PDA

View Full Version : Heavy Rain - Läpimenneiden keskustelua (Spoilereita!!!)

The Lord ZXV
9.3.2010, 12:38:39
Päätin nyt sitten kehitellä tälläistä ketjua, jos ei kerää suosiota niin voi harmi...

Ketju on tarkoitettu niille jotka ovat jo läpäisseet tämän loistavan pelin jonka voi lopettaa monella eri tavalla. Itse olen kerännyt tästä pelistä kaikki mahdolliset Trophyt. Pidin todella, 2010 parhaita pelejä PS3:lle ja uskaltaa sanoa ja tässä vaiheessa. Pelissä hienoa on se että siinä on niin paljon valinnan mahdollisuutta, ei jumittumispaikkoja ja erittäin tiivis juoni. Peli kestää useamman läpipeluukerran ja sen parissa viihtyy. Grafiikka on upeaa ja sitä on kiva katsella. Sateinen maailma on upea ja tyyli on niiinkin osuva että pienenpää pelottaa.

Lisää infoa on myös Heavy Rain ketjussa.

Tässä ensimmäiset spoilerit:

Se että Scott olikin tappaja oli aikamoinen isku. Niin sympaattinen, mukava ja kultasydäminen mies. Sanotaan että omat epäilyt heräsivät siinä vaiheessa kun Jayden saapui Blue Lagooniin ja otti yhteen tappajan kanssa. Se koko eniten sai epäilemään, sitten kun vähän mietti niin alkoi epäillä että entisenä poliisina Scott taatusti tietää kaikki systeemit tutkinnan osalla.

Ethania en epäillyt kun sehän oli koomassa jonkin aikaa. Tietenkin se että Ethan oli arkkitehti mikä takasi rutosti vapaata aikaa sai epäilemään.
Ethan oli kuitenkin hahmona hyvin tehty.

Madison oli myös hienosti tehty, ulala. Se että hän oli journalisti sai miettimään että eikö häntä kiinnosta yhtään tehdä juttua tappajasta mutta kyllähän se oli siellä taka-alalla.

Jayden oli hahmona suhteellisen normaali mutta ne ARI lasit nostavat kyllä arvoa aivan suunnattomasti. Loppupeleissä Jayden on kaikkein kovimpia hahmoja.

Tälläisiä pelejä pitäisi olla paljon enemmän.

Tässä ohessa voidaan sanoa että jos jotain kysymyksiä pelin suhteen niin eiköhän tänne eksy aina joku joka osaa vastata. Mutta sanokaa toki mitä mieltä olette, onko joku muukin jo saanut Platina Trophyn?

Itselläni on se Collector's Edition.

http://www.aeropause.com/wordpress/archives/images/2009/09/heavy-rain-10-1.jpg

Leech
17.3.2010, 9:16:06
En ole peliä pelannut yhtään ja halusinkin vain kysyä yhtä asiaa.

Kuinka usein pelin aikana tuntui siltä, ettei olisi pelannut peliä? Yks tuttu selitti, että heavy rain on leffa ja peli samassa, mutta mitä enemmän peli on elokuva, sitä vähemmän se on peli. Ja kuten kaverikin sanoi, voihan sitä aina vuokrata trillerin ja painella huvikseen nappeja tiukoissa kohdissa. Eli mikä tekee tästä niin erikoisen, hyvän ja koukuttavan pelin, että se pitäisi pelata? Eikö ollut turhauttavaa vaan katsoa loputonta cutsceneä ja painella nappeja silloin tällöin?

The Lord ZXV
17.3.2010, 14:49:49
En ole peliä pelannut yhtään ja halusinkin vain kysyä yhtä asiaa.

Kuinka usein pelin aikana tuntui siltä, ettei olisi pelannut peliä? Yks tuttu selitti, että heavy rain on leffa ja peli samassa, mutta mitä enemmän peli on elokuva, sitä vähemmän se on peli. Ja kuten kaverikin sanoi, voihan sitä aina vuokrata trillerin ja painella huvikseen nappeja tiukoissa kohdissa. Eli mikä tekee tästä niin erikoisen, hyvän ja koukuttavan pelin, että se pitäisi pelata? Eikö ollut turhauttavaa vaan katsoa loputonta cutsceneä ja painella nappeja silloin tällöin?

Ei se nyt ihan niin ole. Tietenkin QTE kohtia on paljon mutta itse saa usein päätää mitä tekee.

Sanotaan että jos vuokraa trillerin niin siinä saa yhden tarinan eikä voi vaikuttaa yhtään mihinkään. Heavy Rainin kanssa sinä itse luot tarinan, päätät kuka pärjää ja miten hyvin. Voit vaikka saattaa hahmosi kuinka isoon kuseen tahansa. Ja ensimmäisen pelikerran jälkeen peliä katsoo aivan eri tavalla, ja sen voi pelatakin aivan uudell tavalla. Pelissä on paljon valintoja ja niiden kanssa täytyy elää. Usein saattaa tulla tilanne jossa miettii:
"Mitä sitä tulikaan tehtyä." Peli on hyvin intensiivinen.

Vastauksena kysymykseen: Ei ole turhauttavaa.

Ze Shoopuf
17.3.2010, 19:13:14
Minusta Heavy Rain on kyllä selkeästi peli, vaikka se on toteutukseltaan ja ulkonäöltään elokuvallinen. Siinä kuitenkin tehdään asioita itse, voi päättää, mitä tekee ja miten jne. Mielestäni Heavy Rain on jopa enemmän peli, kuin monet japsiropet, joissa ei voi päättää oikeastaan yhtään mitään, ainoa pelaaminen tulee siitä, että juostaan luolastoissa ja hakataan monsuja, minkä jälkeen tulee cutscene, jossa kaikki hahmot pölisevät omiaan. Heavy Rainissa kun ei erikseen ole kohtia, joissa tehdään jotain (esmes taistelut) ja sitten välivideoita, vaan aika lailla koko ajan tapahtuu jotain, mihin voit itse vaikuttaa.

Eli siis, kyllä se peliltä tuntui, eikä leffalta.