PDA

View Full Version : The Legend of Zelda: Spirit Tracks

Jenameka
30.12.2009, 20:20:24
Teinpä tämmöisen, kun huomasin ettei jo ole:
Eli uusin Nintendon julkaisema The Legend of Zelda, jossa on taas samainen nuori poika (Link). Pelin idea on melkein sama, mutta tässä liikutaan junalla ja yritetään saada Spirit Tower taas kokonaiseksi. Linkin lisäksi pelattavana hahmona toimii Phantomit jotka prinsessa Zelda valtaa kun isket Phantomia miekalla johon on saatu valo 3 Tear of Lightilla. Itselläni on samainen peli ja olen pelannut jo aika pitkälle, mutta Embrosin kappale jotta henki raiteita saisi takaisin on liian hankala. Kertokaa kokemuksistanne ja auttakaa toki, ja kysykää jos on ongelmia. Itse suosittelen peliä, ainoita hankalia kohtia saattavat olla soittoja että saisi henki raiteita lisää.

Itseäni vaivaa tuo kyseinen Embros, jonka luona pitäisi soittaa kappaletta oikein, mutta ei onnistu vaikka kuinka yrittäisi, olen kuullut että tähän on jotain kikkoja tai mikä tekisi tästä kappaleesta helpon.
Je kyseinen peli on DS konsolille.

shaiana
30.12.2009, 21:14:10
Eli uusin Nintendon julkaisema The Legend of Zelda, jossa on taas samainen nuori poika (Link). Pelin idea on melkein sama, mutta tässä liikutaan junalla
Sama kuin missä? ;)

Itse taisin soitella juuri tuon Emb... tyypin laulun ihan äsken (jos se oli tulimaan laulu), eikä se mitään muuta kuin etsit sopivan etäisyyden ja kulman puhaltelulle ja noudatat rytmiä. Vähän veemäisiähän nuo lurittelut on, mutta ei oikeasti niin vaikeita kun oikeasti kiinnittää huomiota siihen, miten se laulu tulee suorittaa. (eihän ne aina ole että taa-taa-taa-taa vaan joskus on taa (tauko) taa-taa-taa (tauko) taa tms.)

Itse Spirit Tracks on ihan kiva, joskin pidin enemmän PHG:stä. Kaipaan niin kovasti junaan vielä kolmatta vaihetta, joka olisi oikeasti reipas! Vähän hidasta ja tylsää on se reissaaminen nimittäin, seilaaminen ei tuntunut ollenkaan yhtä tylsältä. Vaikka matkan varrelle onkin ripoteltu vittumaisia jäniksiä ja vihollisia ja kaikkea mitä voi ampua tohjoksi, tylsää se silti on. Tosin söpöä on, että voi päästellä että tsuuh tsuuh tai tsuuuuuuuh ihan milloin vain ja ihan miten haluaa. <3 Matkustajien kuljettaminen on myös kivaa, kun pitää keskittyä paljon enemmän siihen ajeluun ja liikennemerkkilöihin.

Onhan tähän keksitty uusia juttuja (tai juttuja, mitkä tuntuvat tuoreilta) ja vanhoja on kehitetty, mutta no, emt, ei kai sitä ensimmäistä DS-Zeldakertaa vaan saa enää takaisin. Ongelmanratkaisu on tuttua aiemmasta osasta (tosin myönnän jumineeni aina välillä johonkin temppeliin, kun pelasin kerta kaikkiaan aivan liian väsyneenä) ja tähänastinen peli on tarjonnut ehkä noin kaksi kertaa sellaisia ratkaisuja, joihin ei löytynyt ratkaisua suoraan PHG:n antamasta kokemuksesta. Peli on siis liian helppo, jos on pelannut PHG:n. Mukavaa viihdettähän se on ja kun PHG oli niin lyhyt, niin ei se nyt haittaa jos samaa saadaan vähän lisää, mutta jos nyt sitten mahdollisesta seukista DS-osasta tehtäisiin jotenkin erilainen sitten kuitenkin...

Kaikkein eniten minua tässä pelissä ärsyttää pyörähdyksen (rollauksen, eteenpäin ukemin, mitä vielä) muuttaminen kynän pyöräytyksestä kaksoisnapautukseen! Siis mitä vittua?? Ensimmäinen toimi ihan hyvin kun sen sisäisti, mihin ei edes mennyt kauaa, mutta toi kaksoisnapaus taas ei istu ollenkaan muuhun liikkeeseen. Kun ensimmäisen pystyi tekemään luontevana jatkona juoksemiselle, toi napautus edellyttää, että kynä pitää nostaa näytön pinnalta - jolloin Link pysähtyy! Pyöriminen oli erinomainen tapa säästää aikaa näissä tapauksissa, kun piti lyödä jotain nappulaa saadakseen sillan aukeamaan jonkin matkan päähän vähäksi aikaa, sekä yleensäkin vihollisten ja paremman sanan puutteessa 'ammusten' väistelyssä, mutta nyt sillä evoimmassa tapauksessa vaan feilaa ja hidastaa itseään. Kyllä sapettaa kun toi on niin hankala. :( haistakkee paska sanon minä.

Jenameka
30.12.2009, 21:40:49
Tästä voisi mieluummin tehdä ihan kokonaan kyseiselle pelille pyhitetyn ketjun, jossa sitten apua tarvitsevat voivat muun löpinän ohella niitä neuvoja kysellä.
No siis enkös sanonut että kyselkää toki jos on ongelmia ja kertokaa kokemuksistanne ja auttakaa... Joo ja sitten tuon Embin pään spämmäämällä purple/yellow, toimi hyvin, tuossa kikka jos hermot ei kestä : D tuokin saattaa failata välillä, mutta mulla toimi jo toisella kerralla.

Edit: Mutta miten siellä mountainilla niiltä lento örkeiltä saa niitä avaimia jotenkin?

Edit2:Kun niitä ampuu niin ne väistää... Hirveitä olioita...

FinPro
30.12.2009, 22:24:32
Vedä siitä hauskannäköisestä köydestä ruudun reunassa niin junasta kuuluu notta tuut tuut. Se taas hämmästyttää ne linnut jolloin niitä voi ampua tykillä hyvillä mielin.

shaiana
30.12.2009, 22:37:22
Yksi goroneistahan neuvoi vielä tarkemmin: lyhyt tuuttaus, sitten pitkä. bop-booooo.

// Onko tällä muuten edes mitään väliä? Riittääkö vaan kun vetää narusta kahdesti?

Jenameka
31.12.2009, 10:20:21
Siis kiitos tiesit ton bop-booon! Mutta en tiennyt että piti ampua perään. : D