View Full Version : Devil May Cry
Melinda
30.9.2002, 16:22:21
näin hienoa peliä ei ole edes täällä mainittukkaan?itse ostin sen vähän aikaa sitten ja oon pelannut sitä ihan sikana..siis tää on ehdottomasti maailmast paras peli..(voittaa jopa ff:tkin hyvinkin!)itse pidän pelin juonesta ja eniten siitä että pääsee suoraan toimimaan eikä tartte ihmetellä ja kuunnella tyyppien höpöttelyä tuhat tuntia(en tietenkään valita tietenkin roolipeleissä ja ff:ssä on paljon puhumis kohtia mutta niihin ne oikeastaan ihan sopiikin..)mutta dmc on hyvin mielenkiintoinen peli mielestäni jota jaksaa pelata..paitsi nyt oon vähän jumissa yhessä kohtaa..(johon kai pyydän neuvoa jossen nyt pian ala jo ite pääsee eteenpäin)tietääkö joku kuinka monta missionia siinä mahtaa olla?ja koska ilmestyy devilmaycry 2 oon kuullut että sen on kerrottuilmestyvän ens jouluksi mutta sitten taas jotkut väittää ettei se ehdimillään jouluks et se menis ens kevääks? :)
Tordragon
30.9.2002, 17:19:50
Ja enhän minä täällä kovin kauaa ole ollut, mutta kyllä aivan varmasti on ollut tästä puhetta. Ainakin silloin kun tämä ilmestyi, talvella. Pakko oli olla. En tiedä tosiaan ketä pitäisi syyttää, jos näin ei ole edes tapahtunut *grins*
Jep, tämähän on siis aivan helvetin loistava peli. Menkää itseenne, jotka valitatte huonoista ja sekavista kamerakulmista, vika on teissä, ei pelissä, hark. No, ok. Saattaa se saada jonkun actioniin tottumattoman hieman pyörälle, mutta ei muuten luulisi. Tosin pelissä nyt on yksi sellainen kohta missä kamerakulma menee aivan päin helvettiä tietyn erikoisliikkeen aikana, tehden näin väistelyn miltei mahdottomaksi. Koska väistellä voi ja helposti pelkän äänen perusteella, mutta lita på mig: tässä ei pysty. Pelistä hyvin perillä olevat varmasti tietävät mistä puhun. Tai sitten eivät, tai sitten en itsekään tiedä mistä puhun, tai ehkä marsut vain ovat tiineenä aina näin tammikuussa.
Alkujaan kirjoittanut Gina:
itse pidän pelin juonesta ja eniten siitä että pääsee suoraan toimimaan eikä tartte ihmetellä ja kuunnella tyyppien höpöttelyä tuhat tuntiaÖhö? Pidit juonesta ja siitä, ettei tarvitse kuunnella tuhatta tuntia dialogia tahi mitään sellaista? Eikös hyvä juoni kuitenkin tarvitsisi hieman hahmojen syventämistä ja tuhatta tuntia dialogia? *grins* No, minun mielipiteeni tämä oli vain. Itse DMC:n juonesta sen verran, että se ei todellakaan tee oikeutta pelille, mutta onhan se tietenkin ymmärrettävää, jollakin tasolla. Näin hektiseen peliin ei kovin syvällistä juonta voikaan heittää ja toimihaan tuo juoni ja tarina juuri sen verran, että se oikeuttaa tuollaisen tapon ja mätön tapahtuvan. En minä ainakaan osaisi sisäistää sitä, että ensin uppoudutaan kuuntelemaan ja miettimään hahmojen keskustelua ja sitten yhtäkkiä taas rokki soi ja menoksi. Njää.
En oikeastaan viitsisi sanoa sitä, että paljon pelissä on tehtäviä, koska se tavallaan latistaa pelinautintoa, tai vähentää yllätysarvoa, jos sitä siis ollenkaan on. Ei se nyt siis tietty mikään spoileri olisi, mutta minä en ainakaan haluaisi välttämättä kuulla. Mutta puristi tämän suhteen kun olen *grinnie*
Älkää käsittäkö väärin, Devil May Cry on hienon hieno peli, mutta sen uudelleenpelattavuus arvo on kyllä suolesta. Tai peli on aivan liian nopeasti puhki koluttu, kaikki S-rankingin metsästykset ja tsiljoona (lue: viisi) Dante Must Die!-moodilla pelattua peliä eivät jaksa enää innostaa. Puhumattakaan nyt sitten tietty piilotetuista tehtävistä, jaksavatpa kiinnostaa kun kerran on etsitty. huoh. Peli tietty toimii aina kaiken tämän jälkeen satunnaismättönä, mutta sekään ei toimi kauaa. Peli on erittäin mielenkiintoinen vähän aikaa, tai no riippuen pelityylistä, mutta sitten se kiinostus kyllä kuolee aivan kokonaan. Tarkoittaen tosiaan, että on pelin puhki kolunnut, mikä ei valitettavasti ole edes vaikeaa, olisi meinaan kompannut tuota elinkaarta edes sekin.
Devli May Cry 2 taitaa tulla ensi vuonna. Minä vähän tuota joulua epäilen, saattaa ilmestyä jossakin muualla silloin, mutta tuskin Euroopassa. Ensi vuoden keväästä on puhetta ollut, mutta sekin on salettiin NTSC-julkaisu. Kannattaa katsoa previkkavideo DMC2:sta, se on hieno. Dante juoksee seinillä, oh yes! Tosin tämänkin kyllä saa selville screenshoteistakin etc.
Ja Gina: jos jumiin satut jäämään tai olet jo sattunut, niin kysy vain minulta, tosin PM:llä. Ei DMC kovin aivoja rasittava peli ole, hermoja enemmänkin, joten strategioita voin kyllä kertoa, mutten mitään suoranaista vastausta esimerkiksi siihen, että miten tapetaan joku päävastus etc. Tämäkin tietty sanomattakin selvää..
-Rixu-
8.10.2002, 11:12:52
Devil May Cry on todella hieno toiminta peli! Se on kyllä virallisesti ainut toiminta peli jota olen pelannut, mutta hyvä se on silti. Minuakin virkisti pelissä sen lyhyt ja ytimekäs, mutta pelityyppiin sopiva juuoni. Ei turhaa höpöttelyä joka paikassa vaan TOIMINTAA! :D Tällainen on vaihtelun vuoksi ihan mukavaa, kun pitkään tuli pelattua pääasiassa vain RPG:tä.
Peli on vain niin hurjan lyhyt. :( jotain 14 tuntia minulla siinä muistaakseni meni. Erilaiset moodit ei todellakaan kiinnosta parin läpi peluun jälkeen.
Kamerakulmat ovat joissain kohdissa oudot ja etenkin kamera kulman muuttuminen yhtäkkiä hämää ennen kuin siihen oppii. Tosin kameralla on paljon annettavaakin. :) parhaimmillaan kamera on mennyt suoraan Danten alapuolelle Danten komean ilmasta tulittamisen aikana. Se oli upean näköistä!
Toinen osa tuskin ilmestyy jouluksi, tai ehkä ensi jouluksi (siis jouluksi -03) noista ilmestymis ajoista kun ei ikinä tiedä, kunnes ne ovat kaupan hyllyllä. Ja Eurooppahan on tunnetusti takapajula pelien ilmestymisen kannalta.
DjCloud
8.10.2002, 18:55:25
Peli on yli mahtava! Rykkään pelistä todella paljon mutta on vähän liian helpo kaikkilla vaikeus asteilla & secret founditkin olivat vähän liian helpoja, mutta muuten peli on loistava mahtava juoni & mahtava tuotos capcomilta. Odotan innolla Devil May Cry2 kaipa se tulee joskus juluna toivon mukaan:D
AlkoTanko
12.10.2002, 11:26:04
Devil May Cry rulaa. Komeat graffat, hulppeat musiikit, kertakaikkisen mahtava tunnelma ja meno, lisäksi Dante on pirun cool tyyppi. Ainoa huono puoli on se, ettei se armahda nakkisormia, kuten minua. Normal-tasolla jo ensimmäinen kohtaaminen Phantomin kanssa oli silkkaa tuskaa, puhumattakaan Death Scissorsista. Devil May Cry 2:kin vaikuttaa vallan mestariteokselle, odotetaan mielenkiinnolla.
Banjo_Bill
14.10.2002, 11:45:24
Tänään pitää mennä kipinkapin Giganttiin ostamaan tämä DMC. Taitaa maksaa (ilmoituksen mukaan) jotain 29 euroa (monet kaupat vetävät tästä pelistä yhä jotain 75 euroa, "se on tyhmää maksaa liikaa" **gigantti mainos *grn*grn**
karpo90
20.11.2004, 21:48:20
Hyvä, huono, keski ja silleen. Hyvä action-filmi. Ei se, että pelissä ei ole aina kiinnostavaa juonta tee siitä suinkaan huonoa, jos peli on muuten ihan, miten sen nyt sanois, INTENSIIVINEN(big words :solong: ) räiskintä-miekkaläimis-peli( jotkut sanani saattavat varmaan tuntua epäselviltä, mutta with furter investigations will gain profit tai jotain).
lyhyt tarina, läpipeluu kiinnostaa, kuin ilo paskaa ja vähäinen vihollis katalogi tuottaa tuskaa juu, mut pikku pränteistä viis, tää on nykyaikaa!
Laatupeli, kanttii ostaa (jostain), kun mie meen lainaan sen kamulta(siis ykkösen, kakkonen on lainassa kamulta ja kolmosta oottelen)
Yurikosan
29.11.2004, 21:30:47
VOI VOI VOI VOI!!! TÄMÄN PELIN PAL KÄÄNNÖS KÄMMÄTTIIN NIIN PAHASTI ETTÄ ITKU TULI :(
Kyllä peli oli loistava muuten. Tappelu musiikki toi fiilistä lisää ja oli kiva räplätä aseilla ja miekalla mutta MISSÄ ON 60hz?!?!?!?!? EI MISSÄÄN! Dante liikkuu kuin tervassa joka oli pitkä PITKÄ miinus meikäläisen silmissä. 2 osa jäi ostamatta huonojen arvostelujen vuoksi. Siinä olisi ollut se 60hz joka kyllä kismitti mutta eipä tuolle mitään voi.
Devil May Cry 3 :sta kyllä odotan innolla. Trailerit ovat uskomattoman houkuttelevia ja toivon että capcom nyt laittaisi sen 60hz myös tähän että liikkuminen onnistuisi sulavemmin kuin ykkös osassa.
Elkää väärin ymmärtäny. Devil May Cry on loistava peli. Pal käännös olikin sitten loistavan vastakohta.
The Lord ZXV
8.10.2007, 16:52:48
WARNING! Mahdollisia spoilerita.
Yksi pelimaailma parhaita toimintapelejä.
Itse omistan DMC 3. Dante's Awakening pelin ja sen perusteella sanosin että DMC on loistava.
Danten aseista eivät panokset lopu ja miekalla vihollisia kaadetaan. Miekka on yksi suosikki aseistani. Mutta hyvää on myös se että erilaisia aseita tulee ja vaihto onnistuu nappia painamalla. Erilaisia taistelutyylejäkin löytyy. Itse laittaisin ainoaksi merkittäväksi miinukseksi sen että kamera kusee pahasti sillä joskus tapahtuu se kardinaalimoka että kun vaihtuu kuvakulma niin silloin vaihtuu myös ohjaus-suunta. Tämä sattuu vain joissakin kohdissa.
DMC 3:n loppuratkaisu jättää hieman tyhjän olon mutta kokonaisuutena peli on loista.
Lisään asearvostelun.
REBELLION: Perusmiekka, hyvä ase ja yksi suosikki, viimeinen isku on yksi parhaista, sen osa on mm. Macabre.
BEOWULF: Tehokkain ase. Tällä pieksee kovatkin viholliset.
CERBERUS: Akrobaattinen ja hieno ase. Lähietäisyydellä vihollisia kaatuu.
AGNI & RUDRA: Kaksi miekkaa, hienoa menoa mutta miekkojen ulkoasu ei ole häävi. Kaksin aina kaunihimpi.
NEVA: Mahtava lepakkokitara on yksi kaikkein mielenkiintoisimmista aseista. Se on vielä tehokaskin.
EBONY ja IVORY: Danten pistoolit, loistavat perusaseet. Tappaa minkä tahansa(melkein).
KALINA ANN: Sinko, suurta tuhoa.
ARTEMIS: Loistava ase ja yksi parhaista. Tehokas mutta osin hidas.
SPIRAL: Hidas mutta oikein käytettynä tuhoisa.
SHOTGUN: Kelpo ase. Hienoa meno ja toimii suurtakin massaa vastaan.
Tässä taisivat olla kaikki aseet. Sitten tyylit.
SWORDMASTER: Suosikkityyli, lopparintappaja. Tällä porukka lakoaa hetkessä.
GUNSLINGER: Toiseksi paras. Suuri massa lakoaa hetkessä. Hieno tyyli.
TRICKER: Melko turha. Näyttää hienolta mutta hyöty on pieni.
QUICKSILVER: Aika pysähtyy. Kestää vähän aikaa mutta on yllättävän hyvä.
ROYAL GUARD: Oikein käytettynä hyvä mutta koen aika turhaksi.
DOBBELGANGER: Toinen pelaaja. Hauska ja jos toinen pelaaja niin voi olla myös hyödyllinen.
Suosittelen sarjaa kaikille Hack & Slash pelien ystävälli, tämä on niidne pelien ruhtinas. Capcom osaa asiansa.
Varoitus!!! Myös mahdollisia spoilereita
Yhdyn Lord'in mielipiteeseen 99 %:lla. Ostin DMC 3:Special Editionin ja Xbox 360 ohjaimen PC:lle ja sitä tuli kuukausi hakattua(hyvässä mielessä :P ), kunnes muut pelit tulivat onkaloistaan esiin.
Ebony & Ivory lvl 3 + Gunslinger + perusviholliset = Equilibrium joutuu häpeään, kun Eebenpuu kurittaa edessä olevaa viitakemiestä ja Norsunluu toista. Sitten hyppy ilmaan ja Rainstorm pisteenä iin päälle. Sitten seuraava vihu kaadetaan maahan, hypätään sen päälle, surffataan ja pyöritään kuin väkkärä tuplapistoolien kurittaessa loppuja vihuja. Yhdet äijimmistä aseista peleissä koskaan.
Lepakkosähkö(heko heko)kitaraa ei tullut kunnolla kokeiltua aseen hitauden ja oman osaamattomuuden takia. Rebellion on kova luu. Beowulf ei ensimmäisellä kerralla vaikuttanut kummoiselta, mutta sen jälkeen iski. Agni & Rudra :up:. Cerberus on mukava nopea ase. Mikäsenytoli-pyssy, joka ampui demonienergiaa oli kiva lähietäisyyspallolla ja sen jälkeisellä lasermyrskyllä, mutta jäi muitten jalkoihin.
Vergil toisena pelattavana hahmona oli loistava kikka ja Vergil on kyllä IMO äijempi kuin Dante. Vaikka hänen liikkeensä olivat rajatut ja vain yksi tyyli, hän silti pieksee takapuolia miekallaan. On se niin kivaa ensiksi combota Force Edgellä yksi kova äijä, vaihtaa Yamatoon, iskeä kaksi ja kolmas tyydyttävä isku ja katsoa kun viikatemies halkeaa kahteen osaan samalla kun vedät Yamaton takaisin tuppeensa.
DMC 4 on pakkohankinta DMC 3:sen jälkeen, varsinkin kun Xbox 360 tulee hankittua ennen tai jälkeen vuoden vaihteen.
IMHO Ninja Gaiden on silti parempi.
Shinta
25.10.2007, 11:34:26
Heh, liekö DMC4:sta pikkuhiljaa tihkuvien tietojen vaikutusta kun monilla boardeilla vanhat DMC-ketjut alkavat nostaa päätään... Omakin alitajuntani lienee vaikuttunut kun aloin tässä pari viikkoa sitten jauhamaan DMC1:stä pitkästä aikaa (on ensimmäinen PS2-pelin, parin muun ohessa). Taannoinen mätkintäpelimiittikin Hyvinkäällä vähän kosahti kun unohdin ottaa adapterin mukaan, jotta kaveri olisi saanut tikkunsa PS3:een (VF5:sta varten) kiinni niin se meni sitten vähän Capcom-miitiksi. Hakattiin 3rd Strikea ja Mega Man X Collectionia... niin ja DMC3:sta!
Itse laittaisin ainoksi merkittäväksi miinukseksi sen että kamera kusee pahasti sillä joskus tapahtuu se kardinaalimoka että kun vaihtuu kuvakulma niin silloin vaihtuu myös ohjaussuunta. Tämä sattuu vain joissakin kohdissa.
DMC 3:n loppuratkaisu jättää hieman tyhjän olon mutta kokonaisuutena peli on loistava.
Kamera ei tosiaan ole ehkä ihan täysin optimaalinen mutta yllättävän hyvin se pysyy tilanteen tasalla. Dante osaa myös kosolti liikkeitä, joissa on kuolemattomuusframeja (hyppy, roll...) joilla tiukoistakin tilanteista selviää kunhan omaa riittävän reaktionopeuden. Kolmosen loppu ei varsinaisesti jää tyhjäksi koska tarina jatkuu ykkösessä.
ROYAL GUARD: Oikein käytettynä hyvä mutta koen aika turhaksi.
RG on tosiaan oikein käytettynä hyvä, pelin tehokkain tyyli. Level 3 Just Release yhdistettynä täyteen ladattuun Devil Trigger Explosioniin tappaa easy-tason pomot sekunnissa ja vielä kovien jannujen vaikeustasoillakin vie todella reilun siivun energioista. Omat taidot eivät vielä(kään) ole sillä tasolla, että pystyisin joka tilanteessa torjumaan kaiken mahdollisen, joten pelailen aika paljon Swordmasterilla.
DMC3 on PS2:n paras peli, jonka nimessä ei ole sanaa "fighter". Tämä oikeuttaa sille kolmannen sijan omassa top-listassani. Sitten vähän tappelua:
IMHO Ninja Gaiden on silti parempi.
Ninja Gaiden on varsin hyvä peli, ainoa genren peli joka pystyy edes tasapuolisesti kilpailemaan DMC:n kanssa. DMC:n taistelusysteemi on kuitenkin monipuolisempi ja koska sen tyylimittari vaikuttaa oikeasti peliin niin luova kikkailu myös palkitaan. NG:ssä suurin haaste on selvitä hengissä pelin läpi (mikä on varsin kivaa myös, ei siinä mitään) mutta DMC3:n pelisysteemi nostaa sen minun kirjoissani korkeimmalle jalustalle.
The Lord ZXV
25.10.2007, 17:51:31
RG on tosiaan oikein käytettynä hyvä, pelin tehokkain tyyli. Level 3 Just Release yhdistettynä täyteen ladattuun Devil Trigger Explosioniin tappaa easy-tason pomot sekunnissa ja vielä kovien jannujen vaikeustasoillakin vie todella reilun siivun energioista.
Tappaa vai, itse en ole tuossa onnistunut, miten se tehdään, täytyy kokeilla. Itselläni teen varmaan jotain väärin sillä joskus RG ei edes suojaa, kun sen laittaa päälle niin silti pahikset tekee tuhoa.
tiesittekö että DMC 4:ssä Dante ei välttämättä ole hyvis, vaan pahis
game-freak92
25.10.2007, 20:09:34
Itse en pidä kauheasti Devil May Cry -peleistä. 3.5 osaa olen pelannut ja en oikein tykännyt. Taistelu oli omaperäistä ja hauskaa, graffa oli aika hyvääkin jopa, mutta peli oli liian vaikea ja pelistä 80% on ongelmien ratkaisua. Juoni ei ollut kiinnostava ja tapahtumapaikat tylsiä.
Arvosana olisi 7.
HUOM: Tämä oli vain minun mielipiteeni kyseisestä pelistä. :lovetus:
// Etpä tunnu hirveästi mielipiteitäsi arvostavan kun tämäkin oli vain oma mielipide.
- JF (jonka mielipiteet ovat universaaleja totuuksia)
Shinta
25.10.2007, 22:48:43
Tappaa vai, itse en ole tuossa onnistunut, miten se tehdään, täytyy kokeilla. Itselläni teen varmaan jotain väärin sillä joskus RG ei edes suojaa, kun sen laittaa päälle niin silti pahikset tekee tuhoa.
Royal Guardin hienoudet avautuvat kun oppii parryttamaan (= just guard), sillä ei voikaan huoletta torjua mitä tahansa. Tarkoitus on siis, että painat nopeasti torjuntaa juuri ennen vihollisen iskua, mieluiten tasan samaan aikaan. Onnistunut parry nostaa releasen (R1+eteen+O) tehoa. Level 3 releasen saa kun tekee kolme onnistunutta parrya, latauksen näkee vasemmasta yläkulmasta, energiamittarin vieressä olevat kolme palloa välkkyvät (ne samat pallot kertovat millä levelillä Royal Guardisi on, jos olet vasta ekalla tasolla niin voit tehdä vain level 1 releasen).
Just Release tehdään samalla tavalla kuin parry, eli ajoitetaan release (komento yllä) juuri ennen vihollisen iskua. Devil Trigger Explosion on varmaan tuttu juttu mutta pistetään se varmuuden vuoksi. DTE tehdään pitämällä L1 pohjassa. Pikkuhiljaa devil-mittarin pallot alkavat välkkyä punaisena. Sitten vaan nappi irti niin kaikki lähellä olevat vastustajat ottavat perin paljon vahinkoa (easy-tason perusviholliset kuolevat tähän). Tämä kuluttaa kuitenkin kaikki punaisena välkkyvät pallot eli maksimiteholla sinulle jää kolme palloa devil-mittariin (ne kolme ekaa eivät välky). Ai niin, aivan kaiken vahinkoa aiheuttavan asian pelissä voi parryttaa: iskut, pyörivät terät, ovesta tulevan käden, piikiseinät you name it (huhujen mukaan myös Leviathan-kentän happolätäköt, en tosin ole itse sitä nähnyt).
Toivottavasti selvisi, koitan jossain välissä kaivaa vaikkapa jonkun videon Youtubesta. Pistetään nyt tämä, yksi ensimmäisiä DMC3-"combovideoita":
http://www.youtube.com/watch?v=BfcDt5q9sVg
pelistä 80% on ongelmien ratkaisua.
Mitähän peliä sinä olet pelannut?
On kyllä totta, että peli on hieman vaikea aluksi. On totta, että juoni ei ole mikään maailmoja mullistava ja on myöskin totta, että ympäristö voisi olla kiinnostavampi. Taistelujärjestelmä ja haaste ovat kuitenkin juuri ne syyt miksi DMC3:sta arvostetaan. Ja osalle meistä, ne riittävät varsin hyvin. Pelissä on tarkoitus repiä kaikki irti sen tarjoamasta systeemistä ja kehittyä paremmaksi pelaajaksi. Kaikki tähtää itse pelaamiseen, juonen ja pelin läpäisy on vasta alku. Kun Dantella on viimein kaikki keinot käytössään on aika nostaa vaikeustasoa ja lopulta kohdata viimeinen haaste, Dante Must Die, joka muuttaa pelin vallan toiseksi (kaikilla vihollisilla on oma "devil trigger" ja osalla uusia hyökkäyksiä).
Kapteeni Kunimura
26.10.2007, 8:03:41
Toivottavasti selvisi, koitan jossain välissä kaivaa vaikkapa jonkun videon Youtubesta.
Tässä olisi pieni esimerkki Royal Guardilla pelaamisesta. http://www.youtube.com/watch?v=GQR8eeNWMQs
Dante torjuu parryllä vihollisen iskut ja tuossa ihan lopussa on Level 3 Release + DTE. Kuten näkyy, se tekee järkyttävää vahinkoa. Oikeastaan ainoa tuota Royal Guardia miehekkäämpi tyyli on Trickster. Kerran katoin jonkun videon missä mentiin Tricksterillä DMD:n vika tehtävä S-rankeillä ja se oli aika siistiä.
Itse en ole DMC3.5:ttä pelannut vähään aikaan. Ei oikein ole aikaa kun on kaikkea muutakin. Lähinnä Quicksilveriä pelaan, koska sillä saa hauskoja komboja. Swordmasteria kanssa aina silloin tällöin.
Amira
26.10.2007, 13:56:03
Hyvä opetus taas siitä kuinka pelejä ei pitäisi ostaa söpön kansikuvan perusteella. Olin jo jonkin aikaa ehtinyt tuota peliä kuolaamaan, mutta en koskaan niin paljon että olisin pulittanut siitä sen jotain 60e. Sitten tuli vastaan jollain 15-20e, tuo DMC2 jonka sitten päätin ottaa mukaani. Hm, alku oli lupaavaa, jopa sain pienet naurut alkudemon perusteella ja sekin näytti ihan sellaiselta, että haluaisin tämän juonen loppuun saakka seurata. Sitten tulee ensimmäinen taistelu/maa/miksi niitä nyt kutsutaan, pääsin sen läpi joo, mutta sen jälkeen tuntui kuin sormet olisivat saaneet jonkin kouristus-kohtausken. Hirveetä nappien rämpytystä. Voi kätöseni ;__;
Ehkä siinä on joku tekniikka, jota minä vielä ole saanut hallintaani, mutta siihen on sen pelaaminen oikeastaan jäänyt ja tuossa pleikan vieressä se kaunis kansi yhä hymyilee toimettomana.
Snage
29.10.2007, 19:53:44
Aivan mahtava peli. Itse en ole pelannut ykköstä, mutta muut on pelattu useanpaan otteeseen läpi. Nyt vain odotellaan DMC4:sta.
DMC3: Tätä pelasin aivan hulluna. Pelituntejakin nättää olevan vähän päälle 70 tuntia. Tämä ei nyt vedä vertoja joillekkin roolipeleille, mutta toiminta peliksi se on todella kauan. Haastetta oli mukavasti ja Dante Must Die! tasolla meinasin luovuttaa jo ensimmäisessä kentässä, että eihän tästä mitään tule kun on näin vaikea. Hullulla tahdonvoimalla kumminkin pääsin se läpi. Bonus jippojakin oli ihan mukavasti. Loistava peli, lisää näitä.
DMC2: Tätä pelasin kolmosen jälkeen. Hyvä peli tämänkin, vaikka ei mielestäni ihan kolmosen tasolle yllä. Olin kai tottunut liikaa 3:seen. Tätä en sitten jaksanutkaan mennä kaikilla tasoilla läpi. Tämä muistutti vähän enemmän jotain kauhupeliä, vaikka mitään kauhua tässä ei edes ollut. Hyvä peli.
Saa odottaa Devil May Cry 4:sta. DMC ykkösen jätän väliin.
KalTorak
30.10.2007, 8:07:11
Saa odottaa Devil May Cry 4:sta. DMC ykkösen jätän väliin.
Voih, et tiedä mitä menetät, sillä DMC1 on sarjan paras peli. Kolmonen on hyvä peli, mutta ykköstä se ei vain voita. Suosittelen TODELLA paljon ykkösenkin läpipelaamista. Ei sen pitäisi enää niin kamalasti maksaa.
Lord Bahamut
30.10.2007, 20:17:34
Miulla joskus oli DMC 1 mutta se jurras pelin puolvälissä aina. Eli en päässyt pelaamaan läpi. Kakkosta en ole kokeillut, mutta kolmonen löytyy, vieläpä Special Edition. Grafiikat ei ole parhaammasta päästä, mutta pelattavuus ja taistelut korvaavat sen. Taistelut on upeita pelata, ku ne on niin vauhdikkaita ja muutenkin mukavia pelata. Kivana lisänä pelissä on Bloody Palace jonne voit mennä keräämään reb orbseja uusia taitoja ja liikkeitä varten. Dantella olen mennyt pelin läpi, ja nyt pelailen Vergilillä. Sitten vois alkaa Hardil vaik jauhaa läpi tai jotain. Bloody Palacessa oon päässy johonkin level 8000 paikkeille mutta kuolin.
Hyviä pelejä, kyllä!
Para5ite
3.7.2008, 21:51:07
DMC:t on aika passelia mättöä ja nelosta tuskin ikinä saan käsiini kun ei oo varaa kaiken maailman pleikkari kolmosiin.
tosin luin jostain että pelin alkuperäinen nimi joskus suunnittelu vaihees olis ollu devil may care, niin onko sillä mitään perää?
Sen verran muistelisin lukeneeni, että ensimmäisestä Devil May Crysta piti tulla jatko-osa Resident Evilille, yliluonnollisia elementtejä myöten.
Zantetsuken
16.8.2008, 1:23:35
DMC:t on aika passelia mättöä ja nelosta tuskin ikinä saan käsiini kun ei oo varaa kaiken maailman pleikkari kolmosiin.
tosin luin jostain että pelin alkuperäinen nimi joskus suunnittelu vaihees olis ollu devil may care, niin onko sillä mitään perää?
En tiedä, onko pelin nimeksi kaavailtu alunperin Devil May Care, mutta Devil May Cry on kuitenkin juuri tuosta englanninkielen "Devil may care" -sanonnasta väännelty muunnos.
freya™
18.8.2008, 10:27:18
Tämähän ei periaatteessa tänne Sony puolelle kuulu, mutta hommasin tuossa viime viikolla DMC4:n PC version ja täytyy sanoa, että olen erittäin tyytyväinen tekeleeseen. Logitechin pädillä pelaaminen sujuu kuin tanssi ja peli on aivan helkkarin hyvän näköinen. Mikä parasta, peli pyörii silti tökkimättä omalla kokoonpanollani. Ehdottomasti hankinnan arvoinen peli, mutta jonkunlainen ohjain olisi peeceelle hyvä omistaa, sillä näppäimistöllä sompailuun voi ranteiden jatkoksi mennä vielä hermotkin.
Tosi paljon tämä pelisarja kyllä kiinnostaa. Meillä on kolmonen PC:lle (mutta se ei toimi, kun ei ole sitä DVD -asemaa -___-) ja nelonen 360:lle.
Eli kolmosta en siis ole päässyt pelaamaan. Tekisi kuitenkin tosi paljon mieli, kun se ainakin näyttää takakannen perusteella tosi kivalta. Ja mitä nyt olen jotain kuvia ja videoitakin katsonut, olisi sitä varmaan tosi kivaa pelata.
Nelosta taas olen päässyt pelaamaan. En kuitenkaan kovin pitkälle, muistaakseni siihen ensimmäiseen.. Öö.. Minitehtävään asti? Joo, siis en nyt muista mikä se oikeasti oli nimeltään, mutta se vapaaehtoinen juttu missä piti hakata niitä vihollisia tiettyyn aikaan mennessä. En muistaakseni ole edes päässyt sitä läpi.
Mutta kivalta peliltä tuo silti vaikuttaa. Grafiikat on hienot ja taistelut on mukavia ja blaablaa. Pitäisi vain jaksaa pelata sitä pidemmälle, niin voisi sanoa siitäkin sitten enemmän.