PDA

View Full Version : Pahimmat spoilerit(Spoilereita ja paljon).

Kreifi
26.9.2002, 13:47:04
Ihan aluksi ketjun säännöt. Luonnollisesti käytämme [*spoiler] tageja(tuollaisiksiko niitä kutsuttiin?) tarvittaessa ja ilmoitamme viestissä mistä pelistä on kyse.
Ketju on hiukan arveluttava, koska se on pelkkää spoilausta, mutta tälläistä ei ole tainnut olla ja minua ainakin kiinnostaisi kuinka kamalia kohtaloita ihmiset ovat kokeneet. Tämän voi kyllä pistää lukkoon ja pois päiviltä...

((Tämä ei sisällä spoilausta))
Itse en ole joutunut hirvittävän spoilauksen uhriksi, olen aina osannut juosta karkuun tai vastaavaa. Tyttöystäväni jäi kuitenkin spoilaajan uhriksi ja pahasti. Rakkaani pelasi kiltisti FFVII josta hän oli kovin innostunut, sanoi myös pelaavansa muita FF -pelejä. Noh kaverini siinä sivussa päätti kertoa ysin lopun(sen ohella, että kertoi seiskasta kaikkia pikkujuttuja) tosta noin vaan, ja sitten kun aloitin valittamaan totsesi hän vain, "Ei ole mun ongelmani. Ei jaksa kiinnostaa..." Arvatkaa vain meinasiko se lentää ikkunasta ulos. Vielä enemmän minua harmitti, kun tyttöystäväni ei ollut tottunut pelaamaan näitä pelejä ja siten saisi vieläkin enemmän irti. Toivokaamme, että hän unohtaa tämän mitä kuuli.

//Edit: Me kutsumme sitä typoksi. Kutsu sinä sitä vaikka kaveriksesi.

Tordragon
26.9.2002, 14:26:43
Jaa? Pahin spoileri esimerkiksi FF:n saralla taitaa kyllä olla tuon FFVII:n puolella, liittyen nimenomaan yhteen "pieneen" juttuun, eli siihen että Aeris kuolee pelin vaiheessa. Tuohon törmäsin vain kun luin jotain artikkelia Final Fantasyistä netistä, ja sitten siinä vain luki tuo enemmän tai vähemmän suoraan. Hauskaa sekin vielä, että olin ehtinyt jo ko. peliä pelata suhteellisen pitkälle. En tiedä miksi tuo alkoi repimään hermoja, onhan se tietenkin, että koko ajan peliä edettäessä odottaa vain tuota spoiler-kohtaa ja viehän se tuon yllätyksen arvonkin kokonaan pois, helvetti.

On jäänyt nuo artikkelit yleensä lukematta tuon jälkeen, vasta ehkä sitten kun on kaikki aiheesta läpi pelattu tai vastaavaa. Ja pelitkin ostan aina heti kun ne vain ilmestyvät, että ehdin ne pelata läpi ennen kuin joku tulee ja sanoo jotain, tai sitten vain osumalta näkee jonkun pelaavan ko. peliä tietyn spoilaavassa vaiheessa *grins* Ja tämähän pätee siis näihin tarinapeleihin, eikä mihinkään mättöpeleihin, vai tarvitsiko tuota edes sanoa?

//Edit:

Alkujaan kirjoittanut Kreifi
Rakkaani pelasi kiltisti FFVII josta hän oli kovin innostunut, sanoi myös pelaavansa muita FF -pelejä. Noh kaverini siinä sivussa päätti kertoa ysin lopun(sen ohella, että kertoi seiskasta kaikkia pikkujuttuja) tosta noin vaan, ja sitten kun aloitin valittamaan totsesi hän vain, "Ei ole mun ongelmani. Ei jaksa kiinnostaa..." Arvatkaa vain meinasiko se lentää ikkunasta ulos.Jep, tuo on kyllä osittain aika ihmeellistä, tuo siis, etteivät ihmiset tajua mitä ovat tekemässä kun tuollaisia vain latelevat. Olisit vain heittänyt ikkunasta ulos, minunkin puolesta.

Ren
26.9.2002, 16:10:15
Originally posted by Tordragon
Jep, tuo on kyllä osittain aika ihmeellistä, tuo siis, etteivät ihmiset tajua mitä ovat tekemässä kun tuollaisia vain latelevat. Olisit vain heittänyt ikkunasta ulos, minunkin puolesta.

Joo, ja oisit kikbännänny mun puolesta!

Minun ongelmani on pikkuveli. Ensinnäkin PS2 on sen ja sillä on luonnollisesti paljon enemmän aikaa, joten se on aina kaikissa peleissä päivän tai pari minua edellä (paitsi FFX:ssä ei ollut, kun minulla oli loma... :P). Sitten sieltä lipsahtelee aina jotain HEI OOKSÄ JO SIINÄ VAIHEESSA KUN CLOUDIN MIEKASTA TULEE IMPOTENTTI ja vastaavia nerokkuuksia. Huusin sille varmaan kymmenen kertaa siihen malliin, että sitä taisi oikeasti hieman pelottaa. Sitten se oppi, vihdoin.

Arwie
26.9.2002, 22:40:06
Usein. Liian usein. (ent.) Peliasema-lehden yleisöpalstalla joku suutahti, kun joku oli mollannut FF7:aa ja päräytti julki mielipiteensä, miksi FFVII on maailman paras peli, tietenkin pakolla mainiten
'Siinä on maailman kaunein ja koskettavin kohtaus, kun eräs päähenkilöistä kuolee 1. CD:n lopussa'
Ja vaikka henkilön nimeä ei suoraan sanottu, pelattuani peliä jonkin aikaa arvasin jo kuka on kyseessä.

Myöskin täällä foorumeilla törmäsin ikävään spoileriin, kun joku töksäytti FFX:stä
'Jecht kuolee' ja unohti spoilertagit. Tämä ei tapahtunut edes FFX-osastolla. En ole henkilölle vihainen mutta harmittaa nyt paljon, etenkin kun vasta pääsin kyseisen pelin aloittamaan.

Ja onhan noita paljon enemmänkin, edittaan kun muistan.

Ren
26.9.2002, 22:57:38
Originally posted by Arwen
Tämä ei tapahtunut edes FFX-osastolla. En ole henkilölle vihainen mutta harmittaa nyt paljon, etenkin kun vasta pääsin kyseisen pelin aloittamaan.

Tuo FFX-osasto on muuten aivan hunningolla spoilereiden kanssa. Eihän sillä nyt enää niin hirveästi väliä, kun ihmiset lähinnä statmaxaavat, mutta alussa tuli varmaan monille kivoja ylläreitä.

Jos minä olisin ollut GM silloin, niin spankity spank stna! :prkl:

The death Magic
27.9.2002, 10:16:27
Jaa no minä en yleensä piittaa spoilereista. Eivät ne minun peli iloa vie yleensä. Mutta toisaalta esim kun joku mainitsi tuon spoilerin minkä voi Arwenin tai Tordragonin spoilereista lukea niin en kyllä sitten yllättynyt pelissä yhtään kun tiesin sen jo tapahtuvan. Ehkä se vähän harmitti mutta olen jo mennyt kohdasta ja enää sen ei ole väliä.

Toisaalta olen jo mennyt suurimman osan FF:stä läpi joten ei spoilerit minua enää haittaa.

Ja serkkuni spoilaa pahasti mutta en siitä ole välittänyt koskaan.
Hän esim kertoi vielä kun en FF8:a ollut pelannut niin oikein pahoja spoilereita 3 CD:ltä.(en ala niitä tässä sanomaan koska spoilertagien laittaminen ei ole hommaani :P )

Mutta näin.

nox
27.9.2002, 10:46:46
Olin silloin pari vuotta sitten menossa katsomaan SW episodi ykköstä toistamiseen elokuvateatterriin. Matkassa oli myös pari tyyppiä jotka menivät ensimmäistä pätkää katsomaan. Höpisin siinä ummet ja lammet elokuvasta ja sanoin siinä ohessa jotain sinne päin että: Eikö muuten ollut aika hölmöä että Darth Maul meni keskeltä katki ja lensi sen jälkeen johonkin helvetin kuiluun mutta räpytteli silti vielä silmiään...
Tyypit katsoi toisiaan silmiin ja tiedän kyllä mitä he ajattelivat.

yksisiipi
27.9.2002, 12:05:13
Minä olen pahimmalta spoilaukselta onnekseni välttynyt. Tai sitten en muista mitä minulle on pelistä kerrottu etukäteen. :) Muistan yhden tapauksen hämärästi, että minulle olisi kerrottu jonkun pelin tapahtuma ennen aikojaan. En muista mikä peli oli kyseessä, mutta pelaaminen oli sitä, että odotin kokoajan juuri sitä tietämääni juonenkäännekohtaa. Ärsyttävää.
Spoilaajat periköön wanhan vihtahousun kolmipäinen koira. --> :mad: :fuckya: :prkl:

Purity
27.9.2002, 17:26:37
Minä olen suurimmalti osalti välttynyt spoilereilta. Tosin FFX:n onnistui yksi idiootti eräällä toisella foorumilla pilaamaan minulta täysin. Peli on ihana, ja olihan siinä paljon yllätyksiä ja muuta mukavaa.. mutta kun saa tietää loppuratkaisun niin en nauttinut pelistä läheskään yhtä paljon kuin olisin nauttinut muuten. Ja tämä vielä piti ilmoittaa siellä FFIX-alueella ilman minkään laista varoitusta, ja CAPSEILLA kirjoittaen. Tyhmä ihminen. Spoilerihan oli siis (erittäin suuri loppuratkaisua koskeva spoileri. Selventämisen vuoksi ilmoitan vielä, että spoileri ei ole sama spoileri kun minkä Arwen tuossa mainitsi): Tidus kuolee

Leviathan
3.10.2002, 13:29:17
Originally posted by Purity
Minä olen suurimmalti osalti välttynyt spoilereilta. Tosin FFX:n onnistui yksi idiootti eräällä toisella foorumilla pilaamaan minulta täysin. Peli on ihana, ja olihan siinä paljon yllätyksiä ja muuta mukavaa.. mutta kun saa tietää loppuratkaisun niin en nauttinut pelistä läheskään yhtä paljon kuin olisin nauttinut muuten. Ja tämä vielä piti ilmoittaa siellä FFIX-alueella ilman minkään laista varoitusta, ja CAPSEILLA kirjoittaen. Tyhmä ihminen. Spoilerihan oli siis (erittäin suuri loppuratkaisua koskeva spoileri. Tidus kuolee

Jep tuo sama spoilaus pilasi minunkin peli-iloani.

urho
3.10.2002, 15:05:03
Originally posted by Purity
Minä olen suurimmalti osalti välttynyt spoilereilta. Tosin FFX:n onnistui yksi idiootti eräällä toisella foorumilla pilaamaan minulta täysin. Peli on ihana, ja olihan siinä paljon yllätyksiä ja muuta mukavaa.. mutta kun saa tietää loppuratkaisun niin en nauttinut pelistä läheskään yhtä paljon kuin olisin nauttinut muuten. Ja tämä vielä piti ilmoittaa siellä FFIX-alueella ilman minkään laista varoitusta, ja CAPSEILLA kirjoittaen. Tyhmä ihminen. Spoilerihan oli siis (erittäin suuri loppuratkaisua koskeva spoileri. Selventämisen vuoksi ilmoitan vielä, että spoileri ei ole sama spoileri kun minkä Arwen tuossa mainitsi): Tidus kuolee

Mulla ei ollut ihan sama kohta, mutta loppukohdasta myös...

Kun kuulin että Auron kuolee myös.

Safir
3.10.2002, 16:56:47
Ei nyt niin suuremmin ole spoilattu, mutta ainakin muutaman kerran.

Serkkuni on katsonut Star Wars II:sen. Noh, eräänä päivänä hän alkoi minulle höpöttämään siitä juonesta, ja tuli samalla paljastaneeksi että: Anakin ja se mikälie-prinsessa (en muista nyt nimeä.) menevät naimisiin. Hirveän huudon päästin, sillä vaikkei se nyt nniin maailmaa kaatava spoileri ole, ärsytti silti. >.<

Sitten myöskin seiskasta. Sain selville, kun isompi veljeni mainitsi minulle Aeriksen kuolevan harmitti kyllä vähän, ja meni peli-ilokin pilalle. Voivoi..

Ja myös kympistä on sopilattu täällä foorumeissa. >_<
Sain selville, että Tidus kuolee ja myöskin Jecht sekä Auroni Ja minä raivostuin. Voi että, minä olin melkein haljeta, kun joku inhitus ne kirjoitti joeenkkin päin. Teki mieli paiskoa tavaroita..

Theemu
3.10.2002, 19:59:44
Originally posted by Jade
Ja myös kympistä on sopilattu täällä foorumeissa. >_<Sain selville, että Tidus kuolee ja myöskin Jecht sekä Auroni Ja minä raivostuin. Voi että, minä olin melkein haljeta, kun joku inhitus ne kirjoitti joeenkkin päin. Teki mieli paiskoa tavaroita..

Hm, minä en ainakaan onnistunut spoilaamaan itseäni noilla lainkaan vaikka luinkin FFX-foorumeita. Kai sen nyt järkikin sanoo, että läpipelanneiden keskustelua ei missään tapauksessa kannata lukea.

Ja mitä johonkin FFVII:n spoilaukseen tulee, on se ihan ymmärrettävää että Siitä Yhdestä Jutusta kerrotaan kaikkialla, epähuomiossakin. Onhan kyseessä kuitenkin älyttömiä määriä myynyt peli josta FF-kultti (länsimaissa) käynnistyi. Itse olen pyrkinyt pitämään itseni pimennossa, mutta ei se ole oikein onnistunut tuon kohdalla. Jaa, pitäisi kai pikkuhiljaa sekin peli hankkia...

Seyana
11.10.2002, 20:59:09
Eräänä kauniina päivänä latailin FF-musaa. En ollut vielä pelannut seiskaa, ja jokaisen musan jälkeen oli selostus siitä.
Spoiler FFVII
Tottakai Aeris themen kohdalla oli tämä kaikkien tuntema spoiler. Tarkoitan siis Aeriksen kuolemaa.
En ollut vielä edes pelannut FF:iä peljoa yhtään, vähän ysiä, ja nyt vuosi sen jälkeen kun ostin seiskan niin voi kun oli kivaa..
Osittain oma vikani..

Sitten eräällä toisella foorumilla oli otsikko
spoiler FFX
Did Tidus really die?
Olipa jälleen hauskaa, kun en ollut vielä sinne asti päässyt. Piti sitten vain pelata tietäen lopun tapahtumista..

Pieniä spoilereita on sitten esiintynyt vähän siellä sun täällä, mutta ne eivät ole onneksi olleet mitään hirveän suuria.
Käyttäkää siis kiltit ihmiset niitä spoiler tegeja ja laittakaa ensiksi tieto mistä pelistä spoileri on, tai siitä ei ole hyötyä..