PDA

View Full Version : Kuka voittaa kultaa?

zhorn
29.5.2002, 13:41:45
Tuo otsikko kertoo varmaan aika paljon. Voitte kertoa myös suosikkinne tai pelityyliltään taitavimman tai muuten vain hyvän joukkueen. Olisi kiva kuulla myös lempipelaajanne mm-ringissä..=))

Oma suosikkini on Argentiina ja lempipelaajani on Saviola(ei pelaa näissä kisoissa...:() tai Veron. Veikkaan Argentiinaa myös voittajaksi, koska mielestäni Argentiina on sen ansainnut ja tahtoa sillä joukkueella riittää. Mitallikolmikkoon veikkaan Argenytiinan lisäksi myös Ranskaa ja Brasiliaa. Italia on viiden parhaan joukossa.

Edited by zhorn on 03.6.2002 13:44

Ruhve
29.5.2002, 13:46:01
paha mennä sanoo suoraan voittajaa mutta luulen että se tulee kolmikosta argentiina, ranska, italia. siin on kisojen kolme taitavinta joukkuetta.

ja jos parhaasta pelaajasta puhutaan niin se on italian maalivahti Toldo! koska olen itsekkin maalivahti :D

Mauler
29.5.2002, 14:30:56
RANSKA!!!!!!!!!  :D

Hieman perusteluja...häsh häsh...-SILLI

Edited by IsoSILLI on 29.5.2002 14:38

isoSILLI
29.5.2002, 14:37:22
Hähää!!!
Kerrankin olen täysin samaa mieltä Rufuksen kanssa, Italia voittaa mestaruuden ja Toldo torjuu kovatkin kudit...
Ostin viime kesänä Italiasta Toldon pelipaidan...oli kallis mutta kannatti :D

volt
29.5.2002, 14:38:03
Enpä tiedä =/ olen aina pitänyt Hollantista, koska niillä on monta hyvää pelaajaa ja muutenkin taitava joukkue. Eli kai ne on sitten mun suosikkijoukkue.

Moppi
29.5.2002, 16:29:39
Hollanti on kiva, mutta ei se voi voittaa. Brasilia voittaa, se on niin legenda ettei kukaan voita sitä XD Mutta paras pelaaja on tietysti Zidane

Amadeus III
29.5.2002, 16:39:32
Luultavasti Brasilia voittaa, koska heillä on paljon kokeneita äijiä mukana. Toisaalta taas Ranska olisi kanssa suursuosikki muiden ohella, vaikka Zidane ei ehkä pääsekkään mukaan :D

Crow
29.5.2002, 17:01:38
Moppi: ei voikaan, kun ei ole edes mukana :)

Olen itse aina ollut Brasilia-fani, joten se olisi ihan kiva. Roberto Carlos on ollut koko elämäni lempipelaaja.
Olisi myös hauskaa, jos joku Portugali tai Irlanti (tai muu yllättäjä) voittaisi. Pääasia, että on tasaisia ja jännittäviä otteluita.

Mauler
29.5.2002, 19:41:41
ranska on aina ollu minun fav tiimi. parhaat pelaajat.
zidane, djorkajeff (sp?), barthez ja henry.
toldo on paha mutta kyllä sekin kaatuu.
rankkareissa tosin aivan ilmiömäinen. hyvä se eteenpäin kaatumis taktiikka, hehe.

hyzky
30.5.2002, 8:29:01
Suosikkini on Argentina koska siellä on paljon taitavia pelaajia kuten Crespo ja Veron.Muita joukkueita joita kannustan on Brasilia ja Portugali.Itse toivon ettei Ranska voita kun en tykkää sen joukkueesta.

Chrono
30.5.2002, 9:22:51
Voittaja on kolmikosta Italia, Argentiina tai Espanja. Ranska ei kyllä tänä vuonna voita, on se sen verran jo kompuroinut pelaamissaan otteluissa.

Northwind
30.5.2002, 9:31:06
Italia tiputtaa välierissä Argentiinan ja loppuottelussa Ranskan häviämättä yhtään peliä kisojen aikana. Välierät ratkee rankkareissa, Veron ampuu reilusti keittiön puolelle.

Finaaleissa Zidane saa punasen näyttelemisestä ja Totti tekee illan ainokaisen vaparilla 23 metristä...    :D

marvin
30.5.2002, 11:51:35
Kyllä porukka tietää mistä puhuu. Itse veikkaan/toivon finalistipariksi Argentiinaa ja Italiaa, kummatkin suosikkejani.

Muistan kun pikku naskalina katselin 1990 Italian MM-kisojen finaalia ja sen rangastuslaukausmittelöä Argentiina vs. Länsi-Saksa. Ikinä en unohda sitä surua kun Argentiina hävisi ja näin suuren idolini, voittamattoman Diego Armandon Maradonan kaatuvan nurmeen itkien, surusta murtuneena...

Seuraavien MM-kisojen finaalissa Yhdysvalloissa vähän kokeeneempana katselin jälleen rankkuskabaa. Italia vs. Brasilia. Brasilia Romarion ja Bebeton johdolla olikin finaalissa suosikkini, rangaistuslaukauskilpailun viimeiseen laukaisijaan saakka. Se oli kukas muu kuin loistavat kisat siihen asti pelannut sinipaitojen Roberto Baggio... jälleen en voinut kun säälien katsella kuinka huippupelaaja vajoaa polvilleen epäonnistuneen laukauksen jälkeen, laukauksen joka surmasi yksien unelmat ja toiveet ja räjäytti toisten tunteet taivaisiin. Siitä hetkestä lähtien sympatiat ovat olleet Italian puolella ( EM 2000 lisäsi sitä tunnetta entuudestaan), aivan niin kuin Argentiinankin.

Siksipä toivon, että näissä historiallisissa kisoissa nämä kaksi tunteita herättävää, 90-luvulla epäonnistunutta joukkuetta kohtaisivat finaalissa ja ratkaisisivat paremmuutensa keskenään kisojen kliimaksissa, miljoonien silmäparien edessä. Ei rankkareita tällä kertaa, kiitos. =)

Niin ja paras pelaaja? Ehdottomasti AS Roman ja Italian pelin henki ja sielu, numero 10 Fransesco Totti!

nursetwiggy
30.5.2002, 12:25:35
eiköhän se ole joku kolmikosta ranska-italia-argentina. toisaalta italia on oma suosikki [mitenköhän kummassa aina kaikissa lajeissa..? :D ], joten sanotaan vaikka niin.

Tiituli
30.5.2002, 12:52:56
noh paras on mielestäni.....Englanti....Siellä on niin huippupelaajia.....kuten Davis Beckham, Michael Owen yms.
Mutta jos ei Englanti niin Ranska koska Zidanekin on ihan nice....Mutta toivoisi myös Luis Figon Portugalin voittavan jotain eli.....Varmaan top kolmonen on Englanti-Portugali-Ranska...Ei tuo kylläkään tänä vuonna toteudu..... :(

Ultros
30.5.2002, 13:05:03
Uskon että eurooppalaiset lyö etelä-amreikkalaiset, mutta Eurooppalaisilla tulee ole maan tiukka taistelu voitosta. Uskon että Englanti voittaa koko höskän, en tiedä miks mutta uskon niin eli Englanti voittaa.

Edited by Cyan on 30.5.2002 13:05

Shai
30.5.2002, 13:58:01
Siis minulla on aika suosikkina Portugalia. Nuno Gomez, Figo ja Hierro. Siinä on osa noista hyvistä pelaajista

Mutta siis voittajaksi veikkaan kuitenkin Argentiina ne on nyt tänä vuonna kovia. Italiasta en oikein tiedä.

Paraguyalla on kyllä ainakin paras maalivahti, Chilavert joka on kyllä pelikiellossa ekan pelin.

timmy87
31.5.2002, 14:06:09
No ei Toldosta oo apuu Italialle ku niil on Totti siel
tunaroimassa kaikki hyökkäykset! ;D

Oma suosikki on Espanja tai Portugali. :)
Niiden parhaat pelaajat Raul ja Rui Costa, nii ja tietysti tuo Ninjan mainitsena Nuno Gomez on aika hyvä.
HeH HeH onha Portugalil myös Abel Xavier joka muistetaan
hyvin siit vuoden 2000 EM-kisojen välierissä tapahtuneesta
käsirikkeesta. :D

Muit hyvii pelaajii on Thierry Henry ja David Beckham.
Pitäis vissii mennä koht kattoo ku Wiltord heiluttaa maaliverkkoja. :)

Edited by timmy87 on 31.5.2002 14:07

FantasyManIX
31.5.2002, 15:06:48
Mun suosikki on Brasilia, mutta se on pelannu aika heikosti nyt.Uskoisin että loppu peleissä nähdään Italia,Ranska ehkä Argentiina ja toivottavasti Brasilia.

Suosikki pelaajia ei varsinaisesti ole mutta kovia nimiä löytyy kisoista paljonkin.

Trage
31.5.2002, 22:01:45
Hmm, paha sanoo ku en ole yhtään seurannut, mutta minun suosikkini ovat Brasilia ja Hollanti a.k.a Alankomaat :)

zhorn
3.6.2002, 13:46:34
Originally posted by hyzky @ 30.5.2002 08:29
Suosikkini on Argentina koska siellä on paljon taitavia pelaajia kuten Crespo ja Veron.
Asiaa...=))

Noitakuningas
3.6.2002, 22:13:15
mun suosikki on saksa, mutta tuskinpa voittavat tällä kertaa. veikkaan mestariksi argentiinaa, italiaa tai portugalia

tuure
3.6.2002, 23:20:27
No, täytyy tunnustaa, etten seuraa jalkapalloa kovin aktiivisesti, enkä edes tiedä joukkueiden tasosta aivan kamalasti, mutta henkilökohtainen suosikkini on Brasilia. Täten siis uskon Brasilian voittoon. En ole kyllä edes jaksanut vielä hirveämmin seurata pelejä. Voisi sitten ottaa sen asiakseen, kun lähestytään finaaleja. Ei näitä alkupään otteluja jaksa katsella. :P

lutti
4.6.2002, 3:35:45
jaahas täällähän oli mielenkiintonen/omituinen aihe ...jotenkin kummaa sinäänsä että tällainenkin aihe on sillä koskaan aikaisemmin eivät ole suomalaiset kiinnostuneet tästä niin kamalan kuivasta lajista kun jalkapallo ...joka sinäänsä on myös ymmärrettävää koska ketä kiinnostaisikaan seurata kun muut maat kuin suomi pelaavat ...juu vaan vuosi taaksepäin kukaan ei ollut kiinnostunut jalkapallosta ...ja nyt taas kaikki tuntuvat olevan suuria faneja + että jalkapalloa tulee ihan koko ajan joka mööpelistä ...no en tiedä mistä syystä jalkapallo on nyt niin "in" mutta sen voin sanoa että itse pidän lajia edelleen tylsänä ja lajista kiinnostuneita (fanaattisia)faneja typerinä ...toisaalta on kiva nähdä telkusta isoja miehiä itkemässä kun pallo ei mennytkään maaliin  ;D

...no mutta jos nyt tämän uuden innostuksen myötä suomikin joskus saisi kasaan joukkueen joka voisi joskus olla mukana jossain mm-peleissä ...kai minäkin sitten voisin vaikka olla sen verran kiinnostunut että katsoisin telkusta edes tulokset ...kuka tietää  :huh:

hyzky
4.6.2002, 11:05:16
Nyt tässä pari päivää kisoja seuranneena voin kyllä todeta että on ihme jos Brasilia ei voita.Kun katsoo sen joukkuetta niin sieltä ei hirveästi niitä huonoja pelaajia löydy varsinkaan hyökkäyksestä:Rivaldo,Ronaldo,Ronaldinho,Juninh o,Denilson....
Ja vielä kun viime MM-kisojen paras pelaaja eli Ronaldo pääsee vauhtiin niin ei Brasiliaa pysäytä mikään (ainakin eka peli lupaili hyvää)

Dragonleo
4.6.2002, 11:47:41
minä veikkaan voittajaksi jompaa kumpaa suosikkimaistani. Joko Italia tai Ranska. Kummassakin joukkueessa on kovat pelinraksentajat ja hyvin taidokkaita ja teknisiä pelaajia, kuten Zidane ja Vieri. Kyllä Brasiliakin on varmasti Argentiinan kanssa top 5:n joukossa.

marvin
4.6.2002, 13:35:04
Originally posted by lutti @ 04.6.2002 03:35
jaahas täällähän oli mielenkiintonen/omituinen aihe ...jotenkin kummaa sinäänsä että tällainenkin aihe on sillä koskaan aikaisemmin eivät ole suomalaiset kiinnostuneet tästä niin kamalan kuivasta lajista kun jalkapallo ...joka sinäänsä on myös ymmärrettävää koska ketä kiinnostaisikaan seurata kun muut maat kuin suomi pelaavat ...juu vaan vuosi taaksepäin kukaan ei ollut kiinnostunut jalkapallosta ...ja nyt taas kaikki tuntuvat olevan suuria faneja + että jalkapalloa tulee ihan koko ajan joka mööpelistä ...no en tiedä mistä syystä jalkapallo on nyt niin "in" mutta sen voin sanoa että itse pidän lajia edelleen tylsänä ja lajista kiinnostuneita (fanaattisia)faneja typerinä ...toisaalta on kiva nähdä telkusta isoja miehiä itkemässä kun pallo ei mennytkään maaliin  ;D

...no mutta jos nyt tämän uuden innostuksen myötä suomikin joskus saisi kasaan joukkueen joka voisi joskus olla mukana jossain mm-peleissä ...kai minäkin sitten voisin vaikka olla sen verran kiinnostunut että katsoisin telkusta edes tulokset ...kuka tietää  :huh:
Eikös se ole aika ymmärrettävää että näinkin suuren tapahtuman alla katseet ja mielenkiinto siirtyvät tähän loppuen lopuksi ainoaan globaaliin lajiin. Myönnän että jalkapallokuume on itseenikin iskenyt, aivan kuten Ranskan kisoissa '98, taikka USA:n kisoissa '94, Italian kisoja '90 unohtamatta. Lajin vannoutunut kannattaja olen ollut siitä asti kun sitä 7-vuotiaana innostuin pelaamaan, mutta aina suurten kisojen alla kiinnostus kasvaa entisestään. Miksikäs ei kasvaisi, tällainen ainutlaatuinen tapahtuma on kerran 4. vuodessa.

Itseäni ei Suomen selviytyminen lopputurnauksiin ole koskaan kovinkaan paljon surettanut, sillä kisoja olen aina katsonut taitavan jalkapallon takia, en isänmaallist itsetuntoani maailmalle pullistaen.

Mutta toisaalta, mitäs tässä jaarittelemaan: toinen pitää jostain ja toinen jostain muusta... :)

eZRoller
7.6.2002, 5:16:33
jeah onhan tää aina ihan megaluokan tapahtuma..joka neljäs vuosi on hyvä, liian usein pilais sen hohdon y´all know what i mean.

omat suosikit ylivoimasesti brasilia ja italia..jommasta kummasta ku vielä pitäis valita niin brasilia. molemmat pelaa (tai ainakin pelannut) ihanaa ja kaunista taitofudista http://64.246.24.64/oldubb/icons/icon856.gif..
brasilia on aina ollut lähellä sydäntä, jotenki koko elämäntyyli viehättää, niillä todellaki on rytmi veressä.

Supah
7.6.2002, 20:35:18
Englanti ansaitsee voiton hinnalla millä hyvänsä
viime voitosta onkin aikaa ku ei oo päälle 30 vuoteen Ruotsiakaan voittanut :D

7.6.2002, 20:37:23
mie sanon et brasilia :P

kh^cfg
8.6.2002, 21:56:12
joo se taitaa olla Espanja tai Brasilia...koska espanja on pelannut vakuuttavaa peliä ja brasilia nyt aina on se paras...
parhaita pelaajia on paljon esim.melkein kaikki brassit...ja muista maista on paras pelaaja ompi varmaan figo:) tai raul:)

!!senegal!!
                                                    nousee

zhorn
15.6.2002, 20:56:46
Ja nyt kaikki suosikit tippuu, ni ei voia muuta ku katlla Brasilian voittoa.
Vaikka enhaluis, et Brasilia voittaa, ni ehkä mun täytyy pikkuhiljaa hyväksyy se tosiasia...mut en silti hyväksy.
Englanti on nyt myös aika vahvoilla. Tanska ottelu oli niiden kannalt aika vahva ja uskon, et ne selvii Brasilian kanssa loppuotteluun asti.

urho
15.6.2002, 21:06:19
BRAZILIA!
Aivan loistava joukkue... Argentiina ja Ranska oli niin luusereita että tipahti jo alkulohkossa :P

Mickey
15.6.2002, 21:30:13
Ihanneloppuottelu olisi Espanja - Englanti.

Raul Gonzales ratkaisee Espanjan mestaruuden, toivottavasti. Se on niin taitava ja koko joukkue on mahtava.
Toisaalta, jäin kaipaamaan Hollantia, sillä Edgar Davids, Ruud van Niistelrooy, Patrick Kluivert ja monet muut tähdet olisivat tehneet siitä mielenkiintoisen joukkueen...

Ruhve
16.6.2002, 15:47:12
eipä näyttäny suosikit pitävän :P  siin samas meni sit minunkin suosikki argentiina :eh:  noh toivotaan loppu otteluun hyvät joukkueet eli etelä-korea ja japani :D

Locke Cole
16.6.2002, 16:12:31
En ole noita kisoja seurannut mutta eikö Englannilla mene aika hyvin?
Eli Englanti.

marvin
17.6.2002, 11:55:26
Originally posted by Rufus @ 16.6.2002 15:47
eipä näyttäny suosikit pitävän :P  siin samas meni sit minunkin suosikki argentiina :eh:  noh toivotaan loppu otteluun hyvät joukkueet eli etelä-korea ja japani :D
On kieltämättä hienoa nähdä uusien jalkapallomaiden, tai ainakin suhkoot pienien jalkapallomaiden pärjäävän kisoissa. Eniten yllättynyt (positiivisesti) olen isäntämaiden kovasta kunnosta, Japani ja Etelä-Korea ovat esittäneet todella hienoa jalkapalloa: aktiivista karvauspeliä, nopeita ja mielikuvituksellisia hyökkäyksiä ja ennen kaikkea kovaa taistelutahtoa. Harmi vain että Etelä-Korea tulee tippumaan huomenna, Italia on vain yksinkertaisesti liian kova pudotuspeli-joukkue. Japanilla on oivat mahdollisuudet päästä kahdeksan parhaan joukkoon Inamoton, Onon ja Nakatan johdolla.

Oli muuten hämmentävää nähdä alaston japanilainen jalkapallofani hyppäävän sillalta alas veteen voitokkaan ottelun jälkeen, minä kun luulin että japanilaiset ovat pidättyväistä kansaa... =)

Ranskan, Argentiinan ja Portugalin tippumisista on sanottava vain se, että UEFA:n ja FIFA:n olisi tehtävä jotain, jotta eurooppassa pelaavat pelaajat saavat tarpeeksi aikaa palautua ja valmistautua kisoihin. Sillä uskalllan väittää että kun suurimmalla osalla Ranskankin joukkuuesta on ennen kisoja n. 90 peliä alla, ei voi olla parhaimmillaan.

Jabberwokki
17.6.2002, 14:39:45
Kroatia oli suosikkini, mutta ne nyt meni tippumaan, joten numero kakkosena on ehdottomasti Espanja. Menikin aika jännäksi tuo Espanja-Irlanti. Espanja vie kullan kotiin.

bigspin
21.6.2002, 18:22:22
Italia , Englanti , Brasilia.Joku noista voittaa:rolleyes: veikkaisin Brasiliaa eniten:)

Shaft
22.6.2002, 2:13:34
Italia ois ollu mun suosikki, mut ne meni tippumaa, nii nyt Senegal saa multa kaiken tuen! :D

Chrono
22.6.2002, 12:25:54
Kyllä uskon vieläkin Etelä-Koreaan joka on ollut Japanin kanssa kisojen suosikkini. Ja nyt ne tiputti Espanjan=D

Kekezzinen
22.6.2002, 12:44:05
Nyt kun englannit ja argentiinat ja epsanjat on pudonnut, niin voiton vie ehdottomasti... Etelä-Korea! Sillä joukkueella on puhtia!
Entinen voiton suosikkini oli Japani, mutta se putosi.
Harmi myös että Kamerun putosi.
Ja Senegal on kyllä paha vastustaja Etelä-Korealle.
Brassitkin on näyttelijöitä.

hyzky
22.6.2002, 13:38:01
Brassit on parhaita onhan se jo näkyny kisoissa.Etelä-Koreakin pääs jatkoon molemmissa otteluissa jatkoon tuomarin avustuksella vaikka en sitä väitäkkään etteikö he hyvin pelanneet.
Ainoa Brasilian lisäksi oleva huippumaa on Saksa joka pelaa tylsää peliä.
Brasilia vie seuraavat pelit tyyliin 2-0 tai 3-1.Eikä hirveästi haittaa vaikka yks kisojen paras pelaaja Ronaldinho on ens pelissä pois kun tilalle on laittaa Denilssonin tasoinen pelaaja.
Mä olin Brasilian kannalla jo ekojen pelien aikana.:p

Ruhve
22.6.2002, 14:38:55
taas kerran meni mun arviot pieleen kun japani tipahti. etelä-korea siel ainakin loppuottelus pelaa se on varma se. mutta paha on sanoo ku toinen siel on ei ainakaa brassit tai ainakaan toivon et olis:mad:
varsinaisii näyttelijöitä ne on kirvellä päähän semmossia:angi:

urho
22.6.2002, 14:52:56
Taitaapi nyt brassit voittaa, kun tänään vielä etelä-korea tiputti Espanjan :)

Ei saksasta ole mitään vastusta Brasilialle. :)

Chrono
22.6.2002, 16:47:54
Originally posted by Snorre
Taitaapi nyt brassit voittaa, kun tänään vielä etelä-korea tiputti Espanjan :)

Ei saksasta ole mitään vastusta Brasilialle. :)

Paitsi Etelä-Korea voittaa Saksan. On se nähty näissä kisoissa monta kertaa että Etelä-Kore on noussut Futiksen huippumaiden tasolle.

Sephy
22.6.2002, 18:37:07
Nå tietysti Korea tulee ja korjaa koko potin :]
Ne on ihan yllätys valmiita...
korea roxor!

Falco
23.6.2002, 21:38:57
BRASILIA... Braisilia tulee näkee ja voittaa.. :P mutta ne voittaa...
Brasilia ROX

:rispekti: To Brasilia!

Yomii
23.6.2002, 21:45:01
Italia ja Ranska putos molemmat, joten enpä tiedä.. Kai se olis Brasilia sittes :P
Koreaa olis kiva kannattaa, muttakun güntherit lähettää ne kotiin kuiteskin x_x