu käsite, ei luultavasti kelpaa modeksi.

muumuu
20.5.2002, 22:23:05
oki, jos olen ymmärtäny oikein niin moderaattorithan poistavat turhat viestit ja pitävät ketjun siistinä ja tiettyinä tapauksina jos on kyse puhtaasta spammista he sulkevat sen, right?

edit://gabriel  laitoin siulle viestiä, mutta en vielä mitn ratkaisevaa ^^

Edited by vivi89 on 20.5.2002 23:32

Gabriel
20.5.2002, 22:30:21
Kyllä, sinä olet ymmärtänyt oikein. Nyt tässä vain etsitään tyyppejä jotka kelpaavat moiseen hommaan - jos arvelet, että sinusta on siihen, niin pistä PM:ää. Tämä ketju on vain kysymyksiä varten.

muumuu
21.5.2002, 6:36:45
kysyn vielä yhden jutun, milloin moderaattorien 'virka' alkaa, heti kun hakemus on hyväksytty vai vasta kun ilmoittautumis/värväytymis aika on ohi?

The death Magic
21.5.2002, 9:02:48
No minä nyt vastaan vaikka tuohon kun ekana kerkiän vaikka en asiasta päätäkkään. Gab sanoi eilen Ircissä että mode astuu virkaan kun hakuaika on ohi eli alle viikon päästä ilmeisesti.

Aivan.
-Gab

Edited by Gabriel on 21.5.2002 11:18

CloudStrife
23.5.2002, 18:19:46
Ketkä kaikki ovat ilmottautuneet tähän mennessä?

Jackal von ÖRF
23.5.2002, 18:41:05
Originally posted by CloudStrife @ 23.5.2002 19:19
Ketkä kaikki ovat ilmottautuneet tähän mennessä?
Kysymyksesi ei ole oleellinen.

muumuu
23.5.2002, 18:44:12
sitten kun hakuaika on ohi, niin voisiko joku admin/vastaava, tehdä semmoisen listan missä näkyy KAIKKIEN alueiden UUDET moderaattorit, se kyllä tuottaa lisää vaivaa.
Mutta eihän se ole pakollinen, enkä minä siitä päätä, itse minusta olisi kiva katsella sitä listaa.

<s>nii muute, voisko laittaa ne ketkä on tähän mennessä hyväksytty joihinkin osioihin, ja sitä mukaa lisäillä kun hakemuksia hyväksytään. eikö se olisi helpompaa kuin kerralla koko listan tekeminen, tosin, sen listan tulevaisuus riippuu jaksaako/kehtaako joku sellaisen tehdä.</s>

okkies, jackal tohon jo vastaskin :D

Edited by vivi89 on 23.5.2002 19:45

Gabriel
27.5.2002, 15:20:43
Noin. Moderaattori on nyt lisätty. Muistakaa:
minä tarkkailen&#33; Jos ei kuukauteen näy logeista mitään, niin tulee PM:ää.

Kohta sitten kirjoitan uuden topicin uusista ehkä tarvittavista lisäyksistä. Nyt syömään, nähdään myöhemmin&#33;

Celeb
27.5.2002, 15:26:30
näkyykö tämä tietty logi kaikilla vai pelkästään admineilla? vaiko GM:llä?
Sillä se on aika hauskaa ja kiinnostavaa tarkkailtavaa.
jos ei, niin saisinko vaikkapa aika tuoreen login PM:llä?

Gabriel
27.5.2002, 15:55:30
Originally posted by celebration @ 27.5.2002 16:26
näkyykö tämä tietty logi kaikilla vai pelkästään admineilla? vaiko GM:llä?
Sillä se on aika hauskaa ja kiinnostavaa tarkkailtavaa.
jos ei, niin saisinko vaikkapa aika tuoreen login PM:llä?
Logi näkyy vain admineilla. Login voi kuitenkin näyttää URLin kautta.

Jackal von ÖRF
27.5.2002, 18:58:51
Noista logeista kerrottakoon sen verran, että tyypillisesti päivässä tulee parikymmentä operaatiota (viestien poisto, ketjujen lukitus, siirto, topikin vaihto...). Oli taas aika tyhjentää lokeja, kun 13.2. lähtien niitä oli 1567 kpl. Index-sivu oli yli 500Kt ja hyydytti Operan mukana koko XP:n (pyöri taas normaalisti, kun ikkunan sulki). :D

Jos siis jokin moderaattori leikkii Prinsessa Ruususta, niin se huomataan.

Gabriel
9.6.2002, 19:22:24
Nythän on tässä käynyt niin, että Ally luopui vapaaehtoisesti modepaikoistaan. Hän saa ne kuitenkin takaisin halutessaan, mutta nyt olisi vapaana:
-Paikka tervetulo-osiossa
-Paikka fiktiossa
-Paikka musiikissa
-Paikka elokuvissa &amp; TV:ssä.

Sephy
10.6.2002, 16:46:44
Onkos jokaiseen foorumiin max. ja min. 3 moderaattoria?

Gabriel
10.6.2002, 18:27:16
Määrä päätetään sen mukaan miten tuntuu sopivimmalta. :)

Gabriel
17.9.2002, 16:53:35
Nyt on niin, että Arwen ja Ren kohosivat GM:ksi, jolloin he luonnollisesti jättivät tyhjiön moderointipaikkojensa suhteen. Vapaana ovat nyt siis:
1 paikka Apuvassa.
1 Paikka Yleisessä Keskustelussa.
1 Paikka Musiikissa.
1 Paikka Elokuvat & TV -alueella,
1 Paikka PC, Internet & Ohjelmointi -alueella
ja
1 Paikka Yleisissä Peliaiheissa.

Jotkut henkilöt ovatkin tilaisuutta silmällä pitäneet ja PM:iä lähetelleet, mutta annan tässä yhtäläisyydet mahdollisuudet kaikille. Eritoten asialliset jäsenet joilla ei moderaattorin oikeuksia ole, niin ilmoitelkaa. Mitä enemmän eri moderaattoreita, sitä monipuolisempaa.

Niin, Arwen säilyy Tervetuloa -alueen listassa silti, alueen kilttityttömoderaattori kun on. :D

Hakemuksia ei oteta enää vastaan kun on paikat täytetty. Läpi alan niitä silti käydä vasta huomenna, kun on ehtinyt tulla entistä useampi.

Ren
17.9.2002, 19:22:04
Minä aion pitää Apuva-aluetta yhä silmällä, joten sinne ei ole pakollista ketään saada.

Elokuvat ja tv oli alun alkaenkin minulle hieman liian vierasta maata, vaan eipä siellä paljoa mitään oiottavaa olekaan.

// Edit: No tulipa ainakin oikea hyypiö sinne, sillä psaijaiware on tuolla muutenkin istuskellut varsin aktiivisesti.

Gabriel
18.9.2002, 13:23:15
Originally posted by Ren
Minä aion pitää Apuva-aluetta yhä silmällä, joten sinne ei ole pakollista ketään saada.

Elokuvat ja tv oli alun alkaenkin minulle hieman liian vierasta maata, vaan eipä siellä paljoa mitään oiottavaa olekaan.
Noh, on nyt sentään jokaisessa joku. Onpahan tehokkaampaa moderointia.

Paikat täynnä, hakemuksia ei enää oteta vastaan.
Tähän samaan ketjuun laitan uudestaan ilmoituksen kun tarvetta moderaattoreille löytyy.