View Full Version : Tukeanne tarvitaan
Jackal von ÖRF
4.6.2002, 14:05:09
FFfinin foorumit ovat paisuneet reilun vuoden pituisen historiansa aikana niin paljon, että niiden tehovaatimukset palvelimelta on otettava jo huomioon. Tämänhetkinen tilanne on, että Ikonboard 3:n huonosti suunniteltu (suunnittelematon?) rakenne vaatii liikaa tehoja sekä CGI-skriptiä ajavalta palvelimelta, että MySQL-tietokantapalvelimelta. Keväällä foorumien skriptipuoli siirrettiin tälle youzen-palvelimelle, koska se rohmusi itselleen liikaa Tiimipelin pääpalvelimien tehosta (vie kuulemma puolet youzenin tehostakin). Viimeisiempien viikkojen aikana myös tietokantapalvelin on joutunut raiskattavaksi ja ylempien tahojen mukaan "vaikka kävisin ostaan neliprosessorixeonin niin se ei jaksaisi nykimättä pyörittää tota fffin tän hetken foorumia".
Vaihtoehtoja on muutama:
1. Foorumit suljetaan. :cry:
2. Palataan Int2000:n palvelimille, katsellaan Internal Server Erroreita, koska tehot eivät riitä, ja foorumit pidetään auki yhtenä viikkona kuukaudessa, koska Int2000:ssa on siirtorajana 3 Gt/kk. :blah:
3. Hankitaan ikioma ns. dedicated palvelin ja maksetaan... paljon. :murjotus:
4. Otetaan käyttöön jokin toinen ilmainen foorumisofta, kuten phpBB, joka ei vie yhtä paljon tehoja kuin iB3. =/
5. Ostetaan vBulletin 2:n lisenssi, koska se ei ole ainoastaan hyvä - se on paras. =)
Eri vaihtoehtoja harkittuamme olemme päätyneet ratkaisuun numero viisi, eli vBulletin 2 (http://www.vbulletin.com):n hankkimiseen. Vanhat viestit ja ehkä myös rekisteröitymiset pystytään siirtämään automaattisesti, ja muussa tapauksessa teemme sen käsipelillä - tuota ei siis tarvitse enää kysyä tässä ketjussa.
Kyseiselle operaatiolle tulee hintaa 160 USD eli noin 170 euroa, jonka toivomme saavamme kerättyä foorumien käyttäjiltä. Toimintaperjaatteena on vapaaehtoinen lahjoitus tilisiirtona. Viikko sitten pidetyn kyselyn perusteella voidaan teoriassa odottaa seuraavaa tulosta:
41 * 5 � = 205 �
12 * 10 � = 120 �
7 * 15 � = 105 �
22 * 20 � = 440 �
66 * 0 � = 0 �
Yhteensä: 870 �
Oletetaan ettei kukaan vastannut kahdesti, koska polli oli etusivulla vain päivän ja siinä oli lisäksi vaihtoehto "Vastasin jo". Oletetaan myös, että 20 euroa äänestäneet eivät olleet täysissä mielen ja ruumiin voimissa. Lisäksi arvioidaan, että vain 40% niistä, jotka valitsivat 5-15 euroa, aikovat oikeasti maksaa jotain. Tällöin realistiseksi arvioksi keräyksen tuotosta saadaan 172 �, eli juuri sopivasti vB2:ta varten.
Rahat on määrä kerätä tämän viikon aikana, jotta tilaus saadaan lähtemään mahdollisimman nopeasti ja Tiimipeli ei ehdi vetämään töpseliä. Lahjoituksia otetaan vastaan seuraavalle Sammossa sijaitsevalle tilille:
[tilinumero poistettu]
Laittakaa viestiksi "FFFIN OMANIMI", jossa OMANIMI on foorumeilla käyttämänne nimimerkki, niin rahat saadaan pidettyä järjestyksessä.
Ilmoittelen tilanteen kehittymisestä sitä mukaa kuin rahaa virtaa. Nyt ollaan vaiheessa: Tästä puuttuu tonni. (oli must :D)
Ps. Rahat voi tuoda myös miittiin käteisenä. Pieninä tunnistamattomina seteleinä, mustassa nahkasalkussa. Ravistettuna, ei sekoitettuna.
Edited by Jackal von ÖRF on 04.6.2002 22:45
psaijai
4.6.2002, 14:18:43
Minäkin maksan sitten miitissä mut mitäs sit tapahtuu jos tarvittavaa rahamäärää ei saadakaan kokoon? Palautetaanko rahata vai käytetäänkö ne jotenkin muuten foorumien hyväksi? Miksi ei muuten vois ostaa jostain kunnolla tilaa ja selasen yhteyden että ei olis mitään rajoituksia, vai onko selasia olemasakaan? http://www.daug.net issä ei mun mielestä ole mitään rajoituksia mut en ole varma. Sieltä se 20€/kk niin toimii, kai.
Kyllä lopulta kaikki palvelimet alkaa varmaankin valittamaan jos liikaa hidastaa. Rahat saadaan melkeinpä varmasti kasaan, jos muutama kymppi puuttuu, ne nyt saa mistä tahansa. -Silv
Oki
Edited by spy85 on 04.6.2002 14:22
spy, daug on iso vitsi, oon ollu sen puljun käyttäjä kohta vuoden ajan ja kertaakaan se ei oo toiminu halutusti, ja jos haluat muutosta johonkin sut potkitaan sieltä kanavalta. siellä on kaikkien koneiden loadit jotain 140.XX ja php toimii miten sattuu (shebangin tahtoo joka toisel kerral). vaikka kaikki noi edellämainitut asiat olis korjattu totuus on edelleen se että FFfinin foorumit syö enemmän kaistaa ku daugilla on yhteensä ja niillä ei oo yhtäkään konetta siellä joka tätä ikonboardia jaksais pyörittää.
ja jackalin mainitsema pätkä:
(14:35:36) <@Kyuu> mut annetaan esimerkki - vaikka kävisin ostaan neliprosessorixeonin niin se ei jaksaisi nykimättä pyörittää tota fffin tän hetken foorumia
Edited by Naksu on 04.6.2002 14:46
Gabriel
4.6.2002, 15:04:08
[tilinumero poistettu]
Voiko rahat antaa mieluummin miitissä muodossa 'pure cash'? Minä nimittäin VIHAAN tilisiirtoa ja minulla on aina hankaluuksia sen käytön kanssa. Jostain syystä en myös koskaan luota siihen. :eh:
EDIT: Puuttui iso alkukirjain.
Jos lukisit alkuperäistä postausta? Tai siis sen loppua -Silv
Jospa olisit laittanut sen 4 minuuttia ENNEN postitustani, eikä 4 minuuttia sen JÄLKEEN? :P
Oikeastaan laitoin sen 2min tuon ensimmäisen oman viestini jälkeen, jossa kysyin samaa asiaa, siitä on jo aikaa. Laitoin siihen boldaukset luettuani sinun viestin, koska huomasin ettet edes sinäkään jaksa lukea koko tekstiä ilman että siitä kunnolla mainitaan -Silv
<!--EDIT|Silver|04.6.2002 15:20-->
Square Finland
4.6.2002, 15:06:17
Itse asiassa voin lahjottaa teille 400mk, sillo ku jää rahaa. Ku me ostetaan uuden servun joak on aika kallis, ja sit ehkä Vbulletin ja voiko sen jotenkin puolittaa? eli teille osan ja meille osan?
Veikkaisin että silloin pitäisi ostaa kaksi lisennssiä, mikä varmaan maksaa juuri ja juuri vähemmän kuin kaksi erillistä -Silv
Edited by Square Finland on 04.6.2002 15:28
Saakos lahjoittajat sitten jtn speciaalia?
Min kyllä aion joka tapauksessa tehdä sen lahjoituksen.
Onko tietoa milloin foorumit avautuisivat uudestaan?
Niin ja paljos sitä pitäisi maksaa suunnilleen?
Edited by Sephy on 04.6.2002 15:31
Originally posted by Sephy @ 04.6.2002 15:30
Saakos lahjoittajat sitten jtn speciaalia?
Minun ajatuksiani... Olisi hauska tietää, saako tässä rahoilleen vastinetta? :D
No, totta kai saa, jos foorumit jatkaa toimintaansa. Voin kyllä surutta uhrata 10-20 euroa näin hyvään tarkoitukseen. No problemo! Kun on seuraavan kerran asiaa kaupungille (mulla ei oo pankin nettipalveluja, tartten automaattia) laitan tilisiirron tulemaan. Eli rahaa tulee joka tapauksessa, mutta saako lahjoittajat jotain ekstraa?
Jackal von ÖRF
4.6.2002, 16:56:56
Originally posted by Sephy @ 04.6.2002 15:30
Onko tietoa milloin foorumit avautuisivat uudestaan?
Sen jälkeen kun ne ensin suljetaan.
Toivottavasti samana päivänä.
Originally posted by penetrator @ 04.6.2002 15:56
mutta saako lahjoittajat jotain ekstraa?
:rispekti:
Lisäksi arvioidaan, että vain 40% niistä, jotka valitsivat 5-15 euroa, aikovat oikeasti maksaa jotain.
Anteeksi nyt mutta aivot ja äly jäivät taas jonnekkin.. :eh:
Päättelen tuon Jackalin hienon puheen perusteella että.. Jos ei jaksa leikkiä tilin kanssa, niin voi tuoda teille miitissä jotakin 5-20 €? [Mitä enemmän, niin parempi..]
Ja vielä pieni kysymys: kun tämä uusi foorumi on maksettu, niin onko se jokin vuosimaksu tai vastaava? Pitääkö meidän tuoda teille aina toistuvasti rahaa, vai riittääkö tämä?
Jackal von ÖRF
4.6.2002, 17:44:56
VB:n vuosimaksu (ei itse käytöstä, vaan että saisi uusia versioita) ensimäisen vuoden jälkeen on 30 $. Domainin vuosimaksu on 14 €. Jos Int2000:n webbitila uusitan, niin se vie 60 €/vuosi (sis. domainmaksun). Budjetti on siis alkaen 100 €/vuosi ilman erityisiä hankintoja, joten rahaa saa lähetellä koska tahansa. En minä pure (yleensä), joten ei tarvitse pelätä rahan lähettämistä. :D
Originally posted by Jackal von ÖRF @ 04.6.2002 17:44
En minä pure (yleensä), joten ei tarvitse pelätä rahan lähettämistä. :D
En minäkään pure. Yleensä.
Joten tästä selviää elossa jos tuo vaikka miittiin sen jotakin 10 euroa? [Tai sen 5-20. Whatever.] ^^
AlkoTanko
4.6.2002, 19:22:03
Entä jos ei saa raavittua rahaa kasaan lähetettäväksi? Suljetaanko sellaiset käyttäjät ulos? Minä en ainakaan pysty maksamaan luultavasti mitään.
Ei kai minua pistetä tunti turpaan?
Helmholtz
4.6.2002, 19:40:01
<s>Ensinnäkin 160USD on about 185 EUR.</s> Sorry, muistin väärin
Miten olisi sellainen idea 200€ keräämiseen että katsottaisiin listasta jäsenien postitusten määrää ja sijoilla 1-50 olevat joutuisivat maksamaan 2€ per nokka ja sijoilla 51-150 olevat 1€ per nokka - bannauksen uhalla? Se ei varmaan tunnu missään jos yhdelle henkilölle tulisi noin pieni summa maksettavaksi. Täten ne henkilöt, jotka ovat eniten osallistuneet tämän foorumin tehojen kuluttamiseen saisivat maksaakin siitä :P
Ehdottaisin myös että FFFin:in foorumeilta poistettaisiin täysin järjettömät/sisällöttömät viestit tehonkulutuksen vähentämiseksi (jos se nyt jotenkin hyödyttää).
Edited by Helmholtz on 04.6.2002 20:20
Jackal von ÖRF
4.6.2002, 20:08:05
Originally posted by Helmholtz @ 04.6.2002 19:40
Ensinnäkin 160USD on about 185 EUR.
xe.com Universal Currency Converter™ (http://www.xe.com/ucc/) Results
Live mid-market rates as of 2002.06.04 17:04:37 GMT.
160.00 USD = 169.502 EUR
1 USD = 1.05939 EUR
1 EUR = 0.943943 USD
Pakolliset maksut eivät toimi ja tämä sivusto on muutenkin epäkaupallinen. Viestien poistaminen ei myöskään auttaisi mitään.
Hyvää omaatuntoa tässä myydään, minä ostan ainakin.
Minen ole tästä iconBoardista koskaan oikein tykännyt. vBulletin maistuu paljon paremmalta. Phpbb:stä en valitettavasti osaa paljoa sanoa, joten luotan Kaalin valintaan.
Originally posted by Jackal von ÖRF @ 04.6.2002 14:05
Laittakaa viitteeksi "FFFIN OMANIMI", jossa OMANIMI on foorumeilla käyttämänne nimimerkki, niin rahat saadaan pidettyä järjestyksessä.
En edes kokeillut laittaa viitteeksi tekstiä. Viestiksi varmaan pikemminkin tuo "FFFIN OMANIMI"?
Edited by Sami E on 04.6.2002 21:40
Jos kaali ei noilla rahoilla osta sitä mitä on luvannu voin sanoa että se voidaan haastaa oikeuteen petoksesta ja se häviäis tod. näk. ja uskon että kaali on sen verran järkevä että ostaa sen minkä on luvannu.
Sitten asiaan: Minun mielestä ensin pitäs pistää foorumille ja irciin kovempi kuri. Eilen kun menin irciin teijän kanavalle ja joku sano jotain (en nyt tarkaan muista) että X-box on hyvä, niin porukka alkaa haukkuu tyyppiä :prkl: Ja nyt te aijotte OSTAA paremman softan ku foorumi on suunnilleen jo tuomittu kuolemaan. Te haukutte uudet jäsenet sitte ne lähtee ja loppulta nykyiset jäsenet ei jaksa olla täällä (Gab kyseli jo mihin on Eetupatukka ja muut kadonnu). ÄLKÄÄ HAUKUKO UUSIA JÄSENIÄ!!!!
En suosittele kenekään maksamaan
Lompakko on niin paksu että kyllä sieltä jotain irtoaa hyvään tarkoitukseen. Siellä miitissä voi sitten kysellä sen sisältöä.
Jackal von ÖRF
4.6.2002, 22:58:33
vBulletin on eräs yleisimmistä (yleisin?) foorumeista, joten se vaikuttaa eniten valintaani. Standardeiksi muodostuneet asiat ovat harvoin parhaita mahdollisia (esim. VHS), mutta yleisyytensä takia muun muassa tuki niille on omaa luokkaansa. Siitä on jo vuosi tai pari, kun viimeksi käytin vB2:ta adminoikeuksin ja silloinkaan en kovin paljon, joten sen heikkoudet eivät ole vielä tulleet minulle ilmi. Täsmällisyys kyseisien puutteiden ilmoittamisessa auttaisi. Käyttäjänä olen tutustunut vBulletiniin noin puolitoista vuotta ja olen ollut tyytyväinen. phpBB:hen olen tutustunut vain käyttäjänä ja muutaman kuukauden ajan, joten sen potentiaalia en pysty liiemmin kommentoimaan.
Ja Ultrosille...
Vaihda foorumia ja/tai kanavaa, jos porukat eivät miellytä. Se on todennäköisempää kuin että kaikki muut muuttuisivat. Mieleen tulee eräät toiset foorumit, joilla on huomattavasti tiukempi kuri (ainakin admini muistaa muistuttaa paikan asiallisuudesta joka käänteessä), joten siirry vaikka sinne. FFfin on ilmeisesti sisäänpäin lämpiävä yhteisö, jossa elitismi ja inside-vitsit ovat asiaa. (which is nice :D)
Originally posted by Ultros @ 04.6.2002 22:26
Sitten asiaan: Minun mielestä ensin pitäs pistää foorumille ja irciin kovempi kuri.
Te haukutte uudet jäsenet sitte ne lähtee ja loppulta nykyiset jäsenet ei jaksa olla täällä (Gab kyseli jo mihin on Eetupatukka ja muut kadonnu). ÄLKÄÄ HAUKUKO UUSIA JÄSENIÄ!!!!
Cyanillakin on sinänsä pointti tässä, foorumit ovat kyllä rauhoittuneet siitä pahimmasta ajasta, irccikin alkaa vähitellen parantumaan, mutta onko järkeä alkaa käyttämään lisää rahaa sekaisin olevaan asiaan?
Tuota uusien jäsenien haukkumista en ole paljoakaan huomannut, tai ehkä semmoisissa tapauksissa missä ne eivät millään jaksa katsoa onko jotain asiaa kysytty 1001 kertaan apuvassa, tai triplapostituksia jokaisessa topicissa. No jos Silvi olisi admini niin silvi tunkisi niiden korvaan ensin auttavaisesti uudistetut faqit pursuamaan jokaisesta kulmasta, sitten muistuttaisi, sitten polttaisi Roviolla...
Mutta vaikka ensimmäisen osan pohdikelu siltä voisikin vaikuttaa, minä kyllä maksan pulisematta vaikka 20e. Luotan jakaaliin, vaikka onnistuisin mielestäni luomaan koko foorumien väet uudelleen, mutta kaikki on aika runsaasti ajasta kiinni, ja joillekkin asioille ei vain mitään mahda.
Jackal von ÖRF
4.6.2002, 23:09:57
Originally posted by Silver @ 04.6.2002 23:03
No jos Silvi olisi admini
Onhan Gabbikin. Kyse on vain riittävien perustelujen kirjoittamisesta. ;)
No jos se siitä on kiinni, kirjoitan huomisella vapaa-ajallani (lue rankka työpäivä) mainospuheen itsestäni
Edited by Silver on 04.6.2002 23:17
körri, editoin helvettiin ton mun äskösen postauksen ja ilmotan tukevani vbulletinin hankkimista
<span style='color:gold'>Ei olisi pakko. Hyvä vain, että vaihtoehdoista keskustellaan. Toistaiseksi <s>kukaan ei ole</s> (*tarkistaa*) vain kaksi on lähettänyt rahaa, joten mitään ei voida menettää (rahojen palautus on nopeaa).
// Jackal</span>
<!--EDIT|Jackal von ÖRF|04.6.2002 23:15-->
psaijai
4.6.2002, 23:36:47
Mä en nyt ymmärrä mikä tässä on niin vaikeata. Jos kerta Jackalilla on kokemuksia (no siis edes jonkinlaisia) noista eri vaihtoehdoista ja hänen mielestään vB on paras niin miksi me emme sitten ottaisi sitä? Minä kyllä pidän eniten tän ikonboardin ulkonäöstä mutta jos ne kerta vie liikaa tehoja niin pakkohan se on vaihtaa. Se ei sitten auta jos päivittäs tohon 2a:han tän ikonboardin? Käyttäjänä mä tykkäisin enemmän tästä kun noista muista mutta ei kai tässä muu auta kuin sopeutua. Adminien kanalta on vähän vaikee sanoo kun on vain kokemusta ikonboardin admin CP:stä. :D
Kuten säännöissäkin sanotaan "Noudata admineja ja moderaattoreita" niin noudatetaan ja maksetaan vikisemättä. Kaikkien ei ole pakko maksaa jos ei halua mutta sit on kyllä turha valittaa hitaudesta tai muusta jos ei viitti yhtään panostaa foorumeihin tai muuhun. Anteeksi nyt tyylini mutta olis kiva jo saada päätöstä mikä me hommataan. Eli että mihinkä olen laittamassa rahojani mutta toisaalta se on ihan sama koska kuitenkin maksan. :D
Jackal von ÖRF
4.6.2002, 23:48:51
Originally posted by spy85 @ 04.6.2002 23:36
Minä kyllä pidän eniten tän ikonboardin ulkonäöstä
Ulkonäköä pystyy vaihtamaan. Aivan samannäköistä skiniä tuskin jaksan rakentaa, mutta eipä toisaalta kovin moni asia jää minulta säätämättä (täällä vaihdoin tuon signun viestistä erottavan viivan "----------":stä kunnon html-elementtiin). Värit kuitenkin pysyvät mahdollisimman samoina, koska uuteen väritykseen on vaikeinta tottua. Ulkoasu saataneen säädettyä kuntoon ensimmäisien käyttöpäivien aikana, kunhan ensin tärkämmät asiat on hoidettu (koittakaa kestää sitä valko-violettia hirvitystä hetki ;D).
Miittiin tuonen sinisen setelin.
Ja vanhat viestit ja topikit siis jää uuden boardin topikeiksi, jolloin siirtyminen olisi helpointa?
Tarkoitukseni oli tukea tänään Jackalin lomamatkaa järkyttävän suurilla summilla, mutta jostain syystä päätin kirjoittaa Osuuspankin nettipalvelussa salasanan väärin lähes puolen tusinan verran, ja nyt minun tunnukset on "lukittu". *ouh-yeah* Käyn huomenna pankissa urputtamassa mukaville kassa-tädeille ja FFfin pelastu-uu. Maksuautomaattiahan minä en käytä, ihan periaatteesta ja käteinen on niin gammaldags.
Internet, se on tulevaisuuden formaatti!
Edit://Saanko paremman kirjoitustaidon jos maksan extraa?
Edited by Eltsi on 05.6.2002 01:15
Eetupatukka
5.6.2002, 11:13:40
Vai pitaisiko naille pedofiileille viela rahaa maksaa... :D
No eei, kai multa nyt kymmenen euroa irtoaa, mutta rahoja ette saa, ennenkuin vasta ensi viikolla, koska olen nyt etelan aurinkossa. :P
Katos katos, mehän ollaan kohta jo kustannettu kaalille matka autuaammille kaalimaille, ja hyvällä onnellä vielä se vBulletin2:kin.
Toisaalta kovinkaan moni ei vielä ole rahoja antanut, mutta kyllä niitä alkaa vielä näkyä. Loppu hyvin, Kaali ruskettuu.
Ajattelin näin käytännön ja toiminnan kaverina lykkästä jotain kaalin kouraan noin niinkuin pärstätysten.
tai sitten hieman kauempaa, mutta kämmenen kohdille yritän. :)
Ja varmaan moni muukin? ei sinne nyt niin pitkä aika ole. :)
Originally posted by Jackal von ÖRF @ 04.6.2002 22:58
Ja Ultrosille...
Vaihda foorumia ja/tai kanavaa, jos porukat eivät miellytä. Se on todennäköisempää kuin että kaikki muut muuttuisivat. Mieleen tulee eräät toiset foorumit, joilla on huomattavasti tiukempi kuri (ainakin admini muistaa muistuttaa paikan asiallisuudesta joka käänteessä), joten siirry vaikka sinne. FFfin on ilmeisesti sisäänpäin lämpiävä yhteisö, jossa elitismi ja inside-vitsit ovat asiaa. (which is nice :D)
Joo tiedän mitä tarkotat ja oon jo ollu melkeen vuoden siellä.
Just toi "sisäpiiri" tekee tästä mestasta hankalan uusille. Adminiä ei näytä kiinnostavan foorumin tulevaisuus...
Gabriel
5.6.2002, 13:05:51
Originally posted by Ultros @ 05.6.2002 13:01
Originally posted by Jackal von ÖRF @ 04.6.2002 22:58
Ja Ultrosille...
Joo tiedän mitä tarkotat ja oon jo ollu melkeen vuoden siellä.
Just toi "sisäpiiri" tekee tästä mestasta hankalan uusille. Adminiä ei näytä kiinnostavan foorumin tulevaisuus...
Mieluummin 50 sivistyneen hengen yhteisö kuin joku 200 000 äxäteinipeeloxin spämmäämä paikka.
:tultamunille: Että minä vihaan teinipeeloja...
Päämääränä on vaatimattomasti luoda Suomen suurimmat Final Fantasy -aiheiset sivut.
Ellei tarkoitus ole vain sisällöllisesti suurimmat sivut. =) Mutta ei siitä sen enempää.
Gabriel
5.6.2002, 14:00:24
Originally posted by Echo @ 05.6.2002 13:21
Tämä kaikki on hieman ristiriidassa FFfinin päämäärän kanssa.
Sekö että yritetään saada paras boardi tarjolla?
/me ei ymmärrä :eh:
Originally posted by Kultru @ 05.6.2002 11:48
Ajattelin näin käytännön ja toiminnan kaverina lykkästä jotain kaalin kouraan noin niinkuin pärstätysten.
tai sitten hieman kauempaa, mutta kämmenen kohdille yritän. :)
Ja varmaan moni muukin? ei sinne nyt niin pitkä aika ole. :)
Joo samaten. Länttään rahnat kätöseen ihan livenä sitten. Muistuttakaan jos meinaa unohtua. :P
Eetupatukka
5.6.2002, 15:33:58
Kai kaikkien lahjoittajien nimet ja summat julkaistetaan, ja ennenkaikkea niiden jotka EIVAT lahjoittaneet. Tai edes vahintaan kunniakirja muuta ekstraa.
Originally posted by Jackal von ÖRF @ 04.6.2002 23:48
Värit kuitenkin pysyvät mahdollisimman samoina, koska uuteen väritykseen on vaikeinta tottua.
Eihän kuitenkaan _aivan_ samoina? Jag tycker, että pieni vaihtelu (tai vähän suurempikin), voisi tehdä terää. Vaikka tää on yksi parhaimman näköisistä boardeista, voisin silti olla halukas kokemaan jotain uutta, yhtä tasokasta tosin.
Originally posted by Lenin @ 05.6.2002 14:00
Originally posted by Echo @ 05.6.2002 13:21
Tämä kaikki on hieman ristiriidassa FFfinin päämäärän kanssa.
Sekö että yritetään saada paras boardi tarjolla?
/me ei ymmärrä
Suomen suurin FF-sivu, jos tarkoituksena on valikoida mukaan Suomen FF-faneista vain asiallisimmat.
Minusta asiallisia faneja riittää kyllä sen verran paljon, että tuskinpa päämäärää haittaa foorumeiden tason valvominen.
Tai sitten minäkin ymmärsin väärin.
Originally posted by Jackal von ÖRF @ 04.6.2002 23:48
Värit kuitenkin pysyvät mahdollisimman samoina, koska uuteen väritykseen on vaikeinta tottua.
Sellainen itse muutamasta vaihtoehdosta valittava väriskeema olisi mukava.
Rahaa tulee tilille vähän yli viikon jälkeen, sitten on pitkät työpäivät, ja kotimatka kestää n. tunnin, eli en usko edes pankkien olevan auki enään, ellei homma hoida maksuautomaatilta, mutta pitää katsoa.
Originally posted by Sami E @ 05.6.2002 19:02
Suomen suurin FF-sivu, jos tarkoituksena on valikoida mukaan Suomen FF-faneista vain asiallisimmat.
Minusta asiallisia faneja riittää kyllä sen verran paljon, että tuskinpa päämäärää haittaa foorumeiden tason valvominen.
No nyt en ole enää itsekään varma mitä tuossa oikein tarkoitin. :eh: Sitä kai, että jos on vain 50 sivistyneen hengen yhteisö niin kuinka voi olla suurin Final Fantasy -sivu. Näinhän asia ei kuitenkaan ole (siis että täällä olisi vain 50 jäsentä), enkä missään nimessä kannata sivun muuttamista asiattomampaan suuntaan uusien jäsenien toivossa.
Originally posted by Echo @ 06.6.2002 12:05
Originally posted by Sami E @ 05.6.2002 19:02
No nyt en ole enää itsekään varma mitä tuossa oikein tarkoitin. :eh: Sitä kai, että jos on vain 50 sivistyneen hengen yhteisö niin kuinka voi olla suurin Final Fantasy -sivu. Näinhän asia ei kuitenkaan ole (siis että täällä olisi vain 50 jäsentä), enkä missään nimessä kannata sivun muuttamista asiattomampaan suuntaan uusien jäsenien toivossa.
Ei valvominen haittaa, vaan se ~10-50 (?) hengen sisäpiirin inside-meininki. Elitistisyys on ongelma, kuten Gabrielillakin tuossa ylempänä; asiallinen viesti, joka puuttuu tärkeään asiaan, ja haukutaan teinipeeloksi?
Sami E, ei se fanien asiallisuus sulje fanien suurta lukumäärää pois. Ellei sitten tämän sivuston (boordin) tarkoitus ole saada massat palvomaan ja nuoleskelemään ns. sisäpiiriä ("Suomen FF-faneista vain asiallisimmat").
Jackal von ÖRF
6.6.2002, 17:06:22
Originally posted by Welc @ 06.6.2002 16:31
("Suomen FF-faneista vain asiallisimmat")
Tuolla perjaatteella taitaa olla jo yksi boardi, joten toista tiukkapipoa ei tarvita. ;)
Originally posted by Jackal von ÖRF @ 06.6.2002 17:06
Originally posted by Welc @ 06.6.2002 16:31
("Suomen FF-faneista vain asiallisimmat")
Tuolla perjaatteella taitaa olla jo yksi boardi, joten toista tiukkapipoa ei tarvita. ;)
Luitko viestiäni ollenkaan?:)
Tähän boordiin kuuluvat nuo "Suomen FF-faneista vain asiallisimmat" + muuta poppoota, mutta nuo "Suomen FF-faneista vain asiallisimmat" muodostavat sen ns. sisäpiirin joka on mörkönä saapuville.
Jackal von ÖRF
6.6.2002, 17:41:07
Voihan tuon noinkin käsittää. :shy:
...
Ja ettei unohdu...
Topikin aiheena on siis rahojen kerääminen uutta boardia varten.
FantasyManIX
6.6.2002, 18:22:43
Tuota milloinkas nämä rahat pitäisi olla koossa?
Gabriel
6.6.2002, 18:45:09
Originally posted by Jackal von ÖRF @ 06.6.2002 17:41
Voihan tuon noinkin käsittää. :shy:
...
Ja ettei unohdu...
Topikin aiheena on siis rahojen kerääminen uutta boardia varten.
Tämä boardi on kaikista asiallisin, koska täällä on taitava ( :rispekti: ) ylläpito. :D
Joo, Jackal hei, saako jotain extra-rispektiä jos ylittää 15-20 € maagisen rajan?
Edited by Gabriel on 06.6.2002 18:45
Jackal von ÖRF
6.6.2002, 20:22:40
Originally posted by FantasyManIX @ 06.6.2002 18:22
Tuota milloinkas nämä rahat pitäisi olla koossa?
Päämääränä on tämän viikon aikana. Jos monet tuovat miitissä rahaa, niin tavoite voidaan hyvinkin saavuttaa.
Originally posted by Gabriel @ 06.6.2002 18:45
saako jotain extra-rispektiä jos ylittää 15-20 € maagisen rajan?
Voidaan juhlallisesti ilmoittaa uutisissa suurimman summan lahjoittaja ja hänet nimetään epäjumalaksi, koska Ren on jo jumala. :D
(tähän mennessä suurin lahjoitus on 20 €)
Min voisin lahjoittaa, mutta kun olen lukenut nuo "ohjeet" sun muut jutut tosta alusta miljooniin kertoihin, enkä vieläkään sitä tajua, niin voisiko joku YSTÄVÄLLISESTI kertoa miukulle YKSINKERTAISESTI?!?!? :huh:
Jackal von ÖRF
6.6.2002, 20:38:24
Mene pankin maksuautomaatille ja valitse tilisiirto (vaihtoehto ilman viivakoodia tai viitettä). Saajan tilinumeroksi [tilinumero poistettu] ja rahamääräksi haluamasi summa. Viestiksi siirron oheen laita "FFFIN YURIA".
hmm.. hmm.. katsotaan. halua olis, mutta onko money?
tuskin saan palkkaa tän viikon sisällä. mutta ilmotelkaa sitten viikon jälkeen jos vielä tarvii nii mie kyl annan sihte ku saan little extra-money.. ;) (seli seli.. ;D )
Tänään sitten lahjoitan jonkin verran teille. Kai sen tarvittavan määrän. Kunhan saan syötyäkin siellä miitissä. Rahasta on hieman pulaa ://
kai tässä jokin *köhköhextra.e-mail.osoite.on?köhköh*
Edited by celebrati on 07.6.2002 10:47
Jackal von ÖRF
9.6.2002, 11:14:23
Rahat ovat nyt kutakuinkin kasassa. Rahaa saa silti lähettää, niin Kaalille saadaan uudet mullat. :D
Nyt pitää vain saada jonkun luottokortti lainaksi ja kokeilla, miten fooruminvaihdos onnistuu.
Crow87
10.6.2002, 12:51:39
Auttaisin mielelläni mutta ei ole tillä kun 10setiä ja raahaa ei ole tiedossa lähi aikoina :eh:
Kaipa sitä rahaa voisi laittaa tulemaan...
eipä ole vielä rahaa hääppöisesti, mutta enköhän pienen lahjoituksen saa kuitenkin tehtyä...
Gabriel
11.6.2002, 14:12:19
Milloinkas tämä vBulletin kakkone sitten tulee käyttöön? Rahat teillä jo on.
Ai niin, nyt muistan. Renhän kertoi että ostitte koko rahalla irtokarkkia. :eh:
[crafter]
11.6.2002, 14:42:12
Sillä sai varmaan reilusti massun täyteen :D
Ei mutta joo. Jos jotain niinkun visaa tarvii ni niitähän on satoja jos ei jopa tuhansia takataskussa.
Eli pistää PM:ää tai mailia tai jotain, niin eiköhän sellanen hoidu.
Entäpä nämä pakanat, jotka eivät ole maksaneet? Kai me sitten saamme muhkeat bonukset? ;)
Olin äsken viikon Virossa ja ihmettelin kun foorumit ovat vielä samat. Kauanko asian kanssa vielä vedätetään.
Tahi Ren hankkii meillekin 200euron edestä irtokarkkeja?
Originally posted by celebrati @ 14.6.2002 20:02
Tahi Ren hankkii meillekin 200euron edestä irtokarkkeja?
Uhhuh.. siinä ois maha kipeenä :P
Jåå, tosiaan. Millons boardin vaihto tapahtuu? On sitä odotettu jo kuin kuuta nousevaa =)
Jackal von ÖRF
15.6.2002, 0:53:41
Luottokorttiaan vilautteleva henkilö on löytynyt, joten softa saadaan ostettua pian (veikkaan tätä viikonloppua). Sitten täytyy siirtää kaikki vanhat viestit ja rekisteröitymiset uudelle foorumille. Ennakkotietojen mukaan siinä tarvittava import-skripti on vielä beta-asteella (tosin niin oli myös iB3, kun siihen siirryttiin viime syksynä), joten ongelmat ovat mahdollisia. Realistinen aikahaitari on puolesta viikosta viikkoon, mikäli kaikki sujuu suunnitelmien mukaisesti.
-Rixu-
17.6.2002, 10:18:45
Heti kun on hetkenkin poissa niin tapahtuu vaikka mitä. Lievästi sanottuna sellainen olo että on hieman pihalla koko hommasta.
Rahat taitavat olla jo kasassa, mutta jos tulee tarvetta niin voin lahjoittaa euron jos toisenkin.
Ja jos kommostista on puutetta niin voin sitäkin lähettää postissa :D
Aww... minäki oisin voinu pistää rahaa tulemaan, mut jos mulla olis sitä rahaa. :/ Meni nääs kaikki FFX, ja rahaa saan vasta parin viikon päästä. Harmittaa kun ei saanutkaan respectiä :)
Jackal von ÖRF
18.6.2002, 11:50:06
VB on nyt tilattu ja lueskelen tässä juuri import-skriptiä läpi. VB2 ei tue Topic Descriptioneita, joten ne eivät säily. Tämä ei tietenkään olisi ongelma, jos kaikki olisivat noudattaneet sääntöjä. Moderaattorit voisivatkin odotellessa editoida viimeisen kuukauden ajalta ketjujen topikit järkevimmiksi. Usein topikin ja kuvauksen paikkojen vaihtaminen hoitaa asian.
Ketjujen kuvaus, se toinen tekstikenttä, ei ole pakollinen - sen voi jättää tyhjäksi. Varsinaisen otsikon täytyy kuvata ketjun sisältöä mahdollisimman tarkasti ja lisäkuvaus on vain pieniä kommentteja varten. Otsikon täytyy olla muotoiltu niin, että kuvausta ei tarvitse lukea saadakseen tarkan kuvan ketjun aiheesta.
Uusien foorumien asennus aloitetaan sitten, kun olen saanut näiden vanhojen arkistoimista varten rakennettua sopivan ohjelman.
Edited by Jackal von ÖRF on 18.6.2002 11:52
Blaxor
15.7.2002, 15:25:44
Joo mulla on niiiiiiiin pullea lompakko et sieltä irtoaa varmaan 80 eerii oon todella rikas :D :D ;D ;D
Jackal von ÖRF
15.7.2002, 17:23:48
Tämän ketjun voi nyt sulkea, koska se on hoitanut tehtävänsä.
Rahaa saa silti lähettää minulle muulloinkin... :D