PDA

View Full Version : Harvest moon

The death Magic
5.10.2002, 18:43:43
Kuinkas moni on pelannut tätä peliä SNES:llä? Ja mitä pidätte?

Itse olen ensimmäisen vuoden kesässä. Myyn pääasiassa pottuja ja maissia ja yritän iskeä baaritarjoilija Eveä naisekseni. Hoho se vasta homma on. mutta peli on hauska ja tarpeeksi pitkä ja tarpeeksi lyhyt ja yksityiskohtainen kiinnostaakseen.

Entäs te?

Safir
5.10.2002, 19:13:45
Aivan ihana peli. Siis loistava.

Minä olen vetänyt sen pelin ainakin yhdeksän kertaa läpi, aina eri tavoilla. Ja eri vaimoilla. Se oli kivaa, kun piti aina kaikenlaisia lahjoja annella niille ja kun lopulta saattoi ostaa sen sulan ja mennä naimisiin~ Häät, iih.

(Eve tykkää niistä marjoista joita saa vuorilta, tiedoksi vain, jos et tiennyt. Kannattaa niitä kanniskella sille aina iltaisin, kun baari on auki, markkinoilla tanssia sen kanssa ja muutenkin olla mieliksi.
Sitten, kun sinun pitää hoitaa eräs 'juttu', pääset naimisiiin~[olen vähän oudolla tuulella nyt])

Minsta se on aivan suloinen peli ja siinä riittää puuhaa, kun pitää saada maatila tuottamaan. Pelistä löytyy koko ajan jotain uutta, jos osaa etsiä ja tehdä asioita oikein. Mielestäni siinä saisi olla semmoinen, että voisi päättää, montako vuotta pitäisi kulua. Kolme vuotta on liian lyhyt aika. :/

Adeíron
5.10.2002, 20:00:18
Olen kaverin koneella Harvest Moonia pelaillut, ja oli se kyllä hauska. ^^ Sen verran pelasin, että vasikka kasvatettiin aikuiseksi, mutta sitten loppui aika eikä ehditty enempää pelata. Etsin sen itsellenikin jos joku päivä löytyisi aikaa sen kanssa leikkimiseen. :)

From Finland
6.10.2002, 14:04:58
jos snesin versiosta pidät..niin kannataa kokeilla n64 versioo..koska se on paljon parempi :D
Vähän perusteluja mukaan, kiitos. -Roa

RBelmont
6.10.2002, 16:57:05
On tullut pelattua.

Pelasin kauan sitten Snes versiota ja pärjäsin melko hyvin. Peli on oikeastaan todella mukava, sen omaperäisyyden takia. Sain iskettyä Nina (muistaakseni) nimisen tyttelin ja hänhän pyöräytti lapsosenkin. Perhanan kauan piti mielistellä ennen kuin suostui vaimokseni. En omista peliä enää. Harmi.

Vaikka The Death Magic kysyikin mielipidettä snes versioon, niin täytyy minun myös Game Boy Color-versiosta mainita pari sanaa. Vaikka pelistä on raa´asti karsittu mukavuuksia on se mainio peli silti. Siinä voi viljellä porkkanaa talvella! Snes versiossa hakataan vain puita talvella. Siitä johtuen Game Boy pelissä on aivan hitommoinen kiire kokoajan. Kesät talvet. Ja sitten joku samperin luontoäiti tulee valittamaan, kun en ole kerinnyt rakentaa taloa isommaksi. Päiväkin tuntuu menevän nopeammin kuin snes versiossa.

May
6.10.2002, 17:17:12
Näin tämän topicin ja itselleni emulle (paha minä) hain, kun en SNESsiä omista. Joskus olen kokeillut myös kakkososaa (vai oliko kenties vain psx versio...?), joka ikävä kyllä oli japaniksi, joten en siitä mitään irti saanut.
Ihan mielenkiintoiselta se vaikuttaa, mutta tällä tyhmällä ihmisellä on yksi pienen pieni onkelma; kuinka ne kasvattamansa rehut saa sieltä maasta tongittua?
Jos jostain pitää valittaa niin se on päivien lyhyys ja ehkä hieman niukasti jaeltavat ohjeet. Meni kauan, että tajusin kuinka kasvit kylvetään.

//Vastatkaa fiksut ihmiset mun kysymykseeni, menee hermo!

//Ei mitään enää. Olin liian kärsimätön ja yritin poimia vasta taimia. Eli ratkesi.

Oni_Link
6.10.2002, 17:23:45
Ihuna peli tosiaan ^_^
On kiva kasvattaa farmilla kaikkee kivaa ja sitten käydä kaupungilla ostamassa siemeniä ja kaikkea tarpeellista.
Hauska farmi- peli, jossa saa jopa omia eläimiäkin XD Hubaa.
No, voitte arvata olenko pelannut SNESsillä sitä :)
Odotan GC versiota ihan vesikielellä. Pari kuvaa nähnyt ja vaikuttaa hyvältä...

Chang
6.10.2002, 17:38:48
Eipähän voi sanoa ettei olisi omaperäinen peli. Mutta mielestäni se ihan mukavaa ajanvietettä jos ei muuta. Ja pelasin kyseistä peliä viimeksi joskus 2 vuotta sitten. Etten muista pelistä oikein mitään muuta kuin että hyvä peli on! Ja sen että peli oli mun mielestäni aluksi aivan pirun vaikea.

Rune
6.10.2002, 19:17:53
Siis SE harvest moon!! Aika.... mielenkiintoinen elämys, täytyy myöntää. Rakastin peliä aikani, ja sen aikaa kun se kiinosti, niin pelasin oikein innolla. Heti kun pääsin koulusta kotiin, niin kone päälle ja harvest moon toimimaan. Jaksoin pelata ensimmäiseen talveen asti, ja syksyllä meinasin jo lopettaa, mutta pelasin innoissani sinne asti. talvella ruohon/vehnän/viljan/mikälien loputtua loppui into, ja lehmää olisi pitänyt hoitaa ja muuta..... Ei tule kesää, yksinkertaisesti.
Hyvä peli, jaksaa kiinostaa aikansa, mutta sitten kun tylsyys ailkaa, niin ei jaksa pelata enää ikinä.

The death Magic
7.10.2002, 14:36:48
Originally posted by Jade
Aivan ihana peli. Siis loistava.

Minä olen vetänyt sen pelin ainakin yhdeksän kertaa läpi, aina eri tavoilla. Ja eri vaimoilla. Se oli kivaa, kun piti aina kaikenlaisia lahjoja annella niille ja kun lopulta saattoi ostaa sen sulan ja mennä naimisiin~ Häät, iih.

(Eve tykkää niistä marjoista joita saa vuorilta, tiedoksi vain, jos et tiennyt. Kannattaa niitä kanniskella sille aina iltaisin, kun baari on auki, markkinoilla tanssia sen kanssa ja muutenkin olla mieliksi.
Sitten, kun sinun pitää hoitaa eräs 'juttu', pääset naimisiiin~[olen vähän oudolla tuulella nyt])

Minsta se on aivan suloinen peli ja siinä riittää puuhaa, kun pitää saada maatila tuottamaan. Pelistä löytyy koko ajan jotain uutta, jos osaa etsiä ja tehdä asioita oikein. Mielestäni siinä saisi olla semmoinen, että voisi päättää, montako vuotta pitäisi kulua. Kolme vuotta on liian lyhyt aika. :/

Tiesin minä miten Eve isketään. Se tykkää marjoista,kukistakin vähäsen ja käy aina lauantaina ja sunnuntaina vuorilla ainakin kesäisin ja keväisin. Olen pelannut sitä kesän alkuun(ensimmäisen vuoden) mutta hän tykkää minusta jo 3:n sydämen verran ^^ montako sydäntä muuten pitää olla jotta saa mennä naimisiin yleensä?

Wompatti
7.10.2002, 14:45:37
Tuohon taimien poimimiseen voisin pistää sellaista kommenttia että pelit ovat nykyään aivan liian helppoja, jos eivät muuten niin ainakaan mitään ei saa keksiä itse, kun kaikki selitetään rautalangasta vääntämällä. Minäkin olen tuota jonkin verran emulaattorilla pelannut, sain kai kaksi päivitystä talooni ja sitten jostain syystä lopetin. Taisin suunnilleen yhden vuoden pelata. Meillä on tuo samainen peli PSX:llä, suurin ero on ehkä grafiikka kun suurin osa kaikesta on tehty polygoneista. Jos en ihan väärin muista niin Harvest Moon tulee GameCubellekin sitten joskus, minun kohdallani ainakin pakkohankinta.

Safir
7.10.2002, 17:28:00
Originally posted by The death Magic

Tiesin minä miten Eve isketään. Se tykkää marjoista,kukistakin vähäsen ja käy aina lauantaina ja sunnuntaina vuorilla ainakin kesäisin ja keväisin. Olen pelannut sitä kesän alkuun(ensimmäisen vuoden) mutta hän tykkää minusta jo 3:n sydämen verran ^^ montako sydäntä muuten pitää olla jotta saa mennä naimisiin yleensä?

Varma en ole, mutta taitaapi olla kahdeksan, tai enintään yhdeksän sydäntä. (saattoi olla että kuusikin) Niitähän tulee aina lisää, kun tuo niitä lahjoja sun muita, kuten tiedätkin.:)

Awna
11.10.2002, 10:54:17
Tunnustaudun Harvest Moon -faniksi... tai no, fanius on jo vanha käsite, nyt puhutaan jo jonkinsortin pakkomielteestä. Olen pelannut pelin viidellä lopetuksella läpi; niitä on, mitä, pari kymmentä? Olen mennyt naimisiin kaikkien naisten kanssa (usko pois, Eve on heistä helpoin. Jos haluat haastetta, yritä Ninaa tai Mariaa...), hankkinut Even ja Ellenin kanssa kaksi lasta jne. Päävientiartikkelinani on toiminut keväisin peruna, kesäisin tomaatti. Syksyisin myyn innoissani sieniä (myös myrkyllisiä, joista saa torilla paremman hinnan btw...) ja kalastelen aina kun siihen on mahdollisuus, kalat vien (jos mahdollista) rakkaalle vaimolleni, oli se sillä hetkellä kuka tahansa (yleensä Ann).

Kaikkein helpoin systeemi Even valloittamiseen on tämä: kun on yö, ja loputtomasti aikaa (ei, tämä ei ole huijaus), mene baariin, puhu Even kanssa kunnes hän kysyy, haluatko hänen tekemäänsä marjamehua. Sano ei, niin hän veikkaa, että olet vain häntä katsomassa. Poistu baarista, mene takaisin ja puhu Evelle uudelleen. Tee näin, kunnes Even päiväkirjassa on kolme sydäntä (huomaat kyllä katsomattakin, Eve lopettaa kyselyn marjamehuinnostuksestasi ja kertoo harrastuksestaan: hän käy katselemassa sinua farmilla). Nyt käy Wild Grapeja vuorilta, joskus kukkasiakin, kunnes Even sydämet ovat nousseet neljään. Nyt hän alkaa taas kysellä marjamehukiinnostuksestasi, johon jälleen vastaat että et halua hänen marjamehuaan (vaan jotain aivan muuta, ka-chunk, ka-chunk :).) Pian Evellä on kuusi sydäntä, jolloin sinulla alkaa olla pretty good mahdollisuudet houkutella hänet naimisiin kanssasi. (Kannattaa kyllä odottaa, että sydämiä on jotain 12, sillä Eve myös lähtee kälppimään melko äkkiä jos et pidä häntä tyytyväisenä; taitaa lähteä nopeiten...)

Ja muista sitten pitää se vaimo tyytyväisenä! Palkkiona siitä, että vaimosi on onnellinen, hän putkauttaa ilmoille perijöitä. Vaatimuksena kyllä on, että sinulla on kolmas extension (lue: olet rikas), asiaa auttaa myös se, että olet maalannut talosi (muista myös ovi!!!). Jos vaimosi on onnellinen (pidä vaimosi onnellisena tulemalla kotiin ennen kuutta ja kanna hänelle [paljon!] lahjoja, kuten kukkasia...), pidä hänet onnellisena 14 päivää ja hän ilmoittaa olevansa raskaana.

Siinä kompakti FAQ naimisiinmenosta. (huom: ei luultavasti toimi oikeassa elämässä...) Ja muistutus vielä! ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ anna vaimollesi rikkaruohoja!!! :bored:

Noh, toivottavasti tämä jotakuta auttoi... pitäisiköhän minun kirjoittaa FAQ aiheesta? :)

Edit: Hmmm, ette voi ainakaan lyhyistä postauksista syyttää. :) Unohdin, että jokaisella tytöllä on myös yksi uniikki tapahtuma, jolla pisteitä tytön päiväkirjassa voi boostata 50:llä. Mutta tätä tapahtumaa ei välttämättä tule, se ei ole pakollinen; mutta jos se tulee, etkä hoida sitä, et ikinä pääse sen tytön kanssa naimisiin, jota uniikki tapahtuma koskee... uniikki tapahtuma (pirhana kun ei saa spoilata) tulee vain, jos tyttö haluaa kanssasi naimisiin...

yksisiipi
12.10.2002, 10:34:06
Minä pelasin tuon snes-emulla. Ihan hyvä peli, mutta ensimmäisen pelikerran jälkeen ei jaksa oikein toinen innostaa. Mukavaahan se oli pari vuotta viljellä maata, hakata puita ja mikä parasta, liehitellä kylän neitosia. Rakensin ison talon, menin naimisiin, sain lapsen... sitten ennen kolmatta kesää iskä tulee moittimaan huonosta maatilasta. Kerpeleen konservatiivi. :D No, ainakin oli hauskaa. Ensikerralla kerään sitten pisteet kotiin.

Clawlynna
15.10.2002, 11:26:39
Snes-versiota olen pelannut vain emulaattorilla. Menin sen jotain pari kertaa läpi, mutten koskaan saanut täysiä pisteitä. Lopussa tuli aina sellanen kommentti,että "..try harder,you are so close.."
Harvest moon 64:sta olen pelannut alkuperäsenä, kuten PSX:n Harvest moon:Back to nature:akin,mutten kumpaakaan kovin pitkälle. Game boy:lle on tehty ainakin kolme Harvest moon:ia...

Eliroaero
3.11.2002, 17:49:02
Kaikkia sarjan pelejä on pelattu. ensimmäisenä tietenkin SNEs peli.

Luin Harvest Moonista ekan kerran Super Powerista kaverini luona ja vaikutti kiinnostavalta.

Imuutin sen sitten itselleni ja pelisarja on loistava.

HeavyLord
26.3.2006, 15:43:04
Meinasin jo uuden ketjun aloittaa, mutta kerrankin muistin tarkistaa ensin "Etsi"-komennolla löytyykö jo tälläistä! :D

Kyllä, olen pelannut Snessin Harvest Moonia. Viimeisimmällä pelikerralla (joskus muutama vuosi sitten) lopussa olin naimisissa sen työkalujen myyjän tyttären kanssa (nimeä en muista), oli yksi lapsi, lauma kanoja ja jotain 3 lehmää.
Mahtava peli. Yksinkertaisesti loistava. En tiedä mikä pelissä kiehtoo, mutta jotain tässä pelissä on koska olin täysin addiktoitunut! :D
Peli oli ehkä liian lyhyt, olisin halunnut jatkaa pelaamista vielä muutaman (peli-)vuoden.

Tuossa yksi päivä aloitin N64 emulla Harvest Moon 64:n.
Vaikuttaa vielä paremmalta kuin alkuperäinen snes versio!
(Olen myös pelannut GBA emulla Harvest Moon - Friends Of Mineral Townia, mutta se jäi syystä tai toisesta kesken)

Hukka
28.3.2006, 11:14:43
Pelasin emulaattorilla joskus Harvest Moonia. Vähän liian söpö minun makuuni, mutta kyllä sen kanssa tuli vietettyä jonkin aikaa. Maatilan ylläpitäminen nimittäin oli aika uusi idea pelissä, joten se pelkästään sai minut pelaamaan.

Gameboyllakin pelasin joskus kyseistä peliä, mutta siihen mennessä se oli jo menettäny hohtonsa. Kanatappelulle plussaa, vaikka sen toteutus olisi voinut olla hieman parempi. :D

remedy
28.3.2006, 11:19:10
Emulla on tuota SNESin Harvest Moonia tullut pelailtua vähän aikaa. Itse en siinä ole niin pitkällä, mutta pikkuveljellä on siinä jo pari täysikasvuista lehmää, ja yksi pikkuinen, pari laajennusta taloon, vaimo, kanala täynnä ja parhaimmat työkalut, ei vielä ole kuitenkaan läpi mennyt. Minä en ole läheskään niin pitkällä. Vähänhän tuo on yksitoikkoinen peli, mutta ihan mukavaa ajanvietettä aina välillä.

Riku
4.1.2008, 13:24:56
SNES:n Harvest Moon ladattavissa kohta Wiille. (http://www.pelit.fi/index.php?id=66&tx_ttnews%5BbackPid%5D=58&tx_ttnews%5Btt_news%5D=842&cHash=3e0dd0cc2d)

Raton
4.1.2008, 13:39:57
Harvest Moonitha on makoisia, mutta Rune Factory on parempi. RF on lähes identtinen Harvest moonin kanssa, mutta sisältää enemmän ominaisuuksia ja tapoja tienata rahaa sekä myös roolipelielementit ja juonen, jonka saa mennä läpi jos haluaa. Rune factory on ilmestynyt DS;lle ja jatko-osa ilmestyy joskus tänä vuonna. Kannattaa hankkia, jos H-moonit kiinostaa.

Omenarosvo
4.1.2008, 14:48:05
Nii onko toi Rune Factory saanut jo PAL-version? Oon ikäänkuin odotellut tuon pelin julkaisua täällä päin, ja jos se on jo ilmestynyt niin olenpa sitten melkoinen puusilmä :)

Azu
4.1.2008, 17:37:20
Ei ole julkaistu, eikä näillä näkymin julkaistakaan aivan pian. Villeimmät lähteenpoikaset näyttävät julkaisuajankohdaksi niinkin myöhäistä aikaa kuin The Summer of Love 2008.

Raton
4.1.2008, 21:47:00
ohoh :(

No, ei se ole kova homma vaikka amazon.comsita tilata :)