PDA

View Full Version : Cloister of trials?

Zippor
25.9.2002, 16:29:46
Minkä laisia ne mielestänne ovat? Tylsiä, hauskoja, liian helppoja?
No mielipiteitä.
Itsestäni ne oli tosi tympäiseviä sillä ne oli liian pitkiä.

-Okei okei ei ne niin huonoja ollu.

Mickey
25.9.2002, 16:49:08
Oli ne ihan mielenkiintoisia. Ongelmanratkaisut oli sopivan hankalia ja pituus on vain hyäksi. Tykkäsin aikas paljon niistä.

Ra
25.9.2002, 17:14:26
No kyllähän ne ihan vaihtelua oli. Vaikkakin joskus alko tympiintyä kun ei meinannu keksiä. Mutta ihan mielenkiintoisia ne oli ja ainakin piti käyttää aivonystyröitä. Ei ne minusta ollut ollenkaan pitkiä. Ne olivat aika lyhyitä mielestäni. Eihän niissä ollut paljon mitään jos ei ottanut Destruction Sphereä, eikä se kyllä sen spherenkään kanssa ollut pitkä. Ja kyllähän ne pääsi ihan helposti läpi jos en yrittänyt saada Destruction Sphereä.

psaijai
25.9.2002, 18:07:44
Minä ainakin tykkäsin niistä. Oli todella mukavaa päästä käyttämään aivonystyröitään ilman että tarvitsi kokoajan tapella. Yleensä FF:ssä pitää vaan miettiä että miten saisi vastuksen hengiltä mutta nyt pääsi todella miettimään asioita. Toivottavasti tälläiset jutut tulevat myös jatkossa olemaan FF peleissä.

Seyana
25.9.2002, 19:43:43
Itse pidin niitä paljon parempana vaihtoehtona niiden alituisten luolien sijaan, joissa kokoajan vaan tapellaan ja tapellaan ja ermostutaan kun luola ei koskaan näytä loppuvan.

Cloister of trialseissa piti oikein miettiäkin kuinka toimia, ei pelkkää mättöä mättämisen perään. Myönnettäköön, että harmitti kyllä vietävästi kun en kerran suoittanut Bevellen destruction sphereä jolloin tietenkin jäi Anima hankkimatta.

Graafisestikin tempeelit ovat mielestäni todella hienoja ja tunnelmallisia. Vastaavat täysin käsitystäni temppelistä.
Niissä kyllä pärjää tuurillakin, en olisi suorittanut Macalanian destruction sphereä, ellen olisi astunut harhaan sellaiseen välkyyvään nappulaan joka siirtää sen tornihommelin takaisin paikalleen.

Roakel
25.9.2002, 20:18:35
Ne olivat ihan kivoja, mutta parissa temppelissä oli ongelmia. Olin välillä pari päivää samassa paikassa jumissa.

volt
25.9.2002, 21:13:40
Tykkäsin niistä. Ekalla kerralla saattaa hermot mennä, mutta loppujen lopuksi ne ovat suhteellisen helppoja. Mielestäni niitä olisi saanut olla enemmänkin, mukavaa vaihtelua, katsos.

Niin, niissä temppeleissä oli mukava tunnelma, ja kysyisinkin että mikäs sen kappalen nimi on joka siellä tulee? Ja mistä sen saisi? (ei gf)

Kreifi
26.9.2002, 0:43:08
Jos pitäisi antaa arvosana ykkösen ja kympin väliltä sanoisin varmaankin kahdeksan, tai ehkä seitsämän. Olihan ne ihan mielenkiintoisia ja mukavaa pelattavaa, paitsi yksi(en muista nimeä). Joutui hiukan funtisimaan, että mites tämäkin nyt menee. Vaikeusastekkin oli ihan kohdallaan. Kiitin Jumalaani(itseäni) siitä, että niissä paikoissa ei ollut tappeluita. Jos tappeluita olisi ängetty mukaan olisin luultavasti vihannut näitä paikkoja.

Locke Cole
26.9.2002, 6:19:31
Ihan mukavia puzzlejahan nuo olivat, paitsi että joissakin meni hermo kuten siinä viimeisessä: en päässyt eteenpäin ja vaelsin tunnin ennenkuin pääsin sen läpi.

Ceassa
26.9.2002, 9:10:02
Omasta mielestäni Cloister of Trialsit toivat mukavaa vaihtelua peliin, mutta pitemmän päälle ne kyllä kieltämättä alkoivat puuduttamaan. Muutamassa temppelissä sain sukkuloida aika kauan, kun en millään keksinyt ratkaisua, mutta ah, sitä tunnetta kun sen pääsi sitten lopulta aivan omin avuin lävitse. :)

aeris2
26.9.2002, 10:02:24
Siinä mielessä hyviä että sai vähän miettiä, mut kun en oikein millään älynnyt paria temppeliä niin tosiaankin meinas mennä hermot... :prkl: Olisivat voineet edes hiukan helpottaa, viimesessä temppelissä saa suunnilleen arvailla että mihinköhän sitä sitten pitää mennä?

Banjo_Bill
26.9.2002, 11:55:50
Ne olivat ihan mukavia pikku pähkinöitä. Ei kovinkaan vaikeita tosin. Parasta niissä oli se, että ei tarvinnut taistella, joka 5:s sekunti ja muutenkin peli oli pitkälti "putkessa"-juoksemista (no mikäpä peli nyt ei nykyään olisi?) ja siten tuollaiset rauhallisemmat paikat toivat sopivaa vaihtelua.
Ainoa asia joka välillä otti päähän oli niiden kivipaasien työntely; välillä sitä tuli vain kävelleeksi niiden ohi, kun kamera päätti käännähtää muutaman asteen. Huolellisuudellahan siitäkin selviää, mutta palikasta kiinni ottamiseen olisi mielestäni voitu uhrata yksi nappula, taikka sitten koko työntö toimitus olisi voitu tehdä sulavammaksi.

Theemu
26.9.2002, 12:13:46
Hieno idea Squarelta.

Ikävä kyllä Bevellen Cloister of Trials edusti juuri sellaista puzzleosastoa jota vihaan. Ehdinkö painaa oikeaa nappia? En. Jaa. No kierros uusiksi. Taas ohi. Jaa. Uudestaan. Taas ohi. Uudestaan. Osuin. Seuraava. Ohi. Uudestaan. Aivoverenvuoto. Uudestaan. Osuin. Jaa, eihän tämä näin menekään. Uudestaan. Ohi. Kiehuminen.

Hikari
26.9.2002, 15:14:47
Paikat ovat kivoja. Pelasin niitä parhaan kaverini luona ja saimme kunnon naurut koska olin ihan ulkona koko paikasta. Mutta sellaisista paikoista pidän. :)

Safir
26.9.2002, 15:24:15
Ne ovat kivaa vaihtelua. Kun ensi kerran sain tietää pelatessani, että semmoisiin pitää aina välillä mennä, luulin heti, että ne on jotain sellaisia paikkoja, joissa pitää taistella paljon. Pieni erehdys.

Ne ovat sopivan vaikeita, joissa pitää vähän käyttää järkeään, tosin jokuhan voisi tuurillakin ne läpi päästä. Minulla meni pariin niistä (Macalanian ja sen mistä saa Ixionin. En muista juuri nyt nimeä..-_-) aika kauan, joten toiseen (macalania) katsoin helppiä netistä ja toisen pääsin kuiten ihkan itse lävitse. (hurray me!!) :)

// Haa, viestejä 666 ;D

Riku-
27.9.2002, 9:04:32
Olivathan ne mukavaa vaihtelua, vaikka välillä tuntuikin, että Square laittoi niitä peliin pidentääkseen peliaikaa. Mielestäni yksikin Cloister of Trials olisi peliin riittänyt. Plussaa siitä, että siinä pitää hieman myös ajatella, eikä vain arvailulla heitellä spherejä oikeisiin koloihin.

urho
27.9.2002, 19:31:01
Cloister of trialsit oli tosi hyviä niiden ärsyttävien luolien sijaan joissa tulee satunnaistaisteluja... Ei ne loppujen lopuksi kovin vaikeita ollut, kun vähän aikaa mietti. Olis mennyt peli-ilo jos niistä olis tehty liian vaikeita. Ainoo trial joka tuotti vaikeutta oli djosen, kun en tajunnut aluks niitä sähköhilavitkuttimia.

FantasyManIX
30.9.2002, 15:44:00
MInusta ne olivat todella ärsyttäviä. Meni muutamassa paikassa hermot. Vaikkakin hetken yrittämisen jälkeen onnistuin niissä. Varsinkin Bahamut temppeli (olikos se Bevelle) oli todella inhottava. Hirveetä rumppaamista ympäriinsä.

Migelus
30.9.2002, 21:41:50
pinnahan siellä meni aina - no ei ehkä kahdessa ensinmäisessä mutta kaikissa muissa :P Jos ei meinannut aueta niin sit printattiin avut fffin.comin sivuilta! Ne on kyllä mainiot

Potri
30.9.2002, 22:04:13
Täysin paskoja. Mitä aivonystöröiden käyttämiseen tulee, niin minun aivoni pyörivätkin ihan ylikierroksilla niitä nerokkaita pulmia ratkoessa. Tosin lähinnä siksi, että se itsehillintä määrä joka tarvittiin estämään minua heittämästä ohjainta seinään veti aivovoimani äärimmilleen.

Kaavahan on suunnilleen: Hakkaa X:ää joka paikassa etsiäksesi kaikki mahdolliset huonostierottuvat objektit --> kokeile kaikkia mahdollisia yhdistelmiä, mutta mikään ei tuota tulosta --> turhaannu --> huomaa monen tunnin kuluttua, että tuossakin oli vielä yksi sphere paikka --> ratkaise "pulma".
Kaikkienhan mieleen tuleekin heti, että jos jonkun pystin ahteriin työntää kaksi erillaista sphereä, se räjähtää ja lentää luolan toiselle puolen muodostaen energiakentän jota pitkin voi kävellä hakemaan lisää spherejä, joille löytyy kayttöä heti kun on keksinyt että ne voi laittaa johonkin kohtaan, joka erottuu kokonaisen yhden pikselin verran.

Liquid
6.10.2002, 11:54:35
Joo... olihan ne ihan mukavaa vaihtelua, ettei nyt sentää koko aikaa juosta punasen nuolen perässä ja mätkitä turpaa ilkeitä bosseja. Ainoastaan siinä Bevellen temppelissä mainas pleikka lentää seinään, ku ei meinannu millään päästä sieltä pois.

Zaon
16.10.2002, 11:10:41
Joo,tosi hauska lisä...! oli ain tosi siistii kun pääsi ratkasee välil ongelmii.. ei ne kovin vaikeita ollut..enkä mihinkään juumittunut kovin kauaksi aikaa,paitsi siihen mistä sai ixionin.. kun en heti huomannu että siihen liikuteltavaan tolppaan saa laitettua niitä spherejä 2! koitin monta kertaa työntää sen sinne sähköön mutta ei..parin tunnin jälkeen hoksasin ku olin kokeillu jo kaikkee. Bevellen temppeli oli ärsyttävä kun ei tienny missä mentiin välillä ja kauhee ramppaus.. mutta kaikista selvisin omin voimin ilman apuja!

Afrox
21.10.2002, 19:17:08
Cloister of trialsit antoivat peliin hieman lisämakua kun sai väsätä myös puzzleja noiden random tappeluiden ja tarinan lisäksi. Tosin Bevellen Cot oli hieman ärsyttävä, kun en aluksi meinannut löytää niitä mestoja mihin niitä spherejä tunkasta, ku kaikkialla oli vaa samanlaisia paikkoja ja muutenkin se oli hiaman sekavanoloinen "temppeli".

Da-
21.10.2002, 21:36:17
Minusta ne olivat ihan kiva piristys kun sai vähän ajatella eivätkä ne olleet niin vaikeita. Tosin en ole vielä pelannut FFx:a läpi kun en omista PS2:sta enkä peliäkään mutta serkulla tuli noita tahkottua.
Ihan kivoja minun mielestäni :)

Sonya
22.10.2002, 7:26:01
No kyllähän ne kieltämättä ovat ihan mukavia.
Joissakin joskus oli tosin ongelmia, mutta aikani kun mietin, niin keksin kyllä, että mitä piti tehdä.

Wakka
3.11.2002, 15:16:37
Jäin melkein jokaiseen jumiin ja piti käyttää monta tuntia niiden läpi menemiseen.
Harmitaa kun pitäis mennä niihin uudestaan kun ei yhtään muista miten ne mentäis läpi. :huh:

Feamor
17.11.2002, 17:02:39
Onhan ne ihan kivoja,alussa ne on tosi helppoja mutta jossain vaiheessa ne alkaa käydä ärsyttäviks mut se vika niistä oli just hauska. :)

Outraider
17.11.2002, 21:13:17
Minusta ne oli liian helppoja. Itse käytin aikaa jokaisessa jotain 10-15 min. Bevellessä tais mennä vähän pitemään odottelun takia

Nightblade
19.11.2002, 17:28:41
Olivathan ne ihan kivoja. Parissa jäin ikävästi jumiin ja silloin ei oikein huvittanut pelata. Onneksi kuitenkin eräällä suomalaisella Final Fantasy -sivustolla kerrottiin kuinka ne pääsee läpi.:huh: Mutta ei, en tietenkään huijannut kaikissa "triaaleissa". Eihän siinä olisi ollut mitään järkeä. Ainoastaan 4. ja jossain muussa temppelissä oli ihan weird systeemi, sekä myöskin animaa hankkiessa tarvitsin 2. temppelin aarteen (ihan oikeasti!).

Mutta loppuen lopuksi Cloister of Trialsit olivat ihan mukavaa aivojumppaa monstereiden tappamisen välissä. Kunhan niitä ei tarvinnut ratkoa koko päivää.

Kurt Zisa
4.12.2002, 18:30:26
Minusta tämä cloister of trials oli ihan hyvä juttu tai no oli ne ehkä oli liian helppoja/vaikeita mutta kuitenkin sitten se palkitaan aeonilla.

Enkuli
4.12.2002, 20:13:13
Ihan mukaviahan nuo olivat. Aivoja sai käyttää ja ongelmien taso oli juuri sopiva. Itse tykkäsin eniten Macalanian temppelistä, vaikka sen destruction spheren kanssa meinasi palaa käämit (fiuu, pedestiaali lentää alas. uudestaan!). Lopulta sekin ratkesi. Lisää näitä!
Oli niissä tosin vikaakin, eli melkoisesti turhaa ravaamista. Jotenkin se "voit pitää vain yhtä palloa kädessä kerralla" tuntui rasittavalta keinotekoiselta pitkittäjältä. Ja Bevellen liukuhihnatemppeli. Idea hyvä, toteutus nolla. Se "paina nappia oikeaan aikaan" oli täysin tarpeetonta minusta, homman olisi voinut hoitaa sen sijaan siten että painetaan suuntanappia ja X:ää.
Toivotaan että näitä nähdään tosiaan seuraavissakin osissa. Ehkä jopa joku älykkyyttä kunnolla vaativa alipeli olisi ihan kiva.

-Enkuli, musta siivekäs

"The cistern contains, the fountain overflows"

Trage
3.1.2003, 18:45:47
Tuo systeemi, että voi pitää vain yhtä palloa kädessä oli kyllä erittäin tyhmä miksi siihen toiseenkin käteen ei pystry ottamaan mitään kun siinä ei kuitenkaan mitään ole?

Olivathan (tai ovathan, vasta Bevellestä olen päässyt) ihan mukavia vaikka niihin aina välillä meinaa hermo ihan kiitettäväsi mennä :)

Crow
13.1.2003, 14:34:45
Alussa olivat hauskoja, mutta sitten kävivät liian vaikeiksi. Haluan nimittäin aina löytää aarteen Destruction Spherellä. Joudun lukemaan ohjeita, koska minusta ei ole tuollaiseen ongelmanratkaisuun. Enkä ole siitä järin kiinnostunutkaan.

Suzaku
27.1.2003, 15:48:57
Jotkut niistä oli ihan mukavia, mutta esim. Bevellen CoT meinasi polttaa pienet aivoni pahan kerran[olisin siellä vieläkin, ellen olisi saanut apua kaveriltani]. Joten siis, mielipiteeni niistä on, että kaikki muut oli oikeastaan ihan kivoja, paitsi Bevellessä se niin. Jüü.

Amaterasu
29.1.2003, 16:40:00
Bevellessä se oli hirveä...tai no ehkä sekava.
Kyllä ne muut oli aikalailla siedettäviä...itse asiassa ne oli joskus mukavia.Vähän vaihdetta tavalliseen rutiiniin.

Mysticus
21.2.2003, 18:25:57
Tykästyin Cloister of Trialseihin yllättävän paljon. Kenties sen takia, että olen aina pitänyt kaikennäköisistä ajattelua vaativista puzzleista, ja Final Fantasyissahan näitä ei ole koskaan kovinkaan paljoa ollut. FFX:ssä nämä Trialisit toivat mukavaa vaihtelua pelin muuten niin suoralinjaiseen kaavaan, vaikeustaso oli juuri sopivan korkea, temppeleistä ei päässyt eteenpäin ilman, että vaivautui käyttämään hieman päätään.

Macalanian temppeli oli eniten minun mieleeni, rasittavin oli puolestaan epäilyksettä viimeinenZanarkandin temppeli. Etenkin, kun siellä joutui kamppailemaan Spectral Keeperiä ja Yunalescaa vastaan, joista ainakin ensiksi mainittu taitaa olla yksi pelin hankalimmista bosseista.

Eniten Trialseissa rasittivat nämä turhat ravaamiset edestakaisin. Musiikki, taisteluvapaa toiminta-alue ja sopivan erilaiset tehtävät olivatkin sitten plussaa, kokonaisuutena Trialseista jäi erittäin hyvä maku suuhun. Toivottavasti saamme vastaamme samankaltaisia haasteita myös tulevissa Finaleissa.

Sephiroth13
3.3.2003, 17:29:32
Cloister of Trialsit on ihan kivoja, vaikka olikin aika helppoja.
Kahteen temppeliin on jääny se aarre kun en tienny et ne kaikki pitää saada jos haluu Animan.. :(

polo5
4.3.2003, 22:23:23
Asiahan meni melkein niinkuin Potri sen selitti, mutta onhan noita ollut muissakin, mutta melko lailla eri muodossa, 6:ssa mentiin South Figaroon, pöllittiin vaatteita, siideriä ja vaikka mitä...mutta, voiko tuota verrata Cotteihin...
Ehkä, ne menee siinä, kun ei tarvi tapella samalla kun kävelee siellä Cotissa..statsit olis noussut, mutta hermot olis mennyt useimmalta, ja samalla kohtuu hyvän pelin maine...

Muut väitti, että Bevellen CoT oli inhottava, mut mun mielstä pahin oli Macalania...sitä tuli rassattua eniten, ehkä jotain 3-5 tuntia...ei sitä huomaa

Chrono Trigger-----siinä ei tollasia ole...eikä tule. Pelatkaa sitä!

Yose
13.3.2003, 17:16:16
Cloister of trialsseissa ei kyllä mun mielestä ollu mitään haastetta
ihan turhia aikaa vieviä mestoja, mutta onneks niissä bonuksissa oli ees jotain purtavaa... (tämä on tietysti vain minun mielipiteeni)
Varsinkin Macalania templessä ja bevellessä oli ärsyttävää...

Lazuli
30.3.2003, 19:59:50
Kyllä ne ihan mukavia oli. Aivoja piti käyttää, ainakin Bevellessä, no ainakin on vaihtelua siihen että taistellaan paljon.

TheGrott
30.3.2003, 20:42:16
Ne oli tylsiä, ainakin jotkut esim. Bevelle oli niin typerä että typerä voi olla typerä, ni. Musta toi se Djozen paikka oli ehkä niistä kaikista hienoin cloisteri.

Deux
14.6.2003, 9:07:53
Minä en tykännyt yhtään. Ekalla kerralla pelattaessa olin hukassa jo siinä Lucan temppelissä. Eikä tullut mistään temppelistä aarteita etsittyä, olin onnellinen jo siitä että selvisin pois sieltä. Muistan kuinka veli veti Macalania templen puolestani ja siinä meni niin pitkään että äiti uhkasi vetää piuhan seinästä. Eihän siinä mennyt kuin neljä tuntia. Nyt pakon edessä uudestaan aloitetussa pelissä olen hankkinut aarteet vain Kilikasta ja Lucasta. Tosin Bevellestä löysin destruction spheren, mutten tiennyt minne se pitää laittaa ja annoin olla. Onhan se pönttöä etten nyt saa Animaa (enkä varmaan magus sistersejäkään).

Crimson
14.6.2003, 9:45:21
Miusta niissä ei ole mitn. kamalaa, mutta en voi sanoa, että niisä jotain hyvää on...
Ainoastaan Bevelle tarjosi jotain tekemistä. Ja myös se oli ihan kivaa rämpläämistä, jossa sai Shivan.
Muut olivat mielestäni liian helppoja tai liian tylsiä.

Jos nyt tuleviin FF:iin tulee lisää Cloister of Trialseja, nin niistä pitää tehdä Bevellen kaltaisia. Mahdollisimman hankalaa, mutta loppujen lopuksi helppoa. :3

Thuei'iral
14.6.2003, 11:30:24
En tykännyt, en. Minusta ne eivät ollet liian vaikeita, vaikka välillä jäikin hetkeksi jumiin. Minua vain ärsytti se, että piti väkerrellä semmoisten pikkuisten pallojen kanssa, jotta pääsisi pelissä eteenpäin. Tuommoiset olisivat paljon kivempia jos sinne voisi mennä tai voisi olla menemättä. Ihan miten vain. Ja lopussahan saisi sitten kaikkea kivaa tai tärkeää vaikka jos haluaisia jotain aeoneita tai aseita. Mielestäni on vain niin typerää, että jos Tidus vain sattuu olemaan niin typerä ettei osaa noita suorittaa niin sitten se on siellä päiväkausia eikä kukaan sen kavereista auta sitä tai pelasta päivää. Siinähän voisi olla jokin aikaraja vielä vaikeuttamiseksi ja jos ei ehtisi päästä sitä läpi joku tulisi ja repisi sen sieltä eteenpäin vaikka edessäpäin olisi ollut vielä vaikka mitä aarteita.

The beast
14.6.2003, 14:07:59
Kyllähän ne ihan ok. olivat, olisin varmaan alkanut, joko itkemään, tai hakkaamaan konetta bersekissä (mitä, en ole pelannut, kuin 4 h. putkeen...), jos siellä olisi pitänyt taistella, onneksi ei pitänyt.

Pulmana se oli keskitasoa, Bevelle oli aika helppo, kolmas(mikä se nyt olikaan?) oli melkein mahdoton.

// Hehee! Muistin! Djose!

forever_child
14.6.2003, 21:47:41
Onhan ne ihan kiva lisä peliin mutta ehkä vähän liian vaikeita..ainakin djose (kaveri loppujen lopuksi meni sen), macalania,bevelle ja dome. No toisin sanoen kaikki oli vaikeita. Ja en olisi päässyt niitä varmaan ollenkaan ilman ohjeita ja sitten piti vielä ne descruction spheret saada niin...
En meinannut päästä zanarkandin temppeliä läpi vaikka oli ohjeetkiin,oli niinku pikkasen vaikea..kyllä siinä tais tunti mennä :D

gosu
14.6.2003, 22:09:36
Todella kivoja en vaan muista mikä niissä oli jokin ärsyttävä asia oisko ollu musiikki vai se, että yritin niitä 3 aikaan yöllä :P.Ei ne mitään hirveän vaikeita ollu, vaikka otin ne desctruction spheret niistä.

make
15.6.2003, 9:41:48
Kyllähän ne tuo vaihtelua pelin kulkuun. Kannattaa muuten käydä niissä uudelleen niin niissä huoneissa missä se aeon on tai oli koska sielta saa tavaraa kun sinne tulee arkkuja.

Ferithem
15.6.2003, 10:18:25
Piristävä aivojumppatuokio taistelun tiimellyksessä. Joskus kyllä nämä alkoivat ottaa päähän, etenkin ensimmäistä kertaa pelatessa, kun tunnin verran etsiskelin jotakin luukkua...

Blood Omen
22.6.2003, 15:33:04
Ne on hyvä keksintö, pitentämään peliä jonkin verran ja on hyvä että joka temppelissä saatto aina odottaa jotakin uutta pientä näpertelytehtävää :)
Mutta jossain välissä alko kyllä ottaan päähän, (esim. djose, zanarkand)

@TranceKuja@
22.6.2003, 20:02:35
Onhan se ihan hyvä lisäys peliin vaikka Djose,Bevelle ja Zanarkand tuntui alussa vaikealta.En tarvinnut läpikulku ohjeita muuhun kuin Djoseen.Kiva niitä helpompia oli kyllä selvitellä.

Shuichi
25.6.2003, 22:00:28
Pidän Cloister of Trialseista tosi paljon. Joutuu välillä vähän miettimäänkin.. ^^ Minun pitää aina vetää ne isoveljeni(FilthSkin) puolesta, koska muistan ne suurin piirtein ulkoa ja koska veljeni ei ole koskaan saanut Bevellen temppelin toista arkkua, mutta minäpä sain! Hommasin sen hänellekin ihan äskettäin.

Kaz-ze
1.7.2003, 22:10:06
tuota tuota... Siis jotkut väittävät, että jos bevellestä ei saa toista arkkua sen voi korvata zanarkandin triallsin arkulla. HUOH jotta animan saisi tarttee besaidista, kilikasta, djose (mikälie :) ) macalaniasta, bevellestä ja zanarkandista arkun. Bevellestä saa joka tapauksessa aarteen, sillä se tartvittava aarre on se joka avataan ennen ku mennään chamber of faytiin.

Tahdoin vaan nyt sanoa tuon ku kaikki selitää jotain aivan muuta ku luin tän topicin viestit :P

Roleplayer
2.7.2003, 8:22:49
Toivat hauskaa vaihtelua pelin normaaliin rakenteeseen. Ne olivat sopivan helppoja nuoremmallekkin sukupolvelle ratkaistavaksi. Kaikki temppelit olivat näyttävän näköisiä ja jokainen oli erilainen. (Se oli hyvä asia). Ja saihan siitä aina palkkion jos jaksoi sen destruction spheren sieltä kaivaa esiin ja sehän on tärkeä jos haluaa hankkia Animan itselleen.

Ze Shoopuf
23.7.2003, 13:17:13
Mun mielestä ne toi mukavaa vaihtelua, sai käyttää aivojaan. :D
Onhan ne joskus vähän vaikeita, että: "Mihin tää spehre pitäis tunkee" tai jotakin tuommosta, mutta vaan hyvä niin, kun sen kaiken mätkimisen keskellä pitää pähkäillä kunnolla ;D
Ja ne spehret, glyphit ja kaikki mikä kiiltää oli tehty tosi hyvin, näytti melko aidolta ja se musiikkikin oli mukavan leppoisa... =)
Destruction spehre on ehdottomasti hienoimman näköinen spehre, silleen loistaa kevyesti utuista vaaleenpunaista valoa.... :yay:
Eli oli hyvä lisä peleihin!

cRaZy Al BhEd
23.7.2003, 16:18:28
kyllä, ehdottomasti oli hyvä juttu. spheret oli siistejä, varsinki vihreet djose-spheret, liekehtivät kilika-spheret ja siniset bevellessä. mun mielestä vaikein ja paras oli macalanian trials, helpoin bevellen trials. zanarkandin trialsista en tykkää, liian pitkä, monimutkainen, ja se bossi siel, ja sit pitää palata hakemaan se ase... :bored: djosen trials on kyllä hienoimman näkönen, se tosivihree sphere ja siel yläkerrassa se työnnä-pylväät-seinään- jutusta tuleva hommeli katossa... :D

Disposable Hero
24.7.2003, 8:42:27
Minä olen nähtävästi ainut, joka inhosi Trialseja paitsi Zanarkand Domea.

Ne oli tylsiä, ei vaikeita. Vie pallo 1 kohtaan 2 ja aukeaa kohta 3 :) Domesta minä pidin oikein paljon.

Infinite
24.7.2003, 11:29:48
Tylsää kivien kanssa sähläilyä. Ei kovinkaan loogisia ratkaisuja vaan oikea kivi oikeaan kohtaan ja vaikka vain arvailemalla ni läpi menee. Ja se missä pitää liikkua niissä "putkissa" (vai mitä ne onkaan...) ni sekin on joskus vähän liian sekava......

Darkoth Windark
26.7.2004, 18:17:18
Oli ihan hyvää ja tervetullutta aivojumppaa, kun ei muualla pelissä ollut oikein puzzleja. Myöhemmin, kun hain Animaa, olin raivona, koska jotkut aarteet olivat todella vaikea älytä ja saada. Musiikkiin kyllästyin jo Besaidissa

Grove
26.7.2004, 19:04:48
Kaikki muut olivat ihan mukavia, koska ne olivat kohtalaisen haastavia ja mukavaa tekemistä, mutta voi jumalauta, että minulla meni hermot sen Bevellen temppelin kanssa. :mad: Kesti reippaasti yli tunnin ennenkuin pääsin sen läpi Destuction Sphere aarteen kanssa.

FFfinin oppaita sitten käytin seuraavalla kertaa läpipelatessani eikä tullut ongelmia. Nykyään sitten ei todellakaan tarvitse sitä tehdä enää, koska muistan jokaisen temppeli täysin ulkoa eikä niistä enää ole mitään iloa minulle.

Leon
26.7.2004, 19:20:02
Kaikki muut olivat ihan mukavia, koska ne olivat kohtalaisen haastavia ja mukavaa tekemistä, mutta voi jumalauta, että minulla meni hermot sen Bevellen temppelin kanssa.

Olen aivan samaa mieltä. Hyvä keksintö muuten tuo Cloister of Trials, mutta omasta mielestäni Bevelle olisi saanut olla aivan samanlainen kuin muutkin arvuuttelut. Spherejen pistäminen Trialseihin mukaan oli mukava lisäys, kun spheret oli kaikille FFX:än aloittaineille uusi juttu. Sillä tavalla niihin tutustui ;)

Kesti reippaasti yli tunnin ennenkuin pääsin sen läpi Destuction Sphere aarteen kanssa.

Sittenhän olemme kohtalotovereita.

Taru
26.7.2004, 19:46:02
Parissa hermostuin, kun en meinannut päästä läpi, ja sitten hain ohjeita :P . Mielestäni Djosen ja Macalanian temppelit olivat vaikeimpia. Ensimmäisessä tallennuksessani en hakenut miltei yhtään aarteita, ja niin on tähänkin asti vielä Anima saamatta.
Älyä niissä kaikissa sai käyttää, toivat vaihtelua peliin.

Andros
27.7.2004, 0:37:32
No, olihan ne ekalla kerralla ihan kivoja haasteita, mutta kun niitä useimmin pelasi, niin kyllähän niihin nopeasti kyllästyi. En ekalla pelikerrallla hankkinut kaikkia aarteita, joten aloitin pelaamaan peliä läpi uudestan. Nyt on kaikki Aeonit, aseet upgradettuna, hahmot suht koht vahvoina, ja omegat hakattu, joten on se kannattanut.

mogvisti
27.7.2004, 0:48:56
Cloister of trialsit ovat tervetullutta aivojumppaa muuten niin suoraa toimintaa tarjoaviin FF:iin. Nautin suuresti aivonystyröitteni rasittamisesta näin hienossa pelissä. Itse kyllä pidänkin suuresti erinlaisista puzzle-peleistä.

Mutta eipä nuo Cloister of trialsit tuoneet kovinkaan suurta haastetta eteen, mutta parempi kuin ei mitään. Mutta eihän se varmaan ollutkaan tarkoitus että Cloisterit olisivat niin vaikeita että pelaaminen jäisi siihen. Mutta nautin suuresti cloistereista ja toivon että FF:iin tulisi jatkossakin hieman pulmia.

Ja kyllähän noista cloistereista saa jonkinlaista haastetta kun yrittää saada destruction spheren.

vegeta
27.7.2004, 3:47:07
Cloister of Trials on aivan hiton ärsyttävä ja todella typerä idea. Varsinkin kun ruvetaan hommaamaan niitä aarteita destruction sphereleillä, erityisen ärsyttävä on bevellen temppeli, niitten typerine leijuvuvineen laattoineen, muut temppelit eivät ole läheskään niin ärsyttäviä, kuin bevel. En ole ikinä pitänyt mistään pulmanratkonnasta, enkä kyllä todellakaan pidä tästäkään yhtään.

Berrycake
27.7.2004, 9:36:10
X:n cloister of trialsit olivat ihan mukavaa puuhastelua ja laiskojen aivonystyröiden hierontaa. Erityisesti Shivan temppelissä ollut "puzzle" aiheutti yllättävän paljon päänvaivaa ainakin ensimmäisellä pelikerralla. Ja taisipa olla samainen Macalanian jäätemppeli, joka aiheutti reikiä muistiin ja pikkuisia ongelmia seuraavillakin pelikerroilla. Myös Bahamutin temppeli sai muutaman kirosanan ensimmäisellä kerralla kirvoitettua.

Yleensä Final Fantasyissä on mukavia juuri nämä erilaiset puzzlet ja kikkailut. Nämä cloister of trialisit olivat ehkä hieman suoraviivainen ja ennalta arvattava versio niistä, mutta omalla tavallaan kuitenkin ihan jännä ja erilainen idea. Aina kun oli lähellä uutta temppeliä, niin tiesi jo etukäteen, että nyt on tulossa puzzle. Ja tämä ennalta arvattavuus kieltämättä hieman söi peli-iloa... mutta muuten erilainen idea hieman kompensoi sitä kuitenkin jonkin verran. Vaan toisaalta, FFX kärsi jo muutenkin juuri liiasta suoraviivaisuudesta ja putkimaisuudesta. Kaikista parhaat puzzlet ovat minusta sellaisia, että niiden tuloa ei osaa etukäteen arvata ollenkaan.

Pähkinänkuoressa: ennalta arvattavia sessioita, mutta muuten mukavaa sphere- pallosten siirtelemistä. Ihan jees.

Roskapussi
27.7.2004, 10:19:16
Kyllä se ainakin vaihtelua toi, jos ei mitään muuta. Aluksi nuo olivat ihan helppoja, joskin ärsyttäviä. Lopussa tulikin sitten ihan tuurilla laitettua niitä oikein. Mutta kertaakaan en katsonut mitään ohjeita niihin. ^^
Oli tuo kuitenkin parempi ratkaisu, kuin FF:ien perinteiset hirviölabyrintit.

Shilu
1.8.2004, 17:34:48
No jaa... Mun mielestä aika mitäänsanomattomia. Siis kyllähän niitä ihan pelas, kun ei tarvinnu koko ajan taistella :tultamunille:, mutta kyllä siinä jo toisella vartilla puutu persus ja aivot. Mutta kouluasteikolla jotain kasin tai seiskan luokkaa. Musiikki on hauska, semmonen pirtsakka, mutta ei sitäkään loputtomiin jaksa kuunnella. Ihan ok.

Amira
2.8.2004, 7:04:29
Tylsiä sanon minä. Ne olivat aika helppoja ja kun sitten tajusin niitä löytyvän joka Temppelistä joissa piti käydä aloin tosissaan tylsistymään. Vihasin niitä jo alussa. Mutta jotenkin sitten pidän siitä (en muista mikä Temppeli) mutta siellä, jossa "tapettiin" Seymour. Ensimmäisellä kerralla niissä oli pieni vastus, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Ne vain pitkittävät peliä :bored: Destruction Spheren kanssa oli välillä hiukan ongelmia, mutta kyllähän se aarre löytyi sitten viimeistään kun sen oli työntänyt jokaiseen mahdolliseen paikkaan. ;D
En käyttänyt minkäänlaisia ohjeita tai läpipeluu oppaita. Siinähän menisi koko peli nautinto, vaikka hermoja säästäisikin. :down:

Androga
4.8.2004, 2:11:02
cloisters of trialit on ne ihan hauskoja.. mutta olenko ainoa jonka mielestä ixionin on vaikein. olen nyt vetänyt pelin kolmesti alusta asti läpi enkä vieläkään muista sitä ulkoa. niitä olis kyl voinu olla enemmänkin. no jaa nyt pitää tilata korjaaja en löydä arkulleni..

Atmosphere
4.8.2004, 12:39:45
Mukavaahan oli saada vaihtelua Final Fantasyjen loputtomiin taisteluihin ja suurinpiirtein liian helposti suoritettaviin tehtäviin.
Cloister of trialssissa saa miettiä kunnolla.. Ehkä vähän liikaakin.
Aluksi on hauskaa suoria niitä tehtäviä mutta sitten kun peli vähän enemmän etenee ja temppelit vaikeutuvat , (esimerkkinä mainittakoon Bevelle) niin minä ainakaan en jaksa suorittaa sitä kunnolla toista kertaa.
Kaikenkaikkiaan hauskojahan nuo temppelit ovat.

mogvisti
10.8.2004, 13:03:00
erityisen ärsyttävä on bevellen temppeli, niitten typerine leijuvuvineen laattoineen, muut temppelit eivät ole läheskään niin ärsyttäviä, kuin bevel.

Tässä isket naulankantaan. Pidin kyllä noista muista temppeleistä, mutta tämä oli naurettava. Mistäköhän ihmeestä Square on saanut päähänsä tehdä tästä temppelistä näin oudon. Ja helppokin se oli kuin mikä. Vitutti vain se kun meni niin hirveesti aikaa siinä kun se laattaa liikkui edes taas siellä pleississä.

En ole ikinä pitänyt mistään pulmanratkonnasta, enkä kyllä todellakaan pidä tästäkään yhtään.

Et pidä, vai et osaa? :P
Muistan vieläkin sen kerran kun kokeilit Broken Sword 2. Kauheaa... ;D

Pelagia
10.8.2004, 17:25:43
en pitänyt cloister of trialsista, koska ne olivat aivan kammottavan tylsiä ja pitkiä. (en tarkoita kaikkia, esimerkiksi besaidin temppeli oli kamalan helppo ja lyhyt, vaikka hankinkin, desrucion spheren.) inhosin sitä, että sai kyllästyttää itsensä kuoliaaksi joittenkin spherejen näplimisellä ja jos joku meni väärin, niin hirveä rumba uudelleen.

mutta kun opin ulkoa, että miten ne mennään, niin nykyään en inhoa niiä enää niin paljon. on tietenkin myös poikkeuksia, en koskaan opi pitämään bevellen temppelistä. se raastaa aina hermoja, vaikka osaankin senkin ulkoa.

pitkästyttävintä on, ettei niissä tule taisteluja. tosin se varmaankin olisi vielä inhottavampaa, jos joku örkki tulee sotkemaan ajatukset, juuri kun olet pääsemässä pois. en pidä niistä yhtään.

squal[FIN
10.8.2004, 17:35:59
Kamalia puzzle osioita ne kyllä oli FFX:ään laittaneet. Inhosin niitä kaikkia, mutta erityisesti Macalanian ja Bevellen temppelit olivat kamalia paikkoja.
Ehkä joku näistäkin osioista piti, mutta minä ainakin niitä inhosin ja inhoan edelleen. Macalania oli ainut paikka mihin jäin pariksi päiväksi jumiin, muut pääsin n. tunnissa läpi.

shaiana
10.8.2004, 21:35:42
Minusta Cloister Of Trialsit olivat ihan mukavia lisiä itse peliin. Lukiessani noita teidän juttujanne minusta alkoi tuntua hieman hassulta: eivät ne nyt noin vaikeita olleet. Itse selvisin niistä alle yhdessä tunnissa (tai no, en kyllä aikaa ottanut mutta ei niissä nyt niin hirveän pitkään mennyt), ja yhden ratkaisemisen jälkeen ei ole pahemmin enää tarvinnut miettiä niitä pelatessa. Kaikista olen hankkinut sen tyhmän Descruction-mikälie spheren, ilman niitähän ei Animaa saanut. Ainoa, minkä muuttaisin, olisi Bevelle. Ne kulkutiet kävivät silmiin, käännökset sekoittivat ja koko paska alkoi ärsyttämään suunnattomasti viiden minuutin jälkeen. Suosikkejani ovat Kilikan ja Macalanian temppelit. Macalania, se oli haastava. Siellä taisin olla aika kauan yrittäessäni keksiä Destruction Spheren. Aivan ehana. :lovetus: Missään en käyttänyt apuja, en muistaakseni kysynyt veljeltäkään neuvoja.
Final Fantasy X ei olisi yhtä hyvä peli ilman näitä. Toivat haastetta edes jonkin verran. (Juujuu, onhan siellä Dark Aeonit ja Omega Weaponit, mutta en tarkoita nyt mitään haastavia tappeluita.)

//Kerpele, Animanhan niillä sphereillä sai eikä Magus Sistersejä. :nuija:

ffnx
14.8.2004, 15:08:09
cloisterit olivat ihan mukavaa vaihtelua muihin final fantaseihin. Alussa se saattoi tuntua vahän vaikeilta.Kuitenkin sain ne läpäistyy ja jopa sain kaikki aarteet temppeleistä. Sehän tarkoittaa , että saa animan baajista :)

Minä olen nähtävästi ainut, joka inhosi Trialseja paitsi Zanarkand Domea.

Ne oli tylsiä, ei vaikeita. Vie pallo 1 kohtaan 2 ja aukeaa kohta 3 :) Domesta minä pidin oikein paljon.

Domesta en pitäny hirveesti koska se on niin pitkä! :boing:

Necrofobia
15.8.2004, 11:50:20
Ihan mukavia pikku puzzleja vaihteluksi loputtomiin taisteluihin. Ensimmäistä ei oikeen puzzleksi voi sano koska se oli niin helppo, aivoja ei tarvinut yhtään. Muissa olikin vähän ongelmallisempia kohtia mutta helposti ne menivät silti. Olisi niitä Cloister of trialseja saanut olla enempikin, ihan mukavia.

Velvety
22.8.2004, 15:48:49
Ihan siistejähän nuo olivat kun itse niiden kanssa tappelin hermot kireinä, kun ei läpi meinannut päästä niistä. :P Oli tietenkin pari temppeliä, joissa oli hyvin inhottavat Cloistersit ja ne ovat Macalania ja Bevelle. Näissä kummassakaan en ensin tajunnut mitä piti tehdä, mutta nyt kun olen pelin pelannut läpi noin 10000 kertaa, eivät nuo CoT:t tuota mitään vaikeuksia/ongelmia.

Ihan käteviähän nuo olivat ja olivat vielä mukavaa vaihtelua, kuten Roskapussi jo sanoi aikaisemmin. Harmi kun X-2:ssa tarvitse tehdä siellä mitään muuta kuin käydä mutka ja lähteä pois. =/

Riku
2.9.2004, 12:51:03
Aikaa vievää puuhaa, tosin on hienoa että Aeoneiden saaminen pitää ansaita tavalla tai toisella. Tosin niitä tekemällä saa uusia varusteita, ja ne keräämällä saat salaisen Aeonin, Animan. Vaikeusaste vaihtelee, jotkut ovat helpompia, jotkut vaikeampia.

Antza
2.9.2004, 12:58:37
Njaah, ihan kivaa se ekalla pelikerralla on mutta sitten uudestaan vedettäessä kymmenettä kertaa se alkaa jo 'pikkuisen' kyllästyttämään. Vaikeus aste sopiva, Shivan temppelissä varmaan mukavin Cloister.

Squally-girl
5.9.2004, 15:23:51
Kyllähän ne Cloisterit oli aluksi ihan mukavia, mutta tokalla kerralla (poistui savetus Yunalescan jälkeen) alkoi jo ottaa päähän. Ne oli tokalla kerralla myös vaikeampia, tai no se vaan tuntui siltä. Final fantasy kymppiin Cloister of trials sopii, mutta jos se olisi kaikissa ff:eissä, niin en halua kuvitellakaan.

Candice
10.9.2004, 9:50:20
Min tykkään cloistereista, niissä ei tarvitse tapella ja yleensä hermo lepää niin kauan kunnes jossakin alkaa tökkimään. Muistaakseni miltei itkin Macalaniassa kun en niin millään tajunnut sitä systeemiä ja uudestaan piti ottaa monta kertaa. Mutta kun minä haluan aina sen destruction spheren. Se on måste.

Minusta oli näppärä veto squaren pojilta lisätä jotain älykkyyttäkin vaativaa kyseiseen peliin. Enemmän jotain tälläistä. Pistän toivoni kahteentoista. Nämä on oikeasti kivoja kun ei jatkuvasti tarvitse olla mättämässä.

Juste
10.9.2004, 11:04:54
Cloisterit on ihan jees. Siinä saa mukavasti aivoille toimintaa kun joutuu miettimään miten pääsee etenemään jostakin kohdasta. Djosen cloisterissa meni kyllä hermo kun en tajunnut että palkki pitää työntää rotkoon siten että siinä on ne molemmat spheret laitettuna , mutta kyllä minä sen siitä sitten keksein.

Shiloh
29.9.2004, 6:42:31
Cloister Of Trials. Tuo FFX:n asia, joka saa sappeni kiehumaan.
Eli minä vihaan, vihaan, vihaan ja inhoan Trialseja.

Ne ovat tylsiä. Ne ovat liian pitkiä. Loppupäästä ne ovat liian vaikeita. Ne ovat täysin turhia. Niissä ei ole mitään pointtia.

Niihin jäi jumiin tuntikausiksi. Varsinkin Zanarkandin Trialsiin. Kaikissa (paitsi Zanarkandissa) oli sama kaava: Ota sphere A ja vie se pedestal X:n luo. Työnnä pedestal X paikkaan Y. Poista sphere A ja kuljeta se pylvääseen F. Hae sphere G ja kiinnitä se pedestal X:ään. Mieti muutama tunti , että mitäs sitten. Hae jostain hevonkuusesta Sphere K ja kiikuta se johonkin pylvääseen. Kanniskele sitten vielä kaikkia spherejä pedestaleja ja pylväitä ympäri aluetta ihan vain sen takia, että joku helkkarin ovi jossain saakelin toisessa huoneessa avautuu.

Eli Cloister Of Trialsit ovat pereesä.

SAMUS
4.10.2004, 12:23:13
Siis suurin osa niistä oli ihan kivoja mutta esim. bevellen trial oli niin vampero kun se vaunu ei kääntynyt kunnolla. Toinen lähes yhtä ärsyttävä oli tuo Lake Macalanian cloyster, mutta syynä voi olla sekin että kummankin meikä hoiteli vasta joskus puolen yön aikoihin puolhorteessa(yleensä nukun semmoiset 10 tuntia yössä!) Ne oli kyllä idealtaan kaikkiaan ihan hyviä ja kuuluhan kunnon RPG:ssä olla aina jotain muutakin kuin mörrimöykkyjen paloittelua!

Bianca
11.10.2004, 13:50:48
Oli muuten ihan kivoja, mutta välillä otti hermoon kun ei päässyt pelissä eteenpäin sen takia kun jossain temppelissä jäi jumiin. Ratkaisu oli yleensä kyllä aika yksinkertainen kunhan sen tajusi..
Eikä ne olut mielestäni mitenkään tylsiä. Ja aina oli palkkana aeon :)

mogvisti
21.10.2004, 12:49:11
Olihan se hyvää vaihtelua tappelemisen sijaan :) :) :) :) :) undefined

Kyllähän pelissä nyt muutakin tehdään kuin tapellaan. Juontahan liikutellaan taidokkaasti hahmojen liikkuessa paikasta toiseen ja kyllä väliin taisteluitakin mahtuu. Pelissä on myös loistavia minipelejä, joista ehkä paras on Blitzball. Vanhemmissa FF:issä onkin oikeastaan pelkkää seikkailua, taistelua ja muutamia minipelejä, mutta COT:ien ansiosta on mukaan heitetty ihania aivoja rasittavia puzzleja. :D

Ja muuten, suosittelen että kirjoittaisit hieman pidempiä vastauksia ja perustelisit hieman kantaasi, tai saattaa käydä niin että viestisi häviävät melko nopeasti, kun modet niitä poistavat.

Leya
23.10.2004, 12:31:59
Cloister of Trialsit olivat ihan mukavaa ajankulua ja niissä on sopivasti aivojumppaa. No, ainakin sille ensimmäiselle läpipeluukerralle. Mutta sillä ensimmäisellä kerralla koetaan ne kaikki pahimmat jumittumiset ja hermostumiset Cloistereihin, joten seuraavilla kerroilla näitä ongelmia ei ole. Ensimmäisen läpipeluun jälkeen seuraavilla kierroksilla ne ovat helppoja ja vaivattomia eikä paljoa tarvitse miettiä kun on jo kerran ne mennyt ja suurinpiirtein muistaa, mitä piti tehdä. Jos sillä ensimmäisellä pelikerralla menee hermot niin sitä ongelmaa ei ainakaan seuraavilla kerroilla ole. Ellei sitten ole kokonaan unohtanut, mitä piti tehdä. Sitten menee hermot ja pelit lentää seinille.

Kaikkein inhottavin ja hermostuttavin Cloisteri oli minusta Bevellen, koska siellä pyöriminen on niin puuduttavaa ja hermot meni vielä kolmannellakin läpipeluukerralla. Joko tuli otettua vahingossa väärä sphere mukaan tai sitten meni yhdestä kohdasta ohi ja piti ottaa uudelleen se koko hemmetin reitti. Oli kyllä välillä hiukan vaikeata yrittää hallita itseään ettei heittelisi ohjaimia pitkin seiniä. Mutta ärsyttävin Cloisteri, josta piti hankkia se tyhmä destruction aarre or whatever it is, on kyllä Macalaniassa. Meni hermot useammin kuin kymmenen kertaa kun ei välillä oikein tajunnut niitä juttuja ja joutui ravaamaan samoja reittejä liian monta kertaa, jotta hermot olisivat kestäneet.

Eli siis on ne cloisterit ihan mukavia, mutta niissä menee turhan helposti hermot, varsinkaan jos ei omaa mitenkään pitkää pinnaa.

Tsaukki
19.11.2004, 16:03:44
Helppoja,paitsi bevellen,vaikka ärsyttäviä toisella kerralla kun yritti saada animaa.Ei ne ekallakaan kerralla ollu mitenkään hauskoja.

Atmis
19.11.2004, 16:28:14
Siis hä, nehän oli ihan hanurista. Helvetin tylsää ja pelinautinto kaukana. Pallo sinne pallo tänne. Ensimmäisellä pelikerralla ne ny meni viä ku joutu vähä pähkii mutta, toisella, kolmannella jne. ne oli niin ärsyttäviä. kun tiesi jo kaiken, mutta pakko vaan mennä. Tuntuu siltä, että Squaren tyypeillä oli loppunu ideat ja pakko vaan lisätä jotai että olisi lisää pelaamista.

Cloud-or-Tidus?
13.12.2004, 16:20:56
No mun mielestä ne Cloisterit oli jotkut ihan kivoja, mut esim. Bevellen oli niin hemputin ärsyttävä... Se oli osattu tehdä niin ÄLYTTÖMÄN tylsäks ja rämppääväks... Se Zanarkandin oli aika hauska :yay:
Besaidin oli ehkä turhan helppo, mut just hyvä niinku ekaks. Macalanian oli muuten ihan kiva, mut sekin oli turhaa ramppausta edestakasin... :P
Muutenkin ne oli ihan hirveetä edestakas juoksemista...
Mun isoveli ei ees osannu sitä Djosen temppelin hommaa, jossa piti tyrkätä se hemmetin patsas, tai mikä hän oli, jossa on 2 djose spheree, sinne ns. "sähkökuoppaan" ennen kun mä näytin sen sille :yay:

adenipoo
20.12.2004, 18:09:15
no ei ne mun mielestä mitenkään vaikeita ollut kun ajatteli viisaasti.....pidin vaikeimpana macalanian tempppeliä..no se on ihan hyvä että tehdään tuommoisia ffään, se tuo vähän vaihtelua ja haastetta aeonien hankkimiseen....niinkuin esim ff9:ssä siinä ei tarvii kuin saada joku ihmeen kivi niin sen voimalla saa sitten niitä "paholaisia" itelleen.....tekisi vaan lisää tuommoisia juttuja joissa pitää käyttää aivojen syvintä kammioo...ne on ihan mukavia pohjimmiltaan..heh :D

Natsenatu
20.12.2004, 22:56:55
Mietin että ei perhana miksi tuollaisia tungetaan FF:ään, kun minua ottaa lähinnä päästä kaiken maailman ylivaikeat puzzlet joita japsiropeihin tungetaan, loppujen lopuksi ne olivatkin kaikki (trialsit) melko helppoja. Bevellessä meni minullakin hermot vähän väliä, kun halusin löytää sen destruction spheren. Ensimmäisellä pelikerralla niiden ratkominen aiheutti runsaasti turhautumia. Ei niistä silti mahdottomia tehty, joten kaikki ne pääsi kunniakkaasti tai vähemmän kunniakkaasti läpi.

ascalon
31.12.2004, 22:04:55
Ihan veikeä idea, mutta ne olivat liian helppoja ja niitä oli aivan liian vähän. Useamman Zeldan kolunneena ne enemmänkin naurattavat kuin saavat pähkäilemään. Musa oli sanoinkuvaamattoman hirveä. Ja Zanarkand Domen Cloister of Trials oli paras. Se oli ainoa, jossa oli kunnolla ideaa. Bevellen puzzlen irvikuva taasen sai minut oksentamaan.

freya™
25.1.2005, 7:27:43
Ne oli mun mielest iha kiva lisä peliin, vähä puzzlee. Ihan hyvä, että ne oli helppoi kaikki ja pääsi läpi muutamalla yrittämisellä. Hippasen kyl otti päähän niitten "Destruction Sphere" hommien kans, meinaan sit ku pääsi Baj Ebon temppeliin ja tajus ettei Animaa saa ennenku on keränny kaikki aarteet muista temppeleistä, voihan V....

Sakke
30.1.2005, 8:45:13
No siinä onkin paha juttu, jos ei ole saanut Macalanian Destruction Shpereä, sillä siellä vartioi Dark Siwa (mikä sen nimi olikaan). Ja ilman Yojimboa ei sitten saa Animaa

Verbatim
30.1.2005, 9:25:31
Olivathan ne ihan mukavia. Vain Bevellen otti päähän, kun ei miltei ikinä ehtinyt painaa rastia, ja meni ohi risteyksestä. Zanarkandin oli mukava, koska siinä ei ollut tarvinnut paljoa liikutella niitä spherejä.
Musiikki alkoi jo Djosessa hermostuttaa, olisi edes voinut vähän jotain muutosta olla. Se humina, kun oli sphere kädessä, sattui korviin niin, että oli pakko laittaa äänet pois aina loppujen temppelien ajaksi.
Ja tietenkin huomasin, kun menin Baaj Templeen, että juuri Besaidin, Macalanian ja Zanarkandin Destruction Sphere-aarteet puuttuivat. Ärsyttävää. Zanarkandistahan sen sai ihan helposti, mutta hahmot olivat vielä niin huonot, että eihän niillä Dark Shivaa, tai edes Dark Valeforia voiteta. Jälkimmäisen huijasinkin Zanmatolla, mutta Dark Shivaan ei sitä suostunut Yojimbo tekemään. Tylsää. Pahoittelen tapaani huijata.
Laitoin tuon nyt kuitenkin spoileriin.
Voisin laittaa vaikka kolme ärsyttävintä:
3.
Djosessa oli se eräs kohta, jonka kaikki varmaan tietävätkin, hyvin ärsyttävä. Meni hermot varmaan kymmenen kertaa. Samassa paikassa, kun piti "ladata" se yksi, että sai oven auki. Blääh.
2.
Besaid taas oli liian helppo. Piti viedä huikeat 2-3 sphereä paikalleen, ja työntää pylvästä. Erittäin vaikeaa, mutta se oli eka, ja eka on helppo, pakosti. (Tai ainakin suositellaan, antaa hyvän tuntuman peliin, KAI.)
1.
Bevelle. Eestaas, eestaas, katos, meni ohi. Taas eestaas. Tuossa oli kai tarpeeksi perusteluja?
Ja vaikka 2. parasta:
2.
Ehkä vähän turhan pitkä, mutta ei paljoa spherejä. Minä iloinen. Ilman sitä hemmetin Keeperiä, (en muista kumpi, Sanctuary vai Spectral, ehkä kuitenkin Spectral) vieläkin mukavampi.
1.
Ei spherejä, vain pitää voittaa Aeonit, se taas oli helppoa.

Viestistä tuli taas listaus, poistakaa jos huvittaa, en valita.

Fankki
30.1.2005, 10:09:21
Cloister of Trialsit olivat erinomainen keksintö FFX:ään.
Kaikki muut temppelit olivat ihan mukavia mutta Bevellen temppeli oli kerrassaan rasittava. Kerran pyörin sielä 4 tuntia ja en löytänyt oikeita paikkoja. :eh:

Woomera
31.1.2005, 8:42:16
On se ihan hyvä keksintö, tosin mulla on sen verran lyhyt pinna, että aina kun tuli uus trial niin ohjaimet lenteli seinille, mutta se kuuluu asiaan. Ja ohjeita en sortunut käyttämään, kyllä ne ilman niitä pitää päästä, vaikka mieli olis kyllä tehny ottaa vähän vinkkiä FFFin-sivuilta ;) .

Sakke
3.2.2005, 17:57:50
1.
Ei spherejä, vain pitää voittaa Aeonit, se taas oli helppoa.

Viestistä tuli taas listaus, poistakaa jos huvittaa, en valita.

Reminem temppelissä ei kyllä ole mitään Cloisteria vaan

Belgemine tappelemassa ja Magussin Systerit takanaan. Ulkona taas Chocobot ja Cloudy Mirror et sen puolee...

tidus87
22.2.2005, 13:12:15
olihan ne muuten ihan OK-puzzleosuuksia mutta parissa kohtaa kyllä otti vähäsen hermoon kun ei tajunnu miten pääsee eteenpäin :prkl: mutta sitten lopulta tajuskin että hei toihan ol ihan helppo :D mutta loppujen lopuks noin niinku ideana trialsit on ns.kova juttu :cool:

Vekkuli
22.2.2005, 16:28:04
Kyllähän ne cloisterit olivat ihan kivoja, etenkin Zanarkandin cloisteri oli todella hauska, mukavan lapsekasta viihdettä. Mutta Bevelle oli ihan hirveä! Urk! Typerämpää ideaa ei olisi voinut saada päähän.

Ehkä tuli taas liian lyhyt postaus, vaan ei voi minkään =)!

Hennie
28.2.2005, 9:20:09
Mulla on mennyt hermo varsinkin Macalanian ja Bevellen Cloister of Trialseihin. Se Bevellen oli just sellanen. "Oho piti kääntyä tosta ... mustaa... missä mä olen?". Ja Macalaniassa piti se pylväs työntää koko ajan sinne alas, siihenkin meni järki
Se eka oli mulle sopivan helppo ^^

Irvy
3.3.2005, 15:37:15
Jos multa kysytään (kuka kysyy? :D )niin ne cloister of trialsit sais heittää kuuseen.Ne oli niin rasittavia että ei voi olla rasittavampaa.Ja välillä ne oli kyllä vaikeita :eh: .Sitte se musiikki mikä siinä taustalla soi.Teki mieli heittää tv:llä vesilintua kun ei jaksais laittaa ääniäkään pois kokonaan kun sitte ei kuullu vaikka kun ne juttelee (vaikka tiduksella onkin harvinaisen huono ääninäytteliä) niin kuitenkin sitä on mukava kuunnella kun vaihteeks ei tartte tekstiä lukee.Niin ne oli kyllä tosi v*********a.Muuta ei voi sanoo

Yunalesca
5.3.2005, 21:32:57
Ainoa surkea juttu koko pelissä!
Mitä itua tunkea jotain älypelejä, jotka ovat vain eestaas rämppäämistä koko peliin...
No okei kolme ekaa oli ihan okei.

gaysha
6.3.2005, 12:01:26
Ehkä olen vähän tyhmä tai jotain, mutta minulla oli niiden joidenkin kanssa todella suuria vaikeuksia.

Erityisesti sen Bevellen temppelin kanssa jouduin kysymään Inottia apuun, että ylipäätään ekalla kerralla en olisi ihan täysin juuttunut siihen.Muuten olen kyllä ihan sitä mieltä, että pieni aivotyöskentely on vain hyväksi, vaikkakin tuon Bevellen temppelin voisi viskata puolestani kuuseen. Erityisesti Kilikan ja Macalanian Cloister of Trialseista tykkäsin kovasti. Ne eivät olleet minulle liian haastavia, mutta laittoivat harmaat aivosoluni kuitenkin liikkeelle.

Jostain syystä kyllä muistan kuinka olin hiukan aikaa jumissa myös siellä Ixion-paikassa. Niin, hyvä muistini päättää taas kerran toimia vähän turhan hyvin...

Knocker
9.3.2005, 18:39:46
Erhm en osaa vastata..muuta kuin että niissä oli huonot ja "hyvät" puolensa
noh hyvät ja hyvät sanotaan että huonot ja kivat puolensa :huh: :eh:

huonot puoli oli selvästi mielestäni pitkäveteisyys esim Macalania Templessä kun täytyy niitä jäitä pitkin kuljettaa sitä juttuu

kiva puoli oli moni mutkaisuus , pituus ja ensimmäistä kertaa kun joutu siel Besaidilla nii ihmetteli mikä hemmetin cloister of Trials..

TheBlackMage
12.3.2005, 22:12:47
Kun pelasin kymmpiä ekan kerran elämässäni, Cloister Of Trials pysäytti pelini vaihdin. En tajunnut aluksi yhtään mitään. Mutta loulta minulle valkeni kaikki.

Ärsyttävimmät Cloisterit: Bahamutin ja Shivan.

Onhan silti Cloistereissa hyvät ja huonot puolensa.

Hyvää on esimerkiksi se, että siinä saa vähän ''aivopähkinää'' hetkeksi aikaa.

Huonoa on esimerkiksi se, että ihmisillä joilla ei ole kärsivällisyyttä, saattaa ohjain lennähtää ikkunasta hyvinkin pian ulos. ;D

Mulla menee kyl silti aina hermot bahamutin cloisterissa!!! :tuska:

salaperäinen
17.3.2005, 16:53:33
Taidan olla taas tälläinen vastarannan kiiski, mut pakko sanoo et cloisterit ovat tosi tympäiseviä. Anteeksi nyt vaan. Eniten hermot menevät aarteiden etsinnässä.

Muuten koko peli on loistava, ainoa mitä muutaisin: Lisää Aeoneita. :cool:

Yasemin
31.3.2005, 21:00:09
mielestäni ne olivat siltä kannalta ärsyttäviä, kun halusin etenetä pelissä koko ajan, mutta cloiserit veivät jo tovin. Kun ei hermot kestänyt, pleikkari olisi jo ehkä lentänyt ikkunasta ulos, jos en olisi käynyt katsomassa hiukan vinkkejä..
että se siitä, mutta sen kannalsta hyviä, kun sai jonkun aeonin. (paitsi zanarkandin temppelissä.) Jokaisella on varmasti ollut vaikeuksia niissä (tai sitten ei), mutta ne tekevätkin pelistä niin mukaansatempaavan ja haastavamman että sitä jaksaa kuitenkin yrittää.
helpoimmat olivat ifritin temppeli (en muista temppelin nimeä, mutta sieltä sai ifritin) ja valeforin, muut olivat liian vaikeita, mutta hyvää se teki, kun joutui hermotkin koetukselle.

Sir Edmund
1.4.2005, 7:37:52
Cloisterit olivat aluksi mielestäni hieno idea, kun sai Final Fantasyihin viimeinkin jotain todellisia puzzleja, mutta lopussa meni sitten tylsäksi pakkopullaksi. Alkupäässä olivat hieman helppoja, mutta lopussa tuli vastaan sitten niitä pirullisen vaikeita kohtia. Bahamutin cloister oli mielestäni ihan hirveä, kun kadotin ihan kokonaan suuntavaiston, enkä tiennyt missä oikein menen. Myöskin aarteiden etsiminen oli välillä silkkaa tuskaa, kun aikaa kului siihenkin ihan liikaa.

Fiyaa
1.4.2005, 21:32:08
*nappis rikki*

Erittain tympeita aivoilleni.
Olen tahan mennessa paassyt ilman apua vain Kilikan Trialsin =)
Djose Trialsissa jumissa.
Minne ihmeeseen se Destruction Spehere pitaa laittaa?
En loyda sielta ylhaalta mitaan pylvasta :huh:
Ottaa jo hermoille.
Pleikka tossa paalla...
Tidus ottaa jo muutenkin pattiin :D

Yasemin
1.4.2005, 21:42:28
[QUOTE=.Rikku.]

Destruciotn sphere täytyy laittaa pylvääseen, jotta saa arteen, mutta ei ole pakollinen, mutta et sitten saa animaa (anteeks jos spoilasin)
voit käydä fffin.com:in vinkieissä katsomassa miten cloiser of trialsit mennään.

Fiyaa
3.4.2005, 10:47:17
[QUOTE=.Rikku.]

Destruciotn sphere täytyy laittaa pylvääseen, jotta saa arteen, mutta ei ole pakollinen, mutta et sitten saa animaa (anteeks jos spoilasin)
voit käydä fffin.com:in vinkieissä katsomassa miten cloiser of trialsit mennään.

Kiitoksia ^^
Tanaan tajusin etten ollut tyontanyt niita kaikkia pylvaita siella ylakerrassa :boing:
Laitoin Destruction Spheren pylvaaseen, mutta en ma mitaan aarretta saanut
:huh:

Noh, sitten kai missasin sen :D
Eipa voi mitaan, kiitos ~Yuna~ ^^

Ma muuten katoin vinkeista, mutta en ma sita tajunnut :D

Candela
4.4.2005, 10:55:10
Minusta ne oli mukavia. Osa oli ihan simppeleitä, esim Besaidin ja Macalanian. Macalaniassa nyt piti vain miettiä, mistä ne ylimääräiset spehert saa pois käsistä, muuten kässäsi heti, mitä pittee tehdä.

Mutta, jos voin nyt vähän äristäkin, niin Djose! Aah! Se oli hirveä! :confused: Minun aivoihin ei yksinkertaisesti piirtynyt kuvaa siitä, mitä pitää tehdä! Siinäpä minä sitten olin, kaksi päivää!! :eh: Siinä vaiheessa aloin ymmärtää, että se musiikki, joka siellä soi ottaa päähän... ainakin siinä vaiheessa, kun sitä kuuntelee 5 tuntia putkeen ja alkaa jo ärsyttää, kun ei pääse mihinkään! :prkl:

Muistan, että pääsin eteenpäin, vasta kun raivoissani (ja mielipuolisen riemun vallassa nauraen! ;) ) työnsin sen sphere pilarin sinne sähköhuoneeseen, että "nyt! Nyt tämä pilari tuhoutuu! Huahaha! Siinä on spherejä mukana! Uahaha! MUAHAHAH HA - hä?"

;)

Miae
8.4.2005, 19:31:03
Cloister of trials,tavallaan hyvin mielenkiintoisia ne kyllä olivat...
mutta jotkut kyllä todella otti päähän.... :tuska:

Välillä piti kaverilta apua kysyä kun en niitä meinannut päästä...
Vaikeimmat oli Macalania (vain ensimmäisellä kerralla), DJose (myöskin ensimmäisellä kerralla) ja Bevelle (ikuisesti vaikea...en meinannu päästä,vaik pelasin sitä ehkä jo neljättä kertaa.... )

Vaikka loppujen lopuksi ainakin osa temppeleistä oli kivoja ja aikas helppoja ja selvisin niistä kunnialla. :)

Coca-cola-rain
8.4.2005, 20:28:18
mukaviahan ne oli.. hyvää vaihtelua perus riehumiseen ja hyvin pistetty ongelman ratkaisu elementti... joka sopi hyvin pelin juoneen.

korppis
9.4.2005, 7:28:36
Mukaviahan ne oli, ja kivaa aivojumppaa taisteluiden lisäksi ja kun musiikillakaan ei sitä tunnetta pilattu, oli tämä minun mielestä paras FF:ien puzzle ikinä. Mutta kahdesta ensimmäisestä en saanut kaikkea irti kun serkut huutelivat vieressä "Sitten tonne" "Sit se pala toho tolppaan" ja niin edespäin, että voisin sanoa että he vetivät ne minulle, mutta minulla on juuri nyt uusi läpipeluu käynnissä jossa olen vetänyt kaikki Cloister Of Trialsit ja ottanut kaikki Destruction Spheret. :D

Yasemin
9.4.2005, 8:56:21
Kiitoksia ^^
Tanaan tajusin etten ollut tyontanyt niita kaikkia pylvaita siella ylakerrassa :boing:
Laitoin Destruction Spheren pylvaaseen, mutta en ma mitaan aarretta saanut
:huh:

Noh, sitten kai missasin sen :D
Eipa voi mitaan, kiitos ~Yuna~ ^^

Ma muuten katoin vinkeista, mutta en ma sita tajunnut :D

Ei aarretta saa jos pelkästään Destruction spheren laittaa pylvääseen, niin ei se siihen vaan tupsahdu. Yleensä pitää vielä tehdä jotain, Destruction spheren laittamisen jälkeen. (esim. koskettamalla vaikka jotain seinällä olevaa glyphiä tms.) En minäkään saanut animaa, koska Zanarkandin ja Bevellen (vaikkei ollut pakollinen) jäi välistä ja taisi jäädä muutakin.
Ja en minäkään niistä vinkeistä heti älynnyt ohjeita, mutta kun enemmän tutustuu peliin, niin kai sekin lähtee jo menemään.
Animahan ei ole pakollinen ja pelin pystyy (ainakin minun kokemuksellani) pelaamaan läpi ilman sitäkin.( tosin penancea en ole saavuttanut, mutta siihen varmaan anima olisi ihan ok?)

ghaleon
14.4.2005, 19:10:38
Puzzlet on hyviä, jos niiden ratkaisusta tehdään loogisia ja myös pakollisten puzzlejen vaikeus täytyy miettiä tarkkaan, jottei niitä tehdä liian hankaliksi. FFX:ssä olleet olivat muistaakseni suhteellisen helppoja, kun pysähtyi välillä hieman miettimään. Eniten minua ärsyttää sellaiset puzzlet joiden ratkaisemiseen täytyy omata jotain tiettyjä esim. todelliseen uskontoon liittyviä tietoja, kuten eräässä pelissä oli...

No joka tapauksessa puzzlet ovat hyviä juttuja niin kauan kuin pakolliset pidetään suhkot helppoina ja ne älynystyröiden hieromista vaativat ei pakollisina :)

Troll Chieftain
18.4.2005, 19:47:39
Kyllähän ne ihan mukavia ovat. Ainoa ongelma pienille aivoilleni oli se, kun
Djosessa piti työntää se mikä-lie sinne "sähköaltaaseen". Sitä en tajunnut
kunnes soitin kaverille. Ai niin, ja sitten on vielä toinenkin kämmi.
Macalaniassa en tajunnut varmaan tunnin tahkoamisella, että se vihreä sphere
sulattaa jääkasoja. Sen kyllä selvitin sitten ihan omin avuin. Kyllä loppupuolella
ihan hyvä maku suuhun niistä jäi.

Dime
25.4.2005, 14:23:30
Nämähän oli juuri sitä parasta antia FFX:ssä. Ehkä liian lyhyitä jopa, ainakin jotkut kuten Besaidin ja Kilikan, tosin nämähän olivat kaksi ensimmäistä, joten kai se oli laitettu hieman helpommat alkuun.

Vaikeaa näistä teki yleisesti se, jos aikoi käyttää Destruction sphereä, jotka tosiaan kannatti käyttää, ihan vaikka vaan huvin vuoksi. Harmi vain, että jouduin katsomaan muutaman vinkin täältä fffinistä ensimmäisellä pelikerrallani :shy:

Mutta kaikinpuolin todella hyviä ja mukavia aviojumppia :)

Fera
26.4.2005, 7:19:05
Minusta ne olivat hauskoja, tosin siellä Bevellessä jouduin etsimään neuvoa netistä. Muuten ne olivat sopivia aivojumppia ja varsinkin aarteiden etsintä oli silloin mukavaa touhua. Mutta nyt kun pelin on vetänyt monesti läpi niin kyllä ne on alkanut jo pikkuhiljaa tympimään. Alkuaikoina kuitenkin pidin niistä.

Fiyaa
29.4.2005, 21:31:16
Ei aarretta saa jos pelkästään Destruction spheren laittaa pylvääseen, niin ei se siihen vaan tupsahdu. Yleensä pitää vielä tehdä jotain, Destruction spheren laittamisen jälkeen. (esim. koskettamalla vaikka jotain seinällä olevaa glyphiä tms.) En minäkään saanut animaa, koska Zanarkandin ja Bevellen (vaikkei ollut pakollinen) jäi välistä ja taisi jäädä muutakin.
Ja en minäkään niistä vinkeistä heti älynnyt ohjeita, mutta kun enemmän tutustuu peliin, niin kai sekin lähtee jo menemään.
Animahan ei ole pakollinen ja pelin pystyy (ainakin minun kokemuksellani) pelaamaan läpi ilman sitäkin.( tosin penancea en ole saavuttanut, mutta siihen varmaan anima olisi ihan ok?)

Nyt tein itestäni tyhymän, aijai :D
Mielestäni tein kaiken mitä ylipäätään siellä voi tehdä, mutta en minä tiedä
Minen mikään paras pelaaja ole :P
Ähmmöö, huomenna opettelen pelaamaan.
Tyhymyyteni on tosin varmaankin huomattu.
Missä myydään aivoja?

Fatal
30.4.2005, 16:59:41
Joka FF:ssä on omat ongelmatehtävänsä, nämä kympin.
juu'u ihan hauskoja oli, paitsi jos jäi johonki jumiin ja halus välttämättä aarteen. aina välillä piti netistä hakee neuvoo, hyvää vaihtelua..
Eli: hyvä että oli keksiny tommoset, hyviä ongelmanratkasutehtävii.

Fumi
30.4.2005, 21:45:58
Aluksi meni kyllä hermot joissakin temppeleissä, varsinkin Macalaniassa..
Mutta nyt kun uudellen pelailee ne menevät ihan rutiinilla, tosin välillä menee vieläkin hermot kun aina kun otat vaikkapa jonkun spheren jostain (onpas taas tätä pölöä, pölö löpö pölö...) niin tulee se ilmoitus; "olet ottanut Djose Spheren...etc."
Argh...Se on ärsyttävää, mutta on kyllä ihan kiva kun siellä ei sentään tarvitse taistella (paitsi Macalaniassa ja Zanarkandissa)...
Vähänkös oli sitten inhottavaa kun oli tottunut rauhaisaan menoon Cloistereissa FF10:ssä, mutta sitten kun meni FF10-2:ssa niihin...
Iugh! (<-- jaahas...)
Eipä sitten muuta.

QuinT
12.5.2005, 21:38:16
Tämä on yksi asia josta pidän FFX.Cloister of trialsit ovat todella mielenkiintoisia ja muutenkin hieno keksintö.Joitain pieniä "kämmejä" on minullakin tullut eli en ole etsinyt kaikkia aarteita.Tämä on todella ärsyttävää jos haluaa nopeasti animan esim.jos unohtaa etsiä Besaidin aarteen.. :eh:

Ultima Weapon
12.5.2005, 21:51:20
Olen samaa mieltä kuin QuinT, temppelit ovat kivoja ja hienon näköisiä ja mikä parasta, ne ovat aina erinlaisia kokonaisuudeltaan :). Ja sitten myös se, kun unohtaa ensimäisellä kerralla hakea kaikki aarteet että saisi animan... ÄRH! Fuckn dark aeonit :D. Eli loistava keksintö.

Aphrael
16.5.2005, 11:31:44
Epäilen että mulla menee ikä ja terveys noiden kanssa. En ole kuin vasta suorittanut kolme (muistaakseni), ja tuon viimeisen kanssa meinas mennä hermot. Mutta kyllä se siitä sitten kun kävi välilä hakemassa vähän jäätelöä jäähdyttääkseen hermonsa... :D
Onhan ne ihan mukavaa vaihtelua, mutta... blondi kun blondi... :shy:
Kuinkas monta niitä onkaan yhteensä?
Me saadaan nettiyhteys kotiin vasta tän viikon loppupuolella, joten täältäkään ei voi kovin helpolla hakea apua...

Yaden
17.5.2005, 18:43:25
Ne ovat vaikeita, ja hiemahko ärsyttäviä, mutta joitain hyviäkin puolia niissä kuitenkin on:
Ihan mukavaa aivojumppaa välillä.
Arvoituksellisia, ja ne tekevät pelistä juuri täydellisen.(No ei ehkä juuri täydellistä, mutta riittävän täydellisen.)

Mutta se jää kismittämään, kun ei vaan yksinkertaisesti keksi ratkaisua ja sitten siinä saattaa mennä päiviä. (Ellei käy vinkkejä netisät katsomaan, oletus on ei.) Niin kuin itselläni ekalla kerralla pelatessani kymppiä besaidissa
olin aivan ymmälläni, ja en tienyt hölkäsen pöläystäkään niistä (Kuten ei varmaankaan moni teistäkään, ekalla kerralla.) Tekee pelistä pidemmän, suoraan sanoen.

Black Abyss
26.5.2005, 18:57:20
Kyllä niistä jotkut vedin läpi(besaid&kilika) ekalla mutta joutui joitain miettimään pitenpäänkin(bevelle&djose).Mutta jos ajatellaan että jos FFx
on eka peli minkä ostaa niin voi mennä hermot aika nopeasti(onneksi ei ollut minun eka FF joten tajusin kaikki suht.koht. nopeasti)ongelmat oikeastaan oli
aika järkeviä ja hyvin suunniteltuja vaikka pallo vanan tekeminen ei kuullosta kovinkaan järkevältä,mutta jos FFx haluaa läpi päästä niin cloisterit on pakko
vetää läpi,Ongelmatehtäviä lisää eikä koko ajan järjetöntä örkinlahtausta.
Sääli että cloistereissakin örvelöitä hyppii nokkasi eteen!
mutta yhden olisivat voineet jättää pois:nimittäin sen ykkös-siimorin jälkeen
tulevan kökkö jutun jossa maa katoaa!
ja juuri kun kökkö seymourin jälkeen huusi "hurraa"!niin heti heitetään kierompi
tehtävä,mutta peli on. :)

Eetami
26.5.2005, 20:44:09
imho ne olivat älytöntä turpajumppaa ittelleni ja kapulalleni. Sai ihmetellä jokaista 5h ja sitten saada joku älytön summon, jonka damaget ovat TODELLA rajalliset. Ei todellakaan enempää tällaisia, ei millään jaksa. Parempia ovat materiat yms. tyyliset summonin-keruu tavat, eikä mitään älytöntä säntäilyä pienen paikan sisällä.

Lord JF
26.5.2005, 21:14:04
Itse kyllä tykkäsin näistä. Kuten monet ovatkin jo sanoneet niin tuo oli todellakin kaiken luolastojen koluamisen ja hirviönlahtaamisen jälkeen mukavan leppoisaa puuhaa. Eivätkä ne mitenkään liian pitkiä olleet minä ainakin pääsin kaikki paitsi Bevellen läpi alle kymmenessä minutissa. Nämä ovat minun mielestäni yksi parhaista ongelmanratkaisu kohdista FF:issä.

Johnny
27.8.2005, 9:25:16
Heh..muistan ne ajat kun ohjain lenteli pitkin maita ja mantuja :P Ei tullut joskus sitten mitään cloistereiden vääntämisestä. Vaikein cloister of trials on kyllä Bahamutin :tuska: Ajattelin jo: ''Ei tuu kesää'' kun menin jo pari kertaa hukkaan koko Cloisterissa. Muuten kokonaisuudessaan Cloister Of Trials on hyvä keksintö. Siinä saa hieman aivotoimintaa,mutta ihmiset joilla ei ole niin suurta kärsivällisyyttä(kuten minä) saattaa ohjain lennellä ja pitkälle.

Ei kai minulla muuta tähän ole lisäämistä..meibi.. ;)

Sisko ja sen Sisar
28.8.2005, 12:43:56
Sisar: Niistä sai ihan kivaa vaihtelua ja ongelmmia ratkottaviksi aivoille, mutta musiikki ja ympäriinsä juoksentelu tekivät puolihulluksi. Meni ikuisuus päästä Besaidin trials läpi kun en älynnyt minne se sphere piti tunkea! Rasittavaah.... Sitten jotkut oli niin helppoja että ne selvitti ennen kuin ehti sanoa miksiminäolentäällähaluanulosauttakaaminuaaapu uaah! Sitten jotkut oli niin sokkeloisia että sinne eksyi kokeneinkin eräjorma. Raah.
Eli jotkut oli toosii rasittavia mutta jotkut taas helppoja nakkeja. Toivat ihan hyvän lisän peliin.

Critis
28.8.2005, 17:34:43
Mielestäni vaikeimmat Cloister of Trials:sit tähän mennessä ovat olleet Shivan jossa joutui kokoajan pähkäilemään että mikä sphere menee mihinkin ja muutenkin se oli yhtä edes takaisin juoksentelua. Toinen vaikea oli Bahamutin jossa joutui surffailemaan niiden ihme laattojen kanssa edes takaisin ja oli mielestäni vaikeampi ja ärsyttävämpi mitä Shivan Trials oli. Mielestäni nämä Cloister of Trials:sit ovat huono keksintö tähän peliin parempi tapa olisi saada nuo Aeonit joko taistelemalla niitä vastaan tai ostamalla ne vaikka kaupasta. Muutenkaan en ole hyvä tämmöisissä puzzleissa mikä on yksi syy että en tykkää näistä ja myös Cloister of Trials:sien musiikki on kamalan kuuloista.

YUP
28.8.2005, 20:10:40
Liian helppoja oli ainakin besaid ja kilika ja zanarkand. Bevelle tais olla se missä mulla meni hermot melkein kun tidus liikkui itsestään ja laitoin sen menee aina väärään paikkaan :D Macalania oli ihan helppo jos ei tarvinnut hakee sitä tavaraa aarrearkusta, mutta kun halusin niin piti mennä se kaks kertaa läpi kun tein aina jotain väärin :D Muut olivat aika helppoja.

Sananium
30.8.2005, 11:25:14
Mukavia pähkinöitä nuo olivat. Joskus kylläkin meni hermot kun pyörin siellä yhdessä temppelissä tunnin ja selkä hiestä märkänä. En ollut huomioinut erästä seikkaa ja juoksentelin ympäri temppeliä. Sitten sisko meni sen myöhemmin ja se olikin ihan helppo, ainakin hänen mielestään. Sittemmin annoin siskon pohtia kaikki ja menin vain hänen ohjeiden mukaan. Joskus taas minä annoin auttavan käteni kun hänen logiikkansa ei olisi toiminut. Lisäksi sen aarteen etsiminen oli tuskaa ja joskus se jäi hankkimatta. Sitten kun tuli aika hankkia Yunien celestial niin alkoi hieman mietityttää, että mihinkäs se yksi aarre jäi. Huomasin myöhemmin että sehän on Besaidilla ja ups, kukas se siinä portilla vartookaan...

Vibra
30.8.2005, 16:27:11
Yleensä pelaan kunniakkaasti kaikki pelit ilman läpipeluu ohjeita (ellei jää jumiin johonkin kohtaan 2 viikoksi) mutta nytkun olen FF X:ää pelannut niin oon kattonut kaikkien vastaan tulleiden cloisterien läpimenot netistä... ei oikeen innosta. :P

Plop
30.8.2005, 18:50:33
Minustakin ne oli ihan liian pitkiä... Olin tylsistyä kuoliaaksi. :eh: Eikä siitä ees oikeestaan ollu mitään hyötyä ku oli jo kaikilla levelit 99
WTF!? Levelit? FF X? Ei X:ssä ole leveleitä, vai puhutko jostain muusta...?

En ole edes vetänyt X:ää läpi (en ihan, en ihan), mutta mielestäni Cloister of Trialsit olivat jotkut ihan hauskoja, jotkut ei. Esmes Bevellen COT oli turhan pitkä ja yksitoikkoinen. Mutta ne jotkut alkuvaiheessa tulevat olivat ihan hauskoja, tarpeeksi helppoja minulle :). Mutta moneen näihin olisi mennyt paljon enemmän aikaa, tai en olisi edes päässyt, jos en olisi lukenut FFfinin vinkkejä. Niissä oli melkein koko ajan nenä kiinni (paitsi tietenkin silloin, kun se oli tv:ssä).

WaveRider
27.9.2005, 19:20:14
Ihan kivoja, paitsi ehkä Macalaniassa oleva oli aika rassaava.
Päätin pistää plussa ja miinus listan tähän...

+ Haastetta riitti.
+ Hyvä tapa tappaa aikaa.
+ "Aarteen etsintä."

- Pitää ravata paikasta toiseen.
- Samanlaisuus.
- Pitkä veteisyys.

Dorianthem
27.9.2005, 19:36:49
Cloister of trials on kyllä aika kinkkinen juttu. Niitä tulikin tahkottua muutama tunti. Ovat ne minusta aika tylsiä ja huono keksintö. Olisivat laittaneet vaikka jonkin vahvan bossin sinne sellaisten tilalle, sillä niissä alkoi pikkuhiljaa mennä hermot. Ja kaikista ärsyttävin sattui olemaan vielä Bevellen Cloister of trials. Se oli niin pitkä ja vaikea, että sen läpimenemiseen joutui käyttämään tunteja.

Phantasye
28.9.2005, 6:44:57
Miusta nuo trialsit olivat aivan have-to -juttu. Sen kaiken räiskimisen keskellä oli kiva rauhottua ja testata, että osaakohan tätä nyt ittesseen ratkasta. Oli vähän niinkuin palapeli. Ja kuten veljeni kerran sanoin "aivottovat vihaavat näitä" joten parempi niitä on vain rakastaa ;D
Jaa-a...kai minä olen aika positiivinen kaikkien suhteen koko pelissä. Se on varmaan jo huomattu.

Tässä on cloistereiden vaikeusjärjestys phantsu-tädin suhteen (ylin on vaikein):
- Kilikan CoT
- Djosen CoT
- Bevellen CoT
- Macalanian CoT
- Zanarkandin CoT
- Besaidin CoT
Tuo Kilika oli ainoa josta en sitä aarretta ensimmäisellä kerralla saanut. Sen takia se nousi noin korkialle tasolle, jöö.

sr.behemoth
7.11.2007, 19:15:15
HATE HATE HATE !!!!! inhoon kaikkia ne on niin turhia ettei mitää mieltä
(uusiks kakki) esim. jos sulta jäi vaik yks destr. sphere saamatta...
se on bye bye anima. Ja toiseks se että jos vielä kuitenkii pystyy hakee sen aarteen (destr. sphere) sillo ku saat lentokoneen... nii jovut viel hakkaamaa jonkun dark aeonin JIPPIII!!! dark valefor....baad boy:evilgrin:... iski 9999 ja tappo kaikki (uusiks kaikki) sit päätin koklata tätä dark ixionii.... 99`999 (thundaja).... JIPPIII !!!!.... (uusiks kaikki) mut kuitenkii tää on vaa mun oma mielipide

mornstar
9.11.2007, 17:18:50
Osan näistä kyllä jaksaa esim. Besaid ja nämä alku cloisterit, mutta kun mennään Bevelleen niin pläääh. Se on vaan niiin tylsää lopussa. Alussa se oli jo hiukan hauskaa, mutta että lopussakin noita. Ei kiitos! (Tuossapa oli kommenttini tähän asiaan..)

GolliM
25.11.2007, 17:10:19
Minä olen näitä puzzle-ihmisiä, joten tykkääntykkääntykkään!! Tai tykkäsin, nykyään kun osaa ne uklkoa ne ovat enemmän raivostuttavia. Varsinkin Bevelle, se edestakaisin ravailu sillä "lautalla" alkaa ärsyttää. Destruction Spherejen piilottelu oli vielä ovelampi veto, kun sama juttu piti läpäistä myöhemmin uudestaan ja vielä senkin jälkeen miettiä mitä tehdä. Oma suosikkini on Zanarkand, koska se on aina niin nopea vetää läpi. Ehdoto ninhokki Bevelle. XII:n luolasto-puzzleissa alkoi kaipaamaan näitä, ksoka niissä keskityttiin enemmän taisteluun kuin järkeilyyn.
Öö. Laitan minäkin thän järjestykseen vaikeimmasta helpoimpaan. Peräsäs oleva luku kuvaa nykyistä ärsyyntymisastetta asteikolla 1-5. Djose ompi ylin, koska ensimmäisellä kerralla meni about tunti ennenkuin keksin tyrkätä sen pylvään sinne sähköhommaan.

Djose (3)
Bevelle (5+)
Macalania (5)
Kilika (2)
Besaid (2)
Zanarkand (1)

Nanzu
20.7.2008, 0:37:33
Ensimmäisellä pelikerralla koko Cloister of Trialsit ärsyttivät. Rehellisesti sanoen en tajunnut koko jutusta yhtikäs mitään, monia tunteja menikin niiden ratkomiseen. Ajattelin, että näiden typerien puzzlien takia en varmasti pelaa FF X:ää uudestaan.
Kuitenkin päätin kokeilla pitkän ajan kuluttua mennä pelin uudestaan läpi jostakin kumman syystä, jota ihmettelin itsekin. Cloister of Trialsit eivät tuntuneetkaan enää niin kamalilta, vaan itse asiassa kovinkin hauskoilta, kun tällä kertaa tiesi mikä piti laittaa mihinkin ja milloin. Pelaaminen oli paljon mukavempaa, kun ei tarvinnut "pelätä", että kohta taas tulee temppeli vastaan.
Niimpä olen mennyt FF X:n viisi kertaa läpi nyt muistaakseni ja minun mielestäni Cloister of Trialsin ovat ovat ihan mukaansatempaavia.

Gilraen
7.8.2008, 16:49:31
Cloister of Trialsit ärsyttivät suunnattomasti, hyvä kun en kaikkia hermojani menettänyt. Vasta eilen sain viimeisen mentyä, ja sekin oli minulle pelkkää hepreaa.

Besaidin temppelin menin ihan tuurilla. En edes tiennyt, mitä piti tehdä; laittelin vain sphereja minne sattui, ja aika äkkiä olin selvinnyt koko jutusta.

Kilikaa aloitin pohtimaan itse, mutta olen sen verran lyhytpinnainen, etten jaksanut kauaa raivota sen kanssa. Kilikasta alkaen siis käytin Walkthroughia apunani. |'D Jep, olen aika säälittävä tapaus. Bevelleen mennessäni en päässyt tietokoneelle apua hakemaan, joten yritin aloittaa sitäkin, vaikka tiesin olevani tuhoon tuomittu. Ihme kyllä, sain kai yhden spheren oikealle paikalleen, mutta siitä eteenpäin olin ihan hukassa.

Macalaniassa onnistuin vieläpä mokaamaan aika tyylikkäästi. Olin melkein saanut koko CoTin loppuun, kun jostain syystä - en muista miksi - päätin rynniä huoneeseen, jossa Seymour hoideltiin, tallentamaan pelin siinä välissä. Palasin takaisin ja hupsista, koko CoT piti tehdä uudelleen. X_x Silloin taisi kyllä katketa pari verisuonta päästä.

Paremmaksi tätä ei tehnyt musiikki, joka oli uskomattoman rasittavan kuuloista.

Ärsyttävyys- ja vaikeusjärjestys temppeleillä on seuraava:

Bevelle (hemmetin liukuhihnasysteemit)
Zanarkand
Macalania
Djose
Kilika
Besaid (kuten sanoin, helposti sujui)

cokeman
19.9.2008, 17:03:03
Cloister of Trialsit ärsyttivät suunnattomasti, hyvä kun en kaikkia hermojani menettänyt. Vasta eilen sain viimeisen mentyä, ja sekin oli minulle pelkkää hepreaa.

Besaidin temppelin menin ihan tuurilla. En edes tiennyt, mitä piti tehdä; laittelin vain sphereja minne sattui, ja aika äkkiä olin selvinnyt koko jutusta.

Kilikaa aloitin pohtimaan itse, mutta olen sen verran lyhytpinnainen, etten jaksanut kauaa raivota sen kanssa. Kilikasta alkaen siis käytin Walkthroughia apunani. |'D Jep, olen aika säälittävä tapaus. Bevelleen mennessäni en päässyt tietokoneelle apua hakemaan, joten yritin aloittaa sitäkin, vaikka tiesin olevani tuhoon tuomittu. Ihme kyllä, sain kai yhden spheren oikealle paikalleen, mutta siitä eteenpäin olin ihan hukassa.

Macalaniassa onnistuin vieläpä mokaamaan aika tyylikkäästi. Olin melkein saanut koko CoTin loppuun, kun jostain syystä - en muista miksi - päätin rynniä huoneeseen, jossa Seymour hoideltiin, tallentamaan pelin siinä välissä. Palasin takaisin ja hupsista, koko CoT piti tehdä uudelleen. X_x Silloin taisi kyllä katketa pari verisuonta päästä.

Paremmaksi tätä ei tehnyt musiikki, joka oli uskomattoman rasittavan kuuloista.

Ärsyttävyys- ja vaikeusjärjestys temppeleillä on seuraava:

Bevelle (hemmetin liukuhihnasysteemit)
Zanarkand
Macalania
Djose
Kilika
Besaid (kuten sanoin, helposti sujui)

Oli ne kyllä ainakin ekalla kerralla melko ärsyttäviä.;D Varsinkin Macalanian ja Bevellen temppelit oli vaikeita. Bevellessä minulla ei ollut hajuakaan mihin niillä hiton liukuhihnoilla pitäisi mennä ja laittelin spherejä randomilla ja pääsin kuin pääsinkin sen ja sain vielä jollain ihme tuurilla sen treasurenkin sieltä. ;) Hyvä niin ,ei ainakaan tarttenut mennä sitä uudestaan animaa hankkiessa.

Ja kyllä, musiikit olivat todella ärsyttäviä. :D

Flare
20.9.2008, 13:19:38
Ensimmäisellä pelikerralla olivat vaikeita ja samalla hauskoja, mutta nyt kun on tullu peliä pelattua aika monta kertaa niin tylsiä ja helppojahan ne on. Omasta mielestäni Bevellen temppeli on ainoa oikeasti rasittava, muut menee ihan kohtuudella. Ensimmäisellä pelikerralla en tajunnut Zanarkandin trialsien ideaa, ja kun pääsin ensimmäisen huoneen läpi ryntäsin heti seivaamaan peliäni, noh palattuani huomasin että trial täytyy hoitaa uudestaa. :D

Besaidin, Kilikan ja Zanarkandin trialit ovat todella lyhyiä, Djose on vähän pidempi mutta kuitenkin helpohko edelleen. Macalania on jo vaikeampi ja pidempi, ja täällä voi käydä myös niin että jos otat väärän spheren ja ryntäät ylös ja pistät sen johonkin tolppaan, joudutkin aloittamaan vähän alusta päin. Bevellen temppeli on mielestäni rasittava, vaikka onkin erillainen ja siitähän pitäisi saada vaihtelua, mutta ei nappaa kohdallani.

EDIT: Pakko myös mainita musiikista se, että mitään yhtä rasittavaa musiikkia siihen ei olisi voinut laittaa, siksi sammutankin aina musiikit kun temppeleitä menen läpi.

Ja oma vaikeusaste vaikeimmasta helpoimpaan;

Bevelle
Macalania
Djose
Zanarkand
Kilika
Besaid