PDA

View Full Version : Jäättekö ikään ff:ssä jumiin? (spoilereita, mycket paljon)

The death Magic
2.2.2002, 18:18:27
Eli oletteko ikään jäänyt missään ff:ssä jumiin päiväksi tai pariksi. Siis niinkuin johonkin ongelmaan tai kohtaan.

-yrittäkääpä hei kehittää niihin juttuihinne muutakin kuin yksi lause paikasta, jossa olette jumissa. Pyrkikää siihen loistavaan itseilmaisuun. Yrittäkää sanoa vähän enemmän, joo? Turhat spämmikkeet poistetaan.
-Can

Celeb
2.2.2002, 18:25:13
olen jäänyt.
FF IX:ssä kun siellä kuja's dessu palacessa piti sytyttää ne viimeiset kynttilät niin siellä kohdassa jumitin jotain 3päivää.

Shorty
2.2.2002, 18:49:13
Tältä istunnolta ei tule kyllä mieleen mitään kohtaan missä olis päiviksi jääny jumiin... Kyllähän noita koulutus sessioita on ollu TOSI paljon :eh:

Muuten... jos tää lasketaan jumiin jäämiseks, niin ku pelasin silvin FFVII:tä, niin se ei antanu mulle lainaan sen 3cd:tä =/ ja tappelin vaan uponneen lentokoneen hylyssä örmöjä vastaan, kunnes mun tyypit oli jossain 99lvl tuntumassa. siinä olin pari kuukautta :D sit menin pelaan sen läpi silville, ku se ei päässy sitä läpi *kjäh*

Edited by Shorty on 02.2.2002 19:50

Legolas
2.2.2002, 19:15:20
Mäkin jäin jumiin desert palaceen en oikein tajunnut niitä kynttilä juttuja :shy: .Nyt mä oon jumissa ff8:ssa (oon alottanu uudestaan) pelaan ps2:lla ja kone jää jumiin aina siinä kohtaa kun quistis tekee siitä metalli hämpystä reikäjuustoa se ei mee eteempäin siitä, kai siinä levyssä on jotain vikaa.

timmy87
2.2.2002, 19:28:05
Kyl toi Ysin Desert Palacen kynttilä juttu oli aika paha vaikkakin sen räveltämällä ensimmäisellä kerralla läpi
pääsin mutta toisella kerralla jäin jumiin.
Tällä hetkellä:
Jumissa Chrono Triggerissä sekä FF-nelosessa.
Chrono Triggerissä siellä tulevaisuudessa jossa saa kaveriksi
sen robotin.
Ja FF-neljässä siellä paikassa jossa pitäis olla se viimeinen
kristalli mutta se on kaapattu sinne kakka-luolaan minne pitää
lentää chocobolla mutta kun poistin muistin ennen kuin kuulin
ton lentämis jutun :prkl:.
Perskuta rallaa.

Yomii
2.2.2002, 20:34:12
Miikin jäin Desert Palaceen jumiin, kunnes soitin kaikkitietävälle serkulleni Zidille, ja pääsin eteenpäin...^^

Locke Cole
2.2.2002, 20:49:46
Desert Palacessa joka oli todella vitt*mainen paikka. Jumiuduin siihen kohtaan kahdeksi päiväksi kunnes kävin lukemassa läpipeluuoppaasta miten sieltä pääsee pois.

Kultru
2.2.2002, 21:04:43
No ainahan sitä joskus jää, tosin päivän aikana ne yleensä ovat selvinneet, ellei sitten katkaise pelisessiota siihen kohtaan, jota ei kyllä yleensä pysty tekemään, juuri sen takia että haluaa selvittää ongelmakohdan.

Narbeleth
2.2.2002, 21:46:48
Ysissä jumitin muutaman tunnin kynttilöitä sytytellessä (olin kävelly yhden ohi sytyttämättä) ja kasissa meni koko päivä, kun etsittiin sitä valkoista SeeD-laivaa... avomereltä ;D Muuten ei kyllä ole tullut jymähdettyä mihinkään kovin pitkäksi aikaa.

Dante
2.2.2002, 23:00:16
Se Desert Palace todellakin söi hermoja, kun vihollisia hyökkäsi kimppuun jatkuvasti ja piti kokeilla joka vipua, en kuitenkaan jäänyt varsinaisesti jumiin siihen, vaan siinä kului vaan paljon aikaa miettimiseen, kun olin päässyt pääkkikohtaan olin jättänyt jonkun jutun sytyttämättä, aikani pähkäiltyäni tajusin sen ja pääsin pääkkiin.

Pykmi
3.2.2002, 8:19:13
Itse jos nyt sitä jumiinjäämiseksi voi kutsua, yritin kasissa tappaa Diabloa heti kun sain sen lampun. Tietysti se oli aika vaikeata, hakkasin sitä varmaan neljä päivää peräkkäin kun luulin että se piti hakata juuri silloin...Mutta ei pitänytkään  :prkl:

skaven
3.2.2002, 9:19:10
Isoin jumitus on FFIX:ssä Oilvertissä 20 minuuttia  :eh:

Celeb
3.2.2002, 9:44:05
Originally posted by örri @ 03.2.2002 10:19
Isoin jumitus on FFIX:ssä Oilvertissä 20 minuuttia  :eh:
sielläkin minä jumitin :D
kun olin päässyt sieltä huoneesta pois missä oli paljon naamoja nin sen jälkeen lähdin takaisin sinne klvonien luokse :D
ja sen jälkeen menin takaisin sinne oeilverttiin :P
ja sitten kesti muutama kerta kunnes pääsin arkin läpi.
ja sitten pääsin dessu palaceen.  siellä kun en päässyt sitä läpi niin aloitin uudestaan siitä Ark kohdasta :D

psaijai
3.2.2002, 9:44:46
On sitä välillä jääty jumiin! FF8:ssa jäin johonkin kohtaan (en muista mihin) ja sit kun en päässy sitä niin pelaaminen loppu pariks kuukaudeks! Sit kun kokelin sitä seuraavan kerran niin selvitin ongelman!

Vodoun
3.2.2002, 16:06:19
no mulla jäi jumiin siinä kasin shumi -side- questissa.. kun se vesikivi piti hakea, enkä tajunnut, että se oli siellä artisanin altaassa..

Rachel
4.2.2002, 10:39:21
Varmaan sitä on tullut jäätyä jumiin vähäksi aikaa monta kertaa, mutta ei niitä enää muista. Niitten tyhmien mokailujen lisäksi minulta meni kauan FF VII:n autoimaavankilassa. En tiennyt yhtään mihin mennä,  mutta löytyipä se Dyne lopulta.

Peoplez
4.2.2002, 11:46:58
Originally posted by ifritnet @ 03.2.2002 09:19
Itse jos nyt sitä jumiinjäämiseksi voi kutsua, yritin kasissa tappaa Diabloa heti kun sain sen lampun. Tietysti se oli aika vaikeata, hakkasin sitä varmaan neljä päivää peräkkäin kun luulin että se piti hakata juuri silloin...Mutta ei pitänytkään  :prkl:
Kyllä mä ainaki hakkaan sen aina heti ku mahollista! Kannattaa, koska sa nopeammin esim. mugin käyttöön! Kannattaa Diablosta vastaan tehä demiä jos ei meinaa pärjätä!

-Rixu-
5.2.2002, 10:26:11
Pieniä jumituksia on tapahtunut siellä sun täällä. Pahin oli varmaan FFVII Shinran päämaja, kun piti etsiä niitä kortteja, jotta pääsis aina seuraavaan kerrokseen.
FFVIII oli hankalinta juuri sen Seed-laivan etsiminen. Myös Ultimecian linnan jotkut salaisuudet aiheutti harmaita hiuksia. :D

The Game
5.2.2002, 10:27:52
Mä taas hetki sitten jäin jumiin FF5:ssa, paikassa jossa on hylättyjä laivoja! :/

The death Magic
5.2.2002, 10:28:59
Originally posted by Zidane ^_^ @ 05.2.2002 11:27
Mä taas hetki sitten jäin jumiin FF5:ssa, paikassa jossa on hylättyjä laivoja! :/
Meneppä lukemaan klassikot. Siellä on jo vastaus.

urho
5.2.2002, 16:06:11
No mä jumitin noin viikon kun ei olisi jaksanut kouluttaa ukkoja sinne Memoriaan...ja lopulta en tiennyt minne siellä piti mennä :P

Crow
20.3.2002, 15:21:03
Tottakai, kukapa ei olisi.
FF7:ssa jäin jumiin Temple of the Ancientsiin, ja myös sinne kun piti viedä Key of the Ancients sinne Forgotten Cityyn.

Kasissa jäin jumiin jonnekin Esthariin (en muista tarkemmin).

esper
21.3.2002, 18:50:23
Olen jäänyt ff kasissa  ;D  =D  :)

isoSILLI
26.3.2002, 16:59:46
Hähää!!!
Jumiuduin FF9ssä vartiksi desert palacen kynttilän sytytys kohtaan, missä piti laittaa varjot oikein. :nuija:

tuure
26.3.2002, 18:11:00
Tjoo.. mulla meni ikuisuus päästä selville siitä, miten päästä ulos Fossil Roosta.... ratkasu oli yllättävän yksinkertainen  :shy:

urho
28.3.2002, 11:43:17
no Kujan desert palace oli todella v-mäinen paikka. Kun ei niitä kynttilöitä tullu älyttyä sytyteltyä. Ja sitten vähä myöhemmin kun piti sitä pääkkiä tappaa siellä kun en ollu activoinu niitä bloodstoneja.

Seyana
29.3.2002, 13:36:33
Mä oon jäänyt jumiin sinne Desert Palaceen kun en millään älynny sytyttää yhtä kynttilää,ja ei meinannu löytyä itä moogleakaa.Ja sitten niiden varjojen kääntelyäkään en aluksi tajunnu.
Oelevertissa jäin jumiin,en vaan muista miten.
Fossil Roosta en meinannu myöskää löytää ulosx)

Kasissa sen valkosen SeeDlaivan etsiminen tuotti hankaluuksia.Nyt oon jumissa Adelissa,kun häviän sille koko ajan.

Chang
29.3.2002, 13:54:20
No en kyllä ole päiviksi jäänyt mihinkään kohtaan mutta kasissa jäin vähäksi aikaa tohon adeliin ku mulla oli yhellä äijällä oli leveli 26 ja muilla 89 siihen jäin muutamaksi tunniksi :prkl:

hyzky
29.3.2002, 14:00:54
Noh mulla oli/on sellanen juttu tossa FFV:ssä että siellä "Valley of the Flying Dragons" paikassa en tiedä miten siinä pääsee taistelemaan sitä bossia vastaan (kaveri kyllä pääsi).Siinä on sellanen huone jossa on ns."salaovi" jossa on sellanen nappi siellä alapuolella mutta kun en pääse painamaan nappia niin... :(  :prkl:  :eh:  :prkl:

Dagger
29.3.2002, 18:07:53
Olen minäkin jäänyt aina joskus jumiin. Yleensä syynä on ollut kai että olen ollut huolimaton :P, tai levelit ovat olleet liian alhaalla. Semmoista sattuu aina joskus.

May
30.3.2002, 17:41:52
Jumitin ff8:n Deep Sea Research Centerin portaissa puolisen vuotta... Sitten yksi kaunis päivä päätin, että nyt sen menen. Ja niinpä menin. THE HAPPY END.

Deux
7.4.2002, 14:41:49
En ole jäänyt muissa peleissä
jumiin paitsi ff8:ssa Adel-kohtaan....sitä en oo selvittäny
vieläkään... =)

:henkeli:

esper
14.4.2002, 18:43:05
Oon jääny ff 8 siinä ku piti ettii oliko se nyt se White Ship vai joku? Siinä olin jökis jotai 2 päivää.

Ilezki
16.4.2002, 19:17:38
FF VI:ssä jäin jumiin Lentävälle mantereelle liian pienien levelien takia :eh: .Jumitin jotain 3-4 päivää nostaessani jokaisen tasoja yli 10:llä tasolla alkuperäisestä.

huZba
16.4.2002, 21:16:16
White Seed alusta etsiessä mennyt varmaan eniten aikaa. Jotain puol tuntii siihen vierähti.
Yleensä ropeis jää jumiin koska ne on niin suoraviivaisia.
Täytyy vaan muistaa painaa kaikkia nappuloita joita tulee vastaan.
Joo ja täytyy pitää levelit ylhäällä. Paitsi Kasis ja ysis, koska niissä vihollisten taso seurailee pelaajan tasoa. Niissä tarvitsee vaan olla paljon taikaa, hyvät junktionit ja ysissä aseet ajan tasalla.
Oon onnistunut pelaamaan FF8:sin läpi 20levelisillä tyypeillä.

-Rixu-
18.4.2002, 9:21:46
Eilen FF9 pelatessa jumituin sinne Kujan palatsiin. Kohdassa jossa piti lähteä Kujan perään, kun tämä vie Eikon. En tajunnut, että sieltä laivan parkkipaikalta lähtee portaat aavikolle.  =/  Tuli sitten pyörittyä tunti tolkulla linnassa, kunnes tajusin, että siellä on portaat ja sieltä pääsee ulos. -touh

ksms
18.4.2002, 23:53:43
ensimmäisissä pelaamissani osissa moista jumitusilmiötä saattoi esiintyäkin mutta sittemmin olen saavuttanut henkisen yhteyden ohjelmoijien kanssa ;D

Kreifi
22.4.2002, 19:26:01
No mä olen kyllä jäänyt jumiin. En nyt menisi sanomaan, että päiviksi, mutta jumiin kuitenkin. Yleensä jumiin jää ihan omasta tyhmyydestä(jos ei keskity) tai sitten siitä, että ei ole tarkkaavainen(kai sekin on keskittymiskysymys).
Yksi erityinen kohta tulee kuitenkin mieleen missä jumiminen ei ehkä ole itsestä kiinni. Kasissa, kun pitää etsiä se seed laiva. Siinä tuli hiukka jumittua. *hymy*

volt
22.4.2002, 19:30:02
FF8:ssa juuri se White seed ship tuotti vähän vaikeuksia mutta löytyihän se lopulta. Ja sitten FF7:ssa jäin jumiin Temple of Ancientsiin kun en voittanut sitä Red dragonia (?)
koska oli liian huonot levelit ;D

Migelus
25.4.2002, 21:35:33
mä vähän jumittelin ennen loppu seiskassa ku ajattelin nostaa Knight of... niin tarpeeksi korkealle ja siten viel saada 3 mimeä niin silloin joutui tahkomaan vähän aikaa. Toinen mikä oli ehkä ärsyttävin niin oli Golden Chocobon saaminen  :prkl: Siinä vasta hermo menikin..

Sonya
29.4.2002, 7:22:08
=) oon jääny jumiin..pisin aika oli kyl aika pitkä (en muista ihan tarkkaan) se oli ku yritin päästä omega weaponin läpi ff8:sis..kyl mä sen sit pääsin ku tarpeeks kauan yritin.. :D

Yuffie
26.5.2002, 19:33:49
ai oonko?!......mä oon joutunu alottaa seiskanki alusta pari kertaa ...ku en oo päässy jotain bossii...tai muuta sellasta  :eh:

The death Magic
27.5.2002, 8:11:12
MIKÄ siinä kuja`s desert palacessa oikein muka oli vaikeaa?
Minä pääsin sen heti ilman mitään ongelmia. Kaikki ratkaisut oli ilmiselviä. Joten miksi te siinä muka jumititte? Vai olenko vain teitä viisaampi :P

Ragnarok
27.5.2002, 12:17:18
MIKÄ siinä kuja`s desert palacessa oikein muka oli vaikeaa?
Minä pääsin sen heti ilman mitään ongelmia. Kaikki ratkaisut oli ilmiselviä. Joten miksi te siinä muka jumititte? Vai olenko vain teitä viisaampi
Minulla ei ainakaan kestänyt kauaa. Vähän aikaa kun aivonystyröitä vaivasin ja kokeilin niin vastaus löytyi.

...jotkut hoksaavat, jotkut eivät, mutta ei se meistä niin erikoisia tee.

Diamond
27.5.2002, 12:28:44
nyt oon jäänyt tossa FFX jumiin siinä kohtaa kun olen jo aika pitkällä jo mutta yhteen kohtaan jäin eilen, mutta nyt tajusin että sen anti-magic kentän voi tuhota ja sitten pääsee käyttää taikoja ja aeoneja. se on vähän ennen kai sitä macalania temple. sinne olen jäänyt nyt jumiin

Gabriel
27.5.2002, 13:12:24
Kyllä. FF8:ssa aina Ultimecian linnassa ennen pääbossia jää jumiin minun CD.

Toisin kuin te, jäin minä kirjaimillisesti jumiin. :eh:

Tifa
27.5.2002, 15:25:12
Minä nyt jään jokaisessa pelissä jumiin. FF8:ssa olen jumittanut ylipuolivuotta, koska kolmoslevy katosi. Luovutin viimein ja ostin uuden.  :P

Roakel
27.5.2002, 15:42:06
Mä jumitan kyllä vähän kaikissa ja välillä viikkojakin,mutta en oo ikinä jäänyt ikuisesti jumiin mihinkään.

Squal
28.5.2002, 19:57:41
FF7:ssa en jääny jumiin mutta kasissa ja ysissä pari kertaa :P

Squal
28.5.2002, 19:58:00
FF7:ssa en jääny jumiin mutta kasissa ja ysissä pari kertaa :P

Roleplayer
1.6.2002, 6:32:03
FF IX....Desert Palaca...Kynttilät..viimeset
enpä' kai muualla

Captain Cid
5.6.2002, 1:49:19
Olen jäänyt usein jumiin johonkin kovaan vastukseen, koska olen karannut taisteluista enkä pärjää niin huonoilla hahmoilla. Siitäkin sitten selviää kun vähän kerää lisää leveliä.

Leviathan
25.6.2002, 20:51:26
jäin tos seiskas sinne temple of anciet:iin jumiin 2päiväksi. Harvinaisen ärsyttävä oli muutenkin koko mesta:eh:

Arwie
26.6.2002, 1:14:24
Totta mooses, jäin kasin Adeliin about... hm... kahdeksi kuukaudeksi?

FF6:n Floating Islandille viikoksi

FF9:n You're not alone-kohtaan kahdeksi viikoksi

Juuri nyt yritän päihittää Omegaa FFkasissa... En ole oikeastaan jumissa mutta en luovuta ennen kuin voitan :P

Safir
26.6.2002, 12:42:15
Kympissä olen jäänyt jumiin yleensä siksi, koska en ole kasvattanut hahmoja tarpeeksi. Myös seiskassa olen saman takia jäänyt jumiin parissa kohtaa.

Seyana
27.6.2002, 11:53:40
FF kymppi,jumiutumisen paratiisi.Jään jumiin kaikkiin bosseihin nykyään.Seymour oli hankala,ja sen jälkeen en oo meny juuri yhtäkään bossia häviämättä.

Ceassa
1.7.2002, 12:06:08
FFIX:ssä Desert Palacessa jankitin melko monta päivää, mutta selviydyin sieltäkin loppujen lopuksi aika helposti. Ja FFVI:ssä Floating Islandilla sain harhailla surkeiden levelien takia hyvän aikaa... =/

Crimson
5.7.2002, 23:21:18
No viimeiseksi olen jäänyt jumiin FF9: siin...
En löydä sitä viimeistä aarretta mistään! (Olen siis Chocobolla liikkeellä) Olen etsinyt, etsinyt, ja etsinyt lisää... En ole ollut siinä vasta kuin 2 viikkoa, en sen kauempaa...

Stilzkin
5.7.2002, 23:25:02
No jäin aika kauaksi Adelin kimppuun FF8:ssa... Se ei itse asiassa ollut mikään helppo, kun en tiennyt miten sen voi voittaa nopeasti... Mutta loppujen lopuksi sekin sitten voitettiin!:)

Zande84
12.7.2002, 11:31:58
FFV:ssä jäin jumiin aivan alussa olevaan laivasokkeloon useaksi viikoksi.

FFVII:ssä jäin jumiin Corelin aavikkovankilaan pariksi päiväksi. Temple of Ancientsissa olevaa seinäpomoa en meinannut voittaa millään, mutta lopulta ~10. yrityksellä voitin.

FFVIII:ssä oli mennä hermot White SeeD-shipin kanssa, kunnes lopulta katsoin jostain läpipeluuohjeesta missä se on.

FFIX:ssä pyörin useita tunteja Desert Palacessa kun en huomannut sytyttää yhtä lamppua.

Muita jumiutumisia ei ole ollut - tai ei nyt ainakaan tule heti mieleen. :D

FFFan
20.7.2002, 10:18:16
FF kasissa jumitin johonkin kohtaan (en muista mihin) niin pahasti että lopetin pelaamisen yritettyäni pari viikkoa.

mogvisti
2.8.2004, 17:47:05
Kerran jäin kiinni FF VII:ssä.

Siellä Nibelheimin ja Rocket townin välillä olevassa vuoristossa, jossa on se materia keeper. En ollut kehittänyt ukkojani kunnolla ja into lopahti muutamaksi päiväksi, kun se elukka ei vain suostunut kaatumaan. Sitten kehitin hieman hahmojani ja homma hoituikin käden käänteessä :shy:

Rowan
2.8.2004, 17:53:24
Seymour... Flux... :prkl:

Ei siinä mitään, että se pieksee hahmoni puolessa tunnissa, vaan vielä ärsyttävämpää on sen hemmetin välianimaation katsominen pari sataa kertaa.

Raah! :prkl:

kimeeri
2.8.2004, 18:17:18
Jumiin jäin aikas monta kertaa, kun pelasin ekaa kertaa FF VII. En ollut sitä ennen Fantasyihin koskenutkaan, enkä muutenkaan pelaillut. Ikää taisi olla about kymmenen vuotta, joten on helppo arvata, et jumittamista sattui kerran jos toisenkin. Parhaiten muistan kuitenkin sen kun piti lähteä sieltä Gold Saucerin vankilasta tappelemaan Dynen kanssa, ja se perkeleen aavikko. Barret oli minulla kaikkein huonoin level-upattu hahmo, joten... Yäh.

FF VIII sujui pahemmitta jumituksitta, ainoa mikä nyt mieleen tulee on se kun piti Balambissa mennä Fujinia ja Rajinia tapaamaan. Siinä oli joku juttu, jonka kanssa kesti.

Mitään muuta ei tulekaan sit mieleen, kaikki bossitkin olen sit muutaman tunnin jälkeen läpi päässyt. En sano sitä jumitukseksi, siinä vain piti yrittää tarpeeksi monta kertaa. :P

Leon
2.8.2004, 19:05:34
FF VIII sujui pahemmitta jumituksitta, ainoa mikä nyt mieleen tulee on se kun piti Balambissa mennä Fujinia ja Rajinia tapaamaan. Siinä oli joku juttu, jonka kanssa kesti.

Joo sama juttu. Siinähän piti puhua jokaiselle tyypille tosi monta kertaa, että se koira lähtee juoksemaan sieltä satamasta juna-asemalle, jossa Rajin riehuu.
Jäin siis ensiksi tähän jumiin ja sitten vielä Rajin Ja Fujin tappeluun siellä hotellin sisällä.

En päässyt sitten noita kahta läpi mitenkään ja kun kaupungista ei ulos pääse kehittämään, jouduin aloittamaan uuden pelin. :cry:
Muissa FF:issä en sitten ole pahemmin jäänytkään jumiin... FF 7:ssa taisin jäädä pariksi päiväksi siihen Skorppiooni viholliseen, joka iskee siellä Nibelheimin vuoren sisällä.

Sininenkissa
2.8.2004, 19:39:44
Jäin jumiin siellä 8 siinä talossa missä Ultimecia tai se on... En ollu pitkään jumissa ku se peli oli lainassa ja mä annoin sen pelin takasin mun kamulle. :D

Sit seiskassa oli siellä alussa jumissa ku piti rempata kaikkialla siellä ihan alussa... En älynny sitä... Enkä älyy kunnolla vieläkään. ;D

En kai muualla ole jäänyt jumiin...mhh... Olenpas. Siinä kun se yks vastus ottaa sen Rinoan sisälleen ja sit se piti tappaa... Siinä oli aika pitkään jumissa. Ja...ja...jossain olin kans jumissa. Ja tietenkin siinä Seiskan Sepissä mutta...Ei tuu muuta mieleen.

Snes
2.8.2004, 20:41:06
FFVII:ssa Wall Markettiin jäin pitkäksi aikaa sekoilemaan ensimmäisellä pelikerralla, sillä en oikein ollut seurannut hahmojen keskustelua eikä minulle ollut selvinnyt, mitä seuraavaksi piti tehdä. Myös Train Graveyardiin jäin ensimmäistä kertaa pahasti jumiin. Monta tuntia piti yrittää, että mokoma pirullinen paikka tuli setvittyä läpi.

FFVIII:ssa taas juutuin hetkoseksi jumiin Balambiin, kun en löytänyt sitä pahuksen kapteenia. Viikon pelitauon pidin tuon kohdan takia.

FFIX:ssä en tajunnut mennä Lindblumin seikkailujen jälkeen Black Mage Villageen, vaan jäin harhailemaan ympäri maailmankarttaa sormi keskellä suuta.

FFX:ssä Djose Temple ei meinannut mennä läpi ei sitten millään ilveellä. Kun lopuksi sitten keksi ongelman melko yksinkertaisen ratkaisun, teki mieli hyppiä ilosta ja samalla paiskoa raivoissaan ohjainta seinään.

Amira
2.8.2004, 21:01:40
Jumituin kunnolla FFVIII, kun piti etsiä "the white SeeD ship", jossa Ellone oli. Siinä kesti niiiin kauan löytää se O_o Taisin tuolloin kysyä neuvoa kaverin kaverilta, joka oli vetänyt joskus kyseisen pelin läpi. Vastaus oli "Edean mökin lähellä" noh kyllähän se jonkin verran auttoi.

FFVII:ssä taisin jumitella tasaiseen tahtiin aina vähän väliä. Sitten jossain vaiheessa peli luisti kivasti eteenpäin ja yhtäkkiä taas tuli joku kohta eteen, yleensä ne olivat sellaisia kun piti etsiä joku paikka maailman kartalta.

FFIX, se oli siellä lopussa se ihme linna. Siellä sisällä en löytänyt jotain tai taisin mennä ohi niin siinä sain sitten pähkäillä vähän aikaa.

Grove
2.8.2004, 21:10:07
FFVI:ssä jäin jumiin ainoastaan Phantom Trainin metsässä jossa koko ajan kiersin vahingossa vääriä reittejä. Sitten kun löysin oikean paikan elämä jatkui.

FFVII:ssä jäin ekaa kertaa pelatessa varmaankin noin 3 tunniksi jumiin Wall Markettiin kun piti etsiä vaatteita Don Corneon luokse pääsemiseen. Sitten lopulta huomasin, että ai näin se pitää ja kirolin siinä loppuillan omaa tyhmyyttäni.

Nyt kun aloitin FFVIII:n alusta niin jään siinä aika useinkin jumiin, koska edellisestä pelikerrasta on varmaankin jo noin 2 vuotta. Ja vielä myös senkin takia, että en ole koskaa päässyt viimeistä vastusta läpi joka ärsyttää niin paljon, että haluaa unohtaa koko pelin. Nyt tosin olen jumissa Cerberucsessa, enkä tunnu pärjäävän sille ollenkaan.

FFIX:ssä en ole ikinä jäänyt mihinkään kohtaan jumiin paitsi kun sain pelin ja pelasin sitä ensimmäistä kertaa Wunjon kanssa läpi. Menimme Esto Gazaan ja ihmettelimme muutaman tunnin siellä parvekkeella, että mihinköhän tästä mennään? Sitten huomasimme, että oho tuossahan lähtee reitti oikealle...

FFX:ssä en ole ikinä jäänyt mihinkään kohtaan kunnolla jumiin, mutta Yunalescan kanssa joutui kyllä tappelemaan ja kiroamaan monta (noin 15) kertaa. Sitten pääsin senkin läpi.

FFX-2:ssa en jäänyt mihinkään jumiin.

Shin
2.8.2004, 21:18:54
Final Fantasy I: Astoksessa olin jumissa jo hyvän aikaa, kunnes sen tässä viime viikolla onnistuin hakkaamaan. Tiukille meni, mutta kyllä siitä Black- ja White Magella selvitään.

Final Fantasy IV: Zeromuksessa olin vuosia sitten jumissa (kyllä, minulla on hyvä muisti), mutta siitä sitten selvittiin silkalla suomalaisella sisulla. Zeromus oli jo muutenkin harvinaisen haastava loppuvastukseksi, mutta minullapa oli vielä aivan onnettomat levelit hahmoilla.

Final Fantasy VI: Vargaksessa olen vieläkin jumissa, kun tämä minun ROMini takkuilee niin että se tilttaa aina kun tekee Blitziä. Että näin.

Final Fantasy VIII: Tähän monien mainitsemaan White SeeD Ship-kohtaan olen itsekin jäänyt jumiin, sitä saatanallista paattia sai etsiä viikkotolkulla, kunnes se vihdoin ilmestyi eteeni.

Final Fantasy X: Seymour Fluxissa olen taas vaihteeksi jumissa. Tällä ensimmäisellä peluukerralla mikään ei ole oikein sujunut, oli kyse sitten hahmojen tasoista tai rahojen määrästä. Vuoden yritin voittaa Seymour Natusta, toivottavasti tässä örkissä ei mene liian kauan aikaa. Mutta totuushan on, että huonoillakin hahmoilla voi voittaa jos on hyvä strategia.

Velvety
3.8.2004, 0:03:36
Tottakai mie olen Finaleissa jumiin jäänyt. Hyvin monta kertaa. :(

Otetaanpa esimerkiksi tuo Final Fantasy VIII, levy kolme.
Olin ragnarokissa sen jälkeen, kun Squall kävi pelastamassa Rinoa avaruudesta ja olin siis Ragnarokin sisällä, siellä oli niitä avaruusolioita, jotka tuntuivat joka ikinen kerta olevan hengissä. No, minä en yksinkertaisesti keksinyt sitä systeemiä, että miten ne sai tapettua.

FFIX:ssä olin jumissa Oeilvertissä, sekä desert Palacessa, en kummassakaan tajunnut yhtään, että mitä helvettiä minun piti oikein tehdä, siellä sitten pyörin ympäri linnaa ja hylättyä observaatiota.

kirjoittelen huomenna lisää. :)

Pelagia
3.8.2004, 12:01:22
minulla tuli hieman hankaluuksia FFIX:n ensimäisellä pelikerralla earth guardianissa, sillä en älynnyt yhtään mitään tuosta quinan blue magikeista, sitten lopulta sain selville, että miten niitä hankitaan, ja tottavi niitä myös hankinkin. sitten sen voittaminen ei ollut temppu eikä mikään. jumissa olin jotain 2 päivää, kunnes aloin hankkimaan quinan taikoja.

en ymmärrä, kuinka sinne desert palaceen voi jäädä jumiin... minä ainakin pääsin sen aika nopeasti läpi.

muissa Final Fantaseissa en muistaakseni ole jäänyt jumiin. kai... :bored:

Nitromethane
3.8.2004, 12:42:27
Itselleni tuotti myös pienoisia vaikeuksia tuo jo mainittu Desert Palace FF IX:ssä. Jossain kohdassa jäi joku kynttilä sytyttämättä ja sitä sitten siinä etsittiin pitkä tovi, onneksi se löytyi jonkun ajan pähkäilyn jälkeen.

Candice
3.8.2004, 23:02:36
Eh, ihan vähän vain joskus...

FFVII - En ole vielä päässyt läpi. Viimeisellä levyllä seikkailen ja hahmoja kohotan, mutta ei tässä pelissä ainakaan vielä ole tullut vastaan mitään sellaista, mikä olisi minua suuremmin jumittanut. Ainoa, jonka kanssa näin punaista oli alexanderin hankkiminen. Enkä siinäkään jumittanut, eksyin vain vähän.

FFVIII - Levy meni konkreettisesti jumiin, kun Quistis, Selphie ja Irvine olivat kiivenneet viemäreistä pois. Siinä sitten jumitin aina ja ikuisesti (lainapeli), kunnes ostin oman. Myös ragnarokissa itkin vähän aikaa kun en tajunnut sitä systeemiä miten ne ötöt piti tappaa.

FFIX - Minullakin jäi jonkin kynttilä sytyttämättä siellä Kuja-talossa. Sen takia muistaakseni itkin jopa pari päivää ja viskoin ohjainta aivan raivokkaana. Olen hassu.

FFX - Se ensimmäinen kirottu Seymour. Oi minä olin jumissa sen kanssa viikkoja, ei vain suostunut kuolemaan. Kehitin hahmoja ihan vähän ja lopulta se kaatui. Muut Seymourit olivatkin aika helppoja ja kivoja, mutta se ensimmäinen. Graeh. Myös Yunalesca sai minut sylkemään verta moneksi päiväksi. Murr. Myös Parin sigilin kanssa olen jumittanut enemmän kuin laki sallii. :)

Ruhve
3.8.2004, 23:40:45
En minä pahemmin mihinkään jumiin ole jäännyt, mutta tässä nyt joitakin kohtia.

FFVII: Muistan hyvin kuinka jäin ekaa kertaa pelaessani Nibelin vuorille jumiin. En sinänsä itse vuorille vaan Materia Keeper Bossiin. Minulla oli aivan liian alikehittyneet hahmot ja minulla ollut mitää saumoja päästä sitä läpi ennenkuin kehitti hahmoja. Myös siinä kohtaa jöin jumiin missä piti etsiä sillä lentokoneella se Temple of Ancients. Millää en meinannu löytää sinne oikeaa reittiä.

FFVIII: Tietenkin siihen kuuluisaan White Seed Shipin löytämiseen meni pari päivää. Miksi se on pitänyt laittaa niin vaikeeseen paikkaan?

FFIX: Minä en muuta muista kuin, että Lindblumiin jäin jossaa kohtaa joksikin aikaa jumiin. En kylläkään muista, että miksi.

FFT: En muista, että mones ja mikä taistelu se oikein oli, mutta aika alussa se peliä on. Vaikeempaa taistelua saa pelistä hakea. Vastustajan puolella mageja, archereita ja knighteja. Ei ollenkaan helppo taistelu niin aikaisessa vaiheessa peliä. Minulta meni monta päivää ennekuin sen pääsin. Edelleenkin hiukan hirvittää tuo taistelu.

Sephiroth13
4.8.2004, 10:30:36
Totta kai olen jäänyt FF:issä jumiin! :P

FFIV: En tajunnut lukea ohjeita enkä tiennyt, että hovercraftilla voi mennä vedessä olevien kivien yli =) Jäin aika pitkäks aikaa jumiin kun Damcyan Castlen jälkeen piti mennä niiden kivien yli. ;D

FFV: Tässä en vielä ole pahemmin jäänyt jumiin.. :cool:

FFVII: Temple of the Ancientissä oli se aika vaikea pomo... Demon's Gate sen nimi tais olla... En kehittäny Aerista melkein ollenkaan niin tuo pomo oli aika vaikea.
Jäin ettimään Wutaita 1.CD:n lopussa aika pitkäksi aikaa.. En tiennyt , ettei sinne ole pakko mennä. :P

FFVIII: Cerberukseen jäin vähäksi aikaa jumiin. Jäin myös yhteen Edean tappeluun jumiin, kun se koko ajan käytti Deathia hahmoihin. Tein uuden pelin kun en enää jaksanut yrittää voittaa sitä. :prkl:

FFIX: Desert Palaceen taisin jäädä jumiin...

FFX: Nyt olen jäänyt jumiin siihen lumipaikassa tulevaan Seymour-pomoon..
Mä oon yrittäny jo monta kertaa voittaa sitä, mutta...
:prkl:

M1green1
4.8.2004, 11:29:45
Ei tule oikeastaan mieleen kuin nämä kolme ja ei taidakkaan olla muita.

FF I: Kun olin saanut ensimmäisen kristallin, en tiennyt minne mennä. Jumituin yhdeksi päiväksi.

FF: VIII: White Seed ship...kesti pari päivää, kun löysin sen vihdoinkin

FF: IX: No se Desert Palace tietysti. En kyllä jumittunut siihen niin kauaksi aikaan. Meni ehkä jotain 20 minuuttia, kun pyöriskelin ympäri palatsia, mutta lopulta löysin ratkaisun mitä piti tehdä.

Critis
4.8.2004, 13:45:12
Tässä pari mitkä muistuu mieleen.

FFVII: Se kohta missä piti hypätä siihen köyteen kun mentiin Shinran päämajaan ensimmäistä kertaa niin aina meni ohi kun yritin hypätä siihen köyteen niin siinä meni jonkun verran aikaa ennen kun onnistuin.

FFVIII: Varmaan ihan ensimmäisellä peli kerralla jäin jumiin ekaan Fujin ja Rajin taisteluun kun levelit oli liian huonot. Toinen mihin jäin jumiin on White Seed shipin löytäminen missä meni myöskin jonkun aikaa kun viimeinkin löysin sen.

Berrycake
4.8.2004, 15:43:57
Voi, vaikka kuinka monta kertaa on oltu jumissa.
Viimeisin taisi olla Via Infinitossa, Final Fantasy X-2:ssa, jossa kihnutin vaikka kuinka kauan yhdessä kohtaa, kun en päässyt sitä yhtä bossia, Chacia läpi. Siinä sitten oli äimisteleminen, että mitä hemmettiä ylipäätään ehtii tehdä sen pirulaisen voittaakseen. Sitten tuurilla (ilmeisesti) pääsin sen lopulta läpi. Taas jatkoin vähän matkaa taivallusta eteenpäin, kunnes vastaan tuli Trema, Via infiniton syvimmässä kerroksessa. Pähkäilemiseen meni siinäkin tapauksessa useampia viikkoja... Näissä siis olen jumittanut viimeksi.

Muistakin FF:istä on paljon hankalia jumitus- bosseja, en nyt vaan muista mitä.

Sitten on henkilökohtainen hermot riekaleiksi-legenda, FFVI:n kelluva manner. Sieltä täytyy paeta henkensä edestä ennen aikarajan umpeutumista. Siinä jumitin aika iloisesti myös aikanaan, ja hermot meinasi mennä aivan totaalisesti. Kulkukelpoiset paikat ovat pelissä muutenkin niin viimeisenpäälle epäselvän näköiset, että johonkin umpiseinään törmää aina ja vastassa on taas miljoonas randomtaistelu minuutin sisään. Aika loppuu, itemit ja MP loppuu... jeah. GAME OVER x10 000. Voiko ihanampaa olla. Niin.. elikkäs tarkoittaen nyt sitä, että siinä olin joskus aika pahasti jumissa.

Mitähän noita muita olisi. Outoa, ettei tule nyt mitään mieleen, vaikka tietää, että niitä on tosi paljon. Ai niin... FFIX Oeilevert. FFIX Desert palace. FFVII kraatteri... FFVII junien haustausmaa ja FFX Shivan temppeli ainakin. Yleensä ongelmana jumittamisessa on juuri se, että ei yksinkertaisesti löydä reittiä jonnekin. Siihen kun vielä yhdistää puzzlen tai jonkun hemmetin aikarajan, niin soppa on valmis. Onneksi noita aikaraja juttuja ei kuitenkaan ole niin kamalasti, mi vihaan niitä varsinkin :p
Sitten kun jumitilanne lopulta leukeaa ja pääsee taas kulkemaan niin olo on vähintäänkin mahtava.

Jim Alastor
4.8.2004, 16:25:19
Jaa no aika montakin kertaa ja oonkin tällä hetkellä jumissa FFVI siellä vuorilla koska mulla ei toimi blits komento(tosin mun tyypit on jopa 26lv mut mä en silti pysty voittamaan sitä sinitukkasta ääliötä ilman blitsiä ennen doomin loppua...).mutta huomenna mä pistän ne 30lv ja meen yrittämään uudestaan...pitäkää peukkuja!

nappa
4.8.2004, 19:30:26
Kyllä, FF8:ssa, enkä taida jaksaa yrittääkään jatkamista. Ultimeciaa en ole koskaan päihittänyt, kiitos 100 levelisten hahmojeni.

Melkor
4.8.2004, 19:36:02
Jeh, kyllähän sitä aina välillä tulee jumiuduttua oikein kunnolla.
Ainakin FF9:ssä jumituin Ipsens Castleen (vai mikä nyt olikaan), ja sekin johtui hätäilystä ja turhasta huolimattomuudesta. Muita niin kauhian kriittisiä kohtia siinä pelissä ei ollutkaan, tai en ainakaan muista.
FF7:ssa taas loppuvihulaisen kanssa tuli tapeltua jääräpäisesti moniakin tunteja, ja monta kertaa päivässä. Sitten päätin kouluttaa vähän hahmoja, ja keräillä materioita. Loppu olikin sitten yllätyshelppo.
FF5:ssa jumiuduin niin pahasti, että lopetin pelaamisen. Taisi olla joku aavikko, tai jotain. Ja tuskinpa enää tuota osaa pelaan, ei kiinnosta enää.
FF4:ssa yksi paha paikka oli se robotti. Siellä oli joku boss mitä en ollut päihittää. Ja muutenkin rupesi kyllästyttämään liian vaikeat vastukset.
Ja enköhän 6:ssa ja 8:ssakin jumittunut useampaankin kohtaan, mutta mitään tarkkaa muistikuvaa ei ole niiltä ajoilta.

LizzieFox
4.8.2004, 22:10:48
Kyllä, FF8:ssa, enkä taida jaksaa yrittääkään jatkamista.
Sama homma minulla..:D Kasissa on jotain kummaa josta en pääse yli parissa päivässäkään. Tarkemmin ajateltuna pelasin sitä viimeksi puolisen vuotta sitten enkä ole sen jälkeen enää jaksanut kajota koko pleiin. Ja olen vieläpä aika aluissa jumissa!

Mutt minä koitan sitä vielä joskus kunhan lähettyvillä on joku plein läpäissyt että saa neuvoa. Hehee.

Daial
4.8.2004, 23:16:39
Toki. Vika on aina kuitenkin pelissä eikä minussa. ;)

FFVII: Ekaksi jumituin pieneksi hetkeksi siihen kun en päässyt Shinra Buildingissa sitä kokoushuonetta ylemmäksi. Miten olisin voinut tajuta, että minun pitäisi mennä vessasta johonkin ilmastointikanaviin vakoilemaan? Ei miitä sillä hetkellä järin kiinnostanut mitä ne Shinran ukkelit siellä höpöttelivät. :P
Rocket Townissa jumituin muistaakseni seuraavaksi. En huomannut, että sinne yhden talon takapihalle olisi päässyt. Jonkun tunnin ajan olin ihan out, kunnes sitten ihan vahingossa satuin juoksemaan päin paikkaa, jonka tilalla luulin ennen olleen seinän.
Ensimmäisen CD:n lopulla kun pitäisi etsiä Aerith yömyöhän aikana sieltä mikälie-paikasta ennen kuin tämä saa kokea ikävän yllätyksensä, oli kyllä erittäin paha. Minulle hänen löytämisestään muodostui luvattoman hankalaa. Niinpä niin, juoksen noin kahden tunnin ajan ympäriinsä koko paikassa kaluten jokaisen mahdollisen sopan edistymättä ollenkaan. Tälläkin kertaa oli ihan puhdas vahinko, että sitten lopulta huomasin sellaisen haalean ja erittäin hyvin taustaan sulautuvan portaikon sieltä yhden rakennuksen sisältä. Tiedän kyllä, että näköni ei ole maailman parhaimpia, mut samperi soikoon, ei tuollaisia saisi päästä tapahtumaan. Harkitsin oikeasti menemistä uudelleen näontarkastukseen.

FFVIII: Raijinin ja Fujinin voittamisesta toisella CD:llä muodostui pieni ongelma, mutta enköhän minä sitten pienellä treenamisella mokomat päihittänyt.
Adelin päihittäminen tuntui aluksi sulalta mahdottomuudelta. Hahmoni olivat sanalla sanoen surkeat. Parinkymmenen yrityksen jälkeen vaihdoin kuitenkin taktiikkaa siten, että laitoin Rinoalle Shellin ja Regenin ja aloin hyökkäämään GF:illäni. Uusi tappio oli hiuskarvan varassa, mutta onneksi selvisin siitä. Kuvitelkaa riemunkiljahdukseni, kun Adel vihdoinkin heitti henkensä.
Jos Adel oli sula mahdottomuus, niin Ultimecia oli sata kertaa pahempi. Taisteluista ei meinannut tulla mitään, jossain vaiheessa melkein purskahdin itkemään toivottomuuttani. Mutta en ole sellainen henkilö, joka luovuttaa helpolla haasten edessä. Vaikka tiesin varsin hyvin, että onnistumisprosentti oli minimaalinen. Minulla oli huonot hahmot, eikä yhtään Ultimaa tai Auraa. Tässä vaiheessa teistä muista varmaan alkaa tuntua, että Ultimecian voittaminen minun sijassani oli tuolloin todellakin mahdotonta.
Noh, otin oppia aiemmista surkeista tappeluyrityksistäni sekä selvitin netin kautta niitten neljän vihulaisten HP:t (itku oli muuten silloinkin lähellä ;____; ) ja niiden perusteella kehitin monta uutta taktiikkaa Ultimeciaa vastaan. Yksi toimi niinkin hyvin, että pääsin Ultimecian viimeiseen muotoon asti. Hän kuitenkin tappoi hahmoni Apocalypsellä sen jälkeen kun oli jättänyt yhdellä iskullaan heille vain yhden HP:n jäljelle. En kuitenkaan lannistunut (hirveästi) vaikka voitto oli ollut niin lähellä. Hioin entisestään taktiikkaani ja seuraavalla yrityksellä muistaakseni onnistuin. \o/
Fightinki kesti yhteensä noin kaksi ja puoli tuntia, mutta hieno loppuvideo oli uurastuksen arvoista.

FFIX: Olen nyt jumittunut sinne tyhmään Desert Palaceen. Miksei siellä voi olla Save Pointtia? Viimeinen save on Oilvertistä ja tietysti otin vielä Eikon ja Vivin mukaan sinne, joten minulla on aina yhä rattoisampaa hakata sitä tyhmää alusta. Olin sairaana silloin kun ensimmäistä kertaa yritin ratkoa sitä Desert Palacen typerää puzzlea ja jouduin lopettamaan sitten kesken kaiken. Varmaan sen takia jäikin hiukan karvaampi maku suuhun. Taisteluista selviämiseen minulla aina riittää intoa, mutta näitä puzzleja ei ikinä innosta mennä ratkomaan uudelleen. Toivottavasti FFIX:n peluuni ei jää kokonaisuudessaan tuohon.

Ja muissa Finaleissa en vielä ole muistaakseni jumiutunut.

//
On siellä. Palaa huoneeseen, jossa piti leikkiä sitä peili-leikkiä hirviön kanssa ja lopuksi taiteilla painojen kanssa. Sinne on ilmestynyt. Voih, kiitos. Nyt jaksankin jatkaa FFIX:n peluutani. ^^

Riku
4.8.2004, 23:21:20
Etenemisen kannalta ei ole ollut muita mutkia kuin silloin tällöin tavallista vaikeammat vastustajat, ja niihinkin tehoaa panostus hahmojen kouluttamiseen tarpeeksi. Joskus olen skipannut vuorokeskustelut yli ollut sen jälkeen tiedoton siitä mihin pitäisi mennä ja mitä tehdä. Seuraamalla tarkkaan dialogit ja kouluttamalla tarpeeksi jumiin jääminen on harvinaista.

Purity
5.8.2004, 0:54:34
Tilte

Toki. Vika on aina kuitenkin pelissä eikä minussa. ;)

FFIX: Olen nyt jumittunut sinne tyhmään Desert Palaceen. Miksei siellä voi olla Save Pointtia?
On siellä. Palaa huoneeseen, jossa piti leikkiä sitä peili-leikkiä hirviön kanssa ja lopuksi taiteilla painojen kanssa. Sinne on ilmestynyt. Myöhemmin paikasta löytyy myös tallennuspiste, mutta sen varmaan löydät itsekin. Puzzle on yksinkertainen, sen ideakin kerrotaan ihan alussa. Itse en ole koskaan ymmärtänyt mikä ihmisiä tuossa paikassa niin kovasti pännii.

Jottei menisi ihan off-topikiksi niin voisin kai minäkin yrittää jotain muistella. FFX-2:sessa jäin ainakin jumiin pitkäksi aikaa, kun peli oli niin tylsä etten jaksanut pelata eteenpäin. Otin sitten itseäni niskasta kiinni pari kuukautta myöhemmin ja pelasin sen täydellisesti läpi.

Ensimmäinen FF:ni oli FFVII, ja muistelisin jääneeni pariin kohtaan jumiin, kun en osannut suunnistaa maailmankartalla. Sain kuitenkin kaikki ongelmat itse ratkottua. Kerran aloitin pelin alustakin (ensimmäisen cd:n loppupuolella), kun onnistuin pelaamaan itseni typerään tilanteeseen, ja olin tietenkin käyttänyt vain yhtä tallennusta.

Joitain vaikeita taisteluita on ilmennyt monissa peleissä, mutta en ole tainnut koskaan kokea jääneeni niihin jumiin. Suhtauduin niin, että yritän kunnes voitan, ja sitten lopulta voitin.

vegeta
5.8.2004, 3:03:22
FF VII: Eka pelikerralla, ykkös CD:n lopulla, kun pitää mennä sinneh, ööö, noh sinne missä Sepi oottaa. En lukenut ukkojen höpötyksiä, niin jouduin sahaamaan maailman karttaa edes takaisin. Sainpahan myöhemmin selville miten sinne pääsee, kun otin kaukaisen saven. Siitä lähtiin sitte olen lueskellut kaiken. Taisin myös hiukan jumia seinä vastukseen, mutta kun tajusin hyvän taktiikan niin ei siitä ollut vastusta.

FF IX: Desert palace. Typerät puzzle kohdat pitääkö niitäkin finaaleihin änkeä :prkl:.

FF X: Sanctuary Keeper. Tämän takia pidin pitkän tauon kympistä. Koko elukka oli yhtä tuskaa, kun se käytti aina sitä pirun curagaansa ja hahmoni kaikki olivat tuossa vaiheessa niin surkeita. Aina kun iskin Aeonin overdrivet niin eikös se parantanut aina itsensä. Tämäkin meni läpi luultavasti vasta viidennellä, kuudennella yrittämällä. Kun keksin nerokkaan taktiikan:Imeä Kimahrilla eka kaikki manat ja sitten tappaa.

The Noob
8.8.2004, 11:03:51
suunnilleen kaikki on jummannut johonkin. (IX) Itse jumitin kohtaan jossa mennään kujan desert palacee olin jumissa jotai 60 päivää (2 kuukautta) :D en tajunnut pyörteistä mitään ja änkesin vain yhteen pyörteeseen joka oli väärä :P tappelin noin 20 kertaa ja kyllästyin ja peli jäi homehtumaan kaapin pohjalle. Olin yksinkertaisesti tyhmä kun en tajunnut että viereisestä pyörteestä pääsee sisään :prkl:

(VIII) jummasin sen laivan löytämiseen tais olla whiteseed ship en osaa pistää tota seedeetä kunnolla :D siinäkin olin jumissa monta kuukautta.

Gil-Galad Ronso
8.8.2004, 20:13:27
Eksyin wutai-saarelle FF 7. Tuli harhaltua siellä joku kolme viikkoa :D . Oli muuten sitten ykkös Cd sen jälkeen pahuksen helppo, kun oli roimasti XP:tä ja 99 X-potionia.

squal[FIN
8.8.2004, 20:25:49
FFVII:ssä Kun piti saada avain Ancient Templeen.

FFVIII:ssä olin Adelissa jumissa monta viikkoa. En ollut pahemmin ukkojani kehittänyt siinä vaiheessa ja se oli todella hankala loppari. White Seed Shippiäkin sai etsiä pitkän aikaa. Lopulta aloin tutkia paikka kerrallaan alueita ja olin todella iloinen kun omin voimin sen viimein löysin.

FFIX:ssä taas Desert Palaceen en tahtonut löytää.

PS: Eikös tässä ketjussa pitäisi olla spoilereita? En jaksa sitten itsekkään käytttää kun muutkaan eivät niitä käytä...

Setzer-44
8.8.2004, 20:53:53
FF V:Jäin joskus aikoja sitten jumiin siihen kun siellä yhellä vuorella ihmissusikylän takana olevassa vuorella jolla Golem pyysi apua.

FF VI:Kutosessa jäin hetkellisesti kun Locken scenariossa siinä vaatteiden varastus jutussa jumiin.

Miyuki
10.8.2004, 11:43:19
Onhan sitä jääty. FFVIII:ssä jäin pitkäksi aikaan jumiin Adeliin, mutta yritin aina uudelleen, kunnes löysin sen helpoimman tavan voittaa hänet.
Kerran jäin myös FFVII:ssä jumiin. Ties kuinka monta tuntia yritin selvittä miten pääsee eteenpäin Desert Prisonista, tietenkin pääsin sen sitten läpi mutta kyllä siinä kesti.
Muita kohtia en muista missä olisin jäänyt jumiin. Yritän aina välttää katsomasta netistä vastauksen.

Evil Zack
10.8.2004, 13:19:02
FFVIII: White seed shipin etsimisessä hurahti päivä jos toinenkin, lopulta kuitenkin löysin sen.

FFIX: En periaatteessa jäänyt jumiin mutta etsin jatkuvasti kolmos cd:llä erästä mooglea kun sille piti toimittaa kirje, taisi olla se "kupottelija" joka asustaa Burmeciassa.

gilgamesh5
10.8.2004, 14:58:50
Olen jäänyt ff3:sessa jumiin juuri ennen vikaa paikkaa. Ekalla kerralla yritin sitä varmaan 2 viikkoo sitten kyllästyin, ja se peli unohtu pitkäks aikaa ja sitten nyt oon alottanu pelin alusta ja voittanu sen!

BlizzarD
10.8.2004, 15:56:25
FF VII: En ole jumiin jäänyt, mutta en koskaan halunnut mennä Temple of the Ancientsiin, koska se on minusta niin ärsyttävä paikka.

FF VIII: White SeeD Shippiä etsin pari päivää enkä löytänyt sitä, mutta sitten kaveri suostui kertomaan missä se on ja sitten pääsin eteenpäin.

FF IX: Sama juttu kuin FF VII:ssa, mutta paikka oli Desert Palace. En tykkää siitä paikasta. :/

FF X: Seymour ja Anima Macalanian Temppelissä. Olin siinä jumissa kaaaauuan. Noin kuukausi siihen varmaan vierähti, että sain hyvän taktiikan siihen.

Ei kai muuta sitten.. Edittaan jos tulee jotain mieleen.

slasher
10.8.2004, 18:29:57
No kyllähän sitä aina jää jumiin joihinkin kohtiin, mutta se oli kyllä kaiken huippu kun kaveri jäi FFVIII:ssä ekalla levyllä Mikälie rautajättihämähäkkiin kiinni PIITKÄÄKS aikaa, ja sit se rupes maksamaan mulle kun autoin sitä siin kohassa... ;D... aika nolo tyyppi se...ei mikään FF hirmu

Ceassa
11.8.2004, 8:32:19
Spoilereita? Ehkä vähän joo.

Tuota niin. Onnistuin aika tyylikkäästi jumittumaan viime viikolla FFX:ssä Thunder Plainsille, kun keksin lähteä sinne capturoimaan vihollisia ja törmäsin vahingossa Dark Ixioniin. Lohduttaudun kuitenkin sillä ettei kämmi ole kokonaan minun vikani. ^^

Ei tässä muuten mitään, mutta kun olen vasta siinä vaiheessa peliä menossa että seuraavaksi olisi aika siirtyä Mount Gagazetille päin, joten ilmalaivaa tahi Yojimboa ei ole, ja hahmotkin vielä suht koht alkutekijöissään. Lähdin Calm Landsin vihulaiset capturoituani kokeilemaan kuinka pitkälle taaksepäin pääsen Spirassa palaamaan, mutta matka tyssäsi siihen kun yritin päästä Guadosalamiin, jolloin Tidus alkoi höpisemään jotain "Guadosalam? It's probably crawling with Seymour's cronies, and now's no time to be picking fights with the Guado", joten ei auttanut kuin kääntyä takaisin. En edes ehtinyt ajatella sitä mahdollisuutta että Dark Aeonit olisivat jo ilmestyneet, kun olin jo epähuomiossa puhumassa sille ihme ukolle joka seisoskelee siinä matkan varrella takaisin, ja kohta Dark Ixion jo teilasi hahmojani. Onnistuin pakenemaan taistelusta, ja peli palasi Thunder Plainsin tielle, jonka vieressä sattui sopivasti olemaan Save Point.

Noh, tässäkään vaiheessa ei vielä periaatteessa ollut mitään hätää, olisin hyvin voinut aloittaa uudestaan tallennuksen jonka olin tehnyt ~10 minuuttia aiemmin. Mutta, päätin siinä vaiheessa kuitenkin mennä hääräämään jotain keittiöön, ja jätin kylässä olleen kaverini olohuoneeseen katselemaan telkkarinruutua. Kohta kuulin kysymyksen "hei, saanko vaihtaa peliä? tuossa on tallennuspaikka, tallennan sun pelis" ja sen enempää ajattelematta vastasin joo, ja muutamaa sekuntia myöhemmin tajusin tilanteen ja rynnin "EIIII!":tä huutaen kaverin luo, joka vaan totesi "sori, meni jo" ja tietenkin sen entisen hyvän tallennuksen päälle. R.I.P. kaverini. Että näin, nyt siis ollaan jumissa Thunder Plainsilla, josta ainoa mahdollisuus päästä pois on taistella tiensä Dark Ixionin läpi, se kun sattuu käymään päälle automaattisesti jos yrittää edetä siihen suuntaan. Ja totta kai ilman Yojimboa ja heikoilla hahmoilla, ja ilman mahdollisuutta päästä niitä mitenkään erityisen vahvoiksi edes kehittämään. Jeh \o/

olipahan pakko päästä tästä jonnekin valittamaan, ja tämä topikki osui sopivasti eteen ^^

Outraider
13.8.2004, 7:31:09
har har har teille, minulla ei ole ollut desert palacessa suuria ongelmia, ainoastaan vihollisten kanssa. Muualla olen sitten juoksennellut ympäriinsä senkin edestä. FFVII:ssä wall marketissa don corneon ja sectori ö:n pilarin romahtamisen jälkeen ei ollut hajuakaan minne mennä, sitten äälysin painaa selectiä ja huomasin, että Donin kartanosta oikealle pääsi uudelle alueelle :eh:. FF X:ssä myös rävelsin Djosen temppelissä laitoman kauan.

Tonishi
13.8.2004, 8:39:45
Olen jäänyt aika monissa FF:issä jumiin...

FFI: Sinne ihme luolaan
FFII: Alussa jumitin, kun en tienny minne pitää mennä..
FFIII: En tiennyt mitä piti tehdä
FFIV: Jäin jumiin dark ceciliin, ei ollut potioneja, ei mitään parantavia tavaroita.......
FFV: ensimmäisen kerran yhteen loppariin...
FFVII: Tässäkin jumitin ekan peli kerran, kun en tienny minne pitää mennä (en ymmärtäny sillon paljooka :D)
FFVIII: Jumitin siinä Grieverissä (vai mikä se oli?).
FFX: Kaikissa Seymour (mikä lie XD) taisteluissa ainakin kerran..

Ihan mukavasti olen jumittanut...:eh:=);D

Roskapussi
13.8.2004, 9:50:25
Itse jään aika usein jumiin simmoisiksi pieniksi hetkiksi. Mutta harvemmin tulee mitään kovinkaan isoa estettä.

FFIV: Olen pelin alussa, mutta kerran kerkesin jo jumittaa. En meinannut tajuta hakea Black Chocoboa, jotta pääsisin Magnetic Caverniin.

FFV: Oikeastaan tässä oli vain se loppuvastus. Jouduin menemään maailmankartalle hankkimaan lisää expaa, sitten meni peli helposti läpi.

FFVI: Ensinnä tulee mieleen Figaron linnassa, kun en oikein tiennyt mihin mennä. Kävin jopa maailmankartalla vähän harhailemassa. ^^
Locken skenaariossa oli myös pieniä ongelmia. Sain vahingossa hankittua vaatteet ynnä muut, mutta en tajunnut mennä kirjahyllyn taakse. Pitkään häärättyäni siellä oli pakko katsoa läpipeluuoppaasta tuo kohta.
Vargasin kanssa taistellessa oli Blitzin kanssa pieniä ongelmia.
Zozo oli myöskin hankala paikka, siellä sekoilin ihan kunnolla.
Floating Island oli myöskin hankala paikka. Ensinnäkään en tiennyt mihin mennä, eikä hahmoni olleet kovinkaan vahvoja silloin. Kävin vähän expaa ja löysin tuurilla oikean suunnan. Tässä kohdassa harmittaa vaan se, kun
Jätin vahingossa Shadowin kuolemaan sinne.. Tarkotus oli ottaa se mukaan, mutta hyppäsin vahingossa. :prkl:
Fanatics' Tower oli myöskin hankala paikka. Kun siellä pystyi käyttämään vaan taikoja. Tai ainakin minulla, kun periaatteena minulla on aina ollut, että voimalla pärjää tarpeeksi hyvin. Vanish-Doom yhdistelmällä selvisin tästä sentään.
Sitten se viimeinen paikka vielä. Jaoin ryhmät vähän huonosti, yhdestä partysta tuli paljon muita heikompi. Niillä pelaaminen meni koko ajan taisteluista juoksenteluksi.
Harhailin tuolla myöskin pitkään sen takia, kun minulta jäi yksi kytkin painamatta. Vähän ärsytti silloin...

FFVII: Tässä en jumittanut kovinkaan paljoa loppujen lopuksi.
Wall Marketissa kuitenkin sekoilin aika reippaasti. En millään meinannut tajuta, että minne pitää mennä. Selvisin siitäkin kuitenkin. Bone Villagesta kun piti löytää se jokin ihme harppi. Siinä meni paljon aikaa ja hermot.

FFVIII: Tässä pelissä tuli jumitettua melkeinpä jokaiseen loppuvastukseen yhdessä vaiheessa. En vaan osannut Junction-systeemiä, joten vaikeaa oli.
Deling Cityssä harhailin kuitenkin joka kerta pitkään ja hartaasti.

FFIX: Ensimmäinen FF:äni. ^^ Ehkä juuri sen takia en tätä osannut juurikaan pelata, vaan jäin pikkuinsen jumiin vähän väliä. Jokaista jumia en edes muista. Mitään läpipeluuopasta en kuitenkaan katsonut kertaakaan.
Gizamaluke Grontossa jäin pahasti jumiin. En tajunnut hakea Quinaa, joten taistelut oli vaikeita. Kerran jopa lopetin pelin tähän kohtaan.
Fossil Roossa harhailin myöskin epätoivoisesti. Tuurilla sitten siitäkin pääsin.
Oeilvert oli myöskin hankala paikka, kuten myös Desert Palace.

FFX: Temppeleissä tuli sattuneesta syystä vietettyä aika paljon aikaa. ^^
Moonflow oli myöskin hankala paikka minulle.
Sitten vielä joissakin bosseissa tuli pieniä vaikeuksia.

Tangentti
14.4.2005, 20:38:46
Harvoinpa jään FF:ssä jumiin sillä niissä sanotaan selvästi yleensä mihinkä pitää mennä vaikka olen I-III käyttänyt läpipeluuohjeita koska silloin en ymmärtänyt vielä pelaamisen hienoutta.Seiskassa olisin jäänyt jumiin kun pitää hankkia keystone mutta yli-innokas kaverini kertoi minulle mitä pitää tehdä.Ja olen varmaan V-VI jäänyt jumiin joihinkin kohtiin.V:ssä lähinnä jäin bosseihin jumiin.IV:ssä en ihme jäänyt kertaakaan jumiin ja siinä ei sanottu selvästi aina mitä pitää tehdä.

Prinsessa Garnet
14.4.2005, 21:56:11
No ainoat kohdat joissa olen oikeasti jäänyt jumiin ovat ffX:n kolmannen seymorin taistelu ja ffX-2:n spherebreak-turnaus. En vaan millään voinut päästä sitä siellä gagazetilla... Kokeilin ties kuinka monta kertaa. Aeonien ja muiden overdrivet päällä jne. mutta siltikin vain tyssäsi... Lopulta jonkun ihmeen kaupalla voitin.

En ymmärrä Spherebreakista mitään, mutta pakkohan sitä oli yrittää kun oli dressphere palkintona. Minä sitten vaan kokeilin ja kokeilin Shinraa vastaan, mutta en voittanut. Jätin sen sitten pitkän ajan päästä sikseen ja kokeilen seuraavaksi 5 chapterissa. Ärsyttävä peli.

Barret
15.4.2005, 6:37:25
Hmmm......
Olenkohan jäänyt jumiin misään ff:ssä ja vastaus on kaikissa ff:issä joita olen pelanut jotka ovat FF VI, VII, VIII IX; X näissä minä olen siis jäänyt jumiin mutta se ei jää sihen jos olen jäänyt jumiin yhteen kohtaan niin totta kai minä jään kohta uuten paikaan jumiin mutta nämä jumiin jäämiset on ratkaistu samana päivännä siten että koitan ensin mietiä mitä pitäissi tehdä ja jos se ei auta niin tutkin eri paikkoja, jos tämäkään ei auta niin sillon otan puhelimmen käteen ja soitan kaverilenni kysyn mitä pitää tehdä ja ongelma on ratkaisttu.

huru-ukko
15.4.2005, 6:42:03
Minä jäin kasissa jumiin, kun piti taistella Raijinia ja Fujinia vastaan, kun ei edes saanut tappelujen välisää tallettaa.

Pääsin kohdasta käymällä täällä ja sitten yrittämällä mätkiä niitä koko ajan uudestaan.

The Guardian
16.4.2005, 9:12:50
...onhan niitä enemmänkin ollu,mutta tässä pari esimerkkii:
jäin kasissa jumiin kun ekan kerran ollaan ragnarokilla,kun piti ne monsterit tappaa...kun en oikein ollu iha kunnolla sitä junction systeemiä vie haltsannu ,ja squalikin oli lv30 :eh: (häpeän itsekin) ja kun ne piti vielä järjestyksessä tappaa...niin en millään vaan pärjänny...

ja sitte kunpitää se tomb of the unknown king löytää...olis siinä jumissa koko kesän,kunnes jaksoin mennä sinne sen maapalankärkeen ja siellähän se :eh: olikin

Sir Edmund
19.4.2005, 17:03:37
Kaksi kertaa olen jäänyt Final Fantasyissa jumiin. FF VII:ssa kävi näin. Heti saatuani Tiny Broncon lähdin surffailemaan sillä ympäri maita ja mantuja ja katsoin kartasta paikan, jossa en ollut vielä käynyt. Paikka oli Wutai ja tottakai se lentokone piti jättää aivan sen saaren toiseen päähän ja pitkän jalkapatikan jälkeen olin Wutaissa. Täällä sitten pyörin aikani ja kaiken tarpeellisen tehtyäni päätin lähteä takaisin Tiny Broncolle. Sitten vain sattui käymään niin ilkeästi, että en enää löytänyt takaisin lentokoneelle. En vain mitenkään tuntunut löytävän sitä mistään, vaikka katsoin karttaakin koko ajan. Pyörin varmaan kuukauden päivät sillä saarella ja eräänä päivänä sitten meni hermot ja päätin etsiä sen lentokoneeni. Lopulta noin tunnin etsimisen jälkeen löysin sen ja riemu oli valtaisa. Nyt en kyllä enää tajua sitä, miten onnistuin eksymään sille saarelle.

FF VIII:ssa en sitten löytänyt ensimmäisellä pelikerralla Adelia vaikka kuinka etsin ja päätin jättää pelin suosiolla kesken. Silloin en omistanut nettiä, niin en päässyt mistään läpipeluuoppaita tutkimaan. Toisella kerralla sitten katsoin suosiolla täältä sen, että mistä sen Adelin oikein löytää.

FF IX:ssa meinasin jäädä jumiin sinne paikkaan, jossa ei voinut taikoa (olisikohan ollut Oiliver ja jotain sinne päin), kun menin ottamaan ryhmään liikaa maageja. Lopulta tämäkin sitten meni läpi, mutta se oli silkkaa tuskaa. Jumiin en kuitenkaan voi sanoa jääneeni.

kusimutteri
24.4.2005, 16:41:57
Mulla on varmaa FF9:stä jääny yks jumitus mielee ku siellä Memoriassa takkusin, en voittanu Trance Kujaa ku oli huonot levelit. Ja ketutti sitten nii kamalasti joten ajattelin mennä Memorian rassaavasta maisemasta pois koska oli ollut Memoriassa aika kauan ja lähdin chocoboilla aarteita etsimään.

Niitä aarteita tuli kerättyä jonkin aikaa (1 pvä-1 viikko, en kuitenkaa kaikkia aarteita kerännyt) ja sitten kyllästyin siihenkin touhuun. Peli sai hetken olla pölyyntymässä kaapissa.

Yhtenä päivänä päätin level uppaamaan ukkojani ja sitten menin antamaan Trance Kujalle ja kumppaneille köniin :)

Faris
6.7.2005, 0:45:17
Heh heh, kasissa olin jumissa joskus vuonna nakki. En tajunnut, että "hei, nyt pitäisi mennä porukalla Missile Baseen." En tietenkään kysynyt apua mistään, vaan kehittelin hahmot sellaisiksi 49-levelisiksi. Tuskaa, tuskaa, tuskaa. Sitten löysin Missile Basen ihan sattumalta. Hyvä minä. Siinä oli ollut pelaamistaukoa niin pitkään, että en siis muistanut miten pääsisin eteenpäin.

Solitude
6.7.2005, 2:52:47
Mulla oli josku FF VII:ssä ku olin just saanu sen peli ja olin aika nuori silloin enkä älynny englantii ni jäin jumii sinne wall markettiin sitte olin siel jumis varman 2 vuotta...sitte kaveri kerto miten pääsee pois...kiitos wall marketin kesti varmaan 2,5 vuotta päästä 7 läpi :D

Ja sitte oli tos IX siel memoriassa ku en vaa yksin kertaisesti löytöny kujaa ja levelit oli tyylii 50 ( eli kuolin aina ku tuli monsu vastaan...) :(

pensu
6.7.2005, 23:03:52
Ho? Monilla näyttää olevan ongelmia Desert Palacen kanssa? Outoa? Itse en ole jäänyt kertaakaan sinne jumiin, vaan se on hoitunut ihan luonnostaan. Olen siis luonnonlahjakkuus? :ooh: Ehkä max. kymmenen minuuttia jumitin siinä, kun piti asettaa niiden gargoilien varjot oikein.

Mutta asiaan. FFX:ssä minulla kesti päiviä Yunalescan kanssa leikkiminen. En sitten muista miten loppujen lopuksi pääsin eteenpäin, mutta..
Ysissä taas Gizamaluke tuotti ongelmia aiemmissa peleissä. Olen siitä kehittynyt hurjasti -- jos saan sanoa --, eikä se tuota ongelmia enää ollenkaan. FFVII:ssä jäin kiinni Jenova-tappeluun Aeriksen kuoleman jälkeen, näin kolmannella läpiipelukerralla. En siitä nyt vieläkään ole jatkanut, en jaksa. Ysi on paljon kiinnostavampi.

// Niin niin, ja kun pelasin kasia joskus vuonna nakki, jäin jumiin ihan alussa. Raukkaparka en tajunnut, että vaatteet täytyy käydä vaihtamassa Squallin huoneessa.

Lord JF
6.7.2005, 23:28:28
Mainittakoon nyt pari jumituskohtaa.
VII:ssä jäin ensimmäisellä pelikerralle jumiin alkudemon jälkeen, kun Cloud hyppäsi junasta. En tajunnut mennä sinne kujalle ennen kuin painoin vahingossa selectiä ja näin punaisen nuolen.Toinen jumituskohta on VII:ssä on siinä, kun pitää viedä Bugenheagen sinne paikkaan missä Aeris kuoli ja jonka jälkeen tulee sitten se Diamond weaponin hyökkäys Midgardiin. Minulla meni vähän ohi se mitä siinä sanottiin ja olin sitten ihan :huh:.

IX:ssä jäin minäkin jumiin desert palaceen, kun en tajunnut niitä varjoleikkejä ja taisi jäädä yksi tai useampi kynttiläkin epähuomiossa sytyttämättä.

X:ssä jäin sitten jumiin siihen kohtaan, jossa oli voitettu Yunalesca ja piti mennä tapaamaan Mikaa. Minä se en sitten millään tajunnut, että highbridge on Bevellessä ja koitin mennä sinne Macalania woodsien kautta mikä reitti oli tietenkin suljettu. Siinä sitten tuli hyvän aikaa kierreltyä paikkoja ennen kuin päätin vahingossa sinne highbridgellekkin mennä.

En siis kovin usein jää jumiin mihinkään pakollisiin taisteluihin vaan ne ovat enemmänkin tämmöisiä "mihin pitää mennä?" tyylisiä kohtia joissa minulla on jokin juttu jäänyt huomaamatta.

aeris-92
7.7.2005, 1:31:14
Juu todella usein. En ehkä nykyään, mutta silloin pienempänä.. :P ..Hauskin on varmaan kun Squall sun muut on siellä hississä menossa kerrokseen B1, ni ku se pysähtyy kerran jäin siihen kun en onnistunut liikuttaa sitä juuri oikealla kohalle. Se oli oikeasti hauskaa katottavaa kun Squall siinä hytky mite sattuu. xD
Seiskaa mä pelasin ekana, joten en iha tarkkaa muista, mutta aikaan moneen kohtaan siinäkin juutuin, mutta ekalla kerralla pääsinkin läpi isoveikan neuvoilla.
Kympis juutuin pahasti siihen olikse sit nyt ihan Siniin ku piti päästä sinne viimeseen paikkaan, mutta mä se vaa kuolin siihen limittiin. Piti ihan hankkia Magus Sistersit sun muut ennen kuin voitin sen.

Clichet
14.7.2005, 2:08:36
Jäin final fantasy x:n evrea loppikseen jumiin noin kolmeksi viikoksi. (se loppis siel ilmalaivan kannella ennen bevelleä ja häitä). En ymmärrä mikä siinä oli kun en onnistunu voittamaan sitä, taisi olla vaan liian huonosti koulutetut hahmot. No kun lopulta onnistuin tappamaan sen, niin eipä tietystkikkään voinut sen jälkeen saada mahdollisuutta tallentaa peliä, ja kuolin sitte niihin perusvihollisiin siellä bevellessä!! :prkl:. Noh sitten kun tuosta traumasta toivuin, otin itseäni niskasta kiinni ja voitin evrean uudestaan ja myös ne perkeleen vartijat siellä bevellessä.

Black Abyss
17.7.2005, 13:05:13
seiskassa niin moneen kohtaan että en jaksa edes luetella.
Mutta FFx:ssä jäin siihen ekaan Seymoriin jumiin vähäksi aikaa jumiin sillä en tajunnut laittaa hahmoille niitä null-kilpiä.Aina kun olin aeoneilla voittanut animan niin seymor oli saannut enkkansa takaisin ja iski kaksi kertaa firan vai firagan ja sen jälkeen toisen,sain iskuvuoron mutta ei se hyödyttänyt,seymor iski takaisin.

FFx-2:sphere breakin pelaamiseen sillä piti päästä peli 100% läpi mutta shinra oli niin kiero ja
hermostuttava että hänen voittaminen tuntui mahdottomalta,onneksi hankin ison kasan coineja ja keskityin tarpeeksi paljon niin kyllä sen sitten pääsi,varmaan yksi vaikeimmista kohdista mitä FFx-2 on.

Paavi667
17.7.2005, 14:12:19
Kaikista pisin jumittumiseni oli FF7:aa pelatessa....en vain tahtonut löytää "Temple of the Ancients":ia vaan harhailin ympäri karttaa noin viikon...kun sitten viimein löysin kyseisen paikan en päässyt eteenpäin sillä keystone puuttui...ja eikun etsimään. Keystonen etsintä vei aikaa ainakin viikon sekin. Mutta kun keystone oli hallussa ja olin Temple of the Ancientsin porteilla nousi päähäni hyvän olon ja helpotuksen tunne :enkeli:

Riku
17.7.2005, 14:23:57
Hey, SPOILERIT olisivat kova sana. Luin viimeisimmät postaukset, ja moni oli jättänyt spoilaamatta juonen kannalta tärkeitä kohtia kokonaan. Tapatte vielä jonkun peli-ilon kuka ei ole pelannut vaikkapa yhtään Final Fantasya vielä.

Spoilerit kehiin jos jumituskohtiinne liittyy juonen kannalta tärkeitä juttuja!

Fiyaa
17.7.2005, 14:30:18
Toki.

FFVII:ssä en meinannut aluksi löytää Aeriksen taloa,
tuli kierreltyä slummeissa ainakin päivä, sitten vasta tajusin että mistä se löytyy.
Hahmot kehittyi kyllä siinä sivussa. :D
Ja tuo Wutai.
Jätin myös Tiny Broncon varmaan saaren toiselle puolelle enkä meinannut millään löytää/päästä sen luo.
Ei jumankekka kun potutti. Sitten varmaan parin viikon jälkeen löysin sen ja hihkuin riemusta, aijjai.
VII:ssä taistelut olen selvittänyt tähän asti lähes ongelmitta, lienee varmaan se syynä että turhanpäiväinen somppailu,
kun ei meinaa jokin paikka löytyä ja hahmot kehittyvät. \o/
Gold Sauceriakaan en meinannut Wutain jälkeen löytää.

FFX:ssä jäin jumiin erittäin moneen otteeseen.
Yunalescaan, Seymour Fluxiin, Spectral Keeperiin.. Emmä jaksa edes luetella.

FFX-2:sessa jumiin jäätiin erittäin monta kertaa, emmä osannut silloon vielä hahmoja kehittää enkä tajunnut koko kehittämisestä mitään, molin tyhymä.
Dark Aeoneihin varsinkin.
Nyt moon Dark Magus Sistersseissä ja hahmot tasoa 30, eheehehe..

Yeudah
17.7.2005, 14:34:33
Minähän oon ollu kympissä jo jonku 5kuukautta jumissa ja ysissä Evraes ja ysis jossain ihme luolas low elkeil no whatever ei oo ees ysin vikaa diskii

Hayzel
17.7.2005, 14:35:24
Kymppikakkonen jumitti. Kun lähdetään Yunan ja neitokaisetan kanssa etsiskelemääm Dark Aeoneja, Valeforin kyllä sain hoideltua, mutta Ifritin kanssa sai pelleillä jo vähän pitempään ja kovimmin panoksin.
Siinäpä sitten se peli jäi tauolle joksikin aikaa.

Olin ihan ulalla, mikä tehoaa siihen ja mitä ei saa käyttää.
Lopulta kuitenkin äkkäsin, mitäs iskuja kannattaisi tehdä. Ennen tätä kuitenkin täytyi kehittää kauan, tosi kauan. Hävisin kerran Ifritille, ja häivyin sitten moniksi päiviksi kehittämään hahmoja, korkein taisi olla 45.lv Rikkulla.

Siinäpä sitten se meni aika helposti, kun innostuin hieman näissä kehityspuuhissa.
Mutta jumissa oltiin jonkin aikaa. :P

Irvy
17.7.2005, 17:27:10
Olin seitsemän vuoden ikäinen kun ensimmäistä FF peliä pelasin eli jäin siinä todella monesti jumiin.Koska en lukenut tekstejä (en osannut lukea saatika sitten ymmärtänyt englantia) en koskaan tienny minne piti mennä.
pistetäämpä nyt sitte spoileria:
FFVII:ssä oli kaikista pahin paikka kun mentiin Wutai:hin ja tuli se vastus joka tekee Aero3:lmosta ja kun ei ollut taikoja niin aina tuohon vastukseen kuolin.

Muista FF peleistä en muista mutta olen kyllä jäänyt jumiin myös FFkasissa,ysissä ja muistaakseni kympissäkin ;D .

Kotetsu
19.7.2005, 23:14:05
Final Fantasy I: Dawn of Souls: Tässä jäin ensimmäiseen Lichiin jumiin noin viikoksi, kunnes vihdoin voitin sen silkalla sisulla. Siitä lähtien älysin kehittää hahmojani ennen seuraavaa vastusta. Nyt menussa komeileekin neljä lvl. 99-ukkoa parhaimmilla aseilla. Tämä peli on vedetty täydellisesti läpi, joten voin tuntea itseni edes jonkin tasoiseksi klassikkopelaajaksi.

Final Fantasy II: Dawn of Souls: Pariksi päiväksi jäin jumiin Semitt Cavesissa majailevaan, mythril-miekkaa heiluttelevaan Sergeantiin. Se oli aivan törkeän voimakas hahmojani vastaan, mutta lopulta tajusin käyttää Minwun Teleporttia ja se oli siinä. :P Nyt joudun kävelemään takaisin sinne kaupunkiin, jossa Cid on. HUOH!

Final Fantasy III: Tähän peliin en ole järin perehtynyt (mikä moka), joten en ole varsinaisesti jumissa, sillä pelikokemus on tähän asti jäänyt vain fiilistelytasolle. Kohta pitäisi alkaa tätäkin läpi vetämään.

Final Fantasy IV: Olen jäänyt yhteen luolaan jumiin (en muista nimeä), kun etsin sitä prkln Ant Lionia. Kyllä, olen säälittävä.

Final Fantasy V: Tässä taas en tiedä mihin mennä. Sen vesitemppelin tapahtumat on käyty läpi, tämän jälkeen peli ei anna mitään vinkkiä, mihin pitäisi seuraavaksi mennä.

Final Fantasy VI: Tässä en ole jumissa, pidän vain vähän taukoa pelaamisesta. :) Tämä peli on jo kohta loppusuoralla.

Final Fantasy VII: Aikoinani jäin jumiin Train Graveyardille noin kuukaudeksi, kun en löytänyt niitä prkln tikkaita, jotka löytyivätkin sitten ihan vierestäni. Kyllä vähän potutti. Olen myös jäänyt vähäksi aikaa jumiin Materia Keeperiin ja Demon's Walliin. Muuten peli on sujunut ongelmtta.

Final Fantasy VIII: Tiedän kyllä mihin mennä, mutta ei vain jaksa pelata... Ei ole oikein motivaatiota. Lupaan kuitenkin mennä tämän läpi tämän vuoden aikana.

Final Fantasy IX: Tämä peli on muuten aivan ylihelppo, mutta Deathguiseen jäin jostain syystä jumiin pariksi päiväksi. Meteor on ilkeä isku. :(

Final Fantasy X: Tämä peli on sitten ollut täyttä jumitushelvettiä. :prkl: Sinspawn Gui, Extractor, Machina Crawler, Evrae, Seymour Natus, Seymour Flux, Spectral Keeper, Yunalesca, Sin-tappelut ja Braska's Final Aeon ovat kaikki bossit, joihin olen jäänyt jumiin pidemmäksikin aikaa. Naurakaa pois vaan. Eikä saa unohtaa Macalanian Cloister of Trialsia... Ärr.

Final Fantasy X-2: Peli oli niin helppo, että se oli loukkaus ihmiskuntaa kohtaan. Jokainen juonen mukana tuleva bossi kaatui ensimmäisellä kerralla. Chac ja Trema ovatkin sitten asia erikseen...

Final Fantasy: Mystic Quest: Huoh... helpoin peli ever.

Sisko ja sen Sisar
20.7.2005, 18:39:01
Sisar: En yleensä jää pelatessani pahemmin jumiin. Yleensä voitan vastukset niin nopeasti, etten älyä miten sen tein, mutta jos pelaan samaa kohtaa uudelleen läpi en voita vastusta yhtä helposti kuin aiemmin. Outoa, eikö? No, ehkä pahiten olen jäänyt näissä kohdissa jumiin;

FF 10
Evraeta hakkasin ikuisuuden ennenkuin se suostui häviämään, ja silloinkin ainoastaan Rikku jäi sesomaan sen voitettuani. Sitten siellä operation Mi'ihenissä hyökkäävä sinspawnien sekoitus vaati ainakin tunnin aikaani yhdeltä yrittämältä, ja sittenkin jouduin pelaamaan sitä vastaan useammin kuin kerran. (en osannut silloin vielä käyttää spheregriddiä, tyhmä minä :eh: )

FF 8
Kun paetaan Dessert prisonista ja se rupeaa kaivautumaan itsestään kuolin miljoona kertaa kun rupesin aina hiilaamaan itseäni kaiteesta roikkuen väärään suuntaan. Taaskin todiste yksinkertaisuudestani.

Thalassa
20.7.2005, 18:49:12
Minä jäin jumiin FFX:ssä siihen Macalanian Cloister of Trialsiin ensi keralla, kun kyseistä peliä pelasin. En vain voinut käsittää sitä alkuun ja sen hemmetin kivisen mötikän työntämistä niihin lumikasoihin oli lievästi sanottuna todella ärsyttävää tehdä. Ehkä kyseisen kohdan ja "tehtävän" vaikeus piili siinä, etten aluksi huomioinut koko tilaa kunnolla, vaan seikkailin ja pähkäilin siinä keskimmäisellä tasolla pitkään. Siinä sitten oli monet itkuraivarit lähellä, kun väsyneenä sitä illalla yritin tahkota läpi, ohjain meinasi lentää seinään ja saattoipa muutama ärräpääkin päästä. Sitä se väsymys teettää. Ja sitten kun lopulta pääsin kyseisen tehtävän läpi, olin autuaan onnellinen, mutta samalla ärsyyntynyt omasta tyhmyydestäni ja huomioimattomuudestani.

Sitten olen jäänyt tietysti jumiin vastukseen, jos toiseen ja pariin muuhun kohtaan, joita en jaksa nyt mainita, mutta noista eri paikkoihin ja tehtäviin jumittumisen syynä on usein ollut oma tyhmyyteni tai tietty yksityiskohta, jota en ole esim. huomannut. Ei kai pitäisi näistä edellisistä episodeista johtuen enää pelata yömyöhällä..

Lord of the Ronso
26.7.2005, 12:29:03
Minä jäin noin kahdeksi viikoksi Djosen Templeen (FFX) jumiin...
En keksinyt sitä että se tyhmä sphere piti ladata......
Ja Seymour Natukseen ja YunaLescaan koska en jaksanut oikein kehittää hahmojani... Tidus oppi Delay Busterin Spectal Keeperissä.....[COLOR=SandyBrown][SIZE=2][FONT=Palatino Linotype]

Yaden
26.7.2005, 12:58:23
FFVIII: Olen edelleenkin jumissa Estharissa. Plääh, taisin mokata siinä pahemman kerran, kun se 20 minuutin aika raja juttu,[koittakaa ymmärtää,]
Ja minä fuskasin sen, ja silti peli jatkuu. How Strange..:-?

FFX:Sin. Yksinkertaisesti, viime pelikerralla vetasin tämän varmaan vartissa, mutta nyt kuolen koko ajan, enkä jaksa yrittää nyt ainakaan vähään aikaan.

FFX-2:Koko peli. En tule koskaan pääsemään tätä 100%, ellei joku ole koko ajan neuvomassa, eikä viitsisi koko ajan käydä kattoonn läpipeluuopasta [100%].

Sananium
26.7.2005, 13:18:59
FFVII: En oikeastaan jökännyt kertaakaan oikein kunnolla...

FFVIII: Mobile Type 8. Hahmoilla vähän päälle tonni HP:a ja sitten pitäisi hakata se. Ainakin pari viikkoo oli pelaaminen hollilla.

FFIX: Joku niistä Black Waltzeista. Olin tosi huono pelaamaan ja 9 olikin eka ff jota pelasin.

FFX: Yunalesca. Yritin ja yritin, mutta en päässyt. Lopulta riehuin hullunlailla tieni voittoon kaverin avustuksella. Myöhemmin toisella pelaamiskerralla pääsin ekalla yrittämällä ja vielä huonommilla äijillä kuin aiemmin...

thalion
26.7.2005, 13:32:58
Juu, on tullut jökkäiltyä muutaman kerran...

FFVII: Siinä ihan alussa kun pitää säätää niillä pattereilla. En tajunnut mitä piti tehdä! ;D Pyörin vaan ku banaani!!

FFVIII: Mobile Type 8. Hahmoilla oli vähän alle 2000 HP:tä ja ne kuoli aina siihen yhteen iskuun... Sit aloitin pelin alusta ja koulutin äijiä.

FFIX: Se ensimmäinen Black Waltz! :shy: *nolo* No en osannut pelata oikein mitään FF:ää kun koitin mennä sitä.

FFX: Geosgaeno toisen kerran. Yritin ja yritin mutta se aina onnistu tekemään stone punchin ja hävittämään mun mättöäijän taistelusta. Myöhemmin tajusin tehdä niille Stone Ward-panssarit... (Minäkö hidas? Eeen...)

Mutta ne oli niitä ensimmäisiä kertoja... Voi niitä aikoja!! ;D

-thalie-

Juripa
26.7.2005, 15:43:21
Final Fantasy IV on oikeastaan ainoa peli johon jäin todella jäin jumiin. Kohtia oli monta. Esimerkiksi se, kun se avain pitää heittää sinne kaivoon. Minulla on oli aina tapana skipata kaikki keskustelut joten... Toinen oli se metalliluola johon piti lentää Chocobolla. En tiennyt miten sinne pääsee kunnes löysin ihan vahingossa Chocobometsän. Myös joihinkin bosseihin jäin jumiin. Elemental oli todella paha siellä robotin sisällä. Argh.

Final Fantasy VII:ssäkin jäin useinmiten vain bosseihin jumiin. Hyvä esimerkki on Demon's Wall. Ensiksi tietysti minä pelasin sinne kunnes piti alentua pyytämään kaverin apua. Hänkään ei päässyt. Jouduin aloittamaan koko pelin alusta. Sen siitä saa kun ei kehitä hahmoja tarpeeksi.

FFIX: Se ensimmäinen Black Waltz! *nolo* No en osannut pelata oikein mitään FF:ää kun koitin mennä sitä.
Turhaan nolostelet. Minä olen jäänyt jumiin kahteen ensimmäiseen Black Waltziin. Jopa myös Beatrixiin :D

Minusta nämä uudet Final Fantasyt ovat huonoja juuri siksi, että et voi jäädä jumiin mihinkään muuhun kuin vastuksiin. Varsinkin FFX:ssä. Koko peli oli yhtä putkijuoksentelua. Vanhat FF:t ovat hyviä koska ne eivät ole helppoja- ja niihin voi oikeasti jäädä jumiin moneksi päiväksi.

Fera
30.7.2005, 19:08:38
FFVII
Perhanan kassakaappi on niin tarkka homma että oikein pahaa tekee. Vincentiä hakemaan lähdin hyvin mielin mutta sitten jumahdin kassakaappiin. Noloa kylläkin, mutta aina heittää parilla numerolla yli ja siinä kuluu hukkaan aikaa. Miten voin jumahtaa johonkin noin yksinkertaiseen? Kuole kaappi, päästä minut eteenpäin!

Lisäksi olen tämän pelin aloittanut kolmesti; ensin katosi tallennukset, sitten tallennuslohko tuhoutui ja nyt minulla on kolmet tallennukset ettei yhden lohkon tuhoutuminen enää haittaa. En ole edes vielä päässyt ekaa levyä loppuun ja viikko jo tahkottu tätä. Armoa, ei enää alusta!
Onneksi bossit ovat olleet pässinlihaa ettei niihin jumita.

FFX
Tähän en jäänyt jumiin muuta kuin dark aeonit. Niitä yritin hakata mutta eivät vain voineet kaatua. Yojimboa on ihan turha kutsua, se jörö tekee zanmaton kerran vuodessa. Lisäksi Bevellen cloister of trials oli hieman tuskaa kun olin ensin ihan pihalla siitä ja eksyin koko ajan.

FFX-2
Trema. Se hullu kyllä aina jyrppii ja kunnolla. Kerran, kahdesti olen sen voittanut ja aina menee koko päivä kun kuolen kymmenesti ja vieläpä se örkki ennen Tremaa on aika hankala voittaa ilman liiallisia kuolemia.

Nyarlathotep
30.7.2005, 19:24:04
Final Fantasy II: Kun ei vaan jaksa. Rahan saanti alussa on erittäin nihkeää, mutta taisteluissa ei pärjää ilman kunnon aseita. Kolme tuntia pelattua tätä peliä ja olen viimeksi koskenut siihen puoli vuotta sitten. Jumissa ollaan.

Final Fantasy IV: Tässä pelissä olin pitkään jumissa siellä underworldissa olevassa luolassa, jossa vastuksena oli Demon Gate. Pääsin aluksi vain sen ensimmäisen oven läpi ja jäin jumiin. Sitten kokeilin kerran uutta taktiikkaa ja se tepsi. Porteista sai paljon rahaa sekä experienceä ja niitä oli yhteensä 15. Demon Gatekin vaati lähes kymmenen yritystä, ennen kuin se kaatui. Nyt olen jumissa viimeisessä luolastossa.

Final Fantasy V: Tätä pitäisi kokeilla pian, koska tiedän keinon kohtaan jossa olen jumissa. Olen ollut vuoden toisen maailman isossa metsässä, jossa vastuksena on neljä elementtiä. Seuraavalla kerralla kaikki hahmot samuraiksi ja tossia peliin. Taitaapi tuolla olla ainoa kohta, jossa olen jumissa.

Final Fantasy VIII: Tämä jumitus muistuu mieleen parhaiten. Ensimmäisen CD:n loppu Deling Cityssä oli helvettiä. En edes muista missä olin jumissa, mutta olin kiikissä aika pitkään. Kokeilin kaikkia mahdollisia keinoja, kunnes se ratkaisu vihdoin löytyi. Tämän kunniaksi ostin silloin karkkipussin, koska tuo kohta oli ottanut aivoon jo ihan liikaa.

Final Fantasy IX: Gizamaluke oli 1CD:llä aika ikävä. Ei kyllä mikään ihme, koska en osannut silloin käyttää edes equip-toimntoa. Ihme sinänsä, että olin päässyt jo sinne asti. Zidanella ja kaikilla muilla oli siis alkuvarusteet päällä. Homma hoitui leikiten, kun kaveri opetti varustamisen salat. Soulcage 2CD:llä oli myös eräs jumitus kohta. Kuolin aina sen tuli-iskuihin. Varsinkin Mustard Bomb oli aina liikaa. Sitten kun kerran selasin FFfinin vinkkejä, niin löysin ratkaisun, eli Phoenix Downin heittäminen. Tämä tapahtui kauan, ennen kuin edes rekisteröidyin foorumeille.

Heba
24.1.2006, 17:34:44
Ja jos nyt sattuu löytymään vanha ketju ja se on jo vuoden tai kaksi vanha, niin ei tarvitse kyllä postata sen linkkiä....

Ja jumittamisella tarkoitan sitä, että et ole esimerkiksi tiennyt mihin pelissä pitää mennä ja jäänyt siihen ainakin tunniksi jumiin tai sitten joku boss on vain ollut todella vaikea sinulle.

Joka, tapauksessa, nyt itse aiheeseen :D .

FF7:
Materia Keeper bossiin jumitin. No, 7-vuotiaana ei tullut paljoa ajateltua, mitä ne Materiat voisivat hyödyttää ja hahmoni olivat aika surkeat siinä vaiheessa.

FF8:
Ei ollut mitään hajua missä Edean orpokoti oli, joten sitä sitten tuli haettua aika kauan....

Vagrant Story:
Yksi puzzle oli todella hankala, minkä sitten myöhemmin ratkaisinkin ihan tuurilla ;D

Voin postata sitten vähän lisää myöhemmin jos muistan.

--

Jee, melkein kolme vuotta vanha tketju ja silti viestini siirrettiin tänne =) . En kyllä ymmärrä, miksi näin vanhoja ketjuja on ihan pakko säästää...

Edit: Sori tuplasta, mutta halusin sanoa mielipiteeni

Leon
24.1.2006, 22:06:24
Jee, melkein kolme vuotta vanha tketju ja silti viestini siirrettiin tänne =) . En kyllä ymmärrä, miksi näin vanhoja ketjuja on ihan pakko säästää...

Edit: Sori tuplasta, mutta halusin sanoa mielipiteeni

Ketju on kyllä perustettu noin 3 vuotta sitten, mutta ollut hengissä ihan viime vuoteen asti. Ei tämä ole mikään vanha siis.

Ja ettei aivan off-topiciksi mene, niin ainoa kohta mihin todella jääneeni jumiin, oli se kun ensimmäisellä FF8 läpipeluukerralla (olin silloin noin 10 vuotias) yritin etsiä sitä White SeeD Shippiä. Siinä meni oikeasti melkein viikko, kun päivässä noin puolituntia etsin. Kiersin koko hemmetin kartan noin kymmenisen kertaa ympäri, koska minulla ei ollut mitään hajua missä tämä vene voisi olla. Ette usko sitä riemua, kun löysin sen :) Tietenkin muutama lopari on ollut myös tämmöisiä jumituksia, mutta niistä on selvitty kehittämällä hahmoja.

Xionheat
25.1.2006, 5:49:05
no...
minä ihan niin kuin aina jään jumiin ff VI:ssä jumiin.
minun pitäisi kefkas tower päästä... no vitut kun se on melkein mahotonta näillä mun jätkillä!
jotkut on niin huono levelisii että niitä ei voi oikein edes kouluttaa.
sitä paitsi kun multa puuttuu tyypeistä vielä se Relm joka on jo noussut sängystänsä siellä ihmeen Thamasassa ja en tiedä mihin se meni...
sitten puuttuu vielä Starago joka on vain pyöriskelemässä siellä Fanatics towerissa...
olisi kiva jos mua autettais näiden kahden jukuripään hankinnassa kiitos.

Yzneftamz
25.1.2006, 14:13:11
Harvoin on todellista jumittumista tullut... En muista sitä tulleen kuin seiskassa ja kasissa. Ensinmainitussa en ole edes kaikista varma, ainakin Materia Keeper jumitti pahasti. Ja pitkään sain kärsiä epävirallisen muistikortin kiroista... Jälkimmäisessä ensimmäinen pelikerta tyssäsi Adeliin.

Ai niin... Ensimmäisen kerran, kun VI:tä pelasin (tietokoneella emulaattorilla), jäin jumiin World of Ruinissa Cyanin linnaan. Siinä yritätä ensin sillä pienellä käytävällä levelupata, ja sitten teilata yhtä ärsyttävimmistä bosseista...

Muuten on kyllä tullut joitain kohtia jauhettua vähän aikaa, mutta kunnon jumittumista ei ole ollut enempää. Tasonnostotalkoilla viimeistään on selvitty...

Dorianthem
25.1.2006, 14:27:20
Kyllä vain olen jäänyt.

Final Fantasy VII:ssä jäin pitkäksi aikaa jumiin Materia Keeperiin. Se sattui silloin olemaan todella vaikea, koska se oli eka peluukertani. Hahmoni olivat aivan säälittäviä ja olin myynyt aikaa sitten kaikki ALL-materiani. En vain osannut silloin pelata. Satuin tuurilla voittamaan parin vuoden kuluttua. En siis jaksanut pelata peliä pariin vuoteen.

Final Fantasy X:ssä jäin jumiin Evraeen. Se on todellakin hyvin vaikea. Poison Breath pyyhkäisi hahmojeni HP-mittarit todella olemattomiin lukemiin. Se oli taas eka kympin pelauskerta ja en ollut oppinut Tidukselle Hastegaakaan. Turpiin tuli niin, että tuntui vielä viikonkin päästä. Muutaman viikon sinnikkään yrittämisen jälkeen sain tuplattua Auronin HP:n jonkin esineen avulla ja sillä minä sitten rökitin sen. Tosin kuolin, ennen kuin ehdin päästä Seymourin luokse ja siinähän välillä ei tunnetusti ole tallennuspaikkaa :(. Onneksi se on mennyttä ja aloitin uuden pelin.

Snabii
15.2.2006, 16:08:20
En muista ainakaan jumittaneeni muissa final fantasyissa kuin seiskassa ja kasissa. Seiskassa jumitin oikeastaan joka paikassa, kun en silloin ymmärtänyt siitä oikeastaan mitään, joten en oikein tajunnut mitä missäkin piti tehdä ja kuolin ihan helppoihinkin vastuksiin. Ja enpä silloin ymmärtänyt sitä hahmojen kehitttämis ideaa. Minä olisin niin mielelläni skipannut vain kaikki taistelut :)

Kasissa taisin ensimmäisellä pelikerralla jumittaa Adeliin. En vain millään päässyt sitä. evo.

Gettostara
18.2.2006, 13:44:34
Ainoat jumitukset mitä minulle ovat sattuneet ovat VIII JA X:ssä

VIII:n ensimmäisen cd:n kohdassa jossa taistellaan sitä zombi-tyyppiä vastaan junassa(noloa :eh: en muista nimeä) Hahmoni olivat aivan paskat ja en osannut käyttää junctionia kunnolla.

X:ssä olin muutaman päivän jumissa yunalescassa koska hahmot olivat liian huonot. Sitten rupesin kouluttamaan hullun lailla ja kaikkien niiden hp:t nousivat vähintään tuhannella ja arvotkin melkein 20:llä. Siihen tyssäsi jumitus ja purjehdin samana päivinä pelin juonellisesti läpi.

JonVonRox
18.2.2006, 18:05:27
Jumitin FF7:ssä ennen Sleeping Forestia aivan ykkösCD:n lopulla. Excavation ei onnistunut millään ja en löytänyt itemiä. Jostain syystä Cloud ei suostunut menemään portaita ylös ennenkuin vaihdoin kaverin pelidiskin sisään. Näitä kummallisuuksia mitkä johtunevat CD:n kunnosta mitä ilmeisimmin. Todellinen jumitusharmitus tapahtui kun olin FF8:ssa Deep Sea Research Centerin pohjalla ja Dragoneita syöksee joka kulmasta. Moinen harmittaa. Eden on taskussa. Olin pelaamassa noin kymmenettä kertaa läpi ja alkaa täydellisyydentavoite olla maksimissaan. Kaikki kortit, sideguestit ym. tietysti fanaatikkona täytyy saada läpi. Palaa aikaa ja hermoja, välillisesti jopa rahaa. Surkeata touhua. Helpommallakin voisi päästä ylös -.-

Kadaj-kun
25.2.2006, 15:26:56
Kyllähän sitä on tullut jumitettua useammassakin kohdassa. Eniten oikeastaan FFX:ssä ja FFVIII:ssa. Kympissä jumituttiin jumalattoman pitkäksi aikaa siihen Yunalescaan. Muistan kun tuli game over jo heti siinä ekassa muodossa. Sitten koitettiin uudestaan. Päästiin toiseen muotoon. Game over. Sitten seuraavalla kolmanteen. Siihen jumituttiin aika kauksikin aikaa. Sitten nokkelina tajusimme harjoittaa tyyppejä ja lopulta pääsimme sen 8) Mutta sitten melkein heti sen jälkeen jumituttiin siihen Sinin pärstään. Ehti aina aukasta sen suun kokonaan ja tekemään sitten sen iskun --' Evrae oli myös yksi todella ärsy bossi jossa jumitettiin kauan. Ihan tuurilla sekin päästiin.

Kasista nyt en paljon muista, mutta ollaan jummattu siinä... olikos jossain kolmos cdeen lopussa. Fujinissa ja Raijinissa. Siitä ei sitten ollakkaan eteenpäin päästy ._.

Hukka
28.2.2006, 7:38:18
X:ssä olin muutaman päivän jumissa yunalescassa koska hahmot olivat liian huonot. Sitten rupesin kouluttamaan hullun lailla ja kaikkien niiden hp:t nousivat vähintään tuhannella ja arvotkin melkein 20:llä. Siihen tyssäsi jumitus ja purjehdin samana päivinä pelin juonellisesti läpi.
Sama moka täällä. o/

Yunalesca, tuo ärsytysten ärsytys, nakersi peli-intoani kuin hiiri juustoa. Tahkosin sitä penteleen eukkoa turpiin varmaan viikon verran ja lopulta minun oli pakko myöntää, ettei se aio kuolla vielä hetkeen. Niinpä rupesin kouluttamaan omista hahmoistani hillittömiä mörssäreitä ja lopulta sain Yunalescan mätettyä hengiltä.

Myös jotkut Chamber of the Faythit aiheuttivat harmaita hiuksia myöskin, mutta niissä ei kuitenkaan muutamaa tuntia pitempään mennyt. ^_^

Nautilus
2.3.2006, 12:53:42
Pahin, tai ainakin järettömin juttu taitaa olla kun ysissä kasvatin kaverin
steinerin n. leveliltä 40 täyteen 99 lvl.että hän pääsi ozman läpi...ei siinä mennytkään kuin jostain aamukymmenestä seuraavaan aamu neljään! pelkkää memoriassa tappelua!! kyllä ei sen jälkeen tehnyt mieli taistella..:eh:

Morofo
2.3.2006, 13:07:08
FFX: En päässyt Seymoria, ärsyynnyin ja sitten pysäytin kerran pleikkarin tallennuksen aikana ja.... KOKO #!&%?==)/)(&!!!!!!kortti pyyhkiytyi pois!!!!!!
FFVIII: Aloitin alusta, koska olin jumittunut toisen CD:n Cerberuksen tappo kohtaan, eikä ollut mahollista kehittää tyyppejä!
EDIT: Ja kutosessa, koko levy kyllä katosi.... mutta siinä oli ensimmäinen vastus (ei se, jossa ollaan kaivosssa etanaa tappamassa) ja sinne oli pitkä matka ja elkut väheni, eikä ollut mitään mahdollisuuksia tapaa se... en kyllä muista tyypin nimeäkään.

Mashmi
12.3.2006, 12:24:25
FF7 on usein jumittanut samassa kohdassa vaikka tiedän mitä tehdä.Se missä laitetaan siihen lentokoneen romuun se patteri, niin koitan aina hypätä n.5 min väärästä kohdasta siihen propellin päälle =)

FF8 jätin kesken,koska se tuntui niin surkealta.Taisin 1 levyn mennä ja siihen jäin. (tiedän että tyhmää haukkua peliä jota ei ole läpäissy,muttei yksinkertaisesti kiinnostanut se)

FF9 oli ensimmäinen ff-kokemus jossa pelasin pelin ihan yksin siihen necro(joku?),viimeseen viholliseen.Minulta jäi tosi paljon kyllä "salajuttuja" avaamatta,esim en koskaan älynnyt missä ozma on :eh: Mutta viimeistä vihua en läpäissyt alhaisten levelien (=lue taitojen) takia. 2 kertaa sen pelannut siihen asti.

Duckie
17.3.2006, 21:19:47
Ite jäin jumiin kasissa ku se rinoa piti napata sieltä avaruudesta.
Siinä jumitin TODELLA kauan (noin 2 kuukautta) ennen kuin huomasin mitä pitäisi tehdä.

Kympissä taas jäin jumiin ensimmäiseen Seymouriin.
Aloitin pelin sitten alusta ja harjoitin ukkojani kauheasti.

JaT
18.3.2006, 18:04:00
Kympissä jumituttiin jumalattoman pitkäksi aikaa siihen Yunalescaan. Muistan kun tuli game over jo heti siinä ekassa muodossa. Sitten koitettiin uudestaan. Päästiin toiseen muotoon. Game over. Sitten seuraavalla kolmanteen. Siihen jumituttiin aika kauksikin aikaa. Sitten nokkelina tajusimme harjoittaa tyyppejä ja lopulta pääsimme sen 8) Mutta sitten melkein heti sen jälkeen jumituttiin siihen Sinin pärstään. Ehti aina aukasta sen suun kokonaan ja tekemään sitten sen iskun --' Evrae oli myös yksi todella ärsy bossi jossa jumitettiin kauan. Ihan tuurilla sekin päästiin.

Meitti meni sen samperin Yunalescan (Hmm... Nimen alku on Yuna... Hmm...) toisessa savessani ihan vaan raa'alla Aeon voimalla. Koulutin tyyppejä niin hervottoman paljon että aeonit iskevät jokainen 9999 ilman celestical weboneita. Ykkös savessani en ole Yunalescaa päässyt vieläkään.. En oo jaksanut yrittää... Niin ja Evare ykkös savessani se meni jotenkin... Helposti. Ekalla yrittämällä kun mätkin vaan ja käytin itemeitä... Kakkos savessani sain jopa yrittää! Sen Evaren ja niiden yhtien vartioiden jälken päätin et en varmaan rupee enää yhteenkään pomoon ilman pientä levelytystä... Että näin.

the engima
20.3.2006, 8:21:54
IX memoriassa. etsin sitä hadesta varmaan 4 kuukautta ja hahmot kehittyivät 50 99iin ja sitten lopulta tajusin että en ollu painellu X:sää. kyllä sitten v*tutti kun löysin puolessa minuutissa sen haadeksen X:n avulla

:prkl: :prkl:

Auronjii
20.3.2006, 8:34:00
Jään yleensä ihan hulluihin paikkoihin moneksi päiväksi jumiin..
Yleensä käy, etten löydä ulos jostain paikasta. Esim. seiskassa jäin alussa siinä ennen leikkikenttää jumiin koska en yksinkertaisesti löytänyt pois siitä montusta. Ja muitakin samanlaisia juttuja on sattunut.
Kympissä jumitin ihan totaalisesti braskan finaali aeoniin ensimmäisellä pelikerralla. Olin monta päivää siellä paikassa haahuilemassa ja yrittämässä aiheutaa edes pientä vahinkoa siihen... Huonolla tuloksella. Pidin sellaisen kuukauden tauon pelaamisessa ja kyllä se sitten meni lävitse... Viimenkin. Kymmenennellä pelikerralla..

Stormheart
20.3.2006, 10:26:16
On noita jumituksia mullakin tullut, vaikkakin suht harvoin. Esim. kasissa Deling Cityn viemäreissä tulee usein haahuiltua tuntitolkulla. Samaten kutosen Floating Continenttia en ole koskaan päässyt läpi ilman vinkkejä

marlin
26.3.2006, 13:44:06
minä jumitin todella kauan FF7:ssa siin missä piti hakee se patteri vai mikä se nyt oli sinne propelliin.. kun en tajunnut missä ne patterit saa... ja sit ku mä olin lyötänyt ne patterit ja laittanu ne paikoilleen niin heti seuraava ongelma oli just se missä piti hypätä siihen tankoon oikeaan aikaan, niin siinä sitten melkein yli kymmenen kertaa hypittii ohi.... ja sitten vielä tän CD:n loppupuolella kun piti etsiä sitä Lunar Harppua ja mitä minä sitten en lyötänykkään (jumitin tässä kohtaan noin kuukauden) ja joka kerta mä aina luovutin ja aloitin pelin alusta...:eh: mutta en onneksi enää :D

johannes_mikael
29.3.2006, 8:19:08
FFVII
Muista juuttuneeni Materia Keeper nimiseen vastukseen Jenova reaktorin
lähettyvillä.
Lunar Harpin etsimiseen meni minulla noin 15 pelituntia.
Kehitin hahmojani niin paljon sillä aikaa että kaikki tulevat bossit delas ihan
sairaan helposti

FFVI
Phantom Train tuntui voittamattomalta..
En millään saanut sitä piestyä

FFV
Noh.
Fire Ship dungeonin vastus (En muista nimeä) oli TODELLA haastava
minulle. En jaksanut kehittääkään hahmoja siellä Shipin sisällä
koska niin paskat expat tais olla ja muutenki ei ollu enää
parannustarvikkeita juuri ollenkaan. Sitten taisin jollain ihmeellä päästä
kun muutin kaikki Knighteiksi paitsi yhden joka oli White Mage

Yleensä jos jumitun niin luovutan äkkiä ja turvaudun vinkkeihin

Zenobia sadi Freile
29.3.2006, 14:50:48
Jäin FFX-2:ssa jumiin vain suunnattoman suuren typeryyteni ja tietämättömyyteni takia. En tajunnut että taisteluista voi paeta. Kun sitten Chapter 3:ssa oli Kilikassa niitä Ironsideja, en osannut tappaa niitä ja jäin jumiin kun niitä tuli aina välillä taistelussa. Ja kun sieltä metsästä ei päässyt pois eikä voinut edes siirtyä Celsiukseen...

Sitten aloitin uuden tallennuksen (hyvä minä), ymmärsin että taisteluista voi paeta ja pääsin sitten takaisin Chapter 3:n Kilikaan. Ja jäin jumiin. En löytänyt sitä Donan Hidden Pathia. Loppujen lopuksi löysin sen kyllä, mutta aika kauan siihen kesti.

agiLITy
29.3.2006, 19:11:17
Onko se vain minun tyhmä pääni vai onko joku muukin jäänyt FFX:ssä Bahamutin temppeliin jumiin?

Kaikki muut temppelit olin pääsyt enintään viidessä minsassa läpi mutta Bahamutin temppelissä olin seikkailemassa noin. 5 tuntia ;D..Olin juuri pääsemässä temppelin läpi kun meni hermot ja sammutin pelikoneen....

Kun sen sitten noin neljän kuukauden päästä pääsin läpi olin onneni kukkuroilla....:D

On ihanaa olla näin hiton viisas.

JaT
30.3.2006, 19:11:17
Jepulis... Se hemmetin temppeli nyt on vaan jonkun "nerouden" (Sarkastisella tavalla) keksimä... Opettavat että maghinaa ei saa käyttää ja temppeli täynnä sitä! Eipä ihme että Sin riehuu yhä... No anyway: Minäkin hartoilin siellä päiviä (Siis kun ENSIMMÄISEN kerran menin sinne joskus 10v.) ennen kuin löysin tien ulos ja sen aarteen. On järkevä temppeli.:eh: